Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafjah
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-06 16:18
Hmmm welke nightly heb jij dan? Ik heb bij geen van beide daar last van. Hij leest mijn 32gb kaartje gewoon uit, de muziek, films, foto's en backups

Is hij niet ontkoppeld bij de instellingen? Ik heb daar ooit wel is last van gehad, dat hij na het flashen was ontkoppeld. Een beetje raar, maar door een enkele klik was het weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 2e nightly gedownload..

Het probleem komt bij meer mensen voor overigens..

Hij is wel gemount want ik kan hem met andere file browsers bekijken... Ook heb ik aardig last van lag moet ik zeggen... en de RIL is ook niet helemaal goed, daardoor heb ik slecht bereik...

Het enige wat ik me nog kan bedenken is de baseband.. ik heb nu de SU660 erop staan... (toen ooit eens gedaan ivm performance probs)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:48:
Mooi en snel, er is alleen nog een prob met de externe sd card. De foto's die daarop staan ziet ie niet en Titanium backup kan de sd card niet vinden...
Vreemd, geen problemen hier, en anders moet je Total Commander op je telefoon zetten en kan je ook naar je foto's toe op je externe sd card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die foto's zijn nog niet eens zo erg maar ik kan niks op de sd kaart installeren..zoals de kaarten van tomtom e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennnn ik ga terug :)

vanmorgen om 07:35 de stroom eraf gehaald en nu heb ik nog maar 90% over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie, de vibratiebug als je de powerknop ingedrukt houdt, is weg als je de nieuwe CWM recovery installeert, 6.0.1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:22:
Ennnn ik ga terug :)

vanmorgen om 07:35 de stroom eraf gehaald en nu heb ik nog maar 90% over :D
batterij gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
Batterij probleem was ook bekend. Bij de Rom van TonyP - Paranoid was de batterij ook niet geweldig.
WiFi is de grootte boosdoener, op 3G - H doet de batterij het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup.. Gisteravond al op aanraden via xda forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik ga waarschijnlijk ook weer terug. Allereerst inderdaad de belabberde battery life met WiFi (en ik heb nog wel een 3200 mAh accu). Ook heb ik een beetje last van lag bij multitasking, ik vermoed door de NOOP scheduler. MIUI met de symbi0sis kernel was wat dat betreft perfect voor mij; boter smooth met een prima battery life. Wat me ook telkens opvalt is het fluctueren van de (handmatige) helderheid bij het inschakelen van het scherm. Met auto brightness heb ik daar geen last van maar auto brightness werkt weer niet op mijn P990. En als laatste (klacht :P ) had ik vanochtend een black screen of death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:24:
Ik ga waarschijnlijk ook weer terug. Allereerst inderdaad de belabberde battery life met WiFi (en ik heb nog wel een 3200 mAh accu). Ook heb ik een beetje last van lag bij multitasking, ik vermoed door de NOOP scheduler. MIUI met de symbi0sis kernel was wat dat betreft perfect voor mij; boter smooth met een prima battery life. Wat me ook telkens opvalt is het fluctueren van de (handmatige) helderheid bij het inschakelen van het scherm. Met auto brightness heb ik daar geen last van maar auto brightness werkt weer niet op mijn P990. En als laatste (klacht :P ) had ik vanochtend een black screen of death.
Die BSOD kan er mee te maken hebben dat je het vinkje aan moet zetten bij het scherm aanhouden tijdens het opladen.. Dat was bij CM7 ook namelijk...

En het is inderdaad wachten op een meer stabielere nightly. Ik heb gezien dat het goed draait en nu moeten alleen die bugs er nog uitgesloopt worden. CM7 was in het begin ook drama ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ah, zal het eens proberen. En inderdaad, ansich draait het al best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

@Kapt. Prozak. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring van MIUI 2.x (CM7 based) naar CM10.
Begrijp ik dat, op het WiFi-issue na, de batterij goed is?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
Dat is natuurlijk na 1 dag nog niet helemaal te zeggen.
Je kunt er prima een dag mee halen, op 3G - H netwerk. Op WiFi is de batterij na een halve dag leeg.

( Ervaringen met JB - 1 Week Tony P Paranoid gedraaid - en nu net 1 dag CM 10 )

In combinatie met Nova Launcher, een best mooie rom. Snelle menu's, prima bellen en volledige netwerk verbinding. Alleen nog wel een aantal Bugs. WiFi - SD Kaart - Trillende aan-uit knop. Geef de ontwikkelaars een paar weken en je krijgt een vele betere rom. Zonder de grote bugs en een goede batterij.

Vanmiddag maar eens terug naar CM 7.

[ Voor 41% gewijzigd door PCSO op 31-10-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die battery drain is niet zo belangrijk, dan zet ik hem wel op 2G-3G-H maar het feit dat de sd card niet goed gemount wordt is voor mij op dit moment de reden dat ik terug ben op GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Wauw wat een rom! Echt gaaf om de hardware acceleratie te zien, het werkt ontzettend vloeiend!
De kernel lijkt ook wel heel stabiel, heb totaal niet het idee dat het ook maar enig probleem is dat deze telefoon 'maar' 512MB ram heeft.

Helaas nog steeds het wifi uit na minstens een half uur gebruik > geen data totdat je vliegmodus aan/ uit doet, wat ik door alle enthousiasme even was vergeten. Een redelijke oplossing is wifi alleen gebruiken als je het eventjes nodig hebt, maar goed. Ben ervan overtuigd dat dit opgelost gaat worden!

Echt super voor de eerste dag dat de nightly is gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geprobeerd met deze CM10 Nightly om aan te sluiten via usb op de computer?

Bij mij lijkt ie dan te flippen, komt continu verbonden met pc, usb foutopsporing in de statusbalk.
Maar herkennen doet mijn comp uiteindelijk niet.

EDIT: Hij doet het nu wel goed, was hopelijk eenmalig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ging bij mij goed. alleen traag aangezien hij het ziet als een multimedia apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is alweer een nieuwe versie gereleased!

http://download.cyanogenmod.com/?device=p990&type=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Dat zal vanaf nu bijna elke dag gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Dat zal vanaf nu bijna elke dag gebeuren!
Ok, is het dan zinvol om dagelijks te updaten of kun je beter een paar weken wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Het heeft sowieso geen zin om elke dag te updaten, maar je kunt hier volgen wat er verandert.

http://changelog.bbqdroid.org/#p990/cm10/next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga pas weer kijken als dat sd card probleem opgelost is :) eerder is het (voor mij) niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
timovd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:17:
@Kapt. Prozak. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring van MIUI 2.x (CM7 based) naar CM10.
Begrijp ik dat, op het WiFi-issue na, de batterij goed is?
Zo te zien wel, zonder alternatieve zuinige kernels gaat het redelijk gelijk op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Baseband 420 schijnt er goed bij te passen, van de SU660. Eigenlijk hoort er nog een nieuwere bij, de 30C baseband. Ik lees dat je vooral niet de RIL moet veranderen! Hier is overigens de kwaliteit en het bereik heel erg goed, doet zeker niet onder aan CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 10:17
Heel gaaf dat dit voor elkaar is gekregen!
Ik ga er vanavond eens mee stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
justin_ti schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:55:
Baseband 420 schijnt er goed bij te passen, van de SU660. Eigenlijk hoort er nog een nieuwere bij, de 30C baseband. Ik lees dat je vooral niet de RIL moet veranderen! Hier is overigens de kwaliteit en het bereik heel erg goed, doet zeker niet onder aan CM7.
Op de foto die RC op z'n Google+ profile poste staat nog steeds baseband 218 (dus ik neem aan ook de 218 RIL):

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-UEUJMi6BvBs/UI_1sW-YUrI/AAAAAAAAJzk/4r6499rlFEs/s641/IMG_20121030_151457.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 20:22
De problemen die sommigen hebben heb ik gelukkig niet.

Ik heb ook het gevoel dat het ontvangst beter is. Bij de MM had ik nooit ontvangst maar nu heb ik 1 streepje.

Bij vorige ROMs had ik wel dat de touchknoppen branden als ik een whatsapp berichtje kreeg en dat is bij deze rom niet. Maja ff wat met apps ervoor spelen.

Tot nu toe moet ik zeggen dat hij sneller/smoother is dan vorige ROMs. Nu nog even een paar dagen kijken of dit ook zo blijft. Want bij vorige ROMs werd de gsm altijd absurd traag na een paar dagen.

[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 31-10-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mottebelke schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:07:
[...]

Op de foto die RC op z'n Google+ profile poste staat nog steeds baseband 218 (dus ik neem aan ook de 218 RIL):

[afbeelding]
Ik zal eens kijken, ik lees in elk geval van meerdere dat zodra je aan de RIL gaat zitten je net zo goed weer je ROM opnieuw kunt installeren omdat er dan vanalles mis gaat, en dat de v30c RIL erin zit (kun je zien met LG RIL version, niet met GetRIL die kent m nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:02
Ik heb al een tijdje niet meer op deze forumpost gekeken maar ik zag nu dat CM10 voor O2X is vrijgegeven door Cyanogen. Heeft CM10 nu ook hardware acceleratie? Of is dit een vroege release met veel bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Mexz21 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:39:
Ik heb al een tijdje niet meer op deze forumpost gekeken maar ik zag nu dat CM10 voor O2X is vrijgegeven door Cyanogen. Heeft CM10 nu ook hardware acceleratie? Of is dit een vroege release met veel bugs?
Hardware accelaratie volledig ingebakken, dat merk je vanaf de eerste slide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:02
justin_ti schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:51:
[...]

Hardware accelaratie volledig ingebakken, dat merk je vanaf de eerste slide.
Dus het is aangeraden om over te stappen naar CM10. Ik draai nu nog CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik lees op verschillende dingen over de batterijduur: nu zou ik van jullie wel eens willen weten:

Poll: Hoe staat het met je batterijduur na een update naar CM10 t.o.v. een vorige rom
Gelijk: mijn data loopt via WIFI
Gelijk: mijn data loopt via 2G/3G
Sterk verminderd
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=383505&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Bedoel je de nieuwe CM10 of de oude? Ik heb hem sinds eergisteren erop, maar na 1-2 dagen (zeker dagen waar je er ook veel mee experimenteert) kan je dat denk ik nog niet echt goed weten toch? Zeker omdat je waarschijnlijk de batterystats ook hebt verwijderd en het enkele dagen kan duren voordat het een beetje representabel is?

Ik vind het tot nu toe iig heel fijn werken! Bug met de powerknop dat hij oneindig lang vibreert opgelost door de nieuwe CWM erop te knallen. Wel al een keer uitgevallen, door bluetooth geneuzel waarschijnlijk (nog steeds) en vanochtend kon niemand mij horen als ik belde of gebeld werd. Maar een reboot hielp. Voor een 'eerste' versie is het nog best schappelijk. Ben benieuwd hoe het over een maand bijvoorbeeld werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:38:
Bedoel je de nieuwe CM10 of de oude? Ik heb hem sinds eergisteren erop, maar na 1-2 dagen (zeker dagen waar je er ook veel mee experimenteert) kan je dat denk ik nog niet echt goed weten toch? Zeker omdat je waarschijnlijk de batterystats ook hebt verwijderd en het enkele dagen kan duren voordat het een beetje representabel is?

Ik vind het tot nu toe iig heel fijn werken! Bug met de powerknop dat hij oneindig lang vibreert opgelost door de nieuwe CWM erop te knallen. Wel al een keer uitgevallen, door bluetooth geneuzel waarschijnlijk (nog steeds) en vanochtend kon niemand mij horen als ik belde of gebeld werd. Maar een reboot hielp. Voor een 'eerste' versie is het nog best schappelijk. Ben benieuwd hoe het over een maand bijvoorbeeld werkt.
Probleem van het bellen heb ik hier ook! Rebooten verhelpt het probleem. Kan ook wel eens niet bellen. Batterijduur op WiFi is heel erg slecht maar op 3G sterk verbeterd (deep sleep werkt denk ik goed). In een nacht van 8 uur is er 10% afgegaan met een H verbinding en alles zoals syncen aan.

Performance: ik vind m heerlijk werken, lekker snel en altijd even vloeiend. Helaas nog wel wat grote bugs zoals de bel-bug, de 3g/wifi data bug en het hoge batterijverbruik van de wifi module. Mijn oplossing nu is simpelweg wifi uitzetten en alleen aanzetten als ik het echt nodig heb. Dan ben ik tenminste altijd bereikbaar via whatsapp en gaat de accu redelijk normaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
oeps, mijn 2x boot niet meer.

heb de CM10 nightly van 31-10 gedownload en geflashed
daarna gapps van 11-10

uiteraard eerst wipe data/factory reset, cache en dalvik cache

als ik nu de telefoon aanzet, krijg ik eerst het LG logo in het midden, zoals het hoort
dan moet ie veranderen in het LG logo met wat blauws in de achtergrond

maar ik krijg 2 kleinere lg logos?
10 minuten later nog steeds hetzelfde

iemand een idee?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb elke ochtend last van BSODs na deep sleep en als remedie heb ik nu de app Wake my Android geinstalleerd. Morgenochtend maar eens kijken hoe het er dan voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 00:09
Draai hem nu zo'n 2 dagen, hij is idd zo leeg met wifi aan.
Zal eens kijken hoe die het uithoudt met alleen 2g.

Hij loopt supersoepel en alles is weer iets beter uitgewerkt dan in 7.2. Ik gebruik Apex Launcher, die lijkt wat meer op de adw launcher van 7.2 met alle verbeteringen uit ics.

Dat Google Now vind ik maar onzin, heb het ff aangehad. Wordt je constant lastig gevallen hoe je het snelst bij je volgende afspraak kan komen, weer voorspellingen enz.

Ik mis nog wel 2 dingen:
Hoe kan ik op het lockscreen een snelkoppeling naar stille modes instellen?
De hardwareknoppen kunnen niet aan een willekeurige app gekoppelt worden.

Verder als ik bij de klok de timer aan zet (clock applicatie en dan 2x naar links swipen) dan begint hij wel te lopen maar zodra ik dit scherm verlaat loop hij vast. Ik gebruik nu Stopwatch & Timer als alternatief.

Het is ook een keer voorgekomen dat me microfoon het niet meer deed, een reboot verhielp dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Je kan de widgetknoppen in het notificatiepaneel gewoon gebruiken op het lockscreen zonder te moeten unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 00:09
Kapitein Prozac schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:57:
Je kan de widgetknoppen in het notificatiepaneel gewoon gebruiken op het lockscreen zonder te moeten unlocken.
Dat gaat bij mij niet. Ik heb me telefoon dan ook beveiligd met een gesture-lock. Zou ook niet willen dat iemand anders mijn wifi of data aan/uit zou kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ah, enige wat ik dan kan bedenken is een ander lockscreen app zoals widgetlocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:03:
oeps, mijn 2x boot niet meer.

heb de CM10 nightly van 31-10 gedownload en geflashed
daarna gapps van 11-10

uiteraard eerst wipe data/factory reset, cache en dalvik cache

als ik nu de telefoon aanzet, krijg ik eerst het LG logo in het midden, zoals het hoort
dan moet ie veranderen in het LG logo met wat blauws in de achtergrond

maar ik krijg 2 kleinere lg logos?
10 minuten later nog steeds hetzelfde

iemand een idee?
Ik heb precies hetzelfde. Kan nu ook geen andere ROMs meer aan de praat krijgen. En als ik nu een backup wil doen, krijg ik : can't mount /system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik heb wel die 2 kleinere LG logo's, maar voor de rest werkt alles prima.

Heb ook een belabberde batterijduur maar ik kom nog wel de dag door, zal morgen een 3G op school aanzetten ipv WIFI, kijken of het verschil maakt.
Is er geen Kernel die de boel wat zuiniger maakt?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:47:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Kan nu ook geen andere ROMs meer aan de praat krijgen. En als ik nu een backup wil doen, krijg ik : can't mount /system
Al met bijvoorbeeld nvflash geprobeerd stock op te zetten en dan vanuit daar verder te gaan?
Remcom00 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:53:
Ik heb wel die 2 kleinere LG logo's, maar voor de rest werkt alles prima.

Heb ook een belabberde batterijduur maar ik kom nog wel de dag door, zal morgen een 3G op school aanzetten ipv WIFI, kijken of het verschil maakt.
Is er geen Kernel die de boel wat zuiniger maakt?
Ik zou een andere kernel nog niet aanraden. Een tijdje terug met ICS deed ik dat ook, maar na een tijdje weet je niet meer of een bug door de kernel komt, rom of een combinatie van beide. Ik zou gewoon even wachten totdat het gefixt wordt, gezien het op alle basebands gebeurt lijkt het echt ROM-specifiek. Kan mij niet voorstellen dat die bug lang blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.modaco.com/top...ated-1300166062-15032011/

ja heb idd nv flash geprobeerd. Alles lijkt succesvol :)

Even wachten... YES hij doet t weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:55
Het accuverbruik op CM10 is echt belabberd, in 7uur is ie leeg. Hij geeft trouwens ook altijd aan dat de accu maar 3mV afgeeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik kan bevestigen dat BB 420 goed werkt, want die heb ik ook.

Sterker nog : ik had al BB 420 op de on-officiele CM10 build (ParanoidAndroid build 8) en dus heb ik alleen maar deze ROM geflashed en alles werkt goed qua ontvangst enzo.
Batterij-duur is goed, wifi zuipt wel batterij (maar gebruik ik nauwelijks).

Wel heb ik dat de sd kaarten omgedraaid zijn, maar dat is makkelijk zelf op de lossen door de vold.fstab aan te passen.

En het laden gaat erg langzaam, maar dat vind ik niet erg.

Al met al ben ik erg blij met deze ROM, wat loopt die soepel zeg !
En omdat het nightlies zijn, zal vast binnenkort de huidige problemen opgelost zijn.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:47:
[...]

Dat probleem had ik ook, ik heb eerst back2ext3 gedraaid en toen de backup terug gezet. hierna pakte hij hem wel...

nvflash nog niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 10:17
Ik ben ook zeer goed te spreken over deze ROM, wat een verschil in snelheid en stabiliteit. (ik kom vanaf GB miui)
Ik heb wel een keer last gehad van de vibratiebug in het powermenu, en als ik een panaramofoto wil renderen in de foto app crasht deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
theRich schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:18:
Ik heb wel een keer last gehad van de vibratiebug in het powermenu, en als ik een panaramofoto wil renderen in de foto app crasht deze.
Ik weet niet of je er nog last van hebt..maar het is hier al langsgekomen.. updaten naar de laatste CWM verhelpt het probleem. Ik had er ook last van.. sinds de update niet meer..

Als je dit echt makkelijk wel updaten, even via Rom Manager doen.. snel/simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
doh, ik had ook die can't mount /system melding, probeerde de backup die ik gemaakt had, vlak voor ik cm10 installeerde, terug te zetten

heb em ook kunnen fixen via nvflash (link hierboven)

kan ik nu wel CM10 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
JarlSX schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:00:
doh, ik had ook die can't mount /system melding, probeerde de backup die ik gemaakt had, vlak voor ik cm10 installeerde, terug te zetten

heb em ook kunnen fixen via nvflash (link hierboven)

kan ik nu wel CM10 installeren?
Als ik het zo goed lees kwam het door roms die ext4 bijvoorbeeld gebruikten of w/e i.p.v. de standaard. Nadat je nvflash doet, zou hij het gewoon weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
yes, hij doet het. schrok even omdat ik die 2 logotjes weer zag, maar meteen erna kwam het CM logo :)

bedankt!

wel typische, ik dacht dat ik een stock rom draaide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een nieuwe nightly maar die heeft een probleempje met de powerbutton :) Die werkt namelijk niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:03:
Er staat een nieuwe nightly maar die heeft een probleempje met de powerbutton :) Die werkt namelijk niet haha
Ja, lijkt erop dat een van de veranderingen in deze nightly de power button niet meer laat werken (waarschijnlijk "star: Adjust keylayout filenames" zoals er in het changelog wordt vermeldt).

Er zijn trouwens ook wat veranderingen rondom USB mass storage, dus mensen die daar problemen mee hadden kunnen dat misschien weer uitproberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mottebelke op 02-11-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb trouwens wel erg veel last van het belprobleem. Soms gaat bellen perfect maar soms gaat hij helemaal niet over als ik iemand bel en dan begint de minuut te lopen maar ik hoor gewoon niks. Soms wordt ik gebeld en hoor ik degene aan de andere kant heel haperig schreeuwen dat ie een enorme bak herrie hoort. Net werkte een reboot zelfs niet eens. BB420 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Voor wat betreft het langzame laden; de oplossing daarvoor is het wipen van cache, battery stats en het fixen van de permissions.

Ik ben zelf toch weer even terug op GB MIUI(-NL) met de symbi0sis kernel vanwege de batterijduur bij gebruik van WiFi en een paar andere kleine dingetjes. Terug op die GB combo merk ik eigenlijk geen verschil zo zonder hardware versnelling; het werkt net zo soepel en soms zelfs net even soepeler dan de CM 10 nightly, Met de standaard (CM 7) kernel van MIUI is er wel een duidelijk verschil in het voordeel van de CM 10 nightly. Ik stel een definitieve overstap nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:26
ik vind batterij duur nog wel mee vallen zonder wifi ben ik 11 uur onderweg met nog 15% te gaan en dan heb ik hem best veel gebruikt. en hij is flink wat sneller, filmpjes werken nu ook weer goed. heb nog geen last van rare dingen vind hem beter als nova hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik vind de batterij ook wel OK. Heb de 1e nightly draaien en gebruik de telefoon 24 uur, met daarvan 15 minuten Wifi. Bellen doe ik vrijwel nooit met dit ding, maar whatsapp of internetten regelmatig. Eigenlijk zelfde ervaring als met de oude stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10

M0nkeymen

Monkeystyle!

Heb nu de nightly van vandaag(11-02) en heb nu bijna nergens last van, kan bellen en gebeld worden. Geen "Dildo" bug. En batterij drainage is nu ook minder. SD-card doet het. Af en toe spring hij van zelf aan nog... vaag... Hij is veel smoother dan alle andere(niet CM10) builds, ik merk echt het verschil.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Welke RIL/BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

LGP990AT-00-V20r-EUR-XX-MAR-02-2012+0
waar check je eigenlijk je ril... Die verander ik nooit. Geluid is goed...

[ Voor 22% gewijzigd door M0nkeymen op 02-11-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:47
Zelf ben ik al behoorlijk tevreden met CM10. Nu de laatste update eroverheen geflashed alleen nu licht het scherm om de x aantal seconden op om vervolgens weer te dimmen????
(Je ziet het lockscherm dan even.) Is dit een instelling of een bugje?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik heb dat ook, dus ik denk een bugje... op xda komt ie vaak langs i.i.g. het is tot nu toe wel het enige probleem wat ik heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:16:
Ik heb trouwens wel erg veel last van het belprobleem. Soms gaat bellen perfect maar soms gaat hij helemaal niet over als ik iemand bel en dan begint de minuut te lopen maar ik hoor gewoon niks. Soms wordt ik gebeld en hoor ik degene aan de andere kant heel haperig schreeuwen dat ie een enorme bak herrie hoort. Net werkte een reboot zelfs niet eens. BB420 hier.
Hier heb ik ook erg last van.. Voor werk is dit echt alles behalve handig. Ik kan niet zo goed 'niet bereikbaar' kunnen zijn constant als in, geen mobieltje hebben om te kunnen bellen. De rest vind ik echt allemaal heel goed te doen voor een eerste versie. Ik zit op BB 725.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
oplaad probleem lijkt opgelost te zijn... enige bug die ik nog heb is dat het scherm af en toe aangaat... bellen heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb nu ook dat scherm wat aan gaat, maar ik ben er van overtuigd dat dat zo weer opgelost is aangezien het in de eerste paar nightlies ook niet voorkwam.

Belproblemen heb ik niet meer gehad sinds de laatste nightly maar het kan misschien ook wel komen door de koreaanse RIL die niet helemaal goed geimplementeerd is. Ik had ooit een koreaanse BB + RIL en had toen in Oostenrijk precies dezelfde problemen met een CM7 rom.

Battery drain op 3g/H en de snelheid van de dataverbinding zijn in mijn ogen echt bijzonder goed.
Het zou mooi zijn als WiFi minder stroom gaat slurpen en de overgang van WiFi naar data vanzelf goed gaat, maar voor nu vind ik het een prima omzeiling om WiFi gewoon zo min mogelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:20:
Ik heb nu ook dat scherm wat aan gaat, maar ik ben er van overtuigd dat dat zo weer opgelost is aangezien het in de eerste paar nightlies ook niet voorkwam.

Belproblemen heb ik niet meer gehad sinds de laatste nightly maar het kan misschien ook wel komen door de koreaanse RIL die niet helemaal goed geimplementeerd is. Ik had ooit een koreaanse BB + RIL en had toen in Oostenrijk precies dezelfde problemen met een CM7 rom.

Battery drain op 3g/H en de snelheid van de dataverbinding zijn in mijn ogen echt bijzonder goed.
Het zou mooi zijn als WiFi minder stroom gaat slurpen en de overgang van WiFi naar data vanzelf goed gaat, maar voor nu vind ik het een prima omzeiling om WiFi gewoon zo min mogelijk te gebruiken.
Ik ben zelf even terug gegaan van nightly versie. Moest wel echt een wipe data doen als ik terug wilde blijkbaar, want zonder kon hij niet meer een 3G of wifi verbinding krijgen.. Ik wacht wel even tot de nieuwe nightly..

Qua belproblemen zou ik het bijna niet zoeken in je koreaanse BB + RIL. Althans ik heb juist bewust geen koreaanse BB + RIL en daar heb ik precies hetzelfde. Al lijkt het heel specifiek te zijn gezien grotendeels wij tweeen er voornamelijk problemen mee hebben lijkt het (althans hier op het forum).

Wat ik mij afvraag is, hebben anderen ook een made in korea toestel die geen belproblemen hebben? Zo ja, welke baseband/ril gebruiken jullie? Ik weet in ieder geval dat dat een overeenkomst is tussen onze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben terug gegaan naar de laatste stable van CM, de 2.3.7.

Kan iemand mij vertellen waar ik een Google apps installatie bestandje vind voor de Android 2.3. ?

ok...
hier dus: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536724

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 18:14:
Ik ben terug gegaan naar de laatste stable van CM, de 2.3.7.

Kan iemand mij vertellen waar ik een Google apps installatie bestandje vind voor de Android 2.3. ?

ok...
hier dus: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536724
Ter referentie (voor de toekomst). Hier heb je een link met de laatste versies: http://goo.im/gapps . Ook oudere versies, mits nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
En nu ook al weer 2 dagen terug op android 2.3.6

Miui met de symbosis kernel draait lekker soepel. Plus dat de batterij makkelijk met normaal gebruik 1,5dag meegaat.

Ik wacht nog even een goede CM10 rom af. Het ziet er in ieder geval veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:08:
[...]

Ter referentie (voor de toekomst). Hier heb je een link met de laatste versies: http://goo.im/gapps . Ook oudere versies, mits nodig.
Thx ;) ik heb m bij mn bookmarks gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Semi-Offtopic:
Ik heb nu een SIP account van voipbuster.com genomen en geïntegreerd in CM10. Eenmalig 10 euro betalen en je hebt 10 euro beltegoed voor sms / mobiele nrs en 120 dagen lang gratis naar alle vaste nummers in veel landen waaronder Nederland bellen. Mensen die ik bel zien gewoon mijn mobiele nummer als afzender, dat kun je instellen. Heel gaaf hoe mooi voip is geïntegreerd met phone.apk. Misschien was het al zo in CM7, maar als ik nu iemand wil bellen vraagt hij netjes of ik een internetoproep wil voeren of een mobiele oproep. De geluidskwaliteit is voor mij acceptabel maar wel alsof het een 32kbps soundtrack is, wel heel stabiel. Ik merk geen verschil tussen WiFi en 3G, het werkt allebei perfect! En dat terwijl skype bij mij nooit op een mobiele verbinding heeft gewerkt vanwege de packet inspection van Vodafone.
Voor de ontvanger klinkt het ook wel prima. Allemaal net wat minder maar geen echo o.i.d., dus ik dacht... beetje off -topic maar het vermelden waard.

[ Voor 10% gewijzigd door justin_ti op 05-11-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

SIP zit er vanaf CM9 in. Het werkt inderdaad prima; zelfs voor binnenkomende gesprekken (budgetphone). Qua batterij merk ik ook geen groot verschil.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van budgetphone?

[edit]

Sinds de nightly van gisteren heb ik niet meer een oplichtend scherm en lijken de problemen met het niet kunnen aannemen ook weg te zijn (hoewel ik dat niet zeker weet omdat het sowieso niet altijd gebeurt). Ik vermoed het alleen nog eens extra als ik naar de changelog kijk:

http://changelog.bbqdroid.org/#p990/cm10/1352047206

[ Voor 76% gewijzigd door justin_ti op 05-11-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:01:
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van budgetphone?

[edit]

Sinds de nightly van gisteren heb ik niet meer een oplichtend scherm en lijken de problemen met het niet kunnen aannemen ook weg te zijn (hoewel ik dat niet zeker weet omdat het sowieso niet altijd gebeurt). Ik vermoed het alleen nog eens extra als ik naar de changelog kijk:

Ik zag het ook al voorbijkomen. Ik heb de CMupdater (wel een beetje verstopt) ingesteld dat hij elke dag op nieuwe versies moet checken ook nightlies (wat standaard uit staat :/ ). Changelog kan je dan ook direct opvragen. Heel handig. Even zo deze maar eroverheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:19:
[...]

Ik zag het ook al voorbijkomen. Ik heb de CMupdater (wel een beetje verstopt) ingesteld dat hij elke dag op nieuwe versies moet checken ook nightlies (wat standaard uit staat :/ ). Changelog kan je dan ook direct opvragen. Heel handig. Even zo deze maar eroverheen gooien.
Ideaal die CM updater! Super gaaf, ik heb m ook gebruikt gisteren maar ik wist niet dat je de changelog meteen op kon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
justin_ti schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:01:

Het build log laat ook wat meer info zien: http://jenkins.cyanogenmo...ifact/archive/CHANGES.txt
d4f8a4f p990: Rename OEM radio library
Dus er zal vast wel iets veranderd zijn m.b.t. de telefoon functies (en hopelijk verbeterd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
justin_ti schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:30:
[...]

Ideaal die CM updater! Super gaaf, ik heb m ook gebruikt gisteren maar ik wist niet dat je de changelog meteen op kon vragen.
Ik heb sinds gisteren de nightly (van gisteren) geinstalleerd en heb de CM updater ook ingesteld op dagelijkse check inclusief nightlies. Kan je daarmee dan ook gelijk een nieuwe nightly installeren als er een nieuwe is? Of moet je die ouderwets downloaden en installeren via clockworkmod?
Verder goede ervaringen hier, de stap van CM7 naar CM10 is erg groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
martynvs schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:26:
[...]

Ik heb sinds gisteren de nightly (van gisteren) geinstalleerd en heb de CM updater ook ingesteld op dagelijkse check inclusief nightlies. Kan je daarmee dan ook gelijk een nieuwe nightly installeren als er een nieuwe is? Of moet je die ouderwets downloaden en installeren via clockworkmod?
Verder goede ervaringen hier, de stap van CM7 naar CM10 is erg groot!
Hij geeft een notification als er een nieuwe nightly is. Als je daarop drukt zie je een overzicht van nightlies. Als je op de naam van een nightly drukt krijg je de changelog te zien. Door ernaast op het icoontje te drukken begint hij het te downloaden. Eenmaal gedownload wordt het een install-icoontje. Als je erop drukt krijg je een warning. Zolang je CWM hebt, kan je op OK drukken. Hij zal dan rebooten en via CWM het zipje automatisch flashen en daarna rebooten naar je nieuwe CM10 nightly.

[EDIT]
Met de laatste nightly heb ik het probleem dat hij geen verbinding maakt bij het opstarten met mobiele netwerken (misschien duurt dit stukken langer?). Airplane mode aan daarna uit, lost het iig op.

[ Voor 19% gewijzigd door serhat op 05-11-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Tnx voor de info! Hoe bedoel je dat precies van geen data bij het opstarten met mobiele netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Nou, ik heb ondertusssen 3 keer gereboot (ben aan het kloten geweest). Eerste 2 keer vroeg hij om de PIN, maar daarna gebeurde er bar weinig.. geen mobiel netwerk (geen internet, maar ook geen verbinding om te bellen). Airplane mode aan en uit verhielp het. Net nog een keer gereboot omdat ik met themes aan het klooien was. Maar toen was het niet nodig. Misschien duurde het gewoon wat langer dan gemiddeld. Ik weet het niet. Ik ga het even monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke op die manier! Dat is vervelend. Ik heb m nu ook geïnstalleerd maar nog geen problemen gehad. Ik heb vodafone en geen pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Bij mij werkt eigenlijk alles alleen als ik nu de eerste keer bel gaat het gewoon goed... 2de en 3de keer ook nog wel, maar de volgende dag kan ik gewoon niet bellen. Dan hoort de andere allemaal "noise". Ik zelf hoor hun wel. Erg vaag... Dacht dat het goed ging :( met CM10

edit: bluetooth werkt trouwens niet bij mij...

[ Voor 10% gewijzigd door M0nkeymen op 05-11-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
M0nkeymen schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:50:
Bij mij werkt eigenlijk alles alleen als ik nu de eerste keer bel gaat het gewoon goed... 2de en 3de keer ook nog wel, maar de volgende dag kan ik gewoon niet bellen. Dan hoort de andere allemaal "noise". Ik zelf hoor hun wel. Erg vaag... Dacht dat het goed ging :( met CM10

Ik dacht even dat het opgelost was met deze nightly maar bij mij helaas precies hetzelfde :( soms horen ze niks en soms allemaal keihard geruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

justin_ti schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:09:
[...]

Ik dacht even dat het opgelost was met deze nightly maar bij mij helaas precies hetzelfde :( soms horen ze niks en soms allemaal keihard geruis.
Verder is het wel de mooiste/beste rom die ik gezien heb, beetje jammer dat dan de belangrijkste functie niet werkt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:15:
Oke op die manier! Dat is vervelend. Ik heb m nu ook geïnstalleerd maar nog geen problemen gehad. Ik heb vodafone en geen pincode.
Ik heb net even gecheckt, ik had er weer last van. Bewust heel lang aan laten staan, Wifi ging wel aan uiteindelijk maar het mobiel netwerk ging maar niet aan. Airplane mode aan en daarna uit loste het op. Lijkt bijna op serhat in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's" . Ik denk dat een wipe zoals toen het wel op lost, maar goed, dit is ook niet het ergste.
M0nkeymen schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:50:
Bij mij werkt hij ook niet goed. Maar daar had ik de laatste tijd ook in CM7 last van, dus ik ging ervan uit dat het een toestel probleem was. Wat bedoel je precies met 'werkt' niet? Krijg je hem uberhaupt wel aan? Zo ja, gaat het verbinding maken wel goed, of gaat het zelfs erger verder mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja maar we moeten geduldig zijn, van de andere kant zijn dit de eerste paar nightlies van deze ROM, die normaalgesproken vol zitten met bugs zoals deze. Ik vind het verder ook echt een super rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

serhat schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:32:
[...]
Wat bedoel je precies met 'werkt' niet? Krijg je hem uberhaupt wel aan? Zo ja, gaat het verbinding maken wel goed, of gaat het zelfs erger verder mis?
Ik gebruik hem in me auto met een parrot, hij wil niet "pairen". Hij ziet de parrot wel maar dan houd het op :). Met paranoid android (build 2 t/m 8 van TonyP) deed hij het wel correct. De CM10 build van 31 okt pakte hij hem wel maar faalde zodra ik langer als 1 minuut contact had, dan word de verbinding verbroken.

[ Voor 13% gewijzigd door M0nkeymen op 05-11-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
M0nkeymen schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:36:
[...]

Ik gebruik hem in me auto met een parrot, hij wil niet "pairen". Hij ziet de parrot wel maar dan houd het op :). Met paranoid android (build 2 t/m 8 van TonyP) deed hij het wel correct. De CM10 build van 31 okt pakte hij hem wel maar faalde zodra ik langer als 1 minuut contact had, dan word de verbinding verbroken.
Ah, kijk. Ik had dus precies hetzelfde. Als ik hem pairde met de auto, verloor hij vrij snel de verbinding, reconnecte hij en dat doen eigenlijk oneindig lang.. 'Goed' om te horen dat ik niet de enige ben. In ieder geval met de eerste nightly, daarna niet meer getest.

Gefeliciteerd trouwens. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Thx :)
ben weer terug naar cm7.2 stable :) ben het onstabiele gedoe zat. Wacht nog ff en paar builds en probeer het dan opnieuw.

edit:http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=33749615&postcount=2219 klinkt goed, kan het ook niet laten. toch maar weer geprobeerd :s Nu vier belletjes kunnen plegen zonder noise...

[ Voor 52% gewijzigd door M0nkeymen op 06-11-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
M0nkeymen schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:38:
edit:http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=33749615&postcount=2219 klinkt goed, kan het ook niet laten. toch maar weer geprobeerd :s Nu vier belletjes kunnen plegen zonder noise...
Zou heel fijn zijn als dat de fix is.. Ik heb ook direct de nightly van gisterennacht geinstalleerd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Sinds gisteren ook de CM10 nightly draaien, met BB622 (tot nu toe de stabielste op mijn Made in Korea phone).

Niet minder stabiel dan CM7.2 (temasek), maar dus wel af en toe een vastlopertje. De experience en snelheid van Jelly Bean zijn echter een verademing! :D
Belkwaliteit moet ik nog even uittesten, batterij gaat met WiFi redelijk rap leeg, maar ik hoop dat dat met komende nightlies verbetert.

Iets waar ik nog niet helemaal zicht op had was de BB/RIL. Moet je na installatie nog een RIL (getRIL) installeren? GetRIL geeft aan dat er nu niet eens een RIL is...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Vanaf ICS is een ril niet meer verplicht, echter kan het wel helpen in sommige gevallen. Als je nergens last van hebt zou ik het ook niet erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:14:
Iets waar ik nog niet helemaal zicht op had was de BB/RIL. Moet je na installatie nog een RIL (getRIL) installeren? GetRIL geeft aan dat er nu niet eens een RIL is...
Er is wel een RIL, alleen hebben de ontwikkelaars die verplaatst naar een andere locatie in een recente nightly build, zodat applications zoals getRIL die niet meer kunnen vervangen (en omdat getRIL de RIL niet meer vindt in de locatie waar hij hem zoekt, denkt hij dat er geen geïnstalleerd is). De ontwikkelaars willen namelijjk niet dat mensen de standaard-RIL die erbij zit vervangen, want dat levert zeker gekende problemen op, die nutteloze bugrapporten opleveren.

Dat er geen RIL meer nodig is sinds ICS, kan ik moeilijk geloven. Er zit altijd een RIL standaard geleverd bij elke ROM, het is ook de interface tussen de baseband en je Androidsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Nu je het zegt, dat heb ik ook nu, terwijl ik echt een RIL heb.

Ik meende mij wel te herinneren dat er echt zoiets was, maar kan zo niks vinden. Dus dat er een soort van basis RIL standaard vanaf ICS zit, waardoor het wel werkt, maar je altijd het kan overrulen door een te installeren. Ik meende mij te herinneren dat ik dat toen met ICS ook heb geprobeerd namelijk. Maar goed, ik kan er even niks over vinden zo 1-2-3. Misschien haal ik het een en ander door elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik zag wel deze thread op XDA over CM10 en BB/RIL, want ik heb bij een aantal telefoongesprekken gewoon heel slecht geluid.

Ook gelezen dat het aanpassen van de CPU governor naar ONDEMAND een oplossing zou zijn, maar vandaar mijn queste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Canis Lupus schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:25:
Ik zag wel deze thread op XDA over CM10 en BB/RIL, want ik heb bij een aantal telefoongesprekken gewoon heel slecht geluid.

Ook gelezen dat het aanpassen van de CPU governor naar ONDEMAND een oplossing zou zijn, maar vandaar mijn queste...
Die oplossing werkt niet, het leek te helpen maar helaas is het zo dat soms de telefoontjes wel gewoon werken en het daarom soms lijkt dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

justin_ti schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:56:
[...]

Die oplossing werkt niet, het leek te helpen maar helaas is het zo dat soms de telefoontjes wel gewoon werken en het daarom soms lijkt dat het probleem is opgelost.
06 nov Nightly heeft de bug nog steeds, hoewel ik wel 1 dag heb kunnen bellen kwam hij terug :( minimale CPU-klok van 312 lijkt wel iets te helpen maar is niet de oplossing. Wat over blijft is wachten op een goede nightly.

Bluetooth heeft ook nog steeds de zelfde issues.

[ Voor 5% gewijzigd door M0nkeymen op 07-11-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik ga ook weer terug naar CM7.2 tot de audio bug is opgelost, vandaag amper telefoongesprekken kunnen voeren. Zonde, want het is veruit de beste ROM (CM10 nightly 05nov) die ik tot nu toe op mijn LG O2X heb gehad...

Pagina: 1 ... 38 ... 45 Laatste