Hoop dat ze snel weer online zijn... in ieder geval bedankt...Frigolamptje schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:27:
Ja op xda. Kan nog een paar dagen duren voor er weer nightly's kopen. HD's waren kapot in de server, zijn nu nieuwe aan het testen ofzo.
Deze nacht opnieuw een kernel update geweest en ondertussen ook een nieuwe KANG. Op zich geen groot nieuws, maar ik het zeg het toch even omdat de browser freezes die ik in de vorige kang nog had nu weer weg blijken te zijn. En ook audio beluisteren en browsen werkt meteen goed (touch wood), dus best wel de moeite om te installeren 
Jammer genoeg edit nodig: ondertussen toch weer de typische browser freezes en muziek die stottert. Het wisselt van tijd tot tijd, soms is er een proces (de browser?) die de cpu compleet stressed met als gevolg dat de browser niet zo vlot zijn pagina's laadt, soms een aantal seconden vastloopt, de muziek stottert,...
Jammer genoeg edit nodig: ondertussen toch weer de typische browser freezes en muziek die stottert. Het wisselt van tijd tot tijd, soms is er een proces (de browser?) die de cpu compleet stressed met als gevolg dat de browser niet zo vlot zijn pagina's laadt, soms een aantal seconden vastloopt, de muziek stottert,...
[ Voor 32% gewijzigd door Frigolamptje op 03-06-2011 10:52 ]
Ik heb het even getest vannacht wat ik dus al zei, en mijn telefoon niet aan het stroom gehangen en je raad het al vanmorgen deed het geluid het gewoon. Vanavond laat ik hem eens opladen met de adapter van mijn vriendin zijn telefoon en kijken wat ie dan doet, maar mijn vermoedens dat de stroomadapter die je er bij krijgt niet helemaal goed is word steeds groter.
Hmm.. bij mij voor de eerste keer een BSOD en hete accu vanmorgen toen 'ie van de lader kwam. Batterij eruit en erin en weer gestart.. Was tot 97% geladen?? Vreemd!! Eerste keer dat ik dit heb. Heb wel FR17 fear edition draaien.. Denk dat ik eens een battery wipe ga doen en kijken wat 't dan doet??
Stay young forever!
Kan je toch ook makkelijk overdag testen? Gwn je toestel aan de lader en alarm twee minuten later laten afgaanWeAreLegion schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:15:
Ik heb het even getest vannacht wat ik dus al zei, en mijn telefoon niet aan het stroom gehangen en je raad het al vanmorgen deed het geluid het gewoon. Vanavond laat ik hem eens opladen met de adapter van mijn vriendin zijn telefoon en kijken wat ie dan doet, maar mijn vermoedens dat de stroomadapter die je er bij krijgt niet helemaal goed is word steeds groter.
Nee om de 1 of andere manier doet hij het dan wel maar als hij 8 uur aan het stroom gehangen heeft dan doet ie het niet meer. Het is echt te vreemd eigenlijk.Frigolamptje schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:48:
[...]
Kan je toch ook makkelijk overdag testen? Gwn je toestel aan de lader en alarm twee minuten later laten afgaan
Dat kan misschien wel zo zijn maar ik gebruik mijn HTC adapter van mijn Touch HD en had daar op CM7#31 geen problemen mee tot een paar dagen geleden. Toen begon die iedere ochtend met een zwart scherm waar ik niets mee kon en dus kon ik de batterij eruit halen.WeAreLegion schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:15:
Ik heb nu een micro usb adapter van Samsung. Weet de precieze voltage verschillen niet ofzo maar ik denk dat het niet veel zal uitmaken toch (is geen natuurkundige
Verwijderd
Voltageverschillen zijn wel belangrijk, amperage verschillen zijn minder belangrijkSheppie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:28:
[...]
Dat kan misschien wel zo zijn maar ik gebruik mijn HTC adapter van mijn Touch HD en had daar op CM7#31 geen problemen mee tot een paar dagen geleden. Toen begon die iedere ochtend met een zwart scherm waar ik niets mee kon en dus kon ik de batterij eruit halen.
Ik heb nu een micro usb adapter van Samsung. Weet de precieze voltage verschillen niet ofzo maar ik denk dat het niet veel zal uitmaken toch (is geen natuurkundige)
Die dingen geven normaalgezien allemaal 5v, zoals het ook hoort voor een usb-aansluiting
Het gaat in dit geval niet om het aantal volt maar om de ampere, die van Sony Ericsson is 850ma en die van LG 1000. Dus dat test ik wel even. Maar ik heb hem aan stroom gehangen en wekker ingesteld op 2 uur later en die ging gewoon af dus dat is het niet
Wekker problemen komen bij meer toestellen voor. Bij de Hero in het verleden en andere toestellen.
Ik gebruik een market app, Gentle alarm. Hiermee nog nooit problemen gehad. Rustig wakker worden... Geluid wordt langzaam harder.
Ik gebruik een market app, Gentle alarm. Hiermee nog nooit problemen gehad. Rustig wakker worden... Geluid wordt langzaam harder.
Whieehoeeww ik zit lekker op standaard + root + dexoptfix. Het is allemaal iets minder snel en moet zeggen dat CM 7 erg leuk was, maar het werkt op de een of andere manier bijzonder perfect! Nokia supl. settings erin, GPS binnen 10 seconden! Accu die niet leeg gaat en geen gekke bugs en crashes. Het wordt bijna saai.
Met een andere oplader, met minder ampere ging mijn wekker van morgen dus wel gewoon af, echt heel vreemd zal hem vannacht nog keer aan mijn lader hangen (die van LG) als hij dan morgen ochtend weer niet afgaat dan weet ik eigenlijk wel genoeg).
Buiten dat om heb ik eigenlijk geen problemen met CM7 (laatste KANG)
Mja ga zelf weer even terug gaan naar froyo. Zal de komende dagen wat meer onderweg zijn en dus ook meer internet gebruiken om te browsen en de huidige browserlag is toch nog te frequent... Dat is mijn enige probleem met CM7 nu, voor de rest draait het allemaal toch al redelijk snel! Maar blijf het toch een raar probleem vinden, omdat het pas optreedt nadat de telefoon even in slaapstand is geweest.
Ok, toch nog eerst even proberen met wgspoelstra gigglebread editie
[ Voor 8% gewijzigd door Frigolamptje op 04-06-2011 14:09 ]
Heb je al eens het voltage gemeten van de lader? Het kan zijn dat hij teveel spanning afgeeft (het kan best 10% hoger zijn, dus 5,5v). Ik gebruik de LG lader haast sowieso niet, maar een Samsung 700ma lader. Het is beter voor de accu en ik heb 's nachts toch alle tijd om mijn telefoon te laten opladen.WeAreLegion schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:56:
Met een andere oplader, met minder ampere ging mijn wekker van morgen dus wel gewoon af, echt heel vreemd zal hem vannacht nog keer aan mijn lader hangen (die van LG) als hij dan morgen ochtend weer niet afgaat dan weet ik eigenlijk wel genoeg).
Is het dan ook bij Dolphin HD / Opera / Skyfire etc? Ik vind het ook gek van die launcher. Eerst gaat het soepel en snel, daarna hapert het als ik weet niet wat. Je zou eigenlijk CPU usage moeten kunnen zien, misschien gaat het af en toe ineens mis en blijft hij op 100% haken of blijven de clockspeeds te laag.Frigolamptje schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:05:
Mja ga zelf weer even terug gaan naar froyo. Zal de komende dagen wat meer onderweg zijn en dus ook meer internet gebruiken om te browsen en de huidige browserlag is toch nog te frequent... Dat is mijn enige probleem met CM7 nu, voor de rest draait het allemaal toch al redelijk snel! Maar blijf het toch een raar probleem vinden, omdat het pas optreedt nadat de telefoon even in slaapstand is geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door justin_ti op 04-06-2011 15:49 ]
CPU usage timelines, kan je real-time cpu gebruik bij zien. Bij de launcher piekt hij niet, bij de browser wel, maar dat doet hij ook als het nog vlot gaat dacht ik. En is idd zo bij iedere browser, was ook niet ander bij wgspoelstra's gigglebread editie. Zit nu op die modaco fear editie, vanilla versie, ook wel eens leuk dat alles gewoon werkt zoals het hoortjustin_ti schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:48:
[...]
Is het dan ook bij Dolphin HD / Opera / Skyfire etc? Ik vind het ook gek van die launcher. Eerst gaat het soepel en snel, daarna hapert het als ik weet niet wat. Je zou eigenlijk CPU usage moeten kunnen zien, misschien gaat het af en toe ineens mis en blijft hij op 100% haken of blijven de clockspeeds te laag.
Edit: Draai ondertussen op 1.3ghz met pimp my cpu, en elke frequentie 50mv undervolt. Toestel vliegt toch echt op deze snelheid... Heb het gevoel dat hij wel makkelijk nog wat hoger kan, maar een eerste blik op cpu gebruik toonde aan dat hij toch zelden/niet naar 100% gaat tijdens het laden van webpagina's, dus heb in feite niet meer power nodig
[ Voor 18% gewijzigd door Frigolamptje op 04-06-2011 22:26 ]
CM7 nightly #35: Zelfde browserlag als vorige versies. Verder kan ik tot nu toe echter geen echte drawbacks ontdekken
Ja er waren ook nog geen veranderingen bijgekomen sinds de laatste kang, die idd zeer goed was buiten de browserlag dan...CrimsoN72 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:15:
CM7 nightly #35: Zelfde browserlag als vorige versies. Verder kan ik tot nu toe echter geen echte drawbacks ontdekken
Edit: en ondertussen al op 1.4ghz, als het kan wrm niet... Nog mensen die er ervaring mee hebben? Heb nu alles 50mv undervolt ook, maar denk dat het nog meer kan. Verder ga ik er ook vanuit dat dit geen kwaad kan voor je cpu zolang deze niet te warm wordt of fouten produceert zoals bij het overclocken van een desktop?
[ Voor 31% gewijzigd door Frigolamptje op 05-06-2011 09:38 ]
Heb er geen ervaring mee, met telefoons althans. Met PC's is het inderdaad een teken aan de wand dat als er "fouten" optreden. Maar er zijn genoeg mensen die zich toch afvragen of dergelijke praktijken niet ten koste gaan van de levensduur van een cpu...Frigolamptje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:27:
[...]
Ja er waren ook nog geen veranderingen bijgekomen sinds de laatste kang, die idd zeer goed was buiten de browserlag dan...
Edit: en ondertussen al op 1.4ghz, als het kan wrm niet... Nog mensen die er ervaring mee hebben? Heb nu alles 50mv undervolt ook, maar denk dat het nog meer kan. Verder ga ik er ook vanuit dat dit geen kwaad kan voor je cpu zolang deze niet te warm wordt of fouten produceert zoals bij het overclocken van een desktop?
Zo me telefoon even geupdate met de laatste nightly, ik ben benieuwd. Vanmorgen deed me wekker het in eens weer wel er is geen touw aan vast te knopen. Maar goed ik ga wel een andere oplader kopen just in case
. Verder draait de laatste KANG echt super, maar merk wel dat baseband 502 een battery slurper is meer als 405, dus die ga ik vannavond als ik thuis ben weer terug zetten.
Kunnen jullie wat zeggen over belkwaliteit? En over accuduur icm overclock?
Ik heb alles stabiel getest op een undervolt van 50mv. 1.4ghz draait dan op 1200mv, wat 20% hoger is dan de standaard 1000mv op 1ghz. Je moet echter rekening houden met een aantal factoren:
1) Als je alle frequenties undervolt doe je vanaf 1ghz 'winst'. Normaal gezien is je toestel meer idle dan volledig belast, dus dat kan het hogere verbruik compenseren onder load. (Je kan natuurlijk ook undervolten zonder te overclocken en zo wat extra batterijwinst meepikken)
2) Men zegt soms wel eens dat hoe sneller de cpu, hoe minder lang hij over een bepaalde taak moet doen. Je website wordt bv mss 20% sneller geladen op 1.4ghz dan op 1ghz. Afhankelijk van hoelang de belasting duurt kan je daar ook wat winst uit halen.
3) CPU op zich is ook maar een bepaald % van het totale verbruik, waarbij het scherm steeds de grootste verbruiker zal zijn. Dus op die manier wordt het effect van de cpu toch weer afgezwakt.
Maar als je echt zwart op wit het verschil wil weten zal je tweemaal met het exact zelfde gebruik moeten kijken hoeveel % je verloren bent.
1) Als je alle frequenties undervolt doe je vanaf 1ghz 'winst'. Normaal gezien is je toestel meer idle dan volledig belast, dus dat kan het hogere verbruik compenseren onder load. (Je kan natuurlijk ook undervolten zonder te overclocken en zo wat extra batterijwinst meepikken)
2) Men zegt soms wel eens dat hoe sneller de cpu, hoe minder lang hij over een bepaalde taak moet doen. Je website wordt bv mss 20% sneller geladen op 1.4ghz dan op 1ghz. Afhankelijk van hoelang de belasting duurt kan je daar ook wat winst uit halen.
3) CPU op zich is ook maar een bepaald % van het totale verbruik, waarbij het scherm steeds de grootste verbruiker zal zijn. Dus op die manier wordt het effect van de cpu toch weer afgezwakt.
Maar als je echt zwart op wit het verschil wil weten zal je tweemaal met het exact zelfde gebruik moeten kijken hoeveel % je verloren bent.
Oke duidelijk en logisch op deze manier. Hieruit kan ik dus opmaken dat de telefoon nog steeds een prima accuduur biedt na de overclock? De exacte tijdsduur ben ik niet echt zo in geïnteresseerd, als het maar niet al te veel korter wordt vind ik het ook de moeite wel waard. Ik denk dat ik m eens naar 1,2 ga zetten.
Verwijderd
Ik zou dat ook wel willen.justin_ti schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:45:
Oke duidelijk en logisch op deze manier. Hieruit kan ik dus opmaken dat de telefoon nog steeds een prima accuduur biedt na de overclock? De exacte tijdsduur ben ik niet echt zo in geïnteresseerd, als het maar niet al te veel korter wordt vind ik het ook de moeite wel waard. Ik denk dat ik m eens naar 1,2 ga zetten.
Was net ff pimp my cpu aan het installeren maar daarmee gaat het niet.
Die zegt dat ik een unsupported kernel heb?
En dat er een bestandje niet bestaat.
Hebben hier meer mensen last van, als ze al die app gebruiken.
Je moet een rom hebben met een OC-kernel 
Maar weet eigenlijk niet juist welke roms deze hebben. Niewere Modac's dacht ik wel, stock rom zeker niet
Maar weet eigenlijk niet juist welke roms deze hebben. Niewere Modac's dacht ik wel, stock rom zeker niet
edit
[ Voor 98% gewijzigd door justin_ti op 05-06-2011 18:28 ]
Verwijderd
Ow oke xd
Ja root en cwm heb ik.
Moet ik dat gewoon op dezelfde manier flashen als een rom?
En merk je het eigelijk wel? In gewoon gebruik.(scrollen enzo)
Ja root en cwm heb ik.
Moet ik dat gewoon op dezelfde manier flashen als een rom?
En merk je het eigelijk wel? In gewoon gebruik.(scrollen enzo)
Ik weet niet, ik ga het er nu op zetten. Denk dat je het wel zult merken met bepaalde dingen, maar dat is maar een gok.
Verwijderd
Ok, dan wacht ik er even mee.
Tot dat ik van jou hoor of het de moeite waard is ofniet.
Want als ik dat moet gaan doen ben ik een uur bezig.
Tot dat ik van jou hoor of het de moeite waard is ofniet.
Want als ik dat moet gaan doen ben ik een uur bezig.
Mijn telefoon blijft hangen bij het booten, ik doe dus iets niet goed...
Ja bij mij zat de kernel ingebakken in de FR17 fear edition 10 rom. Kernel daar heet: 2.6.32.28-mck-r14-ocuv, mss dat je hem ergens via de website van modaco los kan downloaden. En als je de eternity kernel flashed kan je niet veel verkeerd doen denk ik? Gwn flashen via recovery? Zeker dat je de Froyo versie hebt?
Verwijderd
Bij dat overclocken als je van stock komt is het enige wat je moet doen een kernel flashen?
Ik dacht al dat het meer werk was
Ik dacht al dat het meer werk was
Ja maar mijn telefoon hangt nu bij het booten. Geen idee wat ik vergeten ben.
Voor zover ik weet niet nodig bij een Kernel. Als je op stock zit moet je hem wel eerst rooten via superoneclick en dan via rommanager cwm recovery installeren, maar dat wist je wellicht al.
Ik kreeg het niet voor elkaar met eternity project. Heb nu deze erop, helaas wel weer alles gewiped:(
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1020730
Wipe hoort niet nodig te zijn. Als hij niet wil starten kun je wipe cache proberen, dat schijnt soms nodig te zijn.
[edit]
Werkt prima, alles undervolt (sowieso de moeite waard voor de accuduur). Nu nog even ext4 mod toepassen, alleen nog even zoeken hoe dat moet. Quadrant van 3610 @ 1,2GHz!
Wipe hoort niet nodig te zijn. Als hij niet wil starten kun je wipe cache proberen, dat schijnt soms nodig te zijn.
[edit]
Werkt prima, alles undervolt (sowieso de moeite waard voor de accuduur). Nu nog even ext4 mod toepassen, alleen nog even zoeken hoe dat moet. Quadrant van 3610 @ 1,2GHz!
[ Voor 24% gewijzigd door justin_ti op 05-06-2011 18:27 ]
Verwijderd
Trouwens als ik van sommige apps een backup maak doet titanium die dan automatisch op de SD kaart zetten?
Of moet je dat ergens instellen? want ik kon dat nergens vinden.
Straks die kernel dan maar eens flashen.
EDIT
EDIT 2
Ik weet niet welke ik moet pakken.
Want hier staan er 2 op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1020730
Of zijn ze het zelfde?
EDIT 3
Ik snap het al welke ik moet hebben.
Of moet je dat ergens instellen? want ik kon dat nergens vinden.
Straks die kernel dan maar eens flashen.
EDIT
Ik dacht dat het 1,5 GHz was?[b]
EDIT 2
Ik weet niet welke ik moet pakken.
Want hier staan er 2 op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1020730
Of zijn ze het zelfde?
EDIT 3

Ik snap het al welke ik moet hebben.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 19:29 ]
Haha oke. Ik heb m nu op 1.2 GHz draaien. Je moet m wel even op een aparte manier activeren met pimpmycpu, maar als ze groen zijn is het goed. Ik heb stress cpu gedaan en ik kwam op 53 graden. Alles -50mv undervolted zoals Frigolampje al zei werkt ook hier prima.
Ik ga toch 1.3 nog even proberen, al is het maar om meer mhzjes te hebben dan de SGS2, grrr.
Met Cyanogenmod is de O2x al bijna net zo snel als de SGS2, en dat op 1000mhz. Ik denk dat hij m op 1,2GHz verslaat op elk vlak. Op gamen loopt tegra 2 sowieso al ruim aan kop.:D
Ik ga toch 1.3 nog even proberen, al is het maar om meer mhzjes te hebben dan de SGS2, grrr.
Met Cyanogenmod is de O2x al bijna net zo snel als de SGS2, en dat op 1000mhz. Ik denk dat hij m op 1,2GHz verslaat op elk vlak. Op gamen loopt tegra 2 sowieso al ruim aan kop.:D
Verwijderd
Wat een gekut weer.
Ik dacht doe ff wipe data voor dat ik die kernel flash.
Nu krijg ik geen root meer.
Ik dacht doe ff wipe data voor dat ik die kernel flash.
Nu krijg ik geen root meer.
Waarschijnlijk alleen maar omdat de app super user weg is, verder zou je nog wel root access moeten hebben. Gewoon even super one click aan de laptop hangen en opnieuw rooten?
Het niet booten met een nieuwe kernel heeft wellicht te maken met de dalvik cache las ik ergens. Als die wist (onder advanced in cwm) zou het gewoon moeten werken.
Ik kan die op de een of andere manier niet wissen volgens mij. Hij zegt iets met cannot find ext_sd blabla. Vervolgens zegt hij wel done, maar ik heb niet het idee dat hij het heeft gewist. Er werkt wel meer bij mij in de CWM niet, als ik mount USB storage doe gebeurt er namelijk ook niets. Zou deze CWM (via Rom manager) puur werken met een CM rom en zou ik die van paul moeten installeren?
[ Voor 34% gewijzigd door justin_ti op 05-06-2011 22:00 ]
Ik heb nu alles met 125mv undervolted en het werkt gewoon goed! Ik vind alleen wel dat met de stresstest de temperatuur wel hard omhoog schiet naar 55 graden. Best warm, want in de meest hete omstandigheden mag hij in principe niet heter worden dan 60%. Hij gaat zichzelf echter wel terugklokken. 56 graden gaat nu gepaard met 1100Mhz.
[edit]
Ik ben van 1300mhz afgestapt omdat hij te warm lijkt te worden. Hij gaat zichzelf dan terugklokken (dit gebeurt al boven de 50 graden). Deze lijkt bij mij bijzonder goed te werken:
1200 - 1050mv
1100 - 1000mv
1000 - 950mv
800 - 850mv
etc... (hij kan toch niet lager dan 770 hardwarematig, dus het heeft geen zin om lager in te stellen)
Lekker veel undervolting dus!!! Als ik verder omlaag ga hangt de hele telefoon. Gelijk een goed teken dat de app dus prima zijn werk doet.
Quadrant score is 3600.
[edit]
Ik ben van 1300mhz afgestapt omdat hij te warm lijkt te worden. Hij gaat zichzelf dan terugklokken (dit gebeurt al boven de 50 graden). Deze lijkt bij mij bijzonder goed te werken:
1200 - 1050mv
1100 - 1000mv
1000 - 950mv
800 - 850mv
etc... (hij kan toch niet lager dan 770 hardwarematig, dus het heeft geen zin om lager in te stellen)
Lekker veel undervolting dus!!! Als ik verder omlaag ga hangt de hele telefoon. Gelijk een goed teken dat de app dus prima zijn werk doet.
Quadrant score is 3600.
[ Voor 44% gewijzigd door justin_ti op 05-06-2011 22:32 ]
1050 werkt hier ook al ondergrens, heb je op de lagere frequenties ook lagere mv getest? Omdat je bij de hogere 100mv undervolt en bij de lagere slechts 50? Zou het wel zelf kunnen proberen, maar als jij het al gedaan hebt scheelt mij dat toch een paar potentiële reboots
. Waar heb je dat van dat terugclocken trouwens gelezen? 50 graden lijkt me wel wat laag om dan al terug te clocken eigenlijk. Net 20 minuten laten draaien op 1.3ghz, temp was 55 graden op 1125mv (bij 1100mv freesde het toestel na 10 minuten). Om een frequentie te testen moet je die als minimum en maximum instellen trouwens, mss dat hij niet terugclockte bij jou in de stresstest, maar dat ie gwn alle frequenties aan het aflopen was
.
En die roms op basis van FR17 drainen toch echt je batterij verschrikkelijk. Maar terug naar stock is zo'n gedoe, voor zover ik weet bestaan er geen stock roms die je via cwm kan flashen zeker?
En die roms op basis van FR17 drainen toch echt je batterij verschrikkelijk. Maar terug naar stock is zo'n gedoe, voor zover ik weet bestaan er geen stock roms die je via cwm kan flashen zeker?
[ Voor 57% gewijzigd door Frigolamptje op 06-06-2011 09:54 ]
Ik had niet gelezen dat hij zichzelf terugklokte, ik had dat opgemaakt uit het feit dat hij idd ineens naar 1100Mhz terug ging. Aah een geruststelling dan kan hij dus misschien nog wel hoger. Wat zou de maximum temp zijn die hij mag hebben? Ik had m net een kwartier getressed en toen was hij 64 graden (aan de oplader). Hij stonk niet ofzo en voelde wel warm aan maar niet heet.Frigolamptje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 07:48:
1050 werkt hier ook al ondergrens, heb je op de lagere frequenties ook lagere mv getest? Omdat je bij de hogere 100mv undervolt en bij de lagere slechts 50? Zou het wel zelf kunnen proberen, maar als jij het al gedaan hebt scheelt mij dat toch een paar potentiële reboots. Waar heb je dat van dat terugclocken trouwens gelezen? 50 graden lijkt me wel wat laag om dan al terug te clocken eigenlijk. Net 20 minuten laten draaien op 1.3ghz, temp was 55 graden op 1125mv (bij 1100mv freesde het toestel na 10 minuten). Om een frequentie te testen moet je die als minimum en maximum instellen trouwens, mss dat hij niet terugclockte bij jou in de stresstest, maar dat ie gwn alle frequenties aan het aflopen was
.
Ik heb 1GHz nog op 900mv getest, leek eerst goed maar ineens werd mijn toestel retetraag en reageerde bijna niet meer. 800mhz heb ik nog niet lager getest, maar dat kan denk ik eigenlijk nog wel iets lager. Ik ga m nu op 800mv testen.
Ik weet niet wat het is met die FR roms maar in het begin vreten ze stroom en later is dat ineens over (mij bij althans). Ik moet zeggen dat ik helemaal niet zo tevreden ben met die FR roms want ze zijn echt merkbaar langzamer dan een stock rom. Het laden van de widget en het installeren van apps duurt gewoon echt langer.
Volgens mij kun je hiermee een stockrom maken met de kernel die ik nu gebruik:
http://romkitchen.org/lg/?s=generator
Ik gebruik op dit moment CM7.37 en ga zo .38 flashen dus ben benieuwd. Zag wel dat er in Rom Manager een nieuwe optie is voor JMCyanbreadMod iemand hier mee bekend? Of heeft iemand hem al geinstalleerd: INFO
Ik heb gentle alarm gekocht en vanmorgen ging mijn wekker gewoon af, maar na het douchen stond mijn telefoon in eens uit echt heel weird haha.
Ik heb gentle alarm gekocht en vanmorgen ging mijn wekker gewoon af, maar na het douchen stond mijn telefoon in eens uit echt heel weird haha.
Je bekijkt best je temps als hij niet laadt denk ik, je toestel wordt sowieso al veel warmer als hij aan de lader hangt... denk dat 1.3ghz op dat voltage wel safe is
.
En cyanbread mod, zal dat niet gewoon meer iets thema achtig zijn met cyaan als hoofdkleur?
En cyanbread mod, zal dat niet gewoon meer iets thema achtig zijn met cyaan als hoofdkleur?
Volgens mij wel, maar er staat nu dus hele onderdeel bij in Rom Manager, maar goed ik houd het wel bij de nightlies heb er net 38 op gezetFrigolamptje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:56:
Je bekijkt best je temps als hij niet laadt denk ik, je toestel wordt sowieso al veel warmer als hij aan de lader hangt... denk dat 1.3ghz op dat voltage wel safe is.
GPS.conf kan je heel makkelijk aanpassen met dit programma. Een andere optie is hem op te slaan op je SD-kaart en terug te kopieren na een flash?WeAreLegion schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:06:
[...]
Volgens mij wel, maar er staat nu dus hele onderdeel bij in Rom Manager, maar goed ik houd het wel bij de nightlies heb er net 38 op gezetvergeet alleen steeds even baseband terug te zetten en moet constant gps.conf aan te passen das wel beetje jammer.
Ik gebruik nu de supl van nokia, veel beter! heb al fix binnen 15 seconden. Ik weet alleen niet hoe je die in CM7 moet implementeren, want op stock gaat dat eenvoudig via het hidden menu.
Heeft iemand van jullie al wat meer gehoord en gezien over de Arc Launcher? Ziet er leuk uit, zag m op XDA. Hij is eigenlijk geport voor de SGS, maar schijnt ook goed op de o2x te draaien.
Heeft iemand van jullie al wat meer gehoord en gezien over de Arc Launcher? Ziet er leuk uit, zag m op XDA. Hij is eigenlijk geport voor de SGS, maar schijnt ook goed op de o2x te draaien.
Verwijderd
ik ben van plan om een micro sd card te kopen. Maar is het verschil merkbaar tussen class.4 en class.10 ?
(de minimum schrijf / lees - snelheid van het kaartje). voor het bekijken van een film?
(de minimum schrijf / lees - snelheid van het kaartje). voor het bekijken van een film?
Die supl van nokia kan je instellen via de gps.conf, maar dan nog is de stock versie veel sneller, dan Cm7.justin_ti schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:48:
Ik gebruik nu de supl van nokia, veel beter! heb al fix binnen 15 seconden. Ik weet alleen niet hoe je die in CM7 moet implementeren, want op stock gaat dat eenvoudig via het hidden menu.
Ik gebruik een klasse 4 van Adata (32GB). Deze voldoet prima. Bij het overzetten van grote (of gewoonweg veel) bestanden merk je wel dat 5MB/s niet super snel is, maar dit komt bij mijn manier van gebruik weinig voor (behalve dan met het vullen van het kaartje met 25GB aan muziek ;p). Bij het afspelen van een film via HDMI (bijv 1080p +/-15Mb/s) mag dit geen problemen opleveren. Je moet je gewoon eens afvragen hoeveel dat "beetje" snelheidswinst mag kosten gezien de meerkosten voor een class10 kaartje...Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:55:
ik ben van plan om een micro sd card te kopen. Maar is het verschil merkbaar tussen class.4 en class.10 ?
Verwijderd
Ik heb een probleem.
Sinds gister(na dat ik die kernel flashte om over te klokken) gaat mijn accu nog maar een half uur mee ofso.
En hij wordt redelijk warm(wat niet relax is)
Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? of kan het aan de instellingen van pimp my cpu liggen?
Sinds gister(na dat ik die kernel flashte om over te klokken) gaat mijn accu nog maar een half uur mee ofso.
Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe? of kan het aan de instellingen van pimp my cpu liggen?
Al eens in het topic gelezen waar je de kernel gehaald hebt of er personen zijn die iets gelijkaardigs hebben? Eén en ander eens wipen, kernel herflashen, andere kernel flashen,... het zijn zo een paar dingen die mij te binnen schieten. En in pimp my cpu kun je kiezen voor defaults, dan is hij niet overclocked ofzo, weet je zeker dat het daar niet aan ligt.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:19:
Ik heb een probleem.
Dat klinkt niet goed van die accu. Idd alles wipen en opnieuw installeren. Ik denk dat er iets mis is gegaan. Je kunt gewoon even alles backuppen wat je belangrijk vindt en bijvoorbeeld een nieuwe rom op romkitchen.org bakken.
Verwijderd
Tsja, als er ergens een taak blijft hangen en je bent aan het overclocken dan is het vragen om problemen.
Begin eerst eens met een rom die je leuk vind (in mijn geval BlazingDragon 1.8- niet de a en de b versie) en ga eens kijken wat je kunt freezen/verwijderen.
Ik haal met gemak >4000 quadrant met PMC, en ja het toestel wordt warmer, maar dat is logisch.
Begin eerst eens met een rom die je leuk vind (in mijn geval BlazingDragon 1.8- niet de a en de b versie) en ga eens kijken wat je kunt freezen/verwijderen.
Ik haal met gemak >4000 quadrant met PMC, en ja het toestel wordt warmer, maar dat is logisch.
Verwijderd
ow ja ik draai nu nog stock rom xD
Ik ga blazing dragon dan eens erop gooien.
Tenminste als die een beetje soepel loopt en traag aan voelt.
Ik ga blazing dragon dan eens erop gooien.
Tenminste als die een beetje soepel loopt en traag aan voelt.
Als je wilt weten of je het goed hebt ingesteld moet je even een plaatje schieten met home + power. Alles moet gewoon groen zijn tot de 1200 of 1300Mhz en zo'n beetje alles op -50 mv zetten van onder de 1000Mhz zit en alles op -100mv zetten op alles wat boven de 1000mhz zit werkt voor mij goed. Misschien heb jij 1200 MHz als min en max gekozen, dan blijft hij altijd op full speed.
Verwijderd
ow nee dat groene is niet het geval.
Ofja de text word groen.
Maar vanaf 1000 mhz is dat CPU logo niet meer groen.
Ik kan die blazing dragon nergens vinden zonder de A of B versie?
Ofja de text word groen.
Maar vanaf 1000 mhz is dat CPU logo niet meer groen.
Ik kan die blazing dragon nergens vinden zonder de A of B versie?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 22:19 ]
Dan heb je sowieso nog niets overgeklokt. Je moet de snelheid die je wilt halen ingedrukt houden en kiezen voor set max. Het minimum moet 300 blijven.
Verwijderd
ow xd
Dan ligt het daar dus niet aan.
Ik wipe dalijk gewoon eens alles en flash ik het er overnieuw op
Dan ligt het daar dus niet aan.
Ik wipe dalijk gewoon eens alles en flash ik het er overnieuw op
Los daarvan vraag ik mij af of het uberhaubt mogelijk is dat de hardware van de optimus 2x die batterij in een halfuur draint, ik denk het niet
. Zal wel één of ander vaag iets zijn die niet helemaal goed was met het flashen, gwn even opnieuw doen.
Ik heb nu build 38 draaien, maar hij viel gister toch wel behoorlijk vaak uit. En ik heb geen idee waardoor het komt echt heel weird.
Ik heb CM voorlopig maar even gedag gezegd, nu weer terug naar de modaco roms. Afgelopen vrijdag toch weer 3 keer uitgevallen in mijn zak. En nog wat andere kleine issue's.
Als ik jou was zou ik over gaan naar stock en die modaco roms lekker laten liggen. In de Rom Kitchen uit de TS kun je de perfecte stock rom samenstellen, ik vind m echt stukken sneller dan de Mocao roms waar nogal wat (misschien negatief) getweaked is aan de scheduler. Ik heb t idee dat hij sneller, stabieler en beter op de accu is.
Lees op xda dat build 39 geen last zou hebben van browser lag of muziek gestotter. Maar voor ik mij laat overhalen laat ik hen toch eerst nog wat 'tests' uitvoeren zodat ik niet weer in een oneindige flashloop beland
Ik heb hem 5min geleden geflashed bij een collega. Hij was superenthousiast over de snelheid ervan.
Ben benieuwd of hij ook nog last gaat hebben van de browser of rebooten. Anders ga ik ook terug naar CM. Die is toch echt een stuk sneller dan stock...
Ben benieuwd of hij ook nog last gaat hebben van de browser of rebooten. Anders ga ik ook terug naar CM. Die is toch echt een stuk sneller dan stock...
Ik heb hem ook draaien en op moment draait ie goed
maar goed ik zal es ff browseren met Opera (die gebruik ik).
edit: Ik heb even snel wat pagina's geopend in opera en er zat totaal geen lag in, in 38 en 37 zat dat nog wel dat ie soms gewoon hing of heel lang duurdel, dus het lijkt er op alsof het weg is.
edit: Ik heb even snel wat pagina's geopend in opera en er zat totaal geen lag in, in 38 en 37 zat dat nog wel dat ie soms gewoon hing of heel lang duurdel, dus het lijkt er op alsof het weg is.
[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 07-06-2011 14:21 ]
Wel ik ben vooral geïnteresseerd in het browser en muziek gedrag nadat de telefoon in standby is geweest...
Me telefoon heeft net hele tijd gewoon opstandby gestaan, zit op het werk namelijk dus gebruik hem niet zoveelFrigolamptje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:22:
Wel ik ben vooral geïnteresseerd in het browser en muziek gedrag nadat de telefoon in standby is geweest...
Ja, zonder de muziek merk je het normaal ook wel of er al dan niet lag is :)! Wordt wellicht terug flashtijd dan vanavond, hoe werkt het toetsenbord in landscape trouwens? In de vorige builds was de onderste rij toetsen amper bruikbaar...maar aangezien ik zelden zo typ is dat nu wel een detail voor mij.WeAreLegion schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:23:
[...]
Me telefoon heeft net hele tijd gewoon opstandby gestaan, zit op het werk namelijk dus gebruik hem niet zoveelmuziek luisteren kan alleen nog niet want dat waarderen ze niet echt hier haha.
Gebruik nooit landscape maar net even in whatsapp heb ik even wat getypt op de onderste rij en dat werkte prima.
Wel, ik hoop dat de berichten vanavond ook nog zo positief zijn, want cm7 is toch met voorsprong mijn favoriete rom. En mijn backups van angry birds werken ook enkel bij cm7, op froyo roms zijn die om de één of andere reden altijd corrupt.
Gebruik je trouwens de gewone build of een kang? Ik dacht dat je ook op baseband 502 zat, vroeg mij af of het geen problemen oplevert icm de gewone build die voor baseband 218 is gemaakt als je die ril niet flashed ofzo.
Gebruik je trouwens de gewone build of een kang? Ik dacht dat je ook op baseband 502 zat, vroeg mij af of het geen problemen oplevert icm de gewone build die voor baseband 218 is gemaakt als je die ril niet flashed ofzo.
[ Voor 31% gewijzigd door Frigolamptje op 07-06-2011 14:59 ]
Zou het eigenlijk mogelijk zijn LG on screen phone te gebruiken op CM. Ik ben er helemaal weg van, omdat ik overdags vaak toch achter de PC zit typ ik al mijn whatsappjes en smsjes met mijn pc. Anders zijn er vast apps van derden die hetzelfde kunnen, volgens mij is het niet echt uniek.
Als build 39 daadwerkelijk zo goed is en de lag is opgelost zal het niet lang meer duren voor de eerste release uit gaat komen denk ik.
Hier @ stock teruggeklokt naar 1,2GHz, toestel werd op 1,3GHz enorm onwerkbaar traag toen de accu leegraakte (en dus het voltage iets lager uitvalt). Hij liep nog net niet vast steeds. Nu op 1.2Ghz en iets minder undervolt loopt hij wel lekker.
Als build 39 daadwerkelijk zo goed is en de lag is opgelost zal het niet lang meer duren voor de eerste release uit gaat komen denk ik.
Hier @ stock teruggeklokt naar 1,2GHz, toestel werd op 1,3GHz enorm onwerkbaar traag toen de accu leegraakte (en dus het voltage iets lager uitvalt). Hij liep nog net niet vast steeds. Nu op 1.2Ghz en iets minder undervolt loopt hij wel lekker.
Je kan gewoon een backup maken van de apk van die On Screen, en die dan installeren op CM7 normaalgezienjustin_ti schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:02:
Zou het eigenlijk mogelijk zijn LG on screen phone te gebruiken op CM. Ik ben er helemaal weg van, omdat ik overdags vaak toch achter de PC zit typ ik al mijn whatsappjes en smsjes met mijn pc. Anders zijn er vast apps van derden die hetzelfde kunnen, volgens mij is het niet echt uniek.
Ik ben dus even niet meer mee. Hoe doe je het nu juist om te overklokken met een stock-rom?Hier @ stock teruggeklokt naar 1,2GHz, toestel werd op 1,3GHz enorm onwerkbaar traag toen de accu leegraakte (en dus het voltage iets lager uitvalt). Hij liep nog net niet vast steeds. Nu op 1.2Ghz en iets minder undervolt loopt hij wel lekker.
Het is een gewone build en er is in 39 een ril update geweest voor 502 wat ik van xda gebegrepen heb maar ik kan nog steeds bellen enzo dus dat zal wel goed zijn. Ik heb net muziek geluisterd op de weg naar huis en happerde geen 1 keer dus dat lijkt ook opgelost te zijn.Frigolamptje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:45:
Wel, ik hoop dat de berichten vanavond ook nog zo positief zijn, want cm7 is toch met voorsprong mijn favoriete rom. En mijn backups van angry birds werken ook enkel bij cm7, op froyo roms zijn die om de één of andere reden altijd corrupt.
Zo, hier ook de O2X geroot en van de MoDaCo-ROM voorzien. Moet zeggen dat het allemaal een stuk soepeler en lekkerder loopt dan met de stock firmware. Jammer dat er nog zo weinig 2.3-ROMs zijn, want ik merk dat ik nog steeds liever mijn Desire gebruik vanwege Gingerbread. CM7 heeft vooralsnog teveel mankementen, als ik dit topic moet geloven, dus die zet ik er niet op. De MoDaCo-ROM is lekker stabiel
Ik heb dr ff over gedaan om het voor elkaar te krijgen maar ik heb alleen geroot en een andere kernel geflasht (de kernel is volgens mij bijna hetzelfde als de stock versie maar ondersteunt wel zo'n OC en undervolt tabel.Fire69 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:06:
[...]
Je kan gewoon een backup maken van de apk van die On Screen, en die dan installeren op CM7 normaalgezien
[...]
Ik ben dus even niet meer mee. Hoe doe je het nu juist om te overklokken met een stock-rom?
Deze heb ik:
En dan de psycho versie, maar het maakt niet uit. Standaard overklokt hij niets, de psycho heeft gewoon de mogelijkheid verder te gaan dan de normale. In principe zou de normale voor mij nu ook goed zijn want ik vind 1300MHz toch iets te gek worden. Ik zie dat er gister een nieuwe is uitgekomen met een wifi fix. Geen idee wat het is maar het zal wel goed zijn. Ik gebruik die van 15 april.
De kernel kan je flashen zonder wipe. Ik heb ook een andere geprobeerd die het zou moeten kunnen maar toen startte mn telefoon niet.
Ik draai v10b + root + die kernel (zonder 64mb hack)
Betekent dat dan ook dat je de beste 'resultaten' hebt als je ook baseband 502 draait? Of is deze RIL ook compatible met andere baseband versies?WeAreLegion schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:53:
Het is een gewone build en er is in 39 een ril update geweest voor 502 wat ik van xda gebegrepen heb
Jah maar het werkt ook voor lagere versies dat is over het algemeen geen probleem. Een 502 baseband werkt ook met een 405 RIL zeg maarMottebelke schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:27:
[...]
Betekent dat dan ook dat je de beste 'resultaten' hebt als je ook baseband 502 draait? Of is deze RIL ook compatible met andere baseband versies?
Wel, lijkt alsof je net op tijd gekomen bent. Laatste nightly heeft geen van de problemen meer die je hier kan lezen (na een paar uur gebruik toch nog niet, maar meeste van die problemen kreeg je al meteen, dus zit naar mijn gevoel wel goed).RoD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:58:
Zo, hier ook de O2X geroot en van de MoDaCo-ROM voorzien. Moet zeggen dat het allemaal een stuk soepeler en lekkerder loopt dan met de stock firmware. Jammer dat er nog zo weinig 2.3-ROMs zijn, want ik merk dat ik nog steeds liever mijn Desire gebruik vanwege Gingerbread. CM7 heeft vooralsnog teveel mankementen, als ik dit topic moet geloven, dus die zet ik er niet op. De MoDaCo-ROM is lekker stabiel
Frigo, laat maar horen wat je er van vindt.
-Hoe zit de GPS?
-Accuduur?
-Lagfree?
-Camera?
Als alles soepel is, dan ga ik weer flessen!
-Hoe zit de GPS?
-Accuduur?
-Lagfree?
-Camera?
Als alles soepel is, dan ga ik weer flessen!
- Gps: Koude start, binnen onder dakvenster een seconde of 40 om fix te krijgen, dus in mijn ogen is dat snel
- Batterij: Hangt nog steeds aan de lader, maar die was altijd goed in cm7, dus verwacht niet dat dit nu anders zal zijn
- Camera: Net even een foto genomen en gefilmd, dat werkt
- Lag: Free
. Zowel browser, muziek, go launcher,... alles werkt vlot én blijft ook vlot werken na stand-by
- Nadelen: Voorlopig nog niets tegengekomen
- Flessen? Je moest al bezig zijn
Ik ben op dit moment ook nog niks tegen gekomen en hij doet het allemaal prima nog
hij is ook nog niet uitgevallen al komt die test morgen ochtend haha als ik hem aan het stroom hang (al blijf ik er bij dat volgens mij stroom adapter van LG niet goed is).
Toch raar dat er op xda wel nog mensen zijn met reboots, screen of death,... volgens mij doen ze toch iets verkeerd in het flashen dan of mss met de basebands. Het valt wel op dat de mensen die veel posten, ook telkens gelijkaardige ervaringen hebben en tot nu toe heb ik bij hen ook nog geen slecht woord gehoord over de nieuwe build. Als dit zo blijft zitten we met een release candidate denk ik
Hm, effe gechecked maar er wordt nergens gesproken over ext4.justin_ti schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:58:
[...]
Ik heb dr ff over gedaan om het voor elkaar te krijgen maar ik heb alleen geroot en een andere kernel geflasht (de kernel is volgens mij bijna hetzelfde als de stock versie maar ondersteunt wel zo'n OC en undervolt tabel.
Deze heb ik:
En dan de psycho versie, maar het maakt niet uit. Standaard overklokt hij niets, de psycho heeft gewoon de mogelijkheid verder te gaan dan de normale. In principe zou de normale voor mij nu ook goed zijn want ik vind 1300MHz toch iets te gek worden. Ik zie dat er gister een nieuwe is uitgekomen met een wifi fix. Geen idee wat het is maar het zal wel goed zijn. Ik gebruik die van 15 april.
De kernel kan je flashen zonder wipe. Ik heb ook een andere geprobeerd die het zou moeten kunnen maar toen startte mn telefoon niet.
Ik draai v10b + root + die kernel (zonder 64mb hack)
Momenteel draai ik stock maar met een Modaco-kernel. Die converteert je partities bij de eerste boot naar ext4. Als ik nu een kernel flash zonder ext4, boot mijn phone niet meer
Ik denk dat ik maar even volg wat CM7 doet nu met build 39 en als dat goed gaat, flash ik die
Die is nog steeds op geen foutje te betrappen, bluetooth gebruik ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar voor de rest kan je aan niets zeggen dat dit geen final rom is!Fire69 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:56:
[...]
Ik denk dat ik maar even volg wat CM7 doet nu met build 39 en als dat goed gaat, flash ik die
Ik wacht wel nog een weekje of zo.
CM7 werkte bij mij ook steeds een dag of 2 perfect, en daarna begon hij raar te doen
CM7 werkte bij mij ook steeds een dag of 2 perfect, en daarna begon hij raar te doen

Hij begon bij mij na een uur al raar te doen met 38 en heb tot op dit moment nog nergens last van
maar god als je er veel problemen mee heb gehad dan kan je beste even afwachten maar voorlopig houd ik het wel even op 39. Want het wil nog wel eens voor komen dat dingen in eens niet meer werken.
Als je het geduld hebt kan er idd niets mis gaan door te wachten. Maar de vorige builds heb ik toch één/twee weken constant gebruikt en het enige probleem bij mij was die lag in browser en muziek, die trad vrijwel meteen op. Verder nooit problemen bijgekomen, dus aangezien ik dar nu geen last meer van heb, denk ik dat er toch wezenlijk iets ten goede veranderd is. Ik ben er dan ook vrij zeker van alles goed zal blijven lopen.WeAreLegion schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:35:
Hij begon bij mij na een uur al raar te doen met 38 en heb tot op dit moment nog nergens last vanmaar god als je er veel problemen mee heb gehad dan kan je beste even afwachten maar voorlopig houd ik het wel even op 39. Want het wil nog wel eens voor komen dat dingen in eens niet meer werken.
Ik heb nog geen uitval of wat dan ook gehad en telefoon deed het dus vanmorgen dus ook nog gewoon, zelfs de wekker deed het. Eindelijk begint het nu stabiel te worden en zoals die nu is moet ie inderdaad maar gewoon blijven.
Ja iedereen die af en toe flashed moet deze build toch echt proberen
. Had wel een battery drain van 20% overnacht in airplane modus, maar voor zover ik zie moet het één of ander conflict met de mail client geweest zijn. Toestel was blijkbaar heel de nacht 'awake' en de mail app was hier verantwoordelijk voor, vanavond mailclient eens afsluiten voor ik ga slapen.
Ik heb ergens gelezen dat hij ext4 ondersteunt, waar weet ik niet. Je kunt het natuurlijk proberen en als het mislukt een andere ext4 supported kernel erop zetten. Maar ik geef je gelijk, CM is volgens mij wel klaar voor gebruik. Ik zit alleen met on screen phone, echt geweldig! LG toetsenbord ben ik ook ineens fan van, ik typ daar niet snel op mis. Dat in combinatie met af en toe swype (helaas traag op stock). Eens kijken of deze twee ook draaien onder CM. Het is namelijk wel zo dat on screen phone een setting heeft staan in het algemene instellingen menu bij verbindingen (namelijk de pincode). Zou je dat meenemen als je de .apk backupt met Titanium?Fire69 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:56:
[...]
Hm, effe gechecked maar er wordt nergens gesproken over ext4.
Momenteel draai ik stock maar met een Modaco-kernel. Die converteert je partities bij de eerste boot naar ext4. Als ik nu een kernel flash zonder ext4, boot mijn phone niet meer
En gebruikt iemand van jullie swype op CM? Het is tegenwoordig gewoon gratis via de maker te downloaden als je jezelf opgeeft als beta tester, ook in NL. Ik vraag me af hoe snel de woorden tevoorschijn komen. Op stock erg traag helaas.
Ik kon het niet laten, heb er maar CM7 opgezetjustin_ti schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:41:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat hij ext4 ondersteunt, waar weet ik niet. Je kunt het natuurlijk proberen en als het mislukt een andere ext4 supported kernel erop zetten. Maar ik geef je gelijk, CM is volgens mij wel klaar voor gebruik. Ik zit alleen met on screen phone, echt geweldig! LG toetsenbord ben ik ook ineens fan van, ik typ daar niet snel op mis. Dat in combinatie met af en toe swype (helaas traag op stock). Eens kijken of deze twee ook draaien onder CM. Het is namelijk wel zo dat on screen phone een setting heeft staan in het algemene instellingen menu bij verbindingen (namelijk de pincode). Zou je dat meenemen als je de .apk backupt met Titanium?
En gebruikt iemand van jullie swype op CM? Het is tegenwoordig gewoon gratis via de maker te downloaden als je jezelf opgeeft als beta tester, ook in NL. Ik vraag me af hoe snel de woorden tevoorschijn komen. Op stock erg traag helaas.
Is het niet gelukt met die on screen phone? Backup maken in stock (met ES Explorer kan dat makkelijker, krijg je gewoon de apk in de root van je SD) en dan in CM installeren.
Zou moeten lukken toch?
En mensen, nog steeds dik tevreden? Niks tegen gekomen?
Over GPS, daar pak ik met die NOKIA supl een fix in 10/15 seconde, das ideaal. Is er ook niet in het hidden menu te komen bij CM via dat nr?
EDIT: nr: 1809#*990#
Over GPS, daar pak ik met die NOKIA supl een fix in 10/15 seconde, das ideaal. Is er ook niet in het hidden menu te komen bij CM via dat nr?
EDIT: nr: 1809#*990#
[ Voor 8% gewijzigd door DeKoetsier op 08-06-2011 14:48 ]
Ik ben nog steeds erg te vreden, ik heb 40 er nog niet opgezet omdat er niet echt veel veraderingen in zitten (1 maar namelijk), GPS gaat via Nokia best snel inderdaad maar het hidden menu zit alleen in stock (en modoca) dus dat werkt niet.
Verwijderd
Ik krijg devolgende foutmelding via Rom Manager wanneer ik de Flash ClockworkMod Recovery selecteerd en de lg aanduid : "An error occured while attemting to run privileged commands!"
Ik heb de tool gebruikt om de phone te rooten zoals in de tutorial.
Ik heb de tool gebruikt om de phone te rooten zoals in de tutorial.