[PC][Competitie] Benelux Star League Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/5862/bsllogoklein.jpg

Benelux Star League:

Op GoT zijn er al een aantal Starcraft 2 toernooien georganiseerd. Het is niet voor iedereen mogelijk om altijd mee te doen op de data wanneer deze worden gepland. Verder is er de kans om al snel uitgeschakeld te zijn ook al is er een loserbracket. Daarom het idee om een Starcraft 2 competitie te organiseren die over een langere tijd loopt en waarbij je niet kan worden uitgeschakeld.

Opzet:

Het eerste seizoen zal 6 weken duren en worden gehouden van 9 Mei tot en met 19 Juni. De spelers zijn zelf verantwoordelijk voor het opzetten van de wedstrijden. Hierbij moet de speler zelf een afspraak maken met zijn/haar tegenstander, deze afspraak nakomen en de resultaten bekendmaken. Spelers moeten de wedstrijden spelen in volgorde van het opgestelde speelschema(voorbeeld). In een divisie zitten 12 spelers die allemaal een keer in een seizoen tegen elkaar moeten spelen. Men krijgt 1 punt als men een gameserie wint en games zullen als een soort doelsaldo tellen. Aan het eind van het seizoen zullen er in de meeste leagues 2 spelers promoveren en 4 degraderen. Een voorbeeld van de eindstand van een divisie:

Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/6846/bslvoorbeeldstandzonder.jpg

De opbouw van de divisies zal als volgt zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/7209/bsldivisieopzet.jpg

De divisies zullen worden gevuld van boven naar beneden en van links naar rechts. Dit betekent dus als er 84 spelers mee doen dat er 7 leagues mee doen en de opzet van de divisies er zo uit komt te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/7100/bsldivisieopzetvoorbeel.jpg

Bij het indelen voor het eerste seizoen zal er worden gekeken naar spelers hun Battle.net 1v1 ladder rank. Om zo de spelers met hetzelfde niveau met elkaar te laten spelen. De benaming van de divisies is dus niet om deze te matchen met je Batte.net rank, maar is puur voor het aangeven van de volgorde van de divisies sinds iedere SC2er deze volgorde kent. Een gold speler zal dus bijvoorbeeld in de Diamond Division worden geplaatst.

Het volledige reglement met alle regels voor seizoen 1 komt binnenkort online.

Meedoen:

De bedoeling is dat iedereen mee kan gaan doen het eerste seizoen. De uitzondering hierop zijn de laagst geklasseerde spelers waarvoor geen league van 12 meer kan worden gemaakt. Deze spelers staan stand-by voor als er een speler uit de competitie wordt verwijderd. Inschrijven kan hier. Je kunt je inschrijven voor seizoen 1 tot en met 6 mei.

Wedstrijden/Gameseries:

Een Gameserie bestaat uit een “Best-of-5” in Grandmaster Divisie en een “Best-of-3” in de overige divisies. Beide spelers sturen na de gameserie de resultaten inclusief de replays naar de organisatie. De replays moeten worden opgestuurd met een naam in het formaat die in het reglement staat.

Het kiezen van een map gaat als volgt. Spelers mogen een map uit de BSL mappool veto'en voor een gameserie. De eerste map zal worden bepaalt doordat beide spelers om de beurt een map kiezen waarop ze NIET de eerste game op willen spelen. Tot dat er een over is en dat zal de eerste map zijn. Daarna zal de verliezer van een game steeds een map voor de volgende game bepalen.

Op Battle.Net is er het BSL chat kanaal(BSL) waar je met elkaar kunt afspreken.

Mappool:

De mappool voor seizoen 1 zal als volgt zijn:
  • BSL S1 Xel Naga Caverns
  • BSL S1 Metalopis
  • BSL S1 Shakuras Plateau
  • BSL S1 Tel'Darim Altar LE
  • BSL S1 The Shattered Temple
  • BSL S1 GSL Crevasse
  • BSL S1 GSL Terminus RE
Deze maps zijn te downloaden via de custom gamelist en zijn de maps waarop BSL games moeten worden gespeeld.

Organisatorenteam:

Het organisatorenteam van seizoen 1 bestaat uit:
  • Baardmeester
  • Morphix
  • Guussieboy
  • DeX
  • daanteb
  • PietjeP89
Deze personen kan men contacteren als men bijvoorbeeld vragen heeft over de BSL en deze mensen zijn bevoegd om de straffen toe te passen. Men kan de organisatie ook mailen op beneluxstarleague@gmail.com. Indien je interesse hebt om mee te helpen kun je contact opnemen met Baardmeester of naar het email adres mailen.

Castteam:

De wedstrijden van de BSL worden gecast door het BSL castteam. Deze zullen alle wedstrijden in de Grandmaster Division casten en indien mogelijk de belangrijke wedstrijden uit de lagere divisies. Onze vaste casters zijn:
  • Guussieboy
  • Heepstan
  • DeX
  • PranaSC2
  • Ehralur
En de invallers zijn:
  • Baardmeester
En het YouTube Kanaal is BeneluxStarLeague

Volgend seizoen:

Eind het einde van het seizoen zal bekend worden wanneer seizoen 2 begint. Men moet rekening houden dat gepland staat dat er teams gaat komen. Het is de bedoeling dat spelers in dit seizoen al proberen met andere spelers teams te maken. Een team zal uit 3 spelers gaan bestaan. Een voorbeeld de ranglijsten met teams:

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/2721/bslvoorbeeldstandmettea.jpg

De vraag is nog even hoe dit invloed gaat hebben op onder andere de promotie en degradatie van dit seizoen.

Website:

Er zijn plannen om een site te maken voor de BSL. Als je interesse hebt om mee te helpen en ervaring hebt kun je altijd contact opnemen met de organisatie.

[ Voor 73% gewijzigd door Baardmeester op 29-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ziet er nice uit. Zou wel meewillen doen. Ben niet al te hoog niveau qua speler, maar gaat ook om de fun toch?

BTW casten van games zou ik ook kunnen/willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Geniaal, ik speel zelf StarCraft 2 maar denk niet dat ik goed genoeg ben. Tip voor de organisator, zorg er voor dat dit goed door het publiek te volgen is want ik heb hier wel oren naar en ben vast niet de enige!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
cool cool, ik doe mee! :P

hoe lang gaat een seizoen duren?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
De NSC (hoewel NSL 'starcrafter' klinkt :))... nice!

Lijkt me vet om mee te doen. Wees er wel van bewust dat het werk en moeite kost om het draaiende te houden.. dingen als casts zorgen voor een community en dat heb je nodig (je wilt ook mensen vermaken met de games).

Een seizoen duurt geloof ik zo'n 4-6 weken gemiddeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Je niveau maakt niet uit, want dan kom je gewoon in een lagere divisie terecht bij spelers naar jou niveau net als bij de ladder. Het is vooral leuk dat je wat minder anonieme wedstrijden speelt dan op de ladder.

Het is de bedoeling dat er een mooie site voor komt waar je de uitslag kan rapporteren, de actuele stand kan opvragen, replays en casts kan zien van games, uitgebreid profiel krijgt met statistieken en natuurlijk dingen zoals de regels kan vinden.

Ik heb in gedachte om iets van 12 spelers in een divisie die een keer tegen elkaar spelen(en dus 11 wedstrijden per seizoen). Ik denk dat dit toch wel mogelijk moet zijn in iets van 6 weken. Ik wil niet dat de seizoenen te lang gaan duren, maar dat je snel je omhoog kan promoveren. Dit is vooral handig als spelers in een later seizoen mee gaan doen.

En NSL lijkt teveel op NASL ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

DSL, Dutch StarCraft (2) League. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Wij beschikken al over een compleet competitie platform. Ik kon nergens de prive-bericht optie vinden. Maar je kan me mailen op camille@wsquared.nl

Dan kunnen we zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Ik doe wel mee ^^.

Kikiwoelmuis #712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Knoepert is here to play !
Tevens wil ik wel in mijn vrijetijd in hoeverre ik dit heb wel mee helpen met wat opzetten.
Als ik iets kan betekenen wil ik graag mee helpen :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@quakerix

Ben benieuwd. Op welk niveau zouden jullie het platform leveren? Alleen het schema of willen jullie dan ook de casts, streamrechten ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Lijkt mij leuk om (vooral) mee te doen / (indien nodig) organiseren
Ik heb beperkt tijd, dus misschien even pm wat er precies verwacht wordt van de plekken die nog open staan.

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Lijkt me een leuk initiatief, ik zal zelf niet mee kunnen spelen misschein wat replays casten maar dat moet ik zien of dat gaat lukken.
Lijkt me verstandig om bijvoorbeeld elke week mensen tegen elkaar te laten uitkomen zodat er wel wat tempo in blijft zitten, als je op je website laat aangeven wanneer mensen meestal spelen kan je ze initieel daarop matchen.

Er is een ander tournooi geweest waar het te lang ging duren waardoor mensen de motivatie kwijt raakte dit moet je zien te voorkomen. Anders steek je er veel moeite in en verzand het na een paar weken weer en dat zou zonde zijn.

Dutch Starcraft Leage lijkt me eigenlijk de beste naam beetje in lijn met de rest van de wereld qua naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Gropah schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:32:
@quakerix

Ben benieuwd. Op welk niveau zouden jullie het platform leveren? Alleen het schema of willen jullie dan ook de casts, streamrechten ed?
Over alles is altijd te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Dit initiatief zou beter ondersteund kunnen worden, wat dacht men als we actief naar sponsoren gaan zoeken?
Misschien wat je bij de grotere toernooien ook ziet kwa merken ?
Als er genoeg animo is om het van de grond te krijgen zijn er altijd mensen geïnteresseerd om te sponsoren is gebleken uit het verleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee en ik wil wel mee spelen als het zover is.
Alleen zoals hierboven al eerder genoemd, zal ik de naam wel veranderen, klinkt toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Arnevld

baardmeester en ik hebben het er even beetje tussen de gesprekken over gehad. Het eerste seizoen zou meer bedoeld zijn om alles op te zetten waarna kan worden gekozen om door te gaan en dan grootster (dus met sponsoren en op andere sites de league promoten) of te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

oke ik snap dat volledig, en is ook volkomen terrecht :)
Als je me voor ook maar iets nodig hebt PM me dan even, ik kan ook op andere media mensen regelen voor meer animo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
ik zie veel initiatief komen van mensen.

maar... telkens allemaal groots opgezet en valt allemaal weer tegen.

Probeer maar eerst een POOL van spelers op te zetten. Ik heb het idee dat het tussen de 20-30 gotters die actief spelen. Dus om zon compleet "competitie" op te zetten is vrij kansloos.

Ohja de beste stuurlui staan aan wal...

Misschien is het handiger om te beginnen met een formuliertje of een mailtje waarbij je alle gegevens hebt van mensen die willen meespelen. (Email van je battle.net account - Username + id-code). Indien genoeg animo voor je idee, groen licht. indien niet genoeg animo voor je idee, misschien je idee aanpassen en hopen op groei van animo in verloop van tijd.

Ik wil heel graag helpen alleen ik heb nog 3 projecten staan die ik in me vrije tijd doe., Anders had ik heel graag willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Top idee baardmans!

Hier zullen veel mensen wel aan mee willen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:46
Ook wel interesse om mee te doen, maar ben benieuwd of er genoeg animo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:28
ik heb ook interesse om mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik ook :)
On board!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Lijkt me handig om dit ook even op fok te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@matty___

heeft fok dan een groot aantal SC2 spelers?

offtopic:
ik heb het zelf niet op fok, maar SC2 spelers zullen wel niet te fok-achtig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
#tl.nl op quakenet zitten ook behoorlijk wat nl spelers.

ben het wel eens met zonglew00, lijkt me handiger om klein te beginnen, kijken of het werkt. misschien een klein seizoen van 2-4 weken ofzo om alles te testen? (dan bedoel ik scores invullen, elkaar uitdagen, wat gebeurt er als er iemand niet komt op dagen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gropah schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:25:
@matty___

heeft fok dan een groot aantal SC2 spelers?

{offtopic]ik heb het zelf niet op fok, maar SC2 spelers zullen wel niet te fok-achtig zijn?[/offtopic]
Want SC2 wordt alleen door tweakers gespeeld? |:(

Er zijn zat Sc2 topics op Fok dus ja lijkt me handig als je een competitie wilt oprichten dat je dan zo veel spelers als mogelijk er aan deel laat nemen. Anders kun je het gelijk de Got24 league noemen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
daanteb schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:38:
#tl.nl op quakenet zitten ook behoorlijk wat nl spelers.

ben het wel eens met zonglew00, lijkt me handiger om klein te beginnen, kijken of het werkt. misschien een klein seizoen van 2-4 weken ofzo om alles te testen? (dan bedoel ik scores invullen, elkaar uitdagen, wat gebeurt er als er iemand niet komt op dagen etc)
SC2 tournaments zat op internet dus daar kun je wel de spelregels van overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik ben ook wel geinteresseerd, maar kan enkel in het weekend spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Mogen belgen ook gaan meedoen? :P Dan zou er ook op wat Belgische sites wel wat reclame voor gemaakt mogen worden. Dan heb je die er ook zo bij , als de noorder buren ons belgen er bij willen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
PietjeP89 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:02:
Mogen belgen ook gaan meedoen? :P Dan zou er ook op wat Belgische sites wel wat reclame voor gemaakt mogen worden. Dan heb je die er ook zo bij , als de noorder buren ons belgen er bij willen natuurlijk :P
Ik neem aan dat we het dan wel moeten beperken tot de vlamingen toch ;) Of wildje de walen er ook graag bij hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@matty___

nee natuurlijk wordt SC2 alleen door Tweakers gespeeld, maar ben niet zo op de hoogte van aantallen op Fok.

OT:
Ik ben zelf ook voor een kleinschalig eerste seizoen, maar misschien wel handig om daarvoor al wel ongeveer het hele systeem klaar te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gropah schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:04:
@matty___

nee natuurlijk wordt SC2 alleen door Tweakers gespeeld, maar ben niet zo op de hoogte van aantallen op Fok.

OT:
Ik ben zelf ook voor een kleinschalig eerste seizoen, maar misschien wel handig om daarvoor al wel ongeveer het hele systeem klaar te hebben?
Over fok:
http://sc2divisions.com/custom/fok/481
http://forum.fok.nl/topic/1623651/1/25 (Het 3de Fok!King Starcraft II Toernooi. Aanmeldingsronde)

dus daar is aardig wat activiteit.
bracket van 24/32 moet je wel kunnen halen.

[ Voor 3% gewijzigd door matty___ op 31-03-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het is goed om te horen dat jullie het een leuk idee vinden. Het is natuurlijk even kijken hoe professioneel het kan worden opgezet. Ik ben bezig met mogelijkheden hiervoor. Als dat mogelijk is dan kan er inderdaad worden gekeken om andere community's te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
*O* DSL *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSL, dat is ook de typenaam die mijn gitaarversterker heeft =D.

Maargoed, als er geen skill limiet is, dan wil ik ook mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@martndemus

het is ook de naam van een afsplitsing van diesel clothes. DSL55.

offtopic:
misschien kunnen we de beide benaderen voor sponsering later :P

Als belgie ook meegaat doen, wat wel zo leuk is, kan het alsnog DSL blijven aangezien dutch ook de naam van de nederlandse taal op zijn engels is?

Je kunt er natuurlijk ook benelux van maken, dan krijg je BSL, wat weer staat voor het gebarentaal voor engelse mensen :P

DSL heeft wel zo'n 90 miljoen hits meer op Google in vergelijking met BSL, onderandere door DammSmall Linux, de versterkers en diesel

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 31-03-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ja, de naam is er nog eentje om over na te denken. Ten eerste natuurlijk of het in het Nederlands of Engels moet. Bijvoorbeeld zoiets als Knvb wordt ook internationaal gebruikt. In het Engels klinkt het wel vaak wat beter. Verder is elke afkorting wel door iets in gebruik. BSL zelfs door een starcraft league in gebruik ook al is het de Bad at Starcraft League.

Met de Belgen is het inderdaad even kijken of het een Benelux League wordt of een aparte Belgische League. Je kan dan ook weer een toernooi doen tussen de beste Belgen en beste Nederlanders. Het leukste lijkt mij voor de lagere leagues dat je zoveel mogelijk tegen spelers in je eigen stad/regio speelt net als bij "normale" sporten.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat men vindt van vaste speeldagen. Dit geeft het wel meer structuur maar er zullen dan waarschijnlijk mensen niet kunnen op die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vaste speeldagen, ik weet niet. Ik kan niet elke week op dezelfde dag. Misschien is gewoon zeggen dat je in het weekend moet spelen, maar goed, ik ben maar 1 speler :P

@namen dillema

Het is inderdaad zo dat engels beter klinkt, voluit. Afkortingen uit nederland klinken vaak ook nog redelijk normaal. Mij maakt het weinig uit, als het maar geen ellende lange naam wordt als: Nederlands en sommige belgen starcraft competitie danwel league (NSBSCDL) en het maar lekker van de tong rolt. Casters moeten hem ook nog kunnen uitspreken.

offtopic:
dit wordt hem zo al niet vanwege NSB, maar goed je snapt het punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

NSB: Nederlandse Starcraft Bazen

/win

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 31-03-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@apNia

I lol'ed while jews turned in their grave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
LSD: League of Startcraft for Dutchies.

Je ken het net als tenniswedstrijden regelen: Je weet tegen wie je moet spelen in het weekend, je spreekt met elkaar af, en laat de wedstrijdleiding de resultaten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@DeX

inderdaad, voor zoiets ben ik ook. Moeten er natuurlijk wel replays worden meegestuurd he:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nog andere mensen die naast SCII ook nog andere games/werk/hobbies hebben, zoals ik, dus vaste tijden nee dank je.

Edit: ik speel comp tf2 van 20:30 to 22:00 bijna elke avond.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
SC2NL?

oh zoveel spelers op fok? zorg dan eerst dat je een goed draaiend geheel. Probeer dan die fok mensen te porren om mee te spelen.

En als laatste denk dan aan het poen :P prijzenpot enzo.
Hetzelfde als sc2. Hoe vaker je doet, des de beter je erin wordt.

Ohja gebruik sc2ranks. Dan kan je makkelijk mensen indelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 09:14
Ik ben niet heel fanatiek met mijn bronze/silver, maar speel soms een spelletje en tegen NLers spelen vind ik altijd leuk :) Dus ik heb ook zeker interesse in een NL competitie, ik zal tegen mijn sc2 vriendjes zeggen dat ze ook mee moeten doen!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samoht21
  • Laatst online: 11-06 10:42
Ik zou zeker mee willen doen!
Ik zal ook al mijn vrienden overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:15
lijkt me prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
status? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
klinkt als een leuk initiatief. Ik vond de GoT toernooien al leuk om te volgen, als dit een beetje leuk opgezet wordt met leuke streams/casts moet dit wel een success kunnen worden :D

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik zal later vandaag even een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Goed initiatief! Ben helaas heel erg slecht in SC2, vind de custom maps veel leuker om te doen. Ik heb echter wel ervaring met het opzetten van leagues, Als jullie advies nodig hebben over communicatie mogen jullie mij altijd DMen. :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Baardmeester schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:41:
[...]

Ik zal later vandaag even een update geven.
we zijn zo'n 28 uur verder en zitten nog steeds geduldig te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Sorry, hier de status update. Er is een idee om dit professioneel aan te pakken, maar er moet eerst nog een haalbaarheidsstudie worden gedaan. De verwachting is dat we volgende week meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Baardmeester schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:39:
Sorry, hier de status update. Er is een idee om dit professioneel aan te pakken, maar er moet eerst nog een haalbaarheidsstudie worden gedaan. De verwachting is dat we volgende week meer weten.
Laat maar weten als je er vanaf ziet. Zodra ik klaar ben met me projecten, ga ik wel proberen :P
Maar het zou heel jammer zijn als je niet probeert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Ik ga zeker iets proberen. Alleen is de vraag dus of het haalbaar is om met sponsoren, prijzengeld etc op te zetten. Als dat niet haalbaar is dan zal het gewoon voor de fun worden opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
NLS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Kan je niet beter het eerst proberen klein op te zetten en zodra je weet hoeveel kijkers je hebt sponsoren zoeken. Dan heb je die bedrijven ook wat te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Aan hoeveel sponsergeld zitten jullie te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
hoeft toch niet per se met prijzengeld? of is dan de lol spanning eraf voor de meeste?

[ Voor 9% gewijzigd door Goldman op 09-04-2011 11:16 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Laatst online: 11-09 08:45
Je gaat nooit serieus iets van de grond krijgen als er uiteindelijk niks te halen valt. Prijzen helpen een hoop bij de populariteit ;)

Lijkt me leuk, een nl starcraft league. Zou mooi zijn als het uit kan groeien tot een centraal nederlands starcraft platform. Wel belangrijk om alle communities er vanaf het begin bij te betrekken dan :) Ik speel tegenwoordig niet zo veel meer, maar heb zeker interesse om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Baardmeester schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:39:
An update would be kinda nice O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 14:15
hmmm geld ik ber erbij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
hier ook interesse, lijkt me leuker dan een tournooi waarbij ik kansloos na ronde 1 eruit ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Ben ook sinds kort begonnen met dit spel, Word steeds beter en beter, mja nog steeds niet de perfecte builder etc. Natuurlijk mogen noobs hier ook aan mee doen he :$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ik neem aan van wel, anders mag ik ook niet meedoen :'(

De prijzen zullen natuurlijk niet/minder zijn, maar het gaat toch ook om het plezier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

and another week has passed by. We only have one question...

Do you have more info yet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@guussieboy stille dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
dead is dead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mensen mense, misschien is baardmeester deze week wel met vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
of 2 weken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Sorry mensen, afgelopen dagen even geen tijd gehad. Het is niet haalbaar om het professioneel te doen dus het zal gewoon een funfunfun league worden. En omdat jullie redelijk ongeduldig beginnen te worden ;) lijkt het mij handig om zo snel mogelijk met een proef seizoen te gaan beginnen. Ik heb nog een aantal dingen die ik graag van jullie wil weten voor de opzet.

Poll: Wat vindt je de beste naam voor de competitie/league?
NSC(Nederlandse Starcraft Competitie)
DSL(Dutch Star League)
BSL(Benelux Star League)
DBSL(Dutch Belgium Star League)
Een andere naam

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=370785&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Hoeveel gameseries wil je gemiddeld spelen per week?
1
2
3
4 of meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=370790&layout=2&sort=prc

Verder is er het idee dat de deelnemers zijn verdeeld in teams(van bijvoorbeeld 3) en zal er naast een individuele competitie een team competitie komt in de trant van het constructeur kampioenschap bij de Formule 1. Promotie en Degradatie zal dan ook afhankelijk kunnen zijn van de team competitie. Dus dat op basis van de stand van de teamcompetitie een heel team promoveert en een heel team degradeert. Dit om te zorgen dat deelnemers elkaar proberen te helpen en beter te maken, buiten de league om ook met elkaar gespeeld wordt en dit inactiviteit bestrijd.

Poll: Wat vindt je van het idee voor teams?
Goed idee
Leuk idee, maar zonder promotie/degradatie
Aardig idee, maar ik zou het zo doen...
Slecht idee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=370792&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
jammer dat het niet haalbaar is, maar iig tof om het voor de fun te doen :)

Ik stem voor BSL, dan lijkt het misschien wat opener voor de Vlamingen. Ik bedenk me net dat VNSL ook nog een optie is, Vlaams-Nederlandse Starcraft League.

Door een pro-misclick heb ik 3 ingevuld bij aantal games, ik bedoelde eigenlijk 2 8)7

Teams vind ik zeker goed idee. Clangevoel is altijd goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Hoe de league ook gaat heten Vlamingen zijn altijd welkom. Het liefste zou ik ook willen nu ze toch geen regering kunnen maken ze zich weer bij Nederland voegen :P.

Weet iemand trouwens nog goede software of een site waarmee je een round-robin kan opstarten? Op sites zoals http://www.bracketmaker.com/ heb je alleen maar de optie voor bracket vormen. Dit omdat ik niet verwacht dat ik voor het test seizoen de site af heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
HSL vond ik zelf ook wel een leuke naam :P Hollandse Star(craft) League

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
HSL is inderdaad leuk :D

youplayoff.com is een hele goede btw... alles bij elkaar, brackets, videos etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Bedankt, ik kwam zelf ook nog Challonge tegen. Ik kijk wel even wat handiger is.

Verder zat ik even te kijken en Dutch Star League is al in gebruik. Deze moet dus afvallen. Ik heb de poll gesloten en een nieuwe gemaakt.

Poll: Wat vindt je de beste naam?
BSL(Benelux Star League)
HSL(Holland Star League)
Een andere naam
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=370794&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even of deze DSL site gekeken, maar die staat vol met spam en word volgens mij niet echt actief meer gebruik van gemaakt. Overigens een top idee voor een nl sc compititie. Ik zal zeker ook van de partij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Baardmeester schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:04:
Bedankt, ik kwam zelf ook nog Challonge tegen. Ik kijk wel even wat handiger is.

Verder zat ik even te kijken en Dutch Star League is al in gebruik. Deze moet dus afvallen. Ik heb de poll gesloten en een nieuwe gemaakt.

Poll: Wat vindt je de beste naam?
BSL(Benelux Star League)
HSL(Holland Star League)
Een andere naam
[afbeelding]
Dat toevallig de domeinnaam Dutch Star League in gebruik is genomen betekend niet dat wij het niet kunnen gebruiken en overtreffen. Als je ook maar een kleine blik naar de site werpt is het 99,9% spam 8)7 . Wij tweaknerds kunnen dat veel beter!

Maar als ik een naam mag suggereren:
SC2NL (.com + .nl zijn nog beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Het is natuurlijk een beetje jammer als wij worden geassocieerd met een site vol spam en misschien gaan zij in de toekomst wel wat doen. Verder is het ook beter als we er BSL van maken in verband met onze Belgische vrienden.

De bedoeling is om zo snel mogelijk met het eerste (test) seizoen te beginnen. Ik zoek nog mensen die willen helpen. Vooral een designer die dingen zoals een logo wil maken en met het design van de site wil helpen. Verder wil ik graag het organisatoren team versterken. Je kunt mij dm'en of mailen op beneluxstarleague@gmail.com.

Edit: Ik heb de naam van het topic laten veranderen naar Benelux Star League _/-\o_.

[ Voor 7% gewijzigd door Baardmeester op 20-04-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Maar als bijna iedereen voor DSL is kan dat toch gewoon alsnog.. Je hoeft toch niet per se dat domein te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Soulizer schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:22:
Maar als bijna iedereen voor DSL is kan dat toch gewoon alsnog.. Je hoeft toch niet per se dat domein te hebben..
Voor mij mag desnoods pietje, heintje, grietje, genoemd worden. Maar voor veel mensen hechten veel waarde eraan.

Maar @baardmeester iets in de planning staan al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ik begrijp dit initiatief niet goed omdat het al bestaat in de vorm van EPS Benelux en andere door ESL georganiseerde toernooien specifiek voor Nederland en Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Volgens mij heeft Esl een andere opzet, daar worden toernooien gepland voor 1 avond, dit initiatief geeft meer vrijheid in het plannen van matches waardoor er ook meer mensen mee kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door daanteb op 22-04-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Soulizer schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:22:
Het is misschien een beetje extreem geval om mee te vergelijken, maar ik neem aan dat als je een kindercreche begint het ook niet "Het Hofnarretje" gaat noemen als je een goed alternatief achter de hand hebt ;) . Verder wil ik ook de belgen er bij betrekken en dan is Benelux een naam die de doelgroep beter aanspreekt.
zonglew00 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:57:
[...]
Maar @baardmeester iets in de planning staan al?
Er zijn nog wat dingen waar we nog even over moeten beslissen. Als dat klaar is dan gaan wij een datum prikken voor het eerste test seizoen. Ik hoop dat we begin volgende maand(2 mei) kunnen beginnen, maar dat kan nog even krap worden en dus om Blizzard maar even als voorbeeld te nemen "it's done when it's done". Maar ik zal jullie op de hoogte houden. Verwacht in ieder geval binnenkort iets waar je op kan inschrijven.
Moogles schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:16:
Ik begrijp dit initiatief niet goed omdat het al bestaat in de vorm van EPS Benelux en andere door ESL georganiseerde toernooien specifiek voor Nederland en Belgie.
Volgens mij is alleen de esl pro series enigszins vergelijkbaar, maar dat is alleen een league van 8 man en daar kunnen wij amateurs niet aan mee doen. De 1on1 amateur series is volgens mij gewoon een soort ladder. Als je ladder wilt spelen dan kun je net zo goed die van Blizzard spelen. Bij dit initiatief is het juist de bedoeling dat het geen ladder is en dat je echt in een round-robin formaat speelt.

Maar dit is in ieder geval dat is wat ik er van kan op uit maken, want de ESL site is vrij onduidelijk. Verder is de ESL ook bij veel mensen niet bekend. Toen ik met dit initiatief kwam had ik zelf nog nooit gehoord van de ESL. Nu natuurlijk inmiddels wel, maar ik denk veel mensen die zich niet verdiept hebben in e-sport hier nooit van hebben gehoord. Zeker als je ziet dat er maar 49 spelers zijn in de 1on1 amateur series ladder.

En zoals daanteb net toevoegt terwijl ik mijn bericht zijn de andere toernooien die ESL soms organiseert vergelijkbaar met de andere toernooien die ook wel is op GoT zijn gehost. Daarvoor heb ik in de startpost ook al een redenen gegeven waarom dit initiatief anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Hier is hij dan de post die seizoen 1 aankondigd _/-\o_ . Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is en dan maar inschrijven ;) .

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/5862/bsllogoklein.jpg

Opzet:

Het eerste seizoen zal 6 weken duren en worden gehouden van 9 Mei tot en met 19 Juni. De spelers zijn zelf verantwoordelijk voor het opzetten van de wedstrijden. Hierbij moet de speler zelf een afspraak maken met zijn/haar tegenstander, deze afspraak nakomen en de resultaten bekendmaken. Spelers moeten de wedstrijden spelen in volgorde van het opgestelde speelschema(voorbeeld). In een divisie zitten 12 spelers die allemaal een keer in een seizoen tegen elkaar moeten spelen. Men krijgt 1 punt als men een gameserie wint en games zullen als een soort doelsaldo tellen. Aan het eind van het seizoen zullen er in de meeste leagues 2 spelers promoveren en 4 degraderen. Een voorbeeld van de eindstand van een divisie:

Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/6846/bslvoorbeeldstandzonder.jpg

De opbouw van de divisies zal als volgt zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/7209/bsldivisieopzet.jpg

De divisies zullen worden gevuld van boven naar beneden en van links naar rechts. Dit betekent dus als er 84 spelers mee doen dat er 7 leagues mee doen en de opzet van de divisies er zo uit komt te zien.

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/7100/bsldivisieopzetvoorbeel.jpg

Bij het indelen voor het eerste seizoen zal er worden gekeken naar spelers hun Battle.net 1v1 ladder rank. Om zo de spelers met hetzelfde niveau met elkaar te laten spelen. De benaming van de divisies is dus niet om deze te matchen met je Batte.net rank, maar is puur voor het aangeven van de volgorde van de divisies sinds iedere SC2er deze volgorde kent. Een gold speler zal dus bijvoorbeeld in de Diamond Division worden geplaatst.

Het volledige reglement met alle regels voor seizoen 1 komt binnenkort online.

Meedoen:

De bedoeling is dat iedereen mee kan gaan doen het eerste seizoen. De uitzondering hierop zijn de laagst geklasseerde spelers waarvoor geen league van 12 meer kan worden gemaakt. Deze spelers staan stand-by voor als er een speler uit de competitie wordt verwijderd. Inschrijven kan hier.

Wedstrijden/Gameseries:

Een Gameserie bestaat uit een “Best-of-5” in Grandmaster Divisie en een “Best-of-3” in de overige divisies. Beide spelers sturen na de gameserie de resultaten inclusief de replays naar de organisatie. De replays moeten worden opgestuurd met een naam in het formaat die in het reglement staat.

Het kiezen van een map gaat als volgt. Spelers mogen een map uit de BSL mappool veto'en voor een gameserie. De eerste map zal worden bepaalt doordat beide spelers om de beurt een map kiezen waarop ze NIET de eerste game op willen spelen. Tot dat er een over is en dat zal de eerste map zijn. Daarna zal de verliezer van een game steeds een map voor de volgende game bepalen.

Mappool:

De mappool voor seizoen 1 zal als volgt zijn:
  • BSL S1 Xel Naga Caverns
  • BSL S1 Metalopis
  • BSL S1 Shakuras Plateau
  • BSL S1 Tel'Darim Altar LE
  • BSL S1 The Shattered Temple
  • BSL S1 GSL Crevasse
  • BSL S1 GSL Terminus RE
Deze maps zijn te downloaden via de custom gamelist en zijn de maps waarop BSL games moeten worden gespeeld.

Organisatorenteam:

Het organisatorenteam van seizoen 1 bestaat uit:
  • Baardmeester
  • Morphix
  • Guussieboy
  • DeX
  • daanteb
  • PietjeP89
Deze personen kan men contacteren als men bijvoorbeeld vragen heeft over de BSL en deze mensen zijn bevoegd om de straffen toe te passen. Men kan de organisatie ook mailen op beneluxstarleague@gmail.com. Indien je interesse hebt om mee te helpen kun je contact opnemen met Baardmeester of naar het email adres mailen.

Castteam:

De wedstrijden van de BSL worden gecast door het BSL castteam. Deze zullen alle wedstrijden in de Grandmaster Division casten en indien mogelijk de belangrijke wedstrijden uit de lagere divisies. Onze vaste casters zijn:
  • Guussieboy
  • Heepstan
  • DeX
  • PranaSC2
  • Ehralur
En de invallers zijn:
  • Baardmeester

Volgend seizoen:

Eind het einde van het seizoen zal bekend worden wanneer seizoen 2 begint. Men moet rekening houden dat gepland staat dat er teams gaat komen. Het is de bedoeling dat spelers in dit seizoen al proberen met andere spelers teams te maken. Een team zal uit 3 spelers gaan bestaan. Een voorbeeld de ranglijsten met teams:

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/2721/bslvoorbeeldstandmettea.jpg

De vraag is nog even hoe dit invloed gaat hebben op onder andere de promotie en degradatie van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Netjes hoor, Baardmeester! Ik doe zeker mee.

edit: en zojuist ingeschreven. Ben benieuwd.

[ Voor 35% gewijzigd door EQJim op 25-04-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ingeschreven.

Nog even een opmerking. Je moet je naam als team opgeven, omdat je anders je nickname moet aanpassen, war maximaal 20 characters zijn toegestaan. Ik zelf kwam op 25+ uit...

Heb er zin in BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

welke communities doen mee eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Ingeschreven.

Zijn er trouwens links naar de pagina's van de casters? Guussie en Heeph ken ik al maar ik ben wel benieuwd naar de stijl van casten van de andere casters. :)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

DeX heeft in WC3 tijden nog wel eens gecast, waar dat te vinden is weet ik zo niet.
Dit wordt PranaSC2 zijn debuut en zodoende zijn er nog geen casts te vinden
Ehralur weet ik het niet zo van. Op YT kan ik wel een user vinden met die naam, maar dat lijkt mij niet van hem

@apNia

Tot nu toe alleen GoT, maar bij latere seizoenen is het de bedoeling dat het ook op andere community's komt. Je bent natuurlijk vrij om een post hierna toe te posten op FoK of waar dan ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Gropah op 26-04-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zit zelf niet op FOK! maar het zou leuk zijn als het meer was dan alleen GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Voordat wij gaan uitbreiden naar andere communities moeten eerst dingen zoals de site af zijn en de opzet moet zich eerst nog even bewijzen. Het is nu ook nog makkelijk om grote wijzigingen in de opzet, zoals teams toevoegen, te maken.

Trouwens nog wat updates. Het YouTube kanaal is BeneluxStarLeague en het chat kanaal op battle.net is BSL. Verder als je op BSL S1 zoekt in de custom map list vindt je de maps voor seizoen 1.

En mensen schrijf je in. Er is een groot tekort aan terrans, belgen en zergs :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat is de gedachte achter de teams in seizoen 2? Ik zie dit best wel zitten, maar ik heb nog een beetje vraagtekens bij dat team-gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het principe is dat je met je team degradeert of promoveert. Dit zorgt ervoor dat je binnen je team ook zult gaan trainen en het meer een teamgebeuren maakt.

Een team bestaat uit 3 personen, en een divisie uit 4 teams. Je zult gewoon tegen je team maten spelen, maar het totaal aantaal wins bepaald of je promoveert of degradeerd.

Je kunt je solo opgeven waarbij je in een team geplaatst wordt, of je met 2 andere opgeven om direct een team te vormen.

Zoals ook al in de TS staat, is er voor het eerste seizoen nog geen rekening gehouden met teams, maar dit zal zsm, waarschijnlijk seizoen 2, worden geintroduceerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 26-04-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ik heb me al ingeschren als Protoss, maar wil best ook Zerg spelen. Dan ben ik wel gewoon Bronze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
Race switchen hoeft niet hoor ;). Dat was gewoon om de inschrijfpagina te promoten. Wij zitten nu op 12 en dus genoeg voor 1 divisie _/-\o_ .

Om nog even wat toe te voegen aan Guussies verhaal. Het hele idee van teams is om aantal redenen:
  • De community meer bij elkaar te brengen.
  • De league socialer te maken.
  • Het niveau van de community omhoog te brengen.
Als wij de voorbeeld stand van teams erbij nemen kun je ongeveer zien wat dit gaat betekenen.

In het voorbeeld zal Team2 promoveren en Team1 en Team3 degraderen. Dit betekent bijvoorbeeld voor Player1 dat hij zijn teammates moet helpen om beter te worden, zodat hij niet degradeert. Dit betekent bijvoorbeeld ook voor Player6 en Player7 van Team4 dat zij Player4 helpen beter te worden, zodat ze kunnen promoveren. Maar ook voor Team2 zal het belangrijk zijn om voor het volgende seizoen, wanneer ze in een hogere league spelen, Player10 te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Hmm ok, jammer. De league zelf leek me wel leuk, maar ik denk niet dat ik straks de tijd heb om echt bezig te zijn met een team.
Ik ga me in ieder geval wel inschrijven voor S1, en dan kan ik jullie bij deze vertellen dat mocht het vanaf S2 puur teams worden, dat ik dan niet meer mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Ik wil heeel graag inschrijven maar ik vrees dat mijn tijden TOTAAL niet overeenkomen met de rest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PranaSC2
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08 18:40
Gropah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:58:
DeX heeft in WC3 tijden nog wel eens gecast, waar dat te vinden is weet ik zo niet.
Dit wordt PranaSC2 zijn debuut en zodoende zijn er nog geen casts te vinden
Ehralur weet ik het niet zo van. Op YT kan ik wel een user vinden met die naam, maar dat lijkt mij niet van hem

@apNia

Tot nu toe alleen GoT, maar bij latere seizoenen is het de bedoeling dat het ook op andere community's komt. Je bent natuurlijk vrij om een post hierna toe te posten op FoK of waar dan ook.
Inderdaad , dit worden mijn en Ehralurs debuutcasts. Het is de bedoeling dat wij duo casts gaan doen en ik hoop dan ook dat het jullie allen gaat bevallen. Het YT account van ehralur is wel die van hem, maar daar staat vooral veel spul op van zijn band, ook voor Ehralur is het zijn debuut in de ' castingwereld' ;-) maar ik hoop dat het jullie allen erg goed gaat bevallen.

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in en het is supergaaf om te zien dat er al zoveel inschrijvingen zijn! pak jullie tijd om je op te warmen voor het aankomende seizoen, en tot casts! ;-)
Pagina: 1 2 Laatste