Anoniem: 407481 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:15:
[...]
Volgens die site is de accuduur van de 1215B meer dan een uur korter dan die van de dm1z. Dat is toch wel een behoorlijk verschil. Een ander minpunt van de 1215B is dat het scherm maar tot een beperkte hoek open kan, bij de dm1z kan het scherm tot bijna 180 graden geopend worden.
Zijn er eigenlijk wel positieve punten die de 1215B heeft ten opzichte van de dm1z, behalve USB3 dan?
[
afbeelding]
Op die zelfde review kan je reacties vinden over de buildquality (en ook service, wat ook wel belangrijk is):
"He said that there might not be a visible crack
on the outside of the display, but there is a crack on the inside. He also told
me that this could only occur from some sort of “pressure or impact”. I explained to him that the laptop was never
dropped or impacted in any way. He told me that if the lid had even had any
pressure applied to it, then that could have been enough to cause the internal
crack. He also went on to tell me that the 1-Year Limited Warranty will not cover
the damages. He told me that I could have them repair it for $329 plus tax and
all shipping costs.
Please beware this poor build quality! The laptop was barely
used and was taken very good care of. No incident occurred to cause this
damage. HP will not cover it under the 1-Year Limited Warranty."
"With HP's customer service reputation I'm surprised any reputable magazine would even consider placing their 'Editor's Choice" rating on one of their products. With the service I have recieved from HP on both a laptop subject to the NVIDIA class action and a couple of printers I will never buy another HP product again!"
Geluidsproductie (schijnt veel naarvoren te komen met deze laptop):
"I bought the dm1z and returned it. Great computer for the price but the fan was too loud for studying in the library. I really wish laptopmag would measure the sound of the fan/harddrive instead of just putting "distracting fan"
"And to Sarith, yes I did turn on the thermal settings to quiet and it was still too distracting since it never turned off "
Ik vraag me zelf nu ook af, wat maakt deze netbooks nou zo verschillend, de hardware is hetzelfde.
Mijn indruk so far (
www.laptopmag.com)
(HP)
Pros
Minder warm dan de rest
Inkijkhoek (graag bevestiging?)
Lange batterijduur
Cons
Slechte build quality
Slechte service
Geluidsproductie te hoog (door fan).
(ASUS)
Pros
Groter (12 inch tegenover 11 van HP en Sony)
Usb 3.0
Luide speakers
Cons
Keyboard flex (maar het zou me niet verbazen dat het ook bij de andere zit, of juist bij deze omdat het een groter formaat is)
Kleine inkijkhoek (ong 45 graden)
Vrij warm
(Sony Vaio YB)
Pros
Blijft vrij koel
Cons
Korte batterijduur vergelijken bij de andere netbooks
Zwak geluid doordat de speakers aan de onderkant zitten.
Waar ik bang voor ben is dat elke laptop weer een sterk punt heeft die de ander weer zou moeten hebben om hem te laten zijn zoals hij zou moeten zijn, en dus dat puntje mist en vice versa.
Ik kwam ook nog een Toshiba laptop tegen ook 12inch met dezelfde prijs maar iets andere hardware, maar waar het omgaat is dat die een geweldig goede viewingangle had.
Nu vraag ik me dus ook af, waarom hebben die 1215b, DM1z, Vaio Yb, etc. dan over het algemeen zo'n slechte inkijk hoek en een 15" laptop van 400 euro van asus ofzo wel een goed scherm.
Is de prijs dan echt gewoon het formaat?
Omdat het kleiner is is het duurder?
Zijn de componenten dan ook echt zoveel duurder (hardware, en ook het scherm).
Ik vraag me dan ook af, waar betaal je dan eigenlijk voor?