Toon posts:

[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.393 views

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:16
oke, even voor de zekerheid:

ik heb een xps 17, met een i7 2630, een GT555M en 1 enkele HDD toen ik hem kreeg.
nu wil er in mijn main slot een ssd doen en in mijn 2e slot de HDD die nu in de 1e zit.

mijn vraag:

kan iemand me verzekeren dat ik wel 2 slots heb?
voor het geval dat ik morgen voor paal sta bij de computerboer :P

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jessy100 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:39:

ik heb een xps 17, met een i7 2630, een GT555M en 1 enkele HDD toen ik hem kreeg.
nu wil er in mijn main slot een ssd doen en in mijn 2e slot de HDD die nu in de 1e zit.

mijn vraag:

Die kan je er zelf toch ook wel instoppen?

• jessy100
Uniciteit schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:43:
[...]

Die kan je er zelf toch ook wel instoppen?
nee, en dit was mijn vraag ook niet.

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 22:04

Wirehub

Blaat

jessy100 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:39:

mijn vraag:

ik heb dezelfde config, draai de schroef een los, dan zal je met eigen zien dat je 2 hdd's in kan bouwen. (er zit nu een lege bracket op bay 2)

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

• jessy100
Wirehub schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:03:
[...]

ik heb dezelfde config, draai de schroef een los, dan zal je met eigen zien dat je 2 hdd's in kan bouwen. (er zit nu een lege bracket op bay 2)
thanks! daar heb ik wat aan. ook nog:

tot hoeveel GB ram word benut in mijn xps? ik heb nu 6 maar zal wel naar 8 of 12 willen gaan als t kan.

EDIT: oh en, ik neem een 60 GB SSD. daarom moet ik mijn program files op mijn 2e schijf zetten. kan ik die gewoon naar mijn 2e schijf slepen dan? of ga ik dan allerlei vervelende errors krijgen met windows en programmas?

[ Voor 21% gewijzigd door jessy100 op 12-09-2011 18:22 ]

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 21:27
Je heb 6 er word 6 gebruik, als ik het goed heb is de max 16gb.
12 (1x 8gb, 1x4gb) zal heel erg duur zijn, kijk aantal pagina's terug voor 8gb (2x4gb) (ongeveer 40 euro).

Program files slepen: Errors en problemen

Edit: Geheugen hangt tevens af of je de 3D versie heb, deze heeft 4 memory slots en zou 3x 4gb mogelijk zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Scale op 12-09-2011 20:22 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 11:11
Ja dat geheugen vond ik ook raar,
Hij ondersteund 8gig ram dual-channel, maar ook 16gig ram single-channel.

Het rare is dat hij de eerste 8gig dual channel pakt en blijkbaar pas de andere 8gig aanspreekt als die echt nodig is en dan single-channel gaat draaien.
Ok intel rep told me that officialy Core i7 Mobile are capable of handling 32GB RAM...its just that the bandwidth of the 2630QM is only effective up to 8Gb...anything over that is just running trhough a single channel mode

So in a way with the G73's thats on 16Gb Ram...8Gb is on DualChannel and the other 8GB ( if actualy used ) is just running single channel
http://www.asusrog.com/fo...t-Intel-Core-i7-2630QM...
Clarified it again with Intel...

for the 2630QM, 2720QM, 2715QE models of the Core i7...

If you have 16GB RAM installed and the Applications only use 8GB or less you are running DUAL CHANNEL...Once the Application uses past over 8GB it will switch to SINGLE CHANNEL (Which he said not until further in the future will they have Applcations actualy requiring that much RAM)
Raar verhaal allemaal

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 17:24
1. Alle XPS 17's hebben 2 HDD bays én alle connectoren ect. Let enkel wel op dat je geen configuratie gekozen hebt waarbij je al 2 HDD's hebt bij het leveren. (Zo is in België de 620GB config = 2*320GB, maar dat staat er wel uitdrukkelijk bij.)
2. Als je 3D hebt heb je 4 RAM Slots, non-3D is 2 slots. De i7-2630QM ondersteunt 'zogezegd' slechts 8GB, maar hij kan meer aan. Wat echter wel niet kan ik meer dan 8GB aan een programma toekennen als ik het goed heb. Dus als je één RAM intensief programma hebt (bv RAW Video Files editing) dan kan je video-editor slechts 8GB gebruiken, en alle andere programma's het resterende RAM.
3. Program Files ZEKER NIET gewoon slepen! Wat je wel kan doen is een tweede Program files map aanmaken (gewoon een nieuwe map) op de harde schijf. Dan installeer je je programa's dat je vaak gebruikt op de 'standaard program files' op de SSD, en alle andere programma's installeer je op de program files van de HDD. Dan moet je uiteraard wel het pad veranderen tijdens de installatie. (dus gewoon C:\Program Files\... vervangen door D:\Program Files\...)

[ Voor 0% gewijzigd door Sk0Ne op 12-09-2011 21:55 . Reden: typo ]

Verwijderd

Sk0Ne schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:55:
2. Als je 3D hebt heb je 4 RAM Slots, non-3D is 2 slots. De i7-2630QM ondersteunt 'zogezegd' slechts 8GB, maar hij kan meer aan. Wat echter wel niet kan ik meer dan 8GB aan een programma toekennen als ik het goed heb. Dus als je één RAM intensief programma hebt (bv RAW Video Files editing) dan kan je video-editor slechts 8GB gebruiken, en alle andere programma's het resterende RAM.
Dat is nonsense lijkt mij. Ik snap het ook nog niet helemaal, maar je kan prima met 1 programma 12GB gebruiken bijvoorbeeld. Geheugenadressen boven de 8GB worden alleen op single-channel snelheid opgehaald, dat is wat ik ervan begrijp.

• Lennart_1337
Morgen blijkbaar 2e afleverpoging, op een adres van de mastercard houder waar ik besteld heb, heb geen ander adres ingevuld omdat dat af zou wijken van de mastercard houder en dat mocht niet volgens de haalmeeruitjekaart regels...

Hopelijk zijn ze er morgen wel, weet iemand wat er na 2 afleverpogingen gebeurt?

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-10 12:30
He...simpel...even de recover DVD erin...en als een wonder boot ie weer.
Prachtig. Ik geniet weer van het prachtige geluid en mooie beeldscherm van mijn XPS 17.
Het leven is even weer prachtig mooi. De HIFI geluiden en de full HD beelden verwennen
mijn "senses"...nog nooit zo'n mooie laptop meegemaakt,

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop en ik had eerst dell afgeschreven omdat er goedkopere alternatieven zijn.Echter nu zag ik de actie en de korting via haalmeeruitjecard.nl en nu wordt het toch interessant. Via mijn werk is er een laptop actie. Dit gaat echter tot een max aanschafbedrag van 500 euro (bedrijf betaalt terug tot 500 euro, wat ik daarboven zit is voor eigen rekening). Dus uiteindelijk met alle cashback acties zou ik tegen deze 500 euro aan willen komen. Nu zat ik naar de XPS 17 te kijken en had ik twee configuraties:
1. Met i5 2510M, HD+ scherm, 500GB HD en 4GB intern. Prijs (voor cashback actie): 739,-
2. Met i5 2540M, HD+ scherm, 500GB HD en 4GB intern. Prijs (voor cashback actie): 804,-

Nu staat er bij optie 1:
"Profiteer van €199 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Vervalt donderdag 15 september 2011
Details bekijken"

en bij optie 2:
"Profiteer van €244 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Vervalt donderdag 15 september 2011"

Is het nu zo dat er bij optie 2 daarbovenop nog eens 40 euro korting komt vanwege de aanschaf boven 799,- of zit dat er al in verwerkt?

Is het de meerprijs in die processor waard? Ik ga er verder geen zware videobewerking ofzo mee uitvoeren...

Nu nog kijken of ik nog ergens een 10% extra kortingscode ergens kan regelen.

Edit: En nog een vraag. Waarin is de XPS beter dan de Inspiron? Is dat puur grafische kaart en geluid? (Dit kon ik zo snel vinden als verschil) Ik ga de speakers van de laptop zelf waarschijnlijk nauwelijks gebruiken aangezien ik altijd mijn Hifi-installatie hiervoor gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door pimmedoris op 13-09-2011 09:52 ]

• Scale
Net met dell over me harddisk aan de telefoon gehangen. Laptop reageert 5 minuten niet meer en krijg een disk queue length van 20 (avg 14). Ja meneer, dat is een software probleem en wij leveren geen garantie op software.

Afijn 2 andere zaken, geupgrade van 6gb naar 8gb werkt perfect.
Ook de BIX haakse adapter plug, zins dien is me adapter kabel nooit uit gevallen. (daarvoor meerdere keren per dag als ik me systeem verplaatste)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04
Zojuist een lang gesprek gehad met Dell over het backlit keyboard. Ik wil graag een XPS 17 met backlit keyboard bestellen, maar zoals bekend lukt dat niet online. Nu heb ik een aantal opties:
- online bestelling plaatsen en telefonisch backlit keyboard toevoegen: daarmee verlies ik hoogstwaarschijnlijk de 21% cashback via MasterCard
- online bestelling plaatsen en later los backlit keyboard bestellen en door monteur laten monteren: dit kost €230,00 :(
- online bestelling plaatsen en via eBay los keyboard kopen en zelf monteren: dit kost slechts €50 maar hiermee verlies ik mijn garantie volgens technisch support van Dell. Een toetsenbord mag alleen door een Dell monteur worden vervangen, tegen de hoofdprijs uiteraard.

Heeft iemand nog een andere oplossing? (behalve geen backlit keyboard nemen :) )

• pimmedoris
Waarom verlies je de cashback via master card als je iets toevoegt aan je bestelling via telefoon? Je betaalt toch nog steeds via creditcard?

PS. Iemand die me met mijn vragen (zie twee hierboven) kan helpen? Ik wil graag vandaag bestellen en ik moet even de knoop doorhakken... Iemand die me over de streep kan trekken?

• Lennart_1337
Klopt het dat als je de 999,- met het alom geloofde scherm besteld (3D scherm + 3d capable 3dkaart) dat je dan een TN paneel krijgt?

Ik heb 2 laptops binnen vandaag maar het scherm maakt niet echt indruk....
Had een PVA os S-IPS scherm verwacht maar er zit een beetje rare kleurwaas overheen en zwart wordt paars als je van bovenaf kijkt.

Weet iemand hier meer over te vertellen?

Ik gebruik een wat oudere dell 24" met (S?)PVA paneel en een XPS gen2 laptop van 6,5jaar oud als referentie.

[ Voor 12% gewijzigd door Lennart_1337 op 13-09-2011 17:23 ]

Verwijderd

Voor IPS mag je het dubbele neerleggen, en dan heb je nog maar de keuze uit 1 laptop. Het is gewoon TN. Maar in tegenstelling tot bijna alle andere notebooks in dit segment wel uitmuntende TN. Dat doen maar een stuk of 3 notebooks onder de €1000 deze laptop na.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 18:44 ]

Verwijderd

@ Jessy100

Waarom maar een SSD van 60 gig, dr zijn toch wel wat betaalbare opties lijkt me, zodat je programma's ook op de ssd kunnen? ik gebruik de 2e schijf voor documenten, downloads (nieuwsgroepen) ed shit. Mn programma's heb ik op de ssd staan omdat (volgens mij maar zou het ook fout kunnen hebben ) daar nu juist de winst te behalen is. Ik weet niet of je ook geheugen wilt uitbreiden maar in jouw situatie zou ik dan het geheugen ff op de 2e plaats zetten en voor een ietwat grotere SSD gaan. Weet niet hoeveel en welke programma's je wilt gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 17:41 ]

• Massri
  • Laatst online: 01-11 22:12

Massri

Vraag gerust!

Ik heb m'n iOmega eGo Portable Hard Drive net binnen gekregen, alleen mijn laptop nog niet :-/. Dell vertelde mij dat ze tegelijk aan zouden komen.

Vraagje: Zal elke 3D bril functioneren met de XPS 17 of alleen de Nvidia bril?

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:48
My guess, elke active shutter 3d bril.

`n standaard bios 3d brilletje natuurlijk niet.

• Lennart_1337
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:28:
Voor IPS mag je het dubbele neerleggen, en dan heb je nog maar de keuze uit 1 laptop. Het is gewoon TN. Maar in tegenstelling tot bijna alle andere notebooks in dit segment wel uitmuntende TN. Dat doen maar een stuk of 3 notebooks onder de €1000 deze laptop na.
Ja maar misschien had ik toch liever 150,- extra voor een beter scherm neergelegd, alhoewel dit TN scherm zo goed is dat ik zelf wel twijfelde of het echt TN was...

Welke IPS laptop bedoel je als ik vragen mag?

• Sk0Ne
BastiaanCM schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:28:
My guess, elke active shutter 3d bril.

`n standaard bios 3d brilletje natuurlijk niet.
Nope, er is nog geen standaard in die 3D-brillen. Ik heb er al verschillende brillen geprobeerd dat ik liggen heb (Loewe, Samsung, Sony) maar enkel de Nvidia Bril werkte goed. De rest gaf een raar beeld.

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:13:
[...]

Ja maar misschien had ik toch liever 150,- extra voor een beter scherm neergelegd, alhoewel dit TN scherm zo goed is dat ik zelf wel twijfelde of het echt TN was...

Er zijn er een aantal, maar niet binnen bereik van de doorsnee consument.

X220 voor €800. Maar dit is slechts een 12.5" scherm en in nederland is hij nergens te krijgen... prijs is importprijs.
Sony Vaio F2x. Het model van €2000 bevat een IPS 3D scherm.
Elitebook/precision 15". Rond €2000+. En de 17" versie iets duurder. Dat is echter wel een RGBled scherm. Volgens de specs is dit scherm zo ongeveer beter dan elk desktopscherm wat er te krijgen is. Maar ik heb nog geen echte reviews gezien.

• Sk0Ne
Lennart_1337 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:13:
[...]

MacBook Pro, Dell Precision, Thinkpad dacht ik

Verwijderd

Er zijn nooit macbooks geweest met IPS. En thinkpad is er nog maar eentje (en niet het type waar je aan denkt bij de naam thinkpad. Maar een kleine laptop)

• pimmedoris
pimmedoris schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:47:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop en ik had eerst dell afgeschreven omdat er goedkopere alternatieven zijn.Echter nu zag ik de actie en de korting via haalmeeruitjecard.nl en nu wordt het toch interessant. Via mijn werk is er een laptop actie. Dit gaat echter tot een max aanschafbedrag van 500 euro (bedrijf betaalt terug tot 500 euro, wat ik daarboven zit is voor eigen rekening). Dus uiteindelijk met alle cashback acties zou ik tegen deze 500 euro aan willen komen. Nu zat ik naar de XPS 17 te kijken en had ik twee configuraties:
1. Met i5 2510M, HD+ scherm, 500GB HD en 4GB intern. Prijs (voor cashback actie): 739,-
2. Met i5 2540M, HD+ scherm, 500GB HD en 4GB intern. Prijs (voor cashback actie): 804,-

Nu staat er bij optie 1:
"Profiteer van €199 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Vervalt donderdag 15 september 2011
Details bekijken"

en bij optie 2:
"Profiteer van €244 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Vervalt donderdag 15 september 2011"

Is het nu zo dat er bij optie 2 daarbovenop nog eens 40 euro korting komt vanwege de aanschaf boven 799,- of zit dat er al in verwerkt?

Is het de meerprijs in die processor waard? Ik ga er verder geen zware videobewerking ofzo mee uitvoeren...

Nu nog kijken of ik nog ergens een 10% extra kortingscode ergens kan regelen.

Edit: En nog een vraag. Waarin is de XPS beter dan de Inspiron? Is dat puur grafische kaart en geluid? (Dit kon ik zo snel vinden als verschil) Ik ga de speakers van de laptop zelf waarschijnlijk nauwelijks gebruiken aangezien ik altijd mijn Hifi-installatie hiervoor gebruik.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en voor optie 1 gegaan. Voor wat ik er mee wil gaan doen is de 2410 al zat. Bovendioen wat ik zo las op internet was het verschil tussen de 2540 en2410 niet schokkend groot. En nu maar afwachten totdat hij geleverd wordt. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...

• Lennart_1337
IPS is misschien wel zelfdzaam, maar mijn xps gen2 had een type PVA scherm en zo zullen we wel meer schermen zijn.
Ik denk dat door de 120hz voor 3D PVA ook niet in aanmerking kwam aangezien dat langzamer is dan TN.
Wel jammer dat het non 3D scherm nog brakker schijnt te zijn dan het 3D scherm aangezien ze hier wel een langzamer maar beter PVA scherm zouden kunnen gebruiken.

Verwijderd

Over welke 2e gen heb je het? Afaik zijn er nooit XPS'en geweest met iets anders van TN brakheid, maar ik moet toegeven dat ik nog niet zo lang meega :P

De laatste tijd merk ik meer een achteruitgang in termen van gemiddelde kwaliteit op de laptopmarkt, vooral met het verdwijnen van 1200p, je moet al blij zijn als je iets krijgt wat van vergelijkbare kwaliteit is tegenwoordig.

• Lennart_1337
Dit is de laatste keer dat ik offtopic ga:

Dit is 'm
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2005/05/11/xps_1.jpg
1920x1200 en volgens mij pva want hij is echt een stuk beter dan de huidige kwa kijkhoek en kleurbehoud.
Alleen zwart is niet helemaal zwart, maar wel wil je met een laptop uit jan 2005...

• demonk
  • Laatst online: 29-10 12:30
Misschien...niemand..geinteresseerd..maar kan weer boten naar windows7 op mijn XPS17.
Advies: na aanschaf XPS17..meteen recovery disk aanmaken.
Want als je een boot issue hebt (mbr etc), dan is die dvd onmisbaar voor eenvoudig herstel.
P.s. ik geniet weer van prachtig beeld en geluid!!

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:26:
1920x1200 en volgens mij pva
[...]
Alleen zwart is niet helemaal zwart...
Een kenmerk van PVA is JUIST de goede zwartwaarden. Wat je hier zegt bewijst dat het geen *VA paneel is, maar TN of een variant van IPS.

Daar is een makkelijke test voor: druk op het scherm, verkleurt hij? Dan is het TN.
demonk schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:36:
Advies: na aanschaf XPS17..meteen recovery disk aanmaken.
Ik zou juist meteen een verse installatie doen. Recovery disks zijn imo zonde van je tijd voor de doorsnee tweaker.

• Lennart_1337
Nouja het scherm is wel 6,5jaar oud, het was de eerste pentium-m laptop dus toen waren alle zwart waardes nog niet zo goed, in vergelijking met andere laptops was zwart wel heel goed maar tegenover mijn veel nieuwere 24" DELL ultrasharp met PVA paneel legt hij het af.

Maar TN heeft geen grote kijkhoek van boven en onderaf en bij dat scherm kan ik van 175graden echt vlak erlangs kijken van boven, onder en opzij zonder dat die verkleurd.

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:41:
[...]

Een kenmerk van PVA is JUIST de goede zwartwaarden. Wat je hier zegt bewijst dat het geen *VA paneel is, maar TN of een variant van IPS.

Daar is een makkelijke test voor: druk op het scherm, verkleurt hij? Dan is het TN.
Alleen hebben die IPS schermen (en VA Panels ook?) een zeer hoge energie consumptie.. Die dingen zijn enkel goed voor de echte Desktop Replacement Notebooks en Mobile Workstations imo.

• Lennart_1337
Ik ben handmatig aan het kalibreren geslagen aan de hand van een testsite:
http://www.lagom.nl/lcd-test/contrast.php

Dit zijn mijn instellingen in het nvidia control panel waarmee ik de paarse waas kwijt ben, optimaal dynamisch bereik in wit en zwart en minder overgesatureerde kleuren zodat de kleuren dichtlopen.

Ik heb een full hd 1080p 3D scherm:

Red
Brightness: 45%
Contrast: 42%
Gamma: 0.98

Green
Gamma: 0.98

Blue
Gamma: 0.81

Misschien dat ik dit later nog wat bijstel maar ik ben nu wel wat meer over het scherm te spreken, ongekalibreerd was het echt een horror scherm :p
Alleen wel echt zonde dat het scherm verkleurd als hij niet perfect rechtstaat of als je zelf beweegt.

• Jwlb
  • Laatst online: 24-10 09:10
Gisteravond heb ik ook (eindelijk) mijn XPS 17 besteld, helaas zonder de 10%. Maar kon het niet laten gebeuren dat de MasterCard actie voorbij zou zijn.

Ik wil echter nog een SSD gaan plaatsen en vervolgens de originele harde schijf als data schijf gaan gebruiken. Echter kom ik na het doorlezen tot verschillende conclusies, welke elkaar eigenlijk tegenspreken.

Enerzijds lees ik dat ik een OEM Windows 7 cd moet downloaden via de link van Darkstone, daarmee installeren en vervolgens een language pack installeren om het Nederlands te krijgen. Sommige zeggen weer dat ik de recovery disk kan gebruiken het op de nieuwe harde schijf opnieuw te installeren.

Wat raden jullie aan?

• toxict
  • Laatst online: 15:47
Jwlb schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:29:
Gisteravond heb ik ook (eindelijk) mijn XPS 17 besteld, helaas zonder de 10%. Maar kon het niet laten gebeuren dat de MasterCard actie voorbij zou zijn.

Ik wil echter nog een SSD gaan plaatsen en vervolgens de originele harde schijf als data schijf gaan gebruiken. Echter kom ik na het doorlezen tot verschillende conclusies, welke elkaar eigenlijk tegenspreken.

Enerzijds lees ik dat ik een OEM Windows 7 cd moet downloaden via de link van Darkstone, daarmee installeren en vervolgens een language pack installeren om het Nederlands te krijgen. Sommige zeggen weer dat ik de recovery disk kan gebruiken het op de nieuwe harde schijf opnieuw te installeren.

Wat raden jullie aan?
Ik zou niet weten waarom je niet de recovery disk zou kunnen gebruiken op je nieuwe schijf.
Als je harddisk ooit defect zou gaan, dan zou je van Dell toch een nieuwe krijgen?
En hoe krijg je je OS er weer op? Nou met de recovery disk lijkt mij.

Maar don't shoot me, I'm just the messenger.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• BastiaanCM
Het kan beter zijn om gewoon windows opnieuw te installeren, maar op zich zou je ook gewoon een recovery op je ssd kunnen doen.

Als je recovery disk doet dan krijg je waarschijnlijk windows zoals je hem van dell gekregen hebt, met al die extra`s en instellingen etc. Leuk, maar een hele hoop daarvan is natuurlijk ook gewoon crap - installeer je zelf een clean installatie heb je ook écht een clean install.

Ik zit zelf ook nog even te dubben wat te doen met mijn lege 2.5" hdd slot, maar ik kijk het voorlopig wel even aan. Werkt de slaap of sluimerstand goed genoeg voor me, dan hoef ik waarschijnlijk geen ssd.
//Sinds kort begonnen met m`n pcs in slaapstand te zetten ipv uitzetten, wat een genot ! :P

• Jwlb
toxict schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:36:
[...]

Ik zou niet weten waarom je niet de recovery disk zou kunnen gebruiken op je nieuwe schijf.
Als je harddisk ooit defect zou gaan, dan zou je van Dell toch een nieuwe krijgen?
En hoe krijg je je OS er weer op? Nou met de recovery disk lijkt mij.

Maar don't shoot me, I'm just the messenger.
No worries, I certainly wont shoot you.

Reden dat ik het vroeg is omdat ik iemand heb zien zeggen dat de recovery disk alleen op partities met gelijkwaardige grote en dat dit dus op een (kleinere) SSD niet zou werken. Bedankt voor het wegnemen van deze twijfels!

Bedankt voor jullie vlugge antwoorden :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30
Is ook voor de bijl gegaan, dankzij de haalmeeruitjecard.nl actie. :P

• Nielles
  • Laatst online: 10-08-2024
Wat een service bij dell zeg! Wat een ellende!
Ik heb op 30 augustus een bestelling geplaatst. Ook meteen betaald. Toen is er wat fout gegaan waardoor ik geen orderbevestiging kreeg!
Ik dus na 5 dagen gebeld dat ik geen orderbevesteging kreeg en zei ja dat word voor u geregelt.
Inmiddels 12 September eindelijk zijn ze eerlijk en geven ze fout toe en wordt een nieuwe order geplaatst.
Vandaag de dag nog steeds geen orderbevesting gekregen van mij betaling.
Schandalig een halve maand gewoon anders had ik hem al thuis gehad nu miss pas begin oktober.
Zit je dan op school zonder laptop!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Enerzijds lees ik dat ik een OEM Windows 7 cd moet downloaden via de link van Darkstone, daarmee installeren en vervolgens een...
Ik heb de TS bekeken en inmiddels 20 pagina's terug in dit topic, maar ik kan "de link van Darkstone" niet vinden. Kan je een hint geven waar ik die link kan vinden?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Verwijderd

Ik heb tegenwoordig een nieuwe link: http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Thanx. En had ik nou goed begrepen dat voor een Dell geen key nodig is omdat dat in de hardware geregeld is?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Sk0Ne

Wat raden jullie aan?
Recovery Disks gebruiken is een optie, maar dan zit je nog steeds met de Dell Bloatware.
Andere optie is die X15 (Win 7 Home Premium) in het engels installeren + Taalpakket, maar dit levert soms problemen op
Beste optie is de X17 (Win 7 Professional) te downloaden in het Nederlands, en de ei.cfg te veranderen.
Eerste optie is natuurlijk wel makkelijker, maar bij de 2 andere heb je een clean install.

edit: oh stond blijkbaar al in de nieuwe link van Darkstone

• jessy100
heb na lang twijfelen de crucial M4 in mijn xps 17 laten zetten!
20 sec boottijd vanaf het bios scherm.
echt een top ding!

als je nog twijfelt: niet doen, gewoon halen dat ding!

• Sk0Ne
jessy100 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:11:
heb na lang twijfelen de crucial M4 in mijn xps 17 laten zetten!
20 sec boottijd vanaf het bios scherm.
echt een top ding!

als je nog twijfelt: niet doen, gewoon halen dat ding!
niet doen twijfelen of niet doen halen ;)
Mijn M4 256GB is ook al besteld, maar het kan nog wel even duren voor hij aankomt ;(

• jessy100
Sk0Ne schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:20:
[...]

niet doen twijfelen of niet doen halen ;)
Mijn M4 256GB is ook al besteld, maar het kan nog wel even duren voor hij aankomt ;(
niet twijfelen :P en ik wou eigenlijk ook die 256GB maar dat die vond ik net iets té duur.

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Net mijn XPS 17 binnengekregen... Damn, wat is dit een mooi ding man. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Massri op 15-09-2011 16:24 ]

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Gisteren avond nog snel de XPS 17 3D bestelt met de volgende specs:

Processor: i7 Quad Core 2820QM
Intern Geheugen: 16 Gb
HDD: 1 TB (2x 500 Gb 7200)
Videokaart: 3Gb Nvidia
Scherm: 17,3 Inch 3D FHD Led

Hoop dat ik met deze configuratie voorlopig voorruit kan. Doe er veel foto bewerking op met gebruik making van Adobe CS5. mag toch hopen dat dat soepeltjes gaat lopen...

• zeef
mm1987 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:25:

Hoop dat ik met deze configuratie voorlopig voorruit kan. Doe er veel foto bewerking op met gebruik making van Adobe CS5. mag toch hopen dat dat soepeltjes gaat lopen...
Zo ziet de mijne er ook uit, ware het niet dat ik een 500GB heb besteld, in de andere bay komt een M4 SSD. :)

• T.Libbrecht
  • Laatst online: 07-01-2022
zeef schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:54:
[...]

Zo ziet de mijne er ook uit, ware het niet dat ik een 500GB heb besteld, in de andere bay komt een M4 SSD. :)
Dat geheugen loopt dat dan op 1600Mhz of op 1333Mhz?

Ik zelf heb de i7-2720QM met Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 maar mijn systeem draai nog altijd op 1333Mhz als ik in de bios kijk. Misschien dat hij met de i7 Quad Core 2820QM wel op 1600Mhz draai.

Macbook Pro 17" Late 2011

• zeef
T.Libbrecht schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:00:
[...]

Dat geheugen loopt dat dan op 1600Mhz of op 1333Mhz?

Ik zelf heb de i7-2720QM met Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 maar mijn systeem draai nog altijd op 1333Mhz als ik in de bios kijk. Misschien dat hij met de i7 Quad Core 2820QM wel op 1600Mhz draai.
Ik heb geen idee, moet geheugen en XPS nog ontvangen. :+ Ik begreep dat je bij 8+ terugviel naar 1333 dus heb 4x 1333 DDR3 besteld.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 16-09-2011 00:24 ]

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Was een best prijzige configuratie denk ik i.v.m. het interne geheugen?

• rboin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met dode pixels en de garantie die dell daarop geeft?

• toxict
Massri92 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:51:
[...]

Was een best prijzige configuratie denk ik i.v.m. het interne geheugen?
De "meerprijs" van 4GB > 16GB is 350 euro bij Dell.
Ik heb 4GB gekozen om vervolgens via Pricewatch 2 keer een 8GB kitje te kopen a 36 euro per stuk.

Totaal 72 euro vind ik goedkoper dan 350 euro neer te leggen.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 19:42

Geen SSD in zo'n top systeem?

• toxict
wezep schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:04:
[...]

Geen SSD in zo'n top systeem?
SSD was niet te bestellen voor zover ik kon zien.

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/476/dellxps17harddisk.png

En het is nog altijd goedkoper om geheugen / harddisks en verder wat je allemaal kunt uitbreiden aan een laptop NIET bij Dell te kopen, maar gewoon even Pricewatch in te duiken.

[ Voor 19% gewijzigd door toxict op 16-09-2011 08:46 ]

• toxict
rboin schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:30:
kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met dode pixels en de garantie die dell daarop geeft?
Tadaa.....!!!!

http://support.euro.dell....&doclang=en&l=nl&s=gen&cs

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 19:42
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:43:
[...]

SSD was niet te bestellen voor zover ik kon zien.

[afbeelding]

En het is nog altijd goedkoper om geheugen / harddisks en verder wat je allemaal kunt uitbreiden aan een laptop NIET bij Dell te kopen, maar gewoon even Pricewatch in te duiken.
Inderdaad kun je beter geheugen/SSD niet bij Dell bestellen (als het al beschikbaar is).
Maar de TS bestelt wel 2 harde schijven, waarmee hij (waarschijnlijk) aangeeft geen SSD te gaan plaatsen.
Echt zonde bij zo'n systeem.

• toxict
wezep schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:20:
[...]

Inderdaad kun je beter geheugen/SSD niet bij Dell bestellen (als het al beschikbaar is).
Maar de TS bestelt wel 2 harde schijven, waarmee hij (waarschijnlijk) aangeeft geen SSD te gaan plaatsen.
Kan iemand mij bevestigen dat als je 'm besteld met 1 schijf erin...dat de bracket voor de 2de schijf al wel in de laptop gemonteerd zit?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11 20:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:24:
[...]

Kan iemand mij bevestigen dat als je 'm besteld met 1 schijf erin...dat de bracket voor de 2de schijf al wel in de laptop gemonteerd zit?
Ja.

• T.Libbrecht
  • Laatst online: 07-01-2022
zeef schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:19:
[...]

Ik heb geen idee, moet geheugen en XPS nog ontvangen. :+ Ik begreep dat je bij 8+ terugviel naar 1333 dus heb 4x 1333 DDR3 besteld.
Jammer dat je geen 1600Mhz geheugen hebt gehaald om dan eens te testen. Ik had graag geweten of je met een i7 Quad Core 2820QM wel aan 1600Mhz kan draaien. Op Notebook Review is een namelijk een persoon die een XPS l502x met een i7 Quad Core 2820QM en die draait Kingston HyperX 8 GB DDR3-1866 op 1866Mhz. Dat zou wel top zijn moest je dat met een XPS l702x ook kunnen :P .

Macbook Pro 17" Late 2011

• zeef
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 06:58:
[...]

De "meerprijs" van 4GB > 16GB is 350 euro bij Dell.
Ik heb 4GB gekozen om vervolgens via Pricewatch 2 keer een 8GB kitje te kopen a 36 euro per stuk.

Totaal 72 euro vind ik goedkoper dan 350 euro neer te leggen.
wezep schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:20:
[...]

Guys, laten we respect hebben voor de keuze die mensen maken. De een is nu eenmaal wat handiger/makkelijker in/met het openschroeven van zijn gloednieuwe laptop dan de ander. :)

• pimmedoris
Ondertussen trouwens op de dell-site ook weer een leuke aanbieding op de XPS17
Gratis upgrade van 4GB naar 6GB en gratis een upgrade van 320GB naar 750GB. Jammer dat die van mij al in productie is. Maar ja je kunt niet alles hebben.

• toxict
zeef schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:00:
[...]

[...]

Guys, laten we respect hebben voor de keuze die mensen maken. De een is nu eenmaal wat handiger/makkelijker in/met het openschroeven van zijn gloednieuwe laptop dan de ander. :)
Ik heb alle respect voor keuzes die mensen voor zichzelf hebben gemaakt.
Ik geef alleen maar aan dat 350 euro voor 4GB > 16GB er veel is en dat je al voor 72 euro klaar kan zijn.

Zie het meer als een tip voor mensen die nog een XPS17 kopen en niet als het trollen van mensen die teveel betalen.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:29
Is het mogelijk om de monitor van de XPS 17 op 120Hz te laten lopen zonder de 3D functie in te schakelen?

3D vind ik eigenlijk niet zo interessant. 120Hz wel.

Verwijderd

Ja. Gewoon niet de bril gebruiken?

• BastiaanCM
Het is mogelijk ja. Standaard staat de monitor op "HD,SD 1080p, 1920 x 1080 (ingebouwd) " met max frequentie 60Hz.

// Nvidia Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Resolutie wijzigen

Als je dan naar beneden scrollt kom je het kopje PC tegen, klik dan 1920*1080 aan en dan kun je kiezen voor 100,110,120 Hz.

• toxict
Ik heb begrepen dat de NVIDIA® Optimus™ technology niet werkt op XPS systemen met 3D mogelijkheid.

Weet iemand hier wat meer over?

Verwijderd

Even een kleine praise voor Dell hier. En een vraagje:

Had een XPS17 geleverd gekregen, een week of wat terug. Mooi ding, maar hij wiebelde wel op een vlakke ondergrond. Dell had slechts een foto'tje nodig van de situatie om een compleet nieuwe XPS te produceren en te sturen. Gisteren aangekomen. Nu is'ie wel goed. Effetjes de harddisks geswapt zodat ik niet opnieuw hoefde te installeren, en we konden weer!

Wel een schroefje kwijtgeraakt van de HD. Die is ergens in de behuizing terecht gekomen. Iemand nog een tip hoe deze er weer uit te toveren. (zal maar niet met een magneet in de weer gaan, haha).

• jessy100
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:03:
Even een kleine praise voor Dell hier. En een vraagje:

Had een XPS17 geleverd gekregen, een week of wat terug. Mooi ding, maar hij wiebelde wel op een vlakke ondergrond. Dell had slechts een foto'tje nodig van de situatie om een compleet nieuwe XPS te produceren en te sturen. Gisteren aangekomen. Nu is'ie wel goed. Effetjes de harddisks geswapt zodat ik niet opnieuw hoefde te installeren, en we konden weer!

Wel een schroefje kwijtgeraakt van de HD. Die is ergens in de behuizing terecht gekomen. Iemand nog een tip hoe deze er weer uit te toveren. (zal maar niet met een magneet in de weer gaan, haha).
tja, hele case openmaken dan maar. ik denk niet dat er iets anders op zit. en met een magnetisch schroevendraaitertje kan het op zich wel. en netjes opgelost btw.

• Scale
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:23:
Ik heb begrepen dat de NVIDIA® Optimus™ technology niet werkt op XPS systemen met 3D mogelijkheid.

Weet iemand hier wat meer over?
Dit is correct, 3D variant heeft geen Optimus.

• toxict
Scale schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:26:
[...]

Dit is correct, 3D variant heeft geen Optimus.
Shit....maar ik kan me zo voorstellen dat de benodigde hardware daarvoor wel in de chips ingebouwd zit en dat het alleen via de driver(s) tegen gehouden wordt.

Lijkt me eerder dat Optimus niet werkt, als 3D aan staat...maar dat is niet echt iets wat ik wil gaan gebruiken.

• Sk0Ne
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:50:
[...]

Shit....maar ik kan me zo voorstellen dat de benodigde hardware daarvoor wel in de chips ingebouwd zit en dat het alleen via de driver(s) tegen gehouden wordt.

Lijkt me eerder dat Optimus niet werkt, als 3D aan staat...maar dat is niet echt iets wat ik wil gaan gebruiken.
Het ligt niet aan de driver, maar aan de hardware. Het scherm zou ge-hard-wired zijn op de dGPU, en niet op de iGPU zoals bij Optimus. Als dat echt een probleem zou zijn voor jou, dan heb je recht om hem terug te sturen (tot 2 jaar na ontvangst, mits het probleem essentieel is). Maar hij haalt toch rond de 4 uur op energiebesparing met de 9-cell.

• toxict
Sk0Ne schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:03:
[...]

Het ligt niet aan de driver, maar aan de hardware. Het scherm zou ge-hard-wired zijn op de dGPU, en niet op de iGPU zoals bij Optimus. Als dat echt een probleem zou zijn voor jou, dan heb je recht om hem terug te sturen (tot 2 jaar na ontvangst, mits het probleem essentieel is). Maar hij haalt toch rond de 4 uur op energiebesparing met de 9-cell.
Ik zou het fijn vinden om ook die optimus technology te kunnen gebruiken.
Heb een 3D scherm gekozen, omdat ik dan 16GB kan gebruiken.
Klinkt vaag, maar 16GB was alleen mogelijk met de 3D combo....i.v.m. sloten.

• jessy100
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:08:
[...]

Ik zou het fijn vinden om ook die optimus technology te kunnen gebruiken.
Heb een 3D scherm gekozen, omdat ik dan 16GB kan gebruiken.
Klinkt vaag, maar 16GB was alleen mogelijk met de 3D combo....i.v.m. sloten.
ik heb non 3d en 4 sloten.

Verwijderd

Ja? Tot nu toe heeft iedereen bewezen dat de non-3D juist 2 sloten heeft.

• Scale
Sk0Ne schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:03:
[...]

Ja maar met optimus haal je 8 tot 10 uur op energiebesparing ;)
Pimping optimus since like 2 months :+

• jessy100
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:33:
Ja? Tot nu toe heeft iedereen bewezen dat de non-3D juist 2 sloten heeft.
mijn xps 17 lag gister nog open (om een ssd erin te laten zetten, toen zag ik 3 bars zitten. dus ik neem aan dat ik een totaal van 4 heb.

edit: quote van de TS:

Hoeveel ram sloten?
900P scherm = 2 ram sloten
1080P scherm = 4 ram sloten

:o

[ Voor 14% gewijzigd door jessy100 op 16-09-2011 20:30 ]

• Sk0Ne
Scale schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:08:
[...]

Ja maar met optimus haal je 8 tot 10 uur op energiebesparing ;)
Pimping optimus since like 2 months :+
Het is maar wat je belangrijk vind ;) Bij mij staat hij ofwel op de bureau, ofwel gebruik ik hem 's avonds enkele uurtjes in bed. Daarvoor heb je natuurlijk geen 8 uur voor nodig. En 3D films en games zijn imo echt wel de moeite, hoewel ik begrijp dat anderen dit een gimmick vinden.
jessy100 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:27:
[...]

mijn xps 17 lag gister nog open (om een ssd erin te laten zetten, toen zag ik 3 bars zitten. dus ik neem aan dat ik een totaal van 4 heb.
Hoeveel Ram-geheugen heb je? Want Dell levert ofwel 2 RAM DIMM's ofwel 4 RAM DIMM's.
Bij de non-3D is de wiring trouwens wel aanwezig, maar zijn er geen klepjes om de DIMM's om hun plaats te houden.

[ Voor 31% gewijzigd door Sk0Ne op 16-09-2011 20:30 ]

• jessy100
Sk0Ne schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:28:
[...]

Het is maar wat je belangrijk vind ;) Bij mij staat hij ofwel op de bureau, ofwel gebruik ik hem 's avonds enkele uurtjes in bed. Daarvoor heb je natuurlijk geen 8 uur voor nodig. En 3D films en games zijn imo echt wel de moeite, hoewel ik begrijp dat anderen dit een gimmick vinden.

[...]

Hoeveel Ram-geheugen heb je? Want Dell levert ofwel 2 RAM DIMM's ofwel 4 RAM DIMM's.
Bij de non-3D is de wiring trouwens wel aanwezig, maar zijn er geen klepjes om de DIMM's om hun plaats te houden.
6, 3x2 neem ik dus aan. maar check de ts daar staat ook:

900P scherm = 2 sloten
1080p scherm = 4 sloten

• Sk0Ne
jessy100 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:32:
[...]

6, 3x2 neem ik dus aan. maar check de ts daar staat ook:

900P scherm = 2 sloten
1080p scherm = 4 sloten
Die 6GB is 2 + 4
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 90,00 of € 4/maand1]
Je ziet ook bij de configuratie van de non-3D laptops dat ze nergens meer dan 2 sloten aanbieden.
edit: en pas vanaf je upgradet naar een 3D grafische kaart, dan krijg je de mogelijkheid om 16GB te installeren

[ Voor 11% gewijzigd door Sk0Ne op 16-09-2011 20:39 ]

• mm1987
Ik heb een mooi probleempje, Had mijn XPS17 besteld en kreeg vandaag telefoon van de bank. Kon geen 1700 euro overmaken met de Creditcard. Nu is de betaling niet gelukt maar de 10% Kortings code is nu ook weg. Iemand een idee hoe nu te handelen ?? Limiet verhogen duurt 10 werkdagen en dan is de Cashback actie afgelopen geloof ik.... Loopt dacht ik tm 17/09 ??

• toxict
mm1987 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:41:
Ik heb een mooi probleempje, Had mijn XPS17 besteld en kreeg vandaag telefoon van de bank. Kon geen 1700 euro overmaken met de Creditcard. Nu is de betaling niet gelukt maar de 10% Kortings code is nu ook weg. Iemand een idee hoe nu te handelen ?? Limiet verhogen duurt 10 werkdagen en dan is de Cashback actie afgelopen geloof ik.... Loopt dacht ik tm 17/09 ??
WoW...een XPS 17 van 1700 euro....wat heb je er dan allemaal opzitten, want Dell geeft standaard 574 euro korting op hun "top"-configuratie...en met een 90 euro voucher + 10% korting dan nog op 1700 euro zitten...

Maar dat ter zijde.

Je creditcard gaat nu niet meer lukken....en de 10% kortingscode ben je kwijt....tenminste...die zit als het goed is gewoon in je huidige order verwerkt...als korting....

Ik ben net even ingelogd op de haalmeeruitjecard site en daar kan ik niet vinden dat ie de 17de afgelopen is.
Wellicht heb je nog even....anders je ouders lief aankijken?

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:03:
[...]
'Ondersteboven houden en schudden' had je al geprobeert neem ik aan?

• mm1987
Had alles het hoogste aangevinkt 16Gb geheugen enz. enz.
Heb Dell gebeld maar ze kunnen me geen 10% code meer geven. Kun je de configuratie nog aanpassen ? Geloof het eerlijk gezegd niet.... Betalen met een andere Card ging volgens de Dell medewerker ook niet meer. Dat viel me wel erg tegen van Dell.

Als er nog iemand is die een 10% code heeft... Graag !! We komen er dan samen wel uit !
toxict schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:15:
[...]

WoW...een XPS 17 van 1700 euro....wat heb je er dan allemaal opzitten, want Dell geeft standaard 574 euro korting op hun "top"-configuratie...en met een 90 euro voucher + 10% korting dan nog op 1700 euro zitten...

Maar dat ter zijde.

Je creditcard gaat nu niet meer lukken....en de 10% kortingscode ben je kwijt....tenminste...die zit als het goed is gewoon in je huidige order verwerkt...als korting....

Ik ben net even ingelogd op de haalmeeruitjecard site en daar kan ik niet vinden dat ie de 17de afgelopen is.
Wellicht heb je nog even....anders je ouders lief aankijken?

• jessy100
mm1987 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:22:
Heb Dell gebeld maar ze kunnen me geen 10% code meer geven. Kun je de configuratie nog aanpassen ? Geloof het eerlijk gezegd niet.... Betalen met een andere Card ging volgens de Dell medewerker ook niet meer. Dat viel me wel erg tegen van Dell.

Als er nog iemand is die een 10% code heeft... Graag !! We komen er dan samen wel uit !

[...]
als ik eerlijk mag zijn, kan het je tegen vallen van dell, maar je had ook van te voren even je limiet kunnen checken, dan had dit nooit gebeurd.

en nog ff een vraagje: als ik bf bc 2 speel runt ie prachtig rond de 25 fps op high (1920x1080) alleen word mijn laptop zo'n 65-70 graden, is dit niet schadelijk bij lange game sessies?

[ Voor 12% gewijzigd door jessy100 op 17-09-2011 00:47 ]

• Massri

Massri

Vraag gerust!

mm1987 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:22:

[...]
Ahhh,, vervelend man. Bij mij deden ze niet moeilijk. Ik heb 3 maal een offerte laten aanmaken, omdat ik twijfelde in de configuratie :9.

Heb er nu 4 GB (2 x 2 GB) aan ram in van het merk 'Nanya' type: NT2GC64B88B0NS-CG.

Stel ik stop er nu 2 x 2 GB DDR3 1033 in van Kingston, pakt mijn laptop dan alles als dual channel? >:)

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pimmedoris schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:32:
Ondertussen trouwens op de dell-site ook weer een leuke aanbieding op de XPS17
Gratis upgrade van 4GB naar 6GB en gratis een upgrade van 320GB naar 750GB. Jammer dat die van mij al in productie is. Maar ja je kunt niet alles hebben.
Dat was bij mijn bestelling (XPS 17) op 21 augustus ook al! :)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

jessy100 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:25:
[...]

als ik eerlijk mag zijn, kan het je tegen vallen van dell, maar je had ook van te voren even je limiet kunnen checken, dan had dit nooit gebeurd.

en nog ff een vraagje: als ik bf bc 2 speel runt ie prachtig rond de 25 fps op high (1920x1080) alleen word mijn laptop zo'n 65-70 graden, is dit niet schadelijk bij lange game sessies?
Als-ie van de buitenkant niet 65-70 graden is, dan kan-ie dat wel aan. Het lijkt me dat ze het anders wel geblokkeerd hadden.

Edit gewoon bij browsen met flash sites en videos haal ik piektemperaturen van 60 graden, dus tja, zal wel goed zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Uniciteit op 17-09-2011 13:14 ]

• zeef
Misschien kan je er voor het gamen zo'n standaard onder zetten met een of twee fans erin die wat extra koelen?

zo'n ding : Afbeeldingslocatie: http://www.acousticpc.com/images/a_quad_cooler_quiet_laptop_cooler_silver.jpg

Verwijderd

Dat is echt niet nodig. Als hij nu 98° wordt zou ik me zorgen maken, 60° is echt helemaal niets voor een processor.

• Scale
zeef schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:03:
Misschien kan je er voor het gamen zo'n standaard onder zetten met een of twee fans erin die wat extra koelen?

zo'n ding : [afbeelding]
Ik zou zon plankje even goed aan schaven ;) Die 9Cell batterij zit niet lekker op je benen.
Met een plankje is de batterij wel weer mooi zodat er altijd genoeg ruimte is voor lucht toevoer.
(Maar ik zou wel een mooiere kopen :+)

• jessy100
Scale schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:14:
[...]

Ik zou zon plankje even goed aan schaven ;) Die 9Cell batterij zit niet lekker op je benen.
Met een plankje is de batterij wel weer mooi zodat er altijd genoeg ruimte is voor lucht toevoer.
(Maar ik zou wel een mooiere kopen :+)
naja het liefst heb ik zo min mogelijk rand apparatuur, want ik sleep mijn beestje iedere dag weer mee naar school, en zet m toch nooit op schoot.

hmm.. als ik game krijg ik zo af en toe een serie flikkeringen? gewoon ff paar zwarte flikkering en dan doet ie t weer normaal. wat is dit? het is iig niet heel fijn

[ Voor 14% gewijzigd door jessy100 op 17-09-2011 20:30 ]

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Na installerem ssd en opnieuw installeren Windows7:
Heb onder de device manager bij het onderdeel "Other Devices" een foutmelding staan: unknown device.
Welke driver moet ik nog installeren?

• toxict
trillion schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:36:
Na installerem ssd en opnieuw installeren Windows7:
Heb onder de device manager bij het onderdeel "Other Devices" een foutmelding staan: unknown device.
Welke driver moet ik nog installeren?
Zal de kaartlezer wel zijn. Ricoh?

• Scale
jessy100 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:56:
[...]

naja het liefst heb ik zo min mogelijk rand apparatuur, want ik sleep mijn beestje iedere dag weer mee naar school, en zet m toch nooit op schoot.

hmm.. als ik game krijg ik zo af en toe een serie flikkeringen? gewoon ff paar zwarte flikkering en dan doet ie t weer normaal. wat is dit? het is iig niet heel fijn
jessy100 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:56:
[...]

1. Bij alle games ?(Of welke specifieke game?)
2. Op stroom of accu?
3. Weet je zeker dat de game onder je nvidia kaart draait?

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Unknow device onder Other Devices
Nee, het is niet de driver voor de cardreader; die werkt

iemand anders een idee?

• Jwlb
Als ik mijn SSD binnen krijg wil ik mijn Dell XPS opnieuw gaan installeren. Nu heeft een maatje van mij laatst deze Windows 7 gekocht. (http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=272134). Kan ik de CD hiervan ook gebruiken om mijn Dell opnieuw te installeren?

• Scale
trillion schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:45:
Unknow device onder Other Devices
Nee, het is niet de driver voor de cardreader; die werkt

iemand anders een idee?
Als ik moet gokken, ST Micro Accelerometer.
Zo niet moet je even de Hardware ID posten.
Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.