Hallo,
Voorheen was ik in het bezit van een CLEVO m570tu exteme edition. Het ding is inmiddels 2.5 jaar oud en het bedrijf waarbij ik verlengde garantie had gekocht ( friesland computers ) is failliet. Sinds enige weken had ik steeds vaker een wit scherm. Gegoogled en het blijkt dat de meest voor de hand liggende optie geheugen of videokaart is. Dit grapje kostte mij destijds 2600 euro

. Hij ligt nu aan de kant en er wordt tzt wel naar gekeken en eventueel een ander videokaart in gepropt( zoontje ook weer blij).
Tja en dan ga je shoppen voor een gelijkwaardige laptop. Destijds twijfelde ik al over een Alienware en dacht van kom ik werp er eens een blik op... Nadat ik de configuratie bekeek kwam ik weer op een kleine 2000 euro uit......en eerlijk gezegd had ik er na mn Clevo niet zoveel zin in om weer een godsvermogen neer te gooien. Dacht van we checken ff de xps......lol voor nog géén 1200 euro een enorm leuke config...das mooi!
Waarvoor heb ik gekozen: Intel core i7 2630QM, 8gig intern geheugen, blue ray station en een 17.3inch FHD 3D WLED TL beeldscherm voorzien van een Nvidia geforce GT 555M kaart. En op tijd van nog geen week uit china hier!!!! TOP. Na aankomst gelijk de operatietafel op, de CORSAIR FORCE 120GB SSD uit mn clevo gelepeld en in mn XPS geplaatst. Heerlijk die 2 schijfmogelijheden. die heb ik gemist in mn Clevo. Dus mn standaard 500gb schijfje in de ander bay geplaatst. Een gestripte windows 7 ultimate erop, drivers installeren en draaien.
Wat mij opvalt is de souplesse waarmee deze machine alles doet. Ik doe videobewerken en speel ook wel eens games ( CRISIS 2 op dit moment). Het beeldscherm is gewoon geweldig.....daar kon mn clevo niet aan tippen. Een begrijp me niet verkeerd die Clevo was echt geen prul, maar dit is gewoon van een uitzonderlijke kwaliteit. Wat me vervolgens nog opvalt is dat deze computer tov van mn Clevo fluisterstil is...maar dan ook egt fluisterstil....wat een genot. Die Clevo schakelde gelijk een paar turbines in waar je niet goed van werd. Het geluid van de xps vind ik tov van andere laptops ook uitzonderlijk. Alle usb poorten geprobeerd en deze werken allen goed ( wel nog geen usb3 hardware getest) Voor dat geld zit hier iemand met een enorme smile
Is toch nog 1400 euro goedkoper dan mn clevo destijds...en alléén maar positieve dingen te noemen.
NU DE VRAGEN
3D heb ik nog niet geprobeerd, ik begrijp dat ik dan alleen zo een nvidia brilletje hoef aan te schaffen. Waar ik echter wel benieuwd naar ben, ik had ergens in deze thread ( heb ze beiden doorgelezen) iets gelezen over het "overklokken" van de GT 555M dmv MSI afterburner of zoiets. Ik wil niet het maximale uit mn kaart persen maar onder de noemer van alle beetjes helpen.....wil ik wel nog een klein beetje extra
Ik weet niet of dit het juiste adres is maar ik ben wel benieuwd hoe zoiets werkt. Flash je dan gewoon zoals je bij een BIOS doet? En is dit dan blijvend of moet je dat telkens als je je pc opstart opnieuw doen. Is er hier al iemand die dat heeft gedaan en dr een workaround voor noobs van wil maken? En niet geheel onbelangrijk.....kun je dat ook ongedaan maken stel er komt iets aan je laptop.....denk dart Dell dr niet heel gelukkig mee is dan.
THX and greetings,
Marquis