Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Eerste indruk is goed! Heb de rom met bijbehorende lagfix en gapps uit het topic geïnstalleerd.
De enige RIL die voor mij werkt is v10a 0725. Met 218 had ik geen bereik en ik was vergeten dat ook CM10 alleen nog maar met froyo RIL's overweg kan.
Ik ben benieuwd of deze ook snel blijft na een paar dagen. Hij opent apps echt razendsnel tot nu toe. Draait ook verrassend smooth.
[ Voor 82% gewijzigd door justin_ti op 04-09-2012 10:21 ]
Wat wil je er in zijn geheel voor hebben?430xlkod schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:16:
Ik heb trouwens gisteren mijn O2X van de hand gedaan. Ik heb daarom enkele spullen over die misschien iemand hier wil?
Gaat over:
- Zuignaphouder voor in de auto (10 euro).
- Stuurhouder voor op fiets/motor (10 euro).
- Achterkant (glas is wel kapot) (gratis).
- Desktop docking station met lader/usb kabel (15 euro).
- Lader voor in de auto met flexibele kabel (5 euro).
Prijzen wat ik ervoor wil staan er achter.

Helaas wel die dataverbinding die wegvaltdisweb schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:26:
Hou mij maar even up to date dan wat betreft snelheid! Ik wordt gek van mijn CM9 rom die ik iedere dag opnieuw moet opstarten vanwege de traagheid daarna... ik ben benieuwd
[edit]
Al aan het eind van de dag had ik genoeg van de ROM. Heel veel respect voor de ontwikkelaars, hij zou echt super kunnen worden. Het is uiteraard ook een alpha build. Maar hij wordt idd retetraag aan het eind van de dag. Misschien tijd voor wat meer swap space! Ik had wel de lagfix geïnstalleerd.
En helaas dus die wegvallende dataverbinding. Ik hoop dat ze er mee verder gaan, want als de telefoon net aan staat is ie zo snel en smooth! En natuurlijk super mooi.
[ Voor 39% gewijzigd door justin_ti op 05-09-2012 09:24 ]
Hoe is de battery life? Mn meisje gebruikt nu MIUI v4 (gebaseerd op CM9), maar de batterij valt erg tegen. Ik ben benieuwd of de devvers van CM wat met deze sources kunnen om een goed werkende CM9/CM10 te bouwen.speedme schreef op maandag 03 september 2012 @ 17:02:
[...]
Ik heb hem vandaag geinstalleerd, samen met de nieuwe GApps en de Ramhack....
Werkt inderdaad erg smooth :-)
Tot nu toe geen rare dingen tegen gekomen, buiten de zaken die in ICS al niet werkten maar dat is bekend :-)
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ook nog even geïnformeerd bij klantenservice van LG over het uitblijven van de ICS update, maar daar krijg je nog steeds het nietszeggende reply...
Heb hem nu 1d9u41m aan staan op 3G/H en heb nog 49% over.
Dat is wel met minimaal telefoneren (5 min) en paar whatsappjes, maar wel volledige synchronisatie van 2 accounts (gmail, hotmail, etc) aan staan en los wat internetten (facebook, linkedin).
Ook heb ik 15 minuten een ebook gelezen.
Al met al absoluut niet slecht dus.
Ik heb trouwens BB 420 en RIL 218
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Edit: en kan de BB/RIL (combi) een groot effect hebben op je battery life?
[ Voor 26% gewijzigd door timovd op 13-09-2012 10:10 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wauw! Dat zijn waardes waar je vrolijk van wordtspeedme schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:47:
Ik heb nu al een paar dagen ParanoidAndroid draaien (gebaseerd op JB) van TonyP en ben zeer tevreden over het batterij-verbruik....
Heb hem nu 1d9u41m aan staan op 3G/H en heb nog 49% over.
Dat is wel met minimaal telefoneren (5 min) en paar whatsappjes, maar wel volledige synchronisatie van 2 accounts (gmail, hotmail, etc) aan staan en los wat internetten (facebook, linkedin).
Ook heb ik 15 minuten een ebook gelezen.
Al met al absoluut niet slecht dus.
Ik heb trouwens BB 420 en RIL 218
RIL218 staat erom bekend dat ie stabiel werkt. Bij mij was het onder JB zelfs de enige RIL die data gaf. CyanogenMod is sowieso alleen in staat om met froyo RIL's te werken, dus de echt nieuwe RILs kun je toch niet gebruiken.timovd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:01:
@Speedme, Vraagje uit nieuwsgierigheid; waarom heb je die combinatie BB en RIL. De RIL is nl niet de nieuwste.
Edit: en kan de BB/RIL (combi) een groot effect hebben op je battery life?
[edit] nu geef ik zomaar antwoord voor speedme, maar dat was mijn ervaring
[ Voor 6% gewijzigd door justin_ti op 13-09-2012 14:15 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1658047
Daar staan directe downloads naar de basebands. Het maakt voor zover ik weet niet uit welke 0725 baseband gebruikt, maar ik zou voor de laatste q of r gaan. De RIL die je via LGgetril app installeert moet bij cyanogenmod-gebaseerde rom's wel altijd een v10 RIL zijn. In dat geval zul je dus die v10d 0725 RIL erbij moeten installeren (of 218 RIL laten, maar dan heeft het weinig nut om je baseband te updaten). Je kunt ook nog voor 0521 (v20s) gaan, die deed het bij mij al een stuk beter dan 0725, ik had duidelijk stabieler en meer bereik.
Ik ben nu van 0521 naar 0420 gegaan omdat ik een made in korean toestel heb en versie 0420 voor de koreaanse LG SU660 is gemaakt. De RIL die ik gebruik is 218, die mag niet matchen omdat een Koreaanse RIL de functionaliteit van allerlei bel en sms functies verprutst. Ik belde gisteren in de auto met oortje in en mijn pa had niet eens door dat ik in de auto was gestapt en inmiddels over de snelweg reed (en hij maakt best veel geluid). Normaal ben ik niet heel goed verstaanbaar, zowel buiten als in de auto op de snelweg.
[ Voor 41% gewijzigd door justin_ti op 18-09-2012 09:23 ]
Nu lukt het niet meer om met WiFi kanalen 12 en 13 te verbinden. Kan dit aan de BB liggen, of ligt dit aan de ROM? In de build.prop heb ik wifi channels op 13 gezet.
Edit: met CM7 en een oudere BB/RIL heeft dit gewoon gewerkt:
ro.product.locale.region=US
ro.wifi.channels=13
Ik kan proberen dit naar region=EU of JP te wijzigen, maar ik denk niet dat dit helpt.
[ Voor 54% gewijzigd door timovd op 18-09-2012 10:06 ]
Bij de geavanceerde wifi settings heb je trouwens ook de instelling 'regulerend domein', waarbij ik zelf kan kiezen voor 11, 13 of 14 kanalen. Dit is wel onder CM7, ik weet niet hoe dat bij MIUI werkt.
[ Voor 26% gewijzigd door justin_ti op 18-09-2012 11:32 ]
Als je deze bestanden gedownload hebt, volg dan de volgende stappen:
• Install the utility file
• Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
• Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
• Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
• Select the 'ROM Copy D/L' tab
• Ensure 'Normal Mode' is selected
• Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
• Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
• Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
• Click 'Start' and wait for the flash to complete
Alleen is de knop Start grayed out, als ik multi download mode aanklik kan ik wel op start klikken.
iemand een idee waarom dit is
Normaal gesproken is dat als hij je mobiel nog niet gedetecteerd heeft. Zoals een paar stappen erboven staat "The COM port should be filled automatically". Is dat ook het geval of blijft hij leeg? Zo ja detecteert hij toch echt je mobiel niet goed. Ik zou even checken of de drivers goed geinstalleerd staat + je echt in de smartflash mode ("you should see a software update message on screen") zit op je mobiel.frere schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:46:
terug naar stock volgens topicstarter:
Als je deze bestanden gedownload hebt, volg dan de volgende stappen:
• Install the utility file
• Install the driver file (mocht je dat nog niet hebben)
• Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
• Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
• Select the 'ROM Copy D/L' tab
• Ensure 'Normal Mode' is selected
• Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
• Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
• Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the ROM (bin) file
• Click 'Start' and wait for the flash to complete
Alleen is de knop Start grayed out, als ik multi download mode aanklik kan ik wel op start klikken.
iemand een idee waarom dit is
Com port blijft leeg. drivers zijn geinstalleerd, ik zie alleen niks bij device manager verschijnen als ik de telefoon aansluit. op de telefoon zelf zie ik wel de upgrade melding staan.serhat schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:56:
[...]
Normaal gesproken is dat als hij je mobiel nog niet gedetecteerd heeft. Zoals een paar stappen erboven staat "The COM port should be filled automatically". Is dat ook het geval of blijft hij leeg? Zo ja detecteert hij toch echt je mobiel niet goed. Ik zou even checken of de drivers goed geinstalleerd staat + je echt in de smartflash mode ("you should see a software update message on screen") zit op je mobiel.
Ik moet erbij vermelden dat ik per ongeluk een p999 originele rom erop heb geflasht, ik weet niet of dat nog uitmaakt voor de driver in smartflash mode
Dat zou niet moeten uitmaken voor zover ik weet. Was het een custom rom of een stock rom? Heb je wel de smartflash drivers geinstalleerd die je als het goed is naast de smartflash app link kon vinden?frere schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:13:
[...]
Com port blijft leeg. drivers zijn geinstalleerd, ik zie alleen niks bij device manager verschijnen als ik de telefoon aansluit. op de telefoon zelf zie ik wel de upgrade melding staan.
Ik moet erbij vermelden dat ik per ongeluk een p999 originele rom erop heb geflasht, ik weet niet of dat nog uitmaakt voor de driver in smartflash mode
het is al gelukt via deze link:serhat schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:49:
[...]
Dat zou niet moeten uitmaken voor zover ik weet. Was het een custom rom of een stock rom? Heb je wel de smartflash drivers geinstalleerd die je als het goed is naast de smartflash app link kon vinden?
http://www.modaco.com/top...ated-1300166062-15032011/
bedankt voor het meedenken
Ook heb ik ineens een softwarematige noise-cancelling. Ik schijn wel een beetje dof te klinken, maar ik kan nu bijvoorbeeld gewoon bestek uit de la pakken zonder dat degene aan de andere kant van de lijn gek wordt. In de auto bellen met de bijgeleverde headset werkt nu ook echt vlekkeloos.
[ Voor 51% gewijzigd door justin_ti op 27-09-2012 09:34 ]
Deze baseband bevalt mij ook goed. Ik ben benieuwd nog naar ervaringen met kernels.justin_ti schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:32:
Ik heb vannacht wifi uitgezet en maar 2 of 3% verloren in de hele nacht! Lijkt alsof deep-sleep goed werkt. 3G staat gewoon aan. BB2012_0420 (SU 660) en RIL218 op CM7.
Ook heb ik ineens een softwarematige noise-cancelling. Ik schijn wel een beetje dof te klinken, maar ik kan nu bijvoorbeeld gewoon bestek uit de la pakken zonder dat degene aan de andere kant van de lijn gek wordt. In de auto bellen met de bijgeleverde headset werkt nu ook echt vlekkeloos.
Ik heb zowel de ironKrnl als die van Temasek (met en zonder OC) geprobeerd. Mijn telefoon voelt dan veel fijner aan (sneller) alleen zijn er random freezes waarna ik de batterij er uit moet halen. Dit alles met een fresh install van de laatste Temasek ROM 135.2.
Iemand nog een goede tip?
Update: valt me op dat de freezes bijna altijd na ophangen telefoongesprek zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 12-10-2012 14:01 . Reden: Reden vastlopen ]
Heb ik ook gehad.. Je telefoon draait vaak nog, alleen gaat je scherm niet meer aan eigenlijk. Net alsof hij denkt als je nog in gesprek bent en je hoofd tegen de mobiel houdt.. Na een tijdje kon ik niet meer volgen welke issue door de kernel kwam en welke door de ROM.. Ik werd gek van alle issues die van mogelijke nieuwe custom kernels kwamen.. Je wist het ook gewoon niet zeker.. Sindsdien hou ik gewoon Stock kernel aan.Canis Lupus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:26:
[...]
Update: valt me op dat de freezes bijna altijd na ophangen telefoongesprek zijn...
------
EDIT:
Phew.. ik heb even alles opnieuw geinstalleerd.. even de SU660 baseband 0420 geinstalleerd. Ik heb een koreaans toestel zoals justin_ti. De oude zat er niet goed op, denk dat dat ook voor de bluetooth problemen zorgde en later zelfs nog meer. Heb dat nooit opgelost gekregen toen.
Echter kwam ik wel direct een probleem tegen, namelijk dat ik niet meer op mijn wifi kon gezien deze op channel 13 staat. Hij doet met de nieuwe baseband blijkbaar tot 11. Zie ook: timovd in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's"
Echter i.t.t. hem, is het mij wel gelukt om te connecten toen ik eenmaal in de build.prop heb aangegeven dat hij t/m kanaal 14 moet pakken (ro.wifi.channels=14). Hoop dat het nu verder stabiel is/blijft.
Ook geleerd dat je blijkbaar ook toegang tot ADB hebt in recovery modus.. dus in recovery kan je connecten met adb om bestanden eraf te halen/op te zetten (vooral handig als dit naar de interne sd-kaart moet).
----
EDIT2:
Toch terug naar baseband 218. Ik heb een Koreaans toestel, maar blijkbaar niet een waar de SU660 basebands goed op werken.
[ Voor 47% gewijzigd door serhat op 13-10-2012 14:04 ]
Er is trouwens een stock ICS geleaked en inmiddels getweaked. Full HWA, maar nog wel veel andere problemen. V28a genaamd op xda.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599greatgonzo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:22:
wat is nu eigenlijk de makkelijkste manier om te rooten? Ik heb super oneclick geprobeert, maar die vond op de een of andere manier mijn telefoon niet. Wat is het beste alternatief?
Dit werkte voor mij prima
Net geprobeerd en werkt perfect.scientist456 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:37:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599
Dit werkte voor mij prima
Het programma dat werd genoemd bij stap 5 werkte voor mij niet.
Maar root getest door 2 applicaties uit de Play store en die bevestigen root access
Edit:
Ik zit nu op stock rom - 20R met BB 725
Mijn telefoon is geroot.
CWM is geinstalleerd
Kan ik nu gewoon een rom downloaden? Zoals onderstaand wordt uitgelegd?
Of je nou CM7, CM9 of de MIUI rom of welke dan ook flasht; het gaat allemaal hetzelfde. Ik ga er vanuit dat je telefoon helemaal standaard is met alles van LG er op, maar wel al met Root en ClockWorkMod. Laat je ook niet afschrikken door het feit dat een CM7 rom maar +/- 90MB groot is. Dit is echt alles wat je nodig hebt!
- Laad je accu op of zorg dat het niveau tenminste 50% bedraagt!
- Zoek en download je favoriete custom rom. (zie onderaan dit topic)
- Plaats de zip op je externe SD.
- Schakel je telefoon uit en verwijder je SIM kaart als je veel waarde hecht aan de telefoonnummers die daarop staan. Deze stap is niet essentieel, maar wel handig. Queros was bijvoorbeeld zijn SIM nummers kwijt na het flashen van CM7.
- Start de recovery modus en kies voor install zip from SD
- Choose zip from SD en blader naar de zipfile (in mijn geval Fr15-vanilla-update-modacocustomrom-2x-kitchen-unsigned.zip)
- Blader naar YES en klik deze aan.
- Het proces gaat nu automatisch. Het kan ongeveer 3 tot 10 minuten duren.
- Als je van een standaard rom komt (en dus nog geen custom rom hebt), ga in recovery dan naar wipe data / factory reset en wipe cache. Ga bij advanced naar: wipe dalvik cache (de melding van iets met SD-ext is normaal die er dan komt).
Deze stap is nodig en wist alle gebruikers gegevens. Mensen die al een custom rom hebben hoeven dit zeer waarschijnlijk niet te doen. Mocht de telefoon blijven hangen in het opstartscherm, kun je dit alsnog doen.
Of zie ik nog wat overhoop?
Rooten is gelukt , en wel redelijk ingelezen maar wil toch de zekerheid hebben
Nog aanraders qau roms?
Liefst ICS
ROM][CM9][ICS 4.0.4][JUN27] Nova HD Rebuild v1.1.0 | LG UI 3.0 | Highly Customizable
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1508492
Edit2:
Iemand hier ervaringen mee?
Bruikbaar voor dagelijks gebruik?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875564
[ Voor 69% gewijzigd door PCSO op 17-10-2012 21:54 ]
CM10 zou ik nog even mee wachten, in mijn ogen nog te buggy.
Je hebt het helemaal goed! Al zou je per ongeluk het verkeerde flashen, is de wereld ook nog niet vergaan.
Als je een stabiele rom wilt waar alles van werkt en die na het flashen van de zip gewoon gebruiksklaar is zou ik absoluut deze nemen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986
Wil je wat meer in het beta stadium en neem je genoegen met een aantal (kleine tot matige) bugs, dan zou ik voor de ParanoidAndroid 2.22 rom gaan! De nieuwe NovaHD is geen NovaHD meer als ik het goed begrijp maar een omgepakte uitgelekte officiele Android ICS? Dat is in elk geval nog een ontwikkelaarsversie. Voorzover ik weet heeft CM10 juist precies dezelfde bugs als CM9 maar is CM10 sneller. Correct me if im wrong.
Ik heb helaas tot op heden nogsteeds de niet meer opkomende dataverbinding onder CM9 en 10, na het verbreken van de WiFi. Als ik dus op mijn werk of thuis op wifi zit en de deur uit loop heb ik geen mobiel internet totdat ik vliegmodus aan / uit zet. Heel irritant op lange termijn.
[ Voor 16% gewijzigd door justin_ti op 18-10-2012 15:41 ]
Camera en h/w acceleration werkt volgens mij in CM 10 niet, maar correct me if I'm wrongjustin_ti schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:38:
Wil je wat meer in het beta stadium en neem je genoegen met een aantal (kleine tot matige) bugs, dan zou ik voor de ParanoidAndroid 2.22 rom gaan! De nieuwe NovaHD is geen NovaHD meer als ik het goed begrijp maar een omgepakte uitgelekte officiele Android ICS? Dat is in elk geval nog een ontwikkelaarsversie. Voorzover ik weet heeft CM10 juist precies dezelfde bugs als CM9 maar is CM10 sneller. Correct me if im wrong.
EDIT: Haal 2 telefoons door mekaar

[ Voor 3% gewijzigd door scientist456 op 19-10-2012 00:21 ]
[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 19-10-2012 12:10 ]
Tenopzichte van de stock rom is het een hele grote stap. Alles ziet er gelikt uit, en loopt als een trein.
Overigens wel geinstalleerd op een 'schone' telefoon - full wipe etc.
Ook werkt de data verbinding prima.
In combinatie met Nova Launcher voor MIJ tot nu toe een prima vervanger van stock.
Verdere ervaringen volgen
Offtopic -
Bedankt voor de heldere uitleg van rooten & flashen. Ieder goed ingelezen persoon kan rooten & flashen met zo'n uitleg!
Verwijderd
http://drippler.com/updat...andwich-source-optimus-2x
http://drippler.com/#!525637
http://www.lg.com/global/...CustomerModelCode=LGSU660
Dus het zal niet al te lang duren voordat er een goeie CM9 komt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 00:07 ]
officëele ICS voor LG P990 word als het goed is uitgebracht door LGmartynvs schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:13:
Ik lees op de drippler site dat de kans klein is dat er een JB versie komt voor onze telefoon. Denken jullie dat dat klopt? CM10 is toch op basis van JB?
CM9 => ICS => 4.0
CM10 => JB => 4.1
Van wat ik op XDA begrijp is dat de drivers uitwisselbaar zijn van 4.0 en 4.1
[ Voor 11% gewijzigd door M0nkeymen op 26-10-2012 09:18 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Welliswaar voor de U660, maar deze source code is heel goed te gebruiken voor onze P990.
LG zal bijna zeker geen officiele JB uitbrengen in welke vorm dan ook, dus ROM of source code.
Maar gelukkig is het verschil tussen ICS en JB niet zo groot, waardoor custom rom makers zoals Cyanogenmod het toch wel voor elkaar zullen krijgen om JB op onze telefoon te krijgen in de vorm van CM10.
De Cyanogenmod hoofd-ontwikkelaar voor LG toestellen is RC (Arcee), die al sinds april een volledig werkende CM10 (JB dus) heeft voor de P990. Hij heeft namelijk vanuit LG toen al de source code gehad op basis van een vroege test-release voor de P990. Hij heeft echter, om zijn goede relatie met LG, afgesproken dat hij geen ROM onder het Cyanogenmod-logo uit zal brengen voordat LG de source code had vrijgegeven.
Nu de source code dus vrij is, kan RC aan de slag met deze code en er een CM10 versie van maken
Het bewijs heeft RC al gepost door een foto op zijn Google+ pagina te plaatsen.
Dus wees gerust, er komt JB voor onze telefoon.
Ik doe het nu nog met de stock GB, en daar wil ik eigenlijk zo snel mogelijk van af, die is op de een of andere manier super traag bij mij geworden.
Want ik neem aan dat we nog wel even kunnen wachten op een officiele ICS update, toch?
Verwijderd
Heb je een linkje naar zijn post of kan ik dat JB Doc op google docs daarvoor in de gaten houden? (daar kan ik geen downloadlink vindenspeedme schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:28:
LG heeft nu officieel ICS uitgebracht, de source code bedoel ik dan.
Welliswaar voor de U660, maar deze source code is heel goed te gebruiken voor onze P990.
LG zal bijna zeker geen officiele JB uitbrengen in welke vorm dan ook, dus ROM of source code.
Maar gelukkig is het verschil tussen ICS en JB niet zo groot, waardoor custom rom makers zoals Cyanogenmod het toch wel voor elkaar zullen krijgen om JB op onze telefoon te krijgen in de vorm van CM10.
De Cyanogenmod hoofd-ontwikkelaar voor LG toestellen is RC (Arcee), die al sinds april een volledig werkende CM10 (JB dus) heeft voor de P990. Hij heeft namelijk vanuit LG toen al de source code gehad op basis van een vroege test-release voor de P990. Hij heeft echter, om zijn goede relatie met LG, afgesproken dat hij geen ROM onder het Cyanogenmod-logo uit zal brengen voordat LG de source code had vrijgegeven.
Nu de source code dus vrij is, kan RC aan de slag met deze code en er een CM10 versie van maken
Het bewijs heeft RC al gepost door een foto op zijn Google+ pagina te plaatsen.
Dus wees gerust, er komt JB voor onze telefoon.
Maar vergeet niet dat hij ontwikkeld in zijn vrije tijd naast zijn normale werk.
Dus ga hem niet bestoken met verzoeken wanneer CM10 uit komt, want dat kan wel eens averechts werken.
We hebben al lang genoeg gewacht, een klein beetje langer wachten kan geen kwaad lijkt me :-)
Als het Cyanogenmod Team hun nightly uitbrengt voor onze telefoon, dan is dat hier te vinden :Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Heb je een linkje naar zijn post of kan ik dat JB Doc op google docs daarvoor in de gaten houden? (daar kan ik geen downloadlink vinden
http://get.cm/?device=p990&type=nightly
Hier zie je alle code changes die er door het CM team worden ingecheckt. Zodra je daar commits ziet met LG P990/SU660/Star in de omschrijving, weet je dat een nightly niet ver weg kan zijn.
Verwijderd
Aah dat was hem, ik was hem al ff kwijtspeedme schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:27:
[...]
Als het Cyanogenmod Team hun nightly uitbrengt voor onze telefoon, dan is dat hier te vinden :
http://get.cm/?device=p990&type=nightly
Deze kon ik nog niet, thnxMottebelke schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:32:
En je kunt ook deze site in de gaten houden: http://review.cyanogenmod.com
Hier zie je alle code changes die er door het CM team worden ingecheckt. Zodra je daar commits ziet met LG P990/SU660/Star in de omschrijving, weet je dat een nightly niet ver weg kan zijn.
Over enkele dagen was de laatste reactie van Ricardo gistere ofzo. Er wordt nu gewerkt aan een paar laatste kleine puntjes.
[ Voor 12% gewijzigd door hejkompas op 28-10-2012 17:23 ]
Verwijderd
Kan niet wachtenhejkompas schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:22:
[...]
Over enkele dagen was de laatste reactie van Ricardo gistere ofzo. Er wordt nu gewerkt aan een paar laatste kleine puntjes.
Kan ik ook gelijk smartglass testen

[ Voor 21% gewijzigd door justin_ti op 29-10-2012 10:28 ]
Verwijderd
Haha dat denk ik ook jajustin_ti schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:28:
Dan gaat er een wereld voor je open! Ik zou zeggen wacht tot de eerste nightly van CM10, dan maak je echt een sprong vooruit. Als hij uit is dan regent dit topic ineens weer vol met berichten.
Er zal inderdaad een wereld voor je open gaan.
Scroll even naar boven en zie mijn post van Woensdag 17 oktober 2012 20:49.
Als je die link naar XDA volgt, dan kun je makkelijk je telefoon rooten.
En ik ben ook sinds 2 weken op de custom rom tour
Succes!
Is er een verwachting van wanneer die komt?
Verwijderd
Het meest nauwkeurige is "binnenkort"technoaddict schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:59:
Bedankt! Zal je link bezoeken en ik wacht dan wel op de nightly van CM10
Is er een verwachting van wanneer die komt?
Bij de ene rom draait hij een paar dagen goed bij de andere een week of twee.
Ik heb nu
Paranoid CM9 build 12 draaien
Hiervoor had ik NovaHD
Domination
MIUI
DjangoManouche 1.3
Mijn baseband is: 725 en RIL heb ik nu v10b als ik het goed heb
bij de installatie had ik een full wipe gedaan
Wat bedoel je precies met zwart blijven? Constant of bij een tweede keer op de 'power knop' drukken werkt het wel? Of duurt het gewoon misschien langer voordat het aangaaat?mafjah schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:53:
Ik ben nu al een tijdje bezig met custom roms, maar ik vroeg mij af of iemand mij misschien kan helpen. Ik heb sinds ik custom roms draai, bij elke rom last van een niet meer oplichtend scherm. Wanneer mijn scherm vergrendeld is en in standby gaat, wilt hij nadat ik een keer de tijd heb gekeken (zonder dus helemaal te unlocken) zwart blijven bij de eerst volgende keer dat ik wil unlocken of de tijd wil bekijken.
Bij de ene rom draait hij een paar dagen goed bij de andere een week of twee.
Ik heb nu
Paranoid CM9 build 12 draaien
Hiervoor had ik NovaHD
Domination
MIUI
DjangoManouche 1.3
Mijn baseband is: 725 en RIL heb ik nu v10b als ik het goed heb
bij de installatie had ik een full wipe gedaan
Het beeldscherm blijft zwart terwijl hij bijvoorbeeld nog wel muziek blijft afspelen. Het beeldscherm komt niet meer uit de standby stand. Pas nadat ik de accu heb verwijderd doet hij het weer.serhat schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:02:
[...]
Wat bedoel je precies met zwart blijven? Constant of bij een tweede keer op de 'power knop' drukken werkt het wel? Of duurt het gewoon misschien langer voordat het aangaaat?
Verwijderd
Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > Actief houden aanvinken.
Misschien werkt dit voor jouw probleem ook...
Moet ik me nu ook nog gaan verdiepen in RIL/baseband e.d.? Ik was van mijn vorige telefoon gewend dat ik gewoon een custom rom kon installeren en klaar is kees. Maar dat zal, ook bij een volledig uitgeteste CM rom, niet het geval zijn?
Dat heb ik nog niet getest. Ik heb maar een keer 2 dagen een CM7 rom erop gehad. Dat was een Chuck Norris rom. Ik miste al snel de luxe van CM9. Aan de andere kant kan het ook wel even wachten tot CM10. Als die een maal uit is, wie weet heb ik het probleem dan niet meer.justin_ti schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:34:
Dat is wel een vreemd probleem. Ik heb het met sommige kernels wel eens regelmatig gehad. Heb je het met CM7 gebaseerde roms ook?
Ik ga denk ik ook maar naar een andere accu kijken, want die van mij is een beetje bol. Ik weet niet of het invloed heeft op het zwart blijven van mijn beeldscherm, maar het lijkt me in ieder geval niet helemaal goed.
Ik zat, na een onstabiele CM9, terug op CM7. Miste ook heel wat ICS dingen. Na Holo launcher te hebben geinstalleerd (ICS launcher maar dan geport naar Gingerbread) en een ICS theme voor CM7 ben ik er al vrij blij mee. Nee het is niet 100% hetzelfde, maar, zoals ze zeggen.. Fake it till you make it.mafjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Dat heb ik nog niet getest. Ik heb maar een keer 2 dagen een CM7 rom erop gehad. Dat was een Chuck Norris rom. Ik miste al snel de luxe van CM9. Aan de andere kant kan het ook wel even wachten tot CM10. Als die een maal uit is, wie weet heb ik het probleem dan niet meer.
Ik ga denk ik ook maar naar een andere accu kijken, want die van mij is een beetje bol. Ik weet niet of het invloed heeft op het zwart blijven van mijn beeldscherm, maar het lijkt me in ieder geval niet helemaal goed.
Als CM10 uit komt met de LG drivers, zou ik het nog wel een keer willen proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 30-10-2012 14:52 ]
edit: net te laat
[ Voor 16% gewijzigd door racsoo op 30-10-2012 16:51 ]
Verwijderd
Te laatracsoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:50:
Goed nieuws, CM10 nightly is uit! http://get.cm/get/4y2
Verwijderd
same hereracsoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:03:
Kunnen jullie hem wel al downloaden? Ik krijg een 404 error of het bestand wat wordt gedownload is 0 kB
ben nu maar via torrent aan het downen... Er is al een melding van gemaakt op zijn google+ pagina overigens.
Tnx voor de tip, ben nu ook bezig met torrentVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:08:
[...]
same here
ben nu maar via torrent aan het downen... Er is al een melding van gemaakt op zijn google+ pagina overigens.
Verwijderd
Er zijn genoeg seeds haharacsoo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:10:
[...]
Tnx voor de tip, ben nu ook bezig met torrent
Hier is ie inmiddels binnen... Nu moet ik eerst nog eten, koter naar bed brengen... AARGHH
eerst maar ff een backup maken
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 17:13 ]
Verwijderd
Heb je hem eroverheen gegooid? Zo ja, welke versie draaide je?Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:15:
mirror:
http://mirror.liesgood.com/
net geflasht, ziet er goed uit tot nu toe
Hier overigens de link voor de Google Apps
http://mirror.liesgood.com/gapps-jb-20121011-signed.zip
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 17:17 ]
Verwijderd
ik draaide MIUI, heb gewoon een full reset gedaan, nightly geflasht en gapps eroverVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:16:
[...]
Heb je hem eroverheen gegooid? Zo ja, welke versie draaide je?
Gelijk ff mee bezig
hoidoei
hoidoei
Hoe lang kan dit wel niet duren? Staat ie al kwartier op!
Edit: Ah ik kon de kabel er gewoon uithalen. Ben nu klaar met die guide.
[ Voor 12% gewijzigd door technoaddict op 30-10-2012 19:34 ]
Dit is wat ik doe:
Reboot in cwm
1)Wipe data/factory reset
2)wipe cache partition
3)advanced>wipe dalwik cache.
Now install zip from sd card.
En dan probeer ik de Zip file van CyanogenMod 10 Nightly te installeren en krijg ik dit:
Finding update package...
Opening update package...
E:Can't open /sdcard/CyanogenMod 10 Nightly/cm-10-20121030-NIGHTLY-p990.zip
(bad)
Installation aborted.
En ik kan wel zonder enkele problemen CyanogenMod 7.2 Stable installeren.
Wat doe ik fout, ik heb geen ide hoe ik het voor elkaar krijg.
Heb hem hier vandaan: http://download.cyanogenmod.com/?device=p990
Zo cctl01 hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
[ Voor 3% gewijzigd door AmigaWolf op 30-10-2012 20:26 ]
2)wipe cache partition
Wat bedoel je met dat verificatie uit staat in CWM, ik heb de Zipfile all opnieuw gedownload van: http://download.cyanogenmod.com/?device=p990 En dan krijg ik de zelfde bericht.Kapitein Prozac schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28:
Ik neem aan dat verificatie uit staat in CWM? Misschien dat anders de zipfile opnieuw downloaden helpt?
Ik heb ook een dag zo'n hackfest JB rom gedraaid. Maar dat schoot voor geen meter op en hij slurpte batterij. Ik hoop dat dat nu beter is.
-EDIT-
Ik heb simpelweg mijn rom + gapps nogmaals geflashed en nu werkt bellen en gebeld worden wel

[ Voor 32% gewijzigd door cctl01 op 30-10-2012 21:04 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:16:
[...]
Nou als ik dat doe betekent dat je eerst CM10 installert en dan weer verwijderd, en als ik dan reset doet mijn telefoon niks meer, dat heb ik gehad net een andere apperaat.technoaddict schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:33:
Ik heb eerst CM10 geinstalleerd en daarna deze stappen uitgevoerd:
2)wipe cache partition
Je verwijderd CM10 niet. Factory reset is dan een reset naar CM10.AmigaWolf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:43:
[...]
Nou als ik dat doe betekent dat je eerst CM10 installert en dan weer verwijderd, en als ik dan reset doet mijn telefoon niks meer, dat heb ik gehad net een andere apperaat.
Weet iemand hoe ik in CM10 Google Play terug krijg? Ik kan Google Play via de browser openen, maar als ik dan WhatsApp wil installeren geeft hij aan dat WhatsApp al geinstalleerd is
Edit: Installing
Edit 2: Thanks!
[ Voor 57% gewijzigd door technoaddict op 30-10-2012 21:07 ]
Tjonge wat is mijn LG Optimus 2x P990 snel nu zeg, werkt heerlijk die JB.
Verwijderd
Ben benieuwd! Het grappige is.. mijn bluetooth doet het nu WEL weer.. terwijl het met CM7 en consorten het niet meer deed.. wat ik ook probeerde.. vroeger werkte dat wel met CM7. Ik ging er bijna vanuit dat de bluetooth module specifiek kapot was ofzo.
Verwijderd
Geen slechte versie maar nog niet af. Ik wacht nog even een paar nightlies af