Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wifi drain is er wel zeer erg aanwezig, maar liever dat dan een laggy custom rom. En daar had ik met de 28g variant wel last van
Met de V30B komen er steeds kleine meldingen op het scherm "default message". Ik kan hier niets over vinden op XDA. Iemand een idee?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb een guide gemaakt met plaatjes:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087215
Tis ff wat werk, maar het is eenvoudig en echt meer dan de moeite waard!
[Edit]
Mijn huidige setup ben ik erg tevreden over. Het is CM10 van Pengus, die m over heeft gezet naar de nieuwe bootloader en zelf verder is gaan ontwikkelen.
Voordelen:
- Zeer zuinig met wifi, exact 2% per uur als je er niks mee doet maar wel wifi altijd aan hebt en alles actief
- Snel opladen!!!
- Geen call bug uiteraard
- Zuinig in gebruik (dus buiten het idle om) door nieuwe kernel, de telefoon wordt eigenlijk single core totdat het echt nodig is om een tweede core in gebruik te nemen.
- Er zit iets van notificatielampjes in maar dat werkt nog niet lekker, wat weer te maken heeft met de zuinigheid.
Voor de rest 100% de CM10 feeling, alleen dus veel van de vervelende bugs zijn weg.
Ik gebruik:
ROM: 2013-01-06 -> cm-10-20130106-UNOFFICIAL-p990 (Lights Fest)
Kernel: pengus-kernel-20130107
Addon: Wifi-Conservative-20130107
Allemaal inclusief instructies te vinden in de eerste en tweede post van dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231
[ Voor 55% gewijzigd door justin_ti op 08-01-2013 11:03 ]
Doet de camera het ook normaal? (inzoomen, panorama, film, etc.) In de laatste Nightly die ik probeerde was dit niet ok.
Voor mij (en vrouw) is die camera echt een voorwaarde om over te stappen.
Edit: Als de Rom/kernel door Pengus verder wordt doorontwikkeld en je deze dus opnieuw erop zet, ben je dan steeds al je instellingen kwijt? Bij de officiële CM is dat niet zo namelijk.
[ Voor 102% gewijzigd door Rode76 op 08-01-2013 11:50 ]
Twijfel wat ik ga doen, misschien maar gewoon een stockrom erop..
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De telefoon vreet nu wel batterij en ik moet hem dus ook echt 's ochtends en 's avonds opladen, maar voor mij is dat niet zo'n groot probleem. Bovendien kan ik hem op mijn werk ook altijd rustig aan de lader hangen. Ik kan me echter wel voorstellen dat anderen hier meer last mee hebben.
Als de battery drain dus nog wordt opgelost is het echt een top rom en zou ik hem zeker aanraden!
- Wifi: ga naar Settings -> Wi-fi -> Advanced en verander 'Keep Wi-Fi on during sleep' naar 'Only when plugged in', en zet de Wi-Fi idle timeout naar '5 min'
- Google Maps: ik zag bij mijn batterij verbruik dat Google Maps erg veel verbruikte. Dit had te maken met de Location settings. Ga naar Google Maps -> Settings -> Location Settings en zorg dat Location Reporting, Location Sharing, Location History en Check-ins allemaal is uitgeschakeld.
Ja, ik zag het ook staan. Op XDA klagen een aantal mensen over Wifi problemen na het updaten, dus ik wacht nog even af... (alhoewel sommige mensen zeggen dat een clean install i.p.v. update wel lijkt te werken).hejkompas schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:07:
Jaja, ik zie cm10.1 in mijn updater staan!
Ja, die laatste inderdaad (de officiele CM nightly).timovd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:31:
En om welke versie gaat daat? Is dat deze?
Edit: waarschijnlijk de 20130109
Ik heb dit probleem ook met de officiele cm10 (build van 5 januari). Vreemde is dat de telefoon dan volledig uit lijkt te staan, maar opnieuw aanzetten gaat niet, hij draait dan denk ik nog wel. Na de batterij er even uit te halen kan ik weer opstarten.Canis Lupus schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:14:
Iemand anders op cm-10-20130106-UNOFFICIAL-p990 en pengus-kernel probleem met het feit dat de telefoon soms opeens uit staat?
Dus maar even afwachten tot de volgende nightly...Got it. Yesterday's build used the wrong kernel branch, today's will fix it.
Dat hoeft sowieso nooit! Een kernel zit altijd bij een rom in.timovd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:03:
Bij de officiele nightly hoef je dus niet apart je kernel te flashen?
[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 09-01-2013 17:19 ]
Iemand een idee hoe ik terug kom op de stock rom nu?
Het lukt mij wel met GPS fix en dergelijken, alleen Maps blijft eindeloos zoeken naar satellieten.
(ik draai een aangepaste Stock)
En werkt de (conservative) Wi-Fi fix, of is dat ook niet meer nodig?justin_ti schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:43:
[...]
Dat hoeft sowieso nooit! Een kernel zit altijd bij een rom in.
Draait die officiële CM10.1 op de nieuwe of de oude partitionering (als dat het woord is)?
Oude bootloader en partionering maakt niet uit volgens mij de oude past volgens mij op de nieuwe... Staat nu ook een goede CM10.1 met goede kernel dat is de tweede vandaag.hoipimniet schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:59:
Sjefke, je kunt gewoon die P990 Toolkit gebruiken om de partities terug te zetten (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020737).
Draait die officiële CM10.1 op de nieuwe of de oude partitionering (als dat het woord is)?
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Hoe doe je dit precies? Ik zie alleen de opties staan: Wifi aan laten tijdens slaapstandMottebelke schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:42:
Voor mensen met batterij drain problemen, misschien helpen de volgende dingen:
[list]
zet de Wi-Fi idle timeout naar '5 min'
Dat klink allemaal goed, ik heb er nu een paar dagen de django manouche rom op staan. Die bevalt super, behalve dus de wifi drain.justin_ti schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:55:
Mijn huidige setup ben ik erg tevreden over. Het is CM10 van Pengus, die m over heeft gezet naar de nieuwe bootloader en zelf verder is gaan ontwikkelen.
...
Mij zegt het gedoe met die bootloader e.d. niet veel. Kan deze nu wel of niet over Django heen?
En moet je altijd weer een full wipe doen? Bij Django hoefde dat namelijk niet, vond ik wel zo fijn
[ Voor 21% gewijzigd door greatgonzo op 09-01-2013 19:36 ]
Het staat trouwens allemaal in die link:
If you come from any ICS with unlocked bootloader (Topogigi, Carburano, etc...):
1) grab the recovery zip and the cm10 zip attached to this post
2) enable debug in developer options (if you haven't already of course)
3) connect the usb cable to your box
4) copy the two zips in your external sd card
5) reboot to recovery by holding power and volume down
5) wipe data/cache, then go to mounts and format system (just to be safe)
6) flash the recovery zip file you previously slapped in the external sd card
7) reboot recovery from the advanced menu
flash the cm10 zip as usual
De timeout setting staat direct onder de slaapstand. Volgens mij heet het dan 'Time-out wi-fi scan' als je telefoon op de Nederlandse taal ingesteld staat.greatgonzo schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:25:
Hoe doe je dit precies? Ik zie alleen de opties staan: Wifi aan laten tijdens slaapstand
Kunnen we de WiFi-Conservative patch installeren met CM10.1?timovd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:55:
[...]
En werkt de (conservative) Wi-Fi fix, of is dat ook niet meer nodig?
Ik heb lang mijn 2x speed op een custom rom laten draaien met Android 2.3. (In de tijd dat LG beloofde dat 2.3 snel zou komen en het toen een half jaar later pas kwam) Ik ben het nu wel voort zat en wil een upgrade maken naar ICS. Ik heb nog CWM-based recovery v5.0.2.7 op de smartphone staan.
Nu heb ik al begrepen dat ik een wipe data/factory reset moet doen, en dan kan ik een nieuwe rom installeren vanaf mijn SD kaart. Nu zou ik graag zo min mogelijk (LG) meuk willen en veel battery life (vooral tijdens gebruik, op stand-by laat ik de smartphone 3G doen om batterij te besparen)..
Nu de vragen: Kan ik dan het beste gewoon weer naar de stock-rom gaan? Zo ja, ik kan me herinneren dat de amerikaanse stock-rom een "vanilla" installation was. Als dit zo is, waar kan ik die vinden. Google helpt me niet echt verder...
Ook blijft mijn telefoon uit zichzelf al zeuren dat er een software-update beschikbaar is. Het probleem is alleen dat als ik aan klik dat hij de update mag uitvoeren, ik in de CWM-based recovery terecht kom.
Extra informatie:
Model-nummer: LG-P990
Android-versie: 2.3.4
Basebandversie: 1035.21_20110725
Kernel-versie: 2.6.32.9
Build-nummer: GRJ22
LGE-versie: LGP990-V20m
Alvast bedankt voor het advies!
Met vriendelijke groet,
Jos van Schijndel.
[ Voor 3% gewijzigd door josvschijndel op 12-01-2013 17:21 ]
Edit: Of maakt dit niets uit als de phone toch al aan het rebooten was?
[ Voor 12% gewijzigd door timovd op 13-01-2013 20:20 ]
Jos, je zult v30 ICS handmatig moeten flashen. Omdat je recovery niet stock is kan de LG update tool deze niet benaderen om de update uit te voeren. Een aantal pagina's terug in dit topic (of het LG Optimus 2X Speed topic) staat uitgelegd hoe de stock v30 ICS geflashed moet worden met of zonder de nieuwe bootloader en/of NVflash. Succes ermee. Eventueel kun je ook naar stock Froyo gaan om vervolgens de LG update tool te gebruiken om v20 en v30 te installeren, dit duurt wel langer.josvschijndel schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:20:
Hallo iedereen!
Ik heb lang mijn 2x speed op een custom rom laten draaien met Android 2.3. (In de tijd dat LG beloofde dat 2.3 snel zou komen en het toen een half jaar later pas kwam) Ik ben het nu wel voort zat en wil een upgrade maken naar ICS. Ik heb nog CWM-based recovery v5.0.2.7 op de smartphone staan.
...
Ook blijft mijn telefoon uit zichzelf al zeuren dat er een software-update beschikbaar is. Het probleem is alleen dat als ik aan klik dat hij de update mag uitvoeren, ik in de CWM-based recovery terecht kom.
LGE-versie: LGP990-V20m
Alvast bedankt voor het advies!
Met vriendelijke groet,
Jos van Schijndel.
[ Voor 7% gewijzigd door hejkompas op 14-01-2013 15:29 ]
Ja dat maakt helaas wel uit, dat had ik ook meerdere keren. Dat is een probleempje met smartflash, maar het schijnt opgelost te zijn als je eerst die unbrick rom flasht, opstart en dan afsluit (via de normale manier afsluiten) en dan smartflash mode aanzet. Heb je die volgorde aangehouden?timovd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:06:
@justin, Ik ben jouw tutorial aan het volgen, maar ik krijg iedere keer een timeout en een "complete sync error". Net zoals jij tien keer geprobeerd, maar met nog geen positief resultaat. Nog tips?
Edit: Of maakt dit niets uit als de phone toch al aan het rebooten was?
Bedankt voor de reactie! Ik heb doordeweeks geen tijd, dus dit weekend zal ik je advies eens proberen. Als er nog andere mensen tips hebben, hoor ik het ook nog graag!hejkompas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:19:
[...]
Jos, je zult v30 ICS handmatig moeten flashen. Omdat je recovery niet stock is kan de LG update tool deze niet benaderen om de update uit te voeren. Een aantal pagina's terug in dit topic (of het LG Optimus 2X Speed topic) staat uitgelegd hoe de stock v30 ICS geflashed moet worden met of zonder de nieuwe bootloader en/of NVflash. Succes ermee. Eventueel kun je ook naar stock Froyo gaan om vervolgens de LG update tool te gebruiken om v20 en v30 te installeren, dit duurt wel langer.
Ik draai Django manouche 1.2.1.
Kan deze custom rom deze fout veroorzaken, of zit er iets in mijn instellingen niet goed?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
LBE prviacy enhancer. In de market staat een oude versie, die niet meer goed opstart onder ICS en onder JB zelfs een bootloop veroorzaakt.
1 feature: Enter LBE -> Speedboost -> Autostart kun je mee instellen welke apps allemaal op de achtergrond mogen opstarten (al dan niet tijdens boot). Daar heb ik best veel apps op "disallow" kunnen zetten. Wat moeten dingen als angry birds of where is my water nou eenmaal op de achtergrond doen (advertenties ophalen? zinloze events ontvangen over netwerk status?) Affijn, veel apps op die lijst en ik heb het gevoel dat de telefoon weer een stuk sneller is bij het wisselen van applicaties.
Waarom hier? Je hebt er root voor nodig.
nadeel: beroerd vertaald uit het chinees(?) en links en recht vind je ook not chinees.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Rom Toolbox van JRummy kun je automatisch opstartende apps en alle andere events die apps gebruiken ook uitschakelen. Is een handige toolkit, die van JRummyleuk_he schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:53:
OK, leuke app ondekt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
LBE prviacy enhancer. In de market staat een oude versie, die niet meer goed opstart onder ICS en onder JB zelfs een bootloop veroorzaakt.
1 feature: Enter LBE -> Speedboost -> Autostart kun je mee instellen welke apps allemaal op de achtergrond mogen opstarten (al dan niet tijdens boot). Daar heb ik best veel apps op "disallow" kunnen zetten. Wat moeten dingen als angry birds of where is my water nou eenmaal op de achtergrond doen (advertenties ophalen? zinloze events ontvangen over netwerk status?) Affijn, veel apps op die lijst en ik heb het gevoel dat de telefoon weer een stuk sneller is bij het wisselen van applicaties.
Waarom hier? Je hebt er root voor nodig.
nadeel: beroerd vertaald uit het chinees(?) en links en recht vind je ook not chinees.
Dank je, die is beter voor het doel de telefoon events leaner te maken.hejkompas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:01:
[...]
Rom Toolbox van JRummy kun je automatisch opstartende apps en alle andere events die apps gebruiken ook uitschakelen. Is een handige toolkit, die van JRummy
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
-oude BL;
-Kowalski Kernel (> v9)
-en Official CM10.1;
-en evt. 4.2.1 dhcp daemon
Hoe doet deze het op het NL netwerk (3G) en de batterij?
Op pagina 67 van de kernel-thread staan verschillende modules. Iemand daar ervaring mee?
Ik hoor nog geen goede dingen over CM 10.1, de batterij is binnen 8 uur leeg en er zijn nog aardig wat bugs, terwijl het eigenlijk niet zo veel toevoegt tov 10.0 (dacht ik)! Dus voor zover ik weet is het nu nog af te raden. Ik wacht op een nieuwe versie van de Kowalski kernel, Pengus is op dit moment wel echt goed bezig, echt een slimme dev die er hard aan werkt.timovd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:38:
Iemand hier al getest met
-oude BL;
-Kowalski Kernel (> v9)
-en Official CM10.1;
-en evt. 4.2.1 dhcp daemon
Hoe doet deze het op het NL netwerk (3G) en de batterij?
Op pagina 67 van de kernel-thread staan verschillende modules. Iemand daar ervaring mee?
Trouwens nog wat info, kan handig zijn voor iedereen!
Hij heeft ontdekt (wat blijkbaar nog niemand anders wist) dat de wifi power-tx value op 32dBm staat, op alle roms tot nu toe! Dat is zelfs gevaarlijk hoog qua straling, 16x zoveel als toegestaan binnen de EU!!!! Zelfs de officiele LG rom's doen dat, dus het is onbegrijpelijk hoe ze door bepaalde tests heen zijn gekomen.
Zie hier hoe dat werkt met het aantal dBm gelijk stellen aan het aantal Watt: http://www.cpcstech.com/d...onversion-information.htm
Lekker, 1.6Watt aan wifi straling door je broekzak heen. Natuurlijk is het wel dynamisch, dus alleen als je aan het downloaden bent werkt hij op max 1.6Watt, maar het is schrikbarend hoog als je hoort dat 100mW het max is.
Wat kun je er aan doen? Zijn nieuwste kernel, versie 011 heeft een maximum van 19dBm ingebouwd. Als je dicht bij de router bent, wordt je WiFi verbinding aanzienlijk sneller! (geloof me het is echt waar). Ben je veel verder weg, dan is het bereik slechter. Ik merk er wel iets van, maar niet heel veel. Laat ik het zo zeggen, ik vond de wifi verbinding van deze telefoon extreem goed, qua bereik. Dat is nu vergelijkbaar met laptop en andere telefoons.
Heeft iemand nog ervaring met een goede baseband voor het Vodafone netwerk in NL? Ik gebruik nu v30a maar het bereik is heel slecht. Bij de batterij statistieken staat signal bijna nooit op groen.
[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 26-01-2013 13:21 ]
Is dit alleen voor ICS/JB ROMS het geval, of was dit ook al in de Froyo/Gingerbread ROMS?justin_ti schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:20:
Hij heeft ontdekt (wat blijkbaar nog niemand anders wist) dat de wifi power-tx value op 32dBm staat, op alle roms tot nu toe! Dat is zelfs gevaarlijk hoog qua straling, 16x zoveel als toegestaan binnen de EU!!!! Zelfs de officiele LG rom's doen dat, dus het is onbegrijpelijk hoe ze door bepaalde tests heen zijn gekomen.
Eerste alleen dacht ik.. daar komt de wifi drain ook vandaan o.a.Mottebelke schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:53:
[...]
Is dit alleen voor ICS/JB ROMS het geval, of was dit ook al in de Froyo/Gingerbread ROMS?
Verwijderd
En dan voel je je op de een of andere manier toch naakt (zonder werkende telefoon) ...
Als ik wat uitgeruster ben, maar weer eens kijken of er nog wat aan te doen valt. Ondertussen maar eens op zoek naar een nieuwe... Ergens nog een koopzondag vandaag ???
media markt (inc 21% btw korting), als ze vandaag nog de actie hebben?Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 05:21:
Na meerdere malen custom roms te hebben geflashed, lijkt mijn 2x na een reset te zijn overleden. Zelfs geen LG logo.
En dan voel je je op de een of andere manier toch naakt (zonder werkende telefoon) ...![]()
Als ik wat uitgeruster ben, maar weer eens kijken of er nog wat aan te doen valt. Ondertussen maar eens op zoek naar een nieuwe... Ergens nog een koopzondag vandaag ???
De rom werkt over het algemeen vrij goed, alleen als ik iemand bel of gebeld wordt via Parrot carkit dan is er volgens de andere kant een lange piep en valt de verbinding binnen een paar seconden weg.
Is dit niet het grote probleem met Android 4.2? Dat de bleutooth audio fucked up werkt. Dat probleem zal in de volgende release (4.2.2) in ieder geval opgelost worden, aldus een Google Dev.Aeonis schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:23:
Iemand anders ook problemen met call-audio via Bluetooth (officiële CM10.1)?
De rom werkt over het algemeen vrij goed, alleen als ik iemand bel of gebeld wordt via Parrot carkit dan is er volgens de andere kant een lange piep en valt de verbinding binnen een paar seconden weg.
Verwijderd
Nieuwe poging tijdens mijn nachtdienst. Weet niet wat ik anders gedaan heb, maar krijg nu in ieder geval weer logo... (maar dat is dan ook alles).serhat schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:50:
Was t/m zaterdag dacht ik zo. Heb je geprobeerd om in nvflash mode te komen? Deze is vrij lowlevel en toont verder ook geen beeld. Dat zou ik nog proberen, als je dat nog niet hebt gedaan.
Factory reset werkt, nv-flash werkt, maar geen enkele rom start(niet al te recente, CM7 en andere geprobeerd).
Dan morgen maar even met mijn oude 'oude' telefoon (SE W850) werken totdat eea weer werkt (of ik nieuwe telefoon heb uitgezocht/gekocht.... ) ....
Heb de laatste 2 weken de JB ROMS geprobeerd, maar look er tegenaan dat soms de batterij van 80% opeens naar 1 of 0% springt en het toestel zichzelf uitschakelt.
Kon even niets over de oorzaak vinden, iemand een idee?
Ff gegoogled en inderdaad, thanks! Weet ik in ieder geval dat het niet aan CM ligt.. Niet dat het beter is dat het probleem in Android zelf zit, maar toch hahahejkompas schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:57:
[...]
Is dit niet het grote probleem met Android 4.2? Dat de bleutooth audio fucked up werkt. Dat probleem zal in de volgende release (4.2.2) in ieder geval opgelost worden, aldus een Google Dev.
Dit was zowel met een CM7-based ROM en bijpassende RIL/BB en nu ook met CM10 (en V30B). De telefoon laten we nu terugsturen naar T-Mobile (daar is hij aangeschaft). Weet iemand hoe ik weer terug kan naar een ROM die T-Mobile (repair center) accepteert?
(Bij voorkeur geen link naar XDA; geblokkeerd op het werk)
Wat voor gekke dingen krijg jij dan? Ik zit op een LG Nexus 4 en daar heb ik alleen last dat hij incidenteel, nadat mijn bluetooth verbinding verbroken dat hij soms een redial doet. Maar verder werkt het goed.Aeonis schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:06:
[...]
Ff gegoogled en inderdaad, thanks! Weet ik in ieder geval dat het niet aan CM ligt.. Niet dat het beter is dat het probleem in Android zelf zit, maar toch haha
Ga ervan uit dat de problemen bij verschillende toestellen zou moeten voorkomen dan?
Geen idee.. er zijn veel klachten van mensen die van android 4.2 naar 4.2.1 gingen (zie bijvoorbeeld http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40585)serhat schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:36:
[...]
Wat voor gekke dingen krijg jij dan? Ik zit op een LG Nexus 4 en daar heb ik alleen last dat hij incidenteel, nadat mijn bluetooth verbinding verbroken dat hij soms een redial doet. Maar verder werkt het goed.
Ga ervan uit dat de problemen bij verschillende toestellen zou moeten voorkomen dan?
Ik krijg prima verbinding met mijn bluetooth carkit en muziek afspelen, navigatiestem e.d. via bluetooth gaat ook goed. Probleem bij mij is alleen het bellen via bluetooth. De verbinding valt dan binnen 3-5 seconden weg en achteraf hoor ik dat diegene die ik belde een lange harde piep hoorde. Dacht dat het aan CM lag.. Het probleem kan natuurlijk ook nog bij m'n Parrot liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aeonis op 28-01-2013 10:02 ]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik draai nu zelf BB v30A en binnenshuis is m'n 3G bereik erg slecht. Zodra ik alleen het 2G netwerk gebruik (aanvinken in Settings) is het bereik weer erg goed.justin_ti schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:20:
Heeft iemand nog ervaring met een goede baseband voor het Vodafone netwerk in NL? Ik gebruik nu v30a maar het bereik is heel slecht. Bij de batterij statistieken staat signal bijna nooit op groen.
Buiten is ook het 3G bereik vrij goed, dus ik weet niet of een andere BB verschil kan uitmaken voor het 3G signaal binnen?
Voor v30A gebruikte ik de originele 0218 BB, en die had hetzelfde probleem.
Hardware... Batterij los, of batterij geeft niet genoeg vermogen(temperatuur verschillen?). Gebeurt altijd in mijn zak, nooit als hij ergens rustig ligt. Als hij later weer opstart zit hij ondanks dat hij maar 60 seconden geladne heeft al weer op 30% ofzo... raar.Canis Lupus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:02:
Ik heb al redelijk wat ROMS, basebands e.d. gehad maar zit nu met een probleem waar ik ff niet uitkom.
Heb de laatste 2 weken de JB ROMS geprobeerd, maar look er tegenaan dat soms de batterij van 80% opeens naar 1 of 0% springt en het toestel zichzelf uitschakelt.
Heb er niet zo veel verstand van, maar je kunt proberen je telefoon helemaal op te laden (zeker weten dat hij 100% is) en dan je batterij-niveau opnieuw calibreren? Deze functie is ingebouwd in Clockworkmod, mocht je dat gebruiken. (Opstarten in Recovery mode -> Advanced -> Wipe Battery Stats -> Reboot). Daarna je batterij helemaal leeg laten lopen voordat je weer gaat opladen.Canis Lupus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 08:02:
Ik heb al redelijk wat ROMS, basebands e.d. gehad maar zit nu met een probleem waar ik ff niet uitkom.
Zelfde kan ook met deze app: Google Play: Battery Calibration
Hij werkt verder prima, goed snel, led lights bij gmail.
Zou kunnen, maar ik zie het altijd gebeuren. Dus ik heb telefoon in mijn hand en opeens zie ik het batterij icoon naar 0% en een rode batterij met uitroepteken springen. Vervolgens schakelt de telefoon zich uit.leuk_he schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Hardware... Batterij los, of batterij geeft niet genoeg vermogen(temperatuur verschillen?). Gebeurt altijd in mijn zak, nooit als hij ergens rustig ligt. Als hij later weer opstart zit hij ondanks dat hij maar 60 seconden geladne heeft al weer op 30% ofzo... raar.
Heb nu BB 30B, CM10.1 ROM van Temasek en de default kernel. Probleem deed zich ook voor met CM10 op de nieuwe bootloader.
Wel heb ik bij mijn huidige bootloader bij het aanzetten 2 kleine LG logo's na eerste het grote logo, was dat nu een probleem?
Miscchien toch maar terug naar CM7.2 en BB 622
Volgens mij niet. Ik draai de CM10 nightly van 04/01 (zonder custom kernels of andere zaken) en daar laat ie ook twee kleine LG logo's zien tijdens het booten.Canis Lupus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:09:
Wel heb ik bij mijn huidige bootloader bij het aanzetten 2 kleine LG logo's na eerste het grote logo, was dat nu een probleem?
Het lijkt inderdaad de accu te zijn. Zolang hij aan de lader ligt geen probleem, daarna gat hij niet veel langer dan 15 mins mee. Net maar even een nieuwe besteld om de resterende 2 maanden mee te overbruggen. (en daarna nog als losse phone te gebruiken)leuk_he schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:20:
[...]Hardware... Batterij los, of batterij geeft niet genoeg vermogen(temperatuur verschillen?).
[ Voor 0% gewijzigd door Canis Lupus op 29-01-2013 19:48 . Reden: typo ]
[ Voor 5% gewijzigd door timovd op 05-02-2013 12:09 ]
Nog even wat baseband testjes gedraaid. Ik ben geswitched naar de rom Django Manouche 1.4 met Pengus nieuwste kernel. De reden dat ik van CM10 afgestapt ben is het testen van Fast Dormancy en het kiezen van meerdere RIL's, en ik moet zeggen... het is de moeite waard. De beste combo die ik indenken kan is simpelweg de RIL van 28g installeren en fast dormancy aan zetten. Zie dit geweldige screenshot van eergisternacht met ALLES geactiveerd zoals 3g, autosync, etc:Mottebelke schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:12:
[...]
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik draai nu zelf BB v30A en binnenshuis is m'n 3G bereik erg slecht. Zodra ik alleen het 2G netwerk gebruik (aanvinken in Settings) is het bereik weer erg goed.
Buiten is ook het 3G bereik vrij goed, dus ik weet niet of een andere BB verschil kan uitmaken voor het 3G signaal binnen?
Voor v30A gebruikte ik de originele 0218 BB, en die had hetzelfde probleem.
Ik gebruik baseband v30a maar er is overduidelijk heel veel drain aanwezig met de RIL van 30a. Ik wou eigenlijk terug naar de oude baseband maar de RIL is voldoende. Dat kleine bestandje maakt het verschil
Een drain van 0,3% per uur is gewoonweg superieur!

[ Voor 9% gewijzigd door justin_ti op 06-02-2013 09:47 ]
Fast dormancy betekent snel slapen en het is een power saving modus voor nieuwe 3g en H+ verbindingen. Bij WiFi zit iets vergelijkbaars, de PSP mode die pengus heeft geactiveerd. Het heeft niks te maken met snelheid maar meer met de manier waarop de verbinding pakketten verzendt, als ik het goed zeg. Het is een goeie technologie, maar als de provider dit niet ondersteunt werkt het averechts omdat de telefoon dan verzoeken tot slaapstand blijft versturen maar er nooit antwoord op krijgt.Mottebelke schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:09:
Was is dit "fast dormancy" ding? Moet dit aan of uit voor een beter batterij verbruik?
Ik heb Vodafone en het zou moeten werken. Ik zie in de logging ook continue fast dormancy dingen voorbij komen. Wil je weten of het bij jou werkt, dan zul je even moeten googelen op jouw provider en fast dormancy.
Ik ziet in sommige threads op XDA dat je ro.ril.fast.dormancy.rule = 1 kunt toevoegen aan je build.prop. Zou dat moeten werken zonder het flashen van een nieuwe ROM?
Mijn tip is om alogcat te installeren, wifi uit te zetten en te kijken in de logs. Eerst zonder die regel en daarna met. Als je heel veel fast dormancy voorbij ziet komen dan zal het ongetwijfeld goed zitten! Ik kan wel een plaatje maken hoe het er bij mij uit ziet, maar de logs zijn heel helder!Mottebelke schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:45:
Het lijkt erop dat fast dormancy ondersteund wordt, dus het zou moeten werken.
Ik ziet in sommige threads op XDA dat je ro.ril.fast.dormancy.rule = 1 kunt toevoegen aan je build.prop. Zou dat moeten werken zonder het flashen van een nieuwe ROM?
Ik ben benieuwd! Heb je CM10?
Ik weet niet zeker of deze setting wel werkt voor de O2X, want andere topics melden weer dat de setting in de dcm_settings table in the telephony.db is. Maar voor zover ik kan zien is die er niet?
In de stock rom bestaat die file wel! Nu je het zegt heb ik idd gelezen dat hij daar een aanpassing heeft gedaan. Misschien ondersteunt CM dit niet?Mottebelke schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:32:
Ik heb het geprobeerd en zie geen enkele verandering of fast dormancy in de logs...
Ik weet niet zeker of deze setting wel werkt voor de O2X, want andere topics melden weer dat de setting in de dcm_settings table in the telephony.db is. Maar voor zover ik kan zien is die er niet?
Ik draai nu stabiel op 1.4GHz, ben verbaasd dat het werkt! Accuduur nog niet helemaal kunnen testen.
Advies voor governor en scheduler: interactive & row.
Linkje naar het kernel topic met genoeg uitleg:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097788
Ik draai m momenteel met Django Manouche 1.4, toch net wat stabieler dan CM10 van Pengus, hier werkt daadwerkelijk alles (perfecte GPS en dat soort dingen). Die kernel kan je er gewoon overheen zetten, je hoeft niks te wipen. Zelfs geen cache en dalvik cache.
Je kunt bijvoorbeeld ook paranoid Android rom pakken van tonyp, of django, daarin zit die kernel, en er zijn nog cherry picked commits toegevoegd. Werkt ook heel aardig.Mottebelke schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:14:
Ik heb hem er net op gezet en het werkt erg goed. Voelt erg snel aan. Nu nog even zien hoe de batterij zich gaat gedragen.
Score van 8063 in AnTuTu, meer RAM vrij dan eerst, alles reageert gewoon zoveel soepeler. En ik heb het idee dat de batterij ondanks de lichte overclock toch langer mee gaat.
Iemand een idee hoe ik fast dormancy aanzet nadat de ROM al geflashed is? En of het KPN netwerk dit ondersteunt?
www.ping-win.nl
Met de nieuwe bootloader i.c.m. de CM van pengus77 nooit last van gehadbyob11 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:01:
is btw de callbug in cyanogenmod 10 al opgelost? ben een tijdje afwezig geweest...
Kun je wat uitleg geven bij DM 1.4? Je kan kiezen uit 30a en b. Wat is daar het verschil tussen? Ik draai nu de pengus rom, die toch wat instabiel is. (reboots en dergelijke)justin_ti schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:35:
Whoehoee Pengus heeft een kernel uitgebracht met overclock feature en thermal throttling, een functie die de CPU automatisch terugklokt als hij te warm wordt. Dit is een veilige manier om je aan een overclock te wagen! Eerder had ik op CM7 al een 1.3GHz maar soms werd hij ineens loeiheet, bijvoorbeeld tijdens het navigeren met de zon op het dashboard. Dat zou nu verleden tijd moeten zijn.
Ik draai nu stabiel op 1.4GHz, ben verbaasd dat het werkt! Accuduur nog niet helemaal kunnen testen.
Advies voor governor en scheduler: interactive & row.
Linkje naar het kernel topic met genoeg uitleg:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097788
Ik draai m momenteel met Django Manouche 1.4, toch net wat stabieler dan CM10 van Pengus, hier werkt daadwerkelijk alles (perfecte GPS en dat soort dingen). Die kernel kan je er gewoon overheen zetten, je hoeft niks te wipen. Zelfs geen cache en dalvik cache.
Ik geloof dat daar een fix voor staat op xda... misschien dit:greatgonzo schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:37:
had al DM 1.4, nu de pengus kernel eroverheen gegooid. Maar nu kan ik verschillende apps op de externe SD niet meer openenen. Hoe zat het nu ook al weer met het niet meer herkennen van de externe SD?
http://forum.xda-develope...?p=35809359&postcount=315
30a is de engelse en nederlandse enzo versie, 30b is bulgaars en hongaars enzo, geloof ik.Rode76 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:30:
[...]
Kun je wat uitleg geven bij DM 1.4? Je kan kiezen uit 30a en b. Wat is daar het verschil tussen? Ik draai nu de pengus rom, die toch wat instabiel is. (reboots en dergelijke)
Verbinden en contacten uitlezen e.d. gaat prima, maar zodra het gesprek begint is er geen geluid.. Ik weet niet of de fout bij de rom ligt, bij Parrot of bij Android, ik vermoed het laatste.
Graag zou ik overstappen op android 4.2.2 Of dit nou AOSP of CM is, maakt mij niet zoveel uit. Wat zouden jullie aanraden? Bluetooth hoef ik niet in elk geval.
Moet ik weer overstappen op de oude bootloader? Welke is het meest stabiel?
Edit, het is gelukt, maar wat is het nut van Busybox, als ik zo gelijk een custom rom erop gooi?
Edit2:
Krijg DjangoManoucheX1.4_30A niet geflashed. Zodra hij DjangoManoucheX1.4_30A.zip\system\vendor\pittpatt\ models\recognition\face.face.y0-y0-22-b-N\full_model.bin probeert te extracten spring hij terug naar CWM.
[ Voor 44% gewijzigd door NoFearCreations op 21-02-2013 21:45 ]
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
Volgens mijn moet je alleen je partitie aanpassen als je naar de nieuwe Bootloader van ICS gaat niet de rom zelf. Paranoid Android van TonyP heeft bijv. 2 versies de oude BL en de nieuwe BL en dat is allebei 4.1.2.NoFearCreations schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:39:
Weinig reactie hier. Heb nu tijdelijk de Dovakin Rom met Kowalski kernel erop staan. Moet binnenkort eerst met de AIO tool mijn partitie aanpassen van GB, naar ICS. Daarna kan ik wel de Djangorom erop zetten.
Edit: Hierin zit overigens ook de Kowalski kernel
[ Voor 6% gewijzigd door M0nkeymen op 22-02-2013 11:26 ]
Deze ROM (PA) is de eerste (en ik heb er vele geprobeerd) die mij echt een superbeleving geeft voor de LGO2X. Enige nadeel: ik heb wel regelmatig (elke X uur) een freeze. Iemand anders ook dat probleem?M0nkeymen schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:23:
[...]
Volgens mijn moet je alleen je partitie aanpassen als je naar de nieuwe Bootloader van ICS gaat niet de rom zelf. Paranoid Android van TonyP heeft bijv. 2 versies de oude BL en de nieuwe BL en dat is allebei 4.1.2.
Ik heb PA build 7 draaien met Kowalski kernel exp 106 en heb ook regelmatig een freeze.Canis Lupus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:43:
[...]
Deze ROM (PA) is de eerste (en ik heb er vele geprobeerd) die mij echt een superbeleving geeft voor de LGO2X. Enige nadeel: ik heb wel regelmatig (elke X uur) een freeze. Iemand anders ook dat probleem?
Ook is de telefoon wat laggy op het moment.
Echter hiervoor had ik build 5 draaien met Kowalski kernel exp 101 en die was echt onwijs snappy.
Ik lees dat TonyP heel snel build 8 gaat uitbrengen, waarin weer de snappyness zit van build 5 (hij heeft er in build 7 wat uit gelaten, omdat hij dacht dat het de data corruptie veroorzaakte), dus zodra die uit is flash ik hem gelijk.
Ook heeft Pengus77 (de maker van de Kowalski kernel) een bug gevonden in zijn kernel wat mogelijk de freezes veroorzaakt. Met build 107 zou het opgelost moeten zijn.
Al met al is de community nog springlevend voor onze, inmiddels 2 jaar oude, LG.
En dat vind ik wel gaaf eigenlijk, want qua hardware kan onze telefoon nog erg goed meekomen.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik draai inderdaad ook nog versie 5speedme schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:50:
[...]
Ik heb PA build 7 draaien met Kowalski kernel exp 106 en heb ook regelmatig een freeze.
Ook is de telefoon wat laggy op het moment.
Echter hiervoor had ik build 5 draaien met Kowalski kernel exp 101 en die was echt onwijs snappy.
Ik lees dat TonyP heel snel build 8 gaat uitbrengen, waarin weer de snappyness zit van build 5 (hij heeft er in build 7 wat uit gelaten, omdat hij dacht dat het de data corruptie veroorzaakte), dus zodra die uit is flash ik hem gelijk.
Ook heeft Pengus77 (de maker van de Kowalski kernel) een bug gevonden in zijn kernel wat mogelijk de freezes veroorzaakt. Met build 107 zou het opgelost moeten zijn.
Al met al is de community nog springlevend voor onze, inmiddels 2 jaar oude, LG.
En dat vind ik wel gaaf eigenlijk, want qua hardware kan onze telefoon nog erg goed meekomen.

Moet ik ergens nog wat aanzetten, werkt hij niet met deze rom, of is mijn HDMI poort dood?
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Waar vind ik change releases van de laatste cm10?
Verwijderd