Newsservers met binaries [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste
Acties:
  • 320.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

:D
Ach je mag best wat achter lopen.
Zet er desnoods link bij naar de retentie informatie op de websites zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

yannickie111 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:57:
Verkapte, he topicstarter, pas de TS eens aan? :P

Jaja, zal het binnenkort weer eens updaten ;)
Misschien dat Job zich geroepen voelt om mede auteur te worden voor de TS? :) Dan is die info ook niet afhankelijk van 1 persoon.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 31-12-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
CptChaos schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:24:
[...]
Misschien dat Job zich geroepen voelt om mede auteur te worden voor de TS? :) Dan is die info ook niet afhankelijk van 1 persoon.
Hij mag zich melden als hij wil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Is Lightningusenet bij jullie ook zo traag ? 300-500KB/s met uitschieters naar 2-3MB/s. (Normaal rond de 5.3MB/s op mijn verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik wil graag de sunny60 nemen met een aantal vrienden. Nu zit er bij die abo 15connecties, is dat zo dat iedereen ook max 15 tegerlijkertijd kan gebruiken voor de max snelheid? Bij lightning is dit wel het geval, maar de 900dagen retentie is wel aantrekkelijker dat we willen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:01

Perkouw

Moderator General Chat
330d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:14:
Ik wil graag de sunny60 nemen met een aantal vrienden. Nu zit er bij die abo 15connecties, is dat zo dat iedereen ook max 15 tegerlijkertijd kan gebruiken voor de max snelheid? Bij lightning is dit wel het geval, maar de 900dagen retentie is wel aantrekkelijker dat we willen overstappen.
Hoe bedoel je die vraag precies ? Of je minimaal 15 connecties moet hebben wil je de max snelheid halen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
O.A. of iedereen max snelheid kan halen uitgaande dat iedereen een 60mbit lijntje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik heb sinds kort een sunny20 abonnement. En ik heb alle connecties (bij sunny20 zijn dat er 10) nodig om de 20Mbit/sec te halen.

In jouw situatie komt dat neer op het volgende:
Als jij sunny60 wilt delen met 3 mensen, krijgt iedereen 5 draadjes en halen jullie alle drie 20Mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
330d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:19:
O.A. of iedereen max snelheid kan halen uitgaande dat iedereen een 60mbit lijntje hebben.
Ervaring met Sunny heb ik niet maar het lijkt me wel handig als je aangeeft onder hoeveel personen de connecties verdeeld moeten worden. Het is natuurlijk niet zo dat ieder persoon de 15 connecties tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
job schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:21:
Ik heb sinds kort een sunny20 abonnement. En ik heb alle connecties (bij sunny20 zijn dat er 10) nodig om de 20Mbit/sec te halen.

In jouw situatie komt dat neer op het volgende:
Als jij sunny60 wilt delen met 3 mensen, krijgt iedereen 5 draadjes en halen jullie alle drie 20Mbit/sec.
Jij haalt met 10 connecties, 20mbit. Hoe kunnen ze dan met 5 connecties, 20mbit halen ? :P Je zal vast 10mbit bedoelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:22:
Jij haalt met 10 connecties, 20mbit. Hoe kunnen ze dan met 5 connecties, 20 halen ? :P Je zal vast 10 bedoelen ?
Ik heb sunny20. per connectie is dat 2Mbit/sec.
Hij heeft het over sunny60, daarbij heb je 4Mbit/sec per connecties.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 01-01-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
job schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Ik heb sunny20.
Mijn voorbeeld was voor sunny60. De transacties zijn gecapped adv het abo dat je hebt.
Duidelijk, zelf geen ervaring met Sunny vandaar. Alleen geen idee of het rekensommetje (altijd) zo opgaat als jij zegt, hoe zit het dan met bijvoorbeeld het unlimted abonnement. Als je dan 20 threads hebt haal je max per thread ?

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 01-01-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hoeveel je dan per connectie haalt? Geen idee 10Mbit/sec??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Oh, das wat minder dan. bij lightning hadden wel namelijk wel allemaal 8connecties ingesteld en ieder haalde gewoon max snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Heb mijn password van m'n Supernews aan een maat gegeven die er niet veel omgeeft, en hooguit 1x per maand leecht, gewoon gratis. Nu doet SN niet aan sharing, maar als ze er problemen mee hebben hoor ik het wel via mail, account is zo opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

330d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:28:
Oh, das wat minder dan. bij lightning hadden wel namelijk wel allemaal 8connecties ingesteld en ieder haalde gewoon max snelheid.
Ook als iedereen op het zelfde moment zit te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
In iedergeval met 2 mensen tegerlijkertijd getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Zijn er problemen bekend met Tweaknews op dit moment?
Ik heb ongeveer de helft van mijn normale snelheid. (nu ruim 1 MB/s).
Aan mijn lijn ligt het niet want ik kan met 50 Mbits downloaden voor de rest zie ik niks bijzonders.

De snelheid is ook niet stabiel wat normaal wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 21:41
loop toevallig net dit topic langs; Tweaknews (blijkbaar volgens de website een 60mbit abo) en op dit moment zeer vreemde problemen. Ik heb eerst mijn wachtwoord veranderd, maar vervolgens kon ik daar niet mee inloggen, maar wel met mijn oude wachtwoord. De topnelheid haal ik helemaal niet...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

330d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:33:
In iedergeval met 2 mensen tegerlijkertijd getest.
Apart.. dan hebben ze een cap per thread op ip, en niet op account. Iets wat ik niet verwacht zou hebben.

Wat sunnyweb betreft, Ik heb het bij sunnyweb zelf nog niet geprobeerd. Dus ik ging uit van een cap per account. Maar als lightning anders werk, ga ik twijfelen. Koop anders een abonnent voor een maandje en test het eens uit :). Ik wil het ook best voor je testen, maar dat wordt dan later volgende week ergens.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 01-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Je kan het ook gewoon even testen door een gratis proefperiode van 7 dagen aan te vragen, dan weet je gelijk of het aan je behoefte voldoet. Klik, periode op 1 week zetten = gratis en natuurlijk het juiste pakket selecteren dat je wilt testen. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Perkouw op 01-01-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jeehaa schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:36:
loop toevallig net dit topic langs; Tweaknews (blijkbaar volgens de website een 60mbit abo) en op dit moment zeer vreemde problemen. Ik heb eerst mijn wachtwoord veranderd, maar vervolgens kon ik daar niet mee inloggen, maar wel met mijn oude wachtwoord. De topnelheid haal ik helemaal niet...
Mmm...
Dan ligt het blijkbaar toch niet aan mijzelf! ;)
Normaal gesproken download ik niet veel, toevallig vandaag wel een keer en dan doet ie het niet echt goed.
Je zou echter verwachten dat er dan meer mensen problemen zouden moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die zijn ervaringen wil of kan delen over Easy Usenet en / of XLNed mbt de compleetheid (!= retentie)? Deze info staat namelijk niet in de topic start en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

EDIT:
Volgens http://www.usenetvergelijken.nl/xlned/ is dat 99,9% voor XLNed, maar is dat ook zo? EasyNet zelf zegt 99,6% compleetheid te hebben, iemand die daar ervaringen over kan delen?

De site http://www.usenetvergelijken.nl/ zelf is op zich ook wel érg interessant moet ik zeggen, doet hetzelfde als dit topic, ligt qua info ook iets achter.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 01-01-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
HoppyF schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Mmm...
Dan ligt het blijkbaar toch niet aan mijzelf! ;)
Normaal gesproken download ik niet veel, toevallig vandaag wel een keer en dan doet ie het niet echt goed.
Je zou echter verwachten dat er dan meer mensen problemen zouden moeten hebben.
zo kwam ik ook langs dit topic ;)

ik zit normaal ergens tussen de 1 en 2 MB/s, wat al gek is met wat er staat bij mijn abonnement gegevens als ik inlog bij tweak.nl. Nu zit ik tussen de 90 en 600 KB/s waarbij ik steeds waarschuwingen krijg dat ik niet meer verbindingen mag hebben. En toen ik dacht dat het aan mij lag, heb ik mijn wachtwoord veranderd en daar kon ik vervolgens niet mee inloggen. Alleen de oude gegevens blijven geldig, dus er zal server technisch gezien wel iets niet helemaal goed gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:41:
Je kan het ook gewoon even testen door een gratis proefperiode van 7 dagen aan te vragen, dan weet je gelijk of het aan je behoefte voldoet. Klik, periode op 1 week zetten = gratis en natuurlijk het juiste pakket selecteren dat je wilt testen. :+
Done, kom later hiernog op terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jeehaa schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:57:
[...]

zo kwam ik ook langs dit topic ;)

ik zit normaal ergens tussen de 1 en 2 MB/s, wat al gek is met wat er staat bij mijn abonnement gegevens als ik inlog bij tweak.nl. Nu zit ik tussen de 90 en 600 KB/s waarbij ik steeds waarschuwingen krijg dat ik niet meer verbindingen mag hebben. En toen ik dacht dat het aan mij lag, heb ik mijn wachtwoord veranderd en daar kon ik vervolgens niet mee inloggen. Alleen de oude gegevens blijven geldig, dus er zal server technisch gezien wel iets niet helemaal goed gaan daar.
Wat opvalt is ook de enorme fluctuatie van de snelheid. Per seconde schommelt dit wel 150/200 KB/s op en neer. Normaal gesproken heb ik een strakke lijn.
Het aantal threads maakt ook niet uit, vier of acht maakt geen verschil in het gedrag (onstabiliteit), alleen zakt de gemiddelde snelheid wel wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Perkouw schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:26:
Duidelijk, zelf geen ervaring met Sunny vandaar. Alleen geen idee of het rekensommetje (altijd) zo opgaat als jij zegt, hoe zit het dan met bijvoorbeeld het unlimted abonnement. Als je dan 20 threads hebt haal je max per thread ?
Ik share momenteel het Unlimited account en daar kun je in theorie met 1 thread al de max snelheid van je internetaccount mee halen :)

Voor de rest van de pakketten geldt:
De maximum snelheid per Thread is gelijk aan de maximum snelheid van het pakket gedeeld door het aantal Threads. Het is dus niet mogelijk om met een minder aantal Threads de maximum snelheid van je pakket te behalen.
Ik zelf zit er aan te denken om over te stappen op I-Telligent. De text retentie bij Sunny is namelijk echt te laag. Heb I-Telligent wel ff gemaild hoe het zit met de draadjes, of je daar wel met 10 connecties de max snelheid kan halen, anders heeft sharen daar geen zin.
CptChaos schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:51:
De site http://www.usenetvergelijken.nl/ zelf is op zich ook wel érg interessant moet ik zeggen, doet hetzelfde als dit topic, ligt qua info ook iets achter.
Ja en zo subjectief als de pest man! De top 5 stikt van de referral links.

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 01-01-2012 23:36 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
job schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:39:
[...]

Apart.. dan hebben ze een cap per thread op ip, en niet op account. Iets wat ik niet verwacht zou hebben.

Wat sunnyweb betreft, Ik heb het bij sunnyweb zelf nog niet geprobeerd. Dus ik ging uit van een cap per account. Maar als lightning anders werk, ga ik twijfelen. Koop anders een abonnent voor een maandje en test het eens uit :). Ik wil het ook best voor je testen, maar dat wordt dan later volgende week ergens.
Yup. Gratis weekje account genomen bij Sunny.
Net met zn 3en getest, alle 3 15 connecties. Snelheid varieert heel erg, too many connections error. Zo af en toe reset connection verhelpt het. Maar ergste is dat ik niet boven de 5,4MB/s uit kom met de 60Mb abo.

Toen alle 3 geswitched naar Lightning (hebben we nog paar dagen lopen). 3x8 connections, allemaal 563.

U mag het raden ;)

We hebben besloten om abo te verlengen bij Lightning (ondanks dat ze WEER duurder zijn geworden is het nog steeds dubbel en dwars waard }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:50:
[...]

Yup. Gratis weekje account genomen bij Sunny.
Net met zn 3en getest, alle 3 15 connecties. Snelheid varieert heel erg, too many connections error. Zo af en toe reset connection verhelpt het. Maar ergste is dat ik niet boven de 5,4MB/s uit kom met de 60Mb abo.

Toen alle 3 geswitched naar Lightning (hebben we nog paar dagen lopen). 3x8 connections, allemaal 563.

U mag het raden ;)

We hebben besloten om abo te verlengen bij Lightning (ondanks dat ze WEER duurder zijn geworden is het nog steeds dubbel en dwars waard }) )
Bij accountsharing geldt normaal dat je de aantal threads en snelheid moet delen door de aantal personen.

Dat je bij lightningusenet wel alle 3 met 8 connecties kunt downloaden, is een fout van de newsserver uit. Ik hoop voor je dat ze het niet aanpassen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
HoppyF schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:08:
[...]

Wat opvalt is ook de enorme fluctuatie van de snelheid. Per seconde schommelt dit wel 150/200 KB/s op en neer. Normaal gesproken heb ik een strakke lijn.
Het aantal threads maakt ook niet uit, vier of acht maakt geen verschil in het gedrag (onstabiliteit), alleen zakt de gemiddelde snelheid wel wat terug.
Geen van mijn gedownloade bestanden is compleet of te repareren. Ik hoop vandaag eigenlijk wel iets te horen van Tweak hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Freekers schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:29:
...
Ik zelf zit er aan te denken om over te stappen op I-Telligent. De text retentie bij Sunny is namelijk echt te laag. Heb I-Telligent wel ff gemaild hoe het zit met de draadjes, of je daar wel met 10 connecties de max snelheid kan halen, anders heeft sharen daar geen zin.
...
Ja text retentie bij sunny is erg laag. En in die korte retentie zit dan ook vaak gatenkaas. Voor spotnet heel vervelend. Combinatie Astraweb block account van 25 GB voor de text, en Sunny voor de binaries, is perfect. Tip ook in dit topic gevonden.

Voordeel is dat de headers die je ophaalt bij Astraweb nauwelijks meetellen voor de 25 GB die je hebt, volgens mij het ophalen van de NZB(in spotnet) wel. 25 GB kost iets van 8 euro. Ik heb nu 50 MB gebruikt na 2 weken. Het blockaccount heeft geen vervaldatum.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 02-01-2012 09:47 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freekers schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:29:
[...]

Ja en zo subjectief als de pest man! De top 5 stikt van de referral links.
Dan kan de info nog best goed zijn.
Als iemand zo'n site maakt, met goede inhoud, en die ook actueel houdt.
Dan mag hij best wat verdienen d.m.v. advertenties en refferals, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jmk schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:45:
Ja text retentie bij sunny is erg laag. En in die korte retentie zit dan ook vaak gatenkaas. Voor spotnet heel vervelend. Combinatie Astraweb block account van 25 GB voor de text, en Sunny voor de binaries, is perfect. Tip ook in dit topic gevonden.

Voordeel is dat de headers die je ophaalt bij Astraweb nauwelijks meetellen voor de 25 GB die je hebt, volgens mij het ophalen van de NZB(in spotnet) wel. 25 GB kost iets van 8 euro. Ik heb nu 50 MB gebruikt na 2 weken. Het blockaccount heeft geen vervaldatum.
Klopt, maar icm accountsharing is dat niet aan te raden want dat mag bij Astraweb niet. Dan zou ik ergens anders een blockaccount vandaan moeten halen. Kan in principe wel ja.
Ens kijken wat I-Telligent zegt.
yannickie111 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:37:
Dan kan de info nog best goed zijn.
Als iemand zo'n site maakt, met goede inhoud, en die ook actueel houdt.
Dan mag hij best wat verdienen d.m.v. advertenties en refferals, niet?
Niet echt. Lijkt me dat hij de offers waar hij de meeste commissie bij krijgt, bovenaan zet. Als je een vergelijkingssite maakt, zul je objectief moeten zijn.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Freekers schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:40:

[...]

Niet echt. Lijkt me dat hij de offers waar hij de meeste commissie bij krijgt, bovenaan zet. Als je een vergelijkingssite maakt, zul je objectief moeten zijn.
Dat is waar.
Volgens mij heeft bijna elke USP wel zo'n systeem, dus inderdaad bij een vergelijkingssite moet je daar maar niet op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:16
@ compleetheid XLNed

toen XLNed nog 400 dagen retentie had,
kwam er uiterst zelden een repair aan te pas

nu heb ik een tijdje (2 maanden) Sunny gehad en daar was ook nagenoeg alles compleet.

de retentie van XLNed met 900 dagen heb ik nog niet getest.

een maat van me (we doen aan AS), heeft de retentie en de snelheid van XLN even getest, en stuurde me dit:
Ik heb wat zitten testen, retentie lijkt te lopen tot 901 dagen momenteel, dan krijg ik incompletes en op 903 dagen is't helemaal gedaan.
Tot 600-650 dagen krijg ik full speed (+2500kb/sec, mijn lijnsnelheid)
Vanaf daar lijkt de snelheid te zakken per lijn: als ik 6 lijnen gebruik in plaats van 3 blijf ik full speed tot 750 dagen.
Vanaf 750 dagen haal ik op 6 lijnen max 1200 maar ook speeddalingen tot maar 300 kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
jan99999 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:19:
[...]

Ziggo 120MB
Eweka haal je ook de 100-120MB
40 of 50 MB zou je altijd moeten halen, 100MB moet je dacht ik aanvragen, tenminste in het begin.
Hogesnelheidsaccount heb ik, downloadsnelheid van andere bronnen dan Eweka gaat ook met 14+MB/s indien meerdere simultane downloads of snelle host. De snelheid die ik haal is ook hoger dan de maximale snelheid van het standaard account van Eweka. Met mijn lijn is volgens mij ook niets mis. Het ging me erom of mensen wel hun ziggolijn kunnen voltrekken of in ieder geval de volle 100mbit halen die Eweka aanbiedt, of dat het altijd ietsjes minder is.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 19:11
Even nieuwsgierig:

Hebben er meer mensen last van incompleetheid bij Eweka? Heb hier drie files die tussen de 350- / en 420 dagen liggen en gemiddeld zo'n +/- 200 (op 3GB) blokken missen na reparatie...
Verder dan 400+ dagen wil nagenoeg geen enkele post meer... Trek ik nu zeer speciale files van Usenet, of hebben meerdere mensen hier last van? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cafe Del Mar schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:11:
@ compleetheid XLNed

toen XLNed nog 400 dagen retentie had,
kwam er uiterst zelden een repair aan te pas

nu heb ik een tijdje (2 maanden) Sunny gehad en daar was ook nagenoeg alles compleet.

de retentie van XLNed met 900 dagen heb ik nog niet getest.

een maat van me (we doen aan AS), heeft de retentie en de snelheid van XLN even getest, en stuurde me dit:
Mooi, dit wilde ik even weten, bedankt! Ik ga dus voor XLNed, redelijk goedkoop qua kosten, maar te ondervangen met AS en zo te zien dus goede ervaringen, ook in snelheid.
DustSpinner schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:04:
Even nieuwsgierig:

Hebben er meer mensen last van incompleetheid bij Eweka? Heb hier drie files die tussen de 350- / en 420 dagen liggen en gemiddeld zo'n +/- 200 (op 3GB) blokken missen na reparatie...
Verder dan 400+ dagen wil nagenoeg geen enkele post meer... Trek ik nu zeer speciale files van Usenet, of hebben meerdere mensen hier last van? :+
Ja, hier heb ik ook last van en is dé reden dat ik weg wil bij Eweka. Zoek even op mijn naam in dit topic bijvoorbeeld.

Destijds had ik bij Eweka een ticket open over die compleetheid, enige reactie die ik kreeg was dat ze maar weinig konden doen, omdat er weinig problemen waren, zowel op de lijn(en), als hun servers en de datastorage ervan.

Vervolgens kreeg ik het verwijt dat ik dan dingen zou doen die niet mogen en dat zij die uit voorzorg of als er een verzoek kwam van bijv. de rechthebbende (soort DMCA dus) dat ze de boel dan verwijderen, modereren dus.

Begrijp me niet verkeerd, ben altijd tevreden geweest met Eweka, toch ik achter deze compleetheidscam kwam. Vroeg toen of ik dan mijn resterende geld terug kon krijgen en dit was vervolgens niet mogelijk. Daarna nooit meer een reactie gehad of wat dan ook: nog een signaal voor mij om weg te gaan bij Eweka. Zoals hier boven te lezen, stap ik over naar XLNed, hopelijk zijn zij wel wat klantvriendelijker, al hoop ik daar nooit gebruik van te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:44:
[...]
Mooi, dit wilde ik even weten, bedankt! Ik ga dus voor XLNed, redelijk goedkoop qua kosten, maar te ondervangen met AS en zo te zien dus goede ervaringen, ook in snelheid.
[...]
Ja, hier heb ik ook last van en is dé reden dat ik weg wil bij Eweka. Zoek even op mijn naam in dit topic bijvoorbeeld.

Destijds had ik bij Eweka een ticket open over die compleetheid, enige reactie die ik kreeg was dat ze maar weinig konden doen, omdat er weinig problemen waren, zowel op de lijn(en), als hun servers en de datastorage ervan.

Vervolgens kreeg ik het verwijt dat ik dan dingen zou doen die niet mogen en dat zij die uit voorzorg of als er een verzoek kwam van bijv. de rechthebbende (soort DMCA dus) dat ze de boel dan verwijderen, modereren dus.

Begrijp me niet verkeerd, ben altijd tevreden geweest met Eweka, toch ik achter deze compleetheidscam kwam. Vroeg toen of ik dan mijn resterende geld terug kon krijgen en dit was vervolgens niet mogelijk. Daarna nooit meer een reactie gehad of wat dan ook: nog een signaal voor mij om weg te gaan bij Eweka. Zoals hier boven te lezen, stap ik over naar XLNed, hopelijk zijn zij wel wat klantvriendelijker, al hoop ik daar nooit gebruik van te hoeven maken.
Tip: Kijk eens naar I-Telligent. Is een stuk goedkoper dan XLNed. Neem bijv het XL Plus pakket van XLned (20Mbit, 8 draadjes). Kost net geen 7 euro per maand. Het Standard pakket bij I-Telligent is daaraan gelijk (20 Mbit, 20 draadjes) maar kost slechts 4,50 per maand.
Je krijgt daar veel draadjes bij elk pakket, dus je kunt het account met veel man sharen als je niet veel heavy users hebt die 24/7 downloaden. De maximum snelheid per thread zit op de +/- 15 á 20Mbit, aldus I-Telligent zelf.

Ik zat ook eerst bij Eweka maar ben voor de bovenstaande reden al een tijd geleden geswitched naar LightningUsenet. Daar heb ik een jaartje gezeten todat de keer op keer de prijzen gingen verhogen. Nadat ze er laatst een paar dagen uit hebben gelegen ben ik geswitched naar Sunny. Daar valt me de text retentie echter vies tegen en ben nu dus van plan over te stappen naar I-Telligent. Die voldoet aan al m'n eisen:
Veel threads (ivm AS als ze niet per thread knijpen), betaalbaar, AS toegestaan, goede binary/text retentie.

[ Voor 13% gewijzigd door Freekers op 02-01-2012 16:15 . Reden: Antwoord van I-Telligent toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet, maar als ik een jaar abo afsluit, is XLNed goedkoper hoor, dan is het gemiddeld €7,36 in de maand. Plus ik kan mijn account dan ook delen, wat dus in de kosten helemaal scheelt dan. 40 lijnen is overkill, heb voor het geld liever wat langer retentie, ik of iemand anders op mijn account, hebben soms nog wel eens wat oud spul nodig. Komt nog eens bij dat I-Telligent alleen automatische incasso heeft, XLNed heeft ook PayPal en iDeal. :)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:12:
Ik weet niet, maar als ik een jaar abo afsluit, is XLNed goedkoper hoor, dan is het gemiddeld €7,36 in de maand. Plus ik kan mijn account dan ook delen, wat dus in de kosten helemaal scheelt dan. 40 lijnen is overkill, heb voor het geld liever wat langer retentie, ik of iemand anders op mijn account, hebben soms nog wel eens wat oud spul nodig. Komt nog eens bij dat I-Telligent alleen automatische incasso heeft, XLNed heeft ook PayPal en iDeal. :)
Klopt. Als je voor een hoge snelheid gaat én per jaar betaald, is XLned weer goedkoper. Maar als je een langzamer pakket wilt en per maand betaald, is I-Telligent weer goedkoper ;) Zie mijn post hierboven voor de vergelijking.
Persoonlijk hou ik niet zo van per jaar betalen. De usenet business is nou niet bepaald een 'stabiele sector' als je kijkt naar de laatst nieuwe ontwikkelingen wat betreft Brein en NSE

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 02-01-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Heeft hier iemand usenetserver.com? Ik heb hier laatste tijd vrij trage downloads, rond 2 mbyte/s op mijn 120mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:12
@ Rushhour77
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. Gebruik usenetserver al jaren, nog nooit problemen gehad. Ik heb maar voor een week een gratis account op Sunny Usenet aangemaakt, kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Freekers schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:48:
[...]

Tip: Kijk eens naar I-Telligent. Is een stuk goedkoper dan XLNed. Neem bijv het XL Plus pakket van XLned (20Mbit, 8 draadjes). Kost net geen 7 euro per maand. Het Standard pakket bij I-Telligent is daaraan gelijk (20 Mbit, 20 draadjes) maar kost slechts 4,50 per maand.
Je krijgt daar veel draadjes bij elk pakket, dus je kunt het account met veel man sharen als je niet veel heavy users hebt die 24/7 downloaden. De maximum snelheid per thread zit op de +/- 15 á 20Mbit, aldus I-Telligent zelf.

Ik zat ook eerst bij Eweka maar ben voor de bovenstaande reden al een tijd geleden geswitched naar LightningUsenet. Daar heb ik een jaartje gezeten todat de keer op keer de prijzen gingen verhogen. Nadat ze er laatst een paar dagen uit hebben gelegen ben ik geswitched naar Sunny. Daar valt me de text retentie echter vies tegen en ben nu dus van plan over te stappen naar I-Telligent. Die voldoet aan al m'n eisen:
Veel threads (ivm AS als ze niet per thread knijpen), betaalbaar, AS toegestaan, goede binary/text retentie.
20Mbit per thread is beetje aan de hoge kant, eerder 10Mbit want met 1 connectie schommelt hij bij mij tussen de 1,2MByte en 1,5Mbyte per seconde.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sm0k3r schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:34:
[...]

20Mbit per thread is beetje aan de hoge kant, eerder 10Mbit want met 1 connectie schommelt hij bij mij tussen de 1,2MByte en 1,5Mbyte per seconde.
Zijn niet mijn woorden, maar die van I-Telligent zelf ;)
Bij het gebruik van 1 thread moet je ook rekening houden dat hij waarschijnlijk nooit op volle snelheid kan komen, aangezien je nieuwsreader nu maar 1 thread heeft om tussen articles te switchen en je dus heel kort geen download actief hebt. Daardoor schommelt t ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Freekers schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:53:
[...]

Zijn niet mijn woorden, maar die van I-Telligent zelf ;)
Bij het gebruik van 1 thread moet je ook rekening houden dat hij waarschijnlijk nooit op volle snelheid kan komen, aangezien je nieuwsreader nu maar 1 thread heeft om tussen articles te switchen en je dus heel kort geen download actief hebt. Daardoor schommelt t ;)
Ja dat klopt want hij moet telkens weer de verbinding opbouwen nadat hij klaar is met het downloaden van een onderdeeltje.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sm0k3r schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Ja dat klopt want hij moet telkens weer de verbinding opbouwen nadat hij klaar is met het downloaden van een onderdeeltje.
Right. Ik zit nu ook bij I-Telligent, maar ik krijg in Spotgrit geen oudere spots binnen dan 7-1-2011. Dat is <550 dagen.. Heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Freekers schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:08:
[...]

Right. Ik zit nu ook bij I-Telligent, maar ik krijg in Spotgrit geen oudere spots binnen dan 7-1-2011. Dat is <550 dagen.. Heb jij daar ook last van?
Ik gebruik helaas geen spotgrit of spotnet, nooit gedaan.

Ik gebruik binsearch.info samen met vcdq en nzbmatrix, anders moet ik wachten tot iemand wat spot en wachten vind ik niet leuk hehehehe.

Mijn maat gebruikt wel spotnet en die heb ik hier niks over horen zeggen, hij download voornamelijk series ik zal het hem wel vragen als hij op msn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 23:38

C0nscious

Mysteryman.

Heb de laatste 2 maanden steeds meer last van incompletes van meestal maar 200 dagen oud via Astraweb, dit is ongeveer 8,50 euro/11 dollar p/m.

Wel haal ik meestal mijn max snelheid van 12MB/s (100mbit glasvezel). Heeft iemand nog goede vervangers voor ong. dezelfde prijs om een maandje te proberen, Superweb bijv?

Overigens zonder datalimiet zo mogelijk, lijk ik in tegenstelling tot andere gebruikers van Astraweb geen last van te hebben? Vaak toch wel zo'n 150-200Gb p/m schat ik.

[ Voor 21% gewijzigd door C0nscious op 03-01-2012 12:55 . Reden: datalimieten ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

Nox

Noxiuz

i-telligent is een goede om te proberen. Zeker als je los per maand wilt en betrouwbaarheid en service prettig vind.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

NoxiuZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:57:
i-telligent is een goede om te proberen. Zeker als je los per maand wilt en betrouwbaarheid en service prettig vind.
Service valt me tegen om eerlijk te zijn. Duurt vrij lang voordat ze reageren op mail, zeker aangezien ze op hun site zeggen dat ze normaliter binnen 15 minuten reageren tussen openingstijden.

I-Telligent heeft ca 365 dagen header retentie (zelf getest) en is dus een aanrader voor Spotnet/Spotgrit/Spotlite gebruikers. Mocht je dat niet interessant vinden/niet gebruiken en dus puur alleen binaries gebruiken, kijk dan eens naar Sunny Usenet (header retentie ca 125 dagen, met gaten). Die hebben een binary retentie van 900 dagen i.t.t. de 550 dagen van I-telligent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07

TFHfony

Professional Weirdo

C0nscious schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:52:
Heb de laatste 2 maanden steeds meer last van incompletes van meestal maar 200 dagen oud via Astraweb, dit is ongeveer 8,50 euro/11 dollar p/m.

Wel haal ik meestal mijn max snelheid van 12MB/s (100mbit glasvezel). Heeft iemand nog goede vervangers voor ong. dezelfde prijs om een maandje te proberen, Superweb bijv?

Overigens zonder datalimiet zo mogelijk, lijk ik in tegenstelling tot andere gebruikers van Astraweb geen last van te hebben? Vaak toch wel zo'n 150-200Gb p/m schat ik.
Supernews ;) Zit nu deze maand net onder de 900Gbyte ;-)
De afgelopen 2 jaar (min 6 dagen) heb ik 8,9Terrabyte gedaan, wat dus neerkomt op zo'n 370Gbyte per maand. Geen incompletes of snelheidsdips :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supernews doet niet moeilijk over data. Ik verstook iedere maand tussen de 1 en 2 TB en heb nog nooit een mail erover gehad :9 Zeker sinds ik BD50 gevonden heb gaat het hard. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 05-10 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:15:
Supernews doet niet moeilijk over data. Ik verstook iedere maand tussen de 1 en 2 TB en heb nog nooit een mail erover gehad :9 Zeker sinds ik BD50 gevonden heb gaat het hard. :)
Moet toch kunnen in deze tijd.

Maar vind jij bd50 veel beter dan mkv's ?

[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 03-01-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jaaoie17 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Moet toch kunnen in deze tijd.

Maar vind jij bd50 veel beter dan mkv's ?
Hangt af van de instellingen welke gebruikt zijn bij de MKV's.
Maar 1080i50/60 Blurays zijn echt wel beter en scherper dan 1080p25/30 MKV's.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zeker wel verschil. Ik mag helaas geen titels noemen maar er zijn erbij, waar de Bluray echt tot zijn recht komt. Verder ben ik een bekende poster op usenet waardoor de data ook nog eens oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TFHfony schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Hangt af van de instellingen welke gebruikt zijn bij de MKV's.
Maar 1080i50/60 Blurays zijn echt wel beter en scherper dan 1080p25/30 MKV's.
Zou ik dat zien op mijn in 2009 nog geen 430 euro 32 incher? Wil niet mijn flatscreen onderschatten, maar kan me voorstellen dat zoiets pas dik zichtbaar is bij een 32 inch 1000€ Philips... oja de mijne is 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Laatst online: 04-10 23:38

C0nscious

Mysteryman.

Thanks voor de info! Had net nog een maandje vernieuwd omdat ik haast had maar zal volgende keer eens nauwlettend Superweb onder ogen nemen.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Sjah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:38:
[...]

Zou ik dat zien op mijn in 2009 nog geen 430 euro 32 incher? Wil niet mijn flatscreen onderschatten, maar kan me voorstellen dat zoiets pas dik zichtbaar is bij een 32 inch 1000€ Philips... oja de mijne is 720p.
Zul je niet gaan zien volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
yannickie111 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Zul je niet gaan zien volgens mij :)
Jawel... als je echt heeeel goed kijkt ;)

We hebben thuis een 60" LG plasma (2jaar oud). Kijkafstand is 5 meter, zie bijna geen verschil tussen 1080p MKV en full bluray.
Echter op mijn Panasonic 50" plasma (6maanden oud) met een kijkafstand van net geen 3 meter zie ik echt wel een duidelijke verschil.
Dit komt door het feit dat de Pana veel beter is en bij full hd zie je pas het verschil als je niet te veraf zit.

Anyway, ontopic weer verder.
Ik ging gister oud zooit downloaden met mijn sunny proefaccount. resp. 650 en 900 dagen. Beide incomplete terwijl sunny adverteert met 900 dagen retentie. Dus we hebben nu echt definitief besloten om voorlopig bij lightning te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
Ik kan geen credit meer kopen bij Lightning usenet, is de site brak of ligt het aan mij?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
330d schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:12:
[...]
Ik ging gister oud zooit downloaden met mijn sunny proefaccount. resp. 650 en 900 dagen. Beide incomplete terwijl sunny adverteert met 900 dagen retentie. Dus we hebben nu echt definitief besloten om voorlopig bij lightning te blijven.
Vreemd, ik heb nog nooit wat incompleet binnen gekregen bij <900 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
330d schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:12:
[...]

Jawel... als je echt heeeel goed kijkt ;)

We hebben thuis een 60" LG plasma (2jaar oud). Kijkafstand is 5 meter, zie bijna geen verschil tussen 1080p MKV en full bluray.
Echter op mijn Panasonic 50" plasma (6maanden oud) met een kijkafstand van net geen 3 meter zie ik echt wel een duidelijke verschil.
Dit komt door het feit dat de Pana veel beter is en bij full hd zie je pas het verschil als je niet te veraf zit.
Maar hij heeft een 720P tv, dan lijkt me niet dat je het verschil ziet tussen MKV op BD50 :)

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:29

Barbas

Gallego!

Half jaar geleden ongeveer contract met Hitnews verlengd met 50% korting n.a.v. van download snelheid perikelen. Nu heb ik onlangs mijn abonnement bij UPC verhoogd naar 50 mbit. Hitnews een mail gestuurd met de vraag hoeveel ik bij zou moeten leggen voor het 50mbit abonnement, krijg ik een mail terug dat ze het per direct kosteloos verhoogt hebben. Vond ik opzich wel een vermelding waard.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Garcia10 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:07:
Half jaar geleden ongeveer contract met Hitnews verlengd met 50% korting n.a.v. van download snelheid perikelen. Nu heb ik onlangs mijn abonnement bij UPC verhoogd naar 50 mbit. Hitnews een mail gestuurd met de vraag hoeveel ik bij zou moeten leggen voor het 50mbit abonnement, krijg ik een mail terug dat ze het per direct kosteloos verhoogt hebben. Vond ik opzich wel een vermelding waard.
Je had eerst een 20Mbit abo?
Netjes zo'n kosteloze verhoging! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Laatst online: 19:29

Barbas

Gallego!

25 mbit abonnement had ik voorheen.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
Kan iemand eens proberen credit te kopen bij Lighting?
Dan weet ik of het aan mijzelf ligt of niet..=D

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Heb net een Sunnyusenet account aangemaakt en zie in SabNZBD dat mijn account connect op Astraweb.

Snelheid is tot zover redelijk stabiel bij een 20Mbit account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lifelogger schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:40:
Heb net een Sunnyusenet account aangemaakt en zie in SabNZBD dat mijn account connect op Astraweb.
Nee, wat je download is gepost via astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavu023
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 17:59
yorkick schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:32:
Ligt niet aan jou, ik heb het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09 16:48
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Nee, wat je download is gepost via astraweb.
Oooh ok. Dat wist ik niet. :-) Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:05
yorkick schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:32:
Hier kan ik ook geen credit kopen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 19:11
CptChaos schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Oké, bedankt voor je reactie :)
Heb net even een proefaccount aangemaakt op Sunny Usenet om te kijken of deze retentie significant beter is. Net even de drie betreffende files opnieuw binnengehaald; waarvan er niet één een blokje mist.
Zeer duidelijk beter dus, snelheid is prima.

Jammer dat ik voorlopig nog even aan Eweka vastzit. Er zijn dus wel degelijk usenetproviders met een betere prijs/kwaliteit verhouding. Jammer, maar helaas. :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben ik de enige die dat 30Mbit abo bij Sunny het enige interessante vindt? Dat onbeperkt, voor dat geld heb je Supernews met veel grotere retentie, en weet ik veel wat voor voordelen nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sjah schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 20:15:
Ben ik de enige die dat 30Mbit abo bij Sunny het enige interessante vindt? Dat onbeperkt, voor dat geld heb je Supernews met veel grotere retentie, en weet ik veel wat voor voordelen nog meer.
Grote nadeel: kak header/text retentie voor de spotnet gebruikers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kan je een blocknews accountje voor nemen, voor minder dan 10 heb je een hoeveelheid die je er niet snel doorheen jaagt.

En veel belangrijker nog: header retentie voor spotnet interesseert me erg weinig, ik wil de headers van vandaag, gister en eergister, om bijgepraat te blijven. Alles wat beetje ouder is, type ik in bij binsearch of nzbindex. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Sjah op 04-01-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Freekers schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:23:
[...]

Grote nadeel: kak header/text retentie voor de spotnet gebruikers onder ons.
Supernews biedt meer dan 3.000 dagen text retention hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zojuist als test een maandabonnement afgesloten bij XLNed. Ik ben echter benieuwd of XLNed ook een header server heeft en zo ja, wat het adres dan vervolgens is. In de mail met mijn accountgegevens erin heb ik geen serverlijst kunnen vinden maar ook op de website of met Google kom ik ook niets relevants tegen. Iemand hier die kan aangeven wat de headerserver is? Ik heb reader.xlned.com geprobeerd, maar deze werkt niet?

EDIT:
Gevonden, dat is news.xlned.com.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bv202 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 23:50:
[...]

Supernews biedt meer dan 3.000 dagen text retention hoor :)
I-Telligent biedt (naar eigen zeggen) ook een text retentie van 1939 dagen, maar de header retentie gaat niet verder dan 365...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
Misschien een N00B vraag, maar waarvoor gebruik je een header server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jongetje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:32:
Misschien een N00B vraag, maar waarvoor gebruik je een header server?
Om spots binnen te halen op Spotnet/SpotGrit/SpotLite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Lightning page om bij te kopen doet het nog steeds niet. Had gister al een mail gestuurd en heb nog niks gehoord. Lekker betrouwbaar dan...
Sunny proefaccount heb ik gewijzigd naar unlimited. Per thread haal ik tussen de 1200-1700KB/s, dus om mijn 60Mbit verbinding te maxen heb ik minimaal 5 threads nodig. Bij 4 zit ik rond de 6,4MB/s

Als lightning nog steeds niet werkt (loopt vandaag af ons abo) dan gaan we toch maar 3maandjes sunny kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, 4 jaarabonnementen afgesloten bij supernews voor de familie, kan iedereen prima vooruit. Nooit problemen, altijd 120mbit of meer te halen en bijna 1300 dagen retentie.

En ik heb er geen omkijken meer naar. Eweka en astraweb eruit, weg ermee. Al dat gedonder. Met supernews is er werkelijk nooit wat aan de hand. En je kan zelfs met ideal betalen meen ik voor de mensen zonder creditcard. En 69 euro maar, geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Haal jij wel altijd 120mbit met Supernews? Ik moet geluk hebben als ik dat haal... meestal haal ik maar rond de 10-11MB/s, hoe oud of jong de post ook is. Gebruik jij ook gewoon de EU server? En hoeveel connecties gebruik je?

Edit: Voordat iemand het vraagt: ja, ik heb een 120mbit internet abbo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:48:
Haal jij wel altijd 120mbit met Supernews? Ik moet geluk hebben als ik dat haal... meestal haal ik maar rond de 10-11MB/s, hoe oud of jong de post ook is. Gebruik jij ook gewoon de EU server? En hoeveel connecties gebruik je?

Edit: Voordat iemand het vraagt: ja, ik heb een 120mbit internet abbo...
Ik haal 12,4MB/sec door de week en in het weekeinde rond de 11 MB/sec. Daar zit wel een verschilletje in. Nu zou ik theoretisch meer dan 12,4MS/sec moeten halen, maar dat heb ik nooit gehaald (ook niet met astraweb, ziggo servers, eweka en een combi van die 4), speedtest van ziggo gaat altijd wel tot 120mbit, maar of dat nu zo betrouwbaar is?

Ik heb 15 connecties ingesteld in newsleecher en gebruik SSL met de Europese servers. Zonder SSL haal ik trouwens niet een hogere snelheid.

Dat aantal connecties heb ik ooit getest, maar heel veel verschil tussen bijv. 10 of 15 connecties is er ook niet. Maar 15 liep wel lekker en ik heb dan de andere connecties ingesteld voor spotnet (die gebruik ik eigenlijk alleen om Nederlands materiaal te zoeken, downloaden doe ik met newsleecher).

Feitelijk klopt mijn tekst niet, maar ik geloof niet dat ik 14,5MB/sec ooit kan halen met mijn ziggo 120mbit. Ik heb 1 keer 12,6MB/sec gehad in de afgelopen 2 a 3 jaar, ik kom ook heel zelden mensen tegen (hier of op andere fora) die meer dan 12,4 halen.

Persoonlijk zou ik ook prima tevreden zijn met 11 MB/sec, boven de 8 MB/sec merk ik niet zo heel veel tijdwinst meer (ik download ook geen 40 DVD's tegelijk ofzo, meestal een tv serie of een divx filmpje, maar dit komt ook omdat we nog ouderwetse tv's hier hebben).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 21:31
hier ook supernews en 120 mbit , en dit wordt altijd gehaald.
Ligt voor 99 procent aan de capaciteit van de ziggo wijkcentrale, welke bij mij in de wijk volgens mij laatst sterk uitgebreid is.
Voor het onderhoud van vorige maand was het s'avonds en in het weekend maar 20 mbit max , nu altijd 120 mbit maakt niet uit wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelc85 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:14:
hier ook supernews en 120 mbit , en dit wordt altijd gehaald.
Hoeveel MB/sec haal jij nu met zo'n uitgebreide centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:40:
[...]

Hoeveel MB/sec haal jij nu met zo'n uitgebreide centrale?
Voor het onderhoud van vorige maand was het s'avonds en in het weekend maar 20 mbit max , nu altijd 120 mbit maakt niet uit wanneer.
Lijkt me 120 Mbit/s dan he?
Dus ongeveer 11-12MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Laatst online: 05-10 18:50
Heb een maand Supernews afgesloten om te testen tegen mijn huidige Eweka account waar ik max. 7 MB/s mee haal. Met Supernews zit ik nu steeds tussen de 11 en 14.4 MB/s. Ik denk dat het eerder ligt aan hoe snel sabnzbd+ het weg kan schrijven naar mijn HDD dan mijn 120mbit lijntje (speedtest.net en ziggo speedtest geven hier beiden bijna altijd 120 mbit aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Moet wel zeggen dat voor mij XLNed tov Eweka best een verademing is: oude posts die ik met Eweka niet binnenkreeg, kwamen met XLNed wél binnen en met hetzelfde aantal lijnen in gebruik ook nog eens sneller. Ik zit nu met XLNed geregeld (afhankelijk van de post) op 10MB/sec waar dat met Eweka vaak max. rond de 8MB/sec was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yannickie111 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:15:
[...]

Lijkt me 120 Mbit/s dan he?
Dus ongeveer 11-12MB/s.
11-12 is 100Mbit? Ik zit via Ziggo vaak op max 15.5MB/s via Astraweb (aangevuld met Ziggo server bij recente posts) i.c.m. Newsbin. Dat geeft Newsbin als snelheid aan. Het kakt ook wel eens helemaal in maar dit heeft dan meestal met Astraweb te maken. Over het geheel gezien heb ik niets te klagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
hardware-lover schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 00:55:
[...]

11-12 is 100Mbit? Ik zit via Ziggo vaak op max 15.5MB/s via Astraweb (aangevuld met Ziggo server bij recente posts) i.c.m. Newsbin. Dat geeft Newsbin als snelheid aan. Het kakt ook wel eens helemaal in maar dit heeft dan meestal met Astraweb te maken. Over het geheel gezien heb ik niets te klagen.
Vooruit dan 11-12MB/s is 100Mbit.
In theorie zou het 120/8=15MB/s kunnen zijn, in de praktijk haal je dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Is het iemand al gelukt om credits bij te kopen bij Lightning? Ik probeerde al een paar dagen maar er gebeurd niks bij de buy credits pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
330d schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:36:
Is het iemand al gelukt om credits bij te kopen bij Lightning? Ik probeerde al een paar dagen maar er gebeurd niks bij de buy credits pagina.
Als ik op de hoofdpagina druk op €4,50 per maand knop, gebeurt er ook niks. LU heeft genoeg verdiend deze maand denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Dacuuu schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Als ik op de hoofdpagina druk op €4,50 per maand knop, gebeurt er ook niks. LU heeft genoeg verdiend deze maand denk ik :+
De grap is als je die 4,50 aanwijst, zie je een popup van 4,00 8)7
Nog paar dagen, dan ga ik naar sunny. Support is ook slecht, had 3dagen geleden al gemaild over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
330d schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:42:
[...]

De grap is als je die 4,50 aanwijst, zie je een popup van 4,00 8)7
Nog paar dagen, dan ga ik naar sunny. Support is ook slecht, had 3dagen geleden al gemaild over dit probleem.
Behalve de grote storing verder geen problemen met LU. Ook ik heb mails verstuurd naar ze, nooit wat terug gehad. Erna een berichtje op hun twitter gezet, binnen 10 minuten reactie! Wel slecht dat je zonder twitter dus gewoon geen reactie terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Normaal gesproken altijd strak 14,7Mbyte/sec met Supernews met een Ziggo 120mbit abbo.
Ik heb standaard 10 draadjes op de EU server en 10 draadjes op de US server. Dan hou ik voldoende vrij om Spotlite te kunnen gebruiken.
Als het ooit onder die 14,7Mbyte/sec daalt, is dat omdat hij zwaar aan het PAR2-en is en de HD het dan niet bij kan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yannickie111 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 10:21:
[...]

Vooruit dan 11-12MB/s is 100Mbit.
In theorie zou het 120/8=15MB/s kunnen zijn, in de praktijk haal je dit nooit.
Ik heb er de leeftijd niet voor om hier onzin neer te gaan zetten, ik deel mijn ervaring en that's it. Maar kom alsjeblieft niet aan met dat iets niet mogelijk zou kunnen zijn, dat komt zo kinderachtig over.
De snelheid hier, via speedtest gemeten, ligt vaak boven de 120Mbit/s. Blijkbaar heeft Ziggo het goed voor elkaar gekregen bij ons in de buurt.

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2012 14:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
hardware-lover schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Ik heb er de leeftijd niet voor om hier onzin neer te gaan zetten, ik deel mijn ervaring en that's it. Maar kom alsjeblieft niet aan met dat iets niet mogelijk zou kunnen zijn, dat komt zo kinderachtig over.
De snelheid hier, via speedtest gemeten, ligt vaak boven de 120Mbit/s. Blijkbaar heeft Ziggo het goed voor elkaar gekregen bij ons in de buurt.
Plaatje van speedtest?
Ik zou het erg knap vinden als ze snelheden boven de 120Mbit/s kunnen halen. Terwijl ze adverteren met 120Mbit/s _/-\o_

offtopic:
Dit hoort BTW meer thuis in het ziggo-topic, niet in het nieuwsservers topic :+
Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.