Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Fire69 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:13:
[...]
Trouwens, toen ik net de bb en ril wou checken bleek mijn tel uit te staan.
Geen idee of het door cm9 kwam of zo, ik heb wel een rare dip in mijn accu-grafiek...
Zelf ook al een paar keer meegemaakt al. 1-2 heb ik kunnen verklaren.
Dat kwam bijvoorbeeld omdat ik een bluetooth carkit in de auto heb, maar de kernel zet de voltage/CPU te laag voor alles om te werken. Na een tijdje crasht het als ik een actieve verbinding heb met de carkit. Zolang er geen verbinding is, maar bluetooth aanstaat was er geen probleem. Toen ik i.c.m. CM7 de vadonka kernel had ik dat ook. Handmatig minimale CPU ophogen hielp bij mij toen.

De andere crashes heb ik nog niet kunnen verklaren. Wat ik wel fijn vind is dat als hij detecteert dat het systeem vast gaat lopen dat hij automatisch reboot nadat je mobiel na een tijdje nog steeds niet echt reageert, maar dan wel dat je daarna niet je PIN hoeft in te voeren en je telefoon 'gebruiksklaar' is na een minuut. Echte, harde SOD's niet meegeteld natuurlijk. Waarschijnlijk zet hij even belangrijke data op je interne of SD-kaart voor de reboot en laad hij deze weer in het geheugen bij het opstarten. Soort van beperkte hibernate if you will.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 14:03
Lukt het met cm9 nu om via hdmi 480p of 720p af te spelen zonder de acceleratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hejkompas schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:45:
Lukt het met cm9 nu om via hdmi 480p of 720p af te spelen zonder de acceleratie?
Nee dat gaat niet werken. Daar heb je wel echt encoding voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander-m
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 11:40
Nadat ik lange tijd Temasek's CM7 kangs als ROM gebruikt heb, ben ik nu overgestapt op de laatste CM9 Alpha SK1 (nu SK2) build van Arcee (ricardo). Deze draait geweldig. Zie deze link voor laatste download (SK2 is net door Arcee vrijgegeven):
http://rootzwiki.com/topi...or-o2x-and-g2x-selfkang2/
Vergeet ook niet de laatste ICS-gapps te installeren
http://goo-inside.me/gapps/gapps-ics-20120215-signed.zip
Gewoon via CWM te flashen (eerst ROM, dan gapps)

Voor een alpha is het behoorlijk stabiel en bijna alles werkt, behalve video-recording met de camera, en ook HW video encoding/decoding. Foto's maken werkt wel prima (en snel).
Overigens werken zelfs 720p youtube filmpjes bij mij prima via de SW-decoding met de Youtube app en ook 720p mkv's doen het redelijk met MX Player op SW mode.

Een ander probleem is BSOD's tijdens het opladen, hier is een oplossing voor: ga naar instellingen>ontwikkelaars>opties voor ontwikkelaars>stand-by (aanvinken). Hierdoor krijg ik nu geen BSOD meer tijdens het opladen.

Verder is de GPU-acceleration van de interface nog niet compleet waardoor enkele speciale apps voor ICS (zoals Chrome) nog niet goed werken (glitchy).. Bij tabs wisselen sluit Chrome bijvoorbeeld gelijk af. Stock browser werkt wel prima en alle andere apps die ik normaal gebruik (NU.nl app, tweakers.net app, Hotmail app etc.) werken uitstekend en nog sneller dan met CM7.

Ik ben nog bezig met testen maar al met al ziet dit er heel goed uit, gelet op het feit dat dit pas een alpha release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
Trouwens, toen ik net de bb en ril wou checken bleek mijn tel uit te staan.
Geen idee of het door cm9 kwam of zo, ik heb wel een rare dip in mijn accu-grafiek...
Dit gebeurde bij mij ook, waarbij de telefoon erg warm werd, dus ik neem aan dat de processor vol werd belast. Ik weet niet wat het veroorzaakte, maar in mijn ervaring is CM9 voor de o2x nog niet erg stabiel, veel van dit soort bugs, en veel hoger batterijgebruik dan ik had bij CM7 met vadonka's kernel. Ik gebruik voorlopig nog even CM7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Ik ben, gezien de vroege alpha die het pas is, perfect tevreden met CM9.
CM7 kon ik niet gebruiken, na 8u zeer licht gebruik was mijn batterij leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

Heb de SK2 nu erop gezet, de draai bug lijkt weg, alleen me browser knippert nu de hele tijd. Volgens mij komt het door de animaties. Hebben meer mensen hier last van? Verder werkt hij echt veel beter als CM7.: )

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik lees gemengde verhalen over SK2, dus ik denk dat ik nog even op SK1 blijf.
Deze werkt eigenlijk behoorlijk goed, op wat kleine probleempjes na.
Maar daar kan ik nu goed mee leven.

Ik heb alleen iets anders raars, namelijk dat ik geen notifications meer krijg van de Facebook app.
Dit terwijl ik in de instellingen wel heb aangegeven notifications te willen ontvangen.

Is het een bekend probleem ? Kan het namelijk niet zo snel vinden op XDA.
(wel problemen met het syncen van de contacten gevonden, maar dat bedoel ik niet).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
speedme schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:46:
Ik lees gemengde verhalen over SK2, dus ik denk dat ik nog even op SK1 blijf.
Deze werkt eigenlijk behoorlijk goed, op wat kleine probleempjes na.
Maar daar kan ik nu goed mee leven.

Ik heb alleen iets anders raars, namelijk dat ik geen notifications meer krijg van de Facebook app.
Dit terwijl ik in de instellingen wel heb aangegeven notifications te willen ontvangen.

Is het een bekend probleem ? Kan het namelijk niet zo snel vinden op XDA.
(wel problemen met het syncen van de contacten gevonden, maar dat bedoel ik niet).
Dat van de notifications heb ik met whatsapp gemerkt. Er is een optie in ICS dat als iets in de background crasht, dat je er geen FC-melding van krijgt. Het is net alsof een service ervan was gecrasht, maar dat is dan wel een gokje.

Ik zit nu iig op SK2, en merk direct dat ze meerdere kleine dingen hebben aangepakt. SK1 deed het bij mij toch een beetje slecht, al nam ik dat voor lief omdat ik het als heel experimenteel beschouw. Ben benieuwd hoe SK2 presteert. PS: SK1 heb ik wel i.c.m. ironkrnl getest, nu zonder. Dat zou ook heel erg het verschil kunnen maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik krijg juist van Whatsapp wel gewoon netjes notifications in de menu-balk.
Ook gewoon van nieuwe email enzo.
Alleen van Facebook niet.

Ik zit nog gewoon op de standaard kernel, want ik heb mijn twijfels over een correcte werking van de Ironkernel. Ook hier lees ik tegenstrijdige berichten over.

Ik wacht wel even met opnieuw flashen tot er wat meer wijzigingen zijn doorgevoerd :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik lees trouwens op XDA dat er ook een MIUI release (v4) in de maak is, die gebaseerd is op CM9 (ICS).

Ben erg benieuwd hoe die zal worden, want MIUI bevalt me eigenlijk wel in de korte tijd dat ik ermee heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MIUI heb ik dan weer helemaal niks mee, vind het een playmobiel uiterlijjk hebben, my first phone gevoel maar goed dat ben ik dan natuurlijk dat zegt ook niks haha. Ik heb nu SK2 er overheen gezet ik ben benieuwd ik was over SK1 al echt heel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik vind dan weer dat MIUI er wel goed uit zag maar bovenal gebruiksvriendelijker was. Je had alles binnen 1 of 2 'klikken' bij de hand. Als ik dan een gewone Android ROM had zoals CM7 of dergelijke dan moest ik vaker echt 5 keer of meer 'klikken' om hetzelfde te bekomen. Grootste nadeel echter aan MIUI was/is batterij verbruik.
Als dat bij die v4 port weg is, dan ben ik wel een voorstander. Al ziet CM9 (oftewel Android 4) er ook wel gelikt uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
En inmiddels is SelfKang3 alweer uit :-)

http://kan.gd/1gj4
Updates:
Feb 14 01:32:18 GMT - Rebuilt SK1, same links, new MD5, to fix photo issues.
Feb 19 19:56:39 GMT - SK2, fixes touch sensitivity, MMS unreliability, brightness controls
Feb 20 12:59:46 GMT - SK3, with configurable data limits and storage layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ligt het aan mij of kan je aan je interne storage niet meer in cm9? :?
Is dat die storage layout in SK3 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
moet je eerst mounten misschien (bij de CM settings)? dat moest in CM7 iig.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 20-02-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:33:
Ligt het aan mij of kan je aan je interne storage niet meer in cm9? :?
Is dat die storage layout in SK3 misschien?
Hier werkt het nog gewoon hoor.

Ik heb hem wel over SK1 geflashed met alleen een Dalvik cache wipe (meer niet).
En ik zie nog altijd precies mijn indeling zoals het op SK1 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb nu, na het flashen van SK3, van die soft-buttons onderaan mijn scherm wat mijn werkbaar scherm kleiner maakt.

Omdat onze telefoon hardware-buttons heeft, lijkt mij die soft-buttons dus onnodig.
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik ze kan uitzetten.

Weet iemand dat ?

Edit : opgelost ! Bleek de battery mod te zijn die ervoor zorgde. Opnieuw flashen zonder battery mod en nu werkt het wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door speedme op 20-02-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
speedme schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Hier werkt het nog gewoon hoor.

Ik heb hem wel over SK1 geflashed met alleen een Dalvik cache wipe (meer niet).
En ik zie nog altijd precies mijn indeling zoals het op SK1 was.
Ik zit nog op SK1.
In Settings - Storage zie ik ook gewoon mijn 3 geheugens (1.5GB, 5.5GB en SD)
Maar in ES File Explorer vind ik enkel /sdcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:00
En weer een gebruiker erbij! Gisterem CM7-223 erop gezet. (Weer terug waar ik met m'n X1 gestopt was, custom Android roms).

LG duurt zolang en ik was ook ontevreden over de snelheid, mn telefoon liep na 2 dagen altijd helemaal vol. Ben benieuwd wat de CM7 Rom doet. Als dit goed bevalt en als de CM9 rom met alle functies werkend gereleased is zal ik daarop overgaan.

Voordelen na 1 dag (ivm Stock Gingerbread):
- Super snel opstarten
- Alles draait gevoelsmatig sneller
- Browser een factor 2 sneller
- Scrollen gaat beter

Nadelen:
- Ondanks dat alle contacts op de sim stonden bleken deze verwijderd (stond ook in OP), ik had via CWM een backup gemaakt van de originele rom, alleen kon ik deze niet Restoren. Ook met apps om alleen de contacts eruit te halen werkte niet.
Vandaag echter zag ik dat de nummers WEL in de dialer stonden, dus als ik bijvoorbeeld 'kees' intyp in de dialer herkent ie em wel. Heel vreemd want in contacts stond niks (alles aangevinkt bij display options).

Opeens waren er een aantal nummers herkenbaar, weliswaar maar de helft. Ik heb alles ge-exporteerd, toen in google.com contacts geimporteerd en aangepast. Voorlopig werkt het. Iemand een verklaring waarom ik WEL de nummers in de dialer zie maar niet in Contacts?
- Menu waar apps in staan scrollt totaal niet vloeiend, dit was Stock beter? Iemand ideetjes? Want dingen zoals Apps starten en het menu opstarten gaan wel super vloeiend
Nog 1 stomme vraag :P: hoe minimize ik het On-screen toetsenbord?

[ Voor 5% gewijzigd door Lightning89 op 20-02-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik gebruik zelf Launcher Pro als launcher ipv de standaard meegeleverde door CM, mede omdat Launcher Pro voor mij nogsteeds de snelste is. Nooit lag daarmee!

Ik raad je aan om je contacten gewoon allemaal bij google te laten synchroniseren. Met een nieuwe telefoon of simkaart of als je mobiel wordt gestolen... heb je in ieder geval alle nummers nog! Zelfs op vakantie kan je dan op de PC of in een internet cafe in nood telefoonnummers snel opzoeken. Waarom het bij jou niet gelijk werkt weet ik niet, maar als je in de dailer bent klik dan eens op de menu knop. Je hebt daar veel importeer en exporteer opties (importeren van sim kaart bv), opties om contacten samen te voegen en ook de weergave kan je aanpassen (naar bv alleen contacten met telefoonnummer).

Het minimizen van het keyboard kan overigens gewoon met de back toets in iedere applicatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:56:
[...]

Ik zit nog op SK1.
In Settings - Storage zie ik ook gewoon mijn 3 geheugens (1.5GB, 5.5GB en SD)
Maar in ES File Explorer vind ik enkel /sdcard
Effe mezelf quoten.

Ik heb er net SK3 opgezet, maar ik zie nog steeds geen intern geheugen.
Vroeger (in CM7) was dat toch /emmc?

Als ik de telefoon aan de pc hang, zie ik wel de 2 verschillende geheugens.

Waarom kan ik nu bij usb trouwens alleen maar kiezen tussen MTP en camera, ipv mass storage? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik sinds SK2 heb is elke keer als ik reboot dan moet ik geheugen er opnieuw indoen en uit halen en dan pakt hij hem wel gewoon :) beetje raar, maar goed het werkt verder wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Effe mezelf quoten.

Waarom kan ik nu bij usb trouwens alleen maar kiezen tussen MTP en camera, ipv mass storage? :?
Je moet even een script draaien (wat te vinden is op XDA, directe link heb ik zo 1-2-3 niet voor je), waarmee je zowel het interne als het externe geheugen goed gemount wordt.
Dat is volgens mij jouw probleem (althans, van de telefoon dan...hahaha).

In CM9 zijn er nu 2 mogelijkheden om een verbinding met de PC te maken via de USB kabel :

- MTP : dit is een volledige toegang. Er verschijnt nu een P990 mapping in Windows Verkenner, waarmee je dan zowel je interne als externe geheugen (SD kaart) kunt benaderen. Vroeger waren dit 2 aparte mappings.
- Camera : als je deze optie kiest, zie je alleen de foto's op de externe geheugenkaart voor snel over te zetten van telefoon naar PC.

Ik vind het juist wel een verbetering, de manier zoals bestands-overdracht in CM9/ICS geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
speedme schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:07:
[...]

Je moet even een script draaien (wat te vinden is op XDA, directe link heb ik zo 1-2-3 niet voor je), waarmee je zowel het interne als het externe geheugen goed gemount wordt.
Dat is volgens mij jouw probleem (althans, van de telefoon dan...hahaha).
Te veel hassle, ik move alles wel effe naar de sd via usb :P
In CM9 zijn er nu 2 mogelijkheden om een verbinding met de PC te maken via de USB kabel :

- MTP : dit is een volledige toegang. Er verschijnt nu een P990 mapping in Windows Verkenner, waarmee je dan zowel je interne als externe geheugen (SD kaart) kunt benaderen. Vroeger waren dit 2 aparte mappings.
- Camera : als je deze optie kiest, zie je alleen de foto's op de externe geheugenkaart voor snel over te zetten van telefoon naar PC.

Ik vind het juist wel een verbetering, de manier zoals bestands-overdracht in CM9/ICS geregeld is.
Ik heb vroeger al wat problemen gehad met MTP. Toen klaagde Windows dat sommige bestands-formaten niet ondersteund werden en zo.
Hopelijk is dat nu dan verleden tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou volgens mij is me telefoon gewoon naar de klote aan het gaan. SK3 doet het prima maar sinds vandaag moet ik eigenlijk gewoon elke keer bij een reboot sdkaartje er uit halen en er weer opneuw in en dan doet hij het prima, echt heel apart

mmm keer hellemaal uitzetten en opnieuw aan dat werkte :)

[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 20-02-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb ik ook vaak, ligt gewoon aan het toestel denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:13:
Jah, ik heb hem nu een jaar maar ik neem nooit meer een LG, ik mag al een nieuwe maar wacht even wat er gaat komen binnenkort. Maar heb na 2x LG me lesje wel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:13:
Het gekke is, daar had ik ook last van een tijdje terug. Was altijd zo. Toen ging ik CM7 updaten, andere baseband en al, en sindsdien geen last meer van gehad.. Go figure.

Ik zit nu op SK2, en ik moet zeggen vergeleken met de eerste is het een hele vooruitgang voor mij.. ik heb toch het gevoel dat de reden dat het zo brak werkte bij mij door ironkrnl kwam.

Met de standaard kernel draait hij nu gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
disweb schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:24:
Ik gebruik zelf Launcher Pro als launcher ipv de standaard meegeleverde door CM, mede omdat Launcher Pro voor mij nogsteeds de snelste is. Nooit lag daarmee!

Ik raad je aan om je contacten gewoon allemaal bij google te laten synchroniseren. Met een nieuwe telefoon of simkaart of als je mobiel wordt gestolen... heb je in ieder geval alle nummers nog! Zelfs op vakantie kan je dan op de PC of in een internet cafe in nood telefoonnummers snel opzoeken. Waarom het bij jou niet gelijk werkt weet ik niet, maar als je in de dailer bent klik dan eens op de menu knop. Je hebt daar veel importeer en exporteer opties (importeren van sim kaart bv), opties om contacten samen te voegen en ook de weergave kan je aanpassen (naar bv alleen contacten met telefoonnummer).

Het minimizen van het keyboard kan overigens gewoon met de back toets in iedere applicatie! :)
Helaas kan Launcher Pro niet horizontaal scrollen zoals met de originele rom wel kan (Dus dan maar bij AWD blijven ondanks dat het traag aanvoelt). (nu vraagt ie bij homescreen welke launcher ik wil, dus kan nu nog even 'kiezen')

Contacten staat nu in Google. Alleen in de dialer staan evenveel opties als dat ik op contacts klik.

Minimizen van toetsenbord doe ik inderdaad zo, alleen sommige apps worden dan afgesloten.

Na een dag kan ik zeggen dat de snelheid super is, de batterijduur kan ik nog niet veel van zeggen, ik verwacht dat dit ook rond de 6-12uur zit wat ik met Stock ook had (Ja op een normale dag met af en toe browsen en whatsapp had ik op stock 6 uur 'intensief' en 12uur minder intensief. Toen mijn Simkaart kapot was hield de telefoon het ongeveer 24 uur vol met vrij weinig gebruik (af en toe een whatsappje via Wi-Fi))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:51
Fire69 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:08:
[...]

Effe mezelf quoten.

In CM9 kan je het interne geheugen terug vinden onder /mnt/emmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Lightning89 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:44:
[...]
Na een dag kan ik zeggen dat de snelheid super is, de batterijduur kan ik nog niet veel van zeggen, ik verwacht dat dit ook rond de 6-12uur zit wat ik met Stock ook had (Ja op een normale dag met af en toe browsen en whatsapp had ik op stock 6 uur 'intensief' en 12uur minder intensief. Toen mijn Simkaart kapot was hield de telefoon het ongeveer 24 uur vol met vrij weinig gebruik (af en toe een whatsappje via Wi-Fi))
6-12 uur vind ik echt te gek voor woorden. Ik gebruik het niet echt intensief, en normaliter haal ik toch vaak de 36 uur. Ik hoor dat de mensen die het echt intensief gebruiken 1 dag nog wel halen, maar dat snap ik dan wel nog, maar 6-12 bij semi-intensief gebruik is toch wel gek.

Je hebt al naar basebands en dergelijke gekeken? Of simpelweg een app die je hebt die zich niet aan de spelregels houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6 tot 12 uur is wel weinig inderdaad, als ik de mijne gewoon laat liggen en whatsapp afentoe dan haal ik minimaal een dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik haal ongeveer 24 uur met redelijk gebruik.

Dat is dan wel met RIL 218 en BB 502.
En Wifi zoveel mogelijk aan of daarna terugvallen naar 2G.
3G heb ik dus nooit aan.
En 's nachts gaat telefoon in vliegtuig-modus.

Deze waarden heb ik met elke ROM die ik geprobeerd heb, CM7/MIUI/CM9.
Stock weet ik niet, want daar begin ik al niet eens aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:44
Hebben jullie last van als je van de Wi-Fi afgaat in CM9, dat er dan geen dataconnectie mogelijk is, maar als je hem reboot dan pas wel? Ik zit te denken dat dit aan mijn baseband kan liggen, ik draai 824.. meer mensen last van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
gerbenp schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:34:
Hebben jullie last van als je van de Wi-Fi afgaat in CM9, dat er dan geen dataconnectie mogelijk is, maar als je hem reboot dan pas wel? Ik zit te denken dat dit aan mijn baseband kan liggen, ik draai 824.. meer mensen last van? :)
Nee, absoluut geen last van.

Wifi staat aangegeven om uit te gaan in slaapstand.
Data verbinding wordt dan netjes weer op 2G gezet.
Alleen gaat wifi niet automatisch aan zodra ik het scherm weer aan zet.
Dan moet ik even wifi uit zetten en weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:44
speedme schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:48:
[...]

Nee, absoluut geen last van.

Wifi staat aangegeven om uit te gaan in slaapstand.
Data verbinding wordt dan netjes weer op 2G gezet.
Alleen gaat wifi niet automatisch aan zodra ik het scherm weer aan zet.
Dan moet ik even wifi uit zetten en weer aan zetten.
Welke BB heb jij? Denk dat ik maar eens 218 ga uitproberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
zie mijn eerdere post boven..

Ik heb RIL 218 en BB 502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
serhat schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:23:
[...]

6-12 uur vind ik echt te gek voor woorden. Ik gebruik het niet echt intensief, en normaliter haal ik toch vaak de 36 uur. Ik hoor dat de mensen die het echt intensief gebruiken 1 dag nog wel halen, maar dat snap ik dan wel nog, maar 6-12 bij semi-intensief gebruik is toch wel gek.

Je hebt al naar basebands en dergelijke gekeken? Of simpelweg een app die je hebt die zich niet aan de spelregels houdt?
Nee dat was de volgende stap na de installatie van de Custom Rom. Het eerste vermoeden is dat ik thuis zeer slecht ontvangst heb. Ik heb trouwens nu een (chinese) accu erin. Ik dacht dat mijn originele accu wellicht kapot was. Beiden hebben eenzelfde accurduur trouwens.
Er staat sinds de stockrom baseband 725 op, het is een koreaans toestel. Ik ga hier even het een en ander op researchen. Maar eigenlijk ben ik tevreden over ontvangst en spraakkwaliteit.

Wellicht dat mijn definitie van gebruik anders is:

Zwaar; games en film kijken is max 6 uur.

Semi-intensief; is een school/werk dag dus af en toe wat browsen, in de pauzes een spelletje en wat whatsappjes tot een max van 100 (als de 'vriendengroep' whatsapp weer ondergespamt wordt met onzin). Maximaal 12 uur.

Onder weinig verbruik versta ik een hele dag werken en alleen een aantal keer een oproep opnemen en een smsje max 5-10 minuten/sms voor beiden. 12-15 uur met een enkele uitschiet maar meer dan 15-18 haal ik nooit.

Wi-Fi staat 9/10 aan als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
chaba schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:15:
[...]

In CM9 kan je het interne geheugen terug vinden onder /mnt/emmc
En hoe geraak ik daar dan? Ik gebruik ES File Explorer, maar heb geen mogelijkheid om naar die locatie te gaan. Ook geprobeerd met Astra, zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
gerbenp schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:13:
[...]

Welke BB heb jij? Denk dat ik maar eens 218 ga uitproberen..
Ik had dit probleem ook (ook met MIUI) en ben daarom teruggegaan met CM7. Ik had nog niet de nieuwste SK geprobeerd maar de eerste van vorige week ergens.

Echt waardeloos... Had al meerdere basebands getest, ben benieuwd of jij het kan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
gebruik oi filemanager (standaard bij CM7) die komt er wel

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 22:51
Fire69 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:16:
[...]

En hoe geraak ik daar dan? Ik gebruik ES File Explorer, maar heb geen mogelijkheid om naar die locatie te gaan. Ook geprobeerd met Astra, zelfde probleem...
Ik gebruik altijd Root Explorer. Die komt er ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Thanx, daarmee lukt het inderdaad wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik draai alweer 3 dagen V20q van LG zelf. Blijkbaar zit er ook een nieuwe RIL & BB 725 in. Werkt tot nu toe wel mooi, enkel die interface ziet er echt niet uit... Ga nog even wachten tot een betere CM9 en dan blijf ik op CM9 :) .

EDIT:
Gisterenavond toch maar een CM9 ROM geflashed (NovaHD van op XDA) maar die kon me niet echt bekoren. Dus maar direct de SK3 geflashed, en hier ga ik nu ook op blijven. Komende builds flash ik er wel gewoon over... Misschien als de eerste officiele CM9 uit is dat ik deze dan even full wipe installeer.
Overigens wel de RIL 725 V20q Europe geinstalleerd via GetRIL. Werkt tot nu toe gewoon netjes.

Overigens, heb ik me houder voor in de auto omgebouwd voor op de motor. Je kan het hier even op het einde zien: http://youtu.be/6G3noeTsgiU?hd=1 .

[ Voor 54% gewijzigd door 430xlkod op 22-02-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Hoi mensen,
Op dit moment heb ik de laatste versie van CM7 op mijn 2x staan, ben erg tevreden over CM7. Nu heb ik sinds het begin al wel wat problemen gehad. Waar ik het meest last van heb is dat de telefoon uitvalt bij het opladen. Ik heb als eerste niks aan mijn baseband gedaan, toen had ik hier al last van, toen overgestapt op de 'koreaanse' BB, werd hier mijns inziens alleen erger door. Nu zit ik op BB 218, lijkt tot nu toe beter te gaan. Echter al wel een keer uitvallen meegemaakt. Nu las ik een bericht eerder in het forum dat iemand hetzelfde had als ik en toen een nieuwe kernel erop had gezet. Nu ben ik benieuwd wat een kernel precies doet. Wat is het precies? Is het deel van het besturingssysteem?
Op de firstpost staat hier niet zo veel over, vandaar mijn vraag.
Maakt het veel uit welke kernel je gebruikt?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
chevaid schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:15:
Wat is het precies? Is het deel van het besturingssysteem?

1. ja, het is het HART van een besturingsysteem, android draait standaard een linux kernel die gemodificeerd is voor onze mobielen.

2. niet echt tenzij je speciale dingen ermee wilt kunnen doen zoals overclocking of erg ontevreden bent met hoeveel crashes je hebt nu of andere negatieve dingen (batterijduur). dan zou je inprincipe een andere kunnen gebruiken en kijken of je je mobiel dan beter ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
chevaid schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:15:
Hoi mensen,
Op dit moment heb ik de laatste versie van CM7 op mijn 2x staan, ben erg tevreden over CM7. Nu heb ik sinds het begin al wel wat problemen gehad. Waar ik het meest last van heb is dat de telefoon uitvalt bij het opladen. Ik heb als eerste niks aan mijn baseband gedaan, toen had ik hier al last van, toen overgestapt op de 'koreaanse' BB, werd hier mijns inziens alleen erger door. Nu zit ik op BB 218, lijkt tot nu toe beter te gaan. Echter al wel een keer uitvallen meegemaakt. Nu las ik een bericht eerder in het forum dat iemand hetzelfde had als ik en toen een nieuwe kernel erop had gezet. Nu ben ik benieuwd wat een kernel precies doet. Wat is het precies? Is het deel van het besturingssysteem?
Op de firstpost staat hier niet zo veel over, vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt :)
Een kernel is de kern van je OS. Doet heel veel, waaronder device drivers, scheduling (welk proces krijgt nu prioriteit?) en nog veel meer. Als je kernel 'crasht', crasht ook je telefoon. Zie het als een soort van BSOD maar dan voor je mobiel, dus als er bugs te vinden zijn in je kernel kan dit zeker voor crashes zorgen. Let wel op dat custom kernels ook het probleem erger kunnen maken.

Dus ja, welke kernel je hebt maakt veel uit. Al is de standaard CM kernel vrij stabiel voor zover ik weet.
Ik zou eerder naar de baseband/RIL combinatie kijken. Er zijn zoveel basebands, en welke het beste werkt voor je toestel verschilt. Daar kom je alleen achter door simpelweg meerdere basebands te proberen.

Iig mijn specs nu (koreaanse versie):
CM9 SK2 (dit is de ICS-versie die nog niet zo lang uit is)
Default kernel (met de ironkrnl kreeg ik heel veel crashes)
baseband 0218 + ril 0218

Dit werkt bij mij tot nu toe heel stabiel, al gebruik ik het niet heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Dank voor de replies, het is me een stuk duidelijker geworden:)
In dat geval laat ik mn huidige config wel even zo, kijken hoe het in de toekomst gaat.
Met een stabiele CM9 ga ik daarvoor 8)

[ Voor 3% gewijzigd door chevaid op 22-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Helemaal mee eens wat hier boven gezegd wordt over kernels en basebands. Ik heb zelf weer hele goeie ervaringen met Vadonka's kernel (genaamd Etana, te vinden op XDA). Al clock je er niet mee over voelt mijn telefoon er toch beter mee aan. Hij loopt ook nooit vast tijdens het laden in tegenstelling tot de standaard CM7 kernel nog wel eens deed. Eerst had ik baseband 218, nu 824. Ik merk geen verschil in stabiliteit van mijn telefoon maar ik heb wel beter bereik. Het is van de ene kant jammer en van de andere kant leuk als je van prutsen met je telefoon houdt, maar voor velen is het verschillend welke baseband / kernel set-up het best werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft weer niet lang geduurd, ik ben die app drawer weer zat!
Nu hopen dat miui 4.0 snel komt..
Hopelijk is het batterij verbruik dan ook gelijk minder als in de miui van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Ik heb nu een sinds een paar dagen Cyanogenmod 9 op mn LG Optimus 2x speed draaien, werkt prima alleen af en toe nog wat buggy.
Ik heb er inmiddels een kernel op staan die een maximale kloksnelheid van 1504mhz toestaat, en nu vroeg ik me af of ik de functie die oa de kloksnelheid veranderd in android 4.0 (onder settings -> performance) ook uit kan zetten, zodat ik de kloksnelheid met een app kan regelen (Antutu CPU Master), want samen werkt dat niet lekker.
Oh, en als iemand nog een goede launcher zoekt voor Android 4.0, probeer dan eens Nova launcher.
Die kan net ff wat meer dan de normale launcher.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Inmiddels weer terug naar 2.3 omdat 4.0 met toch wat te buggy was.
Ik zit nu op de MoDaCo maar ik wil weer de MIUI rom er opzetten, alleen had ik daar altijd het probleem dat ik geen apps op mn sd kaartje kon zetten, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
install gentoo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
dus.. nog nieuws over onze 4.0 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Themperror schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:25:
dus.. nog nieuws over onze 4.0 rom?
Voor zover ik kan zien is arcee ook nog bezig voor ICS roms voor andere LG toestellen.. Het houdt hem wel bezig.

En jij bent nog niet van mij af trouwens... Gentoo als in de Gentoo linux distro? Vertel!? Gebruiken ze de kernel voor toestellen tegenwoordig ofzo of al dan niet geoptimaliseerd natuurlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door serhat op 02-03-2012 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:17
Hej, na zoeken heb ik het volgende:

is de nederlandsde spellingscontrole werkend op CM9.
via de 225 rom van cyanogenmod kan ik deze helaas niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik zou een ander toestenbord downloaden, bijvoorbeeld Touchpal.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik heb toen tijdens de Google '10-cent-voor-een-app'-acties, Swiftkey X gedownload. Ik vind het vrij fijn werken eerlijk gezegd. Het is handig fijn dat je meerdere talen tegelijkertijd aan kan zetten. Al kan dat vast ook met andere tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Kan ik DSP Manager ook in MIUI gebruiken, en zo ja hoe?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Remcom00 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:49:
Kan ik DSP Manager ook in MIUI gebruiken, en zo ja hoe?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1280695
Dynamic range compression zou het alleen normaliter niet doen, maar dat zou aan de framework liggen. Gezien MUIU gebaseerd is op CM is er wel een kans dat de framework delen die nodig zijn hiervoor er wel in zitten. Misschien gebruik je DRC niet eens. Iig, even link checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
serhat schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 07:30:
[...]
En jij bent nog niet van mij af trouwens... Gentoo als in de Gentoo linux distro? Vertel!? Gebruiken ze de kernel voor toestellen tegenwoordig ofzo of al dan niet geoptimaliseerd natuurlijk?
ja als in Gentoo linux distro
dat is een grapje dat ze vaak op /g/ maken (4chan) als er problemen zijn met iets (meestal windows of mac)
het was niet echt topic related :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Themperror schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:00:
[...]

ja als in Gentoo linux distro
dat is een grapje dat ze vaak op /g/ maken (4chan) als er problemen zijn met iets (meestal windows of mac)
het was niet echt topic related :P
Hah ok. Ik had direct gezocht erop, kwam wel een kernel tegen voor een LG versie waar 'gentoo' in de naam verwerkt was. Had gekund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik ben afgelopen week op wintersport geweest in Oostenrijk, en heb helemaal niet kunnen bellen met mijn toestel!!! Ik kon wel internetten via H verbinding, maar bellen vergeet het. Ik was onbereikbaar en als ik zelf wilde bellen was het altijd "netwerk bezet". Ik heb vervolgens handmatig op 2G geprobeerd, dan kreeg de andere wel een gemiste oproep van me, maar bij mij gebeurde er gewoon niks. Zowel automatische als handmatige registratie op verschillende netwerken maakte geen verschil. Gelukkig had ik nog een oude nokia. Sim erin > perfect!

Nou blijkt dus dat ik een koreaanse baseband, 824 gebruik. NIET doen! Als je googelt kom je op XDA veel meer berichten tegen van mensen die er ook problemen mee hebben in allerlei andere landen. Die baseband zit vol functies die alleen koreaanse providers ondersteunen, en zorgt op veel europese netwerken voor het niet functioneren ervan. Zwaar irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je moeilijk de schuld voor bij LG of het toestel leggen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nee dat doe ik ook niet hoor, het is meer een tip voor iedereen die denkt dat BB824 zo geweldig is. In nederland, oke, daar isie prima. Maar pas dus op als je op vakantie gaat.

En overigens ben ik het niet helemaal met je eens, want ik heb een koreaans toestel. Als ik een P990 baseband erop heb (bijvoorbeeld 218), heb ik problemen die anderen met een Europees toestel niet hebben. Bijvoorbeeld een weg vallende dataverbinding of storing op 2G telefoonverbinding. Met de koreaanse SU660 basebands zijn die problemen minder, maar die zijn weer niet gemaakt voor onze providers.

Maar ja hoe leg je LG zo iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zijn er eigenlijk wel mensen hier met een Europees model? Ik heb ook gewoon eentje uit Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 19-09 14:00
justin_ti schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:02:
Ik ben afgelopen week op wintersport geweest in Oostenrijk, en heb helemaal niet kunnen bellen met mijn toestel!!! Ik kon wel internetten via H verbinding, maar bellen vergeet het. Ik was onbereikbaar en als ik zelf wilde bellen was het altijd "netwerk bezet". Ik heb vervolgens handmatig op 2G geprobeerd, dan kreeg de andere wel een gemiste oproep van me, maar bij mij gebeurde er gewoon niks. Zowel automatische als handmatige registratie op verschillende netwerken maakte geen verschil. Gelukkig had ik nog een oude nokia. Sim erin > perfect!

Nou blijkt dus dat ik een koreaanse baseband, 824 gebruik. NIET doen! Als je googelt kom je op XDA veel meer berichten tegen van mensen die er ook problemen mee hebben in allerlei andere landen. Die baseband zit vol functies die alleen koreaanse providers ondersteunen, en zorgt op veel europese netwerken voor het niet functioneren ervan. Zwaar irritant!
klopt, dit is echter alleen het geval als je hem installeerd met een matching RIL. ik draai op dit moment prima op 824bb met 218 RIL, afgelopen week toen ik ook in oostenrijk zat heb ik dus prima kunnen bellen. :) bijkomende voordeel hier is dat ik het met de 824 baseband icm met 218 RIL met redelijk zwaar gebruik ruim 20 uur uithoudt op CM9 SK2 (502 wel matching draaide hier en in frankrijk, duitsland, engeland en oostenrijk overigens ook wel erg goed.)

[ Voor 3% gewijzigd door eniux op 05-03-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hee das nog wel een goeie. Ik heb wel meerdere RIL's geïnstalleerd, maar ik was het eigenlijk zo zat dat ik er niet bij heb gereboot maar meteen na installatie van 218 RIL heb gebeld (en wederom netwerk bezet melding kreeg). Moet dat na het installeren van een nieuwe RIL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb onlangs BB+RIL 725 (v10d) geinstalleerd, omdat ik lees dat deze combinatie de beste accu-duur geeft.

Helaas kan ik niet zeggen dat mijn accu-duur beter geworden is, maar wel heb ik een veel slechtere gesprekskwaliteit.
Het geluid wordt namelijk behoorlijk versterkt, wat best irritant is.

Ik draai nu de Nova HD Plus RC5-13, maar daarvoor had ik het ook al met verschillende ICS roms.

Welke BB+RIL raden jullie aan i.s.m. ICS ?
(ik heb trouwens ook een Koreaans model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Laatst online: 19-09 19:40
ik heb de 1120 BB + de 725 (v10D) ril.

Deze combo werkt "degelijk". Helaas nog steeds ongeveer 5% batterij drain per uur. Weet ook niet waaraan het ligt.

Dat was met een eerdere versie van Nova. Heb het nog niet met RC5-13 getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Sheppie schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:10:
ik heb de 1120 BB + de 725 (v10D) ril.

Deze combo werkt "degelijk". Helaas nog steeds ongeveer 5% batterij drain per uur. Weet ook niet waaraan het ligt.

Dat was met een eerdere versie van Nova. Heb het nog niet met RC5-13 getest
Is die 5% drain met 2G of 3G aan ?
En hoe is jouw gebruik ? gebruik je de telefoon zwaar of gemiddeld ?
(ik ben namelijk een rustige/gemiddelde gebruiker, bel bijna nooit maar zit wel af en toe op internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Laatst online: 19-09 19:40
Ik heb m dan op 3G staan.

Ik ben op zich niet echt een zware gebruiker (denk ik). Luister zo'n 2uur per dag muziek, verstuur een paar whatsapp berichten. Zodra ik thuis ben of op school ben zet ik mijn wifi aan, om 1 of andere reden kan ik langer doen met de batterij op die manier, best vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Sheppie schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:16:
Ik heb m dan op 3G staan.

Ik ben op zich niet echt een zware gebruiker (denk ik). Luister zo'n 2uur per dag muziek, verstuur een paar whatsapp berichten. Zodra ik thuis ben of op school ben zet ik mijn wifi aan, om 1 of andere reden kan ik langer doen met de batterij op die manier, best vreemd
Wanneer je WiFi verbinding hebt kan de 3G worden uitgeschakeld, dat scheelt. In ieder geval als je de uitbreiding Toggle 2G hebt geïnstalleerd (weet niet of hij het standaard doet).

[ Voor 0% gewijzigd door Canis Lupus op 06-03-2012 10:23 . Reden: Typo's ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik had onder CM7 wel Toggle2G, maar volgens mij werkt deze niet onder CM9 (tenminste bij mij niet).

Ik heb normaal altijd 2G aan staan, terwijl ik thuis of op de zaak ben. Daar heb ik standaard wifi aan staan.

Ik zal BB 1120 toch eens gaan proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 19-09 14:00
justin_ti schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:19:
Hee das nog wel een goeie. Ik heb wel meerdere RIL's geïnstalleerd, maar ik was het eigenlijk zo zat dat ik er niet bij heb gereboot maar meteen na installatie van 218 RIL heb gebeld (en wederom netwerk bezet melding kreeg). Moet dat na het installeren van een nieuwe RIL?
Ik snap wat je bedoeld, ik heb ook wel eens op werk gestaan nadat ik een nieuwe baseband ril combo heb geprobeert en kwam er toen achter dat ik niet kon bellen of gebelt worden. altijd eerst even rebooten dan weet je direct of ie goed werkt :*)

heb nu overigens wel een probleem ontdekt bij mijn baseband ril combo(824/218), ik kan geen service nr's bellen met een geautomatiseerd systeem op de achtergrond (woning coorporatie) dus nu ga ik weer verder zoeken. 725Q eens proberen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Fire69 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:23:
Zijn er eigenlijk wel mensen hier met een Europees model? Ik heb ook gewoon eentje uit Korea.
Ja, ik heb er een.
Ik zet er nu weer Nova HD Plus RC6-15 op.
Laatst al even getest, erg snel en zuinig, en de Aroma installer is heel erg handig.
E: Fijn, nu komt ie niet verder dan het boot screen, maar even opnieuw flashen.

[ Voor 15% gewijzigd door Remcom00 op 06-03-2012 19:04 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:02:
[...]

Ja, ik heb er een.
Laatst al even getest, erg snel en zuinig, en de Aroma installer is heel erg handig.
Ik heb hem er ook even opgehad.
Maar bij mij was die niet snel en zeker niet zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Hij is pas in de Alpha, en word bijna dagelijks geupdate.
Krijg alleen de wifi niet werkend dus ik ben weer terug naar MIUI.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
[...]

Ja, ik heb er een.
De meeste die er snel bij waren met bestellen hebben een versie uit Korea. De latere versies zijn uit Duitsland. Zo heb ik het tot nu toe begrepen.

Nooit geweten dat een RIL zo veel verschil kan maken! Ik ben gewoon niet geduldig genoeg geweest om mijn telefoon tussentijds te rebooten.

Had 0725 RIL erop, maar kreeg een vraagteken in mijn acculogo en geen bereik. Heb nu de 0622 Vodafone RIL geinstalleerd in de hoop dat deze wel goed werkt. Volgende keer neem ik een laptop mee op vakantie met de benodigde Baseband en smartflash, mocht het weer niet lukken om te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
Ik heb sinds kort problemen met wifi: meestal blijft hij hangen bij 'Connecting...'. Ik heb al van alles geprobeerd: verschillende KANGs (ik gebruik temasek's CM7-KANGs), verschillende RILs, verschillende basebands, verschillende kernels, maar het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

EDIT: Lijkt erop dat met zelfde baseband/RIL in MIUI wifi het prima doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Nova163 op 07-03-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Laatst online: 20-09 14:03
Nova163 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:34:
Ik heb sinds kort problemen met wifi: meestal blijft hij hangen bij 'Connecting...'. Ik heb al van alles geprobeerd: verschillende KANGs (ik gebruik temasek's CM7-KANGs), verschillende RILs, verschillende basebands, verschillende kernels, maar het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

EDIT: Lijkt erop dat met zelfde baseband/RIL in MIUI wifi het prima doet.
Draai cm7 laatste nightly en overal doet mn wifi het prima, maar bij het wifi van mn ouders heb ik die fout ook redelijk vaak. Andere telefoons hebben ook vaak moeite met het netwerk bij mn ouders, maar laptops hebben er geen last van. Dus misschien dat het probleem niet in de telefoon zit, maar in je netwerk.
Doet je telefoon het op andere netwerken wel altijd goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hejkompas schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:12:
[...]
Dus misschien dat het probleem niet in de telefoon zit, maar in je netwerk.
Doet je telefoon het op andere netwerken wel altijd goed?
Ik was onlangs bij een vriend van mij en daar lag het ook aan het netwerk. Schijnen genoeg mobieltjes daar er last van te hebben. Reconnecten hielp vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Iemand die de 'onofficiele' CM9 builds al heeft geprobeerd? Laatste is van 10 maart las ik.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525354

Even binnnekort maar naar kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenneke
  • Laatst online: 01-05-2022
Heb CM9 op mijn telefoon. Nu heb ik deze verkocht aan een vriendin en zij wil de CM9 erop laten staan.
Weet iemand hoe ik al mijn persoonlijke gegevens etc. kan wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
frenneke schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:36:
Heb CM9 op mijn telefoon. Nu heb ik deze verkocht aan een vriendin en zij wil de CM9 erop laten staan.
Weet iemand hoe ik al mijn persoonlijke gegevens etc. kan wissen?
Systeeminstellingen -> Back-up maken en opnieuw... -> Fabrieksinstellingen terug

Dit zou als het goed is alle persoonsgegevens moeten wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenneke
Oké, en dan blijft cm er gewoon op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
frenneke schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:50:
Oké, en dan blijft cm er gewoon op staan?
Ja, het verwijderd alleen de instellingen en persoonlijke gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenneke
Revertive, bedankt voor je antwoord. Heb ik nog een vraagje...
Ik wil graag mijn sd kaartje behouden. Heeft de telefoon bestandjes nodig op de kaart (cwm etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
frenneke schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:28:
Revertive, bedankt voor je antwoord. Heb ik nog een vraagje...
Ik wil graag mijn sd kaartje behouden. Heeft de telefoon bestandjes nodig op de kaart (cwm etc.)?
Nee, zonder SD kaart werkt de telefoon gewoon. De SD kaart is er alleen voor extra opslag ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een Nederlandse Handleiding maken van het updaten naar V20Q want het lukt mij ook niet helemaal... Ben een beetje een DUMMIE!!!! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, ik heb er een.
Ik heb hem gisteren getest.. Erg snel, dat moet ik toegeven.. Maar ik ben toch weer terug naar cm7

hij is me toch net ff te buggy. Grootste nadeel is het uitzetten van de 3G, dit gaat moeizaam en het 2g/3g toggle script werkt niet, veel FC's, reageert af en toe niet op aanrakingen maar het grootste probleem wat er speelt (en is ook bekend bij de devvers, Hij valt bij nogal veel mensen uit tijdens het opladen 's nachts...

Voordelen overigens, start onwijs snel op, gezichtsherkenning werkt goed, panorama functie van de camera is grappig, galerij vind ik mooier en de hele look and feel vind ik echt geweldig.. Het lijkt wel meer af nu, lettertype is ook mooi

Die aroma installer is ook super.. Dat mogen ze van mij wel standaard maken.

Ik wacht dus even een flink aantal nightlies af totdat deze probs eruit zijn.. Een paar bugs kan ik mee leven maar dit was toch te gortig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Draai sinds begin van uitgave al de RC9-18 en kan er niets op aanmerken behalve:
- Video opname functie werkt niet (is bekend)
- Chrome heeft af en toe een FC (is bekend)
- Auto-rotate werkt soms tegen op het programma dat open staat (die krijg dan een FC)
- Sygic GPS werkt niet (Navfree wel)
- Silent hours werkt niet (of toch bij mij niet)

Voor de rest nog niet ervaren maar gebruik hem als dagelijks ROM en geen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:27:
Draai sinds begin van uitgave al de RC9-18 en kan er niets op aanmerken behalve:
- Video opname functie werkt niet (is bekend)
- Chrome heeft af en toe een FC (is bekend)
- Auto-rotate werkt soms tegen op het programma dat open staat (die krijg dan een FC)
- Silent hours werkt niet (of toch bij mij niet)

Voor de rest nog niet ervaren maar gebruik hem als dagelijks ROM en geen klagen.
Ook geen BSOD's tijdens het opladen? Of laat je het scherm aanstaan tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
ik heb net deze (rc11) er op gezet en het werkt best wel goed tot nu toe :) maar ik wil ook graag kunnen overklokken maar de goede "govenor" heeft hij niet kan ik zo iets er ook los op zetten ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1508492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:14:
[...]

Ook geen BSOD's tijdens het opladen? Of laat je het scherm aanstaan tijdens het opladen?
Nog geen enkele keer gehad gek genoeg. En heb hem al vaak 's nachts opgeladen... Ik laat hierbij dan niet het scherm aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
430xlkod schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:27:
Bij mij werkt Sygic wel gewoon hoor.
Heb hier 11.2.5 draaien.
En ik heb Nova HD Plus 7-17 draaien,

[ Voor 8% gewijzigd door speedme op 19-03-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
knoffy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:26:
ik heb net deze (rc11) er op gezet en het werkt best wel goed tot nu toe :) maar ik wil ook graag kunnen overklokken maar de goede "govenor" heeft hij niet kan ik zo iets er ook los op zetten ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1508492
Dat kan door een nieuw kernel te flashen. Echter, moet deze wel compatible zijn met je rom. Gezien het gebaseerd is op CM9, is de kans groot dat de kernels die voor CM9 bedoeld zijn, hiervoor ook wel werken.

Vergeet niet te backuppen voor het geval dat de kernel een bootloop veroorzaakt. Kan je altijd weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door serhat op 19-03-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
speedme schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:48:
[...]

Bij mij werkt Sygic wel gewoon hoor.
Heb hier 11.2.5 draaien.
En ik heb Nova HD Plus 7-17 draaien,
Heb er nu ook 11.2.6 op staan. Blijkbaar is er pas ICS support van de 11.2.5 wat dus verklaarde waarom mijn oude 11.0.2 niet werkte :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik krijg mn Youtube app met CM7 en MIUI maar niet aan de praat.
Ik heb al geprobeerd om de rom opnieuw te flashen, maar dat werkt niet.
Hij werkt wel bij CM9 based roms (MIUI en Nova HD), maar die zijn me nog te buggy.
Ik krijg meestal geen foutmelding, en ik weet zo even niet welke er komt als ik m wel krijg.

hoidoei

Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste