Beste allemaal ook ik ben alweer tijdje enthiosiast gebruiker van zfsguru,ik doe er geen heel spannende dingen mee want wordt voornamenlijk gebruikt als media server met sabnzbd sb en couchpotato enz.
Nu wordt er geboot vanaf een raidz2 met 6x2Tb wd schijven.
Na het forum doorgelezen te hebben(alles

)las ik verschillende keren dat het ook zo kan:
Je boot dus van de RAID-Z2. Wat je veel beter kunt doen is de disks zo partitioneren dat je een gedeelte vrijhoudt voor een aparte pool om van te booten. Als je een SSD hebt is dat nog beter, dan kun je daar ZFSguru op installeren in een partitie, volgende partitie L2ARC cache voor je pool en volgende partitie misschien SLOG.
qoute van cipher.
Nu wil ik dit ook voor elkaar krijgen daar ik nog een ssd (ocz vertex3) schijfje erin heb zitten.
Wie kan mij duidelijk aangeven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen eventueel via dm of zo iets?
En raak ik dan al mijn data kwijt?
Waar komen de services op te draaien dan?
En ga ik dan bijvoorbeeld met sabnzbd ruimte tekort krijgen met grotere bestanden downloaden?
Ook zou ik graag backups maken van mijn ander apparaten via zfs guru maar ik heb geen idee hoe ik dat nu weer voor elkaar moet krijgen.
Als ik het hier niet mag vragen dan excuses maar op het zfs forum is er op het moment weinig hulp/ondersteuning voor deze zaken.
Alvast bedankt voor jullie hulp/antwoorden.
Ook even een bencmark gedaan en wou jullie even laten kijken of dit een beetje nette prestatie is:
ZFSguru 0.2.0-beta8 (9.2-001) pool benchmark
Pool : OPSLAG (10.9T, 6% full)
Test size : 64 GiB
normal read : 259 MB/s
normal write : 272 MB/s
I/O bandwidth : 3 GB/s
[
Voor 9% gewijzigd door
ikkeenjij36 op 15-12-2013 13:19
]