[PC][Competitie] Benelux Star League Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ik doe mee maareh wat is die kleur te oranje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:16
Spooof schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:05:
Hmm ok, jammer. De league zelf leek me wel leuk, maar ik denk niet dat ik straks de tijd heb om echt bezig te zijn met een team.
Ik ga me in ieder geval wel inschrijven voor S1, en dan kan ik jullie bij deze vertellen dat mocht het vanaf S2 puur teams worden, dat ik dan niet meer mee doe.
Je hoeft dan ook niet perse wat te doen dan met je teammaten. Er zullen vast andere zijn die daar ook geen tijd voor hebben of zin in hebben. Dan kun je bijvoorbeeld daarmee een team maken en afspreken dat jullie je niet zoveel aantrekken van het team gedeelte. Je moet het dan alleen niet erg vinden dat het promoveren en degraderen afhankelijk kan zijn van wat je teamgenoten doen. Er zal in ieder geval altijd een individuele ranglijst zijn.

Maar we zijn nog aan het kijken hoe het precies gaat werken en proberen nog verbeteringen erin te maken. Want het is de bedoeling is dat het iets extra's is en onze league anders maakt dan andere leagues.

En mooi oranje is niet lelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe mee! lijkt me echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Mijn Wc3 castst zijn nergens meer te vinden. We hebben het wel over ongeveer 8 jaar geleden waarbij ik de .mp3 + replay in 1 zipje moest doen en dit moest mailen. Shoutcasting noemde ze dat toen.Tegenwoordig zie je ook wat er gecast word, hoef je zelf niet eens de muis voor aan te raken. Affijn ik probeer gewoon een beetje de clown uit te hangen en vooral voor de lagere/non-sc2 spelers het een en ander te verklaren/uit te leggen. Echt deep-level analysis a-la Day 9 ga ik me niet aan verbranden.

[ Voor 3% gewijzigd door DeX op 27-04-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Spooof schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:05:
Hmm ok, jammer. De league zelf leek me wel leuk, maar ik denk niet dat ik straks de tijd heb om echt bezig te zijn met een team.
Ik ga me in ieder geval wel inschrijven voor S1, en dan kan ik jullie bij deze vertellen dat mocht het vanaf S2 puur teams worden, dat ik dan niet meer mee doe.
Het hoeft ook niet serieus te worden. Je kunt, als je wilt, los van je team alles regelen (maar dan moeten je teamgenoten het er wel mee eens zijn natuurlijk :) ). De verwachting is wel, dat teammembers elkaar een beetje gaan motiveren. Je bent dan namelijk niet, zoals gebruikelijk, alleen verantwoordelijk voor de resultaten van jezelf, maar ook voor je teamsaldo. Wat jij doet beinvloedt je team en dat verbetert als het goed is je prestatiedrang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Er hebben zich nu 23 mensen ingeschreven. Bijna genoeg voor 2 divisies :) . Het merendeel zijn Diamond en Platinum spelers. Het aantal Gold, Silver, Bronze en Copper spelers valt nog een beetje tegen. Zijn er zoveel gosu's op GoT of worden de lagere leagues ergens door afgeschrikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Copper bestaat niet meer :) . In de got - kanaal op b.net zijn vaak wel een aantal silver mensen te vinden. Dat zijn dan ook meestal de toffere spelers waar het altijd gezellig mee is. Ik zal ze aansporen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:45
had een vriend van me gezegd zich op te geven, maar heeft ie nog niet gedaan, zal wel ff aan de bel trekken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
YouR schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:44:
had een vriend van me gezegd zich op te geven, maar heeft ie nog niet gedaan, zal wel ff aan de bel trekken })
Dit vooral doen. Het is de Benelux Starcraft League en niet de GoT-league en ook geen GoT-open. Dat we hier veel spelers treffen is alleen een voordeel, maar het moet/mag breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Zo , ik ben na een iets wat drukke periode ook bezig met nog wat extra mensen aan te sporen om zich zeker in te schrijven. Schreeuw het van de daken mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heb ook wat mensen gepord om mee te spelen die niet op GoT zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
zodra ik mijn starcraft id weet ga ik mij ook aanmelden.

is er trouwens een manier om zonder in te loggen erachter te komen. Zit op me werk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
matty___ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:31:
zodra ik mijn starcraft id weet ga ik mij ook aanmelden.

is er trouwens een manier om zonder in te loggen erachter te komen. Zit op me werk :9
inloggen op het battle.net forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Baardmeester schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:31:
[...]

inloggen op het battle.net forum.
thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Cool initiatief! Dik respect voor alle moeite die er tot nu toe is ondernomen om dit op te zetten. Ik denk dat alle deelnemende spelers enorm kunnen profiteren van zo'n platform om hun skills te ontwikkelen.

2 opmerkingen van mijn kant:

- Het teamgedeelte is mij nog wat onduidelijk. Wat is precies de toegevoegde waarde van een team? Voor wie is het toegevoegde waarde, voor de league, de spelers? Ik snap dit punt nog niet helemaal. Het komt nu op mij over als een poging het team-ding van professionele teams na te doen zonder dat er nagedacht is waarom professionele spelers in teamverband spelen. Dit heeft o.a. met sponsoring en training te maken en is op dit niveau (voorlopig) nog helemaal niet aan de orde..

- Om de casts de moeite van het kijken waard te maken: Zorg dat iedere caster ten minste 1 van de volgende twee eigenschappen bezit: analytisch vermogen en het vermogen om de kijker te hypen. Wat ik tot nu toe heb gezien aan nederlandse casts was het analytisch niveau laag ("hij doet nu dit en dit"). Goede casters kennen de buildorders van de spelers en weten de specifieke eigenschappen van een map. Ze blikken vooruit en voorspellen wat de spelers gaan doen en wat de effecten van hun strategieen gaan zijn. Een caster die weinig analytisch vermogen bezit moet de kijker juist kunnen ophypen. Er zijn casters die langzaam en monotoon praten, dit slaat over op de kijker en maakt een cast saai. De ideale combinatie zijn twee casters waarvan er eentje vooral goed kan analyseren terwijl de ander de kijker goed weet te hypen (uiteraard goed als beide enthousiast zijn). Ik ken niet alle casters uit het lijstje, dus misschien zit er al wel een nederlandse day9/djWheat/Artosis/Tasteless tussen ;)

De reden van dit tweede punt over de casters is omdat het niveau van de spelers lang niet zo hoog zal zijn als de pro's waarvan we allemaal vods kijken. Daarom des te belangrijker dat de casters de casts de moeite van het kijken waard maken :)

Als laatste: als ik 10 dagen op vakantie ben, levert dat problemen op? Als ik het goed begrijp moeten de matches gewoon in die periode gespeeld worden, dus dan zou het gewoon kunnen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Morphs op 28-04-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als je op vakantie gaat is het mogelijk af te spreken dat je een tijdje niet speelt, maar houd er wel rekening mee dat je die matches voor het eind van het seizoen moet hebben ingehaald.

@teamgedeelte

Het zorgt er voor dat je binnen je team gaat trainen. Het creert meer saamhorigheidsgevoel ipv het solo gebeuren wat iedereen nu heeft bij leagues. Het heeft niks met sponsoren te maken.

@casten

Goeie tips. We zullen kijken wat we er mee kunnen, maar omdat sommige mensen nu voor het eerst gaan casten is het dus nog onduidelijk hoe en wat voor type caster de mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
@casten
sorry dat ik ouwe koeien uit de sloot haal... maar ik vond zel HWH-casters ronduit entertainent.

en deze YouTube: 15 sept ILoveWar vs Terminator p2/2 door de dutchstarleague vond ik 10x ruk. Als ik een educatief/informatief vod wil hebben kijken ik wel naar Day-9, waar ik zelf NIET naar kijk.

Hoog op me lijstje staat Artosis en HDstarcraft. En daarna komt Husky en Ahnaris, de rest vind ik allemaal ruk.

Maaaaaar.... ik blijf het zeggen, beter een slechte cast dan GEEN cast. Probeer het via justin.tv ofzo, direct streamen en meteen casten. Gewoon ff uit de losse pols. Want om elke replay te nou gaan casten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:02

Valkyre

Kitesurf FTW!

ow dammnit :(
maar goed ik ben ook maar silver 8)

'Sorry, the maximum number of tournament participants has been reached. '

[ Voor 17% gewijzigd door Valkyre op 28-04-2011 17:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Vreemd, er staat dat er 40 zouden kunnen inschrijven. Najah hier Inschrijven 2 ;) .

En over het teamgedeelte. Ik snap dat de mensen er nog een beetje sceptisch er over zijn. De bedoeling is dat het voor de spelers en de league een toegevoegde waarde kan zijn. Voor de league betekent het dat dit een extra dimensie geeft aan de league zodat deze anders is dan andere, spelers zullen minder snel inactief worden(als mensen iets moeten doen met een groep dan verslonzen ze dat minder snel als individueel) en als bijvoorbeeld het individuele kampioenschap is gespeeld dan kan het team kampioenschap nog spannend zijn.

Die laatste twee zijn ook denk ik een toegevoegde waarde voor spelers. Weinig inactiviteit is altijd fijn in een league vooral zodat je gewoon speelt en omdat spelers zelf moet plannen is het niet fijn dat als mensen niet reageren. Verder kan het teamkampioenschap er voor zorgen dat de competitie spannend blijft tot en met de laatste wedstrijd.

Verder kan het voor de speler sociaal een toegevoegde waarde zijn. Dit zal natuurlijk niet voor iedereen gelden. Bijvoorbeeld spelers met weinig tijd om te spelen of spelers die gewoon anoniem willen spelen. Maar er zullen ook spelers die wel willen spelen met andere mensen, maar niemand kennen die ook Starcraft speelt. Dit is dan mooi zijn om andere spelers te leren kennen en daar een beetje een band krijgen.

Ook kan het voor de league en de speler nog een toegevoegde waarde zijn dat, omdat spelers met elkaar gaan oefenen en elkaar tips geven en ze hopelijk veel beter worden op dan de ladder. Maar het wij zullen nog goed kijken naar het systeem. Wij willen vooral het sociale gedeelte geen must maken.

[ Voor 116% gewijzigd door Baardmeester op 28-04-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Thanks voor de uitleg mbt het teamgebeuren. Zo te lezen hebben jullie erover nagedacht en houden jullie de ontwikkeling ervan in de gaten. Dan kan ik het alleen maar toejuichen :)

Aangezien ik zelf wel competitief ben ingesteld, denk ik dat het een goede invloed zal hebben op m'n spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Baardmeester schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:44:
Vreemd, er staat dat er 40 zouden kunnen inschrijven. Najah hier Inschrijven 2 ;) .
de link in de startpost gaat niet naar de inschrijfpagina, de link in deze quote weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Bedankt en fixed

edit: En om nog een toe te voegen de deadline voor inschrijven is volgende week vrijdag. Ik heb het ook even in de startpost gezet

[ Voor 80% gewijzigd door Baardmeester op 29-04-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
stel je voor dat we er inschrijvingen door missen ^^, graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@baardmeester, kan je misschien niet beter een subdomain maken bij challonge en vandaar alle registraties opzetten? diamond/plat bij elkaar en bronze/silver ofzo? Ik neem aan dat je nu nog gaan uitvissen wie bij wie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Even voor de duidelijkheid:

als je bij inschrijven1 staat ingeschreven, hoef je je niet ook nog in te schrijven voor inschrijven2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Je hoeft je inderdaad maar 1 keer in te schrijven. Uiteindelijk ga ik dit gewoon sorteren en herverdelen in nieuwe league op challonge. En nu kan via de volgende link inschrijven: http://bsl.challonge.com/ (thnx zong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Baardmeester schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:46:
Je hoeft je inderdaad maar 1 keer in te schrijven. Uiteindelijk ga ik dit gewoon sorteren en herverdelen in nieuwe league op challonge. En nu kan via de volgende link inschrijven: http://bsl.challonge.com/ (thnx zong).
sorteren en herverdelen kan je misschien sc2ranks gebruik maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

die algemene link doet het niet? staan in ieder geval geen tourneys bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Die link is een beetje vaag ja. Onder het logo staat een link maar die linkt weer naar dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je moet nu dus gewoon deze link gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
zien jullie niet "In progress and past Challonges:" staan? Ik plak de links nog wel even erbij dan.

edit: sorry, als ik ingelogd ben staat er bij mij bij "In progress and past Challonges:" links naar de inschrijf1 en 2, omdat ik die aan het subdomain had gelinkt. Ik had alleen niet door dat dit niet te zien was voor niet beheerders. My bad.

[ Voor 55% gewijzigd door Baardmeester op 30-04-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Is het ook mogelijk met challonge om emails naar iedereen te sturen voor mededelingen e.d.? Ik weet dat niet iedereen de tweakers fora heel actief bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Baardmeester schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:06:
zien jullie niet "In progress and past Challonges:" staan? Ik plak de links nog wel even erbij dan.

edit: sorry, als ik ingelogd ben staat er bij mij bij "In progress and past Challonges:" links naar de inschrijf1 en 2, omdat ik die aan het subdomain had gelinkt. Ik had alleen niet door dat dit niet te zien was voor niet beheerders. My bad.
Je moet wel een onderdeel maken van de subdomain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Had ik gedaan maar omdat ze nog niet gepublish zijn staan ze dan er nog niet bij. Maar bij het publishen sluit je de signup pagina. En via challonge kun je idd berichten naar iedereen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet initiatief! Ik doe mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Ik wil me inschrijven, maar geen idee welke link nu de goede is.. :S:S:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
http://challonge.com/tournament/signup/vvtduhcb7u

Goede link. Maar sowieso als je kunt inschrijven dan heb je de goede.

[ Voor 6% gewijzigd door Baardmeester op 01-05-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Baardmeester schreef op zondag 01 mei 2011 @ 00:17:
http://challonge.com/tournament/signup/vvtduhcb7u

Goede link. Maar sowieso als je kunt inschrijven dan heb je de goede.
Thanks, gelijk maar even geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het bijna definitieve reglement voor seizoen 1:
https://rapidshare.com/files/460570465/BSLReglementSeizoen1.pdf

Er kunnen nog kleine aanpassingen in komen de komende dagen. De definitieve zal op de site komen te staan, die binnenkort online gaat.

En mensen, nog 2½ dagen om je in te schrijven. We hebben er nog eentje nodig om de diamond leagues vol te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Baardmeester schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:35:
Het bijna definitieve reglement voor seizoen 1:
https://rapidshare.com/files/460570465/BSLReglementSeizoen1.pdf

Er kunnen nog kleine aanpassingen in komen de komende dagen. De definitieve zal op de site komen te staan, die binnenkort online gaat.

En mensen, nog 2½ dagen om je in te schrijven. We hebben er nog eentje nodig om de diamond leagues vol te maken
netjes en duidelijk, gaan we ook gebruiken maken van bijvoorbeeld TSL (of een ander toernooi weet niet meer precies welke) maps of blijven we bij de blizz maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik heb maps geupload op battle.net onder bsl season 1. Maar ik hoor net dat niemand ze kan vinden. Ik zoek even wat het probleem is.

edit: Ik zie al wat het probleem is. Ik heb ze gepublished als private ipv public. Ik upload ze nu even als public

[ Voor 30% gewijzigd door Baardmeester op 04-05-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! wat wordt er bedoeld met "het onderlinge resultaat" eigenlijk? : "Indien men dan ook hetzelfde aantal games heeft gewonnen zal het onderlinge resultaat tellen."

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Indien 2 spelers hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld, even veel punten hebben en ook nog eens hetzelfde aantal games gewonnen/verloren dan zal het onderlinge resultaat tussen de twee spelers de doorslag geven.

edit: Onderlinge resultaat is de uitslag tussen de 2 spelers. Dus als speler a en speler b precies hetzelfde uitkomen in stand en speler b heeft van speler a gewoon dan zal speler b dus boven speler a worden geplaatst. Dit zal dus niet vaak voor komen, maar toch belangrijk om vast te leggen voor als het gebeurd.

[ Voor 42% gewijzigd door Baardmeester op 04-05-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:47:
Netjes! wat wordt er bedoeld met "het onderlinge resultaat" eigenlijk? : "Indien men dan ook hetzelfde aantal games heeft gewonnen zal het onderlinge resultaat tellen."
Zie het als een voetbalcompetitie... doelsaldo

in dit geval neem ik aan wie de minste loss heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Denk inderdaad aan voetbal en vooral de eredivisie want die volgorde wordt aangehouden. Dus eerst wie het meeste punten heeft, indien dat gelijk is dan wie het beste doelsaldo(gameratio) heeft, indien dat ook gelijk is wie de meeste games heeft gewonnen, indien de spelers ook hetzelfde aantal gewonnen games heeft dan telt het onderlinge resultaat tussen speler A en B(dus het resultaat van de wedstrijd van speler A en B).

Als het goed is kunnen nu al een aantal BSL maps gezien worden op bnet. De maps zijn die van Blizzard tenzij er iets voor staat zoals GSL Crevasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
Metalopolis v1.3 (BSL S1) en The Shattered Temple v1.1 (BSL S1) hebben Close by ground Spawns... Is dit de bedoeling? Je zou de MLG of ESL maps kunnen gebruiken (renamen en reuploaden), die hebben dit niet... (yeh im zerg lol :P:P)

Heb ze getest ofcourse, replays as proof (geen idee hoe ik ze hier toevoeg, dus vandaar een rar) : klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wij hebben ervoor gekozen om de standaard maps van blizzard te gebruiken. Je zou idd kunnen kiezen voor de MLG of ESL versie kunnen kiezen, maar dat zou een deel van de tactieken en/of leukheid uit de map halen.

We kunnen het altijd nog overwegen, maar ik zelf ben igg voor de standaard versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
Je speelt geen Zerg zeker... :-/

Ik denk dat ik namens een groot deel van de Zerg spelers spreek als ik zeg dat deze maps de leukheid juist verminderen... Shattered gaat nog enigszins, maar Metalopolis close spawn is echt belachelijk...
Wat jij trouwens zegt over tactieken is natuurlijk niet waar :) Je kan altijd dezelfde tactieken gebruiken, ze zijn alleen minder effectief in bepaalde posities. Mijn mening (en daar sta ik vast niet alleen in!) is dat bepaalde tactieken TE effectief zijn in close pos, vandaar dat ik ze graag verwijderd zie... Makes Sense Aight?

[ Voor 3% gewijzigd door RJBanthum op 05-05-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik snap je punt opzich wel, maar het is een deel van de dynamiek van de game en een deel van de map dat die positie's bij elkaar zitten. Zoals ik al zei, we zullen het overleggen, maar ik zelf ben voor standaard maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
Fair enough :)

Ik vroeg me trouwens nog af: Hoe worden teams ingedeeld? Kan je zelf een voorkeur opgeven? Moeten je teammaten in dezelfde divisie zitten (lijkt me de bedoeling of niet?)? Is al meer bekend wat we ons hierbij voor moeten stellen? Dan zat ik te denken aan promotie (individueel of per team) en team playoffs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xciles
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2023
Beter dat wel de MLG versies worden gebruikt van de mappen, is meer balanced dan de blizzard maps. Meer 'echte' matches vs cheese is vlug gekozen? :D

Ik doe ook gezellig mee, zien wel hoe en wat als dit nog kan tho. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@RJBanthum

we gaan als we bezig zijn met S1 nadenken over hoe we het gaan implementeren. Ik kan daar nu nog geen info over geven, maar je zult gewoon nog met mensen een team kunnen vormen, of ons jouw in team laten plaatsen. Hoe dit bepaald wordt kan ik ook nog niet zeggen omdat we nog niet alles precies weten.

Dit wil niet zeggen dat het mechaniek niet vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Team is inderdaad iets voor de latere seizoenen. We hebben opzich een opzet voor het teamgedeelte alleen zitten we het nog te finetunen. Daarvoor willen we ook de ervaringen uit seizoen 1 gebruiken. Maar de bedoeling is inderdaad dat mensen met een team in een league zitten.

Voor de mappool hebben we gekozen om de meeste maps van Blizzard te gebruiken, omdat iedereen die kent van de ladder. Het gaat voor te veel verwarring zorgen als dit andere maps zijn dan die van Blizzard. Eerst moet iedereen gewent raken aan hoe alles is opgezet. Om toch nog iets van afwisseling te doen hebben we Crevasse en Terminus RE in de mappool gestopt. Misschien dat we in een van de volgende seizoenen wel andere versies zonder close spawn gaan gebruiken.

En schrijf je in op http://bsl.challonge.com/. Nog 7 man en dan is er ook een Platinum 1 Division.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Heb men ras maar even aangepast. Waarschijnlijk niet zo een goed idee om enkele dagen op voorhand even te wisselen maar we zien wel waar we uitkomen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is mijn nationaliteit verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het gaat niet om welke nationaliteit je hebt, maar onder welke vlag je komt te spelen. Je land is dus veranderd, omdat het geen land uit de Benelux was. Verder was het ook geen afkorting van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die website is in het nederlands. Welke andere nationaliteit gaat zich inschrijven behalve ne/be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het enige andere land in de Benelux is Luxemburg. Maar het is vooral georienteerd op het Nederlandstalige gedeelte van de Benelux.

Ik ben nu bezig met het indelen. Iemand had zich twee keer ingeschreven en een daarvan heb ik proberen te vervangen met iemand uit de stand-by groep. Nu ben ik de inschrijving van die vervanger per ongeluk helemaal kwijt geraakt. Ik weet dat het een belg was en zijn starcraft rang silver was. Wil je jezelf even melden bij mij? Dan kan ik je alsnog toevoegen.

Edit: De leagues worden nu aangemaakt:
Grandmaster League
Master Division
Diamond 1 Division
Diamond 2 Division

En de Platinum 1 Division wordt later gepublished als ik weet wie de vervanger is ;) maar dit zijn de andere 11 spelers die daar zijn ingedeeld:

cerealkiller:#106:Bronze:Zerg:NL
Ensiras:#135:Bronze:Zerg:NL
Guussieboy#188:Bronze:Protoss:NL
Hemmies:#558:Bronze:Zerg:NL
iSuCk:#242:Bronze:Terran:NL
Matty:#133:Bronze:Protoss:NL
MevrBaktaart:#218:Bronze:Protoss:NL
Shanna:#682:Bronze:Terran:NL
TheVoxyn:#230:Bronze:Terran:NL
ZZAAXXSSCD:#356:Bronze:Zerg:NL
Valkyre:#439:Silver:Protoss:NL

[ Voor 46% gewijzigd door Baardmeester op 07-05-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Zullen we ingame meeten voor een wedstrijd in het channel wat BSL (allcaps dus) heet? Of was er al een channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Er was al een ingame channel wat BSL heet gemaakt om te meeten, dus je zat juist te denken ;) .

Verwacht dit weekend veel updates, dus hou het topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Top. Ik heb de eerste ingame requests al verstuurd om een afspraak te maken, ik ben erg benieuwd.

Wat gebeurt er in het geval dat iemand niet reageert op je 'uitnodiging'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
1.7 Bij aanvang van een seizoen is er een speelschema beschikbaar waarop alle matches staan. Spelers worden aangemoedigd om dit schema zoveel mogelijk aan te houden om te voorkomen dat iedereen elkaar bestookt met berichten om een match op te zetten. Lukt het niet om een match op te zetten, probeer dan de volgende uit het speelschema.
1.8 Spelers worden ook aangemoedigd om de matches uit te smeren over het seizoen. Er geldt hierbij een minimum van 2 gespeelde matches per week. Een uitzondering is week 1, waarin slechts 1 match gespeeld hoeft te zijn. Hoewel er geen maximum is aan het te spelen aantal matches in een week, is de league het spannendst als er tijdens het hele seizoen matches gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Aangezien het seizoen officieel start op maandag 9 mei, is het dan ook officieel niet mogelijk om matches te spelen dit weekend? Ik heb het idee dat er wel wat mensen zijn die alvast hun eerste match willen spelen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten de rondes in chronologische volgorde gespeeld worden?
Lukt
het niet om een match op te zetten, probeer dan de volgende uit het speelschema.
aha dus ik neem aan dat we ons zo veel mogelijk aan de volgorde moeten houden als dit kan..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
"Spelers worden aangemoedigd om dit schema zoveel mogelijk aan te houden om te voorkomen dat iedereen elkaar bestookt met berichten om een match op te zetten. "

Zoveel mogelijk. Dus niet perse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hoe ziet het format eruit waarin de replays op gestuurd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Je moet wel proberen aan de volgorde te houden. Als je teveel gaat afwijken zonder reden kan het gebeuren dat je erop wordt aangesproken.
Morphs schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:22:
Aangezien het seizoen officieel start op maandag 9 mei, is het dan ook officieel niet mogelijk om matches te spelen dit weekend? Ik heb het idee dat er wel wat mensen zijn die alvast hun eerste match willen spelen dit weekend.
Officieel niet...
matty___ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:02:
Hoe ziet het format eruit waarin de replays op gestuurd moeten worden?
Jullie gaan nu iets te snel voor me :P . Ik ben bezig de OP te updaten. Maar om je vraag te beantwoorden:

4.7 - Beide spelers sturen na de gameserie de resultaten inclusief de replays naar de organisatie. Mocht er sprake zijn van ongelijke resultaten zal de organisatie dit onderzoeken. De replays moeten worden gestuurd met namen in het volgende formaat: S(Seizoensnummer)(Afkortingleague)_(Spelernaam)Vs(Spelernaam)G(Gamenummer) _(Maand)(Dag).sc2replay. Een voorbeeld hiervan zou zijn: S1GMD_BaardmeesterVsGuussieBoyG1_April20.sc2replay. Hiermee is het duidelijk dat dit de eerste game is in het eerste seizoen tussen Baardmeester en GuussieBoy, gespeeld op 20 april. Indien een speler herhaaldelijk verkeerde of geen resultaten stuurt en hierop geattendeerd is dan kan deze worden bestraft.

Het reglement kun je hier vinden:
http://www.beneluxstarlea.../BSLReglementSeizoen1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:14
misschien ook een chatkanaaltje kiezen ook altijd handig :) of ben ik (weer) te laat met dit soort dingen

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Houd er rekening mee dat de afkorting van de league ook een nummer en de D van division bevat.

Voor Platinum 1 Division zal het dus worden:

S1P1D_GuussieboyVsiSuCkG1_mei7.sc2replay

@goldman

zoals een paar berichten boven je staat is BSL het kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Voor seizoen 1 kunnen we denk ik het beste verder gaan in een nieuw topic [PC][Competitie] Benelux Star League Seizoen 1

Hierin staat onder andere informatie over de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
verkeerde topic :/

[ Voor 99% gewijzigd door Voxyn op 07-05-2011 18:05 ]

Pagina: 1 2 Laatste