Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
iedereen zal de ROM aanprijzen die ze zelf gebruiken, dus daar schiet je niets mee opgreatgonzo schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:40:
Ik had een tweedehands toestel, met nog versie 2.2 (officiele versie).
Gisteren vanwege een vastloper een factory reset gedaan. Aangezien ik daardoor toch al mijn instellingen kwijt was, meteen ervoor gekozen het toestel te rooten, en kijken naar custom roms e.d.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Want ik zoek een rom met voldoende snelheid, weinig vastlopers en vooral: lange batterijduur. Dat laatste beloven alle roms zo'n beetje. ICS is voor mij niet interessant, doe mij vooral maar een stabiele rom die volledig werkt.
Maar welke rom voldoet het beste aan mijn eisen? Zijn er ergens vergelijkingstests te vinden?
ik zou zeggen: probeer een paar bekende ROM's uit
ik denk dat elke willekeurige CM7 versie met SwiftExtreme kernel de beste balans tussen stabiliteit en snelheid biedt
batterijgebruik is erg afhankelijk van wat je met de telefoon doet en waar, dat wordt nauwelijks beinvloed door je ROM of kernel, als je 3G aan hebt en slecht bereik hebt, is je accu zo leeg, als je 3G uitzet, kom je al een heel eind, kies tevens voor een RIL en baseband die bij je abonnement passen
zie in de FAQ uit de link in de vorige post dat je BB en RIL niet eens hoeft aan te passen, als alles nog goed werkt. Denk dat ik eerst dus eens CM installeer, en me nog niet met die andere zaken bezig ga houden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:
[...]
iedereen zal de ROM aanprijzen die ze zelf gebruiken, dus daar schiet je niets mee op
ik zou zeggen: probeer een paar bekende ROM's uit
ik denk dat elke willekeurige CM7 versie met SwiftExtreme kernel de beste balans tussen stabiliteit en snelheid biedt
batterijgebruik is erg afhankelijk van wat je met de telefoon doet en waar, dat wordt nauwelijks beinvloed door je ROM of kernel, als je 3G aan hebt en slecht bereik hebt, is je accu zo leeg, als je 3G uitzet, kom je al een heel eind, kies tevens voor een RIL en baseband die bij je abonnement passen
Dan moet het toch ook goed komen?
Heb voor de zekerheid maar CM7.2 2012-07-22 erop gezet juist, maar het werkt nog steeds niet. Wat nu? Iemand ideeën?
EDIT:
Het werkte wel gewoon
[ Voor 19% gewijzigd door 430xlkod op 24-07-2012 12:57 ]
Dat resulteert dus in een volledige nieuwe installatie, iemand nog tips waardoor het anders en simpeler kan?
http://www.mediafire.com/temasek#9p3nigobd8p2a
bestand = 140612-1427-temasek.zip
Dan ga ik dat ook maar eens proberen denk ik
jip.. die dus..niet de OC variant dan..stonie76 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:34:
@henkkleerssen gebruik je dan deze site voor de laatste versie?
http://www.mediafire.com/temasek#9p3nigobd8p2a
bestand = 140612-1427-temasek.zip
Dan ga ik dat ook maar eens proberen denk ik
Verwijderd
Afgaand op mijn 1e indruk lijkt het erop dat het probleem wat ik eerst had (het niet 'vrijgeven' van de mA) weer opgelost is. Of dit komt door de kernel of de rom.. geen idee. Maar ik vind het prima.
Ik had de Gueste rom, die was wel prettig en kwam aardig dicht in de buurt van de LG Stock rom (welke ik ook niet heel erg vond)
Nu maar hopen dat LG ooit eens over de brug komt met ICS... In ieder geval in Canada niet maar dat ligt meer aan het feit dat de verkoopcijfers daar nogal tegenvielen
Van de ene kant wil ik eigenlijk niet terug omdat ik de interface nu zo fijn vind werken.. Achja, weer even wennen denk ik.
Verwijderd
Anyway nu terug naar 622 ter test. Wat ik ook heel raar was dat mijn home en search knoppen het niet deden. Ik dacht iets met ril/baseband/kernel. Maar nee hoor. Oplossing is gewoon het volgende uitvoeren in de console
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "INSERT INTO secure (name,value) VALUES ('device_provisioned','1');"
Dus eigenlijk aangeven dat je apparaat 'provisioned' is. Een apparaat die het niet is mag blijkbaar geen home/search buttons gebruiken? =/
Nooit eerder gehad, maar goed. Het werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 01-08-2012 13:54 ]
Dit gevoel heb ik ook, ook ik heb ICS sinds het beschikbaar was voor de O2X en vind de interface erg fijn werken.serhat schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:19:
Ik denk dat ik ook maar binnenkort overstap naar Android 2.3.x weer. Ik gebruik ICS nu al een tijdje, sinds de eerste versie uit was gekomen voor de 2X. Toen nam ik het maar voor lief dat het nog buggy was, gezien de status. Maar wat ik nu ook doe, na zo'n lange tijd, werkt het nog steeds niet stabiel. Heb al meerdere ICS roms geprobeerd.
Van de ene kant wil ik eigenlijk niet terug omdat ik de interface nu zo fijn vind werken.. Achja, weer even wennen denk ik.
In eerste instantie vond ik het prima dat het niet helemaal juist werkte, maar nu begin ik me er langzaam aan te irriteren....
Wel heb ik sinds gisteren de PanaroidAndroid v5 geinstalleerd (zie XDA voor de rom)
Deze werkt erg soepel en heeft een hogere DPI, waardoor de telefoon eruit ziet als een soort tablet.
Ziet er wel gelikt uit, moet ik eerlijk zeggen.
Maar nog altijd de ontbrekende hardware accelleratie, dat wel....
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Eerst had ik NovaHD.. hier was het zo het vrij soepel werkte, maar moest ik wel elke dag rebooten wilde ik het snel houden. Toen maar de Domination mod genomen, hier is NovaHD op gebaseerd als het goed is. Hier had ik het probleem niet dat hij na een dagje alweer traag was. Maar mijn batterij was wel vrij snel leeg constant, soms haalde ik een dag niet.. en dat is vrij.. speciaal voor mij.. vroeger haalde ik makkelijk 1.5-2 dagen op een GB rom.
Even kijken of dat nu nog steeds zo is of dat mijn accu kaduuk is.
[ Voor 46% gewijzigd door serhat op 01-08-2012 14:46 ]
[edit] Ook wat betreft battery life (wel in 2g modus zonder data): uitstekend. Haalt 2 dagen bij licht gebruik.
[ Voor 11% gewijzigd door Bebob_NL op 01-08-2012 19:20 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
De setup van justin_ti gebruik ik nu ook een aantal weken, in het begin nog wel wat vastlopers gehad waarbij ik weer helemaal opnieuw alles moest installeren. Sinds +/- 1½ week na een nieuwe installatie draait alles weer goed, gebruik alleen de standaard items dus ADW launcher etc. Geen extra tweaks gedaan.
Wat helpt bij vastlopers is je scherm aan laten staan tijdens het opladen, dat zorgde bij mij vaak voor vastlopers waarbij de accu eruit moest etc. Dat kun je instellen bij Applicaties -> Ontwikkeling -> Actief houden.
Ik heb voor de zekerheid ook nog even die temasek kernel gedownload (zie voorgaande posts) met het idee om deze te installeren maar ik heb nog geen vastloper gehad dus die draait nu nog niet.
Al met al sinds begin vorige week weer een stabiele en snelle telefoon :-)
Grappig dat je egint over de vastlopers als het scherm uit gaat. Daar heb ik helaas ook last van. Je scherm de hele nacht tijdens het opladen aan laten staan is echter ook niet echt een optie imo. Hopelijk helpt een andere kernel tegen dit euvel...
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
De kernel maakt inderdaad heel veel verschil. Voor mij is de etanakernel het meest stabiel. Ik heb nooit vastlopers of wat dan ook (onder 2.3.7).Bebob_NL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:13:
@stonie:
Grappig dat je egint over de vastlopers als het scherm uit gaat. Daar heb ik helaas ook last van. Je scherm de hele nacht tijdens het opladen aan laten staan is echter ook niet echt een optie imo. Hopelijk helpt een andere kernel tegen dit euvel...
Heeft een van jullie een ICS rom waarvan de batterij goed meegaat? Ik heb er nog geen kunnen vinden die bij normaal gebruik (wifi hele dag aan, af en toe mail/whatsapp/etc checken) gewoon goed een dag meegaat..
Sowieso zet ik altijd mijn wifi uit als ik niet thuis ben, als die blijft aanstaan en ik gebruik de telefoon veel (met name whatsapp met een vriendengroepje) dan trek ik de batterij wel leeg in circa 12 uurtjes.
Welke rom+kernel draai jij precies?
@Bebob_NL als je die optie van scherm aan laten tijdens laden aanvinkt dan wordt het scherm vanzelf wel donkerder als je even niets doet maar je kunt ook zelf op je aan/uit knop drukken en dan gaat het scherm alsnog helemaal uit. Sindsdien heb ik zelf geen vastlopers meer gehad.
Ik gebruik temasek's ROM versie 89 (ooit gestopt met updaten), met de etanakernel van rond die tijd. Er zijn allang nieuwe versies van deze ROM/kernel, maar het battery life is erg goed dus ik zag geen reden om te upgraden. Ik haal er makkelijk een dag mee, tenzij ik veel spellen doe. 's Nachts gebruikt hij gedurende 7-8 uur meestal 3-4% van de batterij.stonie76 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:25:
@Nova163 ik heb zelf nog geen ICS rom geprobeerd. Mede door de meldingen her en der dat er nog (steeds) geen stabiele versie is waarbij alles goed functioneert heb ik het nog niet aangedurft.
Sowieso zet ik altijd mijn wifi uit als ik niet thuis ben, als die blijft aanstaan en ik gebruik de telefoon veel (met name whatsapp met een vriendengroepje) dan trek ik de batterij wel leeg in circa 12 uurtjes.
Welke rom+kernel draai jij precies?
@Bebob_NL als je die optie van scherm aan laten tijdens laden aanvinkt dan wordt het scherm vanzelf wel donkerder als je even niets doet maar je kunt ook zelf op je aan/uit knop drukken en dan gaat het scherm alsnog helemaal uit. Sindsdien heb ik zelf geen vastlopers meer gehad.
De laatste ICS rom die ik heb geprobeerd (paranoid android) verbruikte 's nachts 15-20% van de batterij, en overdag ongeveer 10-15% per uur, bij matig gebruik (wifi, af en toe whatsapp). Als ik de reacties van andere gebruikers op XDA lees is het bij mij wel iets slechter dan andere gebruikers, maar ik kom er niet achter wat het is (apps als betterbatterystats etc tonen niets vreemds)
Overigens zijn de goede ICS-roms ondertussen wel stabiel en werkt vrijwel alles, behalve filmen op hoge kwaliteit en Chrome. Dit komt allebei door ontbrekende drivers van LG, geloof ik.
Welke rom je ook draait, ik zou die dalvik workaround er zeker bij flashen.
http://theunlockr.com/cat...oms-2/lg-optimus-2x-roms/
Misschien al bekend hier, vond het zelf wel overzichtelijk.
Draai nu met grote tevredenheid de setup van justin_ti, ruim 3 weken en nog geen enkele vastloper gehad maar ben wel nieuwsgierig naar een goeie ICS rom. Welke rom (met bijbehorende kernel) is een aanrader die stabiel draait en waarbij nagenoeg alle functies goed werken?
De Nova HD rom kom ik vaak tegen.
Dat kan het haast niet zijn.. Ik heb twee accu's die ik afwisselend gebruik, en beide gaan ongeveer even kort mee. Bovendien doen ze het allebei prima onder 2.3.7. Ik blijf zoeken naar de oorzaakjustin_ti schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:52:
@Nova163, als de accu het bij jou slechter doet dan bij veel anderen is de kans groot dat jouw accu slechter is geworden. Ik wil je niet blij maken met een dooie mus, maar wieweet hoe goed jouw vertrouwde setup het doet met een nieuwe accu:)
Wauw mooie site! die mag wel in de startpost =) Ik heb geen idee want ik werd echt gek van alle ICS roms, maar misschien is het al weer wat verbeterd?stonie76 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:09:
Custom rom's LG P990, ik kwam deze site tegen:
http://theunlockr.com/cat...oms-2/lg-optimus-2x-roms/
Misschien al bekend hier, vond het zelf wel overzichtelijk.
Draai nu met grote tevredenheid de setup van justin_ti, ruim 3 weken en nog geen enkele vastloper gehad maar ben wel nieuwsgierig naar een goeie ICS rom. Welke rom (met bijbehorende kernel) is een aanrader die stabiel draait en waarbij nagenoeg alle functies goed werken?
De Nova HD rom kom ik vaak tegen.
Ik heb zowat alle ICS roms getest op XDA - allemaal hebben ze me ontgoocheld. Het gebrek van hardware acceleratie (ICS drivers) maakt ICS een pak minder vloeiend als Gingerbread roms.stonie76 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:09:
een goeie ICS rom.
Zelf gebruik ik al een aantal maanden de Temask CM7 rom met weinig/geen problemen!
Frag_Zero
Toch na wat zoeken de 218 niet gevonden en maar de 725 erop gegooid. Maar de bluetooth doet het nog steeds niet. Met de 2012 baseband zorgde dit voor reboots, bij zowel 622 als 725 blijft hij constant of op 'turning on' staan.. of als ik back doe en weer naar de setting ga.. is er niks gebeurd en kan ik er weer op drukken totdat ik een ons weeg.
Bij beide basebands een extra factory reset/wipe gedaan (al doet de baseband dat ook al) voor de zekerheid.
Iemand nog een tip?
Ik heb geprobeerd de Etana kernel te flashen, maar ik kreeg last van het "stuck at second LG logo screen" probleem. Uiteindelijk kon ik terug komen (zonder verlies van dataNova163 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
De kernel maakt inderdaad heel veel verschil. Voor mij is de etanakernel het meest stabiel. Ik heb nooit vastlopers of wat dan ook (onder 2.3.7).
Heeft een van jullie een ICS rom waarvan de batterij goed meegaat? Ik heb er nog geen kunnen vinden die bij normaal gebruik (wifi hele dag aan, af en toe mail/whatsapp/etc checken) gewoon goed een dag meegaat..
Wat heb ik fout gedaan (buiten dan vergeten om eerst een Nandroid backup te maken...)?
Welke RIL's heb je geprobeerd? Ik heb gemerkt dat de RIL heel veel verschil maakt, misschien nog wel meer dan de baseband. ICS gebruikt geen RIL meer volgens mij en daarom heeft deze geen of minder effect. Zoiets las ik ooit in dit topic. Je hoeft in elk geval geen matching RIL te gebruiken. Ik heb nu een koreaans toestel met BB 2012_0420 en RIL218.serhat schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:58:
Ik weet niet wat het is.. ik ben onlangs geswitcht van ICS naar GB (CM7 om precies te zijn). Nu had ik voor ICS een van de nieuwe basebands (die uit 2012), die werkte best brak op GB, dus met dat in gedachte heb ik een van de eerdere basebands geprobeerd. Heel veel ervan waren niet meer te downloaden (dode links), dus maar de eerste beste gepakt, dat was 622. Werkte vrij goed, behalve de bluetooth. Ik herinnerde mij wel dat ik vroeger 218 en 725 beide als stabiel zag, behalve dat 725 bij mij iig een wat slechter gesprekskwaliteit opleverde.
Toch na wat zoeken de 218 niet gevonden en maar de 725 erop gegooid. Maar de bluetooth doet het nog steeds niet. Met de 2012 baseband zorgde dit voor reboots, bij zowel 622 als 725 blijft hij constant of op 'turning on' staan.. of als ik back doe en weer naar de setting ga.. is er niks gebeurd en kan ik er weer op drukken totdat ik een ons weeg.
Bij beide basebands een extra factory reset/wipe gedaan (al doet de baseband dat ook al) voor de zekerheid.
Iemand nog een tip?
Ik vermoed dat jij dit al wel weet! Maar ik weet niet of je er aan gedacht had! In elk geval alleen v10 RILS gebruiken op GB.
Die heb ik ook sinds een aantal dagen, en die combinatie bevalt me tot nu toe erg goed (mits je een Made in Korea toestel hebt).justin_ti schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:58:
Ik heb nu een koreaans toestel met BB 2012_0420 en RIL218.
justin_ti: heb je de automatische netwerktijd aan de praat gekregen met die BB en RIL? Ik heb al geprobeerd de NITZ fix te installeren, maar dat lijkt niet te helpen...
Klopt ja. Ik heb verschillende RIL's geprobeerd, maar zonder verschil (wel netjes gereboot na elke RIL installatie voor het geval dat). Misschien toch even verder proberen straks. Dank voor het meedenken.justin_ti schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:58:
[...]
Welke RIL's heb je geprobeerd? Ik heb gemerkt dat de RIL heel veel verschil maakt, misschien nog wel meer dan de baseband. ICS gebruikt geen RIL meer volgens mij en daarom heeft deze geen of minder effect. Zoiets las ik ooit in dit topic. Je hoeft in elk geval geen matching RIL te gebruiken. Ik heb nu een koreaans toestel met BB 2012_0420 en RIL218.
Ik vermoed dat jij dit al wel weet! Maar ik weet niet of je er aan gedacht had! In elk geval alleen v10 RILS gebruiken op GB.
Automatische installer 'erop gezet' betekent dat je hem het geflashed neem ik aan? Als het verschil niet merkbaar is is er denk ik iets fout gegaan. Ik merkte het verschil onmiddelijk.justin_ti schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:54:
Ik heb dat dalvik script ook geïnstalleerd, ik snap alleen niet of ik het wel goed heb gedaan. Ik heb die automatische installer erop gezet en dalvik cache gewiped. Ik vind mn telefoon alleen niet bepaald anders, merk geen verschil. Heb temasks laatste no oc kernel inmiddels.
Ik heb al een tijdje geen updates geflashed, dus ik weet niet of er known issues zijn, maar dat kan ik me niet voorstellen. Heb je wel lang genoeg gewacht? De kernel zipalignt geloof ik alle apps, dat kan even duren.Bebob_NL schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:58:
[...]
Ik heb geprobeerd de Etana kernel te flashen, maar ik kreeg last van het "stuck at second LG logo screen" probleem. Uiteindelijk kon ik terug komen (zonder verlies van data) door deze fix te draaien, en vervolgens weer de CM7 KANG te flashen met IronKernel kernel.
Wat heb ik fout gedaan (buiten dan vergeten om eerst een Nandroid backup te maken...)?
En welke recovery gebruik je? Recovery 5.0.2.0 is geloof ik het meest stabiel. Een incompatible versie van de recovery wil ook nog wel eens tot dat soort errors leiden. Als je Touch Recovery gebruikt zou je eens terug moeten gaan naar de oude, verschillende kernels hebben problemen met Touch Recovery.
[ Voor 4% gewijzigd door Nova163 op 08-08-2012 14:55 ]
Ja ik heb een bestand gedownload, iets van Buttery Smooth van XDA en geflashed met CWM. Zou jij een link willen geven waar jij m vandaan hebt en hoe je het hebt gefixt? Klinkt namelijk wel interessant!Nova163 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:54:
[...]
Automatische installer 'erop gezet' betekent dat je hem het geflashed neem ik aan? Als het verschil niet merkbaar is is er denk ik iets fout gegaan. Ik merkte het verschil onmiddelijk.
Ik had m op automatisch gezet en de tijd stond gewoon goed! Zonder NITZ fix. Met een andere baseband die ik eerder had kreeg ik wel een gekke tijd in beeld maar heb ik de tijd handmatig ingesteldMottebelke schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:27:
[...]
Die heb ik ook sinds een aantal dagen, en die combinatie bevalt me tot nu toe erg goed (mits je een Made in Korea toestel hebt).
justin_ti: heb je de automatische netwerktijd aan de praat gekregen met die BB en RIL? Ik heb al geprobeerd de NITZ fix te installeren, maar dat lijkt niet te helpen...
Alles draait prima alleen heb ik een probleem, als ik mn telefoon met mn pc verbind loopt mn hele telefoon vast en na een tijdje reboot ie weer, iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
hoidoei
Verwijderd
Verwijderd
Je had even via de ICS settings kunnen kijken of je daadwerkelijk veel 3G aan het verbruiken was zoals je mogelijk dacht (waar je kan zien welke app hoeveel data heeft verbruikt). Ik zou eerder denken dat een proces constant op 100% draait (infinite loop). Had zelf eerder daar naar gekeken.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:12:
Ik heb wat overheating issues met mijn toestel. Ik ben van een ics rom terug gegaan naar de stock rom (2.3x). Vanaf die dag wordt die soms stikkend heet, en ben ik wel verplicht om de batterij te onkoppelen. Lijkt alsof mijn 3G verbinding opeens volle toeren draait, kan ook iets anders zijn maar de eerste keer is het dat dat mij opviel. Wat zou ik kunnen doen ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1835661
De ironkrnl gaf toch nog aardig wat problemen: soms crashen tijdens opladen en het niet meer ontwaken van het scherm na een oproep.
gewoon deze kernel inladen en de rest van de settings kan gelijk blijven toch?
Draai namelijk geheel op jou set-up van een paar postst geleden
Als je hem eenmaal geinstalleerd hebt is hij niet meer overgeklokt maar dat kun je makkelijk doen via de Gueste app die erbij zit. Ik heb m nu op 1220MHz staan. Je kunt echt enorm veel aanpassen maar ik heb geen idee wat de effecten zijn!
Ik heb trouwens intussen nog steeds niet door hoe de buttery smooth mod werkt, als iemand kan helpen? Ik heb de ZIP geflashed maar merk geen verschil.
[edit]
Mijn laatste ervaringen met de Simbi0sis kernel zijn dat hij het prima doet op 1 puntje na: de wifi verbinding blijft soms actief nadat je wegloopt van een accespoint. Zo ben ik wel eens op mijn werk en dan staat er nogsteeds dat ik verbonden ben met mijn thuisrouter. Misschien komt dat wel omdat ik geen clean install heb gedaan.
Verder draait alles wel prima: lekker snel, redelijke accuduur (vergelijkbaar met de ironkrnl) en nog geen vastlopers gehad. Wel een lock-screen lag maar dat ligt aan de CPU snelheid als het scherm uit staat en is dus eenvoudig te verhelpen.
[ Voor 36% gewijzigd door justin_ti op 19-08-2012 12:13 ]
Leuk om te zien dat ze er een start mee maken, wat ik mij wel een beetje afvraag is of het wel uiteindelijk veel nut heeft, althans voor de gemiddelde persoon die een stabiel telefoon verwacht. Als ik kijk hoe het met ICS ging en nog steeds gaat (grotendeels door de drivers), dan verwacht ik bij JB ook niet veel soeps. ICS werkt best okay, snap mij niet verkeerd, maar echt stabiel stabiel zou ik het nooit durven noemen op de 2x.
Of ga ik nu iets te kort door de bocht?
eens kijken of dat een beetje draait op Jelly Bean.
Overigens blijft de LG gewoon in huis, die geef ik aan mijn vrouw dus ook dit
forum zal ik gewoon blijven volgen. Blijft tenslotte de moeite om te tweaken
aan de phone in de hoop op een stabiele ICS rom en wie weet JB.
Justin_ti in ieder geval bedankt voor alle info en hulp die ik daaraan heb gehad
Geen dank hoor haha. Sterkte voor je vrouw in elk gevalstonie76 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:45:
Heb zojuist toch maar de overstap genomen, een Samsung Nexus besteld![]()
eens kijken of dat een beetje draait op Jelly Bean.
Overigens blijft de LG gewoon in huis, die geef ik aan mijn vrouw dus ook dit
forum zal ik gewoon blijven volgen. Blijft tenslotte de moeite om te tweaken
aan de phone in de hoop op een stabiele ICS rom en wie weet JB.
Justin_ti in ieder geval bedankt voor alle info en hulp die ik daaraan heb gehad
Vergeet dat maar bij LGjustin_ti schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:01:
[...]als er ooit een goeie stabiele versie voor uitkomt kan hij nog best een tijdje mee.
Tegen de tijd dat Android 34 uit is krijgen we misschien JB van hun
Er komen drivers uit voor ICS, want in bijv. singapore komt ICS voor de X2. Dus daarom beginnen ze er niet aan. Veel moeite weinig winst... Developers kunnen ze daar uithalen en in hun eigen custom rom zetten.justin_ti schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:55:
Is het eigenlijk echt onmogelijk om met dat wat er nu beschikbaar is aan sources zelf drivers grafische drivers te maken? Ik denk dat iemand er een flinke pot geld aan kan verdienen als ie t voor elkaar zou krijgen.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ben benieuwd hoe NovaHD bij jou gaat draaien. Ik vind het qua instelbaarheid en opties een heerlijke rom, maar na een week gebruik werd het zo traag en alles elke dag rebooten hielp een beetje. Opnieuw rom erop zetten hielp ook voor een tijdje, maar daarna was het weer hetzelfde.Skobes schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:27:
Draai sinds vanochtend NovaHD Rom + Kernel en werkt prima. Had hiervoor ParanoidAndroid, maar had daar best wel wat problemen mee.

Ik ben terug naar Gingerbread gezien ik nu gewoon iets stabiels wou totdat de ICS drivers beschikbaar komen om ICS+ stabieler te krijgen. Ik moet wel eerlijk zeggen GB blijft heerlijk stabiel, maar de UI is weer even wennen. Is toch echt een stap terug als je ICS gewend bent. Luxe went snel.Skobes schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:23:
Hmm, klinkt vervelend. Welke rom draai je nu dan?
Er zijn trouwens 2430mAH accu's tekoop van een merk met een gouden stickertje. Ik heb zelf de 1930mAh. Eerst dacht ik dat het nep was, maar toen ik het doosje kreeg en zag dat de accu gemaakt is in Japan en er duidelijk allerlei patenten op de verpakking stonden ging ik toch twijfelen. Volgens het topic op XDA zit er duidelijk meer capaciteit in dan in de 1500 van LG. De 2430 schijnt het niet 1.5x langer uit te houden maar zo'n 20 tot 30%. Op ebay kun je ze wel vinden bij verkoper e-cell, daar heb ik de mijne vandaan (ik moet zeggen dat ik met 1930mAH na 2 maanden gebruik een licht positief verschil merk t.o.v. standaard accu.
Iemand aanraders qua 2.3.x roms?
Ik maakte bij 2.3.x altijd graag gebruik van de CM7 nightlies. Ik heb nu ook al een tijdje CM7 kang draaien van temasek. Vertrouwd stabiel, zoals 'vroeger'.Skobes schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:58:
@Serhat Ik heb inmiddels door wat je bedoelde. Ik denk dat ik ook terug ga naar Gingerbread, vooral omdat ik de FM radio ontzettend mis.
Iemand aanraders qua 2.3.x roms?
You need to have an SD card (formatted and) inserted
Gaat het dan om de interne SD kaart, of om een verwisselbare?
Welke handleiding? Je zou het threotisch gezien ook op de interne kunnen doen.. Althans.. Ik meen mij te herinneren dat ik nog moeilijk heb gedaan en de commando's handmatig een voor een had uitgevoerd. Of je de bestanden dan op de externe of internet zet zou iig dan niet moeten uitmaken.greatgonzo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:47:
Ik wil gingerbreak gebruiken voor het rooten. Nu zie ik in de handleiding dit staan:
You need to have an SD card (formatted and) inserted
Gaat het dan om de interne SD kaart, of om een verwisselbare?
Als het toch allemaal niet werkt, zou je deze kunnen proberen (al is deze weer aangepast zie ik):
http://wiki.cyanogenmod.c...mus_2X:_Full_Update_Guide
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044765serhat schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Welke handleiding? Je zou het threotisch gezien ook op de interne kunnen doen.. Althans.. Ik meen mij te herinneren dat ik nog moeilijk heb gedaan en de commando's handmatig een voor een had uitgevoerd. Of je de bestanden dan op de externe of internet zet zou iig dan niet moeten uitmaken.
Als het toch allemaal niet werkt, zou je deze kunnen proberen (al is deze weer aangepast zie ik):
http://wiki.cyanogenmod.c...mus_2X:_Full_Update_Guide
Ik word helemaal gek van die telefoon.
Met deze rom is de telefoon verdomme niet eens in staat om zonder te haperen muziek af te spelen.
Ik heb meerdere GB roms geprobeerd, en het probleem van al die roms is dat de ROM altijd de externe SD kiest voor apps,muziek,filmpjes...
Als jullie goed advies hebben dan hoor ik het graag.
@ stonie
Heb ik zeker geprobeerd.
maar daar liep ik ook tegen het probleem aan van de SD kaart.
Ik wil zelf ook binnenkort over gaan stappen naar een nexus telefoon.
is het een goed toestel ?
[ Voor 20% gewijzigd door pannekoek141 op 29-08-2012 21:54 ]
Suh dude
Ik heb zelf geen externe SD meer (vond ik onnodig). Sommige roms hebben wel de optie dat je voor de interne SD kan kiezen. Zo niet kan je zelf door makkelijk een bestand aan te passen ervoor zorgen dat hij de interne SD ziet als externe SD en de externe SD als interne. Dat werkt hier prima.pannekoek141 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:17:
Ik heb zelf ook een lg 2x speed met nova hd v1.1.0.
Met deze rom is de telefoon verdomme niet eens in staat om zonder te haperen muziek af te spelen.
Ik heb meerdere GB roms geprobeerd, en het probleem van al die roms is dat de ROM altijd de externe SD kiest voor apps,muziek,filmpjes...
Ik heb inmiddels een Nexus maar mijn vrouw gebruikt de LG nog en daarom heb ik hem iets terug geclocked naar 1100 om accutijd te sparen maar zelfs dan draait hij nog snel.
Succes,
groet Patrick
YOU CAN DOWNLOAD V30A ROM NOW!!!!!!!!!!!
http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata...00/V30A_00.kdz
It seems to be SKT operator test version..............
PS:
<?xml version='1.0' encoding='utf-8' ?>
<response req_cmd='XMLReturn' status='OK'>
<XMLReturn>
<total_count>1</total_count>
<model>LGSU660</model>
<suffix></suffix>
<buyer>SKT</buyer>
<buyer_name>SK TELECOM</buyer_name>
<swversion>V30A_00</swversion>
<live_date>2012-08-27 10:40:33.0</live_date>
<region>K</region>
<country>KR</country>
<country_name>Republic of Korea</country_name>
<chip_type>NVI-IFX</chip_type>
<sw_recommand_uri>GLOBAL/CYON</sw_recommand_uri>
<sw_uri>http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata/RNDTESTSW/LGSU660/SKT/V30a_00/V30A_00.kdz</sw_uri>
<sw_locale_url>http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata/RNDTESTSW/LGSU660/SKT/V30a_00/V30A_00.kdz</sw_locale_url>
<cdma_sw_uri></cdma_sw_uri>
<gsm_sw_uri>http://csmg.lgmobile.com:9002/swdata/USBSW/GSM/EI/LGUnitedMobileDriver_S4981MAN37AP22_ML_WHQL_Ver_3. 7.zip</gsm_sw_uri>
</XMLReturn> </response>
Het probleem met de SD kaart is eigenlijk niet echt een probleem maar meer een standaardinstelling. Je kunt eenvoudig de interne sd als standaard instellen. Volgens mij kan het met CWM recovery en anders is er een script op XDA. Ik zal even zoeken!pannekoek141 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:17:
Ik heb zelf ook een lg 2x speed met nova hd v1.1.0.
@ stonie
Heb ik zeker geprobeerd.
maar daar liep ik ook tegen het probleem aan van de SD kaart.
Ik wil zelf ook binnenkort over gaan stappen naar een nexus telefoon.
is het een goed toestel ?
!!!!!!!!!!!!!!!!!! wauuw! Ik ben heeeeeul benieuwd!!!
[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 30-08-2012 09:53 ]
Wel nog een oude kernel voor zover ik kan zien. 3.x was leuker geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 30-08-2012 10:20 ]
Vette shit! Ik hoop dat ze de drivers eruit kunnen halen, als die er al in verwerkt zitten.serhat schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:20:
Er zijn mensen die het al hebben getest, zie screenshot hieronder.
[afbeelding]
Die gebruikt de One X en LG 4X ook dus dat is niet zo'n probleem.serhat schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:20:
Er zijn mensen die het al hebben getest, zie screenshot hieronder.
[afbeelding]
ik zit niet zo in de afkortingen e.d: is dit nu de officiele ICS rom?
Kan ik deze gewoon erop zetten, of beter wachten op de officiele versie die ota wordt verstuurd?
4.0.4 is ICS; 4.1 is JB
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
goed, dan de vraag: is V30A ROM een officiele rom of nog steeds een custom rom met dus enkele schoonheidsfoutjes?
Testrom.. Of het nou stabiel genoeg is, dat durf ik nog niet te zeggen.Wachten en zien denk ik. Belangrijkste blijven de drivers.. of die bruikbaar zijn.. zorgt de community wel voor dat ICS en alles eromheen stabiel wordt (hopelijk)greatgonzo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:14:
[...]
goed, dan de vraag: is V30A ROM een officiele rom of nog steeds een custom rom met dus enkele schoonheidsfoutjes?
Want als ik zo die DOC sheet bekijk van JB schieten ze aardig op! Zal niet lang duren vooraleer die 100% werkend is denk ik nu dat die test rom is gelekt.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 31-08-2012 00:07 ]
Nova HD mod? Of rom? Waarschijnlijk heb je een baseband die niet goed samenwerkt met ICS. Ik heb al heel lang geen ICS meer, bij Android 2.3 kun je met LG GetRIL de RIL matchen met je baseband om functies als bellen en smsen goed te laten werken, maar volgens mij gebruikt ICS geen RIL's meer en moet je dus zorgen dat je een geschikte baseband hebt geinstalleerd. (maar ik weet niet of ik hier goed zit!)Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:11:
Ik heb de NovaHD mod geinstalleerd. Maar kan niet meer gebeld worden, althans er wortd niet opgenomen. Als ik mijn nummer bel wordt ik doorverwezen naar de voicemail
Ik zelf gebruik ook de NovaHD rom en bij mij werkt hij perfect. Ik heb ondertussen denk al stuk of 5 verschillende custom roms gehad. En lange tijd met NovaHD en met AOKP gewerkt.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:11:
Ik heb de NovaHD mod geinstalleerd. Maar kan niet meer gebeld worden, althans er wortd niet opgenomen. Als ik mijn nummer bel wordt ik doorverwezen naar de voicemail
Heb je een full wipe gedaan? En wat heb je geinstalleerd bij de NovaHD rom?
Verwijderd
Ik ga even op internet zoeken
btw: de Nova HD mod.
Ik zelf gebruik ook de NovaHD rom en bij mij werkt hij perfect. Ik heb ondertussen denk al stuk of 5 verschillende custom roms gehad. En lange tijd met NovaHD en met AOKP gewerkt.
Heb je een full wipe gedaan? En wat heb je geinstalleerd bij de NovaHD rom?
Ja, ik heb een full wipe gedaan. Gewoon de standaard opties. En V20f
Edit:
Die app getril matchde mijn ril en baseband en ik kan nu weer bellen en gebled worden
Nog een vraag/opmerking: waarom als je de gsm in spaarstand zet, dat het scherm zo uitvalt. Had ik niet met V20f, stock firmware?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 09:56 ]
Zou dit ook andersom werken? Dus de interne SD gebruiken als RAMdisk en 'externe' SD voor opslag. Lijkt me wat makkelijker, zeker aangezien ik die interne SD niet echt gebruik.justin_ti schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:02:
Ik had al bedacht dat ik zelf eventueel een SD kaart op wil offeren als RAMdisk en de interne SD standaard wil gebruiken.
In linux, everything is a file.Mottebelke schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
Zou dit ook andersom werken? Dus de interne SD gebruiken als RAMdisk en 'externe' SD voor opslag. Lijkt me wat makkelijker, zeker aangezien ik die interne SD niet echt gebruik.
Of jou nou aangeeft dat hij de interne of externe als RAMdisk gebruikt, maakt niet zo heel veel uit lijkt mij (uitzonderingen daargelaten). Snelheidstechnisch gezien wel. Ik weet zo de speeds niet, maar ik zou de snelste als RAMdisk gebruiken. Anders heb je veel RAM, maar zolang die te traag is, heb je er nog steeds weinig aan ben ik bang.
Zou ik niet niet doen! Met een RAM disk gaat je SD in verhouding snel naar de mallemoeren, omdat schrijfacties finest zijn voor het levensduur van flash geheugen. Binnen een jaar kan je denk ik je SD kaart weggooien en als je interne geheugen 'op' is dan is dat natuurlijk erg zonde. Je kunt het geheugen nooit meer terugbrengen in een betere staat. Bij normaal schrijven (foto's, liedjes, filmpjes) gaat je SD kaart erg lang mee omdat dit in verhouding heel weinig input/output acties zijn ten opzichte van wat RAM geheugen normaal doet.Mottebelke schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
Zou dit ook andersom werken? Dus de interne SD gebruiken als RAMdisk en 'externe' SD voor opslag. Lijkt me wat makkelijker, zeker aangezien ik die interne SD niet echt gebruik.
Verwijderd
dat probleem is opgelost met de CM9 beta versies die in omloop zijn, echter krijg je daar wel wat andere problemen voor terug, zoals geen werkende camcorder, camera die niet goed werkt, geen FM radio, algehele traagheid na een paar dagen gebruikjustin_ti schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:54:
Weten jullie of inmiddels op ICS het probleem nogsteeds voortbestaat dat de dataverbinding niet meer automatisch opkomt na langtijdig op wifi gezeten te hebben, waardoor een flightmode aan/uit of reboot nodig is?
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook met Nova HD rom rebuild V1.1.0. Is hier een oplossing voor?justin_ti schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:54:
Weten jullie of inmiddels op ICS het probleem nogsteeds voortbestaat dat de dataverbinding niet meer automatisch opkomt na langtijdig op wifi gezeten te hebben, waardoor een flightmode aan/uit of reboot nodig is?
De beste oplossing is een widget op je bureaublad waarmee je data aan en uit kunt zetten en dat steeds even toggelen. Ik vond het op lange termijn dusdanig irritant dat ik weer terug ben gegaan.
Nu wordt het nog gekker... In eerste instantie dacht ik maar weer eens terug te gaan naar stock, blijkt dat het probleem daar zich ook voortdoet! Bovendien hebben sommigen het wel en anderen weer totaal niet.
CM7 roms of de allereerste stock roms zijn voor mij de enige waar het wel gewoon werkt. Met miui op CM7 gebaseerd heb ik er ook last van.
Mijn gevoel zegt dat na een half uur o.i.d. de dataverbinding bij je provider op een soort laag stand-by pitje gaat draaien en er een soort reconnect plaats moet vinden vanuit de telefoon zelf.
Dit heb ik ook gemerkt, maar ik moet wel zeggen dat het bij mij iig heel weinig voor komt. Bij ICS was het echt te vaak.justin_ti schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:03:
Nu wordt het nog gekker... In eerste instantie dacht ik maar weer eens terug te gaan naar stock, blijkt dat het probleem daar zich ook voortdoet! Bovendien hebben sommigen het wel en anderen weer totaal niet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1865929
Zelfde dingen als op ICS die niet werken. Enkele melden wel dat de smoothness nu beter is dan bij ICS
[ Voor 35% gewijzigd door 430xlkod op 02-09-2012 13:01 ]
[ Voor 43% gewijzigd door justin_ti op 03-09-2012 11:34 ]
Gaat over:
- Zuignaphouder voor in de auto (10 euro).
- Stuurhouder voor op fiets/motor (10 euro).
- Achterkant (glas is wel kapot) (gratis).
- Desktop docking station met lader/usb kabel (15 euro).
- Lader voor in de auto met flexibele kabel (5 euro).
Prijzen wat ik ervoor wil staan er achter