Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:59:
[...]
n.a.v deze post Nova HD erop gezet en enkele dagen getest... mijn god, wat een heerlijke ROM is dit!
ik draai sinds het begin MIUI, maar wat een verbetering zeg; batterijduur van 14 uur naar 36 uur, geen vastlopers, alles loopt ongelooflijk soepel
het lijkt serieus wel een nieuwe telefoon
Ik heb m er ook op, ben opzich heel erg tevreden maar vind m af en toe nogal traag (vooral tijdens het typen dat hij steeds even niet reageert). Hebben jullie dit ook?

En hoe hebben jullie m geïnstalleerd? Standaard setup? Welke BB + RIL combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
serhat schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:40:
[...]

Sinds ik Nova HD heb geinstalleerd een paar dagen terug heb ik daar gisteren opeens ook last van. Viel mij in ieder geval toen pas op. Even kijken of het waker gaat gebeuren.

Ik heb zelf nu Nova launcher. Ik had ergens gelezen dat Nova sneller is, maar wel wat beperkter. Apex schijnt weer wat uitgebreider maar ook trager te zijn. Ik weet niet hoe jij het ervaart.
Ik heb m nog even geïnstalleerd om te testen maar ik merk eigenlijk geen verschil! Nova launcher vraagt wel netjes om root, zodat die widgetfunctie werkt. Apex heeft weer wat leuke overgangseffecten, maar daar raak je allemaal zo snel aan gewend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:25:
[...]

Ik heb m er ook op, ben opzich heel erg tevreden maar vind m af en toe nogal traag (vooral tijdens het typen dat hij steeds even niet reageert). Hebben jullie dit ook?

geen problemen met typen hier (ik gebruik SwiftKey X)
tijdens de installatie heb ik wat apps eruit gelaten, kernel is SuperNova, verder default
BB is 824, RIL is 218b (824 geprobeerd, maar daarbij valt de verbinding steeds weg) onder Vodafone Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
justin_ti schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:25:
[...]

Hier ook SwiftKey X. Vrij standaard alles. BB 0313, RIL 0218 (RIL van 0313 laat baseband crashen :/ )
Met Nova Launcher voelt iig de launcher en alles omheen vrij snel aan.

Ik gebruik het i.c.m. de BGB battery mod. Ik vind het er vrij fraai uitzien en met de instellingen die je erbij krijgt kan je je notification/status bar vrij uitgebreid instellen. Al is het nog wel beta.

Ook heb ik een custom font geinstalleerd. Lekker clean en overzichtelijk ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik heb zelf nu NovaHD sinds een paar dagen. Het werkt lekker, maar echt nog niet zo snel als CM7 was (de laatste versies). Daar had ik (weliswaar met LauncherPro) een super speedy homescreen ervaring. Echt snel snel :P Nu is dat wat minder. Ook apps openen echt wel een stuk trager dan op CM7.

Het werkt wel allemaal prima en ik ben er blij mee! Telefoon lijkt inderdaad als nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
disweb schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:02:
Ik heb zelf nu NovaHD sinds een paar dagen. Het werkt lekker, maar echt nog niet zo snel als CM7 was (de laatste versies). Daar had ik (weliswaar met LauncherPro) een super speedy homescreen ervaring. Echt snel snel :P Nu is dat wat minder. Ook apps openen echt wel een stuk trager dan op CM7.

Het werkt wel allemaal prima en ik ben er blij mee! Telefoon lijkt inderdaad als nieuw!
Die ervaring heb ik dus precies zo. Tip is wel om aan te vinken in de launcher dat de achtergrond niet mee moet scrollen en een overgangseffect juist aan te zetten. Ik gebruik Apex launcher zonder meescrollbare achtergrond met tablet overgangseffect. Hij scrollt net zo vloeiend als LauncherPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
justin_ti schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:33:
[...]

Die ervaring heb ik dus precies zo. Tip is wel om aan te vinken in de launcher dat de achtergrond niet mee moet scrollen en een overgangseffect juist aan te zetten. Ik gebruik Apex launcher zonder meescrollbare achtergrond met tablet overgangseffect. Hij scrollt net zo vloeiend als LauncherPro.
Oke thanks, ik heb nu nog Nova launcher. Volgende week of misschien dit weekend ga ik wel een nieuwe versie flashen en dan zet ik Apex erop (Nova is helemaal verwijderd zag ik). Zal dat eens testen dan!

Heb trouwens ook dat games soms ineens afsluiten. Saaie lessen kom ik zo nog wel eens door. Fruit Ninja stopte er ineens mee. Paar andere games ook... het is dus nog niet allemaal perfect hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
ik heb een erg vervelend probleem na een APX flash om te rooten die was mislukt waarna ik een gingerbreak probeerde die ook mislukte en uiteindelijk na een NVflash van de stock rom 10b was het gelukt om een root voor elkaar te krijgen.
na een dag geen probleem met nova hd ICS ging mijn oude simkaart (orange uit 2002) dood en moest ik er weer stock opzetten laatste die beschikbaar was op XDA om naar de winkel te kunnen.
was gelukt zonder probleem dacht ik en na het verwisselen van de de kaart in de winkel kwam er 3g bij het netwerk en ging ik er vanuit dat alles goed was snel naar huis om weer te rooten.
Dit ging weer moeilijk en is uiteindelijk gelukt door weer een oude 10b te flashen en toen te rooten met superoneclick.
ICS erop en basband 725 en wifi aangezet om apps te downloaden en niet meer naar omgekeken.
gister de deur uit en toen bleek dat ik geen data pijltjes heb bij netwerk en geen internet heb.
gelijk weer stock erop gezet toen ik thuis was en naar de winkel na verwisselen van sim bleek het probleem er nog steeds.
zit nu met een LG die wel kan bellen en smsen maar niet meer op internet kan via het netwerk.

wat raden jullie me aan verder kutten met flashen en wat kan ik dan het beste doen ?
of gebruik maken van de VIP service?
heb tot 4 mei om nog een ruil te doen.

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
En je weet zeker dat je nieuwe simkaart wel internet biedt? Misschien herkent de apn lijst van CM de provider niet als je zo'n nieuwe simkaart hebt en kan je wellicht nationale data roaming proberen?

Als ik jou was zou ik anders nog even opnieuw je baseband flashen (ik raad 218 nog steeds aan: perfect behalve de geluidskwaliteit, die overigens toch nooit goed wordt volgens mij) en vervolgens een rom erop zetten met een full wipe VOOR de installatie. CM7 of stock is het beste als je zeker wil zijn dat het niet aan de rom ligt.
Als je nu baseband 725 hebt heb je misschien geen passende RIL. Het is altijd even worstelen welke combo het best werkt, maar met de 725RIL moet het lijkt me goed zijn. Zou je dus ook nog even naar kunnen kijken met GetRil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrprancer schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:40:
ik heb een erg vervelend probleem na een APX flash om te rooten die was mislukt waarna ik een gingerbreak probeerde die ook mislukte en uiteindelijk na een NVflash van de stock rom 10b was het gelukt om een root voor elkaar te krijgen.
na een dag geen probleem met nova hd ICS ging mijn oude simkaart (orange uit 2002) dood en moest ik er weer stock opzetten laatste die beschikbaar was op XDA om naar de winkel te kunnen.
was gelukt zonder probleem dacht ik en na het verwisselen van de de kaart in de winkel kwam er 3g bij het netwerk en ging ik er vanuit dat alles goed was snel naar huis om weer te rooten.
Dit ging weer moeilijk en is uiteindelijk gelukt door weer een oude 10b te flashen en toen te rooten met superoneclick.
ICS erop en basband 725 en wifi aangezet om apps te downloaden en niet meer naar omgekeken.
gister de deur uit en toen bleek dat ik geen data pijltjes heb bij netwerk en geen internet heb.
gelijk weer stock erop gezet toen ik thuis was en naar de winkel na verwisselen van sim bleek het probleem er nog steeds.
zit nu met een LG die wel kan bellen en smsen maar niet meer op internet kan via het netwerk.

wat raden jullie me aan verder kutten met flashen en wat kan ik dan het beste doen ?
of gebruik maken van de VIP service?
heb tot 4 mei om nog een ruil te doen.
Dit klinkt al een bekende bug:
Alle custom ROM's op basis van CM hebben het probleem dat na uitschakelen van data (bijvoorbeeld door een WIFI verbinding te maken) de data niet automatisch terugkomt; dit is op te vangen door handmatig tussen 2G en 3G te switchen of de app Toggle2G te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
cool thanks

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik had met CM7 dat probleem niet, maar met MIUI en ICS wel.

Vandaag de nieuwste Nova HD RC39 erop gezet. De nieuwere supernova RC3 kernel doet het op mijn telefoon een stuk beter. Hij voelt niet meer haperig aan en hangt niet steeds meer vast als je snel typt of snel achter elkaar dingen aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crashed de browser nog als je de telefoon roteert?
justin_ti schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:15:

Vandaag de nieuwste Nova HD RC39 erop gezet. De nieuwere supernova RC3 kernel doet het op mijn telefoon een stuk beter. Hij voelt niet meer haperig aan en hangt niet steeds meer vast als je snel typt of snel achter elkaar dingen aanklikt.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Dat had ik sowieso niet gekgenoeg, hiervoor had ik RC-35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb

Oke chill, dan flash ik die morgen ook even! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik dacht dat ik het ook had met ICS, met CM7 had ik het in ieder geval ook niet. Het lijkt een geisoleerd incident. Was maar 1 keer, wel direct na het installeren van alles. Sindsdien heb ik het niet meer gehad. *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Vreemd! Het is alsof sommige providers even een her-registratie nodig hebben als je data een tijd niet hebt gebruikt. Ik heb het bijvoorbeeld ook niet als ik net opnieuw heb opgestart. Ik kan WiFi aan en uit doen en de dataverbinding komt netjes weer op. Als ik echter een uur o.i.d. wacht en dan moet ik echt zelf in de flight mode gaan en weer eruit.

Heb nu toggle2g, die hier als work-around is genoemd. Werkt aardig, maar ook wel vertragend omdat hij steeds weer 3g verbinding gaat maken als je je scherm aanzet.

Het is voornamelijk de combo met ziggo die het vervelend maakt. Met WiFi krijg ik geen of nauwelijks appjes en gmails binnen maar wil ik liever wel aan hebben als ik op mijn telefoon werk omdat het gewoon veel sneller werkt dan 3G. Maar als ik de WiFi dan weer uit zet om te whatsappen komt de dataverbinding niet meer op. Toggle 2g werkt bij mij pas als ik dan eerst de telefoon wegleg en na 2 minuten weer pak (minimale tijd die er nodig is om terug te schakelen naar 2g als het scherm uit staat).

[ Voor 32% gewijzigd door justin_ti op 14-04-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Die nieuwste NovaHD versie staat erop, versie 39. Heb dit keer gekozen voor Apex launcher ipv Trebuchet. Merk zeker dat er weer vooruitgang in zit, het start iets sneller op allemaal. Ik heb m'n homescreen nu ingesteld zoals Justin-TI had vermeld: zonder meescrollende achtergrond, maar met een overganseffect (tablet). Werkt nu super smooth, net als LauncherPRo altijd deed! Geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien LG elke keer als laatste updates uitrolt ben ik al enige tijd roms aan het testen. Ik heb nu de "[CM9][ROM][ICS 4.0.4][APR12] Nova HD RC21-39 | Highly Customizable & Heavily Tweaked" ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1508492 ) geïnstalleerd enkele dagen geleden op mijn Optimus 2x en vind het een mooie rom! Na enkele dagen gebruik wel wat laggy vind ik.. starten van apps duurt soms even iets lang naar mijn zin. Verder werkt alles prima! De boot vind ik wel wat lang duren verder. Batterijduur ben ik nog niet uit of deze beter is...

Hiervoor enkele maanden de MIUI rom gebruikt. Erg stabiele rom en zeer goed aanpasbaar door via thema's de telefoon aan te passen naar persoonlijke smaak!

Ook de laatste stabel CM7 voor deze telefoon gebruikt naar tevredenheid.

Iemand nog tips voor mooie snelle (ICS) roms voor de LG Optimus 2x (p990) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:28:
Heb nu toggle2g, die hier als work-around is genoemd. Werkt aardig, maar ook wel vertragend omdat hij steeds weer 3g verbinding gaat maken als je je scherm aanzet.
als je "2G When Sleep" uitvinkt en "2G When WiFi Enabled" aanvinkt, heb je geen lag bij het aanzetten van je scherm, de app dan switcht wel van 2G naar 3G als je geen WIFI verbinding meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oow dankje! Ik ga gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 11:56
Zijn er mensen die het gelukt is om de stock firmare voor de 2X speed te downloaden, ik krijg steeds een server error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
nielsjuuh23 schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:15:
Zijn er mensen die het gelukt is om de stock firmare voor de 2X speed te downloaden, ik krijg steeds een server error?
http://android.modaco.com...ated-1300166062-15032011/

De TS is wat verouderd dus het kan kloppen dat die links niet meer werken. Een zoektocht op XDA / google doet wonderen;)

@ICS ervaringen:
Ik heb nu de Harsh kernel erop gezet die vanaf vandaag ook in Owain's rom zit. Nadat ik veel positieve verhalen hoorde dat hij zo stabiel zou werken heb ik m er ook op gezet. Ik moet zeggen dat het prima draait. De apps openen nog weer sneller, het begint nu echt in de buurt te komen van CM7. USB mass storage zou ook weer werken maar dat heb ik niet getest. Leuk is dat ook draw something fatsoenlijk werkt.

Het nadeel is dat deze kernel geen overclockmogelijkheden biedt. Ik vind m desondanks wel sneller werken dan supernova RC3 op 1.2GHz (en Antutu vind m ook 300 punten sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
@justin_ti

Ik krijg niets gevonden, ik ben echt ten einde raad. Ik heb nu een of andere vage 4.0 rom geinstalleerd maar ik wil terug naar naar de standaard lg 2.3.4 rom. De links op XDA werken geen van allen aangezien je een betaalde account nodig hebt. Kan iemand anders mischien die rom fixen en daarna via Dropbox delen? Dat zou ik zeer op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50
Welke wil je? Ik heb v10a/c/d of v20m. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
@Fire69 maakt niet uit als het maar werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Upload van de v20m is bezig, maar zal nog 45min duren...
Stuur me even een DM met je mailadres, dan share ik de folder. :)

Net geleerd dat Public echt wel public is :P
Dus hier is de link:
V20m :)

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 16-04-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
@Fire69

Bedankt!

Kan ik deze gewoon op een sd kaard zetten en dan installeren via rom manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik had de laatste Nova HD Plus (21-39) geflashed over mijn huidige versie (12-21 geloof ik) samen met de Supernova kernel.

Daarna werd voor mijn gevoel de telefoon veel trager als met de standaard CM9 kernel.

Vervolgens nog maar een keer over de huidige versie geflashed met de HP kernel, maar daarmee kreeg ik veel vastlopers.

Uiteindelijk maar gewoon een Nandroid backup terug gezet, zodat ik nu weer de oudere versie draai met standaard CM9 kernel. Deze loopt bij mij zeer stabiel.

Raar trouwens dat er met Nova HD Plus niet meer gekozen kan worden tussen CM9 kernel en andere kernels. Alleen SuperNova of HP kernel is te kiezen

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:23:
Raar trouwens dat er met Nova HD Plus niet meer gekozen kan worden tussen CM9 kernel en andere kernels. Alleen SuperNova of HP kernel is te kiezen
deze 2 kernels zitten in de ROM gebouwd, andere kernels kun je los flashen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
nielsjuuh23 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:44:
@Fire69

Bedankt!

Kan ik deze gewoon op een sd kaard zetten en dan installeren via rom manager?
Nope, deze moet je via de smartflash tool van lg zelf flashen.
Uitleg staat in de startpost. Let wel dat je telefoon gewiped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjuuh23
@Fire69

Het is gelukt, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik wil graag mijn rom weer terug zetten naar standaard, maar ik kan het Baseband FLS bestand nergens vinden. De fileserve link doet het niet. Heeft iemand een andere manier voor mij om het bestand te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
speedme schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:23:
Ik had de laatste Nova HD Plus (21-39) geflashed over mijn huidige versie (12-21 geloof ik) samen met de Supernova kernel.

Daarna werd voor mijn gevoel de telefoon veel trager als met de standaard CM9 kernel.

Vervolgens nog maar een keer over de huidige versie geflashed met de HP kernel, maar daarmee kreeg ik veel vastlopers.

Uiteindelijk maar gewoon een Nandroid backup terug gezet, zodat ik nu weer de oudere versie draai met standaard CM9 kernel. Deze loopt bij mij zeer stabiel.

Ik had hetzelfde probleem met de laatste NovaHD. Heel irritant werd die traagheid. Heb nu geflashed naar Owain's KANG en daarbij Harsh zijn laatste kernel. Dit werkt werkelijk waar geweldig! _/-\o_ Alles weer super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Coenond schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:40:
Ik wil graag mijn rom weer terug zetten naar standaard, maar ik kan het Baseband FLS bestand nergens vinden. De fileserve link doet het niet. Heeft iemand een andere manier voor mij om het bestand te krijgen?

Alvast bedankt!
Kan je mijn link van hierboven toch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 15:52
Fire69 schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:22:
[...]

Kan je mijn link van hierboven toch gebruiken?
Hmm, misschien toch de volgende keer de vorige reacties beter door lezen.

In ieder geval heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja ik zal de TS weer eens aanpassen! Tnx Fire69!

[edit]

De TS is aardig onder de schop genomen, er mag nog wel wat aan gepimped worden etc, maar ik vind het voor nu wel even goed. De link van 20m staat er ook in!

[ Voor 64% gewijzigd door justin_ti op 23-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
disweb schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:33:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de laatste NovaHD. Heel irritant werd die traagheid. Heb nu geflashed naar Owain's KANG en daarbij Harsh zijn laatste kernel. Dit werkt werkelijk waar geweldig! _/-\o_ Alles weer super snel!
Heb je gewoon over jouw "oude" versie van Nova HD geflashed ?
Of heb je een full wipe gedaan ?

Ik wil nu ook deze gaan flashen met de Harsh kernel, maar zou het liefst over de Nova HD versie flashen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb mijn telefoon geroot en een custom rom erop gezet, alles precies volgens de stappen. Ik heb CM9 erop gezet. Om precies te zijn deze:

http://xdafileserver.nl/i...FROMS%2FOwains+KANG+BUILD

Echter als ik nu mijn telefoon opstart krijg ik eerst heel lang dat blauwe opstartscherm waarnaar hij dan vast loopt.
En het ligt niet aan het cache gedeelte.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Heb je data en cache gewiped? En hoe lang loopt hij vast? Want de eerste keer starten kan echt wel ff duren. Probeer anders eens te starten zonder sim en sd!

[ Voor 18% gewijzigd door justin_ti op 25-04-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gelukt, was vergeten alles te wipen! Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer terug bij Miui, na 2 weken op NovaHD begon ik me toch te ergeren aan dingen die niet werken en bij vlagen was m'n telefoon echt traag, ik wacht nog wel een paar maanden voor ik ICS weer ga proberen

als LG z'n update uitbrengt, hoop ik dat er nog ROM makers over zijn die niet zijn overgestapt naar HTC of Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik had het probleem ook sinds de 21-39 maar heb daarna een nieuwe flash gedaan met de HP kernel en nu is alles verholpen :) . Ik zit nog altijd op NovaHD. Dataverkeer werkt ook gewoon hier, zelfs roaming. Enige dat niet werkt is video recording (en afspelen soms) en draaien terwijl een browsers open is (maakt niet uit Chrome, Dolphin of stock browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
speedme schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:56:
[...]

Heb je gewoon over jouw "oude" versie van Nova HD geflashed ?
Of heb je een full wipe gedaan ?

Ik wil nu ook deze gaan flashen met de Harsh kernel, maar zou het liefst over de Nova HD versie flashen.
Ik heb de cache gewist (dus geen full wipe) en toen gewoon over Nova HD geflashed. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
disweb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:19:
[...]

Ik heb de cache gewist (dus geen full wipe) en toen gewoon over Nova HD geflashed. Werkt prima :)
Voor zover ik weet is dat altijd voldoende met kernels. Of het moet hele gekke dingen erbij installeren I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de miui launcher over cm9 heen lopen?
Ben benieuwd hoe dat is..
Wat is trouwens volgens jullie de stabielste cm9 rom?
Ik zit momenteel weer terug op de originele firmware:(

http://www.miui.nl/?p=2343

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik hier ook sinds deze morgen. Had net toch even te vaak de camera nodig de laatste paar dagen en hij liep niet echt 100% meer bij m'n CM9 rom. Soms vondt hij de camera niet etc. ... Moet zeggen, stock rom is wel snel zeg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik ergerde me ook heel erg aan ICS, het werkt echt ontzettend langzaam. Ik heb eigenlijk alle kernels geprobeerd. De harsh kernel leek het snelste, maar ook die valt na een week wel tegen. Ben nu overgestapt op de rom ChuckNorris v1.2. Deze is gebaseerd op CM7, maar combineert zoveel mogelijk mooie elementen van ICS en MIUI. Het werkt in verhouding tot ICS echt waanzinnig snel! (cm7 overigens zelf ook hoor).

Gewoon met stock kernel, perfect!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1526579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Fire69 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:22:
[...]

Nope, deze moet je via de smartflash tool van lg zelf flashen.
Uitleg staat in de startpost. Let wel dat je telefoon gewiped wordt.
Als je dat doet ben je dan gelijk je root kwijt?
Zo ja, staat er ook ergens een originele rom die je root access behoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn O2X terugflashen naar stock rom maar ben het gewend dat touchknopjes als lichtnotificatie werken met WhatsApp en Gmail.
Zit dat ook verwerkt in de stock rom? Anders hoef ik 't niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:45:
ik wil mijn O2X terugflashen naar stock rom maar ben het gewend dat touchknopjes als lichtnotificatie werken met WhatsApp en Gmail.
Zit dat ook verwerkt in de stock rom? Anders hoef ik 't niet..
koekoek
Google Play: LG Touch LED Notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
KiTsEr schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:35:
[...]

Yep.
Ik denk dat je een stockrom met root wel kan vinden op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
KiTsEr schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:35:
[...]

Je raakt Root kwijt maar dat heb je in een paar seconden weer terug met SuperOneClick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
HansvDr schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:34:
[...]

Je raakt Root kwijt maar dat heb je in een paar seconden weer terug met SuperOneClick
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is de ICS versie al werkbaar? Is het een vervanging voor cm7? Dat wil zeggen: kan ik internetten, films kijken en foto's maken?

Ik draai nu al tijden cm7 en ben hier erg tevreden over, ik heb alleen het gevoel dat niet alles even vloeiend gaat als je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
pientertje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:51:
Is de ICS versie al werkbaar? Is het een vervanging voor cm7? Dat wil zeggen: kan ik internetten, films kijken en foto's maken?

Ik draai nu al tijden cm7 en ben hier erg tevreden over, ik heb alleen het gevoel dat niet alles even vloeiend gaat als je mag verwachten.
Ik denk dat je dat zelf zult moeten ondervinden....

Ik werk al vanaf het begin met CM9 (ICS) als dagelijks ROM en ben er uitermate tevreden over.
Natuurlijk is het nog altijd een beta en zijn er wat bugs, maar dat vind ik absoluut niet erg.

Internetten kun je en foto's maken ook.
Films kijken gaat ook, maar alleen met software decoding (hardware decoding werkt nog niet).
Ook films maken gaat, maar alleen op 480p (dus geen full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Heeft de Nova HD nog steeds het probleem dat de browser (Dolphin) crash als je het scherm draait?
En kunnen jullie filmpjes van Gemist vloeiend afspelen (bij mij stotterde het beeld heel erg)?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb sinds een aantal maanden ook CM7 en daar ben ik best tevreden over. Ook omdat de standaard software op een gegeven moment zoooo traag werd.... Maar helaas heb nog steeds te maken uitval tijdens het laden. ongeveer 1x per 2 weken gaat 's ochtends mn wekker niet af omdat mn O2x tijdens het laden is uitgevallen. en dat is best vervelend zeg maar :(
Ik heb dit probleem al een paar keer eerder hier gelezen, maar ben nog niet echt achter een goede oplossing hiervoor.....als die er al is...

Ik heb trouwens RIL en BB 725 (v10d Europe). Ik weet echter niet of het daar mee te maken heeft.
Hoor graag jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou even updaten naar 7.2 RC1. Dat heeft het bij mij bijna helemaal opgelost (ook 725).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:17:
Hoi
Ik heb sinds een aantal maanden ook CM7 en daar ben ik best tevreden over. Ook omdat de standaard software op een gegeven moment zoooo traag werd.... Maar helaas heb nog steeds te maken uitval tijdens het laden. ongeveer 1x per 2 weken gaat 's ochtends mn wekker niet af omdat mn O2x tijdens het laden is uitgevallen. en dat is best vervelend zeg maar :(
Ik heb dit probleem al een paar keer eerder hier gelezen, maar ben nog niet echt achter een goede oplossing hiervoor.....als die er al is...

Ik heb trouwens RIL en BB 725 (v10d Europe). Ik weet echter niet of het daar mee te maken heeft.
Hoor graag jullie suggesties.
dat ligt volgens mij aan je kernel en undervolting, probeer eens een andere kernel (SwiftExtreme-loc-20112011 heeft hier geen last van bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pientertje schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:36:
Ik zou even updaten naar 7.2 RC1. Dat heeft het bij mij bijna helemaal opgelost (ook 725).
Bijna??? het gebeurt dus nog wel es?? moet je voor het updaten ook gewoon weer het hele bestand op de SD zetten en uitvoeren? en moet ik dan ook alles weer opnieuw instellen/installeren?

In dat geval kan ik misschien nog beter de kernel veranderen. Zijn er nog meer ervaringen, voor ik dit avontuur aan ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
speedme schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:42:
Films kijken gaat ook, maar alleen met software decoding (hardware decoding werkt nog niet)..
wat voor kwaliteit films? mijn LG Optimus 2x heeft zelfs problemen met 480p afspelen (audio loopt soms voor op het beeld) en dan heel veel artifacts/fps drops.. en nee het ligt niet aan de plek waar ik het opgeslagen had (wat ik dus eerst dacht) want zelfs op intern geheugen OF een class 10 16GB sd kaart doet precies hetzelfde :S

en ik had ook gelezen dat onze mobiel zowiezo geen hardware decoding kan? (ivm processor?)

(ik weet btw allang niet meer hoe de films spelen op de originele gingerbread rom/CM7 ging dat wel goed?)

kheb rockplayer geprobeert en andere diverse apps (rockplayer heeft ondersteuning voor mkv en avi enzo)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Themperror schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:13:
[...]

wat voor kwaliteit films? mijn LG Optimus 2x heeft zelfs problemen met 480p afspelen (audio loopt soms voor op het beeld) en dan heel veel artifacts/fps drops.. en nee het ligt niet aan de plek waar ik het opgeslagen had (wat ik dus eerst dacht) want zelfs op intern geheugen OF een class 10 16GB sd kaart doet precies hetzelfde :S

en ik had ook gelezen dat onze mobiel zowiezo geen hardware decoding kan? (ivm processor?)

(ik weet btw allang niet meer hoe de films spelen op de originele gingerbread rom/CM7 ging dat wel goed?)

kheb rockplayer geprobeert en andere diverse apps (rockplayer heeft ondersteuning voor mkv en avi enzo)
Met CM7 kon ik perfekt full HD (1080p) films afspelen op mijn O2X, films die ik zelf met de camera gemaakt had of op mijn class 4 32 GB SD kaartje gezet had.
Maar CM7 maakt gebruik van hardware decoding, wat volgens mij wil zeggen dat het de grafische chip gebruikt (correct me if I'm wrong).

In CM9 is er nog geen hardware decoding, waardoor je alleen op software decoding bent toegewezen (alleen CPU van de telefoon ?)
Dan moet je wel een app hebben die software decoding aan kan.
MX Player kan dat en heb ik ook geinstalleerd. In MX Player moet je dan wel de optie software decoding aanzetten.
Ik kan nu met CM9 en MX Player perfect een Divx afspelen (max 480p dus).

En met Video Illusion (ook een app) kun je de camera gebruiken om te filmen, maar ook hier weer max op 480p

De reden waarom er nog geen hardware decoding is, is omdat daarvoor de broncode/drivers van NVidia nodig zijn en deze heeft NVidia tot op heden nog niet vrij gegeven. Ze hadden het wel beloofd, maar is nog niet gebeurd.

CM9 ontwikkeling door het CM team ligt dus min of meer stil totdat de Nvidia drivers beschikbaar komen.
Er zijn wel enthousiaste mensen die proberen om CM9 te optimaliseren, maar nog altijd zijn ze gebonden aan het gebrek van de Nvidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of is CM7 echt een batterijdrainer? :{ Kan 'm zo niet meer fatsoenlijk als muziekspeler gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik heb inderdaad de laatste tijd veel problemen met de Chuck Norris 1.3 rom, veel BSOD's en slechte batterijduur maar voor de rest een hele goede rom :p.
Ik ga even een andere kernel flashen en misschien WIUI er weer opzetten, die vond ik ook wel goed.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
speedme schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:30:

De reden waarom er nog geen hardware decoding is, is omdat daarvoor de broncode/drivers van NVidia nodig zijn en deze heeft NVidia tot op heden nog niet vrij gegeven. Ze hadden het wel beloofd, maar is nog niet gebeurd.

CM9 ontwikkeling door het CM team ligt dus min of meer stil totdat de Nvidia drivers beschikbaar komen.
Er zijn wel enthousiaste mensen die proberen om CM9 te optimaliseren, maar nog altijd zijn ze gebonden aan het gebrek van de Nvidia drivers.
kthanks man
also..

Is het echt zo lastig om zelf drivers te schrijven? ik ken mensen die hebben zo een drivertje klaar voor bijvoorbeeld een wireless kaart.

en btw er waren legale problemen met het uitgeven van de broncode.. iets heel vaags, ze WOUDEN het wel.. maar het mocht niet.. had ik gelezen op het Nvidia forum ergens.. (Nvidia fan hiero) (ook meteen de reden waarom ik deze telefoon wou ipv de Sensation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Wou net voor het eerst even een custom rom uit gaan proberen (eens moet de eerste keer zijn toch)?

Rooten is gelukt via SuperOneClick en SuperUser staat ook gewoon op mijn toestel!
Gelijk een MIUI Rom opgezet (had er eerdere ervaringen mee en het was altijd een fijne rom) op mijn SD kaart.

toestel geprobeerd in recovery te krijgen maar ik krijg dan een scherm waar staat S/W Update Please wait while upgrading...

had eventjes snel internet afgezocht en ik krijg meerdere fora's te zien dat het op dat scherm bleef hangen (ook als je een battery pull doet).
bij mij gelukkig niet en mijn toestel start gewoon opnieuw op! alleen nu is mijn vraag: hoe kom ik in recovery? of ben ik iets vergeten om te installeren toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Knamix schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:22:

had eventjes snel internet afgezocht en ik krijg meerdere fora's te zien dat het op dat scherm bleef hangen (ook als je een battery pull doet).
bij mij gelukkig niet en mijn toestel start gewoon opnieuw op! alleen nu is mijn vraag: hoe kom ik in recovery? of ben ik iets vergeten om te installeren toevallig?
Ja Clockworkmod waarschijnlijk en als je dat wel gedaan hebt moet je: aanknop INHOUDEN + Volume DOWN) totdat het scherm veranderd in iets zwarts/blauwsig (zwart achtergrond,blauwe letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb jammer genoeg geen Wi-Fi hier op dit moment maar ik ben inderdaad vergeten om recovery te flashen!

Bedankt in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Custom Rom staat erop!

er staat nu MIUI 2.3.9 op maar weet iemand toevallig of VooDoo er ook gelijk bij is geïnstalleerd?

Of moet dat nog apart gebeuren?

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 10-05-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Themperror schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Is het echt zo lastig om zelf drivers te schrijven? ik ken mensen die hebben zo een drivertje klaar voor bijvoorbeeld een wireless kaart.
Videokaarten zijn echt beesten als het om drivers gaat.. dat schrijf je niet 'even'.. Is niet goed te vergelijken met een wireless kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CM9 rom geinstalleerd alleen nu loop ik tegen enkele problemen aan:

1. Als ik mijn telefoon aansluit wordt mijn telefoon niet meer herkend (fout bij het installeren van de software) voorheen kwamen er twee (interne en externe opslag).

2. Ik heb het gapps bestand gedownload, maar hoe kan ik deze installeren? (als ik er op druk bij downloads en dan installeert hij hem automatisch via rom manager, maar als hij dan opnieuw opstart krijg ik een error?

3. Ik heb play store gedownload via de webbrowser en geïnstalleerd, als ik hem op opstart sluit hij weer af?

Kan iemand mij helpen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:25:
Ik heb de CM9 rom geinstalleerd alleen nu loop ik tegen enkele problemen aan:

1. Als ik mijn telefoon aansluit wordt mijn telefoon niet meer herkend (fout bij het installeren van de software) voorheen kwamen er twee (interne en externe opslag).

2. Ik heb het gapps bestand gedownload, maar hoe kan ik deze installeren? (als ik er op druk bij downloads en dan installeert hij hem automatisch via rom manager, maar als hij dan opnieuw opstart krijg ik een error?

3. Ik heb play store gedownload via de webbrowser en geïnstalleerd, als ik hem op opstart sluit hij weer af?

Kan iemand mij helpen met deze problemen?
1. Dit ging bij mij eigenlijk zonder enige aanpassingen goed.

2-3. Via rom manager of handmatig via clockworkmod. Eigenlijk net zoals je een rom installeert, alleen wel wipe dalvik cache kiezen.. niet een wipe data/factory reset ofzo kiezen.. tenzij je wel helemaal opnieuw wilt beginnen.

Wat ik normaliter doe.. nieuwe rom installeren met wipe data/factory reset etc.. direct daarna ook de gapps versie laten installeren en dan de nieuwe rom opstarten. Krijg je ook direct netjes een scherm waar je je gmail account kan toevoegen etc. Wat voor melding krijg je trouwens? Later installeren zou ook mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu allemaal gelukt! Ik heb nu alleen geen internetverbinding meer? Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ben weer terug bij de stock rom, had te veel problemen met CM7 en MIUI.
Wat is de beste custom rom die is gebaseerd op de nieuwste stock rom (op Modaco na, die heb ik al eens geprobeerd)?

[ Voor 13% gewijzigd door Remcom00 op 12-05-2012 21:42 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Remcom00 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:42:
Ben weer terug bij de stock rom, had te veel problemen met CM7 en MIUI.
Wat is de beste custom rom die is gebaseerd op de nieuwste stock rom (op Modaco na, die heb ik al eens geprobeerd)?
Chuck Norris rom geprobeerd? :+
Meer een 'beste van beide werelden'-idee dacht ik. Al heb ik totaal geen idee of het een beetje degelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 13-05-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ja daar kom ik net van af, constant BSOD's (heb al verschillende kernels geprobeerd).
Nova HD vind ik ook nog te buggy (klote LG die geen updates uitgeeft :().

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Remcom00 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:53:
Ja daar kom ik net van af, constant BSOD's (heb al verschillende kernels geprobeerd).
Nova HD vind ik ook nog te buggy (klote LG die geen updates uitgeeft :().
Ik heb nu een tijdje de standaard CM9 rom van Owain. Dat is die waar Nova HD zich weer op baseerd. Sinds de laatste versies werkt hij steeds beter en veel bugs kom ik niet tegen (eigenlijk vrijwel geen). Ook de hele erge traagheid na een dag gebruik is min of meer weg. Het geheel is dus een stuk beter, je kan he tnog een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heb even een paar vraagjes over MIUI 2.3.9

- met micro SD kaart connecten naar pc (usb) loopt mijn toestel helemaal vast (zonder micro SD wordt hij herkend!)

- als je iets wilt opnemen via microfoon crasht de app

- camera werkt goed alleen als ik de videocamera gebruikt loopt hij elke keer vast tijdens het filmen

zijn dit erkende problemen van MIUI? want heb de 3 punten die ik net heb opgenoemd wel nodig!

info:
build-nummer: MIUI-2.3.9
Kernelversie: 2.6.32.45-cyanogenmod

hoe kan ik deze problemen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:50:
[...]

Ik heb nu een tijdje de standaard CM9 rom van Owain. Dat is die waar Nova HD zich weer op baseerd. Sinds de laatste versies werkt hij steeds beter en veel bugs kom ik niet tegen (eigenlijk vrijwel geen). Ook de hele erge traagheid na een dag gebruik is min of meer weg. Het geheel is dus een stuk beter, je kan he tnog een keer proberen?
Linkje naar de standaard CM9 van Owain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik draai al weer een tijdje op een stock based ROM. Ik kan mn draai maar niet vinden in de CM7 / ICS roms.
Degene die ik nu heb is denk ik de meest luxe op het moment, DjangoManouche 1.3 Beta 12. Gezien de 260+ pagina's aan reacties op XDA heb ik besloten dat er dan vast iets goeds aan moet zijn.

Het is weer een super installer, nog wel even uit moeten vinden wat nou een goeie setup is voor de allround user. Na wat zoekwerk ben ik tot het volgende gekomen:
- Baseband 20q (0725)
- Ext3 Full wipe (schijnt zuiniger te zijn dan Ext4)
- Gueste 1.7 OC Final kernel voor Ext3
- Multitask mode, 20q RIL, FastDormancy Disabled(!!)
Geen DSP manager installeren, die geeft problemen. Compcache en Pdroid heb ik ook gewoon uit gelaten omdat ik eerst wil testen hoe lang deze setup blijft draaien.

Ik vind m sowieso heel veel sneller dan ICS en ook een stuk sneller dan CM7. Als je bijvoorbeeld in whatsapp zit en 3x achter elkaar op terug drukt is het nu letterlijk poef poef poef en je bent weer terug in het homescreen.

Accu ben ik nog niet achter omdat ik dagelijks de setup heb aangepast, maar lijkt het wel aardig uit te houden. Ik heb gelezen dat 2 dagen niet uitzonderlijk is. Vooral zonder fast dormancy, een techniek om accu te besparen op de 3g modem die juist averechts schijnt te werken bij een aantal telefoons, heb ik het idee dat de accu minder snel afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
Haha lekker slim.
Heb cm7 op de internal sd gezet
nu ben ik fucked want heb geen external sd
en kan er niks opzetten zo
weet iemand een oplossing

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
pannekoek141 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:27:
Haha lekker slim.
Heb cm7 op de internal sd gezet
nu ben ik fucked want heb geen external sd
en kan er niks opzetten zo
weet iemand een oplossing
External SD lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kan in CWM gewoon internal of external kiezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:55
Je kan in CWM pas sinds een recente versie tussen internal en external kiezen. Dus als je de oude versie nog hebt zul je echt een sd moeten lenen.

Edit: opgezocht, intern wordt ondersteund vanaf v5.0.2.8

[ Voor 51% gewijzigd door hejkompas op 20-05-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Bedankt voor deze top post!

Zelf had ik wat moeite om de v20q BB te vinden, hier de link.

Na het flashen kreeg ik wel een boot loop. Dit heb ik gefixt door de data/cache en dalvik en de telefoon twee maal te rebooten.

Nu maar eens testen! Ik ben benieuwd!
justin_ti schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:59:
Ik draai al weer een tijdje op een stock based ROM. Ik kan mn draai maar niet vinden in de CM7 / ICS roms.
Degene die ik nu heb is denk ik de meest luxe op het moment, DjangoManouche 1.3 Beta 12. Gezien de 260+ pagina's aan reacties op XDA heb ik besloten dat er dan vast iets goeds aan moet zijn.

Het is weer een super installer, nog wel even uit moeten vinden wat nou een goeie setup is voor de allround user. Na wat zoekwerk ben ik tot het volgende gekomen:
- Baseband 20q (0725)
- Ext3 Full wipe (schijnt zuiniger te zijn dan Ext4)
- Gueste 1.7 OC Final kernel voor Ext3
- Multitask mode, 20q RIL, FastDormancy Disabled(!!)
Geen DSP manager installeren, die geeft problemen. Compcache en Pdroid heb ik ook gewoon uit gelaten omdat ik eerst wil testen hoe lang deze setup blijft draaien.

Ik vind m sowieso heel veel sneller dan ICS en ook een stuk sneller dan CM7. Als je bijvoorbeeld in whatsapp zit en 3x achter elkaar op terug drukt is het nu letterlijk poef poef poef en je bent weer terug in het homescreen.

Accu ben ik nog niet achter omdat ik dagelijks de setup heb aangepast, maar lijkt het wel aardig uit te houden. Ik heb gelezen dat 2 dagen niet uitzonderlijk is. Vooral zonder fast dormancy, een techniek om accu te besparen op de 3g modem die juist averechts schijnt te werken bij een aantal telefoons, heb ik het idee dat de accu minder snel afloopt.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
hejkompas schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:19:
Je kan in CWM pas sinds een recente versie tussen internal en external kiezen. Dus als je de oude versie nog hebt zul je echt een sd moeten lenen.

Edit: opgezocht, intern wordt ondersteund vanaf v5.0.2.8
Dan start je toch gewoon even Rom Manager en zet je er de nieuwste op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Fire69 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:14:
[...]

Dan start je toch gewoon even Rom Manager en zet je er de nieuwste op? :)
Dat kan ja.
Maar niet als je er pas achter komt dat de CWM die je geïnstalleerd hebt geen intern kan lezen als je een rom probeert te flashen nadat je je telefoon gewist hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's dan stom, want wissen doe je toch in CWM zelf nadat je een nieuwe rom geflashed hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Tot nu toe even wat ervaringen m.b.t. DjangoManouche / Stock:

- Het grote voor maar ook nadeel van DjangoManouche is dat er heeel veel combinaties mogelijk zijn in de Aroma installer. De programma's maken vrijwel niks uit voor de performance natuurlijk, maar de Kernels en Ext 3 / Ext 4 weer wel. Het kan dus wel even duren voor je de gewenste setup hebt gevonden.
- De accu liep bij mij redelijk snel leeg, maar niet sneller dan CM7. Mijn verwachtingen lagen gewoon hoger. Misschien is mijn accu na een jaar en een paar maanden ook niet meer 100%, want ik piel er nog al wat mee.
- De Gueste 1.7 OC (Ext3) en Stock kernel lopen lekker. Gueste is vloeiender maar heb het idee dat Stock 'overall' stabieler loopt. Multitask mode, daar ben ik dus nog niet uit wat beter is.
- Data verbinding komt weer niet op als ik een lange tijd op WiFi heb gezeten (GRRRR).

Dat laatste punt werd ik zo zat dat ik helemaal naar Stock ben gegaan: V20R met BB 0725 en RIL20R. Gewoon en originele NL versie. Blijkt dat het data probleem daar helemaal niet mee is opgelost!

Wat ik heb ontdekt is dat Fast Dormancy eigenlijk wel een goede oplossing biedt tegen dit eufel. Vodafone support het blijkbaar, want ik merk heel veel verschil in idle batterij verbruik op 3G (ong. 3% per uur, net als met WiFi).

Wat ik nu dus als workaround heb en wat ook echt goed loopt:

- Een stock based rom (DjangoManouche is geweldig, nu ik v20r heb merk ik hoe vloeiend deze rom is).
- Een favoriete kernel naar keuze. Ext 3 wordt aanbevolen omdat dit de accuduur ten goede komt en de performance nauwelijks merkbaar gegradeerd.
- Fast Dormancy enabled (standaard op v20r, optioneel bij de installatie van DjangoManouche)
- Indien je geen problemen hebt met het niet meer werken van het internet als je WiFi meer dan +/- een uur in gebruik hebt gehad is het goed.
- Indien je daar wel last van hebt zoals ik, dan zet je bij de opties > wifi > menu: geavanceerd > slaapbeleid, op de instelling dat WiFi wordt uitgeschakeld als het scherm uit gaat.

De accu wordt niet meer als een gek leeggetrokken op 3g, dus ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Kan iemand bevestigen dat bij de stock LG rom (V20q) USB tethering via Wifi niet wil werken?
Dat wil zeggen, met de telefoon op wlan router thuis en die via usb tethering het internet doorstuurt naar een OS die het ding als een "adapter" ziet...?
Gisteren de Defy van me vriendin zo geprobeerd en dit werkte allemaal (met mobiele data, alsook met wifi) maar bij mij dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
430xlkod schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:57:
Kan iemand bevestigen dat bij de stock LG rom (V20q) USB tethering via Wifi niet wil werken?
.......
Nee, niemand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Haha. Tis hier ook verbazingwekkend stil! Ik ben inmiddels al weer terug op CM7. Werd na 3 dagen gillend gek van de Stock rom. Ook hier werkt het mobile internet niet meer na wifi te hebben verbroken. Heel gek. CM7 is bij mij de enige die het echt goed doet. Ik gebruik nu de Hybrid rom, gebaseerd op Temasks Kang (build 100). Loopt heel soms vast (1x in 2 weken gebeurd), maar draait heel snel en soepel. Accuduur is gewoon normaal, stock of CM7 maakt echt niet uit. Stock is alleen beter op idle verbruik, maar ik gebruik mn telefoon toch de hele dag door. Met deze hou ik het een hele dag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
justin_ti schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:34:
Haha. Tis hier ook verbazingwekkend stil! Ik ben inmiddels al weer terug op CM7. Werd na 3 dagen gillend gek van de Stock rom. Ook hier werkt het mobile internet niet meer na wifi te hebben verbroken. Heel gek. CM7 is bij mij de enige die het echt goed doet. Ik gebruik nu de Hybrid rom, gebaseerd op Temasks Kang (build 100). Loopt heel soms vast (1x in 2 weken gebeurd), maar draait heel snel en soepel. Accuduur is gewoon normaal, stock of CM7 maakt echt niet uit. Stock is alleen beter op idle verbruik, maar ik gebruik mn telefoon toch de hele dag door. Met deze hou ik het een hele dag uit.
Afbeeldingslocatie: http://i4.ytimg.com/vi/OGAu_DeKckI/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Is er het afgelope jaar nog nieuws geweest rond het uitbrengen van broncode van de tegra2 door nvidia? Dacht dat ze vorig jaar zeiden dat die begin 2012 zou worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hejkompas schreef op maandag 04 juni 2012 @ 02:07:
Is er het afgelope jaar nog nieuws geweest rond het uitbrengen van broncode van de tegra2 door nvidia? Dacht dat ze vorig jaar zeiden dat die begin 2012 zou worden vrijgegeven.
alles wat Nvidia zou gaan uitbrengen, hebben ze al een paar maanden geleden gereleased
het is nu wachten nu op de drivers van LG

check dit voor het laatste nieuws (= geen nieuws op het moment)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morality®
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
justin_ti schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:34:
Ik sluit mij volledig bij jou aan, ik werd gek van die stock rom en op aanraden van jou deze Temasek maar geinstalleerd.. WAT EEN WEELDE!!! ik draai build 111 en in combinatie met Go Launcher is alles gewoon naar wens. Ik overwoog een s3 plus DUUR abo omdat ik radeloos was en ontevreden maar hiermee kan ik echt wel weer ff vooruit! (totdat de s3 of one x betaalbaar is geworden)
bedankt hiervoor maat!

1 piiiiiepklein dingetje valt mij op.. ik krijg geen klokje in beeld rechtsboven naast de bat stat, klopt dit?
* ja! klopt, de kleur vd klok was zwart ingesteld.. nu gewijzigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Morality® schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:27:
[...]

Ik sluit mij volledig bij jou aan, ik werd gek van die stock rom en op aanraden van jou deze Temasek maar geinstalleerd.. WAT EEN WEELDE!!! ik draai build 111 en in combinatie met Go Launcher is alles gewoon naar wens. Ik overwoog een s3 plus DUUR abo omdat ik radeloos was en ontevreden maar hiermee kan ik echt wel weer ff vooruit! (totdat de s3 of one x betaalbaar is geworden)
bedankt hiervoor maat!

1 piiiiiepklein dingetje valt mij op.. ik krijg geen klokje in beeld rechtsboven naast de bat stat, klopt dit?
* ja! klopt, de kleur vd klok was zwart ingesteld.. nu gewijzigd!
Nice! Geen dank. Haha wat mooi dat je er zo blij mee bent. Ik had precies hetzelfde. De SGS3 is gewoon nog duurder dan een fatsoenlijk laptop, dus ik dacht waar ben ik eigenlijk mee bezig. Maar idd, zo werkt hij eindelijk fatsoenlijk! De accu gaat ook wel aardig mee vind ik.
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste