Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.452 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Sempy oh ja was ook zo. Ik wacht in ieder geval even tot de datum dat mijn huidige deposito over 2 maanden afloopt. voordat ik een nieuwe open. Ik probeer die 3 deposito's zo netjes mogelijk 2 maanden te laten verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Nu in het nieuws dat de spaarrentes overal behoorlijk omhoog gaan, omdat banken kapitaal nodig hebben door de nieuwe eisenpakketten die over paar weekjes in gaan.

Spaarrentes massaal omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
dat 'massaal' valt ook nog wel mee toch? Enkele kleine banken (ohra, deltaloyd, centraal beheer) gaan een tiende omhoog en het is massaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Beetje een Telegraaf bericht ja. Rentes gaan wel massaal omhoog als je het opvat als dat ze bijna overal omhoog gaan. Maar de stijgingen zijn wel minimaal :).

Verwijderd

Op zich is het wel verstandig om met z'n allen het geld te stallen bij de banken met de hoogste rente.
Maandenlang was LPB de nummer 1, nu staan ze niet eens in de top 5 denk ik.
Als iedereen het geld overboekt naar bank x met een rente van 2,9% dan staat LPB per 1 oktober zomaar op 3,x% schat ik zo in.

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 06:42:
Op zich is het wel verstandig om met z'n allen het geld te stallen bij de banken met de hoogste rente.
Maandenlang was LPB de nummer 1, nu staan ze niet eens in de top 5 denk ik.
Als iedereen het geld overboekt naar bank x met een rente van 2,9% dan staat LPB per 1 oktober zomaar op 3,x% schat ik zo in.
Tja, ik boek zelf pas over bij een verschil van 0,4% of meer, anders is het zo'n gedoe.

Verwijderd

xxxMaverick schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:28:
[...]

Tja, ik boek zelf pas over bij een verschil van 0,4% of meer, anders is het zo'n gedoe.
Bij 100.000 euro (max garantiefonds) is dit 400 euro per jaar. Dan is 0,05% al interessant.

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:19:
[...]

Bij 100.000 euro (max garantiefonds) is dit 400 euro per jaar. Dan is 0,05% al interessant.
Weet ik, maar op een gegeven moment is het gewoon teveel gedoe :) 100.000 of meer is dan niet relevant. Op een gegeven moment maak je keuzes. Dit is de mijne :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:19:
[...]

Dan nog, met overboeken mis je één of twee dagen rente, dus een klein verschil in rente lijkt me niet interessant om over te boeken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
ZeRoC00L schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:44:
[...]
Dan nog, met overboeken mis je één of twee dagen rente, dus een klein verschil in rente lijkt me niet interessant om over te boeken.
idd, de terugverdientijd van een verschil van 0,1% bij huidige rentestand en ongeveer 4 dagen renteverlies door overboeken (oude spaarrek->betaalrek en betaalrek->nieuwe spaarrek) is al bijna 4 maanden. Tegen die tijd heeft je huidige bank z'n rentepercentages waarschijnlijk ook wel verhoogd.

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Momenteel zit ik bij de belgische rabobank en krijg ik daar een intrestvoet van 1.90 basisrente + 0.40 getrouwheidspremie.
De banken waar jullie over spreken zijn allemaal beter dus, maar het zijn ook nederlandse banken. Hebben jullie een goed belgisch alternatief? Of kan ik ook een rekening openen bij een nederlandse bank om mijn spaargeld op te storten?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sverzijl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:56:
[...]

idd, de terugverdientijd van een verschil van 0,1% bij huidige rentestand en ongeveer 4 dagen renteverlies door overboeken (oude spaarrek->betaalrek en betaalrek->nieuwe spaarrek) is al bijna 4 maanden. Tegen die tijd heeft je huidige bank z'n rentepercentages waarschijnlijk ook wel verhoogd.
4 dagen is wel veel: dat moet in 1 of max. 2 dagen kunnen, als je het niet net in het weekend doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Mailtje van Leaseplanbank, dat is wel interessant:

"Mocht u overwegen uw spaargeld tegen een hoog en gegarandeerd rendement vast te zetten, maar niet voor drie jaar, dan hebben wij vanaf woensdag 21 september 2011 tijdelijk een fantastisch aanbod: Sluit nu een termijndeposito met een looptijd van 1 jaar af, en krijg hierover - gedurende de gehele looptijd - 0,5% extra rente!"

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Myrdreon schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:10:
Nu in het nieuws dat de spaarrentes overal behoorlijk omhoog gaan, omdat banken kapitaal nodig hebben door de nieuwe eisenpakketten die over paar weekjes in gaan.

Spaarrentes massaal omhoog
We zijn een week verder, maar ik heb eigenlijk nog geen significante verhogingen gezien. Nou ja die 0,1% van Moneyou dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 20-09-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
paella schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:58:
Mailtje van Leaseplanbank, dat is wel interessant:

"Mocht u overwegen uw spaargeld tegen een hoog en gegarandeerd rendement vast te zetten, maar niet voor drie jaar, dan hebben wij vanaf woensdag 21 september 2011 tijdelijk een fantastisch aanbod: Sluit nu een termijndeposito met een looptijd van 1 jaar af, en krijg hierover - gedurende de gehele looptijd - 0,5% extra rente!"
das wel een hele mooie, ga ik gebruik van maken iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat klinkt idd wel interessant, 1 jaar tegen 3.75 (ipv 3.25) procent klinkt Ok. Denk dat ik er zeker gebruik van ga maken :)

Algemene voorwaarden voor deze actie: http://www.leaseplanbank....arden-termijndeposito.pdf

Staan zo te zien geen bijzonderheden in of gifaddertjes die zich in het gras verstoppen.

De consumentenbond vind overigens de 3-jaars deposito van LPB een "beste koop": http://www.leaseplanbank....gens-consumentenbond.html :)

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 20-09-2011 18:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Inderdaad wel mooi :)

Ben net bezig om te kijken of ik met een deel van het overschot aan spaargeld de aflossingsvrije hypotheek wat ga terugbrengen, aangezien de spaarrente de inflatie al niet dekt icm de 1,2% bonus voor de koningin. Denk dat het ook met deze deposito nog wel zinvol is om wat af te lossen. Maar even weer rekenen :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Inderdaad mooi, die 0,5% extra :) zat ook min of meer te wachten op een wat hogere rente, want als de rest van de banken qua rente stijgt, moeten hun ook stijgen, en dan moest de deposito voor het mooie ook wel wat omhoog. Bij deze dus. Kan ik er mooi gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Er staat vanaf morgen, maar ik kan er vanavond al voor kiezen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15
wildhagen schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:30:
Dat klinkt idd wel interessant, 1 jaar tegen 3.75 (ipv 3.25) procent klinkt Ok. Denk dat ik er zeker gebruik van ga maken :)

Algemene voorwaarden voor deze actie: http://www.leaseplanbank....arden-termijndeposito.pdf

Staan zo te zien geen bijzonderheden in of gifaddertjes die zich in het gras verstoppen.

De consumentenbond vind overigens de 3-jaars deposito van LPB een "beste koop": http://www.leaseplanbank....gens-consumentenbond.html :)
is dat 3,75 voor 1 jaar?

Ja dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35
Balen, ik heb op 2 september jongstleden een deposito voor 3,25% (1 jaar) afgesloten bij LPB.

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 20-09-2011 23:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

We hoeven ons natuurlijk niet blind te staren op +0.5%. Bij een klein deposito van €1000 gaat het om +€5 per jaar hè. :)
Uiteraard zullen er mensen onder ons zijn die een veelvoud daarvan voor langere tijd opzij kunnen zetten, maar ik wil het even in perspectief zetten.

Ik heb alle documenten gereed om een Ohra Maandsparen rekening te openen. 3% is best redelijk voor een rekening zonder eisen. Je kunt altijd je geld opnemen. Het enige 'misleidende' is dat je in je eerste jaar zelfs 4,5% rente krijgt.. maar je kunt niet meer storten dan €250/maand. (max. €67,50 dus)

[ Voor 0% gewijzigd door PromWarMachine op 21-09-2011 14:05 . Reden: typo & foute berekening ]

Dividend for Starters

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 23:40

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Max €67,5 (gemiddeld heb je het 1e jaar 12*€250/2=€1500 op je rekening staan)

Waarom? Omdat het kan!!

• paella
Als je maar 1000 euro hebt om te sparen is LPB zelf ook in perspectief te plaatsen :)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25
PromWarMachine schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:41:
We hoeven ons natuurlijk niet blind te staren op +0.5%. Bij een klein deposito van €1000 gaat het om +€5 per jaar hè. :)
Uiteraard zullen er mensen onder ons zijn die een veelvoud daarvan voor langere tijd opzij kunnen zetten, maar ik wil het even in perspectief zetten.
Het is en blijft evenveel in percentage als iemand die een miljoen wegzet natuurlijk ;) Zeker als je het voor een langere periode kan missen is het interessant. Ik heb zelf een aantal depositos geopend omdat ik het geld toch nog 2 jaar niet nodig heb, dan is het zeker interessant om een deel weg te zetten tegen 3,75 ipv ongeveer 3 bij andere banken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Maar dat is weer een 2e afweging die je voor jezelf moet maken. Zo'n hoger percentage is leuk, maar als je onverhoopt het geld toch eerder nodig hebt...
Meestal krijg je dan weinig/geen rente, een boete of het staat gewoon vast en moet je ergens anders wat lenen (waar je weer rente over betaald..).

Dat vastzetten is dus eigenlijk alleen interessant als je niet alleen genoeg geld hebt om weg te zetten waarbij je de rente opmerkt (niet paar euro of centen verschil..) maar daarbij ook genoeg geld op de normale spaarrekening kan laten staan voor onverwachte grote uitgaven (kapot gaan van bijvoorbeeld de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Zorg schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:50:
[...]

Het is en blijft evenveel in percentage als iemand die een miljoen wegzet natuurlijk ;) Zeker als je het voor een langere periode kan missen is het interessant. Ik heb zelf een aantal depositos geopend omdat ik het geld toch nog 2 jaar niet nodig heb, dan is het zeker interessant om een deel weg te zetten tegen 3,75 ipv ongeveer 3 bij andere banken....
Een percentage van 3,75% voor een jaar vond ik ook wel interessant. Toch ga je je afvragen wat de reden van zo'n actie is, vooral nu ze steeds meer reclames gaan maken op TV en radio. Nog snel wat klanten aantrekken voordat andere banken omhoog gaan met de rentes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dr. Malsain schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:45:
[...]

Een percentage van 3,75% voor een jaar vond ik ook wel interessant. Toch ga je je afvragen wat de reden van zo'n actie is, vooral nu ze steeds meer reclames gaan maken op TV en radio. Nog snel wat klanten aantrekken voordat andere banken omhoog gaan met de rentes?
Kan, of ze willen meer goedkoop kapitaal binnenhalen om de leasetoko te financieren. Maar de echte redenen zijn speculatie, die zullen ze nooit vrijgeven denk ik.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kreeg vanmiddag mail van ASN bank, rente gaat morgen met 0,1% omhoog.
De rente op uw ASN spaarrekening(en) wijzigt per 27 september 2011.

Nieuw rentepercentage Oud rentepercentage
ASN Ideaalsparen 2,60% 2,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Dr. Malsain schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:45:
[...]

Oorspronkelijk wilde leaseplan minder afhankelijk worden van de banken voor financiering. Ik kan me voorstellen met de onzekere markt dat ze graag voor zekerheid kiezen en geld langer vast willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Henk007 schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:35:
Ik kreeg vanmiddag mail van ASN bank, rente gaat morgen met 0,1% omhoog.

[...]
Ik gok dat nibc de volgende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:09
ATB maakt ook een leuke sprong:
Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van dinsdag 27 september 2011 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar 2,25% (dit was 1,70%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Zoals het nu lijkt gaat LeasePlan Bank weer naar beneden zaterdag...de Euribor is deze maand weer (heel licht) verder gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, Euribor staat nu op 1.349 procent, vorige maand was het 1.350. Dat ga je dus niet merken, aangezien LPB met 2 cijfers achter de komma werkt, en 1.349 word dus 1.35 :)

Als het zo blijft (denk het wel, de Euribor is al weken zo stabiel) zal de rente onveranderd blijven lijkt me. Zelf als zou hij naar 1.344 zaken (en dus 1.34 afgerond), ga je 0.01 procent omlaag qua rente. Spannend! Dat is op jaarbasis bij een saldo van 10.000 euro welgeteld één euro minder als ik me niet vergis. Daar ga ik geen slapeloze nachten van krijgen, en het maakt overstappen ook niet echt de moeite waard volgens mij :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
xxxMaverick schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:22:
[...]
Ik gok dat nibc de volgende is :)
en inderdaad:

Op 30 september verhoogt NIBC Direct haar rentetarieven. Het rentetarief op uw vrij opneembare internetspaarrekening stijgt naar 2,85% en behoort daarmee tot de top van de markt. De tarieven op onze termijndeposito's worden zelfs nog verder verhoogd. Hiermee handhaven wij ons in de top van de spaarmarkt.

Bekijk onderstaand de huidige en nieuwe rentetarieven per looptijd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                Huidig tarief Nieuw tarief
                              per 30-09-2011 
Vrij opneembaar 2,70%         2,85%  
3 maands        2,70%         2,85%  
6 maands        2,80%         3,00% 
9 maands        2,90%         3,10% 
1 jaar          3,00%         3,25%  
2 jaar          3,20%         3,35% 
3 jaar          3,50%         3,50% 
4 jaar          3,75%         3,75% 
5 jaar          4,10%         4,20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Cubic X schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:59:
Zoals het nu lijkt gaat LeasePlan Bank weer naar beneden zaterdag...de Euribor is deze maand weer (heel licht) verder gedaald.
De opslag gaat ook opnieuw worden vastgesteld dus de Euribor is nu niet alleen leidend. En gezien de vele promotie welke LPB op dit moment doet denk ik dat ze die wel verhogen om rond de 3% uit te komen.

Magoe, dat is met een defecte glazen bol ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bastien op 27-09-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O ja, goed punt idd, het is weer het einde van een kwartaal, de toeslag zal dan idd ook wel weer stijgen, gezien de ontwikkelingen in de markt :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wildhagen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:57:
O ja, goed punt idd, het is weer het einde van een kwartaal, de toeslag zal dan idd ook wel weer stijgen, gezien de ontwikkelingen in de markt :)
Zou mooi zijn richting de 3%

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:17:
[...]

Hoera! Nog een renteverhoging bij WestlandUtrecht. *O*
de 3% is nog niet bereikt (maar de maand is nog niet om)
quote: mail WestlandUtrecht
U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele rente. Wij hebben goed nieuws voor u. Aanstaande woensdag 28 september verhogen wij namelijk de rente met 0,1% naar 2,9%. U heeft daarmee op uw spaarrekening één van de hoogste rentes van Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
En centraal beheer naar 2,9%, volgt mekaar lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB gaat naar 2.91 procent :)
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het vierde kwartaal is deze renteopslag verhoogd van 1,40% naar 1,55%.

De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand gestegen van 1,35% naar 1,36%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 29 september 2011 komt de spaarrente voor oktober 2011 hiermee uit op 2,91% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,55%.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haha.. dat is echt zo'n wijziging om maar de hoogste rente te hebben, maar je hoort mij niet klagen :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:12:
[...]

Haha.. dat is echt zo'n wijziging om maar de hoogste rente te hebben, maar je hoort mij niet klagen :P
Ik denk dat ze over een paar weken niet meer in de top5 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:26:
[...]

Op basis waarvan denk je dat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:26:
[...]

Waarom?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Omdat hij denkt dat andere banken de rente boven die 2,91% zullen gooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:18

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Het enige waarom dat zou kunnen is omdat davidgilmour denkt dat de rente nog meer gaat stijgen en LPB per kwartaal de rente vast stelt. Dus als het nu 'ineens' naar 4% gaat, dan 'moet' LPB nog 3 maanden wachten voor ze die stijgen kunnen doorrekenen naar de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor. De Euribor kan ook stijgen, en dan stijgt je totale rente dus ook, ook bij LPB. Die Euribor word natuurlijk door alle banken gebruikt. Enkel de toeslag van LPB word per 3 maanden vastgesteld.

En ik zie niet zo snel (binnen 3 maanden dus) banken dik boven de 3 procent gaan (zonder voorwaarden dus), op dit moment.

Zelfs al zouden ze naar 3.0 gaan, dan is het verschil van 0.09 nog altijd te verwaarlozen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 23:40

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

In de productvoorwaarden op de site staat;
8. RENTEVERGOEDING INTERNETSPAARREKENING
8.1
De rente is variabel en nominaal op jaarbasis. LeasePlan Bank stelt
het rentepercentage op de Internetspaarrekening van tijd tot tijd
vast en communiceert het rentepercentage via de Website. Een
wijziging in het rentepercentage kan per elke datum plaatsvinden en zal middels renteberichten aan de Rekeninghouder en
via de Website gecommuniceerd worden.
8.2
De rente wordt per dag berekend over het saldo op de Internetspaarrekening, aan de hand van het werkelijke aantal dagen van
dat jaar.
8.3
De rente wordt achteraf, na afloop van elke kalendermaand, door
LeasePlan Bank gestort op de Internetspaarrekening, op de eerst
mogelijke dag waarop die storting gedaan kan worden
Dus ze zeggen wel hoe ze de rente bepalen, a.d.h.v. de vaste opslag, per kwartaal bepaald, en de 1-maands Euribor, maar volgens mij mogen ze op ieder moment deze manier van bepaling van de rente wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lolhozer op 30-09-2011 11:06 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Elke bank zal iets dergelijks in zijn voorwaarden hebben staan, want anders zou men zo flexibel als een betonnen plaat worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Nu hopen dat de Euribor enorme sprongen gaat maken, dan gaat LBP over de 3% >:) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspertje schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:48:
Het enige waarom dat zou kunnen is omdat davidgilmour denkt dat de rente nog meer gaat stijgen en LPB per kwartaal de rente vast stelt. Dus als het nu 'ineens' naar 4% gaat, dan 'moet' LPB nog 3 maanden wachten voor ze die stijgen kunnen doorrekenen naar de consument?
Arsenius schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:48:
Omdat hij denkt dat andere banken de rente boven die 2,91% zullen gooien. :P
Juist, dat is inderdaad mijn gedachte. Centraal beheer, delta lloyd en ohra zitten al op 2,90. De trend is omhoog en lpb zet zijn opslag voor 3 maanden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40

Onbekend

...

Het gaat inderdaad de goede kant op.
Om o.a. die reden zet ik het geld niet voor een bepaalde periode vast. Een zekerheid wat de bank wil hebben is dat ze er aan kunnen verdienen, en dus de rente laag houden voor langere perioden...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Helaas stijgt de inflatie weer net zo hard mee als de rente.. Maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Europa zit enorm in een spagaat tussen het beteugelen van de inflatie (richting 3% en door de recent gedaalde EUR/USD koers misschien nog iets omhoog), en het niet helemaal laten vallen van de zuidelijke landen. Gevolg is dat ik verwacht dat de reele spaarrente (rente - inflatie) de komende jaren vrij laag zal scoren.

Aan de andere kant zijn er de laatste tijd vrij grote transacties aan het ECB geldmarktloket. Dat kan wijzen op haperend vertrouwen tussen banken onderling. Misschien dat er de komende tijd een paar leuke (deposito) aanbiedingen komen van banken die het geld even wat harder nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Zorg ook altijd dat je niet voor 100% van je vermogen inzet op de euro, probeer te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Henk007 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:39:
Zorg ook altijd dat je niet voor 100% van je vermogen inzet op de euro, probeer te spreiden.
Met welke valuta zoal? Noorse kronen, Zwitserse francs, of good-'old dollars? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Henk007 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:39:
Dat is geen slechte tip. Als je jezelf tegen inflatie wilt beschermen en je voorziet mogelijk flinke schommelingen van wisselkoersen, dan is het geen gek idee om een deel van je geld in een vreemda valuta aan te houden.

Dat moet dan een munt zijn, die een duidelijke invloed heeft op onze inflatie. Dus: een munt waarin veel import wordt afgerekend. Chinese Yuan, US Dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 15-09 22:13
Hoe werkt dat spreiden dan in de praktijk, door een Amerikaanse spaarrekening te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Het aanhouden van vreemde valuta valt buiten de scope van dit topic, de moderatie hier vindt dat dat onder beleggen valt.
Er zijn meerdere mogelijkheden, je kunt via Forex buitenlandse currency aan- en verkopen.
Een voorbeeld van een verdeelsleutel is SCB

/nu weer snel terug naar sparen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 01-10-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
Leaseplanbank heeft de 1-jaars deposito actie voor 3,75%. Klinkt nog steeds erg aantrekkelijk op het moment. Verwachten jullie dat als je dit % over een jaar neemt je met deze deposito uiteindelijk meer rente zult krijgen dan een jaar lang de maandelijks aangepaste rente aan zult houden (dus de verwachting dat de rente binnen nu en een jaar niet voor langere tijd boven de 3,75% uit gaat komen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Valt die Leaseplan deposito eigenlijk onder het garantiestelsel? Hun site is daar niet eenduidig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
van hun site: "Naast de particuliere internetspaarrekening en eventuele deposito’s, valt ook de zakelijke internetspaarrekening en eventuele termijndeposito’s bij LeasePlan Bank onder het depositogarantiestelsel. Dat geldt alleen voor rechtspersonen die een verkorte balans mogen voeren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zoals paella al aangeeft, een deposito valt gewoon onder DSG wanneer
- de bank onder een (volledige) Nederlandse bankvergunning opereert en dus deelneemt aan het Nederlandse garantiestelsel.
- de lening niet achtergesteld is. achtergestelde leningen moeten expliciet als zodanig worden aangeduid.
- de rekeninghouder een particulier is kleine onderneming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Roncom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:32:
Leaseplanbank heeft de 1-jaars deposito actie voor 3,75%. Klinkt nog steeds erg aantrekkelijk op het moment. Verwachten jullie dat als je dit % over een jaar neemt je met deze deposito uiteindelijk meer rente zult krijgen dan een jaar lang de maandelijks aangepaste rente aan zult houden (dus de verwachting dat de rente binnen nu en een jaar niet voor langere tijd boven de 3,75% uit gaat komen)?
Als je het voor 1 jaar kan missen en niet wil beleggen? verreweg de beste deal van dit moment. En nee, zelfs als tegen die tijd de rente 4% is win je over 12 maanden gerekend zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55
Ja leuk die deal, maar ik ben nu al sinds het bekend is aan het proberen om een rekening te openen. 4e mailtje is de deur uit, en al 20 minuten gewacht tot ik een ongeïnteresseerde dame aan de lijn kreeg, die me niet echt wilde helpen.

Geeft allemaal geen betrouwbare indruk tot zover. Ik heb mede hierdoor al besloten dat onze inleg gehalveerd wordt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

Mistraller schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:10:
Ja leuk die deal, maar ik ben nu al sinds het bekend is aan het proberen om een rekening te openen. 4e mailtje is de deur uit, en al 20 minuten gewacht tot ik een ongeïnteresseerde dame aan de lijn kreeg, die me niet echt wilde helpen.

Geeft allemaal geen betrouwbare indruk tot zover. Ik heb mede hierdoor al besloten dat onze inleg gehalveerd wordt.
Vreemd, bij mij was het binnen één dag geregeld. Ook toen ze net de 1-jaar deposito actie hadden aangekondigd. Ik hoefde helemaal geen enkel mailtje te sturen :?
Webformulier invullen en eerste kleine overschrijving van gekoppelde betaalrekening was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mistraller schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:10:

ha en ik denken dat ik de enige was... bij mij heeft het pakweg een week of 4 geduurd voor de spaarrekening eindelijk geopend was vanwege onduidelijke eisen aan bankafschriften van de tegenrekening 8)7

leuke is dat ze die eisen zelf ook niet goed kennen en daardoor krijg je nogal wat gepingpong ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 04-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

marceltuit schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:36:
[...]

ha en ik denken dat ik de enige was... bij mij heeft het pakweg een week of 4 geduurd voor de spaarrekening eindelijk geopend was vanwege onduidelijke eisen aan bankafschriften van de tegenrekening 8)7

leuke is dat ze die eisen zelf ook niet goed kennen en daardoor krijg je nogal wat gepingpong ;w
Ik heb niet hoeven te mailen, maar zag het ook wel fout gaan. Uiteindelijk hing het op 1 punt ergens achter een voorletter, waardoor ik op een andere plek in het webformulier niet mijn 3 voorletter, maar slecht 2 kon vermelden... maar met wat gerommel heb ik alleen het webformulier nodig gehad.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt, zelfs mijn icesave rekening was met de overboeking al meteen goed. Ze begonnen aan de telefoon te mutsen dat ze met een overboeking nooit een En/Of rekening konden valideren. Vraag er dan niet om! En dan nog, waarom kunnen andere banken dat wel.

Het kopie bankafschrift zit alweer dagen in hun mailbox.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13

Polariteit

Fietsende fotografeur

waarom kunnen andere banken dat wel.
Ik heb het aan de telefoon met zo'n miep gevraagd waarom het bij andere banken wel mogelijk is om binnen 1 dag een internetspaarrekening te openen, en toen kreeg ik een antwoord wat er kort op neer kwam dat LPB zich aan de regels hield en andere banken niet blijkbaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Moneyyou was idd zo geregeld en voor LPB moeite en rekeningoverzichten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zal met al die reclame ook wel erg druk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
paella schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:59:
Zal met al die reclame ook wel erg druk zijn
Dan koppel je dat terug. Kom zeg, hoeveel moeite is het om automatisch iedereen een mail te sturen die niet binnen 3 dagen voorzien is van een rekening.
Dan is er in elk geval nog enige duidelijkheid of ze je uberhaupt nog ergens in een queue hebben staan.

Een bank die zo omgaat met (potentiële) klanten is heel slecht bezig anno 2011.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renteverhoging Centraal Beheer, dat is de 1e die boven de 2,91 van LPB uitkomt.

Geachte heer Gilmour,

De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 11 oktober 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,95% effectief per jaar. De rente op uw RentePlús Rekening behoort daarmee op dit moment  tot één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:23:
Renteverhoging Centraal Beheer, dat is de 1e die boven de 2,91 van LPB uitkomt.
Geachte heer Gilmour,

De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 11 oktober 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,95% effectief per jaar. De rente op uw RentePlús Rekening behoort daarmee op dit moment  tot één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.
Wel appels met appels vergelijken.
De LPB keert de rente maandelijks uit en als je de rente er op laat staan (dus rente op rente) kom je op 2,95% effectief per jaar.
Dus ze staan beiden bovenaan met 2,95%.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mistraller schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:16:
Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt, zelfs mijn icesave rekening was met de overboeking al meteen goed. [...]
Geld ophalen was ook niet de slechtste kant van IceSave. Terugbetalen helaas wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:39:
[...]
Wel appels met appels vergelijken.
De LPB keert de rente maandelijks uit en als je de rente er op laat staan (dus rente op rente) kom je op 2,95% effectief per jaar.
Dus ze staan beiden bovenaan met 2,95%.
Nee, de 2.91% van Leaseplanbank is nominaal op jaarbasis. De CB RentePlus Rekening schrijft trouwens ook maandelijks de rente bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:44
asmi schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:21:
[...]

Nee, de 2.91% van Leaseplanbank is nominaal op jaarbasis. De CB RentePlus Rekening schrijft trouwens ook maandelijks de rente bij.
Je snapt het niet helemaal.
Effectieve rente = wanneer je de maandelijks uitgekeerde rente laat staan en dus een rente-op-rente effect krijg.
Nominale rente = wanneer je de maandelijks uitgekeerde rente opneem en dus geen rente-op-rente effect krijg.

LeasePlan Bank adverteert met de nominale rente van 2,91 %:
Met een internetspaarrekening van LeasePlan Bank profiteert u direct van een aantrekkelijke variabele rente, nominaal op jaarbasis.
(bron)
Effectief op jaarbasis is dat 2,95%.

Centraal Beheer adverteert met de effectieve rente van 2,95 %:
12. De rente die jullie opgeven is hoger dan de rente die ik
maandelijks krijg bijgeschreven. Hoe kan dit?

Het rentepercentage dat u vindt op uw persoonlijke pagina is een effectief
rentepercentage op jaarbasis. De huidige nominale rente behorend bij deze
effectieve rente ligt lager. Hoe het werkt met de nominale en effectieve rente ziet u
in het rekenvoorbeeld bij vraag 10
(bron)

Dus als je de effectieve rentes met elkaar vergelijk ("appels met appels"), zijn ze beiden 2,95%.

davidgilmour vergeleek de nominale rente van LPB met de effectieve rente van CB ("appels met peren")

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Blobby op 09-10-2011 16:03 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
En die 0,04% is slechts 4 euro extra op jaarbasis per 10.000 euro die je stort, niet eens de moeite van het vermelden waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 09-10-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Het Fantoom schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:06:
En die 0,04% is slechts 4 euro extra op jaarbasis per 10.000 euro die je stort, niet eens de moeite van het vermelden waard.
gaat het niet om natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
xxxMaverick schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:36:
[...]

gaat het niet om natuurlijk 8)7
Waar gaat het dan om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
voor jou is die 4 euro niets, maar een bank met zeg 10.000.000.000 (10 miljard) spaargeld levert 4.000.000 euro op. Ik ga de bank niet daarbij helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
lekker bijdehand maar onzinnig natuurlijk. Gaat om de hoogste, daar is het een topic voor.......Zeiken om het zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Het Fantoom schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:06:
Moeten we dan alleen per halve procent of dergelijke melden ? De rente zal toch niet van de ene op de andere dag zomaar met hele procenten stijgen ? Alle beetjes helpen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 15-09 21:38
xxxMaverick schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:33:
lekker bijdehand maar onzinnig natuurlijk. Gaat om de hoogste, daar is het een topic voor.......Zeiken om het zeiken?
Het topic is begonnen nav de Postbank die spaarrente's stiekum terugdraaiden naar < 1%. Ik begrijp dat het voor sommigen een sport is om alles eruit te persen wat mogelijk is en dat is prima. Maar 0.04% is naar mijn mening futiel.
Als ik op een rekening elke maand 500,- inleg heb ik na een jaar 6000,- Met ~3% rente is dat ~6090,- en da's mooi, een beetje inflatiecompensatie (wat met die < 1% van de Postbank niet zou zijn gelukt). Maar met 3.04% zou dat 6091.20 zijn en dat noem ik gewoon meetruis.
Tuurlijk, er is een verschil maar je kunt je beter focussen op die 6000 dan op die 90,- laat staan op die 1.20. En dat die 0.04% in de boeken van een bank tot deftige kapitalen leidt, ongetwijfeld maar daar koop ik niets voor. Voor die 6000,- wel.
Mijn grootste spaarrekening staat bij de ASN @ 2.6% Niet de hoogste maar goed genoeg en ze doen het met relatief schone handen, vind ik ook wat waard.
Edit: Alle beetje helpen. Een beetje.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ja leuk voor die €6000 van jou maar ik verwacht dat er genoeg mensen hier zijn met behoorlijk wat meer dan dat. En los daarvan, als iemand hier de spaarrekening met de hoogste rente wil melden, al is het 1% of 0.01% meer dan de op-een-na hoogste, dan is dat meer dan welkom. Hoogste rente is de hoogste rente.

Als het je niet interesseert dan moet je het topic maar niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 15-09 21:38
Reiben schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:51:
Ja leuk voor die €6000 van jou
Jij weet niets van mijn spaarsaldo. Maar los daarvan, zet eens een 0 achter alle genoemde bedragen. Voor 60.000,- laat ik een aardige uitbouw plaatsen. Voor 12,- koop ik, wat..., een rol behang?
Ik volg dit topic graag maar mijn 'act now' threshold ligt gewoon iets hoger. Ieder zijn ding.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Reiben schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:51:
Ja leuk voor die €6000 van jou maar ik verwacht dat er genoeg mensen hier zijn met behoorlijk wat meer dan dat. En los daarvan, als iemand hier de spaarrekening met de hoogste rente wil melden, al is het 1% of 0.01% meer dan de op-een-na hoogste, dan is dat meer dan welkom. Hoogste rente is de hoogste rente.

Als het je niet interesseert dan moet je het topic maar niet lezen.
Die mensen met 'behoorlijk meer' dan 6000 zijn er aardig wat. Laatste (als in, meest recent) dat ik zo snel even kan vinden is 11.000 per persoon of 39,500 per huishouden het gemiddelde.

Dat is echt nog lang geen niveau waar je dergelijke percentages daadwerkelijk op merkt. Die 0,04 is bij rekening van die 40k op jaarbasis 16 euro. Wat kun je nou echt met 16 euro doen, vooral als het dus over meerdere mensen word verdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Daar gaat het toch niet om? Als iemand dit topic bijvoorbeeld volgt om een (extra) spaarrekening te openen dan is het handig om te weten wat op dat moment de spaarrekening met de hoogste rente is. En je hoeft niet meteen over te stappen als er hier een hogere rente wordt gemeldt hoor, het is puur ter informatie.

Of willen jullie een regel gaan instellen vanaf hoeveel procent verschil je het hier mag gaan melden?

Die rekensommen van willekeurige voorbeelden, tja , misschien heb ik wel 600k en laat ik het 20 jaar staan. Ja dan is het ineens een verschil duizenden euro's. Als als als...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Reiben schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:40:
Daar gaat het toch niet om? Als iemand dit topic bijvoorbeeld volgt om een (extra) spaarrekening te openen dan is het handig om te weten wat op dat moment de spaarrekening met de hoogste rente is. En je hoeft niet meteen over te stappen als er hier een hogere rente wordt gemeldt hoor, het is puur ter informatie.
^^ Precies. En daar komt bij dat het wel overstappen een mooie motivatie is voor banken om niet achter te blijven met rentestanden.
De grote banken in Nederland doen trouwens nog steeds niets anders dan achterblijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

RemcoDelft schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:51:
[...]

De grote banken in Nederland doen trouwens nog steeds niets anders dan achterblijven...
Omdat ze het geld blijkbaar niet zo erg nodig hebben. Zij hebben vooral geld van overheden/bedrijven zie zich minder zorgen maken om rentestanden dan de gemiddelde inwoner. De kleinere jongens/meisjes die wel graag geld willen hebben moeten zich dus onderscheiden om geld binnen te halen en dat is nagenoeg altijd op de te ontvangen rente.

Ik denk dus niet dat een ING, ABNAMRO, SNS etc. ooit de rente echt omhoog gaan doen, waarom meer betalen dan nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bastien schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:55:
[...]
Ik denk dus niet dat een ING, ABNAMRO, SNS etc. ooit de rente echt omhoog gaan doen, waarom meer betalen dan nodig is?
Nou ja, aan hogere spaarrentes zitten meer voordelen hoor :) Als jij een goed gevoel hebt bij een bank ben je sneller geneigd om aanvullende producten bij ze af te nemen. Ik heb bij ING (door overname Postbank) behoorlijk het gevoel uitgeknepen te worden. Ik ben bij ze vertrokken (op spaargebied) vanwege het gedonder met de bonusrente en kapitaalrekeningen waarbij men gewoon weigerde op een goede manier vragen over de rentes te beantwoorden (ik wilde weten hoe de bonus rente berekend werd). Daarnaast viel het me ineens op toen ik de afschriften van 2 verschillende periodes naast elkaar zag liggen dat de rente behoorlijk was ingezakt.

Door dat gevoel zal ik niet snel een ander product bij ze afnemen, geen hypotheek, geen verzekering, geen zakelijk betaalpakket, geen creditcard, niks. Afgelopen week stond ik bij de ING binnen (om geld af te halen) en werd me gevraagd of ik wel eens had overwogen te sparen, want er stond maarliefst 1000 euro op mijn rekening (alsof dat al mijn geld is :') ). Heb de vriendelijke man direct uitgelegd dat ik wel spaar, maar dat er geen haar op mijn hoofd is die er aan denkt bij hen te sparen (uiteraard met onderbouwing).

Moraal van het verhaal: soms moet je iets geven om iets te krijgen als bedrijf zijnde. Als je de klanten blijft uitwringen komen ze niet terug. Door ze goede producten te bieden en door soms eens iets weg te geven bind je mensen aan je. Door knijpen verlies je ze. Dat beetje extra spaarrente verdienen ze ruim terug met de rente op de hypotheken, want daar zit een behoorlijk gat tussen. Als mensen blij sparen nemen ze mogelijk ook een hypotheek bij je en de meeste hebben meer hypotheek dan spaargeld dus verlies zullen ze er niet op maken :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]
Omdat ze het geld blijkbaar niet zo erg nodig hebben. Zij hebben vooral geld van overheden/bedrijven zie zich minder zorgen maken om rentestanden dan de gemiddelde inwoner. De kleinere jongens/meisjes die wel graag geld willen hebben moeten zich dus onderscheiden om geld binnen te halen en dat is nagenoeg altijd op de te ontvangen rente.

Ik vraag me af hoe het geld gescheiden is bij Moneyou/ABN In de voorwaarden staat ook dat ze onder dezelfde bankgarantie werken. Dus voor de boekhouding maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Myrdreon schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

Die mensen met 'behoorlijk meer' dan 6000 zijn er aardig wat. Laatste (als in, meest recent) dat ik zo snel even kan vinden is 11.000 per persoon of 39,500 per huishouden het gemiddelde.
Het gemiddelde ja, niet iedereen heeft dat dus ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:56
Ik zit zelf nog te zoeken naar een geblokkeerde spaarrekening waar je maandelijks een vast bedrag op kunt inleggen. Zeg maar wat ik ook heb voor mijn spaarhypotheek, maar dan iets met 5 jaar looptijd. Reden daarvoor laat ik nog even in het midden, het is nml niet voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[...]
Waarom kon dat "vroeger" dan wel? Ik herinner me een Plus-rekening bij de Postbank met 5 of 6% rente. Wat langzaam afzakte naar een half procent...
Feit is dat banken veel meer uitlenen dat ze aan spaargeld binnenhalen, ze keren dus een fractie van de ontvangen rente zelf uit als rente, m.a.w. er is marge zat.
_JGC_ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:50:
Ik zit zelf nog te zoeken naar een geblokkeerde spaarrekening waar je maandelijks een vast bedrag op kunt inleggen. Zeg maar wat ik ook heb voor mijn spaarhypotheek, maar dan iets met 5 jaar looptijd. Reden daarvoor laat ik nog even in het midden, het is nml niet voor mezelf.
Een jeugdspaarrekening o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:56
Mwah, dit is voor een persoon van 31, niet echt jeugdig meer. Moet nog zien in hoeverre mijn plannen haalbaar zijn, maar dit is er onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 09:54
Slasher schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:29:
[...]

Het gemiddelde ja, niet iedereen heeft dat dus ;)
kun je nagaan dat er dus ook een groep is die veel meer heeft ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.