De benchmark van mijn Crucial m4 256GB is niet echt om over naar huis te schrijven:Zenix schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:42:
Ben gisteren begonnen met ESXi te configureren etc.
Het viel mij op dat er in dit topic of SSD topic amper benchmarks zijn van een SSD op ESXi.
Dus ik heb een benchmark gedaan van de Samsung 830 256GB op een Windows Server 2008 R2 VM

Maar deze benmark is ook gedaan vanaf een XP bak die ik al eens van mijn gewone HDD naar de SSD heb verplaatst. De ssd is wel aangesloten op sata 600, maar hij komt nog niet eens in de buurt van sata 300
Volgens mij ben ik achter de oorzaak van mijn probleem:
De schijven worden gewoon te warm in mijn HTPC kast... Die Recom RC-MC1 heeft echt belachelijk slechte airflow. Ik heb de setup op mijn test bench draaiende gehad, geen latency problemen. Ook kwamen er geen fouten naar voren in HDTune. In HDTune vielen de hoge temperaturen direct op, 45 graden terwijl op mijn gemakje uit de kast had gehaald en in mijn HDD dock heb geplaatst. Bij de herinstallatie heb ik de airflow nog proberen te verbeteren, maar helaas... Had niet verwacht dat 5400 RPM schijven zonder airflow gewoon te warm worden.StefanvanGelder schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:56:
Hoe zit het bij jullie met latency's van de datastores? Ik heb het idee dat mijn VM's vaak blijven 'hangen' terwijl er niks aan de hand is... In die perioden zie ik wel dat mijn datastore een hoge access tijd heeft terwijl er dan qua data niks wordt weggeschreven... Mijn schijf is wel een 5400 rpm schijfje; een Western Digital Caviar Green WD15EADS
[afbeelding]
Weet ik direct weer wat mijn eerste upgrade gaat zijn binnenkort!
[ Voor 44% gewijzigd door Stefanovic45 op 17-07-2012 18:31 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP