@Hyperbart, thanks voor je reactie..!HyperBart schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:28:
Performance-wise valt er dan weer wat minder goeds over te zeggen, in die zin dat hij zogezegd "block devices" gebruikt terwijl het eigenlijk VMDK's zijn op ESXi-niveau... Nu aan de andere kant geeft hem dat ook heel wat flexibiliteit... In theorie kan je deze setup compleet vMotionen naar een nieuwe, zwaardere build... Het grote nadeel hiervan is het feit dat je een extra performance penalty krijgt omwille van de VMDK's... Voor zover ik ook begrepen heb is het gebruik van VMDK's niet echt zo sexy voor ZFS en vindt ZFS dat mechanisme niet lief...
Heb je wat meer info omtrent de problemen omtrent vmdk icm met ZFS..? wil proberen een weloverwogen keus te maken. Ik ken nog iemand die zoiets gemaakt heeft en die was er ook tevreden over.
Nexenta is verder volledig supported onder ESXi dus men zal toch wel vaker een setup tegenkomen waar men op VMFS, VMDK's aanbiedt op ZFS..?
Ik meende wel iets gelezen te hebben omtrent corruptie wanneer je een disk toewijst via RDM:
(bron: http://hardforum.com/showthread.php?t=1673228 )
Mocht deze route een no-go worden dan moet ik gaan kijken naar een andere CPU die VT-D ondersteuning heeft (Core i5 ipv Core i3 of Intel G620) wat weer wat extra knaken betekent. Dan zit je weer met het probleem dat je moet oppassen met verschillende merk disken terwijl je dat juist graag zou willen ivm uitval.
@Goderic:
1 Tb = ongeveer 930 GB bruikbaar dus dat valt wel mee, je hebt ook ruimte nodig voor het OS van Nexenta die kun je op 2 vmdks installen op het restant van 2 disks bijv..nog wat ISO-tjes en dan krijg je die disken wel vol..
[ Voor 20% gewijzigd door NIK0 op 03-06-2012 17:08 ]
Member of the Ukraine IT Army