Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Geen matches
Silverscope schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:48:
Weet iemand daarnaast hoe het zit met het kopen van een extra accu? Ik ga binnenkort naar Nepal en verwacht daar veel foto's te gaan maken. Aangezien er denk ik niet iedere avond stroom beschikbaar is zit ik de denken om een extra accu te kopen. De originele Nikon accu's zijn echter vrij prijzig. Weet iemand of aftermarket accu's ook zonder probleem zijn te gebruiken en zo ja welke?

:)
Nepal, gaaf. Met 3rd party accu's heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat ze niet zomaar werken op een Nikon. Met de Online Nikon Firmware Patching Tool kun je je firmware aanpassen zodat ze wel werken.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Matched: d5100
Silverscope schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:48:
[...]

heb je toevallig de uprise 34 II slingbag?
Weet je nog waar je die hebt gekocht en voor hoeveel? Ik ben nl ook op zoek naar een handige slingbag icm d5100 met 18-105 kitlens. (lijkt mij ook ideaal om snel camera te kunnen pakken etc)
Yep dat is hem! Ik heb hem gekocht via Digicamshop.nl. Ik zie dat daar nu een nieuwe versie van die tas is, ik denk een verbeterde versie. De grootte, het gemak en het comfort van deze tas is perfect voor mijn setup (en dus jouwe ook denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Geen matches
jelbo schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Nepal, gaaf. Met 3rd party accu's heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat ze niet zomaar werken op een Nikon. Met de Online Nikon Firmware Patching Tool kun je je firmware aanpassen zodat ze wel werken.
Ja heb er wel zin in :). Ik had wel ergens gelezen dat je de firmware van de camera kon aanpassen, maar wist nog niet dat dit ook "moet" om aftermarket accu's te kunnen gebruiken. Eigenlijk voel ik er niet heel veel voor om met de firmware van de camera te gaan rommelen om zo een paar tientjes uit te kunnen sparen. Heb namelijk geen zin in eventuele firmware problemen tijdens een vakantie ofzo.
Toch ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die wel aftermarket accu's gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

In ieder geval thx voor de tip !
HwKok schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:38:
[...]

Yep dat is hem! Ik heb hem gekocht via Digicamshop.nl. Ik zie dat daar nu een nieuwe versie van die tas is, ik denk een verbeterde versie. De grootte, het gemak en het comfort van deze tas is perfect voor mijn setup (en dus jouwe ook denk ik).
Deze heb ik ook al een tijdje op het oog. Ik zal op Digicamschop kijken wat de prijs is. Volgens mij rond de 90 euro? Weet je toevallig nog of er nog voldoende ruimte overblijft voor andere spullen? Ik wil de rugzak namelijk gaan gebruiken ter vervanging van mijn huidige rugzak. ( anders loop ik met 2 van die dingen de slepen 8)7

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
Kennelijk heeft Jupio een variant die werkt, maar qua prijs schiet er je niet veel mee op lijkt het. De orginele heb je al voor 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
twijfel of dit juiste plek is, maar denk het wel;

sinds enkele maanden nodige plaatjes gemaakt, met wisselend succes, maar vaak kom ik tot het gewenste resultaat.

echter een mooie 'sterrenhemel' vastleggen krijg ik maar niet voor elkaar;
- of onderbelicht
- of te zwart
- dan weer te licht (zit ver buiten stad, nauwelijks lichtvervuiling)

heb nu paar handleidingen gevonden, maar die zijn weer gruwelijk tegenstrijdig qua configuratie/instellingen.

kan iemand mij hiermee helpen? indien aanvullende info gewenst, hoor ik het graag

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
In welke modus maak je de foto? Ik zet persoonlijk voor nachtfoto's de camera altijd op manual, zet de ISO vast op iets acceptabels, zet het diafragma vast op iets acceptabels, en maak dan een paar foto's om met aanpassingen van de sluitertijd een goede belichting proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Geen matches
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden: andere mogelijkheid is op Shutter Priority zetten lichtmeting op matrix en een aantal testshots maken met verschillende sluitertijden.

Maar vraag me af, waar je fout gaat, want er zijn volgens mij voldoende turtials te vinden die handvatten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:07

DynaMikeY

1976 Kever 1300

jelbo schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb hier nog nooit van gehoord... ik heb zelf al jaren een aftermarket accu voor mijn D5000 (EN-EL9), en die doet het prima. De accu is zelfs iets zwaarder (1100mAh) dan de standaard accu (1000mAh)...maar dat is te weinig om echt verschil te maken.

Is de D5000 zoveel anders dan de D5100 hierin dan?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen matches
En-el9 is een oudere generatie accu's (oorspronkelijke intrede bij de D40 in 2006 geloof ik). Toen waren third party accu's inderdaad niet zo'n probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2013 09:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
Zitten er beperkingen aan een microfoon, qua aansluiting?

Er zit een enorm prijsverschil tussen, zoek eigenlijk niets speciaals; standaard 'reporter' microfoon, snoertje 3.5minijack(?)

Iemand suggesties? (werkt een mic van bol van paar tientjes, of moet perce een nikon certified overpriced ding?)

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 01-10-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
himlims_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:04:
Zitten er beperkingen aan een microfoon, qua aansluiting?

Er zit een enorm prijsverschil tussen, zoek eigenlijk niets speciaals; standaard 'reporter' microfoon, snoertje 3.5minijack(?)

Iemand suggesties? (werkt een mic van bol van paar tientjes, of moet perce een nikon certified overpriced ding?)
Røde FTW!!! en heb je al vanaf 100 € wat helemaal niet veel is voor een hele goede microfoon :)

Maakt echt het verschil tussen "Ik kijk naar een opname van iets" en "Ik kijk naar een opname van iets en ik heb het idee dat ik er zelf ook bij aanwezig ben" naar mijn mening.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen matches
Wat wellicht wel handig is om even aan te geven is wat je er mee wilt doen. Wil je hem op de camera monteren, of wil je hem in de hand kunnen houden bij een interview etc.

* Orion84 gebruikt de simpelste Rode videomic en dat is inderdaad al een hele stap vooruit t.o.v. de ingebouwde microfoon van de D7000. Maar een dergelijke richtmicrofoon is niet altijd de beste optie natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Laatst online: 10-09 16:51
Heb maandag mijn d5100 teruggebracht naar de winkel om de backfocus "af te stellen" sinds het begin al last van, vooral met m'n 35mm 1.8, maar ook met m'n 16-85 begon het op te vallen :(

3 tot 8 weken zeiden ze...

Weet iemand of dit onder garantie valt? Ik vind van wel aangezien de camera het uit de doos EN met meerdere lenzen heeft, maar weet iemand hoe nikon nederland hier mee om gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
Orion84 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:01:
Wat wellicht wel handig is om even aan te geven is wat je er mee wilt doen.
himlims_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:04:
zoek ; standaard 'reporter' microfoon, snoertje 3.5minijack(?)
interview afnemen, Q&A - 'gewone' 3.5 mini jack is dat mogelijk, denk aan: http://www.bol.com/nl/p/p...crofoon/9000000005515877/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Laatst online: 10-09 16:51
jorisjan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:13:
Heb maandag mijn d5100 teruggebracht naar de winkel om de backfocus "af te stellen" sinds het begin al last van, vooral met m'n 35mm 1.8, maar ook met m'n 16-85 begon het op te vallen :(

3 tot 8 weken zeiden ze...

Weet iemand of dit onder garantie valt? Ik vind van wel aangezien de camera het uit de doos EN met meerdere lenzen heeft, maar weet iemand hoe nikon nederland hier mee om gaat?
Vandaag mailtje dat ik de camera af kan komen halen *O* *O* 4 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:29
Even een klein schopje:

Ik heb sinds enige tijd een D5100 en het is een top ding!
Nu vier ik mijn verjaardag en wil m'n camera op de gehele avond door iedereen laten gebruiken, zodat je leuke foto's gaat krijgen ..
Echter ben ik huiverig dat ze 'slechte' foto's gaan verwijderen en per ongeluk op 'wis alles' gaan drukken.

Ik heb even gezocht, maar ik kan de optie niet vinden in het optie menu, maar kan je je SD kaart beveiligen ? Ik zag alleen per foto, die al gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
CuBras schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:57:
Even een klein schopje:

Nu vier ik mijn verjaardag en wil m'n camera op de gehele avond door iedereen laten gebruiken, zodat je leuke foto's gaat krijgen ..
Echter ben ik huiverig dat ze 'slechte' foto's gaan verwijderen en per ongeluk op 'wis alles' gaan drukken.

Ik heb even gezocht, maar ik kan de optie niet vinden in het optie menu, maar kan je je SD kaart beveiligen ? Ik zag alleen per foto, die al gemaakt is.
Gewoon zeggen dat ze niet anders moeten aanraken dan de sluiterknop :P? Of gewoon zelf de camera in handen houden. menig persoon heeft geen besef van de waarde van een dergelijke camera..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CuBras schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:57:
Even een klein schopje:

je moet wel serieus moeite doen wil je de functie 'wis alles' perongelijk gebruiken (moest m opzoeken)
Protecting a picture is easy:
Display or select the picture you want to protect.
*In single-image view, just display the photo.
*In 4/9/72 Thumbnail mode, use the Multi Selector as needed to place the yellow highlight box over the photo.
In Calendar view, highlight the image in the strip of thumbnails that appears on the right side of the screen. (Press the Zoom Out button to jump between the calendar dates and the thumbnails.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:29
Geen matches
himlims_ schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:22:
[...]

je moet wel serieus moeite doen wil je de functie 'wis alles' perongelijk gebruiken (moest m opzoeken)

[...]
Wat je had gevonden had ik ook gevonden, bedankt.
Alleen dit geldt voor foto's die al gemaakt zijn. Ik zoek meer een 'vooraf' oplossing. Bestaat zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Heb sinds kort de D5100, maar nu vind ik de flits vaak erg hard / fel. Om dit op te lossen heb ik een lightscoop gemaakt.

Geinig dingetje, met heel behoorlijke resultaten, maar wel van karton dus slap en kwetsbaar.
Nu heb ik een aluminium / RVS (?) dienblad gescoord en wil daar een lightscoop uit maken. Mijn vraag is nu: aangezien zo'n ding in de hotshoe aansluiting schuift, loop ik hiermee het risico op kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen matches
Kan je hem niet op het afdekkapje van je hotshoe lijmen? Desnoods scoor je ergens een extra kapje, als je het originele kapje niet wilt behouden.

Op zich is de voet van een normale flitser ook van metaal, dus het zou moeten kunnen, zo lang je geen contact maakt met de overige contacten in de hotshoe, maar het is wel een beetje tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
Ja, dat is toch wel tricky dan...

Zou zoiets helpen:
New 1/4"-20 Tripod Screw to Flash Hot Shoe Mount Adapter Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geen matches
Je kunt ze ook los kopen,

http://www.lightscoop.com/lightscoop_deluxe_info.html

Misschien iets voor je?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
Zat toch meer te kijken naar een DIY oplossing.
Orion84 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:16:
Kan je hem niet op het afdekkapje van je hotshoe lijmen? Desnoods scoor je ergens een extra kapje, als je het originele kapje niet wilt behouden.

Op zich is de voet van een normale flitser ook van metaal, dus het zou moeten kunnen, zo lang je geen contact maakt met de overige contacten in de hotshoe, maar het is wel een beetje tricky.
Als je het metaal van de lightscoop dan af zou dekken met plakband ofzo, dan kan er toch ook geen contact meer komen met de andere contacten?
Is dit nou een plaatje dat je op de plek van de hoshoe schuift waarna je er iets op / aan kan schroeven of zie ik dat nou toch verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen matches
Nee, dat zie je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
Dat zou dan ook betekenen dat er geen risico op kortsluiting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
TimmieN schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:08:
Heb sinds kort de D5100, maar nu vind ik de flits vaak erg hard / fel. Om dit op te lossen heb ik een lightscoop gemaakt.

Geinig dingetje, met heel behoorlijke resultaten, maar wel van karton dus slap en kwetsbaar.
Nu heb ik een aluminium / RVS (?) dienblad gescoord en wil daar een lightscoop uit maken. Mijn vraag is nu: aangezien zo'n ding in de hotshoe aansluiting schuift, loop ik hiermee het risico op kortsluiting?
TimmieN schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:16:
[...]

Is dit nou een plaatje dat je op de plek van de hoshoe schuift waarna je er iets op / aan kan schroeven of zie ik dat nou toch verkeerd?

http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
TimmieN schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:19:
Dat zou dan ook betekenen dat er geen risico op kortsluiting is?
Zal dit goed gaan als ik dit op mijn hotshoe aansluiting schuif an daar dan mijn DIY lighstcoop (van metaal) op schroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
Zal ik de hotshoe adapter zoals hierboven beschreven zonder problemen kunnen gebruiken, of is er dan toch een risico op kortsluiting ?

Hoor graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
*bescheiden schopje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat zou er precies kortsluiting moeten maken volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
TimmieN schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:25:
Zal ik de hotshoe adapter zoals hierboven beschreven zonder problemen kunnen gebruiken, of is er dan toch een risico op kortsluiting ?

Hoor graag jullie mening!
heb een vergelijkbaar systeem permanent op de camera zitten; geen idee hoe dit kortsluiting kan maken; niet verbonden met electronisch systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Geen matches
Ging / ga ervan uit dat er toch iets van stroom door de hotshoe aansluiting kan lopen omdat deze toch ook een externe flitser aan kan sturen of zie ik dat verkeerd?\

Ging hier ook vanuit vanwege deze reactie op mijn vraag of een DIY lightscoop van metaal die ik dan in de hotshoe aansluiting zou schuiven problemen op zou kunnen leveren.
Orion84 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:16:

[ Voor 65% gewijzigd door TimmieN op 07-04-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
heb een 'nieuwe' feature na maken van een foto; de handmatig ingestelde parameters (iso/dia/sluit) komen te vervallen nadat een foto is gemaakt. Begrijp niet hoe dit kan; normaliter veranderd er niets nadat je op de 'schiet-knop' drukt.

Stel de modus in op 'M', wijzig iso/dia/sluit na inzicht, druk op de vuur-knop en moment wordt vastgelegd. Wil ik hierna nog een foto maken met dezelfde instellingen, maar die parameters zijn anders dan voor de foto :?

Begrijp dit niet goed, heb accu reeds verwijderd en herplaats, maar dat veranderd de situatie niet.

Ook is het toestel voorzien van de laatste firmware (van nikon zelf)

//edit
"automatic exposure bracketing " zijn het probleem; die uit, parameters blijven onveranderd :P

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 09-05-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geen matches
is een hotpixel probleem zelf te verhelpen? of dient de body daarvoor altijd naar nikon verstuurd te worden?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste