Wat kut, alles gebackupped behalve mijn contacten... nu alleen daarvoor de hele boel weer restoren naar de oude rom:P (nee had ze niet geexporteerd naar Google)
Ik zou contact sync toch altijd aanzetten. Heb nu een phone 7 toestel, maar als ik morgen terug op Android ben zal het bijna zijn alsof ik nooit weggeweest ben dankzij al die sync toestanden. Veel applicaties slaan ook alles op via e-mail adres, dus even invullen en je hebt terug al je persoonlijke instellingen. Ik zie de potentiële privacyproblemen, maar aan de andere kant: leve de cloudGeelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:45:
Wat kut, alles gebackupped behalve mijn contacten... nu alleen daarvoor de hele boel weer restoren naar de oude rom:P (nee had ze niet geexporteerd naar Google)
Privacy is het probleem niet;) Maar als je contacts synct met google, dan is dat toch niet genoeg. Je zal ze toch echt eerst moeten exporteren. Want ik had net sync met google staan, en ik had amper contacts... Maargoed, hij is al aan het restoren, en aangezien er toch al een nieuwe build uit is, lekker belangrijk, al doende leert men 
EDIT: oh ooh, hij blijft hangen bij LG laad balkje, watskeburt? Ik heb eerst alles weer gewiped, daarna restore naar men oude backup...

EDIT: oh ooh, hij blijft hangen bij LG laad balkje, watskeburt? Ik heb eerst alles weer gewiped, daarna restore naar men oude backup...
[ Voor 20% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 11:53 ]
Vreemd, als ik vroeger nieuwe rom's flashte volstond het dat ik mijn gmail adres ingaf en had meteen al mijn contacten terugGeelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:52:
Privacy is het probleem niet;) Maar als je contacts synct met google, dan is dat toch niet genoeg. Je zal ze toch echt eerst moeten exporteren. Want ik had net sync met google staan, en ik had amper contacts... Maargoed, hij is al aan het restoren, en aangezien er toch al een nieuwe build uit is, lekker belangrijk, al doende leert men
Geelco: Misschien een backtoext3 doen?? Als je een ROM met ext4 installeert kan je niet zomaar weer een ext3 ROM terugzetten. Check MoDaCo forum voor meer info hierover...
Stay young forever!
Als hij hangt, dan volledige wipe doen vanuit CWM en op nieuw flashen, helemaal als je vanaf Stock of Modaco ROM af komt dat werkt namelijk niet. CM7 ondersteund gewoon ext4 dus je hoeft niet terug naar 3.Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:52:
[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 13-05-2011 11:59 ]
Ja maar moet terug naar stock ROM om contacten weer te laden. Dus is inderdaad terug naar ext 3. Was ff vergeten dat CM7 ext4 is. 1 korte vraag nog, heb de zip gevonden namelijk van backto3ext, maar hoe ga ik die op mijn SD kaart krijgen zonder dat ik mijn telefoon op kan starten?
[ Voor 5% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 12:01 ]
SD kaart uithalen en in een cardreader instoppen. De file kopieren en kaartje weer terugzetten. Denk ik dan..Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:00:
Ja maar moet terug naar stock ROM om contacten weer te laden. Dus is inderdaad terug naar ext 3. Was ff vergeten dat CM7 ext4 is. 1 korte vraag nog, heb de zip gevonden namelijk van backto3ext, maar hoe ga ik die op mijn SD kaart krijgen zonder dat ik mijn telefoon op kan starten?
Dat gaat niet want je kan niks mounten vanuit CWM. Dus wat je nu moet doen is even weer CM7 er opzetten vanuit CWM dan die zip op je externe SD zetten en dan weer alles weg halen.Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:00:
edit: Of wat brawler zegt als je echt een externe er in heb zitten werkt dat natuurlijk ook
[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 13-05-2011 12:04 ]
haha wat een heerlijk gezeik weer dit, daar gaat je tijd om met studie bezig te gaan:P dank je Lordhades.
En brawler, kheb geen reader:P
EDIT:
ok nu begint het vervelend te worden. Ik deed eerst de nandroid van CM7 versie restoren -> bleef hangen bij LG. Dus ik denk, hmm vergeten te wipen, dus ik wipe alles en vervolgens nandroid CM7 restore -> zelfde verhaal.
edit 2: Nu weer gewiped + dalvik cache gewiped en CM .zip opnieuw geflashed -> werkt.
vraag dus: waarom moet je perse opnieuw flashen en kan je niet restoren naar cm7 backup? Hij stond gewoon nog op ext 4, aangezien dat dus de reden is dat ik naar cm7 ga.
EDIT:
ok nu begint het vervelend te worden. Ik deed eerst de nandroid van CM7 versie restoren -> bleef hangen bij LG. Dus ik denk, hmm vergeten te wipen, dus ik wipe alles en vervolgens nandroid CM7 restore -> zelfde verhaal.
edit 2: Nu weer gewiped + dalvik cache gewiped en CM .zip opnieuw geflashed -> werkt.
vraag dus: waarom moet je perse opnieuw flashen en kan je niet restoren naar cm7 backup? Hij stond gewoon nog op ext 4, aangezien dat dus de reden is dat ik naar cm7 ga.
[ Voor 89% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 12:27 ]
Er zitten wat bugs in CWM nog helemaal samen met CM7 als je een nandroid wil terug zetten van CM7, dan moet je daarna weer de .zip flashen er over heen dan heb je wel je data terug en de apps die die installeert, dat is de enige manier om een CM7 nandroid terug te zetten.Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:04:
haha wat een heerlijk gezeik weer dit, daar gaat je tijd om met studie bezig te gaan:P dank je Lordhades.
EDIT:
Ok, dus ik heb net CM7 opnieuw geflashed, werkte. Vervolgens backtoEXT3.zip op mijn extern gegooid.
In CWM -> weer de 2 wipes uitgevoerd, vervolgens de backtoext3 zip geflashed. Daarna de restore naar mijn oude nandroid (stock rom). En weer loopt hij vast bij LG.
Ik heb toch geen stap overgeslagen? Of moet ik na de ext3 flash weer alles wipen?
In CWM -> weer de 2 wipes uitgevoerd, vervolgens de backtoext3 zip geflashed. Daarna de restore naar mijn oude nandroid (stock rom). En weer loopt hij vast bij LG.
Ik heb toch geen stap overgeslagen? Of moet ik na de ext3 flash weer alles wipen?
Sorry voor de topicschop, maar heeft iemand het verlossende antwoord? Heb nog 2 uur namelijk om zaken aan te passen en wil graag terug naar stock (nandroid) inclusief contacten.
Ik zou misschien eerst een stockrom flashen, en daar je nandroid over heen zetten. Bij mij werkte terug naar stock vanaf een Modaco Custom Rom eigenlijk direct na ext3 flash en dan de nandroid..Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:44:
Ok, dus ik heb net CM7 opnieuw geflashed, werkte. Vervolgens backtoEXT3.zip op mijn extern gegooid.
Anders kan je altijd nog NVFlash doen.
Nvflash betekent dak al mijn contacten kwijt ben. Bestaat er puur stockrom.zip die ik kan flashen?
Nee hoor.
Je flasht met nvflash de stock-rom. Dan zet je je backup van de stock-rom er via cwm over.
Je flasht met nvflash de stock-rom. Dan zet je je backup van de stock-rom er via cwm over.
Wrm ging je ook weer weg van cm7? Of zijn je problemen puur ontstaan omdat je wilde upgraden naar 17 en je onderweg je contacten ergens bent vergeten?
Vanwege contacten idd. Die hij op een of andere manier niet syncte. Maar nu kom ik dus niet meer terug:s hoop dat iemand de oplossing heeft:)
Alvast bedankt naad en fire,ga t zo proberen
Alvast bedankt naad en fire,ga t zo proberen
[ Voor 14% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 15:36 ]
Zou je graag helpen maar heb het toestel pas morgen dus veel ervaring met flashen heb ik nog niet... Maar die NVflash is hetzelfde als Odin bij Samsung denk ik, en daarmee kon je alvast altijd terug naar het origineel als je in downloadmodus kon...
Ok hij is nu al enige tijd aan het NVflashen, maar is dit dus voor mij de enige manier om terug te gaan naar stock rom. In dat geval is het absoluut NIET aantrekkelijk om te flashen voor mij. Ik zou gewoon willen dat als ik van bijv. cm7 terug wil, ik alleen hoef te wipen, backtoext3 flashen en daarna een Nandroid backup te restoren...
Dit moet toch ook wel mogelijk zijn of ben ik nu gek?
[ Voor 22% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 17:24 ]
Ik vraag me ook af hoe het komt dat van de stock-rom enkel een nvflash-versie beschikbaar is.
Zou Paul van Modaco geen versie kunnen maken die met CWM te flashen is?
Niet dat ik ooit nog terug wil naar die kut-rom hoor!
Zou Paul van Modaco geen versie kunnen maken die met CWM te flashen is?
Niet dat ik ooit nog terug wil naar die kut-rom hoor!
Verwijderd
Wat is het probleem? Smartflash werkt snel en je hoeft niet eens backtoext3 te gebruikenGeelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:08:
Ok hij is nu al enige tijd aan het NVflashen, maar is dit dus voor mij de enige manier om terug te gaan naar stock rom. In dat geval is het absoluut NIET aantrekkelijk om te flashen voor mij. Ik zou gewoon willen dat als ik van bijv. cm7 terug wil, ik alleen hoef te wipen, backtoext3 flashen en daarna een Nandroid backup te restoren...
net met NVflash, het werkte. Had de standaard ROM in al zijn glorie er weer op. Dus ik wil restoren naar nandroid backup die ik had gemaakt van de vorige stock rom waar alles goed stond, en nu loopt ie dus weer vast op lg logo. Iets mis gegaan tijdens backup maken ofzo?
Goed nieuws voor de CM7 gebruikers die 'm graag alles in het Nederlands willen:
Ik heb de eerste stap gezet!:D
Een groot gedeelte van de instellingen heb ik vrij snel vertaald naar het Nederlands, hierdoor kunnen er nog wat spelfouten enzo inzitten. Ik denk dat ik nog zo'n 40% te gaan heb, wat ik een andere keer doe.
Ik heb eindelijk gevonden, hoe ik dit moet uploaden naar Gerrit's Code.
Hier kan je de bestanden bekijken.
Mocht je daar fouten tegen komen, wacht dan nog even met melden aangezien ik zelf de code ook nog door moet nemen. Ik wilde nu eerst puur testen of het uploaden naar Gerrit's Code zou lukken!
Ik heb de eerste stap gezet!:D
Een groot gedeelte van de instellingen heb ik vrij snel vertaald naar het Nederlands, hierdoor kunnen er nog wat spelfouten enzo inzitten. Ik denk dat ik nog zo'n 40% te gaan heb, wat ik een andere keer doe.
Ik heb eindelijk gevonden, hoe ik dit moet uploaden naar Gerrit's Code.
Hier kan je de bestanden bekijken.
Mocht je daar fouten tegen komen, wacht dan nog even met melden aangezien ik zelf de code ook nog door moet nemen. Ik wilde nu eerst puur testen of het uploaden naar Gerrit's Code zou lukken!
Verwijderd
Check hier ff: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1077076Geelco schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:58:
net met NVflash, het werkte. Had de standaard ROM in al zijn glorie er weer op. Dus ik wil restoren naar nandroid backup die ik had gemaakt van de vorige stock rom waar alles goed stond, en nu loopt ie dus weer vast op lg logo. Iets mis gegaan tijdens backup maken ofzo?
haha na een hele dag kloten, en na het ongeveer een uur geleden helemaal voor elkaar gekregen te hebben na 30 wipes/flashes/reboots en alles... krijg je dit bericht;)
Toch bedankt bijita!:P
Geeft me weer wat meer moed om binnenkort weer een CM7 te flashen;)
Even voor de duidelijkheid, cm7 flashen moet met normale CWM, en als je wil restoren moet je dat blijkbaar met de MoDaCo CWM doen, anders werkt het niet.
Toch bedankt bijita!:P
Geeft me weer wat meer moed om binnenkort weer een CM7 te flashen;)
Even voor de duidelijkheid, cm7 flashen moet met normale CWM, en als je wil restoren moet je dat blijkbaar met de MoDaCo CWM doen, anders werkt het niet.

[ Voor 38% gewijzigd door DeKoetsier op 13-05-2011 19:47 ]
Verwijderd
Correct
. Normaal kon je ook flashen met de MoDaCo CWM, maar die identificeert de Optimus 2x niet correct als de P990 dus CM7 geeft dan een error als je hem wilt flashen.
Verwijderd
wie heeft de CMv17 er al op staan en wat vinden jullie ervan?..werkt de gps naar behoren?
Ik morgenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:57:
wie heeft de CMv17 er al op staan en wat vinden jullie ervan?..werkt de gps naar behoren?
Met faster fix heeft hij bij mij al heel snel de lokatie, ook na 24 uur offlinr geweest te zijn.
Er is trouwens een nieuwe cm7 build! #18
Weer de MP3 muziek functie getest. Als ik de muziek vanaf de MP3 folder afspeel en daarna snel terug naar de home screen, wordt de playback snel gestopt. Echter als ik de MP3 vanaf de muziek widget afspeelt, en daarna scrollen of snel terug naar de home screen, speelt de muziek gewoon door. Net getest 6 lidejes achter elkaar geen probleem gehad met scrollen.
Wat ik btw jammer vind van de CM roms is dat het menu zo ... tsja, saai is. De instellingen zijn helemaal niet kleurrijk en het is het net niet zeg maar.
Dit is voor mij persoonlijk overigens maar de froyo van McR vind ik er leuker uit zien. Heb XDA nog niet bekeken voor nieuwe theme's maar hopelijk komen die er wel
Dit is voor mij persoonlijk overigens maar de froyo van McR vind ik er leuker uit zien. Heb XDA nog niet bekeken voor nieuwe theme's maar hopelijk komen die er wel
Ik heb net getest. Eerste keer deed bij mij 15 seconden voor een fix. Voor de rest het werkt naar behoren.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:57:
Ik gebruikt de WGSpoelstra GBE 1.5.1 ( CM v18 ).
Verwijderd
Ik heb een vraag. Stel ik wil mijn O2x vippen.
Moet ik hem dan unrooten en stockrom erop zetten?
Of maakt dat niet uit.
Moet ik hem dan unrooten en stockrom erop zetten?
Of maakt dat niet uit.
Verwijderd
Unrooten lukt me wel.
Maar de stockrom erop zetten niet.
Ik heb al vanalles geprobeerd hij komt niet verder als dat blauwe balkje dat aant laden is.
En ja ik heb het topic al helemaal door gelezen.
Maar de stockrom erop zetten niet.
Ik heb al vanalles geprobeerd hij komt niet verder als dat blauwe balkje dat aant laden is.
En ja ik heb het topic al helemaal door gelezen.
Had ik precies hetzelfde. Van cm7 kwam ik niet meer stock. Oplossing: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1077076
of NVflash, zit je ook weer helemaal op fabrieksinstellingen stock. klik: http://android.modaco.com...ed-1300166062-15-03-2011/
of NVflash, zit je ook weer helemaal op fabrieksinstellingen stock. klik: http://android.modaco.com...ed-1300166062-15-03-2011/
[ Voor 49% gewijzigd door DeKoetsier op 15-05-2011 18:14 ]
Ik weet niet of het de moeite loont om het te melden.Frigolamptje schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:48:
Er is trouwens een nieuwe cm7 build! #18
Er is ondertussen ook een 19.
Als het een beetje meezit, hebben we elke dag een nieuwe
Hmm, ik denk dat er iets is fout gegaan. Bij het booten krijg ik alleen nog maar het LG logo: Dat blijft er eeuwig staan. Ook kom ik niet meer recovery in: Hoe lang ik volume down en power ook inhoud, ik kom er nooit in.
Hoe krijg ik mijn phone weer aan de praat!?
Denk dat je twee posts hoger zal moeten kijken, als niets meer lukt, via nvflash terug naar stock...SytseHartvelt schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:54:
Hmm, ik denk dat er iets is fout gegaan. Bij het booten krijg ik alleen nog maar het LG logo: Dat blijft er eeuwig staan. Ook kom ik niet meer recovery in: Hoe lang ik volume down en power ook inhoud, ik kom er nooit in.
Haha ja had het al gezien, met NVFlash terug naar stock gegaan (had toch al gewiped).
Ziet windows je telefoon?SytseHartvelt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:44:
Hm, moet hem dus nu opnieuw rooten. Echter, hij blijft hangen op waiting for device in superoneclick...
Ik heb:
- drivers geinstalleerd en geherinstalleerd
- USB debugging aan
- Super One Click als admin opgestart
Wat doe ik fout?
Kan je het niet op een andere pc proberen? Normaal zou het zo moeten werken, maar is wellicht één of ander stom probleem waar je makkelijk over kijkt...
Hmmm mijn telefoon doet echt hele weekend al vreemd, hij valt overdag gewoon niet uit maar als hij aan de oplader hangt snachts en hij is charged (als ik dus slaap) dan staat hij smorgens uit. Nou heb ik vannacht even met oplader van me vriendin op geladen en vanmorgen stond hij gewoon aan. Nou heb ik wel al paar keer weer geupdate dus misschien was het een bug.
Als je cm7 draait dan is dat een bekende bug denk ik (in vroegere builds althans). Ik heb de standaard Modaco erop gezet, CM7 eigenlijk ook niet geprobeerd. Heb wat studeerwerk met aankomende examens en een rom die gewoon stabiel is lijkt me daarvoor best anders doe ik niets anders dan flashenWeAreLegion schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:43:
Hmmm mijn telefoon doet echt hele weekend al vreemd, hij valt overdag gewoon niet uit maar als hij aan de oplader hangt snachts en hij is charged (als ik dus slaap) dan staat hij smorgens uit. Nou heb ik vannacht even met oplader van me vriendin op geladen en vanmorgen stond hij gewoon aan. Nou heb ik wel al paar keer weer geupdate dus misschien was het een bug.
Och, hoelang duurt het flashen? Zipje afhalen, erop gooien en gaan! 5min werk! 
On a side note, daarnet weer een "hanger" gehad.
Heel vreemd gedrag. Ik wil in shazam een song taggen, ding gaat rond terwijl er 'Listening' staat.
Als hij helemaal rond is, blijft de cirkel 'pulseren', maar verder niks meer.
Knoppen reageren niet meer, powerknop ook niet!
Maar het beeld blijft dus wel bewegen!
Is dit nu softwarematig of niet!?
Heel vreemd gedrag. Ik wil in shazam een song taggen, ding gaat rond terwijl er 'Listening' staat.
[ Voor 68% gewijzigd door Fire69 op 16-05-2011 14:34 ]
Heb je CM7 draaien? Ik heb dat namelijk ook met facebook bijvoorbeeld, ze zijn toch niet helemaal stabiel nog. Als nog even zo blijft dan ga ik gewoon maar ff naar stock dat ie iets minder snel is en hapert zal wel, elke morgen stond me telefoon uit erg vervelend haha. Modaco rom's zijn ook wel leuk daar niet van kan ook wel weer terug naar zo 1 gaan.Fire69 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:31:
Waarom niet een launcher over stock heen? daag traag.
Ik had dat net ook, ik zat iets te bekijken op mn telefoon en zet het scherm uit. 10 min later krijg ik hem niet meer aan. Moet ik m dus opnieuw aanzetten.WeAreLegion schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:43:
Ik draai de Wgspoelstra editie van XDA. met de CM.19
[ Voor 4% gewijzigd door Sheppie op 16-05-2011 15:41 ]
Yep, sinds deze morgend b19, maar had het ook met b15 en b17 (flashen is leuk!WeAreLegion schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:24:
[...]
Heb je CM7 draaien? Ik heb dat namelijk ook met facebook bijvoorbeeld, ze zijn toch niet helemaal stabiel nog. Als nog even zo blijft dan ga ik gewoon maar ff naar stock dat ie iets minder snel is en hapert zal wel, elke morgen stond me telefoon uit erg vervelend haha. Modaco rom's zijn ook wel leuk daar niet van kan ook wel weer terug naar zo 1 gaan.
Mij stoort het niet zo erg, heb de LG toch maar bij als 2de toestel.
Ik vind CM7 fijner werken dat de Modaco's, dus daar ga ik niet direkt naar terug.
Ik heb build 20 er vanmorgen toen ik thuis kwam van me weekend er opgezet, en tijdens het weekendje weg zelfs viavia 19 gedownload. Maar goed hij hangt nu aan stroom en laat hem er gewoon tijdje aan hangen en kijk straks wel weer 
En wat betreft waarom geen andere launcher, de launcher laat alleen maar zien dat hij niet meer happert zeg maar, achter de schermen zitten er nog wel paar foutjes in (muziek happert bijvoorbeeld). Maar goed ik kijk het nog wel ff aan en anders ff 10a er op en flashen met patch
en wat xmoo al zei in andere topic het ziet er naar uit dat er updates aan komen.
En wat betreft waarom geen andere launcher, de launcher laat alleen maar zien dat hij niet meer happert zeg maar, achter de schermen zitten er nog wel paar foutjes in (muziek happert bijvoorbeeld). Maar goed ik kijk het nog wel ff aan en anders ff 10a er op en flashen met patch
Het is ook dat ik wel vind dat LG een paar leuke widgets heeft en die ben ik kwijt bij cm7. Maar pas op, bij een stabiele release ruil ik de widgets graag in voor de snelheidFire69 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:31:
En als je dat probleem enkel hebt bij Shazam lijkt het me wel softwarematig ja... Anders soundhound eens proberen...
[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 16-05-2011 17:02 ]
Nee die is er nog niet, en kans is ook niet zo heel groot dat die er gaat komen of telefoon moet behoorlijk poplulair worden.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:34:
Weet iemand of je al MIUI rom kan flashen?
Want ik vind het zelf een echt een mooi rom.
Verwijderd
Ow, ik las net van wel ergens op XDA.WeAreLegion schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:46:
[...]
Nee die is er nog niet, en kans is ook niet zo heel groot dat die er gaat komen of telefoon moet behoorlijk poplulair worden.
Kan ook goed zijn dat die er niet is hoor mijn engels is niet zo bijzonder goed..
Hij is er wel, maar die werkt nietVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:52:
[...]
Ow, ik las net van wel ergens op XDA.
Kan ook goed zijn dat die er niet is hoor mijn engels is niet zo bijzonder goed..
Verwijderd
cm7 laat ik voorlopig nog even langs gaan... teveel bugs nog naar mijn mening. had blackscreens waardoor battery remove nodig was
Shazam was maar een voorbeeldje van het hangen (maar ook niet echt hangen). Heb het ook al eens gewoon op mijn homescreen gehad.Frigolamptje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:51:
[...]
En als je dat probleem enkel hebt bij Shazam lijkt het me wel softwarematig ja... Anders soundhound eens proberen...
Kan iemand een rommetje bakken met de laatste FR16? *lief kijken*
Gewoon een standaard rom met de standaard lg apps..
Gewoon een standaard rom met de standaard lg apps..
Wel wat ik dus niet wou doen: flashen. Waar heb ik mij de ganse dag mee bezig gehouden? Flashen...te voorspelbaarFire69 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:34:
[...]
Shazam was maar een voorbeeldje van het hangen (maar ook niet echt hangen). Heb het ook al eens gewoon op mijn homescreen gehad.
Heb deze ook draaien sinds gister en heb een vraagje. Heb jij er ook last van dat af en toe de data verbinding niet wil werken om 1 of andere reden.Frigolamptje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:23:
[...]
Wel wat ik dus niet wou doen: flashen. Waar heb ik mij de ganse dag mee bezig gehouden? Flashen...te voorspelbaar. Ben uiteindelijk geland bij CM7 (wspoelstra editie) en voorlopig gaat dat heel goed. Browser is nog niet zo goed vlot, gebruik opera en dat gaat wel beter, maar niet zoals in de froyo roms. Af en toe een haperingje, maar al bij al voorlopig toch een betere user experience dan bij de Modaco's.
Als ik de market opstart of bijv quadrant scores wil vergelijken dan gebeurt er niets. Schakel ik flight modus aan en uit en dan doet ie het soms. Maar al open ik de browser en ga internetten dan werkt alles weer even.
Niet dat ik data nu nog veel gebruik maar vroeg me af of jij daar ook last van hebt of als je het hebt het graag zou willen delen
Hmm, heb hem maar een uurtje gebruikt, ben nu de gewone CM7 aan het flashen. Ik had één maal geen verbinding als ik mijn wifi uitschakelde, ging toen kijken bij mijn APN instellingen, maar die stonden goed en had toen plots weer mobiel internet. Verder kan ik er niet veel over zeggen eerlijk gezegd...Sheppie schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:11:
[...]
Heb deze ook draaien sinds gister en heb een vraagje. Heb jij er ook last van dat af en toe de data verbinding niet wil werken om 1 of andere reden.
Als ik de market opstart of bijv quadrant scores wil vergelijken dan gebeurt er niets. Schakel ik flight modus aan en uit en dan doet ie het soms. Maar al open ik de browser en ga internetten dan werkt alles weer even.
Niet dat ik data nu nog veel gebruik maar vroeg me af of jij daar ook last van hebt of als je het hebt het graag zou willen delen
Mensen ervaringen met de batterijduur op FR16? Ik zit nu op FR15 en vindt de batterijduur toch wel een beetje het nadeel van deze ROM, hij lijkt toch wel flink te 'zuipen'.
Frigolamptje schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:23:
[...]
Wel wat ik dus niet wou doen: flashen. Waar heb ik mij de ganse dag mee bezig gehouden? Flashen...te voorspelbaar.
[...]
Altijd leuk om een Tweaker toch te zien doen waarvoor we hier zijn
Dit heb ik heel af en toe ook.Frigolamptje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:50:
[...]
Hmm, heb hem maar een uurtje gebruikt, ben nu de gewone CM7 aan het flashen. Ik had één maal geen verbinding als ik mijn wifi uitschakelde, ging toen kijken bij mijn APN instellingen, maar die stonden goed en had toen plots weer mobiel internet. Verder kan ik er niet veel over zeggen eerlijk gezegd...
Als je de wifi uitschakelt, maakt hij blijkbaar niet direkt de 3G-connectie.
Als je dan de market of browser of zo opent, moet hij eerst nog verbinden, maar daartegen heb je al een time-out gekregen.
Gewoon Retry doen, en dan werkt het wel (iig bij mij toch)
Ik zit nu op CM7b19 en gisteren ben ik voor de eerste keer, met redelijk normaal gebruik, de dag doorgekomen met nog 20% batterij over! Er is dus nog hoop voor de Optimus!The_Admin schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:23:
Mensen ervaringen met de batterijduur op FR16? Ik zit nu op FR15 en vindt de batterijduur toch wel een beetje het nadeel van deze ROM, hij lijkt toch wel flink te 'zuipen'.
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 17-05-2011 08:09 ]
Verwijderd
Ik draai nog steeds de rom van lg (laatste versie normaal) en gisteren ging het mis, wifi die error geeft, traag lopend af en toe en about phone hangt gewoon.
Als ik de phone herstart dan gaat bet beter, maar na enkele minuten is het weer gedaan. Laatste software die ik heb geinstalleerd is Opera Mobile en Dungeon Defenders.
Verkeerd topic, had niet gezien dat dit de custom rom topic was.
Als ik de phone herstart dan gaat bet beter, maar na enkele minuten is het weer gedaan. Laatste software die ik heb geinstalleerd is Opera Mobile en Dungeon Defenders.
Verkeerd topic, had niet gezien dat dit de custom rom topic was.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 08:23 ]
Klinkt erg interessant, de nieuwe FR16 (beta3)
-A new change that should give a noticeable improvement in performance!
-Reverted some changes to Phone app behaviour
-Updated Adobe Flash to 10.3
-Minor kitchen tweak (moved some test apps into the test app / hidden menu item)
-RAM hack is now optional (disabled by default)
-Some minor improvements to battery management
-Addition 64MB RAM hack (thanks Kiljacken)
-GPS improvements
FR15 is echt prima sinds ik de telefoon ook gewiped heb. Daarvoor was het een ramp: toen zoog hij de accu leeg en crashte hij erg veel. Het is dus aan te raden om toch een factory reset te doen als er klachten zijn.
Ik laat CM7 ook nog even achterwege, ik hecht meer waarde aan en goed werkende stabiele 2.2 dan een onbetrouwbare 2.3. Ik hoop dat Paul de fixes van LG er ook in verwerkt, maar ik denk eigenlijk dat hij daar op aan het wachten is.
-A new change that should give a noticeable improvement in performance!
-Reverted some changes to Phone app behaviour
-Updated Adobe Flash to 10.3
-Minor kitchen tweak (moved some test apps into the test app / hidden menu item)
-RAM hack is now optional (disabled by default)
-Some minor improvements to battery management
-Addition 64MB RAM hack (thanks Kiljacken)
-GPS improvements
FR15 is echt prima sinds ik de telefoon ook gewiped heb. Daarvoor was het een ramp: toen zoog hij de accu leeg en crashte hij erg veel. Het is dus aan te raden om toch een factory reset te doen als er klachten zijn.
Ik laat CM7 ook nog even achterwege, ik hecht meer waarde aan en goed werkende stabiele 2.2 dan een onbetrouwbare 2.3. Ik hoop dat Paul de fixes van LG er ook in verwerkt, maar ik denk eigenlijk dat hij daar op aan het wachten is.
[ Voor 33% gewijzigd door justin_ti op 17-05-2011 09:31 ]
[quote]Fire69 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:07:
[...]
Heb wel geen youtube en als ik hem probeer downloaden zegt hij apparaat niet ondersteund.... Iemand gelijkaardige ervaringen met CM7? En als ik een nieuwe build wil flashen, als ik niets wipe en gwn de rom flash behoud ik alle instellingen zeker?
[...]
CM7 lijkt me sowieso één van, zoniet dé beste rom wat batterijverbruik betreft. FR15 was een ramp in batterijverbruik, over FR16 wel al heel wat goeds gelezen. Maar op dit moment wel tevreden met CM7, kan wel geen muziek afspelen en iets anders doen op hetzelfde moment (na een reboot werkt het wel voor onbepaalde duur), maar verder eigenlijk weinig op aan te merken buiten af en toe eens een lichte screenfreeze, maar die is dan ook zo weer weg.Ik zit nu op CM7b19 en gisteren ben ik voor de eerste keer, met redelijk normaal gebruik, de dag doorgekomen met nog 20% batterij over! Er is dus nog hoop voor de Optimus!
Heb wel geen youtube en als ik hem probeer downloaden zegt hij apparaat niet ondersteund.... Iemand gelijkaardige ervaringen met CM7? En als ik een nieuwe build wil flashen, als ik niets wipe en gwn de rom flash behoud ik alle instellingen zeker?
Wat vinden jullie van de nieuwe lay-out in de startpost? Ik dacht laat ik het eens wat aantrekkelijker maken. Iemand mede-eigenaar worden van het topic om de tekst wat aan te vullen? Misschien kan sommige info wat uitgebreider zoals het roms gedeelte.
Ziet er erg gaaf uit !
BTW, iemand al FR16 beta 4 gebakken ? (en wil deze online zetten voor me?)
BTW, iemand al FR16 beta 4 gebakken ? (en wil deze online zetten voor me?)
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Tnx. Ja dat wil ik ook wel! Ik moet maar eens betalen om premium te worden.
Ik kan het zoiezo wel aanraden om lid te worden daar, het is het geld wel waard en hij (paul) steekt er wel behoorlijk veel tijd in niet alleen voor onze telefoons maar ook andere merken. Ik zit op dit moment even op stock met launcher pro en eigenlijk werkt het best wel ok op dit moment heb geen last van happeringen of wat dan ook (heb hem wel geupdate, het was 10a en is nu 10b met een nieuwe baseband). Maar goed FR16 lijkt me ook wel intressant en zag ook al dat er nieuwe nighly aan komt.
@justin, als je nog iemand zoekt voor mede eigenaar dan ben ik beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 17-05-2011 10:59 ]
Verwijderd
Hier nu ook de #20 draaien..ben benieuwd...met #19 af en toe volledige black-outs (zoals ik ze noem) die alleen nog aan te krijgen was met een battery pull...en af en toe netwerk verbindings problemen..maar die duurde maar een paar seconde.
Nu dus de #20 en ook die heeft af en toe verbindings problemen die maar een paar seconde duren, bellen gaat goed en duidelijk ..overall.. tevreden aan deze kant.
Als Launcher nu de SPB shell 3D..werkt als een zonnetje! (en die kunnen we wel gebruiken als ik zo naar buiten kijk)
@justin...layout ziet er mooi uit !
Nu dus de #20 en ook die heeft af en toe verbindings problemen die maar een paar seconde duren, bellen gaat goed en duidelijk ..overall.. tevreden aan deze kant.
Als Launcher nu de SPB shell 3D..werkt als een zonnetje! (en die kunnen we wel gebruiken als ik zo naar buiten kijk)
@justin...layout ziet er mooi uit !
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 11:02 ]
Super, ik heb je mede-auteur gemaakt. TnxWeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:56:
Ik kan het zoiezo wel aanraden om lid te worden daar, het is het geld wel waard en hij (paul) steekt er wel behoorlijk veel tijd in niet alleen voor onze telefoons maar ook andere merken. Ik zit op dit moment even op stock met launcher pro en eigenlijk werkt het best wel ok op dit moment heb geen last van happeringen of wat dan ook (heb hem wel geupdate, het was 10a en is nu 10b met een nieuwe baseband). Maar goed FR16 lijkt me ook wel intressant en zag ook al dat er nieuwe nighly aan komt.
Ik draai nog FR10 en heb absoluut helemaal geen problemen.
Alleen de lags met installeren/deinstalleren van apps.
Wil wel graag eens FR16 uitproberen, dus hoop ik dat iemand deze online kan zetten
Alleen de lags met installeren/deinstalleren van apps.
Wil wel graag eens FR16 uitproberen, dus hoop ik dat iemand deze online kan zetten
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
CyanogenMod Nightly build nummer 21 is er, hier changelog + download!
Heeft iemand al de nieuwe FR 16 b4 van Modaco geprobeerd? De meeste mensen in Modaco forum zijn tevreden dus ben benieuwd met jullie ervaringen.
Ik zie dat CM7 weer een nieuwe bulid uitgebracht. Dit gaat snel zeg.
Ik zie dat CM7 weer een nieuwe bulid uitgebracht. Dit gaat snel zeg.
[ Voor 20% gewijzigd door Brawler op 17-05-2011 11:23 ]
Ik draai nu [ROM] (16-05) Slick2X-F V1.1 (really needed the stabillity) {FAST, Slick, Stable}. Deze Rom werkt aardig prettig moet ik zeggen. Geen last van reboots etc. Het enige nadeel vind ik dat het notificatiescherm geen icons heeft voor wifi en dergelijke.
Wel is de rom erg snel, en de animaties zijn gaaf. De batterij houdt het daardoor wellicht iets minder goed uit, maar ik kom eigenlijk altijd de dag door (aardig wat internet, google talk, data altijd aan over 3g)
Wel is de rom erg snel, en de animaties zijn gaaf. De batterij houdt het daardoor wellicht iets minder goed uit, maar ik kom eigenlijk altijd de dag door (aardig wat internet, google talk, data altijd aan over 3g)
Verwijderd
is toch niet bij te houden zo ....-EvoLution- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:18:
Geen dank joh, heb gelijk aangepast hoe je alles weer terug zet naar stock. Ik heb dit gister zelf gedaan en deze methode werkt het beste en het snelste (was 5 minuten werk).
En NET een complete wipe en 20 erop gezet...-EvoLution- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:18:
Blijft leuk.. :-)
Heb die ROM gisteren ook een uur gebruikt, idd erg snel en batterij deed het wel goed (in die beperkte tijd dan toch). Naast het feit dat ik het theme niet zo mooi vond, was er nog iets waar ik me aan ergerde en drm heb ik dan weer iets anders geprobeerd...Stelsol schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:21:
Ik draai nu [ROM] (16-05) Slick2X-F V1.1 (really needed the stabillity) {FAST, Slick, Stable}. Deze Rom werkt aardig prettig moet ik zeggen. Geen last van reboots etc. Het enige nadeel vind ik dat het notificatiescherm geen icons heeft voor wifi en dergelijke.
Zit nu op CM7.21, net zoals bij de vorige versie krijg ik youtube dus niet aan de praat. Als ik gapps flash, dan vraagt hij wat ik wil installeren, ik vink alles aan, komt hij bij de laatste twee of drie app's in de market zegt hij telkens 'app not found'. Youtube zit hier dus ook bij, weet eigenlijk niet hoe ik het alsnog kan installeren. Iemand een idee?
Ik had al een paar keer zo'n 'black-out' en trok dan ook de batterij eruit.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:00:
Hier nu ook de #20 draaien..ben benieuwd...met #19 af en toe volledige black-outs (zoals ik ze noem) die alleen nog aan te krijgen was met een battery pull...en af en toe netwerk verbindings problemen..maar die duurde maar een paar seconde.
[...]
Gisteren had ik het terug, maar omdat ik met iets bezig was niet direkt de batterij eruit gehaald.
Na een kleine minuut kwam het scherm er terug door!
Het is dus ook een soort van lag blijkbaar...
Kan je Youtube niet gewoon van uit de markt zelf installeren? Dus niet aanvinken tijdens de installatie maar later. Volgens mij moet dat wel werken als het niet werkt dan kan ik of iemand anders zoiezo nog wel even de apk ergens online zetten.Frigolamptje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:41:
[...]
Heb die ROM gisteren ook een uur gebruikt, idd erg snel en batterij deed het wel goed (in die beperkte tijd dan toch). Naast het feit dat ik het theme niet zo mooi vond, was er nog iets waar ik me aan ergerde en drm heb ik dan weer iets anders geprobeerd...
Zit nu op CM7.21, net zoals bij de vorige versie krijg ik youtube dus niet aan de praat. Als ik gapps flash, dan vraagt hij wat ik wil installeren, ik vink alles aan, komt hij bij de laatste twee of drie app's in de market zegt hij telkens 'app not found'. Youtube zit hier dus ook bij, weet eigenlijk niet hoe ik het alsnog kan installeren. Iemand een idee?
Verwijderd
lullig..al ben ik blij dat ik in ieder geval niet de enige ben met die bug...hopen dat #20 het beter doet...Fire69 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:41:
[...]
Ik had al een paar keer zo'n 'black-out' en trok dan ook de batterij eruit.
Gisteren had ik het terug, maar omdat ik met iets bezig was niet direkt de batterij eruit gehaald.
Na een kleine minuut kwam het scherm er terug door!
Het is dus ook een soort van lag blijkbaar...
*zwaait ondertussen even naar big bro
Super, ik heb het gezien en ga het bovendien zelf ook maar eens proberen. Ik heb toch het idee dat mijn toestel niet lekker loopt, dus even aankijken met de nieuwste patch van LG, en anders toch een vipje wagen. Ik hoor namelijk vaak genoeg dat mensen helemaal geen reboots meer hebben na een vervangend toestel te hebben gehad.WeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:26:
[...]
Geen dank joh, heb gelijk aangepast hoe je alles weer terug zet naar stock. Ik heb dit gister zelf gedaan en deze methode werkt het beste en het snelste (was 5 minuten werk).
Iets dat mij ook opvalt is het voltage van de accu wat sterk wisselt. Zou dat wel zo horen? Als hij net opgeladen is is hij ongeveer 4,1 volt (volgens de spare parts tool), en als hij tegen de 20% aan zit is hij nog maar 3,6 volt.
Youtube is onvindbaar in de market, begrijp ook niet waarom dit zo is... En als ik bv met qr code van het internet probeer te downloaden zegt hij ook dat hij de applicatie niet kan vinden...WeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:47:
[...]
Kan je Youtube niet gewoon van uit de markt zelf installeren? Dus niet aanvinken tijdens de installatie maar later. Volgens mij moet dat wel werken als het niet werkt dan kan ik of iemand anders zoiezo nog wel even de apk ergens online zetten.
Net een halfuur Angry Birds gespeeld, geen problemen gehad op CM7.21. Browsen blijft wel laggy, das mijn grootste probleem met CM op dit moment.
[ Voor 15% gewijzigd door Frigolamptje op 17-05-2011 12:28 ]
Ik ben op het moment op mijn werk, maar kan straks wel even naar mijn zelf mailen (ik heb de stock versie weer, ik zet hem dan wel even online voor je).
Dankje! Gebruik youtube niet zoveel, maar als je het dan eens nodig hebt is het wel irritant als het er niet is...WeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:32:
Ik ben op het moment op mijn werk, maar kan straks wel even naar mijn zelf mailen (ik heb de stock versie weer, ik zet hem dan wel even online voor je).
Ik heb er geen last van dat You Tube niet werkt bij CM7 #20. ( Stock Versie ) Geinstalleerd via gApps.
Het was even rustigFrigolamptje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:33:
[...]
Dankje! Gebruik youtube niet zoveel, maar als je het dan eens nodig hebt is het wel irritant als het er niet is...
Werkt perfect, mijn dank is grootWeAreLegion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:41:
[...]
Het was even rustigje vind de Youtube.apk hier: http://db.tt/0dhPPyS deze zou gewoon moeten werken als het goed is.
De browserlag is toch echt wel erg nu
[ Voor 33% gewijzigd door Frigolamptje op 17-05-2011 13:18 ]
Als je de nightlies draait en problemen ondervind dan is het raadzaam om de telefoon te wipen en een schone install te doen. Dan mbv Titanium backup de ouwe meuk terugzetten ( Ik doe alleen user apps en data ) Alle builds over elkaar heen zetten kan voor problemen zorgen.Frigolamptje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:56:
[...]
Werkt perfect, mijn dank is groot! Toch vaag dat ik zelf nergens youtube kon bemachtigen.
De browserlag is toch echt wel erg nu. Zal terug gaan naar de standaard LG rom, met andere launcher enzo is die best nog smooth in afwachting van Modaco 16 (15 verbruikte mij veel te veel batterij). Hopelijk komen er snel echte updates voor de O2X in CM7, nieuwe builds klinken wel leuk, maar meestal veranderen ze toch niet echt veel
Over de browserlag, nooit meegemaakt. Ik gebruik ook de beide Opera's.
Batterij verbruik is voorspelbaar. Geen rare zaken gezien zover. Als ik de telefoon standby laat staan dan gaat er 1-2% af per uur ( ongeveer ) en gebruik ik hem dan gaat het ietsjes sneller :-). Ik heb een aantal bulds geleden wel de battery stats gewiped.
Wat ik wel merk bij alle CM builds dat mail ,whatsapp en tweets soms met vertraging binnenkomen. Dat er pas gesynchroniseerd wordt as ik de telefoon unlock.
Idrn heeft wel zijn eigen problemen heb ik al gemerkt. Doe altijd een clean install dus daar lag het niet aan. Qua batterij zit het in CM7 alvast heel erg goed! Maar mijn vorige ervaring met de standaard LG rom was mits een andere launcher dat die ook wel heel goed meevalt, zeker qua batterijverbruik ook. Kan natuurlijk wel nog een stukje geoptimaliseerd worden en na alle problemen en klachten verwacht ik ook wel dat ze een sterke Gingerbread versie zullen uitbrengen.Koriel schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:24:
[...]
Als je de nightlies draait en problemen ondervind dan is het raadzaam om de telefoon te wipen en een schone install te doen. Dan mbv Titanium backup de ouwe meuk terugzetten ( Ik doe alleen user apps en data ) Alle builds over elkaar heen zetten kan voor problemen zorgen.
Ik heb een bug ontdekt bij de CM7 ROM . Als je bijvoorbeeld een apps opent, eventjes gebruiken en daarna weer afsluiten , dan blijft de apps accu opvreten . Hoe heb dit ontdekt. Als de telefoon losgekkopeld is van de netstroom , open een apps ( Gallery, Co-Pilot, Asphalt 6 HD etc ) dan weer afsluiten. Daarna ga ik kijken waarvan de accu wordt gebruikt ( Settings - Over de telefoon - Accugebruik , dan zie ik gewoon de apps dat ik open heb gemaakt en weer afgesloten tussen zitten en accu's verbruiken. Zelfs handmatig stopzetten en rebooten helpt niet . Hebben jullie dit ook ?
Dat betekent niet dat die op dat moment accu verbruiken, je ziet daar een percentage dat de app in totaal heeft VERBRUIKT!Brawler schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:44:
Ik heb een bug ontdekt bij de CM7 ROM . Als je bijvoorbeeld een apps opent, eventjes gebruiken en daarna weer afsluiten , dan blijft de apps accu opvreten . Hoe heb dit ontdekt. Als de telefoon losgekkopeld is van de netstroom , open een apps ( Gallery, Co-Pilot, Asphalt 6 HD etc ) dan weer afsluiten. Daarna ga ik kijken waarvan de accu wordt gebruikt ( Settings - Over de telefoon - Accugebruik , dan zie ik gewoon de apps dat ik open heb gemaakt en weer afgesloten tussen zitten en accu's verbruiken. Zelfs handmatig stopzetten en rebooten helpt niet . Hebben jullie dit ook ?
Volgens mij ishet wat disweb zegt inderdaad, de melding die je daar ziet is inderdaad hoeveel hij heeft verbruikt op het totaal.