Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 18:32
Voor degenen die in de Lenovo x120e geïnteresseerd zijn, Amazon verscheept hem nu ook naar Europa. Maar, met verzendkosten en belasting komt de totale prijs toch wel erg dicht in de buurt van 500€. Mij toch te veel voor een apparaat dat omgerekend 340€ kost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 22:43
Zoals ik hiervoor ook zei, betaal je geen importheffing op een laptop van buiten de EU.
Ik heb dit specifiek nagevraagd bij de douane.

Je betaalt BTW (19%) over de prijs + verzendkosten.
Amazon verstuurt rechtstreeks naar NL, dus stel dat de verzendkosten $ 40,- zijn, betaal je in euro's:

[ ( $ 489,- + $ 40,- ) / 1,44 ] * 1,19 = € 437,- voor deze laptop.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Danny the dog schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:08:
Zoals ik hiervoor ook zei, betaal je geen importheffing op een laptop van buiten de EU.
Ik heb dit specifiek nagevraagd bij de douane.

Je betaalt BTW (19%) over de prijs + verzendkosten.
Amazon verstuurt rechtstreeks naar NL, dus stel dat de verzendkosten $ 40,- zijn, betaal je in euro's:

[ ( $ 489,- + $ 40,- ) / 1,44 ] * 1,19 = € 437,- voor deze laptop.
De verzendkosten zijn ongeveer 80$*, daarbij hanteert Amazon een wat minder gunstige wisselkoers. De prijs, in euro's, die ik op de site te zien krijg is 413€, met belasting ('alleen' 19% BTW inderdaad) wordt dat ongeveer 490€.

*kan natuurlijk zijn dat dat bij een andere affiliate minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Volgens het overzicht in verzendkosten http://www.amazon.com/gp/...596184_ways?nodeId=596194

Kost je dus $ 30 + $ 3 per pond gewicht. Laptop is gauw met doos 6 pond ofzo... Da's geen $ 80,- toch?
De wisselkoers van amazon ken ik niet, zit er een optie in de site naar euro's dan?

En betalen moet zeker via credit card he?

Maar goed, t is idd wat je er voor over hebt natuurlijk om die netbook in huis te hebben op dit moment in plaats van te wachten tot hij in NL uitkomt. Dat kan nog wel even duren. Meeste netbooks met deze specs zullen rond de € 450,- uitkomen in t begin denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Danny the dog schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:32:
Volgens het overzicht in verzendkosten http://www.amazon.com/gp/...596184_ways?nodeId=596194

Kost je dus $ 30 + $ 3 per pond gewicht. Laptop is gauw met doos 6 pond ofzo... Da's geen $ 80,- toch?
Maar in dit geval heb je te maken met de verzendkosten van een affiliate van Amazon, niet met Amazon zelf, ik heb die 80$ niet verzonnen, die kwam er gewoon uit rollen toen ik het bestelformulier invulde (extreem vervelend dat je dat moet invullen om er achter te komen wat verzending kost)
Danny the dog schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:32:
De wisselkoers van amazon ken ik niet, zit er een optie in de site naar euro's dan?
Bij mij zet hij hem standaard om naar euro's als ik ingelogd ben, en ja, betaling kan alleen met een credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aha... da's balen...
Ik heb er geen account, heb gewoon op de "shipping costs" geklikt. (zie link)

En een credit card heb ik ook niet, maar geld dan niet de koers op de datum van afschrijven? (einde van de maand)

Tja, je kunt ook kopen via een tussenpersoon. Ik ben me daar zelf ook in aan t verdiepen, want je wil natuurlijk wel een betrouwbare. Dan kun je gewoon je geld overmaken naar een NL bankrekening en betaal je een klein bedrag (€ 25,- ofzo) als fee.
Voorbeelden:
http://www.usabestel.nl
http://www.fromus2eu.nl
http://www.usa2you.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:51
Ben vandaag op een beurs geweest, en daar stonden een paar demo modellen van de HP DM1 3125ed en Acer Aspire 522. Even mee zitten spelen echt leuk dingetje die HP. Maar zelfs de mensen van HP konden niet vertellen waarom hij niet goed te leveren was, dat vond ik wel jammer. 1 medewerker zei wel dat hij te leveren is maar dat bedrijven het geen intressant model vinden om in te kopen want ik wel apart vind en de andere kon niet verklaren waarom hij nog niet in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 10:02
@ Dyna20

Daar snappen wij idd ook niks van... er zijn hier zat mensen die graag deze HP zouden willen kopen. Maar goed, nu lopen de andere modellen ook nog niet echt storm. De MSI is nu eindelijk goed te verkrijgen, maar de Acer ook nog steeds niet.

Alleen Sony heeft zijn model al een langere tijd goed op de markt, maar vanwege de prijs vraag ik me af of die wel goed verkoopt.

Als HP dit leest, zorg dat we die modellen rechtstreeks bij jullie kunnen kopen, dat scheelt ons een hoop wachttijd. Net zoals in Amerika!

Welke beurs was dat eigenlijk? Ik heb namelijk ook wel even interesse om even met dat model te spelen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chiel340 op 12-04-2011 20:02 ]

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43
Als je ziet hoeveel laptops met een E-350 er wel niet zijn uitgebracht en er slechts 2 verkrijgbaar zijn in nl <15,6 inch, dan is dat wel echt triest.
Ik denk dat ik ook maar in augustus weer ga kijken, want het school jaar is alweer zo goed als voorbij.
Misschien dat het rond die tijd wel een Cedar Trail wordt ipv Brazos ;o

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Tja.. idd.. ze gooien hun eigen ruiten in, want mensen gaan zoeken naar alternatieven of een ander netbook kopen dan ze in eerste instantie voor ogen hadden, omdat er niks anders te krijgen is.

Als je dan blijft klagen dat in Nederland geen "netbook markt" is... tja, zo komt het er idd niet van nee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Danny, ik zat idd ook al te kijken of ik toch niet de MSI Wind aan zou schaffen...

Maar ik heb goede hoop op het einde van deze maand. Is ie er dan nog niet, dan ga ik voor de MSI.

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
@Chiel:
Ik wou zeggen: kijk eens in Duitsland voor de HP.. maar dít staat er dus op de Duitse site van HP zelf:
http://h20386.www2.hp.com...x?hpproduct=LE942EA%23ABD

Let op de kleine letters "Versand in 3 bis 4 Wochen"

Klein detail: Voor € 399,- krijg je in Duitsland 4GB RAM en een 500GB hard disk (7200 rpm)
Dit itt Nederland met 2GB resp. 320GB. Typenummer is trouwens iets anders, maar verder wel de12" met E-350 APU.

Edit: Linkje naar NL site van HP met adviesprijs.... http://h10010.www1.hp.com...tertainmentnotebook&cc=nl

Edit 2: Nu ik toch aan t linken ben... De Asus 1215B is volgens déze site over 7 dagen leverbaar in Duitsland http://www4.atelco.de/art...er&agid=877&aid=44038&lb=
(ze hebben ook een goedkopere 1215B, maar dat zal die met C-50 zijn)

=> Net even een mail gestuurd naar Asus Duitsland met de vraag wanneer de 1215B naar NL komt... wie weet weten zij meer...

[ Voor 46% gewijzigd door Danny the dog op 12-04-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Danny,

3 bis 4 wochen, dat klopt ongeveer met wat laptopshop.nl mijn ook door mailde. Dus ik heb goede hoop dat hij dan ook daad werkelijk leverbaar wordt.

Wel jammer dat je hem in Duitsland rechtstreeks kan bestellen, terwijl wij het hier via externe leveranciers moeten doen...

Duits toetsenbord/Duitse versie van Windows ben ik niet zo'n liefhebber van, ondanks dat ik dat natuurlijk zelf kan wijzigen. Ik ga toch liever voor het gemak, dan maar iets langer wachten :P

En of de Asus 1215b echt naar NL komt... ik moet het nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Idd. Alleen de specs... Laten we hopen dat HP NL ook de 4GB/500GB verkoopt voor €399,-
De Asus heeft deze specs namelijk ook (pricewatch: Asus Eee PC 1215B)

3 weken wachten lukt nog wel.. daarna ben ik bang dat ik toch echt wat wil kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
[b][Welke beurs was dat eigenlijk? Ik heb namelijk ook wel even interesse om even met dat model te spelen :P
Was een beurs van mijn werk, is niet toegankelijk voor iedereen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
Beste Tweakers mensen,

Ik ga communicatie en multimedia design studie doen in Leeuwarden en ben op zoek naar een laptop. Nu heb ik al het zoekwerk gedaan en weet welke ik wil kopen. Ik wil voor een HP gaan kijken.

Ik kwam toen op de HP site bij het volgende model: http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-4346318.html

Het probleem is dat ik geen idee heb hoe je dat ding kan kopen! Klinkt raar, maar ik heb mezelf gek gezocht op internet, maar kon nergens iets vinden over een verkoop punt.

Zijn er mensen die deze laptop herkennen? En misschien tips hebben?

Alvast bedankt!

PS: Het kan zijn dat ik net niet helemaal in het goede topic zit, mijn excuses daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door ZombieRofl op 13-04-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 10:11
Edit: ik heb niets gezegd Darkstone. Zal wel komen door de hybernate mode waar ik momenteel in verkeerd; net klaar met drie weken tentamens ;)

[ Voor 86% gewijzigd door databit op 13-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

:?

Dat topic verwijst je weer terug hierheen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282260

Ik denk dat ik de Sony ga bestellen. Mooi ding en ik denk dat ik er wel een tijdje mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 282260 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:50:
Ik denk dat ik de Sony ga bestellen. Mooi ding en ik denk dat ik er wel een tijdje mee kan doen.
Als je in de buurt van Utrecht woont / komt, ga dan deze week ff langs bij MediaMarkt: kost daar nu € 449,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
ZombieRofl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:15:
Beste Tweakers mensen,

Ik ga communicatie en multimedia design studie doen in Leeuwarden en ben op zoek naar een laptop. Nu heb ik al het zoekwerk gedaan en weet welke ik wil kopen. Ik wil voor een HP gaan kijken.

Ik kwam toen op de HP site bij het volgende model: http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-4346318.html

Het probleem is dat ik geen idee heb hoe je dat ding kan kopen! Klinkt raar, maar ik heb mezelf gek gezocht op internet, maar kon nergens iets vinden over een verkoop punt.

Zijn er mensen die deze laptop herkennen? En misschien tips hebben?

Alvast bedankt!

PS: Het kan zijn dat ik net niet helemaal in het goede topic zit, mijn excuses daarvoor.
Tja, als je specifiek deze laptop wilt, moet je misschien eens bellen bij HP-retailers?
Ik zou zeggen: kies een winkel en vraag t gewoon.... Misschien kunnen ze hem zo voor je bestellen.

En anders, is deze Dell misschien wel een leuk alternatief.
Ik heb de specs proberen zoveel mogelijk te laten matchen (processor type, geheugen, hard disk grootte en snelheid, schermgrootte http://tweakers.net/price...ihGKR0uSbuV1pUZ43tUS2l-UH)
pricewatch: Dell XPS 17 (N00X7M05)

Is ook nog eens goedkoper dan de HP.

Zie nu ook dat hij in de BBG van deze maand staat :P
Staat ook een alternatief van Asus genoemd....
reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2011

[ Voor 17% gewijzigd door Danny the dog op 13-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282260

Danny the dog schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:53:
[...]

Als je in de buurt van Utrecht woont / komt, ga dan deze week ff langs bij MediaMarkt: kost daar nu € 449,-
Bedankt maar ik bestel hem denk ik bij Bol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393468

Heb sinds een paar dagen de MSI U270, werkt prima alhoewel ik me toch wel stoor aan het volgend probleem dat ik heb; als ik in m'n browser een flash/java spel draai (in dit geval runescape), begint de touchpad/pointer (soms pas na een tijdje) rare, meestal langzame maar soms ook snelle bewegingen te maken en klikt zelfs af en toe uitzichzelf. Als je dan probeert het te sturen "luistert" ie bijna niet naar je en als je bv omhoog wil gaat ie naar beneden en met schokjes naar boven, verschrikkelijk irritant dus. Zelfs als ik alles minimaliseer en op m'n bureaublad zit beweegt ie nog.. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? Is dit te verhelpen met een bios/firmware/driver update of is m'n touchpad gewoon defect? Alvast bedankt! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292297

Er is wel een bios update met de omschrijving touchpad issues, kijk daarvoor op de MSI site onder downloads. Neem dan niet de optie live update, maar zoek specifiek op U270.

Heb die nieuwste bios nog niet geïnstalleerd, heb nog geen touchpad issues.

http://msi.com/product/nb/U270.html#?div=BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
Danny the dog schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:56:
[...]

Tja, als je specifiek deze laptop wilt, moet je misschien eens bellen bij HP-retailers?
Ik zou zeggen: kies een winkel en vraag t gewoon.... Misschien kunnen ze hem zo voor je bestellen.

En anders, is deze Dell misschien wel een leuk alternatief.
Ik heb de specs proberen zoveel mogelijk te laten matchen (processor type, geheugen, hard disk grootte en snelheid, schermgrootte http://tweakers.net/price...ihGKR0uSbuV1pUZ43tUS2l-UH)
pricewatch: Dell XPS 17 (N00X7M05)

Is ook nog eens goedkoper dan de HP.

Zie nu ook dat hij in de BBG van deze maand staat :P
Staat ook een alternatief van Asus genoemd....
reviews: Notebook Best Buy Guide: april 2011
Super bedankt! Dell is idd niet eens zo gek misschien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
ZombieRofl schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:51:
[...]
Super bedankt! Dell is idd niet eens zo gek misschien. :)
Graag gedaan :)

Als je nog wat budget over hebt, kijk dan ook even bij de opties bij Dell.
Je kunt een ingebouwde DVB-T tuner krijgen (+€ 40,- dacht ik) en ook heel mooi: een Full HD scherm (uit mn hoofd +€ 230,-)

Dell is ook in "de winkel" te koop btw.... Weet niet waar precies allemaal, maar van MyCom weet ik het zeker.
Zij geven nl op alle laptops sowieso 3 jaar garantie. Is misschien ook handiger om aan te kloppen als je een probleem zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 282260 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:11:
[...]

Bedankt maar ik bestel hem denk ik bij Bol. :)
Het viel me net op dat er een prijs staat bij de HP-DM1-3125ED bovenin dit topic....
Hij is te koop bij Wehkamp voor € 360,-!!
http://www.wehkamp.nl/bee...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL
pricewatch: HP Pavilion dm1-3125ed

Misschien toch een alternatief? :)

edit.... levertijd 3 weken :'(
edit 2: Zie dat de Sony nu ook € 449,- bij Wehkamp kost http://www.wehkamp.nl/Win...880&CC=C26&SC=6F4&KAC=FG5

[ Voor 17% gewijzigd door Danny the dog op 14-04-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Danny the dog,

Hoe graag ik hem ook zou bestellen, omdat het Wehkamp is, wacht ik liever nog even af. De prijs is mooi (houd je geld over voor een geheugen uitbreiding). Maar voor het zelfde geld is hij ergens anders straks ook voor die prijs te krijgen.

En het blijft afwachten of zij hem dan ook echt in huis hebben... :P

Wehkamp heeft btw de HP-DM1-3125SD i.p.v. ED, maar qua specs maak het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Levertijd is wel drie weken staat er. Absoluut geen gekke prijs, zeker het kopen waard als je zo lang geduld kan hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Tsurany

prijs ben ik zeker met je eens, maar over drie weken kunnen andere winkels heb ook al hebben. Misschien wel voor dezelfde (zo niet lagere) prijs. Dat blijft gissen. Geduld moeten we toch al hebben, we wachten nu al sinds januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anandtech reviews:
HP DM1z review: http://www.anandtech.com/...king-fusion-on-the-road/2
Sony VAIO YB: http://www.anandtech.com/...350-msi-x370-sony-vaio-yb

HP DM1 is volgens Anandtech het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

No shit sherlock, dat is nog niet tien keer naar voren gekomen :+

@ Chiel340: True, dat is een gokje die je moet nemen, of juist niet, net hoe je het bekijkt. Ik koop sowieso geen nieuwe netbook. Heb nu maar 1 dag per week college, daar geen laptop bij nodig. Wacht tot het nieuwe collegejaar met kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Luuk1983, dat had ik inderdaad gelezen, maar of het ook echt gebeurt vraag ik me af. Asus heeft nog weinig interesse getoond in het hele Brazos gebeuren.

En waarschijnlijk komen ze gewoon te laat op de markt... ik ga liever voor de MSI of de HP als deze voor mei nog te krijgen zijn. Juni is gewoon te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393468

Anoniem: 292297 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:44:
Er is wel een bios update met de omschrijving touchpad issues, kijk daarvoor op de MSI site onder downloads. Neem dan niet de optie live update, maar zoek specifiek op U270.

Heb die nieuwste bios nog niet geïnstalleerd, heb nog geen touchpad issues.

http://msi.com/product/nb/U270.html#?div=BIOS
Oh mooi zeg! Heel erg bedankt!

Weet je toevallig ook wat ze precies bedoelen met;
2) Please execute "flash.bat" file after unpack the compressed file for upgrade BIOS.

Als ik dat doe krijg ik een error, komt dat niet gewoon omdat er een AMI bios in zit terwijl er AFUDOS E1245AMS.10F /p /b /n /k in het bat bestand zit? Of moet je toch altijd via ms-dos met behulp van deze tutorial doen? Excuses voor m'n onwetendheid maar ik heb nog nooit eerder een pc of laptop geflashed, iig heel erg bedankt, blij dat er een fix voor is en ik niet weer 3 weken zonder netbook zit! (:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01-2024
Iemand een idee wanneer de Dell M102z verwacht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zie pas net dat de HP DM1 1.6kg weegt. Dat vind ik nogal een gewicht voor een 11.6" netbook.

Sony doet het iets beter met 1.45kg.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 14-04-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De accu in de sony is dan ook stukken kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 12:02
Ik heb net de hp gehaald.

HP DM1-3100SB
Laptop 11,6´´, 500 Gb, 3 Gb RAM, Wi-Fi N

Bij ons in Belgie bij Vandenborre voor 399€ verkrijgbaar.

het is een prachtig ding, eerst mijn ssd erin stoppen en herinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allo2u
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-04-2023
@ hgeert: Zit er dan een internationaal qwerty of azerty keyboard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
allo2u schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:35:
@ hgeert: Zit er dan een internationaal qwerty of azerty keyboard op?
azerty he, in belgie gebruiken wij enkel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allo2u
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-04-2023
Hè was dr al bang voor, jammer want daar krijg ik zo'n kramp van. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Eigenlijk ongelooflijk dat ie bij een "klein landje" bij ons naast de deur gewoon in de schappen ligt, mét nog wel een aangepast toetsenbord en dat ie bij ons nog niet eens online te krijgen is met internationaal (standaard) toetsenbord.... Waar ligt dat toch aan met Nederland?

[ Voor 7% gewijzigd door Danny the dog op 14-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Denk dat de belgen geluk hebben. Lijkt nergens anders in EU verkrijgbaar:
http://geizhals.at/eu/a625043.html?fs=hp%20dm1&in=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

De status bij laptopshop.nl is inmiddels weer anders:

HP Pavilion dm1-3125sd

Actuele status: binnenkort leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ligt het aan mij of heeft die HP DM1-3130EB een andere uiterlijk / andere kleuren? (de 4GB met 320GB schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 18:19
Danny the dog schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:53:
Eigenlijk ongelooflijk dat ie bij een "klein landje" bij ons naast de deur gewoon in de schappen ligt, mét nog wel een aangepast toetsenbord en dat ie bij ons nog niet eens online te krijgen is met internationaal (standaard) toetsenbord.... Waar ligt dat toch aan met Nederland?
Ja inderdaad, in Nederland zouden we gewoon het Amerikaanse dm1z model kunnen krijgen, het enige verschil qua hardware is geloof ik de stekker voor Europese stopcontacten. Dus waarom dat zo lang op zich laat wachten...?
Pizzaman schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:48:
De status bij laptopshop.nl is inmiddels weer anders:

HP Pavilion dm1-3125sd

Actuele status: binnenkort leverbaar
Was dat een tijdje geleden niet ook het geval? Toen waren ze even later weer uitverkocht... ontstond er een run op die dingen of zo? Met andere woorden moet ik er heel snel bij zijn 'binnenkort'? :)

Dan vraag ik me nog af: hoe krijgt laptopshop.nl het voor elkaar om de nieuwe dm1 wèl te leveren? Hebben ze een dealtje gesloten en proberen ze een deel van de vraag weg te kapen voordat hij overal beschikbaar is? (Bij Wehkamp is hij 40 euro goedkoper - pas over drie weken.) Of krijgen ze het via een andere weg?

En krijg ik wel dezelfde als bij andere winkels in de toekomst? Of gaat de prijs dan erg omlaag en/of zijn er dan betere specificaties?

[ Voor 6% gewijzigd door TimoDimo op 16-04-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
RiesB71 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:00:
Iemand een idee wanneer de Dell M102z verwacht wordt?
Ik heb dit vandaag op de Live Chat van Dell gevraagd. Is nog niks van bekend...
Ze zouden me mailen als er meer info zou zijn, maar goed... daar verwacht ik niet teveel van.

Van Asus Duitsland kreeg ik vandaag een bounce/undeliverable van mijn mail met de vraag wanneer de 1215B leverbaar zou zijn in NL. Dat bedrijf is per mail echt niet te bereiken... Misschien maar eens bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 10:11
Danny the dog schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:22:
Ligt het aan mij of heeft die HP DM1-3130EB een andere uiterlijk / andere kleuren? (de 4GB met 320GB schijf)
Volgens mij hebben ze een verkeerde foto bij de DM1-3130EB geplaatst: Dit is namelijk een foto van de originele dm1, de dm1-1020 om precies te zijn welke de volgende specs had:

Beknopte specificaties

• Processor 1,3 GHz Intel Celeron Dual-Core ULV SU2300
• Werkgeheugen 2 GB
• Harde schijf 320 GB
• Beeldscherm 11,6 inch met 1366 x 768 resolutie
• Besturingssysteem MS Windows 7 Home Premium 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hedser..

Ik denk toch de flash methode met usb stick en dan daarvan booten.
Eerst daarvoor nog bios bestanden op stick zetten en vervolgens flash.bat

Maar.. flashen kan linke boel zijn, beter even met MSI bellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI's Fusion-powered X370 laptop gets $579 price tag, hits Amazon and Newegg
Dissapointment. De prijs is veel te hoog vergeleken met de betere HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
Levertijd staat bij Wehkamp alweer op 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
13" notebooks zijn op een 1 of andere manier altijd prijzig, zal misschien te maken hebben met productie aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Danny the dog schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:01:
@Chiel:
Ik wou zeggen: kijk eens in Duitsland voor de HP.. maar dít staat er dus op de Duitse site van HP zelf:
http://h20386.www2.hp.com...x?hpproduct=LE942EA%23ABD

Let op de kleine letters "Versand in 3 bis 4 Wochen"

Klein detail: Voor € 399,- krijg je in Duitsland 4GB RAM en een 500GB hard disk (7200 rpm)
Dit itt Nederland met 2GB resp. 320GB. Typenummer is trouwens iets anders, maar verder wel de12" met E-350 APU.
Helaas levert HP Duitsland niet naar Nederland; tenzij je een duits factuuradres hebt misschien. Levertijd is daar nu wel 48u, dus voor mensen die in duitsland wonen/vrienden hebben zitten is het misschien een aanrader?

Anyway, ik bezit nog geen netbook oid, maar ik neem aan dat een laptoptas oid handig is. Iemand suggesties voor eentje die bij die dm-3125/3101 zou gaan? Ik zit nu ff naar deze te kijken, maar ik neem aan dat die dingen redelijk inwisselbaar zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door foppe-jan op 15-04-2011 10:28 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
foppe-jan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:26:
[...]
Helaas levert HP Duitsland niet naar Nederland; tenzij je een duits factuuradres hebt misschien. Levertijd is daar nu wel 48u, dus voor mensen die in duitsland wonen/vrienden hebben zitten is het misschien een aanrader?

Anyway, ik bezit nog geen netbook oid, maar ik neem aan dat een laptoptas oid handig is. Iemand suggesties voor eentje die bij die dm-3125/3101 zou gaan? Ik zit nu ff naar deze te kijken, maar ik neem aan dat die dingen redelijk inwisselbaar zijn?
Amazon.de levert de HP ook, alhoewel er geen levertijd vermeld staat. Zij leveren echter ook over de grens.
Prijs is €399,- voor de 4GB/500GB variant.
http://www.amazon.de/dp/B...4&creativeASIN=B004U6NRU0

Echter.. zelfde probleem als met kopen in België, het toetsenbord....(Duitsland heeft naar mijn weten extra tekens, zoals de es-zet etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door Danny the dog op 15-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In Duitsland hebben ze ook geen voorraad. Bovendien krijg je dan een Duits toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:38:
In Duitsland hebben ze ook geen voorraad. Bovendien krijg je dan een Duits toetsenbord.
duitse tobolayout vind ik prima voor 2gb extra ram en 180gb HDD ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

foppe-jan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:44:
[...]
duitse tobolayout vind ik prima voor 2gb extra ram en 180gb HDD ;)
Zelf heb ik liever 40 eur goedkoper en een NL tobo, kan ik er zelf een SSD (of XT) en 2GB in knallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:56:
[...]

Zelf heb ik liever 40 eur goedkoper en een NL tobo, kan ik er zelf een SSD (of XT) en 2GB in knallen ;)
Let wel op: Wehkamp hanteert deze prijs nog maar 3 dagen!
Het is een 4-daagse actie die gisteren inging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:08:
[...]
Let wel op: Wehkamp hanteert deze prijs nog maar 3 dagen!
Werk jij bij Wehkamp ofzo? ;) (just kidding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:15:
[...]
Werk jij bij Wehkamp ofzo? ;) (just kidding)
...Damn.. daar gaat mn dekmantel.... :9

Nee, maar als mensen willen happen op deze prijs, wou ik hen even waarschuwen niet te lang te wachten natuurlijk. :)
Zou zonde zijn als je 1 dag te laat bent en daardoor weer € 40,- extra moet betalen.

Zelf ga ik de Dell steeds interessanter vinden, vooral door de mogelijkheid te kiezen voor een 9-cell accu, waarmee je (op papier) tot 13u werktijd zou kunnen halen. Laten we voor t gemak zeggen dat je effectief 1,5x zo lang als met menig andere 6-cell machine zult redden.. toch mooi meegenomen, bijv. 6u vs. 4u...

[ Voor 27% gewijzigd door Danny the dog op 15-04-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Pubbert

random gestoord

Ik ben ook van plan de DM1 aan te gaan schaffe, de prijs bij Wehkamp is mooi, alleen bestel ik uit principe nooit spullen waar langer als een week levertijd op zit. Dus nu maar hopen dat hij snel elders beschikbaar komt.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Je kunt ook bestellen bij Wehkamp en betalen, en mocht er binnen twee weken een beter aanbod komen bij Wehkamp annuleren (en hopen dat het nog niet verzonden is). Ik denk dat ik dat ga doen. Ik heb daar alleen nog nooit iets gekocht. De ervaringen op http://tweakers.net/shopreview/2398/wehkamp-punt-nl.html zijn niet zo goed, helaas.

Voorheen had ik een laptop waarvan het scherm kapot ging na een maand. De (web)winkel waar ik 'm kocht zei dat ik het maar met Sony moest afhandelen, en die rekende zomaar 300 euro ter vervanging van het scherm. Bij de consumentenstichting waar de winkel aangesloten was konden ze niks voor me doen. Ik hoop niet dat ik zoiets ook kan verwachten bij Wehkamp...

[ Voor 13% gewijzigd door TimoDimo op 17-04-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:23:
[...]
Zelf ga ik de Dell steeds interessanter vinden, vooral door de mogelijkheid te kiezen voor een 9-cell accu, waarmee je (op papier) tot 13u werktijd zou kunnen halen. Laten we voor t gemak zeggen dat je effectief 1,5x zo lang als met menig andere 6-cell machine zult redden.. toch mooi meegenomen, bijv. 6u vs. 4u...
Ik ben wel bang dat je dan een laptop hebt van bijna 2kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Maar even voor de duidelijkheid, de dm1-3100, dm1-3101 en dm1-3125 zijn allemaal dezelfde laptop? (Wat is er toch mis met gewoon alleen de laatste cijfers en letters erachter te veranderen als het gaat om lokalisatie/hoeveelheid geheugen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Net even gebeld met de Asus helpdesk.
Zij hadden geen info mbt beschikbaarheid van (nieuwe) producten, in dit geval de 1215B dus.

Ik werd aangeraden bij de winkel te informeren of sites als Tweakers.net in de gaten te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
foppe-jan schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:26:
Maar even voor de duidelijkheid, de dm1-3100, dm1-3101 en dm1-3125 zijn allemaal dezelfde laptop? (Wat is er toch mis met gewoon alleen de laatste cijfers en letters erachter te veranderen als het gaat om lokalisatie/hoeveelheid geheugen?)
Ze veranderen toch alleen de laatste cijfers en letters? :+
Type is gewoon DM1-31xx XX.

Maar zijn gewoon dezelfde machines lijkt mij toch, alleen anders "afgemonteerd" en met andere nationale/lokale kenmerken als tobo of software taal enzo...
Philflow schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:32:
[...]
Ik ben wel bang dat je dan een laptop hebt van bijna 2kg...
Tja.. dat is idd helaas niet op de site terug te vinden (Dell Australië).
Alleen het gewicht met 6-cell accu van 1,56kg.
Een 13,3" thin&light is al even zwaar....

[ Voor 22% gewijzigd door Danny the dog op 15-04-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Op de site van HP zijn de 'officiële' Nederlandse modellen, dm1-3125ed en dm1-3125sd, identiek:
http://h10010.www1.hp.com...-64354-64354-5046273.html
Dat is toch vreemd? Misschien wordt het ene model via een andere importroute ingevoerd naar een andere leverancier o.i.d. En is dan misschien net wat anders afgewerkt, qua verpakkingen e.d. Ik wou dat ze eens wat transparanter konden zijn over dit soort dingen.

In Pricewatch vind ik alleen de -ed versie; de -sd versie (die ze bij laptopshop.nl verkopen) staat er niet op. Op hardware.info vind ik echter liefst drie modellen, hoewel ook niet de -sd versie, maar wel een ander onbekend model: de dm1-3020us... met 3 GB. (En de dm1-5125, maar dat zal wel een fout zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Ik moet zeggen dat de HP me totaal niet aanstaat, van het glimmende scherm, tot het gebrek aan echte muisknoppen en het beperkte toetsenbord (wie heeft er bedacht dat mensen geen F1-12 toetsen nodig hebben?).

Nu wil het geval dat m'n vriendin in mei naar de VS gaat, ik denk dat ik haar de x120e vraag mee te nemen op te terugweg. Het mogelijke gebrek aan garantie neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergis ik me nu, of zitten er gewoon F knoppen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:56:
Vergis ik me nu, of zitten er gewoon F knoppen op?
Als ik het goed heb gezien dan werken ze standaard niet als Fx knoppen maar voor volume, helderheid, etc. Als je de Fx knoppen wilt moet je de Fn toest gebruiken, voor sommige mensen ongetwijfeld handig, maar niet voor mij. (zou trouwens best kunnen dat dat in de BIOS te verhelpen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ook al Bezet schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:03:
[...]
(zou trouwens best kunnen dat dat in de BIOS te verhelpen is)
:Y Precies, kun je gewoon veranderen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
En er zitten gewone muisknoppen op het touchpad zoals op iedere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
hgeert schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:24:
En er zitten gewone muisknoppen op het touchpad zoals op iedere laptop.
Nee, ze zijn onderdeel van het touchpad (plaatje), geen aparte fysieke knoppen dus. Vind ik persoonlijk niet handig.
Daarbij ontbreken ook nog eens de home/end/pgup/pgdown knoppen, nu geldt dat voor veel laptops van deze grote, maar ik gebruik ze erg vaak dus ik wil niet met Fn combinaties zitten te klooien, en de x120e heeft e wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Ook al Bezet schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:47:

Daarbij ontbreken ook nog eens de home/end/pgup/pgdown knoppen, nu geldt dat voor veel laptops van deze grote, maar ik gebruik ze erg vaak dus ik wil niet met Fn combinaties zitten te klooien, en de x120e heeft e wel.
Dat is wel spijtig ja.. Maar goed, ik moet wat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Overigens heeft Lenovo zich wederom bedacht, de x120e komt toch niet naar onze oosterburen.
quote: Lenovo
Liebe Lenovo-Fans, die falsche Kommunikation eines möglichen Launch des ThinkPad X120e ist ein Fehler unsererseits und für die entstandene Verwirrung bitten wir Euch um Entschuldigung. Als global agierendes Unternehmen analysieren wir einzelne Märkte mit Bedacht und haben die Entscheidung getroffen, dass X120e nicht in Deutschland anzubieten. Wir bitten um Euer Verständnis. Euer Lenovo-Team
http://www.facebook.com/L...ass/posts/193624874014440
Gezien de reacties kunnen ze op weinig verständnis rekenen (en terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Also, von Jackpot zum Kackpot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 12:19

tazzman

a real boardmonkey

Met een verse Windows 7 HP 64-bit en 4GB RAM heb ik de nu Acer Aspire One 522 bloot gesteld aan real-life gebruik en ik moet zeggen, het kleine netbookje is sneller dan ik had gedacht. Photoshop CS2 werkt prima, Outlook 2007 heeft geen enkel probleem met de 3GB PST file en ik ga nu ook maar een paar games proberen.

Sid Meier's Pirates! (de 2004 versie) loopt prima op 800x600 en high detail - het is helaas een 4:3 game dus 800x600 is de maximale resolutie. Je kan via de config wel de native 1280x720 resolutie instellen maar dan wordt de in-game HUD/UI niet goed weer gegeven. Maar het spel is zeer goed speelbaar.

Volgens andere reviews zou Half Life 2 en zelfs Fallout 3 moeten werken dus die gaan we dan ook maar eens proberen. :) Tot nu toe ben ik toch zeer positief over de kleine Acer Aspire. Ik heb de Acer meer gekocht als "image tank met email/internet mogelijkheden" maar tot mijn verbazing werkt Photoshop CS2 prima en speelt het ding ook prima een paar spelletjes!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Tazzman,

ik ben wel erg benieuwd hoe die games lopen? Want daar wil ik hem ook zeker af en toe voor gebruiken :P

Ga je nog meer testen aan games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Hier wordt de Asus 1215B verwacht op 28 april.... (2011 :P)
Duitse site...
http://www4.anobo.de/arti...rqsmc_gmm7oovb&ref=263&lb

edit: zie nu dat meerdere Duitse aanbieders 28 april aanhouden... lijkt vrij "betrouwbaar" dus.
http://www.billiger.de/sh...PSw4ylkhShUoP7BmJN9wYe3WQ

[ Voor 44% gewijzigd door Danny the dog op 18-04-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de U270 MSI gekocht, prima machine.
Maar had, nu ik specs gezien heb, net zo goed de ASUS EeePC 1215B kunnen kopen.
Kreeg mogelijkheid de U270 begin deze maand al te kopen, wist niets af van de 1215B.
Denk de laatste behoorlijk wat meer accu tijd, helaas wel weer een waardelose cam.
Wel extra 500gb HDD ipv 320

ps.. ik kom van de ASUS EeePc 1000HE, naast alle voordelen nu met de U270 ook geluidsarme HDD en ventilator. Bij de 1000HE vond ik het matte scherm wel prettig, snap niet zo goed waarom er deze trend van glans schermen is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 292297 op 18-04-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb dit weekend de DM1 besteld via Wehkamp, nu is hij echter van de site verdwenen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Thund3r schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:00:
Ik heb dit weekend de DM1 besteld via Wehkamp, nu is hij echter van de site verdwenen?
Er staat levensgroot "helaas, is niet meer verkrijgbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
Thund3r schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:00:
Ik mag aannemen dat ze gewoon de bestellingen hebben aangenomen die ze weten te ontvangen, en nadat dat aantal was overschreden ze nu zeggen dat hij niet meer leverbaar is, anders is het wel heel erg jammer voor je.

Blijft toch apart hoor hoe de leveringen gaan van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115433

Tenzij je echt haast hebt met het uitgeven van je geld denk ik dat meeste van deze netbook/laptops nog een stukje gaan dalen in prijs, paar maanden en dan zit de prijs wel wat dichter tegen de Amerikaanse prijs ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Dyna20 schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:49:
[...]

.....
Blijft toch apart hoor hoe de leveringen gaan van het model.
Zou het misschien te maken hebben met de beschikbaarheid van de AMD E-350 processor?
Het is toch wel verdacht dat er zulke leverproblemen zijn met op deze processors gebaseerde laptops/netbooks.

Zelfs de Sony, die al van januari verkrijgbaar is, is zo nu en dan weer slecht leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Danny the dog schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:14:
[...]

Zou het misschien te maken hebben met de beschikbaarheid van de AMD E-350 processor?
Het is toch wel verdacht dat er zulke leverproblemen zijn met op deze processors gebaseerde laptops/netbooks.

Zelfs de Sony, die al van januari verkrijgbaar is, is zo nu en dan weer slecht leverbaar...
De losse moederborden met E-350s zijn voldoende op voorraad overal..

Update: 2 nieuwe shops met de DM1:

http://www.bobshop.nl/nl/...125ed/p39762?ref=tweakers

http://www.internetshop.n...125ed/p39762?ref=tweakers

Vanaf 21 April leverbaar, dat is donderdag :)

Edit: Nu gewijzigd naar 3-5 werkdagen.

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 18-04-2011 13:27 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
Danny the dog schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:14:
[...]

Volgens AMD medewerkers die ik sprak op een beurs niet. En dan geld het alleen voor Nederland, in de rest van de wereld inclusief onze Belgische buren is de HP al ruim 8 weken leverbaar.

Maar hoop dat de bovenstaande winkels hem echt binnen 3-5 dagen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Fantastische aanbiedingen ook bij beide winkels. Ipv 399,95 nu slechts 399,-.
Ik zeg kopen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Weet iemand al wat het verschil is tussen de dm1-3125ed en de dm1-3125sd?

Ik zag ergens dat sommige modellen een open mini pci express slot hebben; daar kun je dan nog mooi een 3G modem in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
Thund3r schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:24:
[...]

De losse moederborden met E-350s zijn voldoende op voorraad overal..

Update: 2 nieuwe shops met de DM1:

http://www.bobshop.nl/nl/...125ed/p39762?ref=tweakers

http://www.internetshop.n...125ed/p39762?ref=tweakers

Vanaf 21 April leverbaar, dat is donderdag :)

Edit: Nu gewijzigd naar 3-5 werkdagen.
En nu gewijzigd naar; "verwacht op 20 april".

Maar gezien de referentie van deze twee bedrijven bestel ik hem liever ergens anders... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Inderdaad, maar dat ze voorraad hebben is een goed teken :) Ze hebben wel zelfde voorraad systeem lijkt het.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286482

Al wat ouder, geen computerfreak maar wel Tweakerfan dus ik heb een beetje deskundig advies nodig.

Weet iemand hoe het zit met het touchpad op de HP en de MSI? Is dat multitouch of is dat softwarematig te verwezenlijken? Ik kan er niets over vinden en sinds ik eens achter een MacAir gezeten heb hoort dat tot mijn minimumeisen. Dan heb ik geen muis meer nodig.
Van Acer, Asus en Sony weet ik dat er normaal gesproken een multi-touchpad op zit.

Ook heb ik nog een vraagje over de Lan Verbinding. Thuis zal ik het netbook gebruiken in een netwerk met een desktop. Van de MSI is het duidelijk dat er een snelle verbinding op zit. Hoe zit dat met HP? Ook mijn internet haal ik uit een draadje.

Verder zoek ik helemaal de laptop uit die topic. Het is vooral mijn vraag welke eisen ik moet laten vallen.
Ik kom veel bij ouderen op bezoek die ik iets wil laten zien, maar geen computer hebben, daarom lijkt een HDMI aansluiting met handig. En als die er toch op zit wil ik HD films kunnen draaien. Daarom zal het wel de AMD-e350 processor worden.
Verder zal ik hem veel onderweg meenemen in de trein o.a.. En als die dan uren vertraging heeft...
Als ik op reis ben voor mijn hobby wil ik verschillende applicaties tegelijk draaien (minimaal 4 Gb geheugen dus)
Mijn desktop draait op 64 bit, dus dat houd ik graag gelijk.
Mijn netbook buiten kunnen gebruiken zou ik graag willen, maar ik vrees dat het een onmogelijke eis is.
Zowel MSI als HP vind ik lelijk, maar daar kan ik dan wel mee leven. De Sony is mooier, maar heeft zeker een slechte accu en is onnodig duur.

Wat zouden de andere wachtende me hier adviseren.
De HP Dm1 en die upgraden? Wat kost het om er 64 bit Windows op te zetten en er geheugen bij te plaatsen?
Toch de MSI U270 en dan tijdens een kopje koffie vragen of hij even aan de stroom mag?
Of wachten op de Asus 1215B?
Nog andere tips?
Eigenlijk wil ik niet langer wachten. Juist de komende maanden zal ik veel reizen en ik ben het zat om te moeten sjouwen met mijn oude 3,333 kilo zware Acer die me na anderhalf uur zonder stroom zonder waarschuwen in de steek laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Over de touch pads kan ik niks zeggen, dan zul je reviews moet lezen.
Heb je de Best Buy Guide al doorgenomen en de in dit topic vermelde externe reviews (op Anandtech bijvoorbeeld of gewoon even via Google)

Toevallig las ik in dit nieuwsbericht een reactie van een HP DM1 eigenaar (Lambo LP670 SV) dat Full HD films daarop zelfs nog af en toe haperen. Dus de E-350's meteen heilig verklaren is ook niet alles.
bron: nieuws: 'AMD voegt Turbo toe aan Brazos-apu's'

[quote]
Niet te vroeg juichen,
Mijn nieuwe netbook ( hp dm1 uit de best buy van april, E-350, HD 6310) heeft soms zelfs in enkele wilde scenes (opspattend water en dergerlijke) problemen om fims in full hd op te tv af te spelen, voor de rest loopt het wel vlot.
Ik vermoed dat de HD 6250/ HD 6290 in combinatie met een beetje minder GHz'n het zeker niet beter afgaat.
Ook het weglaten van de koeler is af te raden omdat hij toch wel redelijk warm wordt onder load, alhoewel het bij films minder is.

Dus als HTPC niet echt aan te raden volgens mij, maar wel als prima netbookje met toch wel wat meer power als een atom :)
[/quote]

Welke netbook de beste is voor jou, is eigenlijk je eigen keus. Afwegen welke machine de meeste waar voor je geld levert, kun je zien middels de pricewatch.

Echter, alle netbooks nu hebben een glossy scherm. Accuduur is van ze allemaal wel ongeveer gelijk (rond de 4 a 5 uur), behalve dan de Sony met de mindere accu.

Misschien is een 13" thin & light wel meer geschikt voor wat jij ermee wil: een lichte machine die toch redelijk wat kan.

Wat ik begrepen heb van Windows 32bit vs. 64bit is dat je gewoon een 64bit kunt installeren (als je een cd'tje hebt) en dan je 32bit key daarvoor te gebruiken. Een vriend heeft dit gewoon gedaan en het werkt...

[ Voor 27% gewijzigd door Danny the dog op 18-04-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:59:

[quote]
Niet te vroeg juichen,
Mijn nieuwe netbook ( hp dm1 uit de best buy van april, E-350, HD 6310) heeft soms zelfs in enkele wilde scenes (opspattend water en dergerlijke) problemen om fims in full hd op te tv af te spelen, voor de rest loopt het wel vlot.
Ik vermoed dat de HD 6250/ HD 6290 in combinatie met een beetje minder GHz'n het zeker niet beter afgaat.
Ook het weglaten van de koeler is af te raden omdat hij toch wel redelijk warm wordt onder load, alhoewel het bij films minder is.

Dus als HTPC niet echt aan te raden volgens mij, maar wel als prima netbookje met toch wel wat meer power als een atom :)
[/quote]
Ik ga er vanuit dat deze persoon de instellingen niet juist heeft. Die CPU GPU combi moet makkelijk vloeiend 1080p kunnen afspelen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 12:19

tazzman

a real boardmonkey

Chiel340 schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:46:
ik ben wel erg benieuwd hoe die games lopen? Want daar wil ik hem ook zeker af en toe voor gebruiken :P

Ga je nog meer testen aan games?
Pirates! loopt vloeiend - ik heb helaas nog geen tijd gehad om andere games te proberen.

Voor de leut wel Photoshop CS2 erop gezet en tot mijn grote verbazing werkt dat ook prima - browsen van RAWs met Bridge gaat vlot, openen van RAWs in ACR gaat ook prima en converteren naar Photoshop is helemaal niet slecht - duurt een paar seconden maar toch niet veel langer dan op mijn oude P4 2.8Ghz met 3GB RAM onder Windows XP. Ook het aanpassen van levels, curves en USM gaat allemaal behoorlijk vlot!

Ben toch zeer te spreken over het kleine ding :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Wehkamp heeft de DM1 weer op de site, 5 tot 10 werkdagen..

Mijn bestelling van zondag (precies dezelfde DM1, maar 40 euro goedkoper) is echter "uitverkocht en komt niet meer op voorraad" en ik mag een alternatief uitzoeken :?

Straks maar eens bellen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
@ Thund3r,

Dat is vreemd... je mag een alternatief uitzoeken die er is in de vorm van dezelfde laptop die je dan voor de "normale" prijs moeten kopen? Vaag zooi. Ik zou gewoon niet hier kopen en je geld terug vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Ik heb precies hetzelfde. Ik had zondag de dm1 besteld bij Wehkamp, speciaal om nog op tijd te zijn voor de 'kortingsvierdaagse' actie. Nu heb ik een e-mail gekregen dat het artikel niet meer leverbaar is.

Hij is gewoon weer leverbaar voor maar nu voor 400 euro, inderdaad. Misschien vinden ze die prijs van 395,10 te laag, en proberen ze je toch de volle prijs te laten betalen. Dat kan natuurlijk niet. Ik zal ook eens bellen.

[ Voor 58% gewijzigd door TimoDimo op 19-04-2011 12:28 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste