Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb deze gebruikt: http://d-h.st/users/gueste/?fld_id=7432#files (wel even de 28G nemen, de 28E staat er ook bij). Voor zover ik lees staat er geen baseband bij, ik had nog de 725 als ik mij niet vergis. Deze lijkt het gewoon verder te doen. De nieuwe roms die kunnne oude basebands iig niet meer 'weergeven' bij 'over software'. Bij mij staat er dan nu ook unknown baseband. Het werkt verder prima, dus daarom dat ik het ook niet aan raak.

Ik werd net getriggerd om ook even bluetooth te testen wat bij mij met CM10, maar ook CM7 de laatste tijd niet zo goed deed (i.c.m. verschillende basebands). En zelfs die doet het nu. Ik ben iig erg bij.

Deze kan ook je /data backuppen, maar dat zou ik niet aanraden is eigenlijk ook alleen bedoeld als je van een andere ICS rom komt. Driver voor nvflash (APX driver) zit ook erbij. Het is een compleet pakket met alles.

Een tip die ik ook mee kan geven is, om vooral te vergeten gapps te installeren. Gezien het een officiele rom is, zit gapps er al bij.

[ Voor 10% gewijzigd door serhat op 24-11-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb nu dus al een tijd 28G en ik ben er erg tevreden over
Maar vandaag kwam ik er achter dat ik met de camera niet in kan zoomen als ik in ga zoomen neemt tie een foto
Iemand anders dit probleem ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
neelle schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:08:
Ik heb nu dus al een tijd 28G en ik ben er erg tevreden over
Maar vandaag kwam ik er achter dat ik met de camera niet in kan zoomen als ik in ga zoomen neemt tie een foto
Iemand anders dit probleem ook ?
Ik heb het even getest voor je.. Zelf maak ik nauwelijks gebruik van de camera.. maar ik heb dat inderdaad ook. Misschien even wachten op de 28h of hoger.. :P per versie wordt er genoeg verbeterd lijkt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik vroeg me trouwens af of de productie van ROMS onder ICS (4.0) nu compleet gestopt is na de komst van 4.1. Want als ik snel op XDA lees, lijkt 4.0 niet echt last te hebben van de battery-drain onder WIFI, waar 4.1 wel mee kampt.

Je zou mijn vraag ook anders kunnen lezen: is er inmiddels een doorontwikkelde 4.0 ROM die wel stabiel is en een goede batterijduur houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Wat ik wel heb gemerkt is dat de 4.0 van LG zelf het sowieso langer uit houdt dan de CM10 ROM. Al gaat hij nog steeds, voor mijn doen - vergeleken met Gingerbread, toch nog redelijk sneller leeg. Maar dat kan ook nog door de batterijcalibratie komen die na enkele opladingen optimaler werkt.

De LG versie (samen met de nieuwe bootloader en andere 'meuk') zorgt ervoor dat de call bug blijkbaar niet op treedt. Ik kan mij voorstellen dat dit ook de WIFI-drain op lost. Of zijn er al gebruikers die de zip versie van ICS gebruiken en daar dan ook geen problemen meer mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik vind het sowieso opvallend dat deze problemen er nooit waren in bijvoorbeeld NovaHD (ICS) en ParanoidAndroid (JB). Toevallig hadden ze daar geen kernel sources van de SU660 beschikbaar... ik blijf het opvallend vinden. Hoewel de WiFi drain daar wel was volgens mij, maar de call bug nooit eerder gezien.

Ik merkte trouwens met de flashable zip van 28g dat extreme WiFi drain ook duidelijk niet aanwezig was. Hij was niet zo zuinig als GB, vannacht heb ik bijvoorbeeld op WiFi maar 6% verloren in een nacht van 7 uur.

Ga vanmiddag v28g flashen. Ik lees op XDA dat er idd een heel sterk verband is tussen al deze bug's en de untouched bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik vind het lastig mijn moment te kiezen: van de ene kant wil ik zo snel mogelijk af van mijn stock GB, die zeker in de loop van de dag super traag wordt (app-history die toch veel op de achtergrond bezig blijft, zoals hierboven ook al benoemd).

Maar van de andere kant zie ik zo veel updates van 4.1 steeds langskomen, die weer meer bugs oplossen, waardoor ik denk: blij dat ik nog niet ben over gegaan.

Ik weet nu tenminste wat ik heb, een optimus 2x die gaandeweg traag wordt... bij de overstap naar een custom rom ben ik wel veel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:25:
Ik vind het sowieso opvallend dat deze problemen er nooit waren in bijvoorbeeld NovaHD (ICS) en ParanoidAndroid (JB). Toevallig hadden ze daar geen kernel sources van de SU660 beschikbaar... ik blijf het opvallend vinden. Hoewel de WiFi drain daar wel was volgens mij, maar de call bug nooit eerder gezien.

Ik merkte trouwens met de flashable zip van 28g dat extreme WiFi drain ook duidelijk niet aanwezig was. Hij was niet zo zuinig als GB, vannacht heb ik bijvoorbeeld op WiFi maar 6% verloren in een nacht van 7 uur.

Ga vanmiddag v28g flashen. Ik lees op XDA dat er idd een heel sterk verband is tussen al deze bug's en de untouched bootloader.
Ik heb het gevoel juist dat de problemen veroorzaakt worden door de nieuwe LG drivers voor ICS.. Die alles sneller maken en meer ondersteunen. Alleen werken ze dus, zo lijkt het nadat ik dus ICS van LG heb geinstalleerd met de bootloader en dergelijke, dat daar ook genoeg belangrijke dingen zijn veranderd, die elkaar nodig hebben om goed te werken. Afhankelijkheden if you will.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe CM10 zou werken als ze het zeg maar zouden gieten in de partitie layout van de LG ICS en dat het dan ook dus met de nieuwe bootloader zou kunnen werken, of het dan opgelost is.
greatgonzo schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:30:
Ik vind het lastig mijn moment te kiezen: van de ene kant wil ik zo snel mogelijk af van mijn stock GB, die zeker in de loop van de dag super traag wordt (app-history die toch veel op de achtergrond bezig blijft, zoals hierboven ook al benoemd).

Maar van de andere kant zie ik zo veel updates van 4.1 steeds langskomen, die weer meer bugs oplossen, waardoor ik denk: blij dat ik nog niet ben over gegaan.

Ik weet nu tenminste wat ik heb, een optimus 2x die gaandeweg traag wordt... bij de overstap naar een custom rom ben ik wel veel kwijt.
Ik snap het heel goed. Al moet ik wel toegeven dat ICS nu wel heel goed werkt van LG met de fixes die de afgelopen pagina's besproken is. Met CM10 had ik best wat vastloper enzo ook. 1-2 per dag vaak. Sinds vrijdag heb ik er nog geen last van gehad. Af en toe lagt hij nog wel even, maar als dat het ergste is. Verder werkt mijn bluetooth ook nu, wat ik een hele grote pluspunt vind.

Een tip zou zijn om het even nog te volgen.. en als de geluiden vrij positief zijn/blijven om ook over te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

LG P990 Stock ICS flashable zip by harsh & tonyp (based on v28g) leek me wel wat, vanavond heb ik wat tijd... wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
greatgonzo schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:46:
LG P990 Stock ICS flashable zip by harsh & tonyp (based on v28g) leek me wel wat, vanavond heb ik wat tijd... wie weet ;)
Die moet je dus juist niet nemen :P Maar ik geef je helemaal gelijk, door de bomen zie je soms het bos niet meer! [edit] de reden is dat die ook de call-bug heeft!

Serhat heeft net een linkje geplaatst naar de versie die hij heeft draaien. Dat is volgens mij een aardig goeie benadering van 100% stock + CWM.
Ik heb deze gebruikt: http://d-h.st/users/gueste/?fld_id=7432#files (wel even de 28G nemen, de 28E staat er ook bij). Voor zover ik lees staat er geen baseband bij, ik had nog de 725 als ik mij niet vergis. Deze lijkt het gewoon verder te doen. De nieuwe roms die kunnne oude basebands iig niet meer 'weergeven' bij 'over software'. Bij mij staat er dan nu ook unknown baseband. Het werkt verder prima, dus daarom dat ik het ook niet aan raak.
[edit]

Ik ben ook overgegaan op v28G. Hopen dat hij het lang uithoudt. Eerste indruk is in elk geval positiever dan 28g flashable zip omdat er veel meer in de rom zit (alle LG crapware waarvan ik sommige ook best wel goed vind). Hij is niet zo snel als CM10 maar het proberen waard:)

Laat die telefoontjes maar komen=)

[edit2]
Iemand die een poging doet de call bug op te lossen, het lijkt serieus!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2014677

[ Voor 20% gewijzigd door justin_ti op 26-11-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Nou, ik ben ook overgestapt, op die versie die Serhat noemt. Was eerst ff uitzoeken hoe het werkt, en heb ook nog een NVflash backup(?) gemaakt waar ik niets van terug zag. Toen gewoon uit de zip geinstalleerd.

Ben er nog niet uit of het lekker smooth werkt, moet ook weer alle apps terugzetten (titanium backup pakte mijn backup niet?) Maar het zal wel goed komen.

Paar kleine vraagjes (die misschien ook aan mn instellingen/ICS kunnen liggen)
- whatsapp lijkt geen push berichten door te sturen. Heb ik iets verkeerd staan?
- Batterij lijkt zich goed te houden, moet nog wel de batterij kalibreren. Welk programma is hiervoor geschikt?

[ Voor 27% gewijzigd door greatgonzo op 27-11-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
greatgonzo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:51:
Nou, ik ben ook overgestapt, op die versie die Serhat noemt. Was eerst ff uitzoeken hoe het werkt, en heb ook nog een NVflash backup(?) gemaakt waar ik niets van terug zag. Toen gewoon uit de zip geinstalleerd.

Ben er nog niet uit of het lekker smooth werkt, moet ook weer alle apps terugzetten (titanium backup pakte mijn backup niet?) Maar het zal wel goed komen.

- whatsapp lijkt geen push berichten door te sturen. Heb ik iets verkeerd staan?
- Batterij lijkt zich goed te houden, moet nog wel de batterij kalibreren. Welk programma is hiervoor geschikt?
Zoals een paar keer gemeld, formateert de installatie wel je interne SD.. zolang je TB backups naar de externe gaan, geen probleem, maar als ze op de interne staan zoals bij mij, is een handmatige backup wel verstandig.

- Whatsapp werkt hier gewoon goed.
- BatteryCalibration gebruik ik, maar hij verwijdert eigenlijk alleen maar een bestand. Dit kan je ook via CWM doen, scheelt je weer een app installeren als je dat heel erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
greatgonzo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:51:

Whatsapp werkt niet goed als de datum niet goed staat, kan dat het zijn? Anders kan het zijn dat je op een ziggo router met WiFi zit, maar dat lijkt me sterk want dan had je het probleem al eerder moeten ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:34:
[...]

Whatsapp werkt niet goed als de datum niet goed staat, kan dat het zijn? Anders kan het zijn dat je op een ziggo router met WiFi zit, maar dat lijkt me sterk want dan had je het probleem al eerder moeten ervaren.
Daar heb ik soms wel last van.. dat als mijn telefoon opstart dat hij de tijd niet weet, waardoor er 1:00 staat.. soms na enkele minuten pas weet hij van.. ohja.. dat was het.. maar dan krijg ik netjes een melding van whatsapp dat ik iets aan de datum/tijd moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb sinds ik ben overgestapt ook het probleem dat de snelkoppelingen in het homescreen weer verwijderd worden na een reboot. Dit had ik met de standaard software niet. Is hier ook wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Waar is die Stefan Guendhoer nu aktief nu hij xda links laat liggen? Links anyone? Ik zie wat @ http://www.handy-faq.de/ en http://www.android-hilfe.de maar dat lijkt niet superaktief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Helaas is het enthousiasme overbodig, het lijkt niet te werken.

Stefan Gundhoer is misschien wel gewoon een andere user geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Hebben de mensen die 28g hebben ook last van als je wifi verbinding weg is de telefoon niet gelijk om schakeld met 3G? Ik moet me dan elke keer weer over nieuw aanmelden op de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
sjefke9 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:35:
Hebben de mensen die 28g hebben ook last van als je wifi verbinding weg is de telefoon niet gelijk om schakeld met 3G? Ik moet me dan elke keer weer over nieuw aanmelden op de provider.
Jupp maar dat heb ik al heel lang! Ook bij stock GB. Volgens mij is het provider afhankelijk, ik lees dat het probleem zich wel vaker voor doet. Ook bij niet-android telefoons.

De enige rom waar ik het niet bij heb is CM7! En volgens mij was het ook niet bij de aller eerste standaard rom, die van Android 2.2

Ik heb trouwens Vodafone, jij? Moet het nog altijd een keer testen met de simkaart van mn vriendin. Het is alsof hij in een soort slaapstand bij de provider komt en niet automatisch een trigger krijgt om weer opnieuw te connecten.

[ Voor 15% gewijzigd door justin_ti op 28-11-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik heb dat ook wel eens gehad, maar al een lange tijd niet meer gehad eerlijk gezegd. Al zou het vast wel af en toe voorkomen, maar blijkbaar switcht hij nog snel genoeg dat ik er niks van merk. Ook Vodafone hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Even voor iedereen hier die na iedere flash zijn batterij weer probeert te kalibreren: dit is niet nodig en haalt ook helemaal niets uit! Alles wat deze apps doen is een bestandje verwijderen, en wat er in dat bestandje staat is de data die Android gebruikt om de geschiedenis van het batterijgebruik weer te geven. Dus wat je ziet in settings / battery usage. Dit heeft niets te maken met het actuele batterij percentage!

Lees hier bericht van een Google engineer: https://plus.google.com/u...0261832/posts/FV3LVtdVxPT

Verder is helaas de call bug nog steeds niet gefixed.. ik ben sinds een weekje overgegaan naar een Android 2.3 rom, en wel deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1504280 . Werkt perfect en blijft ook lekker snel. Ziet er helaas niet uit, maar dat komt over een maandje wel weer als CM is gefixed. Ik kan nu in ieder geval bellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
Ik ben ook weer terug op CM7.2 door de audio bug in cm10. Alleen valt de ontvangst van het mobiele netwerk na een paar uur uit. Ik heb alle wipes gedaan voor het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

nolihc schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:38:
Ik ben ook weer terug op CM7.2 door de audio bug in cm10. Alleen valt de ontvangst van het mobiele netwerk na een paar uur uit. Ik heb alle wipes gedaan voor het installeren.
Op stock (2.3) heb ik dat in bepaalde periodes ook hoor. Daarom zet ik hem vaak op 2g omdat 3g daar alleen last van heeft. Ik heb het vermoeden dat het een power probleem is, want het batterij nivo klopt dan vaak ook niet (telefoon valt dan al uit bij 20% enzo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
justin_ti schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:09:
[...]

Jupp maar dat heb ik al heel lang! Ook bij stock GB. Volgens mij is het provider afhankelijk, ik lees dat het probleem zich wel vaker voor doet. Ook bij niet-android telefoons.

De enige rom waar ik het niet bij heb is CM7! En volgens mij was het ook niet bij de aller eerste standaard rom, die van Android 2.2

Ik heb trouwens Vodafone, jij? Moet het nog altijd een keer testen met de simkaart van mn vriendin. Het is alsof hij in een soort slaapstand bij de provider komt en niet automatisch een trigger krijgt om weer opnieuw te connecten.
Ik heb daar nog nooit last van gehad, alleen nu op 28g.
En het is ook niet dat de data na een uurtje wel komt, nee als ik de provider niet overnieuw zoek dan heb ik de hele dag geen data.
Ja of ik ga even in vliegtuig modus en weer terug dan heeft die wel gelijk data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
De v28g zal vast ook je baseband updaten toch of niet? Gezien hij bootloader en recovery enzo ook doet. Maar van de andere kant zegt hij bij mij baseband onbekend, wat je normaliter krijgt als hij een oudere baseband ziet, wat hij niet kan herkennen. Zo ja is het misschien handig om te vermelden dat ikzelf in ieder geval baseband 725 had voordat ik over ging.

Ik heb er iig totaal geen last van, terwijl ik daar met GB enzo ook wel eens last van heb gehad in een grijs verleden.. al was dat ook tijdelijk en zeker niet oneindig lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
sjefke9 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:39:
[...]

Ik heb daar nog nooit last van gehad, alleen nu op 28g.
En het is ook niet dat de data na een uurtje wel komt, nee als ik de provider niet overnieuw zoek dan heb ik de hele dag geen data.
Ja of ik ga even in vliegtuig modus en weer terug dan heeft die wel gelijk data.
Maar het probleem is echt bekend bij meerdere gebruikers, precies zoals jij omschrijft. In die vorm heb ik het ook. Toch gek dat jij het nu pas hebt! Want ik heb het dus ook met de officiele LG rom, vandaar dat ik dacht dat het aan mijn simkaart lag. Of het moet een defect in de simkaart zijn... Probeer anders eens of het probleem er nog is als je weer terug gaat naar een andere rom (behalve CM7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
justin_ti schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:50:
[...]

Maar het probleem is echt bekend bij meerdere gebruikers, precies zoals jij omschrijft. In die vorm heb ik het ook. Toch gek dat jij het nu pas hebt! Want ik heb het dus ook met de officiele LG rom, vandaar dat ik dacht dat het aan mijn simkaart lag. Of het moet een defect in de simkaart zijn... Probeer anders eens of het probleem er nog is als je weer terug gaat naar een andere rom (behalve CM7).
Ja ik heb geprobeerd terug te gaan naar stock, maar zonder succes 8)7
Ik kom gewoon niet meer van die rom af.
En het is zeker niet dat het de eerste keer is dat ik flash, al vanaf ik dat ding heb ben ik bezig met flashen ed. maar hier vanaf komen lukt me niet |:(

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10-2024

jle

Probeer het eens hiermee: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975274

Ergens in dit topic staat ook uitgelegd hoe je CM10 door elke gewenste ROM kunt vervangen.

Heb het zelf al geprobeerd en het werkt super.

Good goan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
[edit]

[ Voor 123% gewijzigd door justin_ti op 30-11-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Lijkt erop dat het erg rustig wordt op dit forum.
Anyway, ik heb de v28g (via serhat's linkje) geïnstalleerd, deze werkt echt prima op de genoemde, kleine bugs na.
Zeker een aanrader voor iedereen, er is goed werk verricht met deze versie! :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
Is die bruikbaar als daily? CM7 doet wat raar op de P990 van mijn vriendin dus wil wat anders flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Rode76 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:29:
Lijkt erop dat het erg rustig wordt op dit forum.
Ik wacht nog steeds op een CM10 zonder call bug ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Jullie lopen achter! Hehehe.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946

Voor de duidelijkheid:
- Geen call bug (ook niet in 28g)
- Redelijk snel, de endurance test moet nog beginnen
- Weinig merkbare bugs behalve de camera focus of zoom geloof ik
- Erg goed toetsenbord met swype (even bij de opties het vinkje aanzetten dat je ook paden mag trekken)

Mijn ervaring met 28g (nog niets over te zeggen na 12 uur in 30A)
- Word soms traag aan het eind van de dag, vooral met Chrome geïnstalleerd
Beste oplossing: instellingen > ontwikkeling > maximaal aantal background apps op 4 zetten. Je merkt niks van push berichten die niet aankomen, no problem. Zo hou je het geheugen redelijk fris zegmaar.
- Wifi trekt de batterij hard leeg, ik zet de sleeppolicy daarom aan!
- Na te lang op wifi gezeten te hebben (half uur tot een uur minimaal) geen opkomende dataverbinding als je wifi uit zet. Vliegmodus aan/uit is dan vereist. Dit heeft niet iedereen en ik had het ook al op 2.3.

[ Voor 16% gewijzigd door justin_ti op 05-12-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Heb je UNLOCKED BOOTLOADER+CWM6+ROOT er op? Heb je 30c nog niet? Wie loopt er nou achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is er geen GB Rom die gewoon goed en zuinig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:48
Jawel hoor.

Alleen vind het grote deel van die mensen die hier post, de gebruikservaringen en looks in Android 4.0
& 4.1 fijner en zijn overgestapt.
Zelf zit ik nog op 2.3. Miui met Symboniskernel.
Werkt heerlijk, genoeg ram, snel genoeg en batterij voor minimaal 1,5 dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat snap ik. Maar ik wil graag een rom zonder bugs voor haar. Op mijn eigen telefoon kan ik er wep mee leven.

Zijn die bugs in 4.0 echt storend? Want naar vliegtuigstand moeten om weer data te krijgen of niet goed kunnen bellen is wel aardig storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
4.0 werkt best okay.. qua functionaliteit werkt alles voor mij.. zijn alleen wat bugs her en der.,. zoals als je Wifi gebruikt je telefoon vrij rap leeg kan zijn (ik haal er nog net de einde van de dag mee), en nog niet helemaal 100% stabiel. Het is ook nog niet een final versie.

Het probleem van 4.0/4.1 en dergelijke is.. als je het eenmaal hebt.. went het heel snel.. het werkt erg fijn/snel en denk je van.. damn.. wat een vooruitgang qua gebruik en looks ook.. dan wil je bijna niet meer terug gaan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik draai zelf 4.1 op mijn note dus ik weet het :) alleen zit ik zelf liever op een stabiel 2.3 dan een 4.0 met issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
418O2 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:43:
Ik draai zelf 4.1 op mijn note dus ik weet het :) alleen zit ik zelf liever op een stabiel 2.3 dan een 4.0 met issues :)
Nouja 2.3 blijft voorlopig nog wel wat meer bug-free. Ik vind het alleen zo saai, lelijk en niet vloeiend dat ik steeds weer terug wil naar 4.0 of 4.1 net als de meesten hier:p Die wifi data bug komt volgens mij niet door deze rom maar door mijn simkaart. Het is zelfs bij de standaard 2.3 rom.

Voor de rest zou ik alleen maar kunnen zeggen probeer het zelf. Ik heb niet het idee dat de bugs echt heel storend zijn. Het is allemaal wat langzamer dan 2.3, helaas. CM10 vond ik echt snel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
Ik kan mij bij Justin-ti aansluiten. Het werkt nog niet 100%, twee vreemde bugs zijn dat meldingen van Gmail niet meer worden gepusht en dat na een reboot de taalinstellingen van het LG toetsenbord zijn gereset en weer op Engels staan, waardoor het woordenboek ook op Engels staat. :?

Dit moet dus handmatig worden terug gezet. :(
Als iemand al een oplossing heeft, hoor ik het graag.

Wifi schakel ik uit met een power scheduler, alleen als ik thuis ben zet ik het weer aan. Dit scheelt aanzienlijk in gebruik.

Maar ik had met de stock-rom ook wel wat issues, data ging vaak uit, soms niet bereikbaar. Reboot was dan nodig. Dus ik vind dit echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Rode76 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:09:
Ik kan mij bij Justin-ti aansluiten. Het werkt nog niet 100%, twee vreemde bugs zijn dat meldingen van Gmail niet meer worden gepusht en dat na een reboot de taalinstellingen van het LG toetsenbord zijn gereset en weer op Engels staan, waardoor het woordenboek ook op Engels staat. :?

Dit moet dus handmatig worden terug gezet. :(
Als iemand al een oplossing heeft, hoor ik het graag.

Wifi schakel ik uit met een power scheduler, alleen als ik thuis ben zet ik het weer aan. Dit scheelt aanzienlijk in gebruik.

Maar ik had met de stock-rom ook wel wat issues, data ging vaak uit, soms niet bereikbaar. Reboot was dan nodig. Dus ik vind dit echt beter.
Welke rom heb je erop gezet dan? Het eerste dat mij opviel bij v30A was juist dat het toetsenbord eindelijk op Nederlands bleef staan :P Die Gmail melding kreeg ik na de eerste reboot, toen moest ik opnieuw het wachtwoord invullen. Tot nu toe werkt het nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
Ik heb er V28G op staan. v30A heb ik nog niet geprobeerd, heb je daar een linkje naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Rode76 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:54:
Ik heb er V28G op staan. v30A heb ik nog niet geprobeerd, heb je daar een linkje naar?
justin_ti in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
v30A heeft dit bug met het toetsenbord niet! En hij werkt iets sneller, vooral aan het einde van de dag minder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
justin_ti schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:05:
v30A heeft dit bug met het toetsenbord niet! En hij werkt iets sneller, vooral aan het einde van de dag minder lag.
Dank je wel, moet ik de hele rom opnieuw flashen? Ik heb nou op die Russische site dat grote bestand gedownload. Er staan ook wat kleinere bestanden bij (RIL, BB). Daar heb ik de vorige keer bij v28 ook niets mee gedaan, en die draait nu gewoon.
Die toetsenbord bug is idd erg irritant, springt vaak terug naar Engels. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Rode76 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:30:
[...]

Dank je wel, moet ik de hele rom opnieuw flashen? Ik heb nou op die Russische site dat grote bestand gedownload. Er staan ook wat kleinere bestanden bij (RIL, BB). Daar heb ik de vorige keer bij v28 ook niets mee gedaan, en die draait nu gewoon.
Die toetsenbord bug is idd erg irritant, springt vaak terug naar Engels. :?
Je kunt het best deze tutorial aanhouden. Je zult weer moeten flashen met smartflash! Ik heb eerst de smartflash versie erop gezet en daarna de gerootte system.img geflashed met NVflash. Dan heb je ook root en kan je wat LG apps verwijderen maar blijft de bootloader onaangeraakt (je hebt ook geen CWM meer). Sommige vreten accu. Na 2 uur tijd staat mijn accu nu eindelijk op 99%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
justin_ti schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:33:
[...]

Je kunt het best deze tutorial aanhouden. Je zult weer moeten flashen met smartflash! Ik heb eerst de smartflash versie erop gezet en daarna de gerootte system.img geflashed met NVflash. Dan heb je ook root en kan je wat LG apps verwijderen maar blijft de bootloader onaangeraakt (je hebt ook geen CWM meer). Sommige vreten accu. Na 2 uur tijd staat mijn accu nu eindelijk op 99%. :)
Super, zal vanaaf meteen ff checken. Is de wifi drain nou ook minder? Met de huidige rom kan ik beter alleen 3G gebruiken ipv wifi. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Volgens mij is de wifi drain niet echt minder geworden. Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

De P990 van mijn vriendin geeft problemen. Er wordt ongewoon veel data/belminuten verbruikt sinds deze maand. In de app die ze gebruikt om verbruik te meten lijkt niets aan de hand, maar in de app van T-mobile is ze al ver over haar bundel. Ook als de telefoon in AP-mode staat, wordt er data verbruikt.
T-mobile heeft al een nieuwe SIM gestuurd, maar dit hielp niet. Nu is ze naar de T-Mobile shop gegaan waar ze 'm heeft aangeschaft en daar willen ze het toestel na laten kijken. Dit kan toch nooit aan het toestel liggen??
Ze draait nu een CM7-based ROM. Kan ik een originele ROM er op zetten, of moet dit de T-Mobile firmware zijn?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:26:
Volgens mij is de wifi drain niet echt minder geworden. Helaas!
Dat is voor mij de enige reden waarom ik nog niet naar cm10 ga...

pas als dat is opgelost is ben ik over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Lol :+.

Op XDA gelezen dat CM10.1 naar ons toestel komt zodra ICS officieel uit is, dus ook goed nieuws :p.

Hoop eigenlijk dat er een custom CM10.1 komt met functies uit de officiele rom, zou helemaal tof zijn.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dus we kunnen binnenkort eindelijk een bugvrije CM10 verwachten? Dat zou inderdaad goed nieuws zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Huh, ik snap hem even niet.. als het precies hetzelfde is als de leak (v30a - 30 november) met de WIFI-drain.. hebben ze een officiele release gedaan met de WIFI-drain er nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 09:53:
Huh, ik snap hem even niet.. als het precies hetzelfde is als de leak (v30a - 30 november) met de WIFI-drain.. hebben ze een officiele release gedaan met de WIFI-drain er nog in?
Wifi drain is toch alleen met JB?

Misschien dat die combi (nog) niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:17:
[...]

Wifi drain is toch alleen met JB?

Misschien dat die combi (nog) niet goed werkt?
Juist op CM had ik er geen last van dacht ik of het viel niet op door de call bug. Wat ik wel weet is dat het sowieso in de LG leaks zat (28g, 30a) etc. Althans ik heb beide gebruikt (ik zit nu op de v30a) en daar zit het wel in. Zeker als hij zegt dat 35-50% van je batterij door WIFI is gebruikt, is er iets mis.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Ik gebruik nu vier weken de 28g rom van gunther en de enige bugs bij mij zijn het inzoomen van de camera dat het niet doet en de bluetooth die zich aangemeld bij de handsfree en daarna zich weer afmeld. Maar een wifi drain weinig last van hij gaat minimaal anderhalve dag mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Bluetooth probleem had ik juist last van voor de 28g.. sinds 28g en nu de 30a werkt dat juist probleemloos bij mij. Heel fijn dat ik dat nu weer in de auto kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
Die 30a rom is dat een verbetering of blijft alles een beetje hetzelfde. Dat heb ik gelezen dat er niks veranderd is dus ik twijfel of ik de rom moet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik hoop dat LG snel met de source code van ICS op de proppen komt, zodat Arcee eindelijk zijn magic pas goed kan laten zien en ons CM 10.1 kan bezorgen zonder call bug :-)

Ben eigelijk best beetje teleurgesteld in LG, want ze hebben veel te lang over de ontwikkeling van ICS gedaan en wat hebben ze nu precies afgeleverd ?
In ieder geval niet een versie die rechtvaardigt dat ze zo lang erover gedaan hebben ICS uit te brengen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:10
Ik ben nu de nieuwe DjangoManouche (ICS) aan het installeren. Morgen even uitvogelen hoe het werkt en dan zal ik mijn bevindingen hier posten. Voor nu hoop ik alleen dat mijn wekker morgen ochtend af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
neelle schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:25:
Die 30a rom is dat een verbetering of blijft alles een beetje hetzelfde. Dat heb ik gelezen dat er niks veranderd is dus ik twijfel of ik de rom moet updaten
Net v30a erop gezet. Is inderdaad t.o.v. 28g geen al te grote verbetering. Foto bug en wifi drain nog steeds aanwezig, absurd als je bedenkt dat dit een officiële versie is! :(
Hij houdt echter wel de taal vast en geeft de push meldingen van Gmail door. :)

Voor mij dus toch de moeite waard! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met v28G geen (merkbare) wifi drain, meldingen van Gmail werken en voor foto's gebruik ik Camera Zoom FX.
Zit een beetje met hetzelfde als neelle, denk dat ik v30A ook maar even uitstel. (tot een regenachtige zondag ofzo.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 15-09 19:22

XanderDrake

Build the future!

Rode76 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:02:
Net v30a erop gezet. Is inderdaad t.o.v. 28g geen al te grote verbetering. Foto bug en wifi drain nog steeds aanwezig, absurd als je bedenkt dat dit een officiële versie is! :(
Wacht even, is V30a nu degene die gaat worden aangeleverd via de update-tools? Dus de echte officiele versie? Of is dit gewoon een 'officiele leak'?

Ik lees ook vanalles over ICS update en het is erg tegenstrijdig. LG_webcare weet nog van niets, maar dat is nooit sluitend, ik had GB voor hun het doorkregen dat die er was.

Is er nu een ECHTE update of werken we nog steeds met leaks?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:39:
[...]
Wacht even, is V30a nu degene die gaat worden aangeleverd via de update-tools? Dus de echte officiele versie? Of is dit gewoon een 'officiele leak'?
Volgens "de geruchten" (uit andere landen) wordt op dit moment inderdaad v30A uitgerold via de update-tool.

Als je in de update tool naar "Klantenondersteuning-ondersteund model" gaat, zie je bij Europa Open ook v30A staan als versie bij de P990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dusss wachten is de moeite waard? En degene die nu de V30a leak installeren hebben in feite de versie die wordt uitgerold?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat indrukken van de nieuwe ICS kwa look en feel. Ik heb gelijk al een custom versie erop staan, draait erg soepel en snel! Klik.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10908721/screen1%20%281%29.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10908721/screen1%20%282%29.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10908721/screen1%20%283%29.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10908721/screen1%20%285%29.png

Echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
Heeft iemand al eens die LED lichtjes bij een melding werkend gekregen met de nieuwe ROMS?
Sinds 2.3 werkt die app uit de playstore niet meer, in ICS heb je wel die opties, maar bij mij doen ze niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee dat werkt nog niet helaas.
[edit]
Toch wel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125429

[ Voor 56% gewijzigd door justin_ti op 10-12-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:24:
Wat indrukken van de nieuwe ICS kwa look en feel. Ik heb gelijk al een custom versie erop staan, draait erg soepel en snel! Klik.
...

Echt super!
Je maakte geen grap. Was benieuwd en heb hem maar net geinstalleerd. Lekker snel! Zeker vergeleken met Stock die vrij snel traag werd.. Ik heb hem maar 1 uur draaiend nu, maar iig merk ik na het opstarten direct al veel verschil. Ik zag ook staan dat het vrij veel kleine optimalisaties bevat.. Altijd welkom.

Ben benieuwd of het zal blijven performen. Dank voor de tip iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffylon
  • Laatst online: 05-05-2024
Na de laatste upgrade via de LGMobile Support Tool is er iets fout gegaan. Als gevolg daarvan krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn mobiel werkend te krijgen. Heb harde reset geprobeerd maar dat lukt niet. Heb via smartflash andere stock rom versies (zoals bv v20m) het weer werkend te krijgen. Met smartflash kreeg ik continue een error aan het einde van het flashen. Na enige keren proberen krijg ik het ook niet meer met smartflash voor elkaar. Als ik de telefoon opstart krijg ik een zwarte scherm met de LG logo en verder kom ik niet. Ook niet met NVflash. Wat ik ook doe of probeer, er veranderd niks. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op een één of ander manier het systeem weer draaiend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
daffylon schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:44:
Na de laatste upgrade via de LGMobile Support Tool is er iets fout gegaan. Als gevolg daarvan krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn mobiel werkend te krijgen. Heb harde reset geprobeerd maar dat lukt niet. Heb via smartflash andere stock rom versies (zoals bv v20m) het weer werkend te krijgen. Met smartflash kreeg ik continue een error aan het einde van het flashen. Na enige keren proberen krijg ik het ook niet meer met smartflash voor elkaar. Als ik de telefoon opstart krijg ik een zwarte scherm met de LG logo en verder kom ik niet. Ook niet met NVflash. Wat ik ook doe of probeer, er veranderd niks. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op een één of ander manier het systeem weer draaiend te krijgen?
Inmiddels heb ik V30A erop staan toen ik deze wilde rooten kwam ik ook in een bootloop terecht.
zelf heb ik dit gedaan. Download de rom hier of hier.

De uitleg staat hier

Ik kreeg tijdens het flashen ook een foutmelding ik moest de bestanden omdraaien en toen ging het wel goed. Wil je rooten kies dan optie 1 optie 2 en 3 wide niet lukken bij mij.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
Mijn ervaringen na 1 dag ICS (vergeleken met CM10)
Batterij is normaal tot goed te noemen. Wifi werkt goed en vooral snel. Kleuren zijn goed, scherm iets lichter (minder bruin) En belangrijkste, je kan er mee bellen en gebeld worden! Camera werkt ook veel beter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cctl01 schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:26:
Mijn ervaringen na 1 dag ICS (vergeleken met CM10)
Batterij is normaal tot goed te noemen. Wifi werkt goed en vooral snel. Kleuren zijn goed, scherm iets lichter (minder bruin) En belangrijkste, je kan er mee bellen en gebeld worden! Camera werkt ook veel beter dan voorheen.
Hoopgevende berichten :)

Welke versie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ben gister met de update tool aan de slag geweest. Nou bla bla ICS dit, geheugenkaart eruit halen anders stoort de ICS update zich hier aan, bla bla backup, downloaden, flashen, rebooten: en ik zit weer op GB....

Freaking lame asses. Dus nee mij lukt het niet via de LG update tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffylon
Het probleem is dat mijn computer de telefoon niet meer herkent waardoor smartflash hem ook niet meer herkent. Onder windows vista lukt het mij totdat ik het scherm Software upgrade zie maar dan herkent de pc de telefoon niet waardoor ik hem niet kan selecteren om te flashen. Onder windows 7 en windows 8 lukt niks.
Megapaul schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:22:
[...]

Inmiddels heb ik V30A erop staan toen ik deze wilde rooten kwam ik ook in een bootloop terecht.
zelf heb ik dit gedaan. Download de rom hier of hier.

De uitleg staat hier

Ik kreeg tijdens het flashen ook een foutmelding ik moest de bestanden omdraaien en toen ging het wel goed. Wil je rooten kies dan optie 1 optie 2 en 3 wide niet lukken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:44
daffylon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:36:
Het probleem is dat mijn computer de telefoon niet meer herkent waardoor smartflash hem ook niet meer herkent. Onder windows vista lukt het mij totdat ik het scherm Software upgrade zie maar dan herkent de pc de telefoon niet waardoor ik hem niet kan selecteren om te flashen. Onder windows 7 en windows 8 lukt niks.

[...]
De drivers zijn wel geinstalleerd neem ik aan? Anders zou je een 2e 2x moeten heben om te kijken of die wel herkend wordt.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
Nope, deze app werkt alleen tot versie 2.2! ;w

Over Smartflash, ik ben ook ff bezig geweest, de volgorde van de bestanden moet worden omgedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffylon
Drivers zijn inderdaad geïnstalleerd. Heb meerdere drivers geprobeerd. maar het helpt niet.
Megapaul schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:00:
[...]

De drivers zijn wel geinstalleerd neem ik aan? Anders zou je een 2e 2x moeten heben om te kijken of die wel herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daffylon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:36:

[...]
Je hebt ook de APX drivers geinstalleerd?

Als je telefoon aansluit heb je geen uitroeptekens bij "apparaatbeheer" staan?

Onder Win8 is sowieso lastig omdat je daar niet "zomaar" de APX drivers geinstalleerd krijgt i.v.m. missen van digitale handtekening, Win7 (en eerder) geeft je nog een keus of je het zeker weet dat je ze wil installeren maar Win8 niet. :X
XanderDrake schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:23:
Freaking lame asses. Dus nee mij lukt het niet via de LG update tool.
Klopt, is nog niemand hier gelukt, Nederland is nog niet aan de beurt waarschijnlijk.. :9

Als je nu al V30a erop wil zal je met SmartFlash of NvFlash aan de slag moeten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:50:
Klopt, is nog niemand hier gelukt, Nederland is nog niet aan de beurt waarschijnlijk.. :9

Dat is toch lomp: alle tekst is in het Nederlands en alles wijst op ICS in de update. Alleen het belangrijkste, de ROM, zit er niet... arg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:27
Nice, LG heeft de source code van de V30a ROM al vrijgegeven! link

Hopelijk kan RC hiermee uit de voeten en zien we snel een stabiele CM10.1 ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffylon
Ik heb ook de APX drivers geinstalleerd. Ik volg de stappen om NVflash te gebruiken. Ik krijg met flash recovery.bat enkele foutmeldingen met iets van download .... failed. Kan me nu even niet herinneren welke foutmeldingen het zijn. Toch kom ik tot het scherm software upgrade maar met smartflash kan ik de telefoon niet selecteren.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:50:
[...]

Je hebt ook de APX drivers geinstalleerd?

Als je telefoon aansluit heb je geen uitroeptekens bij "apparaatbeheer" staan?

Onder Win8 is sowieso lastig omdat je daar niet "zomaar" de APX drivers geinstalleerd krijgt i.v.m. missen van digitale handtekening, Win7 (en eerder) geeft je nog een keus of je het zeker weet dat je ze wil installeren maar Win8 niet. :X

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Rode76 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:06:
[...]

Nope, deze app werkt alleen tot versie 2.2! ;w

Over Smartflash, ik ben ook ff bezig geweest, de volgorde van de bestanden moet worden omgedraaid!
Ik las op de latere pagina's dat deze nu ook (via een omweggetje) op 30A werkt.

Over Smartflash, de tutorial uit de Topic Start geldt nogsteeds. Alleen dan met 30A. Hij is inmiddels erg verouderd dus zal m binnenkort eens onder de loep nemen.

NVFlash werkt nog meer low-level. Waar je bij smartflash je telefoon met volume omlaag moet verbinden (download mode), moet dat bij NVFlash met volume omhoog en omlaag tegelijk (APX recovery mode).

@Daffylon: Heel belangrijk is dat je bij het apparaatbeheer een APX apparaat ziet. Verder is het nogal lastig om met deze info te zeggen wat er nu precies mis gaat. Zorg naast de driver in elk geval voor een goede kabel! Viruscanner met firewall kan ook in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffylon
Bedankt voor de tips justin_ti.

Ik heb de originele kabel gebruikt i.p.v. eentje die ik via internet heb aangeschaft.
Ik heb de antivirus gedeinstalleerd en de firewall uitgeschakeld.
Wat het hem precies deed kan ik niet met zekerheid zeggen maar het heeft gewerkt.
Ik ben echt blij. Was al bang dat ik een ander telefoon moest aanschaffen.
Nu kan ik dat nog even rekken.

Ook wil ik Megapaul en Gero71 bedanken voor de inzet.
justin_ti schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:01:
[...]

Ik las op de latere pagina's dat deze nu ook (via een omweggetje) op 30A werkt.

Over Smartflash, de tutorial uit de Topic Start geldt nogsteeds. Alleen dan met 30A. Hij is inmiddels erg verouderd dus zal m binnenkort eens onder de loep nemen.

NVFlash werkt nog meer low-level. Waar je bij smartflash je telefoon met volume omlaag moet verbinden (download mode), moet dat bij NVFlash met volume omhoog en omlaag tegelijk (APX recovery mode).

@Daffylon: Heel belangrijk is dat je bij het apparaatbeheer een APX apparaat ziet. Verder is het nogal lastig om met deze info te zeggen wat er nu precies mis gaat. Zorg naast de driver in elk geval voor een goede kabel! Viruscanner met firewall kan ook in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:04:
[...]

Hoopgevende berichten :)

Welke versie precies?
cctl01 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:56:
Ik ben nu de nieuwe DjangoManouche (ICS) aan het installeren. Morgen even uitvogelen hoe het werkt en dan zal ik mijn bevindingen hier posten. Voor nu hoop ik alleen dat mijn wekker morgen ochtend af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
justin_ti schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:24:

Echt super!
Kun je nog ff aangeven hoe je deze rom ook alweer installeert? Is het via rom-manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
Beetje off topic, heb hier een p990 liggen waarvan het touchscreen het niet meer doet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Heb nu weer CM10 Nightly draaien, Wifi bug (heb toch overal goed 3g bereik) en gelukkig geen last van de call bug.

Heb een Touchwiz CM10 en MIUI 4.1 geprobeerd maar dat liep beide helaas voor geen meter.
Heb wel enorm veel apps verwijderd en het loopt nu weer bloedje snel.

Telefoon valt wel op random momenten uit (geen BSOD) en de home button doet het niet meer (trilt nog wel als je m aanraakt), audio poort is kaput en nog wat andere dingentjes maar dat zal helaas wel de ouderdom zijn.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Rode76 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:03:
Beetje off topic, heb hier een p990 liggen waarvan het touchscreen het niet meer doet. Iemand enig idee?
Helemaal resetten met een unbrick rom van xda (via NVFlash), doet hij het nog niet isie stuk.

Unbrick roms zijn rom's die je op je telefoon kunt zetten die alles herstellen naar een werkende setup. Als de ICS of JB wil installeren moet je eerst een rom kiezen. Ervan uitgaande dat het niet uitmaakt dat ALLES gewist wordt en je helemaal zeker wil zijn dat alles weer goed en clean is zou ik voor een van deze opties gaan:

1) Ga je voor CM10 (de nightlies zijn weer begonnen, de call bug is misschien opgelost!), dan moet je de oude bootloader hebben. Wil je dat makkelijk doen? Ongeacht welke bootloader je hebt, flash deze met NVFlash:
http://forum.xda-develope...1975274&highlight=unbrick

Als je deze erop hebt staan heb je een werkende CM10, maar deze is oud. Download dus de nieuwe. Start op met volume omlaag en power zodat je in CWM recovery komt en de rom kan installeren.

Hier de cm10 roms: http://download.cyanogenmod.com/?device=p990

Hier de google apps (play store enzo): goo.im/gapps

Je kunt hierna ook weer CM7 flashen, of stock 2.3.

2) Ga je voor ICS van LG dan is het verstandig om te kiezen voor de SmartFlash v30A te gaan. Hier staat alles duidelijk genoeg uitgelegd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946

Hierna kun je bijvoorbeeld Django Manouche X flashen, of stock blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mottebelke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:05:
Nice, LG heeft de source code van de V30a ROM al vrijgegeven! link

Hopelijk kan RC hiermee uit de voeten en zien we snel een stabiele CM10.1 ROM!
Weet iemand of dit al in de laatste CM10 nightlies is verwerkt? Ik kan de changelogs van die builds nooit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:27
martynvs schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:19:
Weet iemand of dit al in de laatste CM10 nightlies is verwerkt? Ik kan de changelogs van die builds nooit vinden.
Yup, ik kan nu even niet de juiste changelog vinden op jenkins.cyanogenmod.com, maar de source is er in gemerged. Dus de CM10 nightly van gisteren zou beter moeten werken op de O2X (al hoewel de meningen op XDA nog verdeeld zijn over het wel of niet opgelost zijn van de call bug...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
justin_ti schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:23:
[...]

Helemaal resetten met een unbrick rom van xda (via NVFlash), doet hij het nog niet isie stuk.

Unbrick roms zijn rom's die je op je telefoon kunt zetten die alles herstellen naar een werkende setup. Als de ICS of JB wil installeren moet je eerst een rom kiezen. Ervan uitgaande dat het niet uitmaakt dat ALLES gewist wordt en je helemaal zeker wil zijn dat alles weer goed en clean is zou ik voor een van deze opties gaan:

1) Ga je voor CM10 (de nightlies zijn weer begonnen, de call bug is misschien opgelost!), dan moet je de oude bootloader hebben. Wil je dat makkelijk doen? Ongeacht welke bootloader je hebt, flash deze met NVFlash:
http://forum.xda-develope...1975274&highlight=unbrick

Als je deze erop hebt staan heb je een werkende CM10, maar deze is oud. Download dus de nieuwe. Start op met volume omlaag en power zodat je in CWM recovery komt en de rom kan installeren.

Hier de cm10 roms: http://download.cyanogenmod.com/?device=p990

Hier de google apps (play store enzo): goo.im/gapps

Je kunt hierna ook weer CM7 flashen, of stock 2.3.

2) Ga je voor ICS van LG dan is het verstandig om te kiezen voor de SmartFlash v30A te gaan. Hier staat alles duidelijk genoeg uitgelegd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946

Hierna kun je bijvoorbeeld Django Manouche X flashen, of stock blijven.
Dank je, ik ben benieuwd of ik dat scherm nog werkend krijg. Ga wel proberen, anders openschroeven maar... :P

Hoe flash je nou die Django Manouche X als je v30A geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Rode76 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:39:
[...]

Hoe flash je nou die Django Manouche X als je v30A geïnstalleerd hebt?
Gezien het dezelfde partitielayout en dergelijke gebruikt (hij is gebaseerd op v30a), gewoonweg via CWM de zip flashen.

• justin_ti
serhat schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:32:
[...]

Gezien het dezelfde partitielayout en dergelijke gebruikt (hij is gebaseerd op v30a), gewoonweg via CWM de zip flashen.
Klopt, wel met CWM 5.0.2.8!!! Ik ging van 30A naar DJX via CWM 6.x.x en dat ging helemaal niet goed.

Let op dat je na het flashen het Django Bootscreen hebt (ik had eerst het LG bootscherm). Hij was een soort van half geïnstalleerd. Wifi deed het niet meer daardoor.

Ik kan trouwens de King of Birds versie afraden, vreet nogal accu. :(

• serhat
Ohja, dat had ik ook al gedaan ja.. omdat het netjes erbij stond dat dat handig was had ik het voor het geval dat geinstalleerd..

King of Birds heb ik en hij is op zich vrij snel leeg, maar dat lijkt via battery stats te liggen aan WiFi, dus schreef ik het toe aan de WiFi drain gezien ik het wel altijd aan heb staan. Maar jij hebt dus zonder wifi er ook veel last van?

Ik heb trouwens wel de bootanimatie aangepast.. Ik vind de normale echt te lelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door serhat op 13-12-2012 10:06 ]

• justin_ti
serhat schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:03:
Ohja, dat had ik ook al gedaan ja.. omdat het netjes erbij stond dat dat handig was had ik het voor het geval dat geinstalleerd..

King of Birds heb ik en hij is op zich vrij snel leeg, maar dat lijkt via battery stats te liggen aan WiFi, dus schreef ik het toe aan de WiFi drain gezien ik het wel altijd aan heb staan. Maar jij hebt dus zonder wifi er ook veel last van?

Ik heb trouwens wel de bootanimatie aangepast.. Ik vind de normale echt te lelijk :+
Haha, ja echt oerlelijk! Goed idee trouwens. Ik vind de drain zonder WiFi ook wel aardig hoog. Er zijn volgens mij nog een paar wakelocks te vaak actief, Android systeem gebruikt bij mij heel veel in plaats van systeem standby. WiFi heb ik op slaapstand gezet of vaak helemaal uit. Vandaag de stock kernel geïnstalleerd, eens zien of het wat uitmaakt! Grappig dat meteen het media scannen veel langer duurt met de stock kernel.

Touch led notificaties werken hier trouwens gewoon prima! Met dat appje van XDA (en de market) en de opties bij toegankelijkheid. Nog wel even uitzoeken of dat niet precies datgene is waardoor de accu zo snel leeggetrokken wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door justin_ti op 13-12-2012 16:28 ]

• serhat
justin_ti schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:26:
[...]

Haha, ja echt oerlelijk! Goed idee trouwens. Ik vind de drain zonder WiFi ook wel aardig hoog. Er zijn volgens mij nog een paar wakelocks te vaak actief, Android systeem gebruikt bij mij heel veel in plaats van systeem standby. WiFi heb ik op slaapstand gezet of vaak helemaal uit. Vandaag de stock kernel geïnstalleerd, eens zien of het wat uitmaakt! Grappig dat meteen het media scannen veel langer duurt met de stock kernel.

Touch led notificaties werken hier trouwens gewoon prima! Met dat appje van XDA (en de market) en de opties bij toegankelijkheid. Nog wel even uitzoeken of dat niet precies datgene is waardoor de accu zo snel leeggetrokken wordt.
Deze heb ik gebruikt. Werkt vrij goed en wordt geleverd met wat animaties. De meeste zijn ook lelijk of onhandig. Gelukkig heb je er maar 1 nodig.

Ben benieuwd! Ik kreeg die Touch LED notificaties niet zo snel aan de praat, waardoor ik het direct eraf had gegooid..

Bij mij is battery use nu iig:
55% Wi-Fi
14% Android OS
8% Screen
.... etc...
Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste