Pat-Juh schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:44:
[...]
Er zijn zelfs grips zonder knoppen te verkrijgen (althans vroeger voor de D50/60). Hier heb je alleen de voordeel van de verbeterde grip, accu's en balans en geen gedoe met kabeltjes e.d.
Helaas hebben wij geen idee wat jou budget is en of je het erg vindt om tweedehands te kopen?
Budget ligt op € 750,- Max, Voor een Camera+Lens (Zal dus een kitlens worden.)
Meer geld is er wel maar ik weet van mezelf dat als de camera te duur word ik hem niet of nauwelijks mee zal nemen, En dat zou erg zonde zijn.
Tweedehand zie ik niet zo zitten, Heb wat slechte ervaringen met tweedehands.
En voor wat ik op marktplaats gezien heb is het ook niet veel goedkoper.
Keuze is uitgekomen op de D5100 na aanleiding van het vasthouden van de Nikon D3100, D5000, Canon 1100D en 500D toen ik nog met een budget van max € 500,- keek, De D5000 hield het beste vast van die 4.
Maar de D5100 is helaas een stukje kleiner gemaakt door Nikon. (Iets wat ik ook al in de reviews had gelezen.)
Uiteraard is dat een stukje gewenning, Maar het voelde gisteren in de winkel gewoon wat vreemd/vervelend aan.
Terwijl de D5000, D90 en D7000 wel meteen goed aanvoelde. (Blijft een gevoel he.)
Kom ik op de volgende opties uit:
1. Gewoon kopen en eraan wennen.
2. Stap terug doen en de D5000 nemen voor € 509,- (En hem misschien zelfs wel vaker meenemen.)
3. Stap terug maar ook omhoog namelijk de D90, Zelfde prijs als de D5100 maar iets oudere sensor en kwa fotoprestaties op gelijk nivo met de D5000.
4. Stap vooruit nemen en meer geld uitgeven voor een D7000, Met als risico dat die vervolgens meer thuisblijft dan meegenomen word.
Optie 1 en 2 zijn dan de enigste opties die ik echt wil overwegen, Ik weet van mijzelf dat alles op en onder de 500 euro grens heel makkelijk vervangbaar is voor mij. (Hoef daar immers niet voor te sparen.)
De grote vraag waar ik nu mee worstel is dan ook: Ben ik bereid de theoretisch betere fotokwaliteit(Waarvan nog maar de vraag is of ik die terug zie.) en andere vernieuweingen van de D5100 op te offeren en voor de D5000 te gaan.
Of kan ik beter toech gewoon die extra 150,- erbij leggen en dan maar gewoon hopen dat ik snel genoeg wen aan de D5100.
Kan altijd nog van te voren kijk of er een goedkope grip voor te krijgen valt die niet meer is dan een handvat met een opbergluik voor een extra accu. (Of zoiets)
Goedkope grip met kabeltje eraan kan ook nog altijd, Zal die dan echter nooit aansluiten op de camera.
Vanavond vertrek ik naar Zeewolde, Zal kijken of daar ergens een foto zaak in de buurt zit waar ik hopelijk de D5100 kan vasthouden zonder dat er allerlij zooi onderop zit.
In de hoop dat de keuze dan wat makkelijker word.
P.S. Mijn excusses als ik erg offtopic ga, Ik zie nu pas dat dit het Nikon D5100 topic is en niet ''[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 5''