Inderdaad, dit gedrag van Wehkamp kan niet. Als je besteld hebt voor die prijs zijn ze volgens mij verplicht te leveren.
Of ze dat verplicht zijn weet ik niet, ze moeten je alleen wel een alternatief bieden voor dezelfde prijs, en die is er natuurlijk niet.
Maar gezien de populariteit van deze netbook denk ik dat hij sneller was uitverkocht dan zijn hadden gedacht...
Maar gezien de populariteit van deze netbook denk ik dat hij sneller was uitverkocht dan zijn hadden gedacht...
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
Maar hij is dus niet uitverkocht, omdat hij er gewoon weer op staat, zelfs onder hetzelfde artikelnummer.
Als je besteld hebt, heb je een koopovereenkomst.
Hebben ze vervolgens het artikel nog in het assortiment, maar tegen een andere prijs, zijn ze zeker verplicht te leveren.
Je kunt toch zeker niet je product op dag 1 aanbieden met "korting" en op dag 2 zeggen: "sorry, vandaag moet je toch voor t zelfde product meer betalen, ook al heb je getekend"....
Persoonlijk zou ik hier mijn rechtsbijstandsverzekering voor bellen, maar goed... Die moet je natuurlijk wel hebben. Anders biedt Consuwijzer misschien wel soelaas. In ieder geval helpt een rechtsbijstand wel zeker bij het zetten van druk. Anders gewoon aan Wehkamp mailen dat je hen bij uitblijven van levering tegen de overeengekomen prijs in gebreke stelt. Dat zullen ze vast niet willen, een rechtsgang voor 4 tientjes.
Hebben ze vervolgens het artikel nog in het assortiment, maar tegen een andere prijs, zijn ze zeker verplicht te leveren.
Je kunt toch zeker niet je product op dag 1 aanbieden met "korting" en op dag 2 zeggen: "sorry, vandaag moet je toch voor t zelfde product meer betalen, ook al heb je getekend"....
Persoonlijk zou ik hier mijn rechtsbijstandsverzekering voor bellen, maar goed... Die moet je natuurlijk wel hebben. Anders biedt Consuwijzer misschien wel soelaas. In ieder geval helpt een rechtsbijstand wel zeker bij het zetten van druk. Anders gewoon aan Wehkamp mailen dat je hen bij uitblijven van levering tegen de overeengekomen prijs in gebreke stelt. Dat zullen ze vast niet willen, een rechtsgang voor 4 tientjes.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Leuk nieuw netbookje
nieuws: Acer brengt 11,6"-Aspire One 722 met AMD C-50 uit
nieuws: Acer brengt 11,6"-Aspire One 722 met AMD C-50 uit
Ik ben zojuist even langs de MediaMarkt in Groningen gefietst, daar stond een Acer Aspire One 721 te koop met Athlon II Neo K145 processor (single core @ 1.8 Ghz), 4 GB DDR3 en een 500 GB HD. Het scherm is 11,6" inch groot en heeft een resolutie van 1366*768. Leuk ding! Prijs van 399,- was ook niet verkeerd...
Verder vertelde de HP vertegenwoordiger mij dat ze de HP DM1-31xx serie deze week of volgende week verwachten qua levering. Ze waren iig besteld! Dus dat is goed nieuws!
We wachten nog even af...
Verder vertelde de HP vertegenwoordiger mij dat ze de HP DM1-31xx serie deze week of volgende week verwachten qua levering. Ze waren iig besteld! Dus dat is goed nieuws!
[ Voor 4% gewijzigd door Chiel340 op 19-04-2011 14:02 ]
Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit
Wat ik zo jammer vind is dat nog niet meer winkels hem in het assortiment hebben staan.. Is het nou echt zo moeilijk om net zoals Wehkamp (alleen dan hopelijk beter ;-)) aan te geven dat je een product van plan bent te gaan voeren?Chiel340 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:01:
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Met Duitsland is t alleen de vraag hoe je met de Duitstalige software om moet gaan. Niet echt prettig...
Voordeel is wel dat je in DE een Qwerty toetsenbord krijgt, itt een Azerty in BE.
Heb zelf de vraag uitstaan bij een Duitse shop die ook filialen vlak over de grens heeft of ze ook kunnen leveren met een US International tobo...(Asus 1215B)
Voordeel is wel dat je in DE een Qwerty toetsenbord krijgt, itt een Azerty in BE.
Heb zelf de vraag uitstaan bij een Duitse shop die ook filialen vlak over de grens heeft of ze ook kunnen leveren met een US International tobo...(Asus 1215B)
Dat blijft altijd een lastige keuze, en voor mij zelf geldt nu ook, dat als hij volgende week echt niet geleverd kan worden ik uitwijk naar een ander model. Uit het buitenland is geen optie voor mij, ik wil geen AZERT toetsenbord of zo'n leuk Duits toetsenbord, dus dan nog maar anderhalve week wachten (we wachten toch al zo langfoppe-jan schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:35:
[...]
Wat ik zo jammer vind is dat nog niet meer winkels hem in het assortiment hebben staan.. Is het nou echt zo moeilijk om net zoals Wehkamp (alleen dan hopelijk beter ;-)) aan te geven dat je een product van plan bent te gaan voeren?Want die 2 winkels die er nu staan daar hoef ik niet zo nodig te kopen, maar ik twijfel nu of ik hem uit Duitsland/België wil bestellen, of dat ik wil wachten op een NL winkel. Als ik de HP website mag geloven handelen zij reparatie etc. toch zelf af, dus dat lijkt me geen heel groot probleem, maar ja..
Waarom ze alleen daar te krijgen zijn? Bobshop hanteerd de regel dat ze eerst je geld willen hebben en dan kijken of ze hem ergens vandaan kunnen halen (staat in een recentie op tweakers, over hun). En die andere webshop hanteerd gezien dezelfde menu structuur, vast dezelfde regels...
Als daar nu gelijk 4GB ram en Windows Home Premium bij zit dan is het misschien nog wel een optie. Zoniet ga ik toch echt voor de HP aangezien die een E-350 heeft, voor dezelfde prijs.
@ Tazzman,
Hoe vind je het toetsenbord van de Acer Aspire One 522? Is het wat aan de krappe kant of kun je er wel redelijk snel op typen? Ik overweeg de 522 ook nog, maar lees niet echt goede ervaringen over het toetsenbord.
Ik heb in februari een X350 gekocht voor rond de 350 euro. Apart dat die nu weer een stuk duurder is geworden (of het was toen een foutjeAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:02:
MSI's Fusion-powered X370 laptop gets $579 price tag, hits Amazon and Newegg
Dissapointment. De prijs is veel te hoog vergeleken met de betere HP.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Beste TimoDimo en Thund3r,
Ook ik had een bestelling gedaan bij Wehkamp tijdens de aanbiedingsdagen. En ook ik kreeg vervolgens bericht dat de HP DM1-3125ed uitverkocht zou zijn. Vanaf dat moment heb ik even met jullie hier meegelezen. (Ben zelf wat ouder en al helemaal geen kenner en vind wat jullie schrijven heel technisch) Ik heb uiteindelijk per e-mail bij Wehkamp om opheldering gevraagd.
Daarnet werd ik door Wehkamp opgebeld. Ze zullen de laptop tóch voor de aanbiedingsprijs gaan leveren. Levertijd ongeveer 2 weken.
Mochten anderen elders willen bestellen. Ik zag de HP-DM1-3125ed ook al bij de Laptopshop vermeld staan. Binnenkort beschikbaar staat erbij.
Succes allemaal en nu maar wachten op de uiteindelijke levering.
Ook ik had een bestelling gedaan bij Wehkamp tijdens de aanbiedingsdagen. En ook ik kreeg vervolgens bericht dat de HP DM1-3125ed uitverkocht zou zijn. Vanaf dat moment heb ik even met jullie hier meegelezen. (Ben zelf wat ouder en al helemaal geen kenner en vind wat jullie schrijven heel technisch) Ik heb uiteindelijk per e-mail bij Wehkamp om opheldering gevraagd.
Daarnet werd ik door Wehkamp opgebeld. Ze zullen de laptop tóch voor de aanbiedingsprijs gaan leveren. Levertijd ongeveer 2 weken.
Mochten anderen elders willen bestellen. Ik zag de HP-DM1-3125ed ook al bij de Laptopshop vermeld staan. Binnenkort beschikbaar staat erbij.
het is een beetje wennen.Qua plaatsing van keys is het net als een full size keyboard alleen de toetsen zelf zijn wel een tikkeltje kleiner. Dat gaat nog wel alleen zijn de toetsen zelf redelijk plat/vlak - ik had liever een lichte kromming gehad, zoals je beter voelt waar je vingertoppen zich bevinden op de toetsen.Sabre-Raven schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:52:
[...]
Hoe vind je het toetsenbord van de Acer Aspire One 522? Is het wat aan de krappe kant of kun je er wel redelijk snel op typen? Ik overweeg de 522 ook nog, maar lees niet echt goede ervaringen over het toetsenbord.
Het ligt er ook aan hoe je voor de netbook zit - momenteel zit ik erg onhandig in bed, dus dat helpt ook niet maar toch kan ik dit redelijk vlot tiepen
Het enige wat storend is, is die touchpad tijdens het tiepen - met name het verspringen van de cursor omdat je palm van de hand over/langs het touchpad gaat. Daarom schakel ik die ook uit (Fn-F7) voor dat ik iets ga tiepen. Echter dat is niet een probleem van de Acer zelf.... aangezien ik dit ook heb bij mijn Toshiba T-130.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik werd ook nog gebeld door Wehkamp zojuist, zelfde verhaal als hierboven.Plona schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:34:
Beste TimoDimo en Thund3r,
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Zijn er ook nog stille netbooks op basis van E-350? (Produceert die zoveel warmte ofzo?)
Zowel de HP DM1 als de MSI Wind12 schijnen veel herrie te maken. Is de pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S misschien stiller? (wel duur in vergelijking)
Zowel de HP DM1 als de MSI Wind12 schijnen veel herrie te maken. Is de pricewatch: Sony Vaio VPCYB1S1E/S misschien stiller? (wel duur in vergelijking)
[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 19-04-2011 22:46 ]
Nee, zie Notebookjournal.de
Ik denk dat de CPU/GPU gewoon heet wordt. Niks aan te doen.
Plona, ik ben ook gebeld. Vooralsnog staat er 'niet uitverkocht' bij mijn bestelling op 'Mijn Wehkamp', maar ze zouden ernaar gaan kijken en dan zou het spoedig worden veranderd. Laten we hopen dat ze snel op voorraad komen! Bij het artikel zelf (van €400) staat nog twee weken levertijd, wie weet wordt het wel eerder. Bedankt voor het melden.
Thnx.Philflow schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:48:
Nee, zie Notebookjournal.de
Hmpf, wel vervelend, ik kan daar slecht tegen. Hopelijk komt er nog een merk met een fatsoenlijke koeler anders wordt het geen E-350
Bij Wehkamp staat de DM1 nu op 1 week
Bij die 2 andere shops op 3-5 dagen weer, zou dus eigenlijk vandaag op voorraad komen.
Bij die 2 andere shops op 3-5 dagen weer, zou dus eigenlijk vandaag op voorraad komen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
De Asus 1215B schijnt niet lawaaiig te zijn...- J.W. - schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:35:
[...]
Thnx.
Hmpf, wel vervelend, ik kan daar slecht tegen. Hopelijk komt er nog een merk met een fatsoenlijke koeler anders wordt het geen E-350
http://www.netbooklive.net/asus-eee-pc-1215b-review-8726/
t Is alleen de vraag wanneer ie in NL beschikbaar komt... In DE blijkbaar volgende week donderdag (28/4).
Helaas is ie daar alleen met Qwertz toetsenbord te krijgen, US-International is daar niet leverbaar. (gemaild met Duitse web shop)
Wil zelf ook niet zo'n herrieschopper... Anders wordt t toch een 13" thin & light...
Jammer dat die MacBooks zo gruwelijk duur zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 20-04-2011 10:19 ]
Anoniem: 292297
Heb nu 3 weken de MSI U270, je hoort de vent wel maar voor mijn gevoel op de achtergrond.
Kwam er ook achter dat je met het touchpad kan scrollen, rechtboven en rechtsonder op touchpad drukken.
Kwam er ook achter dat je met het touchpad kan scrollen, rechtboven en rechtsonder op touchpad drukken.
En dat is nu de grote vraag, wanneer is die leverbaar. Want zo blijven we wachten en wachten...Danny the dog schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:17:
[...]
De Asus 1215B schijnt niet lawaaiig te zijn...
http://www.netbooklive.net/asus-eee-pc-1215b-review-8726/
t Is alleen de vraag wanneer ie in NL beschikbaar komt... In DE blijkbaar volgende week donderdag (28/4).
Helaas is ie daar alleen met Qwertz toetsenbord te krijgen, US-International is daar niet leverbaar. (gemaild met Duitse web shop)
Wil zelf ook niet zo'n herrieschopper... Anders wordt t toch een 13" thin & light...
Jammer dat die MacBooks zo gruwelijk duur zijn
De HP schijnt met de juiste software best wel stil te zijn... dus dat wordt toch mijn keuze. Morgen (lees, straks) nog maar even bij de MM gaan kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Chiel340 op 21-04-2011 03:29 ]
Saturn en Mediamarkt hebben de HP DM1 3125 nog niet, en verwachten hem ook nog niet de komende tijd.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Je bedoelt met fan-controller software (zoals speedfan)?Chiel340 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 03:28:
[...]
De HP schijnt met de juiste software best wel stil te zijn...
Ik weet niet wat de temps van cpu zijn? Ik neem aan dat hij niet voor de grap hard / continu draait (?)
Zonder die software (of vergelijkbare) dus wel. Tenminste, dat schreven ze in die Anandtech review.- J.W. - schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:25:
Ik neem aan dat hij niet voor de grap hard / continu draait (?)
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Ah, thnx, ik heb de review gevonden.
Er staat nog een update bij:
"Update: Several of our readers pointed out that the HP dm1z has a utility called CoolSense as part of the HP Support Tools. It's supposed to allow some customization fan speeds to allow users to configure their laptop to prefer lower temperatures/higher noise, or lower noise/higher temperatures. As a matter of course we disable most of the manufacturer utilities to allow for optimal battery life results, so the above remarks reflect using the laptop without CoolSense enabled. Unfortunately, the dm1z has already been returned, so we are unable to run updated results. Anecdotally, noise is much better with CoolSense enabled."
Het begint weer aantrekkelijker te klinken
Er staat nog een update bij:
"Update: Several of our readers pointed out that the HP dm1z has a utility called CoolSense as part of the HP Support Tools. It's supposed to allow some customization fan speeds to allow users to configure their laptop to prefer lower temperatures/higher noise, or lower noise/higher temperatures. As a matter of course we disable most of the manufacturer utilities to allow for optimal battery life results, so the above remarks reflect using the laptop without CoolSense enabled. Unfortunately, the dm1z has already been returned, so we are unable to run updated results. Anecdotally, noise is much better with CoolSense enabled."
Het begint weer aantrekkelijker te klinken
En wellicht is undervolten nog een optie? Dan blijft de CPU ook aanmerkelijk koeler.
Tja... dat vind ik nou weer iets dat je niet doet, als je een netbook nu net koopt vanwege de krachtigere processor...Philflow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:56:
En wellicht is undervolten nog een optie? Dan blijft de CPU ook aanmerkelijk koeler.
Undervolten doet niets af aan de kracht van je CPUDanny the dog schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:15:
[...]
Tja... dat vind ik nou weer iets dat je niet doet, als je een netbook nu net koopt vanwege de krachtigere processor...
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 21-04-2011 11:17 ]
voor degene die een adresmogelijkheid hebben (familie, vriend, collega) in duitsland, kunnen de dm1-3101eg bestellen op de duitse HP store. hij kost daar 399 euro en verzendtijd is 24 tot 48 uur. Dit is een uitgave met 4gb RAM en grotere HDD (500 ipv 320), maar wel aangepast QWERTZ toetsenbord (denk ik).
Ik heb hem daar ook gisteren besteld, maar mijne komt pas de 26e binnen. niet echt binnen de 48 uur dus, maar dat komt waarschijnlijk omdat daar vrijdag en maandag ook feestdagen zijn. en blijkbaar wordt er zaterdags sowieso geen pakketpost bezorgd in Duitsland. (laat staan zondags ;p)
Ik zal gelijk lijken naar de geluidsproductie met/zonder coolsense ook. daar ben ik zelf namelijk ook wel nieuwsgierig na. mochten er nog andere vragen over bijv. grafische mogelijkheden of touchpad zijn, dan sta ik dinsdag/woensdag paraat.
Ik heb hem daar ook gisteren besteld, maar mijne komt pas de 26e binnen. niet echt binnen de 48 uur dus, maar dat komt waarschijnlijk omdat daar vrijdag en maandag ook feestdagen zijn. en blijkbaar wordt er zaterdags sowieso geen pakketpost bezorgd in Duitsland. (laat staan zondags ;p)
Ik zal gelijk lijken naar de geluidsproductie met/zonder coolsense ook. daar ben ik zelf namelijk ook wel nieuwsgierig na. mochten er nog andere vragen over bijv. grafische mogelijkheden of touchpad zijn, dan sta ik dinsdag/woensdag paraat.
@ Thund3r, waar baseer je dat op? Ik ben dinsdag nog even wezen vragen bij de MediaMarkt (Saturn loopt net even anders) en daar vertelde de HP vertegenwoordiger mij dat hij ze zeker weten eind deze week/begin volgende week verwacht. Hij vertelde ook duidelijk dat de levering inderdaad vertraagd was (sinds begin deze maand), maar dat ie nu toch echt zou komen.Thund3r schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:18:
Saturn en Mediamarkt hebben de HP DM1 3125 nog niet, en verwachten hem ook nog niet de komende tijd.
Of je dat moet geloven geen idee, maar laten we het maar hopen...
Ik heb gewoon gebeld naar de winkels en gevraagd
Ik hoop het, Wehkamp is weer van 1 naar 2 weken gesprongen namelijk.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
@ Thund3r,
volgens mij weten alle winkels het niet eens... erg vaag allemaal. Nou ja de MM is niet ver hier vandaan, dus ik zal gewoon even kijken.
volgens mij weten alle winkels het niet eens... erg vaag allemaal. Nou ja de MM is niet ver hier vandaan, dus ik zal gewoon even kijken.
Ok.. sorry, I did not know that.Philflow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:17:
[...]
Undervolten doet niets af aan de kracht van je CPUm.a.w. hij blijft even snel. Undervolten is geen underclocken.
Dacht dat voltage en snelheid wel in lijn lagen...
Heb trouwens bij MyCom nagevraagd voor de beschikbaarheid van de Asus 1215B, maar zoals te verwachten valt, is daar ook nog niks bekend.
Ik kom ook dagelijks langs de Saturn, ik ga er morgen gewoon eens kijken en vragen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Kreeg zojuist een e-mail binnen van laptopshop.nl
http://www.laptopshop.nl/...vemailer&utm_medium=email
De status is dat ze hem nu op voorraad hebben.
http://www.laptopshop.nl/...vemailer&utm_medium=email
De status is dat ze hem nu op voorraad hebben.
Ik zag het ook al, en is ook direct besteld!
Eindelijk!
Eindelijk!
"Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis."
Morgen gaan we dus de reviews zien, mooi
Morgen gaan we dus de reviews zien, mooi
Daar kun je zeker op rekenen, ik maak zoiezo weer even foto's van het geheel (doos & inhoud) en de review volgt dan binnenkort op tweakers.net :-)
Ben benieuwd. Kun je ook een foto van de binnenkant maken? De hele achterkant kan eraf heb ik ergens bij een review gezien. Ben vooral benieuwd hoeveel antennes voor WLAN en WWAN erin zitten.
Ik heb bij Wehkamp de dm1-3125ed besteld; kunnen we vergelijken of er misschien verschillen zijn met de -SD versie.
Ik heb bij Wehkamp de dm1-3125ed besteld; kunnen we vergelijken of er misschien verschillen zijn met de -SD versie.
[ Voor 4% gewijzigd door TimoDimo op 21-04-2011 22:20 ]
Hee niet allemaal bestellen he!
Ik wil ook nog vanavond
Ik wil ook nog vanavond
http://proxysnel.nl
@ Ewald123, als je hier kan reageren kan je hem toch ook gelijk online bestellen? 
Er zijn op dit moment nog genoeg op voorraad.
Goed punt, heb echter m'n edentifier van ABN niet, dus kan geen iDeal doen.Chiel340 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:40:
@ Ewald123, als je hier kan reageren kan je hem toch ook gelijk online bestellen?
Net weer een mail van de laptopshop, pakket staat klaar voor verzenden. Dus met een beetje mazzel...
@ Ewald123, dan kan je desnoods nog met achteraf overboeken doen, dan heb je iig eentje besteld... maar ja iDeal is natuurlijk sneller. Geen collega die een e-dentifiers van ABN bij zich heeft?
@ Ewald123, dan kan je desnoods nog met achteraf overboeken doen, dan heb je iig eentje besteld... maar ja iDeal is natuurlijk sneller. Geen collega die een e-dentifiers van ABN bij zich heeft?
Het lijkt wel of het warme broodjes zijn 
In mijn ogen blijft t toch 400 euro..
Als Laptopshop voorraad heeft, zullen anderen die ook wel hebben, t is geen iBood
In mijn ogen blijft t toch 400 euro..
Als Laptopshop voorraad heeft, zullen anderen die ook wel hebben, t is geen iBood
@ Danny the dog,
Tja die 399 (die 1 euro, doet het em
), dat wist ik natuurlijk al lang van te voren. En als je de prijs vergelijkt met de overige modellen, vindt ik het zo slecht nog niet.
En ja, ik wil hem nu ook gewoon graag hebben, ik wacht als sinds januari
En ik verwacht dat de Asus 1215b ook nog wel wat duurder uitkomt.
Waar en (of) wanneer de overige zaken hun lading krijgen is maar de vraag. Maar ik dacht dat jij hem ook graag wilde hebben.
En hij blijft natuurlijk altijd goedkoper dat een MacBook Air (13'3")
Tja die 399 (die 1 euro, doet het em
En ja, ik wil hem nu ook gewoon graag hebben, ik wacht als sinds januari
Waar en (of) wanneer de overige zaken hun lading krijgen is maar de vraag. Maar ik dacht dat jij hem ook graag wilde hebben.
En hij blijft natuurlijk altijd goedkoper dat een MacBook Air (13'3")
@ Chiel:
Tja, ik snap je wel. Ik wou ook zéker niet zeggen dat je hem niet moest kopen
En sja, die euro.... dat maakt t een stuk aantrekkelijker!
Snap ook dat je idd al lang wacht, het is ook onbegrijpelijk waarom het zo lang duurt voordat het E-350 aanbod een beetje beschikbaar komt in NL. De modellen zijn er wel (HP, MSI, Sony, Asus, Dell), maar de verkrijgbaarheid is gewoon een ramp!
Zelf ben ik niet zo HP-minded en nu ik weet dat Asus of Dell er aankomt, probeer ik mezelf te dwingen te wachten... Da's zwaar, dat snap je wel!
En idd... een MacBook Air... da's iets om van te dromen, maar wát een prijs...
By the way.. Waarom staat laptopshop er niet bij in de pricewatch van de HP?
Tja, ik snap je wel. Ik wou ook zéker niet zeggen dat je hem niet moest kopen
En sja, die euro.... dat maakt t een stuk aantrekkelijker!
Snap ook dat je idd al lang wacht, het is ook onbegrijpelijk waarom het zo lang duurt voordat het E-350 aanbod een beetje beschikbaar komt in NL. De modellen zijn er wel (HP, MSI, Sony, Asus, Dell), maar de verkrijgbaarheid is gewoon een ramp!
Zelf ben ik niet zo HP-minded en nu ik weet dat Asus of Dell er aankomt, probeer ik mezelf te dwingen te wachten... Da's zwaar, dat snap je wel!

En idd... een MacBook Air... da's iets om van te dromen, maar wát een prijs...
By the way.. Waarom staat laptopshop er niet bij in de pricewatch van de HP?
[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 21-04-2011 19:29 ]
@Danny
Omdat die van laptopshop.nl de dm1-3125sd is. En niet de ed versie, denk ik. Wel vreemd dat de sd versie niet in de pricewatch staat...
Omdat die van laptopshop.nl de dm1-3125sd is. En niet de ed versie, denk ik. Wel vreemd dat de sd versie niet in de pricewatch staat...
Bedankt voor de info.tazzman schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:04:
het is een beetje wennen....ik iets ga tiepen
Same here. Je blijft wachten om zeker te weten dat je de beste waar voor je geld hebt en achteraf geen spijt krijgt dat je niet net die ene 'perfecte' netbook gekocht heb.Danny the dog schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:14:
In het verleden heb ik niet al te beste ervaringen gehad met HP en ben daarom een beetje huiverig om de DM1 aan te schaffen. Zit nu al jaren aan de Dell en nog nooit problemen gehad, dus eerst maar eens afwachten wat die afleveren. (waarschijnlijk tegen de tijd dat de volgende generatie netbooks uit is)
Ben begin dit jaar begonnen met zoeken naar een netbook om op te kunnen werken en een beetje te kunnen gamen. Eerste keus (zonder veel research) was de Dell mini, compatible games opgezocht en kwam bij toeval info over AMD Fusion tegen in hetzelfde topic. Toen is het balletje gaan rollen en nu zit ik een paar maanden later nog te wachten op die ideale netbook die alles kan en maar niet uitkomt!

Is er nu al duidelijk wat nu het verschil is tussen de ED en SD versie?Ewald123 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:13:
@Danny
Er is nog geen duidelijk verschil te vinden aan de ED & SD versie. Ik heb de site van HP ernaast gehad en ze zijn qua specificaties helemaal gelijk. Misschien dat er aan de binnenkant iets anders zit.
En ook ik zat eerst te twijfelen, wachten op de Dell? Of op de Asus? Dan toch de MSI kopen?
Maar ik ga nu gewoon voor de HP, en ik zal mijn bevindingen wel even posten.
En ook ik zat eerst te twijfelen, wachten op de Dell? Of op de Asus? Dan toch de MSI kopen?
Maar ik ga nu gewoon voor de HP, en ik zal mijn bevindingen wel even posten.
Tja, in computerland kun je áltijd blijven wachten, da's een feit....
Maareh, waarom niet eens een mail dichten naar HP en vragen wat het verschil is tussen de SD en de ED?
Of een belletje.. of die HP-medewerker in de MediaMarkt erop aanspreken?
Ik zal denk ik toch nog tot halverwege mei wachten of Dell / Asus nog een teken van leven geeft. Die merken hebben toch wat "degelijkers" in mijn beleving, dan HP Compaq....
Maareh, waarom niet eens een mail dichten naar HP en vragen wat het verschil is tussen de SD en de ED?
Of een belletje.. of die HP-medewerker in de MediaMarkt erop aanspreken?
Ik zal denk ik toch nog tot halverwege mei wachten of Dell / Asus nog een teken van leven geeft. Die merken hebben toch wat "degelijkers" in mijn beleving, dan HP Compaq....
Wehkamp levertijd naar 4 weken... Gisteravond belde ze me nog of ik hem nog wilde (3x gebeld al deze week savonds) ik zei ja natuurlijk, tegen de actieprijs van 359.
Ik inloggen na het telefoongesprek, heeft die muts een nieuwe bestelling aangemaakt voor 399
. Naast de oude die nog steeds op "Uitverkocht" staat (359)
Ik de nieuwe meteen weer geannuleerd natuurlijk, maar denk dat ik mn geld terug ga vragen.
Ik inloggen na het telefoongesprek, heeft die muts een nieuwe bestelling aangemaakt voor 399

Ik de nieuwe meteen weer geannuleerd natuurlijk, maar denk dat ik mn geld terug ga vragen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik denk dat ze daar op hopen en dan ineens volgende week voorraad hebbenThund3r schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:24:
maar denk dat ik mn geld terug ga vragen.
Het lijkt wel een vuil spelletje dat Wehkamp speelt.
Net alsof ze die HP voor een prijs hebben aangeboden waar ze hem niet voor willen leveren.
En dan de koper zo irriteren dat hij uiteindelijk zelf maar de order annuleert.... want zelf mogen ze het niet.
Dat belooft nog wat als je onverhoopt met een garantiegevalletje komt te zitten....
Net alsof ze die HP voor een prijs hebben aangeboden waar ze hem niet voor willen leveren.
En dan de koper zo irriteren dat hij uiteindelijk zelf maar de order annuleert.... want zelf mogen ze het niet.
Dat belooft nog wat als je onverhoopt met een garantiegevalletje komt te zitten....
[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 22-04-2011 09:58 ]
Gelukkig kan je dan rechtstreeks bij HP terecht. Zelfs binnen 30 dagen vervangen ze hem direct voor je.Danny the dog schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:56:
Weet iemand toevallig wat voor merk geheugen er in zit. wil er wel gelijk 2 GB bij prikken?
Dat is dan wel zo - maar ik wilde absoluut een zo klein en licht mogelijke netbook hebben. Deze moet namelijk in mijn fototas, die zowiezo al zwaar is .. en met het oog op problemen bij het inchecken met het vliegtuig, telt voor mij welke centimeter en gram.Sabre-Raven schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:10:
[...]
Bedankt voor de info.Het formaat en de mogelijkheid om toch een beetje te kunnen (retro) gamen was wel interessant. Maar, aangezien ik zelf eerst een Win 7 licentie zal moeten kopen voor de RAM zit ik al gauw dichtbij het bedrag van de HP. En dan wordt hij al een stuk minder aantrekkelijk.
Daarom was de 10.1" echt de maximale bovenmaat voor mij en met 1.26kg is de Acer ook niet zwaar. Een 11.6" laptop is mij te groot (past niet in mijn fototas) en weegt ook meer natuurlijk. Ik vind de Acer toch wel de meest aantrekkelijke netbook in zijn prijs/formaat/gewichts klasse. Een Macbook Air 11.6" was natuurlijk ideaal - iets groter maar wel 21 gram lichter. Alleen is 64GB opslag echt niet genoeg voor mijn foto's en de 128GB versie is mij echt te duur.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Inderdaad wel heel vreemd dat het nu vier weken levertijd is bij Wehkamp. Het was eerst twee weken, toen één week, toen terug naar twee en nu vier weken. De vraag is of ze de dm1 ondertussen al op voorraad hebben gehad en wel hebben uitgeleverd aan andere klanten voor 399,-.
Immers, bij die andere twee winkels uit harderwijk hebben ze 3 tot 5 werkdagen levertijd. Aangezien dat hetzelfde type is (DM1-3125ED) is het vreemd dat Wehkamp vier weken aanhoudt als ze nog geen voorraad hebben ontvangen. Maar als die andere winkels ook omhoog gaan in levertijd dan zal het wel aan de leverancier liggen die geen juiste benadering kan geven.
Immers, bij die andere twee winkels uit harderwijk hebben ze 3 tot 5 werkdagen levertijd. Aangezien dat hetzelfde type is (DM1-3125ED) is het vreemd dat Wehkamp vier weken aanhoudt als ze nog geen voorraad hebben ontvangen. Maar als die andere winkels ook omhoog gaan in levertijd dan zal het wel aan de leverancier liggen die geen juiste benadering kan geven.
Ik heb ook tijdens de kortingsactie de DM1 besteld bij Wehkamp. De volgende dag werd het artikel als uitverkocht aangegeven. Begin deze week werd ik gebeld door Wehkamp of ik alsnog de DM1 wou tegen de actieprijs. Hiermee ben ik akkoord gegaan. Nu stond vanochtend de prijs op E399 in plaats van E359.Danny the dog schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:56:
Gebeld met Wehkamp. Zij geven aan dat ze geen interne notitie konden vinden, waarop stond dat ze het mij tegen de kortingsprijs hebben aangeboden. Als ik de laptop wil, dan kan ik die tegen de volle prijs krijgen.
Ik ben benieuwd wie de laptop van Wehkamp krijgt met de korting.
Anoniem: 67853
ik vind dit een vies verhaal. Ik zou hier mee naar de consumentenbond stappen of je rechtsbijstandverzekering aanspreken als je die hebt.
Mijn HP DM1-3125SD is binnen en de eerste indruk is goed. Het scherm is prachtig en van goede kwaliteit, het toetsenbord tikt heerlijk en ondanks mijn grote handen kan ik prima blind typen. Het gewicht valt me reuze mee, ik heb hem nog niet gewogen, maar meer dan 1.5 kg kan het niet zijn. De fan is het enige puntje van kritiek, deze heb ik via HP CoolSense heel zacht kunnen zetten, maar tijdens een game gaat ie wat luider aan. Het is niet storend maar wel hoorbaar. Gewoon in windows en browsen is hij heerlijk stil.
De speakers van Altec Lensing hebben mij echt verbaasd, daar zit in verhouding met deze netbook gewoon goed geluid in. De bass valt natuurlijk wat tegen, maar dat kan gezien de grote ook niet anders.
Ik zal nog even een "grote" review gaan plaatsen als ik wat meer heb getest.
@ alle mensen hierboven, wat een gedoe ja met de Wehkamp, ik hoop wel dat ze het netjes gaan oplossen anders zijn ze straks al hun klanten weer kwijt... (wat toch al wel gebeurt als ik dit zo lees).
De speakers van Altec Lensing hebben mij echt verbaasd, daar zit in verhouding met deze netbook gewoon goed geluid in. De bass valt natuurlijk wat tegen, maar dat kan gezien de grote ook niet anders.
Ik zal nog even een "grote" review gaan plaatsen als ik wat meer heb getest.
@ alle mensen hierboven, wat een gedoe ja met de Wehkamp, ik hoop wel dat ze het netjes gaan oplossen anders zijn ze straks al hun klanten weer kwijt... (wat toch al wel gebeurt als ik dit zo lees).
[ Voor 16% gewijzigd door Chiel340 op 22-04-2011 13:12 ]
Bij mij staat er bij 'Mijn Wehkamp' bij 'bestellingen' de dm1 met de prijs van €359,10. Om precies te zijn, er staat:
HP DM1-3125ED entertainment mini laptop Bestelnr. 867-38-167 Besteld: 17 apr
17 april was nog in de actieperiode van hun 'kortingsvierdaagse' dus daarmee kun je wel aantonen dat je 'm binnen de actieperiode hebt besteld.
In de kolom daarnaast staat nog steeds dat hij uitverkocht is, terwijl ik wel keurig gebeld ben met de mededeling dat het een foutje was en dat ik 'm gewoon met korting zou krijgen.
HP DM1-3125ED entertainment mini laptop Bestelnr. 867-38-167 Besteld: 17 apr
17 april was nog in de actieperiode van hun 'kortingsvierdaagse' dus daarmee kun je wel aantonen dat je 'm binnen de actieperiode hebt besteld.
In de kolom daarnaast staat nog steeds dat hij uitverkocht is, terwijl ik wel keurig gebeld ben met de mededeling dat het een foutje was en dat ik 'm gewoon met korting zou krijgen.
@TimoDimo:
Blur je bestelnummer even.... Je hebt immers betaald en als ik het niveau van Wehkamp's klantenservice zo inschat, denk ik dat een belletje met dit bestelnummer en een afleveradreswijziging best mogelijk moet zijn...
Blur je bestelnummer even.... Je hebt immers betaald en als ik het niveau van Wehkamp's klantenservice zo inschat, denk ik dat een belletje met dit bestelnummer en een afleveradreswijziging best mogelijk moet zijn...
@TimoDimo
Bij mij staat er bij Mijn Wehkamp hetzelfde, m.u.v. de besteldatum, die is 15 april. Hopelijk krijg je de DM1 met korting. Ik heb hem ondertussen bij de laptopshop besteld.
Bij mij staat er bij Mijn Wehkamp hetzelfde, m.u.v. de besteldatum, die is 15 april. Hopelijk krijg je de DM1 met korting. Ik heb hem ondertussen bij de laptopshop besteld.
@melensuup:
Heb je al een bevestiging van je annulering bij Wehkamp? 2 van die dingen is ook zo overdone
Heb je al een bevestiging van je annulering bij Wehkamp? 2 van die dingen is ook zo overdone
Het bestelnummer hoort niet bij mijn bestelling maar bij de laptop. Inderdaad een beetje vreemd dat ze daar het woord bestelnummer voor gebruiken in plaats van 'artikelnr' of zoiets.
[ Voor 11% gewijzigd door TimoDimo op 22-04-2011 13:29 ]
En voor de mensen die het nog interessant vinden, ik heb foto's van de HP DM1-3125SD in mijn fotoalbum geplakt:
gallery: Chiel340
Ik moet hem nog wel even openen aan de onderkant, maar dat komt nog.
Dat ziet er eigenlijk best goed uit!Chiel340 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:59:
En voor de mensen die het nog interessant vinden, ik heb foto's van de HP DM1-3125SD in mijn fotoalbum geplakt:
Vooral die bovenkant valt me ook reuze mee!
Vind alleen dat het scharniergedeelte een beetje veel plaats inneemt... maar goed, daar heb je geen last van
Mooie netbook!
Ok.. dan heb ik niks gezegdTimoDimo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:28:
Het bestelnummer hoort niet bij mijn bestelling maar bij de laptop. Inderdaad een beetje vreemd dat ze daar het woord bestelnummer voor gebruiken in plaats van 'artikelnr' of zoiets.
[ Voor 24% gewijzigd door Danny the dog op 22-04-2011 14:26 ]
@ TimoDimo, ik heb op mijn tweakers gedeelte een foto album geopend (zie de post hierboven, voor de link). Ik heb hier nu ook een foto van de binnenkant bij in gezet, dus dan kan je even goed kijken.TimoDimo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:49:
Ben benieuwd. Kun je ook een foto van de binnenkant maken? De hele achterkant kan eraf heb ik ergens bij een review gezien. Ben vooral benieuwd hoeveel antennes voor WLAN en WWAN erin zitten.
Bedankt! Het valt op dat hij geen tweede mini PCI express aansluiting heeft. De eerste types van begin dit jaar hadden die wel. Hij heeft ook maar twee antennes. Voor 3G heb je er nog minstens één nodig. Helaas, het zal met de -ED versie wel hetzelfde zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door TimoDimo op 22-04-2011 17:33 ]
In de Media Markt in Leeuwarden heb ik de DM1-3125SD zien staan.
Volgens mij is het verschil van SD en ED alleen maar de vervoerswijze, ik weet dat SD voor shipped delivery staat
Volgens mij is het verschil van SD en ED alleen maar de vervoerswijze, ik weet dat SD voor shipped delivery staat
productreview: HP Pavilion dm1-3125ed review door Chiel340
Chiel wanneer ga de stickers er af slopen?
Chiel wanneer ga de stickers er af slopen?
@ Philflow
Ha ha ha, die laat ik nog mooi even zitten, zolang het niet te nadrukkelijk aanwezig is vindt ik het niet erg
Ha ha ha, die laat ik nog mooi even zitten, zolang het niet te nadrukkelijk aanwezig is vindt ik het niet erg
Hoe weet je dat en wat houdt het precies in?Rolfpoland schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:52:
Misschien intressant voor sommige mensen. De Sony Vaio VPC-YB1S1E is dit weekend bij Dynabyte 424,99 euro.
Ik ben van plan een 11.6 inch netbook te gaan kopen. Nu heb ik een 13 inch laptop met 2 GB geheugen en die is aan vervanging toe. Omdat ik veel onderweg ben, wil ik een compactere en lichtere computer dan de 13 inch, maar de 10 inch netbooks hebben niet voldoende prestaties (1 GB RAM) om er echt op te werken. Vandaar dat ik voor een 11.6 inch wil gaan.
De opties zijn:
- Sony Vaio VPC-YB1S1E/S
- HP Pavilion dm1-3125sd
- Acer Aspire One 721-142ki
Hier worden de specs met elkaar vergeleken: http://goo.gl/xFrh8
Afgaande op de specs in combinatie met de prijs lijkt de HP de beste optie, zeker als ik het geheugen zou uitbreiden van 2 naar 4 GB. Ik weet dat de Sony voor 38 euro kan worden uitgebreid van 2 naar 4 GB. Maar die is bijna 100 euro duurder dan de HP.
Ik heb wat reviews gelezen maar ik hoop dat iemand hier nog adviezen heeft.
Waar ik de netbook voor gebruik is (afgezien van browsen): best veel web-based activiteiten zoals in Google Docs, een VNC-verbinding naar een externe desktop, series kijken, en af en toe gebruik ik Adobe InDesign. Waarschijnlijk ga ik het meegeleverde Windows 7 gebruiken als OS, al overweeg ik vanwege werk-redenen Ubuntu.
Bedankt voor jullie advies!
PS. Dit bericht was eerst een apart topic omdat ik dit topic nog niet gezien had. Het dubbelposten is dus niet opzettelijk.
De opties zijn:
- Sony Vaio VPC-YB1S1E/S
- HP Pavilion dm1-3125sd
- Acer Aspire One 721-142ki
Hier worden de specs met elkaar vergeleken: http://goo.gl/xFrh8
Afgaande op de specs in combinatie met de prijs lijkt de HP de beste optie, zeker als ik het geheugen zou uitbreiden van 2 naar 4 GB. Ik weet dat de Sony voor 38 euro kan worden uitgebreid van 2 naar 4 GB. Maar die is bijna 100 euro duurder dan de HP.
Ik heb wat reviews gelezen maar ik hoop dat iemand hier nog adviezen heeft.
Waar ik de netbook voor gebruik is (afgezien van browsen): best veel web-based activiteiten zoals in Google Docs, een VNC-verbinding naar een externe desktop, series kijken, en af en toe gebruik ik Adobe InDesign. Waarschijnlijk ga ik het meegeleverde Windows 7 gebruiken als OS, al overweeg ik vanwege werk-redenen Ubuntu.
Bedankt voor jullie advies!
PS. Dit bericht was eerst een apart topic omdat ik dit topic nog niet gezien had. Het dubbelposten is dus niet opzettelijk.
@sverbern even een korte reactie is dat mijn mening is dat het verschil minimaal is tussen de Sony en HP maar er wel een groot prijsverschil in zit. De Acer is intressant als je net iets meer power wilt hebben, maar wel in moet leveren op je accu duur. Van testen heb ik gelezen dat de Acer maar zo'n 2 uur meegaat wat ik gewoon te kort vind.
De Sony is dit weekend maar 424,99 euro bij Dynabyte, en dan heb je wel 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij HP.
En je kan het geheugen al upgraden voor 20 euro ipv 38 euro.
De Sony is dit weekend maar 424,99 euro bij Dynabyte, en dan heb je wel 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij HP.
En je kan het geheugen al upgraden voor 20 euro ipv 38 euro.
Sony is lichter en heeft een kleinere accu. Hij gaat dus ook minder lang mee op de accu dan HP. Persoonlijk vind ik het design van de Sony het mooist.
Overigens heb je voor 479 euro een Acer 11.6" met Core i3.
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N
Overigens heb je voor 479 euro een Acer 11.6" met Core i3.
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 23-04-2011 10:59 ]
Erg goede actie van Dynabyte moet ik zeggen... ik twijfel heeeeel erg om mn bankpas te trekken....Philflow schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:56:
Sony is lichter en heeft een kleinere accu. Hij gaat dus ook minder lang mee op de accu dan HP. Persoonlijk vind ik het design van de Sony het mooist.
Zie wel dat je de 15% korting op de Sony alleen lijkt te krijgen bij verzending en niet bij afhalen in een filiaal?
Deze had ik nog niet gezien, maar een i3 voor deze prijs klinkt ook erg interessant!Overigens heb je voor 479 euro een Acer 11.6" met Core i3.
Is een i3 nou noemenswaardig beter, sneller / sterker dan een Fusion E-350?
Accu ziet er (op papier) in ieder geval goed uit: 63Wh.
Alleen ontzettend jammer van de 160GB hard disk.. zou je die vooraf kunnen upgraden? Prijsverschil tussen een WD 160GB en een 500GB is miniem (paar tientjes)
Sony heeft best een mooi design; ze onderscheiden zich dan ook door allerlei kleine details. Ze hebben een beetje de 'Apple factor' onder de laptop PC's. Dit gaat volgens mij vaak wel ten koste van batterijduur. En ze hebben wel enorm veel extra software die je niet nodig hebt meegeleverd, en soms zelfs speciale knoppen hiervoor op het toetsenbord (VAIO Assist etc.). Daar zit je nou niet op te wachten als je toch een schone installatie doet.
Wat me wel tegenvalt is de service van Sony; ik had een keer een barst in m'n scherm binnen de garantie, maar ik kreeg het mooi niet vergoed; ik moest 250 euro lappen. Alleen daarom al koop ik nooit meer Sony, maar goed dat is persoonlijk.
Wat me wel tegenvalt is de service van Sony; ik had een keer een barst in m'n scherm binnen de garantie, maar ik kreeg het mooi niet vergoed; ik moest 250 euro lappen. Alleen daarom al koop ik nooit meer Sony, maar goed dat is persoonlijk.
Bedankt voor de snelle reacties.
Voor mij valt de Acer af vanwege de korte batterijduur (had ik ook al in een review gelezen).
Nog een paar vragen:
- Klopt het dat de HP alleen verkocht wordt via laptopshop.nl? Of zijn er nog andere aanbieders?
- Weten jullie of ik het geheugen (van de Sony of de HP) zelf eenvoudig kan uitbreiden naar 4GB? zit er een extra slot voor extra geheugen?
- En ik zie dat de HP zelfs tot 8 GB kan. Merk je dat verschil nog in snelheid?
Voor mij valt de Acer af vanwege de korte batterijduur (had ik ook al in een review gelezen).
Nog een paar vragen:
- Klopt het dat de HP alleen verkocht wordt via laptopshop.nl? Of zijn er nog andere aanbieders?
- Weten jullie of ik het geheugen (van de Sony of de HP) zelf eenvoudig kan uitbreiden naar 4GB? zit er een extra slot voor extra geheugen?
Ok... dat is "goed" om te weten van tevoren... Erg jammer van die service..
Maarja, het 1e jaar loopt de service toch altijd via de shop waar je koopt, toch?
Maarja, het 1e jaar loopt de service toch altijd via de shop waar je koopt, toch?
Als je dit topic en de BBG van April leest, weet je echt al veel meer mbt de genoemde netbooks.sverbern schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:59:
Nog een paar vragen:
De HP is nu inderdaad leverbaar en daarin lijkt Laptopshop de "beste keus", plus gratis verzending.
Als je kijkt op de foto's van Chiel340 zie je dat er nog een vrij slotje is voor bijplaatsen van 2GB.
Persoonlijk lijkt me 8GB een beetje overkill op een netbookje.
Sowieso is het zonde van het geld, aangezien je dan 2x4GB moet kopen en je niks meer kunt met de standaard 2GB. 4GB moet echt zat op zijn.
Bovenin dit topic zie je een plaatje van de HP, dat is een link naar de pricewatch, daar zie je alle aanbieders.
- HP is alleen op voorraad bij Laptopshop.nl, maar ik hoor her en der dat hij ook bij de Mediamarkt intussen in de schappen ligt.sverbern schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:59:
Nog een paar vragen:
- De HP kun je gewoon uitbreiden, heeft 1 vrij dimm slotje.
- Met dagelijkse taken niet denk ik, de CPU zal eerder de bottleneck zijn, dan 6+ gb geheugen.
Extra geheugen kan trouwens zeker geen kwaad, zeker aangezien de videokaart tot 900mb kan gebruiken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Sorry voor mijn overbodige vragen. Ik heb dit topic wel doorgelezen voor ik mijn vraag postte maar niet de BBG van april. Ik ben hier ook relatief nieuw (zoek wel eens wat op maar heb nog niet eerder gepost).Danny the dog schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:02:
[...]
Als je dit topic en de BBG van April leest, weet je echt al veel meer mbt de genoemde netbooks.
Bovenin dit topic zie je een plaatje van de HP, dat is een link naar de pricewatch, daar zie je alle aanbieders.
Bedankt voor de info iig!
Ja dat klopt, maar bij de winkel waar ik 'm kocht werd ik naar Sony doorverwezen; of zij het nou zouden doen of ikzelf, het zou niks kosten. Toen begonnen ze met kosten ter vervanging van het scherm, dus ben ik weer naar de winkel teruggegaan. Daar gaven ze me ook geen gelijk, terwijl ik echt die barst niet zelf heb gemaakt. Ze waren niet bij De Geschillencomissie aangesloten, dus ik had geen poot om op te staan (oftewel, het aan de rechter voorleggen was te duur). Schandalig.Danny the dog schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:59:
Ok... dat is "goed" om te weten van tevoren... Erg jammer van die service..
Je hoeft echt niet sorry te zeggensverbern schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:07:
[...]
Sorry voor mijn overbodige vragen. Ik heb dit topic wel doorgelezen voor ik mijn vraag postte maar niet de BBG van april. Ik ben hier ook relatief nieuw (zoek wel eens wat op maar heb nog niet eerder gepost).
Bedankt voor de info iig!
Vragen staat vrij en een antwoord is snel gegeven
Hopelijk kom je er nu wel een beetje uit.
Conclusie van alles dat je gaat lezen is: de HP heeft op dit moment de beste prijs/prestatie verhouding, vandaar de grote vraag erheen.
Als je om persoonlijke redenen liever wat anders wilt: De Sony is erg "stylish" en mooi, maar heeft dus een wat mindere accu. De MSI is er ook nog (enige tweakers hier hebben m al) en de rest (Asus en Dell) laat gewoon té lang op zich wachten.
Daarbij: Een AMD E-350 is niet heilig, maar voor het prijsverschil met andere 12" netbooks, hoef je t gewoonweg niet te laten
Idd... wat een service zeg... Bij welke winkel was dat? Lijkt me meer een probleem met de winkel nl dan Sony.TimoDimo schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:07:
[...]
Ja dat klopt, maar bij de winkel waar ik 'm kocht werd ik naar Sony doorverwezen; of zij het nou zouden doen of ikzelf, het zou niks kosten. Toen begonnen ze met kosten ter vervanging van het scherm, dus ben ik weer naar de winkel teruggegaan. Daar gaven ze me ook geen gelijk, terwijl ik echt die barst niet zelf heb gemaakt. Ze waren niet bij De Geschillencomissie aangesloten, dus ik had geen poot om op te staan (oftewel, het aan de rechter voorleggen was te duur). Schandalig.
En in t kader van de 15% korting bij Dynabyte... Is dit voor het prijsverschil niet een acceptabel alternatief?
http://dynabyte.nl/artike...Acer_Aspire_One_721-122KI
Moet nog even zoeken naar benchmarks en accuduur tests.
[ Voor 32% gewijzigd door Danny the dog op 23-04-2011 12:17 ]
Ik zie nu waarom ik die review eerder niet gevonden heb: ik zocht naar dm1-3125sd ipv dm1-3125edDanny the dog schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:02:
[...]
Als je kijkt op de foto's van Chiel340 zie je dat er nog een vrij slotje is voor bijplaatsen van 2GB.

Ik hoop dat je dit topic nog een beetje volgt, maar hoe zijn je ervaringen intussen met de Sony?Animal_X schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:23:
Mijn vrouw zit momenteel in ergens Azie, heb haar zo juist een Fusion powered Sony Vaio VPC-YB laten halen voor 360 euro. Ik zal volgende week wat bevindingen/pics posten wanneer ze terug is.
Vooral mbt gebruiksduur op accu is natuurlijk interessant. En ofcourse hoe alles aanvoelt, toetsenbord, touch pad, algemene degelijkheid, etc...
Edit
Vanmiddag even bij MediaMarkt gaan kijken naar de Sony Vaio.
Erg mooi ding, heeft een beetje de "Apple factor". Maar goed, als je dan de echte MB Air ziet liggen, kun je alleen maar kwijlen....
Twijfel nu erg over de Sony, vanwege de tijdelijk aantrekkelijke prijs. Maar in deze prijsklasse kun je ook een i3 vinden, die het qua performance veel beter doet. Zie ook deze review voor de Sony.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.51120.0.html
Opvallend trouwens dat de "meest extreme" Netbook in deze klasse, de Alienware M11X draait op een 2 jaar oude Intel C2D SU7300, die qua kloksnelheid lager ligt dan de Fusion 350, maar toch aanzienlijk beter uit de benchmarks komt. De 13" Dell Vostro V13 die in de US nu maar ca. 250 euro kost (hier in feb nog ca 750) bezit ook deze CPU. Met een beetje mazzel kan ik via via zo'n ding namelijk over laten komen... Dilemma!

O ja, de Acer Aspire One 721 stond ook bij MM, kost nu bij Dynabyte eur. 322. Voordelige keus, zou de Consumentengids zeggen... Maar hij voelt dan ook "goedkoper" aan dan de Sony, maar op zich niet verkeerd. Zelfs het deksel is "versierd", zoals bij de HP DM1.Alleen die Athlon II Neo K125, ik weet niet hoe die zich verhoudt tov een i3 of Fusion. Is een singlecore zie ik net die in lijn ligt met een Atom D525, dus qua CPU deel met een AMD E-350
[ Voor 58% gewijzigd door Danny the dog op 23-04-2011 20:42 ]
Iemand enig idee of er nog een 10,1" met Fusion aankomt die een beetje resolutie heeft? De Acer uit de BBG heeft 1280x720 wat prima is, maar levertijd lijkt ook hier een probleem te zijn. Vertikaal 600 is gewoon te weinig, en een 11,6" wil ik eigenlijk liever niet.
Anoniem: 292297
Ik snap niet goed waarom jullie de U270 afwijzen..
Heb nog geen tegenvallers in de machine kunnen ontdekken.
Touchpad mag dan geen zoom hebben, wel scroll functie.
Nette aparte klikknopjes, uitgebreid toetsenbord.
HD camera, standaard stereo, ben wel benieuwd naar de Altec speakers van de DM1
USB 3, de 4 GB ram.. Windows 7 64bit.
Scherm toch iets groter, smallerre strakkere ombouw.
Ik heb hem nog niet horen blazen, vent draait op de achtergrond.
2 jaar pickup en return garantie!
Maar misschien heeft het toch allemaal met persoonlijke smaak te maken..
Heb nog geen tegenvallers in de machine kunnen ontdekken.
Touchpad mag dan geen zoom hebben, wel scroll functie.
Nette aparte klikknopjes, uitgebreid toetsenbord.
HD camera, standaard stereo, ben wel benieuwd naar de Altec speakers van de DM1
USB 3, de 4 GB ram.. Windows 7 64bit.
Scherm toch iets groter, smallerre strakkere ombouw.
Ik heb hem nog niet horen blazen, vent draait op de achtergrond.
2 jaar pickup en return garantie!
Maar misschien heeft het toch allemaal met persoonlijke smaak te maken..
Ik denk ook dat het veelal met persoonlijke smaak te maken heeft.
De HP is vanaf t begin de hemel in geprezen, gewoon vanwege de lagere prijs en de snellere schijf.
Verder zijn al die machines gewoon t zelfde. De een kost wat meer, de ander heeft een kleinere accu, weer een ander een beter design en de rest is gewoonweg nog niet leverbaar
De MSI klinkt zeker interessant, vooral idd vanwege de standaard 4GB, USB 3.0 en de 64 bit licentie. Meest bijzonder echter de stilte die jij aangeeft, dat is toch wel een verschil met de ervaringen die over de HP geschreven worden.
Uiteindelijk maakt natuurlijk iedereen zijn/haar eigen keuze.
De HP is vanaf t begin de hemel in geprezen, gewoon vanwege de lagere prijs en de snellere schijf.
Verder zijn al die machines gewoon t zelfde. De een kost wat meer, de ander heeft een kleinere accu, weer een ander een beter design en de rest is gewoonweg nog niet leverbaar
De MSI klinkt zeker interessant, vooral idd vanwege de standaard 4GB, USB 3.0 en de 64 bit licentie. Meest bijzonder echter de stilte die jij aangeeft, dat is toch wel een verschil met de ervaringen die over de HP geschreven worden.
Uiteindelijk maakt natuurlijk iedereen zijn/haar eigen keuze.
Windows licenties zijn uitwisselbaar tussen 32 en 64 bit, dus dat boeit niet echt. Verder is de HP ook stil zat (imo, al ken ik de MSI niet), zolang je dat powermanager geval maar draait, dus ook daarom hoef je het niet te laten. ;-)
Waarom is iedereen zo hotel de botel van de Brazos netbookjes terwijl je niemand hoort over de veel sneller Acer 1830t met Core i3? Alleen voor gamers is de Brazos wellicht interessanter.
Ik vroeg me ook eerst af waarom niet de i3-330UM te nemen, tot ik keek naar het wat mij betreft belangrijkste criterium in deze laptopklasse. Accuduur. De E-350 is veruit de zuinigste processor in zijn prijsklasse die nog een beetje goed presteert. En als bonus krijg je er nog behoorlijke grafische prestaties bij, wat geloof ik steeds handiger wordt voor internetsurfen.
Met Sandy Bridge wordt het een ander verhaal, maar die zijn er nog niet zo goedkoop. Hier is een goed overzicht tussen laptops (dm1, Core i3 + Core i 2de generatie).
http://www.anandtech.com/...arrandales-not-dead-yet/6
Met Sandy Bridge wordt het een ander verhaal, maar die zijn er nog niet zo goedkoop. Hier is een goed overzicht tussen laptops (dm1, Core i3 + Core i 2de generatie).
Anoniem: 400660
Beste,
ik ga volgend jaar naar de universiteit en had gedacht aan een simpele netbook kom wat op te tokkelen. Het moet geen monster van een pc zijn, maar gewoon Office, internet en dergelijke toestanden vlotjes kunnen draaien. Overigens zou ik liefst rond de prijs van 500 euro blijven en een scherm hebben van ongeveer 13 inch. Ik had eerst al gedacht aan die HP DM1 serie, maar is 11 inch niet vrij klein? Als er echt niets beter is natuurlijk dan zal het die wel worden. Iemand ideeën?
Mvg
ik ga volgend jaar naar de universiteit en had gedacht aan een simpele netbook kom wat op te tokkelen. Het moet geen monster van een pc zijn, maar gewoon Office, internet en dergelijke toestanden vlotjes kunnen draaien. Overigens zou ik liefst rond de prijs van 500 euro blijven en een scherm hebben van ongeveer 13 inch. Ik had eerst al gedacht aan die HP DM1 serie, maar is 11 inch niet vrij klein? Als er echt niets beter is natuurlijk dan zal het die wel worden. Iemand ideeën?
Mvg
Paar puntjes:TimoDimo schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:18:
Ik vroeg me ook eerst af waarom niet de i3-330UM te nemen, tot ik keek naar het wat mij betreft belangrijkste criterium in deze laptopklasse. Accuduur.
De E-350 is veruit de zuinigste processor in zijn prijsklasse die nog een beetje goed presteert. En als bonus krijg je er nog behoorlijke grafische prestaties bij, wat geloof ik steeds handiger wordt voor internetsurfen.
-De Acer 1830t met i3 330um gaat zo'n 5 uur mee op de accu. Da's behoorlijk wat langer dan de Sony Y.
-Voor websurfen is de Intel IGP al voldoende krachtig.
-Die tabel die je aanhaalt vergelijkt allerlei laptops met verschillende scherm grootte en is dus eigenlijk ongeschikt om stroom verbruik te vergelijken.
-Bovendien laat ie alleen de i330um in een 13" laptop met Nvidia GPU zien, nota bene overclocked. In een 11.6" met Intel IGP krijg je andere resulaten.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-04-2011 17:21 ]
Anoniem: 303530
Een scherm verbruikt maar heel weinig stroom. Je kan prima een 15" met 11" vergelijken. Dat scheelt hoogstens 5 a 10%
Wacht even hoor... ten eerste als het 5 a 10% is geef je eigenlijk al aan dat de tabel ongeschikt is voor stroom verbruik vergelijking. De tabel zou er immers heel anders uit zien als sommige laptops in eens 10% meer of minder verbruiken.
Ten tweede met mijn Acer 1830t haalde tijdens surfen zo'n 9 watt verbruik. Met een 15" scherm komt daar minstens 2 watt bij volgens mij. Als dat klopt is dat dus ~20% meer.
Ten tweede met mijn Acer 1830t haalde tijdens surfen zo'n 9 watt verbruik. Met een 15" scherm komt daar minstens 2 watt bij volgens mij. Als dat klopt is dat dus ~20% meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-04-2011 17:37 ]