Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIUI 4 port met werkende data is sinds enkele dagen beschikbaar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1500771

Draait hier erg lekker moet ik zeggen, soepeler dan MIUI GB en battery use is vergelijkbaar.

Openstaande bugs gelijk aan CM9 beta:
- geen HW acceleration
- video recording werkt alleen met 3rd party app
- storage mode werkt niet zonder problemen

Ik kijk het nog even aan, maar als ik verder geen rare dingen tegenkom, wordt dit mijn daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik draai al een tijdje NovaHD.. Dat is de CM9 Kang waar zijn dan weer het een en ander aan aanpassen/overheen gooien. Ben er best te spreken over. Het is eentje met een aroma installer, wat betekent dat je tijdens het installeren van het zipje (ROM) opties krijgt van wat je erin wilt hebben en wat niet. Best handig.

Ze hebben in de rom nu de optie dat je kan kiezen tussen Apex als launcher of de nieuwe LG launcher, die schijnt ook wel geinig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
justin_ti schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:46:
[...]

Nice! Geen dank. Haha wat mooi dat je er zo blij mee bent. Ik had precies hetzelfde. De SGS3 is gewoon nog duurder dan een fatsoenlijk laptop, dus ik dacht waar ben ik eigenlijk mee bezig. Maar idd, zo werkt hij eindelijk fatsoenlijk! De accu gaat ook wel aardig mee vind ik.
Ja de sgs3 is natuurlijk erg extreme vergelijking. Als je kijkt naar de 2e handsprijzen van een sgs2 of galaxy nexus dan heb je een veel beter toestel voor een veel betaalbaarder bedrag. Mss dat het nu beter geworden is, maar een goed halfjaar terug heb ik de o2x ingeruild voor de sgs2 en de snelheidswinst was bijna niet te vatten. Nu de sgs2 ingeruild voor de galaxy nexus, dat is niet echt een snelheidswinst, maar de gebruikservaring op zich en het scherm zijn ook een verbetering. Nu, wat ik wou zeggen: je hoeft geen 650 euro uit te geven om een toestel te hebben dat beter presteert dan de o2x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35
Hi,

Ik heb de LG origineel V20m rom terug geflashed volgens de stappen in de TS. Echter blijft de Dialer maar crashen en ook berichten kan ik niet openen. Vervolgens bij de normale systeem update krijg ik ook een fout (foutief softwafe pakket).
Heb er iemand een andere orginele rom versie of weet er iemand wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:36

timovd

Voorsprong door techniek

Dit weekend maar eend de 3e RC van CM7.2 op de phone van mn vriendin gezet. Blij als een kind; wat een verschil in snelheid!
Ook de camera app in het lockscreen gezet, omdat ze veel foto's schiet met haar telefoon. Met de originele software duur het starten van de camera veel te lang. She will never miss a moment again.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik heb er terug MIUI op gezet (niet de v4) en is stuk beter dan stock rom. Die liep helemaal vast na verloop van tijd en werd er gek van. Batterij doet het nu ook wonderbaarlijk goed, heb tot vandaag er 3 dagen mee gedaan. Was wel enkel WiFi en geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
430xlkod schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:22:
Ik heb er terug MIUI op gezet (niet de v4) en is stuk beter dan stock rom. Die liep helemaal vast na verloop van tijd en werd er gek van. Batterij doet het nu ook wonderbaarlijk goed, heb tot vandaag er 3 dagen mee gedaan. Was wel enkel WiFi en geen 3G.
Welke miui heb je precies? Ik zie stable, development en op XDA ook weer een hoop aangepaste. Ow dat klinkt goed! Vooral die accuduur (en miui, ik vind het echt heel mooi). Hoe zit het inmiddels met het WiFi / data probleem bij Miui? Dus dat zegmaar je data niet meer automatisch opkomt na het verbreken van de WiFi? Ik vond de Toggle 2g workaround niet vlekkeloos werken dus heb liever dat het automatisch goed gaat zoals bij CM7.

Ik heb nog steeds die hybrid versie gebaseerd op CM7 Kang 100. Hij loopt wel eens vast, dat is jammer. Ik heb nu de baseband van de SU660 (0420 van 2012) erop staan met RIL218. Dat schijnt een goeie combo te zijn als je een koreaans toestel hebt maar wel gebruik maakt van europese netwerken. Tot nu toe: gesprekskwaliteit is zeker beter dan met baseband + ril 0725 en ik heb in twee dagen tijd geen een keer flight-mode of reboot hoeven gebruiken om het signaal weer terug te krijgen. Ik hoop dat het zo blijft want met alle europese basebands heb ik dat probleem gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door justin_ti op 13-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat nieuwe ervaringen:
- Ik had Wajkui geinstalleerd, echt super gaaf dat MIUI, maar ik kan er geen genoegen mee nemen. USB opslag werkt niet, accu was snel leeg en ik had wederom de bekende dataverbindings bug bij het uitzetten van WiFi.
- 2012_0420 Baseband van de SU660 op mijn o2x made in Korea: gesprekskwaliteit is voor het eerst acceptabel, bereik is heel goed, verbinding is dagenlang stabiel. MAAR... ik kan geen toetsen indrukken bij keuze menu's. Erg vervelend. Ik heb RIL218 en 405 en 725 geprobeerd maar ik kom er helaas niet mee weg. Iemand tips? Het is wel duidelijk dat die koreaanse baseband veel beter bij dit toestel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:40:
Wat nieuwe ervaringen:
- Ik had Wajkui geinstalleerd, echt super gaaf dat MIUI, maar ik kan er geen genoegen mee nemen. USB opslag werkt niet, accu was snel leeg en ik had wederom de bekende dataverbindings bug bij het uitzetten van WiFi.
- 2012_0420 Baseband van de SU660 op mijn o2x made in Korea: gesprekskwaliteit is voor het eerst acceptabel, bereik is heel goed, verbinding is dagenlang stabiel. MAAR... ik kan geen toetsen indrukken bij keuze menu's. Erg vervelend. Ik heb RIL218 en 405 en 725 geprobeerd maar ik kom er helaas niet mee weg. Iemand tips? Het is wel duidelijk dat die koreaanse baseband veel beter bij dit toestel past.
als jouw handset Korean made is, kan ik 502, 530 of 824 adviseren, ik gebruik zelf 824 i.c.m. Vodafone en werkt prima met goede gesprekskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
824 heb ik gehad en gaf het zelfde probleem, test maar eens als je bijvoorbeeld belt naar 0800-0108 (het is een gratis ING nummer om je credit-card te activeren en er wordt gevraagd om 16 cijfers in te typen) Tik maar zo snel je kan allemaal onzin nummer in, het systeem luistert er niet naar bij mij en zegt gewoon nog tijdens het typen dat ze geen geldig nummer hebben ontvangen. Met een andere telefoon werkt het meteen.

2012_0420 is ook van de SU660 weer veel nieuwer.

Hier een mooie overzichts-thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1658047

Ben benieuwd of jij het probleem ook hebt met keuze menu's. Ik heb namelijk ook Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:33:

Ben benieuwd of jij het probleem ook hebt met keuze menu's. Ik heb namelijk ook Vodafone.
nope, werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
hmm vreemd.. Ik heb nu net ziggo helpdesk gebeld en dat menu doet het wel. Als je zelf iets in moet toetsen werkt het bij niet (zoals een code of postcode). Keuzes doen het wel gewoon. Welke RIL heb jij erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hoelang doen jullie met de batterij?
Ik draai de nieuwste versie van Nova HD en mijn telefoon gaat tussen de 6 en 12 uur mee, heb 2 batterijen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Bij normaal gebruik heb ik na een dag van 16 uur zo'n 15 tot 20 procent over. Ik doe ongeveer:
- Half uur muziek luisteren
- 20 minuten bellen
- Veel whatsapp
- Uurtje of 1 a 2 internetten

En nog wel veel meer denk ik. Van spellen gaat hij erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:57:
Hoelang doen jullie met de batterij?
Ik draai de nieuwste versie van Nova HD en mijn telefoon gaat tussen de 6 en 12 uur mee, heb 2 batterijen.
Ik heb Nova HD Rebuild v.1.0.2 met 824 en als ik rustig doe houdt hij het 12 uur uit...

Maar ik merk wel dat ik regelmatig moet herstarten omdat ie gewoon tyfustraag wordt... Zit er zelfs aan te denken om terug te gaan naar CM7. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik daar ook regelmatig moest herstarten ;) (zit al vrij lang op ICS inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik vond het echt een groot verschil toen ik weer terugging naar CM7! Ik hoef nu eigenlijk nooit meer te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:09:
[...]

Ik heb Nova HD Rebuild v.1.0.2 met 824 en als ik rustig doe houdt hij het 12 uur uit...

Maar ik merk wel dat ik regelmatig moet herstarten omdat ie gewoon tyfustraag wordt... Zit er zelfs aan te denken om terug te gaan naar CM7. Ik kan me alleen niet meer herinneren of ik daar ook regelmatig moest herstarten ;) (zit al vrij lang op ICS inmiddels)
Was het bij jou ook zo dat toen je het net installeerde, ook nadat je alles hebt teruggezet hij retesnel was, maar dat hij na een tijdje traag wordt. Na een reboot is hij snel maar gaat het daarna wel weer hangen her en der.

Ik vind het een hele fijne rom, enige waar ik mij nu aan irriteer is dit eigenlijk. De rest kan ik heel goed mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Was het bij jou ook zo dat toen je het net installeerde, ook nadat je alles hebt teruggezet hij retesnel was, maar dat hij na een tijdje traag wordt. Na een reboot is hij snel maar gaat het daarna wel weer hangen her en der.

Ik vind het een hele fijne rom, enige waar ik mij nu aan irriteer is dit eigenlijk. De rest kan ik heel goed mee leven.
Ja precies.. na een Full-wipe is ie weer supersnel maar na een paar weken blijf je herstarten om hem snel te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja had ik ook last van, ze hebben het nog niet goed voor elkaar. Wel leuk om te zien dat er zo hard aan de rom gewerkt wordt, maar er blijft iets vollopen ofzo. Nu ik op CM7 zit voelt het echt weer als een opluchting dat gewoonweg ALLES werkt! Persoonlijk vind ik MIUI en ICS veel mooier maar het is gewoon nogal vervelend als hij niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat ze het nog niet voor elkaar hebben is omdat de source van de tegra chip niet vrijgegeven is/wordt/gaat worden.

Zodra LG (ooit eens) zelf met ICS komen trekken ze natuurlijk gelijk de benodigde gegevens uit de stockrom en dan zal je zien dat ie weer perfect draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb op de telefoon van me vriendin cyanogenmod 7 opgezet de laatste versie. Hiervoor heb ik hem groot via een howto op xda. Nu vraag ik me af welke kernel ik hierbij kan gebruiken en of ik nog rekening moet houden met iets.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:55
Mij maakt het niet helemaal zoveel uit of ik nu cm9 krijg of over 2 - 3 maand. In cm9 willen de developers alle handige functies van cm7 terug brengen, maar dan wel met een opgepoetste code. Daarvoor nemen ze allemaal flink wat tijd en nu zijn nog steeds niet alle cm7 functies in cm9. Ik vrees dat als ik nu zou overstappen op een kang dat ik dan dingen uit cm7 ga missen... Ics heeft ook weer niet ZOveel echt handige nieuwigheden, al is het hier en daar wat sneller en zo nu en dan wat trager. Cm7 draait ook gewoon perfect op mn foon! In de tijd dat wij moeten wachten op de tegra source of drivers van lg kan cm9 ook mooi afgemaakt en verbeterd worden door het cm team.

[ Voor 0% gewijzigd door hejkompas op 19-06-2012 22:35 . Reden: Zo dus.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
hejkompas schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:32:
Mij maakt het niet helemaal zoveel uit of ik nu cm9 krijg of over 2 - 3 maand. In cm9 willen de developers alle handige functies van cm7 terug brengen, maar dan wel met een opgepoetste code. Daarvoor nemen ze allemaal flink wat tijd en nu zijn nog steeds niet alle cm7 functies in cm9. Ik vrees dat als ik nu zou overstappen op een kang dat ik dan dingen uit cm7 ga missen... Ics heeft ook weer niet ZOveel echt handige nieuwigheden, al is het hier en daar wat sneller en zo nu en dan wat trager. Cm7 draait ook gewoon perfect op mn foon! In de tijd dat wij moeten wachten op de tegra source of drivers van lg kan cm9 ook mooi afgemaakt en verbeterd worden door het cm team.
De Tegra2 binaries voor ICS zijn er al, maar het is zo'n gekloot om die te implementeren, vandaar dat het nog wel even duurt. Het kan wel though, m'n Galaxy Tab 10.1 draait al maanden lang CM9 met hardware acceleration :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
thijsje66 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:24:
[...]

De Tegra2 binaries voor ICS zijn er al, maar het is zo'n gekloot om die te implementeren, vandaar dat het nog wel even duurt. Het kan wel though, m'n Galaxy Tab 10.1 draait al maanden lang CM9 met hardware acceleration :)
Drivers van de Galaxy Tab zijn niet als driver te gebruiken voor een p990 omdat ze simpelweg niet compatibel zijn,, ookal hebben ze dezelfde soc.

De galaxy tab 10 was ook een honeycomb, blijkbaar zijn de meeste driver bestanden van honeycomb - ics compatible, maar van gingerbread - honeycomb/ics niet. Vandaar dat de galaxy tab zo snel ics had. Wanneer er van gb naar ics gewerkt wordt moet er heel veel veranderd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door hejkompas op 20-06-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
rikadoo schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:27:
Hallo,

Ik heb op de telefoon van me vriendin cyanogenmod 7 opgezet de laatste versie. Hiervoor heb ik hem groot via een howto op xda. Nu vraag ik me af welke kernel ik hierbij kan gebruiken en of ik nog rekening moet houden met iets.
Ik zou het lekker standaard laten! Je kunt altijd andere kernels gebruiken om over te klokken of om nog meer batterij te sparen, maar meestal gaat dat zwaar ten koste van de stabiliteit of allround performance. Ik heb heel lang de 'zuinige' swift extreme kernel gedraaid, maar nu met de standaard CM7 kernel gaat de accu misschien nog wel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Weet je wat het probleem is, dat de telefoon nu tijdens het opladen (wat lijkt) uitvalt en gewoon keihard vasthangt de lampjes van het touchscreen onderin blijven branden, kan hem dan alleen door de batterij eruit te halen restarten. Ik dacht dit door een andere kernel erop te zetten op te lossen. Of komt dit vaker voor?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
rikadoo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:13:
Weet je wat het probleem is, dat de telefoon nu tijdens het opladen (wat lijkt) uitvalt en gewoon keihard vasthangt de lampjes van het touchscreen onderin blijven branden, kan hem dan alleen door de batterij eruit te halen restarten. Ik dacht dit door een andere kernel erop te zetten op te lossen. Of komt dit vaker voor?
in CM7 kan je ergens in de opties (development zo uit mijn hoofd) aangeven dat het scherm aan moet blijven tijdens het opladen. Ik meen mij te herinneren dat dit werkt als workaround hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
serhat schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:12:
[...]

in CM7 kan je ergens in de opties (development zo uit mijn hoofd) aangeven dat het scherm aan moet blijven tijdens het opladen. Ik meen mij te herinneren dat dit werkt als workaround hierop.
Maar het scherm aan laten tijdens opladen vertraagt het opladen en kan best irritant zijn, aangezien de lcd toch nog best wat licht strooit als het zwart staat. Het scherm aanlaten is dacht ik ook alleen maar om de clock hoger te houden (niet zeker), en daardoor zou hij niet moeten vastlopen.

Verandering in BB, kernel en rom kan de problemen van hangen soms oplossen,, alleen zie maar eens een perfecte combi te vinden ;)

Mij o2x draaid gewoon cm7, standaard kernel, BB405. Draait zonbeetje perfect, 1x in 3maand een sod.

[ Voor 8% gewijzigd door hejkompas op 21-06-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
hmm, ik ga eens even proberen of ik dat kan vinden bedankt! Laat wel weten of het werkt. het is nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ow dat probleem heb ik ook, maar dat ligt aan een van de veries van CM7. Met de stable en met de RC2 had ik het geloof ik. Heel vervelend idd, en dat is dan wel weer de kernel. Ik heb sinds gisteren de Ironkrnl geinstalleerd omdat ik veel mensen er over hoor. Het is een beetje een verdwenen topic op XDA omdat hij wat conflicten had met de mensen van XDA, maar het komt op het volgende neer:

- 1 kernelpakket, zowel voor ICS als GB
- Meerdere flags (een soort aanvinkbare opties)

Draait standaard op 1.3GHz en draait bijzonder stabiel. Mijn telefoon is normaal erg gevoelig voor hangers tijdens het ophalen. Heb m aan staan vanaf vanmorgen 8.30 en heb nu 20% accu verstookt terwijl ik m wel heb gebruikt vandaag. Best netjes.

Ik kan nog niks aanbevelen en ook nog niks zeggen over stabiliteit, maar mn telefoon is iets sneller tot nu toe. Gezien het aantal mensen dat positief reageert kan je het best proberen.

https://plus.google.com/110793801028128089370/posts

Zelf draai ik (gewoon het bestand hernoemen en hij detecteert al die dingen als opties, ofwel 'flags':

ironkrnL32_20120307h1215-uv-cam-app-check

De uv (kleine undervolt) optie kun je het best eerst proberen, als de telefoon niet stabiel werkt dan nogmaals installeren zonder uv. Overclocken gaat automatisch. Vind je 1.3GHz teveel, dan kan je dit terugzetten in de CM7 opties. Ik heb zelf met andere kernels altijd last gehad van instabiliteit op 1.2GHz, met deze kernel draait hij zo vloeiend als standaard maar dan nog sneller (op 1.3GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Kijk eens aan, hier heb ik wat aan. Ik ga dit even proberen zodra ik tijd heb en dan zal ik het eens laten weten of het verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke ben benieuwd. Hier draait hij echt voortreffelijk! Na een dag gemiddeld gebruik en een nacht zonder laden had ik nog 23% over! En dat op 1.3GHz. Hij scoort nu zelfs beter dan een SGS2 (puur op de benchmarks afgaand dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Dus als ik

ironkrnL64_20120307h1215-rld-uv-cam-app-beats-check.zip

Download, en hem verander naar

Dan pakt die dezelfde als jou automatisch?

EDIT ik zie het, als die commandoas kun je er idd achterplakken.

En kan ik gewoon met CWM erin flashen denk ik ofniet.

[ Voor 11% gewijzigd door rikadoo op 22-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Hmm, geprobeerd wat justin_ti gezegd heeft, dezelfde als hem geinstalleerd, maar krijg niets te zien. start op m aar na de LG logo doet die niets meer. Nu verschillende kernels geprobeerd maar niets werkt. Iemand nog ideen? Waar kan ik de stock kernel van CM7 vinden?

EDIT: CM7.2 erweer overheen geinstalleerd en het werkt weer. Heb nu dus een verschillend aantal geprobeerd maar geen 1 boot door... iemand een idee?

gueste2x_GoodBye_v1.2_incl_guestekrnL_v1.7-SE

SwiftExtreme-loc-05112011A

guestekrnL-v1.8.1-HighOC-BestSmoothness

[ Voor 37% gewijzigd door rikadoo op 22-06-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm de Gueste kernels zijn toch voor stock roms? Die werken sowieso niet. In principe is de oplossing alles wipen, dus: wipe data & advanced > wipe dalvik cache. Daarna de kernel installeren en opnieuw opstarten. Eerste boot duurt sowieso wel eventjes, maar als hij echt bevriest dan is er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikadoo schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:37:
Hmm, geprobeerd wat justin_ti gezegd heeft, dezelfde als hem geinstalleerd, maar krijg niets te zien. start op m aar na de LG logo doet die niets meer. Nu verschillende kernels geprobeerd maar niets werkt. Iemand nog ideen? Waar kan ik de stock kernel van CM7 vinden?

EDIT: CM7.2 erweer overheen geinstalleerd en het werkt weer. Heb nu dus een verschillend aantal geprobeerd maar geen 1 boot door... iemand een idee?

gueste2x_GoodBye_v1.2_incl_guestekrnL_v1.7-SE

SwiftExtreme-loc-05112011A

guestekrnL-v1.8.1-HighOC-BestSmoothness

wipe je cache even nadat je je kernel hebt geflasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:54:
[...]

wipe je cache even nadat je je kernel hebt geflasht
Wilde ik ook zeggen, maar tegenwoordig doen heel veel kernels dat al automatisch tijdens installatie. Can't hurt though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb dat gedaan wipe cache dalvik maar heeft geen nut gehad. De telefoon boot maar na het LG scherm krijg ik niets meer. Behalve de knoppen die branden, en als ik het op de powerknop druk dan zie ik het scherm wle flikkeren met rare kleuren etc. Dus er zit iets niet goed. Nu de standaaard CM7.2 weer erop en het werkt weer prima, behalve het blijven hangen tijdens opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
misschien een keer proberen zonder de UV optie? Kan zijn dat die telefoon net niet helemaal lekker draait met overclocken. Ik zou niet weten waarom hij anders niet kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
hallo medetweakers,

ik heb even een vraag wat betreft mijn optimus 2x. Ik ben zelf al een tijdje bezig met het gebruik van verschillende roms maar dit ging helaas pasgeleden verkeerd, elke keer dat ik een nieuwe rom op mijn mobiel probeer te installeren gaat de installatie prima maar komt de mobiel daarna in een 'endless reboot' terecht, het startscherm van de rom blijft elke keer herstarten totdat ik de accu eruit haal.

De enige manier om daarna de mobiel normaal te krijgen is door de stock rom van LG er weer op te zetten, opnieuw te rooten en alle stappen opnieuw, elke keer dat ik dan weer probeer een custom rom erop te zetten beginnen de problemen weer opnieuw. Vergeet ik een stap? of doe ik gewoon iets heel erg fout?!

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Het is al wel eens vaker vermeld, maar waarschijnlijk moet je (afhankelijk van welke ROM je gebruikt) overschakelen naar EXT4. Standaard zit je op EXT3, daarvoor zijn wel programmaatjes te vinden op XDA-developers of modaco.com
Soms helpt een full wipe ook wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
oke, uiteindelijk bleek ik op EXT 4 te zitten waarbij ik de 3 moest hebben voor cyanogen (om 't stabiel te krijgen)

nou zit ik wel direct met een 2e probleem (hiermee begon het). nu ik cyanogen heb geinstalleerd kan ik alle apps wel appart installeren maar zodra ik een 'Play store' van internet download bugged die het direct. Het installeren gaat maar zodra ik op 'Ja' druk bij account toevoegen sluit de app direct af.
Hierdoor kan ik mijn contacten/emails/agenda dus ook niet meer synchroniseren.
Daar toevallig ook zo'n makkelijke tip voor =)?

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
osseh schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:42:
oke, uiteindelijk bleek ik op EXT 4 te zitten waarbij ik de 3 moest hebben voor cyanogen (om 't stabiel te krijgen)

nou zit ik wel direct met een 2e probleem (hiermee begon het). nu ik cyanogen heb geinstalleerd kan ik alle apps wel appart installeren maar zodra ik een 'Play store' van internet download bugged die het direct. Het installeren gaat maar zodra ik op 'Ja' druk bij account toevoegen sluit de app direct af.
Hierdoor kan ik mijn contacten/emails/agenda dus ook niet meer synchroniseren.
Daar toevallig ook zo'n makkelijke tip voor =)?
Even de gapps pakken van: http://goo.im/gapps
Staat ook een tabel met welke cyanogenmod je welke gapps het beste kan gebruiken.
Gebruik je toevallig ook titanium backup voordat je dit allemaal doet? Als je data terugzet van een app, terwijl deze een nieuwe of oude versie bezit kan dit ook voor verschillende problemen zorgen. Daarom is het aan te raden om de app + data samen te backuppen en terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
serhat schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:46:
[...]

Even de gapps pakken van: http://goo.im/gapps
Staat ook een tabel met welke cyanogenmod je welke gapps het beste kan gebruiken.
Gebruik je toevallig ook titanium backup voordat je dit allemaal doet? Als je data terugzet van een app, terwijl deze een nieuwe of oude versie bezit kan dit ook voor verschillende problemen zorgen. Daarom is het aan te raden om de app + data samen te backuppen en terug te zetten.
normaal gezien gebruik ik titaniumbackup wel, maar ik had hiervoor Nova HD ICS. beviel me niet vanwege hoge accu gebruik en belabberde prestaties, van een 4.0 naar 2.3.5 met titaniumbackup werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
osseh schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:49:
[...]

normaal gezien gebruik ik titaniumbackup wel, maar ik had hiervoor Nova HD ICS. beviel me niet vanwege hoge accu gebruik en belabberde prestaties, van een 4.0 naar 2.3.5 met titaniumbackup werkt helaas niet.
Die bug in de play store is normaalgesproken op te lossen door naar instellingen > applicaties en dan naar de play store te gaan. Daar druk je op 'wis gegevens'. Start m opnieuw op en accepteer opnieuw de voorwaarden.

Ook moet je goed kijken of de datum wel goed staat van je telefoon.

Anders idd even opnieuw de juiste gapps erop zetten. Als je nu de mdpi versie hebt geïnstalleerd werkt het bijvoorbeeld ook niet.

Je kunt ook nog makkelijker op XDA een complete rom downloaden, de gapps zitten daar al in.

Deze heb ik zelf, nu in combi met de ironkrnl32. Draait erg mooi.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
ben er uiteindelijk uitgekomen met gapps! me mobiel werkt weer volledig. ik had die wis gegevens zelf ook al een keer geprobeerd na wat zoekpogingen op google, deze bleek helaas niet te werken.

Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Gisteren telefoon toch redelijk normaal gebruikt vanaf 7.30, minuut of 15 gebeld, uurtje of 2 internet en prutsen, genoeg gewhatsapped. 's Avonds om 23.00 zat er nog 38% in de accu. Toen ben ik gaan slapen maar kon niet slapen en heb nog een half uur een spelletje gedaan en wat geyoutube'd. Hij stond toen op 26%. Toen ik 7 uur later wakker werd stond hij op 18%.

Dit alles op 1.3GHz met een accu die inmiddels ook wel heel wat te leiden heeft gehad na een jaar intensief gebruik.

Ben echt tevreden over de ironkrnl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:16:
Gisteren telefoon toch redelijk normaal gebruikt vanaf 7.30, minuut of 15 gebeld, uurtje of 2 internet en prutsen, genoeg gewhatsapped. 's Avonds om 23.00 zat er nog 38% in de accu. Toen ben ik gaan slapen maar kon niet slapen en heb nog een half uur een spelletje gedaan en wat geyoutube'd. Hij stond toen op 26%. Toen ik 7 uur later wakker werd stond hij op 18%.

Dit alles op 1.3GHz met een accu die inmiddels ook wel heel wat te leiden heeft gehad na een jaar intensief gebruik.

Ben echt tevreden over de ironkrnl!
En welke baseband heb je erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De RC1 van CM9 is uit. Ik zie alleen geen RC1 staan in de downloads folder op get.cm. Komt er dan ook geen officiele release van CM9 voor onze telefoon of komt die support later denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Die komt pas als LG een ICS ROM heeft voor dit toestel.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:17:
[...]

En welke baseband heb je erop staan?
2012_0420 met RIL218. Dat is een Koreaanse baseband. Had de RIL wel aan moeten passen naar een Europese omdat er anders nogal wat dingen niet werkten zoals keuzemenu's, bellen in het buitenland etc. Ik heb de baseband niet tegelijk vervangen met de kernel, had hiervoor 2011_0725. Het verschil tussen die twee basebands is naar mijn idee niet merkbaar. Wel heb ik veel beter bereik. Eerder moest ik vaak flightmode aan / uit zetten om weer te kunnen internetten.

Baseband topic xda

[ Voor 7% gewijzigd door justin_ti op 27-06-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb nu 824 erop staan... Inmiddels ben ik ook weer terug op CM7 met de rom die jij aangaf.. Hoop instellen weer haha :)

Maar goed, hij is nu lekker snel (logisch na een full wipe) dus het zal mij benieuwen hoe en wat...

ICS gaf toch te veel irritatie.. vastlopers, traagheid de accu die vrij snel ging bij gebruik, dataverbinding die wegviel...

Hopelijk komt LG ooit eens over de brug met ICS voor ons toestel zodat ik weer terugkan, er zitten namelijk wel een paar dingen in die het net weer ff mooier maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 13:02
Maar wat is het probleem dat CM9 nog niet beschikbaar is voor de P990. Ik las dat het te maken heeft met de drivers van Nvidia?? Maar CM9 is wel beschikbaar voor een aantal tablets die ook draaien op een tegra2. Kan iemand uitleggen waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexz21 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:24:
Maar wat is het probleem dat CM9 nog niet beschikbaar is voor de P990. Ik las dat het te maken heeft met de drivers van Nvidia?? Maar CM9 is wel beschikbaar voor een aantal tablets die ook draaien op een tegra2. Kan iemand uitleggen waar dat aan ligt.
De P990 gebruikt een specifieke chipset die niet in die tablets zit. Hierdoor kun je drivers van die tablets niet gebruiken voor je P990. Om de P990 drivers te schrijven, heb je de source nodig van Nvidia, echter geven ze die niet zomaar vrij. LG heeft die source wel gekregen en zal op basis hiervan de drivers schrijven voor de ICS release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:51:
[...]

De P990 gebruikt een specifieke chipset die niet in die tablets zit. Hierdoor kun je drivers van die tablets niet gebruiken voor je P990. Om de P990 drivers te schrijven, heb je de source nodig van Nvidia, echter geven ze die niet zomaar vrij. LG heeft die source wel gekregen en zal op basis hiervan de drivers schrijven voor de ICS release.
Volgens Ricardo Cerqueira,, de cm lg dev, heeft de p990 wel eenzelfde chip als de tablets, alleen is het veel te veel moeite om drivers van een tablet of andere telefoon bruikbaar te maken voor de p990. Het wachten is op lg of nvidia, nvidia zou drivers opensource kunnen maken (weinig kans) of lg moet ics uitbrengen zodat de drivers gekopieerd kunnen worden (duurt waarschijnlijk nog wel even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik ben naar een goede rom op zoek die goed omgaat met de batterij (lees niet te snel leegtrekt ivm vakantie). De ICS domination ROM had ik er eerst op.. maar deze trok hem te snel leeg. Nu een froyo rom er op staan (nostalgia). Deze gaat vrij goed om met de batterij en haal met gemak een dag met normaal gebruik. Ik vraag em alleen af: mis ik niet wat hardware acceleratie ten opzichte van een gingerbread ROM versie? Welke is beter met batterij volgens jullie: een froyo of gingerbread ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Gingerbread! Froyo is al wat verouderd inmiddels. Je kunt ook een tweede batterij kopen voor vakantie, eerst eentje opladen en dan in je zak stoppen en dan de tweede opladen. Bij normaal gebruik houdt mijne het 24 uur vol, dat is wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

justin_ti schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:49:
Gingerbread! Froyo is al wat verouderd inmiddels. Je kunt ook een tweede batterij kopen voor vakantie, eerst eentje opladen en dan in je zak stoppen en dan de tweede opladen. Bij normaal gebruik houdt mijne het 24 uur vol, dat is wel normaal.
Ja ik ga zowiezo voor een extra batterij of 2. Welke gingerbread custom is het beste wat betreft batterij? CM7 variant? Van temasek? Op xda developers hadden ze het erover dat die nostalgia (froyo dus) het langer volhield dan een gingerbread versie.. maar allleen in de debetreffende forum http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1602375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm zoveel verstand heb ik er niet van om dat te kunnen zeggen. Mijn favoriete setup houdt het 1 tot 1.5 dagen uit (met overklok naar 1.3 ghz). Ik kan m zeker aanbevelen. Hier komtie:

Hier staan de bestanden (tenzij anders aangegeven): http://www.mediafire.com/temasek#rau5pafp5lho4
- Download uit de MISC folder het back2ext3o2x bestand
- Download de CM7 latest KANG
- Google apps moet je er nog bijnemen, GAPPS 2.3.7 only moet je hebben
- Download IronKernel en sla het bestand op als ironkrnL32_20120307h1215-uv (niet anders noemen, dan gaat het vaak fout, dit is 32MB ramhack en lichte undervolt). Downloadlink: https://github.com/SetiroN/lge-kernel-star/downloads

Zet alle bestanden op de SD kaart en start op in CWM, je kunt alles doen zonder tussentijds te rebooten.
- eerst back2ext3 draaien
- CM7 Kang installeren
- Gapps erop
- Kernel erop

Klaar!

Wil je de ROM helemaal afmaken, zodat hij vloeiender aanvoelt dan ooit en het beste gebruiksgemak biedt dat je je maar in kunt denken (oke dat is persoonlijk maar goed) doe dan na het installeren dit:

- Eerst WIFI verbinding maken en je google account toevoegen
- Download QQ launcher van de market, schrik niet van de japanse tekens (hij is nog beter dan GO launcher en launcher pro imo, wel wat simpeler dan GO maar wat is dat een heldere vloeiende interface zeg)
- Titanium backup installeren en de volgende onderdelen verwijderen: ADW launcher (lelijk), Gallery(traag), Browser(mwaaaa)

Ga naar de market en download het volgende:
- Quickpic (super gallery)
- Dolphin HD browser
- CM7 ICS theme > ga naar de app themakiezer en selecteer deze.

Ga naar instellingen > WiFi > menu > geavanceerd en zet het slaapbeleid op nooit. WiFi is zuiniger dan 3g.

Ga vervolgens naar instellingen > cyanogenmod > prestaties. De CPU snelheid kun je op vakantie terugzetten naar bijv. 900MHz.

Overige aanbevolen opties in de cyanogenmod settings:
-Prestaties > geen boot animatie (telefoon start veel sneller op en het ziet er nog professioneler uit ook)
-Geluid > stille modus toevoegen (je kunt nu geluid uit, trillen, beltoon kiezen met je volumeknop, als je geen last wil hebben van de trilstand)
-Interface > vergrendelscherm > thema op ring, ringenthema op HOLO en zelfgekozen appstarter activeren. Je kunt nu tot 4x op kies applicatie kiezen om zo bijvoorbeeld whatsapp of de camera toe te voegen aan het lockscreen voor als je snel een foto wilt maken.
- Bij vergrendelscherm > widgetopties kun je de zaklamp activeren in het lockscreen met de home knop ingedrukt, de muziekknoppen, etc.

Tis ook wel veel persoonlijks, maar ik kan je wel zeggen dat deze combinatie erg fijn werkt. Allemaal kleine dingetjes maken de telefoon echt af.

Standaard staat er een froyo RIL op, versie 218. Dit is prima, welke baseband je ook hebt.

Als je op vakantie geen internet gebruikt maar alleen wifi kun je data ook nog uitzetten. Scheelt enorm veel accu!

[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 29-06-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Kan iemand mij een suggestie geven?

Iets waar ik zelf nog niet tevreden over ben is de muziekspeler. Ik wil graag in mappen kunnen bladeren en tegelijkertijd de mogelijkheid behouden om het lockscreen en de volume + en - te gebruiken om door de nummers heen te bladeren. Heerlijk geluid komt er uit de line-out. Er blijkt een aardig goeie wolffson dac in te zitten. Stiekem de bass boost van de DSP manager op medium gezet omdat het toch wel lekker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

justin_ti schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:13:
Hmm zoveel verstand heb ik er niet van om dat te kunnen zeggen. Mijn favoriete setup houdt het 1 tot 1.5 dagen uit (met overklok naar 1.3 ghz). Ik kan m zeker aanbevelen. Hier komtie:

Hier staan de bestanden (tenzij anders aangegeven): http://www.mediafire.com/temasek#rau5pafp5lho4
- Download uit de MISC folder het back2ext3o2x bestand
- Download de CM7 latest KANG
- Google apps moet je er nog bijnemen, GAPPS 2.3.7 only moet je hebben
- Download IronKernel en sla het bestand op als ironkrnL32_20120307h1215-uv (niet anders noemen, dan gaat het vaak fout, dit is 32MB ramhack en lichte undervolt). Downloadlink: https://github.com/SetiroN/lge-kernel-star/downloads

Zet alle bestanden op de SD kaart en start op in CWM, je kunt alles doen zonder tussentijds te rebooten.
- eerst back2ext3 draaien
- CM7 Kang installeren
- Gapps erop
- Kernel erop

Klaar!

Wil je de ROM helemaal afmaken, zodat hij vloeiender aanvoelt dan ooit en het beste gebruiksgemak biedt dat je je maar in kunt denken (oke dat is persoonlijk maar goed) doe dan na het installeren dit:

- Eerst WIFI verbinding maken en je google account toevoegen
- Download QQ launcher van de market, schrik niet van de japanse tekens (hij is nog beter dan GO launcher en launcher pro imo, wel wat simpeler dan GO maar wat is dat een heldere vloeiende interface zeg)
- Titanium backup installeren en de volgende onderdelen verwijderen: ADW launcher (lelijk), Gallery(traag), Browser(mwaaaa)

Ga naar de market en download het volgende:
- Quickpic (super gallery)
- Dolphin HD browser
- CM7 ICS theme > ga naar de app themakiezer en selecteer deze.

Ga naar instellingen > WiFi > menu > geavanceerd en zet het slaapbeleid op nooit. WiFi is zuiniger dan 3g.

Ga vervolgens naar instellingen > cyanogenmod > prestaties. De CPU snelheid kun je op vakantie terugzetten naar bijv. 900MHz.

Overige aanbevolen opties in de cyanogenmod settings:
-Prestaties > geen boot animatie (telefoon start veel sneller op en het ziet er nog professioneler uit ook)
-Geluid > stille modus toevoegen (je kunt nu geluid uit, trillen, beltoon kiezen met je volumeknop, als je geen last wil hebben van de trilstand)
-Interface > vergrendelscherm > thema op ring, ringenthema op HOLO en zelfgekozen appstarter activeren. Je kunt nu tot 4x op kies applicatie kiezen om zo bijvoorbeeld whatsapp of de camera toe te voegen aan het lockscreen voor als je snel een foto wilt maken.
- Bij vergrendelscherm > widgetopties kun je de zaklamp activeren in het lockscreen met de home knop ingedrukt, de muziekknoppen, etc.

Tis ook wel veel persoonlijks, maar ik kan je wel zeggen dat deze combinatie erg fijn werkt. Allemaal kleine dingetjes maken de telefoon echt af.

Standaard staat er een froyo RIL op, versie 218. Dit is prima, welke baseband je ook hebt.

Als je op vakantie geen internet gebruikt maar alleen wifi kun je data ook nog uitzetten. Scheelt enorm veel accu!
Lekker uitgebreid! Bedankt.. alleen ik ben gewend met 1 custom rom uit te kunnen en klaar te zijn.. die gapps en kernel.. flashed die meteen mee in CWM? verder geen truukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

trouwens op standby.. gaat die veeeel langer mee met froyo (lees: 3 dagen of zo).. dat merk ik wel. Ik weet niet wat die bij een ICS custom rom deed.. maar die hield het zelfs standby nog geen halve dag vol.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Zo, 3 dagen is wel heel netjes! Daar kan mijn rom niet tegenop hoor. Wel weet ik dat GGB zuiniger is in gebruik, dus niet idle. Sinds android 2.3 is er namelijk aardig wat geoptimaliseerd in het processor en geheugenmanagement. Misschien toch niet zo slecht een froyo rom:p

Er zijn geen trucjes, maar je moet gewoon steeds weer opnieuw naar: install zip from SD > choose zip from (internal of external) sd en dan het pakketje aanklikken. Zonder tussenstappen, gewoon achter elkaar aan. Eerst back2ext3, dan rom, dan gapps en dan de kernel. Back2ext3 is puur uitvoorzorg, alleen nodig als je nu op ext4 bestandsysteem zit. Als je dat niet doet en je installeert een kernel die niet met ext4 om kan gaan wil hij niet verder komen dan het bootscreen. Je kunt echter nog prima in CWM komen dus het is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

justin_ti schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:12:
Zo, 3 dagen is wel heel netjes! Daar kan mijn rom niet tegenop hoor. Wel weet ik dat GGB zuiniger is in gebruik, dus niet idle. Sinds android 2.3 is er namelijk aardig wat geoptimaliseerd in het processor en geheugenmanagement. Misschien toch niet zo slecht een froyo rom:p

Er zijn geen trucjes, maar je moet gewoon steeds weer opnieuw naar: install zip from SD > choose zip from (internal of external) sd en dan het pakketje aanklikken. Zonder tussenstappen, gewoon achter elkaar aan. Eerst back2ext3, dan rom, dan gapps en dan de kernel. Back2ext3 is puur uitvoorzorg, alleen nodig als je nu op ext4 bestandsysteem zit. Als je dat niet doet en je installeert een kernel die niet met ext4 om kan gaan wil hij niet verder komen dan het bootscreen. Je kunt echter nog prima in CWM komen dus het is niet erg.
so.. done! Ziet er smooth uit hoor... Thanks! Ik ga eens testen en kijken hoe lang die het volhoudt ten opzichte van froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke ben benieuwd. Duurt meestal wel 2x helemaal opladen en leeg laten lopen tot een % of 15 a 20. Dan beginnen de accu-statistieken pas te werken en begint de batterij zich pas normaal te gedragen.

Ik heb trouwens wel een probleempje met wifi zie ik! Hij blijft zeggen dat hij verbonden is als ik weg ben van huis, even kijken of het zich aan blijft houden of dat het toeval was.

[edit]

Het wifi probleem lag aan de RIL, zo deed ook de zaklamp het niet. Nu met RIL218 doet alles het tot nu toe goed.

[ Voor 45% gewijzigd door justin_ti op 02-07-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

getril app werkt ook om je ril goed te krijgen.
Na een tijd met GB te hebben gewerkt..is froyo licht favoriet. ik kan het verder niet wetenschappelijk onderbouwen, maar zo voelt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:13:
Heb je hem ook undervolted?

Kan dat eigenlijk kwaad? het lijkt mij niet echt want je vraagt toch standaard minder stroom van je accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
henkleerssen schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:29:
getril app werkt ook om je ril goed te krijgen.
Na een tijd met GB te hebben gewerkt..is froyo licht favoriet. ik kan het verder niet wetenschappelijk onderbouwen, maar zo voelt het wel.
GetRIL gebruik ik ook steeds, het is alleen de vraag welke ril... Op CM7 en op Froyo werken alleen de v10 rils, maar ik heb zelf inmiddels een baseband van v20s, omdat deze zich veel beter gedraagt (met welke RIL dan ook, ik heb duidelijk meer en constanter bereik). Op RIL 0725 bleef de WiFi verbinding hangen. Op RIL405 deed de zaklamp het niet. Best gek dat het zoveel uitmaakt. Ik heb nu RIL218 en alles lijkt te werken.
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Heb je hem ook undervolted?

Kan dat eigenlijk kwaad? het lijkt mij niet echt want je vraagt toch standaard minder stroom van je accu?
UV is sowieso aan te bevelen om te proberen. Het kan zeker geen kwaad, maar het kan wel zijn dat jouw chip niet stabiel kan werken op (iets) lagere voltages en daardoor steeds vastloopt. Undervolten is niet schadelijk omdat je hem hoogstens stroom tekort doet (waardoor hij vastloopt). Bij over-volten zou je wel de boel om zeep kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:25:
[...]
UV is sowieso aan te bevelen om te proberen. Het kan zeker geen kwaad, maar het kan wel zijn dat jouw chip niet stabiel kan werken op (iets) lagere voltages en daardoor steeds vastloopt. Undervolten is niet schadelijk omdat je hem hoogstens stroom tekort doet (waardoor hij vastloopt). Bij over-volten zou je wel de boel om zeep kunnen helpen.
Precies. Bij mij was het bijvoorbeeld zo dat als ik gebruik ging maken van Bluetooth (carkit), dat hij blijkbaar toch net iets te laag stond.. Hierdoor crashte hij vaak na een tijdje gebruik te maken van de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de info, hoeveel undervolten jullie hem dan? Ik heb nu sinds 2 dagen op -50 staan maar ik merk eigenlijk geen verbetering in accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb gewoon de IronKrnl met UV flag aangezet. In de beschrijving staat 'slightly undervolted', ik denk dat het 25 of 50mV is. Verder gebruik ik geen cpu programma's! Ik kan alleen in de CM7 settings zien dat hij op 1.3GHz draait. Waarschijnlijk is het verschil alleen merkbaar als je de processor volledig belast, maar ik ben zelf ook wel benieuwd in hoeverre het merkbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door justin_ti op 03-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

2Silent schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:11:
[...]

Bij mij wordt het beeld bij de ontvanger wel omgedraaid als ik gebruik maak van de frontcamera. heb jij daar toevallig ook last van?
Mijn vriendin heeft dit ook met CM7.2 Dit ligt aan CyanogenMod neem ik aan? Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb geen idee? Is het alleen met skype? Daar had ik het ook bij, maar met google talk video chat gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
Iemand al een 4.0 rom tegen gekomen die FM radio ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Volgens mij is dit alleen nog met 7.2 stable.
Ik ben benieuwd wanneer 4.1 (JB) beschikbaar komt. De bron is vrijgegeven, dus ik verwacht wel dat deze komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:55
Zolang LG geen ICS/JB drivers vrijgeeft voor de 2X kunnen we nog wel even wachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexz21
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 13:02
Mottebelke schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:46:
Zolang LG geen ICS/JB drivers vrijgeeft voor de 2X kunnen we nog wel even wachten denk ik...
LG kan de driver vrijgeven wanneer ze hun ICS update doen. En verwacht maar niet dat deze update dit jaar nog gaat plaatsvinden, gezien het uitstellen van de update naar GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
Ik ga dit topic verlaten :) heb sinds eergisteren een 4X (nu postte ik al niet veel maar goed). Als LG een beetje zijn best doet en dezelfde launcher voor de 2X uitbrengt als de 4X nu heeft dan beloofd dat nog wel wat goeds voor de 2X. Ik kon alleen niet meer langer wachten op een goed functionerende Android 4.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
Zojuist de hele setup van justin_ti geinstalleerd, ziet er zeer vloeiend uit. Eens kijken hoe dit na een paar dagen gaat. @justin_ti Thanx voor de uitgebreide instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

stonie76 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
Zojuist de hele setup van justin_ti geinstalleerd, ziet er zeer vloeiend uit. Eens kijken hoe dit na een paar dagen gaat. @justin_ti Thanx voor de uitgebreide instructies.
Ik moet zeggen.. het werkt hier behoorlijk naar tevredenheid. Justin_ti .. thanks nogmaals.Top performance. Batterij haal ik het meeste uit met een appje uit google play: easy battery saver. Scheelt wel wat juice. Maar ik ben er nog niet over uit welke ril nu het beste werkt bij me. Ik denk de 725 tot nu toe (betere wifi en spraak). Maar soms heb ik dat die niet wakker wordt met de aan knop. Ik weet niet zeker .. maar denk dat het dus door de ril komt. Ik ben dus nog aan het testen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
henkleerssen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:39:
[...]

Ik moet zeggen.. het werkt hier behoorlijk naar tevredenheid. Justin_ti .. thanks nogmaals.Top performance. Batterij haal ik het meeste uit met een appje uit google play: easy battery saver. Scheelt wel wat juice. Maar ik ben er nog niet over uit welke ril nu het beste werkt bij me. Ik denk de 725 tot nu toe (betere wifi en spraak). Maar soms heb ik dat die niet wakker wordt met de aan knop. Ik weet niet zeker .. maar denk dat het dus door de ril komt. Ik ben dus nog aan het testen. Iemand nog suggesties?
Is het toevallig niet zo dat het aangaat gewoon even duurt? Als je even een seconde of 2 wacht, dan nog steeds niet?

Want dit heb ik vroeger ook wel gehad, dit had te maken met een kernel die teveel ging underclocken in standby. Op zich niet erg, scheelt weer accu, maar als je hem aan wilt hebben duurt het wel even voordat hij het door heeft. Dat is het enige minpunt, ervan uitgaande dat dat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een andere baseband flashen maar dat lukt niet..
Ik doe het als volgt.
Batterij eruit gehaald, smartflash opgestart, volume down inhouden en dan inpluggen.
Vervolgens komt er het LG logo inbeeld en daarna valt die gewoon uit.
Iemand een idee waar het fout gaat? Ik heb het altijd zo gedaan.

EDIT: Hij doet het nu wel.
Geen idee hoe het komt dat het nu wel lukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Welke BB heb je er op gezet (met welke provider) en hoe zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik dacht ik tweak de boel ff.Ik meende de RIL van 725 naar 622 te veranderen. Nu lijkt die soms gewoon sneller aan te gaan.
VM heap tool had ik de heap van 32mb naar 40mb geschroefd. Reboot gedaan... gaat die niet meer aan! Ik krijg het LG logo.. en daarna niks meer. Uhm.. en nu? Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:27:
Ik wil een andere baseband flashen maar dat lukt niet..
Ik doe het als volgt.
Batterij eruit gehaald, smartflash opgestart, volume down inhouden en dan inpluggen.
Vervolgens komt er het LG logo inbeeld en daarna valt die gewoon uit.
Iemand een idee waar het fout gaat? Ik heb het altijd zo gedaan.

EDIT: Hij doet het nu wel.
Geen idee hoe het komt dat het nu wel lukt.
wat had je nu gedaan.. dat die het wel deed en weer voorbij het LG logo kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Maar waarom naar 622; 725 is nieuwer.
Quote forum XDA: You should focus on the newer Basebands (512, 420, 313, 1120, 725) or the initial 218 - the other ones have no confirmed advantages, but are listed for completeness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

timovd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:16:
Maar waarom naar 622; 725 is nieuwer.
Quote forum XDA: You should focus on the newer Basebands (512, 420, 313, 1120, 725) or the initial 218 - the other ones have no confirmed advantages, but are listed for completeness.
tja..die had ik er eerst op staan. Alleen merkte ik bij de bb van 725 dat die wat langzamer wakker werd uit slaapstand.. irritant soms. Dus daarom terug. Maar ik blijf nu nog wel het zelfde probleem hebben. Doet dus nu niks meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 07:58:
Welke BB heb je er op gezet (met welke provider) en hoe zijn je ervaringen?
502.
Met T-Mobile.
Het gaat tot nu toe no allemaal prima!
Maar met de oude baseband (725) had ik ook geen problemen.
Mij ging het niet perse om de baseband terug flashen.
Maar om de orginele software enzo allemaal terug te krijgen.

henkleerssen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:09:

[...]

wat had je nu gedaan.. dat die het wel deed en weer voorbij het LG logo kwam?
Ik moest even iemand bellen, dus ik had hem weer helemaal opnieuw opgestart.
Daarna weer uit elkaar gehaald en overnieuw geprobeerd.
Geen idee of het daaraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Nou ik heb wat gefreubeld en stock rom erop geflasht met NV flash. Gedoe.. Ik denk dat ik hem min of meer brickte met een verandering de heap size.. met vm heap tool (had het ook met CM instellingen kunnen doen .. maar goed). Ik heb nu de kernel van temasek zelf erop staan (niet de ironkrnl meer) met kang 1.27. Werkt prima tot nu toe. Nu blijf ik ff af van getril en heap.. ik heb geen zin in een gebrickte foon op reis zeg maar.
Maar een ding vraag ik me af.. als in nou in indonesie ben.. moet ik dan een andere ril gebruiken voor een beter ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb geen idee! Ik weet uit ervaring wel dat bijvoorbeeld de koreaanse baseband (824 toendertijd) het niet deed in Oostenrijk. Ik kon wel internetten, maar niet bellen en smsen. Hij hing gewoon meteen op zegmaar, en als ik zelf belde ging hij niet over maar kreeg de ontvanger in NL wel een gemiste oproep. Ik had toen een matching RIL en wat andere RILS geprobeerd. Ik kan zeggen, als het niet werkt, probeer dan gewoon RIL218 + reboot. Je kunt vast wat flashable zips op je SD kaart zetten van de RIL's. Ik weet de link ff niet, maar het is zeker te vinden via het baseband topic van XDA. Iemand heeft ze in zijn mediafire map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

justin_ti schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:57:
Ik heb geen idee! Ik weet uit ervaring wel dat bijvoorbeeld de koreaanse baseband (824 toendertijd) het niet deed in Oostenrijk. Ik kon wel internetten, maar niet bellen en smsen. Hij hing gewoon meteen op zegmaar, en als ik zelf belde ging hij niet over maar kreeg de ontvanger in NL wel een gemiste oproep. Ik had toen een matching RIL en wat andere RILS geprobeerd. Ik kan zeggen, als het niet werkt, probeer dan gewoon RIL218 + reboot. Je kunt vast wat flashable zips op je SD kaart zetten van de RIL's. Ik weet de link ff niet, maar het is zeker te vinden via het baseband topic van XDA. Iemand heeft ze in zijn mediafire map staan.
mmm thanks... wist niet dat je de rils op de foon al kon zetten.... een linkje zou mooi zijn... haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:50:
[...]

mmm thanks... wist niet dat je de rils op de foon al kon zetten.... een linkje zou mooi zijn... haha ;)
pssst
Google Play: GetRIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

uhm.. ja..getril ken ik... maar je hebt toch een dataconnectie(wifi bij voorkeur) nodig om rils te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:26:
[...]

uhm.. ja..getril ken ik... maar je hebt toch een dataconnectie(wifi bij voorkeur) nodig om rils te downloaden?
hmmm, catch22

probeer deze eens
http://www.mediafire.com/temasek#3vgbltlua2nuv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

thanks!.. maar hoe krijg je die nu met getril geflashed? of moet ik dit via cwm dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 09:16:
[...]

thanks!.. maar hoe krijg je die nu met getril geflashed? of moet ik dit via cwm dit doen?
je kunt de zip bestanden met cwm flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ok thanks. Ik zal kijken als ik op vakantie ben. Ik heb er in ieder geval een paar gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu ook een aantal weken de Gueste rom maar mijn batterij is er niet beter op geworden. ik hou altijd het aantal mA in de gaten en ik heb gemerkt dat als ik iets gestart heb dat gaat het aantal mA omhoog, wat logisch is, alleen als ik de apps weer afsluit blijft dit rond de 85 mA hangen.. Normaal zakte deze terug naar 2 mA zodat de accu niet zo snel terugliep...

Waar kan dit aan liggen? Kernel?(ironkrnl #255) Baseband? (824) ROM? (Gueste 2x_V3.2) Weet iemand toevallig of dit een slechte combi is? Dan twijfel ik voornamelijk aan de baseband, hoewel deze in ICS het juist weer erg goed deed... Ik heb deze toendertijd naar 824 geflashed omdat ik problemen had met mijn GPS waarnaar die problemen opgelost waren...

Met vrijwel dezelfde apps en synchs aanstaan...

Deze rom vind ik eigenlijk best wel fijn, het is alleen erg jammer van de accu.. Deze houdt het krap aan 24 uur uit..
Ik heb een full-wipe gedaan bij het installen van deze rom en daarna gewoon mijn apps teruggezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik had een tweedehands toestel, met nog versie 2.2 (officiele versie).

Gisteren vanwege een vastloper een factory reset gedaan. Aangezien ik daardoor toch al mijn instellingen kwijt was, meteen ervoor gekozen het toestel te rooten, en kijken naar custom roms e.d.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Want ik zoek een rom met voldoende snelheid, weinig vastlopers en vooral: lange batterijduur. Dat laatste beloven alle roms zo'n beetje. ICS is voor mij niet interessant, doe mij vooral maar een stabiele rom die volledig werkt.

Maar welke rom voldoet het beste aan mijn eisen? Zijn er ergens vergelijkingstests te vinden?
Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste