i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Slechts heel sporadisch een vastloper, maar dat kan goed komen omdat ik met de telefoon aan het klooien ben geweest. Verder nooit problemen eigenlijk.
Ik heb RIL 218 en Baseband 502 en de gesprekskwaliteit is echt heel goed.
Ook van de andere kant nooit klachten gehoord dat ik slecht verstaanbaar ben.
En ik doe ruim 24 uur met 1 batterij-lading bij redelijk intensief gebruik.
Ik laad de telefoon nooit 's nachts op, alleen overdag.
's nachts zet ik de telefoon in vliegtuig-modus.
Overdag heb ik bijna altijd wifi aan staan, zowel thuis als op het werk.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
En dat de RIL en BB hetzelfde moeten zijn, is complete onzin.
Ik heb RIL 218 en BB 502 en het werkt perfekt.
Ok, de batterij-duur in CM had wat beter mogen zijn, maar eigenlijk vind ik het zo slecht nog niet.
Ik ben zowiezo al gewend om elke dag mijn telefoon op te laden (heb al heel wat smartphones versleten ondertussen).
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Moet is een groot woord, dat zeker. Ze horen bij elkaar, zo worden ze geleverd, echter betekent het inderdaad niet dat je geen andere combinatie zou kunnen gebruiken. Bij wijze van spreke een XP app gebruiken op Windows 7, terwijl er ook een update is die volledig Windows 7 compatible is. Dit betekent alleen dat je niet weet wat het effect is van een 'outdated' RIL op je baseband. Theoretisch gezien kan dit negatief zijn, maar zeker ook positief als ze hebben lopen te klooien met de recente RIL.speedme schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:34:
En dat de RIL en BB hetzelfde moeten zijn, is complete onzin.
Ik heb RIL 218 en BB 502 en het werkt perfekt.
Goed om te horen dat die combinatie bij jou goed werkt. Ik zou het een keertje kunnen uitproberen. Bij mij is het de gesprekskwaliteit soms ook belabberd.
0622 heeft hetzelfde hier. Ook maar even een keer een andere versie proberen.justin_ti schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:20:
Ik heb ook eens wat onderzoek gedaan naar basebands, en 502 en 530 schijnen het best te zijn. Ik heb nu 725, waardeloze kwaliteit voor degene die mij belt.
[ Voor 16% gewijzigd door serhat op 17-10-2011 11:09 ]
ik heb een vraagje! hoe krijg ik het voor elkaar om een dia voorstelling als wallpaper te krijgen! ik weet hoe ik 1 foto als achtergrond kan krijgen! of heb ik hier aan andere app voor nodig?
fijne dag verder iedereen!
gr dapp
Verwijderd
Hoi Dapp,dappertje25 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:25:
hallo allemaal!
ik heb een vraagje! hoe krijg ik het voor elkaar om een dia voorstelling als wallpaper te krijgen! ik weet hoe ik 1 foto als achtergrond kan krijgen! of heb ik hier aan andere app voor nodig?
fijne dag verder iedereen!
gr dapp
Is dit niet iets voor je? Ik heb het zelf niet gebruikt maar het lijkt te zijn wat jij beschrijft.

Iemand?
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
Kijk even op de CM7 forums, of meer mensen er last van hebben en zo ja melden als bug zodat ze het kunnen oplossen (ervan uitgaande dat het een CM probleem is en niet algemeen flash player bug dat op meer toestellen gebeurt buiten CM om).hejkompas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:40:
Ja precies hetzelfde!, maar hier doet ie het ongeveer de helft van de tijd. Maar zo rond nightly 150 had ik de nooit last vanZou het dan gekomen zijn door flashplayer update 11 die ook rond deze tijd uit kwam?
Verwijderd
Nee, had het met 10.3 ook. Denk dat het met de browser te maken heeft want filmpjes in de app doen het goed.hejkompas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:40:
Zou het dan gekomen zijn door flashplayer update 11 die ook rond deze tijd uit kwam?
Alhoewel ik daar soms de melding krijg dat hij niet geschikt is om mobiel af te spelen.
Edit: De server van CM is offline, eerste keer dat ik het zie. Hopelijk snel weer online.
Edit2: Ondertussen alweer up.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 19:55 ]
PS: is CM ext3 of ext4?
[ Voor 20% gewijzigd door Wafje op 18-10-2011 23:55 ]
Dus als ik het goed begrijp kunnen devs nu al beginnen proberen om alles te porten naar Optimus 2x? Na een aantal maandjes zonder echte flashgekte (cm7 is al tijdje op een stabiel niveau) komen er weer leuke tijden aanDe sdk is direct beschikbaar gemaakt, zodat ontwikkelaars hun software geschikt kunnen maken voor de nieuwe versie van het mobiele OS.
Het is namelijk een ellenlang topic en misschien zijn er ondertussen dingen verandert.?
En zijn dingen als spontane reboots dan ook verdwenen?
nog steeds zoals in de starttopicmcdorpers schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:58:
Ik wil nu ook weleens naar 2.3! Kan ik gewoon de handleiding volgen op de 1ste pagina van dit topic?
Het is namelijk een ellenlang topic en misschien zijn er ondertussen dingen verandert.?
En zijn dingen als spontane reboots dan ook verdwenen?
ik heb nog geen last gehad van spontane reboots, wel 2 keer een BSOD in 1maand met CM7
En baseband veranderen is dat verstandig ik kan namelijk ook niet vinden welke ik nu heb draaien...
2Silent schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:53:
[...]
nog steeds zoals in de starttopic
ik heb nog geen last gehad van spontane reboots, wel 2 keer een BSOD in 1maand met CM7
Even het programmaatje "GetRil" downloaden in de Market, daarmee kun je zien welke RIL en Baseband je hebt.mcdorpers schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:00:
Moet ik gewoon nummer 175 hebben dan?
En baseband veranderen is dat verstandig ik kan namelijk ook niet vinden welke ik nu heb draaien...
[...]
Bij videoplayer kan ik nu alleen geen .srt meer toevoegen voor ondertitels, iemand ook die probleem?
Logisch lijkt me, maar hoe zit het met de (al belabberde) batterij-duur ?Frigolamptje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:10:
Na lange tijd met de stock kernel gewerkt te hebben in CM7 nu nog eens vorkkernel geïnstalleerd en overclocked naar 1.5ghz. Het minst wat je kan zeggen is dat hij vliegt
Nog niet echt kunnen testen, hangt hier aan USB. Maar iedere frequentie is 50mv undervolt, dus vanaf dat ie naar 1ghz of lager gaat 'win' ik batterij. Op 1.5ghz draait hij nu op 1300mv, das 250mv meer dan het standaard voltage en dus ongeveer een kleine 20% meer verbruik. Maarja, aandeel cpu is ook maar een bepaald percentage in het totale batterijverbruik... Veronderstel dat het niet zoveel uitmaakt eigenlijk...speedme schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:38:
[...]
Logisch lijkt me, maar hoe zit het met de (al belabberde) batterij-duur ?
[ Voor 3% gewijzigd door hejkompas op 19-10-2011 17:27 ]
nvrm_user.c: Updates from the p990 v10e drop. Fixes BSOD while charging
Ook zijn er blijkbaar heel veel fixes in nightly 177, check Chanelog nightlies P990
Vorkkernel lijkt interessant, maar ik lees dat je camera/bluetooth kunnen niet goed werken soms ermee? Heb jij hier ook last van Frigolamptje?
[ Voor 37% gewijzigd door serhat op 20-10-2011 15:48 ]
Wat heb ik geprobeerd:
Drivers met Admin recht geinstalleerd...
Alle superoneclicks met Admin rechten geinstalleerd....
UAC helemaal uit...
Herstart...
Je heb een knopje met "check drivers" en dan zegt hij "No isues found!"
superoneclick versies geprobeerd...
superoneclickroot 1.7
superoneclickroot 1.9.5
superoneclickroot 1.9.5 DRIVERS
superoneclickroot 2.1
superoneclickroot 2.1.1
Bij 1.7 t/m 1.9.5 krijg ik 2 good old CMD.exe schermen te zien. Met een knipperende underscore _
en staat + 5 min stil...
2.1 en 2.1.1 komt hij niet eens zo ver.
Mijn besturingssysteem W7 X64 heb de Superoneclick roots ook al geprobeerd als windows XP SP2 te runnen.
Nog ideeen?
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Werkt LG on screen en de lg suite? Hebt je usb debugging in foon aan staan? USB mass storage only uit in foon? Heb je root check (app) al eens gedraaid, zegt die nog iets zinvols in advanced mode?
/Edit: aangezien die LG on screen de USB debugging gebruikt is het een goede indicatie dat de USB drivers goed geland zijn. Voor het rooten zelf heeft het geen meerwaarde. Hoort daarom ook niet in de topic start. Zelf kreeg ik de usb drivers niet eens aan de gang op 1 64 bit home premium omgeving (executable starte niet op?), op een andere juist weer wel? uiteindelijk vanaf mijn XP sp3 geroot.
[ Voor 52% gewijzigd door leuk_he op 21-10-2011 10:02 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
USB mass storage staat uit
LG on screen en de LG suite? dat staat niet in de OP maar ik kan vanavond wel even proberen, helaas nu geen tijd meer
Grappig, hier wordt hij door de proxy (werk) tegen gehouden.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:16:
[...]
Ja, root je 2x maar met deze app.(directe download)
While trying to retrieve the URL:
http://attachments.xda-de...entid=581035&d=1304018505
The content is blocked due to the following condition:
The item you have requested is infected by a virus. It will not be downloaded.
Report:
EXP/Linux.ELQ
Al klopt dat wel. EXP -> Exploit. Gezien het een exploit gebruikt om je te rooten is het vrij normaal.
Bij het ontwikkelen voor de LG merkte ik dat de USB debugging niet helemaal goed werkt met de standaard drivers op Windows 7 64-bit. Misschien dat dit nu ook het probleem is. Ik heb toen de drivers aan de kant gezet, probeer het eens met deze drivers:M0nkeymen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:36:
Mijn besturingssysteem W7 X64 heb de Superoneclick roots ook al geprobeerd als windows XP SP2 te runnen.
Nog ideeen?
http://dl.dropbox.com/u/4651177/LGDriver.exe
[EDIT]
Sorry voor de 2 posts achter elkaar, kan deze niet meer verwijderen blijkbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door serhat op 21-10-2011 09:36 ]
kleine updateserhat schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:35:
[...]
Bij het ontwikkelen voor de LG merkte ik dat de USB debugging niet helemaal goed werkt met de standaard drivers op Windows 7 64-bit. Misschien dat dit nu ook het probleem is. Ik heb toen de drivers aan de kant gezet, probeer het eens met deze drivers:
http://dl.dropbox.com/u/4651177/LGDriver.exe
[EDIT]
Sorry voor de 2 posts achter elkaar, kan deze niet meer verwijderen blijkbaar.
eerst soft reset en geprobeerd met diverse root proggies waaronder Z4root en die van GJB29 maar niets lukt toen een hard reset en weer geprobeerd lukte weer niet.
Het is me eindelijk gelukt
Edit:
Heb nu de Cynogen Mod(cm_p990_full-177) erop en het loopt inderdaad iets soepeler. Komt Ice Scream Sandwich ook nog naar de O2X eigenlijk? Vond dat er wel tof uit zien
[ Voor 10% gewijzigd door M0nkeymen op 21-10-2011 12:56 ]
Ben blij dat het heeft geholpen!M0nkeymen schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:51:
[...]
kleine update
eerst soft reset en geprobeerd met diverse root proggies waaronder Z4root en die van GJB29 maar niets lukt toen een hard reset en weer geprobeerd lukte weer niet.
Het is me eindelijk geluktmet de drivers van serhat <- HELD!
Edit:
Heb nu de Cynogen Mod(cm_p990_full-177) erop en het loopt inderdaad iets soepeler. Komt Ice Scream Sandwich ook nog naar de O2X eigenlijk? Vond dat er wel tof uit zien.
Voor de stock waarschijnlijk niet denk ik en zo duurt het waarschijnlijk te lang voordat ze zover zijn. Via CM7 hoop ik wel. De wat oudere toestellen updaten ze vaak niet meer (wildfire etc) als het goed is. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Optimus nog niet zo oud is en dus wel mee zal gaan richting ICS. Ik hoop het wel.
vergeet alleen niet dat je het voltage niet omlaag kan gooien (kan wel maar heeft geen nut). je kan je 2x net zo goed op 500mhz oid in standby zetten aangezien de 2x toch niet minder dan 770mv kan leveren door de beperkingen in de nvidia hardware.hejkompas schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:25:
En standaart klokt ie naar terug naar Max 216 ofzo, kun je natuurlijk ook op 150 of 100 zetten, daar maak je ook winst mee als je telefoon stand-by staat. En met een hogere klok hoeft je cpu minder lang bezig te zijn dan stock. Dus als je je klok goed instelt word je batterijverbruik beter
Hij loopt als een zonnetje nu en gaat niet meer uit zichzelf uit en spontaan rebooten is ook verleden tijd na de laatste CM update.
Dan zou je zeggen, if it ain't broken don't fix it, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Als je tevreden bent nu, blijf je gewoon best bij cm denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door hejkompas op 22-10-2011 15:14 ]
Een groot voordeel is volgens mij wel dat er veel tablets zijn met de Tegra2 chip. Toen CM7 Gingerbread ontwikkelde was er alleen de O2X denk ik met deze chip, nu ze Ice Cream sandwich ontwikkelen delen we de Tegra2 met een hoop tablets, dus veel basisdrivers zullen wel onderling bruikbaar zijn gok ik...hejkompas schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:13:
Ik denk dat hij bedoelt dat wanneer er een cm ics is of ie dan beter kan blijven op cm7 of dan overstappen op cm9. Kunnen we nu eigenlijk nog niks van zeggen. Natuurlijk willen we allemaal ics numaar we zullen zien wanneer de 1e cm9 nightly er is of die een beetje stabiel is of niet. Zal nog even duren, maar houd het forum maar in de gaten want hier staat het dan meteen vol over pros en cons van cm ics
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Je hebt last van camera & bluetooth de eerste 5 minuten na een reboot als je de "E-Penis" (klink bizar) activeert, kheb get wel niet uitgetest en gewoon op save gespeeld door het niet te activeren bij de installatie.serhat schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:45:
Vorkkernel lijkt interessant, maar ik lees dat je camera/bluetooth kunnen niet goed werken soms ermee? Heb jij hier ook last van Frigolamptje?
Vork op 1.2Ghz (CM177) krijg is een quadrant van 36xx en ik denk dat de batterijduur verbeterd is doordat ik hem underclock als zijn scherm uit is.
Geen last nee, maar gebruik de camera en bluetooth ook maar zelden. Normaal zouden eventuele problemen na enkele minuten moeten verholpen zijn nadat je opnieuw opgestart hebt. Voor de rest loopt hij hier goed op 1.5 ghzserhat schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:45:
Verwijderd
@puchpower, dat is ook logisch want de desire bestaat natuurlijk al een stuk langer. Bovendien is er iets meer animo voor HTC dan voor LG. Maar mijn ervaring is dat er altijd maar een paar custom roms echt goed zijn. Ik ben van mening dat CM7 voor de O2x erg goed aan het worden is.
Dit was ook mijn aanleiding tot het installen van CM, ik heb wel echt gewacht tot er een rom zou zijn die alle functies zou ondersteunen. Ik kan uit ervaring zeggen, de CM7.1 stable is echtde moeite waard.disweb schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:16:
Net dan toch eindelijk CyanogenMod ook maar eens geïnstalleerd! Ik ben benieuwd, werd een beetje gek van de stock rom (moest om de 3 dagen telefoon opnieuw opstarten, als ie dat zelf nog niet deed, omdat hij zo traag werd). Laatste tijd was mijn batterij met stock echt belachelijk... ik haalde 4/5 uur... Ben benieuwd naar Cyanogen, op mijn G1 was dit heerlijk en ik hoop dat het stable genoeg is!
Nooit meer spontane reboots of vreemde verschijnselen die de stock rom nog weleens had.
Petje af voor dit team!
Weliswaar dient er nog wel eea aan ge-customized te worden. dwz, keyboard, contacts en wellicht zelfs de browser. Ik ben om naar 'GO' die naar mijn gevoel toch wel voorop loopt in hun apps.
Verders is alles naar wens, BT, wifi, GPS.. alles werkt en functioneerd zoals het hoort.
Oja, toch nog een minpuntje

En mijn pc zag de SD kaarten niet meer, nadat ik USB foutopsporing heb aangevinkt waren zij er weer
In de CM-camera staat een aantal icoontjes, voor bijvoorbeeld de witbalans en de flitser, daarvan is de tweede van onder de kwaliteitsknop. De bovenste optie (HD (30m)) is als t goed is de 1080p-optie.Themperror schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:57:
weet iemand hoe je HD film (1080P) in de camera app aanzet? ik krijg alleen vagere opties (CM7)
EDIT: Net gecontroleerd, het is zelfs 1088p
[ Voor 6% gewijzigd door hoipimniet op 24-10-2011 15:33 ]
Ik heb nightly 180 geinstalleerd, werkt helemaal perfect tot nu toe. Contacten had ik allemaal al met Google gesynced, snap niet dat LG dat in de standaard rom eruit haalt. Zie alleen een raar dingetje, als ik een bericht krijg dan lichten de led lights op (heel lichtjes, zachtste stand) maar die blijven gewoon branden en gaan niet uit of knipperen... Hoort dit zo?Morality® schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:52:
[...]
Dit was ook mijn aanleiding tot het installen van CM, ik heb wel echt gewacht tot er een rom zou zijn die alle functies zou ondersteunen. Ik kan uit ervaring zeggen, de CM7.1 stable is echtde moeite waard.
Nooit meer spontane reboots of vreemde verschijnselen die de stock rom nog weleens had.
Petje af voor dit team!
Weliswaar dient er nog wel eea aan ge-customized te worden. dwz, keyboard, contacts en wellicht zelfs de browser. Ik ben om naar 'GO' die naar mijn gevoel toch wel voorop loopt in hun apps.
Verders is alles naar wens, BT, wifi, GPS.. alles werkt en functioneerd zoals het hoort.
Oja, toch nog een minpuntje. filmpjes via whatsapp is ± 1mb per seconde aan opname. dat kan beter via reguliere opname als mms kwaliteit en dan delen.
En mijn pc zag de SD kaarten niet meer, nadat ik USB foutopsporing heb aangevinkt waren zij er weer.
EDIT: zie het bij de settings al staan. Leuke optie, maar kan ik ook ergens instellen dat hij dit maar voor een bepaalde tijd doet? Ik wil niet dat 's nachts die lampjes constant staan te knipperen
[ Voor 6% gewijzigd door disweb op 24-10-2011 17:44 ]
Contacten syncen zit toch ook in de stock ROM? Bij mij was dat in ieder geval wel zo.disweb schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:40:
[...]
Ik heb nightly 180 geinstalleerd, werkt helemaal perfect tot nu toe. Contacten had ik allemaal al met Google gesynced, snap niet dat LG dat in de standaard rom eruit haalt. Zie alleen een raar dingetje, als ik een bericht krijg dan lichten de led lights op (heel lichtjes, zachtste stand) maar die blijven gewoon branden en gaan niet uit of knipperen... Hoort dit zo?
EDIT: zie het bij de settings al staan. Leuke optie, maar kan ik ook ergens instellen dat hij dit maar voor een bepaalde tijd doet? Ik wil niet dat 's nachts die lampjes constant staan te knipperen
Over de lichten, dat is bewust zo. De HTC Desire heeft een apart notificatie lichtje om aan te geven als je een of meerdere meldingen hebt. De LG heeft dat niet, en juist dat vond ik erg handig. Nu moet je constant even je telefoon 'aanzetten' om te zien of er activiteit is, met de LED lights hoeft dat niet meer. Je kan het wel uitschakelen ergens bij Cyanogenmod settings dacht ik. Je kan het vrijwel uitgebreid instellen dus ik denk dat het wel kan.
Zit er in ja, maar je moet het expliciet aanzetten (staat standaard op de LG sync die 10x zo onhandig is en niet automatisch gaat). Vaak heb ik het veranderd maar bij een paar contacten ben ik het vergeten! Nu is het wel duidelijkerserhat schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:08:
[...]
Contacten syncen zit toch ook in de stock ROM? Bij mij was dat in ieder geval wel zo.
Had het al gevonden en heb de lampjes uit gezet, in het begin miste ik het ontzettend maar ik ben er nu aan gewend en vind het niet meer noodzakelijk! Zelfs een beetje onhandig omdat ik met een aantal whatsapp groepen zit en ik echt niet alles daarvan hoef te lezen / gelijk te wetenserhat schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:08:
Over de lichten, dat is bewust zo. De HTC Desire heeft een apart notificatie lichtje om aan te geven als je een of meerdere meldingen hebt. De LG heeft dat niet, en juist dat vond ik erg handig. Nu moet je constant even je telefoon 'aanzetten' om te zien of er activiteit is, met de LED lights hoeft dat niet meer. Je kan het wel uitschakelen ergens bij Cyanogenmod settings dacht ik. Je kan het vrijwel uitgebreid instellen dus ik denk dat het wel kan.
Bij mij heeft Youtube het een aantal recente ROMs niet gedaan (oa 172 geloof ik). Heb zojuist 182 geflasht en ja hoor, het werk weer! Gewoon via de YT-app!gerbenp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:51:
Ik ben naar Topogigi 2.0 SP3, tijdelijk denk ik. Heb last van YouTube-crashes, en het laad niet. Op deze rom werkt het gewoon wel perfect, dus is het YouTube of CM7, weet niet of hier meer mensen van last van hebben?
CM nightly 177 t.o.v. stock V10D 725 na +/-1 week in gebruik
voordelen:
+ langere Battery duur
+ standaard betere tweak opties o.a. statusbar e.d.
+ android 2.3
+ Wifi lijkt het beter te doen(ben ik nog niet helemaal zeker van)
+ Voelt "snappiër" aan.
nadelen:
- Tijdens opladen s'nachts is hij al 2x uitgevallen waardoor ik me 1x heb verslapen.
- Hij is een keer vastgelopen(deed de stock in het begin ook, op het laatst niet meer)
- Garantie vervalt volgens mij.
kortom er zijn meer voordelen als nadelen voor mij en ik ben blij dat ik het gedaan heb
Ok! Ja vooral doen wat handig voor je is. Je kan ook per app een profiel aanmaken, zoals voor whatsapp zodat hij die dan bijv. negeert. Wel handig dat het zo uitgebreid is!disweb schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:17:
[...]
Had het al gevonden en heb de lampjes uit gezet, in het begin miste ik het ontzettend maar ik ben er nu aan gewend en vind het niet meer noodzakelijk! Zelfs een beetje onhandig omdat ik met een aantal whatsapp groepen zit en ik echt niet alles daarvan hoef te lezen / gelijk te weten
Bij mij werkt youtube ook niet met CM7 op het moment. Ik ga even nu de laatste nightly proberen zoals hierboven aanbevolen.gerbenp schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:51:
Ik ben naar Topogigi 2.0 SP3, tijdelijk denk ik. Heb last van YouTube-crashes, en het laad niet. Op deze rom werkt het gewoon wel perfect, dus is het YouTube of CM7, weet niet of hier meer mensen van last van hebben?
[EDIT]
Nope, youtube doet het nog steeds niet hier. Toch maar een factory reset proberen denk ik.
[EDIT2]
Na een factory reset doet hij het nog steeds niet. =(
In de logs zie ik een
"AudioFlinger service died" en dan wacht hij totdat hij weer gestart wordt, alleen gebeurt dat dus niet.
Garantie valt mee.. Je kan altijd je stock firmware/baseband terug zetten waardoor het weer 'origineel' is. Tenzij het zo erg kapot is dat je ook geen ROM meer erop kan zetten. Zo ja, is het een ander verhaal.M0nkeymen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:16:
FF een korte review van mijn bevindingen t.o.v. de orginele rom:
CM nightly 177 t.o.v. stock V10D 725 na +/-1 week in gebruik
voordelen:
+ langere Battery duur
+ standaard betere tweak opties o.a. statusbar e.d.
+ android 2.3
+ Wifi lijkt het beter te doen(ben ik nog niet helemaal zeker van)
+ Voelt "snappiër" aan.
nadelen:
- Tijdens opladen s'nachts is hij al 2x uitgevallen waardoor ik me 1x heb verslapen.
- Hij is een keer vastgelopen(deed de stock in het begin ook, op het laatst niet meer)
- Garantie vervalt volgens mij.
kortom er zijn meer voordelen als nadelen voor mij en ik ben blij dat ik het gedaan heb
Het van het opladen zou een week terug gefixt moeten zijn, echter heb ik het gisterennacht weer gehad.
Ze zeggen dat je soms toch even alles met cleanen (factory reset) en dat dat wel eens wilt helpen. Heeft toen bij mij met bluetooth ook geholpen. Daarvoor deed hij het niet echt. Dus misschien ook maar weer eens doen!
[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 26-10-2011 13:42 ]
ik heb nog geen probleem gehad met youtube op CM7. (laatste nighly ook niet)serhat schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:43:
Bij mij werkt youtube ook niet met CM7 op het moment. Ik ga even nu de laatste nightly proberen zoals hierboven aanbevolen.
[EDIT]
Nope, youtube doet het nog steeds niet hier. Toch maar een factory reset proberen denk ik.
[EDIT2]
Misschien moet je de apk van youtube even appart installeren (toen ik voor de eerste keer CM7 installeerde had ik geen youtube omdat dit blijkbaar niet compatibel was met mijn O2X; toen heb ik de apk ergens gevonden via google. Misschien moet je dat ook eens proberen? Ik kan de link hier niet posten omdat dat volgens mij aanschouwd wordt als warrez; dus ga ff zelf op zoek
Standaard staat hij er inderdaad niet op. De youtube app heeft hij zelf uit de market gedownload (via het automatisch apps/instellingen recoveren). Ik heb het probleem ook als ik gewoon een flash filmpje via de browser wil draaien (webbased youtube versie). Ik denk dat het niet specifiek aan Youtube ligt maar zo'n beetje alles dat iets leuks met video wilt doen. In de CM bugtracker zag ik er ook meer meldingen over terugkomen.2Silent schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:44:
[...]
ik heb nog geen probleem gehad met youtube op CM7. (laatste nighly ook niet)
Misschien moet je de apk van youtube even appart installeren (toen ik voor de eerste keer CM7 installeerde had ik geen youtube omdat dit blijkbaar niet compatibel was met mijn O2X; toen heb ik de apk ergens gevonden via google. Misschien moet je dat ook eens proberen? Ik kan de link hier niet posten omdat dat volgens mij aanschouwd wordt als warrez; dus ga ff zelf op zoek)
Bij sommige mensen werken bepaalde spellen zelfs niet meer hierdoor, gezien sommige spellen van die intro's hebben als filmpjes.
Als ik toch op de een of andere manier je link zou kunnen krijgen, want ik wil zeker zijn dat we dezelfde versie hebben draaien om het een en andere te kunnen uitsluiten. Thanks!
Verwijderd
CM heeft aangegeven niet eerder aan ICS te beginnen zolang Google de broncode nog niet heeft vrijgegeven. Zodra dat gebeurt zullen de CM dev's ermee aan het werk gaan.Themperror schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:54:
weet iemand misschien of er nieuws is over CM9 voor de optimus x2? zit ik eigenlijk erg op te wachten (ICS dus)
Dat heb ik nog nooit gedaan als ik een nieuwe nightly installeer. Is dat beter dan?hoipimniet schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:40:
Heb je bij het updaten wel de Dalvik cache geleegd?
Doet hij het ook niet via de browser? Dan heb je een noodoplossing, maar wel vreemd dat het niet werkt want hier gaat het goed via de app als de browser. Ga nu 183 installeren, maar denk dat het ook wel werkt. Anders meld ik het wel.Themperror schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:54:
Bij mij werkt youtube ook niet met CM7 op het moment. Ik ga even nu de laatste nightly proberen zoals hierboven aanbevolen.
[EDIT]
[EDIT2]
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 21:02 ]
hopelijk wordt dit niet aanschouwd als warezz.disweb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:56:
Ik draai CM #180 met de YouTube app uit de market en heb nergens problemen mee! Het was bij mij een verse installatie, heb alles gewiped. Misschien dat ook maar eens proberen? Of even wachten op een fix
http://www.wupload.com/file/88205372/YouTube_2.2.16.apk
http://www.anandtech.com/...sandwich-source-code-soonVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
CM heeft aangegeven niet eerder aan ICS te beginnen zolang Google de broncode nog niet heeft vrijgegeven. Zodra dat gebeurt zullen de CM dev's ermee aan het werk gaan.Het is dus wachten op Google. De verwachting is dat dit ong. eind November zal gebeuren.
Bijna!
Het is aan te raden, omdat je verder weinig verliest (het is een cache met een reden), maar theoretisch gezien zou er wat APK's veranderd kunnen zijn in een update waardoor de cache nog oude informatie kan bevatten van een eerdere APK.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Dat heb ik nog nooit gedaan als ik een nieuwe nightly installeer. Is dat beter dan?
Via de browser gaat hier ook verkeerd. Ik denk niet dat het specifiek met YouTube te maken heeft. In mijn log zie ik gewoon dat een AudioFlingService ofzo eruit knalt erdoor en niet meer opgestart kan worden (tot een reboot).Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:50:
Doet hij het ook niet via de browser? Dan heb je een noodoplossing, maar wel vreemd dat het niet werkt want hier gaat het goed via de app als de browser. Ga nu 183 installeren, maar denk dat het ook wel werkt. Anders meld ik het wel.
En de nieuwe Nexus zal half November uitkomen, dus eind november/begin december zal de source code wel beschikbaar gebracht worden denk ik.
Verwijderd
@Serhat, vreemd dan, heb er totaal geen last van. Maar wel vervelend voor jullie.
Zal eens dalvik wissen, kijken of het wat helpt. Verlies er toch geen instellingen mee?
Ik kan morgen naar de winkel om mijn 2x te laten bekijken en dan als zij het ook slecht vinden een nieuwe mobiel uitzoeken of geld terug. Hangt er vanaf wat ik ervoor terug krijg maar ben bang dat dat 350 € zal zijn en niet meer. Het is mijn 3e maar stoor me steeds meer aan het streepje witte licht aan de zij en bovenkant. Ook ziet het er naar uit dat het scherm er niet helemaal recht in ligt zodat je aan de rechterkant ook nog een dun streepje zwart ziet. En héél iets schuin, moet je goed voor kijken. Hopelijk zien ze het in de winkel ook.
Ga dus maar eens terug naar stock, hoop toch echt dat het gaat lukken. CM werkt perfect, maar begin me steeds meer te storen aan de afwerking van dit highend toestel. Wish me luck please.
Zo niet is gelukkig CM er nog.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 14:03 ]
Je zou er inderdaad geen instellingen mee moeten kwijtraken. Android gooit de cache vanzelf wel weer vol, mits iets nog niet gecachet is.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:52:
Idd dat klopt. Niet eerder dan eind November is de verwachting.
@Serhat, vreemd dan, heb er totaal geen last van. Maar wel vervelend voor jullie.
Zal eens dalvik wissen, kijken of het wat helpt. Verlies er toch geen instellingen mee?
Ik kan morgen naar de winkel om mijn 2x te laten bekijken en dan als zij het ook slecht vinden een nieuwe mobiel uitzoeken of geld terug. Hangt er vanaf wat ik ervoor terug krijg maar ben bang dat dat 350 € zal zijn en niet meer. Het is mijn 3e maar stoor me steeds meer aan het streepje witte licht aan de zij en bovenkant. Ook ziet het er naar uit dat het scherm er niet helemaal recht in ligt zodat je aan de rechterkant ook nog een dun streepje zwart ziet. En héél iets schuin, moet je goed voor kijken. Hopelijk zien ze het in de winkel ook.
Ga dus maar eens terug naar stock, hoop toch echt dat het gaat lukken. CM werkt perfect, maar begin me steeds meer te storen aan de afwerking van dit highend toestel. Wish me luck please.
Zo niet is gelukkig CM er nog.
Succes!
Verwijderd
Bah, morgen weer (ff) op stock.
Moet er nog wel even een Custom Rom op gaan zetten (eerst ff wat backups uitvoeren etc.)
Nu kan ik via Rom Manager (betaalde versie) een Rom downloaden van CM maar dan
krijg ik 2 keuzes te zien:
- CM 7.1.0
- CM 7.1.0-RC1
Beetje domme vraag misschien maar welke moet ik dan hebben?
Dat is de officiele release, terwijl de andere nog een RC (Release Candidate) is.
Ik zou de laatste Nightly installeren! Die is gebaseerd op de stable alleen dan met alweer een heleboel fixes. Sowieso is die stable versie volgens mij niet heel goed! Ik draai nu Nightly 180 en die werkt perfect. Volgens mij zitten ze nu alweer op 184!stonie76 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:36:
Heb gisteren mijn LG ook maar geroot, ben het een beetje zat om op de updates van LG te wachten.....
Moet er nog wel even een Custom Rom op gaan zetten (eerst ff wat backups uitvoeren etc.)
Nu kan ik via Rom Manager (betaalde versie) een Rom downloaden van CM maar dan
krijg ik 2 keuzes te zien:
- CM 7.1.0
- CM 7.1.0-RC1
Beetje domme vraag misschien maar welke moet ik dan hebben?
Nightly 178 werkte bij mij nog perfect, maar bij de versies daarna had ik problemen met de notificatie geluiden ( en te zien aan sommige comments in de rom manager ben in niet de enige ).disweb schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:44:
[...]
Ik zou de laatste Nightly installeren! Die is gebaseerd op de stable alleen dan met alweer een heleboel fixes. Sowieso is die stable versie volgens mij niet heel goed! Ik draai nu Nightly 180 en die werkt perfect. Volgens mij zitten ze nu alweer op 184!
Ben dus tijdelijk even terug op 178.
In ieder geval iets om rekening mee te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door drijfhout op 27-10-2011 21:13 ]
Bedankt voor de tip, ze doen het inderdaad op 184.gerbenp schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:26:
Op 184 zouden de notificatie geluiden weer opgelost moeten zijn las ik.
En ik merk bovendien dat 184 een heel stuk vlotter is als 178.
heb zojuist CM Nightly 184 geïnstalleerd :-)
Nu weer rustig alles installeren en kijken hoe dit draait.
Nu een paar dagen 0725 aan het draaien, daar heb ik er geen last meer van. Ik las ergens dat de 08xx ook weer dezelfde gesprekskwaliteitsproblemen heeft. Hebben jullie daar ervaring mee?
Dit zou ik graag ook willen weten. Ik draai ook 0622 en ik hoor vaak klachten van mensen dat ze me erg slecht verstaan.serhat schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:51:
Hebben jullie nog baseband ervaringen? Ik had heel lang 0622 draaien. Qua batterijgebruik/bereik en dergelijke leek deze prima, echter qua gesprekskwaliteit (niet voor mij, de ander) was het blijkbaar vrij beroerd op sommige momenten. Na wat onderzoek leek het dat dat baseband microfoon versterking inschakeld om het te verbeteren terwijl het niet nodig is, waardoor het juist slechter wordt.
Nu een paar dagen 0725 aan het draaien, daar heb ik er geen last meer van. Ik las ergens dat de 08xx ook weer dezelfde gesprekskwaliteitsproblemen heeft. Hebben jullie daar ervaring mee?
Dan zou ik je denk ik toch echt 0725 aanraden. Althans, op internet las ik ook heel veel positieve geluiden erover, daarom dat ik het ook heb geprobeerd en ja wel, dat loste het wel op bij mij.hoipimniet schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:47:
[...]
Dit zou ik graag ook willen weten. Ik draai ook 0622 en ik hoor vaak klachten van mensen dat ze me erg slecht verstaan.
Ben nu even de rest aan het checken (batterijduur etc), maar voor zover ik erover heb gelezen was dat ook nog wel gewoon goed.
Nice, dan ga ik die zo proberen!serhat schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Dan zou ik je denk ik toch echt 0725 aanraden. Althans, op internet las ik ook heel veel positieve geluiden erover, daarom dat ik het ook heb geprobeerd en ja wel, dat loste het wel op bij mij.
Ben nu even de rest aan het checken (batterijduur etc), maar voor zover ik erover heb gelezen was dat ook nog wel gewoon goed.
Verwijderd
Verwijderd

Changelogto be included in next nightly:
semc: updated fingerprint and version to 4.0.2.A.0.42 release (android_vendor_cyanogen)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 15:41 ]
Verwijderd
We zullen het morgen iig wel zien wat het is.
Ik zie het al, het is nog Gingerbread. Noujah, was ook te mooi om waar te zijn. Zie changelog en er dan op klikken, dan is de branche nog GB.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 21:28 ]
Denk dat je toch maar moet wachten zodra de source van ICS uit is dat ze er dan mee beginnen, denk dat ze het ook gewoon in een branche voor ICS doen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:14:
Dat dacht ik al, omdat CM al aangegeven heeft niet eerder te beginnen voordat de broncode vrijgegeven is. Maar aan de andere kant stond dat er ook toen het 2.3.7 werd. Weet iemand wat het wel betekend?
We zullen het morgen iig wel zien wat het is.
Ik zie het al, het is nog Gingerbread. Noujah, was ook te mooi om waar te zijn. Zie changelog en er dan op klikken, dan is de branche nog GB.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 01:18 ]
Hoop dat ze het binnenkort eindelijk op 60fps hebben
Het draait allemaal een stuk soepeler en totaal geen battery drainage.
Misschien een aanrader voor degene die een keer wat anders willen.
Verwijderd
Heb je een linkje?taz3d_nl schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 20:12:
Ik heb ook altijd CM Nightly roms op mijn 2x gehad maar ben nu overgestapt naar Dj Droid v1.1 en ik moet zeggen dat die echt een stuk beter is dan de CM Nightly.
Het draait allemaal een stuk soepeler en totaal geen battery drainage.
Misschien een aanrader voor degene die een keer wat anders willen.
Ik gebruik CyanogenMod 7.1.0 voor de Optimus 2X. Alleen heb ik geen FM-radio (meer). Dit is toch wel vrij jammer, is er een manier om deze er op te zetten? Ik heb de officiële al geprobeerd, maar daarbij geeft 'ie aan dat hij niet kan openen.
Ook Spirit FM Radio geprobeerd, hij vindt de zenders wel maar geeft geen audio.
Verwijderd
Bedankt, maar ik hou het toch liever bij CM7. Zit meer te wachten op ICS, December wordt een mooie maand.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 11:10 ]
Meer mensen met dit probleem? Ik zie ook geen optie voor zomer- of wintertijd.
[ Voor 10% gewijzigd door GebakkePizza op 30-10-2011 11:43 ]