Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Remcom00 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:13:
Ik krijg mn Youtube app met CM7 en MIUI maar niet aan de praat.
Ik heb al geprobeerd om de rom opnieuw te flashen, maar dat werkt niet.
Hij werkt wel bij CM9 based roms (MIUI en Nova HD), maar die zijn me nog te buggy.
Ik krijg meestal geen foutmelding, en ik weet zo even niet welke er komt als ik m wel krijg.
Welke versie van CM7?

Even CatLog downloaden en filteren op errors. In de log zag ik bij mij toen wel iets.
Heb je ook al geprobeerd om naar de app te gaan en 'clear data' te doen? Soms wilt er ook weleens vanalles mis gaan door oude data die niet compatible is met een nieuwere versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Easteregg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 18:20
Hoi tweakers!
hebben jullie deze rom al gezien?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986

Het is gemaakt op basis van cyanogenmod 7.2 en ziet er uit als de stock rom van lg. ook de lg widgets smartshare en de stock camera zijn aanwezig

ik draai hem nu in combinatie met swiftkernel powersave 1.5.
het is supersnel stabiel en de batterij gaat ook best lang mee

Dit is van alle roms die ik gehad heb absoluut de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:13:
Ik krijg mn Youtube app met CM7 en MIUI maar niet aan de praat.
Ik heb al geprobeerd om de rom opnieuw te flashen, maar dat werkt niet.
Hij werkt wel bij CM9 based roms (MIUI en Nova HD), maar die zijn me nog te buggy.
Ik krijg meestal geen foutmelding, en ik weet zo even niet welke er komt als ik m wel krijg.
typ even
code:
1
setprop ro.build.lge.version.release LGP990-V201

in een terminal emulator, of zet dit in je init.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Easteregg schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:17:
Hoi tweakers!
hebben jullie deze rom al gezien?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986

Het is gemaakt op basis van cyanogenmod 7.2 en ziet er uit als de stock rom van lg. ook de lg widgets smartshare en de stock camera zijn aanwezig

ik draai hem nu in combinatie met swiftkernel powersave 1.5.
het is supersnel stabiel en de batterij gaat ook best lang mee

Dit is van alle roms die ik gehad heb absoluut de beste.
Ik heb m ook een tijdje gehad, niets mis mee! Maar kreeg toch heimwee naar de nightlies van CM, en ben weer terug daar! Ik vind het namelijk heel erg mooi eruit zien als je de volgende combo installeert:
-CM7 nightlies
-Go launcher
-ICS Theme voor Go Launcher (market)
-ICS Theme voor CM7(market)

Je hebt dan van statusbar iconen tot downloadbalkjes tot menu's in de stijl van ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

serhat schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:32:
[...]

Welke versie van CM7?

Even CatLog downloaden en filteren op errors. In de log zag ik bij mij toen wel iets.
Heb je ook al geprobeerd om naar de app te gaan en 'clear data' te doen? Soms wilt er ook weleens vanalles mis gaan door oude data die niet compatible is met een nieuwere versie van de app.
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:16:
[...]

typ even
code:
1
setprop ro.build.lge.version.release LGP990-V201

in een terminal emulator, of zet dit in je init.d
Heeft beide niet gewerkt, maar toch bedankt.
Ik draai nu WIUI 4.0 (aangepaste versie van MIUI).
Tot nu toe draait het wel goed, ben nu mn backup aan het terugzetten.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGilles07
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik heb nu Nova HD Plus RC9-18 op mijn LG, nu zou ik hem graag willen updaten naar RC14-29-R, maar hoe moet ik dat doen zonder dat al mn apps verloren gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Gewoon cache wipe en dalvik wipe nadat je die nieuwe ROM geinstalleerd hebt.
Dus NIET data+system wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij doet de installer die wipes voor je.

Gewoon kiezen dat je geen full wipe wil doen :) (net nog ff gekeken, hij staat standaard op NON-wipe)

Ik heb btw de Nova HD nu anderhalve week draaien en ik ben er errug tevreden over. Het enige minpuntje is dat de flitser niet synchroon loopt met de camera app..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 12:17 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:48:
Volgens mij doet de installer die wipes voor je.

Gewoon kiezen dat je geen full wipe wil doen :) (net nog ff gekeken, hij staat standaard op NON-wipe)

Ik heb btw de Nova HD nu anderhalve week draaien en ik ben er errug tevreden over. Het enige minpuntje is dat de flitser niet synchroon loopt met de camera app..
Dat weet ik niet als het ingebouwd is maar ik doe een cache en dalvik wipe voor het flashen, kies dan tijdens de installer voor de non-wipe versie en na het installeren doe ik nogmaals een cache en dalvik wipe. Werkt tot nu toe nog altijd perfect na 5 "upgrades".

EDIT:
Juist de RC15-29 erop gezet en inderdaad doet hij tijdens het installen al dalvik cache, system cache en Google Play Store cache wissen :) .

[ Voor 9% gewijzigd door 430xlkod op 25-03-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:16:
[...]

Heeft beide niet gewerkt, maar toch bedankt.
Ik draai nu WIUI 4.0 (aangepaste versie van MIUI).
Tot nu toe draait het wel goed, ben nu mn backup aan het terugzetten.
bij die ROM werkt data niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:51:
[...]

bij die ROM werkt data niet toch?
Nee inderdaad.
Bij mij vindt hij geen provider..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Er is inderdaad nog geen enkele Android 4.0 rom voor de O2x die dat wel ondersteunt, aangezien ze allemaal op CM9 zijn gebaseerd.
Ik draai weer MIUI Android 2.3, niks mis mee.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:15:
Ik draai weer MIUI Android 2.3, niks mis mee.
"niks" wil ik niet zeggen, maar de bugs zijn overkomelijk ;)

ik denk niet dat we op korte termijn een goed werkende MIUI ICS zullen zien voor de P990, zelfs de officiële releases op bijv. de Nexus S en de i9100 zitten nog vol met bugs; bij MIUI GB voor de Desire duurde het maanden voordat alle bugs eruit waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik been mijn phone aan het rooten met een stock Gingerbread, en ik ben al 5 minuuten aan het kijken op een scherm met de text: "S/W Upgrade Please Wait while upgrading...". Enig idee hoe lang dat kan duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Dit krijg je als het eerste boot logo (dus alleen lg, met niks er omheen) de onderste volumeknop ingedrukt houd en de power button loslaat, om in recovery te komen moet je de volume omlaag knop en power knop ingedrukt houden totdat er een blauwe waas om het lg logo heen komt, en daarna loslaten.
Of bedoel je dat niet? :p

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen ik ben in stap 3 van de tuto voor de lgs die in GB zijn. Met de uileg : "Navigate to the C:\NV folder, double-click the script called «flash-recovery». If you have an external SD-card press 2, if not press 1."

En wordt de text getoond op het scherm van de phone maar er geurd helemaal niets na meer dan 5 minuten, ik starte zojuist een nieuwe poging en zal wat langer wachten.

Edit: Sorry hoor, ik heb juist verstaan dat ze zijden dat ge de cabel mocht uittrekken nadat het dos schermpje gedaan had.... En ik maar aant kijken naar die phone.... lol

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUI start bij me niet goed op, blijft aan en uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Flash m opnieuw, vergeet niet te wipen en zorg dat je de goede rom hebt (niet voor bijvoorbeeld de G2X), dan kan er niks fout gaan.
Eerste keer booten duurt meestal een minuut of 3.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In feite is het deze die ik heb geprobeerd : WIUI 2.3.16 .

Maar anders doe ik wipe cashe (niet de factory reset), dan install from sd, rom kiezen, dan terug whipe, en een advanced wipe en terug opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:42:
Ik been mijn phone aan het rooten met een stock Gingerbread, en ik ben al 5 minuuten aan het kijken op een scherm met de text: "S/W Upgrade Please Wait while upgrading...". Enig idee hoe lang dat kan duren ?
Het is makkelijker om SuperOneClick te gebruiken:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja zelf de officiele MIUI Rom doet hetzelfde raar aan en uitgaan bij het opstarten. Na 10 minuten nog niet opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik ben maar eens gaan upgraden. Ik had CM9 SK3, dus vrij oud al wel. De nieuwe CM9 Kangs geprobeerd (29). Hij lijkt zelfs iets meer te zijn geoptimaliseerd en meer "CM" dan de SK3 build.

Ik weet niet of het toeval is, maar opeens deed mijn SD het niet meer (volgens logcat was het geen vfat en ntfs filesysteem, dus mountte hij daarom niet). SD in mijn pc gestopt, zelfde melding. Moest geformatteerd worden voor gebruik. Gedaan, na een reboot zelfde probleem.

Ik twijfel nu, gezien ook mijn baseband opeens raar doet. Bij het rebooten heb ik x% kans dat hij mijn baseband detecteert en alles het doet, of niet, waardoor IMEI/baseband versie en dergelijke leeg blijven en ik totaal geen connectiviteit kan krijgen. Ik draai nog steeds de 0218 baseband + RIL. Ik zou bijna denken dat het aan de ROM ligt, maar verder heeft niemand er last van als ik het zo lees. Misschien even baseband opnieuw erop gooien, of een nieuwere proberen.

[EDIT]
Gevind! (ja, bewust ;) )
Sommige ICS roms hebben blijkbaar niet meer een RIL nodig voor de connectiviteit. Althans, het wordt aangeraden om eerst zonder RIL te proberen, als dat niet werkt een RIL te installeren. Het grappige is dat de combinatie van baseband + RIL nu dan ook heel belangrijk is (nog meer). Er zijn mensen die bijvoorbeeld de nieuwere 313 baseband + RIL hebben, maar dat de ROM dan de baseband niet kan detecteren. Als ze opeens een andere RIL erop gooien, bijvoorbeeld die van 0725 doet hij het opeens wel weer. Dit maakt het allemaal wat ingewikkelder ben ik bang.
[EDIT2] Baseband 313 met de RIL van 0218 doet het bij mij weer. Met de 313 RIL deed hij het niet zo goed.

[ Voor 26% gewijzigd door serhat op 28-03-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Heb hier de NovaHDPlus draaien met 0218 ril (V10b, Europe) en baseband 0725 (V10d, Europe) en werkt perfect. Kan gewoon alles doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik probeer een backup terug te zetten via maar ik krijg telkens de foutmelding MD5 Mismatch, hoe kan ik dit verhelpen?
Ik heb wat gegoogled maar ik word dr niet veel wijzer van.

[ Voor 20% gewijzigd door Remcom00 op 28-03-2012 17:18 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

beter googlen...
http://forum.dailymobile.se/index.php?topic=56581.0 ...hoewel je posts in details nogal sumier is.....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Zal er dan wel aan liggen dat ik de naam had veranderd, kan ik die op een of andere manier weer terugveranderen?
E: Ik had er een spatie tussen zitten, die heb ik er tussenuit gehaald en nu werkt ie weer:).
Weer wat geleerd. :p

[ Voor 34% gewijzigd door Remcom00 op 28-03-2012 18:24 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon voila tis gelukt deze morgen. Ik heb een clear cache and use/system settings gedaan en daarna wou miui wel opstarten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik heb een aantal dagen geleden mijn telefoon geroot om F-secure van de telefoon af te gooien. Nu heb ik dus een telefoon die regelmatig is vast gelopen en nu niet meer aan wil gaan. Ik kom ook niet meer in de recovery modus met volume down en power button. Wie kan mij adviseren? En wie kan vertellen of ik nu nog recht op garantie heb?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden CM7 maar ik heb al heel lang niet meer gekeken voor een update, en ik vroeg me af of er inmiddels iets veranderd is. Ik weet dat het heel lang stil is geweest rond CM maar ik lees nu toch hier en daar wel wat over o.a. CM9? Ik ben opzich tevreden met mijn telefoon, maar als CM7 geupdate is dan zou ik dat ook graag doen. Ik heb nu CM-7-11162011-NIGHTLY-Optimus2X. Weet niet of ik daar moet kijken, maar is dit de meest recente? Zo nee, hoe kan ik dan wel de meest recente versie op mijn telefoon krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
download.cyanogenmod.com/?device=p990

Rc1 is uit. Mijn vriendin had regelmatog dat haar toestel vastliep tijdens het opladen maar dat is met de rc1 over (iig al 2 nachten goed gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:15:
Ik heb sinds een paar maanden CM7 maar ik heb al heel lang niet meer gekeken voor een update, en ik vroeg me af of er inmiddels iets veranderd is. Ik weet dat het heel lang stil is geweest rond CM maar ik lees nu toch hier en daar wel wat over o.a. CM9? Ik ben opzich tevreden met mijn telefoon, maar als CM7 geupdate is dan zou ik dat ook graag doen. Ik heb nu CM-7-11162011-NIGHTLY-Optimus2X. Weet niet of ik daar moet kijken, maar is dit de meest recente? Zo nee, hoe kan ik dan wel de meest recente versie op mijn telefoon krijgen?
CM7 is wel degelijk ondertussen geupdated. Probleem was alleen dat de buildbot er een tijdje eruit heeft gelegen. Mensen gingen daardoor de builds zelf maken.

Tegenwoordig heb je CM7 en CM9. CM7 is was je nu ook hebt, gebaseerd op Gingerbread. CM9 is daarentegen met een ICS core. Gezien deze relatief nieuw is, zullen er natuurlijk ook iets meer kinderziektes en dergelijke in zitten. De 'custom' builds van gebruikers, met her en der ook eigen 'optimalisaties' noemen ze KANG versies.

Voor CM7 kan je het beste hier kijken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425

Voor CM9 daarentegen hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1517301

Zie ook link hierboven als je het op de 'officiele' CM releases wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt voor jullie antwoord! Wat ik nog even wil weten; hoe moet ik dan precies updaten? Gaat dat precies als toen ik de eerste CM erop gezet heb? Betekent het dan dat ik alles weer kwijt ben (wipe data/cache)? Dat zou ik nl. erg jammer vinden, ook al kan je goede backups maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:27:
Super, bedankt voor jullie antwoord! Wat ik nog even wil weten; hoe moet ik dan precies updaten? Gaat dat precies als toen ik de eerste CM erop gezet heb? Betekent het dan dat ik alles weer kwijt ben (wipe data/cache)? Dat zou ik nl. erg jammer vinden, ook al kan je goede backups maken..
Afhankelijk van wat je gaat installeren. Als je nog steeds CM7 gebruikt kan je vaak de zip installeren via clockworkmod zonder dat je een wipe van je data hoeft te doen. Echter is mijn ervaring wel dat als er teveel versies tussen heeft gezeten dit ook niet altijd goed werk (dit is afhankelijk van de veranderingen die zijn doorgevoerd).

Wat ik zelf doe is altijd een backup maken met de Titanium Backup van de apps/bepaalde instellingen en deze na een nieuwe rom+wipe terug zet. Als het een recente update is probeer ik het eerst zonder wipe. Alleen als ik gekke dingen tegenkom doe ik een wipe en zet ik via Titanium Backup de apps terug. Je zou ook een nandroid backup kunnen maken voor als er toch iets mis gaat en je terug wilt naar je eerdere CM7.

Titanium backup = Specifiek apps + bepaalde instellingen
Nandroid backup = De hele OS + bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Ik denk dat ik dan op dit moment ga voor de nieuwste CM7, omdat deze stable is en omdat ik dan liever nog even wacht met CM9 (heb ik me ook nog niet in verdiept). Ik denk erover om maar een clean install te doen, dus om m'n data te wipen. Ik heb met ROM Manager een back-up gemaakt, Titanium Backup, SMS Backup & Restore, etc. Deze staan op mijn SD-card en die SD-card blijft onaangeraakt toch?
Moet ik gewoon ROM Manager opstarten, nieuwe ROM installeren en dan alle 3 de vakjes aanvinken? Daarnaast; dit is ook het moment voor een nieuwe baseband. Ik heb me er een tijdje geleden in verdiept, maar toen had ik net alles op orde. Is het aan te raden om een andere baseband te gebruiken, ivm verbetering van de kwaliteit van het geluid als je telefoneert?
Sorry voor de vele vragen, maar ik vraag liever iets teveel en dat ik het dan goed doe dan dat ik begin als een kip zonder kop en met een kapotte telefoon zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je hoeft alleen de dalvik cache te wipen.

als alles goed werkt en je geen rare drains hebt zou ik geen andere BB installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad net, adhv de openingspost, gewoon CM 7.2 erop gezet en alleen Dalvik Cache gewerkt. Hij werkt al gelijk een stuk vloeiender en strakker dan daarnet, maar dat kan ook gewoon mijn verbeelding zijn. In ieder geval bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 19:43
Vandaag ook begonnen met het rooten van de telefoon en heb SelfKANG3 geinstalleerd (http://rootzwiki.com/topi...or-o2x-and-g2x-selfkang3/)

Ging allemaal prima, maar ben nu toch enkele problemen tegen gekomen:
de sd kaart wordt soms niet herkend. Ik moet hem er even uit halen en opnieuw in doen.
Zo ook toen ik in ClockWorkMod zat en gapps (http://goo-inside.me/gapps) wou installeren.
Uiteindelijk is dat wel gelukt door de sd card even te verwijderen en opnieuw in de telefoon te doen.

Het probleem van de sd card blijft natuurlijk. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Daarnaast heb ik problemen met de play store.
Wanneer ik een app download komt de volgende foutmelding:
Fout bij het ophalen van informatie van de server [RPC]

Ligt dit beide misschien aan de rom?

---

Heb een andere rom geprobeerd (Owain's UNOFFICIAL BUILD RC0-31) en de problemen zijn weg :)

[ Voor 5% gewijzigd door bkorteling op 31-03-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
bkorteling schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:55:
Vandaag ook begonnen met het rooten van de telefoon en heb SelfKANG3 geinstalleerd (http://rootzwiki.com/topi...or-o2x-and-g2x-selfkang3/)

Ging allemaal prima, maar ben nu toch enkele problemen tegen gekomen:
.....
SK3 is wat ouder.. de SK1/2/3 zijn allemaal versies van arcee. Dit waren dan ook de eerste ICS roms voor de optimus 2x. Ze zijn dan ook vrij oud. Als je de recentere versies wilt moet je de KANG's gebruiken die je kan vinden op xda-developers. Zoals Owains inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Mijn sd wordt in cm7.2 rc ook soms niet herkend. Nog vervelender is dat hij heel vaak gedeeltelijk geblokkeerd blijkt te zijn ofzo. Dan kan ik erdoorheen bladeren met mn browser, maar kan bijvoorbeeld niets met de data doen. En de telefoon ziet zelf geen probleem hierin, geeft aan dat er sd in zit, maar kan er vervolgens geen niets mee. In CWM doet hij hetzelfde. Hij is dit pas gaan doen zon 2maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hejkompas schreef op zondag 01 april 2012 @ 08:12:
Mijn sd wordt in cm7.2 rc ook soms niet herkend. Nog vervelender is dat hij heel vaak gedeeltelijk geblokkeerd blijkt te zijn ofzo. Dan kan ik erdoorheen bladeren met mn browser, maar kan bijvoorbeeld niets met de data doen. En de telefoon ziet zelf geen probleem hierin, geeft aan dat er sd in zit, maar kan er vervolgens geen niets mee. In CWM doet hij hetzelfde. Hij is dit pas gaan doen zon 2maand geleden.
Klinkt alsof je SD of minstens de filesysteem ervan is beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik had dit ook opeens tijdens het gebruiken van SK1/2/3 en met als gevolg dat mijn PC soms zelfs het SD kaartje in een kaartlezer apart nog niet kan herkennen. Later op Gingerbread roms deed hij ook soms spontaan "flippen". Nu met de Nova HD Plus rom al tijdje geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind mijn miui weer erg traag worden..
Mischien eens een andere kernel flashen.
Maar heeft iemand een idee welke dat het beste draait voor miui?
Heb nu nog gewoon de standaard kernel van miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:05:
Ik vind mijn miui weer erg traag worden..
Mischien eens een andere kernel flashen.
Maar heeft iemand een idee welke dat het beste draait voor miui?
Heb nu nog gewoon de standaard kernel van miui.
Ik heb maanden zonder problemen SwiftExtreme gedraaid i.c.m. MIUIAndroid. Deze wordt weliswaar niet meer geupdatet, maar draait nog steeds super stabiel. Ik draai sinds een paar dagen IronKrnl, tot nu toe ook zonder problemen. Het unlocken van de telefoon lijkt iets sneller te gaan, voor de rest merk ik geen verschil in performance of features. Meh, vanmorgen m'n eerste vastloper gehad met IronKrnl

ETaNa zou ik niet gebruiken als ik jou was, veel vastlopers in de meeste versies. (de laatste versie die bij mij zonder vastlopers draaide was die van 19-dec)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrandk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 12:36
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:37:
Ik heb een aantal dagen geleden mijn telefoon geroot om F-secure van de telefoon af te gooien. Nu heb ik dus een telefoon die regelmatig is vast gelopen en nu niet meer aan wil gaan. Ik kom ook niet meer in de recovery modus met volume down en power button. Wie kan mij adviseren? En wie kan vertellen of ik nu nog recht op garantie heb?

Thanks!
De methode is wat oud, misschien zijn er nieuwe inmiddels maar dit had ik altijd achter de hand voor als het echt mis ging. Nooit gebruikt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:27:
[...]

Ik heb maanden zonder problemen SwiftExtreme gedraaid i.c.m. MIUIAndroid. Deze wordt weliswaar niet meer geupdatet, maar draait nog steeds super stabiel. Ik draai sinds een paar dagen IronKrnl, tot nu toe ook zonder problemen. Het unlocken van de telefoon lijkt iets sneller te gaan, voor de rest merk ik geen verschil in performance of features. Meh, vanmorgen m'n eerste vastloper gehad met IronKrnl

ETaNa zou ik niet gebruiken als ik jou was, veel vastlopers in de meeste versies. (de laatste versie die bij mij zonder vastlopers draaide was die van 19-dec)
Oke welke versie van SwiftExtreme had jij?
Heb je trouwens ook een toestel uit korea?
En in combinatie met welke baseband?
Want ik heb eigelijk nog nooit miui stabiel gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:14:
[...]

Oke welke versie van SwiftExtreme had jij?
Heb je trouwens ook een toestel uit korea?
En in combinatie met welke baseband?
Want ik heb eigelijk nog nooit miui stabiel gezien.
yep, Koreaans model
BB+RIL 824 (824, 502 en 530 zijn de enige die goed draaien met Vodafone, de rest gaf slechte belkwaliteit, of vaak geen bereik)
ik draai SwiftExtreme-loc-20112011 (20-nov-11)

MIUI draait zonder grote problemen hier, behalve de 3G/WIFI bug waarbij data niet wordt hervat nadat WIFI wordt verbroken, maar daarvoor gebruik ik de Toggle2G app als workaround

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik ben weer teruggegaan naar BB 218 + RIL 218 v10a omdat ik toch met 824 problemen had in het buitenland en slechte accuduur had. Ik haalde amper 10 uur bij normaal gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azaz3l
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:27
NovaHD plus RC17 erop gezet, tot nu toe de beste rom voor de O2X, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb al een tijd NovaHD Plus draaien en ben er ook wel tevreden over :-)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
NovaHD is op basis van CM9. Hoe moet ik know issue "- No media acceleration: No video decoding, no video encoding" lezen? Geen filmpjes kunnen afspelen? (die je zelf hebt gefilmd of mkv'tje van een aflevering southpark?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
scorelord schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:42:
NovaHD is op basis van CM9. Hoe moet ik know issue "- No media acceleration: No video decoding, no video encoding" lezen? Geen filmpjes kunnen afspelen? (die je zelf hebt gefilmd of mkv'tje van een aflevering southpark?)
Er is nog geen hardware acceleratie aanwezig (door gebrek aan de juiste drivers die van NVidia moeten afkomen), waardoor filmpjes niet in full-HD (of zelfs 720p) afgespeelt kunnen worden.
Via MX video player kun je wel filmpjes afspelen in 480p formaat (software decoding).
En via Video Illusion kun je zelf filmpjes maken.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik hoop toch dat er snel een versie uitkomt met Hardware acceleration en Data, dan kan ik eindelijk van CM7.2 af.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
speedme schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:00:
[...]

Er is nog geen hardware acceleratie aanwezig (door gebrek aan de juiste drivers die van NVidia moeten afkomen), waardoor filmpjes niet in full-HD (of zelfs 720p) afgespeelt kunnen worden.
Zijn die niet al een tijdje geleden vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
430xlkod schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:20:
[...]

Zijn die niet al een tijdje geleden vrijgegeven?
Nee, niet helemaal....

NVidia heeft inderdaad Android drivers vrij gegeven, maar niet deze specifieke drivers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Remcom00 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:14:
[...] met Hardware acceleration en Data [...]
Data werkt toch gewoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ah ok, ik dacht van niet :).
Dan ga ik m zo even flashen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik gebruik CM9 al vanaf het moment dat de KANG uit is en heb er absoluut geen spijt van.
Ik gebruik hem als dagelijkse ROM en ik mis de hardware acceleration eigenlijk niet.

Foto's kan ik gewoon maken en filmpjes kijk ik eigenlijk nooit.

Ik ben er al zo aan gewend, dat ik niet meer terug wil naar CM7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Same here, hoewel hij nu al een paar weken aan kant ligt omdat de batterij bij mijn toestel nog steeds belachelijk snel leeg loopt.
(En dat ik van mijn werk een Galaxy Note gekregen heb heeft er ook een beetje mee te maken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
speedme schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:35:
Ik gebruik CM9 al vanaf het moment dat de KANG uit is en heb er absoluut geen spijt van.
Ik gebruik hem als dagelijkse ROM en ik mis de hardware acceleration eigenlijk niet.

Foto's kan ik gewoon maken en filmpjes kijk ik eigenlijk nooit.

Ik ben er al zo aan gewend, dat ik niet meer terug wil naar CM7 :+
Ik hier ook. Draai sinds SK1 de SK2 en SK3 en daarna overgegaan op Nova HD Plus. Deze morgen ook 5uur muziek geluisterd met maar 14% drainage. Bij MIUI of ander was hij dan al leeg. Al met al dus toch al _/-\o_ .
Fire69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:38:
Same here, hoewel hij nu al een paar weken aan kant ligt omdat de batterij bij mijn toestel nog steeds belachelijk snel leeg loopt.
(En dat ik van mijn werk een Galaxy Note gekregen heb heeft er ook een beetje mee te maken :+ )
Galaxy Note, zou enige toestel zijn waarvoor ik m'n O2X zou weg doen. Maar ze zijn nog zo duur :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Dan wil ik die NovaHD ook maar eens gaan flashen dit weekend. Welke precies hebben jullie gebruikt die zo stabiel draait? Ik zie namelijk Nova HD en SuperNova (met een speciale kernel). Ik neem aan de standaard?

Ben benieuwd hoe die gaat draaien, zit nu nog op CM7 maar vind de batterij echt té snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:38
Je moet eigenlijk gewoon de nieuwste hebben, dat is nu RC19-35.
SuperNova is de naam van de kernel. Die hoef je niet te kiezen. Tijdens de installatie heb je de keuze uit verschillende kernels. Ik heb zelf de vorige versie draaien, werkt prima! Ik sta op het punt de nieuwe te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
hoipimniet schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:37:
Je moet eigenlijk gewoon de nieuwste hebben, dat is nu RC19-35.
SuperNova is de naam van de kernel. Die hoef je niet te kiezen. Tijdens de installatie heb je de keuze uit verschillende kernels. Ik heb zelf de vorige versie draaien, werkt prima! Ik sta op het punt de nieuwe te flashen.
Mooi! Misschien dat ik het vanavond nog ga doen, maar wil eigenlijk niet mijn app data verliezen. Heb dat vorige keren wel meegemaakt. Met een backup van Titanium toch nog heel Cut The Rope opnieuw moeten spelen.... dat haat ik een beetje. Zo meerdere spellen. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? De SD card data blijft sowieso bewaard, maar moet ik dan de interne SD card backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Geen idee... Ik zie net dat mijn Defender II-save ook weg is :(
Het rare is dat de save van Defender (1) nog wel werkt. Ik heb ze allebei geback-upt met Titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
430xlkod schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:32:
[...]

Ik hier ook. Draai sinds SK1 de SK2 en SK3 en daarna overgegaan op Nova HD Plus. Deze morgen ook 5uur muziek geluisterd met maar 14% drainage. Bij MIUI of ander was hij dan al leeg. Al met al dus toch al _/-\o_ .

[...]
En welke BB gebruik je?
Dan wil ik ook nog wel eens diezelfde config flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Nou, Nova HD staat erop! Ziet er goed uit, nu even al m'n apps terughalen met Titanium, hopelijk lukt het deze keer wel en ben ik niet al mijn saves kwijt. Wat ik nu wel onhandig vind is dat ik niet zomaar op de SD en interne geheugen kan. Daar staan een aantal files van mij, waar ik nu niet bij kan. Hij verbind als een photo apparaat, of als media apparaat. Wel handig voor de leek maar ik heb het liever anders. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik denk dat dat een ICS-iets is, want CM9 doet het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Dat is zeker een ICS iets, maar is er niet juist een manier (met CM9) waardoor het anders kan? :P

EDIT: Alle apps zijn terug gezet en ja hoor, ik heb (zoals het eruit ziet) alle app data behouden :)

[ Voor 34% gewijzigd door disweb op 05-04-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier ook zeer recent op NOVA RC19-35 overgestapt vanaf stock en het lijkt wel alsof ik een nieuwe telefoon heb!! Zeer snel, ziet er gelikt uit, battery houdt het perfect uit (hoewel ik het verbruik tijdens internetten (Dolphin HD) wel redelijk hoog vind) en hardware acceleration mis ik ook totaal niet!

Betreft het kunnen browsen van intern geheugen en SD-kaart, kan je daar niet gewoon ES File Explorer voor gebruiken?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik kan inderdaad ES File Explorer gebruiken, maar ik gebruikte het af en toe als SD kaart voor de PC. Ach, het werkt prima zo, ik zou hem alleen willen opschonen eigenlijk, staat redelijk wat troep op!

Heb nu nog 1 probleempje: de gallery herkent de oude gemaakte foto's niet. Ik heb wel een mapje met Automatisch geupload (naar G+) wat in principe ook alle fotos zijn. Het rare is alleen dat als ik zelf een foto maak, deze komt te staan op: emmc/sdcard/DCIM/Camera/hierdefoto. Op die plek staan... juist, alle fotos. De gallery geeft er maar 2 weer: die ik zojuist heb gemaakt. Met ES File Explorer zie ik wel de hele lijst. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, Is het ok om de MIUI update die de WIUI heeft opgehaald in mijn toestel toe te passen of is het beste om de WIUI rom te installeren ipv deze update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Fire69 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:55:
[...]

En welke BB gebruik je?
Dan wil ik ook nog wel eens diezelfde config flashen :)
Kijk:
BETA911 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:21[/message]:
Heb hier de NovaHDPlus draaien met 0218 ril (V10b, Europe) en baseband 0725 (V10d, Europe) en werkt perfect. Kan gewoon alles doen :) .
disweb schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:56:
Nou, Nova HD staat erop! Ziet er goed uit, nu even al m'n apps terughalen met Titanium, hopelijk lukt het deze keer wel en ben ik niet al mijn saves kwijt. Wat ik nu wel onhandig vind is dat ik niet zomaar op de SD en interne geheugen kan. Daar staan een aantal files van mij, waar ik nu niet bij kan. Hij verbind als een photo apparaat, of als media apparaat. Wel handig voor de leek maar ik heb het liever anders. Hoe doen jullie dat?
Dat is juist aangepast in ICS zo. Je kan enkel als media apparaat connecten (dan zie je alles) of als camera (dan zie je enkel foto's). Toch handig? Want je toestel wordt nu ook weergegeven als één object op zijn eigen en niet meer 2 aparte dingen voor interne 'SD' en externe SD.
Voor de rest ES File Explorer :) . Maar ik kan aan alle bestanden als ik gewoon connect met de PC hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Op zich wel handig inderdaad, behalve twee dingen:
1. Het werk veel langzamer, ik moet echt een tijdje wachten voordat alle mappen zichtbaar zijn in de Verkenner;
2. Het werkt zo niet op de autoradio. Voorheen wel, maar nu wordt het USB-apparaat niet herkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Het is zeker handig, maar als media apparaat (en ook als camera) ziet hij vrijwel niets, behalve wat standaard mappen. Zeker goed voor de doorsnee gebruiker. Ik ga het ook op die manier gebruiken alleen wil ik dan nog even mijn SD kaart opschonen! Heb nu een manier gevonden via een FTP of iets dergelijks, dan gaat het allemaal draadloos. Prima opzich!

EDIT: apart. Ik heb zojuist mijn telefoon gereboot en opnieuw aangesloten. Nu ziet hij dus wel alle files in de media apparaat modus. Heb ik allemaal moeilijk zitten doen haha :+ Het werkt in ieder geval!

[ Voor 22% gewijzigd door disweb op 06-04-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik zie hier ook gewoon alles? Aansluiten en kan direct alles zien... Is zo altijd al geweest daarom snapte ik jullie probleem niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
430xlkod schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:38:
Ik zie hier ook gewoon alles? Aansluiten en kan direct alles zien... Is zo altijd al geweest daarom snapte ik jullie probleem niet direct.
Tsja het probleem is er dus inderdaad helemaal niet, maar op de een of andere manier herkende mijn phone en PC nog niet alles. In de gallery was ik ook alle foto's kwijt, terwijl die gewoon in de juiste map stonden. Op de PC zag ik maar een 5 tal mappen. Na een restart was het opgelost, de SD kaart moest gewoon even gescand worden gok ik. Toch bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allemaal,

Ik heb een optimus 2x in bezit en hij is geroot met clockwork en er staat cyanogenmod op zoals werd beschreven in het start topic. Alleen nu zit ik met een probleempje, als ik de foon aan de pc koppel kan ik mijn sd kaart niet vinden waar een boel foto's en andere belangrijke dingen op staan. Heb je hiervoor een speciaal progje nodig als je foon is geroot? Zelf zat ik eraan te denken om de stock rom er weer op te zetten maar nergens krijg ik hem meer vandaan gedownload

Ik ben niet zo heel gehaait met dit soort dingen dus heeft iemand hier suggesties of tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Je zou m gewoon moeten kunnen zien hoor. Je moet bij Cyanogenmod wel even drukken op USB opslag inschakelen. Gebruik je de goeie kabel? Er schijnen ook alleen laad kabels te bestaan. Er is ook een instelling die zegt dat je de USB verbinding niet voor data gebruikt, die kan ook wel aan staan.

Dan kan het ook nog weer zijn dat je de goeie drivers niet hebt geïnstalleerd. In dat geval moet je de topic start even goed doorlezen, daar staan ze in. Wel even je telefoon in een andere USB poort stoppen.

[edit]
Zo heb net maar eens NovaHD erop gezet. Wat een professionele installatie zeg! Echt super gaaf. Ziet er nog mooier en overzichtelijker uit dan dat je Windows installeert. Telefoon ziet er nu veeeeel gelikter en meer 'af' uit. Het begint een hele volwassen telefoon te worden. Ben benieuwd hoe hij op langere termijn bevalt.

[ Voor 24% gewijzigd door justin_ti op 07-04-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Maar de benodigde drivers horen gewoon standaart mass-storage drivers te zijn die al standaart in windows zitten :s Anders zou m'n tv het ook niet moeten doen als ik de telefoon eraan hang :+

[ Voor 4% gewijzigd door hejkompas op 07-04-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hm ja dat is waar. Toch heb ik ook wel eens aardig wat geprutst omdat het niet werkte. Misschien juist door de specifieke driver. Misschien moet hij dus eerst weggegooid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Om het even opnieuw te installeren sluit je de telefoon aan. Dan druk je op de windows toets en type je in: Apparaatbeheer (of Device Manager).

In dat venster moet ergens je telefoon (LG P990) erbij staan. Dan: Rechtermuisnkop -> uninstall. Nu je telefoon verwijderen (gewoon kabel loshalen). Daarna opnieuw verbinden. Als het goed is gaat de PC dan weer drivers installeren.

Op je telefoon moet je even de notificatiebalk naar beneden slepen en klikken op de optie dat je wilt verbinden met een PC. Dan klik je op 'nu verbinden' of iets dergelijks en daarna (bij de 'waarschuwing') nog een keer op OK.

Dan werkt het als het goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Laatst online: 15:44
Zie dat er veel mensen naar CM9/ICS zijn gegaan. Welk baseband draaien jullie hier op?

Heb namelijk deze week mijn O2X moeten omruilen, omdat ik een probleem had als ik van de Wi-Fi afging, er geen data nodig was. Draai op dit moment op baseband 1120, is dat goed te doen zonder dit probleem nu weer? Het viel ook niet op te lossen met te smartflash'en btw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De LG van mijn vriendin had vannacht toch weer dat hij vastliep aan de lader. Dat was een tijdje weg... Hij loopt dus alleen vast als hij aan de lader hangt, waar ligt dat aan? Is dat de baseband, radio, of kernel?

Er draait nu CM7 RC1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik heb afgelopen week hier ook één keer last van gehad. Maar dat was dan ook de eerste keer sinds dat ik CM9 (oftwel NovaHD naderhand) draai. Nu gaat het alweer 4-5 dagen goed. Hoop dat het een éénmalig gevalletje was. Aangezien ik wel moet vertrouwen op mijn wekker 's morgens :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
gerbenp schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:44:
Zie dat er veel mensen naar CM9/ICS zijn gegaan. Welk baseband draaien jullie hier op?

Heb namelijk deze week mijn O2X moeten omruilen, omdat ik een probleem had als ik van de Wi-Fi afging, er geen data nodig was. Draai op dit moment op baseband 1120, is dat goed te doen zonder dit probleem nu weer? Het viel ook niet op te lossen met te smartflash'en btw. ;)
Ik merkte ook dat als ik van WiFi weg ga, de connectie niet blauw wordt. Het is niet altijd, en een switch naar alleen 2G en dan terug lost het vaak wel op. Niet heel handigl, maar mee te leven ;) Heb trouwens BB 824!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ja dat is dus ook een beetje haar probleem, nu zet ik mijn wekker maar voor haar, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azaz3l
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:27
418O2 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:42:
De LG van mijn vriendin had vannacht toch weer dat hij vastliep aan de lader. Dat was een tijdje weg... Hij loopt dus alleen vast als hij aan de lader hangt, waar ligt dat aan? Is dat de baseband, radio, of kernel?

Er draait nu CM7 RC1 op.
in cm9, kan je dit voorkomen door, in instellingen -- opties voor ontwikkelaars -- standby aan te vinken.
Misschien in cm7 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik weet niet precies waar het vastlopen door komt tijdens het opladen, maar heb wel een vermoeden.

Het lijkt bijna een combinatie van kernel/baseband. Bij verschillende combinaties had ik het vaker dan bij anderen. Bij de 'overgeklokte' maar ook zuinige basebands had ik hier ook last van, dit kwam voornamelijk omdat de telefoon in idle stand te laag geklokt stond. Vaak gaat dit wel goed, maar als je zoals ik een Bluetooth Carkit gebruikt ging hij soms hier ook vast lopen. Als ik hem handmatig in idle stand qua CPU hoger klokte, gebeurde het niet meer.

Waarschijnlijk gebeurt hetzelfde ook net het opladen. Hij is idle, maar ergens denkt hij, dat hij de CPU lager kan klokken terwijl een apparaat (in mijn geval dus bluetooth maar dat hoeft niet) meer nodig heeft en het niet meer kon bijbenen als het ware. Over het algemeen als je je scherm aan hebt, zoals azaz3l aangeeft, dan is hij normaliter ook hoger geklokt by default. Althans dat was toendertijd ik met SetCPU mee aan het spelen was wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
gerbenp schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:44:

Hoe zit het tegenwoordig met omruilen? Krijg je een nieuwe? Of refurbished?

Ik heb dat probleem ook! En bijna niemand heeft het lijkt het wel. Er is een trucje voor, maar ideaal is het niet. Ik gebruik baseband 218, was het BB gepruts helemaal zat. Ze hebben allemaal wel wat, maar 218 is voor mij persoonlijk erg goed. De bel kwaliteit is wel erg laag, maar lijkt met ICS beter te zijn! (misschien is dat helemaal niet alleen een kwestie van baseband...). Ik kan je in elk geval een tip geven, ga niet basebands proberen als je regelmatig bereikbaar moet zijn. Bij de een kon ik weer niet ophangen, bij de ander kreeg ik telkens network disconnects, bij 824 kon ik in het buitenland niet bellen of gebeld worden.

Maar de oplossing voor het niet terugkomen van data:
- Installeer Toggle 2G (je moet de update zip hebben als je een CM7 of 9 gebaseerde rom draait).
- Laat je telefoon via de Toggle2G app naar 2g gaan als je scherm uit staat na 2 minuten

Als je nu van een WiFi point wegloopt zul je zien dat je geen bereik meer hebt en eventjes geen data, maar na 2 minuten gaat het script zelf een 2G verbinding maken. Deze trigger lijkt nodig te zijn om weer data te krijgen. Het werkt ook als je vliegmodus aan en uit zet, maar dat wil je natuurlijk niet steeds doen.

Ik ben het nu eventjes aan het testen en het werkt aardig.

De Nova HD rom werkt trouwens erg goed! Beter dan CM7 RC1 vind ik. De telefoon voelt veel duurder aan ineens. Het volgende merk ik:
- Stabieler als je veel open hebt staan. Daardoor lijkt of is hij ook sneller.
- Camera werkt gewoon
- Hardware acceleratie mis ik tot nu toe nergens, Trebuchet Launcher is net zo vloeiend als Go
- Games werken ook gewoon goed

Kortom een aardige CM9 rom die zich beter mag noemen dan een final release 2.2 of 2.3 van LG, heb nog geen allerdaagse bugs gezien.

Heb wel in die launcher even uitgezet dat hij de achtergrond meescrollt, maar wel een fade effect bij het scrollen geselecteerd. Gaat echt heel erg vloeiend nu!

[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 07-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Even een stomme algemene ICS-vraag.
Met Gingerbread kon je op je homescreen lang drukken en kreeg je de opties voor widgets/shortcuts/...
Bij shortcuts kon je dan 'Applications' kiezen, maar ook rechtstreekse programma-shortcuts.
(ik hoop dat dit niet als Chinees klinkt :P )
Ik had dus een shortcut naar mijn rechtstreekse mail-account ipv naar het algemene mail-programma.

Hoe doe je zoiets nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Werkt met ICS nog steeds zo toch?
Je kunt nu en door lang te drukken en via de app drawer een widget toevoegen, de rest werkt hetzelfde.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, maar dat is het hem net, het is geen widget.
Langdrukken op homescreen geeft je enkel de mogelijkheid om een wallpaper te kiezen.
In de appdrawer kan je met langdrukken enkel een shortcut of widget op je homescreen zetten.

Vroeger kon ik dus op homescreen langdrukken -> shortcut -> mail -> mail-account doen.
Nu kan ik enkel in appdrawer op mail langdrukken en op homescreen zetten. Dus geen rechtstreekse account-shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Welke Launcher gebruik je?
Ik gebruik Apex Launcher, als je daarbij lang drukt kun je kiezen uit Apex Acties, Sneltoetsen, Widgets en Achtergronden.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Dat is launcher afhankelijk. De ICS die ik (en denk ook Fire69 draait) heeft dat inderdaad niet. Dat is de standaard Trebuchet Launcher speciaal voor CM9:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410674

Daar lijkt het inderdaad niet te kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door serhat op 08-04-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Fire69 schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:05:
Ja, maar dat is het hem net, het is geen widget.
Langdrukken op homescreen geeft je enkel de mogelijkheid om een wallpaper te kiezen.
In de appdrawer kan je met langdrukken enkel een shortcut of widget op je homescreen zetten.

Vroeger kon ik dus op homescreen langdrukken -> shortcut -> mail -> mail-account doen.
Nu kan ik enkel in appdrawer op mail langdrukken en op homescreen zetten. Dus geen rechtstreekse account-shortcut.
Bij mij ( Owain's Build RC0-36) staat er bij widgets in de appdrawer "E-mailaccount" ik denk dat dat de widget is die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Die Apex Launcher is trouwens nog beter dan Trebuchet in mijn ogen!
Heb m nu een paar dagen draaien op 1.2GHz, accu gaat echt wel een volle dag mee. Ben alleen niet zo blij met het WiFi / Data probleem wat sommigen hebben en ik dus ook.

Nog iets anders, maar op ons Ziggo internet werkt WiFi wel, alleen ontvang ik na een tijdje niet of nauwelijks push berichten (Gmail, Whatsapp). Ik moet dan eerst whatsapp openen en net zo lang wachten tot er bij iemand verschijnt: 'laatst gezien om xx.xx' en dan komen de berichten pas weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:13:
Ben alleen niet zo blij met het WiFi / Data probleem wat sommigen hebben en ik dus ook.
Sinds ik Nova HD heb geinstalleerd een paar dagen terug heb ik daar gisteren opeens ook last van. Viel mij in ieder geval toen pas op. Even kijken of het waker gaat gebeuren.

Ik heb zelf nu Nova launcher. Ik had ergens gelezen dat Nova sneller is, maar wel wat beperkter. Apex schijnt weer wat uitgebreider maar ook trager te zijn. Ik weet niet hoe jij het ervaart.

[ Voor 20% gewijzigd door serhat op 09-04-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
revertive schreef op zondag 08 april 2012 @ 14:13:
[...]

Bij mij ( Owain's Build RC0-36) staat er bij widgets in de appdrawer "E-mailaccount" ik denk dat dat de widget is die je zoekt.
Die had ik geprobeerd, maar hij kwam me toen achter een folder vragen uit mijn mailbox dus dat dat het die niet was.
Blijkbaar wel dus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undeclinable schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:28:
Hier ook zeer recent op NOVA RC19-35 overgestapt vanaf stock en het lijkt wel alsof ik een nieuwe telefoon heb!! Zeer snel, ziet er gelikt uit, battery houdt het perfect uit (hoewel ik het verbruik tijdens internetten (Dolphin HD) wel redelijk hoog vind) en hardware acceleration mis ik ook totaal niet!
n.a.v deze post Nova HD erop gezet en enkele dagen getest... mijn god, wat een heerlijke ROM is dit!
ik draai sinds het begin MIUI, maar wat een verbetering zeg; batterijduur van 14 uur naar 36 uur, geen vastlopers, alles loopt ongelooflijk soepel
het lijkt serieus wel een nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Graag gedaan! :)

Vraagje: heb jij of hebben anderen met de Nova HD-ROM ook dat Dolphin HD (of andere browsers buiten de stock browser) dat de browser crashed bij het roteren?? Enige minpunt van deze ROM!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:59:
[...]

n.a.v deze post Nova HD erop gezet en enkele dagen getest... mijn god, wat een heerlijke ROM is dit!
ik draai sinds het begin MIUI, maar wat een verbetering zeg; batterijduur van 14 uur naar 36 uur, geen vastlopers, alles loopt ongelooflijk soepel
het lijkt serieus wel een nieuwe telefoon

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Undeclinable schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:16:
Graag gedaan! :)

Vraagje: heb jij of hebben anderen met de Nova HD-ROM ook dat Dolphin HD (of andere browsers buiten de stock browser) dat de browser crashed bij het roteren?? Enige minpunt van deze ROM!

[...]
Heb ik inderdaad ook, erg vervelend.
Video's van Uitzending Gemist stotteren ook heel erg bij mij, en bij Antutu Benchmark haalde ik op 1ghz maar een score van 5200, terwijl ik bij andere roms meestal op 6000 zat.
Ik ben dan nu ook weer Chuck Norris 1.2 aan het flashen, die beviel me erg goed :).

hoidoei

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste