Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 129.451 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij mij is alles uiteindelijk prima verlopen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Bij mij ook na ruim een week, maar als ik het goed begrijp heb je tien cent overgemaakt? Er staat (niet zo duidelijk) aangegeven dat er minimaal 1 euro overgemaakt moet worden, ik weet niet of zij daar zo strikt in zijn, maar wellicht kan dat een reden zijn dat de rekening nog niet is aangemaakt.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
mark de man schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:56:
Bij mij ook na ruim een week, maar als ik het goed begrijp heb je tien cent overgemaakt? Er staat (niet zo duidelijk) aangegeven dat er minimaal 1 euro overgemaakt moet worden, ik weet niet of zij daar zo strikt in zijn, maar wellicht kan dat een reden zijn dat de rekening nog niet is aangemaakt.
Volgens mij hebben sommige mensen maar 1 cent gestuurd en die hebben nu een actieve account. Ik heb nog steeds geen antwoord terug. Ik vind het maar vreemd.

Wie heeft er goede ervaring qua rente en service bij een andere aanbieder? BOS valt al af door de moeilijk inlog en Moneyou zegt dat je per maand persé moet inloggen. Ja wat nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met deze e-mail heten wij u van harte welkom als klant van LeasePlan Bank. Wij hebben met succes het verificatieproces afgerond en accepteren u graag als klant. U heeft vanaf nu dan ook toegang tot uw persoonlijke pagina waarmee u uw spaarrekening kunt beheren en kunt profiteren van onze aantrekkelijke rente.
Precies twee weken nadat ik alles had opgestuurd ontving ik vanmiddag deze email. :) Ga ik inloggen, krijg ik nog doodleuk het scherm: "omdat 1) het geld nog niet is bijgeschreven, 2) verificatie niet compleet is etc" :z Achja, zal morgen wel in orde zijn mag ik hopen. Ik zit sinds mijn 6e bij de Rabo met een spaarrekening. Vervolgens tijdje ATB gehad toen ze 5% gaven. Later heb ik die opgezegd toen het enkel naar beneden kon en niet langer steeg. (toen Icesave gevallen was begon de daling)

Vervolgens Moneyou aangevraagd en die gebruik ik naar alle tevredenheid. Bij BoS ingestapt en 20 euro gekregen (voor 5min werk, mooi verdiend zo) En ten slotte ontving ik dus van LPB een email dat ze weer nieuwe klanten ontvingen dus als laatste daar nu een rekening geopend. Kortom naast de Rabo heb ik nu drie andere spaarrekeningen. Spaargeld is nu ook in vieren gegaan. Mocht de Jager in de nabije toekomst het bedrag wat gegarandeerd wordt van 100.000 weer teruggooien naar 20.000 heb ik genoeg ruimte om door te sparen in de toekomst ;) Vind het frapant dat de NLse regering dat nog niet gedaan heeft. Zou toch een tijdelijke ophoging zijn? Beetje het kwartje van Kok, had ook tijdelijk moeten zijn maar blijft gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Joosie200 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:08:
[...]

Mocht de Jager in de nabije toekomst het bedrag wat gegarandeerd wordt van 100.000 weer teruggooien naar 20.000 heb ik genoeg ruimte om door te sparen in de toekomst ;) Vind het frapant dat de NLse regering dat nog niet gedaan heeft. Zou toch een tijdelijke ophoging zijn? Beetje het kwartje van Kok, had ook tijdelijk moeten zijn maar blijft gewoon..
Verlagen van die garantie levert weer meer onzekerheid op, iets wat ze in de huidige situatie niet kunnen gebruiken.

Zolang ze de meeste banken gewoon overeind houden hoeft die 100k garantie ook niet uitbetaald te worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
McVirusS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:14:
[...]
Zolang ze de meeste banken gewoon overeind houden hoeft die 100k garantie ook niet uitbetaald te worden :P.
Ja, das ook weer zo. Dan maakt het idd niks uit of het nu op 100k of 20k staat. Van uitbetalen komt het toch niet. Of toch wel.. op naar Icesave schandaal #2 in de toekomst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
McVirusS schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Verlagen van die garantie levert weer meer onzekerheid op, iets wat ze in de huidige situatie niet kunnen gebruiken.

Inderdaad, persoonlijk mogen ze de 100k laten staan. Zorgt toch net voor dat extra beetje zekerheid. 20k is een bedrag wat je nog relatief snel bij elkaar hebt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb net Moneyou aangevraagd. Ik wilde in de tussentijd nog even checken of LPB misschien werkte, had natuurlijk al de hoop opgegeven en ik had al vanmiddag gekeken dus ik dacht laat maar. Moneyou aanvraag afgerond.

Toch daarna nog even gekeken bij LPB, en krijg nou wat, na bijna een maand was mijn account eindelijk geactiveerd, net nadat ik moneyou rekening had afgesloten.

Hoe creepy is dat! :?

Anyway, die Moneyou ga ik gewoon doorzetten. LPB en Moneyou zijn gratis toch? Al zet ik er maar 100 euro weg, maakt niet uit dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hmm, de euribor werkt niet echt mee... slechts een tiende erbij vanaf maandag lijkt het.

Ik had vorig jaar een paar kilo goud moeten kopen :/ :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 15-09 22:13
Bastien schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:18:

Ik had vorig jaar een paar kilo goud moeten kopen :/ :D
Waarom zegt/zei iedereen dit en doet niemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het Fantoom schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:31:
[...]

Waarom zegt/zei iedereen dit en doet niemand het?
Omdat ik nu dat pas opmerk en niet vorig jaar? Maar dan nog... ook toen had ik nog geen glazen bol :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Toch al meer dan 4 jaar oud topic:
Beleggen in goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rente van LBP omhoog naar 2,83% (2,87% effectief).
De nominale rente op de internetspaarrekening bij Leaseplan Bank bedraagt vanaf 1 augustus 2,83 procent (2,87 procent effectief). Daarmee geeft de bank voorlopig de hoogste rente op een spaarrekening zonder beperkingen.
Valt me toch wat tegen eerlijk gezegd, volgens mij ook niet in overeenstemming met de Euribor? Eens even controleren. Klopt dus als een bus, ik heb niks gezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Cubic X op 29-07-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euribor staat op 1.433, plus 1.4 procent opslag is dat dus 2.83 procent, dus dat klopt gewoon hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Volgens mij was dit nog niet gepost?
LeasePlan Bank introduceert spaarrente applicatie

LeasePlan Bank introduceert een applicatie voor iPhone en Android gebruikers met de actuele rentes van in Nederland actieve internetspaarbanken. Iedereen met een iPhone, iPad of een Android-telefoon heeft zo via internet overal en op ieder moment van de dag inzicht in de opbouw van hun eigen rentepercentage.

De App laat de stand en ontwikkeling van de Euribor® zien (het rentetarief waartegen Europese banken elkaar leningen in euro’s verstrekken). U ontvangt een gratis (push)bericht als de rentestanden van de vijf spaarbanken met de hoogte spaarrente veranderen. De App kent daarnaast nog een aantal handige functionaliteiten, zoals een spaarcalculator voor spaarrekeningen en een overzicht van termijndeposito’s met een periode van een, twee, drie, vier of vijf jaar.

Nieuwsgierig? Download onze App dan snel op uw eigen mobiel of bekijk op de instructievideo op ons Youtube kanaal.

Download voor Android
Download voor iPhone
Afbeeldingslocatie: http://a3.mzstatic.com/us/r1000/111/Purple/25/19/62/mzl.fgcyblbs.320x480-75.jpg

Best handig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Leaseplanbank heeft wel vertrouwen in zichzelf dat ze zelf zo'n app uitbrengen :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ja, zeker gezien ze op dit moment niet eens bovenaan staan :)

Ik heb hem net gedownload en het ziet er aardig compleet uit, een hele rits met verschillende banken en bij elke rekening een grafiek van de afgelopen periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Reiben schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:22:
Ja, zeker gezien ze op dit moment niet eens bovenaan staan :)

Ik heb hem net gedownload en het ziet er aardig compleet uit, een hele rits met verschillende banken en bij elke rekening een grafiek van de afgelopen periode.
Ze geven dan ook netjes aan dat hun rente naar beneden is gegaan in de app, overal staan groene pijltjes omhoog maar bij LBP zelf een rood pijltje naar beneden.

Wel een handige app opzich :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reiben schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:04:
Volgens mij was dit nog niet gepost?

[...]

[afbeelding]

Best handig denk ik.
handig van de LPB! Heb net al mijn geld overgeboekt naar de nummer 1, BoS! Dat is nog eens goede service van een bank, dat ze aangeven dat de buurman beter is! Eerlijker kunnen ze het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Zijn ze gezien de rente-op-rente effectief niet hoger dan BoS?

Anyway, overboeken voor tienden van procenten gaat mij te ver :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 23:40

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

@Davidgilmour: Hé, was je weer terug bij LPB? Je bent ook niet erg principieel he.

[ Voor 10% gewijzigd door Lolhozer op 29-07-2011 19:36 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

yohan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:35:
Zijn ze gezien de rente-op-rente effectief niet hoger dan BoS?
Dacht het wel ja.

Sowieso valt BoS niet onder het Nederlandse DGS, maar onder het Britse, dus dat is toch ook weer een stukje extra risico.

Niet aantrekkelijk dus, gezien het zeer marginale verschil.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
LPB rente op 2.84%, dat is wel lekker. Zal volgende week eens wat storten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

wildhagen schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:37:
[...]

Dacht het wel ja.

Sowieso valt BoS niet onder het Nederlandse DGS, maar onder het Britse, dus dat is toch ook weer een stukje extra risico.

Niet aantrekkelijk dus, gezien het zeer marginale verschil.
Wat is daar extra risico aan? Je krijgt gewoon via Engeland je geld hoor, mochten ze omvallen....

BoS heeft best een aardige rating en volgens mij is de economie van Groot-Brittanie ook nog wel redelijk... dus nee, angst voor omvallen van BoS.... die is wat overbodig

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Hoe weten jullie allemaal wat de nieuwe rente is bij LPB als ik vragen mag? Ik heb geen mail gehad en op hun website staat het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Reiben schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:41:
Hoe weten jullie allemaal wat de nieuwe rente is bij LPB als ik vragen mag? Ik heb geen mail gehad en op hun website staat het ook niet.
Staat in je rekeningoverzicht bij rentepercentage? Ik merkte het ook pas net op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Ah, na het inloggen dus. Ik log eigenlijk nooit in op m'n spaarrekeningen, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Naboo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:27:
[...]

Wat is daar extra risico aan? Je krijgt gewoon via Engeland je geld hoor, mochten ze omvallen....

BoS heeft best een aardige rating en volgens mij is de economie van Groot-Brittanie ook nog wel redelijk... dus nee, angst voor omvallen van BoS.... die is wat overbodig
Tja, dat gaven mensen ook aan bij ijsland. Maar serieus: de engelse economie is natuurlijk klote op dit moment, groei van niets, tekorten, staatsschuld enz enz.

Ik verwacht echt niet dat die bank valt maar als er een issue is, reken dan maar dat men eerst aan eigen burgers denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Naboo schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 23:27:
[...]

Prachtig toch dat er in deze tijd nog mensen zijn die zo goedgelovig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Heb ik wat gemist dan over BoS? Of werkt het DGS in NL ook niet meer? Verklaar je nader.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lolhozer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:33:
Heb ik wat gemist dan over BoS? Of werkt het DGS in NL ook niet meer? Verklaar je nader.
BoS valt niet onder het Nederlandse DGS, maar onder het Britse. Een risico dus, aangezien de Engelse economie momenteel slecht draait, en een aantal grote risico's loopt.

Als het daar fout loopt heb je dus een probleem. Zie je geld maar eens te krijgen als niet-Brit, in zo'n geval.

De mensen die roepen dat BoS geen enkel risico oplevert, riepen dat vermoedelijk ook over IceSave, die vielen immers ook onder een DGS (die van IJsland). See what happened there...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:37:
[...]

BoS valt niet onder het Nederlandse DGS, maar onder het Britse. Een risico dus, aangezien de Engelse economie momenteel slecht draait, en een aantal grote risico's loopt.

Als het daar fout loopt heb je dus een probleem. Zie je geld maar eens te krijgen als niet-Brit, in zo'n geval.

De mensen die roepen dat BoS geen enkel risico oplevert, riepen dat vermoedelijk ook over IceSave, die vielen immers ook onder een DGS (die van IJsland). See what happened there...
Als Engeland omvalt valt Europa ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niemand had het over Engeland die omvalt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:37:
[...]

Ik vind Engeland niet te vergelijken met IJsland.... en lekker veel vertrouwen heb jij ook zeg.... "zie je geld maar te krijgen als niet-Brit" :')

BoS heeft dezelfde credit rating als ABN Amro (dus MoneYou)....

Daarbij is de Bank of Scotland er al sinds 1695 en sinds 1999 actief in Nederland. Daar heb ik wel wat meer vertrouwen in dan een prijsvechtertje dat net om de hoek komt kijken.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naboo schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Ik vind Engeland niet te vergelijken met IJsland.... en lekker veel vertrouwen heb jij ook zeg.... "zie je geld maar te krijgen als niet-Brit" :')
Realiteit. Tuurlijk mag jij naïef zijn en denken dat niet-Britten makkelijk aan hun geld kunnen komen, terwijl de Britten pas daarna komen....

Net zoals je in IJsland (die immers óók een DGS hadden) makkelijk aan je geld kon komen.

Oh wacht...

Als BoS omvalt gaat de prioriteit toch echt eerst uit naar de Britten, de rest kan achteraan sluiten.
BoS heeft dezelfde credit rating als ABN Amro (dus MoneYou)....
IceSave had ook een hoge rating. Sterker nog, Landbanki (waar IceSave dus bij hoorde) had in 2007 (vlak voor de problemen begonnen) zelfs de AAA-rating, dat is de allerhoogste die er mogelijk is (in NL heeft alleen Rabobank een AAA-rating).

Dat zegt dus niet zoveel...
Daarbij is de Bank of Scotland er al sinds 1695 en sinds 1999 actief in Nederland. Daar heb ik wel wat meer vertrouwen in dan een prijsvechtertje dat net om de hoek komt kijken.
So? Landsbanki, de eigenaar van Icesave, bestaat ook al meer dan 120 jaar... alsof dat een garantie bied zeg.... 120 jar noem ik overigens niet 'net om de hoek komen kijken', maar ok...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 30-07-2011 10:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Realiteit. Tuurlijk mag jij naïef zijn en denken dat niet-Britten makkelijk aan hun geld kunnen komen, terwijl de Britten pas daarna komen....

Net zoals je in IJsland (die immers óók een DGS hadden) makkelijk aan je geld kon komen.

Oh wacht...

Als BoS omvalt gaat de prioriteit toch echt eerst uit naar de Britten, de rest kan achteraan sluiten.

[...]

IceSave had ook een hoge rating. Sterker nog, Landbanki (waar IceSave dus bij hoorde) had in 2007 (vlak voor de problemen begonnen) zelfs de AAA-rating, dat is de allerhoogste die er mogelijk is (in NL heeft alleen Rabobank een AAA-rating).

Dat zegt dus niet zoveel...

[...]

So? Landsbanki, de eigenaar van Icesave, bestaat ook al meer dan 120 jaar... alsof dat een garantie bied zeg.... 120 jar noem ik overigens niet 'net om de hoek komen kijken', maar ok...
Niets meer aan toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
De rest van de serie flames is hier weggeknipt. Betrokken personen kunnen binnenkort communicatie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Interessant is overigens dat het tegenwoordig weer loont om te sparen. Tot voor kort was de (gemiddelde) spaarrente namelijk lager dan de inflatie, waardoor je er netto niet zo enorm veel mee opschoot.

In juli is de inflatie binnen de EU uitgekomen op 2.5 procent. Dus als je je spaarrekening bij een bank hebt staan die meer dan dat percentage bied, maak je weer winst. Bescheiden weliswaar, maar toch.

(bron)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:50:
Interessant is overigens dat het tegenwoordig weer loont om te sparen. Tot voor kort was de (gemiddelde) spaarrente namelijk lager dan de inflatie, waardoor je er netto niet zo enorm veel mee opschoot.

In juli is de inflatie binnen de EU uitgekomen op 2.5 procent. Dus als je je spaarrekening bij een bank hebt staan die meer dan dat percentage bied, maak je weer winst. Bescheiden weliswaar, maar toch.

(bron)
Je vergeet de 1,2% vermogensheffing voor de mensen die meer dan 20K hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
edit: Davidgilmour was me voor..
Het ligt eraan of je onder boven de box 3 vrijstelling zit met je vermogen. Als je erboven zit verdampt dus 2,5% per jaar in de vorm van inflatie en draag je bovendien 1,2% af aan de belastingdienst. Bij elkaar toch 3,7% per jaar.
Om daarboven te komen moet je je geld al in een deposito voor een paar jaar vast stoppen.

Daarnaast kun je nog discussiëren over de hoogte van het officiële inflatiecijfer. Velen hebben met mij de sterke indruk dat de kosten in werkelijkheid veel sterker stijgen en dat de officiële cijfers alleen maar zo laag uitvallen door strategische keuze van goederen en diensten in het CPB mandje. Maar dat valt buiten het kader van dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 30-07-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ze zouden de vermogensheffing moeten koppelen aan de gemiddelde rente bij banken en financiële instellingen in dat jaar. Lijkt me wel zo eerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Arsenius schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:22:
Ze zouden de vermogensheffing moeten koppelen aan de gemiddelde rente bij banken en financiële instellingen in dat jaar. Lijkt me wel zo eerlijk..
Ze zouden het helemaal moeten afschaffen...belasting betalen over geld waar al belasting over betaald is, onder het gewone volk staat dit bekend als stelen en staan er straffen op... |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

Ze heffen een belasting (30%) over het veronderstelde (4%) rendement wat je behaalt hebt, dus daar is door jou nog helemaal geen belasting over betaald.
En ja, ik weet dat de rente momenteel voor je spaarrekening momenteel lager ligt dan 4%, maar dan moet het maar beleggen ofzo. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Lolhozer op 30-07-2011 15:59 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lolhozer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:58:
Ze heffen een belasting (30%) over het veronderstelde (4%) rendement wat je behaalt hebt, dus daar is door jou nog helemaal geen belasting over betaald.
En ja, ik weet dat de rente momenteel voor je spaarrekening momenteel lager ligt dan 4%, maar dan moet het maar beleggen ofzo. :)
De rente is al sinds de invoering van deze belastingmaatregel onder de 4%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:21:
[...]

De rente is al sinds de invoering van deze belastingmaatregel onder de 4%!
Totaal niet waar. Deze belasting word geheven sinds 2001, en sinds die tijd hebben we een vrij lange periode van rentes van 4+ procent gehad, zelfs even van 5+.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer

Lolhozer

En niemand houdt je tegen om in aandelen, goud, obligaties etc. te gaan. Dat je met je geld niet meer doet dan het op een spaarrekening zetten, dat is jouw probleem. Je kunt het ook thuis in de kast leggen, 0% rendement, maar dat is een keuze.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Lolhozer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:58:
Hmm, zo heb ik er nooit over nagedacht...er zit misschien wel wat in, maar maak het dan ook variabel en geen vaste 4%. Maargoed, dat is een discussie wat niet in dit topic hoort :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Arsenius schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:22:
Deze discussie is al een aantal keer in deze draad langsgekomen en daarmee ook het punt dat jouw idee aardig klinkt, maar het niet gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ach eerlijk of niet eerlijk. Natuurlijk is het klote dat je over je zuurverdiende spaargeld elk jaar belasting moet lappen.. Vaak als de belasting eraf is en je de bijstelt voor de inflatie kom je zelfs uit op een dikke min.

Je hebt natuurlijk de keuze om het geld te investeren, maar goed daar kleven natuurlijk veel meer risico's aan dan het wegzetten op een spaarrekening.

Wat ik een zeer onterechte belasting vind zijn successierechten, dus erven van je ouders. Zij betalen inkomsten belasting, vermogensbelasting. Gaat het opgebouwde vermogen naar de kinderen dan komt de belastingdienst nog even 10 a 20% pikken. Dat zouden ze moeten afschaffen.

Stel je erft het huis van je ouders en spaargeld a 4 ton, dan moet je jawel 65000 euro aftikken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Wat heeft dat met spaarrente te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Inderdaad, gewoon weer ontopic over spaarrekeningen ajb! Inflatie, belastingbeleid en alternatieve vormen van kapitaalsopbouw mag in andere topics besproken worden, maar hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:23:
[...]

Totaal niet waar. Deze belasting word geheven sinds 2001, en sinds die tijd hebben we een vrij lange periode van rentes van 4+ procent gehad, zelfs even van 5+.
Ik bedoel bij Nederlandse banken :-)

Anyway, LPB is nu weer de nummer 1 bank met een rente van 2,84%. het gaat maar erg traag omhoog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:01:
[...]

Ik bedoel bij Nederlandse banken :-)
In 2008 bood Rabobank mij een tweejarig deposito aan tegen 5% :) Op dit moment kun je voor 4.6% vastzetten bij ABN-Amro (Fortis deposito 10 jr. meen ik).

*knip* offtopic

[ Voor 61% gewijzigd door Rukapul op 07-08-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rente van LPB vandaag officieel op 2,84 procent voor de internetspaarrekening.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 02-08-2011 08:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

*knip* offtopic Maar ook dit is weer offtopic.

Ondanks dat de rente weer heel langzaam omhoog gaat toch eerdaags maar wat in deposito's van een jaar proppen. Maak ik wat minder verlies :P

[ Voor 66% gewijzigd door Rukapul op 07-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Bastien schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:47:
*knip* offtopic

Ondanks dat de rente weer heel langzaam omhoog gaat toch eerdaags maar wat in deposito's van een jaar proppen. Maak ik wat minder verlies :P
*knip* offtopic

Of je je geld vastzet is uiteraard een persoonlijke keuze en geeft zekerheid. Niemand weet zeker wat de rente over een paar maanden doet.

[ Voor 48% gewijzigd door Rukapul op 07-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

*knip* offtopic

Maar de normale spaarrente gaat echt niet weer boven de 4% uitkomen, die tijd hebben we wel weer gehad. Althans dat is mijn idee. En aangezien ik niet gok met mijn spaargeld is het enige redelijk zekere alternatief imo deposito's.

[ Voor 56% gewijzigd door Rukapul op 07-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
*knip* offtopic

De rente van LPB is dus naar 2,84% gegaan. Voor een deposito van 6 maanden vang je 3%.
Erg gunstig tarief atm vergelen met andere banken!

[ Voor 63% gewijzigd door Rukapul op 07-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Roncom schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:56:
[mbr]*knip* offtopic[/]

De rente van LPB is dus naar 2,84% gegaan. Voor een deposito van 6 maanden vang je 3%.
Die 3 procent is inderdaad wel aantrekkelijk, maar nu op een normale spaarrekening daar krijg je elke maand je rente uitgekeerd.. wel zo leuk. Als je een substantieel bedrag hebt, tegen de 100k is het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Centraal beheer een minimale verhoging van 2,65 naar 2,7. Wel erg opvallend gezien de hard dalende euribor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
xxxMaverick schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:25:
Centraal beheer een minimale verhoging van 2,65 naar 2,7. Wel erg opvallend gezien de hard dalende euribor
Jup, jammer dat de Euribor weer zo hard daalt...dat betekent dat de rente van LBP voor volgende maand zeer waarschijnlijk lager staat. Dit natuurlijk alleen als de Euribor niet meer herstelt, iets waar ik bang voor ben. Ik denk dat we aan het eind van het jaar weer aan de 2.3-2.5% zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Roncom schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:56:
[mbr]*knip* offtopic[/]

3% over 6 maanden: even voor de duidelijkheid is dat 3% na een half jaar uitgekeerd (dus 6% over een jaar als je het 2 keer vastzet) of 3% na een jaar uitgekeerd?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Dinictus208 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:59:
[...]

3% over 6 maanden: even voor de duidelijkheid is dat 3% na een half jaar uitgekeerd (dus 6% over een jaar als je het 2 keer vastzet) of 3% na een jaar uitgekeerd?
3% na een jaar, dus geen 3% per half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Inderdaad. rentes die bij spaarrekeningen worden vermeld zijn altijd per jaar. Soms wordt het effectieve percentage vermeld, omdat je vaker per jaar rente krijgt met rente-op-rente effect (bv Moneyou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kan ook verschillen tussen lineair en effectief. ATB adverteert op deposito's bijvoorbeeld de lineaire rente (12*maandrente) maar betaalt per maand waardoor je effectief iets meer krijgt.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ook maar even een LPB account aangemaakt, spaar nu tegen 2,3% en kan een deel wel een jaar vastzetten, en dat kan bij LPB nu tegen 3,25% Dus in een jaar bijna 1% meer. Als ik het hier zo lees qua verwachtingen geen onverstandige keuze dus.

Edit: Aanvragen was trouwens zo gepiept, maar de activatie duurde bijna 2 weken.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 18-08-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Ik heb niemand hier nog gehoord over AEX sparen van de ABN AMRO? Is géén belegging, maar een spaarrekening waarbij de rente wordt gekoppeld aan de stijging van de AEX koers over de duur van een halfjaar. Rente op dit moment is 5% (jaarbasis)

- Tussendoor uitstappen (uiteraard niet mogelijk, tenzij 1% verlies op de koop toe wordt genomen).
- Inleg is gegarandeerd (dus je maximale verlies is het niet ontvangen van rente als je het geld elders had gestald).
- Bij instappen op 1 sept, wordt de beginkoers op deze datum en de slotkoers op 28 feb 2012 als ijkpunt genomen. De groei (met een max van 5%, deze wordt maandelijks bepaald door ABN, per instapmoment) wordt hieraan gemeten.

Gezien de dramatisch lage stand van de AEX nu is het erg aantrekkelijk om per 1 september in te stappen. Koers is nu om en nabij 280, als deze eind feb weer richting de 300 punten zit, heb je makkelijk 5% rente gescoord (over een halfjaar uiteraard).

Nogmaals, dit is geen belegging....en redelijk veilig. Het blijft wel risico, maar ik denk dat je gemiddeld genomen (zeker als je dit een paar jaar doet) een hogere rente trekt dan met sparen? Deposito's daargelaten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
ABN AMRO AEX sparen: http://www.abnamro.nl/nl/...ie.html?ext=google-paid_s|sparen|branding|brand%20+%20aex%20spaarrekening%20(incl.%20aex%20sparen)

Vreemd verhaal: In het overzicht laten ze de gerealiseerde rentes vanaf april al niet meer zien. Let ook op dat de maximumrente per maand geldt: 2 maanden stijging gevolgd door 2 maanden daling levert dus slechts 2 maanden lang rente op, zo zal het moeilijk zijn om hoger dan 3% te komen, wat je met een deposito wel zo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
De rente vanaf april wordt niet getoond omdat de zesmaandsperiode nog niet is afgelopen. Dit zal overigens 0 zijn, immers de koers stond destijds ruim boven de 300 en is nu gezakt naar <300.

Verder snap ik niet wat je bedoelt met de 2 maanden? Je stapt per halfjaar in, en de stijging wordt ook over deze periode gemeten. Dus donderdag instappen (1 sept), is op 28 feb eindigen. De rente die je ontvangt is de koersstijging in die periode. Dus bij beginstand 285 en eindstand 340 is de stijging 19%, maar je ontvangt dan 5% (is gemaximeerd). Het leek mij nu interessant omdat het niet waarschijnlijk is dat de koers over een halfjaar nog altijd onder de 300 zit.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Shailesh schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:01:
Ik heb niemand hier nog gehoord over AEX sparen van de ABN AMRO? Is géén belegging, maar een spaarrekening waarbij de rente wordt gekoppeld aan de stijging van de AEX koers over de duur van een halfjaar. Rente op dit moment is 5% (jaarbasis)
Daarmee is het wel een belegging. In beleggingstermen heet zoiets een structured product.

Het heeft echter enkele karakteristieken van een spaarrekening / deposito. De reden dat dit product niet als belegging wordt ervaren maar als spaarproduct is de hoofdsomgarantie.

Bij iedere garantie moet je allereerst de vraag stellen wie garantie afgeeft. Een garantie is nu eenmaal nooit beter dan de tegenpartij die erachter zit. In dit geval moet je checken of ABN-Amro je tegenpartij is. In dat geval zou ik het wel vertrouwen. Maar soms kan het ook gebeuren dat de bank die een product naar de markt brengt, slechts als bemiddelaar optreedt en dat er een andere tegenpartij is. RBS geeft bijvoorbeeld veel structured's uit.
[...]
Gezien de dramatisch lage stand van de AEX nu is het erg aantrekkelijk om per 1 september in te stappen. Koers is nu om en nabij 280, als deze eind feb weer richting de 300 punten zit, heb je makkelijk 5% rente gescoord (over een halfjaar uiteraard).

Nogmaals, dit is geen belegging....en redelijk veilig. Het blijft wel risico, maar ik denk dat je gemiddeld genomen (zeker als je dit een paar jaar doet) een hogere rente trekt dan met sparen? Deposito's daargelaten.
Is de AEX dramatisch laag?

Dat suggereert dat het alleen maar omhoog kan. Als je daarvan helemaal overtuigd bent, moet je niet gaan AEX sparen maar met calls of turbo long producten werken. Levert veel meer op.

Maar een beurs staat nooit hoog of laag, hij staat altijd op de waarde die op dat moment juist lijkt. In dat opzicht is AEX 280 anno 2011 net zo hoog of laag als 700 anno 2000.

Fundamentele analyse (koers/boek verhouding, dividendrendementen, economische prognoses) geeft op dit moment een wisselend beeld. Meest voorkomend scenario is dat van een periode zijwaartse beweging, gevolgd door geleidelijke groei.
Technische indicatoren van de AEX zijn hoofdzakelijk negatief. Echte bodemvorming hebben we nog niet gezien.

De vraag of dit een geschikt product is, hangt dus af van welke goeroe je moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit is al eens uitgebreid aan bod gekomen in deze topicreeks vanaf Coenen in "Lage spaarrente, alternatieven?".

M.i. is het een beroerd vlees-noch-vis produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
De rente bij LeasePlan Bank gaat vanaf donderdag weer omlaag, de Euribor is in de maand augustus gedaald. De Euribor staat nu op 1.35%, dus:
1.35 + 1.40 opslag = 2.75% rente voor september (was 2.84% in augustus).

[ Voor 46% gewijzigd door Cubic X op 30-08-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Nog snel maar even wat geld drie maanden vastzetten dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
mark de man schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:35:
Nog snel maar even wat geld drie maanden vastzetten dan :P
In oktober kan hij toch weer omhoog gaan? En dan staat je geld vast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Dat is het risico van het vak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Wat denken jullie van het volgende structured product, in plaats van een spaarrekening?

http://www.abnamromarkets...nte-protect-obligatie-ii/

Minimaal 3% op jaarbasis, als het 3 maands Euribor hoger wordt dan 3%, dan krijg je dat percentage. Prijs ongeveer 101 euro momenteel, aflossing in 2016 tegen 100 euro.

Nadeel natuurlijk is dat als het euribor wel stijgt maar onder de 3% blijft, dan halen andere spaarrekeningen je wellicht in. Ander nadeel is dat het niet zo veilig is als een spaarrekening, dit valt namelijk niet onder het depositostelsel.

Voordeel is echter minimaal 3% per jaar (wat meer is dan de meeste spaarrekeningen) en het gaat dus omhoog als andere rentes ook stijgen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Hielko
  • Laatst online: 04:51
Denk eerlijk gezegt dat dergelijke producten beter in het beleggerstopic besproken kunnen worden. Vanwege het hogere risico kan je dit sowieso niet direct vergelijken met het rendement op een spaarrekening, en in tegenstelling tot een spaarrekening kan de waarde ook fluctueren. Als je nu voor 100 euro koopt, kan jet het over een half jaar misschien bijvoorbeeld maar voor 95 euro verkopen. Ook dat is een extra risico.

En als je wilt weten of deze obligatie een goede deal is (ik heb geen idee) dan zou je dat moeten vergelijken met andere obligaties met een vergelijkbare looptijd en credietrisico. Over het algemeen ben ik sceptisch met betrekking tot gestructureerde producten, die dingen worden niet uit liefdadigheid in elkaar gezet.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Denken jullie dat de rente de komende tijd gaat stijgen of dalen? De euribor is in ieder geval weer gedaald en ik twijfel of ik wat geld vast zal zetten in een deposito.

Volgens mij heeft LPB nu 3,25% voor een jaar. Dat is ongeveer 0,5% meer dan de huidige spaarrekeningen zonder beperkingen. Twijfel, twijfel, twijfel..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Cubic X
LuPo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:16:
Denken jullie dat de rente de komende tijd gaat stijgen of dalen? De euribor is in ieder geval weer gedaald en ik twijfel of ik wat geld vast zal zetten in een deposito.

Volgens mij heeft LPB nu 3,25% voor een jaar. Dat is ongeveer 0,5% meer dan de huidige spaarrekeningen zonder beperkingen. Twijfel, twijfel, twijfel..
Dalen, kijk maar naar de vernieuwde (euro)crisis die op de loer ligt.

• Hielko
Cubic X schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:21:
[...]

Dalen, kijk maar naar de vernieuwde (euro)crisis die op de loer ligt.
Waarom zou de rente dan omlaag gaan? Financiële crisis -> banken kunnen moeilijker financiering krijgen -> spaargeld wordt gewilder -> spaarrente gaat omhoog

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
De reden voor een daling zou zijn dat ECB "geld gaat drukken" door de rente weer te verlagen en zodoende probeert de economie te stimuleren. In het vroegere strenge monetaire beleid van Duitsland en Nederland, zou dit not done zijn (waardevastheid van de munt en inflatiebeteugeling waren vroeger de hoofdtaak van de centrale bank).

Maar sinds de ECB wordt gedomineerd door bestuurleden uit de zuidelijker gelegen lidstaten (niet geheel toevallig ook de zwakkere lidstaten met een traditioneel zwakker monetair beleid) voert de ECB steeds meer economisch beleid door "geld te drukken" (obligaties opkopen, kunstmatig lage rentes etc.). In de ogen van een Fransman (huidige voorzitter) en een Italiaan (zijn opvolger), is dit helemaal niet zo vreemd: vroeger waren ze er ook al aan gewend.

De prijs die men er vroeger voor betaalde was een zwakkere nationale munt: francs/lires/peseta's/drachmes etc. die continu in koers daalden tegenover de harde gulden en deutschmark. Voordelen voor het zwakke land: betere concurrentiepositie en devaluatie van schulden, zonder harde bezuinigingsmaatregelen te hoeven voeren. Voordelen voor Nederland: die landen werden voor ons goedkoper (vakanties, import etc.).

Vergelijk dit met de huidige situatie: Grieken die meer moeten bezuinigen dan ze aankunnen (gaat dus niet gebeuren), lonen die verlaagd moeten worden om weer concurrerend te zijn (gaat never nooit niet gebeuren, niet in de mate waarin vroeger de drachme minder waard werd). Griekenland blijft hierdoor veel te duur (ga er maar naar vakantie en vergelijk met vroeger).

Men is nu in feite hard aan het pleiten voor een permanente transfer-unie: geld van noord naar zuid.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Hielko
Heel leuk verhaal, maar als je even terugkijkt naar 2008 zag je dat de spaarrentes omhoog schoten tijdens de crisis. Daarnaast; geld drukken door de rente te verlagen... klok/klepel

• Rukapul
In dit topic heeft het geen enkele zin om rentestanden te voorspellen of de economische achtergronden ervan te bediscussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Rukapul schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:49:
In dit topic heeft het geen enkele zin om rentestanden te voorspellen of de economische achtergronden ervan te bediscussieren.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Laatst online: 14-09 19:32
Vind het ook wel een interessante discussie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dit topic gaat al twee delen over (spaar)produkten, niet macro-economische beschouwingen :)
(echter wat hier offtopic is kan natuurlijk prima in een ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: Mail van WestlandUtrecht
Renteverhoging per 7 september 2011

Beste meneer /me

U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele rente. Wij hebben goed nieuws voor u. Aanstaande woensdag 7 september verhogen wij namelijk de rente met 0,1% naar 2,8%. U heeft daarmee op uw spaarrekening één van de hoogste rentes van Nederland.
Hoera! Nog een renteverhoging bij WestlandUtrecht. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:17:
[...]

Hoera! Nog een renteverhoging bij WestlandUtrecht. *O*
MoneYou moet nu wel volgen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wijzigingen bij Ohra:
Internet Spaarrekening : 2,9%, geen beperkingen
Maand Spaarrekening : 3%, inleg €25-€250 per maand, eerste halfjaar 1,5% eenmalige bonusrente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
Delta Lloyd biedt nu ook 2,9% (geen beperkende voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Kom op, wie tikt de 3% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
asmi schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:57:

Maand Spaarrekening : 3%, inleg €25-€250 per maand, eerste halfjaar 1,5% eenmalige bonusrente
Bij een rekening waar het saldo vanaf 0 wordt opgebouwd met een kleine maandelijkse storting durf ik ook wel extra rente te geven in het 1e halfjaar - die betaal je hooguit over 250*6 /2 = gemiddeld saldo van 750 euro. Kadootje van ongeveer 5 euro maximaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
macro-economische rentebeschouwingen afgesplitst naar Wat gaat de rente doen?

Houd het hier gewoon over de producten (rentestanden, voorwaarden) etc zelf :)

• xxxMaverick
Centraal beheer naar 2,8%, opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Nu OHRA en Delta Lloyd beide 2,9% geven op een spaarrekening zonder voorwaarden zit ik te twijfelen of ik een rekening zal openen. Ik ben momenteel al klant bij vier banken (ING, SNS, Moneyou, ASN) en heb eigenlijk geen zin in een vijfde. Aan rente-inkomsten per jaar scheelt het voor mij <€100.
Wat zijn de ervaringen hier met OHRA en Delta Lloyd?

edit: Nu Moneyou naar 2,8% gaat, is mijn 'probleem' opgelost; ik blijf zitten waar ik zit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 12-09-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
MoneYou vanaf 13 sept naar 2,8% (zowel voor kwartaal- en normale spaarrekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
sverzijl schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:40:
MoneYou vanaf 13 sept naar 2,8% (zowel voor kwartaal- en normale spaarrekening)
Kreeg die e-mail ook net, toch grappig dat alle spaarrentes zo op elkaar volgen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:56
Mja, voor 0.1% ga ik de hele zooi niet verhuizen. Ik heb nog een klein potje bij AEgon staan met 3.06, maar met opnamekosten, daar gaat alleen geld heen wat ik echt kan missen. Bij Centraal Beheer staat een pot met het meeste geld tegen 2.8%, om voor die 0.1% extra nu de hele zooi weer ergens anders te stallen... nee. Daarnaast geeft Centraal Beheer maandelijks rente, heb ik persoonlijk liever dan een tellertje dat het hele jaar doorloopt en aan het eind ineens uitgekeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als het kwartaal bij moneyou is afgelopen gooi ik een deel in een 6 maands deposito. Uiteindelijk wil ik 3 6 maands deposito hebben die ongeveer 2 maanden verspringen elke keer. Iedere 2 maanden een storting en net iets hogere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
TrailBlazer schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:32:
Als het kwartaal bij moneyou is afgelopen gooi ik een deel in een 6 maands deposito. Uiteindelijk wil ik 3 6 maands deposito hebben die ongeveer 2 maanden verspringen elke keer. Iedere 2 maanden een storting en net iets hogere rente.
Toch niet wachten vanwege die kwartaalbonus? Die regeling is voorlopig niet meer van kracht omdat de kwartaalrekening dezelfde rente heeft als de vrij opneembare. Staat ook vermeld in de mail met rentewijziging.
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.