Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Inderdaad, zo zit het :)

Hier is trouwens nog een reden om CM7 (Android 2.3.4) te draaien:
nieuws: Google-app-authenticatie op Android kan worden gekaapt

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:55:
Inderdaad, zo zit het :)

Hier is trouwens nog een reden om CM7 (Android 2.3.4) te draaien:
nieuws: Google-app-authenticatie op Android kan worden gekaapt

:)
Ja had het gelezen, ben eigenlijk wel benieuwd of LG gewoon gelijk 2.3.4 er op gaat zetten ipv van 2.3.3. helemaal nu zo iets naar buiten komt maar goed dat is even afwachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ah okay , dan geen probleem hier met CM7 # 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 14:10
Ik heb daarnet ook de WGspoelstra G rom van 1.6.1 naar 1.8.0 gedaan. Zonder wipe en had alles nog. Moet wel zeggen dat mijn SD kaart wel een rommeltje word dankzij gingerbread, maargoed kan ik mee leven.

Ik lees hier voor het eerst dat de FR15 editie te erg is voor je batterij, dan weet ik dat het in ieder geval niet aan mijn telfoon lag. CM21 is veel liever voor mijn batterij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ook maar de 21 erop gezet. Ondertussen al elke 2 dagen mijn foon geflashed.
't Is een hobby zoals een ander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourmother1972
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09-2021
Heb FR16 van Modaco draaien en ben daar zeer tevreden over. Tis weliswaar Android 2.2 maar wel erg stabiel en snel en in de FR16 versie is het batterij probleem gefixt zo te zien.

Zodra er een stabiele CM& versie is stap ik pas over, wil mijn telefoon overdag gewoon zonder problemen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die bluetooth stack nou al eens gehackt? Wil nu eindelijk mijn wiimote wel eens kunnen gebruiken,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:17:
Is die bluetooth stack nou al eens gehackt? Wil nu eindelijk mijn wiimote wel eens kunnen gebruiken,.
Nee, dat werkt alleen in de CM7 rom, de modaco roms zijn gebaseeerd op de LG rom en die BT stacks zijn dus nog niet gehacked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:20:
[...]

Nee, dat werkt alleen in de CM7 rom, de modaco roms zijn gebaseeerd op de LG rom en die BT stacks zijn dus nog niet gehacked.
Hmm ok, nouja dan wacht ik nog maar op CM7. Any clue hoe lang dat nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zelf denk dat het gaat duren tot dat de officiele versie van Gingerbread uit is voor de p990 en p999 en dat ze vanuit daar weer verder gaan.

edit:

Heb ook even de TS aangepast met wat meer informatie over de ROMS die er op dit moment zijn. Ik heb alle versies die gebaseerd zijn op een van deze 2 ROMS weg gelaten. Die voeg ik nog een keer toe.

[ Voor 42% gewijzigd door WeAreLegion op 18-05-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Install the utility file
  • Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
  • Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
  • Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
  • Select the 'ROM Copy D/L' tab
  • Ensure 'Normal Mode' is selected
  • Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
  • Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
  • Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
  • Click 'Start' and wait for the flash to complete
Klinkt heel makkelijk..
Maar als je bij de eerste stap al niet weet waar je dat bestandje kunt vinden?
Tenminste mij lukt het niet. Waar zou ik die kunnen vinden?
Sorry voor de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Het is ook best makkelijk. In de regels direct boven wat je quote staan de links naar alles wat je nodig hebt toch?

edit: erg mooie OP trouwens _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Julian op 18-05-2011 21:15 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:07:
[...]

Klinkt heel makkelijk..
Maar als je bij de eerste stap al niet weet waar je dat bestandje kunt vinden?
Tenminste mij lukt het niet. Waar zou ik die kunnen vinden?
Sorry voor de vraag.
Het stond er inderdaad boven, maar heb er even in het klein achter gezet dat de eerste link the utility file is dan moet het voor iedereen duidelijk zijn. En zoals er al staat de drivers heb je als het goed is tijdens het rooten al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Heeft iemand de mogelijkheid om een FR17 rommetje te bakken? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
Zijn we nu ineens van FR16 beta's naar FR17 geschoten? Ik mis het even, begin van de week was FR16b3 toch de 'nieuwste' MoDaCo ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Admin schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:39:
Zijn we nu ineens van FR16 beta's naar FR17 geschoten? Ik mis het even, begin van de week was FR16b3 toch de 'nieuwste' MoDaCo ROM
Ja we gingen van 16 beta naar 17 RC versies :) maar goed ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar wat ik er van lees op modaco forum werken ze wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hmm vanavond maar eens een FR17 custom bake maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
WeAreLegion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:16:
[...]

Ja we gingen van 16 beta naar 17 RC versies :) maar goed ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar wat ik er van lees op modaco forum werken ze wel naar behoren.
De nieuwe modaca roms zijn erg goed. Ik draai zelf FR17RC3 en heb nu nergens problemen mee. De telefoon werkt top, snel en ik heb geen last meer van spontane reboots (al had ik dat sowieso al bijna nooit). Ook de batterij gaat lekker lang mee. Gisteren rond 00.00 gaan slapen en toen ik vanmorgen rond 8.00 wakker werd was de batterij welgeteld 7% gezakt. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Jay_Snake schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:17:
[...]

De nieuwe modaca roms zijn erg goed. Ik draai zelf FR17RC3 en heb nu nergens problemen mee. De telefoon werkt top, snel en ik heb geen last meer van spontane reboots (al had ik dat sowieso al bijna nooit). Ook de batterij gaat lekker lang mee. Gisteren rond 00.00 gaan slapen en toen ik vanmorgen rond 8.00 wakker werd was de batterij welgeteld 7% gezakt. Top!
Dat vindt ik nou niet echt denderend. Ik heb hem stock geroot met alleen setcpu (216 mhz op standby) en dan verlies ik snachts, gesynct 4% over ongeveer 8 uur slaap.
Hoe is de batterij bij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Geelco schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:31:
[...]

Dat vindt ik nou niet echt denderend. Ik heb hem stock geroot met alleen setcpu (216 mhz op standby) en dan verlies ik snachts, gesynct 4% over ongeveer 8 uur slaap.
Hoe is de batterij bij gebruik?
Ik vind het een mooie score en om heel eerlijk te zijn kan je jouw 4% en mijn 7% niet echt met elkaar vergelijken. Waarom? Ik draaide geen setcpu en ik ben er zeker van dat ik dan wat lager had uitgekomen.

De batterij lijkt bij gebruik ook goed mee te gaan. Net half uurtje MP3 afgespeeld en maar 2% verloren en ik weet dat ik bij sotck makkelijk 5% verloor. Verder moet ik het nog een beetje testen, de rom staat er pas sinds gisteravond op. Dus over gebruik kom ik nog wel een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ik ben ook teruggegaan naar Froyo 2.2 Fear 8.2. ( FR15) . Die is ook snel en stabiel inderdaad, alleen merk ik wel dat de accu sneller leeg raakt. Ik heb gelezen dat de accu probleem is minder geworden vanaf FR16. Ik kan echter geen nieuwe release vinden in XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Brawler schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:44:
Ik ben ook teruggegaan naar Froyo 2.2 Fear 8.2. ( FR15) . Die is ook snel en stabiel inderdaad, alleen merk ik wel dat de accu sneller leeg raakt. Ik heb gelezen dat de accu probleem is minder geworden vanaf FR16. Ik kan echter geen nieuwe release vinden in XDA forum.
Van FR16 en nu FR17 zijn nog geen prebakes uitgekomen, omdat ze nog getest worden. Alleen betalende mambers van Modaco kunnen roms ermee bakken. Ik geloof dat ik gisteren gelezen had dat Paul vandaag de prebake van FR17 zou uitbrengen als er geen bugs meer worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bugs zullen er waarschijnlijk zoiezo wel inzitten. Voor de FR ROMS is het eigenlijk afwachten tot paul zijn handen krijgt op de nieuwe patch die er aankomt en paar dingen schijnt op te lossen die kan hij dan weer in die ROMS stoppen en dan zou het echt een monster rom worden. Maar goed even wachten dus nog. Ik check elke avond maar tot nu toe nog niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
Klopt helemaal. Ik bedoelde dan ook meer grote storende bugs die het onmogelijk maken om de rom te gebruiken.

Er is gisteren een link op XDA en modaco gezet van de Koreaanse versie van de nieuwe patch. Ik hoop dat Paul er iets mee kan doen en het in zijn rom kan verwerken en anders is het even wachten op een andere versie van die patch. Ben erg benieuwd naar de mkv support die er in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
• Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file

Ik kan de baseband file niet vinden op mijn PC.
Want het bestandstype staat automatisch op BIN*
Of moet ik die file eerst unzippen..ofso
Ik snap er echt niks van.

EDIT: volgens mij heb ik ze gevonden.

Ik kom er nu achter dat die weer geunroot is..
Ik had een backup gemaakt met titatium maar kan ik die nog terug zetten als ik hem overnieuw root?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Ik kan de baseband file niet vinden op mijn PC.
Want het bestandstype staat automatisch op BIN*
Of moet ik die file eerst unzippen..ofso
Ik snap er echt niks van.

EDIT: volgens mij heb ik ze gevonden.
Misschien volgende keer eerst eens proberen ipv gelijk vragen want zo lastig is het niet om een zip bestand uit te pakken waar 2 bestanden in staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Originally Posted by coilfan

I did a lot of web browsing and opened different application, but no single hiccup.

I concur. Both Spotify and 'plain' Music do not stutter anymore and web browsing is stable. Only real problem that remains for me is the camera when switching to video-mode.
Ik ga nog eens overstag, goedkope hobby dat flashen ;)

Edit: Zie net dat er toch nog mensen zijn die er wel last van hebben, dan wacht ik nog wel even...

[ Voor 11% gewijzigd door Frigolamptje op 19-05-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:44:
[...]

Misschien volgende keer eerst eens proberen ipv gelijk vragen want zo lastig is het niet om een zip bestand uit te pakken waar 2 bestanden in staan ;).
Jaa weet ik.
Maar ik dacht ik volg precies wat er staat en niks anders. En dat stond er niet..
Maarja zo lastig is het niet.
Kan iemand mij vertellen of ik die backup nog terug kan zetten als ik hem root?
Want anders root ik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Frigolamptje schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:56:
[...]

Ik ga nog eens overstag, goedkope hobby dat flashen ;)

Edit: Zie net dat er toch nog mensen zijn die er wel last van hebben, dan wacht ik nog wel even...
Sommige mensen gebruiken die oude baseband 218 en de anderen de laatste 405 . Arcee, ( CM7 dev. voor LG 2X ) heeft zijn CM7 gebasseerd op 218. Misschien dat daar de probleem ligt voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Brawler schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:18:
[...]

Sommige mensen gebruiken die oude baseband 218 en de anderen de laatste 405 . Arcee, ( CM7 dev. voor LG 2X ) heeft zijn CM7 gebasseerd op 218. Misschien dat daar de probleem ligt voor sommigen.
Ah ik zit ook op 405 dacht ik, eens kijken hoe ik kan switchen. Of eerst eens gewoon proberen of er nog problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ikzelf zit ook op 405, ik heb wel de 218 baseband maar nog geen tijd gehad om die te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:20:
[...]

Ah ik zit ook op 405 dacht ik, eens kijken hoe ik kan switchen. Of eerst eens gewoon proberen of er nog problemen zijn.
Switchen van baseband is eigenlijk het zelfde als naar stock gaan maar dan niet de AP bin mee verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Je kan eerst een Nandroid back up maken. Flash de baseband naar keuze en weer de gemaakte backup terug zetten. Zo doe ik het. Hoeft je niet alles te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als ik een Nandroid backup maak met CWM en vervolgens een custom ROM installeer, kan ik vervolgens dan de eerder gemaakte Nandroid backup gebruiken om mijn apps en dergelijke terug te zetten? Of zou ik dat juist via Titanium moeten doen?
Ik zit nog op de stock rom, dus ik zal ook een wipe moeten doen. Moet ik dan voordat ik wipe, de backup overzetten naar mijn pc, dan wipen, dan de custom rom installeren en dan de backup terugzetten zodat ik hem daarmee kan restoren?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56
martynvs schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:08:
Als ik een Nandroid backup maak met CWM en vervolgens een custom ROM installeer, kan ik vervolgens dan de eerder gemaakte Nandroid backup gebruiken om mijn apps en dergelijke terug te zetten? Of zou ik dat juist via Titanium moeten doen?
Ik zit nog op de stock rom, dus ik zal ook een wipe moeten doen. Moet ik dan voordat ik wipe, de backup overzetten naar mijn pc, dan wipen, dan de custom rom installeren en dan de backup terugzetten zodat ik hem daarmee kan restoren?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Als je een van stock naar custom ROM gaat moet je de backup met Titanium Backup terugzetten. Ik zet altijd userapps + data terug via 't batch menu.
Een Nandroid backup zet heel je systeem terug, dus ook je firmware zelf (de basis).

Mijn stappenplan:
Ik maak eerst een backup met Titanium Backup, dan kopieer ik m'n interne en externe SD kaart naar de pc (volgens mij is dit niet echt nodig, maar ik doe 't toch). Daarna boot ik in recovery, maak ik voor de zekerheid een Nandroid backup en dan wipe ik alles en installeer ik de nieuwe ROM.
Na het installeren zet ik met Titanium backup m'n apps wee rterug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-EvoLution- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Als je een van stock naar custom ROM gaat moet je de backup met Titanium Backup terugzetten. Ik zet altijd userapps + data terug via 't batch menu.
Een Nandroid backup zet heel je systeem terug, dus ook je firmware zelf (de basis).

Mijn stappenplan:
Ik maak eerst een backup met Titanium Backup, dan kopieer ik m'n interne en externe SD kaart naar de pc (volgens mij is dit niet echt nodig, maar ik doe 't toch). Daarna boot ik in recovery, maak ik voor de zekerheid een Nandroid backup en dan wipe ik alles en installeer ik de nieuwe ROM.
Na het installeren zet ik met Titanium backup m'n apps wee rterug.
Bedankt! Zo'n stappenplan is precies wat ik zocht. Misschien is het ook handig om dit in de openingspost te zetten? Er zullen vast meer mensen zijn die dit voor het eerst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom alweer niet verder..
Ik wil hem overnieuw gaan rooten om de backup terug te zetten.
Maar nu heb ik hem geroot, superuser is al aangemaakt.
Ik open titanium en dan zegtie dat die niet geroot is. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:12:
Ik kom alweer niet verder..
Ik wil hem overnieuw gaan rooten om de backup terug te zetten.
Maar nu heb ik hem geroot, superuser is al aangemaakt.
Ik open titanium en dan zegtie dat die niet geroot is. ??
Dan moet je even je telefoon herstarten, zoals ik al zei probeer eerst eens wat dingen voor dat je gelijk alles vraagt :) Ik snap dat het makkelijk is maar het is geen helpdesk.

edit:

Ik heb titanium backup guide toegevoegd. Het is nog in het engels, dat pas ik vannavond of morgen thuis wel even aan. Deze manier is het snelste en werkt prima. Je kan namelijk redelijk veel met titanium bacup helemaal als je het gekocht heb.

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 19-05-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat ik al heb gedaan.
Ik heb hem al eens geunroot en weer over nieuw geroot.
Werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:44:
Dat is wat ik al heb gedaan.
Ik heb hem al eens geunroot en weer over nieuw geroot.
Werkt ook niet.
Dan installeer je Titanium Backup opnieuw. Of je test een ander programma die root nodig heeft als dat wel werkt ligt het zoiezo aan Titanium Backup. Beetje zelf dingen uit zoeken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat titanium backup al een aantal keer eraf gegooit en opnieuw gedownload.
Maar ik zal eens een ander programma downloaden wat root nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Installeer de nieuwste versie van CWM. Heb je dit al gedaan, doe het nog een keer voor de zekerheid.

EDIT: Modaco FR 17 is er ! = Flash time :)

[ Voor 20% gewijzigd door Brawler op 19-05-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
Ik zit te twijfelen of ik terug zal gaan naar FR17 of dat ik toch op CM7 blijf draaien van wgspoelstra.

Eerst draaide ik de Fear edition en die beviel me wel (behalve batterij gebruik). Zal denk ik maar dan beide O2x topics in de gaten houden (tenzij iemand zo lief is om ervaringen z.s.m. te posten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik hem niet goed geroot ofso?
Terwijl er wel de superuser is aangemaakt.
Maar bij alles zegtie dat die niet geroot is.
En CWM geeftie ook niet aan bij de superuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:19:
Volgens mij heb ik hem niet goed geroot ofso?
Terwijl er wel de superuser is aangemaakt.
Maar bij alles zegtie dat die niet geroot is.
En CWM geeftie ook niet aan bij de superuser.
Opnieuw installeeren van de laatste stand alone versie van CMW helpt meestal .
je kan het hier downloaden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar het gaat me niet op CWM.
Het gaat me om titanium backup.
Ik wil de apps die ik gebackup heb terug plaatsen. Zoals angry birds enzo.
Ik hoef nu nog eve niet te flashen tenminste tot dat er een fatsoenlijke rom is die ook fatsoenlijk me de accu omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ik heb het een keer gehad. Geroot en zo, maar zelfs de recovery apps van Paul van Modaco zeurt dat de toestel niet geroot is. Ik heb dus de toestel daadwerkelij geroot, maar blijft telkens zeuren dat de toestel moet geroot worden.

Je moet misschien nog een keer rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Toestel begint nu toch wel echt vervelend te worden...
Paar dagen geleden was ik nog enthousiast over de batterij die het beter leek te doen, nu is het terug rampzalig...
Deze morgen om 6u van de lader gehaald, om 8u was er 2% af, 98%, super right? 10 minuten later => 89%!!!! :(

Vandaag ook 2x gehad dat hij weer meer dan een minuut gewoon hangt.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Groot gedeelte van de vertaling heb ik af, heb ze zojuist op review.cyanogenmod.com gezet.
WGSpoelstra (XDA) heeft alles gecontroleerd op spelfouten, mijn dank hiervoor!
Wanneer ze hier goed bevonden worden, wordt de vertaling in de eerste volgende update opgenomen!
Met deze update zal onder andere het hele CyanogenMod instellingen menu vertaald zijn!

Er zijn nog meer apps waarvan de vertaling bijgewerkt moet worden, hiermee ga ik nog aan de slag.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, lukt me niet om dat ding te rooten.
Heb al alles geprobeerd, tenminste de dingen die ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Draai nu op FR17, vind het eerlijk gezegd niet zo spectaculair. Batterijduur ziet er goed uit, maar ben niet gestart op 100% dus moeilijk om exact te zeggen. Al bij al vind ik het niet echt merkbaar sneller dan de stock versie met een andere launcher, het blijft wachten op Gingerbread :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:09:
Toestel begint nu toch wel echt vervelend te worden...
Paar dagen geleden was ik nog enthousiast over de batterij die het beter leek te doen, nu is het terug rampzalig...
De morgen om 6u van de lader gehaald, om 8u was er 2% af, 98%, super right? 10 minuten later => 89%!!!! :(

Vandaag ook 2x gehad dat hij weer meer dan een minuut gewoon hangt.... :/
`
Het is met deze of andere telefoons zo dat zodra je ook maar wat gaat doen de batterij in eens heel hard gaat, vooral het scherm zuipt echt juice. Ik heb hem gewoon weer stock draaien op moment en hij staat nu 15 uur aan en heb nog 45% over.

En ik begin ook beetje het gevoel te krijgen dat mensen echt wonderen verwachten van de telefoon cq de ROMS :) het is en blijft een telefoon en er zullen altijd bugs zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door WeAreLegion op 19-05-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
WeAreLegion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:
[...]

En ik begin ook beetje het gevoel te krijgen dat mensen echt wonderen verwachten van de telefoon cq de ROMS :) het is en blijft een telefoon en er zullen altijd bugs zijn.
Bwa als je ziet met welke launcher en lockscreen de telefoon komt vraag je toch af waar die programmeurs mee bezig zijn bij LG... Dan heb je een dual-core telefoon, kan hij nog niet eens vlotjes unlocken :) . Batterij das algemeen, daar is de techniek gwn niet in mee, maar qua vlotheid en snelheid bewijst Apple bv wel dat het kan. Ik ben tevreden hoor, zeker als je links en rechts wat aanpast en hopelijk met Gingerbread ook wat extra browsersnelheid en dual core optimalisatie, maar ik vraag me toch af wat ze bij LG dachten als ze met die launcher werkten voor ze het toestel releasden 'nou dat gaat vlot, perfect voor een dual core telefoon, dat zal onze status wat opkrikken 8)7 '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroeger was het zo dat bedrijven uit Korea niet bekend stonden om hun usability zegt maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
WeAreLegion schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:
[...]

`
Het is met deze of andere telefoons zo dat zodra je ook maar wat gaat doen de batterij in eens heel hard gaat, vooral het scherm zuipt echt juice. Ik heb hem gewoon weer stock draaien op moment en hij staat nu 15 uur aan en heb nog 45% over.

Even ter verduidelijking. De LG draag ik gewoon mee als test-toestel. Ik heb er nog geen enkel gesprek mee gedaan.
Die 10% die er af ging, was dus gewoon door 10min in mijn broekzak te zitten!

Ik verwacht geen wonderen, maar wel een tel die langer dan 10u meegaat als hij nauwelijks gebruikt wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik ga morgen maar eens updaten naar FR17. Heb met FR15 eigenlijk geen klachten meer nadat ik boos was geworden op mn telefoon, maar al met al moet ik toegeven dat het met de huge performance improvements wel meevalt t.o.v. een standaard rom. Nou meet je natuurlijk ook niet met een stopwatch maar gaat het om de feeling. Als hij stabiel is maakt dat je al een stuk gelukkiger.

Vandaag de hele dag vanaf 8.00 aan gehad met redelijk wat internet, half uurtje bellen en wat smsjes. Batterij is nu nog op 55%. Echt belachelijk blij maakt hij me gewoon. En waar komt het door...

Juice Defender! Niet dat hij zo goed is, ik heb m er juist afgegooid. Ik las ergens dat die progjes juist je batterijduur kunnen verkorten, door telkens met korte intervallen opnieuw te verbinden. Nu heb ik sowieso weer 100% betrouwbare whatsapjes, terwijl ik met juice het idee had dat ze soms wat later bij mij aan kwamen dan eigenlijk zou horen.

Ook nog steeds geen taskkiller, behalve die in GoLauncher ingebouwd. Heel af en toe gebruik ik die om de browser te killen of de navigatie als ik perongeluk op home heb gedrukt zonder exit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
-EvoLution- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:21:
Groot gedeelte van de vertaling heb ik af, heb ze zojuist op review.cyanogenmod.com gezet.
WGSpoelstra (XDA) heeft alles gecontroleerd op spelfouten, mijn dank hiervoor!
Wanneer ze hier goed bevonden worden, wordt de vertaling in de eerste volgende update opgenomen!
Met deze update zal onder andere het hele CyanogenMod instellingen menu vertaald zijn!

Er zijn nog meer apps waarvan de vertaling bijgewerkt moet worden, hiermee ga ik nog aan de slag.;)
Bedankt hiervoor :), niet dat ik geen engels kan maar in het nederlands is wel prettig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Sheppie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 01:10:
[...]

Bedankt hiervoor :), niet dat ik geen engels kan maar in het nederlands is wel prettig _/-\o_
In de eerst volgende nightly voor CM7 zal de vertaling van de Torch app toegevoegd geïntegreerd zijn.
De rest van de 10 vertaling is voor nu afgekeurd door het CM team, doordat ik dingen die niet vertaald kunnen/mogen worden in de code heb laten staan. Ik wist hier niet van, vanmiddag even aanpassen en weer uploaden, hopelijk wordt dan alles goedgekeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Mischien zit ik hier helemaal verkeerd,maar ik heb een probleemje met mijn 2x,
en jullie hier lijken er alle verstand van te hebben!

Sinds een kleine week heb ik mijn telefoon,
nu snap ik er de helft (nog) niet van, dus voor mij meer dan genoeg opties ed,
maar.... nu doet mijn led-lampje het niet (volgens mij al vanaf moment 1,maar daar heb ik toen nog niet goed opgelet) het gaat mij dus om het lampje wat zou moeten oplichten als ik een melding/bericht heb, en wat zou oplichten als ik de oplader aansluit,
dit doet het dus niet?
Is mijn ledlampje nou stuk, of moet ik iets veranderen bij instellingen? (de kleur heb ik wel ingesteld)

alvast bedankt voor de reacties,
priscilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:55:
hallo,

Mischien zit ik hier helemaal verkeerd,maar ik heb een probleemje met mijn 2x,
en jullie hier lijken er alle verstand van te hebben!

Sinds een kleine week heb ik mijn telefoon,
nu snap ik er de helft (nog) niet van, dus voor mij meer dan genoeg opties ed,
maar.... nu doet mijn led-lampje het niet (volgens mij al vanaf moment 1,maar daar heb ik toen nog niet goed opgelet) het gaat mij dus om het lampje wat zou moeten oplichten als ik een melding/bericht heb, en wat zou oplichten als ik de oplader aansluit,
dit doet het dus niet?
Is mijn ledlampje nou stuk, of moet ik iets veranderen bij instellingen? (de kleur heb ik wel ingesteld)

alvast bedankt voor de reacties,
priscilla
De 2x heeft geen indicatie led helaas.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kan ik die dan wel instellen,dmv een kleur uit te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:03:
waarom kan ik die dan wel instellen,dmv een kleur uit te kiezen?
Kun je dan iets specifieker zijn waar je dat precies instelt ?

De O2X heeft alleen 4 LED buttons onderaan het scherm, welke oplichten bij elke aanraking.
Er is een programma beschikbaar (moet je even zoeken precies waar), waarmee je deze LED buttons kunt instellen dat ze oplichten zodra er een nieuwe email binnen komt, of een SMS, of iets anders.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok zal ik proberen,

als ik in whats app ben, ga ik naar instellingen, vervolgens naar berichten, en dan staat daar; meldings-LED
(kies een kleur voor de knipperende meldings_led op uw apparaat nij het ontvangen van een nieuw bericht)

en dan kan ik een kleur kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:38:
ok zal ik proberen,

als ik in whats app ben, ga ik naar instellingen, vervolgens naar berichten, en dan staat daar; meldings-LED
(kies een kleur voor de knipperende meldings_led op uw apparaat nij het ontvangen van een nieuw bericht)

en dan kan ik een kleur kiezen?
Ja dat programma is ook niet toestelspecifiek gemaakt. Is wellicht gewoon een optie die werkt op andere toestellen die wel een meldingsled hebben, maar de Optimus 2x niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:37
Fr 18 beta 1is uit:D

Zo maar even proberen.
Hopen dat de accu langer mee gaat want, die van mij gaat nog wel redelijk snel leeg met fr 17
(mede door de dailer)

[ Voor 11% gewijzigd door Ruudox op 20-05-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een domper!
maar goed bedankt voor de info!

Nu nog een simpele handeling waardoor mijn batterij niet zo giga snel leeg is?
Ik moet m soms 2 tot 3x per dag opladen?
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
2 tot 3 keer is wel heel vaak, weet je ook wat de drain veroorzaakt?

En welke rom draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:45:
wat een domper!

Is dat normaal?
Ik had het de eerste weken ook, het is bij mij steeds beter geworden. Na twee weken legde ik hem iedere nacht aan de lader, maar nu kan ik er 2 dagen mee doen bij gemiddeld gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:45:
wat een domper!

Is dat normaal?
Ik raad je aan om alle pagina's van deze topic eens goed door te lezen, want deze vraag is al heel vaak gesteld.
Hier op Tweakers zijn we geen helpdesk (niet lullig bedoeld hoor), maar wij verwachten van mensen wel dat zij eerst grondig problemen uitgezocht hebben voordat er een vraag gesteld wordt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
pruimman schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:42:
Fr 18 beta 1is uit:D

Zo maar even proberen.
Hopen dat de accu langer mee gaat want, die van mij gaat nog wel redelijk snel leeg met fr 17
(mede door de dailer)
Lees ook af en toe iets over die dialer bug, maar helpt het dan gwn niet om dialer one te installeren? Dat doe ik toch en vind mijn verbruik normaal.

Priscil: Ik veronderstel dat je op de standaard ROM zit? Dan is er eigenlijk een ander topic voorzien voor de Optimus 2x, hier praten we (of zouden we moeten praten) over custom roms en ander getweak. Als je drie maal per dag moet opladen is dat enkel normaal als je het scherm constant aan hebt, dan haal je er iets van een uur of vijf mee. Anders moet je afhankelijk van het gebruik redelijk makkelijk het einde van de dag halen, zeker de standaard rom verbruikte naar mijn ervaring niet zoveel. Als je kijkt bij settings, about phone en dan batterijverbruik kan je ook zien waaraan je batterij zo snel leeggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goh excuse me

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Frigolamptje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:56:
[...]

Lees ook af en toe iets over die dialer bug, maar helpt het dan gwn niet om dialer one te installeren? Dat doe ik toch en vind mijn verbruik normaal.
Dat ik daar niet zelf op kwam. |:(
Maar eerst even kijken hoeveel de dailer gebruikt met de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nu eens een poging doen om mij te helpen?
Want ik kan mijn backup van titanium nu niet terug zetten omdat ik hem dan overnieuw moet rooten en dat rooten lukt niet meer. Geen idee waarom niet.
En ik heb al vanalles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Laatst online: 08-09 10:17
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:27:
Want ik kan mijn backup van titanium nu niet terug zetten omdat ik hem dan overnieuw moet rooten en dat rooten lukt niet meer. Geen idee waarom niet.
Wat lukt er precies niet dan? Geef eens wat tekst en uitleg. Op deze manier kan niemand je natuurlijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:27:
Heb je al eens geprobeerd om echt helemaal terug te gaan naar de originele ROM (waar de telefoon mee geleverd is) en dan alles opnieuw te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik gedaan ik kwam volgens mij van Fr15 af.
En ik wou terug naar standaard rom maar wel nog met die games enzo. dus ik maakte eerst backup met titanium. Vervolgens heb ik de stappen gevolgd die ik op pagina 1 kon vinden.
Maar nu wil ik de backup terug zetten alleen hij zegt dat die niet geroot is.
Maar superoneclick zegt van wel en er is een superuser aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:42:
Ja heb ik gedaan ik kwam volgens mij van Fr15 af.
En ik wou terug naar standaard rom maar wel nog met die games enzo. dus ik maakte eerst backup met titanium. Vervolgens heb ik de stappen gevolgd die ik op pagina 1 kon vinden.
Maar nu wil ik de backup terug zetten alleen hij zegt dat die niet geroot is.
Maar superoneclick zegt van wel en er is een superuser aangemaakt.
En als je met superoneclick unroot en daarna opnieuw root ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow vergeten te vertellen.
Dat ding heb ik al 10 geunroot en weer overnieuw geroot.
Ook heb ik nog eens geroot met een nieuwere versie van superoneclick.
Ik gebruikte eerst nog 1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Heb je nu dan dus de originele rom draaien en geen enkele custom rom ?
(en daarmee bedoel ik dus ook terug naar orignele baseband...10a volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Hier heb je een lijstje met programmas waarvoor je rootacces nodig hebt, probeer anders eens 1 te installeren en kijk of die werkt. Dan weten we toch al of het aan je root of aan je titanium backup ligt: androidpolice.com/2010/07...d-user-should-know-about/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Mijne draait nu nogsteeds vrolijk. 34%, terwijl hij al sinds gisterenochtend 8.00 van de lader af komt. Gewoon gebeld, gesmst geinternet, op dezelfde manier als altijd ( terwijl hij eerder een kleine dag mee ging). FR15 Vanilla Edition! Echt perfect, maar ga er toch een FR17 overheen gooien nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik zit op v10b geloof ik.
Komt denk ik omdat ik hem geupdate heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ja, dat zou inderdaad kunnen.
Maar ik zou voor de zekerheid toch terug gaan naar 10a (waarmee de telefoon is uitgeleverd).

Ik lees namelijk nogal veel meldingen dat de telefoon spontaan reboot na een update naar 10b
Ik heb zelf 10a nog altijd draaien en ik heb nog geen enkele reboot gehad (heb de telefoon al 6-7 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook nog nooit een spontane reboot gehad.
Zelfs niet op 10b.
Maar kan ik die backup niet op een andere manier terug zetten? of tenminste een gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:02:
Ja, dat zou inderdaad kunnen.
Maar ik zou voor de zekerheid toch terug gaan naar 10a (waarmee de telefoon is uitgeleverd).

Ik lees namelijk nogal veel meldingen dat de telefoon spontaan reboot na een update naar 10b
Ik heb zelf 10a nog altijd draaien en ik heb nog geen enkele reboot gehad (heb de telefoon al 6-7 weken).
Dat je niet kan rooten op 10b dat maakt niet uit hoor :) ik heb de mijne ook geupdate via OTA van 10a naar 10b en is ook gewoon geroot en werkt allemaal prima, en heb sinds ik weer op stock zit nog geen reboot gehad. (ook met 10b dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Nou ik heb dus een aantal weken geen problemen maar opeens BAM! reboot..... Geen gekke apps of taskkillers of wat dan ook.. Nou ja, het is niet dagelijks dus laten we even afwachten.. Ben al blij dat ik niet helemaal factory reset hoefde te doen (eerste reboot die ik had wel!!)..

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik klikte net op problems en toen kon ik busy box installeren.
Is dat persé nodig?
Want dat doet die niet.

EDIT: Trouwens tijdens het rooten moet ik dan psneuter aanvinken of dat andere?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Recovery geflashed, CM7 op de SD-kaart gezet, klaar om te flashen. Maar nee, hij herkent mijn SD-kaart niet in de recovery modus, weet iemand hoe dat komt?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
thijsje66 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:39:
Recovery geflashed, CM7 op de SD-kaart gezet, klaar om te flashen. Maar nee, hij herkent mijn SD-kaart niet in de recovery modus, weet iemand hoe dat komt?
Hmm eerste waar ik aan denk is dat hij verkeerd gepartioneerd is als je hem in windows formateert? Maar ik veronderstel dat je gwn via usb kabel hebt gewerkt met het kaartje in je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb vanochtend FR17 Fear Edition geflashed, maar nu heb ik een ongehoord hoog data-verbruik.
Ik zie tenminste de data-overdracht oplopen (ik heb 3G Watchdog draaien).
Dit zuipt werkelijk de batterij enorm snel leeg.

Ook als ik alle synchronisatie uitzet in Accounts & Synchronisatie.

Iemand dit ook tegen gekomen op FR17 (beta 3) ?

Edit : ik heb trouwens niet gewiped...zou dat het probleem kunnen zijn ?

[ Voor 10% gewijzigd door speedme op 20-05-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:18:
Ik heb vanochtend FR17 Fear Edition geflashed, maar nu heb ik een ongehoord hoog data-verbruik.
Ik zie tenminste de data-overdracht oplopen (ik heb 3G Watchdog draaien).
Dit zuipt werkelijk de batterij enorm snel leeg.

Ook als ik alle synchronisatie uitzet in Accounts & Synchronisatie.

Iemand dit ook tegen gekomen op FR17 (beta 3) ?

Edit : ik heb trouwens niet gewiped...zou dat het probleem kunnen zijn ?
En kan je het verbruik toewijzen aan een bepaald programma of proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Kan ik niet zien, of is er een proggie om dat uit te zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Raar : na een reboot lijkt het probleem weg te zijn....

Ik hou het even in de gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:22:
Kan ik niet zien, of is er een proggie om dat uit te zoeken ?
Zal wel, maar heb er zelf geen ervaring mee. De lag op FR17 als je een programma installeert vind ik echt wel overdreven, zelfs op de standaard ROM was het zo erg niet. Begrijp eigenlijk de hype rond de Modaco roms niet zo goed, in mijn ogen was de standaard ROM even vlot/zuining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Die lag is er wel degelijk en behoorlijk ook.
Ik stoorde me er niet echt aan, af en toe vond ik het vervelend.

Maar ik heb pas ook CM7 (.24) geinstalleerd en daarop is het aanzienlijk sneller.
Het is dat CM7 weer andere irritantje fouten heeft, waardoor ik naar FR17 terug gegaan ben.

Ik heb een flinke tijd FR10 met veel plezier gedraaid en heb er ook een Nandroid backup van.
Mocht FR17 me tegenvallen, zit ik zo weer terug op FR10 (met de lag er dan wel in, maar daar kan ik mee leven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:44:
Ik heb een flinke tijd FR10 met veel plezier gedraaid en heb er ook een Nandroid backup van.
Mocht FR17 me tegenvallen, zit ik zo weer terug op FR10 (met de lag er dan wel in, maar daar kan ik mee leven).
Meestal bevriesd het toestel effectief hier dus ernstig is het wel. CM7 doet het hierin idd veel beter, maar daar kon ik amper mee browsen dus dat was ook niets, wacht wel nog even voor ik terug ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb te vroeg gejuigt, het hoge data-verkeer is weer terug.
Alle achtergrond synchronisatie uitgeschakeld, maar de telefoon blijft enorm veel data versturen.

Ik dus weer terug naar FR10 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:57:
Ik heb te vroeg gejuigt, het hoge data-verkeer is weer terug.
Alle achtergrond synchronisatie uitgeschakeld, maar de telefoon blijft enorm veel data versturen.

Ik dus weer terug naar FR10 8)
Wat is veel? Zal het ook even nagaan, boeit me normaal niet zoveel omdat ik toch 2GB limiet heb, maar mbt tot batterij kan het idd wel belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik zie de pijltjes van het H/3G icoontje continue branden (data transfer dus) en 3G Watchdog zegt dat ik in het laatste uur 10 MB verbruikt heb.
Dat is voor mijn doen (ik browse dus niet, het is puur synchronisatie ergens) heel erg veel.
Alleen als ik de data-overdracht uit zet (via Extended Controls widget), dan houd de data overdracht op (wat natuurlijk logisch is).

Daardoor ben ik in een uurtje meer dan 20% batterij verloren, ik zie letterlijk de batterij leeg lopen qua percentage (heb Battery Widget draaien).

Heb net nu weer FR10 terug gezet, zal even daarmee kijken.

EDIT : hmmz, ook met FR10 nu hetzelfde probleem....ik ga vermoeden dat ik toch een wipe had moeten doen bij FR17...

Ga ik dus nu even testen, ga weer FR17 erop zetten maar dan eerst wipen van tevoren

[ Voor 14% gewijzigd door speedme op 20-05-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
speedme schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:09:
Ik zie de pijltjes van het H/3G icoontje continue branden (data transfer dus) en 3G Watchdog zegt dat ik in het laatste uur 10 MB verbruikt heb.
Dat is voor mijn doen (ik browse dus niet, het is puur synchronisatie ergens) heel erg veel.
Alleen als ik de data-overdracht uit zet (via Extended Controls widget), dan houd de data overdracht op (wat natuurlijk logisch is).

Daardoor ben ik in een uurtje meer dan 20% batterij verloren, ik zie letterlijk de batterij leeg lopen qua percentage (heb Battery Widget draaien).

Heb net nu weer FR10 terug gezet, zal even daarmee kijken.

EDIT : hmmz, ook met FR10 nu hetzelfde probleem....ik ga vermoeden dat ik toch een wipe had moeten doen bij FR17...

Ga ik dus nu even testen, ga weer FR17 erop zetten maar dan eerst wipen van tevoren
Ik merk allesins niets, 100kb op een goed halfuur... ligt mss toch aan een specifieke app
Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste