Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op xda staat het volgende:

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1966078&page=27

I used the Baseband 0521-V20s in Germany in action
Have no problems with signal and noise and sound,
it works fine all the day...

ROM is the 20121107

heeft iemand hier ervaring mee of dit ook hier in NL werkt?
veder werkt bij mij de ROM super en herken ik de buggs niet die staan bescheven.
alleen dat ik niet kan bellen is erg vervelend.
waar heb je anders een telefoon voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Maar in die thread staan ook reactie's van mensen die zeggen dat de 0521 BB voor hen niet werkt, dus volgens mij zal het geen universele oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Klopt, als je die thread leest gaat ongeveer 99% over basebands en zo nu en dan zit er iemand tussen die beweert dat hij nergens last van heeft en niet snapt wat iedereen fout doet. Het is echter nog steeds niet duidelijk waar het probleem vandaan komt. Het lijkt in elk geval geen zin te hebben om je baseband te veranderen. Oplossingen zoals android.secure weggooien en de CPU governor of phone.apk te stoppen lijken schijnoplossingen te zijn, want soms werken telefoontjes nou eenmaal sowieso. Het wordt anders als het probleem in 100% van de gevallen voorkomt, dan kun je net zo lang iets proberen tot het weg is.

Ik heb zelf inmiddels ook al weer een andere baseband erop gezet maar nog niet het idee gehad dat het echt wat uitmaakt.

Hoe dan ook, in de stock ICS rom thread op XDA wordt heel veel over hetzelfde probleem gepraat! Kan geen toeval zijn dat het in de gelekte ROM van LG ook een probleem is? En CM10 van TonyP (parandroid), zegmaar die pre-alpha zonder hardware acceleration kende dat hele probleem nog niet. Ik probeer me nog te bedenken of er eventuele verbanden kunnen zijn.

Ik hoopte dat het vandaag opgelost zou worden omdat er een belangrijke fix in de daily build zit mbt de HALL audio driver. Maar de eerste klachten zijn al weer binnengestroomd!

Overigens zijn de laatste speculaties dat het door de aansturing van de microfoon komt, aangezien bij sommige mensen de voice recorder er ook mee ophoudt na een tijdje! We komen misschien verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Na een paar dagen CM10 ben ik weer terug naar Cm7.2. Ik kreeg te veel commentaar dat er veel noise op de telefoongesprekken zat, terwijl ik dat zelf niet hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

martynvs schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:31:
Na een paar dagen CM10 ben ik weer terug naar Cm7.2. Ik kreeg te veel commentaar dat er veel noise op de telefoongesprekken zat, terwijl ik dat zelf niet hoorde.
Ik denk dat iedereen dit herkent! Ik kan ook niet wachten om terug te gaan naar CM10, dus wacht op het verlossende woord ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu de nightly 20121108 en helaas ook nog steeds de noise bug. Ook word de telefoon supertraag als de hij de SD kaart scanned. Zo jammer voor de rest is de telefoon zoo ontzettend veel bruikbaarder dan met stock Gingerbread. Gelukkig gaan het updaten erg makkelijk en hopen dat de nightly van vandaag weer beter is...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Sd kaart scannen is geen bug maar gewoon een intensief proces. Er is een nieuwe baseband uitgelekt voor Europa! En de versie van vandaag heeft weer een poging tot succesvol bellen gedaan. Hopen dat het eindelijk werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Ik heb zojuist de 20121109 geinstalleerd en de eerste keer bellen werkte perfect! Hmm, na 3x ook.

Hij voelt niet meer zo soepel aan. Ik zag op XDA dat ze het ook hadden over CPU governor instellingen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Snikker op 09-11-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

justin_ti schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:29:
Sd kaart scannen is geen bug maar gewoon een intensief proces. Er is een nieuwe baseband uitgelekt voor Europa! En de versie van vandaag heeft weer een poging tot succesvol bellen gedaan. Hopen dat het eindelijk werkt!
En welke BB is dat precies? V30?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

ik lees ff bij na enkele dagen afwezigheid, is met de nieuwste versie ook de battery-drain icm WIFI opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Snikker schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:33:
Ik heb zojuist de 20121109 geinstalleerd en de eerste keer bellen werkte perfect! Hmm, na 3x ook.

Hij voelt niet meer zo soepel aan. Ik zag op XDA dat ze het ook hadden over CPU governor instellingen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft.
Hebben anderen ook goede ervaringen met deze nightly? Als de noise-bug opgelost is, zou ik graag weer overstappen op de nightlies namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58
En ik ook :) somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al gezien?
Een ICS leak van LG welke super draait.....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1955212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Yezz! En deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1959545

Ongeveer hetzelfde maar met een Lite versie die je via CWM kunt flashen (de gewone versie is te groot waardoor het met smartflash moet om je systeem partitie om te laten bouwen)

De baseband die erbij hoort is ook v28e, een europese baseband waar ik tot nu toe alleen maar heeele goeie dingen over hoor. Het call-probleem schijnt ook opgelost te zijn! Sommigen vinden deze rom zelfs mooier en prettiger dan CM10, dus ik denk dat ik deze ga proberen!

Zit nu weer op CM7, kon echt niet tegen die bel-bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V28E versie werkt hier na het verwijderen van een aantal apps lekker snel.
Ook tot nu geen problemen met wegvallen van microfoon tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
justin_ti schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:43:
Yezz! En deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1959545

Ongeveer hetzelfde maar met een Lite versie die je via CWM kunt flashen (de gewone versie is te groot waardoor het met smartflash moet om je systeem partitie om te laten bouwen)

De baseband die erbij hoort is ook v28e, een europese baseband waar ik tot nu toe alleen maar heeele goeie dingen over hoor. Het call-probleem schijnt ook opgelost te zijn! Sommigen vinden deze rom zelfs mooier en prettiger dan CM10, dus ik denk dat ik deze ga proberen!

Zit nu weer op CM7, kon echt niet tegen die bel-bug!
Is het enige verschil tussen gewone en de lite versie de systeem partitie ?
Heb nu de lite versie tot alle tevredenheid draaien maar de die geeft aan unknown baseband, heb al gelezen dat dit weinig uitmaakt maar het is natuurlijk wel fijn als alles stock is.
Heb je nog steeds de bel bug met de lite versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
Deze heb ik nu ook draaien op mijn LG, werkt idd prima tevens wilde ik hem rooten alleen de link was even niet beschikbaar. Toen ik een paar uur later keek zag ik dat er ook een versie was waarbij de rom gelijk geroot is tevens is met versie ook de bootloader ontgrendeld zodat cwm mogenlijk is.
De links staan hier op xda

CM10 heeft nog wat update's nodig (icm call bug) Deze Stock rom werkt super! :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer tevreden over deze (stock) rom, loopt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Kun je die niet via cwm flashen of ben ik scheel?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:33:
[...]

Zeer tevreden over deze (stock) rom, loopt lekker.
Geen gedoe met sd cards, battery drain en belprobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:52:
[...]

De cwn lite versie die ik gebruik heeft geen last van battery drain en bel problemen, het enige irritante is wanneer je je tel opstart het scannen van de sd kaart behoorlijk lang duurt.
Maar hier is inmiddels al een fix voor te vinden op het xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:52:
[...]

Nee, nog niets geks tegen gekomen.
Ook het lang scannen van sd kaart niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om alles een keer helemaal schoon te maken.. incl ext sd card en dat soort dingen. Dan is dit wel een mooie rom denk ik aangezien JB nog (lang) niet goed werkt...

Als ik me alleen bedenk hoeveel werk het allemaal weer is ;) maar ja, als het de moeite waard is...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik ben ook maar een van de stock ICS versies aan het proberen; de vlite van harsh en tonyp. Hij is erg smooth na het terugzetten van apps en data. Slechts een enkele vertraging/schok bij veel actie maar dat mag geen naam hebben. Voor de rest werkt alles zoals het hoort tot nu toe. Paar minpuntjes; de LG skin :P , shutter geluid kent enkel standje hard (ook bij andere camera apps) en de button leds kunnen enkel aan of uit (dat uit is dan wel weer een pluspuntje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik krijg een Encryption Unsuccesful bij de lite versie..

Wat ik me kan bedenken is dat ik een su660 baseband heb. Dus ik ga het maar op een ander moment testen en niet op zondag avond om 10 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Wel de installatie instructie gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik wil niet in de hall of shame van post 2 komen :)

maar aangezien ik dit las: no more korean SU660 files. heb ik het vermoeden dat het daardoor komt, juist omdat ik een SU660 baseband heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:05:
http://www.modaco.com/top...ated-1300166062-15032011/

ja heb idd nv flash geprobeerd. Alles lijkt succesvol :)

Even wachten... YES hij doet t weer :)
Ik heb ook de telefoon terug gezet met NVflash.... ben echter vergeten enkele foto's te backuppen, is er nog hoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:36:
de button leds kunnen enkel aan of uit (dat uit is dan wel weer een pluspuntje).
Je kan aangeven hoelang de leds aan blijven tijdens gebruik, ik heb gekozen voor "altijd" maar als het scherm uit gaat, gaan de leds netjes mee uit. Ze zijn dus niet constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
ruud2all schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:56:
[...]

Ik heb ook de telefoon terug gezet met NVflash.... ben echter vergeten enkele foto's te backuppen, is er nog hoop?
Ik ben bang van niet . NVflash formatteert de intern SD . Daarom is het raadzaam om de camera te instellen dat al de gemaakte foto's en video's naar de externe SD ( als je dat hebt ) te opslaan . Ik doe het al vanaf dag 1 en nog geen een foto of filmpje verloren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nou, dacht ik slim te zijn om de stockrom te flashen.. Heeft deze dus ook last van de audiobug NOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Ben niet de enige!

Nog even voor de helderheid:

- Er zijn twee varianten bekend van de audio bug. Type 1: de overkant hoort mij niet. Type 2: de overkant hoort een soort waterval met een fax er doorheen en heeeel verweg een stemmetje.

- Het lijkt niet af te hangen van de baseband. Sommige mensen beweren van wel omdat ze een andere baseband flashen, bellen en vervolgens denken: hee hij doet het. Echter komt het probleem soms pas na 2 dagen opzetten. Tot nu toe kibbelt iedereen die eerst enthousiast was na 2 dagen weer over de audio bug. Bovendien: als het afhangt van de baseband, waarom deed de bug zich onder CM7 of stock Froyo / GB nooit eerder voor?

- Niet iedereen heeft last van de audiobug

Eigenlijk moeten we met zn allen zoveel mogelijk met logcat de problemen opvangen. Alle regels die beginnen met E zijn errors.

Nu het probleem zich voordoet in de officiele LG leak, zou ik bijna moeten concluderen dat het in de oorspronkelijke kernel sources van LG zit, die letterlijk in CM10 zijn ingeplant.

Want:
-Meerdere basebands geven hetzelfde probleem: soms bug 1 en soms bug 2
-Zowel bellen over de provider als via VOIP (voipbuster SIP account in CM7) kan de bug met zich meebrengen
-CM10 van bijvoorbeeld TonyP (parandroid JB hackfest) had nooit last van deze problemen maar had ook geen kernel sources van LG er in zitten.
-Het komt voor met kernel sources van de P990 en van de SU660. Het kan zijn dat ze bijvoorbeeld nog bepaalde drivers van de SU660 in de P990 kernel hebben zitten en in de vervroegde leak nog niet hebben omgebouwd / herschreven voor de P990.

Toch is het raar dat niet iedereen de bug heeft. Het lijkt sterk af te hangen van de provider, of toch het toestel op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
justin_ti schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:15:
Toch is het raar dat niet iedereen de bug heeft. Het lijkt sterk af te hangen van de provider, of toch het toestel op zich?
Ik heb zelf nog CM10, maar ik moet zeggen.. audiobug had ik praktisch altijd last van.. heel af en toe ging het goed, anderen hadden soms wel, soms niet. althans zo klonk het.. Sinds de nightly van 0911 (meen ik mij te herinneren) echter, werkt het nu bij mij vaker goed dan slecht. In de changelog zag ik wel dat ze het een ander hadden aangepast voor de LG.

Ik blijf nog even bij CM10 denk ik, al had ik gisteren bijna stock geinstalleerd, maar was te lui. :+

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 12-11-2012 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo hoor blijf ik nog ff lekker bij CM7 :|

Zeker als ik het goed begrijp dat ICS ook die audiobug heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja dat is geen gek idee momenteel. Eigenlijk werkt alles op CM7 zo goed...
[edit] Was weer terug gegaan naar CM7, toen weer naar stock V28 (lite), maar nu toch weer naar cm7. Hoe jammer het ook is, het draait gewoon allemaal nog niet lekker. Maar ik moet zeggen, het belooft allemaal wel wat. Als eenmaal de call bug en de wifi / data bug en de wifi drain en nog allerlei andere kleinigheidjes zijn opgelost dan hebben we weer een compleet nieuwe telefoon.

Met CM7 heb je trouwens ook al de mogelijkheid om een SIP account te integreren in je telefoon. Echt identiek aan de settings van CM10 en het werkt ook net zo goed.

[ Voor 78% gewijzigd door justin_ti op 12-11-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 bugje ontdekt net, als je een app verwijderd die gekoppeld is aan 1 van de 4 knoppen op je lockscreen, en je start daarna (per ongeluk) desbetreffende knop crashed de foon. I.p.v. netjes een melding dat de app niet gevonden kan worden.
Na het rebooten is desbetreffende knop wel netjes uit het lockscreen verwijderd.

Verder nog geen andere problemen tegen gekomen hier, audio-bug ook nog niet gemerkt/gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:26:
1 bugje ontdekt net, als je een app verwijderd die gekoppeld is aan 1 van de 4 knoppen op je lockscreen, en je start daarna (per ongeluk) desbetreffende knop crashed de foon. I.p.v. netjes een melding dat de app niet gevonden kan worden.
Na het rebooten is desbetreffende knop wel netjes uit het lockscreen verwijderd.

Verder nog geen andere problemen tegen gekomen hier, audio-bug ook nog niet gemerkt/gehad.
Dan ben ik benieuwd naar de volgende eigenschappen van jouw phone.

1 - Wat is jouw baseband / smalband versie? (ik weet niet waarom er de ene keer baseband en de andere keer smallband staat)

2 - Welke telefoonprovider heb je?

3 - Is jouw toestel made in Korea of made in Germany (onder de batterij te vinden)

In mijn gevallen waaronder de bug zich sowieso voordeed:

1 - 0725(NL LG-P990 stock), 2012_0420 (SU660), V30C (SU660) en nu V28C (LG Leaked P990)

2 - Vodafone NL

3 - Korea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Made in Korea.
Provider Hi/Kpn
Baseband zie screenshot.

Ik lees dat er ook regelmatig basebands en rils door gebruikers aangepast worden, dit heb ik nog nooit gedaan met de foon.

Steeds netjes de officiële LG update's gedaan, enkel paar maanden terug de EU Open (die gelekt was) erop gezet, daarna is er nog een update geweest van LG zelf. (was eigenlijk hetzelfde als de EU Open)
En dan nu deze ( v28E) erop gezet met SmartFlash.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/Screenshot_2012-11-12-18-23-03.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
er is weer een nieuwe versie van de leaked official ics. heb nu gewoon de oude erop staan. blijf ook bij die zolang er geen callbug van zich doet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:34:
Made in Korea.
Provider Hi/Kpn
Baseband zie screenshot.

Ik lees dat er ook regelmatig basebands en rils door gebruikers aangepast worden, dit heb ik nog nooit gedaan met de foon.

Steeds netjes de officiële LG update's gedaan, enkel paar maanden terug de EU Open (die gelekt was) erop gezet, daarna is er nog een update geweest van LG zelf. (was eigenlijk hetzelfde als de EU Open)
En dan nu deze ( v28E) erop gezet met SmartFlash.

[afbeelding]
Baseband heb je wel aangepast, want met SmartFlash verander je de baseband ;) RIL is onderdeel van de ROM. In mijn geval dus precies hetzelfde op de provider na. Hoe vaak heb je er ongeveer mee gebeld? Bij mij kwam het pas in de derde dag. Ik dacht na +/- 10 telefoontjes dat ik een goeie versie te pakken had nu, maar nee... toen begon het gewoon weer hoor.

Oja nog een vraagje. Stel je zit een half uur of een uur op wifi (wel eerst instellen dat wifi niet uit gaat als je scherm uit gaat bij de wifi settings) en zet dan je wifi uit, heb jij dan nog een data verbinding of moet je dan je telefoon opnieuw opstarten?

Dat is dus ook een vrij irritante bug waarvan ik nog ergens de hoop heb dat het aan mijn vodafone abo ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 12-11-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in 2,5 dag ongeveer 6 telefoontjes gepleegd, dus ik houd het in de gaten.
Wifi/data zal ik eens testen, is me nooit opgevallen.
Ik gebruik wifi enkel bij grote/veel app updates en als ik aan het eind van de maand (bijna) door de data bundel heen ben. >:)
justin_ti schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:37:
[...]

In mijn gevallen waaronder de bug zich sowieso voordeed:

1 - 0725(NL LG-P990 stock), 2012_0420 (SU660), V30C (SU660) en nu V28C (LG Leaked P990)
Dus jij had deze bug al met de stock rom, dat is wel apart toch.
Ik heb er namelijk nog nooit last van gehad.
Nu heb ik niet geëxperimenteerd met customs roms/basebands, op de beide open EU na dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb nu sinds gisteren de V28E leak draaien en ik moet zeggen, het draait echt goed.
Hier en daar nog een kleine hickup, maar eigenlijk verder best vloeiend.
Call bug heb ik nog niet gehad, draai zelfs nog BB 420 (dus niet degene die tegelijk met V28 is uitgebracht).

Enige nadeel : het interne geheugen (5,5 GB) wordt gebruikt voor opslag terwijl ik mijn externe geheugen (SD kaart van 32 GB) wil gebruiken.

Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

hoe staat het met de batterijduur van die V28E versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V28G is ondertussen gelekt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1986097

ik ga hem zo eens testen, CM10 draait op zich prima, maar vreet enorm veel accu

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:59:
Ik heb nu in 2,5 dag ongeveer 6 telefoontjes gepleegd, dus ik houd het in de gaten.
Wifi/data zal ik eens testen, is me nooit opgevallen.
Ik gebruik wifi enkel bij grote/veel app updates en als ik aan het eind van de maand (bijna) door de data bundel heen ben. >:)

[...]

Dus jij had deze bug al met de stock rom, dat is wel apart toch.
Ik heb er namelijk nog nooit last van gehad.
Nu heb ik niet geëxperimenteerd met customs roms/basebands, op de beide open EU na dan.
Nee ik had de bug niet met de stock rom. Sorry, ik omschreef het niet goed. Die versies bedoel ik de basebands mee. Ik heb dus met CM10 en de v28E rom al die basebands geflashed en getest of de bug daarmee tevoorschijn kwam (en dat deed ie, het is inmiddels ook vrij zeker dat het door de kernel komt en niet door de baseband of RIL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
justin_ti schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:21:
...het is inmiddels ook vrij zeker dat het door de kernel komt en niet door de baseband of RIL
Interessant, ik had nog niet gezien dat er al wat meer was uitgevogeld.
Is er een thread op XDA waar je de discussie een beetje kunt volgen over dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb net v28G er op gezet alles draait zeer soepel Quik memo ook en wifi is ook goed ik kan bellen en gebeld worden nou maar kijken of het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Ik draai de 20121109 nightly met BB v20r en dat gaat op zich prima. (waar vind ik waar de telefoon is gemaakt?)

+ Geen noise bug
+ Draait soepel
+ Prima standby tijd op 3G
+ Google Now >:)

- Wifi battery drain
- Heel, heel soms loopt de telefoon helemaal vast en moet de batterij eruit (2x gebeurd in de 4 dagen)

Al met al, niet echt handig als je echt heel veel belt en gebeld wilt worden, maar voor mij zover goed te gebruiken. (ongeveer 2-3 telefoontjes per dag en whatsapp)

Ik heb de telefoon geroot met OneClick, en helemaal gewiped...

Twijfel of ik vandaag naar een nieuwere versie ga.

[ Voor 12% gewijzigd door Snikker op 13-11-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/50a2c379a3178/50a2c3796d239-screenshot_lg_rom.thumb.jpg

Zelf heb ik de V28G uit deze tread erop staan. De rom werkt prima merk wel dat deze een iets
hogere drain heeft dan de V28E rom. Ook kan het soms even duren dat wifi weer actief is
wanneer je de telefoon uit de slaapstand haalt.

Voor de rest super :)

[ Voor 21% gewijzigd door Megapaul op 14-11-2012 10:08 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Mottebelke schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:40:
[...]

Interessant, ik had nog niet gezien dat er al wat meer was uitgevogeld.
Is er een thread op XDA waar je de discussie een beetje kunt volgen over dit probleem?
Ik zag het voorbij komen in deze discussie; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1959545

Ik ben zelf toch weer even terug op CM7 na een BSOD met de vlite versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
http://forum.xda-develope...?p=34085044&postcount=932

Zou het eindelijk!? Zou heel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Interessant! Weet iemand of deze fix al in de laatste CM10 nightly zit? Ik krijg een 404 error bij de changelog namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
martynvs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:07:
Interessant! Weet iemand of deze fix al in de laatste CM10 nightly zit? Ik krijg een 404 error bij de changelog namelijk.
Nee, zit er volgens mij nog niet in.

Changelog URL's veranderen voor iedere build, dus je kunt het beste even kijken op http://jenkins.cyanogenmod.com/job/android/ en dan kijk je in het linker rijtje voor de 'cm_p990-userdebug' build. Zodra er een recentelijke build gedaan is kun je daar het nieuwste changelog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Mottebelke schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:20:
[...]

Nee, zit er volgens mij nog niet in.

Changelog URL's veranderen voor iedere build, dus je kunt het beste even kijken op http://jenkins.cyanogenmod.com/job/android/ en dan kijk je in het linker rijtje voor de 'cm_p990-userdebug' build. Zodra er een recentelijke build gedaan is kun je daar het nieuwste changelog vinden.
Ok, bedankt! Ik houd het in de gaten, want in de paar dagen dat ik CM10 heb gebruikt vond ik het toch wel een hele grote stap vooruit vergeleken met CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
martynvs schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:39:
[...]

Ok, bedankt! Ik houd het in de gaten, want in de paar dagen dat ik CM10 heb gebruikt vond ik het toch wel een hele grote stap vooruit vergeleken met CM7.
Dat zou idd erg gaaf zijn! Sinds ik op CM7 zit merk ik hoe prettig het is als de belangrijkste functies gewoon goed werken maar tegelijkertijd wat een verademing CM10 is t.o.v. CM7. Ik heb de stock build ook geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik CM10 toch stukken sneller vindt in het multitasken! Hoewel ik nog niet weet hoe de nieuwste aangepaste versie van Stefan Gündor draait...

Wat vinden jullie trouwens van het toetsenbord in CM10? Ik had toch heimwee naar het uber snel reagerende GB keyboard dus had die er weer op gezet. Nou ben ik iemand die alles typt zonder autocorrectie en zonder trilletje op het toetsenbord. Heb nu een tijdje touchpal keyboard, een soort swype maar dan gratis, snel en Nederlands. Het swypen gaat belachelijk snel, maar moet nog wel even oefenen aangezien foutjes corrigeren de boel weer enorm vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Snikker schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:05:
Ik draai de 20121109 nightly met BB v20r en dat gaat op zich prima. (waar vind ik waar de telefoon is gemaakt?)

+ Geen noise bug
+ Draait soepel
+ Prima standby tijd op 3G
+ Google Now >:)

- Wifi battery drain
- Heel, heel soms loopt de telefoon helemaal vast en moet de batterij eruit (2x gebeurd in de 4 dagen)

Al met al, niet echt handig als je echt heel veel belt en gebeld wilt worden, maar voor mij zover goed te gebruiken. (ongeveer 2-3 telefoontjes per dag en whatsapp)

Ik heb de telefoon geroot met OneClick, en helemaal gewiped...

Twijfel of ik vandaag naar een nieuwere versie ga.
Helaas, voor als ik per ongeluk iemand hoop heb gegeven. Ik had vandaag ineens toch de audio bug. Na een reboot weer even OK en nu is de pret over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Grrrrr. Tsjaa ik had het ook met vlagen. Eerst leek het er helemaal niet te zijn, en toen ineens kwam ie de hele tijd terug net op t moment dat ik m steeds nodig had! Maar ze komen er wel.. het duurt ff maar heb alle vertrouwen in dit telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na 4 dagen (op v23E) nog niets vernomen van de audio bug.

Afbeeldingslocatie: http://blogimages.seniorennet.be/waaroemni/728629-8dcdd685430fc0d52e437d987edba3bd.jpg

Moet zeggen dat ik in zijn geheel goede ervaring heb met deze versie.

Wat betreft wifi-data switch verhaal,
justin_ti schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:18:
Oja nog een vraagje. Stel je zit een half uur of een uur op wifi (wel eerst instellen dat wifi niet uit gaat als je scherm uit gaat bij de wifi settings) en zet dan je wifi uit, heb jij dan nog een data verbinding of moet je dan je telefoon opnieuw opstarten?

Dat is dus ook een vrij irritante bug waarvan ik nog ergens de hoop heb dat het aan mijn vodafone abo ligt.
De data verbinding hersteld zich wel nadat wifi uit gezet is, alleen niet zonder problemen.
Teletekst en NU.nl zeggen dat er geen verbinding is, maar internet/whats-app/rabobank/mail/gmail werken/updaten wel.

Als ik dan de data verbinding uit en aan zet doen Teletekst en NU.nl het ook weer.

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Ik ben op zoek naar een stabiele, snelle en vooral zuinige ROM voor de 2X speed van mijn vriendin. Ik heb er nu Django Manouche 1.6s op staan, die is vlot maar het toestel is veel sneller leeg dan de stock rom. Welke bevelen jullie aan? ICS of hoger is niet nodig, een snelle gingerbread voldoet.

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
Miui met symbi0sis kernel loopt bij mij heerlijk.

Moet je natuurlijk wel Miui mooi vinden maar het werkt heerlijk.
Batterij gaat bij mij 2 dagen mee, met normaal gebruik. Wel lage schermresolutie en snachts op vliegtuigstand, maar een hele verbetering ten opzichte van Stock ;)

Ohja, telefoon wel geclockt op 216mhz als het scherm uitstaat, scheelt een hoop.

[ Voor 13% gewijzigd door PCSO op 15-11-2012 19:44 ]

• Kapitein Prozac
Als alternatief voor MIUI met de symbi0sis kernel kan ik de Gueste2X v3.8 Hybrid Revolution ROM aanraden; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Beide zijn erg goed! De Gueste is ook echt helemaal af. Miui zit in mijn ogen een stuk logischer in elkaar dan Android (grafisch gezien). Alleen de launcher vind ik ontzettend irritant, je kunt de iconen niet sorteren. Of kan dat inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gueste is idd erg mooi. Wel had ik de ervaring dat ie na een paar dagen traag werd.

Draait die inmiddels ook al op ICS?

edit:
oh, laat maar :) ik zie net dat ie nog op cm7 gebaseerd is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nekronek0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 17:32
Heeft iemand de android 4.2 gapps op CM10? Bij mij werkte het vrij crappie; toetsenbord doet het amper en de play store app liep vast, dus nu weer terug op de 4.1 gapps. Het swypen werkte overigens prima (wanneer het toetsenbord het deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58
Vraagje, ik ben geen expert op gebied van custom roms en BB's installeren enzo. Ik heb nu een CM10 nightly van meer dan een week terug, welke de 3e Nightly is die ik heb geinstalleerd. Allen geven problemen met bellen. Ik hoor niks als iemand mij belt, en als ik zelf bel is het meer geruis. Af en toe heb ik wel een goed gesprek.
Nu heb ik op de 2X bij Smalbandversie staan: LPG990AT-00-V20Q-EUR-XX-JAN-24-2012
Moet ik nu ook een andere BB installeren om die belbug weg te werken? Of kan die bug opgelost worden in een latere Nightly van CM10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
technoaddict schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 15:58:
Vraagje, ik ben geen expert op gebied van custom roms en BB's installeren enzo. Ik heb nu een CM10 nightly van meer dan een week terug, welke de 3e Nightly is die ik heb geinstalleerd. Allen geven problemen met bellen. Ik hoor niks als iemand mij belt, en als ik zelf bel is het meer geruis. Af en toe heb ik wel een goed gesprek.
Nu heb ik op de 2X bij Smalbandversie staan: LPG990AT-00-V20Q-EUR-XX-JAN-24-2012
Moet ik nu ook een andere BB installeren om die belbug weg te werken? Of kan die bug opgelost worden in een latere Nightly van CM10?
Zie de laatste pagina's.. staan genoeg berichten over.. :)
Samenvatting is, dat het op het moment nog niet opgelost is. Er is een potentiele fix wat ze aan het testen zijn. Dat is nog afwachten. Je zou niet constant last moeten hebben van de belbug, of heb je dat juist wel? De enige oplossing is terug te gaan naar gingerbread op het moment.

[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 17-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb nu 5 dagen deze rom V28G er op staan en ik moet zeggen weinig op aan te merken alles doet het geen belbug de bluetooth verbinding met de auto radio is ook goed ja en de batterij drain dat gaat wel goed een dag kom je er zeker mee rond
Het is dezelfde rom als die megapaul gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Weet iemand of er nog nieuws is over de callbug in CM10? Ik kan niet wachten om weer over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Same here, had gisteren nog de stock ICS rom (standard versie) geprobeerd; alles werkte prima behalve de overbekende belbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neelle schreef op zondag 18 november 2012 @ 11:49:
Ik heb nu 5 dagen deze rom V28G er op staan en ik moet zeggen weinig op aan te merken alles doet het geen belbug de bluetooth verbinding met de auto radio is ook goed ja en de batterij drain dat gaat wel goed een dag kom je er zeker mee rond
Het is dezelfde rom als die megapaul gebruikt
Hier nu ruim een week v28E draaien, werkt prima inderdaad.
Ben nog niets tegen gekomen dat niet werkt. (op 1 bugje na Verwijderd in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's" )

Foon wordt ook niet (merkbaar) trager na een aantal dagen, dat had ik met 2.3 wel.
Gaat rond 7:00 uur van de lader en ben nog niet onder de 15% geweest deze week met normaal gebruik.

Had nog niet getest met ICS roms, maar wat een verschil met Gingerbread zeg, zowel visueel als werkbaarheid. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:02
Is er al een ROM die kunt gebruiken voor dagelijks gebruik? Ik heb er al een paar op me telefoon gehad maar elke keer last van crashes. Welke zou ik dan kunnen gebruiken en waar kan ik die vinden. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met v28, zou ik zeggen. Prima rom voor dagelijks gebruik als je geen last hebt van de "audiobug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
Hoe installeer ik deze dan? Ik zie dat ik iets moet doen met SmartFlash?? Ik draai nu CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mexz21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:37:
Hoe installeer ik deze dan? Ik zie dat ik iets moet doen met SmartFlash?? Ik draai nu CM7.
Nou volgens mij kan het niet duidelijker worden uitgelegd dan dat daar staat, met plaatjes en al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
justin_ti schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:06:
[...]

Nou volgens mij kan het niet duidelijker worden uitgelegd dan dat daar staat, met plaatjes en al!
Ik vraag het omdat het normaal een zip-file is. Maar ik moet dat deel volgen van SmartFlash? Met dat programma en de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mexz21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:13:
[...]

Ik vraag het omdat het normaal een zip-file is. Maar ik moet dat deel volgen van SmartFlash? Met dat programma en de drivers.
Ja er is ook een flashable zip, maar dat is een kaalgeripte versie. De systeem partitie van onze telefoon is te klein voor ICS van LG, met smartflash worden automatisch de partities veranderd kwa grootte. Hij gaat ook echt helemaal leeg! Tot en met je interne SD kaart (volgens mij). Ik heb zelf de smartflash versie nog niet geprobeerd! De kaalgestripte versie die je wel gewoon kunt flashen vanuit CWM zit wel erg weinig op, dus ik zou wel de smart flash versie aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
justin_ti schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:20:
[...]

Ja er is ook een flashable zip, maar dat is een kaalgeripte versie. De systeem partitie van onze telefoon is te klein voor ICS van LG, met smartflash worden automatisch de partities veranderd kwa grootte. Hij gaat ook echt helemaal leeg! Tot en met je interne SD kaart (volgens mij). Ik heb zelf de smartflash versie nog niet geprobeerd! De kaalgestripte versie die je wel gewoon kunt flashen vanuit CWM zit wel erg weinig op, dus ik zou wel de smart flash versie aanraden!
Oke thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

justin_ti schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:06:
[...]
De enige stap die ik nog moet uitvogelen is hoe je een COMPLETE data backup maakt die je ook nog terug kunt zetten op ICS (+). Ik draai nu nog GB stock(root) . Ik heb wel titanium meedraaien, maar heb het vermoeden dat die niet altijd/ alles backuped. Het is zo jammer om daar achter te komen NADAT je een wipe hebt gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 20-11-2012 11:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
leuk_he schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:48:
[...]

De enige stap die ik nog moet uitvogelen is hoe je een COMPLETE data backup maakt die je ook nog terug kunt zetten op ICS (+). Ik draai nu nog GB stock(root) . Ik heb wel titanium meedraaien, maar heb het vermoeden dat die niet altijd/ alles backuped. Het is zo jammer om daar achter te komen NADAT je een wipe hebt gedaan.
Volgens mij is het niet mogelijk om data backup + restore te doen vanaf Gingerbread > ICS omdat er zoveel verschillen tussen die twee androids zitten. Helaas :'( :+ Misschien ook wel maar ik heb al vaker gelezen dat het voor serieuze problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

justin_ti schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:
[...]
Volgens mij is het niet mogelijk om data backup + restore te doen vanaf Gingerbread > ICS omdat er zoveel verschillen tussen die twee androids zitten. Helaas :'( :+ Misschien ook wel maar ik heb al vaker gelezen dat het voor serieuze problemen kan zorgen.
Maar wat kan er wel? Ik begrijp dat een upgrade GB -> ICS zonder dataverlies out of the question is. Maar hoe wel te backuppen heb ik nog niet de grote lijn gevonden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik ben eerlijk gezegd nog niet tegen grote problemen aangelopen met het overzetten van apps en data van GB naar ICS (middels MyBackup Pro). Een enkele app wil dan wel eens crashen of raar doen dus die moet je dan opnieuw installeren en natuurlijk het systeem zelf opnieuw instellen. Ik zou alleen de data van de meest gebruikte apps (geen systeem apps) en call log, sms, mms, bookmarks en woordenboek overzetten en de rest opnieuw installeren. Contacts en kalender worden al gesynced middels het Google account.

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Prozac op 20-11-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik kom met geen mogelijkheid meer af van 4.0.
Hij is unrooted (geen idee waarom) dus flashen naar een andere 2.3 of gaat dus al niet.
Via smartflash lukt het ook niet omdat die ergens in het proces ERROR! geeft.
Meerdere USB poorten geprobeerd en ook meerdere roms geprobeerd via smartflash zoals ook de orginele lg software.
Iemand enig idee hoe ik terug kom naar orgineel LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
nvflash versie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Ja dat lukt ook niet meer.
Volges mij komt dit allemaal door dat ik bij smartflash de bestanden fout om had staan
.Fls file bij .Bin en .Bin bij .Fls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Als je bij SmartFlash een error krijgt moet je de smartflash uit het topic start downloaden, je virusscanner uitzetten en het soms wel 5x proberen. Ik heb dat altijd als ik mijn baseband wil flashen, meestal 2x error voor het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ah ik lees net dit.. heb je de versies van LG zelf geinstalleerd?
Please note that Smartflash only works with the old bootloader. If you installed the new Stock ICS kdz files you need to NVFlash to a v20 ROM first.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Aaaah bedankt!
daarom gaat het niet..
Waar heb je die info vandaan?
Maar via NVflash naar v20 gaan? Ik dacht dat je met nvflash moest rooten..
Trouwens ik kreeg net een melding dat er een update was xD Ik zit nu op 4.0 en de update was v10b-APR-05-2011 Beetje raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik ben zelf net overgegaan van CM10 naar de geleakte Stock LG ICS.. Daar moest ik wat info bij elkaar zoeken, daar ergens stond het erbij. Ik merkte op dat bij mij CM10 te vaak vast liep en ik meer last had van de callbug dan anderen.. van de 10 gesprekken die ik probeerde te voeren, deed er vaak maar 1 van met wat geluk. Reboot enzo hielp niet. De kans op de bellbug lijkt op de stock kleiner van wat ik gelezen heb, dus dacht daarom en van baseband wisselen (had een rare 725 baseband - heb nu degene die ik gewend ben) en even dat uitproberen.

Je probleem komt doordat de Stock LG ICS (ervan uitgaande dat je niet de standard zip versie hebt gebruikt) je partitielayout en dergelijke aan past. Alle andere roms kennen een ander layout waardoor het mis gaat.. met nvflash formatteert hij normaliter ook alle partities, dus ook je interne sd normaliter.. daardoor weet je zeker dat het daarna werkt, maar wat dus ook direct een waarschuwing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
Aah oke.
Maar zou je nu nog een oplossing weten?
Want vast blijven zitten op 4.0 is eigenlijk geen optie.
Wil zo snel mogelijk weer naar 2.3 stock lg (of iets anders)

• serhat
Waarschijnlijk kan je dit gebruiken om het makkelijk voor je te fixen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975274

Toch nog de waarschuwing, de data op je interne SD ben je mogelijk kwijt. Dus wees gewaarschuwd. In dit geval zit er CM10 bij, maar zolang de partities gefixt zijn kan je daarna prima CM7 of een andere GB ROM installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door serhat op 22-11-2012 10:53 ]

• justin_ti
Ik lees dat de NVFlash versie met de nieuwe bootloader geen last heeft van de call bug! Althans, dat er aardig wat mensen die normaal gesproken wel last van hebben onder CM10 en de lite versie van 28G het na een week nog steeds niet hebben gehad met die versie. Kan iemand dat hier bevestigen?

• serhat
justin_ti schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:21:
Ik lees dat de NVFlash versie met de nieuwe bootloader geen last heeft van de call bug! Althans, dat er aardig wat mensen die normaal gesproken wel last van hebben onder CM10 en de lite versie van 28G het na een week nog steeds niet hebben gehad met die versie. Kan iemand dat hier bevestigen?
Ik heb er nog last van, maar ik gebruik dan ook de lite versie 28G.. Ik ga denk ik dit weekend anders even over.. het is dat ik geen externe SD kaart meer gebruik, intern is voldoende.. maar die moet ik dan even backuppen voordat ik over ga.. Ik ben blij als ik daarvan af ben. Anders is het toch met pijn in mijn hart terug naar GB. Luxe went te snel. :'(

• justin_ti
serhat schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:56:
[...]

Ik heb er nog last van, maar ik gebruik dan ook de lite versie 28G.. Ik ga denk ik dit weekend anders even over.. het is dat ik geen externe SD kaart meer gebruik, intern is voldoende.. maar die moet ik dan even backuppen voordat ik over ga.. Ik ben blij als ik daarvan af ben. Anders is het toch met pijn in mijn hart terug naar GB. Luxe went te snel. :'(
Hoe bedoel je dat met die SD kaart? Daar heb ik dan weer geen problemen mee gehad voor zover ik weet! Straks blijkt dat het probleem met bellen wordt veroorzaakt door de externe SD kaart :P Ik had met de Lite versie dus helaas ook continue de bel bug. Erg jammer want ik zit nu op GB en het valt me vies tegen :( Luxe went idd heel snel!

• serhat
justin_ti schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:03:
[...]

Hoe bedoel je dat met die SD kaart? Daar heb ik dan weer geen problemen mee gehad voor zover ik weet! Straks blijkt dat het probleem met bellen wordt veroorzaakt door de externe SD kaart :P Ik had met de Lite versie dus helaas ook continue de bel bug. Erg jammer want ik zit nu op GB en het valt me vies tegen :( Luxe went idd heel snel!
Oh misschien heb ik het verkeerd getypt. Wat ik bedoelde is:
Ik gebruik alleen de interne SD van de LG zelf. De externe, gebruik ik voor iets anders tegenwoordig. Is qua ruimte groot zat voor mij. Maar als je geen nvflashen, is voor zover ik weet ook je interne SD weg (wordt geformatteerd), dus zou ik die moeten backuppen wil ik de kdz versie van v28g met bootloader en al willen proberen. Dat was mijn reden om weg te blijven van de v28g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:56:
[...]

Ik heb er nog last van, maar ik gebruik dan ook de lite versie 28G..
justin_ti schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:03:
[...]
Ik had met de Lite versie dus helaas ook continue de bel bug.
Wellicht zit daar het "addertje" aangezien ik de "complete" v28 gebruik, SmartFlash aangepaste partities.
En dus na bijna 2 weken nog geen last heb gehad met bellen/audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:30:
Wellicht zit daar het "addertje" aangezien ik de "complete" v28 gebruik, SmartFlash aangepaste partities.
En dus na bijna 2 weken nog geen last heb gehad met bellen/audio.
Mooi, wat justin_ti hier zegt: justin_ti in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's"
Kan dus misschien wel kloppen..

Ik heb dit weekend even wat tijd om ermee te stoeien.. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik ben ook wel benieuwd! Zou toch prettig zijn als het werkt zonder call bug. Ik las ook dat je het aantal applicaties kunt beperken tot 4 om lag te voorkomen aan het eind van de dag. Volgens mij wordt er daarmee bedoeld dat het memmory management zo wordt ingericht dat je dus max 4 actieve apps kan laten draaien en dat hij daarna gaat killen. Gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik zag uberhaupt ergens de optie om als je uit een app gaat (back knop) dat hij de activity direct afsluit i.p.v. open houdt. Desnoods zou je het daarmee proberen. Ik heb iig met nvflash alles geflasht.. ik zet nu alles terug.. zal daarna even testen..

Ik had geen zin om te wachten het weekend.. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Even een nieuw bericht zodat de topic als 'ongelezen' wordt gezien voor sommigen. Ik heb nu 5-6 gesprekken gevoerd en ze gaan allemaal goed! Hiervoor ging er maar 1 van de 10 goed zo'n beetje. Dus ik ben vrij enthousiast. Ben benieuwd of het zo blijft.

Ik moet ook zeggen dat ik wat veranderingen heb gezien aan het ROM vergeleken met de ZIP versie die ik had. Zo kan ik nu ook mass-storage kiezen als ik mijn telefoon aansluit via USB, dat kan hiervoor niet. Zo ondersteunt het ook 'Cell Broadcast'. App zit er ook standaard bij. Ik denk dat dit door het "NL alert"-systeem gebruikt wordt. Verder staan er nog t.o.v. de 10 ringtones van hiervoor ook stukken meer bij. Ook de ringtone/notificationtone-picker hebben ze veranderd/verbeterd. En nog wat kleine dingen.

Ik zal het even verder in de gaten haten en laat weten als ik meer weet.

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 23-11-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb nu ook ongeveer 2 weken de NVFlash versie van 28G draaien (daarvoor de 28E) en totaal geen problemen met de call bug. Alles werkt goed.

Alleen is het irritant dat het interne geheugen genomen wordt op apps in op te slaan, terwijl ik gewend ben om al mijn apps op te slaan op mijn externe 32 GB SD kaart.

Al geprobeerd op de vold.fstab aan te passen, maar dat helpt niet echt.

Als echte CM10 liefhebber blijf ik toch nog even op deze versie, totdat de cakk bug in CM10 is opgelost.
Daarna ga ik zeker over.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:50:
Even een nieuw bericht zodat de topic als 'ongelezen' wordt gezien voor sommigen. Ik heb nu 5-6 gesprekken gevoerd en ze gaan allemaal goed! Hiervoor ging er maar 1 van de 10 goed zo'n beetje. Dus ik ben vrij enthousiast. Ben benieuwd of het zo blijft.

Ik moet ook zeggen dat ik wat veranderingen heb gezien aan het ROM vergeleken met de ZIP versie die ik had. Zo kan ik nu ook mass-storage kiezen als ik mijn telefoon aansluit via USB, dat kan hiervoor niet. Zo ondersteunt het ook 'Cell Broadcast'. App zit er ook standaard bij. Ik denk dat dit door het "NL alert"-systeem gebruikt wordt. Verder staan er nog t.o.v. de 10 ringtones van hiervoor ook stukken meer bij. Ook de ringtone/notificationtone-picker hebben ze veranderd/verbeterd. En nog wat kleine dingen.

Ik zal het even verder in de gaten haten en laat weten als ik meer weet.
Kun je een link geven van welke versie je precies hebt geïnstalleerd? Ik ga m ook testen! Ben wel weer toe aan ICS. En zit er een baseband bij in als je met NVFlash te werk gaat of moet je die nog los flashen?
Pagina: 1 ... 39 ... 45 Laatste