Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
204 had ik probleme mee, nu nie meer

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Dag allen,
Ik heb gisteren CM7 geïnstalleerd, erg tevreden erover. Hoewel eind van de avond kon ik de widgets op mijn homescreens niet meer verplaatsen. Een widget lang indrukken geeft wel een korte tril, maar verder gebeurt er niets. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Een keer je launcher opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
chevaid schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:01:
Dag allen,
Ik heb gisteren CM7 geïnstalleerd, erg tevreden erover. Hoewel eind van de avond kon ik de widgets op mijn homescreens niet meer verplaatsen. Een widget lang indrukken geeft wel een korte tril, maar verder gebeurt er niets. Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt:)
Heb je toevallig je desktop 'gelocked'? Dan krijg ik ook precies wat jij omschrijft.
Menutoets -> More -> Unlock Desktop, lost het dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35
RutgerB schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:28:
Heb de P990 nu 2 weken in bezit. Had hem nieuw aangeschaft.
Dit zijn mijn bevindingen:
  • Ik mis een notification LED. Als ik bv. een whatsapp bericht heb ontvangen, maar niet heb gehoord, zie ik die pas als ik zelf het scherm aanzet.
  • Gesprekskwaliteit is erg slecht. Mensen verstaan mij prima, maar ik hun dus niet.
  • Trilaccu is matig. Heb soms niet door dat ik gebeld wordt.
  • Vind hem erg traag voor een 2x Speed. Als ik bv. een telefoonummer aan het intikken ben merk ik gewoon veel lag. En het unlocken gaat ook langzaam.
  • Telefoon is al meer dan eens spontaan gaan rebooten
  • Batterij duur is heel wisselend, los van het gebruik. Ene keer gaat ie 2 dagen mee, de andere keer is in binnen 12 uur leeg.
  • Vind het licht van de function keys s'nachts soms erg helder. Helaas schaalt het niet mee met de helderheid van het beeldscherm. Kan het verder ook nergens configureren
  • Vind de android installatie erg kaal vergeleken met bv. Sense. Ook CM7 heeft veel meer features.
Kortom, ik zit er heel erg aan te denken om maar een custom rom te installeren. Zal ik hiermee bovenstaande problemen kunnen oplossen? Of is het een goed idee om op ICS (komt deze maand lees ik hierboven?) te wachten?
Ik heb m'n telefoon voorzien van MIUI en ben zeer tevreden. Heb vrijwel alle problemen opgelost.
Gesprekskwaliteit is misschien niet top, maar misschien dat ik binnenkort een andere band erop zet.

Enige probleem nu is dat battery, met 1 volle lading doe ik amper 24 uur. En zoveel gebruik ik hem echt niet. Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
serhat schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:26:
[...]

Heb je toevallig je desktop 'gelocked'? Dan krijg ik ook precies wat jij omschrijft.
Menutoets -> More -> Unlock Desktop, lost het dan op.
That did the trick, wist niet eens dat dat kon. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik moet zeggen dat ik mijn telefoon "saai" goed vindt, weliswaar in positieve zin. Ik had de accu nog niet gekalibreerd, hij gaat nu nog langer mee. Twee dagen haal ik nu bij matig gebruik (werkdag en 's avonds piel ik er genoeg op) makkelijk. Toch laad ik m als het even kan nog steeds elke nacht op, eigenlijk ook geen moeite. Dit weekend had ik zelfs 2 dagen en 4 uur gehaald, met bellen, appen, internetten. En dan gebruik ik m echt niet weinig.

Tot nu toe nog steeds geen vastloper gehad en elke ochtend netjes wakker gemaakt door de wekker :)

[ Voor 4% gewijzigd door justin_ti op 07-12-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb inmiddels gemerkt dat apps die automatisch de WiFi verbinding aan/uit zetten (JuiceDefender, Auto Wifi Enabler) voor vastlopers zorgen (SleepOfDeath). Telefoon is wel actief, maar scherm gaat niet meer aan.
Iemand daar een oplossing voor?

Als ik de apps niet gebruik is hij superstabiel, gebruik CM7 204 met Toggle 2G/3G, dat scheelt heel veel!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
204 was bij mij erg buggy, probeer de laatste kang versie (die ik paar posts terug gelinkt heb) eens, sindsdien geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Canis Lupus schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:32:
Ik heb inmiddels gemerkt dat apps die automatisch de WiFi verbinding aan/uit zetten (JuiceDefender, Auto Wifi Enabler) voor vastlopers zorgen (SleepOfDeath). Telefoon is wel actief, maar scherm gaat niet meer aan.
Iemand daar een oplossing voor?

Als ik de apps niet gebruik is hij superstabiel, gebruik CM7 204 met Toggle 2G/3G, dat scheelt heel veel!
Die apps raad ik ook niet aan om te gebruiken, ze doen het omgekeerde van wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik wil die "Toggle 2G/3G" gebruiken, maar ik krijg eerder hits over het handmatig toggelen via widgets/apps en dergelijke. Ik denk dat ik verkeerd kijk. (ook op xda gecheckt zoals hier aangegeven) :P

Enig idee waar ik het makkelijk kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
serhat schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:18:
Ik wil die "Toggle 2G/3G" gebruiken, maar ik krijg eerder hits over het handmatig toggelen via widgets/apps en dergelijke. Ik denk dat ik verkeerd kijk. (ook op xda gecheckt zoals hier aangegeven) :P

Enig idee waar ik het makkelijk kan vinden?
Hier! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=739530 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Dank! Ik dacht dat het een soort van kernel patch/script was waardoor ik alle 'apps' negeerde.
Goed om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 15:52
Het lijkt er op dat hij de LG Driver bij mij niet kent.
Wanneer ik met SuperOneClick root access wil krijgen loopt hij vast bij ´Waiting for Device´.
Als ik in mijn ´Device Manage´ van de pc kijk ziet hij wel mijn android phone.
Ik gebruik android 2.2.2.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35
Coenond schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:23:
Het lijkt er op dat hij de LG Driver bij mij niet kent.
Wanneer ik met SuperOneClick root access wil krijgen loopt hij vast bij ´Waiting for Device´.
Als ik in mijn ´Device Manage´ van de pc kijk ziet hij wel mijn android phone.
Ik gebruik android 2.2.2.

Alvast bedankt!
Het is mij van de week gelukt, had in het begin wel hetzelfde probleem.
Geprobeerd met de driver van de LG site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
RutgerB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:34:
[...]

Het is mij van de week gelukt, had in het begin wel hetzelfde probleem.
Geprobeerd met de driver van de LG site?
Bedank! Dit werkte voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
Als ik Flash ClockworkMod Recovery wil doen via ROM Manager (v4.8.0.6) krijg ik de volgde error: 'An error occurred while attempting to run privilaged commands!'

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Coenond schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:07:
Als ik Flash ClockworkMod Recovery wil doen via ROM Manager (v4.8.0.6) krijg ik de volgde error: 'An error occurred while attempting to run privilaged commands!'

Bedankt!
Is het goed geroot? Normaal gesproken zou je een prompt moeten krijgen met 'Rom manager wil root, wil je dit toestaan' voor je kiezen. Als je dit niet krijgt is het of niet (goed) geroot of de 'superuser' apk is niet geinstalleerd. Of het is wel geinstalleerd maar dan heb je per ongeluk op weigeren gedrukt of iets in die geest.

Check of 'superuser' in je apps list staat en zo ja check of rom manager daar rechten 'allow' rechten heeft.
Als je 'superuser' niet in je apps list hebt staan kan je het downloaden via de market. Als deze ook zeurt over geen root, dan is het toch echt niet goed geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
serhat schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:29:
[...]

Is het goed geroot? Normaal gesproken zou je een prompt moeten krijgen met 'Rom manager wil root, wil je dit toestaan' voor je kiezen. Als je dit niet krijgt is het of niet (goed) geroot of de 'superuser' apk is niet geinstalleerd. Of het is wel geinstalleerd maar dan heb je per ongeluk op weigeren gedrukt of iets in die geest.

Check of 'superuser' in je apps list staat en zo ja check of rom manager daar rechten 'allow' rechten heeft.
Als je 'superuser' niet in je apps list hebt staan kan je het downloaden via de market. Als deze ook zeurt over geen root, dan is het toch echt niet goed geroot.
Ik heb wel de superuser apk gekrijgen na het root-en, maar hij heeft geen 'allow' gevraagd.
Als ik de superuser apk open, staat er niets bij applicaties en ook niets bij logboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Coenond schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:00:
[...]

Ik heb wel de superuser apk gekrijgen na het root-en, maar hij heeft geen 'allow' gevraagd.
Als ik de superuser apk open, staat er niets bij applicaties en ook niets bij logboek.
Ik ga ervan uit dat je een reboot van je mobiel hebt geprobeerd. Probeer anders het volgende:
- Start Superuser
- menuknop -> preferences
- Onderaan ergens helemaal: su binary v.... (3.0.3 bij mij). Tap to check for updates
Even kijken wat hij daar allemaal zegt. Als hij zegt laatste versie kan je altijd nog update anyway doen..
Kijk even of hij dan wel alles goed kan downloaden/configureren/updaten.. zoniet is je root toch niet helemaal succesvol verlopen. Met wat geluk zou het updaten ook het een en ander goed kunnen zetten waar mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 08-12-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenond
serhat schreef op donderdag 08 december 2011 @ 16:23:
[...]

Ik ga ervan uit dat je een reboot van je mobiel hebt geprobeerd. Probeer anders het volgende:
- Start Superuser
- menuknop -> preferences
- Onderaan ergens helemaal: su binary v.... (3.0.3 bij mij). Tap to check for updates
Even kijken wat hij daar allemaal zegt. Als hij zegt laatste versie kan je altijd nog update anyway doen..
Kijk even of hij dan wel alles goed kan downloaden/configureren/updaten.. zoniet is je root toch niet helemaal succesvol verlopen. Met wat geluk zou het updaten ook het een en ander goed kunnen zetten waar mogelijk.
Er is een update beschikbaar, als hij aan het updaten is, staat er;
'root-toegang verkrijgen ... u0020mislukt!'

Is er dan iets fout gegaan tijdens het root-en?
Ik heb ook al ge probeert te unrooten en daarna weer te rooten, maar dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
RutgerB schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:39:
[...]

Ik heb m'n telefoon voorzien van MIUI en ben zeer tevreden. Heb vrijwel alle problemen opgelost.
Gesprekskwaliteit is misschien niet top, maar misschien dat ik binnenkort een andere band erop zet.

Enige probleem nu is dat battery, met 1 volle lading doe ik amper 24 uur. En zoveel gebruik ik hem echt niet. Iemand anders die hier ook last van heeft?
Ik denk dat dat een probleem van MIUI is. Vind het zelf ook een geweldige rom maar het batterij verbruik is niet echt om over naar huis te schrijven nee. Heb het deze keer geprobeerd met de 218 baseband van 9maart ofzo. Heb ze van deze http://www.mediafire.com/75markus#6l6umxxd7lixy site. Is van iemand van het XDA forum.

Maar dat is niet de baseband die in de OP staat dus ga die nu een keer flashen en gebruiken omdat toen ik de 218 had mijn telefoon weer uitviel en soms spontaan geen signaal meer ontving.
Zal nu eerst met de baseband van 10a proberen en mocht daar nog problemen mee zijn dan zal ik TheEmperors kang proberen van CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Coenond schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:31:
[...]

Er is een update beschikbaar, als hij aan het updaten is, staat er;
'root-toegang verkrijgen ... u0020mislukt!'

Is er dan iets fout gegaan tijdens het root-en?
Ik heb ook al ge probeert te unrooten en daarna weer te rooten, maar dat maakte geen verschil.
Ben bang dat inderdaad het rooten niet goed is gegaan. Je weet zeker dat superoneclick aangaf dat dit allemaal prima is gegaan? Heb je een van de andere exploits geprobeerd die je daar kan kiezen?
Kan je anders de root manier gebruiken die cm7 op zijn wiki heeft staan? Klik
Daar mag je het allemaal 'handmatig' doen waar je dus ook goed kan zien of een bepaald commando faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08 21:44
Hey Tweakers,

Is er al nieuws wanneer de Gingerbread update voor Vodafone klanten uitkomt?
Ik heb het al meerdere keren aan Vodafone gevraagd via Facebook. De eerste keer (1 november, toen Gingerbread net uit was) zeiden ze dat dit spoedig zou zijn. De tweede keer (1 december) kwamen ze daar op terug en zeiden ze dat er geen verdere informatie was.

Als niemand hier iets weet, is er al een custom rom van ICS voor de LG Optimus 2x beschikbaar? Op XDA kon ik zo snel niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:36
xavierk schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 05:00:
Hey Tweakers,

Is er al nieuws wanneer de Gingerbread update voor Vodafone klanten uitkomt?
Ik heb het al meerdere keren aan Vodafone gevraagd via Facebook. De eerste keer (1 november, toen Gingerbread net uit was) zeiden ze dat dit spoedig zou zijn. De tweede keer (1 december) kwamen ze daar op terug en zeiden ze dat er geen verdere informatie was.

Als niemand hier iets weet, is er al een custom rom van ICS voor de LG Optimus 2x beschikbaar? Op XDA kon ik zo snel niks vinden.
Op beide vragen: nee :)
De GB-rom voor de O2x is er al, maar nog niet voor de Benelux beschikbaar. De uistelacties van LG zijn intussen wel bekend. Het laatste wat ik heb gehoord is dat GB eind december komt.

ICS is er inderdaad nog niet voor de O2x. Dit heeft te maken met het feit dat nVidia de drivers voor de Tegra2 nog niet heeft vrijgegeven voor ICS.
Ze hebben wel gezegd dat ze dit gaan doen, dus CM9 voor de O2x gaat er zeker aankomen!

[ Voor 4% gewijzigd door hoipimniet op 09-12-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoipimniet schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:56:
ICS is er inderdaad nog niet voor de O2x. Dit heeft te maken met het feit dat nVidia de drivers voor de Tegra2 heeft vrijgegeven voor ICS.
Ze hebben wel gezegd dat ze dit gaan doen, dus CM9 voor de O2x gaat er zeker aankomen!
Die ze nog niet hebben vrijgegeven. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavierk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08 21:44
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:41:
[...]

Wat moet ik me bijvoorbeeld voorstellen van zo'n build?
http://galnetmiui.co.uk/landing/ics-builds/
Is dit in enig opzicht te vergelijken met een Cyanogenmod build van ICS?

En jammer dat LG juist Nederland weer laat wachten. Ik wil eigenlijk nog wel even bij stock blijven i.v.m. basebands e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

xavierk schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:03:
En jammer dat LG juist Nederland weer laat wachten. Ik wil eigenlijk nog wel even bij stock blijven i.v.m. basebands e.d.
Als je de europe open erin flash blijft de baseband op 775 hoor. Of dat inderdaad 100% compatibel is ? geen idee. Ik heb een paar keer geen bereik gehad wat moest worden opgelost met een reboot, maar dat is ook met de 2.2 rom mij een aantal keer gebeurd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
[...]

oke dit had ik eerder willen weten ben em nu aant downloaden en dan meteen flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
ehm ik heb em geflashed.. en nu gaat ie niet meer aan.. is dat erg?

ik deed wipe data, make backup en wipe dalvik cache.. kom niet eens meer in clockworkmode

[ Voor 40% gewijzigd door Themperror op 09-12-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geen idee, heb die niet geflashed. Ze hebben hierbij de drivers van andere telefoons gebruikt, waarschijnlijk van de Motorola bionic...? Maar blijft een gok.

Galnet is gebaseerd op MIUI en MIUI weer op CM. Maar ziet er niet zo uit, alleen 'op de achtergrond' zeg maar.
Dit is Galnet 1.11.9 op een Samsung, de nieuwe kan ik nog niet vinden: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n5qp-eEbxLQ&feature=related]

En dit is CM9 op een Motorola defy :
Edit Heb even een ander duidelijker filmpje van cm9 neergezet van 08-12-2011

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:41:
[...]

Hehe, inderdaad, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
battterij was leeg.. ik kreeg 4.0 niet werkend.. hij startte volgensmij wel maar had geen beeld.. de touch keys lichtte wel op.. kheb restore backup gedaan in clockworkmod en ben weer terug bij de laatste kang van cyanogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Hmm Toggle2G werkt op zich vrij goed voor mij. Een ding dat ik jammer vind is dat hij je mobiel netwerk uitzet, 3g aanzet en dan weer je mobiel netwerk aanzet waarmee, als je heel snel bent met apps openen nadat je uit standby komt, je even geen internet hebt.
Ik hoopte dat hij zou switchen zoals dat gebeurt als je even geen 3G bereik hebt..

Iig, voor iemand die zijn mobiel niet zo heel hevig gebruikt (alleen bellen/SMSen/whatsapp en hele kleine dingen, geen games of uitgebreid browsen normaliter) haal ik nu makkelijk de 2.5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het rooten van mijn O2x.
Aangezien de Europe Open 2.3.4 versie mij niet zo bevalt wil ik de CM7 erop zetten. Is dit aan te raden? En welke baseband moet ik dan gebruiken? Ik heb op een website de 725-V20L-Baseband gezien, zou die werken op mijn O2x? Wat gebeurt er verder met mijn data? Begin ik met een hele lege telefoon of staan mijn contacten/sms e.d. nog in de telefoon?
Ik ben een complete leek op dit gebied, dus als er iemand kan reageren dan zou dat super zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal hartelijk bedankt voor de support, ik ben over naar een HTC Sensation. Heb hier altijd met veel plezier gelezen en hoop dat ik ook een beetje heb kunnen helpen. Laters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 16:26:
Ik heb een vraag over het rooten van mijn O2x.
Aangezien de Europe Open 2.3.4 versie mij niet zo bevalt wil ik de CM7 erop zetten. Is dit aan te raden? En welke baseband moet ik dan gebruiken? Ik heb op een website de 725-V20L-Baseband gezien, zou die werken op mijn O2x? Wat gebeurt er verder met mijn data? Begin ik met een hele lege telefoon of staan mijn contacten/sms e.d. nog in de telefoon?
Ik ben een complete leek op dit gebied, dus als er iemand kan reageren dan zou dat super zijn :)
Het kan per persoon verschillen hoe de ervaring is. Combinatie van rom/ril/baseband en wat je er precies mee doet.
Als je een baseband installeert is normaliter je data weg. Je hebt wel eens basebands die dat niet doen als ik mij niet vergis, maar ga er van uit dat het wel zo is. Je contacten zijn normaliter gesynct met je google account, deze hoef je daarom dan ook niet te backuppen. Tenzij jij dat niet hebt natuurlijk.

Ik weet niet wat jij allemaal wel weet en niet. Vraag maar raak als je nog andere dingen wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de LG Europe Open 2.3.4 erop staan. Hoe kan ik dan het beste rooten? Via onderstaande link?
http://www.lg-phones.org/...id-2-3-4-gingerbread.html
Als ik deze instructies volg, hoe zet ik er dan CM7 op? En moet ik dan ook mijn baseband veranderen of is dat niet perse nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:48:
Ik heb nu de LG Europe Open 2.3.4 erop staan. Hoe kan ik dan het beste rooten? Via onderstaande link?
http://www.lg-phones.org/...id-2-3-4-gingerbread.html
Als ik deze instructies volg, hoe zet ik er dan CM7 op? En moet ik dan ook mijn baseband veranderen of is dat niet perse nodig?
Dat zou moeten werken om te rooten. Zo niet afgelopen 2-4 pagina's is het besproken.. even een van die proberen..

Eenmaal geroot:
- (Alleen als je al geen clockworkmod hebt) ROM manager downloaden uit de market en clockworkmod laten flashen (bovenste optie)
- Download CM7 (ik gebruik zelf de nightly #204) en gapps (http://cmw.22aaf3.com/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip) en zet deze beide op de externe of interne SD-kaart.
- Reboot naar clockworkmod. (tel uit.. volume down + power knop inhouden en wachten totdat clickworkmod is gestart)
- Install zip kiezen en de CM7 update kiezen en laten installeren..
- In clockwordmod nog: Wipe data/Wipe cache
- Daarna weer install zip kiezen, alleen nu de gapps zipje pakken
- Reboot
- CM7 is gestart waar je je google account kan configureren.
- Eenmaal gestart/account geconfigureerd, GetRIL uit de market downloaden en RIL laten updaten zodat deze matchen.
- Mits je een backup had, deze nog terugzetten

Baseband zou niet mogen uitmaken, maar als je wil kan je deze ook wel direct updaten. Zoja zou ik dit voordat je de ROM hebt geinstalleerd doen. Vergeet niet te backuppen mits nodig. Alle data (m.u.v. op de SD) zal je kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht ik mijn Baseband nog willen updaten, hoe doe ik dat dan precies? En welke baseband kan ik het beste gebruiken? Kan ik dat ook nog doen als Cyanogen Mod 7 er al op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:31:
Mocht ik mijn Baseband nog willen updaten, hoe doe ik dat dan precies? En welke baseband kan ik het beste gebruiken? Kan ik dat ook nog doen als Cyanogen Mod 7 er al op staat?
Zie hier voor de basebands en uitleg. Dat kan inderdaad, maar vergeet niet dat je je data *weer* kwijt bent. Daarom dat ik je dan ook aan raad om het achter elkaar te doen.

PS (handig om even te lezen):
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1187681
- http://www.xda-developers...-calibration-for-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serhat, dank je wel voor je reactie en je tips. De battery calibration wilde ik al doen zonder root, maar nu heb ik dat dus gelijk gedaan met de root. De GetRIL heb ik ook gedaan en hij zegt nu dat ze overeenkomen.
De baseband heb ik nog maar even laten zitten, ik wist niet precies wat en hoe ik het moest doen dus pas als ik daar echt problemen mee heb zal ik er nog een keer naar kijken. Ik heb nu de Cyanogen Mod en het werkt allemaal prima, dus dat is hartstikke mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Het is trouwens wel mogelijk om gingerbread via de CWM te flashen, vandaag gedaan en werkt prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599

[ Voor 133% gewijzigd door Tweaqer op 11-12-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07-2022
Aangezien de officiële update van LG uit is ga ik die eens proberen. Hoewel ik al sinds Juni ongeveer op de CM nightlies zit met verschillende BB's. Heb ik nog steeds niet echt een stabiele telefoon gehad.

Op het moment zit ik al 2,5-3 weken op CM#204 met BB725 + rill. Die een goede connectiviteit heeft, een iets mindere gespreks kwaliteit en een wisselend batterij verbruik (daar kan ik niet echt een pijl op trekken). Het zou kunnen dat het voor mijn toestel niet de juiste combinatie is en dat daarom mijn batterij verbruik lijkt te variëren. Uiteraard heb ik mijn batterij gekalibreerd.

Om een goed voorbeeld te geven. Ik zat vorige week in het buitenland en gebruikte daarom geen data en heb zelfs geen wifi gebruikt (wifi van mijn hotel werkte niet!! :( ). Maar goed wel heb ik af en toe mijn GPS (Sygic) gebruikt, desondanks bleek mijn telefoon het 4dagen!! vol te houden.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/34041313/screenshot-1323377742482.png

Normaal gesproken haalde ik zo nu en dan bij minimaal gebruikt 1,5-2 dagen en intensief gebruik 1 of zelfs niet eens 1 dag. En dan gebruik ik ook alleen maar 2G en Wifi. Ik zou het acceptabeler vinden dat mijn telefoon op 3G+Wifi deze prestaties zou halen en dus met 2G veel langer mee gaat.

Gisteren heb ik mijn telefoon heel de dag, vanaf 10u op wifi gehad tot vanmorgen. Voordat ik ging slapen (1u) had ik 63%, vanmorgen werd ik wakker (6:45) en had ik 30% :? Ik had wifi aan en normaal gesproken is het verbruik tussen 2-10% over 8u. Al vaker heb ik het gevoel gehad dit soort absurde batterij drain te zien, dus daarom ga ik nu maar eens terug naar stock V20M. Ik ben niet geheel ontevreden over CM maar de laatste nightlies waren voor mij niet echt stabiel wat betreft het batterij verbruik.

[ Voor 15% gewijzigd door jkuijten26 op 12-12-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik was gisteren/vanochtend in Duitsland, elke keer als ik er ben merk ik inderdaad ook dat als ik roam het praktisch geen batterij gebruikt. Mensen vergeten dan ook dat juist het mobiel netwerk (internet) veel nodig heeft. Daar komt ook genoeg bij kijken (kwaliteit van signaal, constant switchen van 2G/3G etc).

's nachts zou hij uberhaupt niet zoveel moeten gebruiken. Vaak heeft dat te maken met een app (of een service van een app) die niet zo efficient bezig is. Dat is mijn ervaring iig.

Het kan bij jou natuurlijk anders zijn, maar even om aan te geven.. vergis je er niet in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:57
Hier maakte ik hetzelfde mee. in frankrijk ging mijn batterij wel 4 dagen mee en met dezelfde settings geraak ik hier slechts aan 1,5 dagen. dit is toch wel bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey tweakers
Ik heb een vraagje ?
De GB 2.3.4 Benelux heb ik vandaag geupdate maar is deze ook al te rooten ?
Ik heb het net geprobeerd met Super One Click 1.7 maar dat wil niet lukken

Ik heb het wel gezocht op google en ik kon het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:28:
hey tweakers
Ik heb een vraagje ?
De GB 2.3.4 Benelux heb ik vandaag geupdate maar is deze ook al te rooten ?
Ik heb het net geprobeerd met Super One Click 1.7 maar dat wil niet lukken

Ik heb het wel gezocht op google en ik kon het niet vinden
Dit is hier al vaak voorbij gekomen en google staat er ook wel aardig vol mee. Klik hier. :P

//Edit:
Op twitter heeft CM_arcee vandaag trouwens bevestigd dat hij niet meer werkt aan ICS (dat is zolang Nvidia de source nog niet vrij heeft gegeven). Echt wachten tot Q1 van 2012 dus..

[ Voor 18% gewijzigd door GebakkePizza op 12-12-2011 22:33 . Reden: jaartal (thanks wientjes :p) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GebakkePizza schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:55:
[...]
Dit is hier al vaak voorbij gekomen en google staat er ook wel aardig vol mee. Klik hier. :P

//Edit:
Op twitter heeft CM_arcee vandaag trouwens bevestigd dat hij niet meer werkt aan ICS (dat is zolang Nvidia de source nog niet vrij heeft gegeven). Echt wachten tot Q1 van 2011 dus..
okey bedankt
Maar 2012 bedoel je 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
Hallo

Ik heb net mijn 2x terug gezet naar de euro open v20l rom want ik kwam van MIUI en daarvoor Cyanogenmod maar ik vond dat de batterij te kort mee ging. Nu is alles goed gegaan met flashen maar...
Als ik mijn gmail account toe wil voegen zegt hij dat mijn account en wachtwoord niet met elkaar overeen komen als ik op mijn pc inlog werkt dit gewoon prima

wie kan mij helpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Uhm, dat zou gewoon moeten werken neem ik aan.. al anders in de browser geprobeerd in te loggen op gmail (op je mobiel).. zonder een account te configureren.. werkt het dan wel?

No offense ofzo.. maar toevallig ook niet zoals simpels als de - en _ omwisselen? Er was een toetsenbord (welke weet ik niet meer) waar ik het verschil amper zag en gezien je van MIUI af komt kan ik mij voorstellen dat je daar een ander toetsenbord had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
serhat schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:03:
[...]

Uhm, dat zou gewoon moeten werken neem ik aan.. al anders in de browser geprobeerd in te loggen op gmail (op je mobiel).. zonder een account te configureren.. werkt het dan wel?

No offense ofzo.. maar toevallig ook niet zoals simpels als de - en _ omwisselen? Er was een toetsenbord (welke weet ik niet meer) waar ik het verschil amper zag en gezien je van MIUI af komt kan ik mij voorstellen dat je daar een ander toetsenbord had..
Ja dat heb ik gedaan werkt ook gewoon...
En ik heb het al wel 100x geprobeerd maar het werkt niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
verkeerde taal en toetsenbord instellingen? Anders moet je je rom even opnieuw flashen, maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
justin_ti schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:57:
verkeerde taal en toetsenbord instellingen? Anders moet je je rom even opnieuw flashen, maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
Taal & Toetsenbord gecheckt staan gewoon op nederlands...
Als ik een nieuwe account aanmaak werkt het wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Drumstick3 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:58:
[...]

Taal & Toetsenbord gecheckt staan gewoon op nederlands...
Als ik een nieuwe account aanmaak werkt het wel gewoon..
Ik las dat dit kan komen als je account half is ingesteld door een fout. Een oplossing zou dan zijn: "First go to Settings > Applications > Manage applications, and tap the Google Apps entry. Then tap 'Clear data', and tap 'OK' to confirm. This will delete your Google account details. To enter your account details go to Settings > Data synchronization > Google and you'll be prompted with the set up dialogue. Enter your account details and you're done."

Als dat niet werkt zou je anders in kunnen loggen op market.android.com en kijken of je daar je mobiel tussen ziet staan of daar een instelling kan vinden die je mogelijk kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets gevonden op het battektrij probleem in miui?
vandaag is het bij mij echt heel erg. Ik heb de hele dag gewerkt dus de telefoon niet gebruikt.
3 smsjes
en nu net 15 min internet.
48 procent over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat de meeste wel weten hoe je 2.3.4 moet rooten maar voor de gene die het niet weten hoe je stock gingerbread moet rooten heb ik even link toegevoegd aan TS. Deze heb ik zelf gevolgt en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:22
ik heb mobiel van een maat van mij, geflasht. (zelf galaxy s) miui werkte niet, imei was allemaal verdwenen. nu heb ik cm7 er op gegooid. maar nu doet cyanogenmod settings het niet iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hikhakhok schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:01:
ik heb mobiel van een maat van mij, geflasht. (zelf galaxy s) miui werkte niet, imei was allemaal verdwenen. nu heb ik cm7 er op gegooid. maar nu doet cyanogenmod settings het niet iemand idee?
Dat heb ik ook gehad een keer, mijn baseband was 'corrupt' geraakt uit het niets. De baseband opnieuw erop knallen hielp bij mij. Althans toen hij IMEI niet kon vinden (en ik dus ook geen verbinding kon maken met het GSM netwerk etc). Dat van cyanogenmod settings zou ermee te kunnen maken hebben. Of ziet hij in CM7 wel je baseband/IMEI?

Anders even toch opnieuw de baseband eroverheen knallen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
hikhakhok schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:01:
sorry dat ik het zo breng maar vind jij het ook zo kut dat als je aan je eigen spullen zit dat alles altijd goed gaat en dat het ineens fout gaat als je dat van iemands anders doet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
v20M flashable zip is hier te vinden:

http://www.handy-faq.de/f...v20m_rooted_deodexed.html

• hikhakhok
serhat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:27:
[...]

Dat heb ik ook gehad een keer, mijn baseband was 'corrupt' geraakt uit het niets. De baseband opnieuw erop knallen hielp bij mij. Althans toen hij IMEI niet kon vinden (en ik dus ook geen verbinding kon maken met het GSM netwerk etc). Dat van cyanogenmod settings zou ermee te kunnen maken hebben. Of ziet hij in CM7 wel je baseband/IMEI?

Anders even toch opnieuw de baseband eroverheen knallen voor de zekerheid.
bij cm7 werkt netwerk allemaal wel! behalve de cyanogenmod settings werkt niet. hoe werkt dat baseband dan? dat is dit toch:LG_P990_1035_21_20110614.fls.

[ Voor 3% gewijzigd door hikhakhok op 15-12-2011 07:41 ]

• serhat
hikhakhok schreef op donderdag 15 december 2011 @ 07:36:
[...]

bij cm7 werkt netwerk allemaal wel! behalve de cyanogenmod settings werkt niet. hoe werkt dat baseband dan? dat is dit toch:LG_P990_1035_21_20110614.fls.
Dat is een baseband ja. Als je netwerk werkt, scheelt dat weer.
Baseband kan je zien als de firmware van de 2G/3G/Wifi/Bluetooth (etc) van je mobiel.

Wat ik je zou aanraden:
- (Optioneel) baseband flashen
- CM7 opnieuw erop knallen, vergeet factory reset niet te doen nadat je CM7 hebt geinstalleerd via clockworkmod. (Als je het al hebt gedaan toch opnieuw)
- Nadat CM7 is geinstalleerd kijken naar GetRIL/BatteryCalibrator (vorige pagina is dit specifiek besproken)

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 15-12-2011 08:50 ]

• hikhakhok
serhat schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:49:
[...]

Dat is een baseband ja. Als je netwerk werkt, scheelt dat weer.
Baseband kan je zien als de firmware van de 2G/3G/Wifi/Bluetooth (etc) van je mobiel.

Wat ik je zou aanraden:
- (Optioneel) baseband flashen
- CM7 opnieuw erop knallen, vergeet factory reset niet te doen nadat je CM7 hebt geinstalleerd via clockworkmod. (Als je het al hebt gedaan toch opnieuw)
- Nadat CM7 is geinstalleerd kijken naar GetRIL/BatteryCalibrator (vorige pagina is dit specifiek besproken)
en als ik miui instal, en imei is weer weg wat dan te doen? baseband flashen? zijn er btw nog nadelen aan miui en cm7? of kan ik toch beter stock flashen?

• justin_ti
Je moet toch echt even beter het topic doorspitten en zelf op onderzoek uitgaan voor de voor en nadelen, er staat meer dan genoeg en het is wel de bedoeling dat het topic niet vol komt met steeds dezelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:38:
Je moet toch echt even beter het topic doorspitten en zelf op onderzoek uitgaan voor de voor en nadelen, er staat meer dan genoeg en het is wel de bedoeling dat het topic niet vol komt met steeds dezelfde vragen.
Ben ik het mee eens. Misschien een idee om wat sneller de 'grote problemen' die men vaak tegen komt (zoals met het rooten van 2.3.4 wat onlangs is toegevoegd door LordHades) sneller aan de startpost toe te voegen?

Zo kom ik ook vaker vragen tegen over dat het rooten niet werkt omdat je device niet wordt gedetecteerd (driver probleem met win 7 x64). Misschien dit op te nemen in de startpost. Ik zie wel een driver staan in de startpost, maar is dit ook eentje die goed werkt met Win 7 x64 systemen?

Just my 2 cents. Als ik meer van die dingen tegen kom zal ik anders voortaan jou of LordHades even een bericht sturen. Is misschien ook wat makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdesnoo
  • Laatst online: 03-08 15:21
Heeft iemand al ervaring met de Officiele 2.3.4 update en gebruik van Bluetooth en een carkit? Ik overweeg om die te gaan gebruiken. Op dit moment gebruik ik Cyanogenmod build 204, bb 1035.21_20110725. Op zich bevalt die aardig, maar enkel de bluetooth connectie met de carkit gaat niet goed. Het opzetten van de verbinding incl uitwisselen van adressen, gaat prima, maar vlak nadat de telefoon in de slaapstand gaat (scherm uit), valt de Bluetooth verbinding weg. ;w Af en toe komt de verbinding tijdelijk weer terug (waarschijnlijk als de telefoon op de achtergrond email synchroniseert).
Overigens heb ik vele basebands, factory resets en andere nightly builds geprobeerd (en de rsap app), maar allemaal met hetzelfde bluetooth probleem. De stock 2.2 is de enige die goed ging tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
marcdesnoo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:20:
Heeft iemand al ervaring met de Officiele 2.3.4 update en gebruik van Bluetooth en een carkit? Ik overweeg om die te gaan gebruiken. Op dit moment gebruik ik Cyanogenmod build 204, bb 1035.21_20110725. Op zich bevalt die aardig, maar enkel de bluetooth connectie met de carkit gaat niet goed. Het opzetten van de verbinding incl uitwisselen van adressen, gaat prima, maar vlak nadat de telefoon in de slaapstand gaat (scherm uit), valt de Bluetooth verbinding weg. ;w Af en toe komt de verbinding tijdelijk weer terug (waarschijnlijk als de telefoon op de achtergrond email synchroniseert).
Overigens heb ik vele basebands, factory resets en andere nightly builds geprobeerd (en de rsap app), maar allemaal met hetzelfde bluetooth probleem. De stock 2.2 is de enige die goed ging tot nu toe.
Hmm, dat is raar. Ik had een soortgelijk probleem met CM7. Ik dacht dat het met het AD2P gedeelte te maken had, na een factory reset werkte het bij mij toen perfect. Dat was wel met een wat oudere nightly. Ik kan het nu niet meer testen omdat sinds een tijdje de ingebouwde carkit (softwarematig) helemaal flipt. Deze moet ik nog een keer laten resetten bij de dealer voordat ik kan aangeven of dit bij mij nog wel werkt met de laatste nightly.

Je gebruikt toevallig ook niet iets zoals de vorkkernel of een ander kernel waar die in standby je CPU lager klokt (misschien te laag)? Ik las dat sommige van die kernels problemen konden veroorzaken met bluetooth gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 16-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdesnoo
serhat schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:23:
[...]

Hmm, dat is raar. Ik had een soortgelijk probleem met CM7. Ik dacht dat het met het AD2P gedeelte te maken had, na een factory reset werkte het bij mij toen perfect. Dat was wel met een wat oudere nightly. Ik kan het nu niet meer testen omdat sinds een tijdje de ingebouwde carkit (softwarematig) helemaal flipt. Deze moet ik nog een keer laten resetten bij de dealer voordat ik kan aangeven of dit bij mij nog wel werkt met de laatste nightly.

Je gebruikt toevallig ook niet iets zoals de vorkkernel of een ander kernel waar die in standby je CPU lager klokt (misschien te laag)? Ik las dat sommige van die kernels problemen konden veroorzaken met bluetooth gebruik.
Ik ben benieuwd!
Gebruik overigens 2.6.32.49-cynogenmod kernel. Volgens mij is dat de standaard kernel?! Ik heb zelf niets met CPU instellingen gedaan (onder-, overklokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Serhat, zal ik jou anders ook even eigenaar maken van het topic? Ik heb de laatste tijd niet zo veel tijd om eraan te besteden, maar de TS kan wel eens opgefrist worden en aangezien jij de laatste tijd nogal goede insteek geeft aan dit topic.. Zo te dien heb je DM uit staan dus dan maar gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
marcdesnoo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:55:
[...]

Ik ben benieuwd!
Gebruik overigens 2.6.32.49-cynogenmod kernel. Volgens mij is dat de standaard kernel?! Ik heb zelf niets met CPU instellingen gedaan (onder-, overklokken)
Hmm. Je hebt een iets nieuwere kernel dan ik. Gebruik je toevallig een KANG versie? Ik heb zelf de 2.6.32.45-cyanogenmod draaien en ik heb even gecheckt. Ik gebruik toch echt de versie van 16-11 (wat volgens dit de #204 build zou moeten zijn).
justin_ti schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:56:
Serhat, zal ik jou anders ook even eigenaar maken van het topic? Ik heb de laatste tijd niet zo veel tijd om eraan te besteden, maar de TS kan wel eens opgefrist worden en aangezien jij de laatste tijd nogal goede insteek geeft aan dit topic.. Zo te dien heb je DM uit staan dus dan maar gewoon zo.
Als ik kan helpen, graag. Heb even DM aangezet. Blijkbaar heb ik dat ooit uitgezet en vergeten dat dit nog het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
ik check dit topic ook dagelijks om te kijken voor nieuws enzo.., @justin_ti en zit nogsteeds te wachten op NVIDIA die de source code nou eindelijk es vrijgeeft voor ICS..

btw zware typfout bij dit :

Restore Apps:

Voor backups van je eigen Apps kan je het beste Titaniuim Bacup gebruiken. Dit is een kleine guide hoe je dit het beste kan doen.

in de start topic

[ Voor 39% gewijzigd door Themperror op 16-12-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdesnoo
serhat schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:02:
[...]

Hmm. Je hebt een iets nieuwere kernel dan ik. Gebruik je toevallig een KANG versie? Ik heb zelf de 2.6.32.45-cyanogenmod draaien en ik heb even gecheckt. Ik gebruik toch echt de versie van 16-11 (wat volgens dit de #204 build zou moeten zijn).

[...]
Oh.. sorry inderdaad, ik heb al zoveel builds gehad dat ik even in de war was wat er nu op staat.. ik gebruik inderdaad een kang versie sinds vorige week.
(http://www.4shared.com/folder/9Y9RYzQA/_online.html). Maar ik ben ergens ingestapt rondom build 170 en heb nooit een 100% werkende bluetooth gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:47
oop heb ik met telefoon geroot denk zal er wat rommel weg gooien deinstaleer ik perongeluk me fonts dus nu kan ik niks meer doen. :(
ah een herstart doet wonderen :)

ben trouwens nieuw in android wereld maar van rooten word hij toch niet sneller of iets ? (overklokken niet mee gerekend )

kan nu wel dat f secure er afgooien zelf wou die niet weg gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door knoffy op 17-12-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

knoffy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:52:
ben trouwens nieuw in android wereld maar van rooten word hij toch niet sneller of iets ? (overklokken niet mee gerekend )
inderdaad. Maar zoals je zelf aan aangeeft geeft het je de mogelijkheid wat crapware te deinstalleren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 00:02
Voor degenen die nog steeds last hebben van slechte gesprekskwaliteit en BSODs heb ik nog een tip. Op XDA (link) heeft iemand ontdekt dat er twee hardwareversies van dit toestel in omloop zijn: één gebouwd in Korea en één geproduceerd in Duitsland. Nu blijkt dat de eerste hardwareversie (die uit Korea) beter draait met een baseband (824) bedoeld voor de Aziatische versie van dit toestel, de SU660.

Mijn eigen toestel is geproduceerd in Korea, dus heb ik dit uitgetest. De resultaten zijn uitstekend: de gesprekskwaliteit is kraakhelder (voor mij niet te vergelijken met basebands 218 of 502). De ruis die ik altijd op de achtergrond had tijdens het bellen is totaal verdwenen. Daarnaast heb ik sindsdien geen BSOD meer gehad, zelfs niet toen het toestel een keer langer aan de lader heeft gelegen. Verbinding met data en wifi lijkt ook sneller te gaan, maar dit kan ook tussen de oren zitten.

Let wel, deze oplossing werkt alleen voor telefoons geproduceerd in Korea. Of dit voor jou het geval is kun je achterhalen door de sticker achter de batterij te controleren. Vergeet niet voor het flashen van een baseband je data te backuppen en na installatie van de juiste RIL (GetRIL uit de market gebruiken) de batterij te kalibreren.

Tot slot: Gebruik deze workaround alleen als je echt weet wat je doet. Je flasht namelijk een baseband op het toestel die niet voor onze Optimus 2x bedoeld is. Er zijn berichten van personen met een 'Duitse' Optimus die door het flashen van deze baseband hun IMEI nummer zijn kwijtgeraakt, met een niet werkende telefoon tot gevolg (overigens is dit ook weer te verhelpen, voor meer info daarover kun je terecht op XDA)!

NB: Ik heb deze baseband getest met Cyanogenmod en kan niet garanderen dat het ook werkt met andere ROM's. Lees voor je deze workaround toepast de informatie op de verstrekte link goed door!

[ Voor 5% gewijzigd door Beeksma op 17-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
leuk_he schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:15:
[...]

inderdaad. Maar zoals je zelf aan aangeeft geeft het je de mogelijkheid wat crapware te deinstalleren.
En er kan een custom rom op Maar wat is er dan zo anders aan een custom rom ? (meeste wat ik lees
is dat sommige dingen niet werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
knoffy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:40:
[...]

En er kan een custom rom op Maar wat is er dan zo anders aan een custom rom ? (meeste wat ik lees
meer functies en vooral veel sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Vikingtosh schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:53:
Voor degenen die nog steeds last hebben van slechte gesprekskwaliteit en BSODs heb ik nog een tip.
Dank! Ik heb het toegevoegd aan de startpost. Lijkt mij heel handig om vanaf het begin te weten.
knoffy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:40:
[...]
Custom roms werken 2 kanten op. Vaak zijn stock roms niet goed genoeg optimaliseerd en heb persoonlijk het gevoel dat ze het te snel op de markt brengen. Hierdoor kunnen er vrij irritante bugs in zitten. Ook lopen deze vaak achter met Android updates omdat de fabrikant teveel wijzigingen heeft doorgevoerd op de standaard Android en dit niet even makkelijk kan overhevelen.

Een custom ROM lost dit op omdat het vaak een of meerdere hobbyisten zijn die d.m.v. verschillende roms de vraag naar specifieke ROMs bedienen. Basis is vaak dat ze allemaal verschillende optimalisaties/tweaks proberen te bevatten om alles net iets sneller te laten draaien. Vaak volgt het daarna met de android versie waar het op draait en wat als basis is genomen. Is het de officiele LG ROM maar dan met fixes? Of is het gewoon vanilla Android met vaak heel veel eigen tweaks. Het laatste betekent dat je minder afhankelijk bent van LG maar wel snel je ROM kan updaten mits de drivers van je mobiel al beschikbaar zijn voor die bepaalde versie.

Dus over het algemeen zijn custom roms meer up-to-date', beter geoptimaliseerd en bevatten een handvol handige tweaks. Alleen het blijft software en zeker als er maar een persoon erop werkt kan je moeilijk alle bugs heel snel oplossen. Zo zie je maar weer dat met CM7 waar meerdere mensen hieraan werken en waar zelfs de code wordt gereviewd er nog problemen naar voren kunnen komen, al dan niet vaak softwarematig en niet direct meer grote hardwarematige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
dan ga ik het toch maar is proberen, klinkt allemaal heel mooi :) moet ik wel eerst even een sd kaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Voor degenen die nog steeds last hebben van slechte gesprekskwaliteit en BSODs heb ik nog een tip. Op XDA (link) heeft iemand ontdekt dat er twee hardwareversies van dit toestel in omloop zijn: één gebouwd in Korea en één geproduceerd in Duitsland. Nu blijkt dat de eerste hardwareversie (die uit Korea) beter draait met een baseband (824) bedoeld voor de Aziatische versie van dit toestel, de SU660.
Ah, dit verklaard een hoop. Ik had deze BB op MIUI draaien, ging opzich wel goed, alleen de batterij werd echt leeg getrokken. Nou is dat ook wel een issue op MIUI maar dat terzijde.
Ik heb dus ook de hardware versie uit korea. Ik kan bijvoorbeeld ook geen HP kernel gebruiken (zie XDA) omdat daar iedere keer bootloops komen enzo. Nou komt dat misschien omdat ik gewoon een eerdere hardware revisie heb. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat dan het grote verschil is tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
@Vikingtosh
Bedankt voor het stukje over de basebands! Dit verklaart misschien wel alles waarom we soms met precies dezelfde roms, kernels en basebands toch best verschillende resultaten hebben. Mijn phone komt uit korea en had dus met baseband 502 (waarvan veel zeggen dat de gesprekskwaliteit perfect is) veel reboots en network loss. Ik draai nu 218 maar ga zo gelijk 824 erop zetten.

@Themperror
Bedankt voor het melden van de typfout. Dat jij ook heel actief bent in het topic wordt ook zeker gewaardeerd, bedankt daarvoor! Het is alleen handiger om niet teveel TS editors te hebben, vandaar dat ik dacht aan 2 a 3 actieve en niet meer. Maar keep up with the good work :)

Het is niet nodig om te noemen, maar wat een belachelijk asociaal beleid heeft LG:
- Je hebt een standaard phone van de eerste generatie uit korea, met baseband 223 draait het wel oke.
- Je flasht (volgens de normale manier) V10c
- Met die baseband (volgens mij was het 450) loopt je telefoon voor geen meter meer, reboot, netwerk valt weg etc.
- Je belt de VIP en die zegt dat je moet wachten op de nieuwe software.
- Vervolgens is de nieuwe software er, v10D en is het nog ruk. Je zet er dus met smartflash weer v10a op.
- Je belt weer eens na de vip omdat je toestel soms een uitvallend scherm heeft en je garantie is verlopen omdat je met smartflash hebt geflashed.

Slaat toch helemaal nergens op dat ze een OTA update uitbrengen die eigenlijk niet soepel draait op sommige telefoons omdat ze van de eerste (koreaanse) lichting blijken te zijn|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
kheb geleze op XDA dat LG heeft opgegeven met onze ICS, is dit echt waar, want dit zeiden ze ook op hun facebook. zit nu op de mobiel dus zal kijken of ik dalijk de link kan posten als mijn lappy het niet zojuist opgegeven heeft.(gaat niet meer aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Themperror schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:01:
kheb geleze op XDA dat LG heeft opgegeven met onze ICS, is dit echt waar, want dit zeiden ze ook op hun facebook. zit nu op de mobiel dus zal kijken of ik dalijk de link kan posten als mijn lappy het niet zojuist opgegeven heeft.(gaat niet meer aan)
ik zie dat nergens. dus scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Themperror schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:01:
Allemaal achterhaald gedoe. LG heeft officieel bekend gemaakt dat ICS komt voor onze O2X, laten we ze het voordeel vd twijfel geven en er van uit gaan dat het dan ook echt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1308493

dan maar in een nieuwe post (ook al potentiele bump :P)

hmm andere mensen in dat topic zegge ook niet dat het niet waar is dus :S

@Jay_Snake ik hoop dat je gelijk hebt.. want ik wil ICS heel graag, ziet er ook een stuk mooier uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Themperror op 19-12-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
moet de directe link naar de google apps niet http://goo-inside.me/gapps/gapps-gb-20110828-signed.zip
zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Ik heb hem geüpdate, al heb ik de neiging om hem helemaal weg te doen. De gapps worden wel vaker geüpdatet, maar toch.. makkelijker voor de echte beginners. :) Thanks!
Themperror schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:57:
@Jay_Snake ik hoop dat je gelijk hebt.. want ik wil ICS heel graag, ziet er ook een stuk mooier uit.
Anders ik wel. :)

[ Voor 23% gewijzigd door serhat op 19-12-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Voor degenen die nog steeds last hebben van slechte gesprekskwaliteit en BSODs heb ik nog een tip. O
Bedankt voor de tip! Ik had zelf erg veel last van BSOD's. Ook kwam het weleens voor dat mijn scherm niet meer aan ging na het ophangen. Met de gesprekskwaliteit had ik niet veel problemen.

Ik heb zojuist BB + RIL 824 geïnstalleerd. Ik laat mijn bevindingen morgen of overmorgen wel weten.

Ik gebruik trouwens een Kang van CM7. Ik weet niet meer precies welke, en daarbij gebruik ik VorkKernel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik heb ICS vanavond al gedraaid op mn O2X. Het is wel die alpha-versie. Daardoor werkte de connectie met je provider of elke andere dataverbinding niet. Voor de rest werkt het echt prachtig, een hele verademing met wat we nu hebben, ook al ben ik daar best tevreden mee.
Hopen dat snel de eerste leaks komen zodat Paul of XDA daarmee aan de slag kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
Ik heb een tijdje CM7 erop staan. Bevalt me prima, behalve het feit dat als je hem langer aan de lader legt, hij ineens uitvalt. De telefoon voelt dan warm aan, heb niet het idee dat dat een goed teken is:P Heb daarom nu mijn backup van V10D gerostored, nu start de telefoon echter niet op. Moet ik dan de dalvik cache whipen in clockwork recovery? En weet iemand waar het uitvallen aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
chevaid schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:03:
Ik heb een tijdje CM7 erop staan. Bevalt me prima, behalve het feit dat als je hem langer aan de lader legt, hij ineens uitvalt. De telefoon voelt dan warm aan, heb niet het idee dat dat een goed teken is:P Heb daarom nu mijn backup van V10D gerostored, nu start de telefoon echter niet op. Moet ik dan de dalvik cache whipen in clockwork recovery? En weet iemand waar het uitvallen aan ligt?
Graag de volgende keer even zoeken. Stond niet zo heel veel berichten terug boven je bericht. :P
Vikingtosh in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
serhat schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:17:
[...]

Graag de volgende keer even zoeken. Stond niet zo heel veel berichten terug boven je bericht. :P
Vikingtosh in "[LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's"
Dat stukje heb ik inderdaad gelezen, ik heb alleen geen last van slechte gesprekskwaliteit of andere kwalen. Heb alleen last van uitvallen bij het opladen. Had juist mijn twijfels of dat aan de baseband kon liggen of dat er echt iets kapot was.. Kan dit dan aan de baseband liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door chevaid op 20-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
chevaid schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:26:
[...]

Dat stukje heb ik inderdaad gelezen, ik heb alleen geen last van slechte gesprekskwaliteit of andere kwalen. Heb alleen last van uitvallen bij het opladen. Had juist mijn twijfels of dat aan de baseband kon liggen of dat er echt iets kapot was.. Kan dit dan aan de baseband liggen?
Het zijn een van de kwalen. De SOD (screen of death) komt juist (althans bij mij en wat andere personen die ik erover heb gehoord) ook bijna alleen maar voor tijdens het opladen (uitzonderingen daargelaten). Dus ik denk dat het je probleem mogelijk zou kunnen verhelpen. :)

Baseband kan dat wel degelijk veroorzaken. Het zit vrij low-level. Ik zie het zelf als een soort van firmware die je 3g/2g/SIM en dergelijke regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevaid
serhat schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:14:
[...]

Het zijn een van de kwalen. De SOD (screen of death) komt juist (althans bij mij en wat andere personen die ik erover heb gehoord) ook bijna alleen maar voor tijdens het opladen (uitzonderingen daargelaten). Dus ik denk dat het je probleem mogelijk zou kunnen verhelpen. :)

Baseband kan dat wel degelijk veroorzaken. Het zit vrij low-level. Ik zie het zelf als een soort van firmware die je 3g/2g/SIM en dergelijke regelt.
Aaaha. Hartelijk bedankt:) Ik ga me er vanmiddag even in verdiepen, kijken wat eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
hoipimniet schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:53:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik had zelf erg veel last van BSOD's. Ook kwam het weleens voor dat mijn scherm niet meer aan ging na het ophangen. Met de gesprekskwaliteit had ik niet veel problemen.

Ik heb zojuist BB + RIL 824 geïnstalleerd. Ik laat mijn bevindingen morgen of overmorgen wel weten.

Ik gebruik trouwens een Kang van CM7. Ik weet niet meer precies welke, en daarbij gebruik ik VorkKernel...
Nou, volgende dag... gisteravond is mijn telefoon weer uitgevallen. Ik weet niet meer of hij aan de lader lag, maar volgens mij niet. Ook vanochtend was het weer zover. Dit keer lag hij niet aan de lader.
Jammer.
Ik draai nu wel die Kang icm Vorkkernel. Ik zal wel weer gewoon een nightly downloaden en erop zetten, met stock-CM-kernel. Kijken of dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik heb de laatste SwiftExtreme kernel met CM #204 en heb nu al zo'n 2.5 weken geen vastlopers of iets dergelijks meer gehad! Daarvoor kwam het nog regelmatig voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 00:02
hoipimniet schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:50:
[...]

Nou, volgende dag... gisteravond is mijn telefoon weer uitgevallen. Ik weet niet meer of hij aan de lader lag, maar volgens mij niet. Ook vanochtend was het weer zover. Dit keer lag hij niet aan de lader.
Jammer.
Ik draai nu wel die Kang icm Vorkkernel. Ik zal wel weer gewoon een nightly downloaden en erop zetten, met stock-CM-kernel. Kijken of dat beter werkt.
Met de Vorkkernel heb ik in het verleden ook problemen gehad. Ik gebruik nu al enige tijd de stock kernel en daarmee werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
hoipimniet schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:50:
[...]

Jammer.
Ik kan je de SwiftExtreme kernel aanraden (zie hierboven gepost ook). Ik heb dus ook de korea versie en heb me nog nooit zo verveeld met mn telefoon als de laatste weken omdat het gewoon steeds allemaal prima werkt. Met de vorkkernel had ik ook heel veel problemen. De standaard CM kernel weet ik niet, dat verschilt per build wel eens maar toen ik die beschrijving las van swiftextreme was ik daar wel van overtuigd. Ik heb niet de powersafe versie maar de normale en ik overclock er ook niet mee.

Verder heb ik CM 204 met baseband 218 (die 824 wil iknog wel proberen want de gesprekskwaliteit is niet denderend). Daarnaast gebruik ik het Toggle 2G script met de standaard opties.

[ Voor 24% gewijzigd door justin_ti op 20-12-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvschijndel
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik had in het andere LG 2x speed topic ook al gepost. Maar dus ook nog hier, omdat het hier meer om rooten etc. gaat:

Ik heb nu net de LG geroot met ClockworkMod. Ik draai 2.3.4 V20M (de nederlandse versie dus). Bloat Freezer heeft nu op "frozen" staan:

Back-Up
Carkit
F-Secure Mobile Security
On-Screen Phone
RemoteCall
SNS
Yahoo! News

Nu de vraag: Kan ik nog meer freezen om mijn batterij te besparen? Ik had al wat dingen gezien die met LGE.COM. beginnen, maar ik weet niet wat deze doen :P

P.S. Ik had al op "freeze" gezocht in dit topic, maar daar vond ik niks op.

[ Voor 26% gewijzigd door josvschijndel op 20-12-2011 22:14 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste