Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hier ook maar geswitched naar een custom bake van FR15, de CM7 nightly gaf na wat uptime toch net wat teveel issues, de freeze tijdens het laden was wel 'de druppel'.

UPDATE: Hmm hij draait nu, wel al flink wat random reboots gehad. 2 in een half uur ofzo. Even afwachten of dat incidentjes waren omdat ik veel aan het doen was

[ Voor 33% gewijzigd door The_Admin op 04-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ging toch net iets te ver met bugs enzo. Heb maar 1 crash gehad :) maar geluid dat het niet doet en bellen dat over de speaker gaat. Dat gaat me dan toch net iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
WeAreLegion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:46:
Ja ging toch net iets te ver met bugs enzo. Heb maar 1 crash gehad :) maar geluid dat het niet doet en bellen dat over de speaker gaat. Dat gaat me dan toch net iets te ver.
Bedoel je FR15 of CM7?

Hij crasht hier dus zodra ik iets uit de market wil installeren (FR15 dus), downloaden gaat allemaal prima, maar zodra hij aan install begint -> reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
WeAreLegion schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:23:
@scorelord dat kan wel maar had iemand anders die niet al gemaakt?
Ik ga/ging er van uit dat zolang de prebake nog niet uit is de kitchen ook niet stabiel is. Paul meldt ook dat je die roms uit de keuken niet moet published voordat de prebake er is. M.a.w. die voor me gebakken is is niet hetzelfde als je hem nu zou bakken... zeg ik met een vraagteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorelord schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:09:
[...]

Ik ga/ging er van uit dat zolang de prebake nog niet uit is de kitchen ook niet stabiel is. Paul meldt ook dat je die roms uit de keuken niet moet published voordat de prebake er is. M.a.w. die voor me gebakken is is niet hetzelfde als je hem nu zou bakken... zeg ik met een vraagteken?
Ja die is gewoon het zelfde hoor :) er is verder niks veranderd in de tussen tijd. Hij wil alleen niet dat iedereen van buitenaf de al gaat testen zeg maar vandaar dat prebake er nog niet op komt te staan :) maar de versie die je nu heb van Jay_Snake is de juiste.
The_Admin schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:52:
[...]

Bedoel je FR15 of CM7?

Hij crasht hier dus zodra ik iets uit de market wil installeren (FR15 dus), downloaden gaat allemaal prima, maar zodra hij aan install begint -> reboot.
Nee met CM7, met FR15 heb ik nog geen problemen op dit moment. Alleen loopt batterij wel iets sneller leeg dan CM7 maar goed dat maakt verder niet uit ik hang hem wel wat vaker aan stroom dan als ie leeg is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
@LordHades. bedankt voor de uitleg, duidelijk
@Jay_Snake thanx again voor de snelle service. Heb maar snel cyanogen er weer afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Jay_Snake schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:37:
FR15 is er! And it rocks :D Geen problemen meer en alles werkt supersmooth. Quadrantscore van 3426!
Score zegt niet echt iets natuurlijk, maar wel goed om collega's jaloers te maken die nog op hun O2X wachten :P
Probleem is nu dat ik maar aan 2900 geraak met de FR15. Hoe geraak jij zo hoog???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
CM7 toch gister weer ff geinstalleerd nadat FR15 issues met de market gaf die niet op te lossen leken. Maar toch in CM7 weer mega freezes tijdens het laden. Weer geswitched naar FR15 nu, die draait als een zonnetje (ook met market)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja FR15 hier draaien nu en draait allemaal prima. Maar vond als CM7 gewoon draaide toch wat anders (misschien wel beter) aanvoelen. Maar goed het is wachten tot 2.3.3 uit komt voor onze toestellen dan zal CM7 ook in eens stuk beter worden dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom gaat CM7 beter worden van de LG 2.3.3? CM7 is toch al 2.3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:24:
Waarom gaat CM7 beter worden van de LG 2.3.3? CM7 is toch al 2.3.4?
Omdat CM7 gebaseerd is op een versie van 2.3.4 die niet voor deze phone gemaakt is. Dus sommige drivers en dergelijke zijn aangepast en dergelijke om het te laten draaien vandaar dat er ook redelijk veel problemen zijn (erger dan de stock ROM bijvoorbeeld).

Dus als dan 2.3.3. uitkomt voor de Optimus 2x dan mergen ze de bestanden die ze nodig hebben en dan zou het stabieler moeten worden. Zie het ongeveer als dat FR15 dingen gebruikt van versie 10d van de stock ROM zelfde principe.

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 05-05-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, OK, ik wist niet dat ze dat zo konden mergen. Ik dacht dat ze dan een CM7 moesten maken die terugging naar 2.3.3 als het op basis van de LG-rom was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook de CM7, ging in het begin lekker ...daarna begon hij een eigen leven te leiden leek het wel...dus snel weer terug naar Fr15...alleen heb ik een probleem...op geen enkele manier wil de wifi nog contact maken met mijn router...heb alles al geprobeerd ...andere Fr versie (12)..fabrieks instelling, flymode aan en weer uit...zelfs in de router wezen neuzen...
Helaas...iemand van jullie een idee wat het kan zijn dan?
En zou het verstandig zijn om de weer terug tegaan naar de stock rom en vanuit daar weer overnieuw tebeginnen ?

Edit: inmiddels opgelost..router had de wap sleutel blijkbaar zelf veranderd...soms ligt het zo voor de hand dat je er overheen kijkt... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:46
WeAreLegion schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:38:
[...]

Omdat CM7 gebaseerd is op een versie van 2.3.4 die niet voor deze phone gemaakt is. Dus sommige drivers en dergelijke zijn aangepast en dergelijke om het te laten draaien vandaar dat er ook redelijk veel problemen zijn (erger dan de stock ROM bijvoorbeeld).

Dus als dan 2.3.3. uitkomt voor de Optimus 2x dan mergen ze de bestanden die ze nodig hebben en dan zou het stabieler moeten worden. Zie het ongeveer als dat FR15 dingen gebruikt van versie 10d van de stock ROM zelfde principe.
Volgens mij had CM_arcee (de ontwikkelaar die het meest heeft gedaan voor CM op de O2X) al wel de beschikking over een (vroege release van de) Gingerbread versie voor de O2X. Hopenlijk lost LG nog flink wat issues op voordat ze een definitieve versie uitbrengen zodat CM daar ook weer van kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even gechecked en met FR15 ben ik op 15min 3% batterij kwijt. Da's wel weer een minpuntje zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Iemand ervaring met de eternityproject kernel? Als ik de reacties zie op xda heb ik het gevoel dat die best wel snel is :)

Goed nieuw trouwens: http://thisismynext.com/2...ingerbread-update-review/

Volgens Tweets van Paul O'Brien zou hij morgen die build releasen, veronderstel dat ze dit wel redelijk snel kunnen porten naar de gewone Optimus 2x

[ Voor 54% gewijzigd door Frigolamptje op 05-05-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb net FR15 over FR10 heengegooid. Wel grappig, heb alles via de phone zelf gedaan: met opera mobile de Rom van modaco gedownload en met CWM geflasht.

Mijn ervaring:
- Niet veel sneller, eigenlijk merk ik geen verschil
- Beter bereik, gesprekskwaliteit weet ik nog niet
- Slechter accugebruik, hij staat nu op 64% sinds 8 uur 'sochtends terwijl ik haast niks gedaan heb en wifi uit staat!!!

Ik wil toch snel over op CM, ben namelijk erg benieuwd. Hoop dat er snel een nieuwe release uitkomt die nog meer bugs verhelpt.

[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 06-05-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 10:31
Zo, ik heb ook even me hartaanval momentje gehad :P, ik had net vanaf stock FR15 geïnstalleerd. druk ik in CWM op reboot phone, blijft ie bootloopen...

Gelukkig start ie nu wel gewoon op, eerst uitgezet en daarna gewoon aan. Wel een beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spekkie1994 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:34:
Zo, ik heb ook even me hartaanval momentje gehad :P, ik had net vanaf stock FR15 geïnstalleerd. druk ik in CWM op reboot phone, blijft ie bootloopen...

Gelukkig start ie nu wel gewoon op, eerst uitgezet en daarna gewoon aan. Wel een beetje raar dit.
Geen zorgen je kan altijd buiten clockwork mod om recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 10:31
Ja klopt, maar het blijft een rotgevoel als je splinternieuwe toestel niet wilt booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Mijn Optimus is nog niet geleverd, dus kan het zelf niet testen, maar kan het hogere energieverbruik niet te wijten zijn aan een nieuwe kernel die gebruikt wordt in FR15 tov FR10. Even andere kernel flashen verhelpt het probleem dan mss wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 in "LG Optimus 2X Speed"
[...]
Maar ik begin toch echt te merken dat Android gewoon Linux is... de inconsistentie is soms echt ongelooflijk.
Gisteren klaagde ik nog dat ik meer dan 10% per uur kwijtraakte. Nu na een reboot is het maar 3% per uur!

Terwijl er in het Battery Usage-overzicht gewoon hetzelfde blijft staan:
- 49% Cell Standby
- 47% Phone Idle
- Display en Wifi nemen de rest
Volgens mij ligt het dus niet echt (of toch niet puur) aan de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat een CM stable wordt, wil m namelijk pas flashen als de bugs er lekker uit zijn. Of is dit echt niet te zeggen en puur verschillend per telefoon?

Daarbij vraag 2, als ik straks nou een lekkere stable build heb van cm7, is het dan nog handig/beter om straks de officiele gingerbread update te doen ivm hardwareacceleraties in de officiele build zelf?

[ Voor 34% gewijzigd door DeKoetsier op 07-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wanneer die stable gaat zijn, is inderdaad moeilijk te zeggen.

Ik denk dat de CM uiteindelijk wel zal gebaseerd worden op de officiële Gingerbread (maar dan een versie hoger, aangezien de beta van CM7 nu ook al 2.3.4 is ipv 2.3.3) , dus gewoon wat geduld en het komt wel in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
CM7 build10 heeft ook nog steeds last van het geluid dat het soms niet meer doet, alleen een herstart maakt dat je weer wat kunt horen :(
Iemand hier al een oplossing/workaround voor gevonden?
Verder is build 10 super snappy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:07:
Iemand ervaring met de eternityproject kernel? Als ik de reacties zie op xda heb ik het gevoel dat die best wel snel is :)

Goed nieuw trouwens: http://thisismynext.com/2...ingerbread-update-review/

Volgens Tweets van Paul O'Brien zou hij morgen die build releasen, veronderstel dat ze dit wel redelijk snel kunnen porten naar de gewone Optimus 2x
ja heb ik wel gebruikt.. te lang te hoog gaat je toestel stinken is niet handig... wel heel snel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ook ik ben in het diepe gesprongen en ben overgestapt naar Cyanogen mod 7.

Jammer dat de interne SD kaart niet kan worden gebruikt om te flashen ed. Inhoud van beide kaarten gebackupped, en uitgewisseld. V10 erop gezet, en vanochtend de upgrade naar 11 gemaakt.

Pro's zover: standaard android met de opties van cyanogen.

Con's: euhmmm.. GPS fix krijgen lukt niet. (ik moet nog wel een ril (?) fix flashen. Wifi zoeken en verbinden gaat langzaam. Screenshot tool van LG ben je kwijt, en het makkelijke verplaatsen van de cursor met tikjes..

Gewoon doorzetten en dan verbeterd het allemaal wel.. Heerlijk dat aanklooien met zo'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Voorlopig even gestopt met CM7, teveel bugs en onhebbelijkheden (audio valt regelmatig weg en herstart nodig om de audio terug te krijgen, regelmatig ernstige lag bij internet connecties zowel wifi als 3g, random reboots, niet mogelijk om apps > 20mb te downloaden, etc..). 11 updates en dan uitgerekend met deze bugs niets doen :? Voorlopige dealbreaker...

Heb nu MoDaCo fr15. Is misschien niet zo snappy als CM7 (als CM7 goed werkt tenminste, wat geenszins de norm is vrees ik) maar doet wat het moet doen en is nog altijd een behoorlijke upgrade tegenover stockrom van LG...

En toch ga ik meteen over naar CM7 als er een RC oid is 8)
Ik denk dat er pas een goede cm7 komt (hopelijk kort) nadat LG gingerbread uitrolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is trouwens een nieuwe CM7 uit maar de mirror werkt helaas nog niet :) ik ben gestopt bij 5 maar ga deze wel weer even testen. Mijn FR15 werkt namelijk beroerder dan me FR13 :) heb al 2 hangups gehad had bij FR13 helemaal niet maar jah das 'nadeel' van steeds iets testen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de Fr15 ook niet zoals gehoopt...
Gisteren 11 reboots gehad....*ja persoonlijk record ..dat dan weer wel*..smacht naar een degelijke CM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hier ook, moest werken op het batavierenfeest, een groot en belangrijk feest waar ik bereikbaar moest zijn om drankvoorraad aan te vullen etc. Nooit problemen gehad met mijn toestel behalve op die avond, hij is denk ik wel 10 keer achter elkaar gereboot, precies als ik gebeld werd. FR15 is dus niet stabiel. Ook de accuduur is dramatisch, hij blijft drainen, al doe je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 14:10
Heeft iemand hier eigenlijk de WGSpoelstra's SuperSlim Edition rom draaien?

Ik heb het gevoel dat deze beter zal draaien dan bijv nu nog de CM7 en de FR15 van modaco. Kan iemand hier inzicht in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Sheppie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:54:
Heeft iemand hier eigenlijk de WGSpoelstra's SuperSlim Edition rom draaien?

Ik heb het gevoel dat deze beter zal draaien dan bijv nu nog de CM7 en de FR15 van modaco. Kan iemand hier inzicht in geven?
Geen ervaring mee, maar het is niet echt speciaal. Die rom is gewoon een mengelmoes wat iemand heeft samengesteld van zijn favoriete thema en zo min mogelijk meuk. Je kunt net zo goed een standaard rom met root installeren en upgrades naar keus.

Dit is de kernel die hij gebruikt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1029799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:03

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ben bang dat ik net mijn toestel gekookt heb... :(
Heb het stappenplan compleet gevolgd.
R15 van Modaco geinstalleerd....die bleef loopen..
Daarna opnieuw de R15 geinstalleerd en weer loopen...
Toen de Vanilla geprobeerd....wederom loopen...
Backup terug gezet en nu blijft alles hangen op het LG scherm met het lichtblauwe balkje eronder...

Iemand nog iedeeen??????

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
--HOOLIE-- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:51:
Backup terug gezet en nu blijft alles hangen op het LG scherm met het lichtblauwe balkje eronder...

Iemand nog iedeeen??????
je kan niet zomaar op FR15 de stock backup terug zetten. zoek even op xda, volgens mij was het eerst een stock rom flashen en daarna de backup terug zetten.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
--HOOLIE-- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:51:

Iemand nog iedeeen??????
Je moet even FR15 opnieuw downloaden (het kan zijn dat er tijdens het downloaden iets beschadigd is geraakt). Opnieuw op je externe SD kaart zetten, deze daarna veilig verwijderen uit je computer en opnieuw flashen. Je kunt niet zomaar terug naar de stock rom, die blijft dan loopen. Dat is meer werk.

Doe even het volgende:
- Verwijder de SIM-kaart, en doe je micro SD met verse FR15 in je telefoon.
- Boot in de recovery en wipe VOOR het flashen je data + cache.
- Flash de FR15 er nogmaals overheen (denk wel even aan je accu dat hij niet toevallig bijna leeg is)
- Doe vervolgens nogmaals, dus NA het flashen een wipe van je data + cache.

Als het goed is boot-loopt hij niet meer en start hij gewoon op. De eerste start kan erg lang duren.
Doet hij het nog niet, ga dan weer naar de recovery en kies bij geavanceerde opties ergens voor fix permissions.

Waar het mis gegaan is kan ik je niet vertellen, maar zo moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
justin_ti schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:51:
Hier ook, moest werken op het batavierenfeest, een groot en belangrijk feest waar ik bereikbaar moest zijn om drankvoorraad aan te vullen etc. Nooit problemen gehad met mijn toestel behalve op die avond, hij is denk ik wel 10 keer achter elkaar gereboot, precies als ik gebeld werd. FR15 is dus niet stabiel. Ook de accuduur is dramatisch, hij blijft drainen, al doe je niets.
Het lijkt toch beter te worden en misschien helemaal niet aan FR15 te liggen. Samen met FR15 waren er namelijk ook weer allerlei apps mee geinstalleerd die ik daarvoor had gewist met titanium backup. Ik heb de rom weer redelijk clean gemaakt door vanalles en nogwat te verwijderen. De batterij staat nu na een paar uurtjes op 93%, terwijl hij gisteren 5 minuten na m van de lader af te halen al op 94% stond. Hij voelt ook stabieler aan.

Heb in elk geval car home verwijderd + heel wat meer systeem / voorgeinstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
justin_ti schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Het lijkt toch beter te worden en misschien helemaal niet aan FR15 te liggen. Samen met FR15 waren er namelijk ook weer allerlei apps mee geinstalleerd die ik daarvoor had gewist met titanium backup. Ik heb de rom weer redelijk clean gemaakt door vanalles en nogwat te verwijderen. De batterij staat nu na een paar uurtjes op 93%, terwijl hij gisteren 5 minuten na m van de lader af te halen al op 94% stond. Hij voelt ook stabieler aan.

Heb in elk geval car home verwijderd + heel wat meer systeem / voorgeinstalleerde apps.
Ben ik toch wel benieuwd wat je nog meer hebt verwijderd. Dat zou ik graag willen weten, misschien kan ik mijn batterij dan ook wat langer laten meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Laatst online: 08-09 10:17
Zojuist de laatste nightly van cyanogenmod 7 geflashed. Echter vergeten de Google apps erbij te installeren.
Als ik nu reboot in recovery is mijn SD-kaart niet meer zichtbaar, en kan ik dus niet via die weg die google apps installeren. Zit nu dus zonder market en dergelijke.

- Is er een manier om mijn sdkaart weer werkend te krijgen in recovery? (Sd kaart en files zijn te benaderen in het gewone OS)

EDIT : door te telefoon uit te zetten en op te starten met de volumeknop in recovery werkt het. Als ik de reboot into recovery functie kies binnen cm7 dan is de kaart niet zichtbaart. :) Zo dat scheelt

- Is er een manier om de google apps op een andere wijze te installeren?

[ Voor 18% gewijzigd door theRich op 10-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:03

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

justin_ti schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:49:
[...]

Je moet even FR15 opnieuw downloaden (het kan zijn dat er tijdens het downloaden iets beschadigd is geraakt). Opnieuw op je externe SD kaart zetten, deze daarna veilig verwijderen uit je computer en opnieuw flashen. Je kunt niet zomaar terug naar de stock rom, die blijft dan loopen. Dat is meer werk.

Doe even het volgende:
- Verwijder de SIM-kaart, en doe je micro SD met verse FR15 in je telefoon.
- Boot in de recovery en wipe VOOR het flashen je data + cache.
- Flash de FR15 er nogmaals overheen (denk wel even aan je accu dat hij niet toevallig bijna leeg is)
- Doe vervolgens nogmaals, dus NA het flashen een wipe van je data + cache.

Als het goed is boot-loopt hij niet meer en start hij gewoon op. De eerste start kan erg lang duren.
Doet hij het nog niet, ga dan weer naar de recovery en kies bij geavanceerde opties ergens voor fix permissions.

Waar het mis gegaan is kan ik je niet vertellen, maar zo moet het lukken.
Het is inmiddels gelukt om weer naar de LG-rom terug te gaan...
Ga vanavond ff alles opnieuw proberen op jouw manier...
Thx..

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theRich schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:48:
[s]

- Is er een manier om de google apps op een andere wijze te installeren?
via je telefoon naar de site dirigeren waar de google apps staan ..en anders link naar je mail sturen.. downloaden , dan met rom manager installeren... works for me... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Beste CM-gebruikers, hoe is de camera? De reden dat ik het vraag is dat de witbalans van de 2X nogal f'd up is. Foto's zijn vaak veel te flets en te blauw. Soms zet ik hem maar handmatig op zonnig, dan is het wel te geel maar ziet het er wel gezelliger uit ;+/

Lijkt me een software-iets... Is dat met CM7 beter?

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:03:
[...]

via je telefoon naar de site dirigeren waar de google apps staan ..en anders link naar je mail sturen.. downloaden , dan met rom manager installeren... works for me... ;)
Of gewoon uit de Market installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:52:
[...]

Of gewoon uit de Market installeren :)
En als je geen Market hebt? Dan blijven dit soort oplossingen gewoon werken want daarna heb je weer de Market ;-)
Ik zag btw dat RomManager ook Google Apps kan downloaden dus mogelijk is dat ook een optie. (Ik heb geen O2X dus het zou zomaar kunnen dat deze optie er niet inzit voor de 2X maar toch...)

edit: @theRich Ik lees net dat je SD kaart dan niet werkt dus RM is geen optie >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 09:08 . Reden: Ietsje verduidelijkt, ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hier lijkt FR15 toch echt wel oke te zijn. Vannacht niet aan de lader gehad, net nog 11% over (5% afgenomen in 8 uur tijd op standby met wifi aan en geen taken gekilled). Hij kwam gisterenochtend om 9.00 van de lader en heb de telefoon vrij normaal gebruikt. 20 min bellen, 10 smsjes, redelijk wat whatsappjes en nog wat geïnternet en angry birds een half uur gespeeld. En nog veel geinstalleerd en verwijderd vanuit de market.

Het stomme is dat ik niet weet wat ik allemaal heb weggegooid. Ik kan wel zien want er nog over is. Email, Car Home (2x stond hij er). Ook heb ik opera mobile eraf gegooid, bleef ook batterij vreten. Browser is goed genoeg. En Go Dialer is er ook af, maar die had ik zelf geinstalleerd net als opera.

Wat ik ook nog heb gedaan is fasterfix gedownload om de GPS satellieten te syncen met NL ipv azië.

Verder weet ik het echt niet. Hij is ook niet meer vastgelopen, maar dat komt sowieso met vlagen.

Oja ik gebruik wel juicedefender op standaard, niks aangepast oid.

Verder overall nog niet super tevreden over FR15. Slechte GPS, en verder eigenlijk maar weinig extra's tov een standaard phone met root. Ik merk niet veel van al die "tweaks" en huge performance impacts.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe release van CM7 is, nummer 15. Iemand ervaring?

[ Voor 19% gewijzigd door justin_ti op 11-05-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisteren ook de ultieme batterij-test gedaan. Om 7u volgeladen van de lader gehaald, en toen ben ik hem thuis vergeten. :P
Deze morgend om 7u pas opnieuw kunnen kijken.
Na 24u stond hij nog op 65%, dus zonder enig gebruik is hij 1.5%/uur verloren.

Mooi verbruik, alleen jammer dat hij bij normaal gebruik toch heel wat sneller zakt :P

Battery use:
Phone idle: 33%
Cell idle: 33%
Wifi: 33%

Mooi verdeeld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op dit moment CM7 build 13 draaien sinds maandag nacht en draait opzich als een trein met wat minpunten, zoals dat ringtones niet goed werken en als je hem aan stroom adapter hangt valt ie uit (ik denk dat het met wireless aan te maken heeft want maandag nacht had ik nergens last van), maar goed aan pc opladen gaat wel goed. Buiten dat om draait hij echt heel goed en batterij life is echt super 1% per uur ongeveer en bij gebruik 2% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Ik draai nu ook CM7 nightly build 13. Ben er erg goed over te spreken. Heel af en toe lijkt de dataverbinding even te haperen en bij het openen van de videocamera crasht de telefoon. Verder dan dat ben ik nog geen gekke dingen tegengekomen, ook beltonen en dergelijke doen het allemaal keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke mooi om te horen, vanmorgen is de build 15 uitgekomen. Grappig om te zien dat hij al zo goed werkt. Het is immers een nighly build. Ik ga mijn telefoon eerst vippen ivm met reboots die ik altijd heb, daarna CM erop. Dus ik denk morgen even back to stock rom en unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok nice kreeg inderdaad berichtje van Rom Manager dat er nieuwe build was deze maar even geinstalleerd en zal vannavond als ik terug ben van werk kijken of ik nog de problemen heb die ik had want buiten de 2 dingen die ik noemde loopt hij echt fantastisch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb een uurtje geleden CM7b15 geflashed. Serieus verschil met de stock/modaco-rom zeg! :P

Hij gaat wel vlotjes. Op 1 uur prutsen is hij 1 keer wat blijven hangen in de browser, maar na 10sec kwam hij er weer door. Hij was toen net geflashed, misschien zat Android op de achtergrond nog wat te doen ofzo :)

Camera getest, telefoon crashed niet. :)
Ik gebruik hem niet als telefoon, dus weet niet hoe het daarmee zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net alles er af gehaald en r15 er opgezet dus gewoon clean install om te kijken hoe dat gaat werken. Als hij weer crashed dan ga ik of terug naar 13, of ik ga maar weer ff naar modaco rom. Vind wel leuk om beetje te kloten met mijn telefoon maar ben soms echt uur niet bereikbaar omdat ik niet door heb dat dat ding uit staat.

edit:

Video werkt bij mij nu ook die hing eerst namelijk bij het opslaan dat is al positief iets. Denk dat het toch beste is om alles te wipen en dan met titanium wat dingen terug tezetten (al merkte ik wel dat hij automatisch alle programmas begint te downloaden omdat hij het onthoud wat er op staat).

[ Voor 31% gewijzigd door WeAreLegion op 11-05-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuesexMachina
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:45
Net even mijn eerste rom gebakken in de rom kitchen ;)

Wipen en het flashen ging allemaal goed totdat ik zag dat ik geen bereik had(geen service). Ik kan ook niet in het verbinding menu komen, deze crashed gelijk.

Iemand een idee wat er mis is gegaan ? :)

EDIT:

Net een andere custom ROM geflashed en deze gaat wel goed!

[ Voor 14% gewijzigd door DuesexMachina op 11-05-2011 15:23 ]

Intel Core i5 750 @ 4.0 - EVGA P55 FTW - 6GB DDR3 OCZ Platinum - XFX ATI Radeon HD5770 CF - 500 GB Diamond Max 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
LordHades en Fire69, als ik het goed lees zijn de voordelen van CM7 op dit moment:
  • Snel
  • Goede batterijduur
  • Is eigenlijk al redelijk betrouwbaar?
  • CM7 klinkt gewoon goed ;)
Nadeel: Geen ringtone?

Misschien dat dit al opgelost is ondertussen in de laatste build, zag dat wgspoelstra nu ook een Gingerbread build heeft uitgebracht.. Maar ik vraag me wel af als alles zo goed draait, wrm je hem er weer afgesmeten hebt LordHades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ringtone is als het goed is compleet gefixt in de volgende build.

Bron: http://cm-nightlies.appspot.com/?device=p990

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:47:
LordHades en Fire69, als ik het goed lees zijn de voordelen van CM7 op dit moment:
  • Snel
  • Goede batterijduur
  • Is eigenlijk al redelijk betrouwbaar?
  • CM7 klinkt gewoon goed ;)
Nadeel: Geen ringtone?

Misschien dat dit al opgelost is ondertussen in de laatste build, zag dat wgspoelstra nu ook een Gingerbread build heeft uitgebracht.. Maar ik vraag me wel af als alles zo goed draait, wrm je hem er weer afgesmeten hebt LordHades?
Ja het is snel (maar niet zo snel als ModacoROM omdat er geen sql fix is bijvoorbeeld), batterij is echt super goed als je normaal gebruikt houd je de 2 dagen wel vol, betrouwbaar hmm ok dat niet echt en dat is ook de reden waarom ik hem er afgedaan had maar staat er nu weer op. Ik had er namelijk last van dat als ik hem aan het stroom hing dat hij gewoon uitging. Ik heb nog niet kunnen testen of dat wel werkt nu ben straks thuis dan hang ik hem even aan het stroom.

De ringtoon is wel opgelost in de nieuwe build dus dan gaan we weer even verder kijken, maar op dit moment werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ah de gewone ROMs zijn nog sneller? Hmm zal dan toch wat twijfelen zijn welke rom ik eerst probeer (vrijdag normaal mijn toestel _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Frigolamptje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:35:
Ah de gewone ROMs zijn nog sneller? Hmm zal dan toch wat twijfelen zijn welke rom ik eerst probeer (vrijdag normaal mijn toestel _/-\o_ )
De gewone rom is over het algemeen wat trager, je merkt er niet super veel van, maar er is een verschil.
Ook zit er verschil in stabiliteit, de LG zijn niet altijd even betrouwbaar en een custom rom kan hem soms wat beter laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:35:
Als je echt op snelheid (lees benchmarks) af gaat dan zijn roms gebaseerd op Modaco Roms wel het snelst helemaal als je de overclock kernels mee telt.

Maar goed ik heb me telefoon net aan stroom gehangen (echt me de adapter) en hij is nog niet uitgevallen en gister was hij na 20 minuten al uit. Tevens is ringtone probleem morgen ook opgelost als er nieuwe build dus het gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat de batterij super is op CM7 bij normaal gebruik maar wat versta je onder normaal gebruik? Verbruikt hij minder dan de stock rom bij bijvoorbeeld browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:18
Iemand enig idee hoe je de settings van Cyanogenmod 7 kan vertalen naar het Nederlands?
Ik lees op internet iets over het aanpassen van settings.xml en arrays.xml bestanden, welke vervolgens geupload moeten worden op Gerrit's Code

Misschien kan iemand hier iets meer over vertellen, of misschien zijn hier al mensen mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:26:
Je zegt dat de batterij super is op CM7 bij normaal gebruik maar wat versta je onder normaal gebruik? Verbruikt hij minder dan de stock rom bij bijvoorbeeld browsen?
Normaal gebruik is natuurlijk wel in mijn ogen normaal gebruik dat moet ik er dan wel even bij zeggen. Maar goed ik luister een uur muziek elke dag ongeveer er op, ik stuur behoorlijk wat whatsapp berichten en bel er wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
-EvoLution- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:40:
Iemand enig idee hoe je de settings van Cyanogenmod 7 kan vertalen naar het Nederlands?
Volgens mij zit in het team al een Nederlandse vertaler, maar mss kan je eens informeren via de website en anders jezelf aanmelden.

En REDSD, weet wat custom roms inhouden, al een aantal Android telefoons gehad, ik doelde met 'gewone' roms eigenlijk op niet CM7 based roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:26:
Bij mij ging de batterij met de stock en Modaco-rom tussen de 3 en de 10% per uur naar beneden.
Met CM7b15 staat hij nu het laatste uur al de ganse tijd op 5% geparkeerd. Lijkt me toch wel een verbetering :)
Ja, nu hangt hij aan de lader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
Frigolamptje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:39:
[...]

Volgens mij zit in het team al een Nederlandse vertaler, maar mss kan je eens informeren via de website en anders jezelf aanmelden.

En REDSD, weet wat custom roms inhouden, al een aantal Android telefoons gehad, ik doelde met 'gewone' roms eigenlijk op niet CM7 based roms :)
aaahhh okay, mijn excusses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
REDSD schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:40:
[...]

aaahhh okay, mijn excusses.
Excuses aanvaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik draai nu [ROM] WGSpoelstra's Gingerbread Edition v1.2.4 (CM7 .15).

Maar wel supper irritant dat de speakers niet werken. Onwerkbaar heet dat :P
Had het gisteravond laat geinstalleerd en kwam er dus vanmorgen pas achter. Nouja vanmiddag maar weer even andere rom installeren.

3G lijkt ook niet werken. Apps downloaden gaat ook erg traag (eigenlijk alles wel met internet).

Verder is de rom zelf lekker snel. Merk niet direct een verschil. Ziet er visueel wel erg goed uit.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024
Beta schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:26:
Ik draai nu [ROM] WGSpoelstra's Gingerbread Edition v1.2.4 (CM7 .15).

Maar wel supper irritant dat de speakers niet werken. Onwerkbaar heet dat :P
Had het gisteravond laat geinstalleerd en kwam er dus vanmorgen pas achter. Nouja vanmiddag maar weer even andere rom installeren.

3G lijkt ook niet werken. Apps downloaden gaat ook erg traag (eigenlijk alles wel met internet).

Verder is de rom zelf lekker snel. Merk niet direct een verschil. Ziet er visueel wel erg goed uit.
Versie 1.3 is al uit . Gebaseerd op CM7 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij build 15 werkt 3G gewoon hoor, de ringtone niet maar zoals Brawler al zegt build 16 is uit en ringtones werken gewoon bij mij. Bij mij doet eigenlijk op dit moment alles het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
WeAreLegion schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:50:
Bij build 15 werkt 3G gewoon hoor, de ringtone niet maar zoals Brawler al zegt build 16 is uit en ringtones werken gewoon bij mij. Bij mij doet eigenlijk op dit moment alles het naar behoren.
Die ontwikkeling gaat wel snel! Cm7 zal bijna een RC status krijgen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 01-09 13:55
Frigolamptje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:56:
[...]

Die ontwikkeling gaat wel snel! Cm7 zal bijna een RC status krijgen zeker?
Dat lijkt mij nog wel ietwat vroeg, er kan nog best veel geoptimaliseerd worden. Maar het gaat idd snel vooruit.

Ringtone doet het idd weer, evenals brightness.

En persoonlijk vind ik het batterij verloop ook erg goed gaan. Geen rare drains oid, gewoon naar verwachting eigenlijk ( Zoals het zou moeten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RC gaat nog wel even duren inderdaad, maar het gaat wel snel en de goede richting op. Zoals hij op dit moment is kan ik hem gewoon als mijn Daily Rom gebruiken. Helemaal met launcher pro voelt het gewoon soepel allemaal en 3d games werken ook (bijvoorbeeld Pinball HD).

edit:

Voor de mensen die CM7 gaan installeren en steeds updaten raad ik wel aan om steeds een clean install te doen aangezien het bij mij namelijk nog al wat problemen gaf als ik dat niet deed. Titanium backup downloaden en userapps backupen (hij slaat het nu op je extere sd das wel handig) en weer restoren als je klaar bent met upgraden. Works like a charm!

[ Voor 40% gewijzigd door WeAreLegion op 12-05-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ik heb net de functies dat ik veel gebruik, telefonie, camera,video,mp3, youtube filmpjes afspelen getest . Alles werkt dus dit wordt nu mijn standard ROM. Ik ga ervanuit dat dit alleen maar beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Brawler schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:59:
Ik heb net de functies dat ik veel gebruik, telefonie, camera,video,mp3, youtube filmpjes afspelen getest . Alles werkt dus dit wordt nu mijn standard ROM. Ik ga ervanuit dat dit alleen maar beter wordt.
Nog last van dat mp3's haperen als je scrolled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Mensen, ik zit er nu toch heel erg aan te denken om CM7 erop te gooien aangezien alle minpunten zo'n beetje weggewerkt zijn/worden. Maar aangezien het nieuw terrein voor me is, toch nog even een check. Met deze stappen zou het moeten lukken toch?

(telefoon is geroot, en enkele programma's gefreezed, die mogen gefreezed blijven??)

-Alle userapps backuppen naar externe SD met titanium.
-CWM uit de market downloaden.
-Even een complete wipe uitvoeren.
-nieuwste CM zip downloaden en flashen met CWM.
-Userapps terugzetten met titanium.

en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Lijkt me correct! (Buiten dat je niet CMW uit de market moet halen, maar de rom manager, maar dat bedoelde je mss wel) Doe maar snel en laat ons dan vooral je bevindingen weten :)

Edit: Net video gezien van de regina 3d launcher op de optimus 2x, ziet er echt supersmooth uit! Wellicht ideaal om te gebruiken icm CM7 :)

YouTube: Regina 3D Launcher LG Optimus Speed

[ Voor 89% gewijzigd door Frigolamptje op 12-05-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ik ben aan de slag gegaan met vertalen van CyanogenMod. Wanneer ik hiermee klaar ben moet de code geupload worden naar review.cyanogenmod.com volgens mij.
Iemand weet hoe dit precies werkt? Of iemand die mij wil helpen?
Zal toch wel vet zijn om CyanogenMod in 't Nederlands te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist ff WGSpoelstra Slim Edition 1.6a geïnstalleerd. Werkt allemaal wel lekker snel, maar ook hier weer een battery life dat veel beter kan.. 15% op 34 min browsen. Hopelijk komt LG snel met updates voor de stock rom zodat de custom roms die erop gebaseerd zijn ook efficiënter om kunnen gaan met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:04:
Juist ff WGSpoelstra Slim Edition 1.6a geïnstalleerd. Werkt allemaal wel lekker snel, maar ook hier weer een battery life dat veel beter kan.. 15% op 34 min browsen. Hopelijk komt LG snel met updates voor de stock rom zodat de custom roms die erop gebaseerd zijn ook efficiënter om kunnen gaan met de batterij.
Ik gebruik gewoon CM7 zoals die gedownload word en heb echt negens problemen mee op moment, het is allemaal wel leuk om allemaal dingen te gaan poberen van mensen maar dat levert over het algemeen ook weer meer problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterennacht heb ik ook CM7 getest en dat is echt de enige rom met een super battery life. Hopelijk zijn binnenkort alle probleempjes opgelost en kan ik hem als vaste rom gebruiken :). Was eigenlijk gewoon een beetje ontgoocheld door de browser, voor de rest werkt alles al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:16:
Gisterennacht heb ik ook CM7 getest en dat is echt de enige rom met een super battery life. Hopelijk zijn binnenkort alle probleempjes opgelost en kan ik hem als vaste rom gebruiken :). Was eigenlijk gewoon een beetje ontgoocheld door de browser, voor de rest werkt alles al prima.
Installeer opera, is sowieso beter dan de stock browser qua smoothness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Misschien niet goed rondgeneusd, maar nog nergens gehoord dat de audio bug is verholpen of de enorme browser lag... Zodra iemand dit (na minstens een dag gebruik) kan bevestigen wil ik best weereens voor CM gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
even korte vraag, heb alles klaar om CM7 er nu op te zetten. En sta op het punt het te doen. Wat als ik straks het 3 keer niks vindt en weer terug wil, wat is de meest makkelijke manier?

of is de manier beschreven in post 1 de enige mogelijkheid? Heb liever namelijk alleen een originele ROM die ik zelf moet flashen ipv. NVflash drivers gedoe en al. Is dat mogelijk?

[ Voor 33% gewijzigd door DeKoetsier op 12-05-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
CrimsoN72 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:19:
Misschien niet goed rondgeneusd, maar nog nergens gehoord dat de audio bug is verholpen of de enorme browser lag... Zodra iemand dit (na minstens een dag gebruik) kan bevestigen wil ik best weereens voor CM gaan...
Uit het cm topic op xda:
i use opera mobile on my o2x and it is amazing!
Dus met de browser zal het wel goed zitten als je opera gebruikt, audio bug kan ik je ook niet meteen verder mee helpen. Bedoel je dan dat het geluid hapert als je scrolled of de ringtone bug? Die laatste zou wel al verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Frigolamptje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Uit het cm topic op xda:

[...]

Dus met de browser zal het wel goed zitten als je opera gebruikt, audio bug kan ik je ook niet meteen verder mee helpen. Bedoel je dan dat het geluid hapert als je scrolled of de ringtone bug? Die laatste zou wel al verholpen zijn.
Wat betreft de browser vind ik Dolphin HD de minst slechte en deze wil ik ook blijven gebruiken. De lag waarover ik sprak heeft ook niks te maken met welke browser er gebruikt werd, maar had volgens mij iets te maken met de manier waarop wifi en 3g werd(en) gebruikt oid.
De audio bug zorgd(e) ervoor dat je, om de zoveel tijd (soms zelfs een paar keer per dag) je toestel moest rebooten om het geluid weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb vanmorgen en vanmiddag met CM7b15 een vastloper gehad :(
Batterij-pull moeten doen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Nou, toch maar gedaan. Nu alles even terug backuppen en dan laat ik mijn bevindingen horen.
Eerste indrukken:
-fantastisch soepel, tijdens installatie/downloaden blijft hij ook soepel.
-Waar is die vette screen-off animatie? staat wel aan maar het beeld dimt gewoon...

straks test ik even camera/browsen en weet ik veel wat. Let u know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Geelco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:02:
Nou, toch maar gedaan. Nu alles even terug backuppen en dan laat ik mijn bevindingen horen.
Eerste indrukken:
-fantastisch soepel, tijdens installatie/downloaden blijft hij ook soepel.
-Waar is die vette screen-off animatie? staat wel aan maar het beeld dimt gewoon...

straks test ik even camera/browsen en weet ik veel wat. Let u know
Thx. Als je daarbij ook op de kleur van de foto's zou kunnen letten dan zou ik je zeer erkentelijk zijn!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Julian schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:10:
[...]

Thx. Als je daarbij ook op de kleur van de foto's zou kunnen letten dan zou ik je zeer erkentelijk zijn!
Over de camera, hij reageert sneller dan stock rom cam. Over de kleuren zal ik morgen overdag meer kunnen vertellen. Wat me opviel, bij de video opname zijn de beelden die je ziet TERWIJL je opneemt iets vertekend, breder uitgerekt. En als je draait ziet dit er raar uit, maar als je de beelden terug kijkt zijn het gewoon normale beelden. Vage shit:P maar geen effect op uiteindelijke opname. Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.

Over de browser. Gebruikte normaal altijd Dolphin HD, blijf ik nu ook gebruiken, werkt namelijk nog steeds heel soepel. Ook bij de normale browser heb ik in de korte tijd dat ik hem bekeek niks raars kunnen vinden. Scrolled lekker soepel, laadt lekker snel, etc.

ADW werkte soepel zat, maar was gewent aan launcherpro, dus gebruik die nu weer. Werkt als een tiet.
Tot nu toe, zeer tevree, en ga even van alles uitvogelen.

Benchmarks:
Quadrant valt iets lager uit, tussen de 2000/2400 :(
SmartBench 2011 valt iets hoger uit. :)
Lekker belangrijk, alles loopt vlot. Zoals toevoegen van nieuwe widgets etc, mocht soms bij de STOCK ROM nog wel even op zich wachten, hier werkt het gelijk. Top

Wil wel die vette screen lock animatie zien, iemand een idee?

Laat even horen als er wensen zijn wat ik moet checken!!

[ Voor 12% gewijzigd door DeKoetsier op 12-05-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Geelco schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:40:
[...]

Wil wel die vette screen lock animatie zien, iemand een idee?

Laat even horen als er wensen zijn wat ik moet checken!!
Mp3 luisteren en scrollen? Audio/ringtone in het algemeen: geen problemen meer mee? En de screen off animatiom hebben ze er bewust uitgelaten voorlopig omdat hij zorgde voor een freeze denk ik. Je zou eens moeten kijken op xda als je zeker wil zijn. Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Ik heb momenteel even geen mp3 op mijn mobiel. Ik zal morgen zo veel mogelijk eventuele wensen checken.

Ik ga pitten namelijk :)
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Frigolamptje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:05:
[...]

Nog last van dat mp3's haperen als je scrolled?
Ik heb net even getest. Scrollen tijdens MP3 afspelen is nog geen gooie combinatie. De muziek stopte gewoon . Die bug is dus nog steeds aanwezig. Ik blijf de ROM wel gebruiken. It's just a matter of days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Update gebruik cyanogenmod:
Haalde hem net van de lader, start de browser, refresh de pagina, heel traag totdat hij nergens op reageert. En elke keer dat ik op de power button drukte werd het scherm 10% donkerder. :s
Na reboot werkte het weer.

Browsen: na iets langer checken en niet alleen google en tweakers moet ik concluderen dat het toch wel iets stroperiger en met meer vertraging werkt.

Toetsenbord: werkt opzich prima maar de gevoeligheid is iets minder in landscape, je moet nu echt precies op het midden van een toets klikken. (Kleine bug: popup letters kwamen eerst onder je vinger, na draaien van het scherm komen ze er weer bovenuit. (Zodat je dus ziet welke letter je typt). Dubbel spatie is geen punt meer. (Miss in te stellen.) (En op de zijkant tikken voor cursorverplaatsing mist uiteraard, toch wel een erg handige functie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Anders eens Gigglebread's CM7 build proberen, lees goede commentaren over de laatste, touchescreenprobleem zou ook verholpen zijn, maar blijkbaar had daar niemand nog last van hier?

http://fitsnugly.euroskank.com/gigglebread/p990/

En mss ook een idee om een andere Kernel te proberen, bv Vorkkernel die speciaal gemaakt is voor CM7 ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Frigolamptje op 13-05-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Trouwens, nu alvast over de accu: 20 minuut met alleen browsen, typen en vol gebruik: 7% eraf en uiteindelijk 40,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Bij CM7 is mij is opgevallen dat de animatie van het downloadpijltje(icon) in de notificationbar niet geanimeerd is. Het pijltje blijft gewoon grijs, echter bij installeren begint de animatie te spelen.
Ook valt soms het geluid uit, als ik dan een liedje wil luisteren hoor ik niks. Een reboot verhelpt dit.

Verder ben ik zeer goed te spreken over de laatste nightly, voelt erg solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
CM7 v17 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
-EvoLution- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:51:
Ik ben aan de slag gegaan met vertalen van CyanogenMod. Wanneer ik hiermee klaar ben moet de code geupload worden naar review.cyanogenmod.com volgens mij.
Iemand weet hoe dit precies werkt? Of iemand die mij wil helpen?
Zal toch wel vet zijn om CyanogenMod in 't Nederlands te zien!
Nice. Dat miste ik nogal bij mijn vorige phone, het voelt toch wat professioneler aan als alles netjes in het Nederlands is. En vooral als niet meer de boel half Engels half NL is. Goed bezig! Hoe je het op moet sturen weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
justin_ti schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:03:
[...]

Nice. Dat miste ik nogal bij mijn vorige phone, het voelt toch wat professioneler aan als alles netjes in het Nederlands is. En vooral als niet meer de boel half Engels half NL is. Goed bezig! Hoe je het op moet sturen weet ik helaas niet.
Groot gedeelte van hetCyanogenMod instellingen menu heb ik al vertaald. Gisteravond geprobeerd de veranderen op GitHub te zetten, dat is uiteindelijk gelukt en heb toen een mod verzocht de code daadwerkelijk in CyanogenMod te zetten. Ik kreeg als reactie dat ik het niet naar GitHub moet uploaden maar naar Gerrit, laatst geprobeerd maar dat lukte niet. Snap het nu allemaal al wel iets beter, dus ik ga vanmiddag als ik thuis ben opnieuw proberen iets op Gerrit te zetten.
Ik laat het jullie wel horen;)

Mochten er ondertussen nog anderen zijn die wél weten hoe het uploaden op Gerrit werkt, laat het dan aub weten! Dat vertalen duurt namelijk niet zo lang meer;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik blijf op XDA berichten lezen dat het screen rechts(onder) toch niet zo responsief is. Het zou beter zijn in de 17 build, maar ik vroeg me toch af of jullie (de CM7 gebruikers) hier echt hinder van ondervinden?
Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste