Ik kan de ARECA ook op JBOD modus zetten en had ook al gelezen dat SMART doorgeven geen probleem is i.c.m. FreeBSD.
BUT:
Ik zei al dat ik er helemaal klaar mee was dus ben meteen met de stoute schoenen het internet op gegaan. Resultaat:
Gekocht: 2X IBM M1015
Gekocht: 1X Chenbro CK12804
Gekocht: 1X Norco RPC-4224
Al in bezit:
1X RPC-4220
1X Chenbro CK12804

(Kon het niet laten)
Even voor de goede orde, dit is wat ik van plan ben:
- Mobo SATA wordt gebruikt voor 1x 80GB SSD voor OS en 1X DVD drive
- PCI-E slots worden gevuld met de IBM M1015
- 1 IBM 1015 wordt voorzien van 2x Chenbro CK12804 voor HDD connecties
Ik zet mijn "Oude" Areca kaart voorlopig in mijn Game pc en connect daar de bestaande RAID array's op. De nieuwe server wordt voorzien van de laatste ZFSguru build en bouw daar een RAIDZ2 config met 10x 2TB disk op. Daar zet ik alles wat ik nog heb op de bestaande 12x 2TB array op en faseer deze areca array uit. De HD's die vrij komen worden gebruikt om een 2de RAIDZ2 config te maken met 10x 2TB disken.
De 2de array op de Areca kaart die vol staat met goede DATA (Niet corrupt) zet ik dan over. Dan heb ik weer 8 disken vrij en bouw een 3de RAIDZ2 10x 2TB config.
Alles wat ik dan nog over heb ga ik pas inzetten als ik storage nodig heb en "geld over" heb voor nog 2x een Chenbro CK12804 om de 2de IBM M1015 mee te vullen. Ook zal ik dan weer in de buidel moeten tasten om nieuwe Norco cases te halen.
De 20Bay norco case dient voor de main 2 array's, SSD en DVD drive en mobo + voeding. Deze gaat in mijn 22U HP rackcabinet. De overige Norco cases worden direct achter de fans, welke weer achter het PCB van de HDD zitten, afgezaagd. (Een plaatje zegt zo veel meer als woorden:)
Deze gaan dan in een 19 patchkast (Je al gemeten en past perfect qua diepte, en in de hoogte kan ik er 3 kwijt en nog iets ruimte over houden, zeg 2U over) welke weer middels externe SAS kabels aan m'n host komen te hangen.
Denk dat ik voorlopig nog wel even onder de pannen ben
(heb overigens nog 2X een 80Gb Intel SSD liggen die ik evt voor caching kan usen middels de poorten op het MB of zie ik dat verkeerd?)
Edit:
Nog even een side note @ FireDrunk; Ik zag bij je laatste post pas je Handtekening en was blij dat ik al naar de WC was geweest anders had ik in m'n box geplast van het lachen! Valt onder het kopje; It's funny cause... IT's TRUE!

)