[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Massri92 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je met p1900? Ik heb dus ook de GT 555M 3D capable besteld. Begrijp ik goed dat je met een Vmod 60% performance kunt krijgen?
Well je kan de thread van de link even doorlezen. Het gaat in dit geval wel over de Alienware M14x, maar het gaat over exact dezelfde GPU als de GT 555M in de XPS 17. Het gaat hier dus ook niet om een hardware Vmod, maar enkel een gemodificeerd BIOS, waarin ze de gpu vcore string hebben kunnen aanpassen (enkel Vcore, het DDR3 VRAM hebben ze precies niet gevonden). Hierdoor halen sommigen op het forum 850MHz+, met bijbehordende 3DM11 score van ~P1200 - P1300 (stock) tot P1900. Dat is sneller dan de GTX 560M!
Alleen is het me nog steeds niet helemaal duidelijk of ze het BIOS van het systeem hebben gemod, of het bios van de grafische kaart... Ik denk in elk geval het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Sk0Ne schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:18:
[...]

Well je kan de thread van de link even doorlezen. Het gaat in dit geval wel over de Alienware M14x, maar het gaat over exact dezelfde GPU als de GT 555M in de XPS 17. Het gaat hier dus ook niet om een hardware Vmod, maar enkel een gemodificeerd BIOS, waarin ze de gpu vcore string hebben kunnen aanpassen (enkel Vcore, het DDR3 VRAM hebben ze precies niet gevonden). Hierdoor halen sommigen op het forum 850MHz+, met bijbehordende 3DM11 score van ~P1200 - P1300 (stock) tot P1900. Dat is sneller dan de GTX 560M!
Alleen is het me nog steeds niet helemaal duidelijk of ze het BIOS van het systeem hebben gemod, of het bios van de grafische kaart... Ik denk in elk geval het eerste.
Zo ver ik weet heeft de xps 17 een andere bios type en kan (nog) niet gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Scale schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:36:
[...]

Zo ver ik weet heeft de xps 17 een andere bios type en kan (nog) niet gemod worden.
Das is het punt juist. Als het gaat over het BIOS van de grafische kaart, dan zou het theoretisch ook moeten werken voor de XPS 17 omdat ze beiden exact dezelfde grafische kaart hebben. Als het gaat, zoals ik vermoed, om het systeembios (mainbios), dat werkt het niet, maar het blijft een kwestie van het BIOS modden. Dat het BIOS van de XPS 17 nog niet gemod is, wil zeker niet zeggen dat het niet kan, want het is normaal juist dezelfde procedure als bij de Alienware. Het BIOS uitpakken in een BIOS editor en dan moet je weten de juiste setting te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Sk0Ne schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:25:
[...]

Das is het punt juist. Als het gaat over het BIOS van de grafische kaart, dan zou het theoretisch ook moeten werken voor de XPS 17 omdat ze beiden exact dezelfde grafische kaart hebben. Als het gaat, zoals ik vermoed, om het systeembios (mainbios), dat werkt het niet, maar het blijft een kwestie van het BIOS modden. Dat het BIOS van de XPS 17 nog niet gemod is, wil zeker niet zeggen dat het niet kan, want het is normaal juist dezelfde procedure als bij de Alienware. Het BIOS uitpakken in een BIOS editor en dan moet je weten de juiste setting te vinden.
Het zit inderdaad in de systeembios. Maar het is niet dezelfde procedure die alienware machine draait een phoenix bios maar de 17 xps (revisie 2, l702x) gebruikt UEFI.

Traditional BIOS versus UEFI

• Sk0Ne
Scale schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:30:
[...]

Het zit inderdaad in de systeembios. Maar het is niet dezelfde procedure die alienware machine draait een phoenix bios maar de 17 xps (revisie 2, l702x) gebruikt UEFI.

Traditional BIOS versus UEFI
Mijn l702x draait toch gewoon bios hoor ;)

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Idem bij mij. Geen EUFI te bespeuren.

Even Googlen gaf volgende hints op het Notebookreviewforum
Just updated to A05, no obvious difference yet. [...]

Turns out that Dell HAS been using UEFI all along! The flasher said something along the lines of "UEFI flashing utility 1.3.1.4".
Een paar reacties verder
Dell stopped using UEFI BIOS recently, last time I seen it was in the older Inspiron 1545.

The only parts now that utilize UEFI is the updater and the diagnostic utility.
Geen idee wat ik moet geloven. Is het mogelijk dat het moederbord zowel BIOS als EUFI compatibel is? En dat eventueel EUFI zou gebruikt kunnen worden (op voorwaarde dat Dell een EUFI-versie aanbiedt om te flashen)?

We zien wel. Ik heb er eerlijk gezegd geen nood aan. De BIOS boot duurt amper 2 seconden. Niets te klagen dus :)

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Hm, kan wel interessant zijn voor de toekomst.

Vooralsnog is de performance helemaal niet gek vind ik. Gisterenavond de beta gespeeld van Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad en dat draaide gewoon perfect op high settings @ full hd. Niet gek voor een Unreal Engine 3 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Is de geluidskwaliteit even goed als bij de XPS15?
De boxen zijn hier een pak kleiner en bevinden zich in de palmrest, terwijl de XPS15 good-sized speakertjes heeft, naast het toetsenbord. Subwoofer is geloof ik, van dezelfde grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grills zijn niet even groot als de speakers...

De speakers zijn hetzelfde overigens, beiden 22w. Ze zullen wel hetzelfde klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Allen,

Gisteren mijn xps 17 inch opgehaald, wat geheugen erbij geprikt en een ssdtje erin voor windows. mooi geluidje zit erin! alleen heb ik geen backlit toetsenbord besteld, kan ik die achteraf nog bestellen en inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te dubben tussen de aanschaf van Asus N73SV (computertotaal) en de Dell XPS17. Met al die waardebonnen/acties is de prijs m.i. ongeveer hetzelfde. Iemand enig idee welk scherm beter is? Ze hebben allebei een resolutie van 1920/1080 en hoe zit het met het verschil in geluid "overlast"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dat nog vragen? De N73 heeft een vrij middelmatig scherm. http://www.notebookcheck....3JQ-Notebook.40939.0.html Het contrast is een step-up van 99% van de schermen, ja, maar de maximale helderheid is gewoon dieptreurig. De xps 17 haatl 400cd/m. Dat is meer dan 2x zo hoog.

Bovendien vind ik de xps 17 een meer premium laptop van de N73. De speakers zijn beter, de behuizing, het scherm, de gpu, accuduur ... moet ik doorgaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstone,

Bedankt voor de info, Het is me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Laatst online: 08-03 22:29
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 01:34:
De grills zijn niet even groot als de speakers...

De speakers zijn hetzelfde overigens, beiden 22w. Ze zullen wel hetzelfde klinken.
Bedankt voor de info ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik kan wel wat advies gebruiken, zins deze XPS 17 komt mijn werk laptop me strot uit.
Dus ben ik nu het hele systeem in een VM aan het stampen, Maar ik denk dat ik kwa geheugen niet echt uit ga komen.

Er zit nu 6GB in (gratis van 4 naar 6), zon gemiddeld gebruik van 50% geheugen.
Dus nog 3GB over voor de VM, Dus zou net aan genoeg moeten zijn.

Een upgrade naar 8GB is zover ik zag niet erg prijzig, Zou het nut hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt ervanaf at je ermee gaat doen.. Ik heb ooit 4VM's tegelijk gedraaid met 4GB ram. Een andere keer had ik het systeem op zijn knieen gekregen met 1VM. Maar over het algemeen geld dat 1GB per VM zat is als je er geen zware programma's in gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Zal in ze algemeen software development zijn, dus laten we zeggen 2x Visual studio 2010, 1x SQL server 2008R2 en SQL management studio.

Nou ik zal dan maar even wachten met bestellen en eerst proberen ;)

Thanks Darkstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je trouwens het 3D scherm? Als je die hebt heb je namelijk 4 DIMM slots waardoor je er in totaal 16GB in kan proppen. Ik betwijfel ten zeerste of je zoveel RAM nodig hebt, maar het kost ook letterlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Nope, 3D is niet echt mijn ding dus ging liever voor optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 14:31
marenk_vos schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:28:
Onder het koelelement van CPU en GPU zit koelpasta, bij de geheugenchips etc. van kleurenkaart zit een soort dikke koelsticker. Een beetje gummy achtig. Er zit een grote koperen element op het moederbord, wat contact maakt met alle onderdelen.

Dit was in ieder geval bij mij zo met de 2630qm en GT 555 3gb
Dus je kunt alleen de koelpasta van de GPU en CPU vervangen en niet van de geheugenchips? Dat is wel goed nieuw in ieder geval, bij mijn vorige laptop zat op de GPU ook zo'n dikke sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:10:
Heb je trouwens het 3D scherm? Als je die hebt heb je namelijk 4 DIMM slots waardoor je er in totaal 16GB in kan proppen. Ik betwijfel ten zeerste of je zoveel RAM nodig hebt, maar het kost ook letterlijk niets.
Ik heb de uitvoering met 3D scherm, maar met 4GB. Ik krijg de laptop morgen of overmorgen. Ik wil dan 2x4GB
erbij plaatsen. Doe ik dat in de 2 overige slots of zet ik het grootste Ram in slot 1 en 2 en de standaard verplaatsen naar 3 en 4 ? Voor een optimaal resultaat ?

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil trouwens wel iets toevoegen wat ik wel belangrijk vind,
De stroomkabel die geleverd wordt bij de xps 17 3D ( waarschijnlijk ook bij de andere )
Is HEEL kort, nog niet gemeten hoe lang, maar hij is zeker kleiner dan de gemiddelde kabel die ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem makkelijk vervangen door elke andere 3-pollige kabel. Ik vind hem overigens lang zat. Ik heb alleen een langere eraan zitten zodat ik helemaal aan het einde van de bank kan gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Nou we het toch over de adapter hebben, iemand had het eens of zon haakse converter zodat hij dus naar de zijkant uitsteekt ipv recht er uit. Weet iemand welke/waar je er een zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig wel. Je hebt dit onderdeel nodig: BIX LC90 right angle connector. Er loopt een thread op notebookreview, maar ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Jemig, Darkstone jij ben echt een orakel der dell machines :P
Ik zou eens een deal gaan sluiten met dell volgens mij heb jij een flink aantal mensen overtuigt een dell te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neu. Dan gaat mijn geloofwaardigheid down the toilet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Laatst online: 25-08 23:24
http://www.bixnet.com/cntlc90.html

"Ik heb hem zelf ook"

Bestaan er dan ook verlengkabels voor de adapters? Ik vind de kabel wat te dik, en te kort.
Zal best voorschrift zijn bij 150Watt adaptors, maar ik verbruik zelden meer dan 60 Watt heb ik gemeten. Dus ik durf een dunnere verlengkabel wel aan....

[ Voor 67% gewijzigd door Bert003 op 04-09-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het 3-pollige stuk kabel vervangen door een langere, 1.8m is een veelvoorkomende maat.

[google=mickey mouse kabel].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:34:
Neu. Dan gaat mijn geloofwaardigheid down the toilet...
En toch heb je mij gisteren overtuigd om af te zien van een 17cl35 en ga ik vandaag een XPS 17 (3D) bestellen ;)

+Dell rep

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 01:08:
[...]

En toch heb je mij gisteren overtuigd om af te zien van een 17cl35 en ga ik vandaag een XPS 17 (3D) bestellen ;)

+Dell rep
gelukkig had deze gehad een paar dagen en deze is echt *** vergeleke met de xps 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Tip: Extra Korting

Ik heb de XPS 17 gekocht met 3D en blueRay. Dit was al een zeer scherpe aanbieding, zeker met de € 90,00 kortingscoupon. Ik heb het systeem uitgezocht en betaald met mijn kredietkaart (Mastercard). Ik heb dat niet rechtsstreeks via de Dell site gedaan, maar via de site Haalmeeruitjekaart. Hierdoor krijg ik nu nog een extra korting van 25% op het bedrag excl. BTW. Netto nog een extra korting van € 217,22. Het bedrag wordt gestort op mijn kredietkaartrekening.
Toch mooi meegenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Embryo1 op 05-09-2011 13:19 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
Dat is en scherpe aanbieding, 25% korting op ALLE XPS desktops en laptops.

Link naar meer info.

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 05-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kun je dus in totaal:
90 euro korting
10 % korting
en nog eens 25% korting krijgen ?

woooooow :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil me ook (opnieuw) een XPS 17 bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik
4 GB of 6GB werkgeheugen moet pakken.

Het liefst pak ik net als veel mensen hier de 4GB en zet er 2 x 4 GB bij.
Alleen weet ik niet zo heel veel van computers af en weet ik niet hoe ik dat precies moet doen.
Moet ik die 2 x 4 GB gewoon in de lege slots plaatsen of verwisselen met de gene die dell er al
in heeft gestopt? Moet ik nog iets doen met installeren erna, is dat makelijk?
Moet ik ergens voor oppassen? Welke DDR 2 x 4 gb zou ik moeten aanschaffen
(beste prijs/kwalititeits verhouding) of waaraan kan ik dat zien? Zijn deze goed bev. pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 ?

Veel vragen dus. Is er niet toevallig ergens een How To Guide over hoe ik ze moeten plaatsen ofzo?
Hoop dat iemand me kan en wil helpen.

Embryo1 ik zie dat jij ongeveer het zelfde van plan bent. Welke 2 x 4gb heb jij gekocht of ga je kopen?
Ik ga waarschijnlijk ook gebruik maken van die 25% korting heel erg bedankt voor de tip !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:10:
[...]

gelukkig had deze gehad een paar dagen en deze is echt *** vergeleke met de xps 17
Ik vraag me ook altijd af wat mensen met de clevo modellen moeten. Wat mij het meest overtuigde was de review van anadtech:
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
De reviewer heeft het over het goede scherm, de vrij hoge prijs, het slechte toetsenbord, de matige accuduur, en het feit dat hij volledig van plastic is. De speakers worden niet genoemd, maar ik hoor vaak dat ze ergens onderaan staan qua kwaliteit.

We gaan verder naar de xps 15: http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
De reviewer heeft het over het goede scherm, de goede prijs, het uitstekende toetsenbord, de uitstekende accuduur, de bijzonder goede speakers, en de uitstekende accuduur. Het enige nadeel is de GPU die van een minder niveau is, maar dat gaat voor de 17" niet op.

Kortom, een makkelijke keuze in mijn optiek. Het enige nadeel is het merk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:50:
Als ik het goed begrijp kun je dus in totaal:
90 euro korting
10 % korting
en nog eens 25% korting krijgen ?

woooooow :O
Ja alleen probeer nu maar eens een 10% code te krijgen. Zoals ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:09:
Ik wil me ook (opnieuw) een XPS 17 bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik
4 GB of 6GB werkgeheugen moet pakken.

Het liefst pak ik net als veel mensen hier de 4GB en zet er 2 x 4 GB bij.
Alleen weet ik niet zo heel veel van computers af en weet ik niet hoe ik dat precies moet doen.
Moet ik die 2 x 4GB gewoon in de lege slots plaatsen of verwisselen met de gene die dell er al
in heeft gestopt? Moet ik nog iets doen met installeren erna, is dat makelijk?
Moet ik ergens voor oppassen? Welke DDR 2 x 4 gb zou ik moeten aanschaffen
(beste prijs/kwalititeits verhouding) of waaraan kan ik dat zien? Zijn deze goed bev. pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 ?

Veel vragen dus. Is er niet toevallig ergens een How To Guide over hoe ik ze moeten plaatsen ofzo?
Hoop dat iemand me kan en wil helpen.

Embryo1 ik zie dat jij ongeveer het zelfde van plan bent. Welke 2 x 4gb heb jij gekocht of ga je kopen?
Ik ga waarschijnlijk ook gebruik maken van die 25% korting heel erg bedankt voor de tip !
Ik heb wat geheugen betreft de 2x2 GB genomen, omdat dat geadviseerd wordt hier op het forum. Later 2 x 4 bij plaatsen is goedkoper en makkelijk te doen, via de handleiding van Dell zelf. Ik heb wel de blueray erin laten plaatsen, met de iets duurdere netwerkkaart combo kaart. Dan kwam ik aan het bedrag om de € 90,00 korting te kunnen krijgen. Inmiddels heb ik de laptop binnen. Prachtig ding en het geheugen bij geplaatst. Ook een langere netwerksnoer aangeschaft en een leuke laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hey, weet iemand een goede oplossing zodat TeamViewer je XPS 17 kan wakker maken? Dus als-ie in sleep mode is, dat je hij dan automatisch uit sleep mode gaat als iemand (ik) met teamviewer probeert te connecten?

Ik heb nu een soort van 'semi-oplossing'. Ik heb het zo ingesteld dat de computer NIET in sleep mode gaat als je je laptop dichtklapt (maar alleen als-ie is aangesloten op het elektriciteitsnet, op batterij gaat-ie wel gewoon in sleep mode).

Da's echter geen goede oplossing, en dan vraagt-ie ook niet om een wachtwoord als je 'm weer openklapt (terwijl ik dat wel wil). Weet iemand hierop een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Uniciteit schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:52:
Hey, weet iemand een goede oplossing zodat TeamViewer je XPS 17 kan wakker maken? Dus als-ie in sleep mode is, dat je hij dan automatisch uit sleep mode gaat als iemand (ik) met teamviewer probeert te connecten?

Ik heb nu een soort van 'semi-oplossing'. Ik heb het zo ingesteld dat de computer NIET in sleep mode gaat als je je laptop dichtklapt (maar alleen als-ie is aangesloten op het elektriciteitsnet, op batterij gaat-ie wel gewoon in sleep mode).

Da's echter geen goede oplossing, en dan vraagt-ie ook niet om een wachtwoord als je 'm weer openklapt (terwijl ik dat wel wil). Weet iemand hierop een oplossing?
Helaas ondersteunt het moederbord geen S3, dus je kan de laptop alleen in Windows Sleep zetten (Start -> Sleep), maar je moet dan wel hybernation uitzetten dacht ik. Dan kan je met tooltjes een WOL pakketje sturen, je kan ook in systeemeigenschappen instellen dat hij bij netwerkverkeer aan moet gaan.

Laptop blijft natuurlijk wel in slaap stand dus stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Megamind schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:54:
[...]

Helaas ondersteunt het moederbord geen S3, dus je kan de laptop alleen in Windows Sleep zetten (Start -> Sleep), maar je moet dan wel hybernation uitzetten dacht ik. Dan kan je met tooltjes een WOL pakketje sturen, je kan ook in systeemeigenschappen instellen dat hij bij netwerkverkeer aan moet gaan.

Laptop blijft natuurlijk wel in slaap stand dus stroom verbruiken.
De laptop gaat gewoon automatisch in sleep mode. En daarna in winterslaap (hibernation).

Maar dat is niet mijn probleem! Ik wil dat Teamviewer juist de XPS UIT sleep mode haalt zodra iemand via Teamviewer verbindt.

Als tijdelijke oplossing heb ik nu dat zodra je de laptop dichtklapt, enkel het scherm uitgaat (als-ie is aangesloten op het elektriciteitsnet, in andere gevallen gewoon sleep mode want anders kost het teveel energie). Zo gaat alleen het scherm uit, en niet de laptop. Nadeel hiervan is dat de laptop toch continue stroom trekt, én dat er niet om een wachtwoord wordt gevraagd zodra je de laptop weer opent.

Maar ik wil dus dat Teamviewer de laptop UIT sleep mode kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ embryo1

Welke 2 x 4 GB ram geheugen heb jij aangeschaft ?
Fijn dat het plaatsen ervan in de handleiding staat, dan moet het mij wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:57:
@ embryo1

Welke 2 x 4 GB ram geheugen heb jij aangeschaft ?
Fijn dat het plaatsen ervan in de handleiding staat, dan moet het mij wel lukken denk ik.
http://www.paradigit.nl/p...3S1333C4G9_R/default.aspx

Kon ik meteen vandaag halen. Ik had in Eindhoven wel de laatste twee. Maar als je geduld kunt opbrengen, kun je nog goedkoper via Internet ergens bestellen. Ong. € 10,00 goedkoper.

[ Voor 17% gewijzigd door Embryo1 op 05-09-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg bedankt !!
ja ik heb laptop toch nog niet besteld.
ga ik morgen doen denk ik. Dus heb wel de tijd om ze via internet te bestellen.
Maar zijn dat ongeveer de beste (prijs/kwaliteits verhouding) om in de XPS 17 te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9. Die is het goedkoopste geloof ik, al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 23:08
Ff een vraagje, denk er over na om een XPS 17 te bestellen. Nu las ik in de topicstart dat er verborgen configuraties mogelijk zijn. Alleen nu zie ik nergens in de link van de configuratie iets staan dat op de string van de TS staat. Zijn verborgen configuraties nog mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36
Heeft iemand Firmware 4.0.1.5.0.2 werkend gekregen voor USB 3.0?
Ik blijf gezeik hebben met disconnects met elke willekeurige driver die er is, kortom USB 3 is in mijn laptop een soort appendix.
Het zit er wel maar je hebt er ruk aan.

Ik krijg hem wel geflashed door XP sp 3 compatibility te gebruiken maar als ik na een restart de USB 3 utility draai blijf ik FW 4015 zien.
Lijkt mij dat er dan 4015.02 of iets moet staan.

FW
Nieuwe drivers

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Voorheen was ik in het bezit van een CLEVO m570tu exteme edition. Het ding is inmiddels 2.5 jaar oud en het bedrijf waarbij ik verlengde garantie had gekocht ( friesland computers ) is failliet. Sinds enige weken had ik steeds vaker een wit scherm. Gegoogled en het blijkt dat de meest voor de hand liggende optie geheugen of videokaart is. Dit grapje kostte mij destijds 2600 euro ;( . Hij ligt nu aan de kant en er wordt tzt wel naar gekeken en eventueel een ander videokaart in gepropt( zoontje ook weer blij).
Tja en dan ga je shoppen voor een gelijkwaardige laptop. Destijds twijfelde ik al over een Alienware en dacht van kom ik werp er eens een blik op... Nadat ik de configuratie bekeek kwam ik weer op een kleine 2000 euro uit......en eerlijk gezegd had ik er na mn Clevo niet zoveel zin in om weer een godsvermogen neer te gooien. Dacht van we checken ff de xps......lol voor nog géén 1200 euro een enorm leuke config...das mooi!

Waarvoor heb ik gekozen: Intel core i7 2630QM, 8gig intern geheugen, blue ray station en een 17.3inch FHD 3D WLED TL beeldscherm voorzien van een Nvidia geforce GT 555M kaart. En op tijd van nog geen week uit china hier!!!! TOP. Na aankomst gelijk de operatietafel op, de CORSAIR FORCE 120GB SSD uit mn clevo gelepeld en in mn XPS geplaatst. Heerlijk die 2 schijfmogelijheden. die heb ik gemist in mn Clevo. Dus mn standaard 500gb schijfje in de ander bay geplaatst. Een gestripte windows 7 ultimate erop, drivers installeren en draaien.

Wat mij opvalt is de souplesse waarmee deze machine alles doet. Ik doe videobewerken en speel ook wel eens games ( CRISIS 2 op dit moment). Het beeldscherm is gewoon geweldig.....daar kon mn clevo niet aan tippen. Een begrijp me niet verkeerd die Clevo was echt geen prul, maar dit is gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit. Wat me vervolgens nog opvalt is dat deze computer tov van mn Clevo fluisterstil is...maar dan ook egt fluisterstil....wat een genot. Die Clevo schakelde gelijk een paar turbines in waar je niet goed van werd. Het geluid van de xps vind ik tov van andere laptops ook uitzonderlijk. Alle usb poorten geprobeerd en deze werken allen goed ( wel nog geen usb3 hardware getest) Voor dat geld zit hier iemand met een enorme smile :*)
Is toch nog 1400 euro goedkoper dan mn clevo destijds...en alléén maar positieve dingen te noemen. _/-\o_

NU DE VRAGEN
3D heb ik nog niet geprobeerd, ik begrijp dat ik dan alleen zo een nvidia brilletje hoef aan te schaffen. Waar ik echter wel benieuwd naar ben, ik had ergens in deze thread ( heb ze beiden doorgelezen) iets gelezen over het "overklokken" van de GT 555M dmv MSI afterburner of zoiets. Ik wil niet het maximale uit mn kaart persen maar onder de noemer van alle beetjes helpen.....wil ik wel nog een klein beetje extra :)
Ik weet niet of dit het juiste adres is maar ik ben wel benieuwd hoe zoiets werkt. Flash je dan gewoon zoals je bij een BIOS doet? En is dit dan blijvend of moet je dat telkens als je je pc opstart opnieuw doen. Is er hier al iemand die dat heeft gedaan en dr een workaround voor noobs van wil maken? En niet geheel onbelangrijk.....kun je dat ook ongedaan maken stel er komt iets aan je laptop.....denk dart Dell dr niet heel gelukkig mee is dan.

THX and greetings, _/-\o_
Marquis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 13:52:
NU DE VRAGEN
3D heb ik nog niet geprobeerd, ik begrijp dat ik dan alleen zo een nvidia brilletje hoef aan te schaffen. Waar ik echter wel benieuwd naar ben, ik had ergens in deze thread ( heb ze beiden doorgelezen) iets gelezen over het "overklokken" van de GT 555M dmv MSI afterburner of zoiets. Ik wil niet het maximale uit mn kaart persen maar onder de noemer van alle beetjes helpen.....wil ik wel nog een klein beetje extra :)
Ik weet niet of dit het juiste adres is maar ik ben wel benieuwd hoe zoiets werkt. Flash je dan gewoon zoals je bij een BIOS doet? En is dit dan blijvend of moet je dat telkens als je je pc opstart opnieuw doen. Is er hier al iemand die dat heeft gedaan en dr een workaround voor noobs van wil maken? En niet geheel onbelangrijk.....kun je dat ook ongedaan maken stel er komt iets aan je laptop.....denk dart Dell dr niet heel gelukkig mee is dan.

THX and greetings, _/-\o_
Marquis
Afterburner is enkel software. Je hoeft hiervoor geen BIOS te flashen of dergelijke, gewoon installeren en de de clocks hoger zetten. Dit is niet blijvend, dus telkens als je gamed moet je het aanzetten (indien gewenst natuurlijk :)).
IseT schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:50:
Ff een vraagje, denk er over na om een XPS 17 te bestellen. Nu las ik in de topicstart dat er verborgen configuraties mogelijk zijn. Alleen nu zie ik nergens in de link van de configuratie iets staan dat op de string van de TS staat. Zijn verborgen configuraties nog mogelijk???
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x7m03&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=xps-l702x
Verander die cijfertjes en dan wordt het wel duidelijk

[ Voor 17% gewijzigd door Sk0Ne op 06-09-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Aangezien ik in dit topic had gelezen over overclocken van de GT 555 M heb ik afterburner gedownload en geinstalleerd. Waardes zijn idd makkelijk te veranderen.
Maar vroeg me af welke waardes veilig zijn ( of kan er met afterburner niets mis gaan? ) en op welke waardes hier sommige tweakers (probleemloos) draaien . Zou het natuurlijk vervelend vinden als mn laptop over een week of 3 gaar is.

Voorts is er de mogelijkheid om onderaan "apply overclocking at systemstartup" aan te tikken. Vraag me alléén af beperkt dit de levensduur van een kaart wanneer je voordurend overclockt, en is het verstandig om het bij systemstartup te doen of gewoon aanzetten wanneer ik wil gamen.

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:38:
Hello,

Aangezien ik in dit topic had gelezen over overclocken van de GT 555 M heb ik afterburner gedownload en geinstalleerd. Waardes zijn idd makkelijk te veranderen.
Maar vroeg me af welke waardes veilig zijn ( of kan er met afterburner niets mis gaan? ) en op welke waardes hier sommige tweakers (probleemloos) draaien . Zou het natuurlijk vervelend vinden als mn laptop over een week of 3 gaar is.

Voorts is er de mogelijkheid om onderaan "apply overclocking at systemstartup" aan te tikken. Vraag me alléén af beperkt dit de levensduur van een kaart wanneer je voordurend overclockt, en is het verstandig om het bij systemstartup te doen of gewoon aanzetten wanneer ik wil gamen.

Greetings
Ik heb 1x voor ongeveer 8 minuten de clock speed op 760 gehad, om iemands desktop machine de grond in te stampen met futuremark06 :P (65 graden)

Ik heb heel deus ex human revolution uitgespeeld op 700 core en 1400 shader en 1000 memory (+30 uur) max temp op 1600x900 72 graden
max temp op 1680x1050 73 graden

Ik snap niet precies hoe maar the witcher 2 draait niet overgeclocked rond de 68 graden.

Mijn laptop staat wel op een targus koelings plankje, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die erg veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:09
Ik zou graag een SSD in mijn XPS 17 laten zetten, alleen als ik dit laat doen bij de computer speciaalzaak (dus niet bij dell) vervalt mijn garantie dan? en als ik deze SSD gebruik om mijn OS op te draaien kan ik dan mijn HDD die er nu is zit in een andere bay doen, of heeft een xps17 maar 1 bay?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Scale schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:02:
[...]

Ik heb 1x voor ongeveer 8 minuten de clock speed op 760 gehad, om iemands desktop machine de grond in te stampen met futuremark06 :P (65 graden)

Ik heb heel deus ex human revolution uitgespeeld op 700 core en 1400 shader en 1000 memory (+30 uur) max temp op 1600x900 72 graden
max temp op 1680x1050 73 graden

Ik snap niet precies hoe maar the witcher 2 draait niet overgeclocked rond de 68 graden.

Mijn laptop staat wel op een targus koelings plankje, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die erg veel verschil maakt.
Ik heb er mij zelf nog niet veel mee bezig gehouden, maar ga er deze maand wel mee beginnen. Eerst en vooral is 73 graden zeker doenbaar, die mobiele chips zijn gemaakt om tegen temps van 90 en hoger te kunnen. Op NBR overclockt dan ook bijna iedereen zijn kaart op 790MHz, de max van afterburner. Als dit rock-stable is (geen artifacts of dergelijke) en als de temperatuur acceptabel is, kun je eventueel afterburner unlocken op nog hoger te gaan (door een bestandje te wijzigen op de computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessy100 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:35:
Ik zou graag een SSD in mijn XPS 17 laten zetten, alleen als ik dit laat doen bij de computer speciaalzaak (dus niet bij dell) vervalt mijn garantie dan? en als ik deze SSD gebruik om mijn OS op te draaien kan ik dan mijn HDD die er nu is zit in een andere bay doen, of heeft een xps17 maar 1 bay?

thx!
voor zover ik weet vervalt je garantie niet, en of je er 2 hebt, dat kan je zien door de klep aan de onderkant er af te halen (schroefje los en klep dr af halen/klikken) en kijken of er 2 plaatsen zijn er voor, bij mijn 3d was dit wel het geval, en heb er de m4 van crucial in gedaan, jij zou dit zelf ook wel kunnen want het stelt echt niets voor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:38:
Hello,

Greetings
http://forum.notebookrevi...locking-gt-555m-card.html

Ik denk dat je hier heel veel info kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:19:
[...]

voor zover ik weet vervalt je garantie niet, en of je er 2 hebt, dat kan je zien door de klep aan de onderkant er af te halen (schroefje los en klep dr af halen/klikken) en kijken of er 2 plaatsen zijn er voor, bij mijn 3d was dit wel het geval, en heb er de m4 van crucial in gedaan, jij zou dit zelf ook wel kunnen want het stelt echt niets voor ;-)
naja dat van het zelf erin doen betwijfel ik.. ik doe niet voor niets een opleiding programmeren want zodra ik het woord hardware in de mond neemt gaat het fout. heb 3 jaar terug mijn oude pcs mobo weten te mollen met een netwerkkaart inzetten, dont ask me how,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:28
Ik heb nu m'n XPS een maand in gebruik en heb 2 dingetjes:

-De dvd brander produceert erg vaak onleesbare dvd's
-Ik heb er spijt van niet het backlight toetsenbord genomen te hebben, de beschrifting op de zwarte toetsen is een beetje grijzig waardoor ze als het maar een beetje donker is slecht leesbaar is.

Hoe kan ik het beste deze 2 problemen in een keer oplossen?

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
jessy100 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:41:
[...]

naja dat van het zelf erin doen betwijfel ik.. ik doe niet voor niets een opleiding programmeren want zodra ik het woord hardware in de mond neemt gaat het fout. heb 3 jaar terug mijn oude pcs mobo weten te mollen met een netwerkkaart inzetten, dont ask me how,
Zorg dat je een goede herstell cd of installatie cd hebt. met de standaard dell recovery cd kun je hem alleen herstellen als de partitie even groot is op de nieuwe schijf.

Het erin zetten is echt way to simpel en op de website van dell staat het service manual waarin stap voor stap staat beschreven hoe je het kan doen. HEb er zelf ook een Crucial schijf in zitten en dat is toch wel heel erg prettig moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overclocking

Heren bedankt voor jullie snelle antwoorden, en het grootste gedeelte van de reviews op NBR had ik ook al gelezen.
Hierbij vraag ik me altijd af......worden die waardes altijd voor een kort tijdsbestek gehaald ( dus om andere mensen een beetje jaloers te maken *O* ) of zijn er ook mensen die constant met deze instellingen draaien.

En op welke resolutie en hoeveel herz staat het scherm ingesteld, en misschien wel het belangrijkste onderdeel......wat is de bovengrens van de toelaatbare temperatuur voordat mn laptop begint te koken.... ;w

Daar ik hierin niet veel ervaring heb, ben ik een beetje huiverig. Wat zijn de "veilige"instellingen. Hoop dat hier meerdere tweakers mee gaan stoeien en dan de NOOBS like me, bij de hand nemen en heeeeel langzaam lopen...

@Jessy 100 een ssd plaatsen is kinderspel ( en waarsschijnlijk de snelste en beste upgrade die je jezelf kado kunt doen), zelfs een Ubernoob ( ik) kan dat. En je standaard HD kun je mooi in de 2ebay plaatsen.....heerlijk ding die XPS d:)b Éénmaal een SSD en je wilt nooit meer een gewone HD.

greetings

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overclock met afterburner mn laptop nu een klein maandje. Alleen als ik wil gamen, anders voegt het weinig toe. Gebruik de instelling die genoemd zijn op NBR, 760 clock, 1520 shader, 970 memory. Temp is gewoon redelijk, geen gigantische toename. 5 graden meer misschien, als het dat al is.

Ik heb er verder vrij weinig verstand van, maar ik heb nog geen gezeur gehad met deze instelling, en een paar extra FPS is altijd leuk.

• Sk0Ne
Normaal gezien gaat er echt niets gebeuren met de GPU, zolang je het voltage niet aanraakt, en zolang de temperatuur niet te lang over de 90°C gaat. Die mobiele chips zijn gemaakt om tegen die temps bestendig te zijn, hoewel het ook niet echt gezond is om zo hoog te gaan. Maar de beste tactiek is gewoon de clock iets hoger te zetten, start jou spel en speel ~10 min, en kijk hoe hoog de max temp was. Vind je de temp te laag, zet de clock iets hoger, is de temp te hoog, dan verlaag je de clock wat. Zo steeds opniew, ik zou mikken voor een 70-80°C als max temp tijdens het spelen.

• ruderik
  • Laatst online: 06-09 11:13
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:38:

:? Hoeveel ram sloten?
900P scherm = 2 ram sloten
1080P scherm = 4 ram sloten
Ik heb gisteren uren gespeurd op forums en internet, maar kon alleen maar tot de ontdekking komen dat alleen bij de 3Gb NVIDIA icm het 3D scherm er 4 sloten inzitten. Dat zou dus niets te maken hebben met schermresolutie, want dat AG scherm heeft ook 1080P.
Ook de DELL "configurator" laat alleen 4 RAM sloten zien bij 3Gb NVIDIA en 3D scherm

Zie bv [Dell wiki]

Of is hier iemand met andere ervaringen?

Ik heb de mijne gisteren besteld (3D) dus voor mij maakt het niet meer zoveel uit. Maar het is zooo vaag voor toekomstige kopers... :?

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
Ben aan het denken om via een kennis met mastercard een XPS 17 in Nederland te laten bestellen, maar twijfel over het scherm en de grafische kaart. Laptop zou regelmatig gebruikt worden voor te gamen en vraag mij af of full hd wel interessant is om te gamen en of de gpu het wel gaat kunnen trekken.

zou ik beter het normale scherm nemen of toch maar uitkijken naar een 'echte' gaming notebook met een betere gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
ruderik schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:32:
[...]

Ik heb gisteren uren gespeurd op forums en internet, maar kon alleen maar tot de ontdekking komen dat alleen bij de 3Gb NVIDIA icm het 3D scherm er 4 sloten inzitten. Dat zou dus niets te maken hebben met schermresolutie, want dat AG scherm heeft ook 1080P.
Ook de DELL "configurator" laat alleen 4 RAM sloten zien bij 3Gb NVIDIA en 3D scherm

Zie bv [Dell wiki]
Nee, dat klopt, enkel de 3D versie heeft 4 slots, zoals al meerdere keren in dit topic gezegd is geweest.
Locknoerd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:42:
Ben aan het denken om via een kennis met mastercard een XPS 17 in Nederland te laten bestellen, maar twijfel over het scherm en de grafische kaart. Laptop zou regelmatig gebruikt worden voor te gamen en vraag mij af of full hd wel interessant is om te gamen en of de gpu het wel gaat kunnen trekken.

zou ik beter het normale scherm nemen of toch maar uitkijken naar een 'echte' gaming notebook met een betere gpu?
Hangt er vooral van af welke spellen je wil spelen. Kijk bv eens hier van wat hij allemaal aankan http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
En FHD is imo echt wel de moeite, ook voor gaming, alleen blijkt het non-3D FHD scherm wat bagger te zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Sk0Ne op 09-09-2011 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Wellicht kan iemand me hier verder helpen.

Ik heb sinds ruim een week de XPS 17. In principe werkt de laptop prima. Maar ik heb nu enkele keren gehad dat het lijkt alsof de fans uitgaan of naar een veel te lage stand. Gevolg is dat het gebied rond de luchtuitvoer aan de linkerkant gloeiend heet wordt en de compartimenten daar zelfs zo heet worden dat je ze niets eens kunt aanraken. Laptop loopt vervolgens ook langzaam vast.
Ik heb Speedfan geïnstalleerd en deze geeft inderdaad steeds hogere temperaturen aan (voor zover ik het nog kan zien na het vastlopen van het systeem).

De enige oplossing is een harde reboot waarna de fans weer gewoon hun werk doen. Het lijkt erop alsof de fans af en toe gewoon niet aanslaan als het nodig is.

Iemand met een vergelijkbaar probleem of wellicht oplossing? Op Dell community forum lees ik veel over XPS 15 fan problemen, maar kan weinig hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Dus juist ja...

Tijdje geleden zat ik te zeuren dat mijn harddisk nogal vaag doet. Gister liep ik de trap af met me laptop (gewoon horizontaal). Toen begonnen er piep geluiden na laten we zeggen 30 seconde stopte dit en een minuut later had ik een BSOD. Maar hij boote gewoon weer.

Het is een beetje lastig om de symptomen te veroorzaken ik heb het eens gehad toen ik een grote file over gigabit netwerk kopieerde (naar mijn laptop) en soms als ik vm player afsluit (het process is al weg uit de process lijst) maar dan reageert mijn laptop zon 3 minuten niet meer.

Ik heb wat tests gedaan, tijdens zon 'storing' zal de HDD led constant aanstaan geen snel geknipper.
Er word maar pakweg 1MB read/writes gedaan, en cpu gebruik is nooit boven 5%. (ingeval van vmplayer afsluiten is het systeem op dat moment nergens mee bezig)
De disk queue length bereikt soms 20 of hoger. SMART geeft geen meldingen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
real_jd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:57:
Wellicht kan iemand me hier verder helpen.

Ik heb sinds ruim een week de XPS 17. In principe werkt de laptop prima. Maar ik heb nu enkele keren gehad dat het lijkt alsof de fans uitgaan of naar een veel te lage stand. Gevolg is dat het gebied rond de luchtuitvoer aan de linkerkant gloeiend heet wordt en de compartimenten daar zelfs zo heet worden dat je ze niets eens kunt aanraken. Laptop loopt vervolgens ook langzaam vast.
Ik heb Speedfan geïnstalleerd en deze geeft inderdaad steeds hogere temperaturen aan (voor zover ik het nog kan zien na het vastlopen van het systeem).

De enige oplossing is een harde reboot waarna de fans weer gewoon hun werk doen. Het lijkt erop alsof de fans af en toe gewoon niet aanslaan als het nodig is.

Iemand met een vergelijkbaar probleem of wellicht oplossing? Op Dell community forum lees ik veel over XPS 15 fan problemen, maar kan weinig hierover vinden.
Laatste BIOS-versie geïnstalleerd?
Scale schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:42:
Dus juist ja...

Tijdje geleden zat ik te zeuren dat mijn harddisk nogal vaag doet. Gister liep ik de trap af met me laptop (gewoon horizontaal). Toen begonnen er piep geluiden na laten we zeggen 30 seconde stopte dit en een minuut later had ik een BSOD. Maar hij boote gewoon weer.

Het is een beetje lastig om de symptomen te veroorzaken ik heb het eens gehad toen ik een grote file over gigabit netwerk kopieerde (naar mijn laptop) en soms als ik vm player afsluit (het process is al weg uit de process lijst) maar dan reageert mijn laptop zon 3 minuten niet meer.

Ik heb wat tests gedaan, tijdens zon 'storing' zal de HDD led constant aanstaan geen snel geknipper.
Er word maar pakweg 1MB read/writes gedaan, en cpu gebruik is nooit boven 5%. (ingeval van vmplayer afsluiten is het systeem op dat moment nergens mee bezig)
De disk queue length bereikt soms 20 of hoger. SMART geeft geen meldingen.

Iemand enig idee?
Dat van de trap kan zijn dat de Freefall-protection is ingeschakeld. Bij mij is die ook al eens aangesprongen, maar daardoor kreeg ik wel geen BSOD. Ik zou toch maar eens met Dell bellen voor een RMA, dat betekend helaas wel dat je waarschijnlijk de hele laptop mag opsturen :x

[ Voor 38% gewijzigd door Sk0Ne op 09-09-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Als je contact opneemt met dell kunnen ze ook alleen een hdd opsturen. Dan kan je hem er zelf inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik heb next business day @ home support. Maar het is nogal lastig als je het niet op commando kan reproduceren of kan benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

Ik heb de XPS 17 besteld op 29 augustus en ik heb 'm nog steeds niet binnen :'( . De status geeft aan: ''In productie''. Geschatte leverdatum 27 september :-/

Ik ben aan het denken om eventueel een SSD schijf te kopen en deze er dan in te zetten, aangezien ik allemaal positieve reacties hoor hierover.

Wordt er dan aangeraden om een clean Windows 7 install op de SSD schijf te zetten en de rest op de normale hdd? Hoe gaat dit in z'n werk? >:)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Sensai schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:54:
Ik heb nu m'n XPS een maand in gebruik en heb 2 dingetjes:

-De dvd brander produceert erg vaak onleesbare dvd's
-Ik heb er spijt van niet het backlight toetsenbord genomen te hebben, de beschrifting op de zwarte toetsen is een beetje grijzig waardoor ze als het maar een beetje donker is slecht leesbaar is.

Hoe kan ik het beste deze 2 problemen in een keer oplossen?
Wat probleem nr 2 betreft, usb lampje ?

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden, een 10% kortingscoupon voor de Dell XPS.

Maar 1 keer te gebruiken, dus veel geluk ermee;)

30JTH229N9490H

• demonk
  • Laatst online: 17-09 12:10
Ben zeer tevreden met mijn XPS..echter besloot complete disk te imagen..met acronis.3 partities: 1. Factory restore part.2. Windows primaire Partition en 3. Fat16 voor diagnostics tijdens boot tijd.. de backup ging fout..mijn acronis bootcd..beetje rot. Nu boot win7 niet meer

• demonk
0xc000000e error..acronis true image software heeft mijn mbr corrupt...heb geen recovery cd..Heeft iemand tips voor een tool waarmee ik dit kan herstellen..zonder oorspronkelijke partities te veranderen..ik bedoel in volgorde..zal ik een restore mbr doen ..en heb ik dan exact dezelfde master boot record als origineel en welk tool kan ik gebruiken???? Bij voorbaat hartelijk dank

• T.Libbrecht
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik gebruik altijd XML Backup als software omdat je dit programma ook kunt opstarten van een UBCD.

Macbook Pro 17" Late 2011

Verwijderd

Doe de windows dvd erin en kies voor recovery. /fixMBR is het juiste commando geloof ik, zie google.

• demonk
De windows dvd is volgens mij niet meegeleverd door dell.

Verwijderd

Tenzij je €5 hebt betaald, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Ja...met andere woorden dom/dom...verkeerde vezuiniging. (fout 1)
Verdre had ik meteen de recovery disk moeten aanmaken (fout 2)
Is er toch een andere mannier om de MBR te fixen? zonder recovery CD.

Of moet ik gewoon aan iemand de WIN7 OEM recovery CD vragen.? (en zijn wellicht recovery CD's van andere versie ook bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
demonk schreef op zondag 11 september 2011 @ 03:19:
Ja...met andere woorden dom/dom...verkeerde vezuiniging. (fout 1)
Verdre had ik meteen de recovery disk moeten aanmaken (fout 2)
Is er toch een andere mannier om de MBR te fixen? zonder recovery CD.

Of moet ik gewoon aan iemand de WIN7 OEM recovery CD vragen.? (en zijn wellicht recovery CD's van andere versie ook bruikbaar).
Ik maak altijd een Recovery USB bespaard weer een DVDtje ;)
Recovery disk is gratis te downloaden dacht ik en er zijn tich tools die het daarna voor je op een USB kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Yeey, orderstatus staat op verzonden. Hopelijk heb ik 'm dan maandag binnen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
heeft de xps 17 een ingebouwde webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

ninasky11 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:25:
heeft de xps 17 een ingebouwde webcam?
Ja, en die kan filmen op een HD resolutie van 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Uniciteit schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:50:
[...]

Ja, en die kan filmen op een HD resolutie van 720p.
Ok dank je wel!

Jammer dat er op dell site er verder niks over wordt verteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
ninasky11 schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:53:
[...]

Ok dank je wel!

Jammer dat er op dell site er verder niks over wordt verteld
Het is een goede notebookwebcam, maar verwacht er niet te veel van. Het is en blijft een notebookwebcam (en dus vooral veel ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Ik zie hier de zelfde XPS laptop die ik ook heb besteld voor een stuk goedkoper.. :-/ http://configure.euro.del...9599&acd=2405120889331081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Edit: Oops, er moet nog BTW + verzendkosten bij, dus dan zit die rond dezelfde prijs als die van mij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Sinds enige tijd ben ik de blije bezitter van een XPS 15 met 1080p scherm, waar ik erg tevreden over ben. Vooral het scherm is subliem. Ik ga nog een laptop erbij kopen, dat wordt hoogst vermoedelijk de XPS 17.

Ik heb 2 vragen over de XPS 17.

Vraag 1 gaat over het scherm. Ik heb al gezocht in dit topic, maar de termen '3d' en 'scherm' gaven zoveel hits, dat ik door de bomen het bos niet meer zag... Er zijn 2 1080p schermen om tussen te kiezen, "FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p" en "FHD WLED AG (1920x1080)". Zijn beide schermen even goed als die van de XPS15? Of is het 3D scherm beter (gezien het prijsverschil tussen de 2 zou je dat wel verwachten :-) )? En is de kwaliteit vergelijkbaar met het scherm van de XPS15?

Als ik standaard niet getoonde n00x7m06 versie kies, dan krijg je niet het geheugen voordeel van 4 naar 6gb, maar de configuratie komt wel gunstiger uit voor wat ik wil. Klopt het dat deze link:

http://tweakers.net/price...SdauJC0z1LHEsss3aoB8w55z8

het correcte soort geheugen is? Want dan kan je heel wat goedkoper meer geheugen krijgen dan bij Dell.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 3D scherm is erg goed. Vergelijkbaar met de xps 15 op 2 punten na:
Het 3D scherm heeft een absurd hoge maximale helderheid
Het 3D scherm heeft 72% gamut in plaats van 95% bij de xps 15.

Als je een laptop zoekt met een goed scherm (en ik neem aan dat je dat wilt, niemand met een goed scherm wil ooit terug..) kom je min of meer automatisch bij de xps 17 uit. De goedkoopste concurrent is afaik de F22 van €1500 en een paar BTO modellen waar ik niet heel erg van onder de indruk ben.
Correct geheugen is trouwens http://tweakers.net/price...-rppdlN1SYskDd9v9OVpJxzj8.

En over het AG scherm, niet nemen. Er zijn zoveel mensen ontevreden over de matte laag.. Ik raad hem standaard af tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Zo...ben zins gisteren bezig mijn XPS 17 te herstellen.
Acronis Drive image heeft mijn MBR verziekt. (of ikzelf omdat ik externe schijf heb losgekoppelt)
Heb geen recover DVD. Ik zie mijn schijf (0) wel, maar ik kan niet booten: error 0x000000e kan windows niet starten. Zojuist Hiren's boot cd 14.1 gedownload, mini winxp geboot en met MbrFix de MBR gebackup-ed. Vervolgens een "MbrFix /drive 0 fixmbr /win7 Maar helaas nog steeds de error. Vervolgens uitgevoerd : "MbrFix /drive 0 listpartitions". Dan verschijnt het volgende:
# Boot Size (MB) Type
1 .......101 222 Dell PowerEdge Server utilities (FAT fs)
2 Yes 20000 7 NTFS or HPFS
3 ........456835 7 NTFS or HPFS
4 ........0 0 None

Daar partition 2 de recovery partions is. (volgens mij) en 3 de Win7, heb ik partition 3 "Active" gemaakt.
Maar dan krijg ik de error: BOOTMGR is missing. Alles weer teruggezet en MBR gerestored.
En weer terug bij af. Weet iemand of er nog een alternatief is binnen Hiren's Bootcd 14.1 om MBR te fixen?
Verder klopt het dat partition 2 "Active"staat op de drive 0, van de XPS 17.

Ik waardeer elke hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Massri92 schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:38:
Ik zie hier de zelfde XPS laptop die ik ook heb besteld voor een stuk goedkoper.. :-/ http://configure.euro.del...9599&acd=2405120889331081
ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Mmm.. toch vreemd dat mijn recovery partition met Boot=yes staat (primary) en partitie 3 niet. Kan niet goed zijn..Iemand die een skan kijken in zijn XPS 17 hoe dit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:35:
Het 3D scherm is erg goed....
Correct geheugen is trouwens...
En over het AG scherm, niet nemen...
OK, thanx voor alle info, ik weet genoeg :-)

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Ben inmiddels aardig desparaat.
Ik zie dat er een BOOTMGR op mijn recover partitie staat en niet op de OS partitie...ik ben even lost.
Weet wel dat het begonnen is met Acronis Drive Image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Misschien, dat iemand weet of dit klopt. (sorry trwouwens dat ik jullie lastig val).
Mijn eerste drive die ik zie, wanneer ik boot vanaf Hiren's bootcd is C:RECOVERY en hier zie ik bootmgr op staan. Deze partie staat ook als "active" partitie. Maar de OS staat op D: en die staat niet active en er staat ook geen BOOTMGR op. Het lijkt erop dat ACRONIS de RECOVERY partition als "activé" heeft gezet en dat ook BOOTMGR daarop staat ipv mijn OS partitie. En verder las ik ergens dat RECOVERY partie ge"hide" is.
Maar ik zie hem in de mini-windows van Hiren's Bootcd wel gewoon. Is hij misschien ook ge-unhide??
Confused you won't be...after this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
demonk schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:31:
Misschien, dat iemand weet of dit klopt. (sorry trwouwens dat ik jullie lastig val).
Mijn eerste drive die ik zie, wanneer ik boot vanaf Hiren's bootcd is C:RECOVERY en hier zie ik bootmgr op staan. Deze partie staat ook als "active" partitie. Maar de OS staat op D: en die staat niet active en er staat ook geen BOOTMGR op. Het lijkt erop dat ACRONIS de RECOVERY partition als "activé" heeft gezet en dat ook BOOTMGR daarop staat ipv mijn OS partitie. En verder las ik ergens dat RECOVERY partie ge"hide" is.
Maar ik zie hem in de mini-windows van Hiren's Bootcd wel gewoon. Is hij misschien ook ge-unhide??
Confused you won't be...after this.
Ok, dat ziet er wel redelijk messed up uit...
Wat ik zou doen is gewoon een Ubuntu 10.04 Live USB'tje maken, en dan van daaruit GRUB over het MBR installeren. Dan geraak je normaal terug in je Windows, en dan kun je je recovery DVD's branden als het moet. Dan kun je je MBR fixen, of je kan ook gewoon je GRUB blijven gebruiken ipv je MBR...
Hope this helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een goeie goedkope laptoptas weet voor de xps 17?

3D 9 Cells batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:49:
Iemand die een goeie goedkope laptoptas weet voor de xps 17?

3D 9 Cells batterij?
ben ik toevallig ook al naar op zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
heeft er iemand trouwens al 3D gebruikt en was het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Locknoerd schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:49:
heeft er iemand trouwens al 3D gebruikt en was het de moeite?
Ik heb er eerder uitgebreid over geschreven. Klik hier (is een post van mij in dít topic, geen externe url).

Maar ik wil er nog wel verder op ingaan. Ik geloof serieus dat 3D the next big thing zal zijn. Het probleem nu is vooral nog 1) niet veel content 2) het brilletje.

Eerst zag ik 3D als een gimmick, maar sinds ik een paar échte 3D films heb gezien en ook nog veel YouTube 3D filmpjes (die tevens in 720p kwaliteit zijn, wat een stap terug is van 1080p) ben ik om. 3D is in mijn ogen het echte grote volgende ding: zeg maar de stap van grijswit naar kleuren TV's. Of van die ouwe grote bakken kleuren TV's, naar mooie Full HD platte TV's.

3D geeft je meer het gevoel dat je in de film of game zit, en ondanks dat er nog aan wat dingetjes moet worden gewerkt zal het wel de toekomst worden. Zoals ik al zei moet er eerst veel meer content komen (en dat gaat pas echt gebeuren zodra fabrikanten het gaan pushen en je op je mobieltjes 2 cameras krijgt voor 3D). Dan krijg je ook direct meer content.

Daarnaast moet er ook nog worden gewerkt aan het brilletje: eerst moeten we van actieve 3D naar passieve 3D (maar daarvoor moeten eerst alle voordelen van actieve 3D ook bij passief 3D beschikbaar zijn). Daarna moeten we naar brilloos 3D, dán pas zal het doorbreken.

[ Voor 95% gewijzigd door Uniciteit op 12-09-2011 17:36 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.