ok ik zie het al. Had niet opgelet. Moet de gaps hebben van 20121212.
Verwijderd
Lekker dan. Toetsenbord werkt niet. Kan hooguit twee letters typen. Zal alles weer wipen en opnieuw installeren.
Geen verschil. Beetje vreemd. Kan probleemloos mn gmail adres invoeren maar daarna in meerdere applicaties kan ik niet meer dan twee letters invoeren.
Ik ga dus weer terug naar de stable
Geen verschil. Beetje vreemd. Kan probleemloos mn gmail adres invoeren maar daarna in meerdere applicaties kan ik niet meer dan twee letters invoeren.
Ik ga dus weer terug naar de stable
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 00:54 ]
Bekend probleem; Alternatief keyboard installeren.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
Ok dan ga ik m nog eens proberen.timovd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 07:54:
Bekend probleem; Alternatief keyboard installeren.
Waar vind ik change releases van de laatste cm10?
Dat toetsenbordprobleem treedt enkel op bij CM 10.1. Als je het bij CM 10 hebt, dan is het omdat je de verkeerde gapps hebt geïnstalleerd (je moet die voor Android 4.1 hebben, niet die voor Android 4.2).
offtopic:
@Jeroen71:
Gebruik voor zover mogelijk de edit-knop om je eerdere post aan te vullen, mits er nog geen reactie op je post is geweest.
@Jeroen71:
Gebruik voor zover mogelijk de edit-knop om je eerdere post aan te vullen, mits er nog geen reactie op je post is geweest.
Advies gevraagd, ik heb 2 P990 telefoons, beide met exact dezelfde configuratie, de Rom van Pengus.
De ene foon doet het prima, de andere knalt er regelmatig uit met een reboot.
Nou denk ik dat het aan de interne SD-card ligt, dat deze niet helemaal meer goed is.
Iemand enig idee of dit juist zou kunnen zijn en hoe dit te fixen is?
De ene foon doet het prima, de andere knalt er regelmatig uit met een reboot.
Nou denk ik dat het aan de interne SD-card ligt, dat deze niet helemaal meer goed is.

nvflash al een keertje gedaan om alles helemaal terug te zetten? Dit zou ook bepaalde partities moeten formatteren.. wat ook kan helpen mits je interne SD gaar doet..
Als hij echt kapot is, dan heeft het weinig nut ben ik bang.
Als hij echt kapot is, dan heeft het weinig nut ben ik bang.
Er zijn meerdere dingen die invloed kunnen hebben. Begin sowieso met een clean systeem. Een unbrick rom is een goed begin zoals Serhat al zei. Download altijd de laatste nightly of stable van Pengus.Rode76 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 15:47:
Advies gevraagd, ik heb 2 P990 telefoons, beide met exact dezelfde configuratie, de Rom van Pengus.
De ene foon doet het prima, de andere knalt er regelmatig uit met een reboot.![]()
1) Bij het installeren van een rom moet je eerst het volgende doen. Wipe Data (factory reset) EN mounts and storage > format system! Dat laatste is echt cruciaal omdat het OS anders niet wordt gewist en er dus allerlei bestanden in blijven staan als je wisselt naar een andere rom.
2) De baseband! CM10 gebruikt de RIL van 28g en de baseband van v30a is aangeraden. Als er een hele andere baseband op staat dan gaan er dingen mis. De RIL moet je niet aanzitten, dus dat wordt de BB updaten.
3) Installeer CPU adjuster en wees er zeker van dat je het systeem niet overgeklokt hebt boven de 1GHz. Als het verholpen is door hem op 1GHz te laten draaien moet je bij het overclocken de voltages licht verhogen.
Word hier helemaal gek. Krijg mn 2X niet terug naar stock. Er draait V20L op (destijds erop geflashed). Ik heb de handleiding van de SP gevolgd en andere manieren via internet (nvflash). Als ik de volgorde uit de SP volg dan krijg ik gewoon een 'error'. Geen touw aan vast te knopen.
Hele telefoon mag gecleared worden. Nog enige tips hoe ik de flash kan doen.
(mn doel is trouwens helemaal terug te gaan naar de LG rom en dan kunnen updaten via de standaard LG updater).
Hele telefoon mag gecleared worden. Nog enige tips hoe ik de flash kan doen.
(mn doel is trouwens helemaal terug te gaan naar de LG rom en dan kunnen updaten via de standaard LG updater).
Ik zou deze stappen volgen. Als NVFlash volgens deze tutorial niet lukt is er waarschijnlijk wat mis met de software op je PC, misschien even firewall en virusscanner uitzetten. Een andere usb kabel of andere poort gebruiken kan je ook nog proberen. Met deze maak je hem 100% stock zoals je hem gekocht hebt.
http://www.modaco.com/top...ated-1300166062-15032011/
Ondanks het feit dat smartflash in de TS staat heb ik er echt een hekel aan gekregen! Ga je je toestel verkopen trouwens? Dan heb ik nog wel een potentiele koper en hoef je hem ook niet terug te flashen!
Ondanks het feit dat smartflash in de TS staat heb ik er echt een hekel aan gekregen! Ga je je toestel verkopen trouwens? Dan heb ik nog wel een potentiele koper en hoef je hem ook niet terug te flashen!
[ Voor 20% gewijzigd door justin_ti op 13-03-2013 10:38 ]
Die link die je geeft heb ik gister volgens mij al geprobeerd, maar ik ga het nog een keer proberen ergens deze week.justin_ti schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:11:
Ik zou deze stappen volgen. Als NVFlash volgens deze tutorial niet lukt is er waarschijnlijk wat mis met de software op je PC, misschien even firewall en virusscanner uitzetten. Een andere usb kabel of andere poort gebruiken kan je ook nog proberen. Met deze maak je hem 100% stock zoals je hem gekocht hebt.
Ga verder mn toestel (nog) niet verkopen. Mn vriendin heeft nu WindowsPhone en wilt een keer android proberen. Maar ben benieuwd of ze het wat vind. Tuurlijk heeft android meer apps etc maar die windows phone van haar is wel rock solid en stabiel. (mocht ze m toch niets vinden neem ik wel contact op)
Een beetje offtopic, maar je vergelijkt nu je 2X (LG stuff wat het onstabiel maakt) met Windows Phone. Ik zou Android in zijn algemeenheid vergelijken met Windows Phone. Anders is het appels met peren vergelijken.
Dat haalt natuurlijk niet weg dat Windows Phone als OS vrij goed werkt van wat ik heb vernomen.
Dat haalt natuurlijk niet weg dat Windows Phone als OS vrij goed werkt van wat ik heb vernomen.
op de een of andere manier wordt DM1.4 me toch wat te traag de laatste dagen, had die problemen in de 1e maand na update niet. Iemand een tip hoe dit te verhelpen is?
Of raden jullie een overstap naar een nieuwe rom aan. Wat zijn goede, stabiele, nieuwe versies?
Of raden jullie een overstap naar een nieuwe rom aan. Wat zijn goede, stabiele, nieuwe versies?
Ik heb nu CM10, ben ik erg blij mee, erg snel, vloeiend en stabiel.
enige nadeel is de wifi drain die er nog steeds in zit. met wifi aan is batterij al in de middag leeg
enige nadeel is de wifi drain die er nog steeds in zit. met wifi aan is batterij al in de middag leeg
Gebruiken jullie wel de Kowalski Kernel? Met wifi verbruikt de batterij ongeveer 0,5% per uur! Ik ben er nog niet helemaal uit welke rom ik het best vind. Ik had PA, CM10 en DMX, maar ik vind ze allemaal op een andere manier goed. CM10 en PA zijn heel vluchtig en snel maar komen ook weer tekort (soms wordt de boel te traag omdat het geheugen volloopt en ik vind het internet om een vage reden veel sneller op Stock gebaseerde roms).michiel1995 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:55:
Ik heb nu CM10, ben ik erg blij mee, erg snel, vloeiend en stabiel.
Ik zit nu op de CivZ rom, gebaseerd op stock. Net zoiets als DMX, maar die ontwikkelaar is gestopt.
Als je telefoon traag wordt kan ik het volgende aanraden:
- installeer de kowalski kernel, laatste nightly is stabiel genoeg
- wis even de cache en dalvik cache bij het installeren
- Gebruik de app greenify om je telefoon snel te houden als hij langdurig aan staat zonder reboots, greenify zet bepaalde apps in een soort hibernation mode, geen taskkiller maar iets vriendelijker. Waar taskkillers alleen maar zorgen voor een hoger batterij gebruik en langere start-up tijden van apps, doet greenify dat niet.
Thanks voor de tips, ook maar eens proberen. Greenify zojuist geinstalleerd en ga de Kowalski Kernel van Pengus ook maar eens even uitproberen.justin_ti schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Als je telefoon traag wordt kan ik het volgende aanraden:
- installeer de kowalski kernel, laatste nightly is stabiel genoeg
- wis even de cache en dalvik cache bij het installeren
- Gebruik de app greenify om je telefoon snel te houden als hij langdurig aan staat zonder reboots, greenify zet bepaalde apps in een soort hibernation mode, geen taskkiller maar iets vriendelijker. Waar taskkillers alleen maar zorgen voor een hoger batterij gebruik en langere start-up tijden van apps, doet greenify dat niet.
Een vraagje: Er is een versie voor de oude en de nieuwe bootloader. Hoe kan ik zien welke ik draai? Heb geen idee namelijk en ben redelijk nieuw wat betreft custom roms. (Ik heb CM10.1 via clockworkmod geinstalleerd, versie van 17 maart j.l.)
Moet je daarnaast perse je cache wissen bij het installeren van een nieuwe kernel? Ofterwijl, telefoon opnieuw instellen. Niet zo'n probleem, heb titanium backup, maar toch fijner als het niet hoeft.
Ik kan de Kowalski kernel ook van harte aanbevelen. Batterij duur is echt enorm verbeterd sinds ik deze kernel draai!
Je cache/dalvik cache wissen wist niets van je apps of data, dus Titanium backup is niet nodig (hoewel het natuurlijk wel aanbevolen is om een nandroid backup te maken, just in case).
Je cache/dalvik cache wissen wist niets van je apps of data, dus Titanium backup is niet nodig (hoewel het natuurlijk wel aanbevolen is om een nandroid backup te maken, just in case).
@Aeonis, De officiele CM10.1 draait op de oude BL.
Cache wissen is niet gelijk aan een factory reset.
Cache wissen is niet gelijk aan een factory reset.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Cache wissen hoeft niet omdat het niks met de kernel te maken heeft maar het kan wel een soort (placebo-like) fresh/clean gevoel meegeven als je de caches.
Overigens:
- cache wipen is altijd voldoende, dalvik cache is een map binnen ../cache dus wordt ook gewist.
Je hebt:
-system (rom)
-data (apps en instellingen)
-cache (bestanden die het systeem vooraf laadt om m sneller te maken)
Wil je een full wipe, dan moet je 2 dingen doen vanuit recovery: factory reset en mounts&storage>format system.
Overigens:
- cache wipen is altijd voldoende, dalvik cache is een map binnen ../cache dus wordt ook gewist.
Je hebt:
-system (rom)
-data (apps en instellingen)
-cache (bestanden die het systeem vooraf laadt om m sneller te maken)
Wil je een full wipe, dan moet je 2 dingen doen vanuit recovery: factory reset en mounts&storage>format system.
Thanks voor de info!
Was met cache in de war door de Rom Manager van CWM, die bied bij het installeren van een rom de optie: Wipe data & cache, dan moet je dus wel alles opnieuw installeren. Waarschijnlijk kan ik vanuit de recovery modus wel alleen cache wissen.
Ga nu de Kowalski Kernel proberen. Wat betreft Greenify kan ik dit iedereen aanraden, mijn telefoon lijkt een stuk sneller/responsiever te zijn geworden door apps te "greenifyen" die niet in de achtergrond te hoeven draaien. Alleen apps als whatsapp, facebook e.d. mogen dat nog.
Was van plan om een nieuwe telefoon te kopen, omdat de O2X me te langzaam was, maar ik denk dat ik toch nog even blijf hangen
Was met cache in de war door de Rom Manager van CWM, die bied bij het installeren van een rom de optie: Wipe data & cache, dan moet je dus wel alles opnieuw installeren. Waarschijnlijk kan ik vanuit de recovery modus wel alleen cache wissen.
Ga nu de Kowalski Kernel proberen. Wat betreft Greenify kan ik dit iedereen aanraden, mijn telefoon lijkt een stuk sneller/responsiever te zijn geworden door apps te "greenifyen" die niet in de achtergrond te hoeven draaien. Alleen apps als whatsapp, facebook e.d. mogen dat nog.
Was van plan om een nieuwe telefoon te kopen, omdat de O2X me te langzaam was, maar ik denk dat ik toch nog even blijf hangen
Ik kan na 5 minuten lezen nog niet vinden HOE je deze moet installeren. Ik draai nu de flexict (android ICS, beetje uitgekleed).Mottebelke schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:20:
Ik kan de Kowalski kernel ook van harte aanbevelen. Batterij duur is echt enorm verbeterd sinds ik deze kernel draai!
Kan ik de release newbl pakken en op de sd zetten, en die dan met clockworkmodrecocry erop zetten?
Of zijn de nightlyes nog sterk verbeterd in de afgelopen week?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ja, dat is de beste versie voor jouw ROM.leuk_he schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:44:
Kan ik de release newbl pakken en op de sd zetten, en die dan met clockworkmodrecocry erop zetten?
Gewoon even de zip op de SD zetten, rebooten naar CWM en dan "install ZIP from SD card" kiezen. Je zip file selecteren en installeren. Daarna rebooten en je bent klaar.
Oke ik ben er uit, de snelste combi voor mij op dit moment. Ik was nogal aan het wisselen tussen ICS Django Manouche X en CM10 based roms, maar dit is toch duidelijk de winnaar:
-Paranoid Android build 08 (de nieuwste)
-Tony P memory addon (beter geheugenbeheer)
-Gapps lite gapps-jb-20121017-KonstaKANG.zip
-ICS LG camera voor CM10 v3
-Kowalski Kernel EXP114
Opstarten, titanium backup downloaden en installeren, Holo Launcher HD of Nova launcher installeren:
-Experia launcher weggooien (is niet vloeiend)
-Performance Control weggooien met Titanium Backup (clockt niet goed over)
Play Store
- CPU Adjuster (speciaal voor de tegra 2 geupdate, klokt beide cores goed over)
- Greenify
- Je ontbrekende google apps zoals gmail en maps zelf naar keuze downloaden. Je kunt ze nu wel greenify'en als je ze zelf download uit de play store, vandaar dat ik de lite gapps aanraadt! Dan heb je praktisch alleen de playstore en de agenda.
Nog wat handige instellingen:
- Kowalski Manager openen (de kernel app die erbij geleverd wordt)
> PSP batterijstand en wakker energiebeheer aanzetten. Als je geen appjes meer binnen krijgt dan kan je router de spaarstand niet aan, maar dit is vrij uniek. Nu is het wifiverbruik ongeveer 1% per uur.
> Dynamic fsync aanzetten als je na een aantal dagen geen freezes hebt gehad. Dit geeft een enorme boost, maar bij een freeze verlies je data. Tegenwoordig is het veilig om dit aan te zetten.
- CPU adjuster: druk op menu en kies voor set state on the fly en stel je clockspeeds in. Je kunt deze vervolgens opslaan en een nieuw profiel aanmaken.
Alle downloads en meer kun je hier vinden:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002
-Kowalski Kernel EXP114
Opstarten, titanium backup downloaden en installeren, Holo Launcher HD of Nova launcher installeren:
Play Store
- Greenify
- Je ontbrekende google apps zoals gmail en maps zelf naar keuze downloaden. Je kunt ze nu wel greenify'en als je ze zelf download uit de play store, vandaar dat ik de lite gapps aanraadt! Dan heb je praktisch alleen de playstore en de agenda.
> PSP batterijstand en wakker energiebeheer aanzetten. Als je geen appjes meer binnen krijgt dan kan je router de spaarstand niet aan, maar dit is vrij uniek. Nu is het wifiverbruik ongeveer 1% per uur.
> Dynamic fsync aanzetten als je na een aantal dagen geen freezes hebt gehad. Dit geeft een enorme boost, maar bij een freeze verlies je data. Tegenwoordig is het veilig om dit aan te zetten.
- CPU adjuster: druk op menu en kies voor set state on the fly en stel je clockspeeds in. Je kunt deze vervolgens opslaan en een nieuw profiel aanmaken.
@ Justin_ti. Bedankt voor de uitgebreide post! Zojuist eenzelfde install gedaan en het werkt allemaal vlekkeloos tot nu toe.
Noot. Gapps lite gapps-jb-20121017-KonstaKANG.zip : het gaat hier specifiek om dit bestand: "gapps-jb-20121017-KonstaKANG.zip" (+/- 15 MB)
Noot. Gapps lite gapps-jb-20121017-KonstaKANG.zip : het gaat hier specifiek om dit bestand: "gapps-jb-20121017-KonstaKANG.zip" (+/- 15 MB)
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Klopt, ik heb m uit het topic van de PA rom:Bebob_NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:40:
@ Justin_ti. Bedankt voor de uitgebreide post! Zojuist eenzelfde install gedaan en het werkt allemaal vlekkeloos tot nu toe.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097807
Daar staat ook een link naar een werkende GTalk + video (een losse zip die je gewoon naast de gapps kunt flashen).
@Justin_ti
Is jouw combi beter dan: "P A C ALL IN 1" van Metallica?
Of heb je dit niet uitgetest? Ik draai nu de ROM en Kernel van Pengus, de laatste. Op zich loopt het systeem prima.
Is de update de moeite waard?
Of heb je dit niet uitgetest? Ik draai nu de ROM en Kernel van Pengus, de laatste. Op zich loopt het systeem prima.
Ik gebruik nu Tonyp's Paranoid Android 2.6 build 8,
werkt erg snel, en heel stabiel. ondanks dat ik nieuwste (stable) kowalski kernel heb,
is batterij na zo'n 10 uur leeg zonder wifi, met wifi zelfs al na zo'n 8 uur.
Juicedefender haalde vrij weinig uit, scheelde bijna niks.
Op gingerbread roms haalde ik toch minstens de 15 uur
werkt erg snel, en heel stabiel. ondanks dat ik nieuwste (stable) kowalski kernel heb,

[ Voor 9% gewijzigd door michiel1995 op 22-03-2013 10:09 . Reden: iets toegevoegd ]
Ik gebruik nu al een paar weken DM 1.4 X met kowalski kernel, en werkt hier super. Accu houd het anderhalve dag uit, met wifi permanent aan. Alles loopt ook erg snel en vloeiend. Jammer dat m'n HDMI poort dood is
---RAWE CEEK!!!---
Ik heb de PAC rom niet getest! Ik denk dat deze PA rom net zo snel is als die van Pengus. Ik wacht eigenlijk op de nieuwe rom van TonyP, aangezien hij die helemaal zelf gaat maken from scratch, en dit toch weer een soort port is van CM10. CM10 schijnt zo vol met bugs en slordigheden te zitten dat het eigenlijk jammer is,Rode76 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:29:
@Justin_ti
Je kunt nog wel proberen deze te verbeteren. Bij instellingen > performance > geheugenbeheer moet je purgeable assets nog even aanzetten. De rom van pengus en PA ondersteunen dit en het schijnt beter te zijn voor apparaten met weinig geheugen.
@michien1995, dan moet je kijken waar het stroomverbruik vandaan komt. Installeer Better Battery Stats anders eens, daarmee kun je echt alles analyseren en zien welke apps dingen van jouw batterij vergen. En een kernel installeren wil nog niet zeggen dat je telefoon optimaal is. En 10 uur, is dat met 3 uur scherm aan? Of 10 uur met het scherm uit. In principe moet een idle verbruik van 2% haalbaar zijn met alle sync aan. Zowel op WiFi als mobiel netwerk. Ik zou wel de laatste nightly installeren, want die is inmiddels al aardig stable en bevat heel veel verbeterdingen.
Ook CPU adjuster updaten naar 2.9.0, er zat een grote fout in waardoor de processor niet altijd in slaap kwam en de accu leeg trok.
Ik heb de zip uit deze post geflasht:
http://forum.xda-develope...?p=35809359&postcount=315
Nu zie ik de interne SD card niet meer en krijg ik constant de melding dat de SD card vol zit en ik geen foto's meer kan maken, terwijl er nog ruimte genoeg op zit.
Op rootexplorer zie ik helemaal geen SD card meer, intern of extern.
Zeer irritant.
Iemand een idee hoe ik hiervan af kom?
http://forum.xda-develope...?p=35809359&postcount=315
Nu zie ik de interne SD card niet meer en krijg ik constant de melding dat de SD card vol zit en ik geen foto's meer kan maken, terwijl er nog ruimte genoeg op zit.
Op rootexplorer zie ik helemaal geen SD card meer, intern of extern.
Zeer irritant.
Iemand een idee hoe ik hiervan af kom?

Dus het probleem was in eerste instantie dat je de SD kaart niet meer zag en toen heb je die zip geflashed? Of andersom? Welke rom draai je, welke bootloader?
/etc/*tab (bij mij heet hij vold.fstab) editen en zorgen dat er in staat wat in die post gequote is? Wat staat er nu dan in? als je vanaf de terminal "mount"geeft, ziet hij dan een sd of niet?
Als ik die zip goed lees is alles wat die zip doet die tab file bijwerken.
Als je daar niet uitkomt, dan zou je je rom die je nu erop hebt staan waarschijnlijk weer orop kunnen flashen (met smartflash/ emergency procedure, en wellicht zelfs gewoon vanaf je sd, die je dan even eruit haalg) en dan heb je enkel je oude probleem (dat ze verkeerd om staan).
[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 25-03-2013 12:58 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Opvallend! Ik heb helaas exact dezelfde ervaring. Binnen een uur of 6 is de telefoon helemaal leeggetrokken (3g/WiFi/screen off). Op Gingerbread haalde ik tenminste nog een uur of 18 - 20...michiel1995 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:03:
Ik gebruik nu Tonyp's Paranoid Android 2.6 build 8,
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Opgelost, Dalvik cache gewiped en de rom van Pengus (CM) opnieuw geflashed. Alle instellingen weer terug op oude niveau.leuk_he schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:56:
[...]
/etc/*tab (bij mij heet hij vold.fstab) editen en zorgen dat er in staat wat in die post gequote is? Wat staat er nu dan in? als je vanaf de terminal "mount"geeft, ziet hij dan een sd of niet?
Als ik die zip goed lees is alles wat die zip doet die tab file bijwerken.
Als je daar niet uitkomt, dan zou je je rom die je nu erop hebt staan waarschijnlijk weer orop kunnen flashen (met smartflash/ emergency procedure, en wellicht zelfs gewoon vanaf je sd, die je dan even eruit haalg) en dan heb je enkel je oude probleem (dat ze verkeerd om staan).
Verwijderd
Hier ook hetzelfde helaas...Bebob_NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:36:
[...]
Opvallend! Ik heb helaas exact dezelfde ervaring. Binnen een uur of 6 is de telefoon helemaal leeggetrokken (3g/WiFi/screen off). Op Gingerbread haalde ik tenminste nog een uur of 18 - 20...
En volgens mij heb ik wat gemist maar ik kan niks meer vinden over de DjangoManouche rom? Linkjes op XDA zijn dood
Oh, hij was er klaar mee
http://forum.xda-develope...hp?p=39140730&postcount=5
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 08:45 . Reden: DM toevoeging ]
Wil toch over van DM naar CM... maar als ik snap eigenlijk niets van dat gedoe met bootloaders etc: hoe kun je zien welke versie bootloader je hebt? Ik heb namelijk geen idee of ik een oude of nieuwe versie heb
De oude bootloader geeft als je de telefoon opstart een zwart/wit logo van LG. De nieuwe bootloader is te herkennen aan een rose LG logo bij het opstarten.
nou, paranoidroid doet het goed, enkel zie ik niet de externe SD in de verkenner.. wat kan ik hier aan doen?
Gebruik ES File Explorer en zet bij options je Boot path (oid) naar /storage/greatgonzo schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:34:
nou, paranoidroid doet het goed, enkel zie ik niet de externe SD in de verkenner.. wat kan ik hier aan doen?
Dan krijg je, nadat je es explorer opnieuw hebt opgestart sdcard_0 en sdcard_1 te zien.
ok, dat werkte...
nog een vraagje: ik was bij DM gewend dat je via een dropdown je energiebeheer kon starten... dat zie ik bij parandroid niet terug... is dit wel mogelijk?
nog een vraagje: ik was bij DM gewend dat je via een dropdown je energiebeheer kon starten... dat zie ik bij parandroid niet terug... is dit wel mogelijk?
Verwijderd
deze combi werkt perfect!!!justin_ti schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:04:
Oke ik ben er uit, de snelste combi voor mij op dit moment. Ik was nogal aan het wisselen tussen ICS Django Manouche X en CM10 based roms, maar dit is toch duidelijk de winnaar:
-Kowalski Kernel EXP114
Play Store
- Greenify
heb heel wat ROMs versleten, maar dit voelt aan als een compleet nieuwe foon!
reageert supersnel en geeft aan als er updates zijn voor de ROM welke ik dan ook als update over de oude rom heen gooi zonder een (full) wipe te doen.
perfect!!
Verwijderd
Het is maar net hoe je hem gebruikt. Greenify helpt om die apps te onderdrukken die het meeste stroom gebruikt. Voor de rest is de wifi uit, behalve thuis. Ik doe er een dag mee met voordat ie op de lader gaat. vooral de helderheid van je scherm terugzetten is belangrijk.Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:40:
en hoe zit het met je accu verbruik dan? Bij mij was die vrij erg namelijk
Maar toch blijft de duur van de accu altijd een issue, omdat je er veel mee doet.
Heb hiervoor een blackberry gehad, die leek het wel eeuwen te doen op 1 oplaadbeurt, maar dan praat je over een heel ander soort foon/Os.
Gezien de ervaringen ik heb met de verschillende ROM's is dit de beste met de eerder genoemde Kowalski Kernel
Mocht er toch tips zijn voor andere ROM's, Ik ben iemand van: ''altijd ff proberen''
( zoals ik ook doe als er een costum Os versie van win7/win8 is om te kijken welke de meeste snelheid bied voor mijn pc )
P.s.
nu ga ik wel even als een noob klinken, maar hoewel ik aardig doorheb hoe ik mijn foon moet voorzien van een andere ROM, ben ik nog steeds niet achter hoe dat Baseband verhaal nou precies in elkaar steekt.
kan iemand dat uitleggen waarvoor dat nou precies is en of dat nodig is om die te upgraden?
alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 00:38 ]
Heeft iemand al een werkende Bluetooth op de P990 met CM10.1? Verbinden met de carkit en contactpersonen verzenden gaat prima, maar geluid doorkrijgen.... Dacht dat het na 2-3 maanden of met Android 4.2.2 toch wel opgelost zou worden.
Ik draai de CM10.1 van 30 maart, oude bootloader met Kowalski Kernel.
Ik draai de CM10.1 van 30 maart, oude bootloader met Kowalski Kernel.
[ Voor 15% gewijzigd door Aeonis op 01-04-2013 11:52 ]
Je kunt beter overstappen naar een rom van een recognized developer op XDA, op dit moment of die van Pengus of die van TonyP. De 4.2.2 roms zijn voornamelijk van rom-bakkers, die zelf niet programmeren maar de roms samenstellen uit sources. CM10.1 wordt niet meer actief ontwikkeld voor Ricardo, de ontwikkelaar van het Cyanogenmod team, dus bugs worden niet echt meer opgelost door CM.
TonyP en Pengus zijn samen bezig aan een nieuwe 4.2.2 rom die binnenkort uit zal gaan komen. Alle huidige 4.2.2 roms hebben ongeveer 4 grote bugs, waaronder diegene die jij noemt.
Op dit moment is ParanoidAndroid 10 van TonyP of CM10 van Pengus de beste keus. Aangezien jij de oude bootloader hebt zou ik voor die van TonyP gaan, hij released roms voor beide bootloaders.
Dit zijn in elk geval beide jongens die echt diep in de code zitten te wroeten en zelf modules schrijven / verbeteren. De nieuwste nightly van de Kowalski Kernel bevalt mij erg goed (zit in Paranoid Android 10 ingebakken). WiFi power consumption is gezakt naar 0,7% per uur met alle synchronisatie aan etc. Ik heb het dan over een nacht laten liggen, de melding leds waren aan toen ik wakker was omdat ik nog wat groepsappjes had gekregen.
Ik ben zelf niet zo aangetrokken tot paranoid android, en zit daarom op CM10 van Pengus. Paranoid Android werd bij mij traag na een paar dagen zonder reboot. Als het goed is is dat in versie 10 allemaal beter dan ooit.
Ze zijn hard bezig met de nieuwe 4.2.2 rom maar het zal nog wel een paar weken duren voor hij stabiel genoeg is.
TonyP en Pengus zijn samen bezig aan een nieuwe 4.2.2 rom die binnenkort uit zal gaan komen. Alle huidige 4.2.2 roms hebben ongeveer 4 grote bugs, waaronder diegene die jij noemt.
Op dit moment is ParanoidAndroid 10 van TonyP of CM10 van Pengus de beste keus. Aangezien jij de oude bootloader hebt zou ik voor die van TonyP gaan, hij released roms voor beide bootloaders.
Dit zijn in elk geval beide jongens die echt diep in de code zitten te wroeten en zelf modules schrijven / verbeteren. De nieuwste nightly van de Kowalski Kernel bevalt mij erg goed (zit in Paranoid Android 10 ingebakken). WiFi power consumption is gezakt naar 0,7% per uur met alle synchronisatie aan etc. Ik heb het dan over een nacht laten liggen, de melding leds waren aan toen ik wakker was omdat ik nog wat groepsappjes had gekregen.
Ik ben zelf niet zo aangetrokken tot paranoid android, en zit daarom op CM10 van Pengus. Paranoid Android werd bij mij traag na een paar dagen zonder reboot. Als het goed is is dat in versie 10 allemaal beter dan ooit.
Ze zijn hard bezig met de nieuwe 4.2.2 rom maar het zal nog wel een paar weken duren voor hij stabiel genoeg is.
Hoe krijg je die combi geinstalleerd? Mijn telefoon zit nog op de oude bootloader, maar wanneer ik PA flash met oude bootloader + KK oude boootloader krijg ik een bootloop bij opstart. PA oud in combinatie met KK nieuwe bootloader start wel (dat is vreemd toch?), maar als ik vervolgens de memory addon installeer krijg ik weer bootloop.... Any ideas?justin_ti schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:04:
-Kowalski Kernel EXP114
.......
Volgens mij zit in die laatste PA gewoon ook de laatste nightly kernel dus is dat niet nodig om te installeren. De memory addon moet je ook niet meer flashen sinds de laatste versies! Probeer dat dus eens?
Ja, het verandert met de week, maar als je de openingspost leest van de PA thread dan staat alles er. De memory addon is niet meer nodig. Op dit moment is het veel makkelijker.
- Download PA build 10 voor de oude bootloader (of build 11, maar ik heb met build 11 net als sommige anderen reboots door een foutje in de code en build 10 is net zo spectaculair).
- Download Gapps Lite by KonstaKang
- Start op in CWM en ga naar mounts and storage > format system, je raakt je apps niet kwijt.
- Als je niet van PA of CM10 komt, doe dan ook wipe data / factory reset, je raakt nu wel je apps kwijt maar dit is waarschijnlijk nou eenmaal nodig om de boel lekker te laten lopen.
- Wipe cache
- Installeer PA build 10 en daarna de gapps
Start het systeem
Ga naar instellingen > performance > memory management en vink TonyP supercharged OOM values aan voor een boost die er bij mij in elk geval voor zorgt dat de telefoon na een paar dagen aanstaan nogsteeds razendsnel is.
Installeer greenify en greenify alle geheugenvretende apps, zoals facebook, je favoriete browser, google play services.. eigenlijk alles waar je niet perse live meldingen van wilt ontvangen (dus pas op met Facebook, het is alleen wel aan te raden om deze ook te greenifien want hij eet al je geheugen op).
De nieuwste Kowalski Kernel zit in build 10 (exp116 om precies te zijn).
- Download PA build 10 voor de oude bootloader (of build 11, maar ik heb met build 11 net als sommige anderen reboots door een foutje in de code en build 10 is net zo spectaculair).
- Start op in CWM en ga naar mounts and storage > format system, je raakt je apps niet kwijt.
- Als je niet van PA of CM10 komt, doe dan ook wipe data / factory reset, je raakt nu wel je apps kwijt maar dit is waarschijnlijk nou eenmaal nodig om de boel lekker te laten lopen.
- Wipe cache
Start het systeem
Ga naar instellingen > performance > memory management en vink TonyP supercharged OOM values aan voor een boost die er bij mij in elk geval voor zorgt dat de telefoon na een paar dagen aanstaan nogsteeds razendsnel is.
Installeer greenify en greenify alle geheugenvretende apps, zoals facebook, je favoriete browser, google play services.. eigenlijk alles waar je niet perse live meldingen van wilt ontvangen (dus pas op met Facebook, het is alleen wel aan te raden om deze ook te greenifien want hij eet al je geheugen op).
Toch wil mijn telefoon niet verder komen dan een bootloop met PA build 10 + lite Gapps. Wanneer ik alleen pa_p990-2.6-10-oldbl-tonyp flash krijg ik al bootloop. PA oude bootloader in combinatie met kk nieuwe bootloader start trouwens wel, maar daarop doet wifi het weer niet.justin_ti schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:34:
Ja, het verandert met de week, maar als je de openingspost leest van de PA thread dan staat alles er. De memory addon is niet meer nodig. Op dit moment is het veel makkelijker.
- Wipe cache
Start het systeem
volg gewoon de instructies, maar doet het gewoon niet
[ Voor 7% gewijzigd door hejkompas op 09-04-2013 09:39 ]
Welke kleur heeft jouw LG logo als je de telefoon net aan zet?hejkompas schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:58:
[...]
Toch wil mijn telefoon niet verder komen dan een bootloop met PA build 10 + lite Gapps. Wanneer ik alleen pa_p990-2.6-10-oldbl-tonyp flash krijg ik al bootloop. PA oude bootloader in combinatie met kk nieuwe bootloader start trouwens wel, maar daarop doet wifi het weer niet.
volg gewoon de instructies, maar doet het gewoon niet
Eerst 1 wit gecentreerd LG logo waarna deze verdwijnt en er 2 kleine witte voor in de plaats komen.
Wat ik anders even zou doen is de PA rom opnieuw downloaden en eens proberen te starten zonder gapps. Het zou gewoon moeten werken, mits je van te voren expliciet het systeem formateert vanuit recovery en niet alleen een factory reset doet.hejkompas schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:32:
Eerst 1 wit gecentreerd LG logo waarna deze verdwijnt en er 2 kleine witte voor in de plaats komen.
Wat je als laatste kunt doen is een unbrick rom er overheen laten gaan zodat je zeker weet dat alles goed is, alleen dan ben je echt alles kwijt. Ik weet namelijk niet precies wat er gebeurt als je de verkeerde bootloader-versie installeert, misschien verpest hij dan een aantal partities en vult hij deze op met verkeerde data.
Deze zou je in dit geval moeten hebben, een van de weinigen die ook echt alle partities weer opvult zoals ze van fabriek af waren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975274
[ Voor 35% gewijzigd door justin_ti op 09-04-2013 12:49 ]
ProgMaq unbrick eroverheen gegooid, PA geinstalleerd en mn telefoon loopt weer als een zonnetje. Had ik zelf nooit aan gedacht, bedankt justin_ti!!! Stond al op het punt gewoon weer naar CM terug te keren na vergeefse flashpogingen en smartflashes. Nou die PA eens testen ^^justin_ti schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:46:
[...]
Wat ik anders even zou doen is de PA rom opnieuw downloaden en eens proberen te starten zonder gapps. Het zou gewoon moeten werken, mits je van te voren expliciet het systeem formateert vanuit recovery en niet alleen een factory reset doet.
Wat je als laatste kunt doen is een unbrick rom er overheen laten gaan zodat je zeker weet dat alles goed is, alleen dan ben je echt alles kwijt. Ik weet namelijk niet precies wat er gebeurt als je de verkeerde bootloader-versie installeert, misschien verpest hij dan een aantal partities en vult hij deze op met verkeerde data.
Deze zou je in dit geval moeten hebben, een van de weinigen die ook echt alle partities weer opvult zoals ze van fabriek af waren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975274
Lang leve NVFlash =) Gelukkig doet hij het weer! Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Bij mij komt sinds de laatse versie heel af en toe wel eens een softreboot voor, dus een reboot zonder LG logo maar meteen het opstartscherm. Dat is bij meer mensen zo en daar wordt aan gewerkt. Verder (ICM die TonyP OOM values) echt ontzettend tevreden!
Haal nu ongeveer 30-35 uur op 1 lading! Toen ik nog op CM zat 2 extra accu's aangeschaft omdat ik maar 8 uur haalde met een accu. Ook laad ie nu op in 1uur in plaats van de 6uur die nodig waren onder CM.. Verder reageert de telefoon echt rete-snel, echt een heel grote vooruitgang op CM. Had ook heel vaak last van een telefoon waarvan het scherm niet aan wilde waardoor ik de accu er weer uit moest halen. Nog helemaal geen herstarts of hikjes gehad met m'n nieuwe setup. Echt een fantastische setup van je Justin_ti! Aanrader.
P.s. Leuke toevoeging die schaalbaarheid en tablet-achtige UI. En ook leuk om het permissies management (PDroid) weer terug te hebben, wat verwijderd was in CM.
P.s. Leuke toevoeging die schaalbaarheid en tablet-achtige UI. En ook leuk om het permissies management (PDroid) weer terug te hebben, wat verwijderd was in CM.
[ Voor 12% gewijzigd door hejkompas op 15-04-2013 02:51 ]
@justin_ti Zit je nu toch op ParanoidAndroid? Dacht dat je voorkeur uitging naar de rom van Pengus. Zit zelf nog te twijfelen welke ik er op ga zetten, misschien wachten op de nieuwe rom die ze samen aan het ontwikkelen zijn.
Heb nu PA geinstalleerd, over de CM Rom van Pengus. Ik merk amper verschil, 35 uur haal ik zeker niet op één accu. Blijft bij een dag. Qua snelheid merk ik er ook niet echt veel van.
Dus wat mij betreft niet echt de moeite waard geweest, misschien dat de nieuwe Rom echt iets gaat toevoegen.
Nog een vraag: Mijn dochter speelt graag Candy Crush op de telefoon, dit ging altijd goed, maar nu bibbert het scherm enorm en loopt de app vast. Iemand ideeen?
Dus wat mij betreft niet echt de moeite waard geweest, misschien dat de nieuwe Rom echt iets gaat toevoegen.
Nog een vraag: Mijn dochter speelt graag Candy Crush op de telefoon, dit ging altijd goed, maar nu bibbert het scherm enorm en loopt de app vast. Iemand ideeen?
Probeer eens in de ParanoidAndroid Settings de size van Candy Crush te veranderen. Heb ik bij een chat-app ook gedaan (size naar 200) omdat die niet goed schaalde op de tonyp settings.Rode76 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:48:
Heb nu PA geinstalleerd, over de CM Rom van Pengus. Ik merk amper verschil, 35 uur haal ik zeker niet op één accu. Blijft bij een dag. Qua snelheid merk ik er ook niet echt veel van.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar PA11 ten opzichte van de rom van Pengus, aangezien Pengus al een tijd gestopt is met ontwikkelingen en PA11 echt grote verbeteringen bevat ten opzichte van destijds. Nou moet ik zeggen dat hij nogsteeds niet perfect is, wachten op de 10.1 build kan ook geen kwaadAeonis schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:27:
@justin_ti Zit je nu toch op ParanoidAndroid? Dacht dat je voorkeur uitging naar de rom van Pengus. Zit zelf nog te twijfelen welke ik er op ga zetten, misschien wachten op de nieuwe rom die ze samen aan het ontwikkelen zijn.
Ik probeer vanuit de laatste versie van clockworkmod een custom rom te installeren, helaas krijg ik op het moment een error:
E:error in /sdcard/naamvanbestand.zip
(Status 0)
Installation aborted
Het lijkt niet uit te maken wat voor rom ik probeer te installeren, de foutmelding doet zich ongeacht de build voor. Ik kan er weinig over vinden op "incompatible update-binary in edify ZIPs" op de cwm wiki na, maar heb geen idee hoe van daar verder te gaan.
Mocht iemand tegen dezelfde problemen zijn aangelopen en/of een oplossing hebben...?
E:error in /sdcard/naamvanbestand.zip
(Status 0)
Installation aborted
Het lijkt niet uit te maken wat voor rom ik probeer te installeren, de foutmelding doet zich ongeacht de build voor. Ik kan er weinig over vinden op "incompatible update-binary in edify ZIPs" op de cwm wiki na, maar heb geen idee hoe van daar verder te gaan.
Mocht iemand tegen dezelfde problemen zijn aangelopen en/of een oplossing hebben...?
Probeer eens desnoods een oudere versie van CWM te gebruiken, of Paul O'Brian's versie. Die werkten bij mij wel, kan je misschien uitsluiten dat er geen bug is in de laatste versie die je dwarszit somehow.
Hmm, toch nog even een andere ROM gepakt, CM7 sinds die als laatste stable staat aangegeven voor dit toestel, en dat werkt dan toch weer wel.
Het is al een verbetering op stock iig, zou er bijna toe te verleiden zijn het hierbij te laten. Toch zien die kleurenschema's bij PA er ook wel erg gelikt uit, maar misschien niet erg essentieel.
Het is al een verbetering op stock iig, zou er bijna toe te verleiden zijn het hierbij te laten. Toch zien die kleurenschema's bij PA er ook wel erg gelikt uit, maar misschien niet erg essentieel.
Helaas blijft Candy Crush nog steeds hangen. Jammer dan.hejkompas schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:42:
[...]
Probeer eens in de ParanoidAndroid Settings de size van Candy Crush te veranderen. Heb ik bij een chat-app ook gedaan (size naar 200) omdat die niet goed schaalde op de tonyp settings.
Wat wel irritant is, dat Gmail maar heel af en toe synchroniseert op 3G. Bij opstarten en uit vliegtuigmodus en om de zoveel uur. Ik heb mobiele data etc. gewoon aan staan. Ook de plaatsbepaling in Whatsapp en buienalarm doet het niet goed. In Maps daarentegen werkt het prima.
Ik het de laatste PA en de Pengus Kernel. Zou dit met greenify te maken kunnen hebben?
Ik heb al enkele weken paranoid android, maar heb erg vaak last van hot reboots, iemand anders hetzelfde probleem?

Vandaag zou het moeten gebeuren, TonyP en Pegasus gaan gezamelijk de nieuewe kowalski kernel en CM10.1 rom uitbrengen. Het zou ons op vrijwel ieder vlak versteld doen staan. Ik ben dus benieuwd of deze telefoon dankzij custom rom, voor de zoveelste keer voor mij indruk kan maken.
Yesss lijkt me heerlijk! Over de reboots, deze zouden allemaal moeten verdwijnen. Ook de brightness issue, ik heb Pengus zelfs nog een handje kunnen helpen door wat driver waarden van ICS door te sturen zodat de helderheid in DMX werkt, maar ook in CM10.1 de bug voorgoed weg is dat het scherm soms donker wordt.
De reboots komen grotendeels doordat LG sommige code wel op 3 manieren heeft gedefineerd en daardoor soms de code van Pengus en TonyP overruled zonder dat ze dit doorhebben. Ze denken dan de juiste code te hebben aangepast maar een andere regel overmeestert hun code weer. Schijnt aardig slecht programmeerwerk te zijn geweest daar, met een hoop professorische oplossingen. En als ik Pengus's zijn posts zo allemaal eens lees heb ik het idee dat hij echt wel weet waar hij mee bezig is, en als ik het mag geloven ontwikkelt hij al 25 jaar linux kernels met gezond verstand.
De volgende kernel versie krijgt heel wat boeiende updates! Een nieuwe batterij driver waardoor de dropouts weg moeten zijn, iets waardoor je zelfs een hele 1080p film uit kan kijken op 1 acculading en nog heel veel over houdt (daarmee impliceer ik ook hdmi rotatie fix). Verder nog in de planning: optionele Fast Dormancy voor CM10.1. Er komt voor CM10.1 ook een geheel nieuwe firmware voor de WiFi in de kernel, gebaseerd op een nieuwere module die veel beter omgaat met stroom. Ook heeft hij wederom de 3g driver getweaked. Belooft heel wat dus
De reboots komen grotendeels doordat LG sommige code wel op 3 manieren heeft gedefineerd en daardoor soms de code van Pengus en TonyP overruled zonder dat ze dit doorhebben. Ze denken dan de juiste code te hebben aangepast maar een andere regel overmeestert hun code weer. Schijnt aardig slecht programmeerwerk te zijn geweest daar, met een hoop professorische oplossingen. En als ik Pengus's zijn posts zo allemaal eens lees heb ik het idee dat hij echt wel weet waar hij mee bezig is, en als ik het mag geloven ontwikkelt hij al 25 jaar linux kernels met gezond verstand.
De volgende kernel versie krijgt heel wat boeiende updates! Een nieuwe batterij driver waardoor de dropouts weg moeten zijn, iets waardoor je zelfs een hele 1080p film uit kan kijken op 1 acculading en nog heel veel over houdt (daarmee impliceer ik ook hdmi rotatie fix). Verder nog in de planning: optionele Fast Dormancy voor CM10.1. Er komt voor CM10.1 ook een geheel nieuwe firmware voor de WiFi in de kernel, gebaseerd op een nieuwere module die veel beter omgaat met stroom. Ook heeft hij wederom de 3g driver getweaked. Belooft heel wat dus
Waar kan ik iets vinden over die nieuwe ROM? Is er een topic voor op XDA?
tonyp; "As you can see pengus had a huge impact on this build thanks to his amazing kk 120.
New battery driver, autobrightness enabled and his brightness findings for the ROM."
kk120, gebundeld met PA12 heeft dus al enkele van de updates. Verder kun je http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097807 volgen om op de hoogte te blijven.
New battery driver, autobrightness enabled and his brightness findings for the ROM."
kk120, gebundeld met PA12 heeft dus al enkele van de updates. Verder kun je http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097807 volgen om op de hoogte te blijven.
Ik overweeg ook naar een custom rom over te stappen aangezien ik last heb van reboots op random momenten. Is dit met een custom rom minder? Aangezien ik op sommige fora lees dat het ook aan de hardware kan ligggen.. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik lees dat de camera minder is? En betaalde apps kan ik blijven gebruiken toch? (eerste keer dat ik een custom ga gebruiken op deze telefoon, dus excuses voor de vele vragen).
En als ik ICS gebruik hoe flash ik dan? Ik lees iets over een GB bootloader en een unlocked ICS bootloader maar niks over een stock ICS bootloader.
En als ik ICS gebruik hoe flash ik dan? Ik lees iets over een GB bootloader en een unlocked ICS bootloader maar niks over een stock ICS bootloader.
Begin even met lezen van de first post van dit topic, hier vind je een goed overzicht. Om je vragen te beantwoorden;Mr_gadget schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:25:
Ik overweeg ook naar een custom rom over te stappen aangezien ik last heb van reboots op random momenten. Is dit met een custom rom minder? Aangezien ik op sommige fora lees dat het ook aan de hardware kan ligggen.. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik lees dat de camera minder is? En betaalde apps kan ik blijven gebruiken toch? (eerste keer dat ik een custom ga gebruiken op deze telefoon, dus excuses voor de vele vragen).
-je raakt al je data kwijt
-er zijn goede camera's te vinden. stock CM10 werkt niet fijn dat klopt
-ja
-eerst bootloader flashen ( ik kan je de nieuwe ics bootloader aanraden)
Apps + Data kan je natuurlijk altijd backuppen met Titanium Backup en soortgelijke apps. Zolang je de backups op een plek zet waar ze niet verwijderd zullen worden (externe SD blijvoorbeeld), kan je ze na installatie van ICS weer terugzetten.
Afhankelijk van wat je precies gaat doen zal je interne SD geformatteerd kunnen worden. Zolang je foto's en dergelijk op de externe staan zou je er sowieso geen last van mogen hebben.
Wat ik zelf toentertijd heb gedaan is mijn volledige interne SD backuppen, gezien ik geen externe gebruikte, voor het geval dat.
Afhankelijk van wat je precies gaat doen zal je interne SD geformatteerd kunnen worden. Zolang je foto's en dergelijk op de externe staan zou je er sowieso geen last van mogen hebben.
Wat ik zelf toentertijd heb gedaan is mijn volledige interne SD backuppen, gezien ik geen externe gebruikte, voor het geval dat.
[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 29-04-2013 08:45 ]
Ik heb de startpost doorgelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit voor ICS werkt. Zou iemand nog kunnen verduidelijken hoe ik er Parnoid Android op kan zetten?
Is de Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market en ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x nog steeds de beste manier?
Is de Download ROM manager (de gratis versie is voldoende) uit de market en ClockworkMod Recovery en kies voor de LG Optimus 2x nog steeds de beste manier?
Vandaag zelf die (new bootloader erop gezet.). De startpost klopt wel.Mr_gadget schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:50:
Ik heb de startpost doorgelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dit voor ICS werkt. Zou iemand nog kunnen verduidelijken hoe ik er Parnoid Android op kan zetten?
-Maak je niet te druk over ril etc etc, als je geupdate hebt naar ics klopt die wel.
Ik zelf moest de teamwin recovery manager erop zetten, anders klaagde hij dat het geen p990 device was in cwm recovery. de all in one http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2020737 was nuttig.
Die rom manager had niet veel zin bij mij. De zip op de sd kaart zetten was belangrijker. besef dat je ook kowalski nodig hebt.
affijn de instruction in de 3e post goed volgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2097807
========================================
Tegenvraag: in een poging MIUI erop te zetten heb ik hem eerst een keer in een bootloop gekregen. Met de recovery image en een paak kleine paniek aanvallen heb ik heb weer in orde gekregen. Google zette toen keurig de applicaties terug die geassicieerd waren met het account. inclusief contacten.
Echter na een MIUI poging (beviel me niet) ben ik na PA gegaan.
Google zette wel de contacten terug, maar niet de applicaties. Uiteraard heb ik een backup, maar dat moet in de gratis versie van titanium per applicatie terug worden gezet. vraag: waarom zet google de backup niet meer terug, en kun je daar toch nog handmatig een stukje backup terug zetten? Hoe krijg je meer grip op die google backup.
Ik probeer nu deze te flashen met CWM based recovery v5. Krijg echter de hele tijd:
"assert failed: getprop(ro.product.device" =="p990"|| getprop("ro.build.product") == "p990"
Dit met pa_p990-2.6-12-newbl-tonyp.zip
Hoe is dit op te lossen? Lijkt dat de zip niet bij de device hoort? Las iets over de check regel uit het script verwijderen, maar dat lijkt me niet handig als de installer er idd niet bij hoort..
"assert failed: getprop(ro.product.device" =="p990"|| getprop("ro.build.product") == "p990"
Hoe is dit op te lossen? Lijkt dat de zip niet bij de device hoort? Las iets over de check regel uit het script verwijderen, maar dat lijkt me niet handig als de installer er idd niet bij hoort..
Tonyp heeft vandaag zijn CM10.1 ROM afgerond en online gezet
zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265329
Je weet zeker dat je een p990 hebt en niet een andere versie?Mr_gadget schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:51:
Ik probeer nu deze te flashen met CWM based recovery v5. Krijg echter de hele tijd:
De assertion kijkt of je de goede optimus 2x versie hebt, namelijk de P990.. en dat lijkt te falen.. somehow.
Iemand al uitgetest? Zag dat er een full wipe voor nodig is, dus ben benieuwd of het t.o.v. CM 10.0 een grote stap voorwaarts is en of het dus de moeite waard is.Aeonis schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:11:
Tonyp heeft vandaag zijn CM10.1 ROM afgerond en online gezetzie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265329
Zelf draai ik 10.0 met de KK120, draait goed, alleen af en toe van die "soft reboots".
Ik ga hem vandaag of morgen installeren, ben benieuwd!Rode76 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:25:
[...]
Iemand al uitgetest? Zag dat er een full wipe voor nodig is, dus ben benieuwd of het t.o.v. CM 10.0 een grote stap voorwaarts is en of het dus de moeite waard is.
Zelf draai ik 10.0 met de KK120, draait goed, alleen af en toe van die "soft reboots".
Tonyp gaf wel aan dat het niet te vergelijken is met zijn PA rom. Het uitgangspunt van zijn CM10.1 ROM is stabiliteit en hij heeft veel bugs gefixed die in de officiele CM10.1 zitten. Er zitten echter niet allerlei extra functionaliteiten in zoals bij PA (bijvoorbeeld dpi wijzigen e.d.).
ik ben sinds vorige week mijn statusbalk kwijt (PA 08). Weet iemand hoe je deze terugzet?
Dank voor je reactie. Heb het inmiddels al opgelost, het bleek aan de CWM versie te liggen. Een andere versie van de recovery flashen en het werkte welserhat schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:50:
[...]
Je weet zeker dat je een p990 hebt en niet een andere versie?
De assertion kijkt of je de goede optimus 2x versie hebt, namelijk de P990.. en dat lijkt te falen.. somehow.
Kan btw geen adobe flash downloaden, dit is incompatible met de telefoon?
De teamwin recovery gebruiken in plaan van CWM 5.x loste precies dit probleem bij mij op.Mr_gadget schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:51:
/edit: te laat zie ik nu..
[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 06-05-2013 13:04 ]
Ik heb hem er opgezet. Eerste indruk is goed, maar heb nog weinig tijd gehad om er mee te spelen.Rode76 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:25:
[...]
Iemand al uitgetest? Zag dat er een full wipe voor nodig is, dus ben benieuwd of het t.o.v. CM 10.0 een grote stap voorwaarts is en of het dus de moeite waard is.
Vooral wel lachen om die easter egg te zoeken die er in verstopt zit. Geeft wel echt het gevoel dat het een rom is met een finish=p
Aan/uit knop lang inhouden > uitgebreid bureaublad.greatgonzo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:52:
ik ben sinds vorige week mijn statusbalk kwijt (PA 08). Weet iemand hoe je deze terugzet?
Staat dit er niet? Even aanzetten via instellingen > systeem > verder weet ik het zo niet want heb mijn telefoon niet bij de hand
@rode76, Ik heb 'm sinds gister draaien. Zoals ik ook op XDA verteld heb.. Ik mis alle DPI instellingen, center clock en battery percentage (text only plus %). Voor de rest 'mis' ik niks. Het zijn maar kleine negatieve puntjes. Maar overall is de rom wel veel stabieler. Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, ik neem aan dat dit geen verschil maakt.
Wel ben ik benieuwd naar de batterijduur. Ik heb 'm nu vanaf kwart over 6 aan staan en heb nog 64%. Het enige wat ik er mee gedaan heb is twee keer facebook kijken, paar whatsappjes, en een belletje van 5 minuten. Valt tegen. Maar dan moet ik ook zeggen dat ik 0% aandacht heb besteden aan het 'calibreren' van de batterij. Ik laad m op als ik thuis ben, en als ik daar geen tijd voor heb gooi ik mijn andere batterij er in, die laadt altijd op in de cradle.
Misschien toch maar even serieus mee omgaan. Zoals TonyP en Pengus77 duidelijk gezegd hebben. gewoon 3x van 100% naar 0% en weer terug laten gaan.
[ Voor 55% gewijzigd door LoeWn op 06-05-2013 16:02 ]
Dat valt idd niet mee. De 10.0 rom is wel zuinig, alleen heeft als eigenaardigheid dat ie op het laatst van 20% accu in één keer naar de 1-2% springt.LoeWn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:58:
[...]
@rode76, Ik heb 'm sinds gister draaien. Zoals ik ook op XDA verteld heb.. Ik mis alle DPI instellingen, center clock en battery percentage (text only plus %). Voor de rest 'mis' ik niks. Het zijn maar kleine negatieve puntjes. Maar overall is de rom wel veel stabieler. Ik heb nog geen benchmarks gedraaid, ik neem aan dat dit geen verschil maakt.
Wel ben ik benieuwd naar de batterijduur. Ik heb 'm nu vanaf kwart over 6 aan staan en heb nog 64%. Het enige wat ik er mee gedaan heb is twee keer facebook kijken, paar whatsappjes, en een belletje van 5 minuten. Valt tegen. Maar dan moet ik ook zeggen dat ik 0% aandacht heb besteden aan het 'calibreren' van de batterij. Ik laad m op als ik thuis ben, en als ik daar geen tijd voor heb gooi ik mijn andere batterij er in, die laadt altijd op in de cradle.
Misschien toch maar even serieus mee omgaan. Zoals TonyP en Pengus77 duidelijk gezegd hebben. gewoon 3x van 100% naar 0% en weer terug laten gaan.
Ik zet denk ik de rom er vanavond op, kan het toch niet laten. Iemand nog tips om de boel over te zetten? Gebruik meestal TB, maar daarbij vraagt ook elke app weer om de inloggegevens (WF).
PS Doet Candy Crush het weer???
Heb hem er zojuist ook op gezet, nu alle apps terugzetten met TB. De eerste indruk is goed! Ik maakte hiervoor niet gebruik van PA maar van pengus zijn CM10 rom (al redelijk standaard dus). Batterij duur etc. moet ik nog gaan uitvinden maar dat schijnt heel erg goed te zijn. De autobrightness is iets te laag (en wisselt ook nogal snel) maar die kan je zelf aanpassen (plus kowalski manager wordt geupdate om dat te doen). En natuurlijk android 4.2.2 op ons 2 jaar oude allereerste dual core telefoon!
Eerste batterijresultaten zijn slecht voor mij, maar na de eerste kalibratie al veel beter!
Kalibreren gaat automatisch zoals LoewN al zei, van 100% naar 0% (dus niet naar 1%). Maar wees voorzichtig!!! In Kowalski Manager zeker zijn dat dynamic FSync uit staat!!! Bij 0% springt je telefoon echt uit, hij sluit niet af, en met Dyn. FSync kun je data verliezen bij spontane power loss.
Na de eerste kalibratie springt de batterij pas naar 99% na een half uurtje (en tevens een belletje van 10 minuten). Belooft dus al beter te worden. Nu maar hopen dat ie echt een beetje zuinig is.
Bedankt voor die tip om de hardware knoppen wat aan te passen, echt super handig.
Ik heb ook OdexMe gedraaid om /system te voorzien van optimized dex files, geen idee of het er echt beter op wordt maar het voelt wel zo (placebo?). In elk geval, deze CM10.1 is dus odexbaar
Kalibreren gaat automatisch zoals LoewN al zei, van 100% naar 0% (dus niet naar 1%). Maar wees voorzichtig!!! In Kowalski Manager zeker zijn dat dynamic FSync uit staat!!! Bij 0% springt je telefoon echt uit, hij sluit niet af, en met Dyn. FSync kun je data verliezen bij spontane power loss.
Na de eerste kalibratie springt de batterij pas naar 99% na een half uurtje (en tevens een belletje van 10 minuten). Belooft dus al beter te worden. Nu maar hopen dat ie echt een beetje zuinig is.
Bedankt voor die tip om de hardware knoppen wat aan te passen, echt super handig.
Ik heb ook OdexMe gedraaid om /system te voorzien van optimized dex files, geen idee of het er echt beter op wordt maar het voelt wel zo (placebo?). In elk geval, deze CM10.1 is dus odexbaar
[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 07-05-2013 15:48 ]
Hoe zijn de ervaringen met CM10.1 tot nu toe? Heb er vorige week 10.0 opgezet en wilde het voorlopig even zo laten maar als 10.1 echter beter is....
Mwa ik vind m al met al niet echt beter dan CM10.0. Ik vind toch de accu snel leeg gaan en de snelheid is prima maar niet heel bijzonder. Er zitten wel veel leuke functies in en hij werkt in mijn ogen heel erg stabiel.
Ik las dat Pengus zei dat hij bezig is om een final release te maken van zijn eigen CM10.0, waarin een aantal leuke dingen zitten van CM10.1, zoals de weer widget en het betere WiFi gedeelte en volledig programmeerbare hardware knoppen. Ook wil hij een redelijk kale rom maken zonder bloadware. Volgens hem is 10.1 te zwaar voor een phone met 512MB, dus ik weet het nog niet...
Ik las dat Pengus zei dat hij bezig is om een final release te maken van zijn eigen CM10.0, waarin een aantal leuke dingen zitten van CM10.1, zoals de weer widget en het betere WiFi gedeelte en volledig programmeerbare hardware knoppen. Ook wil hij een redelijk kale rom maken zonder bloadware. Volgens hem is 10.1 te zwaar voor een phone met 512MB, dus ik weet het nog niet...
Sinds Build12 van TonyP's paranoidandroid rom is de batterij echt een heel stuk verbeterd! na 18 uur had ik nog 30%! Helaas nog steeds last van hot reboots bij unlocken telefoon (2-3 keer per dag). Gisteren heeft Rugglez Quickmemo met succes naar cm10.1 en paranoidandroid geport! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2273868
Die reboots zijn volgens mij wel weg met KK121! Die reboots zijn namelijk volgens mij deels veroorzaakt door de LG battery driver.
Ik draai t-build 01 kk120 en nooit last van reboots! Probeer anders een keer helemaal vanaf scratch te resetten met nvflash. Voor de t-build draaide ik de laatste Tony ook zonder ooit een reboot. Ik gebruik wel gewoon een gratis pro titanium om apps te herstellen.
Ik ga toch maar weer terug naar TonyP's build 13. De eerste dagen leek het misschien stabieler en sneller, maar dit kwam bij mij omdat ik mijn apps nog niet terug gezet had. Dit zijn er ruim 80. Ik merk nu dat de CM10 van TonyP toch sneller is bij mij. En veel langer mee gaat op batterij. Ik heb er nu nog geen 20 uur mee kunnen doen. Zelfs niet bij echt minimaal gebruik. Bij de CM10 ging dit toch wel makkelijk.
Ook mis ik de verschillende tweaks die in CM10 wel zaten, zoals transparant statusbar, dpi per app. Statusbar aparte dpi etc etc.
concluderend kan ik dus zeggen dat ik terug moet komen op mijn vorige bevindingen: CM10.1 tegenover CM10 heeft te weinig voordelen voor mij. Ik ga weer voor CM10
Ook mis ik de verschillende tweaks die in CM10 wel zaten, zoals transparant statusbar, dpi per app. Statusbar aparte dpi etc etc.
concluderend kan ik dus zeggen dat ik terug moet komen op mijn vorige bevindingen: CM10.1 tegenover CM10 heeft te weinig voordelen voor mij. Ik ga weer voor CM10
Ben zelf wel tevreden over de 10.1 versie. Idd tov 10.0 is het geen schokkende verbetering, maar het idee om op de laatste Android te draaien is ook wat waard!
Dat instellen van de dpi had voor mij niet zoveel extra waarde en de hot reboots zijn (vooralsnog) ook verleden tijd.
Wat ik wel merk, is dat de WiFi nog steeds behoorlijk draint. Ook als deze niet actief is, maar alleen scant. Na het uitzetten van WiFi, gaat de batterij een stuk langer mee.
Ben benieuwd of de P990 hiermee aan z'n max. zit, na 2 jaar.
Dat instellen van de dpi had voor mij niet zoveel extra waarde en de hot reboots zijn (vooralsnog) ook verleden tijd.
Wat ik wel merk, is dat de WiFi nog steeds behoorlijk draint. Ook als deze niet actief is, maar alleen scant. Na het uitzetten van WiFi, gaat de batterij een stuk langer mee.
Ben benieuwd of de P990 hiermee aan z'n max. zit, na 2 jaar.
Heb je de Wifi power saving opties aangevinkt in de Kowalski Manager? Dat maakt namelijk ook nog wel wat verschil (en natuurlijk de TX Power even omlaag zetten).Rode76 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:47:
wat is trouwens een goede waarde voor de tx power?
Ik heb hem zelf op 11 staan en dat geeft me goed genoeg signaal.greatgonzo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:25:
wat is trouwens een goede waarde voor de tx power?
Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van hoe ver je van je accesspoint bent verwijderd.
Pengus is bezig om kernel 3.1 te implementeren, al een tijdje. Officieel is dat nodig voor Android 4.1 of hoger. Dingen zoals WiFi zullen dan veel efficienter werken. Ik heb ook het idee dat mijn wifi verbinding nu vaak wegvalt, hij zal nooit eens een hele nacht op WiFi werken, al staat hij wel zo ingesteld dat hij aan moet blijven bij scherm uit. Bereik is gewoon goed, maar als ik wakker wordt zie ik een 3g logo staan. En dat is jammer omdat hij op WiFi ongeveer 1% per uur verstookt zonder dat ik mijn best daarvoor moet doen.
gekke vraag, maar hoe snel komen jullie whatsapp berichten door? Die van mij soms pas 15 min na versturen. Zou ook aan Hollandsnieuwe kunnen liggen natuurlijk, maar goed..
Dat is normaal, als je niet actief bent op whatsapp tussen de 0 en 30 minuten. Zie ik ook op andere telefoons.greatgonzo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:35:
gekke vraag, maar hoe snel komen jullie whatsapp berichten door? Die van mij soms pas 15 min na versturen. Zou ook aan Hollandsnieuwe kunnen liggen natuurlijk, maar goed..
Als je meer instant wil zou je kik messenger kunnen proberen, maar die zal ook wel meer batterij/data verbruiken dus.