Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Gesprekskwaliteit is echt super, geen kraken of ruis erin. Heb daar uitdrukkelijk op gelet tijdens het lezen van problemen hieromtrent en kan echt niets merken.

Klopt. Is inderdaad zéér langzaam en dit is te wijten aan het feit dat de server in China of ergens ligt met een upload van 1kb/sec of iets. De website van hun is ook zo langzaam als iets. Slechte host gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Net GalnetMIUI geinstalleerd (zonder datawipe enz. er stond namelijk al MIUI op) maar als ik mijn pincode wil invoeren en ik druk op OK dan heb ik geen service of 3g.... heb ik iets gemist of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bekende bug, moet je even naar die settings gaan en spelen met de manuele of automatisch functie. Als je die even omzet en dan heeft ie wel verbinding. Deze bug is al gemeld :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 15:44
430xlkod schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:28:
[...]

ROM: MIUI 1.12.30
RIL: 0218 (V10b, Europe)
BB: 1035.21_20110725
KERNEL: Vadonka 2.6.32.51-LGE-Kang-SUV (07-01-2012)

Heb maar even de kernel geupload aangezien deze oudere versie niet meer in zijn topic staat. Met de powersave versie van nu heb ik constant instabiliteit met 'usb mass storage' en af en toe ook een hapering van de telefoon zelf, soort freeze. Met de oudere geen enkel probleem.
Hier kun je alle kernel-versies vinden. http://vadonka.com/android/kernel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb nu de laatste WajkIUI rom, inmiddels met Vadonka's kernel. Ik vind MIUI wel erg fijn werken. Veel helderder opgebouwd dan Android. Ik zit alleen met een heel irritant probleem wat ik ook wel met andere roms heb gehad. Namelijk dat mijn data verbinding niet op komt als ik van huis bijvoorbeeld weg ga en mijn WiFi accespoint dus verlaat. Dan moet ik steeds prutsen met de settings totdat hij weer opkomt, of flight mode doen en weer eraf halen. Hebben jullie een goede oplossing? Misschien een andere MIUI rom? Ik weet niet welke baseband er wordt aangeraden bij deze maar ik gebruik nog steeds 218 met RIL 218. Die RIL zit er ook standaard bij dus ik zou zeggen dat het daar niet aan ligt. Met CM7 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 23:58
Ik ben zojuist weer afgestapt van miu op mijn o2x. Veel toffe features, een een fantastische UI, maar te weinig performance en batterijduur. Daarnaast vaak issue's met GPS....

Dan heb ik liever een iets minder blits toestel dat het wel gewoon doet.

Dit laatste echter is niet helemaal het geval nu ik de laastste cm7 nightly heb geinstalleerd.
Google maps roteert niet mee naar mijn kompasrichting (of is dit een bug in google maps???) Een "gewone" kompas app werkt verder perfect.
Meer mensen met issue's? en wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
justin_ti schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:50:
Ik heb nu de laatste WajkIUI rom, inmiddels met Vadonka's kernel. Ik vind MIUI wel erg fijn werken. Veel helderder opgebouwd dan Android. Ik zit alleen met een heel irritant probleem wat ik ook wel met andere roms heb gehad. Namelijk dat mijn data verbinding niet op komt als ik van huis bijvoorbeeld weg ga en mijn WiFi accespoint dus verlaat. Dan moet ik steeds prutsen met de settings totdat hij weer opkomt, of flight mode doen en weer eraf halen. Hebben jullie een goede oplossing? Misschien een andere MIUI rom? Ik weet niet welke baseband er wordt aangeraden bij deze maar ik gebruik nog steeds 218 met RIL 218. Die RIL zit er ook standaard bij dus ik zou zeggen dat het daar niet aan ligt. Met CM7 nergens last van.
Dat probleem heb ik hier niet.
Je zou de gewone MIUI 2.1.13 eens kunnen proberen?

Overigens draai ik sinds gisterenavond ook deze versie (MIUI 2.1.13). Even een upgrade gedaan. Tevens ook de 725 RIL geinstalleerd bij m'n 725 baseband. Dat ik combi met de Vodanko kernel van 7 jan is een ideale combo. Oké, de batterij gaat alsnog redelijk snel leeg, maar ik heb wel een zeer fijne UI dan Android zelf, ziet er goed uit en alles werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:50:
dit is een bug in MIUI
check de Toggle2G app op xda (forum is nu down, dus ik heb de directe link niet)
met deze app kun je met wifi je data automatisch op 2g zetten en zonder wifi op 3g, dit heeft het probleem bij mij opgelost (zet wel de "2g when sleep" feature uit, anders moet je elke keer als je je screen unlockt 10 sec wachten tot hij van 2g naar 3g is geswitcht)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/wu0zgy.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Gaaf, ik ga m proberen. Had hem al draaiend onder CM7 maar kreeg m niet direct via CWM erop. Ik heb nu een programma gedownload om je ROM te voorzien van Toggle 2G en dan je ROM opnieuw erop zetten. Ben nu trouwens wel over van WajkUI naar MIUI van de officiele site (de laatste nightly). Heb ook net vadonka's power safe kernel erop staan. Ik heb nog geen klachten over de stabiliteit, ik vind m misschien nog wel smoother dan de standaard MIUI kernel.

Best raar die bug trouwens. In sommige CM7 nightlies is het ook geweest. Je leest er wel her en der een klacht over op MIUI fora maar er wordt niet heel erg op ingegaan behalve dat je maar ff je flightmode aan en uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik zit sinds gisterenavond op WakjIUI 2.1.13 en bevalt me tot nu toe goed. Even paar dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:11:
Gaaf, ik ga m proberen. Had hem al draaiend onder CM7 maar kreeg m niet direct via CWM erop. Ik heb nu een programma gedownload om je ROM te voorzien van Toggle 2G en dan je ROM opnieuw erop zetten. Ben nu trouwens wel over van WajkUI naar MIUI van de officiele site (de laatste nightly). Heb ook net vadonka's power safe kernel erop staan. Ik heb nog geen klachten over de stabiliteit, ik vind m misschien nog wel smoother dan de standaard MIUI kernel.

Best raar die bug trouwens. In sommige CM7 nightlies is het ook geweest. Je leest er wel her en der een klacht over op MIUI fora maar er wordt niet heel erg op ingegaan behalve dat je maar ff je flightmode aan en uit moet zetten.
De Optimus releases van Miui worden elke week automatisch met de buildbot inelkaar gezet, er wordt niets gefixt. Het is wachten op de nieuwe stable release van CM7, omdat de fixes van de nightlies niet in Miui worden meegenomen. Probleem is echter dat het CM7 team al 2 maanden geen update meer heeft uitgebracht, omdat ze druk bezig zijn met CM9. Voorlopig geen bugfix of fm radio voor de Optimus ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:44
Fm radio doet het toch al een geruime tijd in cm7 nightlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hejkompas schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:54:
Fm radio doet het toch al een geruime tijd in cm7 nightlies.
maar niet in Miui, omdat Miui nog op de 7.1.0 stable uit oktober is gebaseerd, de fm fix is van half november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:26:
[...]

maar niet in Miui, omdat Miui nog op de 7.1.0 stable uit oktober is gebaseerd, de fm fix is van half november
Maar dat is dan toch Miui's probleem? Ze kunnen prima een nightly gebruiken of een KANG versie.
Stable is alleen maar een label binnen CM7. Was gewoon een nightly waar ze zeiden van ja nu maken we er een stable van.. Dus als ze het willen kunnen ze het makkelijk overnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 19-01-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
WajkIUI is er bij mij weer vanaf. Had deze middag 'even' 3G aanstaan voor een uurtje, batterij ging van 88% naar 67%!?
Heb nu GalnetMIUI 2.11.26 erop staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serhat schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:51:
[...]

Maar dat is dan toch Miui's probleem? Ze kunnen prima een nightly gebruiken of een KANG versie.
Stable is alleen maar een label binnen CM7. Was gewoon een nightly waar ze zeiden van ja nu maken we er een stable van.. Dus als ze het willen kunnen ze het makkelijk overnemen.
maar dat doen ze dus niet, Miui wordt alleen gebaseerd op CM7 stable releases
dus nogmaals: voor het fixen van Miui bugs, zullen we moeten wachten op een nieuwe CM7 stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Weer een update langs mijn zijde. Gisteren problemen met de GPS in GalnetMIUI 2.11.26 die een seconde ontvangst had, dan weer een seconde niet. Tijdens het rijden dan maar even een restore gedaan naar de vorige ROM (WajkIUI 2.11.6) en toen liep het perfect weer. Maar probleem daar is dus (denk ik) de kernel die niet goed werkt. Verbruikt veel te veel stroom, of toch iets in die ROM. Custom kernel van vadonka hielp ook niet veel.

Dan maar weer op zoek gegaan en had mijn oog laten vallen op de CM7 nightly build van temasek. Echter viel het me binnen dat CM werkt met de external SD en niet internal. Geen optie dus... Toen kwam ik Core Droid tegen (gebaseerd op de officiele V20o) en die maar erop gezet.
Moet eerlijk zeggen, op een halve dag tijd heeft het me wel overtuigd. Werkt soepel, snel en reageert direct op alles. Qua batterij nog even afwachten. Vind dat de ingebakken ICS theming ook goed gelukt is, lijkt er sprekend op. Enige minpunt is misschien dat het nog op 2.3.4 gebaseerd is, en niet 2.3.7. Kortom, geef het een kans :) .

EDIT:
Side-note, mijn CWM backup bestaat nu uit niet minder dan 8GB aan ROM's :+ . Keuze zat dus...

[ Voor 7% gewijzigd door 430xlkod op 21-01-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
430xlkod schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:54:
Weer een update langs mijn zijde. Gisteren problemen met de GPS in GalnetMIUI 2.11.26 die een seconde ontvangst had, dan weer een seconde niet. Tijdens het rijden dan maar even een restore gedaan naar de vorige ROM (WajkIUI 2.11.6) en toen liep het perfect weer. Maar probleem daar is dus (denk ik) de kernel die niet goed werkt. Verbruikt veel te veel stroom, of toch iets in die ROM. Custom kernel van vadonka hielp ook niet veel.

Dan maar weer op zoek gegaan en had mijn oog laten vallen op de CM7 nightly build van temasek. Echter viel het me binnen dat CM werkt met de external SD en niet internal. Geen optie dus... Toen kwam ik Core Droid tegen (gebaseerd op de officiele V20o) en die maar erop gezet.
Moet eerlijk zeggen, op een halve dag tijd heeft het me wel overtuigd. Werkt soepel, snel en reageert direct op alles. Qua batterij nog even afwachten. Vind dat de ingebakken ICS theming ook goed gelukt is, lijkt er sprekend op. Enige minpunt is misschien dat het nog op 2.3.4 gebaseerd is, en niet 2.3.7. Kortom, geef het een kans :) .

EDIT:
Side-note, mijn CWM backup bestaat nu uit niet minder dan 8GB aan ROM's :+ . Keuze zat dus...
sinds nighly 1xx kan je zelf kiezen of het internal of external sd is :) dus mss toch eens overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
Echter viel het me binnen dat CM werkt met de external SD en niet internal. Geen optie dus...
Je kunt de interne SD ook in de stable mod eenvoudig mounten als externe SD:

http://forum.xda-develope.../index.php/t-1086307.html

Werkt perfect, je moet de vold.fstab en build.prop wel iedere keer dat je een nieuwe ROM flashed aanpassen, maar het is enkele minuten werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Nova163 op 22-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Is het mogelijk om in de recovery (met 1 of andere toetsencombinatie) de homebutton uit te schakelen want deze wil na wat gepruts in de recovery niet meer werken. Ik krijg wel nog een haptische feedback maar de telefoon neemt geen enkele actie bij het aanraken van de homeknop.

(In recovery werkt de homeknop wel nog)

edit:na een factory reset of 2 werkt de homebutton terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wafje op 22-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede Optimus gebruikers, zit met me handen in het haar had via VIP service een nieuw toestel gekregen en heb die netjes naar Gingerbread geupdate en toen geflashed naar CM 204 toen ik het toestel op mijn laptop wou aansluiten om muziek erop te zetten kon de laptop mijn sd kaarten niet meer zien dus toen terug geflashed naar Officiele gingerbread alles naar fabrieksinstellingen alles geformatteerd dus nu is hij helemaal schoon maar nog steeds ziet de laptop de SD kaarten helemaal niet meer alleen als ik ze formateer dan komen ze in beeld allebei dan haal ik de telefoon los en sluit weer aan ziet ie ze weer niet... Wat doe ik fout, ik las op forum's dat ik waarschijnlijk een USB BRICK heb... ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb genoeg tijd om het te fixen want lig met een gebroken been op de bank dus de eerste 10 weken heb ik genoeg tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:19:
Hoi mede Optimus gebruikers, zit met me handen in het haar had via VIP service een nieuw toestel gekregen en heb die netjes naar Gingerbread geupdate en toen geflashed naar CM 204 toen ik het toestel op mijn laptop wou aansluiten om muziek erop te zetten kon de laptop mijn sd kaarten niet meer zien dus toen terug geflashed naar Officiele gingerbread alles naar fabrieksinstellingen alles geformatteerd dus nu is hij helemaal schoon maar nog steeds ziet de laptop de SD kaarten helemaal niet meer alleen als ik ze formateer dan komen ze in beeld allebei dan haal ik de telefoon los en sluit weer aan ziet ie ze weer niet... Wat doe ik fout, ik las op forum's dat ik waarschijnlijk een USB BRICK heb... ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb genoeg tijd om het te fixen want lig met een gebroken been op de bank dus de eerste 10 weken heb ik genoeg tijd...
Ik kan er vrij weinig over vinden eerlijk gezegd. Mensen die hetzelfde hadden hebben het vaak opgelost door de laatste LG drivers te gebruiken op de PC en iemand had het teruggestuurd en LG heeft het gefixt met als reden 'onderdeel kapot en vervangen'.

In apparaatbeheer zie je ze wel staan zonder een waarschuwing/melding? Of lijkt dat allemaal wel in orde?

Ik heb wel vaker gehoord dat sommige problemen verholpen werden na 2 of 3 keer proberen. (Net zoals 2Silent net boven je zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de quick reaction.. ik had ergens gelezen dat je de batterij eruit moest halen en de smartflash manier volume down en dan kijken of alles installeert dat doet ie maar de laatste 2 staat onbekend apparaat dus die stuurprogramma instaleerd die dus niet dat zijn dus waarschijnlijk de SD kaarten.. heb ook gekeken in apparatenbeheer staat ook onbekend apparaat maar kan ook niet naar stuurprogrammaas zoeken want hij geeft code 1 aan... 8)7 8)7 |:( |:( |:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:17:
Bedankt voor de quick reaction.. ik had ergens gelezen dat je de batterij eruit moest halen en de smartflash manier volume down en dan kijken of alles installeert dat doet ie maar de laatste 2 staat onbekend apparaat dus die stuurprogramma instaleerd die dus niet dat zijn dus waarschijnlijk de SD kaarten.. heb ook gekeken in apparatenbeheer staat ook onbekend apparaat maar kan ook niet naar stuurprogrammaas zoeken want hij geeft code 1 aan... 8)7 8)7 |:( |:( |:( :( :( :( :(
Installeer eerst de smartflash drivers. Dan het prgramma starten. De twee te flashen bestanden inladen. Batterij uit het toestel en dan pas volume down en connecten. Dan zou het altijd moeten lukken. Eerst worden dan de drivers goed geinstalleerd, wacht hierop, totdat je verder gaat.

Als het niet lukt, probeer het dan op een andere pc. Ik kreeg het ook niet voor elkaar op de windows 7 laptop, maar in 1 keer op de oude Vista pc...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alles gedaan wat ik moest doen... begonnen usb debbuging drivers , smartflash drivers toen gewoon aangesloten op laptop ook alle drivers geinstaleerd... hij doet helemaal niets zie wel als ik mijn computer open zie ik 2 sd kaarten staan maar geen gigs... en ik heb alleen 2 windows 7 laptops staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga maar weer een VIP service regelen... wordt al mijn 4de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net LG aan de lijn gehad, kwamen ze met harde reset lukte ook niet... dus wordt binnen 5 dagen terug gebeld dan ga ik mijn optimus 2x inleveren voor een HTC Sensation of Samsung Galaxy 2 want ik ben er helemaal klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft LG je dat voorstel gedaan? of waar ga je hem inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Hebben jullie ook regelmatig dat de telefoon 's nachts tijdens het opladen freezed? Het enige wat dan helpt is de batterij er uit halen.

Ik gebruik de laatste nightly van CM (207 dacht ik).

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Wat ik persoonlijk heb ervaren is dat het nogal eens door de kernel wil komen. Ik heb tot nu toe erg goede ervaring met Vadonka's kernel. Die zou je eens kunnen installeren.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1427646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
WeeJeWel schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:44:
Hebben jullie ook regelmatig dat de telefoon 's nachts tijdens het opladen freezed? Het enige wat dan helpt is de batterij er uit halen.

Ik gebruik de laatste nightly van CM (207 dacht ik).
Ja, precies dezelfde issue heb ik ook regelmatig! Erg vervelend als je je telefoon als wekker gebruikt..
justin_ti schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:23:
Wat ik persoonlijk heb ervaren is dat het nogal eens door de kernel wil komen. Ik heb tot nu toe erg goede ervaring met Vadonka's kernel. Die zou je eens kunnen installeren.

Ik heb deze kernel recent geïnstalleerd en sindsdien is het nog niet voorgekomen, maar ik gebruik hem pas enkele dagen, dus ik weet nog niet zeker of het probleem echt is opgelost.
Ik heb de nieuwste versie van de kernel nog niet geprobeerd, in het thread zijn verschillende gevallen van mensen wiens telefoon niet meer uit het bootscherm komt, dus ik durf de nieuwe versie nog niet helemaal aan. Dat je bewust bent dat sommigen er problemen mee hebben :)
edit: net de nieuwste kernel van vadonka geprobeerd en ik heb inderdaad hetzelfde probleem als sommige anderen (het booten loopt vast in een zwart scherm met de LEDs aan), dus ik adviseer een oudere versie te flashen.

Welke baseband gebruiken jullie trouwens? Ik ben recent overgestapt op de 0824-baseband, maar ik heb het idee dat de geluidskwaliteit erg achteruit is gegaan. Iemand dezelfde ervaring? En welke baseband werkt voor jullie wel goed?

[ Voor 8% gewijzigd door Nova163 op 24-01-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Nova163 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Welke baseband gebruiken jullie trouwens? Ik ben recent overgestapt op de 0824-baseband, maar ik heb het idee dat de geluidskwaliteit erg achteruit is gegaan. Iemand dezelfde ervaring? En welke baseband werkt voor jullie wel goed?
Ik heb er 2 weken terug ook de 0824 erop gegooid, omdat ik de Koreaanse versie heb en ik beu werd van de SOD's. Tot nu toe werkt het prima. Nog geen SOD's tegen gekomen. Qua geluidskwaliteit heb ik niet heel erg opgelet. Als het mis ging was het vaak iemand die via de speaker praatte of zelf slecht bereik had of iets in die geest. Ik ga het de komende gesprekken bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Geluidskwaliteit is bij mij door de 824 kernel echt een stuk beter geworden! Ook geen SOD's meer en betere batterij duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
disweb schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:03:
Geluidskwaliteit is bij mij door de 824 kernel echt een stuk beter geworden! Ook geen SOD's meer en betere batterij duur. :)
Bij mij had ik dat met elk baseband hiervoor slecht geluid, behalve 0218. Zo te zien is het in 824 ook prima.
Batterijduur is bij mij achteruit gegaan omdat ik geen Toggle2G meer gebruik. Vond het wachten totdat ik weer internet had soms te irritant (soms duurde het gewoon te lang). Eerst kon ik er 3 dagen mee (met Toggle2D), nu 1,5/2, maar dat neem ik voor lief. Als nu ook de SOD's voorbij zijn ben ik helemaal blij. :)

[EDIT]
Ik met mijn grote mond. Ik checkte net even mijn mobiel, stond hij uit. :/ Niet eens vastgelopen ofzo. Gewoon uit. Dit terwijl hij niet aan het opladen was.

[ Voor 12% gewijzigd door serhat op 25-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Nova163 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
Ik heb 218, geen problemen mee. Heb bijna alle basebands geprobeerd maar kom steeds weer terug op 218. De gesprekskwaliteit is niet denderend maar stukken beter dan met bijv. 0725. Voor de rest werkt alles eigenlijk ook gewoon prima. Ik heb trouwens wel die laatste kernel van Vadonka. Heb je wel een full wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zie door de bomen het bos even niet meer. Heb zelf een Galaxy S, maar mn vriendin een LG Optimus 2x.
Ze heeft een tijd CM7 gedraaid, maar dat was ook niet echt ideaal. Liep vaak vast, en slechte gesprekskwaliteit.
Nu wou ik van het weekend Modaco custom rom erop zetten, gebaseerd op V20o. Maar die kwam in een bootloop, waarbij alleen het witte LG logo steeds verscheen.
Daarom maar BlazingDragon v2.3a erop gezet. Die leek het goed te doen, maar geeft nu ook alleen maar steeds foutmeldingen..
Welke custom rom is nu de beste op dit moment?
De CM7 varianten hebben nog steeds een sd-kaartje nodig in het apparaat he? Ik heb het liefst dat de interne SD gebruikt wordt, want ze heeft alleen een 1 GB kaartje.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Gewoon standaard maken en updaten naar 2.3 met de officiële LG tool? CM7 kan volgens mij met een script ook gebruik maken van de interne SD. Voor mij is CM7 de winnaar. Build 204 (de laatste nightly) van download.cyanogenmod.com is goed. Lange accurduur, stabiel, bugvrij. Voor de rest kan je het best de topic start goed doorlezen, want dingen als een slechte gesprekskwaliteit komt in principe niet door de rom. Maar als je zegt dat dingen vastlopen en niet goed lopen... elke keer als je een rom flasht dan flasht hij de RIL mee (zie topic start). Je RIL moet wel matchen met je baseband, de radio zegmaar. De meeste roms flashen RIL 218 mee, omdat baseband 218 bij CM7 wordt gebruikt als zijne stabiele baseband. Als jouw vriendin baseband 725 heeft met RIL 218 kan het zijn dat er dingen niet goed gaan. Heb het zelf ook een keer gehad, dat de ophangknop bijvoorbeeld niet meer reageerde.
serhat schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Bij mij had ik dat met elk baseband hiervoor slecht geluid, behalve 0218. Zo te zien is het in 824 ook prima.
Batterijduur is bij mij achteruit gegaan omdat ik geen Toggle2G meer gebruik. Vond het wachten totdat ik weer internet had soms te irritant (soms duurde het gewoon te lang). Eerst kon ik er 3 dagen mee (met Toggle2D), nu 1,5/2, maar dat neem ik voor lief. Als nu ook de SOD's voorbij zijn ben ik helemaal blij. :)

[EDIT]
Ik met mijn grote mond. Ik checkte net even mijn mobiel, stond hij uit. :/ Niet eens vastgelopen ofzo. Gewoon uit. Dit terwijl hij niet aan het opladen was.
Aah bespaart mij weer een testje =) Welke rom draai je trouwens inmiddels Serhat?

[ Voor 31% gewijzigd door justin_ti op 25-01-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ja, stock en dan updaten is dan misschien wel beter. Baseband heb ik niet geupdate, dan kan ik dus gewoon de RIL aanpassen met getRIL begrijp ik? Dat zou dan al moeten schelen.. Nou, ik kijk wel weer even verder. Bedankt iig. Is zo lastig om al die topics door te spitten op xda en dan te ontdekken wat nou de beste optie is. Lijkt zo veel makkelijk voor de Galaxy S ;).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
[b][message=37566272,noline]Welke custom rom is nu de beste op dit moment?
De CM7 varianten hebben nog steeds een sd-kaartje nodig in het apparaat he? Ik heb het liefst dat de interne SD gebruikt wordt, want ze heeft alleen een 1 GB kaartje.
Deze CM7-KANG bevalt mij heel goed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425

En wat betreft de externe SD: hierboven zijn verschillende eenvoudige oplossingen aangereikt. Ik heb een aanpassing van drie regels in twee files genoemd, en er bestaan ook scripts die het voor je doen, dus dat is vrij eenvoudig op te lossen.
justin_ti schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Ik heb 218, geen problemen mee. Heb bijna alle basebands geprobeerd maar kom steeds weer terug op 218. De gesprekskwaliteit is niet denderend maar stukken beter dan met bijv. 0725. Voor de rest werkt alles eigenlijk ook gewoon prima. Ik heb trouwens wel die laatste kernel van Vadonka. Heb je wel een full wipe gedaan?
Nee, volgens de toelichting wipet de installer zelf wat gewiped moet worden, maar ik zal het eens proberen!

[ Voor 31% gewijzigd door Nova163 op 25-01-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Bij de huidige CM7 kan je kiezen of je op de internet of de externe kaart wil werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:20:
Aah bespaart mij weer een testje =) Welke rom draai je trouwens inmiddels Serhat?
Ik gebruik nog steeds CM7.. wel een KANG versie omdat ik dacht, van, joh even een gokje wagen. Dit heb ik tegelijk met 0824 erop gezet.

Dat mijn mobiel vandaag is vastgelopen zie ik even als een incidentje. Normaliter loopt hij namelijk alleen vast tijdens het laden. Even kijken of het vaker gaat gebeuren, zo niet blijf ik wel bij 0824. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke! Ik heb nu ook een KANG (van Temask) en die was tijdens het laden vastgelopen. Iets wat ik normaal ook nooit heb. Met Vadonka's laatste kernel draait hij verrassend stabiel en is hij niet meer vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik ben weer terug op de goede oude MIUI. De coredroid trinity ROM kon me niet zo bekoren, was te standaard Android (tjah als je MIUI gewoon bent) en moest vaak ook 3 keer zoveel stappen doen om hetzelfde doel te bereiken dan bij MIUI. Daarbij liep de GPS ook niet zo héél soepel, hij liep in de auto vaak achter waarbij hij sneller ging dan de auto, dan weer vertraagde, dan weer sneller moest bijbenen. Op MIUI liep dit gewoon rustig samen met de auto zoals het ook hoort.
Voor de rest, wacht ik vol ongeduld op ICS :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik vind MIUI ook erg mooi, maar ik kan er gewoon niet mee werken vanwege deze redenen:
- Batterij snel leeg, haal de dag er niet mee
- Telkens data verbinding kwijt als ik weg loop van een WiFi router, dus steeds flight mode doen is niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Voor het eerste deel zou ik zeggen, probeer eens de Vadonka kernel te flashen.
Het tweede puntje heb ik geen last van aangezien bij mij standaard alles uitstaat van data/wifi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Huh je hebt data en WiFi allebei altijd uit staan? Btw de Vadonka kernel had ik er op, was een stuk beter! Maar loopt in een nacht toch aardig leeg, terwijl ik met CM7 + vadonka maar iets van 5 tot 8 % verlies bij 8 uur slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik zet data enkel aan wanneer ik het nodig heb en wifi wanneer ik weet dat er wifi is waar ik op kan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Aah oke! Nou ik gebruik data en wifi zo vaak, al is het voor whatsapp dat ik het de hele dag door gebruik. Ik vermoed dat het door build.prop komt maar ik weet niet of je zomaar een CM7 build.prop erop kan zetten. Aangezien het in de stable versie van CM7 volgens mij ook wel eens voor kwam, daar is miui uiteindelijk op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felr
  • Laatst online: 24-10-2024
ik heb vandaag cm7 geinstalleerd maar telefoon blijft in opstartloop hangen iemand suggesties alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik denk dat je de Cache en Data moet wipen vanuit het CWM menu, dus niet alleen cache. Anders even opnieuw downloaden en flashen. De eerste keer starten duurt sowieso erg lang.

Ik heb nou toch een mooie rom! Het is de laatste Kang van CM7 met stock look, naar mijn mening eigenlijk het beste van alles.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986

Ik kan de Korea versie eigenaren met baseband 218 de Vadonka kernel versie aanraden. Samen met SwiftExtreme zijn deze versies bij mij nog nooit vastgelopen.

Let wel op dat het een full wipe rom is en dat je bij themakiezer nog wel het goeie thema moet kiezen, genaamd uotKitchen. Ineens heeft u weer een kleurrijke android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felr
justin_ti schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:09:
Ik denk dat je de Cache en Data moet wipen vanuit het CWM menu, dus niet alleen cache. Anders even opnieuw downloaden en flashen. De eerste keer starten duurt sowieso erg lang.

Ik heb nou toch een mooie rom! Het is de laatste Kang van CM7 met stock look, naar mijn mening eigenlijk het beste van alles.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1464986

Ik kan de Korea versie eigenaren met baseband 218 de Vadonka kernel versie aanraden. Samen met SwiftExtreme zijn deze versies bij mij nog nooit vastgelopen.

Let wel op dat het een full wipe rom is en dat je bij themakiezer nog wel het goeie thema moet kiezen, genaamd uotKitchen. Ineens heeft u weer een kleurrijke android!
oke bedankt ik zal het even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felr
het is gelukt met de rom maar nu wil hij niet aanmelden bij gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja maar dan moet je gewoon even de tutorial helemaal goed doorlezen want dat ligt niet aan CM7. Vooral het stukje bij de google apps, die moet je namelijk nog apart installeren (tenzij je het over die rom hebt die ik net 2 posts terug had neergezet, daar zit alles bij in). Voor de rest zou ik zeggen lees dit topic goed door, want er staat erg veel nuttige info in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Hmm.. nee.. 0824 lijkt hier niet stabiel te draaien.. de SOD's (zelfs als ik niet aan het opladen ben) houden aan.

Ik ga maar terug naar 0218, neem ik direct de laatste KANG versie ook mee. :)
Over Vadonka kernel.. ik was even aan het kijken.. maar er zijn zoveel versies, ook melden gebruiken dat de laatste versies SOD's veroorzaakt. Welke gebruiken jullie en hebben jullie een link naar de oude maar stabiele?

[EDIT]
Ze hebben de activity change effecten aangepast. Ziet er op zich wel snappy uit. Voelt opeens ook iets sneller aan, al kan dat een vertekend beeld zijn door de effecten. Time will tell.

[ Voor 19% gewijzigd door serhat op 29-01-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik heb nu steeds het probleem dat ik via WiFi geen background sync aan de praat krijg maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik dacht, laat ik eens overgaan op CM7 van de site (de oude vertrouwde 204), maar die blijkt het ook te hebben. Het kan nog aan mijn router liggen, maar ik zit gewoon op een standaard router van Ziggo en heb net ook de firewall uitgezet. Ik krijg helemaal geen appjes binnen totdat ik zelf de applicatie open en even wacht. Het is soms zelfs zo dat ik wifi uit en weer aan moet zetten. Het geldt ook voor gmail!

Serhat, die Hybrid Rom kan ik je trouwens wel aanraden! Het ziet er wel gelikt uit en hij draait verder ontzettend stabiel. Ik heb nu de SwiftExtreme versie. Wel wat oudere Kernel, maar voor mij tot nu toe samen met Vadonka's kernel absoluut de meest stabiele en zuinige.

[ Voor 22% gewijzigd door justin_ti op 29-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:31:
Ik heb nu steeds het probleem dat ik via WiFi geen background sync aan de praat krijg maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik dacht, laat ik eens overgaan op CM7 van de site (de oude vertrouwde 204), maar die blijkt het ook te hebben. Het kan nog aan mijn router liggen, maar ik zit gewoon op een standaard router van Ziggo en heb net ook de firewall uitgezet. Ik krijg helemaal geen appjes binnen totdat ik zelf de applicatie open en even wacht. Het is soms zelfs zo dat ik wifi uit en weer aan moet zetten. Het geldt ook voor gmail!

Serhat, die Hybrid Rom kan ik je trouwens wel aanraden! Het ziet er wel gelikt uit en hij draait verder ontzettend stabiel. Ik heb nu de SwiftExtreme versie. Wel wat oudere Kernel, maar voor mij tot nu toe samen met Vadonka's kernel absoluut de meest stabiele en zuinige.
Ik heb daar ook last van gehad. Ligt blijkbaar aan mijn mobiel - Wifi router combinatie. Hij gaat soms wel goed, soms niet. Bij mijn ouders bijv. heb ik er juist totaal geen last van.

Ik wil juist niet de LG troep erop. Ik vind CM7 er prima uit zien zoals ik het nu ingedeeld heb en dergelijke. :) Thanks voor de tip though!
Over SwiftExtreme/Vadonka's kernel.. Zijn beide kernels toch of haal ik nu dingen door elkaar? Heb je een link naar de (oude) kernel? Ik zoek op het moment iets stabiels, zuinig is altijd meegenomen. Oud en vertrouwd vind ik dan wel goed klinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ja het zijn beide kernels. Dit is de link naar SwiftExtreme. Ik gebruik zelf de laatste low oc versie (max 1.2GHz) en dan niet de powersafe maar de normale.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1325183

Ik dacht dus even gisteren dat mijn data probleem misschien door die Vadonka kernel kwam omdat ik het probleem eerder nooit had. Toen bedacht ik mij dat we sinds 2 weken ook pas Ziggo hebben en dus weer een andere router. Het was bij mijn vriendin gisteren namelijk helemaal geen probleem. Nu ik weet dat die vadonka niet de schuldige is geweest ga ik die er weer op zetten. Het grootste voordeel is namelijk dat hij nu 1 versie heeft gemaakt die zowel zuinig als snel is. Wederom nooit FC's en reboots gehad met die Kernel (hoewel ik lees dat sommige er wel last van hebben). Maar misschien is deze kernel wel gegoten voor onze telefoons, want Vadonka heeft zelf ook een koreaanse o2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:01:
Ja het zijn beide kernels. Dit is de link naar SwiftExtreme. Ik gebruik zelf de laatste low oc versie (max 1.2GHz) en dan niet de powersafe maar de normale.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1325183

Ik dacht dus even gisteren dat mijn data probleem misschien door die Vadonka kernel kwam omdat ik het probleem eerder nooit had. Toen bedacht ik mij dat we sinds 2 weken ook pas Ziggo hebben en dus weer een andere router. Het was bij mijn vriendin gisteren namelijk helemaal geen probleem. Nu ik weet dat die vadonka niet de schuldige is geweest ga ik die er weer op zetten. Het grootste voordeel is namelijk dat hij nu 1 versie heeft gemaakt die zowel zuinig als snel is. Wederom nooit FC's en reboots gehad met die Kernel (hoewel ik lees dat sommige er wel last van hebben). Maar misschien is deze kernel wel gegoten voor onze telefoons, want Vadonka heeft zelf ook een koreaanse o2x.

Dank! SwiftExtreme direct geprobeerd.. krijg dan een bootloop. Ook nadat ik alles heb gecleaned. Misschien dat het i.c.m. de laatste KANG niet werkt? Vadonka's boot wel zoals het hoort. Moest even uitzoeken wat de memhack voorstelde en de kleurdiepte. Dat van de memhack weet ik nog steeds niet zeker. Staat niet precies in de startpost, en de laatste paar pagina's hoor ik alleen memhack en shared memhack vallen. Ik denk mogelijk dat je dan RAM van je tel kan gebruiken als extra (shared)videogeheugen voor als je veel spellen speelt? Vrije nieuwe feature iig.

Either way, hij draait! Ben benieuwd. Enige wat ik tot nu toe heb opgemerkt is dat hij iets traag ontwaakt vanuit standby. I'll keep you updated. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ramhack is omgekeerd, je kan iets van je videogeheugen afhalen om als extra ram te gebruiken! Ik gebruik zelf de 32 bits versie zonder ramhack. Vind m echt wonderbaarlijk goed presteren! Lockscreen hangt bij mij niet heel erg maar het ligt er ook aan welk lockscreen je gebruikt. Het duurt bij mij een kleine seconde voor ik beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:47:
Ramhack is omgekeerd, je kan iets van je videogeheugen afhalen om als extra ram te gebruiken! Ik gebruik zelf de 32 bits versie zonder ramhack. Vind m echt wonderbaarlijk goed presteren! Lockscreen hangt bij mij niet heel erg maar het ligt er ook aan welk lockscreen je gebruikt. Het duurt bij mij een kleine seconde voor ik beeld heb.
Owja, dat kan ook ja. :P Het duurde de eerste paar keren iets langer bij mij, misschien was hij nog 'aan het opstarten'.. Nu gaat het inderdaad iets beter lijkt het.. Ik laat mijn bevindingen later weten.

PS: De vadonka maker geeft zelf aan dat met zijn Koreaanse toestel (P990 wel) BB's 5xx en ervoor het goed doen en 0823, de rest doet het slechter qua gesprekskwaliteit. 0824 daarentegen is aangeraden als je de SU660 heft. Ik had de 0824 op een P990, misschien dat dat ook de verergerde instabiliteit veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ikzelf gebruik CM7 .204 met RIL 218 en SwiftExtreme kernel.

Tot op heden nooit problemen gehad en nu nog draait het als een zonnetje.

Alleen heb ik onlangs heel mijn telefoon gewiped en alles opnieuw geinstalleerd.
En ineens kan ik niet meer in de CyanogenMod instellingen (wilde namelijk mijn batterij indicator op percentage zetten). Ik krijg dan een FC.
In alle andere instellingen (van hetzelfde menu) kan ik wel, alleen dus niet in het CyanogenMod instellingen menu...

Opnieuw installeren van de ROM (over de bestaande heen, had net zoveel tijd gespendeerd om alles opnieuw te installeren en in te stellen), werkt niet.

Iemand dit wel eens meegemaakt en een mogelijke oplossing ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Heb je m ook echt opnieuw gedownload? Het kan zijn dat het bestand beschadigd is geraakt op je SD kaart. Klinkt wel vreemd. Heb je het al eens geprobeerd te openen voordat je die SwiftExtreme kernel er overheen zet? Ook dalvik cache gewiped (gebeurt volgens mij al automatisch maar toch..)? Anders eens proberen zonder sim en externe SD kaart of je er wel in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Had de laatste 32BPP Vadonka kernel voor MIUI erop gezet. Telefoon viel dan hele tijd kort na opstarten uit. Remedie was dan batterij eruit halen en terug proberen. Met andere woorden, scheelt toch iets. Nu na backup draait ie weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Wat mij trouwens wel is opgevallen, na de installatie van de vadonka kernel: Mijn hoofdfont is een beetje anders.
Sinds wanneer passen kernels fonts aan? :P Of zal het door een bepaald support komen voor fonts en dat hij dan een fallback doet op een oudere/andere?

Niet dat het wat uit maakt. Vind het alleen raar. Enige wat ik heb gedaan is: Backup maken, swiftextreme installeren, wipe cache, bootloop, backup teruggezet, geboot om te kijken of backup werkt, vadonka installeren.

Sindsdien heb ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Vadonka installeert het 'Roboto' font van ICS :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik wil toch komende week nog eens MIUI proberen, maar welke kernel kan ik dan het beste nemen ?

Ik heb nu SwiftExtreme, maar is Vodonka misschien beter ?
En welke MIUI release kan ik het beste nemen ? Ik heb even WajkMiui erop gehad, leek me wel een goede namelijk (vanwege de optimalisaties die er al in zitten).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:49:
Ik wil toch komende week nog eens MIUI proberen, maar welke kernel kan ik dan het beste nemen ?

Ik heb nu SwiftExtreme, maar is Vodonka misschien beter ?
En welke MIUI release kan ik het beste nemen ? Ik heb even WajkMiui erop gehad, leek me wel een goede namelijk (vanwege de optimalisaties die er al in zitten).
swiftkernel is bij mij het meest stabiel, vadonka's kernel lijkt iets sneller, maar crasht redelijk vaak is mijn ervaring, als ik jou was, zou ik even wachten totdat de vadonka releases stabiel zijn, de releases sinds 17-dec zijn erg onbetrouwbaar gebleken bij diverse gebruikers

over de optimalisaties en tweaks in WajkIUI heb ik zo mijn twijfels, behalve een andere camera merk ik totaal geen verschil in performance of stabiliteit; dingen als dit zijn volkomen nietszeggend:

- all app recompiled and optimized with my tweaks and language files
- improved 3D performance
- added CM7 modules & some driver (check changelog)
- optimized battery usage
- optimized memory settings
- removed unneeded files
- faster proximity sensor
- faster phone calling
- tweaks for speed

ik draai zelf miuiandroid, snelle updates op vrijdag en geen vage tweaks, dus zo dicht mogelijk bij de echte MIUI

houd er wel rekening mee dat er enkele grote bugs in MIUI voor de P990 zitten:
- data connectie verbindt niet automatisch na een signal loss of na wifi (deels op te lossen met de Toggle2G app)
- bluetooth koppeling werkt niet altijd (disconnect blijft regelmatig hangen)
- sd mount via USB crasht af en toe je toestel (schijnbaar op te lossen met dual mount app)
- FM radio werkt niet
- hoge battery drain

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Bedankt voor de uitvoerige informatie, daar kan ik zeker wel wat mee.

De meeste problemen zijn overkomelijk, behalve de batterij drain.
Met CM7 kan ik zeker 1 dag (24 uur) doen en dat wil ik wel graag zo houden.
Met stock kan ik iets langer doen, maar dat werkt niet stabiel.

Dan blijf ik waarschijnlijk wel bij CM7, want het werkt op zich wel goed bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:14:
Bedankt voor de uitvoerige informatie, daar kan ik zeker wel wat mee.

De meeste problemen zijn overkomelijk, behalve de batterij drain.
Met CM7 kan ik zeker 1 dag (24 uur) doen en dat wil ik wel graag zo houden.
Met stock kan ik iets langer doen, maar dat werkt niet stabiel.

Dan blijf ik waarschijnlijk wel bij CM7, want het werkt op zich wel goed bij me.
battery drain is natuurlijk sterk afhankelijk van je gebruik, je bb/ril en vooral je 3G settings
als ik alleen 2G of wifi gebruik, haal ik de 24 uur ook wel met MIUI, maar zodra 3G aan gaat, gaat het hard omlaag, mijn ervaring is dat CM7 iets zuiniger met de accu omgaat, misschien moet je het zelf even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ik had zulke goeie ervaringen met de kernel van Vadonka maar die waren ineens verdwenen met de nieuwste versie. Telefoon staat redelijk vaak ineens uit. Ben nu terug naar de versie van 17 januari, die draait top. Hoor er trouwens meer over op XDA (en las het hierboven ook al!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:53:
Ik had zulke goeie ervaringen met de kernel van Vadonka maar die waren ineens verdwenen met de nieuwste versie. Telefoon staat redelijk vaak ineens uit. Ben nu terug naar de versie van 17 januari, die draait top. Hoor er trouwens meer over op XDA (en las het hierboven ook al!)
Ik had dat inderdaad ook gelezen, toch heb ik de gok gewaagd. Ik draai nu die van 27 januari. Tot nu toe draait hij prima. Hij voelt vrij vlot aan, geen SOD's tot nu toe. Accu lijkt grotendeels met dezelfde snelheid leeg te zijn, scheelt niet veel in ieder geval. Als het zo blijft draaien ben ik blij. Misschien volgen de problemen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de originele Rom nog? (V10a) want hij is niet meer op fileserve te downloaden

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:27:
Heeft iemand de originele Rom nog? (V10a) want hij is niet meer op fileserve te downloaden
Ze zijn weer bereikbaar! Oude link werkt nu gewoon weer. :)

-----

Hmm, misschien moet ik de tip van justin_ti maar volgen. Vadonka kernel doet het nu bij mij ook raar, al is het alleen tijdens het opladen. Een keer leek mijn telefoon in een soort van hibernate te zijn gegaan. Wekker ging niet af maar hij stond ook niet 'echt aan'. Leek half vastgelopen, totdat ik hem aanzetten en hij direct aanfloepte (geen SOD). Alleen dan een paar uur later.

Afgelopen nacht wel een SOD tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik vroeg mij af of ik, wanneer ik mijn LG Root, hij ook een USB host ondersteund? Of doet hij dat al zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Koen- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:44:
Ik vroeg mij af of ik, wanneer ik mijn LG Root, hij ook een USB host ondersteund? Of doet hij dat al zonder te rooten?
Ik zou bijna denken dat hij het in beide gevallen niet doet.

Quote van Android developer guide
USB accessory and host modes are directly supported in Android 3.1 (API level 12) or newer platforms. USB accessory mode is also backported to Android 2.3.4 (API level 10) as an add-on library to support a broader range of devices. Device manufacturers can choose whether or not to include the add-on library on the device's system image.
De meeste roms zitten nu op 2.3.3-2.3.7. Het zou wel volledig gebackport kunnen worden denk ik. Misschien dat iemand dat ook heeft gedaan, dat weet ik niet.

Ik weet wel dat ze het hebben geprobeerd een tijdje terug en dat het heel veel issues veroorzaakte, zie ook hier. Al is dat vrij outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:44
Maar dan zou het dus in ics mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hejkompas schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:25:
Maar dan zou het dus in ics mogelijk zijn?
Ik zou denken van wel, zolang de USB drivers die ermee geleverd worden het maar ondersteunen. Tenzij er andere beperkingen zijn waar ik niet vanaf weet. Spreek mij vooral tegen als ik het verkeerd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Heeft iemand een linkje voor de 825 BB. Heb namelijk ook een P990 uit korea en wil gewoon kijken of deze BB stabieler is ;-).

Heb al gezocht op XDA maar kon die zo 1 2 3 niet vinden.

EDIT:
Misschien zit er in de source van V20Q een nieuwe. Maar ook op MoDaCo zegt paul dat hij het nog niet gezien heeft. Hopen dat daar er 1 in zit

[ Voor 29% gewijzigd door Sheppie op 08-02-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Sheppie schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:33:
Heeft iemand een linkje voor de 825 BB. Heb namelijk ook een P990 uit korea en wil gewoon kijken of deze BB stabieler is ;-).

Heb al gezocht op XDA maar kon die zo 1 2 3 niet vinden.

EDIT:
Misschien zit er in de source van V20Q een nieuwe. Maar ook op MoDaCo zegt paul dat hij het nog niet gezien heeft. Hopen dat daar er 1 in zit
Bedoel je 0824 toevallig? 0823 heb je ook, maar geen 0825.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Ik heb sinds enkele maanden problemen met het ontvangen van smsjes die uit meerdere berichten bestaan. De eerste wordt juist weergegeven, maar in plaats van de tweede wordt het tweede deel van een eerder ontvangen smsje toegevoegd.

Heeft iemand enig idee waar het mee te maken kan hebben? Met mijn telefoon, mijn telcom, de telefoon of telcom van de verzender? En als het mijn telefoon is, ligt het dan aan de ROM, de baseband, de kernel, of nog iets anders?

Ik heb een P990 met CM7, temasek's KANG, baseband 0725, vadonka's kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
serhat schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:28:
[...]

Bedoel je 0824 toevallig? 0823 heb je ook, maar geen 0825.
Nou, de 0824 en 0823 heb ik wel ja, maar zag mensen ook over de 0825 praten dus vandaar mijn interesse ;). Maar dan is het nog eventjes wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Wow, heeft iemand al gezien dat de ontwikkeling van ICS op onze O2X al in een zeer vergevorderd stadium is ?

https://docs.google.com/s...amZkZzhQZXU0UVZEamc#gid=0

Er is nog niets gereleased, maar als het met deze snelheid zo door gaat zal dat niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
speedme schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:04:
Wow, heeft iemand al gezien dat de ontwikkeling van ICS op onze O2X al in een zeer vergevorderd stadium is ?

Er is nog niets gereleased, maar als het met deze snelheid zo door gaat zal dat niet lang meer duren.
Ik heb al standaard die site in mn 'favorieten' staan. Elke dag even kijken, wilde net jouw bericht gaan posten. Ben erg benieuwd naar het resultaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
speedme schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:04:

Jeej das zon beetje het beste nieuws wat ik in een hele poos lees over me p990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
PeterFdeVries schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:09:
[...]

Ik heb al standaard die site in mn 'favorieten' staan. Elke dag even kijken, wilde net jouw bericht gaan posten. Ben erg benieuwd naar het resultaat! :)
Hier ook al een hele tijd in mijn favorieten 8)
Ik zie het nog wel gebeuren dat we in Q1 een goed werkende ICS release hebben...dus LG : eat your heart out !! (met hun Q2 verwachte release...hehehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Damn, dat gaat snel zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
As we speak is A2DP ook al gefixt. Nu alleen nog 'video playback' die deels werkend is en de camera. Voor de rest werkt alles. Wie weet is het volgende week al klaar! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
PeterFdeVries schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:33:
As we speak is A2DP ook al gefixt. Nu alleen nog 'video playback' die deels werkend is en de camera. Voor de rest werkt alles. Wie weet is het volgende week al klaar! :D _/-\o_
Camera niet vergeten! Maar wel heel fijn, ben benieuwd of er straks nog veel bugs in zitten of dat het eigenlijk al goed genoeg is voor dagelijks gebruik! Kan niet wachten :) Houd die pagina ook al een maandje bij ofzo, maar de laatste 2 dagen gaan de vorderingen heel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterFdeVries schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:09:
[...]

In je favorieten? Ik heb er een notification aan gehangen. ik krijg bij elke wijziging een mailtje :) Soms zijn dat er best veel op een dag overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe doe je dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
w00t !!!

kijk die gast snel gaan !!!

Hier word ik echt heel blij van _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Simpel :

1. Ga naar de aangegeven link
2. Log in met je Gmail account
3. ga naar EXTRA - Meldingsregels

En daar de juiste instellingen selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Afbeeldingslocatie: https://whyweprotest.net/asset-proxy/1081b7d6f54fe80451ac1d97e0646f8f972fd1ea/687474703a2f2f342e62702e626c6f6773706f742e636f6d2f2d5a2d4f38454e4b55517a6f2f5456516c6d654c6f5755492f41414141414141414250342f516667677831426f6b6f342f73313630302f5468616e6b732d42726f2e6a7067/http://4.bp.blogspot.com/-Z-O8ENKUQzo/TVQlmeLoWUI/AAAAAAAABP4/Qfggx1Boko4/s1600/Thanks-Bro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het lijkt er trouwens sterk op dat het een Nederlander is die deze ICS ROM aan het ontwikkelen is.

Zijn account op Youtube is pieterjannesgmail.

Check ook de video van ICS op de O2X (P990) :

YouTube: Vvorking-for-p990

Edit : Ok, nu weet ik zeker dat het een Nederlander is. Hij heeft namelijk meerdere filmpjes op Youtube met Nederlandse titels en tekst erbij.

Wat voel ik me nu even trots een Nederlander te zijn :*)

[ Voor 35% gewijzigd door speedme op 10-02-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:19:
Het lijkt er trouwens sterk op dat het een Nederlander is die deze ICS ROM aan het ontwikkelen is.

Zijn account op Youtube is pieterjannesgmail.

Check ook de video van ICS op de O2X (P990) :

YouTube: Vvorking-for-p990

Edit : Ok, nu weet ik zeker dat het een Nederlander is. Hij heeft namelijk meerdere filmpjes op Youtube met Nederlandse titels en tekst erbij.

Wat voel ik me nu even trots een Nederlander te zijn :*)
Volgens mij is het een belg:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 08:49
ik wou het net posten inderdaad. aan de radio in de achtergrond te horen is het een belg :)

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hoeft natuurlijk niet, want kan ook een "grens geval" zijn die graag naar de Belgische radio luistert
(ik luister ook graag Radio Donna bijvoorbeeld....).

Maar hoe dan ook, hij is verder dan CM nu is (Arcee is tijdelijk gestopt doordat Nvidia de source van de Tegra2 chipset nog niet heeft vrijgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa klopt ik heb vaker q-music BE aan staan.
Maar als die nog niet is vrijgegeven hoe kan die dan zover zijn en Arcee niet.
Of heb je dan gewoon geen volledige ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hoe hij het doet, weet ik ook niet...
Misschien reversed engineering vanaf de Nexus ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die heeft toch geen tegra 2 chipset?
Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste