[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 83.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Anoniem: 403861 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:15:
[...]

Ik begin ook geïnteresseerd te raken, maar aangezien ik niet zo'n handige harry ben ga ik het zo laten :p

Btw: Item specifics: Color: Black

Er staat wel degelijk dat het een zwart keyboard is hoor ;)
Zó'n handige harry hoe je nu ook weer niet te zijn hoor.

En ja, in de description staat inderdaad black (had ik toen niet echt op gelet), maar in de title staat dan weer Dark Grey, wat toch wat meer opvalt. Ook staat in de beschrijving iets van een 'red pointer stick', wat al helemaal geen steek houdt.

Edit: ik had trouwens gelinkt naar een snapshot van mijn aankoop, in de 'live' link staat er in de description nu wél dark grey als color: http://www.aliexpress.com...00825IS1-wholesalers.html

[ Voor 18% gewijzigd door Stphnvlstk op 25-05-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268067

Weet niet of deze site hier al eerder was gepost, http://kuzotronic.com/pro...it-Keyboard-%28US%29.html

Vanaf 31 mei in voorraad, stukje duurder maar wel origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Is het eigenlijk mogelijk om zelf de Core i7-2630QM in mijn L502x te vervangen door een sneller model, zeg 2720QM of 2820QM en zal ik daar veel mee opschieten voor het bewerken van foto's (LR3 voornameiljk)?

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Killraven schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:52:
Is het eigenlijk mogelijk om zelf de Core i7-2630QM in mijn L502x te vervangen door een sneller model, zeg 2720QM of 2820QM en zal ik daar veel mee opschieten voor het bewerken van foto's (LR3 voornameiljk)?
Hangt er vanaf wat jij verstaat onder "opschieten". Als je 2x zo goede prestaties verwacht, denk ik dat het tegen kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Beste mensen,

Vorige week heb ik mijn dell XPS 15 (i5) binnengekregen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben, wat een monster! Maar goed nu heb iik een probleem gekregen met downloaden, ik heb het gevoel dat ik niet verder kom dan 500kb/s en nou vroeg ik me af waar dit aan kan liggen. Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem? Ik heb even bij mijn netwerkadapters gekeken en hier staat het volgende:
-Dell wireless 5540 HSPA Mini-Card Network Adapter
-Inter(R) WiFi Link 1000 BGN
-Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter #2
-Microsoft Viritual Wifi Miniport Adapter
-Realtek PCIe GBE Family Controller

Ik heb vrij weinig verstand van computers en vroeg me af of ik nog bepaalde drivers moet installeren? Ik heb al drivers voor de netwerkadapter geinstalleerd via de dell site. Goed om een lang verhaal kort te maken i have know clue! HELP ME!!!!

Als jullie nog verdere tips hebben voor de xps dan zijn deze uiteraard welkom.

Bedankt alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Anoniem: 395864 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:32:
[...]

Hangt er vanaf wat jij verstaat onder "opschieten". Als je 2x zo goede prestaties verwacht, denk ik dat het tegen kan vallen.
Nou, voor een paar honderd euro verwacht ik toch wel een merkbaar verschil. Als ik uitga van de kloksnelheid dan praten we over enkele tientallen procenten en dan vind ik het dat geld niet waard. Maar ik ga eens even loeren op de Intel site om te kijken of die 'hogere' i7 CPU's nog andere truukjes kennen om de zaak sneller te laten verlopen.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

tomboxman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:32:
Beste mensen,

Vorige week heb ik mijn dell XPS 15 (i5) binnengekregen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben, wat een monster! Maar goed nu heb iik een probleem gekregen met downloaden, ik heb het gevoel dat ik niet verder kom dan 500kb/s en nou vroeg ik me af waar dit aan kan liggen. Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem? Ik heb even bij mijn netwerkadapters gekeken en hier staat het volgende:
-Dell wireless 5540 HSPA Mini-Card Network Adapter
-Inter(R) WiFi Link 1000 BGN
-Microsoft Virtual Wifi Miniport Adapter #2
-Microsoft Viritual Wifi Miniport Adapter
-Realtek PCIe GBE Family Controller

Ik heb vrij weinig verstand van computers en vroeg me af of ik nog bepaalde drivers moet installeren? Ik heb al drivers voor de netwerkadapter geinstalleerd via de dell site. Goed om een lang verhaal kort te maken i have know clue! HELP ME!!!!

Als jullie nog verdere tips hebben voor de xps dan zijn deze uiteraard welkom.

Bedankt alvast,
Het kan aan je gevoel liggen natuurlijk ;). Wat voor snelheid haal je normaal met downloaden? En is het consistent trager dan voorheen en heb je dit getest door op verschillende momenten van de dag te downloaden? Ervaar je op elke site tragere downloads of alleen bepaalde?

Die extra drivers van Dell had je waarchijnlijk niet hoeven te installeren want ik neem aan dat je niet Windows opnieuw hebt geïnstalleerd, als non-techneut :). Het rijtje van devices dat je laat zien, ziet er bekend uit. Je draadloze verbinding verloopt via die Intel Wifi 1000 kaart. Wat je ook nog kan proberen is kijken of het downloaden sneller gaat als je met een kabel in plaats van met wifi bent aangesloten op het Internet.

Succes ermee, ben benieuwd waar het uiteindelijk aan ligt. Ik hou ook rekening met PEBKAC :-).

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403861

Ach dat backlit keyboard is enkel voor de l501x, ik heb de l502x :p
Dat gezegd zijnde, is het mogelijk om dat gewoon aan dell te vragen voor een meerprijs er ff een ander keyboard in te steken? Heb hem nog maar een 7tal dagen in bezit dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrOcean
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04 14:51
vragen kan altijd (via de chat/telefoon) dan heb je meteen antwoord en kan je dat met ons delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killraven schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Nou, voor een paar honderd euro verwacht ik toch wel een merkbaar verschil. Als ik uitga van de kloksnelheid dan praten we over enkele tientallen procenten en dan vind ik het dat geld niet waard. Maar ik ga eens even loeren op de Intel site om te kijken of die 'hogere' i7 CPU's nog andere truukjes kennen om de zaak sneller te laten verlopen.
Ik denk echt dat het tegenvalt. Die duurdere i7 kent wel één of twee trucjes meer, maar echt wereldschokkend is het allemaal niet.

Als jij veel betere prestaties wilt hebben, kun je beter naar een desktop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
  • Laatst online: 25-05-2020
Hallo allen,

Volg het forum al een tijdje en heb inmiddels de XPS 15 aangeschaft.
Nu wil ik deze graag opnieuw installeren maar loop hierbij tegen een probleem aan..

Heb de link, die eerder in dit forum wordt weergegeven, om windows 7 te downloaden aangeklikt.
Deze gedownload en nu blijkt het om een Engelse versie te gaan.
Kan er gedurende de installatie voor Nederlands gekozen worden?
Zo nee weet iemand misschien een link naar een download van een Nederlandse versie, kan er namelijk geen vinden.

Mvg,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Direct nog maar even een vraag, hoop dat het niet erg is.
Heb mijn laptop via HDMI aan mijn tv gekoppeld.

Ik kan kiezen voor 4 opties:

Alleen op computer, dus niet uitbreiden naar TV.
Dupliceren, maakt 2 beeldschermen aan op mijn laptop, geen beeld op tv.
Uitbreiden, gebruikt TV als hoofdscherm, resolutie klopt niet, en ik wil de tv niet als hoofdscherm.
Alleen op projector, resolutie klopt niet.

Hoop dat jullie me hier ook mee kunnen helpen.

Mvg,
Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54
@PaNnoz Hebben je tv en laptop beide dezelfde resolutie? zo niet zal de grafische kaart aanpassen aan de laagste resolutie, dit is bij mijn desktop tenminste zo. Zelf gebruik ik altijd alleen op projector omdat ik dus 2 verschillende resoluties heb.
Wat je bij dupliceren kan doen om beeld op je tv te krijgen is je tv als hoofdscherm instellen, of bedoel je dat je echt helemaal niks ziet?
Bij uitbreiden kan je ook wisselen van hoofdscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Ik heb momenteel mijn TV aangesloten op mijn PC.
Beiden schermen zijn 1920x1080, VGA kabel van de één naar de ander en draait als een zonnetje.
Beeld van de TV wordt exact gekopieerd van de PC, gedupliceerd dus.

Dit krijg ik met de laptop dus niet voor elkaar.
Ik kan maar op 1 scherm een startbalk hebben, ik wil dit op allebei, 2 hoofdschermen dus als het ware, dat is dupliceren dacht ik zo.

Ervoor zorgen dat mijn laptop het hoofdscherm is is inmiddels gelukt.

Op het moment dat ik de functie alleen op projector selecteer neemt deze het beeld niet in het goede formaat over, dit terwijl het allebei 1920x1080 is, startbalk valt op de tv buiten het scherm ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stphnvlstk schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:49:
Moesten er mensen geïnteresseerd zijn: het backlit keyboard (à la L501X of 0KMP3) dat ik begin deze maand besteld had is toegekomen, geïnstalleerd en werkt perfect! Hoewel in de omschrijving stond dat het donkergrijs zou zijn is het toch zwart, maar dat ziet er eigenlijk ook heel goed uit.
Voor de rest heb ik geen last van flex ofzo, en ook de installatie verliep zonder problemen.

http://www.aliexpress.com/snapshot/101096583.html - $30 incl. shipping costs
Toetsenbord voor de Dell Studio 1450 past dus gewoon in de L501X ? Zou je misschien een foto willen maken? Ben wel benieuwd hoe zo'n zwart toetsenbord eruit ziet.

PS Hoe kom je uit op 30 dollar incl. shipping? Ik kom uit op:

Total Price:
$29.90 x 1 + $23.54 = US $53.44

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268067 op 25-05-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Van wat ik uit andere fora begrijp is dat het dupliceren van het scherm op een XPS 15 onmogelijk is.
Dit lijkt me nogal vreemd aangezien die optie er toch echt op zit, kan iemand van jullie dit misschien bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt dupliceren prima icm met een sony tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Fn+F1 en dan dupliceren werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:39
De 3 aanraak gevoelige knoppen rechts boven het toetsenbord werken er maar 2 ipv 3. de controlsettings doen het goed, de dell instand launch manager doet het goed, alleen de aller rechtse: "installeer het geluidsstuurprogramma voordat u deze knop gebruikt" ik heb alle benodigde drivers geïnstalleerd en geüpdatet, nu is mijn vraag: wat doet deze knop en hoe kan ik er voor zorgen dat deze knop werkt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kanem0chi schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:43:
De 3 aanraak gevoelige knoppen rechts boven het toetsenbord werken er maar 2 ipv 3. de controlsettings doen het goed, de dell instand launch manager doet het goed, alleen de aller rechtse: "installeer het geluidsstuurprogramma voordat u deze knop gebruikt" ik heb alle benodigde drivers geïnstalleerd en geüpdatet, nu is mijn vraag: wat doet deze knop en hoe kan ik er voor zorgen dat deze knop werkt?

Alvast bedankt!
Ik denk toch de juiste driver installeren. Iets met Realtek audio dinges.

Zonder die driver werkt je geluid ook wel, maar dan doet die knop niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Vandaag mijn XPS15 binenn gekregen. Erg mooie laptop! Het enige wat wel tegenvalt en ik me ook aan stoor, is de ventilator. De fan speed ligt op het moment dat ik de laptop aanzet (koud) vrij hoog. Ik weet het niet in getal, maar op gehoor is ie duidelijk aanwezig. Er staat alleen Win 7 x64 op en ook al staat ie 10 min aan zonder iets te doen, de fan speed gaat niet omlaag. Klopt dit? In de BIOS kom ik geen gerelateerde settings tegen. Is er (Dell) software waarmee de 'herrie' omlaag kan? Ik zou het logisch vinden dat je de fan hoort als je bijv aan het gamen bent, maar als ie gewoon idle is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:09:
Vandaag mijn XPS15 binenn gekregen. Erg mooie laptop! Het enige wat wel tegenvalt en ik me ook aan stoor, is de ventilator. De fan speed ligt op het moment dat ik de laptop aanzet (koud) vrij hoog. Ik weet het niet in getal, maar op gehoor is ie duidelijk aanwezig. Er staat alleen Win 7 x64 op en ook al staat ie 10 min aan zonder iets te doen, de fan speed gaat niet omlaag. Klopt dit? In de BIOS kom ik geen gerelateerde settings tegen. Is er (Dell) software waarmee de 'herrie' omlaag kan? Ik zou het logisch vinden dat je de fan hoort als je bijv aan het gamen bent, maar als ie gewoon idle is...?
Heb je toevallig een i7 quadcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
Stphnvlstk schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:49:
Moesten er mensen geïnteresseerd zijn: het backlit keyboard (à la L501X of 0KMP3) dat ik begin deze maand besteld had is toegekomen, geïnstalleerd en werkt perfect! Hoewel in de omschrijving stond dat het donkergrijs zou zijn is het toch zwart, maar dat ziet er eigenlijk ook heel goed uit.
Voor de rest heb ik geen last van flex ofzo, en ook de installatie verliep zonder problemen.

http://www.aliexpress.com/snapshot/101096583.html - $30 incl. shipping costs
Deze is dus ook geschikt voor de 2de generatie XPS15?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174316

Anoniem: 395864 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 06:18:
[...]

Heb je toevallig een i7 quadcore?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Volgens mij had de fan issue waar sommigen mee kampen te maken met een bug in de implementatie van optimus, blijkbaar doet de NVIDIA driver iets aan fancontrol. Het is namelijk zo dat je met de 3D versie (geen optimus, dus een dubbel zo hoog verbruik idle) geen last hebt van de fan.

Bovendien is de quadcore zuiniger dan de vorige generatie arrandale's, dus daar kan het op zich niet aan liggen.
wezep schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:24:
[...]

Schroef hem open en vergelijk de constructie met de l501x.
PaNnoz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:34:
Hallo allen,

Volg het forum al een tijdje en heb inmiddels de XPS 15 aangeschaft.
Nu wil ik deze graag opnieuw installeren maar loop hierbij tegen een probleem aan..

Heb de link, die eerder in dit forum wordt weergegeven, om windows 7 te downloaden aangeklikt.
Deze gedownload en nu blijkt het om een Engelse versie te gaan.
Kan er gedurende de installatie voor Nederlands gekozen worden?
Zo nee weet iemand misschien een link naar een download van een Nederlandse versie, kan er namelijk geen vinden.
http://www.froggie.sk/
Killraven schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:48:
[...]

Dat valt tegen hoor. Prijs/kwaliteit ben je nog steeds het beste af met een i3.of laagste i5. Ik raad dan ook altijd de goedkoopste quadcore aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-05-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Dit ga ik ook eens proberen, gisteren clean install gedaan, maar inderdaad niet Nederlands te krijgen via languagepack. Dacht al dat ik op zoek moest naar een nieuwe iso en baalde al dat ik de dvd niet meebesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Darkstone of iemand anders, weten jullie misschien hoe het zit met het dupliceren van het beeldscherm op de XPS 15 met een i5 processor en een 2gb 540 grafische kaart? Dan doel ik wel op het aansluiten via HDMI, misschien dat het via de Miniport anders werkt.

Gister namelijk alles blijven proberen tot een uur of 12, toen was ik het even zat. Vanavond ga ik weer verder, er zijn 4 mogelijke opties ivm een extern beeldscherm:

1: Geen extern beeldscherm
2: Scherm dupliceren
3: Scherm uitbreiden
4: Alleen extern beeldscherm

1: Niet relevant
2: Resolutie gaat naar 800x600 op de laptop, op het moment dat ik identificeren doe zie ik 1 en 2 op de laptop zelf met een grote witte streep in het midden. Tv doet hierbij helemaal niets. Kan deze aanzetten bij Nvidia als nr. 3 en vervolgens nr 2 uitschakelen (deze draait naast 1 op de laptop zelf). Op het moment dat ik dit doe veranderd hij van dupliceren naar extern beeldscherm, schiet niet op dus..
3: Scherm uitbreiden werkt als een zonnetje, moest dit wel via Nvidia settings aanpassen, ook pakte hij de TV als primair bureaublad en de laptop als uitbreiding van het scherm, zonder startbalk dus..
4: Werkt nu ook, maar alleen als ik voor de optie scannen klik op de TV, anders valt het beeld namelijk buiten de TV, dit schijnt normaal te zijn?

Tot zo ver mijn problematiek na 1 dag :D.
Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281644

C00KW4US schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:44:
Zojuist een Dell XPS 15z besteld voor € 949,10. incl btw.
Geen verzendkosten, 10% korting en 40 euro korting. Mooie deal :)
Ik heb gisteren ook een XPS 15z besteld. Zie net bij de order status dat ie pas op 23-6-2011 wordt uitgeleverd :(

Wat heb jij voor een leverdatum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De levertijd bij dell is altijd een uiterste levertijd. Niet zelden gokken ze op 2 maanden. Totdat blijkt dat hij al na een week is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Onderstaand forum bekeken:
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19360368.aspx

Hierin wordt duidelijk dat het dupliceren van een externe monitor via HDMI niet kan werken omdat de twee videokaarten elkaar dan in de weg gaan zitten. Oplossing is om de Mini Displayport te gebruiken, of je deze aanschaft van Mini DP > HDMI of Mini DP > VGA schijnt niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407543

Best forum,

Ik heb ergens een keer gelezen dat als je de l502x aansluit op een externe monitor via de minidisplay > DVI dat hij alleen via de intel GMA gpu werkt. Dit zou dus betekenen dat je niet kan gamen op een externe monitor, omdat hij de intel GMA kiest ipv de nvidia kaart? Werkt het via HDMI wel? Hoe zit dit:<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Op het moment dat je een extern beeldscherm aansluit via de Mini Displayport dan draait deze op de Intel kaart.

Op het moment dat je een extern beeldscherm aansluit via de HDMI poort dan draait deze op de Nvidia kaart, echter kan je het scherm niet dupliceren, wel kan je het scherm op de laptop uitschakelen en deze alleen op het aangesloten externe beeldscherm weergeven, hiermee kan je dus gewoon Gamen. Er bestaan kabels om van HDMI naar DVI te gaan, van DVI naar VGA zijn ook weer stekkers voor. Ik weet niet of dit rechtstreeks kan.

Misschien dat je hem ook nog gewoon op de Intel kaart kan laten draaien en dat de rekenkracht voor het spel van de Nvidia komt, maar dit durf ik niet te zeggen, heb hem net 1 dag en ben fora aan het afzoeken :P.

Edit: Het bestaat :P! http://www.hiconn.net/details.asp?id=283&p=68

[ Voor 4% gewijzigd door PaNnoz op 26-05-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat er HDMI naar DVI kabels bestaan, maar die kosten toch weer een aantal euro's. Voor mijn XPS had ik een MB Pro (booeee jaja) dus heb ik nog een miniDisplay naar DVI adapter, maar nog nooit geprobeerd op mijn XPS. Iemand ervaringen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Dit moet gewoon werken hoor ;).
Tevens kost de HDMI naar DVI maar een frutje, 6,99 om precies te zijn.
http://www.onlinekabelsho...6EDC9E5E5C7B6997C63B4C4C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PaNnoz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:09:
Dit moet gewoon werken hoor ;).
Tevens kost de HDMI naar DVI maar een frutje, 6,99 om precies te zijn.
http://www.onlinekabelsho...6EDC9E5E5C7B6997C63B4C4C4
:o bij MediaMarkt zag ik ze liggen vanaf 40 Euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Dat is hetzelfde als die Mini Displayport, die kost bij de Mediamarkt 40 euro omdat het een origineel Apple apparaatje is. Koop je hem niet van Apple dan kan je hem kopen voor 10 tot 15 euro, moet je dan wel op internet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PaNnoz op 26-05-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Anoniem: 407543 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
[...]

:o bij MediaMarkt zag ik ze liggen vanaf 40 Euro :?
Niet bij de mediamarkt halen dan ;)
Veel duurder als nodig is blijkt maar weer is.

[ Voor 4% gewijzigd door Teutates op 26-05-2011 10:18 . Reden: spellingsfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05-2023
Zou je geen last hebben van downscaling? Ik heb ook dat een deel van de startbalk wegvalt bij mijn panasonic. Heb je een computerscherm zodat je het is kunt vergelijken?
PaNnoz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:32:
Ik heb momenteel mijn TV aangesloten op mijn PC.
Beiden schermen zijn 1920x1080, VGA kabel van de één naar de ander en draait als een zonnetje.
Beeld van de TV wordt exact gekopieerd van de PC, gedupliceerd dus.

Dit krijg ik met de laptop dus niet voor elkaar.
Ik kan maar op 1 scherm een startbalk hebben, ik wil dit op allebei, 2 hoofdschermen dus als het ware, dat is dupliceren dacht ik zo.

Ervoor zorgen dat mijn laptop het hoofdscherm is is inmiddels gelukt.

Op het moment dat ik de functie alleen op projector selecteer neemt deze het beeld niet in het goede formaat over, dit terwijl het allebei 1920x1080 is, startbalk valt op de tv buiten het scherm ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Hoor van mijn collega dat dit normaal is aangezien het signaal dat die binnen krijgt anders is.
Ik heb geen computer scherm met een HDMI aansluiting, puur VGA dus dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Nvidia - Laptop HDMI > Extern HDMI
Mogelijkheden:
Beeldscherm uitbreiden (Perfect om films af te spelen)
Beeldscherm alleen op extern (Om te gamen op je externe scherm)

Benodigd:
HDMI kabel (Male-Male) Mediamarkt 14,99
------------------------------------
Totaal: 14,99

Nvidia - Laptop HDMI > Extern VGA
Mogelijkheden:

Benodigd:
HDMI to DVI-I (Female-Female) Laptopshop 04,99
DVI-I to VGA (Male-Female) Laptopshop 04,99
VGA kabel (Male-Male) Laptopschop 04,99
Totaal: 29,96

Omdat HDMI puurt digitaal is, en VGA analoog is het bovenstaande niet mogelijk.
DVI stuurt zowel digitaal als analoog door en werkt daarom wel met VGA.
Het kan wel met een apart daarvoor gemaakt kastje, kosten hiervan liggen echter rond de 80 euro.

Intel - Laptop Mini Displayport > Extern HDMI
Mogelijkheden:
Beelscherm dubpliceren (Handig voor presentaties)

Benodigd:
Mini DP to HDMI (Male-Female) Mediamarkt 14,99
Totaal: 29,98

Intel - Laptop Mini Displayport > Extern VGA
Mogelijkheden:
Beelscherm dubpliceren (Handig voor presentaties)

Benodigd:
Mini DP to VGA (Male-Female) Laptopshop 26,99
Totaal: 31,98

Of

Benodigd:
Mini DP to DVI-I (Male-Female) Laptopshop 14,99
DVI-I to VGA (Male-Female) Laptopshop 04,99
Totaal: 25,97

[ Voor 11% gewijzigd door PaNnoz op 26-05-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
nou wil ik niet vervelend doen, maar ik kon gisteravond gewoon mijn scherm via HDMI dupliceren op onze Sony Full HD tv met behoud van de goede resoluties op beide schermen (1080P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Dan wil ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag weten hoe je dat doet :), ik kom er namelijk niet uit.
Wat voor laptop heb je precies?
En wat doe je precies?

Want als ik de HDMI kabel van mijn laptop verbind met mijn TV en dan dupliceren kies dan gaat mijn beeldscherm op mijn laptop naar 800x600 en gebeurt er op de TV precies niets.

Ik krijg dit te zien:
http://en.community.dell....itoren.png_2D00_550x0.png

[ Voor 91% gewijzigd door PaNnoz op 26-05-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel degelijk mogelijk om indien je geen backlit keyboard hebt, het alsnog te laten insteken door dell zelf.
Net telefonisch gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 14:21
PaNnoz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:58:
Dan wil ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag weten hoe je dat doet :), ik kom er namelijk niet uit.
Wat voor laptop heb je precies?
En wat doe je precies?

Want als ik de HDMI kabel van mijn laptop verbind met mijn TV en dan dupliceren kies dan gaat mijn beeldscherm op mijn laptop naar 800x600 en gebeurt er op de TV precies niets.

Ik krijg dit te zien:
http://en.community.dell....itoren.png_2D00_550x0.png
Ik heb een l502x met i7 2630QM, 8GB ram en 540 graka.

Ik heb gewoon heel simpel op de TV het goede ingangssignaal gekozen, daarna de HDMI in de laptop gestoken, vervolgens in dat zelfde scherm wat jij ziet meerdere beelschermen geselecteerd en daarbij kwam bij mij de 2 volgens mij netjes bij de TV te staan en dus voor dupliceren gekozen (stond hij volgens mij standaard op).
Ik kan het helaas alleen niet nu weer proberen, aangezien ik de laptop even moest proberen omdat ik hem pas over een 15 dagen soort van cadeau krijg voor m'n verjaardag en studie (en dan zijn de 7 dagen van dell al voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
wezep schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:24:
[...]

Ik ben vrij zeker van wel, maar iemand wees me er onlangs wel op dat bij de L502X enkele mediaknoppen e.d. (dus de F toetsen) op een andere plaats staan, dat zal dus niet helemaal overeenkomen. Dit toetsenbord is dus ook geen chiclet, in tegenstelling tot het origineel L502X toetsenbord (maar dat vind ik geen nadeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Stphnvlstk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:34:
[...]

Ik ben vrij zeker van wel, maar iemand wees me er onlangs wel op dat bij de L502X enkele mediaknoppen e.d. (dus de F toetsen) op een andere plaats staan, dat zal dus niet helemaal overeenkomen. Dit toetsenbord is dus ook geen chiclet, in tegenstelling tot het origineel L502X toetsenbord (maar dat vind ik geen nadeel).
Maar het ligt toch meer aan het signaal wat wordt doorgegeven? Welke fysieke locatie iets zit zou niet uit mogen maken als de juiste signalen maar doorgegeven worden...
rjvisje schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:16:
[...]
Ik kan het helaas alleen niet nu weer proberen, aangezien ik de laptop even moest proberen omdat ik hem pas over een 15 dagen soort van cadeau krijg voor m'n verjaardag en studie (en dan zijn de 7 dagen van dell al voorbij).
Dat is wel erg naar :P

[ Voor 23% gewijzigd door Nefiorim op 26-05-2011 14:07 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nefiorim schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:06:
Maar het ligt toch meer aan het signaal wat wordt doorgegeven? Welke fysieke locatie iets zit zou niet uit mogen maken als de juiste signalen maar doorgegeven worden...
Nee natuurlijk, maar de afbeeldingen komen niet overeen. Waar op het toetsenbord bvb de play/pause knop getekend staat, herkent de laptop dit bijvoorbeeld als brightness knop (o.i.d). Je moet dus in het begin even gewoon worden welke knop wat juist doet, de labeltjes komen niet allemaal overeen (er zijn er een 4tal anders geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Stphnvlstk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Nee natuurlijk, maar de afbeeldingen komen niet overeen. Waar op het toetsenbord bvb de play/pause knop getekend staat, herkent de laptop dit bijvoorbeeld als brightness knop (o.i.d). Je moet dus in het begin even gewoon worden welke knop wat juist doet, de labeltjes komen niet allemaal overeen (er zijn er een 4tal anders geloof ik)
Kijk dat vraag ik mij dus af... Het hoort niet uit te maken wat waar staat, als de desbetreffende aanslag maar als de juiste wordt doorgestuurd. Waar zit het stuk herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nefiorim schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:20:
Kijk dat vraag ik mij dus af... Het hoort niet uit te maken wat waar staat, als de desbetreffende aanslag maar als de juiste wordt doorgestuurd. Waar zit het stuk herkenning?
Ik denk dat het toetsenbord gewoon 'locatie' signalen doorsturt, als in: de derde knop van links op de tweede rij. Welke betekenis daaraan gegeven wordt bepaalt het keyboard volgens mij zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Stphnvlstk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Ik denk dat het toetsenbord gewoon 'locatie' signalen doorsturt, als in: de derde knop van links op de tweede rij. Welke betekenis daaraan gegeven wordt bepaalt het keyboard volgens mij zelf niet.
Volgens die redenering zou het dan al helemaal niet uit hoeven maken welke knop waar zit, zolang je de bijbehorende mapping maar ergens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nee, dat zei ik toch al? De knoppen blijven dezelfde functies behouden, maar de afbeeldingen komen gewoon niet overeen met wat die toets écht doet.

Of je bedoelt dat je gewoon wilt gaan aanpassen welke knop wat doet? Weet niet of dat zo simpel is..

[ Voor 36% gewijzigd door Stphnvlstk op 26-05-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Stphnvlstk schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:31:
Nee, dat zei ik toch al? De knoppen blijven dezelfde functies behouden, maar de afbeeldingen komen gewoon niet overeen met wat die toets écht doet.
Nee volgens mij volg je me niet helemaal... Ik wil juist helemaal de andere kant op met het verhaal.
Ergens worden die knoppen gewoon wel juist herkend (bij de L501x), dan moet het toch ook mogelijk zijn om dat bij de L502x ook zo te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Dit misschien: http://vlaurie.com/computers2/Articles/remap-keyboard.htm
Geen idee of dat ook voor speciale toetsen werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Denk dat het eleganter moet kunnen... Wat maakt dat bij een L501x die toetsen gezien worden als brightness, waar ze bij een L502x gezien worden als voluma (voorbeeld). Zit dat em in de aansluiting? In de bios? In drivers?

Als het slechts het aansluitpunt is van het L501x keyboard (en die plug blijft aan de kant van de L502x gelijk), dan zouden de signalen gewoon goed door moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kan iemand bevestigen dat de XPS wel of geen 3G ondersteund? Ik zelf kan er gewoon een sim kaart instoppen, en in het handleidingen boekje staat ook hoe ik de simkaart erin stop (wat ik dus heb gedaan). Echter heb ik geen idee hoe ik het ook activeer.

Nu zit ik met zo'n Dell chat persoon, en die zegt dat die optie er helemaal niet is en dat het een fout is van de marketing, ook al staat het nu nog op Dell's website. Vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

Uniciteit schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:07:
Kan iemand bevestigen dat de XPS wel of geen 3G ondersteund? Ik zelf kan er gewoon een sim kaart instoppen, en in het handleidingen boekje staat ook hoe ik de simkaart erin stop (wat ik dus heb gedaan). Echter heb ik geen idee hoe ik het ook activeer.

Nu zit ik met zo'n Dell chat persoon, en die zegt dat die optie er helemaal niet is en dat het een fout is van de marketing, ook al staat het nu nog op Dell's website. Vaag!
Op je bon kijken of je 3G hebt of niet, het slot zit er altijd bij de accu. Als je in device manager echter geen onbekende apparaten of 3G apparaten hebt, dan heb je er geen:

5540 devices

Hij zat er lang standaard bij maar ik heb recentelijk een paar zien verschijnen hier zonder de kaart op de bon en in de laptop. Check, check & Dubbelcheck!

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 26-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
hallo, ik moet binnenkort een opdracht maken in after effects. als ik het programma opstart dan doet hij het gewoon maar na ongeveer 2 minuten ofzo krijg ik de volgende error: your hardware configuration does not meet minimum specifications needed to run the application. the application must close.

verder staat er nog wat over opengl driver ofzo, ik heb daar geen verstand van... hoe los ik dit probleem op? de andere programmas van adobe werken overigens wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2zgi535.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
mrbj schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:14:
hallo, ik moet binnenkort een opdracht maken in after effects. als ik het programma opstart dan doet hij het gewoon maar na ongeveer 2 minuten ofzo krijg ik de volgende error: your hardware configuration does not meet minimum specifications needed to run the application. the application must close.

verder staat er nog wat over opengl driver ofzo, ik heb daar geen verstand van... hoe los ik dit probleem op? de andere programmas van adobe werken overigens wel goed.

[afbeelding]
Start het programma wel goed via nvidia ? niet dat het probeert te starten/overschakelen met de ingebouwde intel video kaart ?
Heb je de nieuwste driver van nvidia/dell al gedownload en geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
ja hij start gewoon goed op en ik heb laatst die driver geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
"OpenGL rendering" disablen bij edit- preferences - render options ( dacht ik? Mobile nu, is allemaal uit het hoofd maar het staat zeker ergens bij preferences)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
oke alvast bedankt voor de snelle reacties, ik ga zometeen een tutorial volgen in after effects en dan kijk ik wel of hij weer crasht... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn accu laad niet verder op dan 49%. Waar kan dit aan liggen? Of moet ik gewoon contact opnemen met Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Haal gewoon eens de stekker er uit? Ik heb al een paar keer gehad dat hij zogezegd bleef steken op een bepaald percentage maar uiteindelijk bleek hij toch helemaal opgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:04:
Mijn accu laad niet verder op dan 49%. Waar kan dit aan liggen? Of moet ik gewoon contact opnemen met Dell?
Heb je al een biosupdate gedaan? Geloof dat in A05 specifiek een probleem met de rapportage van accu% is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Dell XPS 15
Samsung 32 inch LCD TV

Bovenstaande worden verbonden door een HDMI kabel.
Al bij het aansluiten begint het.

1. Als ik via de Fn toets en F1 kies voor Dupliceren wordt de resolutie van mijn laptop aangepast naar 800x600. Als ik dan kijk bij Beelscherm instellingen wijzigen staat daar de volgende afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6007/91304739.png

Hierbij is het als volgt opgedeeld:

1: Analoog scherm
2: Laptop scherm
3: TV scherm

Dupliceren wil die dus op 1 scherm gaan doen, het lijkt mij dat dit niet de bedoeling kan zijn. Tevens de drivers geupdate maar dit mag niet baten.

2. Als ik via de Fn toets en F1 kies voor Uitbreiden dan wordt de Tv gekozen als primair scherm en de laptop als secundair scherm. Dit is zo te verhelpen, maar dit kunstje doet die bij iedere andere TV of andere HDMI poort weer opnieuw. Daarnaast valt een grote rand van het beeldscherm buiten de TV, lijkt mij niet dat dit de bedoeling is. Dit kan ik alleen oplossen door de TV op de functie scannen te zetten. De TV beneden heeft dit niet, kan dit dus ook niet oplossen.

3. De laatste optie, Alleen op projector, valt net zo als de vorige stap buiten het beeldscherm. Bij een andere TV dit ook geprobeerd maar ook hier alle eerder genoemde verschijnselen.

Wat doe ik fout?
Of is het toch de laptop die fouten vertoont?

Je zou denken dat je direct aan de slag zou kunnen met een laptop die je nieuw hebt gekocht voor 820 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
@PaNnoz Als je nou dat analoge scherm er eens af haalt, werkt het dan wel goed? ik heb er nooit problemen mee om mijn scherm te dupliceren, dan heb ik in mijn geval alleen last van een lagere resolutie op de monitor omdat de tv slechts een 720p scherm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Welk analoge scherm?
Er zit geen analoog scherm op.
Dat is het em nu juist, die verzint dat ding er zelf bij..

Het is laptop > hdmi kabel > TV

Edit:

Als ik het via het NVIDIA configuratiescherm regel kan ik hem wel zover krijgen dat die het scherm dubpliceert, echter valt die nog steeds buiten de proporties van de TV. Maar al druk ik vervolgens op de Fn+F1 toets en kies ik voor Dupliceren dan gaat die weer terug naar de oude instellingen die niet werken.

[ Voor 65% gewijzigd door PaNnoz op 26-05-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt erg op de problemen die ik met mijn nVidia kaarten in mijn desktopsysteem heb gehad (kan je bevindingen nog niet dupliceren, mijn XPS is nog in bestelling...). Het lijkt erop dat scherm 1|2 hetzelfde is, vraag me af of die Optimus tech er niet voor zorgt dat ie 'em twee keer ziet oid. Heb je al geprobeerd de nVidia drivers opnieuw te installeren? Wat gebeurt er als je de nVidia kaart uitschakeld, werkt het dan nog? En als je die geforceerd aanzet? Kun je een custom res voor de derde display aanmaken?

[ Voor 36% gewijzigd door Appelsap op 26-05-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Ik zou graag real life foto's van de XPSz zien, voor degene die hem besteld hebben ;) Zit erg te twijfelen tussen een gewone en een z namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Nefiorim schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:31:
[...]

Heb je al een biosupdate gedaan? Geloof dat in A05 specifiek een probleem met de rapportage van accu% is opgelost.
ik heb hem geupdate naar A05, maar nu laad hij maar tot 50%. Dus maar 1% meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:50:
[...]

ik heb hem geupdate naar A05, maar nu laad hij maar tot 50%. Dus maar 1% meer..
Heb je hem al een paar keer helemaal op laten gaan? Dus bijv. een avondje aan de lader, dan net zo lang op de accu tot ie helemaal leeg is? Misschien is er iets goed mis met de calibratie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ary op 26-05-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Lache, net met Dell gebeld..

Ik zeg dit is een bekend probleem, lees het op talloze fora.
Zeggen hun, ja dat kan kloppen maar wij gaan niet uit van fora maar van onze eigen bevindingen.
Ik zeg ja maar in die fora staat ook dat ze contact met jullie hebben opgenomen, dus het probleem moet bekend zijn.
Ja maar meneer u moet eerst Windows opnieuw installeren voordat we vast kunnen stellen wat er aan de hand is.
Pas dan kunnen we het probleem hier gaan bespreken.
Ik zeg ja maar het probleem is al bekend want het is al vele malen gemeld.
Je kan toch niet zomaar gaan zeggen installeer Windows even opnieuw.

Afijn, we gaan het wel proberen, zie wel wat er uit komt..
Denk nog steeds dat ik ergens een instelling mis, profiel verkeerd is of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Misschien dat er een oplossing te vinden is in één van die talloze fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Jij denkt dat ik alle fora afzoek om de oplossing te vinden maar niet toe te passen?
Beetje lompe opmerking, danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Blijkbaar is die er inderdaad niet, en jij doet moeilijk over wat Dell je adviseert:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaNnoz
Vind je het heel raar dat ik daar moeilijk over doe?
Ik krijg voor 820 euro een niet functionerende laptop.
Moet ik dan heel vriendelijk en blij zijn?
Verplaats je even in een ander voordat je een soortgelijke opmerking plaatst a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké net telefonisch contact met dell ivm backlit keyboard.
Je kan het voor 34 euro bij je thuis laten monteren door 1 van hun monteurs (alles inclusief).
Je hebt de keuze uit 1) Azerty Frans of 2) Qwerty USA/International.

Komende van Azerty Belgisch ben ik nog aan het twijfelen of ik het zou doen, sowieso zou het dan Qwerty USA worden... Maar ik sta niet meteen te springen om een geheel nieuw toetsenbord te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb mijn XPS 15 i5 nu 2 dagen binnen. Ik ben gisteravond bezig geweest met het proberen te maken van een dubbele boot met Win7 en Ubuntu 10.10. Ik heb de Windowspartitie verkleind (dat is het enige dat ik veranderd heb na ontvangst van de laptop) en daar met behulp van een cd Ubuntu opgezet. De installatie is ook voltooit, maar na opnieuw opstarten heb ik helaas geen dubbele boot, maar start Windows op. Wat nu de Ubuntu-partitie is, is in Win schijfbeheer nu veranderd van logisch station naar opstartbaar.

Ik werk al meer dan 2 jaar met Ubuntu op o.a. mijn vorige laptop, maar dat was Ubuntu-only. Omdat ik. Og niet weet of het draadloos gaat werken onder Ubuntu wil ik graag de dubbele boot. Ook is Win7 nieuw voor mij, terwijl IKON Ubuntu blindelings mijn weg kan vinden, vandaar dat ik het er graag zo snel mogelijk op wil hebben.

Dit is dus de eerste keer dat ik geprobeerd heb op dezelfde schijf een dubbele boot te maken. Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan en hoe ik vanuit de huidige situatie verder kan. Moet ik bijvoorbeeld nu eerst die Ubuntu-partitie gaan wissen????
En ja, ik heb op internet gezocht, maar niet zo gauw iets kunnen vinden. Het is ook wel een breinbreker: installatie geslaagd, maar na herstarten opeens toch niet???? 8)7

Ik ben er de hele middag mee bezig geweest en ik heb nu alsnog mijn dubbele boot. Ik heb een nieuwe Ubuntu-iso gebrand in een andere versie (10.4 LTS) en deze installatie werkte wel. *O*
Er zijn nu nog wel wat andere problemen op te lossen, zoals draadloos internet werkend krijgen, maar dat komt wel een keer.

[ Voor 11% gewijzigd door Louise525 op 27-05-2011 20:55 . Reden: Probleem zelf opgelost ]

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit met een probleem:
Ik heb alle drivers geinstalleerd, inclusief die van mijn blu-ray drive.
Maar nu zie ik bij apparaten naast mijn pc dit staan: DTSoftbusCd00
Tevens heb ik zogezegd 2 BDrom stations, nl. station E en station F.
Waarvan E de geinstalleerde driver is, en F deze die altijd opnieuw verschijnt en in verband hangt met die DTSoftbusCd00

Wat raden jullie mij aan?

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/9738/dtsoftbuscd00.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8530/2debdromstation.th.png

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 27-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Anoniem: 403861 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:59:
Oké net telefonisch contact met dell ivm backlit keyboard.
Je kan het voor 34 euro bij je thuis laten monteren door 1 van hun monteurs (alles inclusief).
Je hebt de keuze uit 1) Azerty Frans of 2) Qwerty USA/International.

Komende van Azerty Belgisch ben ik nog aan het twijfelen of ik het zou doen, sowieso zou het dan Qwerty USA worden... Maar ik sta niet meteen te springen om een geheel nieuw toetsenbord te leren kennen.
34€? Da's minder dan de online upgrade? Zou ik toch nog eens dubbel checken of dat wel degelijk klopt, normaal gezien verkoopt Dell die keyboards los voor 70, en dat is exclusief montage (wat je perfect zelf kan doen).

Ik heb zelf ook de overgestap gedaan naar qwerty, en dat viel best mee! De eerste week was het wat wennen, daarna ging het perfect maar wat trager, en nu typ ik weer even snel als op mijn azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het hem tot 3 maal toe gevraagd.

34 euro, all in. No shit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Anoniem: 403861 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:16:
Ik heb het hem tot 3 maal toe gevraagd.

34 euro, all in. No shit ;)
Wie is "hem"? Ik zit nu in de Dell Chat met Mohammed Haddad en hij zegt dat het toetsenbord alleen al 40 euro kost.

Edit: Nu geprobeerd te bellen met Dell na een telefoonnr van Mohammed gekregen te hebben; door "Osmand" haastig doorgestuurd naar de tech service, maar Osmand zegt ook dat het toetsenbord alleen al €40,- is. Zometeen meer updates...
Edit2: Bij de technische afdeling konden ze me niet helpen omdat ik nog geen Dell-laptop heb, Rahma heeft mij weer doorgestuurd naar de verkoopafdeling, maar doorverbonden naar de receptie.
Receptie heeft me nu doorverbonden naar de verkoopafdeling, waar ik met Mohammed Jaoud spreek (overigens de eerste die lijkt te luisteren naar wat ik vraag). Hij heeft wederom bevestigd dat het toetsenbord €40 euro is, maar dat is tijdens het bestellen van de laptop. De beste man is nu aan het uitzoeken bij de technische dienst (terug op zoek naar Rahma!) hoeveel een los backlit toetsenbord kost (evt incl installatie).
Edit3: Technische dienst heeft gereageerd dat er geen vaste prijskaart hangt aan een backlit toetsenbord en dat ze pas kunnen zeggen hoeveel het kost als ze een offerte aanmaken. Ik kan geen offerte aanvragen omdat ik dus nog geen XPS 15 laptop heb.

Kortom: Niemand weet hoeveel zo'n ding kost, niemand weet hoe je eraan kan komen en het makkelijkste is om hem tijdens de bestelling erbij te laten configureren. Het lijken net ambtenaren daar zeg, ben 4x doorverwezen met een "ik weet het ook niet"! Pfff.

[ Voor 81% gewijzigd door Ary op 27-05-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Van het weekend maar eens kijken naar mijn netwerk probleem met de XPS15.
Gisteren kwam ik via speedtest.net niet verder dan 4Mbit/s, terwijl ik UPC van 25Mbit/s heb liggen.
Op dezelfde tafel staat een HP laptop die min 20Mbit/s haalt.
Ook de ping is erg slecht: dik 50ms.

Heb ondertussen m'n XPS15 al aardig veranderd:
-standaard Intel 1000 vervangen door een 6230
-harde schijf vervangen door een hybride Seagate (lekker snel van geworden: booten in kleine 30sec)
-nieuwe install van Windows7

Nieuwste drivers van Intel al geprobeerd, maar dat hielp niet (deze nieuwste drivers waren trouwens van een eerdere versie als die van Dell :? ).

Iemand al vast een paar tips?
Ga eerst maar eens kijken of de stekketjes nog vast zitten.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pascal Steur van de technische dienst liet mij weten dat het backlit toetsenbord + montage bij mij thuis alles inclusief 34 euro kost. Hij heeft mij hier net een mail voor gestuurd.

Ik heb mijn xps 15 nu een weekje in bezit.

Heeft niemand een idee hoe ik dat Softbus probleem zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:58

Umbrah

The Incredible MapMan

wezep schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:02:
Gisteren kwam ik via speedtest.net niet verder dan 4Mbit/s, terwijl ik UPC van 25Mbit/s heb liggen.
Op dezelfde tafel staat een HP laptop die min 20Mbit/s haalt.

Nieuwste drivers van Intel al geprobeerd, maar dat hielp niet (deze nieuwste drivers waren trouwens van een eerdere versie als die van Dell :? ).

Iemand al vast een paar tips?
Ga eerst maar eens kijken of de stekketjes nog vast zitten.
Stekkertjes checken is altijd goed, router en Windows settings ook:

WiFi 2.4 wel op hybride 20/40MHz channels?
WMM aan? Wel aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403861 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:46:
Ik zit met een probleem:
Ik heb alle drivers geinstalleerd, inclusief die van mijn blu-ray drive.
Maar nu zie ik bij apparaten naast mijn pc dit staan: DTSoftbusCd00
Tevens heb ik zogezegd 2 BDrom stations, nl. station E en station F.
Waarvan E de geinstalleerde driver is, en F deze die altijd opnieuw verschijnt en in verband hangt met die DTSoftbusCd00

Wat raden jullie mij aan?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik raad je aan om Daemon Tools te de-installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, het lag daar dus aan.
Nuja, ik heb gewoon advanced emulation ingeschakeld onder Preferences/Advanced.
Hierdoor heb ik nog steeds een extra apparaat, maar deze keer heeft het tenminste een deftige naam :p

En oja, welke software hoort onder touchkey 2 en 3 bij de l502x?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 27-05-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Umbrah schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:22:
[...]

Stekkertjes checken is altijd goed, router en Windows settings ook:

WiFi 2.4 wel op hybride 20/40MHz channels?
WMM aan? Wel aanzetten!
WMM op de laptop of router?
Bij de laatste kom ik deze niet tegen.
Op de Intel 6230 wel: maakte niet veel uit.
Ping ziet nu wel goed uit: 15ms.
Download nog steeds laag: 5mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403861 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:20:
Idd, het lag daar dus aan.
Nuja, ik heb gewoon advanced emulation ingeschakeld onder Preferences/Advanced.
Hierdoor heb ik nog steeds een extra apparaat, maar deze keer heeft het tenminste een deftige naam :p

En oja, welke software hoort onder touchkey 2 en 3 bij de l502x?
Dell Quickset. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
Ik heb de Dell 15R 5010-5640 (Pentium i3 370M 2,4ghz 3M Cache 4 GB RAM ATI Radeon 5650 HD 1024Mhz) laptop gekocht. Van tevoren werd gezegd dat de accu wel 5-6 mee zou kunnen op zn zuinigst, maar dat redt hij bij lange na niet. Ik heb bij energiebeheer het energiebeheerschema op energiebesparing gezet en ook nog de helderheid van het scherm heel laag gezet. Ik heb hem nog niet echt getimed, maar als ik een beetje kijk naar de tijdsindicatie bij het accu-icoontje rechtsonder op de werkbalk denk ik dat ie maximaal 3 uur kan halen. Ik heb hem sinds ik hem heb alleen nog op de accu gebruikt en steeds helemaal leeg laten lopen en de eerste keer 24 uur op laten laden zonder hem aan te zetten, daarna 2 of 3x 12 uur, maar de laatste twee keer stond hij toch nog aan toen ik hem na die 12 uur weer aanzette, dus mss dat hij nog niet helemaal optimaal getraind is.

Ik wil graag dat de batterij zo lang mogelijk meegaat voordat ik hem weer opnieuw op moet laden zodat ik hem mee kan nemen in de trein en zo. Ik hoef hem dan in principe alleen maar voor internet en tekstverwerken en dat soort programma's te gebruiken.

Hebben jullie nog tips/suggesties hoe ik de batterij verder kan verbeteren? Zijn er nog instellingen in windows of in de bios die ik kan veranderen om hem zuiniger te laten worden? Kan ik nog bepaalde dingen ergens uitzetten die veel energie slurpen?

Of kan ik beter deze accu kopen ervoor in de plaats? http://accessories.us.del...bnrank=0&baynote_irrank=0
Die vind ik alleen wel extreem duur, mss dat ik mn huidige 48whr accu nog kan verkopen of inruilen?
Alvast bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat hij 5-6 uur mee gaat, maar dat is onzin. Zelfs met de xps 15 haal je dat net. (met grotere accu en flink zuinigere processor, en optimus, als je helemaal niets doet)

Een grotere accu kan inderdaad helpen, op ebay staan ze voor ongeveer $80 gok ik, wel een betrouwbare handelaar nemen. Er staat veel nep spul op ebay, met name batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:54:
Ik weet niet van wie je hebt gehoord dat hij 5-6 uur mee gaat, maar dat is onzin. Zelfs met de xps 15 haal je dat net. (met grotere accu en flink zuinigere processor, en optimus, als je helemaal niets doet)

Een grotere accu kan inderdaad helpen, op ebay staan ze voor ongeveer $80 gok ik, wel een betrouwbare handelaar nemen. Er staat veel nep spul op ebay, met name batterijen.
Oh nee?

XPS L501x hier, full HD scherm, i5, 4gb ram, 420m Optimus.
Windows 7: 6 uur en 2 minuten(Brightness laagst, wifi aan, surfen op nu.nl en andere sites(zonder flash troep)
Ubuntu 11.04: 5 uur en 30 minuten, zelfde settings.

Wifi uit en hij tikt 7 uur aan.
Wifi uit + film/serie kijken, 3 uur.

9 cel batterij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 20:38
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:54:

Zeiden ze bij Dell zelf via de klantenservice, dacht al dat het verkooppraat was, maar had wel gehoopt op 4 uur, nu 2,5-3 uur op basis van batterij indicatie. Mss kan ik via Dell dan nog die sterkere accu claimen op basis van beloften tegen een gunstige prijs of inruil, maar daar zullen ze wel niet gevoelig voor zijn.

Nog tips hoe ik mn laptop zuiniger kan gebruiken of in kan stellen?

Hoe weet ik wie ik op ebay dan wel kan vertrouwen en dus geen nepaccu koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel kosten 9cell batterijen van dell zelf?
Lijkt mij wel handig in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€veel, er zit altijd belachelijke marges op batterijen. Gewoon van ebay afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Remzz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:
[...]

Oh nee?

Windows 7: 6 uur en 2 minuten(Brightness laagst, wifi aan, surfen op nu.nl en andere sites(zonder flash troep)

Jup, tijden zijn bij mij vergelijkbaar! ook 9-cell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had het over de 6-cels. Volgens anandtech haalt die 5 en een half uur compleet idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Remzz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:14:
[...]

( )

( )

Waar ik erg benieuwd naar ben is of je onder Ubuntu je draadloos internet werkend hebt gekregen. Zo ja, dan zou ik graag willen weten hoe je dat gedaan hebt.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En we gaan hier verder: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.