Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 22:54
Dat is een handig programma. Ik heb het nu zo ingesteld dat ik het volume kan regelen met
F9 en F10. Bedankt!

Ik heb nog een ander probleempje met de dm1: de harde schijf maakt af en toe vreemde klikgeluidjes. Je zou het kunnen omschrijven als een "blikkerig geplop" gevolgd door een klikje; het is niet het kraakgeluid wat hij maakt als hij gewoon in werking is. Het hardeschijflampje gaat na de klikjes ook even branden. Ik heb het idee dat het vooral is als hij niks aan het doen is. Hebben andere mensen met deze laptop hier ook last van? Wat zou dit kunnen zijn?
De harde schijf is een hts723232a7a364.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
Ik heb geen DM1, maar wel een samsung drive in mijn desktop die om de zoveel tijd raar geluid maakt (alsof hij even lekker met de kop heen en weer aan het slaan is). Dat blijkt normaal te zijn, hij calibreert zich om de zoveel tijd daarmee blijkbaar, misschien bij de hd in jouw DM1 ook zoiets? Het geluid van die samsung drive deed mij in ieder geval denken dat hij dood aan het gaan was, maar dat valt tot nu toe mee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373662

Ik had vroeger een HP laptop. Die kon ook af en toe flink geluid maken. In het begin schrik je daarvan, na een tijdje (als je weet dat alles toch wel blijft werken) merk je het niet eens meer op.

Na nog even flink twijfelen (is de Asus 1215P toch niet beter), heb ik besloten vanwege de kleine omvang en het matte scherm toch de Asus 1015P te gaan kopen en zelf windows 7 te gaan upgraden naar professional en ik ga er extra RAM in laten plaatsen :). Het kost een duitje, maar dan heb ik wel voor nog geen 36 euro meer (dan de Asus 1215P) een mooie kleine netbook met mooi mat scherm (ik ben van plan er flink vaak mee in het zonnetje te gaan zitten :-) ) met nog een betere windows 7. Die schermresolutie blijft minder, maar daar moeten we het dan maar mee doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

TimoDimo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:39:
[...]
Dat is een handig programma. Ik heb het nu zo ingesteld dat ik het volume kan regelen met
F9 en F10. Bedankt!

Ik heb nog een ander probleempje met de dm1: de harde schijf maakt af en toe vreemde klikgeluidjes. Je zou het kunnen omschrijven als een "blikkerig geplop" gevolgd door een klikje; het is niet het kraakgeluid wat hij maakt als hij gewoon in werking is. Het hardeschijflampje gaat na de klikjes ook even branden. Ik heb het idee dat het vooral is als hij niks aan het doen is. Hebben andere mensen met deze laptop hier ook last van? Wat zou dit kunnen zijn?
De harde schijf is een hts723232a7a364.
Dat lijkt op het geluid dat een harde schijf maakt wanneer hij zijn schijfkoppen parkeert omwille van powersave redenen. Er was vroeger met Ubuntu zo'n probleem dat een harde schijf elke 20 seconden zijn leeskoppen parkeerde, en het probleem is dat wanneer een schijf dat voldoende heeft gedaan hij afgeschreven kan worden omdat hij versleten is. Het is dus beter dat hij dat niet teveel doet, maar als hij het niet buitensporig veel doet, dan is het niet erg.

Het onderwerp is "load cycle count", en ik heb in WinXP de APM (advanced power management - niet verwarren met AAM ofwel automatic acoustic management) op de waarde 255 geplaatst zodat hij nooit zijn koppen parkeert met het tooltje QuietHDD. Let wel, de schijf kan iets hardere schokken verdragen als de koppen geparkeerd zijn, dus als je veel mobiel bent met je laptop, dan is het waarschijnlijk beter om de koppen te laten parkeren als ze dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Na nog wat zoeken denk ik inderdaad dat het de koppen zijn die geparkeerd worden. Ik heb met CrystalDiskInfo de SMART informatie opgevraagd en de "load cycle count" staat nu op bijna 3000 keer. Dat is wel erg veel voor een week. Elke keer als hij dat geluidje maakt dan gaat die teller ook eentje omhoog. Hij doet het dan ook een paar keer achter elkaar, wat volgens mij helemaal nergens goed voor kan zijn... Ik heb QuietHDD gedownload (van http://sites.google.com/site/quiethdd/), alleen m'n virusscanner denkt dat het een virus is. Dat is vals alarm neem ik aan?

Ander nieuws, er is weer een nieuwe BIOS update op de HP site te vinden en daarmee is het ventilatorgeluid een stuk minder geworden met de Quiet instelling (zie ook mijn voorlaatste bericht). Ik vind nu die 7200 RPM harde schijf die erin zit toch wel flink herrie maken. Mijn externe schijf is 5400 RPM en is een stuk stiller. Misschien koop ik wel een SSD, als ik een beetje overzicht krijg over het weelderige aanbod daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Na overlijden van mijn 5jr oude asus F3TC ;w (iemand interesse in onderdelen :9 ) ben ik verder gaan kijken naar een Netbook. Dit omdat ik graag reis, en een laptopje voor foto's en verslag is wel fijn. Maar altijd die accu...
Nu volg ik deze draad al een tijd, en twijfelde tussen de veel besproken MSI, en HP netbook's.
Aangezien mij de accuduur gewoon hoog in het vaandel staat, is het de HP geworden.
Ben erg benieuwd. Hij is zojuist besteld bij Bobshop.
Waarschijnlijk ga ik er een SSD van 40-60gb inzetten, en een reepje meer geheugen. Maar ik kijk eerst wat ie zo doet.
Zelf ben ik niet zon Windows gebruiker, maar liever Ubuntu. Dus mogelijk, dat ik eerst een tijdje dualboot eer ik em helemaal leeg gooi.
Gamen doe ik bijna niet, of de oldies van vroegâh. Zat van de week nog Dune 2 te spelen :D :P
Ook had ik begrepen om een update te draaien om fan herrie te minderen.
8 Juni gaat ie mee in het vliegtuig naar Vietnam, ben benieuwd of tie het daar ook doet :P

wachten duurt zo lang.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
finraziel schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:49:
Mijn probleem is dat ik mijn zinnen een beetje gezet heb op een zo klein mogelijk apparaat dat toch nog bruikbaar gaat zijn (en voor wat ik er mee zou willen doen zouden genoeg mensen me voor gek verklaren denk ik), maar als je kleiner dan 11,6" selecteert in de pricewatch dan blijft er niks anders over dan atoms en een enkele C-50. Mijn vriendin heeft de 12,1" asus 1215N, een prachtnetbook (ik vind het eigenlijk gewoon een laptop maar ok er zit een atom in), maar die vind ik toch al best wel groot.
Dit is ook zo'n beetje het probleem dat ik heb met de huidige laptops. Ik heb een laptop vooral voor als ik op reis ga, thuis heb ik immers een fijne desktop staan, dus heb ik het liefst een zo klein en licht mogelijke laptop met een accu die lang meegaat, maar toch enige performance heeft.

Ik heb momenteel een Asus 1000H en alhoewel deze op zich goed voldoet, zit ik zo langzamerhand toch eens rond te kijken of er niet iets beters is op de markt ondertussen. Ik had eigenlijk gehoopt dat het Brazos platform me hier uit zou helpen, maar jammer genoeg zijn er alleen maar 11.6" laptops met de E-350 en de C-50 lijkt me niet genoeg van een upgrade om een nieuwe laptop te kunnen verantwoorden.

Daarnaast is de resolutie van de meeste 10" laptops toch echt bedroefend. Een volgende laptop moet toch minstens 768 vertikale pixels hebben en ook aanzienlijk meer dan de 1024 horizontale pixels die ik nu heb.

Ik ben nu aan het overwegen of ik toch dan maar moet gaan voor een 11.6" (eens in een winkel kijken hoe groot dat nu is), of dat ik mijn HDD in mijn netbook ga vervangen door een SSD, wat ik vermoed een behoorlijke snelheidsboost zou moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 15:35

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

De 1024x600 resolutie van de huidige 10 inch netbooks is inderdaad bedroevend, maar je moet je eens inbeelden hoe enorm klein de pixels zullen worden als je zo'n formaat een resolutie van 1366x768 zal geven. Bij een 11,6" is dat al ferm klein, een beetje gelijkaardig aan 1680x1050 op een 15,4" laptop. Op een 10,1" scherm geeft dat pixels die kleiner zijn dan die van een 1920x1200 15,4" scherm.

Soit, ieder zijn meug en zijn oogsterktes natuurlijk. Ik zou het beestig vinden moesten er laptops uitkomen met zulke hoge pixeldichtheden. Ik heb er nu al moeite mee om mijn oude 1400x1050 Dell Latitude D610 in te ruilen met iets moderner, omdat de schermen allemaal zoveel kleiner zijn, toch in het aantal pixels in de hoogte bij een gelijk schermformaat. Maar die discussie heb ik al zoveel keren gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op 1024x600 moet ik bij iedere website uit zoomen om de pagina te kunnen zien zonder van links naar rechts te moeten scrollen. Op zich niet zo'n probleem, maar de letters worden er vrij pixelig van en daarmee moeilijk te lezen. Ik heb liever dat ik in moet zoomen omdat de letters te klein zijn dan dat ik moet uit zoomen en de bijbehorende pixelbrij.

En ja, ik heb een voorkeur voor een lage pixel pitch. Ik schrijf dit op een 22" monitor van 1920x1200, maar had liever een nog iets lagere pixel pitch dan dit gehad. Toen ik het bericht 'Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie' las, was mijn eerste reactie dan ook: en nu alleen nog in een laptop zetten en ik ben weer helemaal blij. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik heb zelf inderdaad ook geen problemen met hoge dpi's... mijn oude toshiba portege M200 heeft ook 1400x1050 op 12" en daar heb ik nog absoluut niet het idee dat dat te veel is...
1366x768 op 10" is maar een iets hogere DPI dus dat zou best kunnen wat mij betreft.
Waarom het zo'n probleem zou zijn snap ik sowieso niet, 800x480 op 3,7" hebben mensen ook weinig problemen mee. Mijn telefoon lees ik tekst ook gewoon vrij ver uitgezoomd op, als ik dat zou extrapoleren naar een 10" scherm, 2160x1297? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Het is niet moeilijk. Het punt is gewoon dat de normale consument geen weet heeft van betere schermen.

$consument ziet een asus (€500) en een acer (€400) in de winkel met identieke specs. Wat zou hij (zij?!?!) kiezen? Precies.
Dat wij tweakers daar veel geld voor over hebben betekent nog niet dat het winstgevend is voor fabrikanten om dat te doen. Ik verbaas me er al bijna over dat asus standaard 1080p aanbied in hun high-end mainstream lijn. En dat kost echt maar tientje. Belachelijk natuurlijk. Maar wel waar.
Dat ding is eigenlijk 640*1600 (of: 1280*800, maar dat komt op hetzelfde neer) dankzij de verschrikkelijke marketingsstunt die pentile display heet... Text is echt niet te lezen op een dergelijk scherm. Die technologie is puur verzonnen om schermen zuiniger te maken door de pixels lomp veel groter te maken en er tussensoor witte subpixels toe te voegen. Als compensatie telden ze elke subpixel mee als echte pixel waardoor de resolutie 4x zo hoog word als hij eigenlijk is.

Kortom: dat scherm wil je niet in je notebook.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
French83 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:56:
Na overlijden van mijn 5jr oude asus F3TC ;w (iemand interesse in onderdelen :9 ) ben ik verder gaan kijken naar een Netbook. Dit omdat ik graag reis, en een laptopje voor foto's en verslag is wel fijn. Maar altijd die accu...
Nu volg ik deze draad al een tijd, en twijfelde tussen de veel besproken MSI, en HP netbook's.
Aangezien mij de accuduur gewoon hoog in het vaandel staat, is het de HP geworden.
De HP-DM1? Daar valt de batterij tijd juist van tegen... 4 uur haalt die geloof ik.
Ik heb hem zelf ook, vanwege de AMD-E350 chip die 1080P kan afspelen.
Met de laatste BIOS update (en ik heb ook de HP Support Software geinstalleerd) is de netbook heel erg stil geworden, dus dat is geen issue meer. Zelfs als ik WoW speel is die nog stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Bitbron schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:39:
[...]

De HP-DM1? Daar valt de batterij tijd juist van tegen... 4 uur haalt die geloof ik.
Mijn vriendin haalt rustig 6 uur met licht tot normaal gebruik. (Internet, word, ppt)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:15

NvU

Hallo,

Ik ben van plan een Netbook voor mijn studie te gaan kopen.
Alleen ik kom er niet helemaal uit.
Ik gebruik hem vooral voor Office applicaties en surfen.
En af toe een filmpje kijken, HDMI aansluiting heeft de voorkeur maar niet 100% noodzakelijk!
Maar hij moet ook Auto-CAD en inventor kunnen draaien.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is en wat jullie mij hiervoor aanraden?
Eventueel is een Thin & Light ook een optie maar dit ligt aan de kosten.
Mijn budget is rond de 400 Euro.

MvG,
Niels

P.S. Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit anders hoor ik het wel en ben ik weg naar het goede topic

[ Voor 8% gewijzigd door NvU op 17-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

NvU schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:49:
Hallo,

Ik ben van plan een Netbook voor mijn studie te gaan kopen.
Alleen ik kom er niet helemaal uit.
Ik gebruik hem vooral voor Office applicaties en surfen.
En af toe een filmpje kijken, HDMI aansluiting heeft de voorkeur maar niet 100% noodzakelijk!
Maar hij moet ook Auto-CAD en inventor kunnen draaien.
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is en wat jullie mij hiervoor aanraden?
Eventueel is een Thin & Light ook een optie maar dit ligt aan de kosten.
Mijn budget is rond de 400 Euro.

MvG,
Niels

P.S. Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit anders hoor ik het wel en ben ik weg naar het goede topic
Iets boven je budget maar de beste optie: pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-38U2G16N Het geheugen uitbreiden naar 4GB is wel aanbevolen.

Alternatief is de HP DM1 maar die heeft een flink zwakkere CPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 17-05-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• French83
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-12-2021
Bitbron schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:39:
[...]

Ik heb hem zelf ook, vanwege de AMD-E350 chip die 1080P kan afspelen.
Met de laatste BIOS update (en ik heb ook de HP Support Software geinstalleerd) is de netbook heel erg stil geworden, dus dat is geen issue meer. Zelfs als ik WoW speel is die nog stil :)
Inderdaad de HP-DM1. 4uur? goffer :| wrom zetten ze er dan 10uur bij? is dat stand-by ofzo...
Nouja ik ga het meemaken.
Keus was inderdaad ook omdat ie 1080P wel wilt slikken. Ben benieuwd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik ben op zoek naar een netbook als mediaspeler in de trein en om mee te nemen als een soort luxe imagetank op vakanties e.d.
Nuis het na het lezen van dit topic vij duidel;ijk dat ik een HP pavillion DM1 wil hebben. Met toch enigzins verbazing heb ik gelzen dat deze in Belgie verkocht wordt met 1,5x zoveel geheugen en HDD
Heeft iemand hier de belgische versie aangeschaft en waar?
Ik ben evt ook wel bereid om de grens over te rijden.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Dan krijg je een belgisch AZERTY tobo.
French83 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Inderdaad de HP-DM1. 4uur? goffer :| wrom zetten ze er dan 10uur bij? is dat stand-by ofzo...
Er zijn volop reviews te vinden die de accutijd bij verschillende scenarios laten zien.

[ Voor 82% gewijzigd door Philflow op 17-05-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Zoals al eerder gemeld in dit topic moet je dan wel rekening houden met een andere toetsenbord-indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Pizzaman schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:17:
Zoals al eerder gemeld in dit topic moet je dan wel rekening houden met een andere toetsenbord-indeling.
oei die opmerking had ik gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
French83 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Yep die tijden zijn gebasseerd op Wifi/Bluetooth, alles wat maar uit kan uit kan op off, scherm laagste stand, en idle draaien. HP is overigens niet de enige die dit doet, jammer genoeg allemaal :/

Edit: In het vliegtuig heb je toch al die dingen niet nodig, dus uitzetten die bende ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bitpixl op 17-05-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03-2024
Mwa, bluetooth uit, scherm op een procentje of 90 en wifi aan haal je de 5/6 uur prima met de dm1. 10 uur is onrealistisch.

http://proxysnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

7 uur bij heavy flash surfen @ 100 nits volgens Anandtech...
http://www.anandtech.com/...king-fusion-on-the-road/5

[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 17-05-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Voor iedereen met de dm1, absoluut meteen dat nieuwe BIOS downloaden installeren. Is echt een verademing tov van de oude versie met betrekking tot het fan geluid :)

-edit-

http://h10025.www1.hp.com...=5075635&sw_lang=&os=4062

[ Voor 30% gewijzigd door Ewald123 op 17-05-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Inderdaad, nu versie 12. Zie ook mijn vorige berichtje (hieronder) als je zonder Coolsense/Thermal Assistant en de hele HP Support Assistant softwareverzameling de fan op Quiet (of één van de andere instellingen) wilt zetten. Ook handig als je een verse Windows 7 64 bit erop wilt zetten.

Van mijn vorige bericht:
Eigenlijk heb je alleen HP Cool Sense nodig oftewel Thermal Assistant, voor het inchakelen van stille modus. Alleen dat is onderdeel van een enorm pakket genaamd HP Support Assistent - en kun je niet apart gebruiken. Gelukkig heeft iemand hier http://www.silentpcreview....php?f=25&t=61988&start=0 gevonden hoe je de 'Quiet' instelling kunt inschakelen zonder Cool Sense. Je dient daarvoor een programmaatje te downloaden dat RW heet om een paar bits te veranderen. Werkt erg handig en voor zover ik kan zien blijft het behouden na opnieuw opstarten, dus het hoeft eigenlijk maar één keer, maar zo kun je 't tenminste ook controleren. Undervolten is ook mogelijk daarmee, dus wordt vervolgd.

Update: de versnellingsmeters werken ook gewoon zonder HP Support Assistant inclusief het schakelen tussen de drie profielen (Quiet, Performance en Optimised) afhankelijk of je hem vasthoudt en beweegt of op tafel zet. Dat laatste gaat door gewoon 0, 1 of 2 in te vullen bij twee 'Embedded Controller adressen' (zie onderstaande link).

En vergeet TwoFingerScroll niet voor de touchpad! Iemand heeft hier http://forum.tabletpcrevi...ling-done-right-more.html momenteel de laatste versie gemaakt. Scrollen werkt veel vloeiender ermee, je kunt horizontaal en verticaal tegelijk scrollen, met één vinger scrollen (en andere erop houden) en nog meer dingen zoals klikken met twee of drie vingers om rechts en middelklikken na te bootsen. Werkt heel goed!

Met deze aanpassingen heb ik voor de schone installatie (64 bit Windows 7) alleen de stuurprogramma's van HP nodig gehad voor WiFi en touchpad. Wil je de activatie van Windows behouden, gebruik dan niet de sleutel binnenin de laptop, maar gebruik een programmaatje om de OEM sleutel te vinden, welke naar ik meen voor iedereen gelijk is met deze laptop. Activeren kan dan met het installeren van je certificaat en het 'tokens' bestandje (staan genoeg handleidingen op internet waar je die kunt vinden). Ik heb ook de BIOS ge-update naar versie 5.

Toevoegend nog dit: het lampje op het volume UIT knopje werkt niet met de standaard Windows 7 stuurprogramma's, dus voor audio heb je ook nog de drivers van HP nodig, als je dat lampje handig vindt.

[ Voor 30% gewijzigd door TimoDimo op 21-05-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 09:10
Ik heb de DM1 en heb er een ssd in geplaatst en er W7 HP 64 Bit op gezet.
Maar ik kan langs geen kanten bluetooth aanzetten,
Wanneer ik het bluetooth pictogram aanklik krijg ik de melding "bluetooth dongle is niet aangesloten"

De drivers zijn geinstalleerd, maar ik vind nergens de toetsenbord combinatie om hem aan te zetten (denk ik)

iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Zocht er nog iemand een netbook met een leuk scherm?
http://www.notebookcheck....ock-Notebook.53244.0.html

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/3e66c17c31.jpg

6 en een half uur surfen, 300cd/m, 880:1 contrast.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/e9f11331ce.jpg

Nu ja, soort van netbook... Acer maakt best leuk spul de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ mooie display idd. Het lijkt een alternatief voor de Asus transformer. Wel jammer dat alleen de tablet al 940 gram weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
Denk dat m'n DM1 binnenkort toch weer de verkoop in gaat, glarry glimmende blingbling scherm bevalt me niet en ik mis een page up/down knop (gek he waar je allemaal aan went...)
Mocht er een Brazos zijn met een mat scherm en page up down knoppen, ik houd mij aanbevolen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:53:
Denk dat m'n DM1 binnenkort toch weer de verkoop in gaat, glarry glimmende blingbling scherm bevalt me niet en ik mis een page up/down knop (gek he waar je allemaal aan went...)
Mocht er een Brazos zijn met een mat scherm en page up down knoppen, ik houd mij aanbevolen :Y)
Page up and Down zijn embedded in de pijltjes toetsen.

FN + Down = Page Down
FN + Up = Page UP
FN + Rechts = END
FN + Links = Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:33
Heeft die DM1 geen multi touch touchpad?
Dan kun je scrollen met 2 vingers naast elkaar...
Of zoomen a la iPhone (2 vingers uit elkaar trekken)

Moet je wel ff aanzetten natuurlijk.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik leer weer veel.... d0h...... :X
Is er ook een knoppen combo om het scherm mat te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 20:30
Niet echt, maar zoals bij een dell laptop was aangetoond zit er achter de glasplaat misschien een mat scherm.
Dus test dat maar even uit voor ons :) dan hoor ik wel of het om te bouwen is naar een mat scherm.

Tevens een nieuw leuk netbookje:
http://www.tcmagazine.com...ook-gets-listed-costs-330
De 11.6 inch versie van pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK
en met 1GB extra.
Lange accuduur, maar ik ben bang dat die iets van 320-350 gaat kosten, aangezien de 10 inch versie met maar 1GB ook al 308 euro kost. :X

[ Voor 54% gewijzigd door Willie Billie op 19-05-2011 16:27 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Willie Billie schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:12:
Niet echt, maar zoals bij een dell laptop was aangetoond zit er achter de glasplaat misschien een mat scherm.
Dus test dat maar even uit voor ons :) dan hoor ik wel of het om te bouwen is naar een mat scherm.

Tevens een nieuw leuk netbookje:
http://www.tcmagazine.com...ook-gets-listed-costs-330
De 11.6 inch versie van pricewatch: Acer Aspire One 522-C5DKK
en met 1GB extra.
Lange accuduur, maar ik ben bang dat die iets van 320-350 gaat kosten, aangezien de 10 inch versie met maar 1GB ook al 308 euro kost. :X
Ja de Aspire one 722 is erg interessant. Wel ietsje minder krachtig als de HP DM1 maarvoor waar ik`m voor nodig heb prima. Maar kan nog wel lang duren voor ie in europa te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:53:
Die is er, de Lenovo x120e, nadeel is dat hij niet in Europa te koop is, je zou hem dus uit de VS of Canada moeten halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ook al Bezet op 19-05-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is inderdaad een leuk apparaatje, het is alleen jammer dat hij zo duur is. In principe is het namelijk hetzelfde als de acer aspire 522, maar het kost het dubbele. Je hebt dan wel een beter scherm, 2 GB ipv 1 GB en een SSD, maar ja voor 40 euro heb je 4 GB en die SSD zou mij te klein zijn en moet dus toch weer vervangen worden (als dat al kan in dat model). Tablet mode is dan wel leuk maar inderdaad bijna een kilo is wel erg zwaar om in je handen te houden als je wil lezen of zo.
Al met al leuk maar toch het geld niet waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lenovo Ideapad 11.6" met E-350 voor 338 euro
http://www.amazon.co.uk/e...ef=nosim?m=A3P5ROKL5A1OLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ook al Bezet schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:34:
[...]
Die is er, de Lenovo x120e, nadeel is dat hij niet in Europa te koop is, je zou hem dus uit de VS of Canada moeten halen.
Lenovo heeft leuke, leverbare, alternatieven:
Thinkpad Egde 11 met i3
Ideapad U160

En de E220s is natuurlijk helemaal lekker, maar, 12,5" is geen netbook meer ;)
En sowieso niet leverbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die Ideapad heeft geen dedicated pg up pg down keys volgens mij....

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 19-05-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Sowieso was t probleem al opgelost :)
Hij weet nu dat ie kan scrollen met zn touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Ok, maar A, die hebben geen Brazos (is toch waar hij om vroeg) en B ze zijn een stuk duurder, zelfs als je de importkosten uit de VS meerekent.

(ik weet trouwens niet zeker of die versie van de Edge 11 wel met een mat scherm wordt geleverd.)
Danny the dog schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:50:
Sowieso was t probleem al opgelost :)
Hij weet nu dat ie kan scrollen met zn touchpad.
mwa, ik vind dat toch niet hetzelfde, pgup/Dn gaat toch sneller (home en end toetsen zijn ook niet te versmaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
--algemeen--
Je kan in firefox ook je pijltjes gebruiken om te scrollen
extra > opties > geavanceerd > algemeen > altijd de pijltjes toetsen gebruiken om te navigeren binnen pagina's

--Voor de HP dm1-3125ed--

En in de driver van het touchpad moet je even:

rechtermuisknop op het icoontje rechtsonder > TouchPad eigenschappen. Daar staat alles wat je kan instellen met (duidelijke) uitleg en aanpasbare opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Anders kun je natuurlijk ook altijd andere knoppen met dat sharpkeys tooltje reassignen naar pgup en pgdn, bv de rechter ctrl en alt, die gebruik ik zelf in ieder geval echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ook al Bezet schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:58:
[...]

Ok, maar A, die hebben geen Brazos (is toch waar hij om vroeg) en B ze zijn een stuk duurder, zelfs als je de importkosten uit de VS meerekent.

(ik weet trouwens niet zeker of die versie van de Edge 11 wel met een mat scherm wordt geleverd.)
Ik gaf ook maar een alternatief zodat je niet hoefde te importeren :)
Sowieso is de i3 sneller dan de Brazos. Alleen de GPU zal er wel niet aan kunnen tippen, maar 1080p zal geen enkel probleem moeten zijn.
[...]
mwa, ik vind dat toch niet hetzelfde, pgup/Dn gaat toch sneller (home en end toetsen zijn ook niet te versmaden)
Da's ieder zn eigen voorkeur.
Ik vind dat multi touch gebeuren echt geweldig nu ik er aan gewend ben... Persoonlijk gebruik ik pg up/down op mn desktop alleen in Excel. Op een laptop vind ik ze altijd al een beetje onhandig zitten.. Maar nogmaals, iedereen moet het vooral doen wat hij/zij t meest prettig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb deze gezien in een Hardware.info filmpje. Het design is echt een complete faal omdat je het toetsenbord en de tab niet opgeklapt zoals een gewone notebook kunt opbergen. De ASUS Transformer doet het dan vele malen beter en dat is nota bene een Android Tab :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

The people over at silent pc review were able to undervolt the e350 for the dm1z and I was able to do it for my x120e. Here's the link to the thread.

SPCR • View topic - hp dm1z undervolting and (limited) fan control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10
Danny the dog schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:45:
[...]

Lenovo heeft leuke, leverbare, alternatieven:
Thinkpad Egde 11 met i3
Ideapad U160

En de E220s is natuurlijk helemaal lekker, maar, 12,5" is geen netbook meer ;)
En sowieso niet leverbaar hier.
En, wellicht al bekend hier, Lenovo heeft een aantrekkelijke cashback actie.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Memphisto schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:26:
[...]
En, wellicht al bekend hier, Lenovo heeft een aantrekkelijke cashback actie.
Jep.. Maar let wel op de sub-types. Ze komen niet allemaal in aanmerking voor de cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Echt nog steeds niets vernomen van de 1215B in Nederland. Wil nu toch onderhand echt wel eens een laptop aanschaffen. Begin steeds meer te neigen naar zo'n Lenovo edge serie met cashback actie (waarschijnlijk de nv338mh maar dat is een 13,3 inch en zodoende niet meer te beschouwen als netbook maar voor € 350 geen slechte koop, lijkt mij). Ben het wachten gewoon een beetje beu.

Deadline van aanschaf ligt voor vakantie want dan moet ie mee. Zullen we voor eind juni al een 1215B in Nederland aan kunnen schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Wat betreft de Asus 1215B heb ik op 27 april een mail van Asus gehad waarin gezegd werd dat hij binnen 4 weken op de markt zou komen... Dat zou dus deze week moeten worden...

Sowieso stond in t persbericht op tweakers al juni genoemd als datum.
Maar goed, de bevoorrading van de HP en de Sony zijn ook lange tijd slecht geweest... dus..

Wat betreft de Lenovo nv338mh: Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met die Turion II processors, ook in vergelijking met de i3? (prestatie, effect op accuduur etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Voor de geïnteresseerden in de Lenovo Thinkpad Edge 11 met Core i3-380UM.
Ik heb contact opgenomen met Lenovo en dit is mijn samenvatting :)

NVY5GMH (goedkoopste, ca. € 505,-)

Core i3 / 2GB / Win 7 Home Premium / LED Edge lit / glossy cover / andere W-LAN module, zelfde specs

Cash back € 100,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVY5GMH)

Prijs na cash back, met 4GB à € 20,- ca. € 425,-

NVY4LMH (middelste, ca. € 590,-)

Core i3 / 2GB / Win 7 Pro / LED Edge lit / matte cover

Géén cash back
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11

Prijs met 4GB à € 20,- ca. € 610,-

NVY5EMH (duurste, ca. € 640,-)

Core i3 / 4GB / Win 7 Pro / LED Edge lit / 3G module (WWAN/GPS)

Cash back € 100,-
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11 (NVY5EMH)

Prijs na cash back ca. € 540,-
(Dus ca. € 115,- voor 3G, GPS en Win 7 Pro)

Verder zal er binnen ca 3 maanden een opvolger van de Edge 13 komen, met Sandy Bridge.
Van de Edge 11 is dit nog niet bekend.

De Edge E220s zal hoogstwaarschijnlijk niet naar Europa komen, vervanger is de nieuwe Egde 13 (SB).

[ Voor 10% gewijzigd door Danny the dog op 21-05-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Zie ook mijn vorige bericht TimoDimo in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"
Naast ondervolten kun je ook de CoolSense-instelling veranderen met het RW-everything programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Helaas is die laptop nergens meer te krijgen ;) en tevens zijn de grafische prestaties stukken slechter dan de E-350 dus dan zou ik altijd de HP DM1 adviseren ipv die ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Review van de 1215B van laptopmag: http://www.laptopmag.com/...ps/asus-eee-pc-1215b.aspx
Klinkt goed :) Alleen die 1 jaar garantie op netbooks wordt ik zo kriebelig van.
Jammer genoeg bieden zij geen 2 jaar aan zoals de MSI, en die u270 is het net niet qua touchpad =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Willie Billie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:28:
[...]
en tevens zijn de grafische prestaties stukken slechter dan de E-350 dus dan zou ik altijd de HP DM1 adviseren ipv die ;)
De Lenovo heeft 4GB geheugen en is nog eens 50 euro goedkoper dan de HP DM1. Ik zou dus altijd de Lenovo adviseren i.p.v. die ;) De DM1 heeft alleen meerwaarde als je games wil spelen. Jammer dat de Lenovo is uitverkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 21-05-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Hmm, daar heb je gelijk in.
Heb echt het idee dat die producenten geen zin hebben om 11-13 inch laptops te maken met een beetje grafische power, voor +-400 euro.
Zoals nu met de cashback actie is het wel te doen, maar anders :S
En alle die glanzende schermen met lage resoluties, argh!
Op deze manier blijf ik eeuwig laptoploos =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407481

Die Lenovo Edge 11 series zijn inderdaad leuke machinetjes en met met cash back actie voor een schappelijke prijs. Maar alleen die verschrikkelijke uitstekende accu, dat vind ik toch echt een zwaar minpunt.

Geïnteresseerden die overwegen gebruik te maken van de Lenovo cash back actie zou ik wel aanraden om eerst even goed de voorwaarden door te nemen. En misschien ook even op internet zoeken over ervaringen.

e.g.
3 Het programma is enkel toegankelijk op de gekwalificeerde producten die werden aangekocht bij Lenovo Business Partners. Directe aankopen bij Lenovo of Lenovo-distributeurs komen niet in aanmerking.

https://www.lenovo-promot...info/teilnahmebedingungen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willie Billie schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:39:
Review van de 1215B van laptopmag: http://www.laptopmag.com/...ps/asus-eee-pc-1215b.aspx
Klinkt goed :) Alleen die 1 jaar garantie op netbooks wordt ik zo kriebelig van.
Jammer genoeg bieden zij geen 2 jaar aan zoals de MSI, en die u270 is het net niet qua touchpad =/
Volgens die site is de accuduur van de 1215B meer dan een uur korter dan die van de dm1z. Dat is toch wel een behoorlijk verschil. Een ander minpunt van de 1215B is dat het scherm maar tot een beperkte hoek open kan, bij de dm1z kan het scherm tot bijna 180 graden geopend worden.

Zijn er eigenlijk wel positieve punten die de 1215B heeft ten opzichte van de dm1z, behalve USB3 dan?

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/review/compgraph.php?unit=Hours%20%28More%20is%20Better%29&bar%5B0%5D%5Bl%5D=Asus%20Eee%20PC%201215B&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bv%5D=5.4&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bd%5D=05:26&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bc%5D=orange&bar%5B1%5D%5Bl%5D=HP%20Pavilion%20dm1z&bar%5B1%5D%5B0%5D%5Bv%5D=6.6&bar%5B1%5D%5B0%5D%5Bd%5D=06:37&bar%5B2%5D%5Bl%5D=Category%20Average%20%28as%20of%2005/2011%29&bar%5B2%5D%5Bl%5D=Category%20Average%20%28as%20of%2005/2011%29&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bv%5D=6.0&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bd%5D=06:01&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bc%5D=gray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vermoed dat ie wel 100 gram lichter is?

Verder heeft Asus 9 v.d. 10 keer een beter touchpad dan HP.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 21-05-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Uit de review komt, dat die iets cheaper is, usb 3.0 heeft en beter geluid heeft.
Dus het ligt aan de prijs of het wat is ;) zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

Magic666

No one's neighbour!

even een vraag aan de laptop-ervaringsdeskunidgen:

de Samsung NP-RC720-S02 uit deze folder: http://altijdactie.e-f.nl/Folder/magazine.html (rechts onder op 2e pagina) heeft voor gaming 5 sterren.

Als ik echter naar de videokaart kijk is dat een Nvidia GT520M en al speurend op internet staat die kaart nou niet bepaald te boek als goede games kaart.

Heb ik het mis of compenseert die 6Gb met de proc het eea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Je bedoelt pagina 3, die op pagina 2 heeft dezelfde kaart, maar die heeft 4GB ram.
En voor wat betreft die 5 sterren.. dat heet "marketing" :P

btw... is dit iets van Mycom/Vobis, gezien de lay-out van de folder en het aanbod?

[ Voor 26% gewijzigd door Danny the dog op 22-05-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

Magic666

No one's neighbour!

damn ik mis idd die voorpagina :P

Mocht de laptop dus gebruikt moeten worden voor gaming is die Asus (K53SV-SX174V, pagina 2) eigenlijk de betere optie vanwege de betere kaart die erin zit? (GT540M 2 Gb)

Heb totaal geen ervaring wat dat betreft met laptop vidkaarten.. :$

Edit: is van computerstore uit Noordwijk

[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 22-05-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willie Billie schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:10:
Uit de review komt, dat die iets cheaper is, usb 3.0 heeft en beter geluid heeft.
Dus het ligt aan de prijs of het wat is ;) zoals altijd.
Ik denk niet dat hij in Nederland goedkoper zal zijn. Op Duitse en Belgische sites staat het model van de 1215B met de mindere AMD C-50 processor voor zo'n 399 euro te koop. De HP dm1 met de E-350 kan je nu al in Nederland voor zo'n 370 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic666 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 11:02:
Mocht de laptop dus gebruikt moeten worden voor gaming is die Asus (K53SV-SX174V, pagina 2) eigenlijk de betere optie vanwege de betere kaart die erin zit? (GT540M 2 Gb)
Die Samsung in die folder is 17.3" en die Asus 15.6". Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Anoniem: 407481 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:15:
[...]

Volgens die site is de accuduur van de 1215B meer dan een uur korter dan die van de dm1z. Dat is toch wel een behoorlijk verschil. Een ander minpunt van de 1215B is dat het scherm maar tot een beperkte hoek open kan, bij de dm1z kan het scherm tot bijna 180 graden geopend worden.

Zijn er eigenlijk wel positieve punten die de 1215B heeft ten opzichte van de dm1z, behalve USB3 dan?

[afbeelding]
Op die zelfde review kan je reacties vinden over de buildquality (en ook service, wat ook wel belangrijk is):

"He said that there might not be a visible crack
on the outside of the display, but there is a crack on the inside. He also told
me that this could only occur from some sort of “pressure or impact”. I explained to him that the laptop was never
dropped or impacted in any way. He told me that if the lid had even had any
pressure applied to it, then that could have been enough to cause the internal
crack. He also went on to tell me that the 1-Year Limited Warranty will not cover
the damages. He told me that I could have them repair it for $329 plus tax and
all shipping costs.

Please beware this poor build quality! The laptop was barely
used and was taken very good care of. No incident occurred to cause this
damage. HP will not cover it under the 1-Year Limited Warranty."

"With HP's customer service reputation I'm surprised any reputable magazine would even consider placing their 'Editor's Choice" rating on one of their products. With the service I have recieved from HP on both a laptop subject to the NVIDIA class action and a couple of printers I will never buy another HP product again!"

Geluidsproductie (schijnt veel naarvoren te komen met deze laptop):
"I bought the dm1z and returned it. Great computer for the price but the fan was too loud for studying in the library. I really wish laptopmag would measure the sound of the fan/harddrive instead of just putting "distracting fan"

"And to Sarith, yes I did turn on the thermal settings to quiet and it was still too distracting since it never turned off "

Ik vraag me zelf nu ook af, wat maakt deze netbooks nou zo verschillend, de hardware is hetzelfde.

Mijn indruk so far (www.laptopmag.com)

(HP)
Pros
Minder warm dan de rest
Inkijkhoek (graag bevestiging?)
Lange batterijduur

Cons
Slechte build quality
Slechte service
Geluidsproductie te hoog (door fan).

(ASUS)
Pros
Groter (12 inch tegenover 11 van HP en Sony)
Usb 3.0
Luide speakers

Cons
Keyboard flex (maar het zou me niet verbazen dat het ook bij de andere zit, of juist bij deze omdat het een groter formaat is)
Kleine inkijkhoek (ong 45 graden)
Vrij warm

(Sony Vaio YB)
Pros
Blijft vrij koel

Cons
Korte batterijduur vergelijken bij de andere netbooks
Zwak geluid doordat de speakers aan de onderkant zitten.

Waar ik bang voor ben is dat elke laptop weer een sterk punt heeft die de ander weer zou moeten hebben om hem te laten zijn zoals hij zou moeten zijn, en dus dat puntje mist en vice versa.

Ik kwam ook nog een Toshiba laptop tegen ook 12inch met dezelfde prijs maar iets andere hardware, maar waar het omgaat is dat die een geweldig goede viewingangle had.
Nu vraag ik me dus ook af, waarom hebben die 1215b, DM1z, Vaio Yb, etc. dan over het algemeen zo'n slechte inkijk hoek en een 15" laptop van 400 euro van asus ofzo wel een goed scherm.

Is de prijs dan echt gewoon het formaat?
Omdat het kleiner is is het duurder?
Zijn de componenten dan ook echt zoveel duurder (hardware, en ook het scherm).

Ik vraag me dan ook af, waar betaal je dan eigenlijk voor?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 03-07 15:31
HP heeft pas een nieuwe bios uitgegeven F.12 (http://h10025.www1.hp.com...ct=5075638&sw_lang=&#N438)
wat het geluid van de fan flink verminderd :)
Ook vind ik de bouw kwaliteit prima.
Ik zou hem zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald123
Tot nu toe voelt mijn DM1 ook stevig. De covers die over de scharnieren heen zitten zegmaar kan ik wel een millimeter bewegen, maar verder zit alles stevig. Keyboard is hard en typt fijn.

Service van HP is zeker een punt. En bijvoorbeeld of de scharnieren 'stroef blijven'. Maar dat kan alleen de langere gebruiksduur uitwijzen.

-edit-

Dat met die scharniercovers, kan iedereen dat eigenlijk? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ewald123 op 22-05-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
De speakers van de Asus 1215b zijn luider dan die van de HP-DM1?
De DM1 staat juist bekend om de goede speakers. Verder is de build quality prima.
De fan is idd na de laatste Bios update zeer stil geworden, zeker als je de quiet profile erbij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 21:27

Pubbert

random gestoord

Ik ben nu na de bios update nog meer tevreden met mijn DM1, op de stilste stand blijft de laptop nog koel genoeg voor op schoot, en je hoort hem bijna niet meer.

Heb ook het geheugen met 2GB uitgebreid, misschien toch binnenkort Windows 7 x64 erop installeren, als ik een OEM installatie pak, kan ik dan gewoon de key aan de onderkant gebruiken?

[ Voor 115% gewijzigd door Pubbert op 23-05-2011 14:54 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Thund3r schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:50:
als ik een OEM installatie pak, kan ik dan gewoon de key aan de onderkant gebruiken?
Dat kan wel maar dan moet je Microsoft bellen om te activeren. Je kunt beter de OEM sleutel gebruiken, die ook in de fabriekinstallatie gebruikt is. Bij mij is deze 4FG99-BC3HD-73CQT-WMF7J-3Q6C9. Met een speciaal programmaatje kun je die ook opvragen. Voor HP is deze algemeen bekend (en is naar ik meen voor alle HP laptops hetzelfde en je hebt er niks aan zonder HP laptop en certificaat van een OEM installatie). Als je daarmee installeert en het tokens.dat en certificaatbestand opslaat kun je eenvoudig offline activeren, zonder telefoon. Voor instructies: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
Zie ook mijn vorige bericht: TimoDimo in "[NBBG Aanschaf] netbook april 2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Aan de andere kant moet je je ook niet gek maken over het bellen naar MS hoor, je krijgt gewoon een spraakcomputer aan de lijn, klopt je code in op je telefoon en krijgt een activatiecode terug. Het is echt niet zo dat je door een MS medewerker uitgehoord wordt over wat je aan het doen bent of zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Oké, dat wist ik niet. En als het niet lukt kan je dan wel iemand te spreken krijgen, zodat je kunt worden uitgehoord? :) Een aantal jaren terug moest ik Windows XP activeren per telefoon, en toen kreeg ik wel iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik denk het wel, maar dat heb ik zelf nog niet gehad dus kan ik niet zeker zeggen.
In geval van twijfel zou ik sowieso altijd een image maken van de uitgangspositie, dan kun je altijd terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:50
Zaterdag ook maar een HP DM1-3125 aangeschaft. Zeer tevreden met de netbook.
Meteen ff alles eraf gekieperd en een versie home premium 64 bits erop gezet. Hiervoor de code die onder het kappie zit gebruikt en activeren was geen probleem.

Echter ik had nog 4 gig ddr3 geheugen liggen (2 x 2) ik denk, de bestaande eruit en de nieuwe erin, echter blijft hangen op zwart beeld. orginele geheugen erin en alles doet eht weer. Lust de HP alleen bepaalde types / modellen?
Verder heb ik wel problemen met afspelen van 1080p MKV. Dacht te lezen dat dit geen probleem moest zijn voor de machine, maar bij mij stottert het beeld enorm, geluid gaat wel gewoon door. Zal dit verholpen zijn als er 4 gb geheugen in zit of vraag ik teveel van het apparaat?

Verder niets dan lof voor HP.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:54:
Zaterdag ook maar een HP DM1-3125 aangeschaft. Zeer tevreden met de netbook.
Meteen ff alles eraf gekieperd en een versie home premium 64 bits erop gezet. Hiervoor de code die onder het kappie zit gebruikt en activeren was geen probleem.

Echter ik had nog 4 gig ddr3 geheugen liggen (2 x 2) ik denk, de bestaande eruit en de nieuwe erin, echter blijft hangen op zwart beeld. orginele geheugen erin en alles doet eht weer. Lust de HP alleen bepaalde types / modellen?
Verder heb ik wel problemen met afspelen van 1080p MKV. Dacht te lezen dat dit geen probleem moest zijn voor de machine, maar bij mij stottert het beeld enorm, geluid gaat wel gewoon door. Zal dit verholpen zijn als er 4 gb geheugen in zit of vraag ik teveel van het apparaat?

Ik zou eerder denken dat je ff naar een andere driver moet zoeken

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

YMGV4LIFE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:54:

Met welk programma? Met VLC en Mediaplayer Classic heb ik wel apart aan moeten zetten dat hij GPU Acceleration gebruikt.

Ik heb er 1x Kingston 2GB DDR (KVR1333D3S9) bijgezet (10600 CL9)

Ondersteund de Wifi adapter van de DM1 eigenlijk geen 5Ghz?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Thund3r schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Met welk programma? Met VLC en Mediaplayer Classic heb ik wel apart aan moeten zetten dat hij GPU Acceleration gebruikt.

Ik heb er 1x Kingston 2GB DDR (KVR1333D3S9) bijgezet (10600 CL9)

Ondersteund de Wifi adapter van de DM1 eigenlijk geen 5Ghz?
Met beide, maar ik heb inderdaad die optie nog niet gevonden cq. aangezet. Zal vanavond meteen ff kijken.

GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit Retail, GS34GB1333C9DC 4096 MB CL9 9-9-24
Deze wou ik er in zetten, maar werkte niet. Heb ze nog niet stuk voor stuk geprobeerd, zou natuurlijk kunnen dat er 1tje kapot is. Verder heb ik het ook nog niet geprobeerd naar de BIOS update. In principe zouden ze moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Gisteren eerst Asus gebeld waneer zij verwachten dat de 1215B op de markt komt. Volgens hun 4-6 weken. Het is altijd afvragen in hoeverre het klopt wat een servicedesk medewerker roept maar heb maar het zekere voor het onzekere genomen en de DM-1 besteld. Ik zit nu te wachten op de postbode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Laryx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:42:
Gisteren eerst Asus gebeld waneer zij verwachten dat de 1215B op de markt komt. Volgens hun 4-6 weken. Het is altijd afvragen in hoeverre het klopt wat een servicedesk medewerker roept maar heb maar het zekere voor het onzekere genomen en de DM-1 besteld. Ik zit nu te wachten op de postbode.
Nú nog 4-6 weken?? :?
Ik kreeg eerder een reactie per mail (4 weken geleden) dat hij binnen 4 weken op de markt zou komen in NL.
Dat zou dus deze week moeten zijn... Ook t bericht op de frontpage sprak over "begin juni"...

Mocht het nog zo lang duren, is Asus mijns inziens niet goed bezig.. het duurt té lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Danny the dog schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:39:
[...]

Nú nog 4-6 weken?? :?
Ik kreeg eerder een reactie per mail (4 weken geleden) dat hij binnen 4 weken op de markt zou komen in NL.
Dat zou dus deze week moeten zijn... Ook t bericht op de frontpage sprak over "begin juni"...

Mocht het nog zo lang duren, is Asus mijns inziens niet goed bezig.. het duurt té lang.
Ook ik wachte op de 1215b maar het duurt mij te lang. De Asus heeft verder voor mij geen voordelen die het wachte waard zijn en USB 3.0 boeit me niks. Dus ook ik heb de DM1 besteld, gisteren nog wat reviews gelezen en de HP blijkt nog een langere accuduur te hebben ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 193302 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:48:
[...]
Ook ik wachte op de 1215b maar het duurt mij te lang. De Asus heeft verder voor mij geen voordelen die het wachte waard zijn en USB 3.0 boeit me niks. Dus ook ik heb de DM1 besteld, gisteren nog wat reviews gelezen en de HP blijkt nog een langere accuduur te hebben ook. :)
De Asus heeft wel "standaard" 4GB / 500GB. En het is natuurlijk subjectief, maar ik heb bij Asus een beter gevoel dan bij HP/Compaq.

Verder moet Dell ook nog wat van zich laten horen met de M102z.
Die is optioneel leverbaar met 9-cell accu (!!), maar vooralsnog alleen in Australië te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Mijn ervaring met de accu van de HP DM1-3125 is super. Van het weekend 5 uur bezig geweest zonder aan netstroom te leggen en nog was de accu niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Laryx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:42:
inmiddles gelevered. maar wel met een mankement. Heb ik weer.
De accu "klikt' niet vast.
HP heeft reparatie aangeboden, heb nu eerst digideals gemaild wat te doen.
windows herkent de accu overigens wel. kan niet zien dat er iets is afgebroken.
EDIT: probleem reeds verholpen. kracht zetten wil nog wel eens helpen

[ Voor 5% gewijzigd door Laryx op 24-05-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dus op dit moment is de HP de beste keuze en is het nog wachten totdat Dell en Asus eindelijk hun E-350 netbook op de markt brengen.
Andere alternatieven volgens de pricewatch zijn Sony (duur) en MSI (tragere HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Danny the dog schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:01:
[...]
En het is natuurlijk subjectief, maar ik heb bij Asus een beter gevoel dan bij HP/Compaq.
Dit wordt bevestigd door diverse onderzoeken. Asus scoort beter dan HP qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Philflow schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Dit wordt bevestigd door diverse onderzoeken. Asus scoort beter dan HP qua betrouwbaarheid.
Net via Twitter ook te horen gekregen dat ze de Asus verwachten over 4 tot 6 weken. (@Asus_Benelux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
hjs schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Net via Twitter ook te horen gekregen dat ze de Asus verwachten over 4 tot 6 weken. (@Asus_Benelux)
Hebben ze ook al een prijs kenbaar gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:30:
[...]

Met beide, maar ik heb inderdaad die optie nog niet gevonden cq. aangezet. Zal vanavond meteen ff kijken.

GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit Retail, GS34GB1333C9DC 4096 MB CL9 9-9-24
Deze wou ik er in zetten, maar werkte niet. Heb ze nog niet stuk voor stuk geprobeerd, zou natuurlijk kunnen dat er 1tje kapot is. Verder heb ik het ook nog niet geprobeerd naar de BIOS update. In principe zouden ze moeten werken toch?
Als je het hebt gevonden, kun je me laten weten waar het staat (voor beide programma's), want ik kan het niet vinden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Als je het hebt gevonden, kun je me laten weten waar het staat (voor beide programma's), want ik kan het niet vinden :F
Afbeeldingslocatie: http://www.raiska.com/vlc/vlc_GPU_decoding_acceleration_option.jpg

Dit is wat ik heb gevonden voor VLC.
Zelf zit ik er aan te denken om vanavond ook eens XBMC erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Vooral het toetsenbord uit de ASUS N-serie van dit moment scoort erg hoog op de betrouwbaarheidsmeter :'). Ik ben het overigens met je eens, maar je moet het volgens mij echt meer per model bekijken. De ene ASUS is de andere niet en dat geldt ook voor HP.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 24-05-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar je moet het volgens mij echt meer per model bekijken. De ene ASUS is de andere niet en dat geldt ook voor HP.
Helemaal mee eens. Overigens schijnt het touchpad van de 1215B ook nog eens een drama te zijn, zie o.a. customer reviews op amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193302

Danny the dog schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:01:
[...]

De Asus heeft wel "standaard" 4GB / 500GB. En het is natuurlijk subjectief, maar ik heb bij Asus een beter gevoel dan bij HP/Compaq.

Verder moet Dell ook nog wat van zich laten horen met de M102z.
Die is optioneel leverbaar met 9-cell accu (!!), maar vooralsnog alleen in Australië te krijgen.
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook. Maar om alleen door "het gevoel" altijd voor een asus te gaan of te wachten terwijl er iets beters op de markt is. Of iig eerder beschikbaar. Heb gewoon geen zin meer om te wachten, zelfs een week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

YMGV4LIFE schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:43:
[...]

[afbeelding]

Dit is wat ik heb gevonden voor VLC.
Zelf zit ik er aan te denken om vanavond ook eens XBMC erop te zetten.
Jep dat is hem voor VLC.

Voor Media player Classic (met K-Lite Coded pack) heb ik deze opties allemaal aan moeten zetten om 1080p soepel te laten draaien:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/n6c5ew.png

Bij XBMC moet je het trouwens ook handmatig aanzetten in de opties, helaas even geen screenshot bij de hand.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Heb nu lang genoeg gewacht op 1215b en blijkt dus nog eens 4-6 weken extra te duren. Tevens slechte reviews (mindere accuduur en slechte touchpad) hebben mij doen besluiten om toch voor de HP te gaan zoals vele anderen hier al hadden besloten. Ik zie in de pricewatch echter twee winkels die hem waarschijnlijk morgen weer op voorraad hebben. Aangezien ik hier meerdere mensen heb zien posten dat ze hem zeer recentelijk hebben gehaald vroeg ik mij af waar zij de laptop vandaag hebben gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me hard op mee af voor de mensen die hem willen aanschaffen of dit model ook verkrijgbaar is bij Saturn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Thund3r schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:03:
[...]

Jep dat is hem voor VLC.

Voor Media player Classic (met K-Lite Coded pack) heb ik deze opties allemaal aan moeten zetten om 1080p soepel te laten draaien:

[afbeelding]

Bij XBMC moet je het trouwens ook handmatig aanzetten in de opties, helaas even geen screenshot bij de hand.
Dankje,

Dom dat ik erover heb gekeken.

Wat betreft de aanschaf: ik heb een belgisch (azerty) exemplaar bij vandenborre opgehaalt voor 400 (500GB + 3GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
VLC werkt goed nu, XBMC moet nog geregeld bufferen.

Zelf heb ik afgelopen de DM1 opgehaald bij mediamarkt. 's ochtends besloten eentje te halen als die op voorraad was en er stonden er nog genoeg. Mediamarkt heeft apart HP gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:05:
Ik vraag me hard op mee af voor de mensen die hem willen aanschaffen of dit model ook verkrijgbaar is bij Saturn?
Saturn is toch dezelfde keten als de Mediamarkt, dus als hij bij de MM is dan toch ook wel bij Saturn ;)

[edit]
Overigens, volgende week is het vakantiegeldverdubbelaar bij Mediamarkt, :9

[ Voor 11% gewijzigd door hjs op 25-05-2011 09:05 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste