[PC][Competitie] Benelux Star League Seizoen 1 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 13:59

Benelux Star League:

De Benelux Star League is een competitie in round robin formaat voor Nederlandstalige Starcraft 2 spelers uit de Benelux.

Opzet:

Het eerste seizoen zal 6 weken duren en worden gehouden van 9 Mei tot en met 19 Juni.

In een divisie zitten 12 spelers die allemaal een keer in een seizoen tegen elkaar moeten spelen. De divisies zijn als volgt opgebouwd:

Divisie opbouw

Aan het eind van het seizoen zullen er in de divisies met divisies er boven en/of onder 2 spelers promoveren en/of 4 degraderen.

De spelers zijn zelf verantwoordelijk om een afspraak maken met zijn/haar tegenstander, deze afspraak nakomen en de resultaten bekendmaken. Men krijgt 1 punt als men een gameserie wint en games zullen als een soort doelsaldo tellen.

Indeling:

De indeling voor seizoen 1 kan men hier vinden. Verder kun je ook op de Challonge pagina's kijken.

Meedoen:

Het inschrijvingen voor seizoen 1 is gesloten. Wel kun je alvast je inschrijven als standby. Je zal dan indien iemand om een reden uitvalt zijn plek in kunnen nemen. Je erft dan zijn resultaten. Je kunt je hier inschrijven als standby. Indien er genoeg mensen stand-by staan zal er voor spek en bonen een standby league worden aangemaakt.

Wedstrijden/Gameseries:

Een Gameserie bestaat uit een “Best-of-5” in Grandmaster Divisie en een “Best-of-3” in de overige divisies. Games moeten worden gespeeld met de instellingen op category: melee, mode: 1v1 en gamespeed: faster. Een van de spelers post na de gameserie de resultaten inclusief de replays op het BSL forum in het resultaten topic van de divisie waarin de gameserie is gespeeld.

GMD Resulaten Topic
MD Resultaten Topic
D1D Resultaten Topic
D2D Resultaten Topic
P1D Resultaten Topic

Het kiezen van de mappen gaat als volgt. Spelers mogen een map uit de BSL mappool veto'en voor een gameserie. De eerste map zal worden bepaalt doordat beide spelers om de beurt een map kiezen waarop ze NIET de eerste game op willen spelen. Tot dat er een over is en dat zal de eerste map zijn. Daarna zal de verliezer van een game steeds een map voor de volgende game bepalen.

Op Battle.Net is er het BSL chat kanaal(BSL) waar je met elkaar kunt afspreken.

Mappool:

De mappool voor seizoen 1 is:
  • BSL S1 Xel Naga Caverns
  • BSL S1 Metalopis
  • BSL S1 Shakuras Plateau
  • BSL S1 Tel'Darim Altar LE
  • BSL S1 The Shattered Temple
  • BSL S1 GSL Crevasse
  • BSL S1 GSL Terminus RE
Zie ook Mappool aankondiging op de BSL site.

Regels:

Hier kun je alle regels vinden.

Organisatorenteam:

Het organisatorenteam bestaat uit:
  • Baardmeester
  • Morphix
  • Guussieboy
  • DeX
  • daanteb
  • PietjeP89
  • Morphs
Deze personen kan men contacteren als men bijvoorbeeld vragen heeft over de BSL en deze mensen zijn bevoegd om de straffen toe te passen. Men kan de organisatie ook mailen op beneluxstarleague@gmail.com. Indien je interesse hebt om mee te helpen kun je contact opnemen met Baardmeester of naar het email adres mailen.

Castteam:

De wedstrijden van de BSL worden gecast door het BSL castteam. Deze zullen zoveel mogelijk wedstrijden uit verschillende divisies proberen te casten. Onze vaste casters zijn:
  • Guussieboy
  • Heepstan
  • DeX
  • PranaSC2
  • Ehralur
Het YouTube Kanaal is BeneluxStarLeague en het castteam is te bereiken via casts@beneluxstarleague.com.

Website:

De website van de BSL is www.beneluxstarleague.com.

Zoals je ziet moet er nog veel aan worden gedaan. Indien je wilt meehelpen stuur dan even een mailtje naar baardmeester@beneluxstarleague.com of een dm naar Baardmeester.

[ Voor 5% gewijzigd door Baardmeester op 08-05-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Zoals je ziet heb ik voor de duidelijkheid een nieuw topic aangemaakt voor seizoen 1. Ook met de aankondiging dat de website van de BSL online is op www.beneluxstarleague.com. Er moet nog veel worden gedaan aan de website en ik ben er hard mee bezig.

Verder ben ik nog steeds op zoek naar de Belgische silver speler voor de Platinum 1 divisie waarvan ik per ongeluk de gegevens van ben kwijt geraakt. Dit is de persoon die zich als eerste in inschrijven#3/standby had ingeschreven. Meldt je zo snel mogelijk anders zal ik Cellcote in plaats van je in Platinum 1 stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom ik in Grandmaster zit ipv Master? :P In Master zitten ook een hoop diamond spelers.

Heb er in ieder geval wel zin in. Het mooie van dit format is dat je niet na 1x slecht spelen meteen eruit ligt.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik weet niet wat je Starcraft 2 user is, maar als in Grandmaster zit ben je een Diamond speler. De diamond spelers zijn willekeurig, met verdeling van rassen in een divisie in het oog gehouden, over grandmaster en master verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
Wiebbe schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 16:48:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom ik in Grandmaster zit ipv Master? :P In Master zitten ook een hoop diamond spelers.

Heb er in ieder geval wel zin in. Het mooie van dit format is dat je niet na 1x slecht spelen meteen eruit ligt.
gewoon flink ownen kom je wel hoger op :), ipv hoger geplaatst worden en dan 100x geownd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Netjes!

Ik ben echter vandaag gezakt naar platinum.. ik zat in diamond. Dat komt vooral omdat ik loop te kloten met andere rassen.. je MMR is niet rasgebonden helaas. Maar mijn zerg niveau is wel diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Anoniem: 231122 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:37:
Netjes!

Ik ben echter vandaag gezakt naar platinum.. ik zat in diamond. Dat komt vooral omdat ik loop te kloten met andere rassen.. je MMR is niet rasgebonden helaas. Maar mijn zerg niveau is wel diamond.
Op zich maakt dit niet uit. Bij volgende seizoen zal er geen rekening meer worden gehouden met je starcraft 2 rank. Nieuwe spelers zullen in een nieuwe divisie komen die onder aan er bij wordt geplakt. Want anders heeft het hele promoveren en degraderen geen zin meer.

En nog een ding de regels voor het rapporteren van resultaten zijn iets aangescherpt, zodat het makkelijker te verwerken is:

5 Resultaten Raporteren:
5.1 - Beide spelers sturen na de gameserie de resultaten inclusief de replays naar results@beneluxstarleague.com of rapporten deze op de Challonge pagina. Dit mailtje moet een onderwerp hebben met het volgende formaat:

(Seizoensnummer)(Afkortingleague)_(Spelernaam)Vs(Spelernaam)_(Maand)(Dag)

Een voorbeeld hiervan zou zijn:

S1GMD_BaardmeesterVsGuussieBoy_April20

De tekst moet beginnen met:

(Spelernaam) - (Spelernaam) (Games gewonnen)-(Games gewonnen).

Baardmeester - GuussieBoy 1-2

Hierna mag nog extra info worden gegeven of incidenten worden gemeld. Mocht er sprake zijn van incidenten of ongelijke resultaten zal de organisatie dit onderzoeken. Ook de replays moeten worden gestuurd in een bepaald volgende formaat:

S(Seizoensnummer)(Afkortingleague)_(Spelernaam)Vs(Spelernaam)G(Gamenummer)

_(Maand)(Dag).sc2replay.

S1GMD_BaardmeesterVsGuussieBoyG1_April20.sc2replay

Hiermee is het duidelijk dat dit de eerste game is in het eerste seizoen tussen Baardmeester en GuussieBoy, gespeeld op 20 april. Indien een speler herhaaldelijk verkeerde of geen resultaten stuurt en hierop geattendeerd is dan kan deze worden bestraft.

De volledige regels staan op de rules pagina van de site.

Edit: om verwarring te voorkomen even doorgestreept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
maak je niet het te moeilijk voor anderen?

S1_BaardmeesterVSGuussieboy_G1?

want welke divisie, ff kijken wie bij welk league zit. Of ff in de mail zetten?
en de datum? euh... wat wil je ermee bereiken?

je maakt het wel erg moeilijk voor de spelers om up te loaden + je kan bij challonge de replays erbij uploaden.
het bedoeling van benaming is kort en bondig. want aan de andere kant, mis je dan ook de ras van de spelers.

als je echt gestructueerd wilt hebben, geef elke match een unieke nummer. Dan hoef je geen league, geen namen, geen seizoenen en geen datums erbij zetten.

Hou het laag drempelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
De benaming is om het voor de casters overzichtelijk te houden. Hiervoor zorgt de datum zodat zij weten wanneer de wedstrijden zijn gespeeld. En de divisie zit er gewoon alleen ben je die vergeten ;).

Maar omdat jij al meer ervaring hebt met Challonge heb ik wel wat vragen voor je. Kun je aanzetten dat spelers zelf via Challonge hun score rapporten en replays uploaden? En waar kun je matches nummers geven? Sowieso wel handig, maar alleen een nummers voor replays is veel te onoverzichtelijk voor het castteam.

edit: overigens is het in de toekomst de bedoeling dat alles via de BSL site gaat lopen ipv mail of challonge. We kijken gaan nog even vandaag en morgen kijken of er een betere manier is.

[ Voor 15% gewijzigd door Baardmeester op 07-05-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
1. je hebt moderators die scores kunnen melden. Theoretisch jah, dan moet je alle deelnemers moderator instellen :P
2. zie de "paperclipje" daar kan je uploaden...
3. zie options.
4. met nummers bedoel ik ronde 1 match 4 game 2

ohja, ik probeer alleen voor jou en de medespelers makkelijker te maken met mijn kritiek (lees feedback).

je kan challonge embeded laten werken. waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 15:41
Ik zou me graag nog willen inschrijven als dat kan.

Kikiwoelmuis #712

Ik meen dat ik me ook al had ingeschreven in 't vorige topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ben jij de silver belg die in inschrijven#3/standby zich had ingeschreven? Want dan ben ik per ongeluk je gegevens kwijt geraakt toen ik iemand wou vervangen die zich 2 keer had ingeschreven. Ik neem even contact met je op via de dm.
zonglew00 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:34:
1. je hebt moderators die scores kunnen melden. Theoretisch jah, dan moet je alle deelnemers moderator instellen :P
2. zie de "paperclipje" daar kan je uploaden...
3. zie options.
4. met nummers bedoel ik ronde 1 match 4 game 2

ohja, ik probeer alleen voor jou en de medespelers makkelijker te maken met mijn kritiek (lees feedback).

je kan challonge embeded laten werken. waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Natuurlijk snap ik dat je feedback wilt geven om het beter te maken. Wij zijn even gaan kijken en gaan het omgooien dat je niet naar results@beneluxstarleague.com moet mailen, maar op het forum(nieuwe feature op de site btw) van de website moet plaatsen. Daar komen dan speciale topics om je resultaten te posten plus de replays. Maar ik zal later vandaag de details posten.

Verder is Challonge vrij beperkt qua Round Robin. Het voldoet nog, maar er zijn een aantal functies die het mist. Bijvoorbeeld het koppelen van de divisies ivm promotie en degradatie. Als dit zelf wordt geprogrammeerd kan dit allemaal worden geautomatiseerd ipv dat het met de hand moet gebeuren. Of denk aan dingen zoals team in de toekomst.

[ Voor 79% gewijzigd door Baardmeester op 22-05-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 14:39

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik wil weten tegen wie ik moet in Bronze! ^^
Wanneer komt die Baard?

Overigens supervet, al die moeite die je er in steekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik ga even kijken of roybs de persoon is waarvan ik zijn inschrijving ben verloren. Anders indien om 20.00 deze persoon zich niet heeft gemeld zal Cellcote zijn plaats innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK :)
Cellcote ziet er trouwens uit als een behoorlijk sterke speler voor die lage ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het is dan jammer genoeg niet anders. Ook voor nieuwe seizoenen dan zullen nieuwe spelers in nieuwe divisies naaste en onder de oude divisies worden toegevoegd. Dan kan het dus zijn dat de verhoudingen qua spelers soms niet helemaal klopt. Gelukkig laat bijvoorbeeld voetbal zien dat het met ajax en twente maar ook willem 2 nog steeds spannend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 09:57
baardmeester aangezien het seizoen nog niet begonnen is kan ik mijn ras nog veranderen in zerg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
3.2 - Bij aanvang van een seizoen maakt een speler aan de organisatie bekend met welk ras hij/zij gaat spelen tijdens de BSL wedstrijden. Hierbij kan de speler kiezen tussen: Terran, Protoss,
Zerg en Random.

Seizoen begint morgen, dus technisch mag het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ja, dat kan nog. Ik zal het even voor je doen. Maar DM of mail even dit soort dingen dan komt dit topic er niet zo vol mee te staan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 09:57
Baardmeester schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:56:
Ja, dat kan nog. Ik zal het even voor je doen. Maar DM of mail even dit soort dingen dan komt dit topic er niet zo vol mee te staan ;).
is goed haha, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Oke, hier is de update over het rapporteren van de resultaten:
5.1 - Een van de spelers moet na de gameserie de resultaten in het resultaten topic van de divisie waarin ze hebben gespeeld posten. De inhoud moet minimaal het volgende bevatten om te kunnen worden verwerkt:

(Spelernaam) - (Spelernaam) (Games gewonnen)-(Games gewonnen)

Baardmeester - GuussieBoy 1-2

Ook moet er bij deze post de replays als attachment worden toegevoegd. De replays moeten worden gestuurd in het volgende formaat:

S(Seizoensnummer)(Afkortingleague)_(Spelernaam)Vs(Spelernaam)G(Gamenummer)

_(Maand)(Dag).sc2replay.

S1GMD_BaardmeesterVsGuussieBoyG1_April20.sc2replay

Hiermee is het duidelijk dat dit de eerste game is in het eerste seizoen tussen Baardmeester en GuussieBoy, gespeeld op 20 april. Aan de andere speler is het de taak om te controleren of de andere speler de resultaten heeft gepost en dat de resultaten kloppen. Indien een speler herhaaldelijk in het verkeerde formaat resultaten stuurt en hierop geattendeerd is dan kan deze worden bestraft.
Dit zijn de resultaten topics:
GMD Resulaten Topic
MD Resultaten Topic
D1D Resultaten Topic
D2D Resultaten Topic
P1D Resultaten Topic

Edit: Cellcote je hebt geluk. Ik heb geen duidelijkheid meer gekregen de belgische silver speler.

p1d spelers hier kun je het speelschema vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Baardmeester op 08-05-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-05 00:21
Ziet er goed uit, ben benieuwd wie ik allemaal tegen ga komen :) En voor de duidelijkheid, zo goed ben ik niet, is voor mijn gevoel meer gelijk dan skills of iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Baardmeester,

Ik had in het vorige topic (over de voorbereiding ervan) mijzelf opgegeven op pagina 1.

EDIT:
Roybs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:17:
Ik doe wel mee ^^.

Kikiwoelmuis #712

[ Voor 43% gewijzigd door Roybs op 08-05-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Sorry Roybs, maar op dat moment was er alleen nog een animo check en kon je nog niet inschrijven. Je had toch echt moeten inschrijven met volledige informatie op de inschrijfpagina's. Volgens mij is dit vrij duidelijk gecommuniceerd.

Edit: Je kunt je uiteraard hier nog wel inschrijven als standby voor indien er een speler wegvalt.

Edit2: En het seizoen is begonnen _/-\o_ . Ik wens iedereen veel geluk en plezier toe. Vergeet niet dat je alleen je resultaten kunt rapporteren op het forum van de bsl site en lees nog even het reglement door.

[ Voor 59% gewijzigd door Baardmeester op 09-05-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mooi :)
Wat is nu de beste manier contact op te nemen met je tegenspeler? Challonge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Dat is op dit moment denk ik de beste manier. Niet iedereen zijn naam is op tweakers hetzelfde als op bnet. Op het BSL forum heeft nog niet iedereen zich geregistreerd. Je kunt natuurlijk wel je tegenspelers toevoegen op bnet.

Edit: het BSL kanaal is inderdaad ook een goede optie. Wij zijn trouwens van plan om dinsdag avond en zondag avond als officiële avonden te benoemen. Dit zijn uiteraard geen verplichte dagen, maar maakt het misschien makkelijker om tegenstanders te ontmoeten. Meer informatie er over later.

[ Voor 39% gewijzigd door Baardmeester op 09-05-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk ingame, in het chatkanaal BSL, of op het forum van BSL. Natuurlijk kun je het ook hier proberen, in dit forum of via DM

edit:
spuit11

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 09-05-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 17:27
Hah we zijn van start nice!

Overigens kwam ik net achter de echte betekenis van BSL: Big Sore Loser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Hmmm, beetje raar dat ik dat niet gezien heb dan. Nouja volgend seizoen meer kans.
Succes allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
De eerste resultaten beginnen al binnen te druppelen!

Voor de tweakers die graag wat matches willen observen, de dinsdag- en zondagavonden zijn onofficiele speelavonden. Als je het kanaal BSL joint is de kans groot dat je dan wat games kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Morphs schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:41:
De eerste resultaten beginnen al binnen te druppelen!

Voor de tweakers die graag wat matches willen observen, de dinsdag- en zondagavonden zijn onofficiele speelavonden. Als je het kanaal BSL joint is de kans groot dat je dan wat games kunt zien.
Dinsdag en zondag? Bah wat een K*t dagen zeg? Beter kan je ook op andere dagen spelen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82219

Ik ben 9 van de 10 dinsdagen niet online, zondag geen probleem
Donderdag ook 9 van de 10 niet online.

Dus als mensen me zoeken voor matches niet op die dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Soulizer schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:57:
[...]

Dinsdag en zondag? Bah wat een K*t dagen zeg? Beter kan je ook op andere dagen spelen?..
Gast, leer lezen. Hij zegt toch onofficiele speeldagen? Dat betekent dus dat je ook op andere dagen kunt spelen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Anoniem: 291359 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Gast, leer lezen. Hij zegt toch onofficiele speeldagen? Dat betekent dus dat je ook op andere dagen kunt spelen ja
Gast je hoeft niet meteen zo'n toon neer te zetten. Ik zeg toch gewoon wat ik van die dagen vind voor tournooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
De bedoeling van de speeldagen, die uiteraard geen verplichte dagen zijn, is om 2 vaste dagen in de week te hebben waar je rekening kunt houden dat andere ook meestal wel kunnen spelen. Omdat iedereen er rekening mee kan houden. Er is voor zondag gekozen omdat dat de dag in het weekend is dat de meeste mensen geen sociale verplichtingen hebben. En daarnaast is voor dinsdag gekozen omdat veel mensen aangaven dat ze op woensdag en donderdag verplichtingen hadden. Natuurlijk zal dit niet voor iedereen uitkomen, maar het zijn gewoon twee dagen dat die we promoten om op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:37
Wil eigenlijk zoveel mogelijk matches VOOR de nieuwe patch spelen. Ben bang voor alle aanpassingen die nodig zullen zijn..

Volgorde van het spelen maakte niet zo heel veel uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Fist schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:27:
Wil eigenlijk zoveel mogelijk matches VOOR de nieuwe patch spelen. Ben bang voor alle aanpassingen die nodig zullen zijn..

Volgorde van het spelen maakte niet zo heel veel uit toch?
Terran QQs??

Anyways volgens mij zat er wel een volgorde in?.. Of dat maakt niet uit omdat het toch gewoon group is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 10:38
hoe moeten de scores ingevuld worden op de challonge site ?
in mijn geval 2-1 verloren
dus game 1 : 0-1
game 2 : 1-0
game 3 : 0-1

of moet het gewoon 2-1 ?
de puntentelling is dan wel anders namelijk...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
De volgorde is niet verplicht, maar je moet wel proberen je er zoveel mogelijk aan te houden. Je moet wel denken aan dat de meeste andere spelers wel de volgorde aan willen houden. Het dus irritant is als allemaal spelers uit latere rondes hun nu al lastig vallen om afspraken te maken. Als je dus teveel mensen gaat lastig vallen zonder goede reden kun je worden gewaarschuwd. Goede redenen om je niet aan de volgorde te houden zijn dingen zoals mijn tegenstander uit een eerdere ronde reageert niet of omdat je zelf niet kunt spelen op een later moment. Omdat er een nieuwe patch komt is geen goede reden, want daar heeft iedereen last van.

Resultaten moeten worden rapporteert in het forum van de BSL site. Je score zal dan door iemand van het organisatie team op challonge worden gezet, maar je mag het ook zelf doen. Op Challonge moet je gewoon de eindstand invullen dus 2-1(of 1-2 ligt eraan hoe het staat). Challonge telt dit dan als een soort set die je met 1-2 aan games verliest en je tegenstander krijgt 1 punt per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xciles
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb der zin in! Even wel nog contact zoeken met de mensen waar ik tegen moet...
Moet je trouwens in de juiste volgorde spelen of mag je bv ook, als er iemand later reageerd oid, bijvoorbeeld de gene uit een volgende ronde spelen?

Wel jammer btw dat er in de master divisie 7 protoss zitten... :(
Maar we zien wel! This toch voor the funs :D

Edit: lees net van de volgorde dus dat komt wel in orde!

[ Voor 7% gewijzigd door Xciles op 09-05-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Laatst online: 19-05 14:14
tbh zou ik de onofficiele speeldagen weglaten. Het systeem van 6 weken 11 matches, zorg dat je bij blijft lijkt mij afdoende. Iedereen heeft waarschijnlijk toch een andere agenda, je zult altijd mensen houden die op bepaalde dagen niet kunnen. De meerwaarde van 2 onofficiele speeldagen is dan wel heel klein (again: imho).

Is het een idee om ergens op het forum (of beter: op de site) matches aan te kondigen om spectators te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Xciles schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:13:
Ik heb der zin in! Even wel nog contact zoeken met de mensen waar ik tegen moet...
Moet je trouwens in de juiste volgorde spelen of mag je bv ook, als er iemand later reageerd oid, bijvoorbeeld de gene uit een volgende ronde spelen?

Wel jammer btw dat er in de master divisie 7 protoss zitten... :(
Maar we zien wel! This toch voor the funs :D

Edit: lees net van de volgorde dus dat komt wel in orde!
Ik denk eerder, probeer de volgorde aan te houden...
Als het niet kan, speel dan de volgende, je zal heus niet worden eruit gekicked.

Ik denk zelf dat ze zo is. Kreeg al een waarschuwing omdat mijn 1e game was 25 min te vroeg begonnen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
RJBanthum schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:36:
tbh zou ik de onofficiele speeldagen weglaten. Het systeem van 6 weken 11 matches, zorg dat je bij blijft lijkt mij afdoende. Iedereen heeft waarschijnlijk toch een andere agenda, je zult altijd mensen houden die op bepaalde dagen niet kunnen. De meerwaarde van 2 onofficiele speeldagen is dan wel heel klein (again: imho).

Is het een idee om ergens op het forum (of beter: op de site) matches aan te kondigen om spectators te trekken?
Daar zijn die de speeldagen ook voor om wat extra aandacht aan de games op die dagen te geven. We proberen het gewoon en kijken of het wat wordt. Het is iets extra's, niet iets verplichts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404764

Ik had Bloemetje al verslagen.Ook replays enz zijn opgestuurd, zie het niet bij results?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 404764 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:47:
Ik had Bloemetje al verslagen.Ook replays enz zijn opgestuurd, zie het niet bij results?
Heb je gemailed? Het is handiger als je de resultaten post op het bsl forum, das makkelijker voor ons en iedereen kan makkelijk de replays downloaden. Moet je alleen wel ff een acc aanmaken ;)

http://www.beneluxstarleague.com/forum/index.php

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Zoals daanteb al aangaf moet je de resultaten in het bsl forum posten. Voor jullie uit D1D betekent dat dus in dit topic

Verder is vandaag de eerste speeldag van dit seizoen. Dit is geen verplichte dag om te spelen, maar een dag waar we wat extra aandacht aan geven. Er wordt bijvoorbeeld een lijst gemaakt van de games die gepland staan. In dit topic staat de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382

wanneer is round 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

round 1 mag deze week gespeeld worden. Je moet zelf even je tegenstander opzoeken. Dit kan mbv dit topic, of het forum op de website van BSL. Natuurlijk kan je ook ingame in het kanaal van got vragen, of in het BSL kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik win 3-1 van YDI. Challonge forum doet het niet bij mij. Zijn de replays noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Je moet het op het bsl forum plaatsen en replays zijn noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Waarom is de BSL site engels? In principe is het toernooi toch volledig Nederlandstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zijn replays noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

verifieren en eventueel casten van de games? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:17:
Waarom is de BSL site engels? In principe is het toernooi toch volledig Nederlandstalig?
we zijn van mening dat het principe ook te begrijpen moet zijn voor engelstalig. Er wordt gewerkt aan een nederlandse site, maar die is atm nog niet gereed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet dat dat veel uitmaakt ofzo.. iedereen kan hier wel engels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De eerste cast staan online en zijn te vinden via youtube, maar ze staan natuurlijk ook op http://www.beneluxstarleague.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@guussieboy probeer jullie stemgeluid niveau hoger te zetten. (na 2 min heb ik maar weggeklikt omdat ik niet duidelijk hoorde wat jullie zeiden).

Voor de rest keep it up :) probeer de HWH-casters te trappen. Die vond ik geweldig, want ik vond de dutch-star-league-casters saaaaaaai. Dit is niet de BSL casters he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Vreemd, als ik hem kijk heb ik geen problemen met het stemgeluid.

Verder een 2 updates. Ik heb het probleem bij de bsl versie van metalopolis dat je maar 2 obs verholpen. Bij de rest van de maps zijn er geen problemen met obs. Je moet dus gewoon op de BSL maps spelen.

Verder heb ik de Nederlandse versie van de website afgemaakt sinds daar veel vraag naar was :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
zonglew00 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:27:
@guussieboy probeer jullie stemgeluid niveau hoger te zetten. (na 2 min heb ik maar weggeklikt omdat ik niet duidelijk hoorde wat jullie zeiden).

Voor de rest keep it up :) probeer de HWH-casters te trappen. Die vond ik geweldig, want ik vond de dutch-star-league-casters saaaaaaai. Dit is niet de BSL casters he!
Ligt denk ik toch aan je lokale settings. Geluid is prima.
Tips / verzoekjes voor het casten zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stemgeluid is prima, maar volgens mij hoor ik geen ingame geluid, in ieder geval heel zacht.

Misschien is het leuk om beiden een rol te nemen in de cast. BIjvoorbeeld de ene de protoss speler en de ander de zerg, en dan vragen stellen aan elkaar over de dingen die de ander doet. Ook jullie mening over speelstijlen van de spelers zou wel leuk zijn. Of de ene de noob en de andere de pro, geeft misschien wat meer dynamiek.

Leuk dat jullie casten, altijd leuk om tweakers games met commentaar te zien :D

edit: zou ook wel leuk zijn om de twee spelers uit te nodigen voor wat extra inzicht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 12-05-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Good tips. Wellicht binnenkort uittesten op een van de Horrorrabbit vs Flash games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Mensen, vergeet niet dat je deze week minstens 1 ronde moet hebben gespeeld. Indien je geen wedstrijd hebt gespeeld en ook geen afspraken hebt staan zal je worden vervangen door iemand die stand-by staat. Verder moet je niet vergeten dat je na week 2 minstens 3 rondes moet hebben gespeeld.

Verder als je scores rapporteert doe dit in een van de resultaten topics op het BSL forum:

GMD Resulaten Topic
MD Resultaten Topic
D1D Resultaten Topic
D2D Resultaten Topic
P1D Resultaten Topic

Hernoem dan ook de replay zoals staat aangegeven in de startpost. Anders kunnen wij je scores niet accepteren, want wij moeten informatie over de replays weten zoals wie tegen wie het is en welke game het is.

En voor de mensen die de boot hebben gemist voor seizoen 1 kunnen zich altijd nog als stand-by inschrijven.
Standby inschrijven

Edit: Als je deze zondag gaat spelen meldt het dan even in het volgende topic. Dan kun mensen de wedstrijden die op de speeldag zijn een beetje volgen en eventueel obsen :) .

[ Voor 9% gewijzigd door Baardmeester op 14-05-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

de 2e cast van BSL staat online en is te vinden via Youtube en natuurlijk via de BSL website (zodra de RSS van YT is geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vet :D Ik demand straks een endorsed vs flashno cast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
DeX schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:44:
[...]

Ligt denk ik toch aan je lokale settings. Geluid is prima.
Tips / verzoekjes voor het casten zijn welkom!
misschien ben ikdoof maar.... bij de 2e cast...

als ik pylon hoor inwarpen hoor ik de "zachtere" persoon nauwelijks.

add: bij gevechten hoor ik helemaal slecht..

[ Voor 6% gewijzigd door zonglew00 op 15-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het staat er ook bij dat er problemen zijn. Het is dan idd moeilijk te verstaan, maar het is nog te doen (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
We zijn nog aan het vogelen met settings om het perfect te krijgen. Tot nu toe is het wel te doen. Verzoekjes zijn welkom. Geef daarbij het liefst ook aan welke van de replays cast-waardig is. We proberen ook ons best de casts te verspreiden over de leagues heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen tijdens gevechten en harde sound effects verstond ik er niks van, ik zou het ingame geluid op zo een 50% zetten van wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

dat is idd ook het plan ja :)

Verder nog commentaar op de cast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Allereerst thanks voor het nemen van de moeite om te casten!

Als feedback: misschien wat meer enthousiasme bij het casten :) De game is voor de kijker zo spannend als de caster het maakt. Uiteraard zijn het geen games van GSL niveau, maar je kunt met stemgebruik (intonatie, spreeksnelheid) een hoop doen om het als caster spannend te maken om naar de cast te kijken.

Goed casten is een vaardigheid in zichzelf, veel naar high-level casts kijken is dan ook erg leerzaam als je hier beter in wilt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Morphs op 15-05-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Volgens mij wou alucardi zijn expertise aanbieden (zie youtube channel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
strax Ikke Tegen Readysteady! mensen die willen obs allemaal w88 in channel BSL, die willen kijken hoe ik word geownd XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Welke Platinum (laagste in BSL) leaguers kunnen er nog? Ik krijg weinig replies op de Challonge berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
Iemand moest mij er ook op attenderen dat er via challonge een afspraak kon worden gemaakt. Misschien dat meerderen dit 'over het hoofd zien' en je zou eens kunnen proberen een DM te sturen, of via het BSL forum een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Dat zal ik vanmiddag zijn geweest op de BSL chat :)
Vaak komen SC2 namen niet overeen met GoT usernames. Volgende BSL moet dat iets duidelijker Baardmeester. Kan idd BSL forum nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
De bedoeling is dat er in de toekomst een matchmaking systeem komt op de site, maar er staan voor site andere dingen hoger in de prioriteit.

Voor het maken van afspraken is via pm kan nu inderdaad via GoT, Challonge en het BSL forum. Niet iedereen zit hier op GoT(sommige vrienden van gotters doen mee) en hebben ook andere namen dan op Starcraft. Op Challonge zit iedereen en daar kun je dus al je tegenstanders bereiken, maar niet iedereen checked dat.

Eigenlijk is het de bedoeling dat iedereen zich inschrijft op het BSL forum en dat je daar iedereen kan pm'en. De verwachting was doordat spelers via het forum scores moeten rapporteren dat iedereen zich zou inschrijven. Misschien is het een idee om dit verplicht te maken.

En natuurlijk kun je altijd op bnet via de BSL chat opponenten tegenkomen, maar je kunt ook de mensen van je league toevoegen aan je friendlist voor wanneer tegenstanders niet op het BSL kanaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Daarom gelijk maar even een request aan PHD: kun je contact met me opnemen? We moeten deze week onze matches spelen. Je kunt me wel via de GoT pm/dm bereiken of via het BSL forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Om duidelijkheid te scheppen in deze kwestie is de volgende regel toegevoegd aan het reglement

Spelers zijn verplicht om zich te registreren op het forum van www.beneluxstarleague.com. Dit is omdat spelers via het forum wedstrijden moeten rapporteren en afspraken moeten kunnen via personal messages.

Alleen deze afspraken tellen als officiële afspraken. Verder is het belangrijk dat je in het forum van je league je naam koppelt aan je battle.net naam.

Wanneer alle namen zijn gekoppeld zullen alle display names gelijk getrokken worden met je battle.net naam. Dit is om het makkelijker te maken om personen waarmee je wilt afspreken te vinden. Dit zal er niet voor zorgen dat je username op het forum veranderd. Je blijft dan gewoon met je oude naam inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:28

Wiebbe

<none />

Voor Endorsed:

3.2 - Bij aanvang van een seizoen maakt een speler aan de organisatie bekend met welk ras hij/zij gaat spelen tijdens de BSL wedstrijden. Hierbij kan de speler kiezen tussen: Terran, Protoss, Zerg en Random.
3.3 - Tijdens een seizoen mag de speler niet veranderen van ras. Indien een speler dit toch doet zal dit worden gezien als valsspelen.
3.4 - Indien een speler valsspeelt zal deze worden geschorst. Onder valsspelen valt onder andere het gebruik maken van 3rd party applicaties om enig voordeel te behalen, informatie door krijgen van obs, expres een game verliezen met wat voor reden dan ook, misbruik maken van bugs in het spel en het spelen met een ander ras dan opgegeven.

Niet dat ik een kans had om te winnen hoor, je bent een stuk beter dan ik dat ben :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Dit heeft uiteraard consequenties voor Endorsed. Nu na 2 weken wordt er gewoon verwacht dat spelers de opzet en de regels kennen. Ik moet alleen op dit moment even weg. Ik zal dus later vandaag, waarschijnlijk pas ergens vanavond, er meer over zeggen.

Ook zal ik dan een update geven over de inactieve spelers. Verder moeten mensen zich nu ook zich gaan inschrijven op het forum en indien nodig hun account koppelen. Niet doen wordt gezien als inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Baardmeester schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:53:
Dit heeft uiteraard consequenties voor Endorsed. Nu na 2 weken wordt er gewoon verwacht dat spelers de opzet en de regels kennen. Ik moet alleen op dit moment even weg. Ik zal dus later vandaag, waarschijnlijk pas ergens vanavond, er meer over zeggen.

Ook zal ik dan een update geven over de inactieve spelers. Verder moeten mensen zich nu ook zich gaan inschrijven op het forum en indien nodig hun account koppelen. Niet doen wordt gezien als inactiviteit.
Kick & Go?

btw eerst registreren op Challonge... nu op bsl forum.... en hier op got forum....?

Niet een beetje over-organisatorisch?

Trouwens ik zie nog maar 3 vods, na bijna 2 speelweken. Niet een beetje weinig? Het is al een *pleuris werk om je replays up te loaden en mailen en scores juist zetten....

Je maakt alles hoogdrempelig en wij de spelers krijgen weinig voor terug. En bijna niemand leest de regeltjes.

Ik heb al moeite om mensen aan het spelen te houden bij mijn eigen toernooi (20 man). Je hebt een pool spelers die bewezen regelmatig spelen en beschikbaar zijn.

Push met die VODs (laat goeie games door goeie casters doen en slechte games door beginners), niet alles kan gefixed worden door regels. Gewoon een dictator die alles beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
zonglew00 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Kick & Go?

btw eerst registreren op Challonge... nu op bsl forum.... en hier op got forum....?

Niet een beetje over-organisatorisch?
De meeste mensen zijn gekomen uit dit forum. Om de brackets voor nu aan te maken en te automatiseren hebben we nu nog challonge. Gezien er steeds meer mensen (ook non-GoTters) meedoen lijkt me het logisch dat ze een communicatiemiddel hebben: BSL forum
Trouwens ik zie nog maar 3 vods, na bijna 2 speelweken. Niet een beetje weinig? Het is al een *pleuris werk om je replays up te loaden en mailen en scores juist zetten....
We zijn hier mee bezig. Ik hoop niet dat je verwacht dat de organizatie hun banen opzegt en al hun tijd gaat besteden aan het maken van VODs. Het kost tijd, de organizatoren zijn mensen die ook andere verplichtingen hebben en ook zelf hun matches moeten spelen. Het rapporteren van scores is BTW 5 minuten werk tops.
Je maakt alles hoogdrempelig en wij de spelers krijgen weinig voor terug. En bijna niemand leest de regeltjes.
Hoogdrempelig? Je moet je inschrijven op BSL en Challonge. Hoogdrempelig? We rekenen toch geen inschrijfgeld? En over het algemeen zijn we tot zo ver vrij tevreden over de manier er om is gegaan met het reglement.
Ik heb al moeite om mensen aan het spelen te houden bij mijn eigen toernooi (20 man). Je hebt een pool spelers die bewezen regelmatig spelen en beschikbaar zijn.

Push met die VODs (laat goeie games door goeie casters doen en slechte games door beginners), niet alles kan gefixed worden door regels. Gewoon een dictator die alles beslist.
Kant noch wal opmerkingen. VODs zijn niet de reden waarom mensen meedoen aan deze league. Het is niet zo dat als we games laten casten door ingehuurde professionals dat we spontaan een grotere publiek bereiken.

Zelf moet ik zeggen dat het tot zo ver heel leuk verloopt. In mijn league vind ik het vooral een gezellig en zeer leerzame league. Voor en napraten zijn we lang mee bezig, elkaar verder op weg helpen naar de volgende game. En daar gaat het in mijn optiek vooral om: Spelen met mensen op een wat vastere routine om een betere SC2 speler te worden. Nu zal dat wellicht in de Master en Grandmaster league een beetje ander liggen, maar die kunnen namens hunzelf spreken.

Op een paar hindernissen na verloopt het gesmeerd. Tuurlijk zijn er dingen die verbeterd kunnen worden. Maar dat is toch logisch bij een nieuwe opzet. Geduld AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Daarnaast hoef je de replays ook niet meer te mailen. Je hoeft ze te uploaden @ forum en de score aan te passen op challonge (en later ons eigen systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Verder om toe te voegen. Je hoeft je helemaal niet in te schrijven op GoT. Verder noem je het een pleuris werk om een je laatste paar replay even te hernoemen. Dan moet je even bedenken dat anders wij dit met een paar man zelf moeten gaan doen waarbij wij nog en eens de info hebben over welke game wat is. Dat is pas een pleuris werk.

Ook is het zo dat laagdrempelig de voorkeur heeft, maar absoluut geen vereiste. Er is vanaf het begin gecommuniceerd dat de spelers ook bepaalde plichten hebben. Wat overigens bij de meeste sporten zo is. Als je gaat voetballen heb je ook verplichtingen als team om dingen zoals spelerspassen mee te nemen.

Verder zijn regels er om het voor iedereen leuk te houden om mee te doen. Zo moeilijk is het niet om globaal de regels te leren en indien je iets meer moet weten staan de regels op een presenteert plaatje op de site. En ook als je gaat voetballen, darten of weet ik veel wat voor sport competitief gaat spelen dan leer je toch ook gewoon de regels.
zonglew00 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:10:
[...]
Gewoon een dictator die alles beslist.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Ten eerste staat het meeste al in het reglement als je het daar niet mee eens bent had je niet mee moeten doen. Ook dat de beslissingen van de organisatie bindend zijn. Ten tweede worden beslissingen altijd met het organisatie team genomen. Ten derde wordt er altijd feedback gevraagd aan de spelers. Zo is de beslissing om iedereen op het BSL forum te laten inschrijven een reactie op de feedback van de spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik zou nog even een update geven over de inactieve spelers. Er zijn een aantal spelers verwijderd en vervangen:

GMD
Vladix:#316:Diamond:Protoss:NL --> Pixel
KwarK:#381:Diamond:Terran:NL --> Ben

MD
Reagen:#906:Diamond:Protoss:NL --> ihasaKAROT

P1D
Cellcote:#640:Gold:Zerg:NL --> MimicMonkey

Verder heeft ook Voxyn de BSL P1D verlaten vanwege een kapotte videokaart. Hij is vervangen door kikiwoelmuis.

Er zijn ook een aantal spelers die helaas nog weinig hebben gespeeld of weinig hebben kunnen spelen. Ook hen moedigen wij aan om te spelen. Anders gaan mensen er alleen maar tegen opzien en dat bevordert de sfeer niet. Omdat er in totaal veel matches gespeeld worden in een seizoen moeten we hier enigszins strikt op toezien. Zorg daarom dat je minimaal 2 gameseries per week speelt en bij voorkeur in volgorde van het speelschema. Bij verhindering verzoeken we je om de organisatie even in te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Volgende keer 5 euro om mee te doen, dan gaan mensen iig spelen, en is er een leuke prijzenpot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
je mag me heus een dwaas noemen, (ik lees achter me eigne berichtjes en het komt beetje anders over dan wat ik eigenlijk bedoelde, zoals weinig cast <=> baan opzeggen, waarom replays uploaden dan? Ik zie zelf geen andere reden dan vods... en nog meer zulke dingen).

Ik krijg het gevoel, de deelnemers doen veel input... krijgen weinig output voor terug. Vooraf en achter praten wordt er wel veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik noem je geen dwaas. Maar als je bijvoorbeeld mensen een dictator gaat noemen dan is het logisch dat men daar fel op gaat reageren.

Verder zijn die replays er met de volgende reden:
1. Bewijs materiaal van de score.
2. Inzicht geven als er een incident plaats vindt tijdens een game.
3. Bron voor VoDs.
4. Zodat spelers de replays kunnen terug kijken. Niet iedereen wilt games zien via VoDs.

Volgens mij is de input van spelers nu dat ze zich inschrijven voor league en het forum, regels leren, nieuws in de gaten houden, afspraken maken, games spelen, 2 tot 5 replays hernoemen en de scores posten. Wat vindt je daar extreem veel aan dan?

En wat vindt je weinig output aan meedoen aan de league? Volgens mij is dat veel belangrijker dan de VoDs. Dat er te weinig VoDs zijn hebben we zelf al aangegeven dat het er meer moet worden. Verder is dit voorlopig opgevangen doordat je juist de replays van elke match kunt downloaden.

Ook is er in het begin al aangegeven dat dit eerste seizoen een test seizoen is. Er worden dus inderdaad nog organisatorische fouten gemaakt, maar je moet gewoon niet overdrijven. En natuurlijk is alle feedback welkom.

Edit: Even een mededeling

De volgende spelers hebben hun BSL forum naam nog niet gekoppeld aan hun bnet naam. Hierdoor zijn ze dus niet bereikbaar op het forum van de BSL om afspraken te maken. Aan deze personen dus de taak even in de speciale treads op het forum een berichtje te posten.

MD
Spooof
Eylradius

D1D
Dsnp
Knoepert

D2D
YouR

P1D
ZZAAXXSSCD

Verder zijn er nu ook geen spelers meer die stand-by staan. Als je dus nog niet mee doet kun je hier inschrijven. Je zult dan als eerste persoon stand-by staan indien er iemand uitvalt zijn vervanger worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Baardmeester op 22-05-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
Ik zou hier graag even op reageren met één belangrijk verbeterpunt. De standpunt van de organisatie. Zover ik nu kan zien worden beslissingen 'als organisatie' genomen. Dat is één van jullie sterke punten. De manier waarop DeXy uitlegt waarom er voor het BSL forum gekozen is lijkt mij de perfecte manier om jullie standpunt uit te leggen. Gewoon de feiten en argumenten van de organisatie voor de genomen beslissing overleggen aan de publics. Netjes en neutraal, zo moet dat.

Als iemand je een dictator noemt, vind je dat persoonlijk misschien een reden om fel te reageren. Als organisatie vind ik het ongepast. Je maakt het op die manier juist persoonlijk, terwijl je dat als organisatie beter NIET kan doen. Je kan zoiets extreems beter negeren. Discussies wil je niet tussen organisatie en spelers, maar tussen spelers onderling en organisatoren onderling. Dat is heel belangrijk om te onthouden.

Neem feedback nederig en communiceer je volbrachte werk als organisatie naar buiten. Input nodig van de community? Vraag hen hoe zij er over denken, maar neem zelf geen deel aan de discussie. Je eigen mening houd je binnen de organisatie. Op die manier creëer je een respectvolle omgeving en respect voor de organisatie.

-----

Wat betreft de kritische noot op het systeem en de spelers input / reward verhouding ben ik het (hoewel in mindere mate) eens met zongle. Het is echter het eerste seizoen dus het is niet eerlijk om zulke hoge verwachtingen te hebben. Ik denk dat het heel erg nuttig is voor jullie om hard aan jullie eigen matchmaking systeem te werken, die bepaalde functies kan integreren en het voor de spelers daardoor vergemakkelijkt wordt om actief deel te nemen (laagdrempeliger). Ik denk dat dat een hoop irritatie kan wegnemen!

Tot slot wil ik vermelden dat ik de manier waarop jullie nu het BSL forum aan het organiseren zijn heel goed vind. Daar zijn jullie actief mee bezig en heel duidelijk in. Positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het is inderdaad een idee om in ons eigen systeem gewoon meteen de scores in te kunnen vullen, incl replays (waarbij je geen naam hoeft te wijzigen). We moeten het systeem echter zelf ontwikkelen en dat kost tijd. Tijd die niet altijd evenveel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Indien er nog iemand is die als vervanger van Spooof in de Master Division wilt spelen kan zich bij mij melden of op challonge zich als standby inschrijven.

Edit: Vervanger voor Spooof gevonden, maar nu zoek ik er nog een aantal. In ieder geval een voor luvk (ook Master Division). Verder kunnen mensen zich hier op challonge alvast inschrijven indien er nog meer vervangers nodig zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Baardmeester op 23-05-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ZZAAXXSSCD maak ajb even de shizzy op orde, dan kunnen we spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik bedoelde soms kan je minder regels hebben en 1 leider(dictator) die het gewoon beslist. Je kan niet voor alles een regel verzinnen. (Ik dacht zelf eerder aan een 3 koppige lid die wordt direct ingeschakeld als er een incident plaatst vind) Zie Boxer vs Prae.Nightend dat was heel strak en netjes opgelost.)

Ik kan met elk beslissing inkomen mits er een goede fundering in zit (nu dus ook de replays upload, ik kan wel op elk punt iets verzinnen maar argmentatie telt zwaarder bij mij).

Ohja mensen die eruit zijn gekicked moet je ff de score resetten (aanpassen naar 0-0), ik dacht dat ik een zag met 0-1 en die was niet meer actief. Liever jullie BSL dan ik (die kut dingetjes) doen >:) *evil mode.

ADD: Btw hebben jullie al Alucardi(MrVegeta/NoIllusions) geschopt al?

[ Voor 4% gewijzigd door zonglew00 op 23-05-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
De regels zijn er ook om duidelijkheid te verschaffen en te zorgen dat men niet met 2 maten gaat meten. Natuurlijk zal er altijd worden gekeken naar elk individueel geval en aan de situatie worden aangepast. Maar een regel geeft dan een duidelijke richtlijn. Volgens mij zijn tot nu toe alle incidenten goed oplost?

Hoe bedoel je dat laatste? Bij spelers die worden vervangen erft de invaller de scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 08:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

zonglew00 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:11:
ADD: Btw hebben jullie al Alucardi(MrVegeta/NoIllusions) geschopt al?
Alucardu ;) En ja, Baardmeester heeft mij via DM wat laten weten, ik en Sneek zouden vorige week wat casten maar er kwam helaas wat tussen. Sneek is bezig zijn settings weer goed neer te zetten en ik ben opzoek naar een leuke spannende (geen mirrormatch) game, niveau maakt niet uit wij maken er wel wat leuks van.

Dus wil jij graag jouw game gecast zien worden mail dan even naar peter@no-illusions.nl met de replay en waarom wij jouw game moeten doen en dan gaan we dat regelen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
MrVegeta schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:12:
[...]

Alucardu ;) En ja, Baardmeester heeft mij via DM wat laten weten, ik en Sneek zouden vorige week wat casten maar er kwam helaas wat tussen. Sneek is bezig zijn settings weer goed neer te zetten en ik ben opzoek naar een leuke spannende (geen mirrormatch) game, niveau maakt niet uit wij maken er wel wat leuks van.

Dus wil jij graag jouw game gecast zien worden mail dan even naar peter@no-illusions.nl met de replay en waarom wij jouw game moeten doen en dan gaan we dat regelen.
Blizzboys!! Geil!! :*) Owacht ik bedoelde BSL jeuhj!!!

ps. Een game van HorrorRabit is altijd vermakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Nog even een mededeling over het maken van afspraken verplaatsen naar het BSL forum. Bijna iedereen heeft zich nu ingeschreven op het forum. Binnenkort zullen de displaynames worden veranderd naar battle.net names. Dit om elkaar makkelijker te vinden zodat mensen niet hoeven te zoeken in lijstjes. Je username zal gewoon hetzelfde blijven. Dus je blijft gewoon inloggen met de huidige gegevens.

De reden vanwege dat we het BSL forum gaan gebruiken is dat we over een tijd geen Challonge meer willen gebruiken, maar een eigen systeem. Verder was er vraag naar een duidelijke plek en willen wij meer community's dan alleen GoT willen gaan aanspreken.

We begrijpen ook dat het ongemakkelijk is om mensen nog ergens te laten inschrijven, maar het is even niet anders want uiteindelijk moest deze migratie toch gebeuren. Dit hadden we vooraf niet ingezien.

edit: er is weer een plekje vrij in P1D. Ben je dus bronze, silver of gold en heb je interesse schrijf je dan even in.

[ Voor 6% gewijzigd door Baardmeester op 24-05-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vs Endorsed is wel.. vermakelijk om te casten denk ik lol
Zit trouwens een 'bug' in tal'darim altar, in het laadscherm staat Tel'Darim Altar... klein foutje, maar t komt toch niet goed over ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 25-05-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zag jullie discussie in game 4 ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Hey, ik wil even vragen of iemand van jullie dit aan Ensiras kan doorgeven;
wij zouden een BO3 houden om 8u, alleen ik ben helaas verhinderd want mijn opa en oma liggen in het ziekenhuis. Ik ben daardoor ook de gehele dag weg. Sorry voor het ongemak Ensiras!
Pagina: 1 2 Laatste