• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Even heel basic vraagje. Ik heb net ICS erin feflashed, maar nu zet PLay niet al mijn applicaties terug... en om ze nu 1 voor 1 opnieuw te selecteren en weer in de phone te zetten is niet de makkelijkste optie. Hoe kan ik google store zover krijgen alle apps weer automatisch te downloaden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Enige wat ik kan verzinnen is via: https://play.google.com/apps
Daar zie je apart nog welke je nog niet hebt geinstalleerd (maar vroeger wel).

Geen titanium oid backup gemaakt voordat je ging switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

serhat schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:05:

Geen titanium oid backup gemaakt voordat je ging switchen?
Hij was helemaal rot, titanium startte niet meer op. IPV van repareren heb ik het maar als een teken aangenomen dat ik eindelijk eens een rom met een wipe erin ging duwen. En dat is gelukt. *O*
/edit:
Alleen rooten heeft me nog geen geluk gebracht. -O-
-Superoneclick komt niet door de virus scanner. (kan ik nog een andere pc voor proberen)
-NV flash methode lukt niet om de telefoon in recovery mode te krijgen. (zondermeer is het aanzetten van de telefoon moeilijk, powerknop geeft geen terug koppeling of het goed gaat). Lees ik wel vaker. dus cwm erop wil niet.
-quickboot of cwmmanager app hebben root nodig. (kop of ei probleem).

Affijn, daar ga ik uitkomen. Als iemand een goede hint heeft hoe je powerbutton precies werkt, zodat de nvflash methode wil.... graag... (batterij eruit , powerknop+down geeft geen terugkoppeling wanneer het lukt?)

/Edit2...

pfff gelukt.

Truuk was dat je blind in recovery mode moet gaan blijkbaar. Je enige aanwijzing dat de telefoon in recovery mode staat is dat de pc drivers gaat installeren......

/Edit3:
Titanium backup kan pas recoveren nadat "applicatie lijst vernieuwen" ergens in een uithoek is geselecteerd.

... rare XDA. kan niet eens [ROM] android 4.0.4 - FLEX-ICER (V30A with aroma installer) CWM (Rev1.8) daar posten om te bedanken. omdat ik altijd eerst zoek voor te posten heb ik nog geen 10 posts...
- Standaard LG kernel, met su in gebakken en met LG geheugen eters verwijderd. Dat wou ik. Verder moet hij het doen.

EDIT4.... zo had de telefoon altijd al moeten zijn! licht gestripte ICS is een aanrader. Snellere reactie, leuke animaties. Goed vindbare preferences. Batterij zelfde grootte orde, al staat de wifi veel aan.

[ Voor 76% gewijzigd door leuk_he op 15-12-2012 15:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zijn er alweer veel mensen hier over op de nightlies van CM10? Ik denk eraan die weer erop te flashen namelijk, nu de callbug opgelost schijnt te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdesnoo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-08 15:21
martynvs schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:22:
Zijn er alweer veel mensen hier over op de nightlies van CM10? Ik denk eraan die weer erop te flashen namelijk, nu de callbug opgelost schijnt te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb de CM10 van 11-12 pas geinstalleerd. Die had nog steeds de callbug. En bluetooth werkte ook nog niet goed. Ik weet niet of de laatste nightlies het probleem niet meer hebben, maar ik blijf voorlopig op v30a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
marcdesnoo schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:55:
[...]

Ik heb de CM10 van 11-12 pas geinstalleerd. Die had nog steeds de callbug. En bluetooth werkte ook nog niet goed. Ik weet niet of de laatste nightlies het probleem niet meer hebben, maar ik blijf voorlopig op v30a.
Ok, bedankt voor de info! In dat geval blijf ik nog even op CM7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
leuk_he schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:08:
[...]

/Edit3:
Titanium backup kan pas recoveren nadat "applicatie lijst vernieuwen" ergens in een uithoek is geselecteerd.

... rare XDA. kan niet eens [ROM] android 4.0.4 - FLEX-ICER (V30A with aroma installer) CWM (Rev1.8) daar posten om te bedanken. omdat ik altijd eerst zoek voor te posten heb ik nog geen 10 posts...
- Standaard LG kernel, met su in gebakken en met LG geheugen eters verwijderd. Dat wou ik. Verder moet hij het doen.

EDIT4.... zo had de telefoon altijd al moeten zijn! licht gestripte ICS is een aanrader. Snellere reactie, leuke animaties. Goed vindbare preferences. Batterij zelfde grootte orde, al staat de wifi veel aan.
Ik denk dat ik die ook eens ga proberen, bedankt voor de info! Ik was redelijk tevreden over Topo's rom qua performance. De accuduur was waardeloos. Toen ik weer hoop had in CM10, kwam ik erachter hoe ENORM veel sneller deze werkte dan topo's V30A rom. Helaas is de call-bug nog niet opgelost dus die flex-comb lijkt me een mooie (tussen) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik heb mij gisteren iets raars mee gemaakt. Mijn LG viel uit, ik dacht eerst dat de accu leeg was, gezien het wel aan de lage kant was en ik er al een tijdje niet op had gekeken.

Enfin.. later aan het opladen bij een vriend thuis.. krijg ik een batterij logo met een hele grote warning icoontje erop. Een paar keer geprobeerd, bleef hetzelfde. Het laadde wel op. Eenmaal thuis verder opgeladen en aangezet. Bijna alles crashte, van de toetsenbord tot aan de launcher (Apex, LG Launcher werkte wel).

Zelfs logcat kon ik niet aankrijgen en ook niet via adb kon ik niet bij logcat komen om de problemen te onderzoeken. Mijn gevoel zei dat mijn data partitie helemaal kapot was.. beschadigd misschien. Gezien de apps die wel starten niet meer bij de instellingen konden.. Elke keer kreeg ik zo'n 'welkom.. log in..' en dergelijke. Data gereformat.. Ging iets beter, maar blijkbaar was er meer kapot.

Uiteindelijk nog wel bij de interne SD kunnen komen om er een backup van te maken, nvflash (3/4x) en toen alles terug gezet. Nu doet hij het weer. :/ Gisterennacht om half 3 kon ik eindelijk slapen. Gelukkig nu vanuit thuis aan het werken. Was bang dat ik even geen wekker meer zou hebben ook. :+

[EDIT]

Ik had trouwens ook direct even de stock kernel geprobeerd van DjangoManouche, maar het verschil met KingOfBirds kernel is enorm. De stock lijkt heel veel op de LG stock (misschien is dat het ook gewoon), wat bij mij vrij traag werd al heel snel. Bij KingOfBirds heb ik daar geen last van.

[ Voor 17% gewijzigd door serhat op 17-12-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:08:
Ik heb mij gisteren iets raars mee gemaakt. Mijn LG viel uit, ik dacht eerst dat de accu leeg was, gezien het wel aan de lage kant was en ik er al een tijdje niet op had gekeken.

Enfin.. later aan het opladen bij een vriend thuis.. krijg ik een batterij logo met een hele grote warning icoontje erop. Een paar keer geprobeerd, bleef hetzelfde. Het laadde wel op. Eenmaal thuis verder opgeladen en aangezet. Bijna alles crashte, van de toetsenbord tot aan de launcher (Apex, LG Launcher werkte wel).

Zelfs logcat kon ik niet aankrijgen en ook niet via adb kon ik niet bij logcat komen om de problemen te onderzoeken. Mijn gevoel zei dat mijn data partitie helemaal kapot was.. beschadigd misschien. Gezien de apps die wel starten niet meer bij de instellingen konden.. Elke keer kreeg ik zo'n 'welkom.. log in..' en dergelijke. Data gereformat.. Ging iets beter, maar blijkbaar was er meer kapot.

Uiteindelijk nog wel bij de interne SD kunnen komen om er een backup van te maken, nvflash (3/4x) en toen alles terug gezet. Nu doet hij het weer. :/ Gisterennacht om half 3 kon ik eindelijk slapen. Gelukkig nu vanuit thuis aan het werken. Was bang dat ik even geen wekker meer zou hebben ook. :+

[EDIT]

Ik had trouwens ook direct even de stock kernel geprobeerd van DjangoManouche, maar het verschil met KingOfBirds kernel is enorm. De stock lijkt heel veel op de LG stock (misschien is dat het ook gewoon), wat bij mij vrij traag werd al heel snel. Bij KingOfBirds heb ik daar geen last van.
Ow wat een gedoe zeg! Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat warning tekentje wel trouwens, dat is volgens mij als je een extreem lege accu hebt, zonder reserves. Gelukkig dat hij weer aan de praat is. Zou het heeeel misschien kunnen dat door het uitzetten van FSync in de KingOfbirds kernel (dat is een van de eigenschappen van die kernel) er een stukje geheugen corrupt is geraakt bij het plotseling uitvallen van de stroom (misschien accu leeg of bsod gehad?). Ik weet niet precies wat FSync is, behalve dat het iets met de manier van data wegschrijven van alle data te maken heeft en dat het uitzetten ervan je telefoon sneller maakt maar ook fatale gevolgen kan hebben als hij ineens zonder stroom komt te zitten.

Anyway, lang leve NVFlash!!! En lang leve thuiswerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
FSync is dat hij bestanden z.s.m. weg schrijft om voor zover ik weet de kans op dataverlies te minimaliseren. Als het uit staat zou het verder voor zover ik weet geen corrupte partitie(s) tot gevolg mogen hebben.. alleen dat een paar bestanden nog de oude content kunnen hebben. Laatste is stukken sneller, zeker als je heel veel weg probeert te schrijven of heel veel kleine bestanden denk ik. Eerste is sowieso veiliger maar dus ook trager.

Ben blij dat het goed is gekomen.. was toch wel even bang.. :)

Trouwens.. de DjangoManouche kernel t.o.v. de KingOfBirds kernel .. hij vind jij die 2 performen? Je vond de KingOfBirds sowieso veel accu slurpen, meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
serhat schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:08:

[EDIT]

Ik heb gisteren een soortgelijk iets gehad. Telefoon wilde niet meer uit de slaapstand komen, LED'jes gingen wel branden, maar scherm wilde niet meer aan. Na battery-pull bleef de bootanimatie hangen de android met de gitaar. Ook ik kreeg toen bij het aan de oplader leggen, de batterij met waarschuwingsicoon te zien.

Uiteindelijk heb ik dus DM er weer opnieuw opgezet. Echter vanochtend exact hetzelfde, na herstarten van de telefoon bleef de boot weer hangen bij de android met de gitaar......wordt er een beetje moe van, hoop echt dat er snel een stabiele CM10.1 komt!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Eerste wat ik altijd doe als ik DM installeer is direct een andere bootanimatie. Een lelijkere dan wat je standaard krijgt heb ik tot nu toe niet mee gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Bootanimatie gewoon verwijderen in de ZIP-file, dan krijg je het strakke Androidlogo.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:35:
Eerste wat ik altijd doe als ik DM installeer is direct een andere bootanimatie. Een lelijkere dan wat je standaard krijgt heb ik tot nu toe niet mee gemaakt. :+
Hoe vaak reboot jij je foon dan, en als je dat doet ga je er naar zitten kijken?

Die 2 keer per maand (hooguit) dat ik hem een reboot geef zal het mij een worst wezen wat er op het scherm gebeurd die halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
In het begin een paar keer omdat ik AdAway gebruik die je hosts file bij werkt om zo reclames te blokkeren, dan heeft hij een reboot nodig voordat het overal goed werkt. Ook installeer ik een custom font, een van de Rijkslettertypen. Dit maakt een lap tekst niet zo druk doen overkomen, waar ook een reboot voor nodig is. Titanium Backup, reboot. Etc..

Ja, ik zie hem daarna niet vaak meer.. maar als ik het makkelijk kan aanpassen.. waarom niet. We zitten op Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-01-2024
Voor degene die wat changelog info willen zien van de CM10. dit kan met een appje BBQLog.

ik draai zelf de laatste nightly nu. die van de 16e met callfix deed het goed. Behalve dan voor het bellen.
Heeft iemand ervaring met een goed werkende broadband i.c.m. de CM10 nightly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
lijkt erop dat er bij mij toch meteen al minder problemen met bellen zodra ik 3G uit zet of zelfs data helemaal uit zet. Ik zal dit de komende dagen es in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
erwin_jong schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:54:
Voor degene die wat changelog info willen zien van de CM10. dit kan met een appje BBQLog.

ik draai zelf de laatste nightly nu. die van de 16e met callfix deed het goed. Behalve dan voor het bellen.
Heeft iemand ervaring met een goed werkende broadband i.c.m. de CM10 nightly ?
Bedankt voor de tip over BBQlog, zoiets zocht ik. Begrijp ik goed dat de laatste nightlies nu wel goed werken? Is de callbug opgelost? Of bedoel je met 'behalve dan voor het bellen' dat de callbug er nog in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin_jong
Ja, inderdaad. Heb hoofdzakelijk alleen last van de call bug. En de camera app is nog niet echt super.

de nightly van 16-12 beviel me erg goed, behalve dat ik daar en met andere nightly's de call bug had. De call bug lijkt minder of niet aanwezig te zijn als ik alleen 2G of helemaal geen data gebruik.

Battery drains lijken ook minder te worden. Zonder wifi aan gaat er hooguit 1% per dag af.

Call bug is volgens mij nog steeds niet ondervangen met de daadwerkelijke reden. Ook nog eens omdat niet iedereen de call bug heeft. Gezien het bij mij invloed lijkt te hebben als ik geen 3G aan zet, lijkt het mij iets met radio te maken te hebben.

maar goed, eerst maar eens een paar dagen aanzien. Call bug was met 3G constant aanwezig voor zover ik weet en nu tot nu toe nog niet.

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
erwin_jong schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:06:
Battery drains lijken ook minder te worden. Zonder wifi aan gaat er hooguit 1% per dag af.
Jouw telefoon gaat 100 dagen mee? :+

• Rode76
  • Laatst online: 19-03 13:36
net nieuwe nightly geinstalleerd, werkt vooralsnog goed.
kan iemand vertellen wat er met die call bugg wordt bedoeld? net uitgetest, bellen ging goed, met en zonder data aan.
De CM is veel sneller dan de Stock, scheelt enorm. Ook werkt WiFi op de stock gewoon niet naar behoren, hij trekt de batterij in een paar uur helemaal leeg.

Nog iets, kan dat nieuwe toetsenbord uit de Stock ook op CM worden geplaatst?

[ Voor 42% gewijzigd door Rode76 op 21-12-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Rode76 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:26:
net nieuwe nightly geinstalleerd, werkt vooralsnog goed.
kan iemand vertellen wat er met die call bugg wordt bedoeld? net uitgetest, bellen ging goed, met en zonder data aan.
[...]
Bij mij was het zo dat ik tijdens het bellen wel gewoon geluid had enzo, maar dat mensen aan de andere kant klaagden over extreem veel ruis. Het rare aan de bug is dat hij niet bij iedereen optreedt en dat het soms pas na een paar dagen optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Geinig dat daar zoveel verschil in kan zetten.. ik hoefde er zelf echt geen moeite voor te doen.. het ging bijna elke keer juist mis.. Die ene keer dat het goed ging was 1 op de 10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
serhat schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:30:
Geinig dat daar zoveel verschil in kan zetten.. ik hoefde er zelf echt geen moeite voor te doen.. het ging bijna elke keer juist mis.. Die ene keer dat het goed ging was 1 op de 10+.
wel, ik heb die ene met dat kapotte scherm weer aan de praat. daar draait nu die nightly op. op mij eigen draait de stock.
het verschil in snelheid is zo groot, dat ik overweeg om op allebei cm te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik doelde op de callbug.. CM is sowieso sneller, maar met DjangoManouche + KingOfBirds kernel kom je ook een eind.. heb je iig geen last van de callbug.. Stock met wat tweaks waardoor het wel vrij rap is..

Zolang de callbug niet is opgelost, geen CM voor mij.. zo'n dealbreaker is dat voor mij.. zeker als het zoals ik hierboven zei 90% van de gevallen mis gaat. Als dat gefixt is, ga ik direct over op CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
edit: Call bug nog steeds zeer actueel! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

tijdje geleden overgestapt, toen naar de 28g versie. Ging redelijk lang goed met de batterijduur, maar het is de laatste tijd wel drama. Van 100 naar 38% overnacht.

Het meest gekke is, niet de bekende wifi drain lijkt het te veroorzaken (die had ik uitgezet), maar vooral de berichten-app is actief. Dat is toch vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Desnoods HandCent installeren en de Berichten app 'freezen' met Titanium Backup? Denk dat het gewoon een bug is dat niet veel voor komt, ik heb er iig geen last van..

Wat mij is opgevallen aan de Wifi drain trouwens is dat zolang ik thuis ben en dus verbonden ben met mijn Wifi ik geen drain merk.. juist onderweg (geen wifi) merk ik het veel.. Nu een kleine dag verder en maar 32% minder i.t.t. 80% accu rond deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Goed nieuws! De call-bug is opgelost. Weliswaar niet zomaar, er is een aangepaste versie gemaakt die werkt op de nieuwe bootloader, dezelfde als LG gebruikt met ICS. Het probleem is voorgoed opgelost.

Ik zal binnenkort eens omschrijven hoe en wat, maar hier staat ook alles omschreven in dit hele topic:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2058231&page=43

Ik kan in elk geval zeggen, de snelheidswinst t.o.v. v30A is enorm. Hij is ECHT ontzettend snel. Fijne kerstdagen allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Cool cool cool :).
Heb zelf vrij weinig last gehad van de call bug, davik/cache wipen, permissions fixen en update flashen verholp het probleem maar dit is natuurlijk nog beter :D.
Oh en jij ook fijne dagen d:)b.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
justin_ti schreef op maandag 24 december 2012 @ 21:54:
Goed nieuws! De call-bug is opgelost. Weliswaar niet zomaar, er is een aangepaste versie gemaakt die werkt op de nieuwe bootloader, dezelfde als LG gebruikt met ICS. Het probleem is voorgoed opgelost.

Ik zal binnenkort eens omschrijven hoe en wat, maar hier staat ook alles omschreven in dit hele topic:
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2058231&page=43

Ik kan in elk geval zeggen, de snelheidswinst t.o.v. v30A is enorm. Hij is ECHT ontzettend snel. Fijne kerstdagen allemaal!
Ik heb de rom uit het topic wat je vermeldde net geïnstalleerd, was echt heel makkelijk. (Ik kwam van DjangoManouche) En werkt tot nu toe fijn. Maar dat werkte de andere CM10 builds ook. Het is nu even afwachten hoe het zit met de call bug.
Ik heb de versie cm10 van 24-12-2012 trouwens.

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 10:17
iemand al ervaringen met deze MIUI V4 ROM : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2064242 ??

Ik lees net de berichten over de bootloader etc en ik kan niet wachten om terug te gaan naar MIUI!

Verwijderd

En hoe zit het met de wifi bug?

Ik wil wel over maar ik heb nog de 725 baseband. Het is zeker het beste om alles leeg te gooien en compleet opnieuw te beginnen met v30a??

• serhat
Wifi bug heb ik nog wel iig met de laatste CM. Ik vind hem zelfs erger dan op stock. Thuis met wifi aan draint hij ook vrij hard nu, terwijl hij dat met de stock bij mij niet deed, zo lang ik niet thuis was met wifi aan, was de drain wel hevig.

Ik heb iig een nieuwe Nexus 4 om mee te kloten.. Ik hoop nog steeds dat ze de wifi-drain ook nog fixen, zodat ik de Optimus aan mijn zwanger kan geven. Blijft een leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik had een tijdje weinig tijd om met mijn telefoon te kutten en het een en ander bij te houden. Ik draai nu een CM10 nightly van 16 november die ik via ROM manager geflashed heb. Ik wordt nu echter best gek van de batterij die supersnel leeg gaat, en de op vreemde momenten laggende interface en vastlopers.

Inmiddels is er echter veel gebeurt. Wat is op dit moment de beste keuze voor een ROM? Hoe kan ik die het handigste installeren? Kan ik daarna ook vlot door upgraden (= apps en instellingen behouden) als er een nieuwe versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:04
De callbug zit er nog steeds in, draai momenteel de versie van de 27e (cm10). Bij een eerdere versie had ik geen last van de bug (23 of 24).

Het vreemde is, ik kan wel prima bellen via mijn handsfree kit in de auto (middels bluetooth), dan is er wel geluid.
Hopelijk snel een fix want de rom werkt verder erg fijn en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wacht even voor mensen zomaar dingen door elkaar halen en verwarring verzaaien.

De call bug is niet aanwezig indien je de nieuwe bootloader gebruikt. De callbug ontstaat bij gebruik van de oude bootloader met een ICS of JB rom, of je nou CM of LG stock gebruikt. Het updaten van de bootloader is geen oplossing voor de call bug, maar is een workaround die LG zelf blijkbaar ook heeft gebruikt, waardoor de callbug niet of in elk geval niet merkbaar meer voorkomt.

Er wordt veel geanalyseerd omtrent deze bug om deze uiteindelijk alsnog op te kunnen lossen zodat CM10 op de oude bootloader werkt. Dit is het doel van Cyanogenmod omdat het teveel verwarring zou wekken als je gebruikers eerst de bootloader moet laten updaten.

Wil je een werkende CM10 zonder callbug en ZONDER wifi drain, dan is er een speciaal gepatchte versie uitgebracht die alleen werkt op een unlockte nieuwe bootloader.

Ik kan niet anders zeggen dan: lees de eerste en tweede post van dit topic goed door en kind kan de was doen!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231

In de tweede post kan ik tot nu toe persoonlijk alleen maar zeggen dat de wifi power fix extreem goed werkt! Echt nauwelijks battery drain op wifi, beter dan met CM7!!! De rom is eigenlijk bijna af. Touch led notificaties komen er ook in, wordt momenteel geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kan het later nog problemen geven als ik mijn bootloader vervang? Als CM10 bijvoorbeeld weer goed op de oude bootloader werkt, moet ik dan terug of kan ik de nieuwe dan blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
pientertje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:03:
Kan het later nog problemen geven als ik mijn bootloader vervang? Als CM10 bijvoorbeeld weer goed op de oude bootloader werkt, moet ik dan terug of kan ik de nieuwe dan blijven gebruiken?
Een rom moet worden gemaakt naar de bootloader, je kunt dus geen oude CM10 op de nieuwe bootloader zetten. Je kunt wel weer terug naar de oude bootloader + nieuwe CM10.

Hiervoor heeft iemand een geniale tool gemaakt om dat heel snel voor elkaar te krijgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020737

Je kunt sowieso een unbrick rom downloaden, die kan je overal overheen zetten, al heb je je telefoon verprutst met flashen. CM10 unbrick roms (met oude bootloader) zijn er! Je telefoon wordt dan zegmaar weer geïnstalleerd "from scratch", alles opnieuw er op en werkend. Ik ben persoonlijk al meer malen van v30A (nieuwe bootloader) naar CM10 op de oude bootloader en vervolgens weer naar CM10 voor de nieuwe bootloader gegaan. Is een koud kunstje.

Je herkent overigens welke bootloader je hebt op de volgende manier:
- Oude bootloader: eerste logo bij het aanzetten een grijs LG logo
- Nieuwe bootloader: eerste logo is dan roze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Hmm de CM10 op de nieuwe bootloader zorgt ervoor dat de callbug weg is.. maar de Wifi drain was er echt nog wel bij mij voor zover ik kon zien... Ik zal het anders even in de gaten houden.. Misschien ging hij gewoon snel leeg en maakte ik te snel aannames dat het nog de Wifi drain was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:30:
Hmm de CM10 op de nieuwe bootloader zorgt ervoor dat de callbug weg is.. maar de Wifi drain was er echt nog wel bij mij voor zover ik kon zien... Ik zal het anders even in de gaten houden.. Misschien ging hij gewoon snel leeg en maakte ik te snel aannames dat het nog de Wifi drain was.
Nee je moet het eigenlijk zo zien, de wifi drain heeft niets te maken met de bootloader maar het topic op xda gaat over meer dan de bootloader. Ze zijn de rom eigenlijk gewoon perfect aan het maken en dan wel gebaseerd op de nieuwe bootloader. ALLE issues worden onder handen genomen (stuk voor stuk) door Pengus77 en TonyP, die doen geloof ik het meest.

-WiFi drain is opgelost door de TX power bij te stellen en een ander slaapbeleid te gebruiken, allemaal afstelling in de drivers. Je moet er echter nog wel een patch voor installeren uit de tweede post.

-Touch led notificaties zijn ingebouwd
-HDMI zal snel helemaal goed werken
-WiFi data bug is bekend en de fix word nog geport van CM7 naar deze rom, alleen ze doen alles een voor een.

[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 28-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Aha kijk, toen ik die ROM had geinstalleerd voor de nieuwe bootloader stond de Wifi fix er niet bij.. Klinkt allemaal goed.. Kan ik mijn zwager mee blij maken binnenkort denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Haha ik denk het wel. Echt een super phone wordt het. Hij is er nog niet hoor.. nu wifi namelijk zo relaxed is heb ik weer last van die bug dat de data verbinding niet meer opkomt, maar ook daar wordt dus aan gewerkt. Het gaat nog even duren, want er is nog niemand mee bezig maar het staat op het lijstje. Ze doen alles rustig een voor een. Nouja rustig.. Het gaat allemaal aardig rap nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
justin_ti schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:39:
Haha ik denk het wel. Echt een super phone wordt het. Hij is er nog niet hoor.. nu wifi namelijk zo relaxed is heb ik weer last van die bug dat de data verbinding niet meer opkomt, maar ook daar wordt dus aan gewerkt. Het gaat nog even duren, want er is nog niemand mee bezig maar het staat op het lijstje. Ze doen alles rustig een voor een. Nouja rustig.. Het gaat allemaal aardig rap nu.
Klinkt zeker goed! Ik ga er vandaag maar even mee aan de slag. Wat ik alleen niet snap is dat dit wordt doorontwikkelt op een onofficiele versie van CM10. Hierdoor zal de auto-update functie van CM10 waarschijnlijk niet goed werken (dwz de verkeerde updates flashen). Hetzelfde heb ik bij mijn tablet (TF101). Waarom melden zij zich niet gewoon aan bij CM en werken ze niet aan de officiele versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Omdat de bugs i.c.m. de nieuwe bootloader worden gefixt, dit betekent niet automatisch dat het met de oude bootloader waar de officiele versie van CM10 gebruik van maak ook werkt. En zelfs als zou het compatibel zijn en ze zouden het doorgeven zou je tijdens het updaten problemen tegenkomen zolang de officiele CM10 niet de nieuwe bootloader versie gebruikt (i.e. voor is gebouwd).

Laat ze het eerst maar allemaal oplossen, iets meer gedoe voor ons als we willen updaten, maar daar heb ik het nu onderhand wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Het is een heel gedoe om bepaalde dingen door te krijgen bij het CM team, daar gaan hele procedures aan af blijkt. Dit was een eigen initiatief van een paar gebruikers en het blijkt allemaal erg goed te werken. Ze hebben wel geprobeerd om dit bij de ontwikkelaar neer te leggen, maar hij is het er niet mee eens dat het installeren van de nieuwe bootloader nodig is. Er worden dan ook regelmatig bepaalde audio fixes toegevoegd, maar ze werken alleen steeds niet tegen de call bug. Er zal dus vermoedelijk vroeg of laat een versie uitkomen die werkt op de oude bootloader en waar al deze fixes in zitten en die geen call bug heeft. Intussen hebben andere gebruikers het al veel sneller voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig dat CM ook zo ooit begonnen is uit een aantal gebruikers die wisten dat ze het beter konden dan de fabrikanten. De fabrikanten wilden niet luisteren dus brachten ze zelf een versie uit

Nu zie je weer een opsplitsing.. Er zijn andere gebruikers die het ook weer beter kunnen/denken te kunnen en wil CM dus niet 'luisteren'. Dus worden er weer eigen versies uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik zou het zelf een beetje afzwakken.. Dat er een heel proces bij komt kijken snap ik, kwaliteit-technisch gezien is dit ook wel belangrijk.. Zo wordt alles wat een developer incheckt door minstens een ander op kwaliteit gecontroleerd (gerrit code review) en weet ik niet wat.. zo hoort het ook als je voor kwaliteit wilt gaan, maar dan duren fixes, grotere dingen doorvoeren gemiddeld langer..

Van de anderen kant zal je altijd ook 'lead developers' hebben die bepaalde keuzes moeten maken voor bepaalde toestellen.. sommige zijn heel flexibel, de ander gaat echt voor kwaliteit en zullen tussenoplossingen, zoals 'dan maar een ander bootloader installeren en dit als basis voor je ROM gebruiken' echt niet willen. Ik kan voor beide wel iets zeggen, maar voor de gebruikers zou je sowieso het laatste willen. Je wilt gewoon dat het werkt en hoe ze dat voor elkaar krijgen maakt jou verder vrij weinig uit.

Het gevaar is natuurlijk dat de nieuwe bootloader blijkbaar iets echt anders doet waardoor het wel/niet gebeurt, want daar lijkt het nu wel op. Kans is groot dat als er later bugs komen voor ons toestel specifiek waar ze eigenlijk moeten kijken of het met de nieuwe en oude bootloader werkt, en mocht het bij de een werken en bij de ander niet.. een workaround verzinnen etc etc.. zo blijf je bezig.

Dat soort mogelijkheden wil je in je software voor zover mogelijk echt beperken.. anders wordt het bijna niet meer onderhoudbaar/komt het de kwaliteit niet ten goede en ga je als ontwikkelaar niet meer met lol aan zo'n project werken. Ik heb wel eens aan softwareprojecten gewerkt waar je echt na een tijdje totaal geen zin meer in had.

Ik wacht het wel af.. ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Het is mij inmiddels gelukt om de nieuwe bootloader en CM10 op mijn P990 te installeren. Als anderen het ook van plan zijn; let op bij de gapps. De laatste versies geven force closes, aangezien die gemaakt zijn voor Android 4.2. Helaas heet de gapps versie ook gewoon JB, dus dat zaaide bij mij wat verwarring. De laatste versie voor 4.1 is gapps20121011 geloof ik.
Verder werkt alles heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
martynvs schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:11:
Het is mij inmiddels gelukt om de nieuwe bootloader en CM10 op mijn P990 te installeren. Als anderen het ook van plan zijn; let op bij de gapps. De laatste versies geven force closes, aangezien die gemaakt zijn voor Android 4.2. Helaas heet de gapps versie ook gewoon JB, dus dat zaaide bij mij wat verwarring. De laatste versie voor 4.1 is gapps20121011 geloof ik.
Het is idd redelijk verwarrend, maar je kunt het makkelijk zien aan de Cyanogenmod versie die ervoor staat. Je moet echt de gapps van CM10.0.x hebben en niet van CM10.1.x:
http://goo.im/gapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
theRich schreef op donderdag 27 december 2012 @ 10:27:
iemand al ervaringen met deze MIUI V4 ROM : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2064242 ??

Ik lees net de berichten over de bootloader etc en ik kan niet wachten om terug te gaan naar MIUI!
Ik zou hem graag proberen. Maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid op.
Elke keer als ik hem flash dan start gewoon weer de oude rom op..
Dus nog eens het topic door lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
martynvs schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:11:
Zijn de issues uit cm helemaal opgelost? De camera deed het ook niet goed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Waarom niet DM 1.2 KoB ? Net zo snel als CM10 IMHO. Ik heb heel vaak de CM 10 geprobeerd , maar keer op keer ging ik terug naar DM. Stock ICS van LG is snel zat maar de maker van DM ( Carburano ) heeft nog wat tweaks gedaan . Mijn 2X draait op dit moment 1.2 GHz en dat is snel zat voor alle dagelijkse taken en gamen en zonder al de LG meuk erin . En de camera werkt gewoon . ( 1080p filmen en afspelen etc.) . De laatse DM is al gebaseerd op 30B .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:31
Ik heb zojuist TG P990 ICS V30A op mijn telefoon gezet en alles werkt.

Daarna (zoals in de handleiding beschreven (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231)) CM10 erop gezet (uit datzelfde topic) maar na het flashen blijft mijn telefoon in de boot animation hangen.

Heeft 1 van jullie dit probleem ook al gehad en weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Die CM10 heb ik geprobeerd vanaf DM . Geen probleem gehad . Heb je full wipe gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Brawler schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:12:
Die CM10 heb ik geprobeerd vanaf DM . Geen probleem gehad . Heb je full wipe gedaan ?
Full wipe na de installatie van TG P990 ICS V30A... oops.. dom dom vergeten.

Ga ik nu proberen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Brawler schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:53:
Waarom niet DM 1.2 KoB ? Net zo snel als CM10 IMHO. Ik heb heel vaak de CM 10 geprobeerd , maar keer op keer ging ik terug naar DM. Stock ICS van LG is snel zat maar de maker van DM ( Carburano ) heeft nog wat tweaks gedaan . Mijn 2X draait op dit moment 1.2 GHz en dat is snel zat voor alle dagelijkse taken en gamen en zonder al de LG meuk erin . En de camera werkt gewoon . ( 1080p filmen en afspelen etc.) . De laatse DM is al gebaseerd op 30B .
DM met KoB vind ik al vrij goed hoor, daar niet van. Maar ja, JB is JB. Project Butter merk je wel nu en dan. Dat je zonder gedoe Google Now kan gebruiken (op het eind zag ik wel een APKtje voor ICS waarmee dit ook kon) etc etc, vind ik wel goed.

CM functionaliteit vind ik ook gewoon handig, theming, power buttons uitgebreid instellen etc etc. Al snap ik je punt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Ja, ik snap het ook dat de mensen kiezen voor JB ( Project Butter ) . Persoonlijk, heb ik gewoon een smartphone nodig die echt soepel loopt en dat echt alle functies werkt zonder omweg . Met Froyo en Gingerbread was stock echt een drama ,maar met ICS niet meer .Gelukkig voor ons zijn er nog altijd XDA developers die LG/CM ROM nog verbetert . Ik vind trouwens goed dat CM bestaat . Zo goed dat ik donatie aan RC ( LG CM Developer ) overgemaakt ondanks dat ik geen gebruikt maakt van CM .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Sparkiezz schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:05:
Ik heb zojuist TG P990 ICS V30A op mijn telefoon gezet en alles werkt.

Daarna (zoals in de handleiding beschreven (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231)) CM10 erop gezet (uit datzelfde topic) maar na het flashen blijft mijn telefoon in de boot animation hangen.

Heeft 1 van jullie dit probleem ook al gehad en weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat ik fout doe?
Ik ben deze nu ook aan proberen. Is het mogelijk om met een nieuwere CM10 te werken en dan de (conservative) WiFi te patchen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Hebben jullie ook last van dat de wekker het niet (goed) doet op CM10 (unofficial 2012-12-28, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231)? Vanochtend wist ik dat mijn wekker 5 minuten te laat was. Toen ik vervolgens het scherm aan klikte op mijn P990, ging direct de wekker af, alsnog. Ik heb het zojuist nog eens getest en het gebeurde weer.
Ik denk dat de telefoon in iets te diepe slaap valt en de tijd vergeet of de wekker uit het geheugen haalt oid. Hebben jullie hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, heb ik ook gehad. Heb je de telefoon toevallig zelf in slaapstand laten gaan of met de power-knop? In het eerste geval ging de wekker bij mij dan pas af na het aanklikken van het scherm; in het tweede geval werkte de wekker correct.

Voor mij helaas te onbetrouwbaar, dus ben nu weer naar DM X 1.2 gegaan, die tot nu toe zeer goed en smooth werkt!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
martynvs schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:15:
Hebben jullie ook last van dat de wekker het niet (goed) doet op CM10 (unofficial 2012-12-28, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231)? Vanochtend wist ik dat mijn wekker 5 minuten te laat was. Toen ik vervolgens het scherm aan klikte op mijn P990, ging direct de wekker af, alsnog. Ik heb het zojuist nog eens getest en het gebeurde weer.
Ik denk dat de telefoon in iets te diepe slaap valt en de tijd vergeet of de wekker uit het geheugen haalt oid. Hebben jullie hier ook last van gehad?
Hee vanmorgen ging mijn wekker optijd af, wel zoals hierboven gezegd, telefoon uitgezet met de power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
timovd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:16:
[...]

Ik ben deze nu ook aan proberen. Is het mogelijk om met een nieuwere CM10 te werken en dan de (conservative) WiFi te patchen?
In het zelfde topic staan 2 zips, 1 voor de normale wifi en 1 voor de conservatieve wifi settings, je kan ze beiden flashen maar volgens mij is in de nieuwste unofficial CM10 de conservatieve standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ja, dat begrijp ik. Maar kun je deze zips ook flashen over een "normale" CM10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Waarschijnlijk wel, gezien hij alleen een ko bestand vervangt (kernel module). Ervan uitgaande dat de kernels verder dezelfde versie/compiler enzo gebruiken moet dit wel kunnen.

Maak zoals altijd natuurlijk een backup voordat je dit probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Undeclinable schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:43:
Ja, heb ik ook gehad. Heb je de telefoon toevallig zelf in slaapstand laten gaan of met de power-knop? In het eerste geval ging de wekker bij mij dan pas af na het aanklikken van het scherm; in het tweede geval werkte de wekker correct.
Ik zet hem altijd zelf in slaapstand met de powerknop. Met CM7.2 was dat nooit een probleem. Nu wel dus? Ik zal het morgen eens testen als ik hem niet zelf in slaapstand zet.
Het viel me net overigens op dat de tijd verspringt als ik mijn telefoon uit slaapstand haal. Dat was me bij CM7.2 ook nooit opgevallen. Zal dat ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hoeveel ruimte hebben jullie eigenlijk over op je system rom? Ik vind mijn telefoon soms zo traag, en volgens titanium back up, gebruik ik het volgende:

systeem rom: 528 mb (29 mb vrij)
intern: 1,55 gb (1 gb vrij)
SD kaart 5,66 gb (4,3 gb vrij)
ext.SD kaart 8,04 gb (3,44 gb vrij)

Zijn dit vreemde getallen? Zo'n beetje alle verplaatsbare apps heb ik via titanium backup+root overgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Op CM10 heb ik dit:

Systeem-Rom: 361 mb (19.4 MB vrij, oude bootloader)
Intern: 1.58GB (380 MB vrij)
SD-Kaart: 5.66GB (390 MB vrij)
Ext. SD-kaart 16GB (9.33 GB vrij).

Lijkt me dus prima.

Ik ben binnenkort ook weg uit dit topic, ga een Jiayu G3 van Tweaker Q-bone kopen :).
€207,50 incl verzenden voor het toestel (Iron Gray), zwart hoesje en screenprotector, nette prijs lijkt me zo.
Kan mn LG Optimus 2x de deur uit, die valt van ellende uit elkaar :p.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er anderen die last hebben dat Titanium Backup op Django Manouche (versie X 1.2 V30B) aangeeft niet meer geroot te zijn?
Andere programma's (superuser) geven geen problemen. Irritant, nu kan ik geen backups terugzetten.

Ik moet trouwens zeggen dat ik DM X 1.2 wel trager aan vind voelen van CM7.2 en CM10. Misschien toch maar over op CM10 met de nieuwe bootloader (en dus zonder callbug :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Bij mij was DM ook traag af en toe, totdat ik de KingOfBirds kernel installeerde.

Titanium heeft daar wel eens last van. Je kan het beste je telefoon even restarten of via de apps hem even killen. Daarna zou je Titanium opnieuw kunnen starten waardoor hij opnieuw root vraagt.. Vaak gaat het daarna wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

serhat schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:54:
Bij mij was DM ook traag af en toe, totdat ik de KingOfBirds kernel installeerde.
KoB standaard of OC? (ik heb standaard)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
standaard KoB... OC enzo doe ik al een lange tijd niet meer.. als ik er iets mis gaat vraag ik mij dan elke keer af of het nou de ROM, baseband, kernel OF het OC het probleem is.. Schiet niet op :+

Iig vergeleken met stock was het sneller en bleef sowieso stukken minder laggen. Kwam niet zo vaak voor. Het is geen CM10 snelheid nee, maar dat komt denk ik meer door project butter. Gevoelsmatig lijkt het sneller terwijl het dat waarschijnlijk niet eens is.

[ Voor 41% gewijzigd door serhat op 03-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Afgelopen weekend CM10 op de O2x (Made in Korea) van mijn vriendin gezet.
Ik heb eerst de nieuwe bootloader er op gezet.
Vervolgens DM x 1.2 er op gezet. (even mee gespeeld, maar vond het maar niets)
Daarna de 20121230 recovery van Pengus en de 20121228 CM10 ROM geflashed (en uiteraard de GAPPS).

De telefoon is super fast en smooth en de batterij is ook niet verkeerd; ook niet met veel WiFi.

Huidige specs:
BB: SU660 0420 (APR-20-2012) V20m (TonyP)
Kernel: 2.6.39.4-CM+ (20121228 )
CM version: 20121228-unofficial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel1995
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-08 15:08
Ik heb CM10 een week gehad, maar ik kan echt niet leven met die wifi drain :P
ik heb mijn batterij toch minstens tot de namiddag nodig, en ik heb hele dag wifi aan.
callbug heb ik geen last van gelukkig. nu draai ik DM X1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb [ROM] android 4.0.4 - FLEX-ICER (ICS gebaseerde rom) draaien, en nu heb ik al 2x gezien dat na een reboot opeens de jaar/datum op jan 1970 staat. Nog iemand dat probleem?

-Tijd vanuit netwerk uit.
-auto timezone aan.
-Clocksync (root) corrigeert het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@michiel, welke CM10 heb je gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
leuk_he schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:38:
Ik heb [ROM] android 4.0.4 - FLEX-ICER (ICS gebaseerde rom) draaien, en nu heb ik al 2x gezien dat na een reboot opeens de jaar/datum op jan 1970 staat. Nog iemand dat probleem?

-Tijd vanuit netwerk uit.
-auto timezone aan.
-Clocksync (root) corrigeert het gelukkig weer.
Blijft hij dan ook op 1970 staan? Ik had hier ook last van, maar soms na 5 seconden soms na 1 minuut fixte hij het vanzelf weer. Daar hoefde ik iig geen apps van derden voor te installeren. Tijd vanuit netwerk staat bij mij standaard ook uit, dat zou het niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel1995
timovd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:44:
@michiel, welke CM10 heb je gedraaid?
Ik had hem met kerstmis geflasht, dus dat zal dan de 24-12 of de 25-12 zijn geweest.

Moet ik trouwens bij de unofficial cm10 op nieuwe bootloader allebei die wifi fixes installeren?
aangezien er bij de onderste "power hungry" staat 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door michiel1995 op 03-01-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Er zijn twee verschillende WiFi-fixes. De conservative verbruikt minder batterij dan de Normal. Volgens mij zit deze al ingebakken in de ROM uit eerdergenoemde post. Maar ik heb hem voor de zekerheid nog eens geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel1995
Hoe is de battery life met cm10 @ nieuwe bootloader + conservative fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

serhat schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:56:
[...]

Blijft hij dan ook op 1970 staan? Ik had hier ook last van, maar soms na 5 seconden soms na 1 minuut fixte hij het vanzelf weer. Daar hoefde ik iig geen apps van derden voor te installeren. Tijd vanuit netwerk staat bij mij standaard ook uit, dat zou het niet mogen zijn.
Niet echt heel goed kunnen testen. dit jaar 2x gebeurd, eerste keer zie ik de melding van whatsapp, dat de datum tijd verkeerd staat, en een melding van clocksync dat hij de tijd een paar miljoen seconden(ofzo) heeft aangepast

2e keer was na een rare reboot toen ik de lader ontkoppelde, na 2 minuten zelf clocksync opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
De bug om van wifi naar data over te gaan is ook opgelost! Je zult er alleen wel wat voor moeten doen. De oplossing is om erase cal data (radio calibratie verwijderen) aan te zetten bij het flashen van een baseband. Het nadeel hiervan is, is dat het imei nummer gewist wordt, wat weer voor meer werk zorgt. Hiervoor heb je namelijk een stock rom nodig (django manouche is ook goed) om via het hidden menu een bepaald soort verbinding te maken met de PC en het goede imei nummer weer in te typen. Behoorlijk wat werk, maar het werkt bij iedereen en het is een bekend fenomeen bij meerdere telefoons!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2075564

Persoonlijk gok ik dat het probleem bij een specifieke baseband is ontstaan en nooit meer is weggegaan. Hij herkent edge niet meer als edge (staat in post 9 wel een radio log VOOR het wissen en NA het wissen van de call data, met vet gedrukte regels het verschil. Daar hoef je geen dev voor te zijn om dat te begrijpen).

[ Voor 21% gewijzigd door justin_ti op 04-01-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25

M0nkeymen

Monkeystyle!

Is de call-bug nu ook opgelost in de officiele CM10?

[ Voor 3% gewijzigd door M0nkeymen op 04-01-2013 11:52 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
M0nkeymen schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:36:
Is de call-bug nu ook opgelost in de officiele CM10?
Als het goed is wel. Ik zou even de berichten in dit topic volgen om te kijken wat mensen zeggen over de nieuwste nightly na 1-2 dagen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm die procedure van de niet terugkomende data verbindingen verhelpt heel veel vage problemen waarvan we tot nu toe denken dat het door de hardware revisie komt.. vermoeddelijk. Je kunt heel makkelijk kijken of je ook de dupe bent: bekijk je imei nummer bij about phone. Als er heel veel nullen in staan ben je de lul en zou je hem kunnen herstellen.

[edit]

behoorlijk lang bezig geweest om dat hele hyperterminal voor mekaar te krijgen maar het is gelukt. Wil je de wifi data bug oplossen? Het werkt echt!!! :)

Ik doe even mijn situatie. DWZ nieuwe ICS bootloader + aangepaste CM10.

-Maak een nandroid backup van je systeem, eventueel even kopieren naar je pc zodat je m 100% zekerweten houdt.
-Download bijvoorbeeld Django Manouche X van xda (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2038631)
-Flash een favoriete Baseband en vink erase cal data aan!
-Flash de Django Manouche rom en ga naar het hidden menu: bel 3845#*990#
-Ga naar Port settings en druk op CP USB (niet rebooten ofzo) en verbind usb
- Download hyperterminal trial (http://www.hilgraeve.com/hyperterminal/) en start m op. Je kunt alles met landcode en regiocode annuleren, op een gegevenmoment kom je in een soort witte prompt. Zodra je wil typen komen er instellingen naar boven. Je moet de goede com-poort kiezen en bij geavanceerd de bitrate op 115200 zetten.
- Je kunt nu typen in het witte scherm. Typ AT. Krijg je OK terug dan is het goed. Anders even een andere com poort proberen tot het goed is.
- Typ het imei nummer in wat onder je accu staat. Lees hieronder maar hoe. Het is gewoon een kwestie van zoiets als dit letterlijk in typen (NIET plakken dan gaat het vreselijk mis, ervaring hier)

at%imei=123456789012345 [op enter drukken]
- Het prog zegt waarschijnlijk imei write succes. Verbreek de verbinding en zet je nandroid backup weer terug.
Originally Posted by Raum1807
Maybe you should add that the IMEI number must be entered without dashes.
It seems to be a common mistake.
For example if your IMEI on the sticker is 123456-78-901234-5 then the command must be at%imei=123456789012345

[ Voor 71% gewijzigd door justin_ti op 04-01-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Wat ik uit dat topic begreep is dat het misschien is gekomen door het flashen van een baseband in het verleden die het IMEI verwijderd?

Ik snap dan op zich wel waarom RC altijd zegt dat hij nooit z'n baseband/RIL veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

even voor mijn idee: als je nu een custom rom op het toestel hebt staan, kun je toch niet meer naar de officiele 4.0, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

greatgonzo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:16:
even voor mijn idee: als je nu een custom rom op het toestel hebt staan, kun je toch niet meer naar de officiele 4.0, of wel?
Dat kan wel, je kunt gewoon weer een stock 2.3 erop zetten en vandaar updaten volgens mij.

Interessanter voor mij is een officiële CM10 :) zonder al dat gedoe met bootloaders e.d. Ik wacht nog even de call-bug resulaten af van de komende dagen anders gaat ie erop.

[ Voor 21% gewijzigd door M0nkeymen op 04-01-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
Ben er niet zo bekend mee, maar waarom zie ik de commit met de callbug fix niet terug in de changelog van CM10 voor de P990? Zou toch in de build van 3 of 4 januari moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Aeonis schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:09:
Ben er niet zo bekend mee, maar waarom zie ik de commit met de callbug fix niet terug in de changelog van CM10 voor de P990? Zou toch in de build van 3 of 4 januari moeten zitten?
Het is deze commit van 2 januari ;) .

edit: link aangepast

[ Voor 10% gewijzigd door M0nkeymen op 05-01-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Gaan jullie (als de callbug echt gefixt is) weer terug naar de officiele CM? Ik zit zelf met CM10 op de nieuwe bootloader namelijk, maar de update functie vond ik wel handig. Zijn er verder voordelen van de officiele CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
oke na langeeeeeee tijd wachten is de officiele v30a via de lg update tool te downloaden. ik laat het hierbij. over 2 maanden loopt me abbo af en ga ik een nieuw toestel halen. nooit meer lg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
martynvs schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:11:
Gaan jullie (als de callbug echt gefixt is) weer terug naar de officiele CM? Ik zit zelf met CM10 op de nieuwe bootloader namelijk, maar de update functie vond ik wel handig. Zijn er verder voordelen van de officiele CM?
Als de call bug opgelost is wordt er misschien besloten dat het verdergaan op de oude bootloader de nieuwe standaard wordt. In dat geval ga ik wel weer terug. Anders blijf ik mooi op de nieuwe. Er zitten volgens mij geen voor of nadelen aan. Ik moet wel zeggen... de belkwaliteit op de oude bootloader was ZO helder, ik wist niet eens dat deze telefoon dat kon. Alleen kwamen toen dus steeds die call bugs na een dag tevoorschijn. De versie voor de nieuwe bootloader klinkt meer als vanouds, opzich ook niet heel veel mis mee.

Ik heb gisteren dus mijn imei nummer weer hersteld omdat die helemaal verpest bleek te zijn en de radiocalibratie weggegooid. Opvallend genoeg bleef de batterij nu de eerste 3 uur op 100% staan op de 3g verbinding! Het is ook daadwerkelijk te verklaren, de radio bleef maar dingen sturen wat uiteindelijk zorgt voor een battery drain. Met het programma hyperterminal maak je een soort live verbinding met de radio van je telefoon en zie je ook voorbij komen wat er gebeurt. Voor het wissel van de cal data werd het hele scherm overspoeld met tientallen regels per seconde met allerlei data van vorig jaar en radio dit radio dat, na het wissen van de cal data was het scherm gewoon blank.

Na 10 uur de wifi verbinding uitgezet, binnen 5 seconden had ik weer een 3g verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
wil de telefoon van mijn vriendin updaten, maar de pc herkent de telefoon gewoon niet, draai nu cm7.2. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Weet iemand hoe het zit in CM10 met de interne en externe SD kaart? Volgens mij wordt de interne kaart nu herkent als sdcard0, en de externe als sdcard1.
In CM7 gebruikte ik de interne SD nooit en altijd de externe. Dus van sommige apps (b.v. maps van CoPilot navigatie) staat er data op die externe kaart.
Maar nu in CM10 wordt dit niet herkend, omdat de apps standaard naar sdcard0 kijken.
Kan ik zonder problemen de files naar de interne SD kopieren, zonder dat deze verwijderd wordt bij een CM10 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
Nou cm10 draait na een hoop gevloek. Nu nog een kernel zoeken, staat nu nog de cm7 kernel op, maar dat werkt wel.

Welke baseband gebruiken jullie?
En hoe hebben jullie de wifibug opgelost?

En de oude bootloader staat er op, moet ik de nieuwe willen en zo ja, hoe moet dat?

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 06-01-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
M0nkeymen schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 09:13:
[...]

Het is deze commit van 2 januari ;) .

edit: link aangepast
Kan iemand mij dan uitleggen wat het verschil is tussen de repo's lge-kernel-star en lge-kernel-mako? Ik zie inderdaad dat op 2 januari de commit met de callbug fix is gemerged in lge-kernel-star, echter wanneer ik in de ROM manager op mijn telefoon kijk in de changelog van CM10, zie ik alleen maar commits van lge-kernel-mako.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Aeonis schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:53:
[...]

Kan iemand mij dan uitleggen wat het verschil is tussen de repo's lge-kernel-star en lge-kernel-mako? Ik zie inderdaad dat op 2 januari de commit met de callbug fix is gemerged in lge-kernel-star, echter wanneer ik in de ROM manager op mijn telefoon kijk in de changelog van CM10, zie ik alleen maar commits van lge-kernel-mako.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zit ut zo...

Als je op github zelf kijkt staat er:
kernels
lge-kernel-mako -> Google Nexus 4's kernel
lge-kernel-star -> Linux kernel for the P990/Optimus 2X/G2x

device zelf
android_device_lge_p990 -> LGE P990 Device for CyanogenMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
justin_ti schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:52:
[...]

Ik heb gisteren dus mijn imei nummer weer hersteld omdat die helemaal verpest bleek te zijn en de radiocalibratie weggegooid. Opvallend genoeg bleef de batterij nu de eerste 3 uur op 100% staan op de 3g verbinding! Het is ook daadwerkelijk te verklaren, de radio bleef maar dingen sturen wat uiteindelijk zorgt voor een battery drain. Met het programma hyperterminal maak je een soort live verbinding met de radio van je telefoon en zie je ook voorbij komen wat er gebeurt. Voor het wissel van de cal data werd het hele scherm overspoeld met tientallen regels per seconde met allerlei data van vorig jaar en radio dit radio dat, na het wissen van de cal data was het scherm gewoon blank.

Na 10 uur de wifi verbinding uitgezet, binnen 5 seconden had ik weer een 3g verbinding. :)
Is die verwijdering van de radio calibratie ook nodig als je op Stock draait? En hoe moet dit dan?

Al meer bekend over de officiële CM nightlies? (call bug en camera bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik draai nu alweer een week op DM 1.2 OC versie met KoB OC kernel en heb de P990 overclockt naar 1,2 Ghz.....wat een verschil zeg !
Geen lags meer en werkt echt heerlijk nu.

Ok, het is dus de officiele LG release met flink wat tweaks en een custom kernel.
Wel op de nieuwe bootloader/partitie layout.

Voorlopig hoef ik niet terug naar CM, wat normaal wel mijn voorkeur heeft boven de LG rom.
Pas als alle bugs uit CM zijn zal ik overwegen om weer naar CM terug te gaan :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste