gerbenp schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:44:
Zie dat er veel mensen naar CM9/ICS zijn gegaan. Welk baseband draaien jullie hier op?
Heb namelijk deze week mijn O2X moeten omruilen, omdat ik een probleem had als ik van de Wi-Fi afging, er geen data nodig was. Draai op dit moment op baseband 1120, is dat goed te doen zonder dit probleem nu weer? Het viel ook niet op te lossen met te smartflash'en btw.

Hoe zit het tegenwoordig met omruilen? Krijg je een nieuwe? Of refurbished?
Ik heb dat probleem ook! En bijna niemand heeft het lijkt het wel. Er is een trucje voor, maar ideaal is het niet. Ik gebruik baseband 218, was het BB gepruts helemaal zat. Ze hebben allemaal wel wat, maar 218 is voor mij persoonlijk erg goed. De bel kwaliteit is wel erg laag, maar lijkt met ICS beter te zijn! (misschien is dat helemaal niet alleen een kwestie van baseband...). Ik kan je in elk geval een tip geven, ga niet basebands proberen als je regelmatig bereikbaar moet zijn. Bij de een kon ik weer niet ophangen, bij de ander kreeg ik telkens network disconnects, bij 824 kon ik in het buitenland niet bellen of gebeld worden.
Maar de oplossing voor het niet terugkomen van data:
- Installeer
Toggle 2G (je moet de update zip hebben als je een CM7 of 9 gebaseerde rom draait).
- Laat je telefoon via de Toggle2G app naar 2g gaan als je scherm uit staat na 2 minuten
Als je nu van een WiFi point wegloopt zul je zien dat je geen bereik meer hebt en eventjes geen data, maar na 2 minuten gaat het script zelf een 2G verbinding maken. Deze trigger lijkt nodig te zijn om weer data te krijgen. Het werkt ook als je vliegmodus aan en uit zet, maar dat wil je natuurlijk niet steeds doen.
Ik ben het nu eventjes aan het testen en het werkt aardig.
De Nova HD rom werkt trouwens erg goed! Beter dan CM7 RC1 vind ik. De telefoon voelt veel duurder aan ineens. Het volgende merk ik:
- Stabieler als je veel open hebt staan. Daardoor lijkt of is hij ook sneller.
- Camera werkt gewoon
- Hardware acceleratie mis ik tot nu toe nergens, Trebuchet Launcher is net zo vloeiend als Go
- Games werken ook gewoon goed
Kortom een aardige CM9 rom die zich beter mag noemen dan een final release 2.2 of 2.3 van LG, heb nog geen allerdaagse bugs gezien.
Heb wel in die launcher even uitgezet dat hij de achtergrond meescrollt, maar wel een fade effect bij het scrollen geselecteerd. Gaat echt heel erg vloeiend nu!
[
Voor 14% gewijzigd door
justin_ti op 07-04-2012 21:41
]