[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:30:
[...]

Je kan in de bios wel boot device zetten, of ik ben gek geworden. Volgens mij ene laatste tab blad kan je de volgorde van boot devices instellen, Dan gewoon Disk boven aan zetten.
normaal gesproken kan dat ja, ik ben er echter na een stuk of 20 keer opnieuw opstarten niet in geslaagd. Zal wel aan mij liggen dan of mijn toetsenbord werkt niet goed. Ik kan wel een aantal menu´s inkomen via f2 f10 en f12 maar daar kom ik niet verder in. Laatste optie is nu in windows zelf de boot cd draaien maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik de partitie van windows niet kan overschrijven.

Ik heb het idee dat het express moeilijk gemaakt word om een clean install te doen. Normaal gesproken is het een paar seconden werk om met de installatie te beginnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 22:09
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:23:
Probeer nu clean install te doen maar ik kan niet bij de bios komen met f12 in de korte 3 seconden dat je daarvoor de kans hebt. Is er een manier om de disk als boot device te zetten in windows zelf =. Met f2 kom ik wel in de setup maar daar kun je geen boot device zetten. En mijn toetsenbord is niet helemaal in orde vraagteken is een = de shift~alt verhelpt dit ook niet.
Heb je Ctrl+Shift geprobeerd? Ik geloof niet dat de combinatie Alt+Shift uberhaupt werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ooit voor elkaar gekregen met alt-shift te wisselen tussen us-international en chinees. Terwijl ik 100% zeker wist dat ik alle toetsenbordlayouts behalve us-international had verwijderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw, control shift heeft t gedaan ? is weer waar hij hoort te zitten. Dacht toch echt dat ik al meerdere malen control shift had gedaan, mischien dat het na opstarten weer terug word gezet.

wel handig maar ik kom er nog steeds niet verder mee, alle guides die ik tegenkom nemen aan dat alles makkelijk gaat, de problemen die ik heb noemen ze niet eens.

Press a key to boot from disk geeft hij bij mij ook niet aan.

Mijn ervaring tot nu toe met de xps 17 is gewoon kut, net even 10 euro beltegoed in de wachttijd van de helpdesk erdoorheen gejaagd zonder iemand te spreken.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al meer over de USB 3 problemen? Is er al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Nog nooit USB 3 gebruikt :( Poging gedaan om een USB3 HD enclosure (leeg) te vinden maar nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:24:
nja, had n tijdje n laptop met optimus
en ik draai wel eens linux, werkte r nie echt lekker op
bovendien kan ik het niet eerlijk zeggen, want toen gebruike ik een intel ES cpu, (2720QM) maar die klopt niet met de huidige, dus mis dat daardoor probleme waren.
ook in windows werkte het niet echt goed, als ik wou gamen, dan starte hij de game, heel slecht etc, en ging op zn intel igp verder game,, vooral crysis 2 draaide toen nie lekker
Optimus onder Linux : Bumblebee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:28:
[...]

Draaide het geinstalleerd op de HDD
Dus niet VM

Maar wat ik ervoor had moeten doen was wel wat ja, ff kijken of ik linkje van site kan vinde die me dr uit heeft geholpen :P

dit was een deel dat ik terug kon vinden hoe ik het opgelost had, maar geloof dat er het een en al voor zat met het fixen hoor, was r best n poos mee bezig om te vinden hoe ik het kon oplossen ><

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1765105.html

succes, met je optimus ;)

btw deze week komt BT 5 R1 uit ( als het goed is ) dus mischien is het daarmee opgelost, iig in 5 en alles ervoor was het best problematisch -_-
1. Install BT5 in VM, plug in high power 2000mW wifi adapter (zoals ik verwachte geen interne wifi in VM).
2. Deauth me intel die in windows draait, capture handshake.
3. Alt tab naar windows en crack de key op GPU met cuda (wat heb ik nvidia gemist), cuda is awesome
4. Nerdgasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5. ABN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
ABN in ICT waar 80% van de termen engels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 15:55
gast!

Termen en taalgebruik/zinsbouw zijn toch echt 2 verschillende dingen.

Die post van je moet ik gaan cracken voor ik 'm kan lezen. Of ligt dat aan mijn leeftijd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
guapper schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:19:
gast!

Termen en taalgebruik/zinsbouw zijn toch echt 2 verschillende dingen.

Die post van je moet ik gaan cracken voor ik 'm kan lezen. Of ligt dat aan mijn leeftijd? :P
Nah, Niet je leeftijd. Het is een combinatie van dyslexie, ict termen en spreektaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:06:
[...]

1. Install BT5 in VM, plug in high power 2000mW wifi adapter (zoals ik verwachte geen interne wifi in VM).
2. Deauth me intel die in windows draait, capture handshake.
3. Alt tab naar windows en crack de key op GPU met cuda (wat heb ik nvidia gemist), cuda is awesome
4. Nerdgasme
linkje hoe je dat doet, de handshake naar windows hale, en daarna met cuda cracke :D?
tenzij ik het in BT ook via cuda kan doen ( nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd ) lijkt me dat ook wel vet om via vm te capturen, en daarna naar windows te halen en daar via cuda te cracke.

hoe heb je m gecrackt? bruteforce of via pwlist?
en hoelang ongv duurde t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:31:
[...]
linkje hoe je dat doet, de handshake naar windows hale, en daarna met cuda cracke :D?
tenzij ik het in BT ook via cuda kan doen ( nog nooit geprobeerd eerlijk gezegd ) lijkt me dat ook wel vet om via vm te capturen, en daarna naar windows te halen en daar via cuda te cracke.

hoe heb je m gecrackt? bruteforce of via pwlist?
en hoelang ongv duurde t?
Het kan ook in BT met "pyrit" maar aangezien mijn geforce niet werkt onder linux doe ik het in windows.
In windows gebruik ik "Elcomsoft wireless security auditor". Hij kan bijde bruteforce en dictonaries.
Voor mijn 249 dictonaries met 19907872 woorden (1 gpu en 4 cpu cores) doet hij er denk ik ongeveer 10-15 minuten over.

Edit:
Bedenk me net dat woord count niet super veel zegt, omdat de tool woorden onder 8 en boven 64 characters negeert (WPA wachtwoord lengte eis)

[ Voor 8% gewijzigd door Scale op 16-08-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:47:
[...]

Het kan ook in BT met "pyrit" maar aangezien mijn geforce niet werkt onder linux doe ik het in windows.
In windows gebruik ik "Elcomsoft wireless security auditor". Hij kan bijde bruteforce en dictonaries.
Voor mijn 249 dictonaries met 19907872 woorden (1 gpu en 4 cpu cores) doet hij er denk ik ongeveer 10-15 minuten over.

Edit:
Bedenk me net dat woord count niet super veel zegt, omdat de tool woorden onder 8 en boven 64 characters negeert (WPA wachtwoord lengte eis)
AH ok thnx :D

Hoe zet je eigenlijk die handshake over...??
want dat gedeelte is het meest vaags en ik heb verder nooit handshakes moeten kopieren of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

Ik heb een probleem met mijn HL-DT-ST DVD+- RW GT32N brander. Ik heb een aantal platinum dvd+r double layer dvd's gekocht om een .iso te branden. Weet iemand of dit kan? Ik krijg namelijk fouten tijdens het branden. Bij het branden met ashampoo op verschillende snelheden blijft het misgaan...

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/171/65263684.png/

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/508/39643260.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:02:
[...]

AH ok thnx :D

Hoe zet je eigenlijk die handshake over...??
want dat gedeelte is het meest vaags en ik heb verder nooit handshakes moeten kopieren of iets.
Ik even aan dat je weet hoe je met airodump uitschrijf naar bestand (-w argument),
Dan als je de WPA handshake heb opgevangen copy je gewoon de .cap file naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers bedankt voor alle tips!
XPSje besteld (de 'X7M05'). Beetje geupgrade naar precies 899 en toen voila naar 769!
Maar als je Dell zelf mocht geloven is ie met alle andere 'kortingen' zowat de helft van de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

Ik even aan dat je weet hoe je met airodump uitschrijf naar bestand (-w argument),
Dan als je de WPA handshake heb opgevangen copy je gewoon de .cap file naar windows.
ah thnx offcourse, out teste als kme xps 17 binnen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:11:
[...]

ah thnx offcourse, out teste als kme xps 17 binnen heb :D
Niet vergeten dat je voor een VM, een usb wifi device nodig heb.
Of misschien voordat je laptop binnen komt is de revesion 1 er al en heb je nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kweet niet =P heb hem met de 6230 wifi kaart besteld en kweenie of die supported is, maar dat zien we nog wel =P, bovendien hebk nog ergens n USB wifi device ligge dus die kan ik dan gelijk testen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:23
Het schijnt dat er een aantal mensen zijn begonnen aan een nieuwe implementatie van BumbleBee. Zie deze blog post van Martin Juhl: Reassemble of the Bee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 14:31
Initech schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Ik heb even naar Dell gemailed voor die laptop sleeve, zou er zelf ook wel eentje kunnen gebruiken.
Even voor de geinteresseerden: Dell geeft aan dat zij geen passende laptop sleeve kunnen leveren voor de XPS 17 icm 9-cel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Laatst online: 06-01 18:03
Mijn ervaringen met mijn nieuwe standaard XPS 17 (m.u.v. zware accu, 6230 wifi, OS DVD).

Positief:
- Redelijk zware laptop welke degelijk aanvoelt en dit ook uistraalt.
- Zeer prettige aanslag van het chicklet toetsenbord.
- Standaard Dell install acceptabel qua snelheid i.c.m. bloatware.
- 500gb 7200rpm HDD snel genoeg voor de "casual user"
- Standaard HD+ scherm voldoet prima qua resolutie, kleuren en inkijkhoek (geen hoge verwachtingen ;-)
- OS DVD is hardstikke handig, geen key invoeren en is gelijk SP1.
- Wireless bereik van 6230 is prima i.c.m. 300N TP-Link (zolder 2 streepjes, 2 betonnen dekken)
- Lange accuduur i.c.m. optimus welke prima switcht op basis van ingebouwde driver profielen.

Nadelen:
- Zodra de 550gpu de taken overneemt (ook hogere CPU load) neemt de fanspeed toe met een vreemd hoog frequent tikgeluid als gevolg. De laptop 45graden optillen (naar voren of achteren) en het tikgeluid verdwijnt.
Gevoelsmatig lijkt het of de fan schoepen iets aanraken.

Oplossing: Laptop uit en compressor (met reduceer en olie afvang) even in de aanzuig.afvoer opening laten blazen. Dit niet continu maar met pufjes op c.a. 5 Bar.
Geen exacte wetenschap maar het tikgeluid is weg ;)
De laptop weer terugsturen naar Dell zag ik niet zitten ;w

Upgrades:
- Een Crucial M4 64GB SSD (firmware rev.002) (HDD naar tray 2)
- Clean install middels bijgeleverde OEM OS DVD
- Nieuwste drivers.

Resultaat:
- Heerlijk snappy systeem waar ik nog hopelijk een hele tijd mee vooruit kan.
- Zelfs UT2004 loopt soepel _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Initech schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Even voor de geinteresseerden: Dell geeft aan dat zij geen passende laptop sleeve kunnen leveren voor de XPS 17 icm 9-cel batterij.
Ik heb de belkin sleeve tas en daar past de laptop wel in hoor. Ik heb ook de grote accu 9cel?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
marenk_vos schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:32:
[...]

Ik heb de belkin sleeve tas en daar past de laptop wel in hoor. Ik heb ook de grote accu 9cel?
Heb je die sleeve bij Dell gekocht?

Nog even terzijde, een aantal posts geleden had iemand een oplossing gevonden om van de schermflikkeringen af te komen, namelijk door een oudere versie van de Intel HD graphics driver te installeren (8.15.10.2321). Dat heb ik gedaan maar ik heb nog steeds last van de flikkeringen. Bij apparaatbeheer staat wel de oude driver weergegeven, dus het zou nu opgelost moeten zijn, nietwaar? Ik wordt gek van die schermflikkeringen. Ik heb Dell battery meter met de power save functie geinstalleerd, zou het daar aan liggen?

[ Voor 93% gewijzigd door Initech op 17-08-2011 20:10 ]

Verwijderd

Grote kans. Zet het power scheme eens op high performance?

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Weet iemand of het mogelijk is om met een druk op de spatiebalk de laptop weer uit de slaapstand te krijgen?

Ik weet niet of dit nu een BIOS functie is of niet, kan het niet vinden in elk geval.

• guapper
Doet ie bij mij niet.

Klep openen haalt de laptop wel uit de standby, maar niet uit hybernate. Maar dat is dan ook zo ingesteld in het energieschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
De laptop slaapt hier vaak met de klep open en het zou dan net iets makkelijker zijn om hem met een toetsdruk te kunnen wekken ipv met de power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Initech schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Heb je die sleeve bij Dell gekocht?

Nog even terzijde, een aantal posts geleden had iemand een oplossing gevonden om van de schermflikkeringen af te komen, namelijk door een oudere versie van de Intel HD graphics driver te installeren (8.15.10.2321). Dat heb ik gedaan maar ik heb nog steeds last van de flikkeringen. Bij apparaatbeheer staat wel de oude driver weergegeven, dus het zou nu opgelost moeten zijn, nietwaar? Ik wordt gek van die schermflikkeringen. Ik heb Dell battery meter met de power save functie geinstalleerd, zou het daar aan liggen?
Ja, gewoon uit de accesoire lijst. Je hebt dan natuurlijk wel een beetje een bult in de bas, maar dat is logisch door de grotere accu.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
Er is een update voor de Wireless driver van de Intel 1030 en 6230.
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=467723
Laat je niet misleiden door de titel van de pagina, de driver geldt wel degelijk ook voor de Intel 6230, zie de beschrijving eronder:
Network,Dell XPS L702X Intel Centrino Advanced-N 6230,Intel Centrino Wireless-N 1030 (Driver), Windows 7 64-bit, Multi Language,Shatner MLK,A03
Volgens dell zou die de hoge ping time-outs moeten oplossen in de energiebesparingsmodus.
Heb even de test gedaan.

Versie 14.0.1.2 (oude driver) - Netstroom - Maximale prestaties
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/45527341.png

Versie 14.0.1.2 (oude driver) - Accu - Maximale energiebesparing
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/45527429.png

Versie 14.1.2.3 (nieuwe driver) - Accu - Maximale energiebesparing
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/45527665.png

In de ping tests is er niet echt sprake van verbeteringen.
Wel moet ik zeggen dat tijdens het browsen het al iets sneller aanvoelt qua reactiesnelheid dan ervoor. Toch blijft de verbinding het meest bruikbaar onder de maximale prestaties-modus. Dus er is nog werk aan de winkel bij Intel.

[ Voor 26% gewijzigd door c-mattic op 19-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de xps 17 besteld, met 6230 dus hoop toch dat ie lekker gaat werken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:37:
Ook de xps 17 besteld, met 6230 dus hoop toch dat ie lekker gaat werken :$
Dat zal hij zeker wel doen! Behalve de wireless kaart heb ik geen klachten. Verre van! :*)

Voor de slechte ping van de wireless kaart bestaat er een simpele work-around. Namelijk de draadloze netwerkkaart continu op maximale prestaties te zetten. hiermee verlies je wel wat autonomie als je op accu werkt, maar het is niet zoveel dat ik het al gemerkt heb ;)

Stap-voor-stap
  • Ga naar Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Energiebeheer
  • Klik op Schema-instellingen wijzigen
  • Vervolgens op Geavanceerde energie-instelllingen wijzigen
  • Klap de optie Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk > Modus voor energiebesparing uit en zet alles op maximale prestaties
Dit doe je voor elke energieschema dat je gebruikt. Standaard wordt bij mij het schema gebalanceerd automatisch gebruikt op netstroom en op accu het schema Energiebesparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c-mattic schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Dat zal hij zeker wel doen! Behalve de wireless kaart heb ik geen klachten. Verre van! :*)

Voor de slechte ping van de wireless kaart bestaat er een simpele work-around. Namelijk de draadloze netwerkkaart continu op maximale prestaties te zetten. hiermee verlies je wel wat autonomie als je op accu werkt, maar het is niet zoveel dat ik het al gemerkt heb ;)

Stap-voor-stap
  • Ga naar Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Energiebeheer
  • Klik op Schema-instellingen wijzigen
  • Vervolgens op Geavanceerde energie-instelllingen wijzigen
  • Klap de optie Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk > Modus voor energiebesparing uit en zet alles op maximale prestaties
Dit doe je voor elke energieschema dat je gebruikt. Standaard wordt bij mij het schema gebalanceerd automatisch gebruikt op netstroom en op accu het schema Energiebesparing
Dankjewel :D
ga ik zeker doen alvast bedankt, scheelt me weer wat zoek werk :P
Hij staat nu op In Productie, dus ik hoop m toch met wat geluk woensdag ofzo binnen te krijgen, alleen dell zegt zelf 29 augustus :P dusja,
Maar ik weet dat je dat niet altijd hoeft te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Ook maar een XPS 17 besteld.

Kon helaas niet kiezen voor een toetsenbord met backlight, hoewel ik die wel had willen hebben.

Maar goed, hopen dat ie snel binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
lol.. nu ik hier toch ben, ik wil een SSD er in zetten, ik zat eerder al naar deze te kijken voor een samen te stellen PC, wat nu toch een laptop geworden is.

pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB

Kan ik deze SSD er zonder meer in zetten, of moet ik even dit topic goed doorspitten op zoek naar een geschikte SSD ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem. pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB. Het snelheidsverschil ga je echt niet merken tenzij je echt zware dingen gaat doen met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
Thanks, goeie tip!

Ik ga de laptop vooral voor muziekproductie gebruiken en programmeren.

Ik zit er zelfs aan te denken om een iet wat grotere SSD er in te gooien of twee SSD's, na 2x een hd crash te hebben gehad met mijn vorige laptop wil ik geen normale HD meer in mijn laptop.

Grotere hoeveelheden data wil ik via een externe HD gebruiken.

Wat is gunstiger volgens jou, 2x een SSD of 1 wat grotere nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het snelheidsverschil tussen 1 SSD en 2 in RAID is 'meh', ik ik weet niet eens of de XPS 17 RAID ondersteunt.

Ik zou een grotere SSD nemen, de HDD gebruik je dan voor backups. En films en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn XPS 17 3D binne heb, gooi ik er ook een ssd in, ik wil wel op zn minst 120 GB
wat is beste prestatie prijs verhouding? (werkelijke prestatie, niet specs)

zat te twijfelen tussen de agility 3 en de crucial M4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat de agility sneller is dan de M4? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:24:
Waarom denk je dat de agility sneller is dan de M4? :)
Hij zegt toch helemaal niet dat hij dat denkt? 8)7
Prejudice -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop achter zie ik: pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
De laatste keer dat ik keek was hij even duur als de M4.

Maar ik zou de M4 nemen, of de kingston 96GB. Een sandforce kopen zou ik niet doen door de grote hoeveelheid problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:52:
Ik loop achter zie ik: pricewatch: OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
De laatste keer dat ik keek was hij even duur als de M4.

Maar ik zou de M4 nemen, of de kingston 96GB. Een sandforce kopen zou ik niet doen door de grote hoeveelheid problemen.
pricewatch: OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB

Jij pakte de 2...
Ik bedoelde de 3... die is om rare reden nog goedkoper :O
en mijn pa heb m ook in zn pc, en die is rete snel :P
alleen weet niet of de crucial veel beter is

Edit :

Ook nog iemand die mij geheugen kan aanbevelen?
heb nu 2x2 in mijn xps 17 3d besteld, maar daar kan nog 2x2 gb bij, welke is het beste / goedkoopste?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ikderdaad, ik ben niet wakker denk ik ;(

De crucial is een stuk sneller... maar dat ga je niet merken/ Belangrijker is dat de sandforce reeks een onbetrouwbare set schijven zijn. Het scheelt aardig wat geld, maar ik zou toch echt de M4 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:18:
ja ikderdaad, ik ben niet wakker denk ik ;(

De crucial is een stuk sneller... maar dat ga je niet merken/ Belangrijker is dat de sandforce reeks een onbetrouwbare set schijven zijn. Het scheelt aardig wat geld, maar ik zou toch echt de M4 nemen.
Ja dat dacht ik al, als ik mijn xps binnen heb kijk ik wel ^^
zelf 2 OCZ ssds, vertex 2 en agility 3, maar nog geen enkel probleem gehad ermee.

maar 8GB erbij lijkt weinig maar is toch fijn, aangezijn mijn 60GB zooo vol zit :P
en op mijn pa's pc zitk maar 1x in de 2 weken

maar mis nog aante raden goedkoop geheugen van 2 x 2GB?

en ik ga er flink wat mee gamen, dus ik weet echt niet welke ssd beter is
aangezien die agi toch wel veel meer write kracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De agility schrijft met 130MB/s, en leest met 200MB/s als je niet uiterst comprimeerbare data gebruikt...
Zoals ik al zei, de specs zijn 100% onzin als het om sandforce controllers gaat, negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:41:
De agility schrijft met 130MB/s, en leest met 200MB/s als je niet uiterst comprimeerbare data gebruikt...
Zoals ik al zei, de specs zijn 100% onzin als het om sandforce controllers gaat, negeren.
ja dat dagtk al eerlijk gezegd, dan ga ik wss voor de M4
Maar mis nog tips met het geheugen, welke kan ik het best extra kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:59:
[...]
Maar mis nog tips met het geheugen, welke kan ik het best extra kopen?
Deze:
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:50:
De 3D versie heeft 4 sloten. Koop pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 en je hebt een totaal van 12GB.

[ Voor 22% gewijzigd door BounceMeister op 20-08-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die raad ik al een half jaar aan. Geen idee of het nog steeds de goedkoopste is, ik ben te lui om het te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet echt goed idee, heb al 4 GB namelijk ;)
ik heb de Core I7 2630QM gekocht, en die kan maximaal met 8 GB werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:28:
[...]

Is niet echt goed idee, heb al 4 GB namelijk ;)
ik heb de Core I7 2630QM gekocht, en die kan maximaal met 8 GB werken
Onzin, ik heb er nu 12GB inzitten en werkt prima..

Heb trouwens deze:
pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Op 1 juli voor 59,95 gekocht, is nu al weer 41,95... Even in de gaten houden en misschien nog een setje van 8 kopen en het Dell geheugen eruit gooien...

[ Voor 34% gewijzigd door Megamind op 20-08-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb ook een 2630QM met 12GB. Het enige dat gebeurt is dat er bij gebruik van meer dan 8GB overgeschakeld wordt naar single channel. Maar dat is altijd nog vele malen sneller dan harddisk swappen.

Ps, het is nu dan wel heel erg goedkoop geworden. Ik heb ook 60 betaald.

[ Voor 15% gewijzigd door BounceMeister op 20-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben van plan de Dell XPS 17 te gaan bestellen,
en m'n eind doel is gamen.
wat kan ik voor 800 euro het beste configureren?
ik dacht hier aan: 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,20 GHz
4 gb ram en een 3gb gt 555m kaart.
Hebben jullie betere suggesties?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:16:
Hallo,
Ik ben van plan de Dell XPS 17 te gaan bestellen,
en m'n eind doel is gamen.
wat kan ik voor 800 euro het beste configureren?
ik dacht hier aan: 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,50 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,20 GHz
4 gb ram en een 3gb gt 555m kaart.
Hebben jullie betere suggesties?
Alvast bedankt!
Voor 800 is gamen vrij weinig voor een laptop

Maar dit is opzich niet een slechte config, mischien dat je zelf nog extra 4 gig dr in kan zetten.
maar zoals jij zelf al door hebt denk ik, de videokaart is het belangrijkst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIt is waarschijnlijk de domste vraag die jullie gaan horen hierzo.
Maar dit dell geheugen kan niet op een moederboard van een desktop PC toch ?

Anders koop ik namelijk in 1 keer 16 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 08:33:
DIt is waarschijnlijk de domste vraag die jullie gaan horen hierzo.
Maar dit dell geheugen kan niet op een moederboard van een desktop PC toch ?

Anders koop ik namelijk in 1 keer 16 GB
Nee, in een laptop gaan SO-Dimmen, die zijn maar half zo groot. (Er zijn sommige mITX moederbordjes die ook SO-Dimmen pakken, maar die zijn zeldzaam.)

Nog over dat meer dan 8GB op een 2630 verhaal, lees deze pagina eens.
Quote: "for the 2630QM, 2720QM, 2715QE models of the Core i7...

If you have 16GB RAM installed and the Applications only use 8GB or less you are running DUAL CHANNEL...Once the Application uses past over 8GB it will switch to SINGLE CHANNEL
"

PS.
Ik heb zelf de 2x4GB Corsair reepjes eerst geplaatst en de 2x2GB Dell dimmen er bovenop.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 21-08-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feanor_silmaril
  • Laatst online: 06-01 18:03
Vervelend "probleem"
I.c.m. mijn Centrino 6230 en TPlink 1043ND blijf ik steken op 130Mbps....
- Energiebeheer max prestaties (dus ook wireless)
- Laatste nieuwe drivers van Intel.
- Bluetooth UIT .
- OpenWRT op de TPlink met TX 21 dBm, N-only, 40 Mhz dus niet neighbour friendly.

Het rare is dat de router precies het dubbele qua snelheid aangeeft dan de XPS 17.
In de adapter eigenschappen kan ik bij kanaaleigenschappen 802.11n alleen maar kiezen voor 20 Mhz .
of auto
Hoe zit dit bij jullie allemaal?
Ik heb ziggo met 20mbit dus die 130mbit is genoeg maar gewoonweg niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 08:55:
[...]

Nee, in een laptop gaan SO-Dimmen, die zijn maar half zo groot. (Er zijn sommige mITX moederbordjes die ook SO-Dimmen pakken, maar die zijn zeldzaam.)

Nog over dat meer dan 8GB op een 2630 verhaal, lees deze pagina eens.
Quote: "for the 2630QM, 2720QM, 2715QE models of the Core i7...

If you have 16GB RAM installed and the Applications only use 8GB or less you are running DUAL CHANNEL...Once the Application uses past over 8GB it will switch to SINGLE CHANNEL
"

PS.
Ik heb zelf de 2x4GB Corsair reepjes eerst geplaatst en de 2x2GB Dell dimmen er bovenop.
Dagt ik al ja :P
zit zelf in de ict, en ik wist het.
dus ik weet ook niet waarom ik het vroeg :P

maar ik vind 12GB zo scheef klinken >< voor dual channel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:31:
[...]
knip
maar ik vind 12GB zo scheef klinken >< voor dual channel dan
Je verwacht eerder 4, 8 of 16GB inderdaad.
Je ziet ook wel eens 6GB, dat bestaat uit 2+4, dat is nooit dual channel. Maar 12GB is 2x2 plus 2x4, dus dat kan wel, als je ze goed in de geheugenbanken zet dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:50:
[...]

Je verwacht eerder 4, 8 of 16GB inderdaad.
Je ziet ook wel eens 6GB, dat bestaat uit 2+4, dat is nooit dual channel. Maar 12GB is 2x2 plus 2x4, dus dat kan wel, als je ze goed in de geheugenbanken zet dan. ;)
Ah ok, dus die 2 x 2GB die dr in zit, dr uit halen, daar de 2X 4 in zetten, en die andere 2 in slot 3 en 4?
Dan heb je nog wel dualchannel met die 2 x 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 08:21:
[...]

Voor 800 is gamen vrij weinig voor een laptop

Maar dit is opzich niet een slechte config, mischien dat je zelf nog extra 4 gig dr in kan zetten.
maar zoals jij zelf al door hebt denk ik, de videokaart is het belangrijkst ;)
klopt, maar ik ben geen hardcore gamer,
ik wil gewoon gta 4 en cod black ops enzo kunnen doen.
voor de rest kijk ik vaak films en zit ik op internet en msn.

Ik denk dat dit wel een redelijk snelle notebook zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle notebooks in deze prijsklasse zijn 'snel'... het verschil zit hem meer in de features, maar bijvoorbeeld het scherm heb je niet.

Ik zou je zeer aanraden om €50 extra te betalen voor het 3D scherm. Niet omdat het 3D is, maar omdat het gewoon een erg goed scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,
waarom is het 3d scherm beter dan?
kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie ligt hoger, het contrast ligt 3 a 4x zo hoog, de max helderheid is het dubbele, de color gamut ligt ~20% hoger, en de kijkhoeken zijn een heel stuk verbeterd.

Imo ben je echt knettergek als je dat niet doet voor €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dat is nog al wat voor 50 euro inderdaad...
ga er zeker 50 euro extra voor uit trekken inderdaad!
bedankt voor de info :)

weet je misschien ook waar ik goedkoop en goed laptop geheugen kan krijgen,
of wat de goede merken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Gisteren mijn geheugen ge-upgrade van 4GB naar 8GB (heb slechts 2 geheugensloten).

Dit typenummer werkt dus 100% zeker: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Overigens, nog iets: op een geheugenconfigurator van kingston heb ik afgelopen week toen ik geheugen aan het zoeken was voor mn laptop gezien dat 8gb kingston bankjes (wanneer ze uit zullen komen) compatible moeten zijn met de L702x en de L502x. Dat wilt dus zeggen dat er maximaal 32GB in een L702x kan zitten, en dus 16GB in "normale" varianten met 2 geheugenslots. Kan iemand dit misschien op de een of andere manier bevestigen? Het leek mij in eerste instantie namelijk een beetje raar dat ik overal verder een maximum van 8gb zie staan (over geheel google eigenlijk wel), en dat uitgerekend kingston weer zegt dat het wel kan :P

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, een beter beeldscherm...
dat gaat toch weer van de prestaties van de videokaart af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InjecTioN schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:41:
Gisteren mijn geheugen ge-upgrade van 4GB naar 8GB (heb slechts 2 geheugensloten).

Dit typenummer werkt dus 100% zeker: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9

Overigens, nog iets: op een geheugenconfigurator van kingston heb ik afgelopen week toen ik geheugen aan het zoeken was voor mn laptop gezien dat 8gb kingston bankjes (wanneer ze uit zullen komen) compatible moeten zijn met de L702x en de L502x. Dat wilt dus zeggen dat er maximaal 32GB in een L702x kan zitten, en dus 16GB in "normale" varianten met 2 geheugenslots. Kan iemand dit misschien op de een of andere manier bevestigen? Het leek mij in eerste instantie namelijk een beetje raar dat ik overal verder een maximum van 8gb zie staan (over geheel google eigenlijk wel), en dat uitgerekend kingston weer zegt dat het wel kan :P
Volgens mij werkt 32GB alleen met de i7-2720QM. Niet met de i7-2630QM.

Als je het wil testen, ga je gang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me trouwens nog steeds af waar ik voor zal gaan,
de xps 17 met Intel® Core™ i5-2520M en gt 555m.

of de dell xps 15 met i7 en gt 540m.

wat zouden jullie doen?
en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan is die dell xps 15 ook nog met 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
Gisteren een XPS 17 besteld, die ik inmiddels weer heb geannuleerd, 2 dingen die me tegen staan van deze laptop, onhandige plaatsing van speakers, en niet gecentreerd zijn van het belangrijkste gedeelte van het toetsenbord. Het lijkt me niet ergonomisch werken als je de laptop op schoot hebt.

Ik zit nu te denken aan een XPS 15 met 1080p scherm, maar ik vraag me af of alles dan niet erg klein wordt, ik zal vooral programmeren en ableton live draaien.

Wat is wijsheid, 1080p of 720p nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
Ik vraag me trouwens nog steeds af waar ik voor zal gaan,
de xps 17 met Intel® Core™ i5-2520M en gt 555m.

of de dell xps 15 met i7 en gt 540m.

wat zouden jullie doen?
en waarom?
i5 met gt555m ;-) kijk maar eens en vergelijk de ben hmarks met een gt540m, bovendien als je gaat gamen is gpu meest belangrijkst, cpu valt later nog netjes te vervangen gpu niet echt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

smokeandnoise schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:17:
Gisteren een XPS 17 besteld, die ik inmiddels weer heb geannuleerd, 2 dingen die me tegen staan van deze laptop, onhandige plaatsing van speakers, en niet gecentreerd zijn van het belangrijkste gedeelte van het toetsenbord. Het lijkt me niet ergonomisch werken als je de laptop op schoot hebt.

Ik zit nu te denken aan een XPS 15 met 1080p scherm, maar ik vraag me af of alles dan niet erg klein wordt, ik zal vooral programmeren en ableton live draaien.

Wat is wijsheid, 1080p of 720p nemen?
Dat het touchpad niet in precies in het midden zit door het numpad (die de XPS 15 heeft), is echt geen probleem. Speakers zijn inderdaad wat onhandig geplaatst, maar het is niet ontzettend nadelig. Het is niet alsof je het geluid plots niet meer hoort (XPS 17 kan ontzettend hard).

Ook bij de XPS 15 zou ik voor een 1080p scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
Ok thnx. Ik heb een xps 15 met 1080p scherm besteld, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Over de sleeves vraag die ik kort geleden had gesteld:

Ik heb nu toch maar de Belkin Neopreen Sleeve gekocht en hij blijkt zelfs iets te groot te zijn.
Heb hem net 5 minuten binnen maar hij ziet er goed uit, geen bescherming voor rits
maar dat is ook niet nodig want de achterkant en linkerzijkant zijn dicht. Hierdoor kan je
hem dus aan die 2 zijkanten in een tas stoppen.

Hoop dat dit genoeg info is, kijk niet vaak meer op dit forum dus weet niet of ik nog antwoorden
ga geven als er vragen zijn. Ik heb hem bij bol.com gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:38:
Grote kans. Zet het power scheme eens op high performance?
Ik heb wat geëxpirimenteerd en heb verschillende modussen gebruikt, met de oude Intel drivers van de Dell website.

(Dell extended battery life uitgeschakeld)
Power saver: wel schermflikkeringen
Balanced: wel schermflikkeringen
High performance: geen schermflikkeringen

(Dell extended battery life ingeschakeld)
Power saver: wel schermflikkeringen
Balanced: wel schermflikkeringen
High performance: geen schermflikkeringen

Op de netstroom: geen schermflikkeringen

Het lijkt me dus niet dat het aan het Dell progje ligt, maar aan het verschil tussen instellingen in de energiebeheersschema's. Weet iemand welke instelling(en) de schermflikkeringen kunnen veroorzaken? Het moeten instellingen zijn die niet bij 'high performance' voorkomen maar wel bij 'power saver' of 'balanced'.

Of zou ik een inferieur exemplaar bezitten?

Edit:
Probleem is (onder voorbehoud opgelost), het wordt veroorzaakt door Intel Power Saving Technology. Dit kun je uitschakelen bij het Intel HD Graphics configuratiepaneel. Volgens Intel wordt het probleem veroorzaakt door het ACPI beleid dat Dell heeft gekoppeld aan het systeem.

[ Voor 18% gewijzigd door Initech op 24-08-2011 10:57 . Reden: Oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai iets wat de GPU belast, en kijk of het dan nog steeds voorkomt. Ik heb het vermoeden dat het een bug is in de power saving van de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*$&$%&*^@#,

Net mn nieuwe laptop binnen, XPS 17 3D (brilleke komt later)
Werkt de DVD niet lekker, alleen maar gebrrrrrr
en af en toe pakt die n dvd, de drivers dvd pakt ie na 100x in en uit doen
en ook een keer n lege dvd, verder pakt ie amper wat...

Wat kan ik het beste doen :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:28:
*$&$%&*^@#,

Net mn nieuwe laptop binnen, XPS 17 3D (brilleke komt later)
Werkt de DVD niet lekker, alleen maar gebrrrrrr
en af en toe pakt die n dvd, de drivers dvd pakt ie na 100x in en uit doen
en ook een keer n lege dvd, verder pakt ie amper wat...

Wat kan ik het beste doen :S?
Eehm... Contact op nemen met Dell?

Als de laptop out-of-the box niet werkt moet Dell dat oplossen voor je.

Zie hier:
http://support.euro.dell....hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:32:
draai iets wat de GPU belast, en kijk of het dan nog steeds voorkomt. Ik heb het vermoeden dat het een bug is in de power saving van de GPU.
Ik neem aan dat je de interne GPU bedoeld?

[ Voor 38% gewijzigd door Initech op 23-08-2011 18:48 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde de nvidia gpu, maar toen bedacht ik me opeens dat dat niet klopt. Inderdaad de IGP.

Met met radeon kaart heb ik er ook last van als ik mijn GPU helemaal naar beneden klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:10:
De resolutie ligt hoger, het contrast ligt 3 a 4x zo hoog, de max helderheid is het dubbele, de color gamut ligt ~20% hoger, en de kijkhoeken zijn een heel stuk verbeterd.

Imo ben je echt knettergek als je dat niet doet voor €50.
euhm, ik moet iets verkeerds doen, bij mij is dat 3d scherm een meerprijs van 340euro! dan wordt de laptop ineens een stuk duurder1 Ik wil namelijk ook 17inch, en onder de 1000 blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contact opgenomen met dell, kan namelijk ook niet windows opnieuw installeren van DVD, of backtrack starten vanaf dvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
teddebraak schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

euhm, ik moet iets verkeerds doen, bij mij is dat 3d scherm een meerprijs van 340euro! dan wordt de laptop ineens een stuk duurder1 Ik wil namelijk ook 17inch, en onder de 1000 blijven!
Kan precies voor € 999,- toch?
De kunst is bij Dell om te kiezen voor het ge-pre-configureerde model dat het meest aan je wensen voldoet. Alles wat je daar nog aan wijzigt kost je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
guapper schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:00:
[...]

Kan precies voor € 999,- toch?
De kunst is bij Dell om te kiezen voor het ge-pre-configureerde model dat het meest aan je wensen voldoet. Alles wat je daar nog aan wijzigt kost je de hoofdprijs.
hulde!

kan ik daar dan ook zelf een ssdtje en een 4gb geheugen staafje inzetten?

edit, zit twee keer 2 in, twee keer 2 erbij of 2 keer 4?

[ Voor 5% gewijzigd door teddebraak op 23-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
teddebraak schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

hulde!

kan ik daar dan ook zelf een ssdtje en een 4gb geheugen staafje inzetten?
De 3D uitvoering heeft 4 geheugenbanken, je zou er dus zelfs 2x4GB bij kunnen zetten zelfs.
En de 2e drivebay kun je idd gebruiken voor een sdd. Dit topic staat vol handige tips daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Jaja knoop doorgehakt, mijn Dell XPS1530m vervangen met een dell XPS 17.

Heb ik nog wel een aantal vragen. Laptop wordt het meest aan de lichtnet gehangen maar op het moment dat ik hem mobiel wil gebruiken heb ik het liefst een zolang mogelijk batterijduur

Gebruik van de laptop zal bestaan uit:
Internet/office gebruik 60% (70% aan voeding @ kantoor / 30% mobiel)
Gamen 25% (Niet supere zware spellen maar meer dingen zoals starcraft 2, operation flashpoint 1, warhammer 40k, Red alert)
Films kijken 15%

Dit zou hem moeten worden (met kortingsbon van 10% + Korting van 40 euro + geen verzendkosten):

Catalogusnummer: 2121 N00X7M06
Module Beschrijving Details bekijken
Base 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Gedis Bundle Reference N08X7M06
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service 1Yr Next Day Hardware Support
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Order Information XPS L702x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Kleuren Silver Anodized Aluminum Cover
Accidental Damage Support No Accidental Damage Protection
Online Backup DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 150W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

En inclusief met het backlittoetsenbord van 40 euro is dit hieronder de totaal prijs

TOTAAL :€ 916,20
Extra kortingen en waardebonnen
€40 korting - € 40,00

Vervalt woensdag 24 augustus 2011

Gratis bezorging t/m 24/08/2011

Vervalt donderdag 25 augustus 2011

Totaal excl. BTW btw-tarief Totaal incl. BTW
€ 736,30 19,00 % € 876,20
Totale leveringskosten € 24,37 19,00 % € 29,00
Korting leveringskosten -€ 24,37 19,00 % -€ 29,00
Totaalprijs € 736,30 € 876,20

Nou heb ik een aantal vragen:

1.Is er veel verschil tussen deze 2 schermen?

- 17.3 FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™

- 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

(Reden waarom ik de ''normale FHD scherm heb genomen omdat die nog een optimus functie heeft en Anti-glare is voor het geval ik ermee mobiel werk in de zon)

2.Is het FHD WLED scherm 105 euro meerprijs waard voor mijn gebruik t.o.v. het standaard meegeleverde 1600x900 scherm?

3. Ik heb de duurste variant van de netwerkaarten genomen, maar welke is het meest aanraadbaar?

Intel® Centrino® Wireless-N 1000

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

4. En wat zijn de verschillen onderling los staand dat het alle 3 N-Kaarten dus zijn?

5. Weet iemand ook het verschil in batterijduur met een XPS17 met optimus en 1 zonder optimus?

6. Kan je bij dell 1x een 4gb module aanvragen ipv 2x2gb?

7. Welk (merk) geheugen gebruikt dell in de XPS zodat ik bijvoorbeeld maar 1 module hoef te vervangen om om 6gb of 8gb uit te komen?

8. Zit er wel een caddy in je 2e hdd ruimte voor je harde schijf (komt een SSD in) of die ik die zelf los te kopen?

Gr Nino

[ Voor 39% gewijzigd door ninoxps op 23-08-2011 21:34 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
is het 3d scherm ook gewoon mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Truelife = kei glossy als spiegel, darkly

17.3 FHD WLED AG => AG = Anti Glare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
das balen, heb liever mat. maar de voordelen van de 3d wegen hier toch misschien tegen op!? nog maar een nachtje over slapen, kan nu toch geen kortingsbon vinden (ook nog niet heel hard gezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ninoxps schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:18:
Jaja knoop doorgehakt, mijn Dell XPS1530m vervangen met een dell XPS 17.

Heb ik nog wel een aantal vragen. Laptop wordt het meest aan de lichtnet gehangen maar op het moment dat ik hem mobiel wil gebruiken heb ik het liefst een zolang mogelijk batterijduur

Gebruik van de laptop zal bestaan uit:
Internet/office gebruik 60% (70% aan voeding @ kantoor / 30% mobiel)
Gamen 25% (Niet supere zware spellen maar meer dingen zoals starcraft 2, operation flashpoint 1, warhammer 40k, Red alert)
Films kijken 15%
Ik heb +/- identiek dezelfde configuratie op het full hd af scherm na (heb het standaard scherm) en haal bij licht officegebruik en surfen op het web (zonder al teveel flash, dus geen online spelletjes ;)) haal ik rond de 5-6 uur. Films kijken haal ik 4-5 uur en met games zal het wss veel minder zijn. Geen ervaring met dit laatste, maar reken op niet veel meer dan 1-2 uur als je gamet op accu.
3. Ik heb de duurste variant van de netwerkaarten genomen, maar welke is het meest aanraadbaar?

Intel® Centrino® Wireless-N 1000

Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

4. En wat zijn de verschillen onderling los staand dat het alle 3 N-Kaarten dus zijn?
De Intel Centrino xx30 bevatten ook bluetooth 3.0 ten eerste. De 1000 en 1030 werken alleen op 2.4Ghz (single band) en de 6230 werkt zowel op 2.4Ghz als 5Ghz (dual-band). De 6230 is dus wat toekomstzekerder en aan te raden als je een dualband router hebt natuurlijk ;)
7. Welk (merk) geheugen gebruikt dell in de XPS zodat ik bijvoorbeeld maar 1 module hoef te vervangen om om 6gb of 8gb uit te komen?
Bij mij is het Hyenix, maar ik vermoed dat dit niet overal hetzelfde is. Dell kiest de goedkoopste aanbieder en kan best zijn dat dit afwisselt.
8. Zit er wel een caddy in je 2e hdd ruimte voor je harde schijf (komt een SSD in) of die ik die zelf los te kopen?
Caddy zit erbij, inclusief de schroeven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:14:
das balen, heb liever mat. maar de voordelen van de 3d wegen hier toch misschien tegen op!? nog maar een nachtje over slapen, kan nu toch geen kortingsbon vinden (ook nog niet heel hard gezocht)
3D is onzin, Ik raad het 3D scherm aan omdat het een goed scherm is. Niet omdat er 3D op zit.

Het matte scherm is vast redelijk, maar houd er rekening mee dat de matte coating op dit scherm heel agressief is aangebracht, als je niet een fan bent van mat vind je het waarschijnlijk een rotscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Die voordelen bedoelde ik ook ja. wat bedoel je met 'agressief' aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:32:
Ik heb het probleem proberen op te nemen in een filmpje, en dat is aardig gelukt:

http://www.youtube.com/watch?v=W_jpUOopF54

(Klik op de tijden in de omschrijving). Dit is het FHD AG scherm.

Bij belasting van de deticated GPU is er niks aan het handje, zal nu even de IGP testen.

Ben ik overigens de enige met dit probleem?

Edit: als ik Furmark 1.9.1 in power saving mode draai op de IGP heb ik geen last van flikkeringen, wel als ik hem in de background draai.

[ Voor 16% gewijzigd door Initech op 24-08-2011 09:29 . Reden: IGP testresultaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Heeft iemand nog op deze vragen een antwoord?

5. Weet iemand ook het verschil in batterijduur met een XPS17 met optimus en 1 zonder optimus?
(3D VS non3D)

@ c-mattic
Dank voor de heldere informatie

@ Darkstone
Is er ook verder veel verschil in kwaliteit scherm behalve dat het mat is en de andere spiegelend is (heb nu op mijn xps1530m een True life scherm enkel met een resolutie van 1200x800) prima schermpje enkel ja resolutie raakt wel gedateerd en dat spiegelende is echt vervelend in de zon…
p.s
Wat mij opviel bij selecteren van scherm (3d vs anti-glare is 50 euro verschil) maar er stond geen webcam bij, klopt het dat je dan geen geïntegreerde webcam hebt bij de 3d?

44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™

17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Weet iemand dat? lijkt mij toch onwaarschijnelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninoxps schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:58:
Heeft iemand nog op deze vragen een antwoord?

(3D VS non3D)

@ c-mattic
Dank voor de heldere informatie

@ Darkstone
Is er ook verder veel verschil in kwaliteit scherm behalve dat het mat is en de andere spiegelend is (heb nu op mijn xps1530m een True life scherm enkel met een resolutie van 1200x800) prima schermpje enkel ja resolutie raakt wel gedateerd en dat spiegelende is echt vervelend in de zon…
p.s
Wat mij opviel bij selecteren van scherm (3d vs anti-glare is 50 euro verschil) maar er stond geen webcam bij, klopt het dat je dan geen geïntegreerde webcam hebt bij de 3d?

44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™

17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Weet iemand dat? lijkt mij toch onwaarschijnelijk
zit er wel op. =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
Thnx + nog 2 aanvullende vragen

9. Dat optimus werkt dat nou fatsoenlijk?
(als ik het google lees ik uiteenlopende verhalen)

10.Hoe komt het dat de 3d versie geen optimus heeft? ligt dat aan de videokaart of aan het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ninoxps schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:05:
Thnx + nog 2 aanvullende vragen

9. Dat optimus werkt dat nou fatsoenlijk?
(als ik het google lees ik uiteenlopende verhalen)

10.Hoe komt het dat de 3d versie geen optimus heeft? ligt dat aan de videokaart of aan het moederbord?
Optimus werkt fatsoenlijk. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Vooral bij de introductie van Optimus regende het klachten over het systeem. Het systeem lijkt me nu volwassen. Heb geen ervaring met de eerste generatie Optimus, maar hier op de XPS 17 tot zover geen problemen mee gehad.
Overgang van igp naar dedicated gpu verloopt in een fractie van een seconde. Niet zichtbaar door flikkeringen van het scherm ofzo ;) Je kan gemakkelijk via het Nvidia configuratiescherm de instellingen wijzigen waarbij je Optimus opdraagt bij bepaalde programma's sowieso dedicated of integrated moet gebruiken. En het is ook mogelijk via het contextmenu een programma al dan niet dedicated te laten starten.

Ik weet niet meer met zekerheid waarom de 3d versie geen optimus heeft. Als ik me niet vergis kan de integrated gpu (Intel 3000) geen 120hz aan om 3D weer te geven. Hierbij moet je weten dat bij de Optimus technologie - als de dedicated gpu wordt gebruikt - de dedicated gpu alles wel berekent, maar dat het definitieve beeld wordt doorgestuurd via de controller van integrated gpu (Intel HD 3000).
Waarschijnlijk kan een meer technisch aangelegd persoon hier het wat duidelijker omschrijven :9
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.