Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmm ik weet niet wat het is, maar sinds ik de nieuwe 'market' erop heb (automagisch?) gaat er bij mij vanalles mis. Pure Calendar werkt niet meer, af en toe krijg ik een google frameworks FC en hij wil vaak mijn SD-kaart niet detecteren als hij boot. Dan moet ik de SD-kaart even eruit halen en weer erin doen en dan doet hij het weer (net alsof hij te snel probeert te detecteren als je boot terwijl hij nog niet klaar is).

Via LogCat gekeken, blijkbaar klopt een van de interne SQLite DB's niet meer. Zowel Pure Calendar als de Google Framework probeert kolommen aan te roepen die niet bestaan waardoor een FC wordt geproduceerd. Ik vraag mij af of dat komt door de market update of iets in die geest, dat deze niet goed mee geüpdate is?

Iemand anders hier last van? Sindsdien loopt hij ook wat vaker vast, eens in de 2-3 dagen.

Reinstall van de gapps helpt niet, gezien hij blijkbaar niks doet. Ik blijf de nieuwe market behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de nieuwe market. Zoals ik schreef in het market 3.1.5 topic had ik in het begin helemaal nergens last van. Het gaat nu ook snel maar kan mijn apps niet updaten. Hij blijft laden. Denk een probleem met de server.
Heb er nu 2 dagen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 03:44
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:59:
Ligt aan de nieuwe market. Zoals ik schreef in het market 3.1.5 topic had ik in het begin helemaal nergens last van. Het gaat nu ook snel maar kan mijn apps niet updaten. Hij blijft laden. Denk een probleem met de server.
Heb er nu 2 dagen last van.
Had ik een paar dagen geleden ook. Ik heb mn market hersteld met een backup van titanium (app+data) en hij deed het weer. Nu geen probleem meer mee gehad. Zal wellicht ook werken bij jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik heb niet hetzelfde probleem, maar ik heb ook problemen met mijn calendar. Zodra ik de nieuwste nightly heb geflashed (ik heb build 162 & 163 geprobeerd), krijg ik bij opstarten de melding dat "process com.google.android.calendar" crashed. De calendar app krijg ik dan ook niet opgestart, krijg continu diezelfde melding te zien. Iemand hetzelfde gehad of een idee waar het aan zou kunnen liggen? En mogelijk dus ook een oplossing ;).

Heb ook de nieuwste gapps al een keer opnieuw geflashed maar dit loste mijn probleem ook niet op. Ik zit nu op nightly #156, baseband + rill 725 en gebruik de vorkkernell. Die overigens erg prettig, snel en stabiel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
jkuijten26 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:53:
Ik heb niet hetzelfde probleem, maar ik heb ook problemen met mijn calendar. Zodra ik de nieuwste nightly heb geflashed (ik heb build 162 & 163 geprobeerd), krijg ik bij opstarten de melding dat "process com.google.android.calendar" crashed. De calendar app krijg ik dan ook niet opgestart, krijg continu diezelfde melding te zien. Iemand hetzelfde gehad of een idee waar het aan zou kunnen liggen? En mogelijk dus ook een oplossing ;).

Heb ook de nieuwste gapps al een keer opnieuw geflashed maar dit loste mijn probleem ook niet op. Ik zit nu op nightly #156, baseband + rill 725 en gebruik de vorkkernell. Die overigens erg prettig, snel en stabiel werkt!
Installeer even CatLog. Zet hem aan en zet loglevel op Error. Dit nadat je de Force Close krijgt. Hierin kan je zien wat de melding is. Als je een SQLiteException ziet staan, is de kans groot dat het hetzelfde probleem is wat ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
serhat schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Installeer even CatLog. Zet hem aan en zet loglevel op Error. Dit nadat je de Force Close krijgt. Hierin kan je zien wat de melding is. Als je een SQLiteException ziet staan, is de kans groot dat het hetzelfde probleem is wat ik ook heb.
Ok, heb ik gedaan. Ik zie een aantal op elkaar volgende meldingen staan:

1. inderdaad SQLiteException
2. database utils 2x
3. contentproviderproxy 2x
4. contentresolver
5. calendar$instances
6. calendar.event.loadevents
7. calendar.eventloader

Dus ik denkt dat ik hetzelfde probleem heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
jkuijten26 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:13:
[...]

Ok, heb ik gedaan. Ik zie een aantal op elkaar volgende meldingen staan:

1. inderdaad SQLiteException
2. database utils 2x
3. contentproviderproxy 2x
4. contentresolver
5. calendar$instances
6. calendar.event.loadevents
7. calendar.eventloader

Dus ik denkt dat ik hetzelfde probleem heb...
Ok! Nu ben ik wel benieuwd, blijkbaar gaat het dus niet altijd mis, gezien niet iedereen er last van heeft. Tenzij ze het probleem wel hebben maar geen gebruik maken van de calendar-app/widgets waardoor het zich niet voor doet.

Het klinkt net alsof er een update script of iets in die geest niet heeft gedraaid tijdens het updaten van de gapps. Of de kolomnamen zijn gewijzigd wat betekent dat de calendar-app/widget die wij gebruiken nog achter loopt en ook een update nodig heeft. Laatste zou ik niet zo heel snel verwachten gezien het dan allemaal niet meer backwards compatible is. Of iig niet zonder dat je er rekening mee houdt als ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hejkompas schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

Had ik een paar dagen geleden ook. Ik heb mn market hersteld met een backup van titanium (app+data) en hij deed het weer. Nu geen probleem meer mee gehad. Zal wellicht ook werken bij jullie
Ik probeer het nu nog eens en nu doet hij het wel. Ik hou het op een storing in de server. Als het nog een keer gebeurt zal ik je tip eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Is het ook mogelijk om bij een CM de togglebuttons er op te zetten? Ik vind die muziektogglebuttons wel verrekte handig namelijk!
En hoe is de batterijduur hedendaags?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Op het lockscreen, dan ja. :)

Met de batterij haal ik nu zo'n 16 uur. Genoeg voor de hele dag. Dat is wel na batterij calibratie met BatteryCalibration uit de market. Bij mij was het eerst slecht maar na de calibratie ging het steeds beter. Batterij eerst helemaal opladen en dan de app opstarten. Dan de batterij helemaal leeg laten lopen en dan weer helemaal opladen zonder hem te gebruiken om weer een logbestand te maken.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 12:11
doh, heb nu weer gezeik dat dat stomme apparaat niet weergeeft usb verbinding, als ik die er in doe.
nou zag ik dit in een ander topic staan
Quacka schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:32:
tip:

Als je in 'instellingen' naar 'instelling voor microSD...' gaat, dan zie je een knop 'alleen massaopslag'.
Als je deze aanvinkt, dan kan je wel de massa opslag gebruiken.

Usbkabel aansluiten, paar seconde wachten en voila. Je kan bestanden kopieren.
heel leuk en aardig maar ik heb nergens een optie staan dat ik alleen massa opslag kan kiezen,
draai op cyanogenmod, ligt het hier aan? want ben dit gezeur echt zat dat ik die stomme telefoon niet op men pc aangesloten krijg:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
PeterFdeVries schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:24:
Is het ook mogelijk om bij een CM de togglebuttons er op te zetten? Ik vind die muziektogglebuttons wel verrekte handig namelijk!
En hoe is de batterijduur hedendaags?

thanks!
Batterijduur verschilt per persoon, gezien het gebruik. Bij mij gaat het gemiddeld 32-36 uur mee en dat terwijl ik op werk redelijk slecht bereik heb (== vreet meer stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poesmij schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:58:
doh, heb nu weer gezeik dat dat stomme apparaat niet weergeeft usb verbinding, als ik die er in doe.

[...]

heel leuk en aardig maar ik heb nergens een optie staan dat ik alleen massa opslag kan kiezen,
draai op cyanogenmod, ligt het hier aan? want ben dit gezeur echt zat dat ik die stomme telefoon niet op men pc aangesloten krijg:S
Als je de USB aangesloten hebt komt er een android met usb in beeld waarmee je hem kan koppelen. Dan kan ik bestanden rechtstreeks op de sd zetten. Driver nog goed geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Maakt er iemand, die al op een CM nightly hoger dan #156, gebruik van de kalender? Want dit werkt nog steeds niet bij mij, het proces crashed. Ik heb #164 nog niet geprobeerd.. Maar ik kon uit de changelog niet opmaken dat er een fix zou zijn voor mijn probleem, op XDA heeft ook niemand het er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morality®
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03-2023
Poesmij schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:58:
Ik herken dit meteen & heb veel geprobeerd maar de oplossing was: eerst flashen, daarna alles wipen.
Hierna Gapps geinstalleerd en hij werd onmiddelijk herkend op de pc. (de eerste keer flashen deed ik eerst wipen voordat de rom erop ging) Probeer het eens

Ook ik ben na een half jaar om van Stock naar CM7 156, mijn ervaring is over het algemeen goed te noemen.
Het batterijverbruik. Daar waar velen een 'drain' ervaren heb ik een verbetering doorstaan. +30 uur is geen uitzondering & laad hem nu om de 2 dagen op. Ik heb wel gemerkt dat sinds ik Google Maps heb draaien dit enorm veel verbruikt tov andere apps.

Ik mis de snelkeuzes in mijn telefoon, iemand een idee hoe dit in te stellen?
Draai nu Wycontacts Froyo, versie 1.2. Is dit iets wat men kan vervangen? Ik vond de LG contacts eigenlijk wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
jkuijten26 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:13:
Maakt er iemand, die al op een CM nightly hoger dan #156, gebruik van de kalender? Want dit werkt nog steeds niet bij mij, het proces crashed. Ik heb #164 nog niet geprobeerd.. Maar ik kon uit de changelog niet opmaken dat er een fix zou zijn voor mijn probleem, op XDA heeft ook niemand het er over.
Ik heb nu 162 draaien. Probleem is er nog steeds. Ik verwacht eigenlijk niet dat een update het zal oplossen. Er is iets bij ons mis gegaan, dit moeten we handmatig fixen ben ik bang. Dit weekend ga ik even het een en ander proberen.

Ik merk dat er toch ergens een inconsistentie zit. Als ik foutmelding bekijk wordt er een kolom opgehaald uit de lokale SQLite database. Genaamd modified, echter zit deze niet in de query zelf, dus krijg je een FC omdat dit niet verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Laatst online: 31-05 03:25
jkuijten26 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:13:
Ik had dat probleem zelf op #156 ook.
Uiteindelijk heb ik via de rom manager #156 nog een keer geinstalleerd maar dan met een volledige wipe en toen werkte alles weer gewoon goed, en bovendien een heel stuk sneller als voorheen.
Ik heb hierdoor ook wel gemerkt dat telkens updaten zonder wipen ook niet 100% gezond is en dat het wel helpt om toch de firmware eens een keer "echt" opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Zeker, ik had eerst wat reboots met bepaalde nightlies voordat ik een full wipe deed. Maar volgens mij zijn dat unexpected errors ofzo, want android wil nogal snel rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
justin_ti schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:21:
Zeker, ik had eerst wat reboots met bepaalde nightlies voordat ik een full wipe deed. Maar volgens mij zijn dat unexpected errors ofzo, want android wil nogal snel rebooten
Als ik het goed heb zouden unexpected errors in een app of een widget etc voor geen probleem moeten zorgen. Hier tellen ook de launcher en de basis van Android mee. Eigenlijk zo'n beetje alles dat in Dalvik draait. Daarentegen als het in de kernel/drivers voor komt (in de native code) lijkt mij een vastloper en of reboot vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat in-call audio tuning is? Zag het in de changelog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:40:
[...]

Als je de USB aangesloten hebt komt er een android met usb in beeld waarmee je hem kan koppelen. Dan kan ik bestanden rechtstreeks op de sd zetten. Driver nog goed geïnstalleerd?
jah alles is goed geinstaleerd, heb em ook al meerdere malen op mijn pc aangesloten gehad, maar soms heeft ie er gewoon geen zin in :S of meest van de tijd eigenlijks -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:23:
Weet iemand wat in-call audio tuning is? Zag het in de changelog staan.
Als ik zo even snel - zonder kennis van Android - naar de code kijk, denk ik dat het een fine-tuning van het geluid tijdens telefoongesprekken is. Een deel van de code is overgenomen uit de officiële GB release van de p999 en heeft betrekking op de audio codec. Dus ik neem aan dat het geluid in CM nu ook geoptimaliseerd is voor de p990/p999. Maar blijft een dikke gok hé. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:57:

Ben benieuwd wanneer het ze lukt om ICS te porten. :9
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Heeft CM nightly 165 toegevoegde waarde voor onze p990's tov 164? Als ik zo in de changelog kijk dacht ik zo van niet, maar waarom wordt ie dan niet overgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
hejkompas schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:31:
Heeft CM nightly 165 toegevoegde waarde voor onze p990's tov 164? Als ik zo in de changelog kijk dacht ik zo van niet, maar waarom wordt ie dan niet overgeslagen?
Ik kan mij voorstellen dat alleen belangrijke fixes daarin staan en niet alle kleine dingen. Ook kan het zo zijn dat het een gedoe is om op code niveau te zien of er nuttige changes zijn voor een specifiek toestel. Zolang ze maar bezig zijn en blijven ben ik blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poesmij schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

jah alles is goed geinstaleerd, heb em ook al meerdere malen op mijn pc aangesloten gehad, maar soms heeft ie er gewoon geen zin in :S of meest van de tijd eigenlijks -.-
Dan weet ik het ook niet. Tenzij je usb debugging aan hebt staan, dan doet 'ie het niet.
GebakkePizza schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:39:
[...]
Als ik zo even snel - zonder kennis van Android - naar de code kijk, denk ik dat het een fine-tuning van het geluid tijdens telefoongesprekken is. Een deel van de code is overgenomen uit de officiële GB release van de p999 en heeft betrekking op de audio codec. Dus ik neem aan dat het geluid in CM nu ook geoptimaliseerd is voor de p990/p999. Maar blijft een dikke gok hé. :9
Ah oké, denk dat dat wel klopt, merk iig wel verschil daarin. Dus een goede gok. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:42:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. :)
:Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:40
Zojuist getest in CM7 build 166. En ik kan bevestigen dat het skype videobellen hiermee nu ook werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 14:29
gerbenp schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:39:
Zojuist getest in CM7 build 166. En ik kan bevestigen dat het skype videobellen hiermee nu ook werkt! :)
jippy!! ik ga die zometeen flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Chill! Perfect. Ik moet wel zeggen dat mn telefoon in de laatste CM7 builds soms weer zo´n reboot bui heeft en een avond lang gewoon niet normaal wil doen. Vervolgens doet hij het nu al weer een paar daagjes probleemloos dus ik kijk het even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
gerbenp schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:39:
Bij mij wordt het beeld bij de ontvanger wel omgedraaid als ik gebruik maak van de frontcamera. heb jij daar toevallig ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een nieuwe 7.1.0 stable versie online. Kan ik die ook gewoon over de nightly heen flashen of een wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Die kun je inderdaad gewoon over je nightly heen flashen, feitelijk is het ook gewoon een nightly met de laatste nieuwe updates. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Mooi!! Ik heb zojuist de nieuwe CM Stable (ik dacht dat het een RC was) geflashed en mijn calendar probleem was nog steeds niet opgelost. Maar ik kreeg een ingeving :D. Ik heb de gegevens data van de applicaties Agenda, Agenda-opslag en in mijn geval de Calendar widget van Golauncher gewist, en vervolgens werkt de Agenda weer!! Uiteraard had ik al mijn afspraken gesynchroniseerd met mijn gmail dus het was een kwestie van 1 synchronisatie en alles werkt weer zoals ik het zou willen zien!!

CM Stable + BB-725 + Vorkkernell
serhat schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Ik heb nu 162 draaien. Probleem is er nog steeds. Ik verwacht eigenlijk niet dat een update het zal oplossen. Er is iets bij ons mis gegaan, dit moeten we handmatig fixen ben ik bang. Dit weekend ga ik even het een en ander proberen.

Ik merk dat er toch ergens een inconsistentie zit. Als ik foutmelding bekijk wordt er een kolom opgehaald uit de lokale SQLite database. Genaamd modified, echter zit deze niet in de query zelf, dus krijg je een FC omdat dit niet verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Welke kan ik beter pakken ? De stable of nightly 167 ?
De nightly is nieuwer namelijk en misschien lost die wel de gapp problemen op (FC's)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
2Silent schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:11:
[...]

Bij mij wordt het beeld bij de ontvanger wel omgedraaid als ik gebruik maak van de frontcamera. heb jij daar toevallig ook last van?
Ik heb hier ook last van inderdaad, maar ik merk dat als ik in het donker film, dat ik minder FPS heb. Ervaren jullie ook dat de browser vaak crasht de laatste tijd in de nieuwe nightlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
gerbenp schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

Ik heb hier ook last van inderdaad, maar ik merk dat als ik in het donker film, dat ik minder FPS heb. Ervaren jullie ook dat de browser vaak crasht de laatste tijd in de nieuwe nightlies?
ja inderdaad, ik heb van beide issue's ook last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Maakt volgens mij niet uit, de buildbot creëert gewoon elke ochtend een nieuwe nightly of er nu fixes zijn of niet... En zo te zien zijn er geen nieuwe fixes in de nightly #167, dus ik denk dat de stable en #167 identiek zijn.
speedme schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:08:
Welke kan ik beter pakken ? De stable of nightly 167 ?
De nightly is nieuwer namelijk en misschien lost die wel de gapp problemen op (FC's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb de stable geflashed en de data van de agenda gewist.
Daarna opnieuw gesynct en inderdaad werkt alles weer.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jkuijten26 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:55:
Maakt volgens mij niet uit, de buildbot creëert gewoon elke ochtend een nieuwe nightly of er nu fixes zijn of niet... En zo te zien zijn er geen nieuwe fixes in de nightly #167, dus ik denk dat de stable en #167 identiek zijn.

[...]
Nee, hij creëert hem wel maar de veranderingen moeten nog wel ingevoerd worden. En niet elke nacht wordt er een nightly gemaakt. Bijv. in het weekend niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Ik weet niet precies hoe die buildbot werkt, maar volgens mij worden er in het weekend ook gewoon nightlies gemaakt, alleen ligt af en toe de server of buildbot zelf gewoon plat ;).

Changelog:
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=p990

Maar goed lekker belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jkuijten26 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:09:
Mooi!! Ik heb zojuist de nieuwe CM Stable (ik dacht dat het een RC was)
Nee, dit is de eerste stable voor de LG O2X. :) Dat mag ook wel een keer na zo'n half jaar. Maar goed, de
Nightly's zijn ook echt goed, ik twijfel nu welke ik moet flashen. :P Hoe bevalt de stable versie?
jkuijten26 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:20:
Ik weet niet precies hoe die buildbot werkt, maar volgens mij worden er in het weekend ook gewoon nightlies gemaakt, alleen ligt af en toe de server of buildbot zelf gewoon plat ;).

Changelog:
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=p990

Maar goed lekker belangrijk!
Ja, op zaterdag is er wel eens een nightly maar niet op zondag. En niet elke Zaterdag. Maar idd, niet belangrijk, maar wilde je even corrigeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:51:
Nee, dit is de eerste stable voor de LG O2X. :) Dat mag ook wel een keer na zo'n half jaar. Maar goed, de
Nightly's zijn ook echt goed, ik twijfel nu welke ik moet flashen. :P Hoe bevalt de stable versie?
De nightly (#167) en de stable zijn op dit moment gewoon precies hetzelfde. Het voordeel van een stable is volgensmij gewoon dat je bugs die je gevonden heb gewoon kan melden. En als je de nu komende nightlies flashed kan je verwachten dat je opeens tegen een bug aanloopt die je telefoon (of een gedeelte) onklaar maakt. De updates die daar namelijk in zitten zijn nog niet uitgebreid genoeg getest. Gelukkig is dat verder dankzij de Nandroid backups en NvFlash geen groot probleem, maar kan wel irritant zijn.

Aangezien je vervolg versies gewoon over elkaar heen kan flashen zou ik gewoon voor de stable gaan, maar de eerst volgende nightly met nieuwe features flash ik persoonlijk ook gewoon weer. Dat maakt mij dan ook meteen een flash junkie..

PS: Het eerste keer starten van de stable duurde wel lang, had bijna m'n batterij eruit getrokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, zag al wel een bericht dat ze waarschijnlijk hetzelfde waren, daarom heb ik de Nightly 167 erop gezet. Flashen ben ik ook gek op, heb vanaf 128 elke versie erna geflashed. :9 Ga de stalble misschien nog wel proberen.

Als er iets het niet meer doet dus uitgeschakeld is kan ik toch weer terug naar een oudere of is dat niet mogelijk? En wat is een nandroid back-up? Zal het vanavond ook opzoeken maar goed.
Opstarten duurt idd langer, ook bij de nieuwe nightly's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
Sorry, ik bedoelde met Nandroid gewoon een back-up die je met ClockworkMod aan kan maken. Met deze back-ups kan je zo terug. Of dat ook gewoon door het flashen van een oudere nightly kan weet ik eigenlijk niet. Ik maak ongeveer elke tweede keer dat ik flash een back-up aan.

Aangezien de stable gelijk is aan #167 zal het uitproberen denk ik niet veel nut hebben voor jou. :9

Voor mij is de rom - zolang de HDMI steeds uitvalt - eigenlijk nog niet stable te noemen. Dit is voor mij een belangrijke functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb ook al een hele tijd de nightlies en ook een HDMI kabeltje om te verbinden met mijn Full-HD TV.
(kabeltjes verkoop ik trouwens ook, zie elders in dit topic).

Mij is het opgevallen dat afspelen van video's via de Gallery-app inderdaad om de zoveel tijd een zwarte beeld geeft. Echter gebruik ik de "video" app (groen icoontje), dan krijg ik geen zwarte beelden.

Kan iemand dat bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GebakkePizza schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:36:
Sorry, ik bedoelde met Nandroid gewoon een back-up die je met ClockworkMod aan kan maken. Met deze back-ups kan je zo terug. Of dat ook gewoon door het flashen van een oudere nightly kan weet ik eigenlijk niet. Ik maak ongeveer elke tweede keer dat ik flash een back-up aan.

Aangezien de stable gelijk is aan #167 zal het uitproberen denk ik niet veel nut hebben voor jou. :9

Voor mij is de rom - zolang de HDMI steeds uitvalt - eigenlijk nog niet stable te noemen. Dit is voor mij een belangrijke functie.
Ik heb alleen zo'n backup gemaakt van de stock rom. Daarna niet meer. Die had ik één keer nodig maar CWM kon hem toen niet vinden. Uiteindelijk was het me gelukt om CM er weer op te zetten. Ik gok het er op dat het goed gaat zonder backup en anders heb ik Smartflash nog als het echt niet meer wil. Ik hou het wel bij de nightly's. :) Iig zolang er nog geen nieuwe RC is.

Met 167 gooit 'ie me nog steeds vaak uit de browser en vanmorgen ook dat hij niet meer op 3g/H wilde. Had 164 nog op de sd dus heb die maar geflashed op het werk. Collega's waren onder de indruk dat het allemaal kon. :9
Daar heb ik geen problemen mee, op de browser na, die sluit soms ook uit zichzelf af zonder waarschuwing. Ga nu 168 erop zetten, maar denk dat er nog geen oplossing is daarvoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkuijten26
Ik heb zelf totaal geen last van een browser die crashed. Toevallig las ik gister op XDA dat het mogelijk aan Flash player zou kunnen liggen. De nieuwste (versie 11) is van de market te downloaden:

https://market.android.com/details?id=com.adobe.flashplayer

Bij mij stond Flash Player al geinstalleerd. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:37:
[...]

Ik heb alleen zo'n backup gemaakt van de stock rom. Daarna niet meer. Die had ik één keer nodig maar CWM kon hem toen niet vinden. Uiteindelijk was het me gelukt om CM er weer op te zetten. Ik gok het er op dat het goed gaat zonder backup en anders heb ik Smartflash nog als het echt niet meer wil. Ik hou het wel bij de nightly's. :) Iig zolang er nog geen nieuwe RC is.

Met 167 gooit 'ie me nog steeds vaak uit de browser en vanmorgen ook dat hij niet meer op 3g/H wilde. Had 164 nog op de sd dus heb die maar geflashed op het werk. Collega's waren onder de indruk dat het allemaal kon. :9
Daar heb ik geen problemen mee, op de browser na, die sluit soms ook uit zichzelf af zonder waarschuwing. Ga nu 168 erop zetten, maar denk dat er nog geen oplossing is daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik al sinds dag 1 dat die uitkwam en dacht dat het opgelost was. Heb het al eerder gepost hier dat het daar aan kon liggen. Zal het wel zijn, hopelijk wordt die snel geupdatet.

-Edit- Ik heb het hier ook al gehad op 't forum en er staat hier geen flash op. Dus waarschijnlijk ligt het toch niet daaraan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Ik draai op dit moment CM7 #156 maar ik heb het probleem nu dat ik niet meer naar een andere rom kan switchen. Iedere keer als ik m via CWM installeer dan krijg ik een bootloop bij het begin. Ik kom dus niet verder dan het LG logo wat aan en dan voor een langere tijd weer uit gaat.

Ook al geprobeerd om op te lossen met een flash restore maar dat mocht dus niet baten. De roms die ik heb geprobeerd zijn als volgt:
  • Topogigi 1.6 tm 1.9
  • Modaco GR3
Heeft iemand misschien een idee waaraan dit zou kunnen liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Sheppie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:26:
Ik draai op dit moment CM7 #156 maar ik heb het probleem nu dat ik niet meer naar een andere rom kan switchen. Iedere keer als ik m via CWM installeer dan krijg ik een bootloop bij het begin. Ik kom dus niet verder dan het LG logo wat aan en dan voor een langere tijd weer uit gaat.

Ook al geprobeerd om op te lossen met een flash restore maar dat mocht dus niet baten. De roms die ik heb geprobeerd zijn als volgt:
  • Topogigi 1.6 tm 1.9
  • Modaco GR3
Heeft iemand misschien een idee waaraan dit zou kunnen liggen :?
Waarschijnlijk, zoals al vaak gezegd is overal, een kwestie van terugswitchen naar EXT3 of juist naar EXT4. Op de 2x.modaco.com zijn er wel patches te vinden die via CMW je telefoon terug kunnen zetten naar een van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheppie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
ik heb al geprobeerd om terug te gaan naar Ext3 omdat de roms namelijk zelf overschakelen naar ext4 bij het flashen. Ik had het er even bij moeten zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Data/cache gewist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
gooi em uit het raam, ren naar buiten. sla er met een hamer op, pak em op en laat em in de wc vallen, spoel door. loop/ren naar de stad, koop een nieuwe LG optimus x2, install cyanogen volgens goede instructies dit keer .

tada problem fixed

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
uhm, ik ben eindelijk over op de stable version 7.1 Eerste indruk, dikke shait!

Alleen twee vragen.

1) Ik heb nu allemaal kut alarm geluidjes, en ik wil NU AL niet morgen wakker worden met deze geluiden, anders is mijn telefoon kapot. Hoe ga ik aan nieuwe sounds komen als alarm?

2) Ik ga naar instellingen -> toegankelijkheid en ik krijg vervolgens:
Geen apps voor toegankelijkheid gevonden. Deze zijn niet geinstalleerd en of ik een schermlezer wil downloaden. Dus ik: OK.

Vervolgens bestaan ze niet in de market...

wablief?

ps. vooral numero uno is belangrijk! Degene die die oplost voor dat ik ga slapen... _/-\o_

EDIT: Ik heb het zelf kunnen verhelpen na talloze pogingen.
Dus numero twee blijft nog over;)

[ Voor 14% gewijzigd door DeKoetsier op 11-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
@Geelco:

1) Zie dat je het al opgelost heb. Maar eventueel voor andere mensen.. De volgende mappen aanmaken en daar je sounds in gooien werkt bij mij: sdcard/media/audio/alarms/
2) Om één of andere reden is de TalkBack (com.google.android.marvin.talkback) app inderdaad van de Market verwijderd. Ik heb hem denk ik een weekje terug zelf nog gewoon kunnen downloaden. Ik kan de .apk hier wel posten, maar weet niet wat de reden is dat hij is verwijderd. Ik weet dus ook niet of ik mij wel aan de regels van dit forum hou als ik hem hier upload.
Als ik jou was zou ik gewoon gewoon even wachten en anders zijn er nog wel andere 3rd party apps te vinden in de Market. Je mist niets als het uit staat, alleen bepaalde apps hebben deze functie nodig om bijvoorbeeld je scherm uit te lezen. Als je zo'n app installeert dan verschijnt hij vanzelf in de lijst en kan je toegankelijkheid gewoon aanzetten.

Edit: Oké.. Omdat TalkBack inderdaad gratis en van Google zelf is, heb ik hem hier geüpload.

[ Voor 8% gewijzigd door GebakkePizza op 11-10-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel als hij gratis was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Zo hier weer terug naar CM, helemaal tevreden. Wat een performance boost tov stock 2.2 zeg... Neem toch maar genoegen met de kwaaltjes die hij soms heeft. Ik kreeg gisteren alleen van iedereen wederom de vraag of ik op de wc zit, zo hol als ik klink met een berg knarsjes er doorheen. Geen idee waar het aan ligt. In elk geval niet aan de mic, want via voip gaat het prima. Baseband + RIL 725. Ik hoor de mensen zelf wel gewoon goed. Verbinding is hier uitstekend. Heb wel meerdere basebands geprobeerd maar het lijkt toch niet dat het invloed heeft. Zouden er nog tweaks zijn in de CM settings? Misschien iets van buffers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft trouwens al iemand een oplossing voor het langzaam ontwaken van het scherm?
Als je de unlock/power knop indrukt geeft die niet gelijk beeld. Alleen belicht zwart scherm.
En dat begint nu een beetje irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:02:
Heeft trouwens al iemand een oplossing voor het langzaam ontwaken van het scherm?
Als je de unlock/power knop indrukt geeft die niet gelijk beeld. Alleen belicht zwart scherm.
CM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat heb ik juist bij CM wel en bij stock niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:28:
Dat heb ik juist bij CM wel en bij stock niet ;)
Ik heb het bij beide wel gehad eigenlijk, bij stock duurde het vaak zelfs langer.
Geen idee waardoor het komt/kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb cm erop gehad maar daar had ik het zelfde bij, maar dat was wel nog nightly 70 ofso.
Ik draai nu miui en vind het nu wel irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
He ik heb dus nu cm7.1 maar ik merk dat filmen in de avond nu geen 30fps meer is zonder genoeg licht. Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:02:
De stable installeren en een full wipe doen. Had dat ook maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
ok, ik ben het nu zat, of mijn telefoon ligt vandaag of morgen ergens in de sloot of asjeblieft kom met een oplossing,
ik probeer gewoon mijn telefoon op men pc aangesloten te krijgen, weet hoe dit normaal gesproken moet maar dit verrekte klote ding vertikt het gewoon,
ik wil van cyanogenmod af, dus had alles gedownload om terug naar stock te gaan, maar zelfs in dat update scherm(accu eruit enz) herkent ie gewoon mijn telefoon niet,
ook niet op een andere pc,
heb em echt maar 1 keer op men pc aangesloten gekregen en nu vertikt ie het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wafje
Poesmij schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:50:
ok, ik ben het nu zat, of mijn telefoon ligt vandaag of morgen ergens in de sloot of asjeblieft kom met een oplossing,
ik probeer gewoon mijn telefoon op men pc aangesloten te krijgen, weet hoe dit normaal gesproken moet maar dit verrekte klote ding vertikt het gewoon,
ik wil van cyanogenmod af, dus had alles gedownload om terug naar stock te gaan, maar zelfs in dat update scherm(accu eruit enz) herkent ie gewoon mijn telefoon niet,
heb em echt maar 1 keer op men pc aangesloten gekregen en nu vertikt ie het gewoon
ligt USB debugging aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Ik neem aan dat je m wil smart of nvflashen? Aangezien je m aansluit onder batterij. Heb je apx aansluiting geregeld op je pc? En beide volumeknoppen + en - ingedrukt TERWIJL je het kabeltje erin steekt?

Doe je smart of NV?

[ Voor 5% gewijzigd door DeKoetsier op 13-10-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Heb je al geprobeerd om eerst alle drivers van je pc te verwijderen en daarna opnieuw de drivers te installeren ? (zijn los te downloaden en zitten ook in de PC Suite).

De telefoon zal zeker niet door de PC herkent worden als er een probleem is met de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
Mensen, kan iemand mijn vraagstuk beantwoorden? Zit erover na te denken om weer terug te gaan op stock omdat die camera gewoon beter werkt, maar het liefst houd ik CM7.1.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download de driver uit de startpost en installeer hem. Gewoon dubbel op klikken als hij niet eerst uitgepakt moet worden. Dan zet je je telefoon uit en haal je de batterij eruit. Houdt nu alleen volume zachter vast en sluit je usb kabel aan. Dan gaat hij in S/W Upgrade mode. Nu kun je hem zien in Smartflash en kun je de 2 bestanden invoeren. Vanaf daar kun je weer overnieuw beginnen met rooten enz. als je dat wil.

Klinkt als geen driver of de verkeerde, probeer eerst eens, als je de driver hebt geinstalleerd, of hij hem met CM nu wel herkent.
Geelco schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:37:
He ik heb dus nu cm7.1 maar ik merk dat filmen in de avond nu geen 30fps meer is zonder genoeg licht. Hoe kan ik dit fixen?
Niet. Je moet wachten totdat CM het fixed in 7.1 of de nightly changelog in de gaten houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
speedme schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

Heb je al geprobeerd om eerst alle drivers van je pc te verwijderen en daarna opnieuw de drivers te installeren ? (zijn los te downloaden en zitten ook in de PC Suite).

De telefoon zal zeker niet door de PC herkent worden als er een probleem is met de drivers.
jep dit alles al geprobeert:S
opnieuw instaleren enz, ook in de update modus dus niet,
erg vervelend, sorry voor het miss wat chago post, maar ik houd er niet van als technologie niet werkt zoals het moet:P
, anyway.
heb nu wel een update van cyanogenmod gedaan, maar nog geen usb :/

[ Voor 28% gewijzigd door Poesmij op 14-10-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een week een optimus 2x en ik wilde hier graag de nieuwst cyanogenmod op zetten, maar ik heb nog een aantal vragen:

1. Wat gebeurt er met mijn garantie? Weigert LG hem voor reparatie? Als ik de stock firmware terugflash kunnen ze dan zien dat er een custom rom op gestaan heeft?

2. Zal een custom rom de accuduur verlengen? Met slechts een dag is die nu wel erg kort.

3. Hoe lang zal het ongeveer duren tot cyanogenmod met een android 2.4 versie komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
1. Niet te traceren, dus geen probleem.
2. Nee.
3. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ik heb een probleem met mijn telefoon.
Hij hang tijdens het LG boot logo.

nu heb ik al de volgende stappen geprobeert

http://failserver.nl/blog...n-cacherecovery-solution/

Uiteindelijk komt daar het volgende uit:

C:\Users\user\Desktop\1>flash.bat

C:\Users\user\Desktop\1>.\nvflash.exe --bct E1108_Hynix_512MB_H8TBR00U0
MLR-0DM_300MHz_final_emmc_x8.bct --setbct --odmdata 0xC8000 --configfile android
_fastboot_emmc_full.cfg --create --bl fastboot.bin --go
Nvflash started
rcm version 0X20001
System Information:
chip name: unknown
chip id: 0x20 major: 1 minor: 3
chip sku: 0xf
chip uid: 0x0280414843c03597
macrovision: disabled
hdcp: enabled
sbk burned: false
dk burned: false
boot device: emmc
operating mode: 3
device config strap: 0
device config fuse: 17
sdram config strap: 0

sending file: E1108_Hynix_512MB_H8TBR00U0MLR-0DM_300MHz_final_emmc_x8.bct
- 4080/4080 bytes sent
E1108_Hynix_512MB_H8TBR00U0MLR-0DM_300MHz_final_emmc_x8.bct sent successfully
odm data: 0xc8000
downloading bootloader -- load address: 0x108000 entry point: 0x108000
sending file: fastboot.bin
/ 1024992/1024992 bytes sent
fastboot.bin sent successfully
waiting for bootloader to initialize
bootloader failed NvError 0x0
command failure: bootloader download failed

C:\Users\user\Desktop\1>

Ik kom dus niet verder dan "bootloader failed NvError 0x0
command failure: bootloader download failed"

De telefoon zelf springt wel op S/W Upgrade...
Ik ben er nu al 4 uur +- mee bezig en kom niet verder.

Ik heb het ook met de LG Smartflashtool geprobeert maar die kan nooit een com poort vinden ( er gebeurt nooit iets )

update :

zelfde issue als ik het volgende probeer:

nvflash.exe --bct E1108_Hynix_512MB_H8TBR00U0MLR-0DM_300MHz_final_emmc_x8.bct --bl fastboot.bin --download 5 recovery-clockwork-5.0.2.0-p999

( dus om cwm te flashen)

[ Voor 6% gewijzigd door HStyles op 14-10-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justin_ti schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:10:
Zo hier weer terug naar CM, helemaal tevreden. Wat een performance boost tov stock 2.2 zeg... Neem toch maar genoegen met de kwaaltjes die hij soms heeft. Ik kreeg gisteren alleen van iedereen wederom de vraag of ik op de wc zit, zo hol als ik klink met een berg knarsjes er doorheen. Geen idee waar het aan ligt. In elk geval niet aan de mic, want via voip gaat het prima. Baseband + RIL 725. Ik hoor de mensen zelf wel gewoon goed. Verbinding is hier uitstekend. Heb wel meerdere basebands geprobeerd maar het lijkt toch niet dat het invloed heeft. Zouden er nog tweaks zijn in de CM settings? Misschien iets van buffers ofzo.
dit is een baseband issue, ik heb alle basebands + RILs geprobeerd, 725 geeft inderdaad slecht geluid bij de ontvanger, de enige basebands die bij mij goed geluid geven aan beide zijden van de lijn zijn 0502 en 0530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
HStyles schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:56:
Ik heb een probleem met mijn telefoon.
Hij hang tijdens het LG boot logo.

nu heb ik al de volgende stappen geprobeert

http://failserver.nl/blog...n-cacherecovery-solution/

[...]

Ik heb het ook met de LG Smartflashtool geprobeert maar die kan nooit een com poort vinden ( er gebeurt nooit iets )
Je hebt de correcte LG-drivers geinstalleerd voordat je met smartflash probeerde? Anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Fire69 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:10:
[...]

Je hebt de correcte LG-drivers geinstalleerd voordat je met smartflash probeerde? Anders werkt het inderdaad niet.
jep

heb nu ff oude versie geinstalled van die drivers maar werkt nog steeds niet
apparaat beheer zegt nu wel LGE Mobile Composite usb device ( wel als de accu ook in de tel zit teminste )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
HStyles schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:29:
[...]

jep

heb nu ff oude versie geinstalled van die drivers maar werkt nog steeds niet
apparaat beheer zegt nu wel LGE Mobile Composite usb device ( wel als de accu ook in de tel zit teminste )
Ik zie in je andere post dat je clockwork van p999 hebt geprobeerd te flashen. Dat gaat natuurlijk niet werken op een p990...

Probeer deze stappen is (zonder iets over te slaan :9):
  • Ontkoppel je telefoon, uninstalleer alle LG drivers en herstart je PC.
  • Download nu smartflash en de drivers hier.
  • Installeer de drivers en start vervolgens SmartFlashTool_P990.exe
  • Verwijder je batterij.
  • Houdt de volume down knop ingedrukt (!) en sluit je telefoon aan in een USB poort die je nog niet geprobeerd heb (bijvoorbeeld waar je keyboard nu in zit).
Hopelijk zie je nu na een tijdje wel dat Windows bezig is met het installeren van de drivers en vervolgens de COM poort invult. Bij mij duurde dit de eerste keer ook wel tijdje..

Zo ja, download dan de stock firmware hier en volg daarna deze stappen:
  • Select the 'ROM Copy D/L' tab
  • Ensure 'Normal Mode' is selected
  • Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
  • Click the browse button next to 'AP Bin:' and select the (BIN) file
  • Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
  • Click 'Start' and wait for the flash to complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
GebakkePizza schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:23:
[...]

Ik zie in je andere post dat je clockwork van p999 hebt geprobeerd te flashen. Dat gaat natuurlijk niet werken op een p990...

Probeer deze stappen is (zonder iets over te slaan :9):
Dit leek net goed te gaan tot die ineens een of andere timeout aangaf.

-Houdt de volume down knop ingedrukt (!) en sluit je telefoon aan in een USB poort die je nog niet geprobeerd heb

Bovenstaande werkt niet meer. Ook al doe ik dat dan word hij nu herkent als "NVIDIA USB Boot-recovery driver for mobile devices"

Veder gaat hij momenteel niet eens meer aan nu met de batterij erin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
HStyles schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

-Houdt de volume down knop ingedrukt (!) en sluit je telefoon aan in een USB poort die je nog niet geprobeerd heb

Bovenstaande werkt niet meer. Ook al doe ik dat dan word hij nu herkent als "NVIDIA USB Boot-recovery driver for mobile devices"

Probeer eens de normale stappen te volgen op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
HStyles schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:45:
[...]

Zoals hejkompas zegt; probeer het op een andere PC. De "NVIDIA USB Boot-recovery" die jij opnoemt is onderdeel van NVFlash en niet van Smartflash. Het lijkt er nu op dat je de drivers van NVFlash nog niet verwijderd heb, waardoor hij de verkeerde driver laadt en smartflash tevergeefs zit te wachten op het actief worden van zijn eigen drivers. Zoek een andere PC en volg de smartflash instructies (die ik eerder gepost heb) opnieuw. Het moet op een andere PC gewoon werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
GebakkePizza schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
Zoals hejkompas zegt; probeer het op een andere PC. De "NVIDIA USB Boot-recovery" die jij opnoemt is onderdeel van NVFlash en niet van Smartflash. Het lijkt er nu op dat je de drivers van NVFlash nog niet verwijderd heb, waardoor hij de verkeerde driver laadt en smartflash tevergeefs zit te wachten op het actief worden van zijn eigen drivers. Zoek een andere PC en volg de smartflash instructies (die ik eerder gepost heb) opnieuw. Het moet op een andere PC gewoon werken..
Done. heb de zelfde stappen gedaan op een computer die ik er nog niet eerder voor heb gebruik

ook bij deze lukt het niet. hier komt dan gewoon APX te staan in apparaat beheer. en ja ik gebruik alleen de vol - knop.

de aller eerste keer werkte het wel alleen toen ging er iets mis tijdens het flashen , toen kwam die met een timeout error. en tja sindsdien doet die niet meer dan dit. ik ben bang dat het gewoon over en uit is voor dit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
@HStyles
Beetje jammer dat je prive berichten uitgeschakeld hebt, hier op T.net.. Dus het moet dan maar weer zo.

Probeer deze methode nog één keertje op die andere PC. De instructies zullen geen nieuwe firmware flashen, maar gewoon testen of NVflash wel functioneert.

Mocht het werken, probeer dan het daadwerkelijk flashen opnieuw op die PC. Hier meer info (de stap van het installeren van de drivers kan je wel overslaan).

Mocht dit ook niet het gewenste resultaat hebben, dan weet ik het ook niet meer.. Alle methodes die ik ken zijn dan wel aan bod gekomen.

//EDIT: Hieronder: Mooi, weet ik ook meteen weer dat het gebruik van een andere kabel ook kan bijdragen aan een succesvolle flash. Was in theorie al erg vreemd dat het niet wou lukken, het is er alleen niet veel logischer op geworden.. :')

[ Voor 18% gewijzigd door GebakkePizza op 15-10-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Oke guys

good news

heb het op een 3e computer geprobeert met andere usb kabel via nv flash en ding doet het weer

ik kreeg did keer eindelijk geen nv error 0x0

ben er 10 uur +- mee bezig geweest :P 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door HStyles op 15-10-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
JEZUS! Allemaal moeilijke dingen proberen, en dan heb je een verkeerde kabel! Zit soms idd verschil in, usbtogo kabel ziet er ook hetzelfde uit als een normale micro-usb maar binnenin mist bij micro-usb 1 draadje. Is bij mn ti-84+ ook zo. Kan gebeuren ^^, zal wel zoeits zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door hejkompas op 15-10-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik heb nu cyanogenmod op mijn o2x gezet en hij is lekker vlot. Ik zit wel een beetje met de gesprekskwaliteit, die valt namelijk zwaaar tegen. Zeker in vergelijking met de superieure kwaliteit van de standaard rom. Standaard klonk het alsof ik op de badkamer stond. Ik heb er toen 0502 op gezet, dit was een verbetering maar loste het probleem niet op. Toen heb ik 725 geflashed, dit was nog slechter dan 0502. Wat moet ik nu doen? Ik ben een beetje wanhopig.

Hoe kan ik weer terug naar de LG baseband (en als dat moet ook de rom)?

edit: ik heb uiteraard mijn ril ook geupdate, en deze is volgens getril goed.

[ Voor 7% gewijzigd door pientertje op 15-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Gewoon de bb die je stock had flashen + ril en dan de stock rom uit OP terug flashen als je dat ook nodig vindt. Maar vooral niet vergeten al je apps+data te backuppen voor op je nieuwe rom. + alle systeemdata en instellingen voor als je toch terug wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik weet niet welke bb er op stond voordat ik begon (vorige week gekocht). Eigenlijk heb ik drie vragen:

1) Maakt het voor de geluidskwaliteit uit of ik de stock lg rom draai of cyanogenmod?

2) Waarom werd mijn geluid slecht toen ik cyanogenmod installeerde?

3) Wat is op dit moment de beste bb (qua geluid)?

[ Voor 3% gewijzigd door pientertje op 15-10-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
2; had je na flashen van cm je ril ook geflashed? Of ben je pas ril's gaan flashen bij het flashen van andere bb's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik ben pas ril's gaan flashen bij de andere bb, zou het daar door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
pientertje schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:15:
Ik ben pas ril's gaan flashen bij de andere bb, zou het daar door komen?
Dan had je na het flashen van cm een x bb + cm ril 218. Dan krijg je de eigenschappen van bb 218 denk ik.

Weet iemand of je in je backups kan zien welke bb of ril je had? Ril wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
ik heb een backup gemaakt van de originele rom. Dus als ik daarin de RIL matchede met de BB kan je dat dus zien. Kan ik dat ergens uitlezen of moet ik hem dan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
We hebben fire69 nodig ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
In principe heb je bij de BB altijd de corresponderende RIL nodig. Kies dus de BB die voor jou het fijnst werkt en check met de app GetRil (uit de market) of je de juiste ril hebt en download die dan ook zo niet!

Je kan altijd proberen CM helemaal opnieuw te installeren, dus full wipe van alles en gewoon van scratch beginnen, kan altijd iets oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Welke BB heb beste is heb ik niet echt een idee van, volgens mij zijn de meeste mensen positief over 725, maar er zijn er ook die weer andere BB gebruiken omdat 725 heb bij hun niet goed doet.
Misschien ligt dat aan het feit dat ze niet de juiste RIL gebruiken, dat is mogelijk.

Je kan ze allemaal eens flashen en de bijhorende RIL erbij zetten. Kutwerkje, maar zo weet je voor jezelf welke de beste geluidskwaliteit geeft, of je last hebt van reboots/lockups en of je batterij langer/korter meegaat.

Succes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Of iedereen meld zn bb hier en vertelt zn ervaring erbij, wel ff zeker weten dat je ril en bb matchen voordat je post ofc ;). Dan kunnen we accu Stats ook wat beter beoordelen.

Ik zit nu op 405, heeft wel eens sleep of death aan de oplader, verder niet zoveel mis mee. Accu is gemiddeld, net wat langer dan 24uur met ongeveer 1/3e tijd actief + wifi 75%.

502 ook gehad, maar dat is echt een killer! Telefoon had vaak sod's en freezed terwijl in de hand... batterij matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
725 draai ik hier, met de RIL van 725 v10d. Beste ervaring hiermee tot nu toe. :) SOD zou toch moeten opgelost zijn bij de laatste update (kernel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejkompas
Vanochtend nog sod op 405 gehad, met cm nightly van gisteren, dus iig nog niet in cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Aangezien ik geen "Help welk android toestel" topic kan vinden hoop ik dat ik hier mijn zegje kan doen.
Ik ben opzoek naar een nieuwe android telefoon en ik heb 2 kandidaten over : De LG Optimus 2x Speed en de HTC Desire S. Of is het verstandiger om nog even te wachten tot de nieuwe android update ?

Wat raden jullie aan. Ik heb zelf al met de 2x speed gespeeld, en ik was aangenaam verrast.
Er is echter 1 ding wat mij totaal niet aanstaat : de tijd die je met een keer opladen kan doen.

Nou denk ik dat het wel op te lossen is met een custom rom en wat tweaks (We zitten immers op tweakers.net :P ) Maar ik ben nog een beetje huiverig voor custom roms.

En daar komt eigenlijk de 2e vraag, hoe zit dat nu met die custom roms ?
Ik was namelijk zelf heel actief bezig met het flashen van roms op verschillende windows telefoons en ik vond dat ook erg leuk om te doen. Maar je bent wel bezig met een ROM te flashen, even abstract gezegt, er is 50% kans dat het blijft werken, 30% kans dat het apparaat kuren gaat vertonen na een tijd en 20% dat het helemaal fout gaat (Dat is helaas mijn mijn lievelingstelefoon gebeurt, de i900 Omnia waar ik 6.5 op draaide :D ). (Deze percentages komen overigens niet van mijn noob-skills oid :P )

Is er bij android telefoons nog steeds sprake van flashen of is dit meer vergelijkbaar met een OS installeren ?
Sorry voor al de vragen, maar ik ben "er" een tijdje uit geweest en dan zie je dat er ineens veel veranderd is...

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je maakt hier nou wel een mooie lange post met percentages erin en zo ( :P ), maar wat je vraagt staat al gewoon hier in het topic hoor...

Batterij kan niemand voor je bepalen. Stock gaat het langste mee, CM doet het niet zo schitterend op 1 lading.

Om je foon naar de haaien te helpen moet je wel al hele rare fratsen uithalen, je hebt namelijk 3 soorten flash, de ene al wat meer low-level dan de andere. :)

Lees misschien eerst even de startpost, daar haal je wel uit wat je wil weten...
Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste