Dat is waar, de grootte van het scherm maakt ook best veel verschil als je laptop al zo zuinig is. Ik vind vooral minuten per Wh interessant, want dat geeft de echte zuinigheid aan. De relatieve accuduur van de Asus ul80jt is daarmee toch nog aanzienlijk lager. Het is een tijd geleden dat ik dat artikel las; ik weet niet waarom en hoeveel die Asus overgeklokt is... in ieder geval heeft hij wel Optimus, dus de extra videochip maakt niet uit.
Anoniem: 303530
Overclocken is niet slecht voor de batterijduur. Sterker nog, in sommige gevallen kan dat de batterijduur verlengen.
Als we dan de groote van het scherm halveren, van 15". naar 10" (plusminus) scheelt dat 0.5w, niet echt bijzonder.
Even een snelle berekening: mijn scherm gebruikt 1.5w op laagste (maar prima leesbare) helderheid. Tevens beweert de fabrikant van het pixel Qi display dat de aanstuuring van een scherm zonder backlit 0.5w is (de resolutie maakt volgens mij weinig uit).Philflow schreef op zondag 24 april 2011 @ 17:35:
Wacht even hoor... ten eerste als het 5 a 10% is geef je eigenlijk al aan dat de tabel ongeschikt is voor stroom verbruik vergelijking. De tabel zou er immers heel anders uit zien als sommige laptops in eens 10% meer of minder verbruiken.
Als we dan de groote van het scherm halveren, van 15". naar 10" (plusminus) scheelt dat 0.5w, niet echt bijzonder.
Als je het gaat doen op de laagste helderheid worden de verschillen natuurlijk kleiner. Realistischer is bij 100 cd/m of meer.
Voorbeeldje: Een Acer 1810tz met SU4100 gebruikt 15,60 watt in office gebruik. Een 5180tz met SU4100 gebruikt 18,60 watt in office gebruik. Da's dus 3 watt verschil tussen een 11.6" en een 15.4" inch met verder precies dezelfde technologie.
Cijfers: notebookjournal.de
Voorbeeldje: Een Acer 1810tz met SU4100 gebruikt 15,60 watt in office gebruik. Een 5180tz met SU4100 gebruikt 18,60 watt in office gebruik. Da's dus 3 watt verschil tussen een 11.6" en een 15.4" inch met verder precies dezelfde technologie.
Cijfers: notebookjournal.de
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 24-04-2011 18:18 ]
Precies dezelfde technologie betekent nog niet diezelfde hardware.
Er zijn zat laptops met identieke hardware maar toch zeer uiteenlopende accuduur.
En volgens mij is minimale helderheid op mijn scherm al snel 70 a 80 cd/m. Al heb ik daar geen bewijs voor.
Ik zal even wat datasheets doorkijken op informatie. Maar ik geloof niet dat het echt uit maakt.
edit:
11.6 inch: 2.9w
13.3 inch: 4.4w
15.6 inch: 5.4w
De 11.6 inch gebruikt een paneel met flink lagere color gamut, dus die vergeten we even. Dan is het verschil tussen de 15.6 en 13.3 (als we del heft van dat getal nemen, ma. birghtness is namelijk in beide gevallen hetzelfde: 200 typ. 180 min.) komen we uit op een verbruik van 2.2w voor het 13" paneel, en 2.7w voor het 15" paneel. Te verwaarlozen imo.
De absolute cijfers zullen wel niet kloppen, de verhouding wel. Voor zover ik weet zijn deze cijfers worst case, ik kom bijvoorbeeld niet eens in de buurt van hetgeen wat word opgegeven voor mij paneel (300cd/m, volgens het datasheet 8w..)
Er zijn zat laptops met identieke hardware maar toch zeer uiteenlopende accuduur.
En volgens mij is minimale helderheid op mijn scherm al snel 70 a 80 cd/m. Al heb ik daar geen bewijs voor.
Ik zal even wat datasheets doorkijken op informatie. Maar ik geloof niet dat het echt uit maakt.
edit:
11.6 inch: 2.9w
13.3 inch: 4.4w
15.6 inch: 5.4w
De 11.6 inch gebruikt een paneel met flink lagere color gamut, dus die vergeten we even. Dan is het verschil tussen de 15.6 en 13.3 (als we del heft van dat getal nemen, ma. birghtness is namelijk in beide gevallen hetzelfde: 200 typ. 180 min.) komen we uit op een verbruik van 2.2w voor het 13" paneel, en 2.7w voor het 15" paneel. Te verwaarlozen imo.
De absolute cijfers zullen wel niet kloppen, de verhouding wel. Voor zover ik weet zijn deze cijfers worst case, ik kom bijvoorbeeld niet eens in de buurt van hetgeen wat word opgegeven voor mij paneel (300cd/m, volgens het datasheet 8w..)
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 19:20 ]
Bedankt! Dan klopt het dus toch dat de Fusion veel zuiniger is. (Tenzij er NOG meer stroomverbruikers in die i3 laptop zitten.) Ik was even bang dat ik voor niks op de dm1 had gewacht. Philflow, het klopt ook met jouw gegevens: je geeft aan dat je laptop ong. 9 watt verbruikt; ik heb ergens gelezen dat de dm1 iets van 5W verbruikt. En dat komt ook weer ongeveer overeen met de 330UM in die Anandtech tabel (relatieve accuduur).
edit: bijna 8W dus, die 5W was zeker alleen voor de chip zelf.
[ Voor 7% gewijzigd door TimoDimo op 24-04-2011 20:12 ]

7 uur, 55wh = 7.85w
Een quadcore Sandy bridge doet tussen de 13 en de 10 watt. (weinig test data), en een arrandale doet nog iets meer.
Mijn laptop doet omgerekend 9.3w volgens een test laatst toen ik hem met een scrupt de hele avond liet surfen, maar dat was zonder scherm. Dus ongeveer 11w
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 20:10 ]
Deze hele discussie over "het waarom" voor een Brazos te gaan, heeft me toch aan t denken gezet...
Hoe verhoudt een Core 2 Duo P7450 2.13 GHz zich tegenover de E-350 of zelfs een Intel i3?
(Zit in de Dell Studio XPS 1340)
http://dynabyte.nl/artikel/7121861c2943/Dell_Studio_XPS_1340
Hoe verhoudt een Core 2 Duo P7450 2.13 GHz zich tegenover de E-350 of zelfs een Intel i3?
(Zit in de Dell Studio XPS 1340)
http://dynabyte.nl/artikel/7121861c2943/Dell_Studio_XPS_1340
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
WTF? De studio xps 13 is nooit verkocht met die kaart afaik. Alleen maar met intel IGP's en dode GT8xxx kaarten.512 MB nVidia(R) GeForce(TM) 210M
De accuduur valt met

Maar een p7xxx is sneller dan het fusion platform:

Vergelijk met de macbook pro en trek daar 10% vanaf.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 20:19 ]
Feit blijft dus wel dat een 15" scherm gerust 2 watt meer trekt dan een 11.6"... en laptops met verschillende scherm grootte in 1 tabel gooien en vervolgens uitspraken gaan doen over de energie efficientie... 
Maar ik vind deze discussie eigenlijk onbelangrijk. Wat wel belangrijk is: hoeveel accu duur heb je nodig? De Acer 1830t en HP DM1 zijn uitgebreid gereviewed, je kunt dus precies zien of ze aan je eisen voldoen.
En zoals de benchmarks laten zien is de CPU van de Acer een stuk sneller terwijl de GPU van de HP sneller is. Verder weegt de Acer zo'n 250 gram minder (uit m'n hoofd).
Voor surfen en office gebruik zijn ze allebei meer dan snel genoeg, voor gamen is de HP meestal beter (sommige games worden weleens gebottlenecked door de CPU).
Ps. die dell aanbieding viel mij ook al op. Scherpe prijs. Wel een zwaar ding (>2kg iirc).

Fusion veel zuiniger? naar verhouding denk ik het niet. De fusion is immers ook zwakker.TimoDimo schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:50:
Bedankt! Dan klopt het dus toch dat de Fusion veel zuiniger is. (Tenzij er NOG meer stroomverbruikers in die i3 laptop zitten.) Ik was even bang dat ik voor niks op de dm1 had gewacht. Philflow, het klopt ook met jouw gegevens: je geeft aan dat je laptop ong. 9 watt verbruikt; ik heb ergens gelezen dat de dm1 iets van 5W verbruikt. En dat komt ook weer ongeveer overeen met de 330UM in die Anandtech tabel (relatieve accuduur).
Maar ik vind deze discussie eigenlijk onbelangrijk. Wat wel belangrijk is: hoeveel accu duur heb je nodig? De Acer 1830t en HP DM1 zijn uitgebreid gereviewed, je kunt dus precies zien of ze aan je eisen voldoen.
En zoals de benchmarks laten zien is de CPU van de Acer een stuk sneller terwijl de GPU van de HP sneller is. Verder weegt de Acer zo'n 250 gram minder (uit m'n hoofd).
Voor surfen en office gebruik zijn ze allebei meer dan snel genoeg, voor gamen is de HP meestal beter (sommige games worden weleens gebottlenecked door de CPU).
Ps. die dell aanbieding viel mij ook al op. Scherpe prijs. Wel een zwaar ding (>2kg iirc).
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 24-04-2011 20:49 ]
Heb even een vraagje.
Ben op zoek naar een redelijk netbookje die ik mee kan gaan nemen op vakantie.
Heb me nu behoorlijk ingelezen en ik heb de volgende eisen/wensen:
De Asus1201NL-SIV011M Lijkt me ook een goede keus maar weet niet hoe de ION systeempjes performen.
Ook de eerder genoemde Acer Aspire One 721-122KI lijkt me een leuke maar dacht gelezen te hebben dat de batterijtijd niet zo lang was van de Athlon II Neo K125. (322 kan ook net wel)
Wie heeft een goed alternatief?
En kan iemand vertellen of Windows 7 starter inderdaad zo'n uitgekleed os is dat je niet eens een achtergrond kan instellen of Aero kan gebruiken?
Heb me nu behoorlijk ingelezen en ik heb de volgende eisen/wensen:
- rond de 300 euro.
- hogere resolutie dan 1024x600
- 2GB RAM
- HDMI
- Windows 7 (Liefst Home Premium)
- 720P MKV weergave.
- lange batterijduur (5 a 6 uur)
- eventueel mogelijkheid tot spelen simpel 3d spelletje (Oude Need for Speed o.i.d.)
De Asus1201NL-SIV011M Lijkt me ook een goede keus maar weet niet hoe de ION systeempjes performen.
Ook de eerder genoemde Acer Aspire One 721-122KI lijkt me een leuke maar dacht gelezen te hebben dat de batterijtijd niet zo lang was van de Athlon II Neo K125. (322 kan ook net wel)
En kan iemand vertellen of Windows 7 starter inderdaad zo'n uitgekleed os is dat je niet eens een achtergrond kan instellen of Aero kan gebruiken?
Ok dankje voor je antwoord.Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:17:
[...]
WTF? De studio xps 13 is nooit verkocht met die kaart afaik. Alleen maar met intel IGP's en dode GT8xxx kaarten.
De accuduur valt metuur overigens dik tegen...
Maar een p7xxx is sneller dan het fusion platform:
...
Vergelijk met de macbook pro en trek daar 10% vanaf.
Vreemd van die graka dan.. (?), maar in ieder geval goed processortje dus... Jammer van de accuduur alleen, dan is de Vostro V13 toch nog steeds interessanter... (zelfde accuduur, veel goedkoper)
Gewicht is idd ook niet geweldig, als je graag een licht ding wil waarmee je ff lekker op de bank kunt werken.Philflow schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:40:
[...]
Je hebt trouwens wel een goed punt: waarvoor gebruik je je netbook / thin&light / laptop.... Alleen wat internet en office, wil je persé wat (verouderde) spelletjes kunnen spelen of wil je een volwaardige performance in een compacte behuizing...
Ik weet t... maar ik vind t zoooooooo'n mooi ding...
Als ik m kan krijgen voor die $ 349,- via via, dan heb ik dr binnenkort eentje
Ben btw door deze onzekerheid zeker nu ook aan het twijfelen over de Dynabyte Deals, de Sony Vaio met E-350 en de Dell XPS 1340. Maar dan kan ik de hopelijk snel komende Asus 1215B (betere specs voor zelfde prijs als Sony) of de Dell M102Z met mogelijkheid tot 9-cell accu niet loslaten in mn achterhoofd.
Ik kan me beter even een paar maanden invriezen, net als in Southpark met het uitkomen van de Wii
Zie net dat in Duitsland de verwachte leverdatum van de Asus 1215B alweer gewijzigd is van 28/04 naar 06/05... Zo gaan we toch stilaan naar juni... (de geopperde leverdatum door Asus zelf)
[ Voor 11% gewijzigd door Danny the dog op 25-04-2011 00:19 ]
Als je dit door de pricewatch gooit, zie je dat je ergens een compromis moet sluiten.r_kluft schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:03:
Heb even een vraagje.
Heb me nu behoorlijk ingelezen en ik heb de volgende eisen/wensen:Heb natuurlijk dit topic ook doorgelezen en de dm1-3125ed voorbij zien komen, welke al het bovenstaande waarschijnlijk kan, maar zit dus zo'n 25% boven budget.
- rond de 300 euro.
- hogere resolutie dan 1024x600
- 2GB RAM
- HDMI
- Windows 7 (Liefst Home Premium)
- 720P MKV weergave.
- lange batterijduur (5 a 6 uur)
- eventueel mogelijkheid tot spelen simpel 3d spelletje (Oude Need for Speed o.i.d.)
http://tweakers.net/price...kcijrJ3aj-Sozg-TlKfAYppTc
Tot 300 euro, moet je je eigenlijk beperken tot een 10" netbook, wil je nog enigszins wat over laten verdere eisen te stellen. Dan zit je nu eenmaal vast aan die resolutie van 1024 x 600...
Vervolgens vind je geen 10" in die prijsklasse met 2GB RAM en Windows Starter is er schering en inslag... En idd, daar kun je niet eens de achtergrond van wijzigen.
Dus, ik zou zeggen: denk nog eens na wat je precies met je netbook wil en kijk of je daarvoor bereidt bent je budget op te rekken. Anders zul je de wens tot "gamen" en resolutie moeten laten vallen en kiezen voor een internet en office netbookje.
De enige (zover ik weet) "goedkopere" netbook CPU's die qua gaming nog wat kunnen zijn de Atom D525 met ION2 GPU en de AMD E-350 APU. Dan begin je dus bij 400+ euro met de HP DM1, Asus 1215N etc...
Edit: Andere optie is wachten. Uiteindelijk wordt alles goedkoper
Nee hoorDanny the dog schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:00:
[...]
Tot 300 euro, moet je je eigenlijk beperken tot een 10" netbook, wil je nog enigszins wat over laten verdere eisen te stellen. Dan zit je nu eenmaal vast aan die resolutie van 1024 x 600...
http://tweakers.net/price...wGzjmqh-49SaRtGpkVkShzzj8
EDIT: laat maar, ik dacht dat je het over de v130 had.
[quote]Danny the dog schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:36:
[...]
[/quote]
Dan hoop ik dat je niet van plan bent om tijdens het werken naar muziek uit de speaker (het is er maar één) te luisteren. Doordat het ding onder het toestenbord zit is het onmogelijk om tegelijkertijd te typen en naar muziek te luisteren zonder het geluid constant te vervormen. Ik moet trouwens zeggen dat hij, nu de kamertemepratuur flink oploopt, toch wel erg warm wordt, ook voor het toetsenbord. De accuduur is inderdaad een zwak punt van deze laptop, veel langer dan drie uur redt hij het niet.
Maar, je hebt gelijk, het is inderdaad een mooi ding en redelijk rap (ik gebruik het model met i3 processor).
(nee, ik heb hem zelf niet maar ik gebruik hem op m'n werk)
[quote]Danny the dog schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:36:
[...]
[/quote]
Dan hoop ik dat je niet van plan bent om tijdens het werken naar muziek uit de speaker (het is er maar één) te luisteren. Doordat het ding onder het toestenbord zit is het onmogelijk om tegelijkertijd te typen en naar muziek te luisteren zonder het geluid constant te vervormen. Ik moet trouwens zeggen dat hij, nu de kamertemepratuur flink oploopt, toch wel erg warm wordt, ook voor het toetsenbord. De accuduur is inderdaad een zwak punt van deze laptop, veel langer dan drie uur redt hij het niet.
Maar, je hebt gelijk, het is inderdaad een mooi ding en redelijk rap (ik gebruik het model met i3 processor).
(nee, ik heb hem zelf niet maar ik gebruik hem op m'n werk)
[ Voor 3% gewijzigd door Ook al Bezet op 25-04-2011 10:16 ]
Ik zit er zelf ook sterk aan te denken om voor de HP te gaan.
Eisen?
- Portable
- Lange accuduur
- Niet teveel hitte
- Moet in staat zijn een redelijke game (WoW) te draaien in nood.
Budget is rond de € 500, maar voor dit bedrag krijg je niet veel beter dan de HP. Graka's icm i3 zijn volgens mij en reviews die ik zag, slechter dan de Brazos.
Eisen?
- Portable
- Lange accuduur
- Niet teveel hitte
- Moet in staat zijn een redelijke game (WoW) te draaien in nood.
Budget is rond de € 500, maar voor dit bedrag krijg je niet veel beter dan de HP. Graka's icm i3 zijn volgens mij en reviews die ik zag, slechter dan de Brazos.
-= Very annoying forum person =-
Oh, oops... Was dit topic even vergeten... De Vaio hebben we inmiddels in bezit, ik ga vanavond even wat ervaringen delen.Danny the dog schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:28:
[...]
Ik hoop dat je dit topic nog een beetje volgt, maar hoe zijn je ervaringen intussen met de Sony?
Vooral mbt gebruiksduur op accu is natuurlijk interessant. En ofcourse hoe alles aanvoelt, toetsenbord, touch pad, algemene degelijkheid, etc...
...
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Maar van dat rijtje is enkel de Acer 522 met Fusion APU in staat tot degelijke HD-weergave, zeker op Youtube kan een Atom het gewoon niet aan... 720p mkv zal wel gaan, met de juiste codecs of zit ik er naast?
Wat jammer dat pricewatch: Dell Alienware M11X-E111NL niet meer leverbaar is. Zeker voor die prijs.
Kun je niet "nu" even heeeeel kort zeggen:Animal_X schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:30:
[...]
Oh, oops... Was dit topic even vergeten... De Vaio hebben we inmiddels in bezit, ik ga vanavond even wat ervaringen delen.
- Ben je tevreden?
- Is hij rap genoeg voor internet, filmweergave en office?
- Wordt hij (te) warm en produceert de fan veel lawaai?
- Werken het tobo en touchpad goed?
- Last but not least: hoeveel uur redt ie t op 1 acculading bij normaal gebruik?
De Dynabyte actie loopt nl vandaag af en ik wil m toch stiekem wel graag hebben voor die prijs
Dus... als je even kort tijd hebt, erg fijn!
PS: Wat voor geheugen zit er trouwens in? Wel handig voor een upgrade
[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 25-04-2011 13:15 ]
Ik was er al bang voor.
Was inderdaad de Acer Aspire One 522-C5DKK al een keer tegen gekomen met:
CPU-type: AMD C50, Moederbordchipset: AMD A50M Fusion en Radeon Mobility HD6250.
Heb alleen geen idee of dit een goede keus is. Eigenlijk had ik Acer afgedaan als kandidaat vanwege vorige ervaringen met Acer Laptops.
Ben nu ook maar bezig op marktplaats met een een Sony uit dit topic. (Sony Vaio VPC-YB1S1E) maar die is wat onrealistisch kwa prijs.
Helaas is wachten geen optie omdat ik al over dik 2 weken vertrek.
Misschien anders toch maar voor de HP gaan. Of de eisen laten vallen en gewoon voor de HP 10,1" Mini 110-3101SD van 200 euro gaan.
Heeft trouwens iemand de Asus 1201NL-SIV011M al eens in handen gehad? pricewatch: Asus Asus1201NL-SIV011M
CPU-type: AMD C50, Moederbordchipset: AMD A50M Fusion en Radeon Mobility HD6250.
Heb alleen geen idee of dit een goede keus is. Eigenlijk had ik Acer afgedaan als kandidaat vanwege vorige ervaringen met Acer Laptops.
Ben nu ook maar bezig op marktplaats met een een Sony uit dit topic. (Sony Vaio VPC-YB1S1E) maar die is wat onrealistisch kwa prijs.
Misschien anders toch maar voor de HP gaan. Of de eisen laten vallen en gewoon voor de HP 10,1" Mini 110-3101SD van 200 euro gaan.
Heeft trouwens iemand de Asus 1201NL-SIV011M al eens in handen gehad? pricewatch: Asus Asus1201NL-SIV011M
[ Voor 13% gewijzigd door r_kluft op 25-04-2011 16:26 ]
Op de valreep, was niet thuis...Danny the dog schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:32:
[...]
Kun je niet "nu" even heeeeel kort zeggen:
- Ben je tevreden?
--> Ja, het is een mooi apparaatje. Build kwaliteit is goed, maar niet zo goed als de duurdere Vaio's. Met name het scherm veraste mij zeer, deze is zeer scherp, goede brightness en lijkt een goede kleurweergave te hebben. Ik zou geen netbook aanschaffen met een lagere resolutie.
- Is hij rap genoeg voor internet, filmweergave en office?
--> Zeker, al vereist dit wel een clean install aangezien hij standaard vol staat met zo veel Sony bloatware dat de 2GB aan geheugen zelfs krap is... Initieel schrok ik hier enigzins van, maar na een herinstallatie draait hij als een zonnetje! Prima voor internet/youtube/filmpje/office, het standaard gebruik dus. 1080p youtube/flash werkt in de meeste gevallen goed. Ik heb nog geen grote MKV bestanden geprobeerd af te spelen.
- Wordt hij (te) warm en produceert de fan veel lawaai?
--> De meeste load die ik hem heb laten genereren tot nog toe is het afspelen van 1080p flash content, daarbij werd hij op gevoel amper warm. Ik moet wel zeggen dat ik de fan vrij vaak vind draaien. Ik had verwacht dat hij bij normaal surf gebruik voornamelijk uitgeschakeld zou zijn, maar ook tijdens surfen draait hij normaliter wel regelmatig, al produceert dit voor mijn gevoel geen storend geluid, is vrij zacht. Daar in tegen lijkt de fan bij veel load niet heel veel sneller te gaan spinnen als bij normaal gebruik.
- Werken het tobo en touchpad goed?
--> Het tobo is wel even wennen, het chicklet tobo als geheel is wat compacter, maar ook de afzonderlijke toetsen zijn iets kleiner dat gebruikelijk. Voor mijn gevoel kun je ze ook iets minder 'diep' indrukken. Echter, vind ik het toch behoorlijk fijn tikken, zeker voor een netbook! Ik zou hem niet als primaire notebook willen gebruiken om lange rapporten oid op te tikken. De touchpad had van mij wel iets groter gemogen.
- Last but not least: hoeveel uur redt ie t op 1 acculading bij normaal gebruik?
--> Bij normaal gebruik zo'n 4,5 a 5 uur. Dit is echter wel op max performance profiel met screen brightness op maximaal. Op een balanced profiel kun je dit denk ik nog wel met een uurtje uitrekken.
[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 25-04-2011 17:25 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Voor degenen die nog bij Dynabyte willen kopen, via Shopfish krijg je nog 1,25% extra korting. Wel inschrijven via deze link, want daar verdien ik weer 50 cent promotie mee 
http://www.shopfish.nl/?ids4=18864
http://www.shopfish.nl/?ids4=18864
Geen probleem, erg fijn dat je de moeite nam om je ervaringen te delen!
Je hebt me aardig aan t twijfelen gebracht... Vooral dat de batterij t toch aardig goed doet, als ik dat zo lees.
4,5 / 5u bij de meest inefficiënte settings, da's netjes.
Als ik nou wist dat ik zo'n ding bij Dynabyte kon bestellen en bij "niet tevreden, geld terug" dat ding gewoon even in een filiaal kon retourneren....
Er heeft al één iemand zich aangemeld via mijn link! Wie was dat? Bedankt, Ik heb nu €5,50 op mijn shopfish account
.
Hoe iemand blij kan zijn met 50 centTimoDimo schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:49:
Er heeft al één iemand zich aangemeld via mijn link! Wie was dat? Bedankt, Ik heb nu €5,50 op mijn shopfish account.
Maar.. wie t kleine niet eert...
Ik zie dat de levertijden bij Dynabyte drastisch omhoog vliegen. Van levering op woensdag, naar volgende week maandag... jammer.... Nog minder dan een uur om de knoop te hakken...
Kwam de Asus 1215B maar: 4GB en 500GB hdd voor een zelfde prijs als de sony, met betere accu.... Om met moppersmurf te spreken: ik haat onzekerheid
Als je binnen je budget wilt blijven, lijkt me de Asus 1015PEM pricewatch: Asus Eee PC 1015PEM -WHI008S het beste compromis. Een Atom N550 CPU, 10,1" en binnen de 300 euro kun je ook nog het geheugen uitbreiden. Alleen gamen zul je toch echt van je wish list moeten schrappen dan... Je hebt voor dit geld gewoon een zo krachtig mogelijk netbookje, voor een goede prijs.r_kluft schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:44:
Ik was er al bang voor.
Zie ook reviews: Asus Eee PC 1015PEM: zuinigheid met vlijt
De Asus 1201 die jij noemt heeft een mindere processor dan de N550. Dit kun je zien in bovengenoemd artikel.
Dolblij, mijn dag is goed.Danny the dog schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:08:
Hoe iemand blij kan zijn met 50 cent
Maar.. wie t kleine niet eert...
Vooral leuk dat het werkt; ik vind het wel een leuk principe, die site. Het is maar een paar procent korting die je overal krijgt, maar als je het vaak doet stapelt het wel op denk ik...
Haha, toch leuk hoe iemand zn dag zo gemaakt kan zijnTimoDimo schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:23:
[...]
Dolblij, mijn dag is goed.![]()
Vooral leuk dat het werkt; ik vind het wel een leuk principe, die site. Het is maar een paar procent korting die je overal krijgt, maar als je het vaak doet stapelt het wel op denk ik...
Btw, ik was t niet he, de rechtmatige eigenaar zal zich misschien nog wel melden
0:02u: En dat waren de lage prijzen bij Dynabyte alweer.... Wachten op een volgende actie...
[ Voor 15% gewijzigd door Danny the dog op 26-04-2011 00:04 ]
Voor wie het interesseert: Ik heb dit netboekje gekocht, de Acer Aspire One D255-N55DQKK en die kost nu €209 in de aanbieding: http://www.staplesofficec...ire-one-d255-n55dqkk?r=bf
Uitgebreid naar 2GB werkheugen (€32), een 60 GB Vertex2 SSD (€104) en WIndows Premium werkt het prima voor lichte taken; accuduur is dan met WiFi en surfen ca. 8,5 uur. Voornaamste nadeel is de vingerafdrukgevoeligheid van de deksel, grootste voordelen het gewicht en de prijs. Verder geen klachten
Uitgebreid naar 2GB werkheugen (€32), een 60 GB Vertex2 SSD (€104) en WIndows Premium werkt het prima voor lichte taken; accuduur is dan met WiFi en surfen ca. 8,5 uur. Voornaamste nadeel is de vingerafdrukgevoeligheid van de deksel, grootste voordelen het gewicht en de prijs. Verder geen klachten
Heeft iemand hier nog suggesties voor een netbook met mat scherm?
Hoeft nog niet leverbaar te zijn want de aankoop heeft geen haast.
Gaat gebruikt worden voor:internet,email, office, video's kijken (met name online zoals youtube,vimeo)
Budget € 400, max € 500.
Helaas komt de Lenovo X120e niet naar Europa en dus lijken alleen thin en light business notebooks nog in aanmerking te komen als je meer power wilt dan een Atom. Maar zelfs in die klasse is er weinig met max 11" en mat scherm (of ik zie ze over het hoofd).
Nu kwam ik wel deze tegen Acer travelmate 8172 voor € 499,- wat nog binnen budget is.
Aangezien ik toch niet ga gamen zou deze qua GPU moet voldoen.
Hoeft nog niet leverbaar te zijn want de aankoop heeft geen haast.
Gaat gebruikt worden voor:internet,email, office, video's kijken (met name online zoals youtube,vimeo)
Budget € 400, max € 500.
Helaas komt de Lenovo X120e niet naar Europa en dus lijken alleen thin en light business notebooks nog in aanmerking te komen als je meer power wilt dan een Atom. Maar zelfs in die klasse is er weinig met max 11" en mat scherm (of ik zie ze over het hoofd).
Nu kwam ik wel deze tegen Acer travelmate 8172 voor € 499,- wat nog binnen budget is.
Aangezien ik toch niet ga gamen zou deze qua GPU moet voldoen.
Ter info: De DM1 bij Wehkamp nu op 5-10 dagen, en afgeprijs naar 389,-
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verzendkosten zijn 10 euro. Normale prijs dus van 399,- incl. verzenden. Qua service kun je beter niet bij Wehkapm bestellen als ik de shopreviews mag geloven.
Hier nog een paar andere winkels: http://www.kieskeurig.nl/...ig&q=HP%20DM1&lq=HP%20DM1
Hier nog een paar andere winkels: http://www.kieskeurig.nl/...ig&q=HP%20DM1&lq=HP%20DM1
[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 14:47 ]
Wehkamp heeft de ED-versie, de shops op de pagina achter je linkje de SD-versie. Het is me overigens nog steeds niet duidelijk wat de verschillen zijn, maar goed. De SD-versie lijkt in ieder geval wel op voorraad te zijn bij oa laptopshop.nl.
Ben uiteindelijk ook voor dit netbookje gegaan.theMob schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:56:
Voor wie het interesseert: Ik heb dit netboekje gekocht, de Acer Aspire One D255-N55DQKK en die kost nu €209 in de aanbieding: http://www.staplesofficec...ire-one-d255-n55dqkk?r=bf
Leuk dingetje. En de goedkoopste dualcore atom die ik kon vinden.
720P MKV trekt hij net niet met VLC maar een divx trekt hij prima.
HD filmpje hier op Tweakers doet het prima.
Zou alleen graag van je willen weten welk geheugen je er in hebt gestopt. En of hij 1 of 2 dimm sloten heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door r_kluft op 26-04-2011 16:20 ]
Na wat vertraging; HP dm1 besteld bij laptopshop.nl
Meteen ook 2GB DDR3-1333 bij gedaan...
Meteen ook 2GB DDR3-1333 bij gedaan...
http://proxysnel.nl
Hij heeft maar één slot waar max 2GB in gaat. Je moet hem via het toetsenbordje openmaken (Google) en je verliest dan je garantie. De module is van Kingston: KAC-MEMHS/2G. Een 'reguliere' 2GB DDR3 module werkt helaas niet.r_kluft schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:18:
[...]
Zou alleen graag van je willen weten welk geheugen je er in hebt gestopt. En of hij 1 of 2 dimm sloten heeft.
Het verschil tussen de meegelevrde 1GB en de vervangende 2GB module is levensgroot. Het stelletje %$@*& mongolen (lees: Intel/Microsoft/Acer) dat de leveringsomvang beperkt tot 1GB tenzij je afscheid wilt nemen van je garantie weet helaas precies waar het mee bezig is
Heb je hem toch open dan zou ik je aanraden er ook een SSD in te gooien, want dat werkt een stuk beter met data-intensieve applicaties en snel opstarten. Voor Kladblok/surfen gebruik scheelt het minder.
^ Ik meen me te herinneren dat dat niet mag. M.a.w. volgens de wet behoudt je je garantie als je het geheugen upgrade.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Helaas heb ik niet de tijd/hoeveelheid geld om in een advocaat te klimmen voor €200; hier rekent men ongetwijfeld op. Ik zei ook niet voor niets "stelletje %$@*& mongolen". Ze willen het gebruik beperken in de hoop dat je dan maar iets duurders koopt waar ze meer aan verdienen.
AKA je kan bij mij wel een brood kopen uit de avertentie voor €2, maar dan breek je je tanden en dat valt niet onder mijn garantie. Ik stop er namelijk exrpes gips in. Je hebt alleen garantie dat je je tanden niet breekt als je het niet opeet. Wil je het brood echt kunnen eten dan moet je er eentje van €4 kopen zonder gips. Anders eet je te goedkoop en verdien ik te weinig, begrijp je? (waar is die smiley met een opgestoken vinger?)
AKA je kan bij mij wel een brood kopen uit de avertentie voor €2, maar dan breek je je tanden en dat valt niet onder mijn garantie. Ik stop er namelijk exrpes gips in. Je hebt alleen garantie dat je je tanden niet breekt als je het niet opeet. Wil je het brood echt kunnen eten dan moet je er eentje van €4 kopen zonder gips. Anders eet je te goedkoop en verdien ik te weinig, begrijp je? (waar is die smiley met een opgestoken vinger?)
Geheugen upgraden mag hoor, voor zover ik weet. Bij de HP dm1 stond het zelfs ergens aangegeven dacht ik.
Een tijd geleden was er de bekende rechtzaak, een laptop met de bekende 'warranty void if removed' sticker, rechtsgeldig of niet? Het antwoord is een keiharde nee.
Op mijn laptop zit voor de 'onderkant' geen Warranty void if removed' sticker hoor. Alleen op bepaalde dingetjes als het wifikaartje. Niet eens op het geheugen, de hdd etc. Maar dat is dan ook een NEC.
Wehkamp levertijd staat weer op 3 weken 
Gelukkig heb ik de netbook nog even niet nodig, zodat ik er wel op kan wachten..
Toch krijg ik steeds meer het idee dat Wehkamp hem niet wil leveren voor 359.
Gelukkig heb ik de netbook nog even niet nodig, zodat ik er wel op kan wachten..
Toch krijg ik steeds meer het idee dat Wehkamp hem niet wil leveren voor 359.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Heeft er al iemand geprobeerd de E-350 te undervolten?
Ik heb die Sony YB binnen. Leuk dingetje. Net een kleine Z qua uiterlijk.
Ik heb die Sony YB binnen. Leuk dingetje. Net een kleine Z qua uiterlijk.
'k heb m'n dm1 binnen.
Vragen kan je stellen, eventuele foto's zijn ook mogelijk.
Review komt misschien, maar weet niet of ik er tijd voor heb!
Vragen kan je stellen, eventuele foto's zijn ook mogelijk.
Review komt misschien, maar weet niet of ik er tijd voor heb!
.. En toen weigerde de Hard disk van mijn week oude dm1 dienst. Altijd al eens van een 'pick up & return' service gebruik willen maken, nu eindelijk de kans.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Je zou ook HP kunnen vragen of je alleen de HHD mag omruilen. Als je tenminste nog een andere HDD hebt liggen kun je dan van je DM1 blijven genieten.foppe-jan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:12:
.. En toen weigerde de Hard disk van mijn week oude dm1 dienst. Altijd al eens van een 'pick up & return' service gebruik willen maken, nu eindelijk de kans.
Geen die in die laptop past. Maar goed, wie weet kan CoolBlue iets regelen (al zal dat wel niet omdat ze op het moment niet meer op voorraad zijnPhilflow schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:28:
[...]
Je zou ook HP kunnen vragen of je alleen de HHD mag omruilen. Als je tenminste nog een andere HDD hebt liggen kun je dan van je DM1 blijven genieten.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Nou je het zegt. Net op tijd besteld
Ja ik wilde vannochtend bestellen zijn ze er niet meer

Hoop dat ze er snel weer zijn, waren er nog meer mensen die hem bij Media Markt hadden gezien? Op de site is hij niet te vinden helaas.
Nope volgens mij is die nog niet bij alle Mediamarkten. Anders moet je even bellen.
Mijne doet het prima, maar heb wel 2 dooie pixels zie ik net
Mijne doet het prima, maar heb wel 2 dooie pixels zie ik net
TimoDimo en Thund3r, natuurlijk kijk ik ook steeds naar de levertijd bij Wehkamp. Ik heb nl mijn bestelling bij hen door laten gaan, ondanks de lange levertijd. Daarnet zag ik zo maar, dat de HP DM1-3125ed direct leverbaar is. Ik heb Wehkamp direct gebeld en het hele verhaal uitgelegd. Omdat ze alles netjes bijhouden, kon de medewerkster alles teruglezen. Ze heeft nu de laptop voor me besteld, ik krijg de prijs van de kortingsweken (Eur 359) en hij wordt geleverd bij mijn afhaaladres. Als alles goed gaat
kan ik de laptop vrijdagavond ophalen.
Goed teken dat hij nu bij meerdere winkels leverbaar is. Het heeft even geduurdPlona schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:15:
Daarnet zag ik zo maar, dat de HP DM1-3125ed direct leverbaar is.
Ik twijfelde vanochtend nog over de aanschaf van de dm1. Wat ben ik blij dat CoolBlue het niet meer op voorraad heeft, kan ik tenminste nog eens goed nadenken over of ik het écht nodig heb (ik lijd aan het impulsaankopen-syndroom.foppe-jan schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:22:
[...]
Geen die in die laptop past. Maar goed, wie weet kan CoolBlue iets regelen (al zal dat wel niet omdat ze op het moment niet meer op voorraad zijn)
Ik heb een mooie HP EliteBook 8440p, deze weegt ongeveer een halve kilo meer dan de DM1 maar is een stúk krachtiger terwijl het toch met gemak zo'n 6 uur meegaat op de accu.
Heb vandaag een mail gehad van Asus. De 1215B zal binnen ongeveer 4 weken beschikbaar komen...
Komt dus overeen met de eerdere berichten waarin juni als datum werd genoemd.
Eens in de gaten houden wanneer de shops hem in pre-order nemen.... En voor welke prijs natuurlijk.
Eens in de gaten houden wanneer de shops hem in pre-order nemen.... En voor welke prijs natuurlijk.
Na alle verhalen over lawaai van de Sony YB had ik me heel wat anders voorgesteld. In de praktijk is het maar zachtjes hoorbaar.
@ Danny the dog,
Dat is goed nieuws dat de Asus eindelijk binnen 4 weken beschikbaar komt! Ik hoop dat ie dan ook eindelijk direct leverbaar is. Is het nu ook jou planning om die te kopen?
Ik heb op het moment nog geen moment spijt van de aankoop van mijn HP DM1-3125SD, hij loopt echt als een trein. Geheugen heb ik ondertussen wel uitgebreid van 2 naar 4 GB. Ik wil nu alleen nog even een verse installatie doen van Windows 7 Home Premium 64 bit i.p.v. de standaard 32 bit.
Dat is goed nieuws dat de Asus eindelijk binnen 4 weken beschikbaar komt! Ik hoop dat ie dan ook eindelijk direct leverbaar is. Is het nu ook jou planning om die te kopen?
Ik heb op het moment nog geen moment spijt van de aankoop van mijn HP DM1-3125SD, hij loopt echt als een trein. Geheugen heb ik ondertussen wel uitgebreid van 2 naar 4 GB. Ik wil nu alleen nog even een verse installatie doen van Windows 7 Home Premium 64 bit i.p.v. de standaard 32 bit.
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
Verschillende duitse webshops hebben de C-50 versie staan voor €399,- (leverbaar vanaf 6 mei) en de E-350 versie voor €449,- (staat niet bij wanneer die leverbaar is)Danny the dog schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:48:
Heb vandaag een mail gehad van Asus. De 1215B zal binnen ongeveer 4 weken beschikbaar komen...
€449,- is toch vrij prijzig

@ Chiel340: Ja, ik wil inderdaad wachten op de Asus. Ik ben nogal een Asus fan
. No offence trouwens, want je DM1 ziet er echt goed uit! Liefst had ik trouwens de Dell M102z, vanwege de optie voor de 9 cells accu, maarja, daar is helemaal niets over bekend.
Ik was bijna voor de Sony gegaan van t weekend, maar ik heb me in kunnen houden. Wat extra mobiliteit is toch wel prettig, gezien de wat mindere accu van de Vaio. Desalnietemin is t een heel mooi ding!
Ben trouwens wel benieuwd naar de performance verbetering met Windows 64bit. Merk je nu al het verschil, met 2GB extra op 32bit?
Daarbij zullen de prijzen zeker nog dalen, vooral als er meer aanbod (lees: concurrentie) komt.
Ik was bijna voor de Sony gegaan van t weekend, maar ik heb me in kunnen houden. Wat extra mobiliteit is toch wel prettig, gezien de wat mindere accu van de Vaio. Desalnietemin is t een heel mooi ding!
Ben trouwens wel benieuwd naar de performance verbetering met Windows 64bit. Merk je nu al het verschil, met 2GB extra op 32bit?
Op zich is € 449,- niet zo duur voor 4GB RAM en een 500GB HDD. Als je je HP of Sony moet upgraden, ben je sowieso al € 20,- / € 25,- kwijt voor 2GB extra geheugen en mis je nog steeds 180GB opslag.Sabre-Raven schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:12:
[...]
Verschillende duitse webshops hebben de C-50 versie staan voor €399,- (leverbaar vanaf 6 mei) en de E-350 versie voor €449,- (staat niet bij wanneer die leverbaar is)
€449,- is toch vrij prijzig
Daarbij zullen de prijzen zeker nog dalen, vooral als er meer aanbod (lees: concurrentie) komt.
[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 28-04-2011 11:51 ]
Zo te zien is t een 5400rpm model voor de 320GB uitvoering...Anoniem: 67853 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:15:
Is ook al bekend of er een 7200 rpm schijf in de asus 1215b komt?
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16834230005
Maar ik meen me te herinneren dat ik ergens gezien heb dat de 500GB versie wel 7200rpm is...
Hier is wel te lezen dat de keuzemogelijkheid voor een snellere schijf bestaat:
http://allabouteeepc.com/...-boy-with-a-mighty-heart/
Achja en voor drie tientjes heb je een 7200rpm disk.
Komt die Asus er ook in het zilver?
[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 28-04-2011 14:14 ]
Ik merk zeker wel verschil zelfs onder Windows 7 32 bit. Hij hoeft nu minder te swappen met de HD. De 64 bit moet ik nog installeren, maar kon geen ISO vinden met de Nederlandse Windows 7 Home Premium 64 bit... dus dat moet nog.Danny the dog schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:46:
@ Chiel340: Ja, ik wil inderdaad wachten op de Asus. Ik ben nogal een Asus fan. No offence trouwens, want je DM1 ziet er echt goed uit! Liefst had ik trouwens de Dell M102z, vanwege de optie voor de 9 cells accu, maarja, daar is helemaal niets over bekend.
[...]
Op zich is € 449,- niet zo duur voor 4GB RAM en een 500GB HDD. Als je je HP of Sony moet upgraden, ben je sowieso al € 20,- / € 25,- kwijt voor 2GB extra geheugen en mis je nog steeds 180GB opslag.
De Asus is ook altijd mijn eerste keus geweest en de HP mijn tweede, maar ja, Asus schoot maar niet op
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
Zo te zien komt ie in zwart, rood en zilver http://www.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_1215B/#specificationsPhilflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:13:
Achja en voor drie tientjes heb je een 7200rpm disk.
En ja, idd... een notebookschijf kost niet veel. Maar je kunt helaas geen netbook kopen zonder hdd.
Is toch zonde om te betalen voor iets dat je meteen weer "weggooit".
Voor die iso van Win7 64 bit home premium (OEM) zou ik zeggen: *kuch*spotnet*kuch*Chiel340 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:38:
[...]
Ik merk zeker wel verschil zelfs onder Windows 7 32 bit. Hij hoeft nu minder te swappen met de HD. De 64 bit moet ik nog installeren, maar kon geen ISO vinden met de Nederlandse Windows 7 Home Premium 64 bit... dus dat moet nog.
De Asus is ook altijd mijn eerste keus geweest en de HP mijn tweede, maar ja, Asus schoot maar niet op
Mooi ook om te horen dat dat extra geheugen zijn effect heeft.
En tja, ik denk ook dat Asus de boot een beetje gemist heeft, door zo laat op de markt te komen. Degenen die nú een netbook nodig hebben, kopen geen Asus meer. En degenen die niet weten dat er nog een model komt, ook niet. Maar goed, ik wacht de maand mei eens af... in juni moet ik er namelijk wel een hebben... Wellicht wordt t dan toch nog de Vaio, als de 1215B niet uit is.
Daarvoor hebben we V&A. Voor 25 euro verkoop je de HDD, voor 35 koop je een nieuwe.Danny the dog schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:54:
[...]
Maar je kunt helaas geen netbook kopen zonder hdd.
Is toch zonde om te betalen voor iets dat je meteen weer "weggooit".
Ik ga zelf trouwens Momentus XT in de Sony YB zetten. Die maakt iedere 7200rpm gek.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 28-04-2011 15:04 ]
Een Momentus XT heb je niet voor 35 euroPhilflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:04:
[...]
Daarvoor hebben we V&A. Voor 25 euro verkoop je de HDD, voor 35 koop je een nieuwe.
Ik ga zelf trouwens Momentus XT in de Sony YB zetten. Die maakt iedere 7200rpm gek.
Maar wel een mooie tip voor een performance boost!
Wel deze: pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500, 250GB SATA-300, 16MB, 7200rpmDanny the dog schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:49:
[...]
Een Momentus XT heb je niet voor 35 euro![]()
Maar wel een mooie tip voor een performance boost!
Ook een goede, snelle, stille schijf.
Heeft iemand van Wehkamp inmiddels de dm1 binnen? Hij staat nu weer op 3-5 werkdagen, terwijl hij eerst op voorraad was. Het lijkt alsof ik de eerste lading gemist heb. Ik heb wel een brief thuisgekregen vandaag dat de dm1 uitverkocht is
. Het is zo'n grote geautomatiseerde organisatie daar dat je heel goed op moet letten wat er gebeurt...
Ik zou lekker mijn geld terug vragen als ik jou was, ze spelen vies spelletje volgens mij.TimoDimo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:19:
Heeft iemand van Wehkamp inmiddels de dm1 binnen? Hij staat nu weer op 3-5 werkdagen, terwijl hij eerst op voorraad was. Het lijkt alsof ik de eerste lading gemist heb. Ik heb wel een brief thuisgekregen vandaag dat de dm1 uitverkocht is. Het is zo'n grote geautomatiseerde organisatie daar dat je heel goed op moet letten wat er gebeurt...
Dan maar 40 euro meer betalen. Dan heb je hem tenminste nog binnen een paar dagen.
Zo zit je jezelf steeds gek te maken.
Da's waar, al zou ik voor iets meer dan persoonlijk liever voor WD of Seagate gaan, 320 of 500GB @ 7200rpm.Philflow schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:50:
[...]
Wel deze: pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500, 250GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Ook een goede, snelle, stille schijf.
Maar zo'n hybride schijf, zoals die Momentus XT, dat is toch echt ook erg mooi.... Alleen wordt die totale netbook zo duur dan

(achja, mei komt er aan, dus kom maar op met dat vakantiegeld
Het maakt me niet zo uit, ik kan er toch pas volgende week mee aan de slag gaan. En ik heb nog helemaal niet betaald. Bij Wehkamp kun je kiezen voor een acceptgiro. Ik verwonder me er alleen zo over hoe het bij Wehkamp allemaal gaat. 't Is bijna een geheimzinnige maar wel lachwekkende manier waarop ze die bestellingen uitvoeren. Vooral dat ik die brief kreeg. En ik kreeg van de week ook al het laptoptasje toegestuurd waar ik dus nog niks aan heb zonder laptop. Bestel je even een tasje erbij voor je laptop, krijg je dat helemaal apart opgestuurdDyna20 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:11:
[...]
Ik zou lekker mijn geld terug vragen als ik jou was, ze spelen vies spelletje volgens mij.
Dan maar 40 euro meer betalen. Dan heb je hem tenminste nog binnen een paar dagen.
Zo zit je jezelf steeds gek te maken.
[ Voor 28% gewijzigd door TimoDimo op 28-04-2011 21:30 ]
Zat daar ook een aparte acceptgiro bij dan?TimoDimo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:53:
[...]
... Bestel je even een tasje erbij voor je laptop, krijg je dat helemaal apart opgestuurd
Misschien interessant voor sommigen een product sheet van de HP DM1-3125
http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02711877.pdf
http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02711877.pdf
Linkje doet het niet @Dyna20
Vandaag komt mijn Dm1 eindelijk binnen, kan niet wachten
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Even een update over de Sony YB. Wat is ie mooi
Ik heb er geheugen bij geprikt, 2GB Hynix 1333, 15 euro incl. verzenden in V&A. (staan er nog meer)
Sony neemt SPAM nog een stap verder. Je wordt nu ook gespammed vanuit een taakbalk boven in het scherm. Clean install is dus erg gewenst.
Ik heb er geheugen bij geprikt, 2GB Hynix 1333, 15 euro incl. verzenden in V&A. (staan er nog meer)
Sony neemt SPAM nog een stap verder. Je wordt nu ook gespammed vanuit een taakbalk boven in het scherm. Clean install is dus erg gewenst.
[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 29-04-2011 13:01 ]
Man, man.. die Dell chat is toch ellendig zeg.
Ze weten dus nog niet of en wanneer de M102z in Amerika beschikbaar komt.
Dit, terwijl hij in Australië gewoon leverbaar is...
Je hebt gelijk, apart gister deed hij het nog. Ik heb mijn Dm1 zojuist binnen gehad. Eerste indruk goed. Zo even 2 GB erbij prikken en heel veel bloat ware verwijderen. Van de week denk ik gewoon een schone install met 64 bit als ik tijd heb.Thund3r schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:14:
Linkje doet het niet @Dyna20
Fijn dat ze alles zo duidelijk naar voren brengen. Europa zal de M102z dus over een jaar wel hebbenDanny the dog schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:00:

Is importeren uit Australië eigenlijk een optie? Of komen er dan zoveel kosten bij dat je net zo goed naar Australië kan afreizen om er 1 te halen.
Inderdaad... En dan claimen dat ze zo'n goede support hebben.. maar goed.Sabre-Raven schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:39:
[...]
Fijn dat ze alles zo duidelijk naar voren brengen. Europa zal de M102z dus over een jaar wel hebben![]()
Is importeren uit Australië eigenlijk een optie? Of komen er dan zoveel kosten bij dat je net zo goed naar Australië kan afreizen om er 1 te halen.
Importeren uit Australië zul je via een tussenpersoon moeten doen, net als vanuit Amerika. Dell verkoopt namelijk alleen in "eigen land". (Dus het land van de site die je bezoekt). Wordt een dure grap dus.. (lokale tax, nationale verzendkosten, handling fee tussenpersoon, internationale verzendkosten, evt. BTW in NL)
Mijn interesse voor Amerika was gewekt, aangezien een kennis binnenkort toch naar de USA gaat... je mag nl tot een waarde van € 430,- meenemen langs de douane zonder btw te hoeven betalen. Op laptops zit sowieso een heffing van 0%, of je nu importeert via verzending of meenemen.
Update: Zie op deze site http://www.consumermate.com/laptops/Dell-M102z_4197.html dat de "estimated launch date" 30 mei is.... Sony heeft m al op de markt van december 2010

[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 29-04-2011 14:42 ]
Zou er geen shop komen met een mooie Q-day actie, zoals vorige week bij Dynabyte?
Begin nl toch wel spijt te krijgen dat ik de Sony toen niet besteld heb voor die € 425,-...
(Heb toen nog bij MM geinformeerd, maar zij konden niet mee met de "laagste prijsgarantie"... lag onder de inkoopprijs
)
Late update...
Wist niet dat Lenovo ook een Fusion netbookje op de Europese markt had? Lenovo IdeaPad S205 met 3GB Ram, 320GB hdd voor € 379,- bij onze oosterburen. Direct leverbaar volgens deze web shop.
http://www.t-online-shop....bt-hdmi-win7hp64/?ref=bde
Of een freedos versie (geen win 7 licentie) voor € 289,- http://www.computeruniver...gge-freedos.asp?agent=635
Jammer van t Duitse tobo.. want dat is echt geen geld.
Begin nl toch wel spijt te krijgen dat ik de Sony toen niet besteld heb voor die € 425,-...

(Heb toen nog bij MM geinformeerd, maar zij konden niet mee met de "laagste prijsgarantie"... lag onder de inkoopprijs

Late update...
Wist niet dat Lenovo ook een Fusion netbookje op de Europese markt had? Lenovo IdeaPad S205 met 3GB Ram, 320GB hdd voor € 379,- bij onze oosterburen. Direct leverbaar volgens deze web shop.
http://www.t-online-shop....bt-hdmi-win7hp64/?ref=bde
Of een freedos versie (geen win 7 licentie) voor € 289,- http://www.computeruniver...gge-freedos.asp?agent=635
Jammer van t Duitse tobo.. want dat is echt geen geld.
[ Voor 75% gewijzigd door Danny the dog op 30-04-2011 02:45 ]
Weet iemand hoe je dat CoolSense in kunt stellen op de Dm1? Hij bevalt prima, alleen vrij luidruchtige fan af en toe.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
@ Thund3r, Coolsense is niet zo moeilijk. Het staat in de software lijst van HP, via start, alle programma's en dan HP moet je hem kunnen vinden.
Je zet hem gewoon op laagste stand.
Je zet hem gewoon op laagste stand.
Acer 1830T met Core i3 380um voor 449,-
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
Ik zou dan eerder voor pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372TZ-P602G16mn gaan. Goedkoper een een stuk meer performance in een iets groter jasje. Al kan ik niet zo snel info vinden over de accuduur.
Prima laptop maar we zijn hier in het netbook topicAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:44:
Ik zou dan eerder voor pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372TZ-P602G16mn gaan. Goedkoper een een stuk meer performance in een iets groter jasje. Al kan ik niet zo snel info vinden over de accuduur.
Achja, voor ieder wat wils toch? Als je net wat meer schermgrootte wilt, is het een mooi alternatief, zo'n 13". Alhoewel je het niet echt meer thin & light kunt noemen met 2,1 kg nee.
Vind t eerder jammer van de kleine hardddisks.. 160GB is toch echt uit de tijd..? En een 320 / 500 kost nou niet echt veel meer.
Vind t eerder jammer van de kleine hardddisks.. 160GB is toch echt uit de tijd..? En een 320 / 500 kost nou niet echt veel meer.
[ Voor 26% gewijzigd door Danny the dog op 30-04-2011 20:50 ]
Acer probeert op allerlei manieren de kosten te drukken. Een vergelijkbare Sony kost 720 euro.
Dat vind ik ook, als hij nu €50 duurder was met 4GB en een 640GB HDD was hij een stuk aantrekkelijker.Danny the dog schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:49:
Bij Sony betaal je dan ook, naar mijn mening teveel, voor het merk. Het is lang geleden dat ik een sony heb aangeraden (en alleen vanwege de totale afwezigheid van concurrenten)Philflow schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 21:08:
Acer probeert op allerlei manieren de kosten te drukken. Een vergelijkbare Sony kost 720 euro.
Als je een beetje zoekt naar de Lenovo IdeaPad reeks, zie je dat er een hoop modellen zijn, maar geen één die leverbaar is in NL... Bijv. de U160 met U5400 of i3 processor vanaf 349,- in duitsland.. Is blijkbaar wel hier beschikbaar geweest, want ze staan in de pricewatch. Erg vreemd, die beschikbaarheid van dit formaat netbooks met meer krachtige processors.
Edit: De Asus 1215P (met Atom N550) is nu wel zeer aantrekkelijk qua prijs... € 271,- pricewatch: Asus Eee PC 1215P-SIV014M
Als je geen grafische eisen hebt, een leuk (goedkoop) alternatief met toch wat rekenkracht. Alleen zal 720P afspelen misschien problematisch worden. Niet meer in pricewatch
Edit: De Asus 1215P (met Atom N550) is nu wel zeer aantrekkelijk qua prijs... € 271,- pricewatch: Asus Eee PC 1215P-SIV014M
Als je geen grafische eisen hebt, een leuk (goedkoop) alternatief met toch wat rekenkracht. Alleen zal 720P afspelen misschien problematisch worden. Niet meer in pricewatch
[ Voor 55% gewijzigd door Danny the dog op 03-05-2011 08:19 ]
AL mensen met de DM1 het geheugen geupgrade? Welke hebben jullie besteld?
De DM1-3100 staat helaas nog niet in de Kingston Memory selector.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Je kunt toch gewoon even kijken wat er nu inzit?Thund3r schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:12:
Ik prik meestal een willekeurig merk geheugen in mijn laptops. Nog nooit problemen mee gehad.
Nu in de Sony YB heb ik er Hynix bijgezet.
Nu in de Sony YB heb ik er Hynix bijgezet.
Thund3r, volgens mij ben je de enige hier die de dm1-3125ed heeft. Zie je al verschil met de dm1-3125sd versie? Hoe verschilt de binnenkant met die van Chiel340? Wat voor geheugen, harde schijf, wifi kaartje, is er een tweede PCI express slot, etc.? gallery: Chiel340
Zou handig zijn om te weten! Die van mij is nog steeds niet op voorraad bij Wehkamp namelijk. Als hij ergens minder in blijkt te zijn, kan ik nog afbestellen en bij Laptopshop bestellen...
Zou handig zijn om te weten! Die van mij is nog steeds niet op voorraad bij Wehkamp namelijk. Als hij ergens minder in blijkt te zijn, kan ik nog afbestellen en bij Laptopshop bestellen...
[ Voor 31% gewijzigd door TimoDimo op 02-05-2011 17:19 ]
Voor laptops doe ik zelf nooit zo moeilijk, bij mij zit er nu een balkje Adata RAM in (2GB 1333 Mhz DDR3). Deze was op voorraad. Werkt prima.Thund3r schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:12:
Dit RAM heeft zelfs betere specs dan het RAM wat er standaard in zit (qua timings dan).
@ Philflow, ik zie dat jij je Sony al weer te koop aanbiedt en je toch bij je MacBook blijft. Waarom als ik vragen mag? Bevalt het Fusion geweld je niet?
[ Voor 23% gewijzigd door Chiel340 op 02-05-2011 20:54 ]
Lang gewtijfeld en ik twijfel eigenlijk nog steeds. Zijn alle 2 hele mooie laptops maar ik wil er maar 1 houden. Ik had eerst de Air te koop aangeboden maar daar kreeg ik geen bevredigend bod op. Nu kijken of er iemand de Sony wil kopen tegen de Dynabyte aanbiedings prijs.Chiel340 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:12:
[...]
@ Philflow, ik zie dat jij je Sony al weer te koop aanbiedt en je toch bij je MacBook blijft. Waarom als ik vragen mag? Bevalt het Fusion geweld je niet?
Voordelen Air: Beter scherm, beter touchpad, snellere CPU, snelle SSD, betere speakers, stiller, accu duur.
Voordelen Sony: Goedkoper (hou geld over), kleiner, kan zelf storage inbouwen, 4GB geheugen.
Qua uiterlijk zijn ze allebei mooi. Op dit moment vind ik de Sony iets mooier maar dat kan zijn omdat ie nieuw is. Ben een beetje uitgekeken op het kille zakelijke uiterlijk van de Air.
Mocht er iemand interesse hebben hier staat ie: V&A aangeboden: Sony Vaio YB1 11.6", ATI 6310, 4GB, 320GB
Asus 1215B is op voorraad in Duitsland... http://www4.anobo.de/arti...l.jsp?aid=44038&agid=1553
Jammer van het tobo, maar hij komt in de buurt
Ik heb er Kingston 2 GB 1333 mhz bij geprikt. was maar 19,50 euroThund3r schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:12:
Ik hoop dat jij hem binnenkort kunt & gaat kopen Danny... dan ben ik erg benieuwd naar jou bevindingen!Danny the dog schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:28:
Asus 1215B is op voorraad in Duitsland... http://www4.anobo.de/arti...l.jsp?aid=44038&agid=1553