Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
In principe heb je het meeste er nu wel uit, het effect is echt minimaal. Het ligt er helemaal aan wat je wilt bereiken en op welk gebied je je batterij wilt besparen. Uiteindelijk vreten die apps bijna niks in verhouding tot het beeldscherm en de tegra 2 chip. Met gamen is je accu zo leeg, en idle was de standaard LG rom dacht ik al vrij goed! Als je echt accu wilt besparen kun je het beste zorgen dat je overal wifi hebt en dat je anders eventueel je 3g verbinding alleen handmatig aanzet als je het nodig hebt. Ik heb met de custom rom het zo voor elkaar dat hij altijd op 2g staat als het scherm uit staat (prima voor whatsapp etc).

Als je accu wilt besparen kan je ook even kijken naar een GSM setting in het secret menu. Dat staat wel ergens in dit topic. Ik denk dat je een heel eind komt als je op WCDMA zoekt.

[edit]

Heb t nog even opgezocht, kan handig zijn omdat deze setting ook in CM7 gedaan kan worden en in Toggle2g tegenwoordig:

Ja het probleem is dat hij standaard op een modus staat die een H verbinding probeert te behouden, al is het signaal laag. Nou gaat de antenne meer stroom vreten om te versterken bij een laag signaal. Het gevolg is dus dat de accu leeg loopt, al doe je er niets mee. Bij mijn ouders in Almere is hij zo leeg (gewapend beton, ook nieuwbouw). Hier bij mij valt het mee maar in mijn broekzak valt het bereik een stuk weg, want de LG heeft helaas ook de bekende grip of death.

Dit stukje staat op XDA:
quote:
GSM Only - Only uses in G/E and never switches to 3G/H. Should have minimal battery usage.

GSM Auto (PRL) - Automatically switches between G/E/3G/H based on the PRL (Preferred Roaming List) for a provider on your phone. Not supported by all providers and may not be supported in certain regions. Should have moderate battery usage since it uses a predefined list to switch.

WCDMA Preferred - Automatically switches between G/E/3G/H based on the best/strongest signal available and is supported by all providers. Has high battery usage since it constantly scans the network for the strongest signal to switch.

WCDMA Only - Only uses HSDPA and will not switch to G/E/3G even if the HSPDA signal is too low. Use this only if you use your phone in a area with good coverage. Should have moderate battery usage.
Met de stock rom is het makkelijk aan te passen, maar hoe dat met CM7 moet weet ik niet.

De beste fix is GSM Auto (PRL), waardoor hij idle vaker terug zal zakken naar G, wat een stuk minder energie kost. Op de stock rom gaat het alsvolgt:
quote:
-----SOLUTION-----

Open the Phone dialer and type in *#*#4636#*#* (note the symbols are backwards)

Tap on Phone Information

Scroll Down and set your Preferred Network Type to GSM auto (PRL) - NOTE this does not disable 3G or HSDPA! Speed tests still show I am receiving speeds up to 2.4mbps - NOTE there will still be the 3G and H icons in your status bar

This has fixed the connection dropout issue for me, please let me know if this hasn't helped for someone else.
Ik had het ergens gelezen in een artikel dat serieus in gaat op accubesparing en verder gaat dan de standaard tips. Ik heb het nu net voor het eerst geprobeerd, dus ik weet niet of het echt helpt.

[ Voor 59% gewijzigd door justin_ti op 21-12-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
justin_ti schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:21:
[...] Scroll Down and set your Preferred Network Type to GSM auto (PRL) [...]
Gedaan! Bedankt voor de snelle en uitgebreide post! Ik zal morgen eens kijken of het wat bespaart. Het valt me inderdaad op dat zodra het signaal slecht is, je batterij hard achteruit gaat.

Het freezen geeft me in ieder geval wat meer vrij geheugen. Het is nu maar maximaal 140 op goede momenten. Als ik dit nog wat hoger kan krijgen, zou ik vloeiend streams kunnen kijken. Misschien overwegen toch maar een keer op CM7 o.i.d. over te stappen.

[ Voor 5% gewijzigd door josvschijndel op 21-12-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Hallo allemaal,

Ik zou graag van de v20m versie over gaan naar de v20l (de nederlandse)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen

alvast bedankt

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Drumstick3 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:04:
Hallo allemaal,

Ik zou graag van de v20m versie over gaan naar de v20l (de nederlandse)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen

alvast bedankt
Bijna alsof je een baseband installeert eigenlijk. Het is wel zo dat je root en dergelijke weg is erna. Hij partitioneert normaliter ook je hele telefoon (als ik mij niet vergis). Dus een backup is echt wel gewenst.
ROM (ik zie alleen de europe versie staan)

Howto

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
josvschijndel schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:25:
[...]

Gedaan! Bedankt voor de snelle en uitgebreide post! Ik zal morgen eens kijken of het wat bespaart. Het valt me inderdaad op dat zodra het signaal slecht is, je batterij hard achteruit gaat.

Het freezen geeft me in ieder geval wat meer vrij geheugen. Het is nu maar maximaal 140 op goede momenten. Als ik dit nog wat hoger kan krijgen, zou ik vloeiend streams kunnen kijken. Misschien overwegen toch maar een keer op CM7 o.i.d. over te stappen.
140 mb vrij maar? ik draai CM7 en zit rond de 200-210 MB vrij

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
serhat schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:58:
[...]

Bijna alsof je een baseband installeert eigenlijk. Het is wel zo dat je root en dergelijke weg is erna. Hij partitioneert normaliter ook je hele telefoon (als ik mij niet vergis). Dus een backup is echt wel gewenst.
ROM (ik zie alleen de europe versie staan)

Howto
Ik heb het al voorelkaar gekregen. Ik ben gewoon terug gegaan naar de nederlandse 2.2 en daarna geupdate via de pc. Maar toch bedankt :)

• serhat
Themperror schreef op donderdag 22 december 2011 @ 09:06:
[...]

140 mb vrij maar? ik draai CM7 en zit rond de 200-210 MB vrij
Ik heb maar 104 MB over.. en dit terwijl er in de achtergrond vrij weinig draait (Swiftkey keyboard, Whatsapp, Facebook) en wat algemene dingen (volgens 'running processes'). Ik denk dat ik ook niet moet blindstaren op RAM alleen. Goede RAM is gebruikte RAM. :P

• josvschijndel
Op dit moment trekt google Maps mijn batterij leeg. Hij heeft nu 42% van de batterij teruggetrokken. Misschien dat latitude met deze nieuwe instelling mijn locatie niet goed kan vinden met minder signaal. Aan de andere kant ben ik net zoveel batterij kwijt als anders, ongeveer. Morgen latitude dumpen en zien of het dan echt werkt.

• serhat
josvschijndel schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:38:
Op dit moment trekt google Maps mijn batterij leeg. Hij heeft nu 42% van de batterij teruggetrokken. Misschien dat latitude met deze nieuwe instelling mijn locatie niet goed kan vinden met minder signaal. Aan de andere kant ben ik net zoveel batterij kwijt als anders, ongeveer. Morgen latitude dumpen en zien of het dan echt werkt.
De battery usage en bijbehorende processen kloppen niet altijd. Eigenlijk heb ik het bij mij nooit echt goed zien werken. Zo was ik een tijdje ziek en deed ik een spel vaak en daardoor ging de accu echt snel leeg. (GBA Emulator) Echter, gaf hij aan dat dit maar 2% van de hele accu had gekost.. De rest was of cell standby/phone idle/bluetooth en andere algemene dingen.

Op de HTC Desire had ik hetzelfde probleem. Ik heb het gevoel dat het misschien door het spelen met de stock Android kernel komt (wat fabrikanten ook wel doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:34
Het lijkt erop alsof LG Gingerbread nog van updates blijft voorzien, op XDA een hele lijst van fixes:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1408919
Ik zie zo snel niet voor welke regio deze 20o is of om welke subversie (2.3.?) het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoppa69 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:32:
Het lijkt erop alsof LG Gingerbread nog van updates blijft voorzien, op XDA een hele lijst van fixes:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1408919
Ik zie zo snel niet voor welke regio deze 20o is of om welke subversie (2.3.?) het gaat.
echt apart. Ik heb in het verleden nooit LG changelogs gezien die te lezen waren. En de beschreven bugs (behalve de brighness in de camera) zouden ook echt kunnen bestaan. B.v. ik krijg elek keer als ik gps fasterfix gedraaid heb weer eengps link. Echter na een paar dagen (reboot?) ben ik die weer kwijt.

De changelog is te mooi om waar te zijn, behalve dat er een of andere wizard removed is is het bijna niet te verifieren..... dus....(zal er wel een dikke trojan in de image zitten?).

En ik ga het niet eens navragen bij LG... de gesloten communicatie over software sluit een zinnige bevestiging of ontkenning uit. 8)7 8)7

@hieronder. OK, mooi dat je weet dat LG italie soms post!, maar heb je van de rest (het lek) ook een bron, anders dan de post van de releaser?

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 25-12-2011 09:49 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
leuk_he schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 23:44:
[...]

echt apart. Ik heb in het verleden nooit LG changelogs gezien die te lezen waren. En de beschreven bugs (behalve de brighness in de camera) zouden ook echt kunnen bestaan. B.v. ik krijg elek keer als ik gps fasterfix gedraaid heb weer eengps link. Echter na een paar dagen (reboot?) ben ik die weer kwijt.

De changelog is te mooi om waar te zijn, behalve dat er een of andere wizard removed is is het bijna niet te verifieren..... dus....(zal er wel een dikke trojan in de image zitten?).

En ik ga het niet eens navragen bij LG... de gesloten communicatie over software sluit een zinnige bevestiging of ontkenning uit. 8)7 8)7
Dit is een officiele rom van LG. Het is een gelekte beta versie die nog niet bedoeld is voor het publiek eigenlijk. Er zal hier echt geen trojan of iets dergelijks inzitten hoor!

Changelogs van roms heb ik al vaker voorbij zien komen, meestal zet volgens mij LG Italië die log op hun facebook. De rest van LG post het nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
LG heeft zojuist bekend gemaakt dat onze O2X in het tweede kwartaal van 2012 de upgrade naar ICS zal krijgen. De precieze data zal tegen die tijd ook bekend worden.

Bron :

http://www.facebook.com/#...-schedule/334420639902596

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
als ze nou gewoon de nvidia source openbaar maken heeft cyanogen een ICS build in like 10-20 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Ik heb sinds gisteren versie v20o en het draait als een zonnetje moet ik zeggen, ben nog geen vreemde bugs tegen gekomen.
Aanrader dus voor degene die niet kunnen wachten op de officiele versie.
Het is nog steed 2.3.4 btw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
justin_ti schreef op woensdag 21 december 2011 @ 00:21:
[...] Scroll Down and set your Preferred Network Type to GSM auto (PRL) [...]
Nu een paar dagen getest. Het scheelt wel iets, maar je kunt misschien net wat extra uren halen.

Google maps zal niet zoveel stroom verbruiken als in de "accuverbruik-lijst", maar het freezen ervan scheelde toch wel. Al denk ik dat het Latitude is die de stroom wil verbruiken. Zonder latitude zie je Maps niet meer terug in het accuverbruik. Kan ook toeval zijn (net als die irritante On-Screen Phone die je battery draint).

Achja, zolang het apparaat makkelijk een hele dag mee gaat, ben ik dik tevreden. En dat doet hij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:41
disweb schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 16:26:
Ik heb de laatste SwiftExtreme kernel met CM #204 en heb nu al zo'n 2.5 weken geen vastlopers of iets dergelijks meer gehad! Daarvoor kwam het nog regelmatig voor!
Thanks! Ik heb mijn telefoon nu een paar dagen stabiel! Heerlijk weer eens een goed werkende telefoon :)
Blijkbaar was Vorkkernel dus de boosdoener.

Ook heb ik van wat maten goede reacties gehoord over de gesprekskwaliteit sinds ik de BB en RIL heb geüpgraded van 622 naar 824. Tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

disweb schreef op zondag 25 december 2011 @ 01:13:
[...]

Dit is een officiele rom van LG. Het is een gelekte beta versie die nog niet bedoeld is voor het publiek eigenlijk. Er zal hier echt geen trojan of iets dergelijks inzitten hoor!

Changelogs van roms heb ik al vaker voorbij zien komen, meestal zet volgens mij LG Italië die log op hun facebook. De rest van LG post het nergens...
LG Italië heeft een Technical Product Manager die het héél goed begrijpt. Hij persoonlijk heeft er namelijk voor gezorgd dat in Italië gewoon je garantie blijft na het rooten.

Hij heeft bijvoorbeeld ook een pool met externe bèta testers, die hem weer van goeie feedback voorzien. Helaas kan hij ook geen ijzer met handen breken en dus lukt het hem ook niet bepaalde fundamentele dingen te veranderen, het blijven namelijk Koreanen die de belangrijke beslissingen nemen...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Ginz schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:48:
[...]

LG Italië heeft een Technical Product Manager die het héél goed begrijpt. Hij persoonlijk heeft er namelijk voor gezorgd dat in Italië gewoon je garantie blijft na het rooten.

Hij heeft bijvoorbeeld ook een pool met externe bèta testers, die hem weer van goeie feedback voorzien. Helaas kan hij ook geen ijzer met handen breken en dus lukt het hem ook niet bepaalde fundamentele dingen te veranderen, het blijven namelijk Koreanen die de belangrijke beslissingen nemen...
die koreanen moeten hun ogen eens opentrekken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

2Silent schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:59:
[...]

die koreanen moeten hun ogen eens opentrekken.. :+
Tja, ik deel je mening regelmatig.... Maar toch is het bewonderingswaardig dat vanuit zo'n klein land (met maar 3x zoveel inwoners als in NL) twee van de grootste consumentenelectronica fabrikanten ter wereld komen.

Dan moeten ze toch wel iets goed doen?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
Ginz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:12:
[...]

Tja, ik deel je mening regelmatig.... Maar toch is het bewonderingswaardig dat vanuit zo'n klein land (met maar 3x zoveel inwoners als in NL) twee van de grootste consumentenelectronica fabrikanten ter wereld komen.

Dan moeten ze toch wel iets goed doen?
of het zijn niet de koreanen zelf die die fabrieken runnen maar andere mensen die daar gewoon hun fabriek neerzetten vanwegen het goede klimaat/grondstoffen/andere redenen

toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Themperror schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:37:
[...]

of het zijn niet de koreanen zelf die die fabrieken runnen maar andere mensen die daar gewoon hun fabriek neerzetten vanwegen het goede klimaat/grondstoffen/andere redenen

toch?
Dan zou je daar vestigingen/fabrieken plaatsen om daarvan te kunnen profiteren, zoals genoeg bedrijven dat ook doen met bijv. China/Taiwan etc. Voor zover ik weet is LG van origine een Koreaans bedrijf, daarom dat ze ook hun hoofdkantoor daar hebben staan.

Maar goed, genoeg offtopic geneuzel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Ik vind het enkel triestig om te zien dat teams en forum lui zoals XDA, Cyanogen en Modaco in no-time een alpha build van ICS al klaar hebben. En dit dan voor verschillende telefoons, zie CyanogenMod en GarnelMIUI.
Kan je me niet wijs maken dat een bedrijf als LG zulke werkkrachten niet kan inzetten, en dat voor een handvol telefoons die ze willen equipen met ICS. Toch ergens iets serieus fout, of kwestie van: "we hebben hun geld al, nu kunnen we doen wat we willen". Als je toch al hoort dat ze ICS voor de O2X pas over 9 maand klaar zien (zonder te spreken over de uitlopers)... Maar ach, custom ROM for the win zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:19:
Ik vind het enkel triestig om te zien dat teams en forum lui zoals XDA, Cyanogen en Modaco in no-time een alpha build van ICS al klaar hebben. En dit dan voor verschillende telefoons, zie CyanogenMod en GarnelMIUI.
Kan je me niet wijs maken dat een bedrijf als LG zulke werkkrachten niet kan inzetten, en dat voor een handvol telefoons die ze willen equipen met ICS. Toch ergens iets serieus fout, of kwestie van: "we hebben hun geld al, nu kunnen we doen wat we willen". Als je toch al hoort dat ze ICS voor de O2X pas over 9 maand klaar zien (zonder te spreken over de uitlopers)... Maar ach, custom ROM for the win zeker?
voor de hobby een (buggy) ROM in elkaar zetten voor een kleine groep fanboys is compleet iets anders dan via een ontwikkelproces en OTAP straat software ontwikkelen voor honderduizenden internationale eindgebruikers

als de huidige CM of MIUI release als final zou worden uitgebracht door LG voor gewone gebruikers, zou het klachten regenen omdat erg veel zaken niet of niet goed werken, niet getest zijn, niet compatible zijn met bepaalde talen of operators, etc.

daarnaast zal een professionele softwareontwikkeling een flinke administratieve overhead hebben qua documentatie, procesbeschrijvingen, financiëringsgoedkeuringen, planning, etc. (hoe groter het bedrijf, hoe logger het change proces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Inderdaad, en dat logger worden kan vaak vermeden worden op héél makkelijke manieren.
En ik snap je standpunt, maar op heden moet ik toch zeggen dat elke CM en MIUI build beter in elkaar zat dan de stock ROM van LG zelf. Heb er nog geen persoonlijke ervaring mee (stock ROM) maar heb al genoeg gehoord om te weten dat ze snel een nieuwe update hebben uitgebracht die nog minder deed dan de eisen die jij hierboven hebt opgesomd. En op welke tijdspanne dat dan ook gebeurd is naar mijn inziens zéér triestig, zeker voor zulk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baseband 824 met de originele software is niet zo'n goed idee.
Ik heb totaal geen verbinding. Mijn sim kaart word niet eens gevraagt.
Mijn imei nummer is nu weg en de telefoon zelf herkent de baseband niet eens..
Dus weer terug naar de brakke gesprekskwaliteit (725)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:32:
Vreemd... is die van jou wel in Korea gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoipimniet schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Vreemd... is die van jou wel in Korea gemaakt?
Ja, die is in korea gemaakt.
Doe die van jouw orgineel wel goed met 824?
Mischien is die baseband alleen beter bij CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 17:49:
[...]
Ja, die is in korea gemaakt.
Doe die van jouw orgineel wel goed met 824?
Mischien is die baseband alleen beter bij CM7.
Ik heb inderdaad wel CM7. Zou daaraan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:32:
Ik zit hier nog steeds op 218 en wilde overgaan naar 824 tot ik besefte dat ik eigenlijk met deze Baseband een uitstekende telefoon heb. De geluidskwaliteit is ook wel aardig, en zeker stukken beter dan 725. In elk geval acceptabel te noemen, inclusief demping van de omgevingsgeluiden.

Misschien een tip? Ik heb ook de Koreaanse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Ik zit hier nog steeds op 218 en wilde overgaan naar 824 tot ik besefte dat ik eigenlijk met deze Baseband een uitstekende telefoon heb. De geluidskwaliteit is ook wel aardig, en zeker stukken beter dan 725. In elk geval acceptabel te noemen, inclusief demping van de omgevingsgeluiden.

Misschien een tip? Ik heb ook de Koreaanse versie.
Same here. Ik heb wel af en toe dat ik even geen bereik heb, maar of dat mijn baseband is of gewoonweg mijn provider/omgeving waar ik zit, dat weet ik niet.
Ik zou daarom de nieuwe baseband willen proberen, maar eigenlijk werkt het verder best goed, behalve dan dat ik nog steeds de SOD's heb tijdens het opladen (al dan niet heel weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Iemand een link naar een guide hoe ik de standaard recovery (nu CWM 5.0.2.0) en een stock ROM (nu MIUI 1.12.30) zoals de V20m of V20o kan installeren?
Of kan ik ook de stock ROM (V20m) installeren via CWM?

[ Voor 17% gewijzigd door 430xlkod op 04-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Je zou de startpost eens kunnen lezen? :P

Nee, serieus, kijk even naar de startpost, daar staat hoe je met Smartflash terug kan flashen naar een stock-rom met Android 2.2.
Daarna kan je via de LG-update-software een upgrade binnenhalen naar de V20m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, kleine schaam hier. Totaal overheen gelezen :) .

EDIT:
Heb het allemaal gedaan met een V20m image van op Modaco. Flashen ging goed, stond dat alles in orde was. Telefoon los gekoppeld, batterij er in en opstarten. Toen kreeg ik opeens MIUI bootscreen te zien. En vervolgens start MIUI op alsof hij pas geïnstalleerd is geweest. Iets klopt dus niet?

[ Voor 74% gewijzigd door 430xlkod op 04-01-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
heb je fullwipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Dat houdt in? Voor het flashen in CWM full wipe doen en dan batterij eruit en rest stappen volgen?

Ik zag wel dat hier staat dat je het .FLS bestand en de .BIN moet selecteren terwijl dat op Modaco niet is (en deze heb ik eerst gevolgd). Ben nu opnieuw bezig, maar dan met beide bestanden geselecteerd.

EDIT:
Is nu al 5min bezig waar hij juist na 3min al klaar was. Lijkt me dus nu wel goed te gaan :) .

[ Voor 14% gewijzigd door 430xlkod op 04-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
je kan de leaked v20o (rooted) installeren via een zip die hier al eerder is aanbod gekomen.
- backuppen!
- start in recovery
- nandroid backup
- full wipe (dalvik cache, data, ...)
- zip installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik wil stock gaan zodanig dat ik later via LG app zelf kan updaten naar ICS :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, dan kan je nog rustig 6 maand eerst een custom rom uitproberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik wist dat deze reactie ging komen :+ .
In elk geval, hij is aan het booten en ziet ernaar uit dat het gelukt is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
gratz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even kort mijn bevinding, wat gaat dit snel! Ziet er wat kinderachtig uit met al die blije iconen overal, maar tot nu toe werkt het echt wel fijn. Kan eigenlijk niets slecht erover zeggen... Morgen nog wat verder bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nightly 204 erop staan en gelijk de nieuwe baseband (824) erop gezet, alleen geeft ie nu aan dat mijn baseband onbekend is? Ik krijg dus ook geen verbinding met het gsm netwerk..

Ik heb hem geflashed met Smartflash..

Hmm vreemd, het is een beetje willekeurig lijkt wel...Na een herstart deed ie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had precies het zelfde!
Is het IMEI nummer in je telefoon wel nog bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere baseband proberen denk ik.
Aangezien dit een baseband is wat eigenlijk niet voor onze telefoon geschikt is.
Maar ook dat holp niet bij mij, ik moest weer helemaal terug naar froyo 2.2 om alles weer in orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wacht, ik was in het warretje... IMEI is wel bekend, alleen telefoonnummer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:38:
Toch even een update. Ik heb ook baseband 825 erop gezet (n.a.v. openingspost in het custom firware topic) en mijn gps en GPRS connectie is weer TOP!

Met de stockrom was het echt janken met de gps, ook als ik buiten in het open veld stond en nu heb ik zelfs binnen vlot een fix...

Maar de reden dat ik dit meld.. wellicht werkt dit ook voor de stockrom... Het nadeel is wel dat je je telefoon helemaal opnieuw kan instellen, maar daar zijn apps voor natuurlijk..
Ik zie dat het is opgelost?
Maar dus de 825 werkt wel goed?
Wist niet eens dat die der was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Van MIUI 1.12.21 naar MIUI 1.12.30 naar GalnetMIUI 2.11.26 naar MIUI1.12.30 naar CM7.1 naar MIUI 1.12.30 naar LG V20m naar Thanatos2X v5.1 EXT4 (V20o) naar MIUI 1.12.30.

Kortom, ik ben blijkbaar wel fan van MIUI en al hun kleine extra's die sommige dingen net wat aangenamer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha precies!
Ik heb volgens mij elke rom 7x gehad.
Maar elke keer kom ik toch weer terug op een niet stabiele MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Bij mij is hij toch redelijk stabiel moet ik zeggen. Af en toe eens dat hij totaal niet meer reageert, maar dat kan goed aan me eigen geprul liggen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
430xlkod schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:42:
Bij mij is hij toch redelijk stabiel moet ik zeggen. Af en toe eens dat hij totaal niet meer reageert, maar dat kan goed aan me eigen geprul liggen :+ .
Je hebt in korte tijd meer verschillende ROM's geprobeerd dan ik in alle 10 maanden ervoor bij elkaar >:) Toch fijn om te zien dat mijn ex-Optimus een enthousiast nieuw baasje heeft gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Sailorman schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:48:
[...]

Je hebt in korte tijd meer verschillende ROM's geprobeerd dan ik in alle 10 maanden ervoor bij elkaar >:) Toch fijn om te zien dat mijn ex-Optimus een enthousiast nieuw baasje heeft gevonden :)
Hey!
Ja, proberen kan nooit kwaad hé. Het flashen is ook zo simpel, en werkt het niet dan gooi je de backup terug en klaar. Maar ik was in elk geval al verkocht aan MIUI toen ik hem van je kreeg. Alles bij de hand, redelijk snel en simpel in gebruik. Ziet er dan ook nog eens zeer goed uit.
Ben blij dat ik hem voor een schappelijke prijs van je over heb kunnen nemen! Meerdere in de familie willen nu ook zo een ding :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Weet iemand hoe ik in MIUI de externe SD kaart hetzelfde gemount krijg als in CM7 ?

Omdat ik een hoop progs op de SD kaart geinstalleerd heb staan, werken deze niet als ik MIUI installeer.
MIUI mount de externe SD kaart namelijk als _ExternalSD, terwijl deze in CM7 gemount wordt als \mnt\sdcard
(dan hoef ik namelijk, als het goed is, mijn progs niet opnieuw te installeren als ik MIUI over CM7 installeer)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
speedme schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik in MIUI de externe SD kaart hetzelfde gemount krijg als in CM7 ?

Omdat ik een hoop progs op de SD kaart geinstalleerd heb staan, werken deze niet als ik MIUI installeer.
MIUI mount de externe SD kaart namelijk als _ExternalSD, terwijl deze in CM7 gemount wordt als \mnt\sdcard
(dan hoef ik namelijk, als het goed is, mijn progs niet opnieuw te installeren als ik MIUI over CM7 installeer)
Ik weet niet hoe je het 'voor altijd' kan fixen. Ervan uitgaande dat je root of genoeg rechten hebt zou je anders via een shell (via de commando 'adb shell' of een shell App te downloaden uit de market) een symlink te maken van de een na de ander. Eigenlijk zelfs beide kanten op. Misschien iets te technisch en of het 100% zeker gaat werken, dat weet ik niet.

Even een voorbeeld:

/mnt/.../_ExternalSD linkt naar /mnt/sdcard
/mnt/sdcard linkt naar /mnt/..../_ExternalSD

Nu denk je vak.. uh, infinite loop, dat gaat toch niet werken?
Voor zover ik weet kan je in linux 'devices' mounten op gevulden mappen. De inhoud/verwijzing wordt dan genegeerd. Dus als je CM7 hebt zal hij /mnt/sdcard mounten en zal /mnt/.../_ExternalSD wel netjes verwijzen naar je /mnt/sdcard, dus beide padnamen kan je gebruiken. Gebruik je MIUI, dan mount hij /mnt/.../_ExternalSD en verwijst /mnt/sdcard netjes naar /mnt/.../_ExternalSD en werken beide mapnamen ook.

Let wel op dat de verwijzingen mogelijk kwijt zijn als je een wipe doet, deze zou je dan na elke wipe opnieuw moeten aanmaken.

Of je dit wil proberen of denkt van dat is er teveel gedoe voor, moet je zelf maar beslissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
dat is me inderdaad teveel moeite :P

Ik dacht eerder aan een script ofzo, of een ROM waarin de mounting al goed staat.

Raar eigenlijk, want MIUI is op CM7 gebaseerd maar gebruikt wel een andere mounting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
speedme schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:43:
dat is me inderdaad teveel moeite :P

Ik dacht eerder aan een script ofzo, of een ROM waarin de mounting al goed staat.

Raar eigenlijk, want MIUI is op CM7 gebaseerd maar gebruikt wel een andere mounting...
Je zou het zelf in een script kunnen verwerken, maar goed, dat moet je maar net willen. :P

Klopt, maar goed, gebaseerd betekent dat je er nog steeds alles aan kan passen. Blijkbaar waren ze het niet eens met de conventies van CM7 als het om SD-kaarten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik weet niet als je er wijzer uit wordt maar dit ben ik al vaker tegengekomen op de verschillende fora, dus je kan misschien hier eens kijken?

Ik had het een tijd geleden gezien en daar was het niet meer of minder dan de mount points aan te passen. Dus niet werken met symlinks (dacht ik!).

EDIT:
Even een resultaat aangeklikt en kwam dit tegen: klik.

Daar staat als 2de puntje: * sd_mount script for swapping mount point of sdcard

[ Voor 17% gewijzigd door 430xlkod op 07-01-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch weer over naar miui, heb nu sinds de update gewoon lg draaien.
Maar ik mis miui toch wel.. :)
Ik deed eerst nooit wipe data als ik van orginele/cm7 naar miui ging.
Merk je verschil als ik dat wel doe? Want volgens mij hoeft wipe data niet, maarja wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik doe liever altijd beginnen vanaf 0 met een ROM en doe dus altijd alles wipen. Tot nu toe altijd gewerkt, behalve in het geval als je GalnetMIUI wil draaien, dan moet je eerst de gewone MIUI installeren en zonder wipe de Galnet erover (anders werkt ie niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:15:
Ik ga toch weer over naar miui, heb nu sinds de update gewoon lg draaien.
Maar ik mis miui toch wel.. :)
Ik deed eerst nooit wipe data als ik van orginele/cm7 naar miui ging.
Merk je verschil als ik dat wel doe? Want volgens mij hoeft wipe data niet, maarja wie weet..
Officieel zeker wel, maar om meer ervaring in het praktijk te geven. Het hoeft niet verkeerd te gaan, maar het kan zeker de meest gekke dingen tot gevolg hebben. Bij mij werkte bijv, bluetooth totaal niet meer totdat ik een wipe deed. Ook was dat zelfs het geval met CM7 nightlies.. na zoveel nightlies had ik een probleem die ook alleen maar door een wipe opgelost werden.

Het idee is gewoon dat er 'van alles' zou kunnen achterblijven dat conflicteert met het nieuwe 'systeem', maar dat hoeft dus zeker ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
even een snelle vraag:

heb vandaag van iemand op marktplaats een Optimus 2X overgenomen met de MIUI Rom.

maar hoe kan ik hem verbinden met de pc? ik krijg dan een error van "stuurprogramma kan niet worden geinstalleerd", en via LG PC suite kan ik ook niet verbinden.... (massaopslag uitvinken) maar bij mij staat er alleen maar in instellingen (USB opslag en vragen voor verbinden)

ik wil graag muziek op mijn mobiel zetten maar het lukt zo niet echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Knamix schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:52:
even een snelle vraag:

heb vandaag van iemand op marktplaats een Optimus 2X overgenomen met de MIUI Rom.

maar hoe kan ik hem verbinden met de pc? ik krijg dan een error van "stuurprogramma kan niet worden geinstalleerd", en via LG PC suite kan ik ook niet verbinden.... (massaopslag uitvinken) maar bij mij staat er alleen maar in instellingen (USB opslag en vragen voor verbinden)

ik wil graag muziek op mijn mobiel zetten maar het lukt zo niet echt....
Windows 7 64-bit toevallig? Even zoeken in de startpost op "64". Of heb je dat al geprobeerd?
Ik heb verder geen MIUI ervaring, bij CM7/stock rom krijg ik een notificatie boven als ik hem aan de PC hang, waarin ik massaopslag kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik kreeg LG PC Suite IV ook niet werkend met mijn telefoon (MIUI 1.12.30) dus heb dat opgegeven. Werkte nadien wel met de originele ROM van LG (V20o).

Maar in elk geval, je moet ten alle tijden massaopslag kunnen inschakelen via MIUI. Notificatiebalk omlaag halen, massopslag aanvinken en dan komen je intern geheugen en je externe SD kaart als 2 aparte volumes in "Computer". Wel de PC even de tijd geven de drivers te installeren als je 'massaopslag' kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik heb dit gedaan:

USB in mijn Optimus stoppen waarna het bericht verscheen "stuurprogramma kan niet worden geinstaleerd", daarna in een andere usb poort gedaan (hij word herkend want hij laad gewoon op), maar als ik de notificatie balk naar beneden schuif krijg ik alleen maar de optie (USB-Opslag) te zien.... en dat terwijl er ook nog een Micro sd kaartje in zit....

heb een half uur gewacht maar nog steeds wordt hij niet herkend (massaopslag)

nog misschien een idee wat ik kan doen?

Ik heb trouwens MIUI 1.12 en daar werkte het niet op, daarna geupdate naar 2.6 maar wordt nog steeds niet herkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
serhat schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:15:
[...]

Windows 7 64-bit toevallig? Even zoeken in de startpost op "64". Of heb je dat al geprobeerd?
Ik heb verder geen MIUI ervaring, bij CM7/stock rom krijg ik een notificatie boven als ik hem aan de PC hang, waarin ik massaopslag kan inschakelen.
dat heb ik ook gedaan maar werkte jammer genoeg ook niet... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:44
Knamix schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:45:
Ik heb dit gedaan:

USB in mijn Optimus stoppen waarna het bericht verscheen "stuurprogramma kan niet worden geinstaleerd", daarna in een andere usb poort gedaan (hij word herkend want hij laad gewoon op), maar als ik de notificatie balk naar beneden schuif krijg ik alleen maar de optie (USB-Opslag) te zien.... en dat terwijl er ook nog een Micro sd kaartje in zit....

heb een half uur gewacht maar nog steeds wordt hij niet herkend (massaopslag)

nog misschien een idee wat ik kan doen?

Ik heb trouwens MIUI 1.12 en daar werkte het niet op, daarna geupdate naar 2.6 maar wordt nog steeds niet herkend...
Ik krijg in cm7 ook alleen de optie usb-opslag, maar als ik die aanzet dan mount hij de interne opslag, en micro sd op de computer (win 7 64x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
hejkompas schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:55:
[...]

Ik krijg in cm7 ook alleen de optie usb-opslag, maar als ik die aanzet dan mount hij de interne opslag, en micro sd op de computer (win 7 64x)
als ik hem juist aanzet gebeurt er bij mij gewoon niks... en 9 van de 10x freezed mijn mobiel gewoon en moet ik een battery pull doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
heb het maar opgegeven en gewoon Cyanogenmod 7.1 erop gezet, iemand die weet of de batterij lang meegaat? en wie weet een goeie thema of launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
hejkompas schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:55:
[...]

Zelfde hier... Draai MIUI 1.12.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
volgens mij heb ik mijn toestel een beetje op zeep geholpen....

net een kernel gedownload (cm7.1) voor betere batterij maar als hij reboot blijft hij op LG logo hangen (waar je dat blauwe licht zie dus niet alleen het LG logo)

hoe kan ik hem weer "restoren" of is hij bricked??

Ik hoop het niet want het is mijn enigste toestel wat ik nu heb.....

edit: hier is de link waar ik de kernel vandaan heb.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073626 (heb de eerste link gedownload)

[ Voor 17% gewijzigd door Knamix op 08-01-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Knamix schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:23:hoe kan ik hem weer "restoren" of is hij bricked??
Volgens mij moet je hem in het water gooien om hem te bricken.. Maar wel altijd een backup maken vanuit de recovery als je zoiets doet.. Opnieuw flashen van CM7.1 (de .zip), zonder te wipen moet het ook oplossen. Dus gewoon de CM7 .zip die je eerder al gebruikt heb weer 'installeren' vanuit CWM. Je hoeft niet te wipen. Dat is hoe ik het altijd doe met de nightlies.

[ Voor 3% gewijzigd door GebakkePizza op 08-01-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
gaat denk ik niet lukken omdat ik Cyanogenmond 7.1 via Rom manager heb geinstaleerd.

er staat wel een map in dat heet MIUI (oude ROM) maar als ik MIUI > Backup > All backup > (datum) dan zie ik alleen maar bestanden zoals camera, music, photo's ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
heb je de laatste LG drivers geinstalleerd? zoniet do dat effe,(en anders reinstall EN een reboot ofc)

plug in (misschien zegt ie dat ie drivers aant installeren is)
indien ie drivers aant installen was, wacht tot ie klaar is, plug telefoon eruit, dan er weer in
sleep statusbalk omlaag
massa-opslag aanzetten

tada hij hoort te werken..

ik draai ook win 7 64 bit en heb dit heel soms... (heb vaker windows gereinstalled (om andere redenen ofc(schoonhouden enzo)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
GebakkePizza schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:44:
[...]
Volgens mij moet je hem in het water gooien om hem te bricken.. Maar wel altijd een backup maken vanuit de recovery als je zoiets doet.. Opnieuw flashen van CM7.1 (de .zip), zonder te wipen moet het ook oplossen. Dus gewoon de CM7 .zip die je eerder al gebruikt heb weer 'installeren' vanuit CWM. Je hoeft niet te wipen. Dat is hoe ik het altijd doe met de nightlies.
het is gelukt! zat nog een MIUI Rom 2.1.6 op mijn SD kaartje :) you are my hero _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Themperror schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:02:
heb je de laatste LG drivers geinstalleerd? zoniet do dat effe,(en anders reinstall EN een reboot ofc)

plug in (misschien zegt ie dat ie drivers aant installeren is)
indien ie drivers aant installen was, wacht tot ie klaar is, plug telefoon eruit, dan er weer in
sleep statusbalk omlaag
massa-opslag aanzetten

tada hij hoort te werken..

ik draai ook win 7 64 bit en heb dit heel soms... (heb vaker windows gereinstalled (om andere redenen ofc(schoonhouden enzo)))
alles gedaan wat je net zei alleen als ik op "koppelen" tik bij de verbindingsbeheer (statusbalk) dan gebeurt er gewoon niks.... zal even een reboot doen en dan kijken wat hij doet

Edit: PC gereboot en USB kabel erin gedaan, toestel is na 10 sec vastgelopen (zwart beeld) maar nu zie ik wel mijn Micro sd kaart en geheugen.

Alleen zijn ze grijsgekleurd (kan ze niet openen, dan staat er plaats schijf)

[ Voor 12% gewijzigd door Knamix op 08-01-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Weet het probleem al! net SD kaart eruitgehaald en usb erin gedaan en hij werkt!

waarschijnlijk is er dan iets kapot o.i.d. (microsd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
goeden avond allen!

nou ga ik hier al een tijdje mee! ik heb veel gelezen over BB en ril! nou komt die van mij uit korea!
ik zit er over na te denken om naar 824 te gaan! echter ik heb nog nooit zelf mijn BB veranderd en vind dit dus best link om te doen! ook kon ik ook niet zo snel terug vinden hoe ik dat het beste kan doen!
kan iemand mij dit kunnen uitleggen dat zelfs mijn oma het zou kunnen snappen (in dit stukje ben ik echt een leek, en niet zo dapper)!

dapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
dappertje25 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:22:
goeden avond allen!

nou ga ik hier al een tijdje mee! ik heb veel gelezen over BB en ril! nou komt die van mij uit korea!
ik zit er over na te denken om naar 824 te gaan! echter ik heb nog nooit zelf mijn BB veranderd en vind dit dus best link om te doen! ook kon ik ook niet zo snel terug vinden hoe ik dat het beste kan doen!
kan iemand mij dit kunnen uitleggen dat zelfs mijn oma het zou kunnen snappen (in dit stukje ben ik echt een leek, en niet zo dapper)!

dapp
ten eerste.. damn die uitroeptekens zijn zoooo irritant.
ten tweede, lees de start post nog een GOED door.. daar staat alles in dat nodig is.. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dappertje25 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:22:
goeden avond allen!

dapp
Wat Themperror zegt... Het is het stukje over Smartflash.

Hou er rekening mee dat je telefoon gewiped wordt en dat je dus je rom er ff opnieuw op moet zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik zit nog op BB 725 en merk geen slechte kwaliteit van gesprekken?

Wel een vraagje, is elke CM7 kernel compatibel met MIUI? Of laat ik het nog breder vragen, is alles van CM7 en MIUI verwisselbaar onder elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Ze zijn in principe wisselbaar omdat MIUI op CM7 gebaseerd is. Als je geen problemen ondervindt met gesprekskwaliteit moet je de baseband lekker zo laten, voor je het weet begin je aan een hoop ellende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, ik ga dan eens volgende kernel installeren. Baat het niet dan schaad het niet en doe ik gewoon even terug restoren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:27

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

430xlkod schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:56:
Ik zit nog op BB 725 en merk geen slechte kwaliteit van gesprekken?

Wel een vraagje, is elke CM7 kernel compatibel met MIUI? Of laat ik het nog breder vragen, is alles van CM7 en MIUI verwisselbaar onder elkaar?
Kun jij zien welke RIL je hebt? Met de app Getril uit de market kun je dat checken. Ik draai nog originele 20m, maar heb een ril 20l (Italy). Zou goed kunnen zijn dat dit de standaard RIL is, maar weet het niet...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Ik draai baseband 1035.21_20110725 met RIL 0218 (V10b, Europe).

Deze lijkt me eigenlijk ook wel leuk... Pfff ik wil testen maar alweer dat flashen en restoren als het me niet bevalt, dat bevalt me niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Wat Themperror zegt... Het is het stukje over Smartflash.

Hou er rekening mee dat je telefoon gewiped wordt en dat je dus je rom er ff opnieuw op moet zetten..
Je moet je rom er niet terug opzetten hoor. Je data wordt gewoon gewiped, dus je moet je apps en zo terugzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Kernel staat er op en alles werkt naar behoren, nu even afwachten op lange tijd :) .
Anders gooi ik die WajkIUI 2.1.6 ROM er eens op om te testen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Je moet je rom er niet terug opzetten hoor. Je data wordt gewoon gewiped, dus je moet je apps en zo terugzetten. :)
Oh dat zou kunnen, ik had alleen dat ik naar baseband 824 had geupdate dat mijn foon niet meer doorstartte.. Daarna CM er opnieuw op gegooid en daarna lukte het wel.. Vandaar mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Het lijkt me leuk om miui eens te testen, maar wat zijn inmiddels de ervaringen m.b.t. accuduur? Is de drain al verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Wat ik merk is dat het een process 'alarmmanager' constant of toch vaak aan de batterij vreet om niks.

Ik heb om dat uit te sluiten eens een andere kernel geinstalleerd met velen patches en fixes en moet zeggen dat dit al redelijk hielp. Voor de rest heb ik ook gemerkt als ik de ingebouwde 'app killer' laat draaien door middel van de home knop in te houden ook merk dat de batterij sneller leeg is. Heb ook verschillende keren gelezen dat zulke apps je batterij om zeep helpen doordat Android zelf een goede management heeft en daarom apps afsluit wanneer het nodig is. Zo een appkiller sluit alles af, waarna Android beslist dat hij dit en dat wél nodig heeft en terug opstart = batterij leegtrekken.

Heb de proef op de som genomen en ook enkel de nodige apps zelf afgesloten (zoals een specifieke app die je maar ff nodig hebt) en de rest aan Android overgelaten. Draai daarmee dan ook regelmatig 8-10 uur op 0% batterij (als ik er niks mee doe). Met regelmatig wifi en 3G zit ik nu na 23u nog op 72% :) . Sidenote, heb altijd auto brightness aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Oke dat klinkt wel goed, bedankt! Welke kernel heb je geïnstalleerd? Met app killers werk je het effect alleen maar tegen ja, heb het wel eens een paar dagen getest. Ik maar denken dat je alles met een app killer af moet sluiten, maar uiteindelijk is het meer werk, duurt het langer om je apps weer op te starten en gaat je batterij veel sneller leeg.

Heb je ook het toggle 2g script geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Nee, ik gebruik altijd 3G wanneer het beschikbaar is :) .
Kernel die er bij mij nu opstaat is deze.

EDIT:
Blijkbaar zijn er nu 2 versies. Vroeger was er enkel één versie waarbij de telefoon op 1100Mhz liep (tegenover de 1000Mhz stock). Nu zijn er dus 2 versies, de normale (met hogere voltages en 1100Mhz) en eentje met lagere voltages dan stock en 1015Mhz. Zijn oop betere I/O schedulars toegevoegd.
Denk dat ik straks dan maar de 'power save' version installeer aangezien ik die 100Mhz absurd vind, met 1000Mhz is hij snel genoeg.

EDIT2:
Draai sinds deze middag de powersave versie. Merk zo direct geen verschil, maar de auteur doet toch een sterke statement, namelijk: "elk toestel moet het 2 dagen minimaal uithouden". Nu is dat ook maar relatief, maar alsnog toch mooi. Ga hem nu komende dagen wat in de gaten houden.

[ Voor 75% gewijzigd door 430xlkod op 13-01-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Heb die kernel (Vadonka) er 2 dagen geleden opgehad, gelijk zo'n 4 bsods en reboots in een paar uur. Ging ook slapen met een 100% geladen telefoon, en toen ik wakker werd stond ie uit en was het 0%. Inmiddels misschien al opgelost? Laat me maar weten of hij goed werkt ga ik hem ook weer installeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Heb de 'powersave' versie van 12-01 er op gehad tot nu. Ding bleef me te vaak hangen, mounten van USB op de PC liep vaak fout. Denk dat ie teveel met de voltages heeft gespeeld. Ik ga dus terug naar die van 07-01 met 1100Mhz cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Vorderingen van ICS-custom Rom:
YouTube: Vvorking-for-p990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorderingen van ICS in Google Docs.. Kan je precies zien wat er wel/niet werkt:
https://docs.google.com/s...hCmd-jfdg8Peu4QVDjg#gid=0

Weet iemand hoe je die NMEA port kan gebruiken die wordt geinstalleerd in windows? Ik kan hem niet benaderen via putty of google earth of wat ook...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 10:01:
Heb de 'powersave' versie van 12-01 er op gehad tot nu. Ding bleef me te vaak hangen, mounten van USB op de PC liep vaak fout. Denk dat ie teveel met de voltages heeft gespeeld. Ik ga dus terug naar die van 07-01 met 1100Mhz cpu.
Gebruik je die kernel met CM7? of met miui?
Want ik heb echt een kernel nodig die wat minder accu gebruikt.
Of baseband maar ik kan er met miui alles op flashen maar niks helpt.
Ik gebruik dat ding in totaal nog geen uur en dan is die rond 7 uur echt wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Ik gebruik dat ding in totaal nog geen uur en dan is die rond 7 uur echt wel leeg.
Dat is sowieso niet echt goed. Ik draai nu standaard CM7 (en dan een kang versie van temasek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=14214250 ). Werkt perfect eigenlijk, en batterijduur is ook prima!

Wat ik ook ga proberen is die kernel van Vadonka (powersave) alleen had daar laatst wat problemen mee dus wacht nog een paar daagjes! Ik zou zeggen, flash die laatste CM met baseband 824 (http://www.mediafire.com/temasek#ee8t9l8ubv8jk) en een bijpassende RIL. Werkt hier stukken beter!

Had met alle andere basebands ook een mindere accu duur maar sinds het flashen van deze is dat probleem wel over eigenlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:43:
[...]

ROM: MIUI 1.12.30
RIL: 0218 (V10b, Europe)
BB: 1035.21_20110725
KERNEL: Vadonka 2.6.32.51-LGE-Kang-SUV (07-01-2012)

Heb maar even de kernel geupload aangezien deze oudere versie niet meer in zijn topic staat. Met de powersave versie van nu heb ik constant instabiliteit met 'usb mass storage' en af en toe ook een hapering van de telefoon zelf, soort freeze. Met de oudere geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:28:
[...]

ROM: MIUI 1.12.30
RIL: 0218 (V10b, Europe)
BB: 1035.21_20110725
KERNEL: Vadonka 2.6.32.51-LGE-Kang-SUV (07-01-2012)

Heb maar even de kernel geupload aangezien deze oudere versie niet meer in zijn topic staat. Met de powersave versie van nu heb ik constant instabiliteit met 'usb mass storage' en af en toe ook een hapering van de telefoon zelf, soort freeze. Met de oudere geen enkel probleem.
Hoe is de gesprekskwaliteit dan?

EDIT: Als jij thema's download is die dan ook zo traag?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 13:57 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste