Bij mij ging hij gewoon een uur terug, heb het probleem niet
.
Nee, nightly 185 heb ik en die deed het gewoon!GebakkePizza schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:40:
Vanochtend stond de tijd op mijn 2x (laatste nightly) opeens op 13:00 terwijl het 11:00 was. De tijd is dus juist een uur vooruit gegaan dan achteruit; ik was helemaal in de war aangezien ik hem als wekker gebruik. Heb nu dus de tijd handmatig moeten instellen..
Meer mensen met dit probleem? Ik zie ook geen optie voor zomer- of wintertijd.
Vreemd, ligt dan waarschijnlijk aan Vodafone.. Want als ik de tijd op automatisch zet (door netwerk aangegeven waarden) springt hij nu weer naar 15:46.
Ik heb ook Vodafone maat dat heb ik expliciet uitgeschakeld.. zie wel vaker dat providers daar niet zo heel goed mee omgaan..GebakkePizza schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:46:
Vreemd, ligt dan waarschijnlijk aan Vodafone.. Want als ik de tijd op automatisch zet (door netwerk aangegeven waarden) springt hij nu weer naar 15:46.
Iemand ook weer last van BSOD's tijdens het laden in de nacht?
Ik trek hem er in de ochtend uit, en ik heb het weer... Ik dacht dat al de SOD was verholpen? Nu wacht ik het toch maar liever af hoe dat allemaal gaat aflopen en blijf ik toch maar even op topogigi 2.0 met HorsePower 2x-kernel SR1. Weet niet of meer mensen het ervaren? Vind het ook erg jammer dat YouTube toch nog blijft crashen en niet laad op CM7, terwijl het gewoon perfect op deze rom werkt.
En met de tijd en VF, hier is alles perfect gegaan!
Ik trek hem er in de ochtend uit, en ik heb het weer... Ik dacht dat al de SOD was verholpen? Nu wacht ik het toch maar liever af hoe dat allemaal gaat aflopen en blijf ik toch maar even op topogigi 2.0 met HorsePower 2x-kernel SR1. Weet niet of meer mensen het ervaren? Vind het ook erg jammer dat YouTube toch nog blijft crashen en niet laad op CM7, terwijl het gewoon perfect op deze rom werkt.
En met de tijd en VF, hier is alles perfect gegaan!
[ Voor 6% gewijzigd door gerbenp op 30-10-2011 17:27 ]
Met de laatste CM Nightlies ervaar ik iets heel bizars; Als na een telefoongesprek de andere partij de telefoon neerlegd, dan krijg ik een BSOD, als ik daarintegen neerleg, dan gebeurt er neits speciaals. Zeer vreemd..
Heeft iemand anders hier ook last van?
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ja dat heb ik ook! Geen BSOD welliswaar, maar hij blijft gewoon zwart het scherm. Moet de accu eruit halen. Zeer irritant. Ik gebruik baseband 725, sowieso waardeloos kwa gesprekskwaliteit voor de andere kant van de lijn. Na wat zoekwerk schijnen 502 en 530 wel goed te zijn, alleen wat aan de zachte kant.
Ik snap de gesprekskwaliteitsissiues echt niet, de oude nokia's e.d. klonken zeer helder, ook op 2g. Waarom moet het nu zo moeilijk? Het zal vast komen door de kleinere antennes en meerdere antennes door elkaar maar toch blijft het wel vreemd.
PS volgens mij gebruiken de ontwikkelaars van CM7 baseband en RIL 218, de eerste zo'n beetje die ooit uit was. Misschien is het probleem daarmee niet aanwezig?
Ik snap de gesprekskwaliteitsissiues echt niet, de oude nokia's e.d. klonken zeer helder, ook op 2g. Waarom moet het nu zo moeilijk? Het zal vast komen door de kleinere antennes en meerdere antennes door elkaar maar toch blijft het wel vreemd.
PS volgens mij gebruiken de ontwikkelaars van CM7 baseband en RIL 218, de eerste zo'n beetje die ooit uit was. Misschien is het probleem daarmee niet aanwezig?
[ Voor 12% gewijzigd door justin_ti op 30-10-2011 22:02 ]
Had gisteravond de wekker gezet, kom ik helaas vanochtend tot de conclusie dat 'ie niet werkt. Zodra je de wekker instelt, crashed de Launcher.
Cyanogenmod 7.1.0 trouwens
[ Voor 9% gewijzigd door Skobes op 31-10-2011 07:47 ]
Geen last van hier. Ik gebruik het elke dag praktisch, nog geen last van. Misschien een specifieke nightly build? of heb je de stable?Skobes schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 07:41:
Had gisteravond de wekker gezet, kom ik helaas vanochtend tot de conclusie dat 'ie niet werkt. Zodra je de wekker instelt, crashed de Launcher.
De BSOD's of w/e heb ik ook nog wel eens last van. Wel heel jammer.
Ik heb afgelopen vrijdag de overstap gemaakt van stock naar CM7, moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Nog wel een vraagje over de batterij, heb geen calibratie o.i.d. uitgevoerd en zit nu op 24 uur ongeveer met redelijk intensief gebruik. Heb wel het gevoel dat hij sneller leeg is dan op stock, maar kan ook komen doordat ik veel nog aan het testen ben nu. Wordt zo'n calibratie aangeraden? Of moet ik het nog een weekje aanzien?
Het heeft alleen voordelen en geen nadelen voor zover ik weet. Aangeraden is het zeker. Even batterycalibration downloaden uit de market. Helemaal opladen tot 100% en dan via de app calibreren. Normaal gesproken is bij mij een keer voldoende, maar je zou het een paar keer kunnen doen (de volgende keren dat je hem weer op 100% hebt staan) voor optimaal resultaat.shenr schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:26:
Ik heb afgelopen vrijdag de overstap gemaakt van stock naar CM7, moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Nog wel een vraagje over de batterij, heb geen calibratie o.i.d. uitgevoerd en zit nu op 24 uur ongeveer met redelijk intensief gebruik. Heb wel het gevoel dat hij sneller leeg is dan op stock, maar kan ook komen doordat ik veel nog aan het testen ben nu. Wordt zo'n calibratie aangeraden? Of moet ik het nog een weekje aanzien?
Welke baseband gebruik je op het moment?
Ik heb gewoon de stable, vanavond nog maar eens proberen dan.serhat schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:54:
[...]
Geen last van hier. Ik gebruik het elke dag praktisch, nog geen last van. Misschien een specifieke nightly build? of heb je de stable?
Ok, ik heb wel de nightly.. al installeer ik om de zoveel dagen wel een nieuwere nightly en ben ik de stable ook wel langs gekomen. Ik las ergens wel dat nog iemand hetzelfde probleem had, een nieuwe nightly loste het bij hem op. Misschien moet je even dat maar proberen als het aan houdt. Als je toch op de stable wilt blijven: hij had als workaround een andere wekker-app gedownload uit de market.Skobes schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:33:
[...]
Ik heb gewoon de stable, vanavond nog maar eens proberen dan.
Succes!
eerst hield ie het 3 dagen standby vol.. nu niet eens 24 uur (NA DE BATTERIJ calibration)
ik was er zo trots op ook nog.. ik denk misschien kan ie NOG langer als ik dit doe
(maand geleden al ofzo en geen veranderingen)
ik was er zo trots op ook nog.. ik denk misschien kan ie NOG langer als ik dit doe
(maand geleden al ofzo en geen veranderingen)
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Bedankt voor de info, maar als ik het stukje van Themperror hierboven lees hou ik het even een weekje zo. Kan blijkbaar ook averechts werken. Ik gebruik baseband 725, de laatste vanuit stock.serhat schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:55:
[...]
Het heeft alleen voordelen en geen nadelen voor zover ik weet. Aangeraden is het zeker. Even batterycalibration downloaden uit de market. Helemaal opladen tot 100% en dan via de app calibreren. Normaal gesproken is bij mij een keer voldoende, maar je zou het een paar keer kunnen doen (de volgende keren dat je hem weer op 100% hebt staan) voor optimaal resultaat.
Welke baseband gebruik je op het moment?
Ik weet eigenlijk niet hoe het mis kan gaan, gezien het oude batterystats wat niks met je huidige rom te maken heeft weg gooit. Juist door foutieve data te hebben gaat het normaliter snel(ler) leeg. Zoals dat je mobiel opeens van 80% naar de 45% dropt bijvoorbeeld (dat had ik). Battery Calibration zou nooit een negatief impact mogen hebben, tenzij de stats niet op 100% verwijderd worden. Door de stats te verwijderen, moet je telefoon de stats zelf bijhouden vanaf het begin. Net zoals een mobiel eigenlijk doet als hij 'nieuw' is. Misschien heeft het toch te maken met iets anders en niet het calibreren. Ik heb het net even opgezocht en het wordt echt hevig aangeraden. Zie ook dit en dit.shenr schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor de info, maar als ik het stukje van Themperror hierboven lees hou ik het even een weekje zo. Kan blijkbaar ook averechts werken. Ik gebruik baseband 725, de laatste vanuit stock.
Ben benieuwd: Zijn er ook andere gebruikers hier op GoT die hier problemen mee hebben gehad? Of juist kunnen bevestigen dat het bij hen wel heeft geholpen?
Hoe dan ook, als je het niet aandurft moet je het vooral niet doen. :-)
Batterij calibratie heeft geen negatieve invloed, gewoon 1x van 100 tot 0% laten lopen zonder gebruik en je stats zijn goed. Zorgt ervoor dat de % schaling klopt en je batterij verder leeg kan voordat het toestel uit gaat. De verkorting van gebruikstijd ligt waarschijnlijk aan een kutapp. En 3dagen op 1 lading? Dan gebruik je je toestel wel veel minder dan gemiddelde
Ik heb hier ook nog gepost dat ik 68 uur deed op 1 lading.
En ja, toen gebruikte ik mijn toestel wel minder dan gemiddeld, maar het was dus wel mogelijk.
Maar plots ging hij van 68 uur naar iets van een 16 uur! Zonder dat ik ook maar iets veranderde...
Nu na meermaals herflashen (stock trouwens) gaat het nog steeds niet veel beter.
Dat was dus zonder kalibratie te doen.
Ik wil maar zeggen, Themperror, misschien ligt het niet aan je kalibratie...
En ja, toen gebruikte ik mijn toestel wel minder dan gemiddeld, maar het was dus wel mogelijk.
Maar plots ging hij van 68 uur naar iets van een 16 uur! Zonder dat ik ook maar iets veranderde...
Nu na meermaals herflashen (stock trouwens) gaat het nog steeds niet veel beter.
Dat was dus zonder kalibratie te doen.
Ik wil maar zeggen, Themperror, misschien ligt het niet aan je kalibratie...
Yess ik heb nu baseband 502 geflashed en de gesprekskwaliteit is nu eindelijk goed. Er is in elk geval iets van noise canceling aanwezig, wat in alle andere basebands ontbreekt, waardoor elk achtergrondgeluidje voor degene aan de andere kant van de lijn juist versterkt wordt en daardoor teveel aanwezig is. Ik schijn niet heel helder te klinken maar wel heel goed verstaanbaar.
Ik wist trouwens niet dat het flashen van de baseband zo makkelijk was, ik deed het altijd door helemaal terug te gaan naar stock. Zal gelijk de TS aanpassen.
Nog wat bijkomende voordelen in CM7 met RIL 502:
- Niet meer last van een steeds wegvallend bereik
- Geen last meer van een "black screen" na gebeld te zijn, ik kon mn scherm eerst soms niet meer ontwaken waardoor een battery pull nodig is.
- Eigenlijk geen last meer gehad van vastlopers, maar ik kan er nog niet veel over zeggen aangezien ik m nu een dag heb draaien.
Met baseband 725 en 622 had ik veel problemen.
Ik heb nog een vraag over de DJDroid v1.1 rom. Er staat namelijk bij de specs iets van data off screen off, betekent dit dat je dan ook geen whatsapp berichten meer binnenkrijgt als je je telefoon in je zak hebt?
Ik wist trouwens niet dat het flashen van de baseband zo makkelijk was, ik deed het altijd door helemaal terug te gaan naar stock. Zal gelijk de TS aanpassen.
Nog wat bijkomende voordelen in CM7 met RIL 502:
- Niet meer last van een steeds wegvallend bereik
- Geen last meer van een "black screen" na gebeld te zijn, ik kon mn scherm eerst soms niet meer ontwaken waardoor een battery pull nodig is.
- Eigenlijk geen last meer gehad van vastlopers, maar ik kan er nog niet veel over zeggen aangezien ik m nu een dag heb draaien.
Met baseband 725 en 622 had ik veel problemen.
Ik heb nog een vraag over de DJDroid v1.1 rom. Er staat namelijk bij de specs iets van data off screen off, betekent dit dat je dan ook geen whatsapp berichten meer binnenkrijgt als je je telefoon in je zak hebt?
[ Voor 10% gewijzigd door justin_ti op 02-11-2011 13:34 ]
Wat ik me nog afvraag. ICS is een universeel besturingssysteem doordat het werkt op zowel (android) tablets en (android) smartphones. Is ICS hierdoor ook makkelijker op mijn O2X te zetten? Is het bij wijze van op elke highend smartphone te zetten? Of blijven we afhankelijk van LG?
Verwijderd
je bent afhankelijk van LG of van de hobbyisten op XDA om een werkende versie met de gewenste drivers op je toestel te krijgenPeterFdeVries schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:27:
Wat ik me nog afvraag. ICS is een universeel besturingssysteem doordat het werkt op zowel (android) tablets en (android) smartphones. Is ICS hierdoor ook makkelijker op mijn O2X te zetten? Is het bij wijze van op elke highend smartphone te zetten? Of blijven we afhankelijk van LG?
Verwijderd
Alleen bij de Nexus toestellen niet*, die krijgen doorgaans de update als eerst. Anders ben je overgeleverd aan de fabrikant.
offtopic:
* gjb29 weet wel wat zijn volgende toestel wordt als hij over 9 maanden een nieuwe kan uitzoeken, de Galaxy Nexus met één jaar abo, moet kunnen tegen die tijd als je ziet wat de Nexus S nu nog kost. (€ 255.-)
Of de nieuwe Nexus met bijbetaling, ik neem nooit meer een 2 jarig abo.
* gjb29 weet wel wat zijn volgende toestel wordt als hij over 9 maanden een nieuwe kan uitzoeken, de Galaxy Nexus met één jaar abo, moet kunnen tegen die tijd als je ziet wat de Nexus S nu nog kost. (€ 255.-)
Verwijderd
1.5 ??Frigolamptje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:10:
Na lange tijd met de stock kernel gewerkt te hebben in CM7 nu nog eens vorkkernel geïnstalleerd en overclocked naar 1.5ghz. Het minst wat je kan zeggen is dat hij vliegt
die van mij gaat maar tot 1.4 met.vorkkernel.
of ligt het aan de rom? draai nu celebration HD
Mja, net zoals bij de desktop is niet elke cpu even ver te krijgen natuurlijk. Trouwens, er valt meer te winnen met software optimalisatie dan met nog extra cpu power denk ik. Ios en phone 7 hebben dit al bewezenVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:18:
[...]
1.5 ??
Maar alle tegra 2 cpus kun je toch wel op 1.5 krijgen? Zijn immers allemaal zelfde types
Allemaal dezelfde types die gegarandeerd 1ghz doen ja, nvidia of lg zegt niets van 1.5ghz in de specificatieshejkompas schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:28:
Maar alle tegra 2 cpus kun je toch wel op 1.5 krijgen? Zijn immers allemaal zelfde types
Hoe kom je er achter wat je Max clock is?
Door te kijken wanneer hij instabiel wordt. Als hij vastloopt of het scherm regelmatig op zwart blijft weet je dat er iets niet helemaal lekker loopt. Ik zou stapsgewijs vanaf de 1200mhz proberen. Er zit ook een stresstest bij setCPU maar vergeet niet dat je telefoon ook in de zomer wel eens in de zon ligt en misschien wel 30 graden warmer is dan nu. Ik zou zeggen pas vooral op met voltageverhogingen!
Ik gok dan dat hij de E-penis-variant draait, is een flag die je aan kan zetten bij de wat nieuwere versies van Vorkkernel. Bij mij werkte deze niet.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:18:
[...]
1.5 ??
Met CM 7 kun je bij de instellingen voor de mobiele netwerken de netwerkmodus kiezen (dus niet het vinkje alleen 2g, maar ergens daarboven). Als je deze op GSM / WCDMA automatisch zet, gaat de accu ineens een heel stuk langer mee als je geen WiFi hebt. De snelheid gaat niet echt merkbaar omlaag, tenzij je slecht bereik hebt. Hij is dan geneigd eerder terug te vallen naar 2g zodra 3G wat minder sterk signaal heeft. Op de modus waar hij nu op staat gaat hij 3g dan eerst maximaal versterken omdat 3g de voorkeur heeft.
Verwijderd
Hé bedankt!justin_ti schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:37:
Als je deze op GSM / WCDMA automatisch zet, gaat de accu ineens een heel stuk langer mee als je geen WiFi hebt.
Ik kan die instelling niet vinden. Is dit met de officiele CM7 release, of bij een latere nightly build?justin_ti schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:37:
Met CM 7 kun je bij de instellingen voor de mobiele netwerken de netwerkmodus kiezen (dus niet het vinkje alleen 2g, maar ergens daarboven).
Bij de nightlies staat dit in ieder geval onder draadloze en netwerkinstellingen, mobiele netwerken, gsm/umts voorkeur. Weet niet of dit ook in de stable zit
En voor de mensen die lang hebben gewacht op de FM-radio in CM7. Iemand heeft het aan de praat gekregen!
YouTube: p990 FM
http://twitpic.com/7ay09l
Ben benieuwd
. Zit weer terug op CM7 overigens
. Of zijn er al weer mensen die terug naar de stock zijn gegaan voor Gingerbread?
Ben benieuwd
Huh... hier ook niet! Bij mobiele netwerken heb ik alleen deze opties: Gegevenstoegang aan, Gegevensroaming, Nationale data roaming, Namen Toegangspunten, Alleen 2G-netwerken en als laatste Mobiele providers.hejkompas schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:13:
Bij de nightlies staat dit in ieder geval onder draadloze en netwerkinstellingen, mobiele netwerken, gsm/umts voorkeur. Weet niet of dit ook in de stable zit

Ik draai CM nightly 185 met baseband 725 ofzo, welke heb jij?
Verwijderd
Eindelijk! Dank je wel voor het posten.gerbenp schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:57:
En voor de mensen die lang hebben gewacht op de FM-radio in CM7. Iemand heeft het aan de praat gekregen!
Ben benieuwd. Zit weer terug op CM7 overigens
. Of zijn er al weer mensen die terug naar de stock zijn gegaan voor Gingerbread?
Nee, ik ben nog niet naar stock want ik wil eerst weten of het bevalt en de update is er hier nog niet.
CM7 bevalt me erg goed dus ik blijf denk ik toch wel op die rom. En de fingerprint v20L zit er al in verwerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 16:51 ]
Ik draai nightly 192 met bb 405disweb schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:41:
[...]
Huh... hier ook niet! Bij mobiele netwerken heb ik alleen deze opties: Gegevenstoegang aan, Gegevensroaming, Nationale data roaming, Namen Toegangspunten, Alleen 2G-netwerken en als laatste Mobiele providers.
Gjb, wat wil die fingerprint update zeggen?
[ Voor 5% gewijzigd door hejkompas op 05-11-2011 18:24 ]
Verwijderd
Weet 't niet zeker maar denk een aantal wijzigingen/verbeteringen in android zelf. Misschien ook drivers? Maar weet 't dus niet zeker, vindt die changelog's altijd een beetje vaag met wat ze nou bedoelen, en soms is het niet voor de p990, dus snap niet waarom dat er dan bij staat...
Ik hoop toch echt dat die radio er nu eindelijk bij komt. Dat mis ik er nog aan. Wat is de manier om eraan te komen?
Ik hoop toch echt dat die radio er nu eindelijk bij komt. Dat mis ik er nog aan. Wat is de manier om eraan te komen?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 18:31 ]
Helaas is de fingerprint alleen een stukje code die aangeeft wat voor versie je precies gebruikt. Wanneer de market bijvoorbeeld checkt of een app op jou telefoon werkt dan wordt er volgens mij onder andere naar de fingerprint gekeken. De fingerprint heeft in ieder geval alleen met identificatie te maken en niet met nieuwe drivers en dergelijke. De kernel (drivers) zijn zelfs exact hetzelfde gebleven sinds Froyo. LG(/Nvidia?) heeft gewoon zelf niets geupdate aan de drivers.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:28:
Weet 't niet zeker maar denk een aantal wijzigingen/verbeteringen in android zelf. Misschien ook drivers? Maar weet 't dus niet zeker, vindt die changelog's altijd een beetje vaag met wat ze nou bedoelen, en soms is het niet voor de p990, dus snap niet waarom dat er dan bij staat...
Verwijderd
Oh jah, dat is waar ook, jammer. Maar het werkt super zo. Hopelijk met ICS wel nieuwe drivers maar dat moet toch haast wel omdat bijna alle tablets de tegra2 hebben, en de resolutie met ICS niet meer uitmaakt. of het moet ook goed werken op de bestaande, dan komt er geen nieuwe. We zullen zien
Verwijderd
Wrom zou de resolutie niks meer uitmaken bij ICS dan?Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:30:
Oh jah, dat is waar ook, jammer. Maar het werkt super zo. Hopelijk met ICS wel nieuwe drivers maar dat moet toch haast wel omdat bijna alle tablets de tegra2 hebben, en de resolutie met ICS niet meer uitmaakt. of het moet ook goed werken op de bestaande, dan komt er geen nieuwe. We zullen zien
Verwijderd
ICS past zich automatisch aan aan de grootte van het beeldscherm zonder aanpassingen van de fabrikant.
Bij mij staat die optie er wel gewoon tussen, precies tussen dat rijtje wat jij noemt. Met nightly 187.disweb schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:41:
[...]
Huh... hier ook niet! Bij mobiele netwerken heb ik alleen deze opties: Gegevenstoegang aan, Gegevensroaming, Nationale data roaming, Namen Toegangspunten, Alleen 2G-netwerken en als laatste Mobiele providers.
Dan zal het misschien een functie zijn die in nightly 186 of 187 geintroduceerd is, want met 185 heb ik hem echt niet!justin_ti schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:33:
[...]
Bij mij staat die optie er wel gewoon tussen, precies tussen dat rijtje wat jij noemt. Met nightly 187.
De upgrade kan ik je in elk geval aanraden! Hij slurpt idle echt een stuk minder batterij zonder WiFi lijkt het.
Net teruggeflasht naar V10A, aan de kabel gehangen en laten updaten => V10D 
Hopelijk blijft de update hier (BE) niet te lang meer weg...
Verwijderd
Bij 193 staat hij er ook tussen. Om precies te zijn tussen Nationale data roaming en Namen toegangspunten.justin_ti schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:33:
Bij mij staat die optie er wel gewoon tussen, precies tussen dat rijtje wat jij noemt. Met nightly 187.
Heb nog niet de moeite genomen om 194 te installeren want volgens mij is die hetzelfde.
@ Disweb, dan update je toch even naar een nieuwere nightly..?
Waarom v10a? Op o.a. MoDaCo staat een v10d bestand. Hoef je niet meer verder te klooien op je 2X.Fire69 schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:55:
Net teruggeflasht naar V10A, aan de kabel gehangen en laten updaten => V10D
Als de upgrade hier in NL uit is is hij ook in België en Luxemburg beschikbaar, het is namelijk LG BeNeLux.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 22:12 ]
Omdat ik netjes vanaf factory-toestand wou beginnen voor ik de update naar GB kreeg.
Er stond v10d op, maar ik sukkelde daarmee zo hard met mijn batterij dat ik niet vanaf daar verder wilde
Er stond v10d op, maar ik sukkelde daarmee zo hard met mijn batterij dat ik niet vanaf daar verder wilde
Verwijderd
Oh oké, dan kan het beter zo ja. Duurt wel ff dan.
Ik snap echt niet wat LG nu aan het doen is, is GB er eindelijk, houden ze hem nog steeds tegen.
Ik snap echt niet wat LG nu aan het doen is, is GB er eindelijk, houden ze hem nog steeds tegen.
In de nightly die vandaag komt FM-support. Zou een reden voor mij kunnen zijn om van de stable hierna toe te switchen
.
Wat is die LG toch een K*t-telefoon zeg!!! 
Vannacht op 5u tijd mijn batterij van 35% naar 0,0 leeggetrokken!
Vannacht op 5u tijd mijn batterij van 35% naar 0,0 leeggetrokken!
Als het goed is kan je zien waardoor. Had je WiFi? Als het nergens door komt dan moet je batterij opnieuw gekalibreerd worden denk ik.
Ik heb nu de nieuwste E-Penis VorkKernel erop staan en draai nu op 1.4GHz. Alle voltages onder de 1GHz heb ik undervolt met -50 en de rest laten staan.
Verder staat bij mij alleen de Ext 4 flag aan, loopt allemaal weer wat sneller zo. Hij voelt nu echt super vloeiend aan en wordt niet warm. Accu ging ongeveer 2 dagen mee met weinig gebruik (wel veel whatsapp).
De wekker ging vanmorgen netjes af.
Enig nadeel is dat de epenis mode problemen geeft met de camera en bluetooth zodra je telefoon is gereboot, die processen lopen vast als je ze wil starten. Na 10 minuten werkt het wel gewoon weer. Staat er ook bij vermeld.
De overclock naar 1,2GHz merk ik eigenlijk niet.
Ik heb nu de nieuwste E-Penis VorkKernel erop staan en draai nu op 1.4GHz. Alle voltages onder de 1GHz heb ik undervolt met -50 en de rest laten staan.
Verder staat bij mij alleen de Ext 4 flag aan, loopt allemaal weer wat sneller zo. Hij voelt nu echt super vloeiend aan en wordt niet warm. Accu ging ongeveer 2 dagen mee met weinig gebruik (wel veel whatsapp).
De wekker ging vanmorgen netjes af.
Enig nadeel is dat de epenis mode problemen geeft met de camera en bluetooth zodra je telefoon is gereboot, die processen lopen vast als je ze wil starten. Na 10 minuten werkt het wel gewoon weer. Staat er ook bij vermeld.
De overclock naar 1,2GHz merk ik eigenlijk niet.
Word bluetooth standaart ook gebruikt bij FM radio of is dit maar een temp fix? Want van bt trekt je batterij redelijk snl leeg.
Verwijderd
Weet ik niet, maar hij is gemaakt door het MIUI dev team dus wordt nog wel doorontwikkeld.
De driver voor de radio werkt vreemd genoeg samen met die van de BT driver. Daarom moet BT aanstaan, anders heb je geen ontvangst of kan hij het signaal niet verwerken en hoor je alleen ruis.
De driver voor de radio werkt vreemd genoeg samen met die van de BT driver. Daarom moet BT aanstaan, anders heb je geen ontvangst of kan hij het signaal niet verwerken en hoor je alleen ruis.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 18:19 ]
welke app gebruiken jullie eigenlijk voor FM radio?hejkompas schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:43:
Word bluetooth standaart ook gebruikt bij FM radio of is dit maar een temp fix? Want van bt trekt je batterij redelijk snl leeg.
De standaard.2Silent schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:52:
[...]
welke app gebruiken jullie eigenlijk voor FM radio?
ik zag dat je met spirit FM geen bleutooth moet aanleggen.
PS. Sorry voor de domme vraag maar ik zag het niet staan
Verwijderd
Heb net spirit erop gehad, daar moet je bluetooth ook aanzetten om het te laten werken. Maar vind de standaard net zo goed dus die blijft het.
ahja, hij maakt geen melding, sorry mijn foutVerwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:17:
Heb net spirit erop gehad, daar moet je bluetooth ook aanzetten om het te laten werken. Maar vind de standaard net zo goed dus die blijft het.
In de laatste nightly hebben ze de 'ring' lockscreen geüpdatet. Ben benieuwd wat de veranderingen zijn. Misschien zijn het alleen bugfixes.
(lockscreen: new Ring style (1/3) (android_frameworks_base))
(lockscreen: new Ring style (1/3) (android_frameworks_base))
In de commit log staat een link naar dit youtube filmpje en daar staat een link naar deze screenshots.
Edit: filmpje, screenshots en de log op reviewboard zijn twee maand oud. Wellicht toch maar een kleine update voor deze recente opmerking daar:
Edit: filmpje, screenshots en de log op reviewboard zijn twee maand oud. Wellicht toch maar een kleine update voor deze recente opmerking daar:
Just noticed when using ring style with custom apps ring enabled and then disabling unlock slider under unlock options, album art will still be hidden. One has to change lockscreen style to make album art visible again.
[ Voor 39% gewijzigd door freggy op 09-11-2011 13:41 ]
Klopt, echter zijn deze juist de eerdere versies voor zover ik weet. (Zie 9 patch sets) Ik verwacht juist dat ze nu weer iets hebben aangepast. Al zouden het ook simpelweg bugfixes kunnen zijn.freggy schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:18:
In de commit log staat een link naar dit youtube filmpje en daar staat een link naar deze screenshots.
Kan iemand mij helpen met terug flashen? 
De bestanden om terug te flashen naar stock staan niet meer te vinden, heeft iemand deze voor mij?
Thanks!
De bestanden om terug te flashen naar stock staan niet meer te vinden, heeft iemand deze voor mij?
Thanks!
Het YouTube probleem is opgelost in CM7 build #199
.
Waarschijnlijk hadden alleen Vodafone-gebruikers MediaPlayer (ook HTML5, van Vimeo e.d.) problemen
.
http://review.cyanogenmod.com/#change,10034
Cyanogenmod Dev Arcee gaf als tijdelijk workaround, om het even zo te doen aan, via terminal-emulator dit te doen:
En het zou nu beter moeten werken. Bij een reboot gaat dit weer weg.
Waarschijnlijk hadden alleen Vodafone-gebruikers MediaPlayer (ook HTML5, van Vimeo e.d.) problemen
Cyanogenmod Dev Arcee gaf als tijdelijk workaround, om het even zo te doen aan, via terminal-emulator dit te doen:
code:
1
2
| su setprop ro.build.lge.version.release LGP990-V20l |
"622: Voor mij de absolute winnaar. Prima signaal en erg stabiel. Gesprekskwaliteit is al vaker aangestipt als minpunt (te luid geluid), maar wanneer in een gesprek het volume een tik hoger wordt gezet kan het daarna worden teruggebracht tot een fatsoenlijk volume."
Dit staat op de frontpage. Ik heb inmiddels baseband 622 geïnstalleerd, maar hoe krijg ik het gespreksvolume nu naar beneden? Met de uitleg die daar staat kan ik niet zoveel.
Dit staat op de frontpage. Ik heb inmiddels baseband 622 geïnstalleerd, maar hoe krijg ik het gespreksvolume nu naar beneden? Met de uitleg die daar staat kan ik niet zoveel.
Bedoel je dat videos op internet steeds crashen? Want dat heb ik dus ook met wifi en telfort. Zwaar irritantgerbenp schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:56:
Het YouTube probleem is opgelost in CM7 build #199.
Waarschijnlijk hadden alleen Vodafone-gebruikers MediaPlayer (ook HTML5, van Vimeo e.d.) problemen.
code:
1 2 su setprop ro.build.lge.version.release LGP990-V20l
Verwijderd
Volgens mij ligt het meer aan de flashplayer, bij een site met flash 'flipt' hij hem soms, bijv, MobileCowboys. (voor wat het waard is...) YouTube filmpjes die gelinked staan hebben soms een gekleurd ruisend beeld maar wel geluid. Met DolphinBrowser ook. via de app afspelen gaat wel goed. Hoop dat dat snel wordt opgelost.
Flash werkt inderdaad soms niet lekker ja. Zag net wel dat er een update is uitgekomen voor Flash. Misschien wellicht die eens uitproberen en kijken wat dat doet?
Bij mij geen update voor Flash te zien, wel eentje voor Youtube.
Maar als ik de update wil installeren, krijg ik 'This item is not available in your country'!?
Maar als ik de update wil installeren, krijg ik 'This item is not available in your country'!?
Verwijderd
Met de nieuwe versie lijkt het idd wat beter te gaan. Soms nog wel de gekleurde ruis maar een refresh helpt dan wel of op 720p zetten werkt dan ook meestal wel. We wachten wel weer af of het zo blijft.
@Fire69, het is nu versie 11.1.102.59 geworden. Zal nog wel komen dan in België.
@Fire69, het is nu versie 11.1.102.59 geworden. Zal nog wel komen dan in België.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 22:34 ]
Die zal er nier komen
een enkele youtubeversie is te downloaden in belgie. Ik weet niet waarom, maar toch iz het zo. Gelukkig zit youtube meegeleverd in de standaard rom of kan die bij CM geinstalleerd worden via apl-file.
Verwijderd
Zou het eigelijk niet mogelijk zijn om op een of andere manier de face unlock van Android 4.0 naar de LG te flashen?
Of is dat echt iets wat alleen android 4.0 ondersteund?
Of is dat echt iets wat alleen android 4.0 ondersteund?
Waarom zou je? Over een week is ics er en heb je meteen alles, zal misschien even duren voordat alle functies stabiel werken, maar het scheelt iig veel tijd om het niet ook nog voor GB te gaan doen.
Heeft lg GB nog iets speciaals wat cm niet heeft?
Heeft lg GB nog iets speciaals wat cm niet heeft?
Verwijderd
Nee maar ik draai miui en geen cm7.
En zover ik weet is er nog geen nieuws over dat miui overgaat op ICS.
En zover ik weet is er nog geen nieuws over dat miui overgaat op ICS.
Verwijderd
Oh, raar. Dat wist ik niet. Noujah, dan pluk je Adobe flash toch van internet af.2Silent schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 04:42:
Die zal er nier komeneen enkele youtubeversie is te downloaden in belgie. Ik weet niet waarom, maar toch iz het zo. Gelukkig zit youtube meegeleverd in de standaard rom of kan die bij CM geinstalleerd worden via apl-file.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 16:52 ]
Youtube is inderdaad officieel nog niet verkrijgbaar in BE. Zal wel weer iets met copyright en zo te maken hebben... 
Vond het alleen raar dat hij de update aangeeft en dan zegt dat ik hem niet kan installeren.
Heb er net via het andere 2X-topic de GB van LG opgezet, we zien wel wat dat geeft
Vond het alleen raar dat hij de update aangeeft en dan zegt dat ik hem niet kan installeren.
Heb er net via het andere 2X-topic de GB van LG opgezet, we zien wel wat dat geeft
Laat het ff weten over batterijduur! Las in het andere topic over makkelijk 2dagen halen met "normaal" gebruik maar wil wel weten hoe lang de batterij bij jou meegaat vergeleken met stock en cm. ,, dat zal zo ongeveer vergelijkbaar zijn met mijn tijd denk ik. En hoe snel ie werkt.
Snelheid is ongeveer gelijk aan Froyo momenteel.
Enkel als je een widget of shortcut wil toevoegen, dat is zeker wel sneller, daar moest ik vroeger soms wel 10sec op wachten voor de lijst er door kwam...
Batterij laat ik wel nog weten morgen of zo
[edit]
Compleet voorbarig natuurlijk, maar na één uur is mijn batterij 1% gezakt...
Enkel als je een widget of shortcut wil toevoegen, dat is zeker wel sneller, daar moest ik vroeger soms wel 10sec op wachten voor de lijst er door kwam...
[edit]
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 12-11-2011 23:09 ]
Ik heb een battery widget die aangeeft dat de accu nog 12 dagen mee kan..... die widget is nu verwijderd. Ik heb ooit 1 telefoon gehad die 12 kon halen en dat was zeker geen smartphone!Fire69 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:22:
Snelheid is ongeveer gelijk aan Froyo momenteel.
[edit]
Mijn accu hangt nu, 25,5 uur na laatste charge, op 54%. Ik heb niet geschroomd om hem te gebruiken.
edit:
En nu, weer 12 uur later geeft mijn Only Battery Widget een estimate van >20hr te gaan. Batterij heeft nog precies 50% power over. Ik denk dat het wel redelijk klopt...
Wel opmerkelijk dat hij in de afgelopen 12 uur maar 4% verloren is..
[ Voor 14% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-11-2011 11:46 ]
deleted
[ Voor 95% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-11-2011 11:46 ]
ik bedoel dus apkVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:46:
[...]
Oh, raar. Dat wist ik niet. Noujah, dan pluk je Adobe flash toch van internet af.Of bedoel je met apl een apk bestand? Lijkt me dat dat op een stock rom ook wel werkt.
Verwijderd
Een goede dag allemaal mede LG optimus 2x speed gebruikers, ben nu een aantal maanden met custum roms bezig en dat gaat allemaal goed... heb net de officiele Gingerbread van LG geflashed met smarthflash ging ook allemaal goed, heb nu een telefoon die ik helemaal opnieuw kan gaan opbouwen, hij werkt als een trein... maar heb een vraag ik wil hem opnieuw rooten om al die LG APPS te bevriezen met titanium backup maar kan hem niet meer rooten met super one click 1.9.5.. Iemand een tip???? Alvast bedankt...
Verwijderd
Download de Gingerbreak app van XDA. 
Flash kan via een apk van ergens anders op een Belgische stock rom gezet worden en werkt dan, toch?
Dacht ik al.2Silent schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:54:
ik bedoel dus apkik moet dringend eens beter leren typen.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:00 ]
Waarom probeer je met een oude versie?Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:36:
Een goede dag allemaal mede LG optimus 2x speed gebruikers, ben nu een aantal maanden met custum roms bezig en dat gaat allemaal goed... heb net de officiele Gingerbread van LG geflashed met smarthflash ging ook allemaal goed, heb nu een telefoon die ik helemaal opnieuw kan gaan opbouwen, hij werkt als een trein... maar heb een vraag ik wil hem opnieuw rooten om al die LG APPS te bevriezen met titanium backup maar kan hem niet meer rooten met super one click 1.9.5.. Iemand een tip???? Alvast bedankt...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682
Versie 2.2 is de laatste
Verwijderd
ik heb het met de app gingerbreak geprobeerd maar lukt niet en super one click 2.2 ook maar lukt ook niet.. wat doe ik fout???
Niks blijkbaar. 
Heb hem net ook properen rooten met SOC 2.2 en het werkt hier ook niet!
[edit]
Via SOC geprobeerd met Auto (dan gebruikt hij ZergRush) en ook manueel GingerBreak geprobeerd.
Beide hangen op step 7.
Heb hem net ook properen rooten met SOC 2.2 en het werkt hier ook niet!

[edit]
Via SOC geprobeerd met Auto (dan gebruikt hij ZergRush) en ook manueel GingerBreak geprobeerd.
Beide hangen op step 7.
[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 14-11-2011 21:01 ]
@Hierboven:
Deze methode moet werken. Gingerbread is helaas niet met SOC te rooten.
Zelf niet getest want ik ben van stock Froyo naar CyanogenMod gegaan, maar de reacties zijn positief.
Deze methode moet werken. Gingerbread is helaas niet met SOC te rooten.
Zelf niet getest want ik ben van stock Froyo naar CyanogenMod gegaan, maar de reacties zijn positief.
Verwijderd
Wooohaaa! De broncode van ICS is vrijgegeven.
http://www.androidworld.n...eam-sandwich-vrijgegeven/
Edit Eerlijk is eerlijk, Peter was eerder.
Edit Eerlijk is eerlijk, Peter was eerder.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 00:26 ]
goeden morgen iereeen!
ik heb een vraagje! ik heb laatst Bootmananger erop gezet! nou leek hij eerst niet te werken,een dag later kreeg ik toen ik mijn tel aan mijn comp legde het bericht bootmanger has made your phone en dat hij mijn sd kaart moet formateren!
vraag 1; weet iemand of het al werkend is op 2x speed?
vraag 2; kan ik mijn kaart via bootmanager formateren? gaat hij dan niet stuk?
vraag 3; waar kan ik meerdere roms vinden?
ik ben bang dat ik mijn tel stuk maak ik ben nu erg tevreden met de cm7!
nou ik ben erg benieuwd naar ICS i.c.m cm7!
nou ik hoor jullie wel groeten dapp!
ik heb een vraagje! ik heb laatst Bootmananger erop gezet! nou leek hij eerst niet te werken,een dag later kreeg ik toen ik mijn tel aan mijn comp legde het bericht bootmanger has made your phone en dat hij mijn sd kaart moet formateren!
vraag 1; weet iemand of het al werkend is op 2x speed?
vraag 2; kan ik mijn kaart via bootmanager formateren? gaat hij dan niet stuk?
vraag 3; waar kan ik meerdere roms vinden?
ik ben bang dat ik mijn tel stuk maak ik ben nu erg tevreden met de cm7!
nou ik ben erg benieuwd naar ICS i.c.m cm7!
nou ik hoor jullie wel groeten dapp!
Verwijderd
@gebakkepizza geweldig man!!! Ik ben weer helemaal back on track... werkt goed ... Ik heb nu een LG Optimus 2x speed met Officiele Gingerbread 2.3.4 en geroot , ik ben een blij mens effe alle meuk eraf halen van LG en ik heb een toppie telefoonie... Bedankt...
En naast de ICS source die gereleased is door Google, heeft LG de Optimus 2X Gingerbread source gereleased !
http://android.modaco.com...nel-source-code-released/
Nu moet het voor de custom ROM makers een stuk eenvoudiger worden om ICS te porten naar onze O2X
http://android.modaco.com...nel-source-code-released/
Nu moet het voor de custom ROM makers een stuk eenvoudiger worden om ICS te porten naar onze O2X
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
WTF! Dat had ik van LG echt niet verwacht! 
Zouden ze proberen iets goed te maken zo?
Ben benieuwd of we nu snel ICS erop gaan kunnen zetten!
Zouden ze proberen iets goed te maken zo?
Ben benieuwd of we nu snel ICS erop gaan kunnen zetten!
Verwijderd
Ik hoop het ook, ben heel erg benieuwd naar de nieuwe features.
Hopelijk brengt dit veel goeds.
ik heb toch nog ff 1 vraag ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen!
kan ik zomaar een factory reset doen?????????
want mijn tel loopt redelijk langzaam in vergelijking met die van een vriend van mij! beide eigenaar van een 2x speed?
graag hoor ik jullie bevindingen hyier over!
groet dapp
kan ik zomaar een factory reset doen?????????
want mijn tel loopt redelijk langzaam in vergelijking met die van een vriend van mij! beide eigenaar van een 2x speed?
graag hoor ik jullie bevindingen hyier over!
groet dapp
Euhm.... ja? 
Waarom zou je het niet mogen doen? Je verliest gewoon je data en apps, da's alles.
Waarom zou je het niet mogen doen? Je verliest gewoon je data en apps, da's alles.
Ik wil mijn O2X weer terug flashen naar stock (moet wegens problemen terug, VIP). Nu staat er in de eerste post een mooie handleiding, echter doen de links het niet meer. Kan iemand me precies vertellen welke bestanden ik precies moet hebben (en waar ik die nu vandaan kan halen)?
- Smartflash P990?
- Smartflash Drivers?
- BIN_LGP990AT-00-V10a-NEU-XXX-FEB-23-2011+0 heb ik al wel, via link van Fire69 (thanks!)
kijk kijk kijk! mijn te3l is weer helemaal de oude! als of hij hersteld is van een herfst dipje! loopt weer als een zonnetje! ik ben weer helemaal in mijn nopjes! sd kaart ook maar weer eens geformateerd! top voor de snelle reactie! haha
groet dapp!
groet dapp!