Ik heb net voor het eerst een CM build erop gezet. De nieuwste, v31. Mijn eerste indruk is erg positief. Veel sneller, veel stabieler en de gesprekskwaliteit is ook erg goed te noemen in vergelijking met v10a.
Heb flink wat benches gedraait en hij komt nu kwa performance (op 1.0GHz) erg dicht bij de SGSII, soms zelfs beter. Quadrant geeft geen goed beeld, want hij is duidelijk veel sneller met opstarten, installeren en multitasken en noem maar op.
Eerste keer bellen lukte niet, kreeg geen geluid uit de speaker. Dit was verholpen met reboot. Benchmarken aan de lader gaat prima, zonder lader liep hij vast. Dit kan misschien komen omdat mijn accu bijna leeg is en het voltage wat hij afgeeft zo'n 12% lager ligt (3,6v ipv 4,1v).
Ik heb hem al aardig grondig getest. Angry Birds draait nog soepeler (ik wist niet dat dat kon). De fotocamera werkt ook erg goed, maar de videocamera heb ik bewust niet getest. Er is immers bekend dat deze er soms mee ophoudt, maar dat is voor mij niet belangrijk.
Als jullie nog willen weten of bepaalde dingen wel of niet werken, roep het maar en ik zal het voor jullie testen!
Wat vooral de gebruikerservaring prettig maakt is dat het lockscreen bijvoorbeeld meteen open ploeft als je op de powerknop drukt en dat de widgetlijst meteen verschijnt als je dr eentje wilt toevoegen. Zelf draai ik GoLauncher EX met het theme genaamd classic (gratis, echte aanrader).
FR17 kan wat mij betreft nog wel wat verbeteringen gebruiken, stock is hij zelfs sneller.
[edit]
Ik heb deze benches allemaal gedraaid:
reviews: Shootout: dualcore-smartphones tegenover elkaar
De scores zijn echt veel hoger dan in de review van tweakers, wat dus komt door een nieuwere android versie en / of andere drivers van CM.
[
Voor 24% gewijzigd door
justin_ti op 30-05-2011 12:39
]