Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 11:54
Chiel340 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:38:
[...]
Ik hoop dat jij hem binnenkort kunt & gaat kopen Danny... dan ben ik erg benieuwd naar jou bevindingen!
Tja.. zo afwijkend is een duits tobo ook niet, de Z en Y zijn gewisseld en je hebt aan de rechterkant wat extra toetsen. Maar ik ben aan t informeren naar de prijs/beschikbaarheid voor een vervangend keyboard voor de 1215 serie. De 1215B is nl gelijk aan de N en P (en T etc..).

En ik weet dat ik mss een beetje doordraaf over het hele "in Duitsland kost het zoveel" en "in Duitsland hebben ze dit en dat wel"... maar het kan er bij mij gewoon niet in dat een paar meter verderop alles zoveel makkelijker lijkt en hier de boel maar niet van de grond wil komen.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 21:59
Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:02:
[...]

Tja.. zo afwijkend is een duits tobo ook niet, de Z en Y zijn gewisseld en je hebt aan de rechterkant wat extra toetsen. Maar ik ben aan t informeren naar de prijs/beschikbaarheid voor een vervangend keyboard voor de 1215 serie. De 1215B is nl gelijk aan de N en P (en T etc..).

En ik weet dat ik mss een beetje doordraaf over het hele "in Duitsland kost het zoveel" en "in Duitsland hebben ze dit en dat wel"... maar het kan er bij mij gewoon niet in dat een paar meter verderop alles zoveel makkelijker lijkt en hier de boel maar niet van de grond wil komen.
Maar ik weet uit ervaring dat juist de z & y irritant zijn als ze zijn omgewisseld. Verder zit je nog met die rare "ringel $" dus doe mij maar een NL toetsenbord (standaard US dan).

Maar ik snap je helemaal, ik vindt het ook vreemd dat alle landen om ons heen de modellen al wel hebben en wij juist niet. Zal wel iets met de verkoop van de netbooks in het algemeen te maken hebben. Misschien vinden ze de markt hier te verzadigd?

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Chiel340 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:03:
[...]
Maar ik weet uit ervaring dat juist de z & y irritant zijn als ze zijn omgewisseld. Verder zit je nog met die rare "ringel $" dus doe mij maar een NL toetsenbord (standaard US dan).
Tja, da's waarom ik ook zo twijfel ivm dat toetsenbord. Nog even geduld hebben dus toch maar...
Ik hoop (uitgaande van de info die ik van Asus ontving) dat het model eind deze maand komt.
Maar ik snap je helemaal, ik vindt het ook vreemd dat alle landen om ons heen de modellen al wel hebben en wij juist niet. Zal wel iets met de verkoop van de netbooks in het algemeen te maken hebben. Misschien vinden ze de markt hier te verzadigd?
Ik las volgens mij in dit topic dat wij in NL nogal van de grotere maten zijn voor wat betreft laptops...
Netbooks zijn een beetje een niche markt hier.... Laten we hopen dat dat snel verandert :)

Hoe bevalt je de DM1 trouwens qua performance? Kun je er fatsoenlijk mee werken in office, is multi-tasken goed te doen etc...? Ik vind het nl nog steeds lastig in te schatten hoe ik zo'n fusion moet inschalen tov bijvoorbeeld mijn inmiddels wat verouderde desktop met C2D E6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:13:
Hoe bevalt je de DM1 trouwens qua performance? Kun je er fatsoenlijk mee werken in office, is multi-tasken goed te doen etc...? Ik vind het nl nog steeds lastig in te schatten hoe ik zo'n fusion moet inschalen tov bijvoorbeeld mijn inmiddels wat verouderde desktop met C2D E6300.
Ik vind het vergelijkbaar met de AMD x2 5200+ met 2gb ram van mijn vriendin..

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
foppe-jan schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:41:
[...]
Ik vind het vergelijkbaar met de AMD x2 5200+ met 2gb ram van mijn vriendin..
Ok, dankje. Die ligt in lijn met mijn E6300. Heb wel 4GB ram.
Dus eigenlijk koop je met zo'n fusion de performance van 5 jaar geleden ;)
(aangezien ik niet meer gewend ben, zal t wel meevallen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:13:
[...]
Ik las volgens mij in dit topic dat wij in NL nogal van de grotere maten zijn voor wat betreft laptops...
Netbooks zijn een beetje een niche markt hier.... Laten we hopen dat dat snel verandert :)

Appart, den ben ik toch een uitzondering daarop en de mensen die ik ken die wat vragen stellen voor ze een laptop kopen ook. Maar misschien heb ik die beïnvloed dat kan ook. Ik heb nu een 13,4" en dat vind ik al vrij groot (niet te groot!)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Marzman schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:07:
[...]
Appart, den ben ik toch een uitzondering daarop en de mensen die ik ken die wat vragen stellen voor ze een laptop kopen ook. Maar misschien heb ik die beïnvloed dat kan ook. Ik heb nu een 13,4" en dat vind ik al vrij groot (niet te groot!)
Dit was t artikel :) Europeanen willen grote laptops

Maar idd, een laptop moet compact zijn, dat ben ik met je eens.
Het overgrote deel van de bevolking echter gebruikt een laptop als desktopvervanger en wil niet inboeten op het "gemak" van een groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan natuurlijk gewoon een monitor op je bureau laten staan. Deed ik ook toen ik nog een 9"-netbook gebruikte maar nu sluit ik hem niet eens meer aan. Het is groot zat zo :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Danny the dog,

Ik vindt de performance eigenlijk gewoon heerlijk. Het systeem loopt in mijn ogen net zo soepel als mijn normale setup (zie sig). Ik kan er alles qua office, muziek (Itunes) en oudere spellen mee spelen. Itunes speelt vrolijk op de achtergrond terwijl ik office open heb staan en daarbij nog wat tabbladen van Firefox.

Dus hij schaalt i.m.o. ontzettend goed. CPU wordt nooit tot 100% belast (heb er nu wel 4 GB aan ram ingestopt)

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Chiel340 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:12:
@ Danny the dog,

Ik vindt de performance eigenlijk gewoon heerlijk. Het systeem loopt in mijn ogen net zo soepel als mijn normale setup (zie sig). Ik kan er alles qua office, muziek (Itunes) en oudere spellen mee spelen. Itunes speelt vrolijk op de achtergrond terwijl ik office open heb staan en daarbij nog wat tabbladen van Firefox.

Dus hij schaalt i.m.o. ontzettend goed. CPU wordt nooit tot 100% belast (heb er nu wel 4 GB aan ram ingestopt)
Da's erg mooi om te horen! :)
Hoe speelt hij 1080p film af, x264/mkv? (of heb je dat nog niet geprobeerd?)
Is nl. wel zo leuk op vakantie of bij de evt. (zakelijke) hotelovernachting...

[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 03-05-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit nu ook te denken aan een DM1, vooral vanwege de goede speaker/s die er op zit/ten.
Alleen lees ik toch op veel sites dat de fan toch wel een issue is bij de DM1 en ik ben daar toch wel
erg gevoelig voor, dus twijfel ik.

Is het mogelijk om zelf koelpasta aan te brengen op de DM1? Dan zou ik daar nog mee kunnen gaan spelen.
Verder gooi ik er een SSD in, dat scheelt ook wel weer een paar graden. Jammer dat er nog geen undervolting bestaat voor dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Undervolting zou mooi zijn ja.

Volgens Notebookcheck is de Sony trouwens stiller. Maar de speakers in de Sony zijn weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Bitbron schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:04:
Ik zit nu ook te denken aan een DM1, vooral vanwege de goede speaker/s die er op zit/ten.
Alleen lees ik toch op veel sites dat de fan toch wel een issue is bij de DM1 en ik ben daar toch wel
erg gevoelig voor, dus twijfel ik.
Zeggen ze daar ook iets over of ze die fanspeed software hebben draaien?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:46:
[...]

Hey Danny, ik zal overmorgen nog eens even de 1080p Earth met die vogels proberen, want ik heb nog geen full-hd films geprobeerd. Dus dat hoor je nog.

@ Bitbron, de fan valt als je CoolSense van HP gebruikt echt wel mee, je hoort hem alleen als je gaat gamen of heel veel tegelijk doet en dan nog valt het reuze mee. Als je alleen een beetje surft en muziek luistert heb je er geen last van.

De speakers van de DM1 zijn gewoon beter dan de standaard netbook speakers (zowel met muziek als met gamen), maar een extra geluidsetje van Logitech of wat dan ook is nog altijd mooier.

[ Voor 11% gewijzigd door Chiel340 op 04-05-2011 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden. Misschien kan ik jullie nog gelukkig maken door te vermelden dat de Coolsense Technology software blijkbaar ingebakken zit in de "HP Support Assistant" software, die je wel bij HP kan downloaden :)

Download

(Met dank aan Notebookreview)

Nu maar eens kijken of het iemand lukt om alleen die coolsense software (thermal assistent) eruit te slopen :)

[ Voor 97% gewijzigd door bitpixl op 04-05-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 11:13
Weet iemand inmiddels het verschil tussen de beide HP-DM1-3125 (SD / ED) model(len)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:46:
[...]

@ Danny the dog, ik heb even wat trailers in 1080p gedownload, deze draaien met Media Player Classic erg goed. CPU load schommelt tussen de 23 ~ 33%. Dus dat is keurig.

Prima platform om (op vakantie, op zakenreis, in hotels) een film op te kijken!
Terence schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:50:
Weet iemand inmiddels het verschil tussen de beide HP-DM1-3125 (SD / ED) model(len)?
Nog steeds geen idee, ik heb mijn foto's van de HP DM1-3125SD online staan (hoe de netbook er van binnen uit ziet). Maar van het andere model nog niks gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door Chiel340 op 04-05-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Chiel340 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:24:
[...]
@ Danny the dog, ik heb even wat trailers in 1080p gedownload, deze draaien met Media Player Classic erg goed. CPU load schommelt tussen de 23 ~ 33%. Dus dat is keurig.

Prima platform om (op vakantie, op zakenreis, in hotels) een film op te kijken!
Da's goed om te weten!
Krachtig zat dus! En erg fijn ook om in een verloren moment (of hotelkamer ;)) de tijd wat te doden.
Dankjewel voor t proberen in ieder geval!
[...]
Nog steeds geen idee, ik heb mijn foto's van de HP DM1-3125SD online staan (hoe de netbook er van binnen uit ziet). Maar van het andere model nog niks gehoord.
Het verschil tussen de ED en SD is duidelijk, namelijk € 10,- :+
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125sd
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wehkamp rekent 10 euro verzendkosten, Coolblue niets. Beide zijn dus 399,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-07 00:33
Zijn er nog andere mensen die problemen hebben om de OEM sleutel die wordt geleverd bij de HP?
Ik krijg hiermee een windows home premium 64bit versie niet geactiveerd.

Er zit geen sticker op de laptop dus heb ik de sleutel opgehaald. echter is dit de standaard oem sleutel van hp. Die dus niet werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 09:10
Je moet er onderkant er af nemen om de sticker te zien, het deksel zit er op geklikt.
Gewoon optillen en trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
duh...thnx inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mocht de code niet werken dan moet je even bellen met de Microsoft activatie lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
de code werkt en heb er direct even 2gb bij gezet.
vanmiddag even de sony terug brengen naar dynabyte.

ik vind de hp toch degelijker aanvoelen. ( het scherm volledig openklappen is ook handig )
het toetsenbord vind ik fijner en de accu gaat langer mee.

tevens is hij 65 euro goedkoper (359,10 vs 425)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Voor diegenen die hem hebben, storen jullie je aan de fan noise?
De HP DM1 bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Roy.S schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:53:
de code werkt en heb er direct even 2gb bij gezet.
vanmiddag even de sony terug brengen naar dynabyte.

ik vind de hp toch degelijker aanvoelen. ( het scherm volledig openklappen is ook handig )
het toetsenbord vind ik fijner en de accu gaat langer mee.
Volgens Notebookcheck is de Sony stiller. Eens?

PS. misschien kun je nog een andere tweaker gelukkig maken met de Sony. Dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Bitbron schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:57:
Voor diegenen die hem hebben, storen jullie je aan de fan noise?
De HP DM1 bedoel ik dan.
Nee, daar stoor ik me niet aan; de enige keer dat het storend was, was toen de HDD kapot was en hij niet meer op kon starten.. Het bios heeft schijnbaar geen ingebouwde temperatuurcontrole+aansturing. Maar goed, sommige mensen storen zich al aan het tikken van een klok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
de hp maakt inderdaad meer lawaai dan de sony. ( niet overdreven storend.
coolsense helpt ,maar de sony is gewoon heel erg stil.

als iemand nog interesse heeft in de sony mag hij hem best overnemen, maar ivm mijn werk kan ik hem alleen vandaag en morgen nog terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 17:52
Wat te doen? Wachten op de Asus 1215b of gewoon de DM1 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zou ook leuk zijn als MM of Dixons met zo'n BTW actie komt. Dan kun je de HP voor zo'n 350 halen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Roy.S schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:28:
Zijn er nog andere mensen die problemen hebben om de OEM sleutel die wordt geleverd bij de HP?
Ik krijg hiermee een windows home premium 64bit versie niet geactiveerd.

Er zit geen sticker op de laptop dus heb ik de sleutel opgehaald. echter is dit de standaard oem sleutel van hp. Die dus niet werkt :S
Dus de 64bit werkt iig gewoon? Is dit een speciale OEM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Ik heb zojuist de 64 bit versie geinstalleerd. Moest wel de key activeren via de telefoon, maar dat was geen probleem.

En draait als een trein, ben nu tenminste alle HP "zooi" kwijt, maar CoolSense staat er dan wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Chillum schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:10:
Wat te doen? Wachten op de Asus 1215b of gewoon de DM1 kopen?
Same problem here.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Keuzes keuzes. Die moet iedereen toch echt voor zich zelf maken.

Ik heb altijd als eerste keuze de Asus 1215b gehad, maar vanwege de levertijd etc, is het toch de HP DM1 geworden. Ik heb hier absoluut geen spijt van.

Het is gewoon waar je gevoel bij ligt, spreekt de HP je aan, dan koop je die. Wacht je liever op de Asus? Dan blijf je nog gewoon wachten tot hij uit komt. Het zijn allebei goede laptops met voor en tegens. Maar qua hardware zijn ze identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja.. idd... keuzes, keuzes....
Ik kon t wachten ook niet meer aan en ben uiteindelijk (zonet :P) gezwicht voor een 13,3" Dell Vostro 3350 met i5-2410, 4GB / 320GB HDD (7200rpm), 80Wh accu en 512MB dedicated beeldkaart.

Je moet wat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Momenteel ben ik enorm verlekkerd op de HP DM1, en ben aan het wachten tot die in stock is bij coolblue. Aangezien mijn laptop al 5 à 6 jaar oud is, ga ik er enorm op vooruit op elk gebied qua prestaties en capaciteit.

Het leuke aan het model in belgië is ook dat er voor dezelfde prijs een 500GB hdd en 3GB ram in zit. En nu maar hopen dat ze hem dra in stock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
DevilsProphet schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:28:
Momenteel ben ik enorm verlekkerd op de HP DM1, en ben aan het wachten tot die in stock is bij coolblue. Aangezien mijn laptop al 5 à 6 jaar oud is, ga ik er enorm op vooruit op elk gebied qua prestaties en capaciteit.

Het leuke aan het model in belgië is ook dat er voor dezelfde prijs een 500GB hdd en 3GB ram in zit. En nu maar hopen dat ze hem dra in stock hebben.
Je bent Belg?
Dan kun je hem toch ook gewoon halen bij Van den Borre met deze specs voor € 399,-?

(sorry, zie net de "levering na 14d of meer"... Ging volledig af op het "afhalen is mogelijk" stukje, weet niet of dat ook geldt voor winkelvoorraden)

[ Voor 9% gewijzigd door Danny the dog op 06-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ja dat klopt, maar ik denk dat laptopshop een betere service na verkoop levert, alhoewel ik geen bewijzen heb voor mijn achterdocht jegens vandenborre.

edit: ze hebben dezelfde voor dezelfde prijs ook bij de fnac, en als je daar lid bent gaat er automatisch 5% van de prijs af in de vorm van krediet op een kaart die je als korting voor de volgende aankoop kan gebruiken, dat is dus een reële prijs van €380. Ideaal! link Maar of ze in stock zijn bij de fnac, dat is nog maar de vraag.

Is het eigenlijk done of not done om in dit topic te spreken over de levertijden, stock en winkels waarin bepaalde modellen verkocht worden?

[ Voor 67% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-05-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:21

murphsy

Product Monkey

Danny the dog schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Da's goed om te weten!
Krachtig zat dus! En erg fijn ook om in een verloren moment (of hotelkamer ;)) de tijd wat te doden.
Dankjewel voor t proberen in ieder geval!

[...]

Het verschil tussen de ED en SD is duidelijk, namelijk € 10,- :+
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125sd
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed
Ik weet het verschil: de laptops zijn precies gelijk. ED staat voor airshipment, dus naar nederland via vliegtuig. SD voor sea delivery, dus per boot. De laptop zelf is 100% gelijk. (sd is wel uit voorraad leverbaar in NL, sd momenteel volgens mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Danny the dog schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:56:
Tja.. idd... keuzes, keuzes....
Ik kon t wachten ook niet meer aan en ben uiteindelijk (zonet :P) gezwicht voor een 13,3" Dell Vostro 3350 met i5-2410, 4GB / 320GB HDD (7200rpm), 80Wh accu en 512MB dedicated beeldkaart.

Je moet wat he ;)
@ Danny, ik ben heel benieuwd naar jou ervaring met deze Dell, ga je er ook een recensie over schrijven?

Verder, waarom is je keuze toch op een Dell gevallen met I5 i.p.v. de Fusion based netbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Chiel340 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:04:
[...]
@ Danny, ik ben heel benieuwd naar jou ervaring met deze Dell, ga je er ook een recensie over schrijven?

Verder, waarom is je keuze toch op een Dell gevallen met I5 i.p.v. de Fusion based netbooks?
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar mn Dell :)
Zal kijken dat ik er terzijnertijd een review van maak. Eerst nog 2 weken wachten tot hij er is...

Waarom ik uiteindelijk toch gekozen heb voor een Dell 13,3" in plaats van een Fusion netbook is een heel verhaal....

Mijn uitgangspunten voor een laptop/netbook waren simpel: hij moet niet te groot zijn, toch goed bruikbaar, goed te gebruiken op accu en redelijke performance bieden.
Zo kwam ik bij de 12-13" grootte. Een netbook heeft minder power, met als gevolg een langere accu gebruiksduur. Toen las ik van de Fusion netbooks en begon het wachten... Ik wou persé Asus.. heb toen nog gedacht aan de Sony, maar vond die duur in verhouding tot wat je krijgt.

Stiekem ben ik toen gaan kijken naar wat meer power, dus i3's enzo. Dan kom je al gauw bij de 13-ers uit.

Uiteindelijk kwam ik dus weer in het thin&light topic en zo in het Dell waardebonnen topic.

Zo eens op de site van Dell gaan fietsen, vergelijken met concurrenten in de pricewatch. Kom je al gauw bij de Vostro 3350 uit, maar de kortingsbon geld pas vanaf € 599,- excl. BTW... Dus.. een i5 erin, Radeon HD 6470 en 8-cell accu en voila, daar was ie dan! :)

Uiteindelijk vond ik voor ca. € 400,- (Fusion) de prijs/prestatie verhouding bij de Dell (met geselecteerde opties en actiekorting van ca. € 300,-) voor een meerprijs van ca. € 200,- doorslaggevend.

En ja... ik weet t.. mijn insteek was ooit een compacte laptop die niet constant aan de lader hoeft voor op de bank van max. € 350 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Danny weet jij of die 8 cell batterij uitsteekt aan de onderkant of achterkant van de vostro 3350?
Ook ik heb niet veel zin om nog langer op de asus 1215b te wachten en ga mogelijk ook vandaag of morgen nog voor de dell (morgen laatste dag 100,- korting). Ik wil echter geen laptop met een accu die lelijk uitsteekt aan de onderkant of achterkant.

Kies niet voor de DM1 omdat ik die gewoon lelijk vind qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Vincent, wat ik kan afleiden uit het document (kies voor downloaden, is een gezipte pdf) met uitgebreide specs is de 8-cell accu dikker en ca 200 gram zwaarder.

Dikte 4 cell: 19,10mm
Dikte 8 cell: 42,36mm

Hij is dus niet langer of breder, dus zal niet naar achteren uitsteken.
Als je kiest voor de aparte beeldkaart, kan de 4 cell niet meer gekozen worden.

Let wel op, de kortingscode (-€100,- ex btw) loopt maar tot(en met??) morgen.
Ik heb de middelste gekozen btw, die is voordeliger qua opties icm i5/4GB / Radeon HD6470 / 8-cell dan het aankleden van de goedkoopste basisversie.

Als je trouwens echt een platte laptop wilt, kun je ook kiezen voor de V130 met bijv. de i3/i5 (1st gen). Let wel op dat de accu minder krachtig is en ín de laptop is ingebouwd

[ Voor 15% gewijzigd door Danny the dog op 06-05-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heren, berichten over (lompe :P) 13" notebooks graag niet in dit topic. Dit topic is voor netbooks.

Mensen die de Acer 522 willen halen kunnen dat het beste snel doen. Alle webshops hebben de prijs verhoogd naar >340, alleen Redcoon heeft 'm voor 299.
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK

Goede review:
productreview: Acer Aspire One 522-C5DKK review door dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Philflow schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:02:
Heren, berichten over (lompe :P) 13" notebooks graag niet in dit topic. Dit topic is voor netbooks.

Mensen die de Acer 522 willen halen kunnen dat het beste snel doen. Alle webshops hebben de prijs verhoogd naar >340, alleen Redcoon heeft 'm voor 299.
pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK

Goede review:
productreview: Acer Aspire One 522-C5DKK review door dion_b
Wanneer is iets geen netbook meer dan? Ik heb zelf een 13,4" laptop/netbook (zonder dvd-drive). 12" is een netbook, 13" is een laptop? Ik weet het niet, ik noem het zelf wel een laptop, maar hiervoor had ik een 9" Acer Aspire One en dat noemde ik ook een laptop en ik zocht een opvolger in de 12" range, maar dat is 13,4" geworden omdat die zo goedkoop was en een stuk sneller dan de atoms.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

In feite zijn netbooks (volgens intel) strikt gezien atom based 10" misbaksels van minder dan €400. De HP DM1 en de Acer Timeline 1810t(z) zijn infeite ultra portables, want ze hebben een hogere resolutie dan de meeste netbooks, en andere specificaties zoals cpu, gpu, ram, hdd zijn ook allemaal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Marzman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:32:
[...]
Wanneer is iets geen netbook meer dan?
Soms zijn de grenzen vaag maar de Dell Vostro 3350 is in ieder geval geen netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow heeft gelijk.. Dit is een netbook topic. De Vostro staat dan ook ter discussie in dit topic.

Ontopic: De Asus 1215B is nu ook niet meer leverbaar in Duitsland.
Het lijkt wel weer zo'n zelfde feestje als met de DM1 te worden een paar weken terug: wel beschikbaar, niet beschikbaar, wel bes... je snapt wat ik wil zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:08

Jag

Heb inmiddels ook de dm1 gekocht. Relaxed ding, bevalt goed. Snel genoeg, resolutie zeer ok, ziet er mooi uit en lekker handzaam. Ook de accu houdt het idd echt goed lang uit. High def afspelen gaat prima met dxva met media player classic. Alleen de touchpad heb ik continu ruzie mee. Hij gaat in-uitzoomen op de meest gekke momenten en scrollen lukt bijna nooit als ik het wil. Hebben jullie daar ook last van of ligt het aan mij / instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Dat zoomen heb ik geen last van, scrollen doet die wel, maar gaat vaak te snel.

Maar al die dingen kan je aan/uitzetten bij de instellingen van de driver he :)

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 22:54
Ik heb dit weekend eindelijk ook de dm1 binnen (zie mijn Wehkamp-avontuur een tijdje terug). Ik ben er vandaag mee bezig geweest om het werkend te krijgen zoals ik het wil hebben. Dat was nog een heel gedoe!

Het apparaat zelf vind ik erg prettig werken. Wat leuk dat design waarbij de batterij zo mooi is wegewerkt onder het scherm! Het toetsenbord is wel even wennen - ik had nog nooit van zulke knopjes op een laptop gehad. Chiclet heet dat, of zoiets. Ik heb de neiging om heel snel te typen omdat je ze zo weinig indrukt en dan sla ik snel letters over. Maar dat is wennen. De indeling is fijn, dat wel. Handig dat alle indicatielampjes in de knopjes zitten. Ik heb wel de funtietoetsen weer als standaard staan; ik gebruik toch iets te vaak F2 (naam wijzigen) en F5 (vernieuwen) en af en toe F3 en F4. Jammer dat je die niet kunt uitzonderen...

Touchpad is inderdaad ook iets lastigs, maar na een dag ermee werken is het heel prettig - heb geen muis meer nodig! Wel heb ik dat programmaatje Two Finger Scroll geïnstalleerd, Daarmee kun je wat gemakkelijker scrollen en ook heb ik daarmee ingesteld:
twee vinger tap => rechtsklikken
drie vinger tap => middelklkkken
Inzoomen heb ik uitgeschakeld. Ik heb ook het standaard nieuwere stuurprogramma van de Synaptics website eropgezet, maar dan werkt de helft van de functies niet meer, dus helaas zitten we voor de touchpad vast aan de stuurprogramma's van HP.

Ik heb eens bekeken wat er vanaf de fabriek allemaal is geïnstalleerd: heel veel en het doet allemaal dingen de je niet wilt, zoals aangepaste energieverbruiksprofielen en automatische driverupdates voor HP drivers. Eigenlijk heb je alleen HP Cool Sense nodig oftewel Thermal Assistant, voor het inchakelen van stille modus. Alleen dat is onderdeel van een enorm pakket genaamd HP Support Assistant - en kun je niet apart gebruiken. Gelukkig heeft iemand hier http://www.silentpcreview....php?f=25&t=61988&start=0 gevonden hoe je de 'Quiet' instelling kunt inschakelen zonder Cool Sense. Je dient daarvoor een programmaatje te downloaden dat RW heet en een paar bits te veranderen. Werkt erg handig en voor zover ik kan zien blijft het behouden na opnieuw opstarten, dus het hoeft eigenlijk maar één keer, maar zo kun je 't tenminste ook controleren. Undervolten is ook mogelijk daarmee, dus wordt vervolgd.

Met deze aanpassingen heb ik voor de schone installatie (64 bit Windows 7) alleen de stuurprogramma's van HP nodig gehad voor WiFi en touchpad. Wil je de activatie van Windows behouden, gebruik dan niet de sleutel binnenin de laptop, maar gebruik een programmaatje om de OEM sleutel te vinden, welke naar ik meen voor iedereen gelijk is met deze laptop. Activeren kan dan met het installeren van je certificaat en het 'tokens' bestandje (staan genoeg handleidingen op internet waar je die kunt vinden). Ik heb ook de BIOS ge-update naar versie 5.

Verder niks meer hoeven te doen om 'm in gebruik te nemen. Opmerkelijk dat het een heel weekend kost voor je laptop naar wens is, alleen maar omdat de fabrikant er zoveel onzin op zet.

Een heel verhaal; hopelijk nuttig voor andere bezitters. Een soort mini review bij dezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

TimoDimo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:15:
Ik heb wel de funtietoetsen weer als standaard staan; ik gebruik toch iets te vaak F2 (naam wijzigen) en F5 (vernieuwen) en af en toe F3 en F4. Jammer dat je die niet kunt uitzonderen...
Dat kan wel: Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik ben ook op zoek naar 3 netbooks voor de zaak ergens rond de €300, maar ik neig eerlijk gezegd nogal naar Mycom vanwege hun standaard garantie van 3 jaar.
Heb in het verleden namelijk nogal slechte ervaringen gehad met mijn notebooks bijvoorbeeld met een jaar garantie en dat deze stuk ging na bijna 2 jaar. Er staat dan wel overal dat de verkooppunten toch verplicht zijn om een langere garantietermijn te hanteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Na vele telefoontjes en mailverkeer kreeg ik uiteindelijk als maximum aangeboden dat ze de helft van de reparatie van €400 zouden meebetalen….. Of ik moest het voor laten komen en daar had ik ook niet veel zin in.

Die actie van Mycom dat je standaard 3 jaar garantie krijgt, trekt me dus wel. Echter, de drie aanbevolen netbooks in dit topic hebben ze helaas niet exact in hun assortiment. Iemand een idee wat uit hun assortiment de Best buy zou zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

michealmcdermot schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:51:
Die actie van Mycom dat je standaard 3 jaar garantie krijgt, trekt me dus wel. Echter, de drie aanbevolen netbooks in dit topic hebben ze helaas niet exact in hun assortiment. Iemand een idee wat uit hun assortiment de Best buy zou zijn?
Samsung en Asus maken goede betrouwbare netbooks. Welk model voor jou het beste is ligt aan je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Philflow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:53:
[...]

Samsung en Asus maken goede betrouwbare netbooks. Welk model voor jou het beste is ligt aan je gebruik.
Dank je voor je reactie. Betrouwbaarheid is echter ondergeschikt m.i. omdat je daar toch 3 jaar garantie krijgt.

Netbook zal voornamelijk gebruikt worden om in te loggen op een werkserver, office en (video & powerpoint) presentaties te geven mbv een beamer.

Ik blijf toch een Nederlander en wil dus de beste netbook voor ongeveer €300 en ik vind dat zelf een beetje moeilijk in te schatten.

Toch bedankt.

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

michealmcdermot schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:02:
[...]
Betrouwbaarheid is echter ondergeschikt m.i. omdat je daar toch 3 jaar garantie krijgt.
M.a.w je vindt het niet erg als de netbook af en toe terug gestuurd moeten worden, je ze dan 4 weken kwijt bent en alle data eraf is? (worst case scenario).
michealmcdermot schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:02:
[...]
Ik blijf toch een Nederlander en wil dus de beste netbook voor ongeveer €300 en ik vind dat zelf een beetje moeilijk in te schatten.
Hier op Tweakers verwachten we wat meer eigen inspanning. Probeer eerst een selectie te maken van modellen die jou interessant lijken. Stel dan gerichte vragen over die modellen. Ik zou me beperken tot de Asus en Samsung modellen die Mycom voert.

Zie ook hier: *LET OP* - Wat moet ik kopen

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 09-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook op zoek naar 3 netbooks voor de zaak ergens rond de €300, maar ik neig eerlijk gezegd nogal naar Mycom vanwege hun standaard garantie van 3 jaar.
Heb in het verleden namelijk nogal slechte ervaringen gehad met mijn notebooks bijvoorbeeld met een jaar garantie en dat deze stuk ging na bijna 2 jaar. Er staat dan wel overal dat de verkooppunten toch verplicht zijn om een langere garantietermijn te hanteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Na vele telefoontjes en mailverkeer kreeg ik uiteindelijk als maximum aangeboden dat ze de helft van de reparatie van €400 zouden meebetalen….. Of ik moest het voor laten komen en daar had ik ook niet veel zin in.

Mike
Mijn netbook ging ook stuk na een jaar, maar het ding koste ook maar 200 euro en is wel intensief gebruikt. Hij stond eigenlijk altijd aan, behalve als ik sliep. Dan durf ik het risico wel te nemen, zeker voor een bedrijf lijkt me dat je er dan eerder eentje extra koopt dan dat je iemand zes weken zonder laat doen omdat hij opgestuurd is ter reparatie.

Ik heb nu een MSI X350, goede bang for buck, maar nu is hij is nu weer meer dan honderd euro duurder in de pricewatch (laatste keer dat ik keek). Ik twijfel ook een beetje of het nog een netbook te noemen is, zit er een beetje tussenin denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Laatst online: 15:20

Mike
Let wel op dat Mycom alleen 3 jaar garantie geeft op notebooks en niet op netbooks.

Dit heb ik van hun site af genomen:

Garantiebepalingen
MyCom geeft 3 jaar garantie op alle notebooks, ongeacht het merk of garantietermijn van de fabrikant. Op accu’s, batterijen, adapters en overige bijgeleverde accessoires is de standaard fabrieksgarantie van toepassing. Ook op netbooks geeft MyCom de standaard fabrieksgarantie van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dyna20 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:44:
[...]
Let wel op dat Mycom alleen 3 jaar garantie geeft op notebooks en niet op netbooks.
Dat wou ik ook net zeggen.... Maar: mooie "maas" in hun eigen systeem: De Sony YB staat bij MyCom te boek als notebook, wat betekent dat je daar wél 3 jaar garantie op krijgt :)

(alleen jammer van de prijs)
Echter, de drie aanbevolen netbooks in dit topic hebben ze helaas niet exact in hun assortiment. Iemand een idee wat uit hun assortiment de Best buy zou zijn?
Om bovenstaande reden dus... bij de notebooks kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Danny the dog op 09-05-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Dank je wel voor jullie reacties. Blij dat jullie beter lezen dan ikzelf....
Inderdaad dus ook maar gewoon de standaard garantie op netbooks en gaat het dus niet worden.
Kan ik toch gewoon de BBG adviezen volgen!

Nogmaals dank.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

michealmcdermot schreef op maandag 09 mei 2011 @ 15:27:
Kan ik toch gewoon de BBG adviezen volgen!
Niet echt. De BBG is met een ander doel geschreven dan jouw gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373662

http://www.netbooklive.com/asus-1015b-eee-pc-review-9302/
Dit is een hele mooie review over de asus 1015B met C50. Deze zou ik heel graag willen. Jammer genoeg staat nu alleen nog de C30 in de pricewatch. Heeft een van jullie enig idee hoe lang deze met C50 nog op zich laat wachten? En wat vinden jullie ervan? Of weten jullie een betere voor mij (studente die hem vnl wil gebruiken voor op vakantie/op reis/heel misschien voor spss) met 10,1" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 373662 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:43:
Heeft een van jullie enig idee hoe lang deze met C50 nog op zich laat wachten? En wat vinden jullie ervan? Of weten jullie een betere voor mij (studente die hem vnl wil gebruiken voor op vakantie/op reis/heel misschien voor spss) met 10,1" scherm?
De kracht van fusion zit met name in de GPU. Voor jouw toepassingen is een dual core Atom volgens mij interessanter dan de c-50. Zie ook hier:
http://www.notebookjourna...e-one-522-c5dkk-nkks-1379
http://www.notebookjourna...hiba-nb550d-105-nkrt-1301
In beide reviews wordt er geklaagd over de praktijk prestaties.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 09-05-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:46:
[...]

De kracht van fusion zit met name in de GPU. Voor jouw toepassingen is een dual core Atom volgens mij interessanter dan de c-50. Zie ook hier:
Oké wat goed, dat wist ik niet! Ik heb er echt nul verstand van, maar na even googlen kom ik dan bv. bij de Intel Atom N550, is dat een dual core? Waar zou ik goed kunnen vinden wat daaronder valt (sorry hoor, ben echt een leek :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 373662 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Oké wat goed, dat wist ik niet! Ik heb er echt nul verstand van, maar na even googlen kom ik dan bv. bij de Intel Atom N550, is dat een dual core? Waar zou ik goed kunnen vinden wat daaronder valt (sorry hoor, ben echt een leek :P)?
De Atom N550 is idd een dual core. Net als de D525 en de AMD E-350 (en C30, C50).
Je kunt het aanbod zien door de filters in de pricewatch (al gedaan) toe te passen.

Zou je wel adviseren min. 2GB RAM geheugen te kiezen. Maar je kunt prima een netbookje met standaard 1GB een kleine upgrade geven. Dat vergroot je beschikbaar aanbod wat :)

(Als je bijv. liefst een Asus wilt... is dit je zoekopdracht, de 1015PEM is de goedkoopste 10" met N550)

[ Voor 17% gewijzigd door Danny the dog op 10-05-2011 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 373662 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:21:
[...]
Kijk eens in de bestbuy guide op de eerste pagina. Daar staat er een met een intel dual core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 21:27

Pubbert

random gestoord

TimoDimo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:12:
Thund3r, volgens mij ben je de enige hier die de dm1-3125ed heeft. Zie je al verschil met de dm1-3125sd versie? Hoe verschilt de binnenkant met die van Chiel340? Wat voor geheugen, harde schijf, wifi kaartje, is er een tweede PCI express slot, etc.? gallery: Chiel340

Zou handig zijn om te weten! Die van mij is nog steeds niet op voorraad bij Wehkamp namelijk. Als hij ergens minder in blijkt te zijn, kan ik nog afbestellen en bij Laptopshop bestellen...
Ik zie geen verschil tussen de ED en SD.

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 10-05-2011 09:11 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er werd eerder bevestigd dat ED en SD hetzelfde zijn. ED staat voor geleverd via air, SD voor shipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 12:17

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben inmiddels "on the road" met de Acer 522 en ik moet zeggen - het valt mij absoluut niet tegen. Internet en email werken prima, pakt in elk hotel de WiFi zonder problemen op en video calls via Skype werken prima. De webcam is niet van schokkende kwaliteit maar meer dan genoeg voor contact met het thuisfront - en die gebruiken een iPhone om te skypen dus webcam kwaliteit is niet zo'n prioriteit.

Photoshop en Bridge werken ook prima - je moet Bridge even de tijd gunnen om alle images te lezen maar dan werkt het prima. Openen in ACR om scherpte te beoordelen gaat vlot en ook het openen van het RAW bestand in PS zelf gaat prima. Het scherm (1280x720) is niet bepaald correct qua kleur maar goed, dat kan je ook niet verwachten. (Bij een kennis hier enige fotos bekeken op zijn Dell 27" S-IPS ... bepaalde foto's hebben op de Acer een blauwe zweem over grasland/bomen terwijl die op de Dell monitor gewoon prima groen zijn.)

Al met al toch zeer geslaagd als super-deluxe-image tank! Alleen die track pad heb ik regelmatig ruzie mee ... tijdens het tiepen per ongeluk erover gaan met de palm van je hand (de muis van je duim eigenlijk) en je selecteert ineens een stuk text en weg is het! Maar dat heb ik ook met mijn 13" Toshiba laptop.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danny the dog schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 07:40:
[...]

De Atom N550 is idd een dual core. Net als de D525 en de AMD E-350 (en C30, C50).
Je kunt het aanbod zien door de filters in de pricewatch (al gedaan) toe te passen.

Zou je wel adviseren min. 2GB RAM geheugen te kiezen. Maar je kunt prima een netbookje met standaard 1GB een kleine upgrade geven. Dat vergroot je beschikbaar aanbod wat :)

(Als je bijv. liefst een Asus wilt... is dit je zoekopdracht, de 1015PEM is de goedkoopste 10" met N550)
Dank voor de goede tips!!
Ik heb wel eens gehoord dat je je RAM geheugen kan uitbreiden, maar kan een leek als ik dat ook zelf doen of moet dat door iemand gedaan worden, want ik heb altijd begrepen dat dat een soort van klein kaartje is wat je in je computer moet 'implanteren' ofzoiets.
Die Asus 1015PEM vind ik erg mooi, grote kans dat dat hem wordt. Ik zag ook de 1018 http://tweakers.net/price...18p-blk165s.html#tab:info . Die is wat nieuwer, maar ik kan verder eigenlijk niet veel verschillen ontdekken behalve dat de 1018 een stuk duurder is. Verder heb je ook nog een samsung http://tweakers.net/price...nc110-a02nl.html#tab:info, ook met ongeveer dezelfde specificaties.
Welke zouden jullie kiezen (dus voor foto's, mailen, wat spssen misschien, typen, misschien wat lichte games en verder normaal gebruik van een studente :P)?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 373662 op 10-05-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 373662 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:00:
[...]
Welke zouden jullie kiezen (dus voor foto's, mailen, wat spssen misschien, typen, misschien wat lichte games en verder normaal gebruik van een studente :P)?
Samsung of Asus maakt weinig uit. Jij vindt de witte Asus mooier dus neem die.

Als je naar een winkel als Mycom, Paradigit of Computerland gaat kunnen ze het extra geheugen er wel inzetten. Het is overigens erg makkelijk om het zelf te doen. Op Youtube zijn er vast filmpjes waar ze laten zien hoe het moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 10-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:20:
[...]

Samsung of Asus maakt weinig uit. Jij vindt de witte Asus mooier dus neem die.

Als je naar een winkel als Mycom, Paradigit of Computerland gaat kunnen ze het extra geheugen er wel inzetten. Het is overigens erg makkelijk om het zelf te doen. Op Youtube zijn er vast filmpjes waar ze laten zien hoe het moet.
Ook vergeleken met de Asus 1015PEMhttp://tweakers.net/price...pem-blk010s.html#tab:info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Da's dezelfde maar dan zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:42
Kan iemand mij vertellen of de HP Pavilion DM1-3125SD of DM1-3125ED standaard wordt geleverd met een sleeve/ case en of muis?

Of zitten er misschien nog andere accessoires in de verpakking?

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

VincentVega schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:04:
Kan iemand mij vertellen of de HP Pavilion DM1-3125SD of DM1-3125ED standaard wordt geleverd met een sleeve/ case en of muis?

Of zitten er misschien nog andere accessoires in de verpakking?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gwSfSIYliARUuPCMdwOx8dQB/full.jpg
productreview: HP Pavilion dm1-3125ed review door Chiel340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 373662 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Dank voor de goede tips!!
Ik heb wel eens gehoord dat je je RAM geheugen kan uitbreiden, maar kan een leek als ik dat ook zelf doen of moet dat door iemand gedaan worden, want ik heb altijd begrepen dat dat een soort van klein kaartje is wat je in je computer moet 'implanteren' ofzoiets.
Die Asus 1015PEM vind ik erg mooi, grote kans dat dat hem wordt. Ik zag ook de 1018 http://tweakers.net/price...18p-blk165s.html#tab:info . Die is wat nieuwer, maar ik kan verder eigenlijk niet veel verschillen ontdekken behalve dat de 1018 een stuk duurder is. Verder heb je ook nog een samsung http://tweakers.net/price...nc110-a02nl.html#tab:info, ook met ongeveer dezelfde specificaties.
Valt me net in dat je misschien liever geen netbook wilt waar Windows 7 Starter opzit.. De functionaliteit hiervan is nl echt vrij beperkt.. (zelfs de achtergrond wijzigen kan niet)
Hier een zoekopdracht waarin ook alle andere (niet Starter) Win 7 versies zijn geselecteerd.

Nadeel is dat je dan bij 11,6" / 12,1" uitkomt.. en natuurlijk wat duurder zit.
Voordeel is weer de wat hogere resolutie en betere "handelbaarheid". Vooral als je wilt gaan SPSS'en wat je aangeeft, is dat wel een pré.

Als je spelletjes wilt doen, ben je wel vrij beperkt met een Atom N550.
Je zult dan moeten uitwijken naar een Atom D525, een AMD C50 of liefst AMD E-350.

Sowieso kun je zien dat de netbooks zoals aangegeven beginnen bij € 360,- wat de stap naar bijvoorbeeld een HP DM1 wel erg klein maakt... Maar goed, die afweging (budget, eisen, wensen) zul je zelf moeten maken.

Geheugen bijplaatsen is trouwens zoals anderen al zeiden niet moeilijk. Ik zou het gewoon in de winkel laten doen als je het nog nooit gedaan hebt, zoiets mag ook wel gratis gebeuren ;)

Update: Zie dat de gelinkte Asus 1215P (met 12" / 2GB / Atom N550) vandaag ipv de eerdere € 360,- nog maar ca. € 330,- kost. Maakt de afstand tussen de Atom en Fusion (AMD) toch weer wat groter. Interessante prijs voor een interessante netbook voor jouw toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny the dog op 11-05-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danny the dog schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:57:
[...]

Valt me net in dat je misschien liever geen netbook wilt waar Windows 7 Starter opzit.. De functionaliteit hiervan is nl echt vrij beperkt.. (zelfs de achtergrond wijzigen kan niet)
Hier een zoekopdracht waarin ook alle andere (niet Starter) Win 7 versies zijn geselecteerd.

Nadeel is dat je dan bij 11,6" / 12,1" uitkomt.. en natuurlijk wat duurder zit.
Voordeel is weer de wat hogere resolutie en betere "handelbaarheid". Vooral als je wilt gaan SPSS'en wat je aangeeft, is dat wel een pré.

Als je spelletjes wilt doen, ben je wel vrij beperkt met een Atom N550.
Je zult dan moeten uitwijken naar een Atom D525, een AMD C50 of liefst AMD E-350.

Sowieso kun je zien dat de netbooks zoals aangegeven beginnen bij € 360,- wat de stap naar bijvoorbeeld een HP DM1 wel erg klein maakt... Maar goed, die afweging (budget, eisen, wensen) zul je zelf moeten maken.

Geheugen bijplaatsen is trouwens zoals anderen al zeiden niet moeilijk. Ik zou het gewoon in de winkel laten doen als je het nog nooit gedaan hebt, zoiets mag ook wel gratis gebeuren ;)

Update: Zie dat de gelinkte Asus 1215P (met 12" / 2GB / Atom N550) vandaag ipv de eerdere € 360,- nog maar ca. € 330,- kost. Maakt de afstand tussen de Atom en Fusion (AMD) toch weer wat groter. Interessante prijs voor een interessante netbook voor jouw toepassing.
Super bedankt Danny the dog! Een betere windows is handig, maar geen echte vereiste, omdat ik via surfspot gemakkelijk een upgrade kan kopen.
Ik vind de afweging tussen enerzijds beter maar groter en duurder en anderzijds minder goed maar kleiner en goedkoper wel lastig. Vooral de grootte vind ik lastig. Hij wordt toch aangeschaft zodat ik niet meer mijn 15,6" mooie Asus laptop constant mee hoeft te slepen en is ook voor mee op (een lange) reis. Vanmiddag ga ik naar de mediamarkt om even goed de groottes te kunnen bekijken en uit te proberen.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk het allerliefst een Asus 1015B met C-50 en 2GB ram zou willen, maar jammer genoeg is die nog niet op de markt en ik heb ook geen idee wanneer die moet komen (ik hoop stiekem heel hard juni, omdat de versie met C-30 dan ook schijnt uit te komen in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ben benieuwd wat je indruk is nadat je de verschillende formaten bij MediaMarkt gezien hebt.
Ik schrok er de eerste keer van dat een 12" toch best al volwassen aandoet qua formaat.

Ik wist het trouwens ook niet, maar de 1015B is gewoon te koop zeg..??
Zie linkje....
Is wel met C-30. Geheugen vervangen door een 2GB reepje en je bent klaar! :)

Update: Sorry... levertijd zo rond de 6-10 dagen.. hij is dus in aantocht. Je zou een van de webshops kunnen benaderen met de vraag wanneer ze hem verwachten.

En dan heb je nog de 1015PEM met Atom N550, die andere dual core ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Danny the dog op 13-05-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 373662 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:35:
[...]
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk het allerliefst een Asus 1015B met C-50
Waarom de C-50? Op de vorige pagina linkte ik naar 2 reviews waaruit blijkt dat de Atom een betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 13:47
Philflow schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:46:
[...]

Mijn duits is niet zo goed dus heb de artikels niet helemaal gelezen, maar als ik het goed zie zijn die modellen allebei alleen met de standaard 1 GB getest met windows 7 starter waarbij in ieder geval de 522 ook nog een flinke hap voor de gpu reserveert. Nogal wiedes dat dat niet goed loopt ja. Afgaand op de gebruikservaringen van Tazzman en Dion_b gaat het met meer geheugen toch al een stuk beter.

Tazzman, had jij nog specifiek een bepaalde 4GB module geselecteerd? Vind het wel typisch dat overal staat dat hij max 2 GB ondersteunt, maar wellicht komt dat dan door windows 7 starter (die ik er uiteraard ook meteen af zou bonjouren).

Verder probeer ik me te herinneren of ik mij eigenlijk ooit geërgerd heb aan een trage PC door de CPU (bij desktop werk, bij gamen is een ander verhaal), maar het lukt me niet. Wat ik me herinner ging altijd gepaard met HD thrashing, dus genoeg ram en een SSD in die 522 en het zou goed moeten zijn, dingen als grote archives uitpakken of parren ga ik toch niet op dat ding doen... Momenteel heb ik zelfs windows 7 op een pentium M 1.5 (geloof ik) met 1 GB ram lopen en dat gaat ook erg goed eigenlijk, veel beter dan ik verwachtte. Dat ding vind ik alleen wat te groot en zwaar ook al is het een 12" (portege M200, heeft wel een vrij grote body voor een 12" omdat het een tablet is), dus ben aan het denken of ik dat ding nog verkocht zou krijgen en in zou ruilen voor de 522. Zou erg handig zijn om gewoon in mijn tas bij me te hebben zodat ik in de dode uurtjes op het werk ook eventueel wat opdrachten kan doen (OU parttime studie), en als ik power nodig heb hebben we altijd de desktops thuis (als het echt moet dan eventueel zelfs via RDP op de netbook).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ finraziel, Elise zei dat ze de netbook nodig heeft voor Office gebruik. Volgens mij is de Asus met dual core Atom een betere keuze omdat deze sneller is voor office gebruik en langer mee gaat op de accu.

De AMD C-50 is interessant voor mensen die willen gamen of HD video willen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Dat zou kunnen, maar waar baseer je dat op? Want zoals gezegd, volgens mij komt de conclusie van die duitse reviews dat het ding slecht presteert voornamelijk door een zwaar tekort aan memory in de geteste configuraties.
dion_b geeft in zijn review aan dat nadat hij meer geheugen in het apparaatje gestopt had hij soepeler werkte dan de atom 230:
In vergelijking met de Atom 230 is de C-50 duidelijk soepeler, je hoeft minder vaak op CPU te wachten.
Nou is de 230 een single core natuurlijk, maar wat ik van reviews begrepen heb waren mensen nou niet echt onder de indruk van het verschil dat de atom N550 maakte. Zonder een duidelijke bron zou ik er dus niet zomaar vanuit gaan dat de C50 voor desktop werk minder goed presteert.
Het is jammer dat sites als anandtech nog geen C50 gereviewed hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

finraziel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:35:
Dat zou kunnen, maar waar baseer je dat op? Want zoals gezegd, volgens mij komt de conclusie van die duitse reviews dat het ding slecht presteert voornamelijk door een zwaar tekort aan memory in de geteste configuraties.
Diezelfde duitse review sites hebben reviews staan van Atom N550 netbooks ook met 1GB waarvan ze zeggen:
+ gute Anwendungsleistung

Bij de netbooks met AMD C-50 noemen ze als nadelen:
- Leistung im Office-Bereich
- gute Benchmarks - schlechte Praxisleistung

Nou heb ik niet de motivatie om te gaan verdiepen in de materie maar het lijkt er toch sterk op dat de Atom N550 een betere keus is voor office gebruik. Tenzij Notebookjournal de plank mis slaat maar daar ga ik niet van uit.

Je zou wel kunnen zeggen dat de C-50 snel genoeg is voor office mits je het geheugen uitbreid. En dan heb je wel het voordeel van de veel betere CPU.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 13-05-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Mja, ik ken de site verder niet, maar nadat ik me nog eens wat verder in hun review van de 522 verdiept heb (met hulp van google translate) krijg ik toch niet zo'n heel goede indruk van ze. Ze klagen over dat het maar 1 GB is en geven aan dat je het wel kunt upgraden (zij zeggen trouwens wel ook dat het naar 4GB kan maar dat alleen win 7 starter het beperkt tot 2 GB), maar dat proberen ze dan niet even? De temperatuurmetingen vind ik ook een beetje verdacht, het apparaat houdt het onder hun load test 5,5 uur vol, maar toch zou dat kleine apparaatje het voor mekaar krijgen om die 5,5 uur onacceptabel warm te worden?? Knappe accu...
Daarnaast heeft een atom netbook met 1 GB ram waarschijnlijk effectief een stuk meer geheugen tot zijn beschikking omdat (wederom afgaande op de review van dion_b) de 522 helaas 256 MB ram toewijst als videoram en dit niet lager ingesteld kan worden. Misschien dat dat het verschil verklaart, ik kan me best voorstellen dat office met 748MB ram op windows 7 gewoon continu aan het swappen is. Als je er echter 2 of 4 GB in stopt dan heb je daar geen last meer van.
Niet dat ik zeg dat Elise een 522 moet kopen, maar je doet je uitspraken op een openbaar forum waar andere mensen ze ook lezen. Ik denk gewoon niet dat het correct is de C50 af te doen als significant zwakker dan atom, dat geloof ik niet (anders zou ik het apparaat ook nooit overwegen).
Wat denken de mensen met een C50 van die reviews? Herkennen jullie er iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Notebookjournal test de laptop precies zoals die geleverd wordt. Daar valt wat voor te zeggen imo.

Notebookjournal en Notebookcheck behoren mi. tot de beste notebook review sites ter wereld.

Ook Notebookcheck heeft de Acer getest en komt tot soort gelijke conclusies over de C-50. Ze leggen ook uit waarom de applicatie performance van de Atom N550 beter is:
The Intel Atom N550 is at an performance advantage in this as well as other CPU benchmarks. Indications for this are, for example, the different architecture, the higher clock rate of 500 MHz and the support of Hyper Threading (HT) technology. This provides the N550 two additional, virtual computing cores. Comparable devices with an Intel CPU are the Acer Aspire One D255 and the new Samsung NC210 netbook. [...]
Current entry level netbooks with an Intel Atom N550 offer a throughout superior total result.
http://www.notebookcheck....-522-Netbook.50481.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het review http://www.netbooklive.com/asus-1015b-eee-pc-review-9302/ nog eens gelezen (heb ik eerder ook gepost) en hier staat in dat de C-50 toch wel vaak langzamer is dan de N550 bijvoorbeeld. Wel gek, eerder heb ik dat niet gezien (of het is ge-edit natuurlijk..) :/.
Sorry ik volg het hierboven niet helemaal, wat is een 522? Klinkt op zich wel interessant, behalve dat ik niet weet wat het is :P.
Ik was overigens wel van plan er films op te kijken. Dat hoeft niet perse full HD te zijn (leuk zou het wel zijn :P), maar het moet wel kunnen.
Ik heb vandaag even gekeken hoe groot het allemaal is en heb besloten dat ik sowieso geen 12.1" wil. Hoe leuk ook, hij komt te dicht bij mijn 15.6" en ik wil echt iets wat lekker klein is en in mijn normale tas kan en lekker licht is voor op reis zodat ik nog lekker veel gewicht over heb :P.
Ik heb nu tot nu toe nog mijn oog op de 1015PEM met N550 dus. Zou ik daar wel wat filmpjes op kunnen kijken denken jullie?
En denken jullie dat de 1015B met C30 die sowieso in juni uitkomt (7 juni heb ik ergens gevonden) veel slechter is? Moet haast wel toch als C50 al minder goed is.. :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De C-30 zou ik helemaal niet aan beginnen.

Met de Atom N550 kun je prima films kijken. 720p zal die ook net aan kunnen verwacht ik. Full HD 1080p zal niet vloeiend gaan.

De Atom 550 heeft dus een voordeel bij office applicaties en multi tasken. De AMD C-50 wint het met games en Full HD videos.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 13-05-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:09:
De C-30 zou ik helemaal niet aan beginnen.

Met de Atom N550 kun je prima films kijken. 720p zal die ook net aan kunnen verwacht ik. Full HD 1080p zal niet vloeiend gaan.

De Atom 550 heeft dus een voordeel bij office applicaties en multi tasken. De AMD C-50 wint het met games en Full HD videos.
Oké thanx, dat is fijn om te weten! Gamen doe ik toch niet zoveel, behalve simpele (vrouwen) spelletjes. Het betere werk laat ik aan de mannen over ;).
Ik ga maar eens kijken waar ik hem kan kopen, joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 12:17

tazzman

a real boardmonkey

Philflow schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:09:
De C-50 trekt ook prima applicaties zoals Photoshop overigens. (Bridge, RAW conversies en ander foto edit werk gaat prima op de 1Ghz C-50.).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Tja, het is niet dat ik het niet wil geloven, je brengt me wel aan het twijfelen met die reviews, maar ook die argumentatie van notebookcheck getuigt nou niet echt van expertise... "the different architecture"; de architectuur van brazos is juist beter, de ongeveer gelijk geklokte E350 maakt gehakt van atom. De vraag is hoeveel daarvan over blijft bij de lager geklokte C50 maar de architectuur van atom is absoluut geen voordeel. "the higher clock rate"; tja sorry, maar dat is de redenatie van de leek in de mediamarkt, iedereen weet dat kloksnelheid weinig zegt. En dan hyperthreading... het komt bij regulier (licht) werk maar weinig voor dat je echt meer dan 2 threads hebt die de cpu zwaar belasten en ik verwacht dat je meer hebt aan de out of order processing van brazos.
Ze zeggen hier wel iets over meer geheugen, maar ook hier bieden ze daar geen benchmark resultaten van, alleen een subjectieve mening. Zo te zien hebben ze echter geen verse windows 7 geïnstalleerd en als ik bv http://forum.notebookrevi...ance-acer-522-review.html lees dan wordt daar ook gesteld dat een versie win 7 installatie veel uit maakt:
AFTER Reformatting: There was quite a noticeable difference in responsiveness everything felt snappier. So keep this in mind when you are stuck with the Win 7 starter.
Ik moet de rest van dat topic nog lezen (zijn maar een goede 500 posts, ben ik zo doorheen joh... *kuch* ;)), eens kijken wat andere mensen er van vinden.

Als ik trouwens in anandtech bench de HP DM1Z en de HP mini 5103 (atom N550) tegenover elkaar zet dan zie je hoezeer de E350 de atom N550 aftroeft. Als je de scores van de DM1Z deelt door 1,6 dan zou je in principe ongeveer de scores van de C50 over moeten houden (kort door de bocht, weet ik) en dan kom je ongeveer gelijkwaardig uit met de 5103 in pcmark vantage en cinebench (multicore belasting lijkt atom een beetje voordeel te hebben, singlecore de C50). Alleen bij de encoding benchmark zou de C50 serieus verliezen (maar wie gaat er nou films recoden op een netbook). De 3dmark scores heb ik het verder niet over, dat brazos beter is voor games was bekend.
Ik hoop dat anandtech zelf nog een keer een C50 test en daarbij het geheugen upgrade en de prut standaard windows install vervangt, dat zou natuurlijk beter zijn dan proberen de prestaties te extrapoleren uit de E350 prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 20:30
N270 Cinebench Multi = 818
N450 CInebench Multi = 861
MV-40 CInebench Multi = 1149
C-50 Cinebench Multi = 1263
N550 Cinebench Multi = 1415
K125 Cinebench Multi = 1494
D525 Cinebench Multi = 1596
E-350 CInebench Multi = 2014
K325 Cinebench Multi = 2213
P6100 Cinebench Multi = 4319
Ci3 350m CInebench Multi = 5826

Dan zijn de verhouding van de te verkrijgen processors op het moment een beetje overzichtelijk.
Volgens http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

[ Voor 81% gewijzigd door Willie Billie op 14-05-2011 11:47 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Deze review van de acer aspire one 522 had ik zelf nog niet gezien:
http://techreport.com/articles.x/20415
Ze zijn vrij positief al benchmarken zij helaas ook met de standaard 1 GB en win 7 starter. Wel geven ze aan dat ze zelf liever meteen voor een model met de e350 zouden gaan. Dat zou ik zelf ook doen, ware het niet dat het formaat van de 522 mij enorm aanspreekt.
Ik denk dat je de 522 alleen moet overwegen als je het ding wil upgraden en makkelijk een volledige win 7 er op kan zetten, en je graag het kleinere formaat wil dan de HP DM1 modellen. Mij lijkt het echter nog steeds een heel erg cool apparaatje, vooral met 4GB ram en een SSD er in ben ik heel erg benieuwd naar de gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

finraziel schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:32:
"the higher clock rate"; tja sorry, maar dat is de redenatie van de leek in de mediamarkt, iedereen weet dat kloksnelheid weinig zegt.
Volgens mij begrijp je niet wat ze bedoelen. De hogere klok snelheid draagt bij aan het feit dat de Atom sneller is. Als je de kloksnelheid verlaagt wordt de Atom immers langzamer.

Maar eigenlijk is deze hele discussie onnodig, de cijfers spreken voor zich.

Overigens heb ik de Sony YB met E-350 (met 4GB) een weekje in bezit gehad. Ik vond hem qua prestaties niet geweldig. Een paar zwaardere webpages openen was genoeg om de CPU uit te maxen. Mijn HP DM3 met SU4100 voelt sneller aan (logisch ook). Ik heb de Sony daarna weer weg gedaan. Zelfde probleem zou ik waarschijnlijk ook met een Atom 550 hebben, hoewel ik die nooit geprobeerd heb.

[ Voor 66% gewijzigd door Philflow op 14-05-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ja, dat snap ik ook wel. Ik vind het alleen jammer dat er nog niet echt een review is (van een min of meer professionele site that is), waar ze ook proberen om het netbookje eens echt te pimpen met 4GB ram en een SSD en dan te testen hoe bruikbaar hij is.
Mijn probleem is dat ik mijn zinnen een beetje gezet heb op een zo klein mogelijk apparaat dat toch nog bruikbaar gaat zijn (en voor wat ik er mee zou willen doen zouden genoeg mensen me voor gek verklaren denk ik), maar als je kleiner dan 11,6" selecteert in de pricewatch dan blijft er niks anders over dan atoms en een enkele C-50. Mijn vriendin heeft de 12,1" asus 1215N, een prachtnetbook (ik vind het eigenlijk gewoon een laptop maar ok er zit een atom in), maar die vind ik toch al best wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 20:30
Je kan of voor die 522 gaan of voor deze pricewatch: Samsung NF310-A03NL
Verder is er niets noemenswaardig als je kleiner wilt dan 11,6 inch.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik was gistermiddag in de Mediamarkt en daar stond opeens de HP-DM1.
Nu type ik deze post vanaf de dm1. Ik heb lang zitten twijfelen over welke maat mijn volgende laptop/netbook moest worden, maar ik ben toch uiteindelijk voor deze gegaan en heb tot nu toe geen spijt. De resolutie is wat mij betreft precies goed. Ik heb er 2gb bij geprikt en er zit ook een ocz vertex II 128gb ssd in. Gistermiddag Windows 7 Pro 64 bit erop gezet.

Ik kan zelfs WoW erop spelen met native resolutie, alle settings op laag (uiteraard) en view distance op good, shadows op laagste stand, tegen de 30fps in het quest gebied van TB. In SW is het uiteraard allemaal wat trager. Het geluid is ook erg goed van deze Netbook. Een maat van mij heeft de Asus 1215N, maar deze klinkt stukken beter. Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan maken van de 2 naast elkaar.

Met de laatste BIOS update is ook de noisy fan issue gefixed.

Ik kom van een XXODD (sager/clevo) 15" met een 9800M GTS af, dus de stap is nogal groot zullen we maar zeggen. Ik ben benieuwd of ik er helemaal aaan kan gaan wennen.

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 15-05-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Mag ik vragen welke prijs je er bij de MM voor hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Natuurlijk, 399 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Nou nog ff 2 weken in de gaten houden of hij elders goedkoper aangeboden wordt :)
Laagste prijsgarantie ;)

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste