Smartflash kan je hier krijgen: http://android.modaco.com...-release-103521-20110725/Jeroen04 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:48:
Ik wil mijn O2X weer terug flashen naar stock (moet wegens problemen terug, VIP). Nu staat er in de eerste post een mooie handleiding, echter doen de links het niet meer. Kan iemand me precies vertellen welke bestanden ik precies moet hebben (en waar ik die nu vandaan kan halen)?Het lijkt misschien gemakzucht, maar ben gewoon bang om iets fout te doen.
- Smartflash P990?
- Smartflash Drivers?
- BIN_LGP990AT-00-V10a-NEU-XXX-FEB-23-2011+0 heb ik al wel, via link van Fire69 (thanks!)
Dude...Jeroen04 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:48:
Ik wil mijn O2X weer terug flashen naar stock (moet wegens problemen terug, VIP). Nu staat er in de eerste post een mooie handleiding, echter doen de links het niet meer. Kan iemand me precies vertellen welke bestanden ik precies moet hebben (en waar ik die nu vandaan kan halen)?Het lijkt misschien gemakzucht, maar ben gewoon bang om iets fout te doen.
- Smartflash P990?
- Smartflash Drivers?
- BIN_LGP990AT-00-V10a-NEU-XXX-FEB-23-2011+0 heb ik al wel, via link van Fire69 (thanks!)

Wat is het advies op het moment? Zit op CM 7 build 185
Terug naar stock GB? Of komt CM misschien binnenkort met een op stock gebaseerde rom? Ik hoor hele positieve dingen over de accutijden van stock GB...
Btw kan je de stock GB direct erop flashen? Of moet je eerst helemaal terug naar froyo?
Terug naar stock GB? Of komt CM misschien binnenkort met een op stock gebaseerde rom? Ik hoor hele positieve dingen over de accutijden van stock GB...
Btw kan je de stock GB direct erop flashen? Of moet je eerst helemaal terug naar froyo?
Ja?
In die link kan ik alleen de software krijgen, de rest niet (ontbreekt of link is dood).
Je hebt de stockrom al, en via de link kan je de software krijgen zeg je zelf. Wat mis je dan nog?
Sorry, verkeerd verwoord. Via de link heb ik de stockrom, de link voor de software is dood, helaas.
Maar ik heb de bestanden nu dus zal er snel mee bezig. Enige probleem nog is mijn USB poort. De datakabel maakt nauwelijks contact met de usb poort, waardoor ik 'm flink moet aandrukken. Opladen gaat nog redelijk, tot ik een sms krijg, de telefoon gaat trillen en de kabel er uit trilt. Contact maken met de laptop is veel lastiger, ik moet de kabel echt heel hard aandrukken en vast houden. Is er een probleem als de datakabel tijdens het terug flashen per ongeluk los gaat?
En verder, thanks Fire69 & GebakkePizza!
Maar ik heb de bestanden nu dus zal er snel mee bezig. Enige probleem nog is mijn USB poort. De datakabel maakt nauwelijks contact met de usb poort, waardoor ik 'm flink moet aandrukken. Opladen gaat nog redelijk, tot ik een sms krijg, de telefoon gaat trillen en de kabel er uit trilt. Contact maken met de laptop is veel lastiger, ik moet de kabel echt heel hard aandrukken en vast houden. Is er een probleem als de datakabel tijdens het terug flashen per ongeluk los gaat?
En verder, thanks Fire69 & GebakkePizza!
[ Voor 18% gewijzigd door Edzeau op 17-11-2011 01:01 ]
Nu de lg GB broncode openbaar is, kunnen de cm devs daar dan de accuduur van cm mee fixen?
Even een totaal ander vraagje; Ik heb nu CWM7.1 (ik dacht tenminste .1) draaiende alleen doet de radio het niet, is daar al iets meer over bekend? Anders ga ik toch terug naar de 2.3.x stock rom :-)
In theorie wel, maar ik denk dat de devs zich nu gaan concentreren op CM9 (ICS)hejkompas schreef op donderdag 17 november 2011 @ 03:08:
Nu de lg GB broncode openbaar is, kunnen de cm devs daar dan de accuduur van cm mee fixen?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
In de RC 7.1 was de radio nog niet werkend.Skobes schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:31:
Even een totaal ander vraagje; Ik heb nu CWM7.1 (ik dacht tenminste .1) draaiende alleen doet de radio het niet, is daar al iets meer over bekend? Anders ga ik toch terug naar de 2.3.x stock rom :-)
Je zult een van de laatste nightlies moeten flashen, daarin zit radio support.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Graag wil ik terugkomen op een opmerking die ik eerder maakte over de basebands (zie topicstart).
Door vele vastlopers op CM7 en de daaruit voortgekomen frustratie heb ik een tijdje gewerkt met de Topogigi ROM. Deze stock ROM bracht echter ook weinig voldoening, aangezien deze te lijden had aan de netwerkproblemen waardoor na verbinding met een wifi netwerk de dataverbinding niet automatisch werd hersteld.
Na goede verhalen over CM7 op XDA heb ik daarom besloten het nog maar een keer te proberen. Om problemen te voorkomen heb ik de door Aremcee aangeraden BB terug geflasht: 218. Na deze enkele weken gebruikt te hebben is mijn mening over deze baseband 180 graden gedraaid: de gesprekskwaliteit is kraakhelder, wifi en 3G werken uitstekend en bovenal is mijn telefoon eindelijk weer stabiel.
Echter had ik me onlangs bijna weer verslapen aangezien mijn wekker niet was af gegaan door een BSOD tijdens het opladen. Na de fora van XDA nog eens goed bekeken te hebben heb ik daarom nu de volgende setup:
ROM: CyanogenMod 7 - Nightly 203
Baseband: 218, een andere RIL is dus niet nodig
Kernel: SwiftExtreme-13112011
Deze combinatie werkt voor mij perfect. Goede gesprekskwaliteit, goed bereik en vooral geen vastlopers! Daarnaast is de kernel in kwestie zeer zuinig met de batterij. Als extra batterijbesparing maak ik gebruik van de Toggle 2G addon, die bij het uitschakelen van het scherm automatisch terug schakelt van 3G naar 2G. Eenieder die nog aan het twijfelen is over de ROM die hij/zij gaat gebruiken: ik kan deze setup van harte aanraden.
Mijn stuk omtrent basebands in de topicstart mag dus wat mij betreft verwijderd worden.
Door vele vastlopers op CM7 en de daaruit voortgekomen frustratie heb ik een tijdje gewerkt met de Topogigi ROM. Deze stock ROM bracht echter ook weinig voldoening, aangezien deze te lijden had aan de netwerkproblemen waardoor na verbinding met een wifi netwerk de dataverbinding niet automatisch werd hersteld.
Na goede verhalen over CM7 op XDA heb ik daarom besloten het nog maar een keer te proberen. Om problemen te voorkomen heb ik de door Aremcee aangeraden BB terug geflasht: 218. Na deze enkele weken gebruikt te hebben is mijn mening over deze baseband 180 graden gedraaid: de gesprekskwaliteit is kraakhelder, wifi en 3G werken uitstekend en bovenal is mijn telefoon eindelijk weer stabiel.
Echter had ik me onlangs bijna weer verslapen aangezien mijn wekker niet was af gegaan door een BSOD tijdens het opladen. Na de fora van XDA nog eens goed bekeken te hebben heb ik daarom nu de volgende setup:
Deze combinatie werkt voor mij perfect. Goede gesprekskwaliteit, goed bereik en vooral geen vastlopers! Daarnaast is de kernel in kwestie zeer zuinig met de batterij. Als extra batterijbesparing maak ik gebruik van de Toggle 2G addon, die bij het uitschakelen van het scherm automatisch terug schakelt van 3G naar 2G. Eenieder die nog aan het twijfelen is over de ROM die hij/zij gaat gebruiken: ik kan deze setup van harte aanraden.
Mijn stuk omtrent basebands in de topicstart mag dus wat mij betreft verwijderd worden.
Verwijderd
GalnetMIUI heeft ICS al beschikbaar en schijnt goed te werken. Zie hier voor de ROM. en hier de changelog. Hij is alleen in het engels en nog experimental, dus niet alles van ICS zit erin.
Video is op een SGS maar is er dus ook voor de O2X.
Al iemand die deze heeft? Ik twijfel nog of ik deze al zal proberen dus ben benieuwd.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n5qp-eEbxLQ]
Video is op een SGS maar is er dus ook voor de O2X.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n5qp-eEbxLQ]
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 16:22 ]
Is dit opgebouwd met de sourcecode of met de code van de sdk? Want diezelfde site bood ongeveer een week geleden al 4.0 roms aan met de sdk als basis.
Verwijderd
ik heb begrepen dat de Galnet MIUI release gewoon op Gingerbread is gebaseerd en dat de bouwer enkel build.prop op 4.0 heeft gezet, ik merkte i.i.g. totaal geen verschil tussen Galnet en miuiandroidVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:08:
GalnetMIUI heeft ICS al beschikbaar en schijnt goed te werken. Zie hier voor de ROM. en hier de changelog. Hij is alleen in het engels en nog experimental, dus niet alles van ICS zit erin.
Verwijderd
Volgens mij is dit de 2e versie. Is idd niet geheel ICS, alleen power management en ram management zit erin zie ik aan de changelog. Ik weet er verder niks vanaf, heb hem niet geprobeerd, was benieuwd of er hier al mensen waren die hem al geprobeerd hebben. Edit Het is idd van de SDK, sorry!
Ik hoop en wacht meer op de CM9 nightly's, ben zeer benieuwd wanneer die komen. De processor heeft iig de goede arm versie, v7. Daar is ICS in eerste instantie voor bedoeld/geoptimaliseerd. De rest duurt langer.
Ik hoop en wacht meer op de CM9 nightly's, ben zeer benieuwd wanneer die komen. De processor heeft iig de goede arm versie, v7. Daar is ICS in eerste instantie voor bedoeld/geoptimaliseerd. De rest duurt langer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 18:04 ]
In de cm changelog allemaal ics branch changes
kan niet wachten!
Tanks voor het delen. Ik ga nu nagenoeg die setup doen, maar dan met de nieuwste versies. Goed moeten zoeken voor baseband 218.Vikingtosh schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:47:
Graag wil ik terugkomen op een opmerking die ik eerder maakte over de basebands (zie topicstart).
Ik ga mn telefoon weer eens helemaal wipen en het wordt nu dit:
[ROM] CM7 #204
[Baseband] 218 (te vinden op XDA)
[Kernel] LOC-20112011 SwiftExtreme-1.2Ghz
Bij SSD's is het zo dat als je een image terugzet, de performance veel lager is dan dat je alles zelf installeert. Dit heeft de maken met compressie volgens mij. De laatste keer heb ik na baseband wissel een nandroid backup image teruggezet. Ben benieuwd of dat negatieve impact heeft gehad.
Ik ben over de huidige setup niet tevreden omdat hij keer op keer signaal kwijt is. Ik moet de hele tijd rebooten voor ik wil bellen. Vliegmodus werkt niet, want daar wil hij dan nooit meer uit. Ik gebruik nu baseband 502 met CM7 #201 en RIL 502.
[ Voor 10% gewijzigd door justin_ti op 19-11-2011 12:39 ]
Verwijderd
Weet iemand al te vertellen hoe galnet miui draait?
Of heeft nog niemand zich eraan gewaagt?
Of heeft nog niemand zich eraan gewaagt?
Ik had 1-2 maanden terug 0725 geinstalleerd als baseband omdat ik bij 0622 niet goed verstaanbaar was, een best veel voorkomend probleem schijnt bij die baseband. Bij 0725 was dit opgelost, alleen merkte ik toch wel dat ik iets minder bereik had, juist op de plekken waar ik net wel bereik kon hebben (met 0622), heb ik soms geen bereik (met 0725).
Na het verhaal van Vikingtosh toch even 0218 erop geknald. Ik laat het wel weten of dat beter is na een tijdje. Ik ben nu even in Duitsland en waar ik hier af en toe geen bereik had, heb ik nu full bereik. Ben benieuwd of het aanhoudt.
Na het verhaal van Vikingtosh toch even 0218 erop geknald. Ik laat het wel weten of dat beter is na een tijdje. Ik ben nu even in Duitsland en waar ik hier af en toe geen bereik had, heb ik nu full bereik. Ben benieuwd of het aanhoudt.
Tijdens het flashen van een baseband ben je toch alle data op de telefoon uit? Ik herinner me eigenlijk van niet, maar op de site van Paul staat dat dat wel zo is, zelfs de interne SD..
nee valt mee, ik doe het alsvolgt:
- Maak nandroid backup via CWM recovery
- Flash baseband met smartflash (ong 2 minuten)
- Restore nandroid backup via CWM recovery
Als je je telefoon weer start is het net als hoe hij was, je hebt gewoon de snapshot teruggezet (behalve de baseband want dat gedeelte MOET wel via smartflash).
Als je je telefoon weer start is het net als hoe hij was, je hebt gewoon de snapshot teruggezet (behalve de baseband want dat gedeelte MOET wel via smartflash).
Klein vraagje: Moet je de batterij er perse uithalen als tijdens het terug flashen naar stock? Probleem is namelijk dat mijn laptop mijn O2X alleen ziet met batterij er in...
Edit: Ja dus, en het is gelukt! Wel na een paar keer, eerste paar keer verloor de telefoon het contact met de laptop. Even bibberen en beven, maar het is gelukkig goed gekomen. Nogmaals thanks voor de hulp hier!
Edit: Ja dus, en het is gelukt! Wel na een paar keer, eerste paar keer verloor de telefoon het contact met de laptop. Even bibberen en beven, maar het is gelukkig goed gekomen. Nogmaals thanks voor de hulp hier!
[ Voor 38% gewijzigd door Edzeau op 20-11-2011 16:10 ]
Slim, ga dat dan straks maar eens doen, thanks!justin_ti schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:08:
nee valt mee, ik doe het alsvolgt:
Wat inderdaad justin zei.disweb schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:58:
[...]
Slim, ga dat dan straks maar eens doen, thanks!
In mijn geval heb ik wel een backup gemaakt met Titanium Backup van mijn apps/data zodat ik deze kon restoren nadat ik ook direct CM had geüpdated.. normaliter hoef je dan niet een factory reset te doen, maar ik merk dat als je teveel versies skipt het soms wel net iets beter lijkt te werken. Ik liep een maand achter op de nightlies.
[EDIT]
Wat mij wel opvalt trouwens: Ik heb wel het automatisch opslaan van Apps/data aan via mijn google account. Deze werkt echter soms wel en soms niet bij een nieuwe installatie. Weten jullie hoe dat precies werkt?
Vaak nadat ik mijn google account heb aangegeven synct hij zoals je bent gewend, alleen krijg je ook je apps er opeens bij. Maar goed, gisteren dus niet (al had ik een backup gemaakt just in case)
[ Voor 27% gewijzigd door serhat op 20-11-2011 16:59 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met het wifi.
Hij wilt geen wifi net werken meer vinden. Telkens als ik het aanzet staat ie 30 sec aan en dan gaat wifi weer automatisch uit..
Iemand een oplossing voor?
Rom: Miui celebration HD final
Baseband: 622
Kernel: Swiftextreme
Hij wilt geen wifi net werken meer vinden. Telkens als ik het aanzet staat ie 30 sec aan en dan gaat wifi weer automatisch uit..
Vraagje,
Heeft iemand deze kernel al eens geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295486
Het schijnt dat afgezien van de lange boot tijden deze kernel vrij zuinig is in batterij verbruik en ook nog eens goede prestaties levert.
Het rottige is echt dat ik alleen maar RC7 aan de praat krijg en voor de rest doet geen 1 versie van de kernel het op mijn telefoon. Hebben mensen hier meer last van?
ps, heb het ook al in het xda topic gevraagd maar word niet zo op gereageerd helaas
Het schijnt dat afgezien van de lange boot tijden deze kernel vrij zuinig is in batterij verbruik en ook nog eens goede prestaties levert.
Het rottige is echt dat ik alleen maar RC7 aan de praat krijg en voor de rest doet geen 1 versie van de kernel het op mijn telefoon. Hebben mensen hier meer last van?
ps, heb het ook al in het xda topic gevraagd maar word niet zo op gereageerd helaas
Ik had iets soortgelijks met CM, maar dan met bluetooth.. Dat kwam toen ik geen factory reset deed maar oude data meenam van een oudere rom.. na een volledige factory reset en handmatig de data terug te zetten die ik had gebackupped werkte het weer. Heb je dat al geprobeerd?Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:49:
Verwijderd
Ja ik ben al de hele dag van alles aan het proberen om hem stabiel te krijgen.
Ik merkte wel dat er apps bleven staan vanuit cm7 naar miui.
Terwijl ik wel gewoon wipe data heb gedaan:S
En de backup die ik hem gemaakt met rom manager die doet het niet mier..
CM9 duurt helaas nog wel even, reactie van cm_arcee:
OK, since so many people are asking: The reason I'm doing the OMAP devices first is because the fine folks at Texas Instruments have, as before, published their reference code. (and Google's current reference device, the SGN, is an OMAP4, which also helps considerably).
The Optimus 2X (and its TMoUS brother, the G2x) is a Tegra2, and nVidia has, as always, published a total amount of zero useful lines of code; at this point, my time is better employed at getting CM9 off the ground with devices in which I can write code than it would be at figuring out how the hell to support old tegra binaries. It'll happen, but not in the near future.
OK, since so many people are asking: The reason I'm doing the OMAP devices first is because the fine folks at Texas Instruments have, as before, published their reference code. (and Google's current reference device, the SGN, is an OMAP4, which also helps considerably).
The Optimus 2X (and its TMoUS brother, the G2x) is a Tegra2, and nVidia has, as always, published a total amount of zero useful lines of code; at this point, my time is better employed at getting CM9 off the ground with devices in which I can write code than it would be at figuring out how the hell to support old tegra binaries. It'll happen, but not in the near future.
Verwijderd
Dus we moeten nu bij nVidia gaan klagen om die vrij te geven?
Hoe willen ze al die Tegra2 tablets gaan updaten dan... hopelijk duurt het niet te lang.
CatLog even geprobeerd om te kijken of er iets noemenswaardig in de logfile staat?Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:08:
Ja ik ben al de hele dag van alles aan het proberen om hem stabiel te krijgen.
Verwijderd
Klinkt top! Goede prestatie en ook nog eens zuinigSheppie schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:30:
Vraagje,
.........
Heb je inmiddels al een andere rom aan de praat met die kernel?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 18:16 ]
ik neem aan dat je deze installeerd net als de nightly's! of moet ik nog iets anders doen?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:15:
[...]
Klinkt top! Goede prestatie en ook nog eens zuinig
groet dapp
Verwijderd
Ik weet het niet. Ik heb hem nog niet geprobeerd.dappertje25 schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:36:
[...]
ik neem aan dat je deze installeerd net als de nightly's! of moet ik nog iets anders doen?
groet dapp
Wachten op antwoord van sheppie..
Die kernel is NIET geschikt voor custom roms als CM of MIUI. Alleen voor aangepaste stock roms werkt deze kernel (staat er ook duidelijk bij). Meer als waarschuwing dat mensen het hier niet gaan proberen!
Dat is echt heel slecht nieuws.. Mijn Optimus 2x (ook mijn eerste Android) heb ik aangeschaft met de gedachte dat hij open source was en dus lang mee zou kunnen gaan. Helaas kent Nvidia geen open source beleid waardoor de source zo'n beetje nooit in de handen van developers zal vallen. Tenzij hij "per ongeluk" uitlekt. Zelfs de Linux drivers zijn niet open source. Als LG het al niet voor elkaar krijgt om de kernel te updaten dan houdt het hier echt op. Ik ben blij dat ik voor mijn desktop voor een AMD gekozen heb en de Tegra divisie is voor mij (als tweaker) nu ook echt helemaal afgeschreven. Dit kan je als een vooruitstrevend bedrijf gewoon niet meer maken!Wisey schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:24:
CM9 duurt helaas nog wel even, reactie van cm_arcee:
Ik hoop dat de ICS update van CM ooit nog wel volgt, maar zonder volledige hardware acceleratie is het niet echt iets om over naar huis te schrijven.
@ disweb! hahaha nou bedankt voor deze info toch maar niet dan he! hahahaha
@ GebakkePizza! das pech! ach mijn geluk was toch al op deze week hahah dit kan er ook nog wel bij! verlopig dus af en toe maar eens een factory reset doen als dat ding traag loopt hahahah of toch maar eens kijken voor een andere tel!!!!!!!! hahhaha nee dat zou echt zonde zijn! geduld is een schone zaan soms een hele lange!
@ GebakkePizza! das pech! ach mijn geluk was toch al op deze week hahah dit kan er ook nog wel bij! verlopig dus af en toe maar eens een factory reset doen als dat ding traag loopt hahahah of toch maar eens kijken voor een andere tel!!!!!!!! hahhaha nee dat zou echt zonde zijn! geduld is een schone zaan soms een hele lange!
Ik gebruik nu deze kernel, genaamd SwiftExtreme:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1325183
Perfect!
Perfect!
Ik had het al gezien, alleen ben ik een beetje sceptisch over "WARNING : YOU'LL GET A LITTLE DELAY IN WAKEUP SCREEN PROCESS/CALLING ACCEPT".justin_ti schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:25:
Ik gebruik nu deze kernel, genaamd SwiftExtreme:
Perfect!
Vroeger had ik dat ook en ervoer dat als vrij irritant. Nu heb ik dat niet meer en zou het daarom ook niet terug willen zien.
Heb jij daar last van nu met SwiftExtreme? Als het goed is had het te maken dat hij te laag geclockt is in standby waardoor het gebeurt. De maker was er iig al mee aan het spelen voor zover ik weet om het te verminderen.
iemand een idee waarom 205 zo lang duurt *al 4 dagen* ICS maybe?
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Lijkt me sterk, want CM team heeft aangegeven dat CM9 voor de Optimus 2X nog wel een paar maanden zal duren.Themperror schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:27:
iemand een idee waarom 205 zo lang duurt *al 4 dagen* ICS maybe?
NVidia heeft namelijk nog 0 bytes aan code vrijgegeven voor de Tegra2 chipset, waardoor het porten van ICS naar onze O2X erg ingewikkeld wordt en dus tijd kost.
Verwijderd
ICS duurt nog wel ff inderdaad. Maar de bovenste changes hebben wel te maken met de ICS branch. We zullen af moeten wachten wat dat betekent, maar de android versie blijft nog 2.3.7.
Lijkt me toch wel dat ze die code nog wel vrij geven aangezien de meeste tablets ook op tegra2 werkt, maar die hebben dan wel Honeycomb en ICS zou daar op lijken. Misschien zit er bruikbare code in die tablets wat de dev's weer kunnen gebruiken voor de O2X om ICS erop te zetten.
Lijkt me toch wel dat ze die code nog wel vrij geven aangezien de meeste tablets ook op tegra2 werkt, maar die hebben dan wel Honeycomb en ICS zou daar op lijken. Misschien zit er bruikbare code in die tablets wat de dev's weer kunnen gebruiken voor de O2X om ICS erop te zetten.
Nope, het enige wat me laatst gelukt was is de Gr5 van MoDaCo met de RC7 versie van deze kernel. Zonder powerpack (zie ander topic van XDA die bij deze kernel hoort). Maar toen ik rc7 draaide haalde ik met redelijk gebruik (minimaal 3 uur per dag muziek, degelijk whatsapp en wordfeut) wel de 1.5 dag. Misschien zal ik een andere baseband proberen want de 725 van 20 oktober zuipt best wel wat batterij.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:15:
[...]
Klinkt top! Goede prestatie en ook nog eens zuinig
Zoals ik al zei, heb het idee dat er verschillende hardware versies in omloop zijn en dat die kernel het daarom niet doet op mijn telefoon, ik heb m namelijk via smartflash al een keer helemaal terug gezet naar stock 10a.
@serhat, is jou batterij verbruik al wat beter? en je signaal
[ Voor 3% gewijzigd door Sheppie op 22-11-2011 14:36 ]
Bekijk je RIL eens met GetRILVerwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:49:
Mwa ik merk dat het net een paar ms trager gaat dan met de CM7 kernel maar ik stoor me er niet aan. Ik irriteerde me er ook aan bij sommige eerdere roms, maar hier niet.serhat schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:38:
[...]
Ik had het al gezien, alleen ben ik een beetje sceptisch over "WARNING : YOU'LL GET A LITTLE DELAY IN WAKEUP SCREEN PROCESS/CALLING ACCEPT".
Vroeger had ik dat ook en ervoer dat als vrij irritant. Nu heb ik dat niet meer en zou het daarom ook niet terug willen zien.
Heb jij daar last van nu met SwiftExtreme? Als het goed is had het te maken dat hij te laag geclockt is in standby waardoor het gebeurt. De maker was er iig al mee aan het spelen voor zover ik weet om het te verminderen.
Bevalt me trouwens prima met SwiftExtreme, BB218 en CM #204:
23.00 van de lader gehaald en gaan slapen en in bed nog wat op internet gezeten
07.00 ging de wekker netjes af, batterij was nog 96%
- Overdag heb ik 20 foto's gemaakt
- 15x gebeld (kort, +/- 3 min, had een geweldige taak op het werk)
- 20 whatsapp berichtjes verstuurd
- 15 minuten bluetooth audio in de auto
- Een half uur skype via WiFi
- Internet browsen via WiFi
Kortom, veel meer gebruikt dan ik normaal doe.
Om 22.00 (dus 23 uur later) was de accu nog 15% vol.
De gesprekskwaliteit is wel wat minder dan met bb502, maar viber levert nog altijd een verbluffend zuiver resultaat op.
[ Voor 4% gewijzigd door justin_ti op 22-11-2011 16:51 ]
Toen ik van 0622 naar 0725 ging merkte ik af en toe toch een wat slechter signaal, het loste wel mijn gespreksproblemen op, waar ik niet zo goed hoorbaar was. Batterijgebruik leek nog wel degelijk op die van 0622. Irritantste was dat ik met 0725 af en toe volledig geen bereik meer had en dan of heel lang moest wachten of het in Airplane Mode moest zetten en dan weer weghalen om weer signaal te krijgen.Sheppie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:34:
[...]
@serhat, is jou batterij verbruik al wat beter? en je signaal
Met 0218 lijkt mijn netwerk weer prima te werken, batterijgebruik lijkt ook nog steeds hetzelfde. Bij mij houdt mijn toestel het uberhaupt best lang vol, 1.5-2 dagen bij normaal gebruik. Nog geen gekke dingen gemerkt. Ik heb ook het gevoel dat hij nu stukken sneller een GPS fix vind t.o.v. 0622. In 0725 ging dit ook beter dan 0622.
PS: Alle basebands met bijbehorende recommended RIL getest. (GetRIL)
[ Voor 3% gewijzigd door serhat op 22-11-2011 17:15 ]
Ik ben van plan SwiftExtreme kernel te flashen, maar hoe moet dit eigelijk? Gewoon de zip op SD kaart zetten en via ClockworkMod flashen? 
EDIT: Ja dus. Gelukt en ik heb ook gelijk baseband 218 erop gezet. Hopelijk draait het nu beter want heb vanmiddag 4 sleep of death's gehad. Scherm ging niet meer aan...
Zijn er eigenlijk nog opties voor die SwiftExtreme kernel? Ik wil wel graag weten welke trappen hij gebruikt. Heb de 1.2Ghz versie geflashed, maar het gaat mij eigenlijk meer om een langere standby tijd. En waar zijn opties voor de VooDoo sound te vinden?
EDIT: Ja dus. Gelukt en ik heb ook gelijk baseband 218 erop gezet. Hopelijk draait het nu beter want heb vanmiddag 4 sleep of death's gehad. Scherm ging niet meer aan...
Zijn er eigenlijk nog opties voor die SwiftExtreme kernel? Ik wil wel graag weten welke trappen hij gebruikt. Heb de 1.2Ghz versie geflashed, maar het gaat mij eigenlijk meer om een langere standby tijd. En waar zijn opties voor de VooDoo sound te vinden?
[ Voor 60% gewijzigd door disweb op 22-11-2011 18:26 ]
Hallo ik heb een probleem met mijn huidige setup dit cm7 nightly 204 met loc swiftextreme 13112011en baseband 218. Hier van is de snelheid erg goed. Echter de batterij duur is waardeloos. Ik kan nauwelijks 12 uur met de batterij doen met normaal gebruik. Mijn vraag wat ik hier aan zou kunnen doen. Ik heb de batterij al gecallebrated.
Grt.
Grt.
Ik weet niet helemaal 100% hoe het zit met basebands maar dat kan 1 reden zijn dat je batterij niet zo heel lang mee gaat. Ten 2e kan ik wel zeggen dat je een oudere versie van swiftextreme draait want de nieuwe(en tevens ook de laatste) is 20112011.forschelen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:00:
Hallo ik heb een probleem met mijn huidige setup dit cm7 nightly 204 met loc swiftextreme 13112011en baseband 218. Hier van is de snelheid erg goed. Echter de batterij duur is waardeloos. Ik kan nauwelijks 12 uur met de batterij doen met normaal gebruik. Mijn vraag wat ik hier aan zou kunnen doen. Ik heb de batterij al gecallebrated.
Grt.
Na het kalibreren van je batterij moet die een paar dagen draaien voordat je echt iets merkt.
Ik neem aan dat het net zo werkt als bij elke andere custom kernel: CPU OC en UV is aan te passen met Pimpmycpu. Persoonlijk draai ik de kernel gewoon op 1GHz zonder (extra) UV, aangezien ik een zuinige en stabiele telefoon wil. Sindsdien heb ik geen BSOD's of andere rare zaken ervaren en een redelijke standby tijd.disweb schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:20:
(...)
Wat betreft Voodoo sound: heb je deze app al geïnstalleerd?
On another note: zijn er nog nieuwe ervaringen met MoDaCo GR5 (eventueel met custom kernel) wat betreft accuduur en stabiliteit?
Ik heb exact deze setup nu, had eerst standaard cm7 nightly 204 maar heb vanmiddag 4 SOD's gehad. Heb zojuist dus mijn baseband naar 218 veranderd, en ook SwiftExtreme kernel geïnstalleerd (de nieuwste). Ik laat je mijn bevindingen weten!forschelen schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:00:
Grt.
Verwijderd
Ik heb nu BB 725 met RIL 725 v10d. Kan ik ook de RIL 725 v20i of v20j nemen? Zou dat beter gaan omdat die RIL voor Gingerbread is?
Edit Ik heb het al gedaan, eens kijken of het nu beter of slechter is. Ik krijg iig geen melding dat het niet goed is of dat ze niet overeen komen. Hopelijk is mijn batterijtijd nu beter want na de 2e keer CM flashen is die opeens belabberd. Ook na callibratie.
Ik vraag het me af omdat v10d nog voor FroYo is, misschien heeft het er mee te maken...
Edit Ik heb het al gedaan, eens kijken of het nu beter of slechter is. Ik krijg iig geen melding dat het niet goed is of dat ze niet overeen komen. Hopelijk is mijn batterijtijd nu beter want na de 2e keer CM flashen is die opeens belabberd. Ook na callibratie.
Ik vraag het me af omdat v10d nog voor FroYo is, misschien heeft het er mee te maken...
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 20:04 ]
Heb de RIL van v20l ook al eens geprobeerd, maar als je hem reboot lijkt hij niet te werken, geen batterijstatus en geen pincode in hoeven te voeren. herstel naar v10d: werkt 't weer wel...Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:54:
Ik heb nu BB 725 met RIL 725 v10d. Kan ik ook de RIL 725 v20i of v20j nemen? Zou dat beter gaan omdat die RIL voor Gingerbread is?
Edit Ik heb het al gedaan, eens kijken of het nu beter of slechter is.
Verwijderd
Ja dat had ik ook met v20i, en BB onbekend. Toen heb ik hem hersteld, reboot, toen zag hij de BB weer. Nog een keer, maar dan met v20j en dat ging wel goed.
Ik laat het wel weten of ik verschil merk en of dat goed of slecht bevalt. 
Edit Crap, nog een keer rebooten en hetzelfde weer met batterij icoon en pin inderdaad. Jammer maar helaas. Terug naar 725 dan maar en doe wel opnieuw de calibratie.
Edit Crap, nog een keer rebooten en hetzelfde weer met batterij icoon en pin inderdaad. Jammer maar helaas. Terug naar 725 dan maar en doe wel opnieuw de calibratie.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 20:18 ]
Verwijderd
Draait iemand een versie van miui?
En welke combinatie (kernel,BB) is stabiel,snel en het liefste ook nog energie zuinig.
Maar daar staat miui zowiezo al niet zo op bekend.
Ik draai nu:
Rom: MIUI Celebration HD
Kernel: SwiftExtreme
BB: 218
Maar die combinatie is niet echt stabiel. En met de vorkkernel krijg ik een bootloop.
Maar dat is het eerste wat ik gedaan heb.
En welke combinatie (kernel,BB) is stabiel,snel en het liefste ook nog energie zuinig.
Maar daar staat miui zowiezo al niet zo op bekend.
Ik draai nu:
Rom: MIUI Celebration HD
Kernel: SwiftExtreme
BB: 218
Maar die combinatie is niet echt stabiel. En met de vorkkernel krijg ik een bootloop.
Bedankt voor je reactie!
Maar dat is het eerste wat ik gedaan heb.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 20:34 ]
Ik draai gewoon miui android. Had eerst de BB725 van 20 oct (V20l) maar daar was het na een paar uur iedere keer dat mijn verbinding we viel. Reboot en dan deed ie het weer even.
Nu heb ik het volgende:
Rom: Miui android 1.11.18
BB: LGSU660 824 (is de Koreaanse BB blijkbaar voor de P990)
RIL: 824 (zat er bij).
Net een paar min geleden gekalibreerd, zal morgen avond wel vertellen hoe of wat qua signaal/verbruik
Nu heb ik het volgende:
Net een paar min geleden gekalibreerd, zal morgen avond wel vertellen hoe of wat qua signaal/verbruik
Verwijderd
Oke en welke kernel?Sheppie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:58:
Ik draai gewoon miui android. Had eerst de BB725 van 20 oct (V20l) maar daar was het na een paar uur iedere keer dat mijn verbinding we viel. Reboot en dan deed ie het weer even.
Nu heb ik het volgende:
Of heb je hem niet overgeclockt?
Het zal ook nog wel aan de provider kunnen liggen! Ik gebruik zelf vodafone met BB218.
Wat ik vergeten ben is dat ik ook Toggle 2G van XDA draai (aangeraden door de maker van SwiftExtreme). Dit scheelt ZO veel! Wel even goed configureren uiteraard.
Wat ik vergeten ben is dat ik ook Toggle 2G van XDA draai (aangeraden door de maker van SwiftExtreme). Dit scheelt ZO veel! Wel even goed configureren uiteraard.
Ik vraag mij toch wel af.. doet CM7 al niet iets soortgelijks? Ik merk wel dat de netwerkicoontjes op 'grijs' worden als het een tijdje in standby heeft gezeten en als ik unlock worden ze vrij snel weer groen, net alsof ze opeens weer op 'actief' worden gezet.Fire69 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:02:
Toggle 2G werkt enkel op custom roms?
Geeft de kleur niet aan dat je een actieve dataverbinding hebt?
Denk het, maar ik heb het gevoel dat CM7 het zelf aanzet en uitzet om misschien energie te besparen? Het is een volledige speculatie van mijn kant, maar ik weet wel dat een hele lange tijd terug ik dat niet had en dat het eigenlijk praktisch altijd wel groen was.hejkompas schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:56:
Geeft de kleur niet aan dat je een actieve dataverbinding hebt?
Ik draai de kernel die erbij zit. Hou niet zo van overclocken, teveel gedoe voor een paar puntjes meerVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:17:
[...]
Oke en welke kernel?
Of heb je hem niet overgeclockt?
Volgens mij heb je geen connectie als je icoontjes grijs zijn! Ik heb af dit af en toe ook wel gehad na het flashen van een nieuwe nightly en dat ik dus mijn rill was vergeten te matchen. Maar over het algemeen zijn mijn icoontjes altijd (gekleurd) blauw in mijn geval.
Ik zou zeggen probeer jezelf te bellen als je ziet dat je icoontjes grijs zijn en probeer te i-netten, dan ben je er zo achter toch?
Ik draai op het moment CM #204 icm BB 725, rill 725v10d en sinds 1,5dag kernel:
PowerSaving-SwiftExtreme-1.2GHz
Ik haalde op de standaard kernel van CM makkelijk een hele dag (15% over) met 1,5u gebruik van de app Torque (bleutooth, gps + scherm aan). De rest van de dag om het half uur e-mail sync, af en toe whatsapp, facebook en wordfeud. Naar mijn idee dus redelijk intensief. Ik gebruik overigens alleen maar 2G en wifi als dit beschikbaar is.
Als ik het toestel licht gebruik dus zonder gps ed. haal ik een dikke 1,5 tot 2 dagen op 1 accu.
Voorheen heb ik een tijdje de vorkkernel gebruikt, maar die vond ik de laatste tijd te instabiel (bsod's en sod's). Daarom weer een tijdje overgegaan naar de standaard kernel, die wel stabiel is. Bij de vorkkernel maakte ik gebruik van de app CPU tuner, werkt deze app niet voor SwiftExtreme? Iemand hier ervaring mee? Bij een capabilities check werken de govenors niet..?
Voor nu lijkt de kernel het prima te doen, maar is nog wat vroeg om hier over te oordelen. Mijn toestel is nog steeds lekker snel, dus ik heb geen hinder van de powersafe "functie"
. En het ontwaken van het scherm vind ik overigens ook niet storend (duurt hooguit 1,5-2sec).
Ik zou zeggen probeer jezelf te bellen als je ziet dat je icoontjes grijs zijn en probeer te i-netten, dan ben je er zo achter toch?
Ik draai op het moment CM #204 icm BB 725, rill 725v10d en sinds 1,5dag kernel:
PowerSaving-SwiftExtreme-1.2GHz
Ik haalde op de standaard kernel van CM makkelijk een hele dag (15% over) met 1,5u gebruik van de app Torque (bleutooth, gps + scherm aan). De rest van de dag om het half uur e-mail sync, af en toe whatsapp, facebook en wordfeud. Naar mijn idee dus redelijk intensief. Ik gebruik overigens alleen maar 2G en wifi als dit beschikbaar is.
Als ik het toestel licht gebruik dus zonder gps ed. haal ik een dikke 1,5 tot 2 dagen op 1 accu.
Voorheen heb ik een tijdje de vorkkernel gebruikt, maar die vond ik de laatste tijd te instabiel (bsod's en sod's). Daarom weer een tijdje overgegaan naar de standaard kernel, die wel stabiel is. Bij de vorkkernel maakte ik gebruik van de app CPU tuner, werkt deze app niet voor SwiftExtreme? Iemand hier ervaring mee? Bij een capabilities check werken de govenors niet..?
Voor nu lijkt de kernel het prima te doen, maar is nog wat vroeg om hier over te oordelen. Mijn toestel is nog steeds lekker snel, dus ik heb geen hinder van de powersafe "functie"
Klinkt interessant genoeg om het ook te testen, maar ik heb nog nooit een andere kernel geinstalleerd.
Heb je een handleiding/how to hoe ik een andere kernel installeer ?
Of een link er naar toe ?
Ik draai trouwens CM7 .198 nu
Heb je een handleiding/how to hoe ik een andere kernel installeer ?
Of een link er naar toe ?
Ik draai trouwens CM7 .198 nu
[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 23-11-2011 12:20 ]
Dat is erg eenvoudig, dit kun je gewoon met de ROM manager of direct via de recovery. (de kernel download is gewoon een zip-bestandje) Aangeraden wordt om altijd eerste een dalvik cache wipe te doen en na het flashen nogmaals.
Maak voordat je de kernel flashed eerst een backup! Kun je in ieder geval altijd terug naar de standaard kernel van cyanogenmod
. Mocht het fout gaan.
Maak voordat je de kernel flashed eerst een backup! Kun je in ieder geval altijd terug naar de standaard kernel van cyanogenmod
Bedoel je met een backup maken een Nandroid backup ?jkuijten26 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:43:
Dat is erg eenvoudig, dit kun je gewoon met de ROM manager of direct via de recovery. (de kernel download is gewoon een zip-bestandje) Aangeraden wordt om altijd eerste een dalvik cache wipe te doen en na het flashen nogmaals.
Maak voordat je de kernel flashed eerst een backup! Kun je in ieder geval altijd terug naar de standaard kernel van cyanogenmod. Mocht het fout gaan.
Zoja, dan doe ik dat standaard al
EDIT : ok, heb Nandroid backup gemaakt en de kernel geinstalleerd. Moet ik nog wat anders installeren ? ik lees iets over het programmaatje Toggle2G ? (waar blijkbaar mogelijk is om standaard met scherm uit over te schakelen naar 2G en met scherm aan gaat de telefoon naar 3G ?)
[ Voor 19% gewijzigd door speedme op 23-11-2011 13:21 ]
Verwijderd
Zorgt dat ervoor dat de batterij eerder leeg is of langer meegaat, of geen verschil? En de nandroid backup kan die terug als de kernel geinstalleerd is? Of moet ik voor de apps en data toch beter Ti.backup gebruiken... En als er een nieuwe nightly is, kan die erover heen zonder dat ik de kernel kwijt ben?
Sorry voor de vragen maar dit wordt de eerste keer dat ik verder ga dan rooten en de ROM.
Sorry voor de vragen maar dit wordt de eerste keer dat ik verder ga dan rooten en de ROM.
Volgens Antuntu draait mijn telefoon nog op 1015 Mhz (na een test), dus geen 1,2 Ghz.....
Mis ik een stap ? of moet ik hem nog overclocken ?
Mis ik een stap ? of moet ik hem nog overclocken ?
@speedme: Ik gebruik zelf geen toggle2G omdat het omschakelen elke keer bij het scherm aan, ook energie kost en het af en toe wat langer duurt voordat je weer connectie hebt voordat je iets kan doen (ook bellen). Als ik een keer intensief internet nodig heb en er is geen wifi dan toggle ik handmatig naar 3G.
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring met de toggle app heb, misschien als je je best doet om alles netjes in te stellen dat het wel zijn vruchten af werpt
.
Met de kernel geinstalleerd, kun je inderdaad met een app zoals CPU tuner gaan overclocken (maar die werkte bij mij niet goed).
@gjb29: Hoe de SwiftExtreme kernel precies werkt, kan ik niets over zeggen.. Daarom ben ik deze nu aan het testen
om te kijken of ik langer op een batterij kan doen, maar nu dus nog maar 1,5 dag op deze kernel dat lijkt me nog te vroeg om conclusies te trekken.
Een nandroid backup kun je ten alle tijde flashen en je toestel zal precies zo zijn als het moment waarop jij die backup maakte. (versie van je nightly en volgens mij ook je kernel) Je baseband wordt niet meegenomen, staat hier volledig los van. Ik maak eigenlijk geen gebruik meer van Ti.Backup..
Met het flashen van een nieuwe nightly, zal de SwiftExtreme kernel ook weer opnieuw moeten worden geflashed, omdat deze is overschreven door de cyanogen nightly kernel. (maar goed dit is dus zo gebeurt)
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring met de toggle app heb, misschien als je je best doet om alles netjes in te stellen dat het wel zijn vruchten af werpt
Met de kernel geinstalleerd, kun je inderdaad met een app zoals CPU tuner gaan overclocken (maar die werkte bij mij niet goed).
@gjb29: Hoe de SwiftExtreme kernel precies werkt, kan ik niets over zeggen.. Daarom ben ik deze nu aan het testen
Een nandroid backup kun je ten alle tijde flashen en je toestel zal precies zo zijn als het moment waarop jij die backup maakte. (versie van je nightly en volgens mij ook je kernel) Je baseband wordt niet meegenomen, staat hier volledig los van. Ik maak eigenlijk geen gebruik meer van Ti.Backup..
Met het flashen van een nieuwe nightly, zal de SwiftExtreme kernel ook weer opnieuw moeten worden geflashed, omdat deze is overschreven door de cyanogen nightly kernel. (maar goed dit is dus zo gebeurt)
Verwijderd
oké, heel goed, dan heb ik zo weer wat te doen.
Dank je! Ik zie het wel hoe de batterijtijd is en anders kan ik dus makkelijk terug.
Als hij het bij normaal gebruik het 16 uur vol houdt vind ik het goed.
Edit Met Ti.backup kun je de data van je instellingen en game levels backuppen. Dan kun je gewoon verder spelen waar je gebleven bent.
Edit Met Ti.backup kun je de data van je instellingen en game levels backuppen. Dan kun je gewoon verder spelen waar je gebleven bent.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 14:26 ]
Ik heb net CPU Master Free geinstalleerd (blijkbaar aanbevolen door Antutu) en daarmee heb ik nu 1,2 Ghz kunnen instellen en 216 Mhz in powersafe mode.
Ben nu een benchmark aan het draaien, ff kijken wat voor extra power het oplevert :-)
EDIT : Ok, staat nu ingesteld op 1,2 Ghz en de benchmark laat een duidelijke verbetering zien. Helaas is mijn 32 GB Class 4 kaartje aan de trage kant waardoor de benchmark lager uitvalt. Maargoed, het werkt wel
Ben nu een benchmark aan het draaien, ff kijken wat voor extra power het oplevert :-)
EDIT : Ok, staat nu ingesteld op 1,2 Ghz en de benchmark laat een duidelijke verbetering zien. Helaas is mijn 32 GB Class 4 kaartje aan de trage kant waardoor de benchmark lager uitvalt. Maargoed, het werkt wel
[ Voor 32% gewijzigd door speedme op 23-11-2011 14:21 ]
Verwijderd
Heb de kernel erop staan maar hij ziet mn sd niet en kan niet verbinden met het netwerk. (Telfort/KPN) Probeer het later opnieuw. Heb alleen dalvik gewist. Alle apps staan er nog op..?
Edit Het duurde even maar nu laat hij het pincode scherm zien en doet het nu wel.
Edit Het duurde even maar nu laat hij het pincode scherm zien en doet het nu wel.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 14:54 ]
Heb ook even CPU Master Free geinstalleerd.
Met de max op 1015 MHz, quadrant scores: 1e run 2625; 2e run 2875; 3e run 3143
Met de max op 1216 MHz, quadrant scores: 1e run 3120; 2e run 3452; 3e run 3571
Is inderdaad erg netjes
. Maar ik moet zeggen dat ik al tevreden was met de huidige snelheid van CM en quadrant zegt eigenlijk niet echt iets.. Heb jij de benchmark van Antutu geprobeerd?
@gjb29 ik heb ook (Telfort/KPN), staat je rill nog goed? Zou kunnen dat je die nog opnieuw moet installen (Getrill). Edit: is dus al niet meer nodig, gelukkig!!
Met de max op 1015 MHz, quadrant scores: 1e run 2625; 2e run 2875; 3e run 3143
Met de max op 1216 MHz, quadrant scores: 1e run 3120; 2e run 3452; 3e run 3571
Is inderdaad erg netjes
@gjb29 ik heb ook (Telfort/KPN), staat je rill nog goed? Zou kunnen dat je die nog opnieuw moet installen (Getrill). Edit: is dus al niet meer nodig, gelukkig!!
[ Voor 4% gewijzigd door jkuijten26 op 23-11-2011 14:57 ]
Verwijderd
Ik moest even wachten tot ik het pinscherm kreeg, duurde ff. Maar werkt nu goed.jkuijten26 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:55:
Quadrant: 3160p.
Smartbench 2011: 3541p. en games 2840p.
Antutu benchmark: 6445 totaal, Mooie benchmark app.
Dat bevalt me dus erg goed! En alle apps staan er nog op.
Ik heb alleen Antutu gebruikt als benchmark en ik haal een score van 6299 (is zo laag door mijn trage SD kaart dus).
Maar ik hecht ook niet zoveel waarde aan benchmark programma's, zolang mijn gebruikservaring maar goed is. Bij CM was dit al goed, maar ik vond de battery drain wel beetje irritant.
Ik nam het op de koop toe, want ik had toch wel mooi Gingerbread en snappy interface.
Nu met deze kernel hoop ik van mijn enigste irritatie af te komen en een betere standy-tijd te halen.
Ik gebruik mijn telefoon niet heel erg intensief, alleen redelijk wat internetten en email ophalen (elk half uur, 3 accounts).
Ik test het gewoon voor een tijd en kan toch terug naar mijn nandroid backup als het moet
Maar ik hecht ook niet zoveel waarde aan benchmark programma's, zolang mijn gebruikservaring maar goed is. Bij CM was dit al goed, maar ik vond de battery drain wel beetje irritant.
Ik nam het op de koop toe, want ik had toch wel mooi Gingerbread en snappy interface.
Nu met deze kernel hoop ik van mijn enigste irritatie af te komen en een betere standy-tijd te halen.
Ik gebruik mijn telefoon niet heel erg intensief, alleen redelijk wat internetten en email ophalen (elk half uur, 3 accounts).
Ik test het gewoon voor een tijd en kan toch terug naar mijn nandroid backup als het moet
Verwijderd
Precies, maar ik hoop dat het nu verbeterd, merk wel dat het iets sneller is en stabieler, hij wilde me wel eens uit een game gooien maar dat doet ie nu niet meer.
Ik heb trouwens maar een 4GB. Class4 kaartje. Ga nog wel een 8GB halen.
Vind het wel lang duren met de nieuwe nightly, duurt nu al bijna een week en nog niks. Ik wacht wel af maar normaal elke dag één...
Ik heb trouwens maar een 4GB. Class4 kaartje. Ga nog wel een 8GB halen.
Vind het wel lang duren met de nieuwe nightly, duurt nu al bijna een week en nog niks. Ik wacht wel af maar normaal elke dag één...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 15:30 ]
Het enige wat wel jammer is, is dat er geen nieuwe updates van deze kernel meer uit komen.. De dev (fajarep) vond dat hij te weinig waardering voor zijn werk kreeg en heeft daarom de stekker eruit getrokken, wel jammer dus. Mogelijk zou bij een nieuwe nightly de kernel niet goed meer functioneren, maar goed je kan dus altijd de nightly die je wil opnieuw installeren en je heb weer de cyanogen kernel weer.
Het duurt inderdaad al weer een poosje dat er een nieuwe nightly beschikbaar komt. Heeft volgens mij alles te maken met het uitkomen van ICS, maar ook de source code van GB vanuit LG.
Er staan al wel een aantal changes in de changelog.
Ik blijf altijd wel wat langer op een nightly "hangen", om de stabiliteit te testen. Tenzij de nightly niet stabiel is, dan ga ik dus terug naar een eerdere of flash ik een nieuwere
Het duurt inderdaad al weer een poosje dat er een nieuwe nightly beschikbaar komt. Heeft volgens mij alles te maken met het uitkomen van ICS, maar ook de source code van GB vanuit LG.
Er staan al wel een aantal changes in de changelog.
Ik blijf altijd wel wat langer op een nightly "hangen", om de stabiliteit te testen. Tenzij de nightly niet stabiel is, dan ga ik dus terug naar een eerdere of flash ik een nieuwere
Verwijderd
Ja, daar kijk ik al een week naar. Ach ik zie het wel, loopt nu ook wel goed maar ben flashaholic.
Elke nieuwe nightly gaat erop. Eén keer gehad dat ik een mindere had maar idd terug naar de vorige en weg probleem en bij die daarna ook weer.
Jammer dat hij gestopt is, denk dat de meeste hoger willen overclocken dan 1.2gHz.
Elke nieuwe nightly gaat erop. Eén keer gehad dat ik een mindere had maar idd terug naar de vorige en weg probleem en bij die daarna ook weer.
Jammer dat hij gestopt is, denk dat de meeste hoger willen overclocken dan 1.2gHz.
Je kan ook hoger overclocken hoor, ook met de SwiftExtreme kernel. Alleen ik heb het niet nodig dus ik heb gekozen voor de PowerSaving-SwiftExtreme-1.2Ghz. Je kunt verder nog kiezen uit:
Check ook daar de Benchmark score die kan worden gehaald, als je echt tot het gaatje gaat
.
Check ook daar de Benchmark score die kan worden gehaald, als je echt tot het gaatje gaat
Verwijderd
Oké, dank je. Ik bedoelde ook deze kernel. Die andere zijn idd ook goede scores.
5000+ Maar 'voorlopig' hou ik het hier bij. Ben zeer benieuwd hoelang de batterij meegaat.
Heb fajarep ook maar even bedankt.
Heb fajarep ook maar even bedankt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 16:12 ]
Iedere keer als ik mijn cm o2x nightly 203 reboot verteld ie daarna dat er geen sd in zit. Moet ik de sd weer eruit rukken en terug stouwen om hem weer werkend te krijgen. Heb al hele week niks geflashed en sinds vandaag last van. Iemand die dit ook heeft / een oplossing?
Verwijderd
Flashen naar 204? Die heeft er geen last van. Ik had het vanmiddag ook even nadat ik de kernel geflashed heb maar moest gewoon even wachten tot het pincode scherm kwam. Daarna verbonden en netwerk ook.
De nieuwe kernel bevalt nu al beter dan de kernel van CM7, WiFi verbinding blijft nu goed verbonden en apps en games zijn stabieler. Alleen is het lockscreen, zoals gemeld, een beetje traag, maar als dat alles is...
De nieuwe kernel bevalt nu al beter dan de kernel van CM7, WiFi verbinding blijft nu goed verbonden en apps en games zijn stabieler. Alleen is het lockscreen, zoals gemeld, een beetje traag, maar als dat alles is...
Ik heb zojuist ook de PowerSaving-SwiftExtreme-1.2Ghz kernel geprobeerd en ik moet zegge dat dat hij tot nu toe erg stabiel aanvoelt. Vorkkernel was daar in tegen niet stabiel te krijgen op mijn 2x.
Hij is gechreven door Antutu en daarom ook aanbevolen door hem... Heb ook gekeken naar CPU Master Free, maar dat is gewoon een slechte (bijna exacte) kopie van SetCPU. In de profiles kan je de scaling models niet aanpassen, weinig systeem informatie en de statusbalk info geeft de speed niet weer (wat ik wel handig vind). Als ik jou was zou ik toch even kijken naar SetCPU.speedme schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:13:
Ik heb net CPU Master Free geinstalleerd (blijkbaar aanbevolen door Antutu) en daarmee heb ik nu 1,2 Ghz kunnen instellen en 216 Mhz in powersafe mode.
[ Voor 5% gewijzigd door GebakkePizza op 23-11-2011 21:30 ]
Ok, heb nu ook setCPU geinstalleerd en inderdaad is CPU Master Free een kopie met minder opties.
Hoe heb jij echter jouw profiles ingesteld ?
Mijn ervaringen tot nu toe : CM7 voelt nog wat snappier aan dan zonder de overclock en ook 9mm (enorm gaaf spel trouwens) lijkt vloeiender te lopen. Daarover ben ik dus zeer tevreden. Echter heb ik nog niet het idee dat de batterij langer meegaat, maar misschien moet ik nog een calibratie uitvoeren of langer testen om het goede resultaat te zien.
Mijn ervaringen tot nu toe : CM7 voelt nog wat snappier aan dan zonder de overclock en ook 9mm (enorm gaaf spel trouwens) lijkt vloeiender te lopen. Daarover ben ik dus zeer tevreden. Echter heb ik nog niet het idee dat de batterij langer meegaat, maar misschien moet ik nog een calibratie uitvoeren of langer testen om het goede resultaat te zien.
Verwijderd
Idd, dat wilde ik ook net vragen, ik zag dat het ook mogelijk is om hem te undervolten zodat cpu minder stroom verbruikt, maar tot hoever kan ik gaan? Of hoeveel.
Spellen zijn idd nog beter te spelen zoals ik gister al opmerkte. Alleen de accu is minder, in anderhalf 2 uur ben ik 20% kwijt met 5 minuten een spel spelen, 10 minuten internet, 6 smsjes en één keer bellen.
Edit Ik gebruik wel CPU master free want heb geen creditcard.
Spellen zijn idd nog beter te spelen zoals ik gister al opmerkte. Alleen de accu is minder, in anderhalf 2 uur ben ik 20% kwijt met 5 minuten een spel spelen, 10 minuten internet, 6 smsjes en één keer bellen.
Edit Ik gebruik wel CPU master free want heb geen creditcard.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 09:50 ]
Ik heb de volgende profiles:speedme schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:57:
Ok, heb nu ook setCPU geinstalleerd en inderdaad is CPU Master Free een kopie met minder opties.
In call 216-816 powersave prioriteit: 100
Screen off 216-506 powersave prioriteit: 99
Temp >47.5 216-655 powersave prioriteit: 98
Bat <25% 216-816 powersave prioriteit: 50
Charging 316-1216 performance prioriteit: 49
Buiten de profiles om staat hij op 216-1015 powersave, tenzij ik hoger nodig heb. Alle voltages heb ik ook nog eens op -25 ingesteld. Verder nog niet gekeken of ik nog lager kan. Qua games heb ik ook niet veel te zeggen, behalve dat ik in ieder geval geen achter uitgang merk.
[ Voor 15% gewijzigd door GebakkePizza op 24-11-2011 10:31 ]
iemand een idee waarom het zo lang duurt voor 205... ik wil em namelijk best wel graag...
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Geen flauw idee eigenlijk. Misschien maar even dit volgen. Hopelijk reageert er iemand op.Themperror schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:31:
iemand een idee waarom het zo lang duurt voor 205... ik wil em namelijk best wel graag...
http://forum.cyanogenmod.com/topic/37217-so-silent/
En nee, ik ben niet de poster.
Ik heb wel een idee waarom het zolang duurt, ze zijn de onlangs uitgekomen source van LG aan het verwerken en hebben het ook druk met andere toestellen ivm. ICS. Maar als je echt niet meer kan wachten... kun je natuurlijk naar een KANG versie gaan.
Zag trouwens iemand op de nightly thread van XDA over de KANG versie:
"I've been using the latest KANG (#204+) from temasek, upgraded from MCR GR5.
The difference is huge - CM7 is much smoother everywhere, more responsive, 20-30MB more free memory at idle. The critical usability bugs I saw in #147 regarding voice call quality, camera flickering/dim, are gone. I hope the random SODs after calls are gone too, but that will take awhile to find out.
Great work rc!!"
Betekend wel veel goeds voor CM nightly #205!! Ik ben ook wel benieuwd!
Heb trouwens geen ervaring met het gebruik van KANG versies, hoe dat werkt zal je zelf even moeten uitzoeken. Ik weet namelijk niet of je de KANG direct over je nightly heen kan flashen en of je een nieuwe nightly over je KANG versie heen kan flashen?
Daar twijfel ik namelijk nog over, mocht iemand weten hoe dat moet dan hoor ik dat graag!
Zag trouwens iemand op de nightly thread van XDA over de KANG versie:
"I've been using the latest KANG (#204+) from temasek, upgraded from MCR GR5.
The difference is huge - CM7 is much smoother everywhere, more responsive, 20-30MB more free memory at idle. The critical usability bugs I saw in #147 regarding voice call quality, camera flickering/dim, are gone. I hope the random SODs after calls are gone too, but that will take awhile to find out.
Great work rc!!"
Betekend wel veel goeds voor CM nightly #205!! Ik ben ook wel benieuwd!
Heb trouwens geen ervaring met het gebruik van KANG versies, hoe dat werkt zal je zelf even moeten uitzoeken. Ik weet namelijk niet of je de KANG direct over je nightly heen kan flashen en of je een nieuwe nightly over je KANG versie heen kan flashen?
Ik kwam dit tegen;jkuijten26 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:10:
Heb trouwens geen ervaring met het gebruik van KANG versies, hoe dat werkt zal je zelf even moeten uitzoeken. Ik weet namelijk niet of je de KANG direct over je nightly heen kan flashen en of je een nieuwe nightly over je KANG versie heen kan flashen?Daar twijfel ik namelijk nog over, mocht iemand weten hoe dat moet dan hoor ik dat graag!
Dus eigenlijk is het nog gewoon CM7, alleen zou deze 'manual build' tussen 2 nightlies in kunnen zitten, maar het is en blijft gewoon puur CM7. Bepaalde KANGs hebben blijkbaar wel customizations, maar over het algemeen niet.A Kang is a manual build by a user, a nightly is a routinely scheduled build by a bot.
Mits het een simpele handmatige build is, zou je het er gewoonweg overheen kunnen flashen. Hetzelfde als je weer terug gaat naar de officiele nightlies.
Dat dacht ik inderdaad ook al
. In dat geval zou je deze KANG kunnen downloaden en flashen:
http://www.mediafire.com/temasek#3edh9d36u710w
Is te vinden op de media share van Temasek, senior member op XDA.
http://www.mediafire.com/temasek#3edh9d36u710w
Is te vinden op de media share van Temasek, senior member op XDA.
Verwijderd
Snap er niks van wat je hiermee bedoeld maar heb hem nu wel -25 undervolt gedaan met CPU master.GebakkePizza schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:21:
[...]
Ik heb de volgende profiles:
In call 216-816 powersave prioriteit: 100
Screen off 216-506 powersave prioriteit: 99
Temp >47.5 216-655 powersave prioriteit: 98
Bat <25% 216-816 powersave prioriteit: 50
Charging 316-1216 performance prioriteit: 49
Buiten de profiles om staat hij op 216-1015 powersave, tenzij ik hoger nodig heb. Alle voltages heb ik ook nog eens op -25 ingesteld. Verder nog niet gekeken of ik nog lager kan. Qua games heb ik ook niet veel te zeggen, behalve dat ik in ieder geval geen achter uitgang merk.
Je bedoeld met setCPU, maar dan snap ik nog niet wat je met dat lijstje bedoeld...
In principe werkt het "undervolten" zo, dat je net zo ver gaat todat je stabiliteits problemen krijgt (BSOD's). Je phone trekt bepaalde programma's niet meer. En dat is het teken dat je te ver bent gaan "undervolten".
Dan kun je ook nog profielen aanmaken in setCPU en misschien in CPU master ook? Maar in ieder geval past setCPU tijdens bepaalde omstandigheden, (in call, screen off, high battery temperature, charging) de range van je core clockfrequentie aan, zoals GebakkePizza ook gepost heeft.
Ik heb trouwens ook geen creditcard, maar heel veel apps kun je gewoon downloaden door te googlen.
Check voor: setCPU
.
Edit: En oja, het nadeel is dat je geen automatische updates via de market kan downloaden van apps die je via google (vaak XDA) download en installeerd.
Dan kun je ook nog profielen aanmaken in setCPU en misschien in CPU master ook? Maar in ieder geval past setCPU tijdens bepaalde omstandigheden, (in call, screen off, high battery temperature, charging) de range van je core clockfrequentie aan, zoals GebakkePizza ook gepost heeft.
Ik heb trouwens ook geen creditcard, maar heel veel apps kun je gewoon downloaden door te googlen.
Edit: En oja, het nadeel is dat je geen automatische updates via de market kan downloaden van apps die je via google (vaak XDA) download en installeerd.
[ Voor 14% gewijzigd door jkuijten26 op 24-11-2011 15:40 ]
Verwijderd
Ik heb setCPU nu.
Maar snap er nog weinig van, ik laat het alleen bij undervolten en heb dat met -25 gedaan.
Toch gaat de batterij snel, 8 uur staat hij nu aan en heeft nog 10% over. De hele nacht 1%, maar vanaf 8 uur dus zeker 10% per uur.
Toch gaat de batterij snel, 8 uur staat hij nu aan en heeft nog 10% over. De hele nacht 1%, maar vanaf 8 uur dus zeker 10% per uur.
Verwijderd
https://twitter.com/#!/ChrisSoyars/status/139493627868094464Themperror schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:31:
Dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 16:12 ]
Het voordeel van SetCPU t.o.v. CPU Master vind ik toch wel de profiles die aangemaakt kunnen worden.
En daarmee inderdaad ook dat in de notificatie-balk aangegeven wordt op welk profiel de telefoon op dat moment draait (met de kloksnelheden daarbij aangegeven).
Zelf merk ik tot op heden ook nog geen verschil in batterij-tijd in vergelijking met de standaard kernel van CM7, maar misschien moet dat nog "groeien'.
Het is in ieder geval ook niet minder, dus met dezelfde accu-lading kan ik even lang doen maar heb wel een telefoon die 20% sneller is
En daarmee inderdaad ook dat in de notificatie-balk aangegeven wordt op welk profiel de telefoon op dat moment draait (met de kloksnelheden daarbij aangegeven).
Zelf merk ik tot op heden ook nog geen verschil in batterij-tijd in vergelijking met de standaard kernel van CM7, maar misschien moet dat nog "groeien'.
Het is in ieder geval ook niet minder, dus met dezelfde accu-lading kan ik even lang doen maar heb wel een telefoon die 20% sneller is
Verwijderd
Ik zal het vanavond eens proberen te begrijpen. Ja, CM kernel is idd net zo met de batterij, hopelijk wordt dat beter. Zou een batterij callibratie helpen? Ook dat zal ik proberen, als hij leeg is kan hij vannacht mooi opladen zonder dat ik hem gebruik. Dat schijnt beter te zijn voor het nieuwe .bat bestand die hij dan opnieuw aanmaakt.
Als ik het goed begrepen heb.
Als ik het goed begrepen heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 18:13 ]
Hopen jullie nu echt dat die batterydrain met CM nog zal verbeteren??
De eerste CM die ik probeerde was build 35 of zo, ze zitten nu aan 204 en het is nog steeds een probleem...
Misschien nu met de LG-sources dat ze er wat kunnen aan doen, maar ik zou er mijn adem niet voor inhouden...
De eerste CM die ik probeerde was build 35 of zo, ze zitten nu aan 204 en het is nog steeds een probleem...
Misschien nu met de LG-sources dat ze er wat kunnen aan doen, maar ik zou er mijn adem niet voor inhouden...