Themperror schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:13:
[...]
wat voor kwaliteit films? mijn LG Optimus 2x heeft zelfs problemen met 480p afspelen (audio loopt soms voor op het beeld) en dan heel veel artifacts/fps drops.. en nee het ligt niet aan de plek waar ik het opgeslagen had (wat ik dus eerst dacht) want zelfs op intern geheugen OF een class 10 16GB sd kaart doet precies hetzelfde
en ik had ook gelezen dat onze mobiel zowiezo geen hardware decoding kan? (ivm processor?)
(ik weet btw allang niet meer hoe de films spelen op de originele gingerbread rom/CM7 ging dat wel goed?)
kheb rockplayer geprobeert en andere diverse apps (rockplayer heeft ondersteuning voor mkv en avi enzo)
Met CM7 kon ik perfekt full HD (1080p) films afspelen op mijn O2X, films die ik zelf met de camera gemaakt had of op mijn class 4 32 GB SD kaartje gezet had.
Maar CM7 maakt gebruik van hardware decoding, wat volgens mij wil zeggen dat het de grafische chip gebruikt (correct me if I'm wrong).
In CM9 is er nog geen hardware decoding, waardoor je alleen op software decoding bent toegewezen (alleen CPU van de telefoon ?)
Dan moet je wel een app hebben die software decoding aan kan.
MX Player kan dat en heb ik ook geinstalleerd. In MX Player moet je dan wel de optie software decoding aanzetten.
Ik kan nu met CM9 en MX Player perfect een Divx afspelen (max 480p dus).
En met Video Illusion (ook een app) kun je de camera gebruiken om te filmen, maar ook hier weer max op 480p
De reden waarom er nog geen hardware decoding is, is omdat daarvoor de broncode/drivers van NVidia nodig zijn en deze heeft NVidia tot op heden nog niet vrij gegeven. Ze hadden het wel beloofd, maar is nog niet gebeurd.
CM9 ontwikkeling door het CM team ligt dus min of meer stil totdat de Nvidia drivers beschikbaar komen.
Er zijn wel enthousiaste mensen die proberen om CM9 te optimaliseren, maar nog altijd zijn ze gebonden aan het gebrek van de Nvidia drivers.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur