Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Joh! Daarnaast heeft LU allang een andere usenetprovider gevondenmcanic schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:53:
Zal nog wel even duren ben ik bang met LightningUsenet, volgens mij zijn het re-sellers van News-service Europe, en aangezien die plat is gelegd door Brein dus zal LightningUsenet op zoek moeten naar een andere usenet re-seller...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het was ook wel heel verdacht dat ze hun twitteraccount hadden verwijderdRoyz schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:51:
Jullie zeggen wel lees de laatste pagina's maar daar staat ook niet altijd waarheid in. 4 pagina's geleden ging iedereen er nog vanuit dat LU failliet was
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 06-11-2011 18:58 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De ontwikkelingen gaan op dit moment snel en er wordt af en toe gespeculeerd. Daar ontkom je niet aan. het teruglezen van de laatste paar pagina's reacties geeft daar een weergave van. Daar lees je ook, dat LU een andere reseller heeft gevonden, wat wordt onderbouwd met een tracert.Royz schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:58:
Dat snap ik wel, maar wat hier in dit forum staat is geen waarheid. Zeker niet nadat ik al die verhalen hier heb gelezen en er van een groot gedeelte niks waar bleek
ja.Patie1000 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:00:
is bij sunny usenet ook accountsharing toegestaan?
https://twitter.com/#!/SunnyUsenet/status/125249746318274560
[ Voor 15% gewijzigd door Pistolebob op 06-11-2011 20:04 ]
Maar het is toch algemeen bekend - hier in het topic - dat LU weldegelijk een reseller was van NSE en dat deze nu bij XSUsenet zitten.Royz schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:58:
Dat snap ik wel, maar wat hier in dit forum staat is geen waarheid. Zeker niet nadat ik al die verhalen hier heb gelezen en er van een groot gedeelte niks waar bleek
Nee, dat klopt niet; veel mensen gingen er vanuit dat ze gestopt waren en daar leek het ook op gezien accounts werden verwijderd en er geen enkele communicatie mogelijk bleek. Ook nu is voor velen de dienst niet beschikbaar en is er behalve het eerder gequote e-mailtje geen enkele vorm van communicatie geweest.Royz schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:51:
Jullie zeggen wel lees de laatste pagina's maar daar staat ook niet altijd waarheid in. 4 pagina's geleden ging iedereen er nog vanuit dat LU failliet was
ps.
Men reageert overigens nog steeds niet op e-mail.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ze zitten nu bij XS News bij de servers in "TEMPBLOCK2" net zoals I-telligent, Binverse, Newsgrabber, NewsXS, Usenet.nl, Caiway enz. Maar laten we het Brein niet te makkelijk maken. Wie het wilt weten kan dit zelf uitzoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door qwerty_running op 06-11-2011 20:39 ]
Binnenkort toch maar eens sunnyusenet uitproberen.
edit:
hmm posts van 300+ dagen zijn helemaal niet meer beschikbaar
[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 06-11-2011 21:00 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
had met spotgrit met L.U als ik headers ophaalde spots tot zowat begin 2010.
nu kom ik met Sunny niet verder dan juni dit jaar
is er n manier om meer spots tevoorschijn te toveren?
-edit-
had nog een astra pp accountje
gratis headers
[ Voor 19% gewijzigd door marcel-o op 06-11-2011 21:44 ]
Dus vind ik het voorbarig om maar meteen conclusies te gaan trekken. Juist omdat er nog geen enkele officiële bron is vanuit LU (afgezien van de mail)Bor de Wollef schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:15:
[...]
Nee, dat klopt niet; veel mensen gingen er vanuit dat ze gestopt waren en daar leek het ook op gezien accounts werden verwijderd en er geen enkele communicatie mogelijk bleek. Ook nu is voor velen de dienst niet beschikbaar en is er behalve het eerder gequote e-mailtje geen enkele vorm van communicatie geweest.
ps.
En als er dan iemand vraagt wat er precies aan de hand is gaan wijzen op voorgaande replies die nergens op gebasseerd zijn, behalve speculatie...
Ik heb enkele seconden volle snelheid, dan zelfde aantal seconden geen verbinding, dan weer even volle snelheid etc. etc.
Komt dit door het gebeuren zoals hierboven beschreven?
Valt wel mee imho, behalve de stelling dat men gestopt was klopte de rest volgens mij precies. Twitter account weg, geen inlog, geen communicatie op dat moment. Iedereen is oud en wijs genoeg om de conclusies van een ander te wegen toch?Royz schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:57:
[...]
Dus vind ik het voorbarig om maar meteen conclusies te gaan trekken. Juist omdat er nog geen enkele officiële bron is vanuit LU (afgezien van de mail)
En als er dan iemand vraagt wat er precies aan de hand is gaan wijzen op voorgaande replies die nergens op gebasseerd zijn, behalve speculatie...
Verwijderd
Ja, als het goed is moet het morgen beter gaan, dan komt er extra capaciteit.The Medic schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:34:
Ik ervaar momenteel ook problemen bij newsgrabber.
Ik heb enkele seconden volle snelheid, dan zelfde aantal seconden geen verbinding, dan weer even volle snelheid etc. etc.
Komt dit door het gebeuren zoals hierboven beschreven?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 23:37 ]
Als je niet communiceert naar je klanten en rare acties uitvoerd, zoals een Twitter account offline halen, notabene enkele uren vóórdat de server plat ging, dan vraag je -als usp- niet alleen om speculaties, maar dan krijg je ze ook. LU had vrijwel direct hun klanten kunnen informeren, hier had denk ik ook niemand een probleem mee gehad en gewoon geduldig afgewacht. Het heeft in mijn geval ruim 24 uur geduurd eer dat ik hun mail heb ontvangen. Ook hun Twitter account kwam pas de volgende dag (rond de middag) weer online. Let wel: Twitter ondervond geen storing die dag, LU heeft dit bewust offline gehaald, om redenen die ik nooit zal begrijpenRoyz schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:57:
[...]
Dus vind ik het voorbarig om maar meteen conclusies te gaan trekken. Juist omdat er nog geen enkele officiële bron is vanuit LU (afgezien van de mail)

Aangezien ikzelf al eerder tegen hun slechte service (lees: mails onbeantwoord laten) ben aangelopen, was dit voor mij de druppel. LU ziet mij daarom ook niet meer terug als klant...
[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 07-11-2011 06:11 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik ben er tot nu toe slechts een klein jaartje lid, maar heb nog nooit problemen ondervonden (anders dan misschien een enkele keer geen 50Mbps maar iets lager). Als het bij dit issue blijft zie ik geen enkele reden om op te stappen. Zo goedkoop vind je nergens, zelfs nu de prijzen al behoorlijk verhoogd zijn in het afgelopen jaar.KillerBee schreef op maandag 07 november 2011 @ 06:07:
Aangezien ikzelf al eerder tegen hun slechte service (lees: mails onbeantwoord laten) ben aangelopen, was dit voor mij de druppel. LU ziet mij daarom ook niet meer terug als klant...
LU geeft niet de beste klantenservice ter wereld. Tja, dat had ik ook niet verwacht, het produkt kost ook bijna niets. Maar technisch werkte het altijd.KillerBee schreef op maandag 07 november 2011 @ 06:07:
Het duurste in een organisatie zijn meestal de mensen die er werken. Dus als je een hele groep in klantvriendelijkheid getrainde helpdeskmedewerkers wilt dan betaal je daar vaak dik voor. Wat trouwens niet wil zeggen dat ze dan ook een beter produkt leveren. Ze geven je alleen het idee dat ze naar je luisteren en er wat aan gaan doen. En ze zijn in staat je 5 dagen te laten wachten met een goed gevoel. Persoonlijk heb ik liever dat ze de helft van dat geld uitgeven aan een goede en snelle oplossing in 3 dagen.
Maar natuurlijk hangt het er van af welk produkt je afneemt. In een wellness centrum of een restaurant ben ik voor de sfeer en wil ik vriendelijk bediend worden. Mijn oncoloog mag me uitschelden als hij maar goed in zijn vak is.
Usenet is niet bepaald het belangrijkste deel van mijn leven, ik heb jaren zonder geleefd. Er zijn nog een aantal gratis alternatieven die me de komende weken wel door helpen. Misschien iets langzamer of met minder retentie, maar wat maakt het uit of ik een Linux Iso in 20 minuten of in een uur binnen. krijg. Zolang mijn dagelijkse hoeveelheid downloaden binnen 24 uur kan worden afgehandeld is er geen probleem. Ik krijg het hooguit een paar uur later. Het wordt anders als dat 25 uur gaat worden, dan loopt het uit de hand.
Ik wacht rustig een weekje af end an ga ik wel eens verder kijken. tegen die tijd is wel duidelijk wie er wat gaat resellen en waar ze gehuisvest zijn zodat ik over 3 maanden niet precies hetzelfde krijg.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Bij mij gaan de headers ook terug tot feb 2010, maar dat zou toch veel langer moeten zijn? Van sommige mensen hoor ik dat hun headers teruggaan tot september 2009.. hoe kan dit dan?marcel-o schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:22:
Hmm...
had met spotgrit met L.U als ik headers ophaalde spots tot zowat begin 2010.
nu kom ik met Sunny niet verder dan juni dit jaar
is er n manier om meer spots tevoorschijn te toveren?
-edit-
had nog een astra pp accountje
gratis headersen haalt headers tot feb.2010 binnen.
Zojuist nog even geprobeerd. Alleen maar timeouts bij inloggen. M'n download queue is inmiddels alweer aardig gevuld, dus hopelijk weer snel up. Anders even op zoek naar een alternatief voor de komende tijd.kmf schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:01:
ondertussen kan ik wel inloggen met LU, maar downloaden lukt niet. Daar krijg ik connection timeout...
Mede daardoor zal ik NOOIT mijn abo verlengen,contact is ver te zoeken.Bor de Wollef schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:15:
[...]
Nee, dat klopt niet; veel mensen gingen er vanuit dat ze gestopt waren en daar leek het ook op gezien accounts werden verwijderd en er geen enkele communicatie mogelijk bleek. Ook nu is voor velen de dienst niet beschikbaar en is er behalve het eerder gequote e-mailtje geen enkele vorm van communicatie geweest.
ps.
Zolang ik het abo nog heb zal ik deze ernaast gebruiken in nood,maar overgestapt naar giganews,kost wat,maar dan heb je ook wat.
In totaal 5 mails daar heen gestuurd met vragen,en 5x binnen 3 minuten antwoord (onvoorstelbaar lol,nog nooit mee gemaakt)
VyprVPN is ook wel relax moet ik zeggen wat erbij zit
Is bij giganews account sharing toegestaan?fragcompany schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:33:
[...]
Mede daardoor zal ik NOOIT mijn abo verlengen,contact is ver te zoeken.
Zolang ik het abo nog heb zal ik deze ernaast gebruiken in nood,maar overgestapt naar giganews,kost wat,maar dan heb je ook wat.
In totaal 5 mails daar heen gestuurd met vragen,en 5x binnen 3 minuten antwoord (onvoorstelbaar lol,nog nooit mee gemaakt)
VyprVPN is ook wel relax moet ik zeggen wat erbij zit
Het kan dat ik er overheen gelezen heb maar kan het echt niet duidelijk terug vinden op de site.
Toen ik die 14 dagen trail probeerde lukte het namelijk niet om op 2 verschillende ip adressen te downloaden...
.
Nee,niet toegestaan (heb ik even getest door ook op de telefoon verbinding te leggen)Murrays schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:34:
[...]
Is bij giganews account sharing toegestaan?
Het kan dat ik er overheen gelezen heb maar kan het echt niet duidelijk terug vinden op de site.
Toen ik die 14 dagen trail probeerde lukte het namelijk niet om op 2 verschillende ip adressen te downloaden...
Krijg dan: possible account sharing,dus neem aan van niet.
Dat is het enigste nadeel wat ik zover heb kunnen ontdekken.
Verder rete stabiel bij mij: 5,9 MB/s zonder pieken en dalen,dat dan weer wel.
Als ze nu ook nog account sharing gaan doen ben ik helemaal blij (dan kan ik het ook op miin mobiel gebruiken) dat kan nu ook,maar dan moet ik de verbinding van de pc even stoppen.
Blocknews en Astraweb hebben beide dezelfde retentie, maar ik ging bij Blocknews niet verder terug dan juli 2010. Bij Astraweb is dit februari 2010. Toch zou je met hun retentie denken dat de headers tot 2008 ergens zijn terug te halen...
Het bewaren van headers is niet hetzelfde als retentie. Er zijn er die bv 600 dagen retentie hebben, maar je kan alleen maar tot 100 dagen terug de headers ophalen. De rest zal je met een NZB moeten oppikken via een index site. dat doen ze omdat headeren extreem intensief is voor de servers. En als duizenden mensen de hedaers van a.b.boneless voor de afgelopen 2 jaar gaan ophalen staat alles ongeveer stil. Dat zijn er nameleijk honderdenmiljoenen zo niet miljardenBinnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:39:
Toch zou je met hun retentie denken dat de headers tot 2008 ergens zijn terug te halen...
Die headers moeten namelijk on the fly worden opgehaald, voor iedereen apart. Het is niet een file die ergens staat en die je krijgt. De index sites doen het anders: Die hebben gewoon de headers 'fixed' staan en hebben een database enigine die je alleen het door jou gevraagde resultaat toont. Ze werken dan bv eens per uur de database bij en verder hebben ze niet veel te doen.
Ik header zelf ook, maar veel mensen weten niet eens wat het is en snappen ook het nut er van niet. Dus kappen ze het vrij kort af en er klaagt bijna niemand over
[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 07-11-2011 09:49 ]
Maar je gebruikt de headers toch om via Spotnet/Spotgrid etc de database in te lezen? Hoe minder headers hoe minder resultaten? Het viel me namelijk op dat ik bij de ene server namelijk meer resultaten zie dan bij de andere.
Bedankt.. sja dat vind ik jammer aan GN daarom ga ik toch maar even verder kijken voor een ander alternatieffragcompany schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:37:
[...]
Nee,niet toegestaan (heb ik even getest door ook op de telefoon verbinding te leggen)
Krijg dan: possible account sharing,dus neem aan van niet.
Dat is het enigste nadeel wat ik zover heb kunnen ontdekken.
Verder rete stabiel bij mij: 5,9 MB/s zonder pieken en dalen,dat dan weer wel.
Als ze nu ook nog account sharing gaan doen ben ik helemaal blij (dan kan ik het ook op miin mobiel gebruiken) dat kan nu ook,maar dan moet ik de verbinding van de pc even stoppen.
Niet helemaal, Spotnet maakt gebruik van een groep op usenet met daarin de verwijzingen naar de andere groepen waar dan weer de echte dingen staan die je wilt hebben. En de groep waarin dat staat was behoorlijk obscuur bestaat nog niet eens zo heel lang. En niet alle providers hadden hem in het begin. Ze hebben hem pas later toegevoegd. Vandaar de verschillen. Je ziet in de Spotnet database ook niet alles wat in die groep staat. Alleen dingen die aan de spotnet eisen voldoen worden opgepikt. Het is dus geen headeren. Als je bv NewsbinPro gebruikt dan kan je wel headeren. dan zie je in a.b.boneless met gemak een honderdmiljoen artikelen staan. En niet de paar die je ziet als je spotnet gebruikt. Spotnet laat alleen zien wat er door een select Nederlands groepje mensen wordt aangemeld. Maar de rest van de wereld gebruikt ook Usenet en zet er oo dingen in. Die vind je pas terug als je echt gaat headeren. Een index site kan wel helpen, maar laat je alleen dat zien waar je bewust naar op zoek bent. Weet je niet precies wat de naam is van wat je zoekt, zal je het ook nooit vinden. Dan helpt alleen botweg lezen wat er in de groep staan. een hopleoze taak bij boneless, maar daarom zijn er ook groepen met verschillende namen en hoop je dat je in de groep a.b.aspergerecepten ook dingen over asperges vindt.Binnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:50:
Dank voor je uitleg!
Maar je gebruikt de headers toch om via Spotnet/Spotgrid etc de database in te lezen?
Bij echt headeren kijk je heel basic naar wat er in een groep staat. Dan zie je ook echt ALLE losse artikelen staan. Dus als je een DVD.ISO hebt staan die is opgebouwd uit 200 RAR stukjes zie je niet alleen die 200 RARs staan, maar als je goed zoekt zelfs weer de stukjes waaruit de RARs zijn opgebouwd
(Voor de puristen: Ik weet dat ik hier en daar de bochten afsnij, het gaat alleen om het algemene idee).
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 07-11-2011 10:13 ]
Ik denk het en het kan ook een combinatie zijn met een beperkt aantal dagen voor het bewaren van headers zoals 300 of 600. En vergeet niet, Spotnet bestaat nog maar pas ruim een jaar. Van de periode daarvoor is niets terug te vinden in de database. Dat zal je gewoon via een index site of puur handwerk met echt headeren moeten doen.Binnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:26:
Dus het gaat erom wanneer de provider die groep heeft toegevoegd voor de database van Spotnet etc?
ik gebruik dan ook Astra(die bijna op is) voor de "headers" bij Spotnet/Spotgrit en download met Sunny, die ook maar tot juni dit jaar ging met de"headers"Binnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:39:
Er valt me iets op aan de blockaccounts op de topicstart.
Blocknews en Astraweb hebben beide dezelfde retentie, maar ik ging bij Blocknews niet verder terug dan juli 2010. Bij Astraweb is dit februari 2010. Toch zou je met hun retentie denken dat de headers tot 2008 ergens zijn terug te halen...
k heb de retentie nog niet getest van die 900 dagen..
vanavond eens doen
Want ik krijg nog steeds 482 Authentication Temporarily Unavailable...
Het werkt hier nog steeds. Snelheid van de verbind fluctueert alleen wel behoorlijk.Murrays schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:07:
Bij wie werkt LU op dit moment alweer?
Want ik krijg nog steeds 482 Authentication Temporarily Unavailable...
Wat voor instellingen gebruik je? direct IP? De naam van de server? wel of geen SSL?Faxe schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:38:
[...]
Het werkt hier nog steeds. Snelheid van de verbind fluctueert alleen wel behoorlijk.
zowel met servernaam of de hier genoemde ip adressen, en ook zowel port 119 als 563 geprobeerd.
Heb zo ook al gemaild, maar hebben ook niet echt een oplossing.
Hello,
I would suggest trying the alternate ports for SSL or non-SSL: Port: 563 and 443 if you are using SSL and port 119, 23, or 80 if you do not want to use SSL encryption. It is possible that something is blocking the standard ports.
> [ On Sun Nov 06 07:48:47 2011]:
>
> Posting with (Camelsystem Powerpost) Or (yEncBin Poster) -
> downloading
> with Newsleecher
>
>
>
>
> -------Oorspronkelijk
> bericht-------
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
server: news.lightningusenet.comOrtep schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:40:
[...]
Wat voor instellingen gebruik je? direct IP? De naam van de server? wel of geen SSL?
poort: 119
Downloaden doe ik met de standaard download station van mijn Synology. De checkbox "Uitsluitend SSL/TLS verbinding toestaan" heb ik niet aangevinkt.
Helaas, bij mij werkt het niet op mijn syno. Gewoon wachten dus. Ik zie wel steeds veranderingen. Eers kon het niet, toen een tijdje wel als ik hard het ip adres invulde. Toen weer niet me de melding dat authenticatie tijdelijk niet mogelijk was. Toen kreeg ik de melding dat er helemaal geen verbinding mogelijik was en u weer geen authenticatie mogelijk. Ze zijn dus bezig met 'iets'Faxe schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:58:
[...]
server: news.lightningusenet.com
poort: 119
Downloaden doe ik met de standaard download station van mijn Synology. De checkbox "Uitsluitend SSL/TLS verbinding toestaan" heb ik niet aangevinkt.
Verwijderd
Ik had je de oplossing toch echt al gegevenMiskentTalent schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:55:
Heb me aangemeld bij supernews, alleen het volgende probleem doet zich voor, kan met yEncBin Poster & Camelsystem Powerpost geen SSL via poort 563 gebruiken werkt niet met Supernews zeer vervelend vindt ik en een beetje vreemd, zet ik hem gewoon op poort 119 is het goed (firewall alles ook al uitgezet maar niks helpt) zijn er meer die er last van hebben.
Heb zo ook al gemaild, maar hebben ook niet echt een oplossing.
Hello,
I would suggest trying the alternate ports for SSL or non-SSL: Port: 563 and 443 if you are using SSL and port 119, 23, or 80 if you do not want to use SSL encryption. It is possible that something is blocking the standard ports.
> [ On Sun Nov 06 07:48:47 2011]:
>
> Posting with (Camelsystem Powerpost) Or (yEncBin Poster) -
> downloading
> with Newsleecher
>
>
>
>
> -------Oorspronkelijk
> bericht-------
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:50:
[...]
Gebruik je de ssl addon van Camelsystem? Je kan Jbinup gebruiken, hiermee werkt het wel.
Ja inderdaad die doet het, alleen ja er zit weer een alleen aanvast, je kan met dat progje niet direct een Nzbfile aanmaken, dat kan niet eerder dan als de bestanden zijn geupt (dus na de tijd) als je dat doet en je voert de nzb in bij spotnet, dan zegt spotnet (Dit is een foute nzb) dus kan je je post niet aanmelden bij spotnet/spotlite/spotgritVerwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:15:
[...]
Ik had je de oplossing toch echt al gegeven![]()
[...]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Verwijderd
Ik vind het zelf ook raar dat andere programma's niet werken.
Bedoel je dat van newsleecher?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:58:
Klopt, heb je superseach? Hiermee kan je ook nzb's maken.
Ik vind het zelf ook raar dat andere programma's niet werken.
Dan maar de 1mbit van XS Usenet...
En op de homepage staat Everyone is invited to test our service. Unlimited and with no obligation to pay. Signup now and find out for yourself! maar bij signup geen optie om voor 'trial' te kiezen.
Bij mij doet LU het nu, al schommelt de snelheid tussen 800KB/s en de 9MB/s (met 50mbit abo).itsme9x schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:26:
Nog steeds niks met LU, en just4today is down for maintenance
Dan maar de 1mbit van XS Usenet...
sinds een kwartier bij mij ook, schommelt tussen de 87KB/s en 2.8MB/skrijn1985 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:50:
[...]
Bij mij doet LU het nu, al schommelt de snelheid tussen 800KB/s en de 9MB/s (met 50mbit abo).
Hier nog steeds foutmelding vanuit Spotnetkrijn1985 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:50:
[...]
Bij mij doet LU het nu, al schommelt de snelheid tussen 800KB/s en de 9MB/s (met 50mbit abo).

Zelfde hier nu!r3v0ss schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:54:
[...]
sinds een kwartier bij mij ook, schommelt tussen de 87KB/s en 2.8MB/s
Hopelijk blijft het nu werken...
Hier is die alweer gestopt.Murrays schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:54:
[...]
Zelfde hier nu!
Hopelijk blijft het nu werken...
Bedoel je 9 megabyte per seconde? Want dat haal je toch niet met een 50 mbit abo? Of is je internet zelf 120 mbit en is LU beetje in de war?krijn1985 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:50:
[...]
Yep 9 megabyte en dat hoor ik inderdaad niet te halen met 50mbit abo. Ik heb zelf een 100mbit verbinding.Binnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:15:
[...]
Bedoel je 9 megabyte per seconde? Want dat haal je toch niet met een 50 mbit abo? Of is je internet zelf 120 mbit en is LU beetje in de war?
Zag ik gister ook.sverzijl schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:49:
Weet iemand hoe je de trial van 3 dagen op hitnews kan gebruiken ? Op de settings page staat wel welke host je kan gebruiken, maar niet welk userid/password.
En op de homepage staat Everyone is invited to test our service. Unlimited and with no obligation to pay. Signup now and find out for yourself! maar bij signup geen optie om voor 'trial' te kiezen.
Heb de link ook uit de TS gehaald, lijkt dat de trial optie er niet meer is?
Als je toch bezig bent met de TS aan te passen... UPC aanbieding van XS News geldt niet meer, is sinds een maand in samenwerking met Supernews.yannickie111 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:55:Heb de link ook uit de TS gehaald
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
AangepastEdward Kingma schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:34:
[...]
Als je toch bezig bent met de TS aan te passen... UPC aanbieding van XS News geldt niet meer, is sinds een maand in samenwerking met Supernews.
Maar die "nieuwe" aanbieding van UPC is echt een goede zeg

6.99 voor supernews, daar heb je geen upc voor nodig, alleen deze link: http://nl.supernews.com/super-special/
Ze zitten op hetzelfde IP als Lightning, die ook een beetje instabiel is.ionicdog schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:39:
iemand ook slechte verbinding met i-telligent? hier stopt het steeds enkele minuten en gaat dan weer verder met downloaden. Ze hebben de database verplaatst oid, daar mee te maken..?
XSNews was er waarschijnlijk niet helemaal op voorbereid
Maar bij mij stopt een connectie hooguit 2 seconden voordat ie weer start. Dus de download stopt niet.
Sunnyusenet trial erbij voor een weekje is ook handig.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 07-11-2011 16:49 ]
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Ze halen bij mij niet meer hoger dan max 2,0 mb/sec.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
haal net 30 Mbit..
maargoed, hij doet t
Helaas is de header retentie nu 'nog maar' 320 dagen bij XSNewsitsme9x schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:25:
LU doet het nu weer, echter is de snelheid niet heel stabiel
Ik weet niet of daar alle spotnet spots mee op te halen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Pistolebob op 07-11-2011 20:29 ]
Dit heb ik ook als ik download met mijn nas. Ik denk dat deze het niet helemaal aankan, maar als ik download met de pc haal ik het maximale van mijn 40 mbit verbinding (zo ronde de 4,7MB/s).danplo schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:12:
Hitnews zuigt ook kwa snelheid de laatste weken.
Ze halen bij mij niet meer hoger dan max 2,0 mb/sec.
Header retentie heeft niets te maken met article retentie. Zolang als een bepaalt article op de server staat zal je het er af kunnen halen als je de nzb pakt.Pistolebob schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:28:
[...]
Helaas is de header retentie nu 'nog maar' 320 dagen bij XSNews
Ik weet niet of daar alle spotnet spots mee op te halen zijn.
Je hebt je oude database nog dus je kan alles vinden.
De snelheid is absoluut niet stabiel inderdaad. Hopelijk lukt het ze om dat de komende dagen nog aan te passen en iets meer te communiceren met hun klanten.itsme9x schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:25:
LU doet het nu weer, echter is de snelheid niet heel stabiel
Ik heb al een paar uur een stabiele verbinding, trek mn 30mbit helemaal dichtBor de Wollef schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:59:
[...]
De snelheid is absoluut niet stabiel inderdaad. Hopelijk lukt het ze om dat de komende dagen nog aan te passen en iets meer te communiceren met hun klanten.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
4.8MB/s stabiel
----------------------------------------------------------
Verwijderd
veel aanbod van Resellers, minder aanbieders = ruimte sharen.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Zo werkt het niet. In principe staat op alle news servers precies hetzelfde. Dus als je 3 serverparken hebt met allemaal 100000 gebruikers en 10 miljoen artikelen staat op alle 3 de parken hetzelfde. Gooi je er eentje weg, dan heb je daarna 2 serverparken met 150000 gebruiklers en ieder 10 miljoen artikelen. De data blijft gelijk, de drukte op de lijn neemt toe. Je shared geen ruimte maar bandbreedteVerwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:20:
Ik denk persoonlijk dat de 'ruimte' een beetje krapper is geworden.
veel aanbod van Resellers, minder aanbieders = ruimte sharen.
Het ka hooguit uitmaken als een van de eerste 3 een hogere retentoie had en bv 15 miljoen artiekelen. Als dat degene is die je weg doet dan hebben de gebruikers die daar vandaan komen plotseling de lagere retentie van de andere twee.
Vanavond ga ik als test even diezelfde release via LU proberen binnen te halen, zal het verschil even posten hier.
Yippie kayak, other buckets!
Daar ben ik zeker benieuwd naar. Ik zat te denken om over te stappen naar Sunny. Maar dat verandert de keuze wel. LU is nog up en running hier maar af en toe nog kleine drops.jmk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:50:
Met Sunny heb ik toch gemengde gevoelens. Zeer nieuwe releases worden toch niet 100% goed binnengehaald en moeten gerepareerd worden. Dat kwam met LU toch veel minder voor. Ook zakt de snelheid terug naar 1,2 MB/s, terwijl ik 1,5 MB/s kan halen met mijn ADSL verbinding.
Vanavond ga ik als test even diezelfde release via LU proberen binnen te halen, zal het verschil even posten hier.
Ik kwam het ook tegen en baalde wel. Had iets nodig van een jaar geleden. Mispoes dus.Binnetie schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:55:
Ik zie het nu ook op de site van Hitnews. Van 590 naar 352... Dat is een behoorlijke vermindering ineens! Ben benieuwd wat hun reden hiervoor is. Eerst dat gedonder met de snelheid eerste helft dit jaar en nu ineens een lagere retentie.
En geen opgave van reden.
Staat nu zelfs maar op 350, het wordt minder in plaats van meer.
O nee, dat is bij .com
Op .eu is het 352
[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 08-11-2011 09:26 ]
Dan moet je vanavond ook nog een keer de release van Sunny oppikken. Anders is de test niet eerlijk. LU heeft immers een dag langer de tijd gehad om alle delen op te pikken. Servers hebben als het goed is wel allemaal hetzelfde, maar daar kan best een tijd tussen zitten. En dan maakt het ook nog uit waar en hoe het is geupload. Stel dat de uploader bij LU zit en LU is gammel, dan heeft LU het misschien wel opgepikt, maar het niet doorgegeven aan Sunny. Dan vind je op Sunny wel minder terug, maar de 'schuld' ligt bij LU. Dan staat het waarschijnlijk ook niet op EWEKA en Astra.jmk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:50:
Je kan pas vergelijken als je van een stuk of 4-5 verschillende newsservers een aantal dingen oppikt. En dat mogen dus geen resellers zijn.
Mijn ervaring is juist anders, gisteren een post van srt (11,5Gb) van die dag compleet binnengehaald met een strakke 1,7MB/s (dit is ook mijn max. snelheid). Geldt ook voor een andere post (2Gb) van die dag.jmk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:50:
Met Sunny heb ik toch gemengde gevoelens. Zeer nieuwe releases worden toch niet 100% goed binnengehaald en moeten gerepareerd worden. Dat kwam met LU toch veel minder voor. Ook zakt de snelheid terug naar 1,2 MB/s, terwijl ik 1,5 MB/s kan halen met mijn ADSL verbinding.
Gebruik je wel alle lijntjes? Wat incompleetheid betreft kan het ook zijn dat de poster misschien net een hickup heeft gehad tijdens uploaden?
Ik heb ze gemailt met de vraag waarom de retentie ineens gekrompen is in plaats van gegroet. Nu zag ik alleen dat ik dit aan de .com adres gestuurd heb... hopelijk kunnen ze daar ook Nederlands.maartend schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:24:
[...]
Ik kwam het ook tegen en baalde wel. Had iets nodig van een jaar geleden. Mispoes dus.
En geen opgave van reden.
Staat nu zelfs maar op 350, het wordt minder in plaats van meer.
O nee, dat is bij .com
Op .eu is het 352
Juistyannickie111 schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:41:Maar die "nieuwe" aanbieding van UPC is echt een goede zeg![]()
6.99 voor supernews, daar heb je geen upc voor nodig, alleen deze link: http://nl.supernews.com/super-special/

Verwijderd
Als je inlogt kom je ook op het .com domein. De betalingsgegevens zijn nog steeds naar Groningen. Zou het een nieuw domein van hitnews zijn?Binnetie schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:49:
[...]
Ik heb ze gemailt met de vraag waarom de retentie ineens gekrompen is in plaats van gegroet. Nu zag ik alleen dat ik dit aan de .com adres gestuurd heb... hopelijk kunnen ze daar ook Nederlands.
Ook is de site al een hele tijd in het engels. Ik weet zeker dat ik hem in het verleden ook wel eens in het nederlands heb gehad.
Vanwaar duh smilie? Heb ik iets gemist?
Verwijderd
Het .com domein is ouder dan het .eu domein. Misschien gaan ze het nu in gebruik nemen? Je kan immers kiezen tussen € en $.Binnetie schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:22:
Ik weet niet. Volgens mij kan je ergens nagaan wanneer het domein is aangemaakt.
Ook is de site al een hele tijd in het engels. Ik weet zeker dat ik hem in het verleden ook wel eens in het nederlands heb gehad.
De site was eerst in het Nederlands ja, maar sinds de contactgegevens naar de usa verhuisd zijn niet meer. Het lijkt me wel dat het nog steeds van de zelfde eigenaar is, omdat bij de betalingsgegevens nog steeds Groningen staat. Nu weten we ook meteen waarom bij aanvragen er geen trail meer tussen staat, omdat je naar het .com domein geleid wordt.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 13:12 ]
Ook nu LU aardig wat duurder is geworden van 3,00 naar 4,50 euro? Wanneer mijn LU account afloopt vind ik Sunny wel het overwegen waard i.c.m de hoge retentie.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Beste ----,
Dit komt helaas door het onderhoud, we werken er hard aan om de rententie weer te verhogen.
Best regards,
Support Team
Kun je verder ook niets mee.
Ik denk dat Hitnews als ze zo doorgaan dat onderhoud niet meer uit hoeven te voeren....Binnetie schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:37:
Ze hadden in januari ook al onderhoud i.v.m. traag binnenkomen van posts ouder dan 120 dagen... dat onderhoud heeft geloof ik tot eind juni geduurd... Hopelijk is dit onderhoud snel uitgevoerd en toveren ze die 250+ dagen er zo weer even bij

Ik begrijp uw frustratie, maar vermoedelijk downloaden niet alle klanten elke dag posts van +300 dagen. Op die manier zijn vermoedelijk heel veel klanten niet geïmpacteerd en voelen zij geen reden om Hitnews buiten te gooien.yannickie111 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:51:
Ik denk dat Hitnews als ze zo doorgaan dat onderhoud niet meer uit hoeven te voeren....
Als ik kijk naar mezelf, het merendeel van wat ik download is minder dan 100 dagen oud.
(ik zit overigens bij XLNed)
Op dit forum mag je gewoon je zeggenCafe Del Mar schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:58:
[...]
Ik begrijp uw frustratie, maar vermoedelijk downloaden niet alle klanten elke dag posts van +300 dagen. Op die manier zijn vermoedelijk heel veel klanten niet geïmpacteerd en voelen zij geen reden om Hitnews buiten te gooien.
Als ik kijk naar mezelf, het merendeel van wat ik download is minder dan 100 dagen oud.
(ik zit overigens bij XLNed)
Ja snap ik, maar ineens je retentie halveren is vreemd, zonder communicatie, ineens een .com website in gebruik, waar een net iets andere retentie op staat...
Zeker bij gebruikers die al een tijdje bij hitnews zitten, met de lange storing van een tijdje geleden nog vers in het geheugen, zal ze dit toch echt veel klanten gaan kosten gok ik!
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar $film dus. De volgende keer wordt er direct een OW uitgedeeld.