Compizfox schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:11:
Momenteel heb ik in ESXi mijn schijven aan ZFSGuru doorgegeven dmv een virtual RDM.
Het grote probleem hiervan is dat zowel ESXi als ZFSGuru mijn schijven niet kunnen downspinnen.
Hiervoor had ik het geprobeerd met een physical RDM (passtru), maar hiermee krijg ik de bekende "unsupportable block size 0"-error.
Dit had te maken met de drivers van de geemuleerde SCSI-controller, toch? Ik heb ondertussen de VMWare Tools geinstalleerd. Zou dat een verschil kunnen maken? Of zou ik de Paravirtual controller kunnen proberen?
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel diezelfde problemen gehad, dat leek aan de nieuwe FreeBSD 9.x versie te liggen, maar dat komt waarschijnlijk weer omdat daar de nieuwe MPT SAS drivers in zitten. Hoewel deze door de test labs van LSI tot stable benoemd zijn, lijkt daar toch nog iets niet goed te zijn met de VMware LSI controller.
Waar overal in de FreeBSD fora over gepraat word, is dat je moet zorgen dat de Firmware versie van je controller nieuw genoeg moet zijn om met deze drivers te kunnen werken.
Laat de controller van VMware nou net een tikkie achter liggen qua FIRMware... Hierdoor heeft zelfs het installeren van VMware tools geen zin, want dat is alleen maar de driver, en niet de firmware van de controller.
PVSCSI werkt voor zover ik weet niet onder FreeBSD, hoewel ik het nog eens kan proberen.
Mocht je het zelf werkend hebben gekregen, probeer dan graag eens met Physical RDM te spelen, als dat werkt, ga ik het namelijk zelf ook draaien
(mocht je hulp nodig hebben bij het installeren / compilen, stuur maar een DM)
Net zelf even geprobeerd en gekeken, maar er is (in de hele source tree van VMware) geen PVSCSI driver te vinden. VMXNET3 werkt wel, maar niet met de ZFSguru VMware Tools versie.
@CiPHER, wist je dat al?
@Jaconv
20 disks in 1 pool verdeeld over meerdere VDEV's kan inderdaad wel, maar is wel veel.
Om 1 klein bestandje op te vragen van ~1MB moeten alle disks iets doen.
Stroomtechnisch zou het beter zijn als je minder VDEV's en minder pools maakt waardoor disks standby kunnen blijven.
Ik denk dat je beter 4 pools zou kunnen maken met elk hun eigen doel ( en misschien zelfs wel hun eigen veiligheids niveau). Dat kan je in the long run, veel stroom besparen.
Performance technisch is 2 RAIDZ2 array's van 10 disken wel het snelst denk ik.
(Op allemaal mirrors na, maar dat wil je denk ik niet)
[
Voor 67% gewijzigd door
FireDrunk op 31-12-2012 16:03
]
Even niets...