justin_ti schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:18:
Ik heb echt geen last van drain. Alleen op 3g, maar het 3g modem is niet zo geweldig in deze telefoon. Als ik m gewoon laat liggen gaat er in een nacht van 8 uur ongeveer 4% af, vind ik toch netjes. Met data aan, dus geen flightmode. Je moet alleen zelf nergens aan zitten, dus gewoon installeren in deze volgorde:
- Baseband (218)
- ROM (CM7, nieuwste nightly)
- Full Wipe
- RIL (218, zou standaard goed moeten zijn maar check voor de zekerheid met GetRIL)
- Kernel (SwiftExtreme LOC)
- Toggle 2G script (download op XDA, installeer via recovery en dan eenmalig opstarten en alleen aanvinken, verder standaard config)
- Volladen en batterij kalibreren
Geen task managers, battery savers of wat dan ook. En niet handmatig wifi aan uit zetten of aan opties zitten die het beleid aanpassen van WiFi en data. Ook geen SET cpu gebruiken of iets in die richting, gewoon helemaal lekker zijn gang laten gaan. Die programma's verwarren de schedulers en kunnen dus een negatief effect hebben. Het enige wat je kunt doen is flight mode 's nachts voor als je niet gestoord wilt worden en nog meer uit wil sparen, hoewel ik met 4% niet klaar. Ook zonder WiFi vind ik m erg zuinig zolang je maar niet teveel op 3G internet. Als je daar niet aan ontkomt zal je accu nou eenmaal niet lang meegaan. Internetten via 3G is gewoon dodelijk voor je accutijd aangezien het scherm en de 3G modem veel stroom gebruiken.
Ik haal toch zeker 1 dag met veel gebruik en 2 dagen met weinig gebruik en merk dat hij idle helemaal niet draint. Ook ben ik altijd bereikbaar, gaat de wekker iedere ochtend en heb ik geen last van reboots of random force closes.
Ik ben het met jouw verhaal eens, maar ik heb een iets andere opstelling.
Zo gebruik ik BB 504 en geen 218. 504 is veel beter qua gesprekskwaliteit en batterij drain.
Ook heb ik geen Toggle 2G, maar heb ik gewoon standaard wifi aan staan.
Zodra er een bekend netwerk binnen bereik is, zal hij zich daarmee verbinden.
En mocht dat niet lukken, dan heb ik gewoon standaard 2G aan staan en geen 3G.
Ik "toggle" dus niet handmatig. Zo is het gewoon eenmalig ingesteld.
Ik haalde met gemak 24 uur op 1 accu-lading met de standaard CM kernel.
De SwiftExtreme kernel lijkt nu een betere accu-tijd te geven, al is het een vertekent beeld natuurlijk.....
Voorheen had ik 3G en wifi aan staan (geen wifi bereik, valt hij terug op 3G).
Nu heb ik (op aanraden van de SwiftExtreme kernel) standaard 2G aan staan, wat natuurlijk ook ervoor zorgt dat de batterij minder snel leeg loopt.
Ik vraag je dus af waar de "powersafe" melding in de omschrijving "Powersafe-SwiftExtreme" voor staat.
Is het omdat de kernel beter met de batterij om gaat ? Of is het omdat nu standaard 2G aan staat ?
Alleen door beter te testen zal ik daar mogelijk achter komen.
En verder heb ik wel SetCPU geinstalleerd met profiles (zoals eerder aangegeven).
Ook dat zal wel voor wat accu-duur zorgen, vermoed ik.
Al met al ben ik nog altijd te spreken over de SwiftExtreme kernel, maar of deze kernel op zichzelf nu zo'n verbetering is (op de overclock na dan) verwacht ik niet.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur