schumi2004 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:40:
Heb besloten er eens nieuwe thermale paste tegenaan te gooien. En daarna met bios settings ga lopen spelen. Vermoed namelijk dat de pasta niet helemaal in orde is. Nu uitvogelen hoe die ad02 uitelkaar te krijgen zodat fan eraf kan.
/edit:
Zit nu met alleen TV kijken al op een 77 graden, kijken of nieuwe pasta helpen gaat.
Ik ga je niet zeggen wat je wel of niet moet doen, we zijn tenslotte allemaal volwassenen nietwaar?
Ik heb geen Zotac AD02 in huis, wel een ID84 maar we gaan geen vergelijkingen maken als de interne hardware zo afwijkend is.
Wat ik echter wel heb liggen zijn drie stuks Foxconn's nT-A3500 met de E-350 chipset die ook in de AD02 aanwezig is. De Foxconn is v.w.b. behuizing flink compacter dan de AD02, dit heeft een wat negatiever effect op de algehele werktemperatuur.
1 van die 3 is in het verleden heel erg actief als HTPC in gebruik geweest, de andere 2 vrijwel nog als nieuw en zijn puur als test-object in huis gekomen. V.w.b. ouderdom ontlopen ze elkaar nauwelijks iets. Op alle 3 de apparaten staat Windows 10 en Kodi 16 Final en HWInfo om te monitoren.
Ik heb ze n.a.v. je bezorgdheid over de temperatuur die jij ziet tijdens gebruik maar eens op de pijnbank gegooid. Op alle 3 heb ik het Ziggo TV kijken actief gemaakt (DVBlink) en heb een stream uitgezocht met een van de hoogste bitrates. Met TV kijken wordt het systeem zwaarder belast dan tijdens het kijken naar een MKV o.i.d. is mijn ervaring met de E-350.
Op alle systeempjes zijn de weergegeven temperaturen vrijwel identiek en ze schommelen allen zo rond de 80-90 °C tijdens TV kijken. Deze werktemperatuur (onder load) heeft degene met de meeste draaiuren altijd wel gehad. Wordt het TV kijken gestopt dan zakken de temperaturen direct naar zo'n 65 °C. Dit zijn ook de temperaturen zoals ze in het verleden al eens vaker ter sprake zijn gekomen voor de E-350. Misschien niet in dit topic, maar dan wel elders waar de E-350 ook ter sprake kwam.
Aanvulling: Omdat je je mogelijk afvraagt wat de Foxconn dan doet tijdens het weergeven van NIET TV media. Bij het streamen (via het interne
netwerk), van een BluRay ISO met een bitrate van +20Mbit, is de werktemperatuur zo'n 75 °C.
[
Voor 6% gewijzigd door
hardware-lover op 08-03-2016 14:25
]
Testing, one, two ...