[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.274 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Lag vast aan speedfan of andere tools die ook de GPU meepikken. Als ik gewoon coretemp gebruik dan gaat ie idle richting de 44 graden op alle cores.

Net wel even met coretemp op de achtergrond Crysis2 uitgespeeld. Staat toch doodleuk: Core 1 max 90C, Core 2 Max 90C, Core 3 en 4 Max 81C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan. Dat heeft ermee te maken dat niet alle cores een even goede warmtegeleding hebben richting de heatspreider. Vaak is de koelpasta dan ietswat scheef aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke vraag, als ik die dvb t tuner er in laat zetten, kan ik dan alle tv etc opnemen via mn laptop? want hier is het digitaal, en heb je er zo n kaartje voor nodig, dus ik vraag me af, of dit enig nut heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Net kaart 555m van 590 naar 760 overgeclocked en futuremark06 gedraait max temp 65 graden.
Beetje apart zins hij warmer word als ik the witcher 2 speel zonder over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Heeft iemand ook een tip voor een sleeve (hoes) voor de Dell XPS17 met 9 cell batterij?
Had deze eerst in gedachten tot ik erachter kwam dat die er niet overheen past:

http://www.salland.eu/pro...9earl.html?tab=2&desc=lim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:20:
Leuke vraag, als ik die dvb t tuner er in laat zetten, kan ik dan alle tv etc opnemen via mn laptop? want hier is het digitaal, en heb je er zo n kaartje voor nodig, dus ik vraag me af, of dit enig nut heeft?
met het standaard programma :P kon je bij het instellen ook voor de upc box kiezen :P feit blijft wel dat je die dan wel beschikbaar moet zijn dus ik heb het niet kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Goede vraag over die sleeve wil ik ook wel weten.

Wat betreft overklokken van de GT555. Doe je dat met een bios hack of is afterburner genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een naverbrander werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutates schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:09:
[...]

met het standaard programma :P kon je bij het instellen ook voor de upc box kiezen :P feit blijft wel dat je die dan wel beschikbaar moet zijn dus ik heb het niet kunnen kiezen.
mmmm, kzit bij delta / zeelandnet -_- , gaat m wss nie worden dan, hahaha :P
bovendien was ik toch niet van plan veel op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
REDFISH schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:17:
Goede vraag over die sleeve wil ik ook wel weten.

Wat betreft overklokken van de GT555. Doe je dat met een bios hack of is afterburner genoeg?
Idd afterburn werk perfect.

ThrottleStop werkt niet, waarschijnlijk wel met moded bios,
Maar zover ik weet zijn die er nog niet.

Oww ps:

Ik ben opzoek naar 2 accessoires voor me xps'je, een remote (volume en media keys zijn genoeg) bij me vorige 2 laptops zat altijd een remote bij dit keer niet.

En een 3.5 Behuizing, ik heb al een 1.5TB disk liggen maar kan nergens wat vinden die niet al gevuld is of usb 3.0 ondersteund.

[ Voor 27% gewijzigd door Scale op 08-08-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb vandaag via onze verkooppersoon van t werk bij dell gekeken of ik nog wat korting kon krijgen op de xps 17 ^^
hopelijk krijg ik wat :D
anders is het mischien toch een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je wilt nog meer korting dan 10% korting + 40/60/90 euro korting?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Uniciteit schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:06:
Je wilt nog meer korting dan 10% korting + 40/60/90 euro korting?!
We zijn Nederlanders, natuurlijk willen we meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:23
Ik heb afgelopen weekend uiteindelijk ook besloten om de Xps 17 aan te schaffen. Na veel te hebben gelezen in dit topic besloten om voor het 1080 scherm te gaan (3D + True life etc.)
Ook op aanraden van de gebruikers in dit topic geen uitbreiding van het geheugen gedaan, dit is idd vrij prijzig.
Nu moet mijn laptop nog worden bezorgd maar ik zou graag nog wat advies willen hebben over de inrichting.

Ik lees veel over de installatie van een 2e harde schijf in de vorm van een SSD wat mij zeer aanspreekt. Ik lees hier veel over de Crucial M4. Is deze aan te raden? Of zijn er ook goede alternatieven?
En welk geheugen is aan te raden? Waar moet ik op letten?

Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken als ontwikkelstation(Visual Studio/Eclipse) maar gebruik soms in een wilde bui ook 3Dstudio Max/Photoshop dus een uitbreiding van het geheugen lijkt me een must.

Daarnaast heb ik gisteren een 3D demo gezien op een laptop wat toch wel erg indrukwekkend was, heeft iedereen hier direct een bril bij Dell aangeschaft of zijn deze brillen ook goed los te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand zeggen hoe ik het best een recovery disk/image maak?
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:33:
Kan er mij iemand zeggen hoe ik het best een recovery disk/image maak?
Grtz
Waarvan precies? Als het goed is zit er een standaard recovery partitie met windows op iedere laptop (20gb).
Heb er niet naar omgekeken en het er af gegooid :P

Ofte wel van je data of je windows installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
Folkert schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 07:38:
Ik heb afgelopen weekend uiteindelijk ook besloten om de Xps 17 aan te schaffen. Na veel te hebben gelezen in dit topic besloten om voor het 1080 scherm te gaan (3D + True life etc.)
Ook op aanraden van de gebruikers in dit topic geen uitbreiding van het geheugen gedaan, dit is idd vrij prijzig.
Nu moet mijn laptop nog worden bezorgd maar ik zou graag nog wat advies willen hebben over de inrichting.

Ik lees veel over de installatie van een 2e harde schijf in de vorm van een SSD wat mij zeer aanspreekt. Ik lees hier veel over de Crucial M4. Is deze aan te raden? Of zijn er ook goede alternatieven?
En welk geheugen is aan te raden? Waar moet ik op letten?

Ik wil de laptop voornamelijk gebruiken als ontwikkelstation(Visual Studio/Eclipse) maar gebruik soms in een wilde bui ook 3Dstudio Max/Photoshop dus een uitbreiding van het geheugen lijkt me een must.

Daarnaast heb ik gisteren een 3D demo gezien op een laptop wat toch wel erg indrukwekkend was, heeft iedereen hier direct een bril bij Dell aangeschaft of zijn deze brillen ook goed los te verkrijgen?
Ik heb ze direct bij Dell bestelt. Ze zijn ook gewoon los te verkrijgen, maar dan zit je ofwel met een bedrade versie, ofwel met een 3D vision kit. De kit bevat dan ook de USB IR-emitter, die je natuurlijk helemaal niet nodig hebt, gezien die ingebouwd zit in de XPS 17 3D.
Bij Dell kreeg ik gewoon een doos met de bril, zakje, doekje om glazen af te vegen, enkele neusstukjes, een micro usb kabel om op te laden en een handleiding.
De batterij van de bril gaat overigens wel lang mee, ik heb hem nog maar een maal moeten herladen, na minimum 30u 3D modus sprong het lampje op oranje, wat betekent dat hij nog minimum 10u batterij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Waarvan precies? Als het goed is zit er een standaard recovery partitie met windows op iedere laptop (20gb).
Heb er niet naar omgekeken en het er af gegooid :P

Ofte wel van je data of je windows installatie?
Van de windows installatie, dus nog voor ik iets anders heb geïnstalleerd.

Ik weet ook wel dat er een recovery partitie op zit maar de schijf moest maar is kapot gaan. Dan zit je daar met je recovery partitie waarmee je niks meer kan doen. :P

Maar misschien is het beter van eerst een verse installatie te doen, met alle drivers. En dan een recovery disk/image te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Nieuwe Nvidia Driver 280.26
Direct Download

En de Release notes (sorry voor het scrollen =) )
As part of the NVIDIA Verde Notebook Driver Program, this is a reference driver that can be installed on supported NVIDIA notebook GPUs. However, please note that your notebook original equipment manufacturer (OEM) provides certified drivers for your specific notebook on their website. NVIDIA recommends that you check with your notebook OEM about recommended software updates for your notebook. OEMs may not provide technical support for issues that arise from the use of this driver.

Before downloading this driver:
1.Please check to make sure that your notebook has a supported GPU (refer to the Products Supported tab below).
2.It is recommended that you backup your current system configuration. Click here for instructions.
3.If you own a Dell Inspiron 1420, Dell XPS M1330, Dell XPS M1530, or Dell Latitude D630/D630c it is highly recommended that you first install this Dell software update.
RELEASE HIGHLIGHTS :
This is the first WHQL release from the Release 280 family of drivers. . You can read more about this family of drivers on GeForce.com.

This driver supports the following NVIDIA notebook GPUs (please refer to the Products Supported tab for exceptions):

•ION notebook GPUs.
•GeForce 8M, 9M, 100M, 200M, 300M, 400M, and 500M-series notebook GPUs.
•Quadro 5010M, 5000M, 4000M 3000M, 2000M and 1000M notebook GPUs.
•Quadro NVS-series notebook GPUs (only those that support DirectX 10 or higher).
•Quadro FX-series notebook GPUs (only those that support DirectX 10 or higher).
•NVS-series notebook GPUs (only those that support DirectX 10 or higher).
New in Release 280.26

NVIDIA 3D Vision

•With Release 280 drivers, the 3D Vision Controller driver is now included with all GPU driver installations. Users are no longer required to install a separate 3D Vision Controller driver or CD driver. This driver includes the 280.19 3D Vision Controller driver. For more information, please view this knowledgebase article for more information.
•Adds support for viewing 3DVisionLive.com and YouTube 3D with NVIDIA SLI PCs. Please view this knowledgebase article for more information on 3D Vision Window Mode.
•Adds support for Window mode for 3D Vision Video Player. This requires v1.7.2 or higher of the player.
•Adds support for new 3D Vision notebooks: Alienware M17x R3, ASUS G53SX-3DE, ASUS G73JW-3DE, ASUS G74SW-3DE, ASUS G74SE-3DE, Dell XPS 17 L702x, Lenovo IdeaPad Y570, Toshiba Qosmio X770-3D, Toshiba Qosmio F750-3D, Toshiba Satellite P755-3D, Toshiba Satellite P750-3D, Toshiba Satellite P775-3D, Toshiba Satellite P770-3D
•Adds support for new 3D Vision monitors: ViewSonic V3D245
•Adds support for new 3D Vision projectors: Acer X1111, BenQ W710ST, and NEC NP-V300W
•Added the following 3D Vision game profiles:
◦Alice Madness Returns
◦Back to the Future (Episodes 1-5)
◦Call of Juarez: The Cartel
◦Chuang Shi Xi You (创世西游)
◦Dao Jian 2 刀剑2
◦The Darkness 2
◦Dead Island
◦Deep Black
◦Dou Zhan Shen 斗战神
◦Dragon Ball Online
◦Dungeons and Dragons: Online
◦Gods & Heroes: Rome Rising
◦Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
◦L.A. Noire
◦League of Legends 英雄联盟
◦LEGO Pirates of the Caribbean
◦Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar
◦The Lord of the Rings: War in the North
◦Mars
◦Might & Magic Heroes VI
◦Mount & Blade: Warband
◦Mount & Blade: With Fire and Blade
◦PROUN
◦RAGE
◦Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
◦Rise of the Immortals
◦Rusty Hearts
◦Serious Sam 3: BFE
◦Virtua Tennis 4
◦Warhammer 40,000: Space Marine
•Update the following 3D Vision game profiles
◦Crysis 2 – rating changed to Excellent. NVIDIA recommends using the v1.9 game patch.
◦Deep Black – rating change to 3D Vision Ready
◦Super Street Fighter IV: Arcade Edition – convergence changes and rating changed to 3D Vision Ready
Other

•Installs HD Audio driver version 1.2.23.3•Installs PhysX System Software to version 9.10.0514
•Supports the new GPU-accelerated features in Adobe Creative Suite 5 including Photoshop CS5.
•Supports GPU-acceleration for smoother online HD videos with Adobe Flash.
•Supports OpenGL 3.3 for GeForce 8-series and later GPUs.
•Supports OpenGL 4.1 on GeForce 400 series and later GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Sk0Ne schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:50:
Nieuwe Nvidia Driver 280.26
Direct Download

En de Release notes (sorry voor het scrollen =) )
Draai deze al bijna een weekje ;) iig geen problemen met deze driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Ik wordt echt schijtziek van dat touchpad. Iedere keer kan ik de klep open en dicht doen om fatsoenlijk het touchpad te kunnen gebruiken.
Is er echt geen ander driver ofzo die dit verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
Scale schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:44:
[...]

Draai deze al bijna een weekje ;) iig geen problemen met deze driver.
De bèta ja, niet de final =)
JohanPG schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:56:
Ik wordt echt schijtziek van dat touchpad. Iedere keer kan ik de klep open en dicht doen om fatsoenlijk het touchpad te kunnen gebruiken.
Is er echt geen ander driver ofzo die dit verhelpt?
??? Geen idee wat je bedoelt, de touchpad werkt hier gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 07:51
Dat de muis totaal iets anders doet dan hetgene wat ik wil. Stel ik ga gewoon mijn mijn vinger (ja, één vinger) over het touchpad, dan vind hij het nodig om ineens in en uit te zoomen, om te gaan scrollen, of zich ergens in een hoekje te verstoppen of de andere kant op te bewegen.
Soms gaat het ook prima, maar soms moet ik vier keer achter elkaar de klep dicht doen tot hij weer naar me luister :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdweij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:07:
Heeft iemand hier 'inside' contact met een deel technicus? Ik ben mijn usb3 problemen zat... Of is er een site waar ik goeie drivers kan downloaden?
Dit is misschien vragen naar de bekende weg maar is er inmiddels al een update m.b.t. usb3 probs? Ik las in dit topic ergens begin juni dat er binnen 1 a 2 weken een oplossing werd verwacht. Ik heb echter nog geen nieuwe driver kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
JohanPG schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:16:
Dat de muis totaal iets anders doet dan hetgene wat ik wil. Stel ik ga gewoon mijn mijn vinger (ja, één vinger) over het touchpad, dan vind hij het nodig om ineens in en uit te zoomen, om te gaan scrollen, of zich ergens in een hoekje te verstoppen of de andere kant op te bewegen.
Soms gaat het ook prima, maar soms moet ik vier keer achter elkaar de klep dicht doen tot hij weer naar me luister :p
Heb ik absoluut geen last van. Het lijkt er eerder op dat je met je settings hebt zitten prullen :P
Ik zou je settings eens terugzetten op standaard, en dan niet te veel veranderen.
(rechtklik op tray-icon, eigenschappen, apparaat-instellingen, instellingen... , standaard)
Anders kan je ook eens de driver van de synaptic website zelf proberen af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Bestaat er tegenwoordig nog iets in de richting van nTune, Ik ben benieuwd of me fan op 100% speed draait.
Ik heb liever een simpel tooltje zoals GPU-Z CPU-Z of van nvidia dan riva tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initech
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-07 14:31
Sneakyman schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:56:
Heeft iemand ook een tip voor een sleeve (hoes) voor de Dell XPS17 met 9 cell batterij?
Had deze eerst in gedachten tot ik erachter kwam dat die er niet overheen past:

http://www.salland.eu/pro...9earl.html?tab=2&desc=lim
Ik heb even naar Dell gemailed voor die laptop sleeve, zou er zelf ook wel eentje kunnen gebruiken.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik wil een 3de schijf in mijn 702, gaat dit passen denk je?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Ik de topicstart van de het xps 15 topic staat er een:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 6"
Ik zou die nemen.

• Scale
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:00:
Ik zou die nemen.
Tis als ik het plaatje moet geloven dezelfde ;)
Dus alleen wat prijs verschil, bijde uit china dus levertijd zal niet verschillen.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

TDB

Sinds gisteren overgestapt op Ziggo. Daarom maak ik nu niet meer gebruik van mijn Zyxel wifi modem, maar van de Cisco die door Ziggo wordt bijgeleverd. Alle apparaten maken goede connectie met Cisco, behalve mijn nieuwe Dell xps17. Er is verbinding, geen verbinding, wel verbinding, zeer irritant allemaal. Bekabeld werkt het allemaal supergoed en haal ik de 40 Mbps, maar zoals gezegd: wifi is slecht. Met wifi connectie naar Zyxel had ik ook nooit problemen.
Ik heb een 1000 BGN kaart in de Dell en heb een n-netwerk. Iemand een idee waar de fout kan zitten?

PSN: TDBtje

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 01:00:
Ik zou die nemen.
Klasse, gelijk eentje besteld.
Helaas geen popcorn over voor een 2de SSD, vindt die "grotere" toch echt nog wat duur.
Nu nog een casing voor de BR drive zoeken, om deze in de kast te smijten vindt ik ook weer zonde.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

Geweldig forum! Inmiddels ook overtuigd dat ik een XPS17 ga bestellen. Keep up the good work, Darkstone.

Maar heeft iemand een idee waarom n00x7m05 (met i7, 6gb en 750gb) net zo goedkoop is als de n00x7m04 (met i5, 4gb en 500 gb)?? Zou er nog een reden kunnen zijn waarom de i5 toch de voorkeur verdient?

Verwijderd

De i5-2540m is volgens mij duurder dan de i7. Dat heeft ermee te maken dat de i5 een 35w cpu is, en de i7..QM een 45w cpu. Dat heeft betrekking op het maximale verbruik, niet het verbruik idle. Ik raad de i7 aan tenzij je nu al weet dat alle programma's die je gaat draaien singlecore zijn.

• Piet_Boonen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08-2011
Ik krijg binnenkort mijn Dell XPS 17 HD+ binnen maar ben ik niet gelijk mijn garantie kwijt als ik zelf een tweede HDD/SSD plaats?

Verwijderd

Niet bij dell, nee.

• Scale
En als je laptop ontploft kan je die 2de HDD er toch gewoon uithalen voordat je hem laten fixen ;)

Verwijderd

Want wat is het voordeel van de i5 als alle programma's singlecore zijn? (En hoe weet je of ze dat zijn?)

Verwijderd

De turbo is iets hoger. Zie http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape.

Maar neem gewoon de quad.

Verwijderd

Hmmz, noob here, wellicht dat hier iemand mij kan helpen (of mij vertellen welke informatie ik allemaal had moeten geven voordat jullie kunnen helpen.)

Ik heb xps 17, standaard 3d uitvoering, met de advanced 6230 wifi kaart. Zelf toegevoegd vertex 3 120 gb ssd schijf en 8gb corsair

Ik heb drie problemen (computertechnisch dan :-)):
Ik krijg steeds een foutmelding op mijn wifi kaart, hij maakt dan geen connectie met internet. Als ik windows het laat onderzoeken en oplossen is het 1 minuut later opgelost, maar het is wel irritant.
2) ik krijg eens per dag een blue screen of death... Via een diagnostic tool het geheugen getest, en dit lijkt goed te zijn, dus ik gok op de ssd schijf. Ik heb bij het installeren de instructies gevolgd die eerder in dit forum beschreven staan, echter moest ik ook nog de lpm uitschakelen. Maar ik heb geen idee wat LPM is? Kan dit het zijn en hoe zet ik het uit? (ik lees dat dit voornamelijk met het freezen van windows te maken heeft, en dat doet hij niet meer)
3) als ik de ac adaptor in een niet geaard stopcontact plug, voel ik lekstroom, niet ernstig, maar wel vreemd. Kan dit kwaad / wat kan ik er aan doen?

Alvast dank voor ieders input

Verwijderd

2) ik krijg eens per dag een blue screen of death... Via een diagnostic tool het geheugen getest, en dit lijkt goed te zijn, dus ik gok op de ssd schijf. Ik heb bij het installeren de instructies gevolgd die eerder in dit forum beschreven staan, echter moest ik ook nog de lpm uitschakelen. Maar ik heb geen idee wat LPM is? Kan dit het zijn en hoe zet ik het uit? (ik lees dat dit voornamelijk met het freezen van windows te maken heeft, en dat doet hij niet meer)
Bekend probleem. Dit heeft niet met LPM te maken, maar met het feit dat de SSD gewoon niet te vertrouwen is.

Update de firmware. Als dat niet werkt, neem een andere SSD.

Verwijderd

Jezus wat antwoord jij snel. Thanks Darkstone! Ga ik vanavond gelijk even proberen, anders gaat ie terug

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:26:
Hmmz, noob here, wellicht dat hier iemand mij kan helpen (of mij vertellen welke informatie ik allemaal had moeten geven voordat jullie kunnen helpen.)

Ik heb xps 17, standaard 3d uitvoering, met de advanced 6230 wifi kaart. Zelf toegevoegd vertex 3 120 gb ssd schijf en 8gb corsair

Ik heb drie problemen (computertechnisch dan :-)):
Ik krijg steeds een foutmelding op mijn wifi kaart, hij maakt dan geen connectie met internet. Als ik windows het laat onderzoeken en oplossen is het 1 minuut later opgelost, maar het is wel irritant.

Alvast dank voor ieders input
Ik klink als een broken record..... maar heb je al geprobeert de bleutooth uittezetten ? via apperaatbeheer ?
en of nieuwste drivers geinstalleerd ?

Verwijderd

Drivers, ja. Bluetooth nee (stom, ik had wel al gelezen dat dit problemen kon geven :o )
Probeer ik vanavond ook

Thanks

• Scale
Ik voel idd ook lek stroom op ongeaard contact

• REDFISH

REDFISH

Hoe 'voel' je zoiets dan?

• Sk0Ne
Scale schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:01:
Ik voel idd ook lek stroom op ongeaard contact
Het blinkend zilveren randje rond de notebook is metaal. Daar kun je wat tintelingen voelen.
Ik heb thuis een slecht geaard stopcontact, en bij dat stopcontact heb ik het ook. Maar ik heb het evenzeer met mn MBP 17, dus ik neem aan dat het wel bij meerdere notebooks voorkomt. Alleen zijn de meeste andere notebooks van plastic, dus bij die heb je het niet.
Stopcontact laten aarden is dus de boodschap. Ik betwijfel of Dell hiervoor een mobo laat vervangen, maar je kan het proberen...

• Scale
Gewoon door te voelen :P Ligt aan je huid sommige mensen kunnen 0.1 volt voelen en andere mensen merken niet eens als er 100 volt op staat.

Verwijderd

De hele palmrest is van aluminium. Niet alleen het randje.

• Scale
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 18:31:
De hele palmrest is van aluminium. Niet alleen het randje.
Ik voel op de palmrust en op de achterkant van het scherm,
Maar ik heb er niet echt last van.

• REDFISH

REDFISH

Ah ja, ik had dat ook wel eens als ik met mijn lip aan iets metaal van mijn kast kwam. Dan voelde je het het duidelijkst.

Verwijderd

heb een probleempi;
De aanraakknoppen op het bedieningspaneel werken niet meer. (Zoals dell ze noemt)
De aan/uit-knop werk dus nog wel, het settings knopje ook...
Maar de 2 knopjes ernaast niet... :( (Instant launch en het Waves knopje)

Hebben jullie een oplossing?
Alvast bedankt en de groeten :P

• Scale
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:18:
heb een probleempi;
De aanraakknoppen op het bedieningspaneel werken niet meer. (Zoals dell ze noemt)
De aan/uit-knop werk dus nog wel, het settings knopje ook...
Maar de 2 knopjes ernaast niet... :( (Instant launch en het Waves knopje)

Hebben jullie een oplossing?
Alvast bedankt en de groeten :P
Je moet me er niet aan houden, maar ik denk dat je hiervoor de Dell quickset software moet installeren.

Edit: Instant launch is inderdaad een child process van quickset.

[ Voor 6% gewijzigd door Scale op 11-08-2011 20:02 ]

Verwijderd

Even een berichtje vanaf mijn nieuwe xps17. Op aanraden van hier het HD scherm gekozen en moet zeggen dat het echt wel een verschil maakt met mijn oude pavilion scherm van 1600x900. Weet niet of het verschil met de 1600x900 schermen van dell ook zo groot is maar het is dus zeker een aanrader.

Verder is hij ook een stuk stiller dan mijn oude pavilion bij normaal internet gebruik. Bij games e.d. wordt er natuurlijk wel iets meer geluid geproduceerd. Alleen zoals hier ook al was aangegeven zijn de boxen een beetje lullig geplaatst....

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:53:
Even een berichtje vanaf mijn nieuwe xps17. Op aanraden van hier het HD scherm gekozen en moet zeggen dat het echt wel een verschil maakt met mijn oude pavilion scherm van 1600x900. Weet niet of het verschil met de 1600x900 schermen van dell ook zo groot is maar het is dus zeker een aanrader.

Verder is hij ook een stuk stiller dan mijn oude pavilion bij normaal internet gebruik. Bij games e.d. wordt er natuurlijk wel iets meer geluid geproduceerd. Alleen zoals hier ook al was aangegeven zijn de boxen een beetje lullig geplaatst....
Een beetje onhandig geplaatst ja, maar je went er wel aan. Wat vind je verder van het geluid van de XPS 17? En welke configuratie heb je gekozen? :)

Verwijderd

Het scherm is de 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™.
Met dus ook de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M (3d capable). Heb alleen nog geen bril erbij omdat ik nog niet echt games er voor heb ofzo. Misschien in de toekomst. Hebben andere mensen hier wel ervaring mee? En zo ja waar kan je zo een brilletje kopen?

Heb wel meteen 8 gb er in laten zetten door Dell. Ik kon nog met 10% korting en die extra cheque bestellen dus vandaar dat ik heb laten doen (maar dat was meer uit gemak).

Wat het geluid betreft ben ik er wel tevreden over zolang mijn polsen niet op de boxen liggen :D Maar goed ik ben ook niet een audiofiel ofzo. Waarschijnlijk dat die personen hogere eisen hebben aan hun geluid.

• Scale
Als ik het goed begrijp, heeft de 3D variant geen nvidia optimus.
Ben wel benieuwd hoelang hij dan mee gaat op batterij?

Bij mij gaat hij in max power save mode, brightness op een 3de en dan een 720p film afspelen gaat hij 7 uur mee.

Verwijderd

max. 3 uur met de 9-cel.

Verwijderd

Scale schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Je moet me er niet aan houden, maar ik denk dat je hiervoor de Dell quickset software moet installeren.

Edit: Instant launch is inderdaad een child process van quickset.
Thanks! :D
Probleem verholpen!
Dacht dat het een nutteloos programmaatje was van dell ;)
{Net wat je nuttig vindt :P}

Nogmaals bedankt :*)

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik kan een blu-ray film van 3 uur kijken op ongeveer helft helderheid en half geluid, BitTorrent, McAfee etc. in de achtergrond en dan na de film kan ik nog wel wat internetten.

Bij licht gebruik haal ik de 4 a 5 uur.
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:06:
Het scherm is de 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™.
Met dus ook de 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M (3d capable). Heb alleen nog geen bril erbij omdat ik nog niet echt games er voor heb ofzo. Misschien in de toekomst. Hebben andere mensen hier wel ervaring mee? En zo ja waar kan je zo een brilletje kopen?

Heb wel meteen 8 gb er in laten zetten door Dell. Ik kon nog met 10% korting en die extra cheque bestellen dus vandaar dat ik heb laten doen (maar dat was meer uit gemak).

Wat het geluid betreft ben ik er wel tevreden over zolang mijn polsen niet op de boxen liggen :D Maar goed ik ben ook niet een audiofiel ofzo. Waarschijnlijk dat die personen hogere eisen hebben aan hun geluid.
Mooie config, ik heb ook de 3D variant. Heb Avatar in 3D gekeken met NVIDIA brilletje. Verder heb je 3dvisionlive.com < staan allemaal 3D foto's en filmpjes op. Ook is er nog YouTube in 3D (bij het zoeken "yt3d" erbij zetten).

Brilletje heb ik online gekocht, dat is het goedkoopst. Het is mij nog steeds onduidelijk of je alleen aan de bril genoeg hebt, want ik heb de hele set gekocht (die kost ongeveer 120 euro, bril alleen ongeveer 80 euro). Toen ik eerst alleen met de bril probeerde, deed hij niks. Pas nadat ik de 'ontvanger' had aangesloten, werd 3D geverifieerd zeg maar. Daarna heb je enkel de bril nodig en kan je de ontvanger etc. wegstoppen. Elke keer als je naar 3dvisionlive.com gaat, wordt ook gekeken of je wel een licentie hebt.

Het is duur, maar het is wel leuk om te hebben. Gisteren nog een filmpje aan iemand laten zien waarbij een vis naar voren kwam, geweldige reactie :9

[ Voor 70% gewijzigd door Uniciteit op 11-08-2011 22:14 ]

Verwijderd

Uniciteit schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:09:
Bij licht gebruik haal ik de 4 a 5 uur.
Dat is een stuk meer dan uit de reviews naar voren kwam. Goed nieuws. Want 4 a 5 uur is nog steeds dik meer dan de meeste notebooks in dit segment halen.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Dat is een stuk meer dan uit de reviews naar voren kwam. Goed nieuws. Want 4 a 5 uur is nog steeds dik meer dan de meeste notebooks in dit segment halen.
Tja, ligt ook wel aan de helderheid natuurlijk. Als-ie volop staat gaat-ie een stuk korter mee, maar ik vind halverwege fel genoeg. Het is niet alsof de zon er bij mij direct op staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik ben van plan om een xps 17 aan te schaffen, maar ben er nog niet helemaal uit welke configuratie het moet worden.

op zich ben ik niet op zoek naar het hele 3d gebeuren, maar dat is wel de mooiste aanbieding op het moment
Het verschil zit hem in het scherm, intern geheugen en de harde schijf.

Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de schermen? Kan ik er lekker mee in de tuin gaan zitten en alles nog goed zien?

de eerste configuratie heeft de aanbieding van 6 GB in twee sloten? intern geheugen en een harde schijf van 750 GB.

De tweede configuratie 4 GB intern geheugen, maar wel vier sloten voor intern geheugen. Kan er dus zelf nog twee opvullen met vier GB intern geheugen. En deze heeft maar 500 GB harde schijf.

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
SYSTEM RECOVERY OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING No Accidental Damage Protection
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart bewerken
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)

Prijs € 1.613,00

Totale Besparing* € 439,00

Totaal € 1.174,00

Dit is de andere.

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
SYSTEM RECOVERY OS Media MUI Windows® 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support bewerken
ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING No Accidental Damage Protection bewerken
DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe Online Backup 2GB - 1 year licence bewerken
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GRAFISCHE KAART 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
TOETSENBORD Intern toetsenbord - US/Internationaal (qwerty) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh) bewerken
TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken
Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
Gedis Bundle Reference N08X7M07
Order Information XPS L702x Order - Netherlands
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Power Supply 150W AC Adaptor
Draagtassen Geen draagtas
Cables European 250V Power Cord
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Not Included
Service 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

Prijs € 1.703,00

Totale Besparing* € 574,00

Totaal € 1.129,00

Wie kan me helpen.....Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het 3D scherm is erg goed en op maximale helderheid kan je er in de tuin wel op kijken. Soms wat moeilijk, maar beter dan bij de meeste notebooks. Helderheid gaat namelijk heel erg hoog bij het 3D scherrm.

Over het Anti-Glare scherm is eigenlijk nog niet heel veel bekend omdat Dell die nog niet zo lang levert als de 3D schermen. Anti-glare is uiteraard wel fijn in de tuin. Daarnaast heb je direct een grotere harde schijf en extra geheugen. Als je echt van plan bent er meer dan 6 GB geheugen in te stoppen, dan is het 3D model natuurlijk wel handig. De vraag is of je dit nodig hebt.

Hou je niet van glossy schermen, dan zal je tevreden zijn met het anti-glare scherm.

Zover ik kan zien heb je bij het 3D model alleen bluetooth, resource dvd en blu-ray toegevoegd? Dan kom ik uit op een prijs van €956 (10% korting + 60 euro korting).

Bij het anti-glare model kom ik uit op €997 euro, want de 9-cel batterij komt er ook nog eens bij, (10% korting + 40 euro korting). Moeilijke keuze, 40 euro extra.

Voor die 40 euro extra krijg je 2 GB extra geheugen én een grotere harde schijf (en uiteraard het anti-glare scherm). Het is maar net wat je wilt.

Als je niet van glossy schermen houdt, zou ik lekker voor het anti-glare scherm gaan! :)
En oh ja, betaal niet te veel he. Je wou al de volle pond betalen maar de prijzen die ik heb berekend zijn goedkoper! Bespaart weer geld (kan je bijvoorbeeld een 3D bril van kopen als je voor het 3D model gaat :9),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom je dan aan die 10% korting dan? Ik kan alleen acties vinden van 40, 60 of 90 euro korting.

Denk dat ik niet voor die 3d moet gaan....en gewoon dat andere scherm met die cam.
Ben bang dat ik niets met het 3d gebeuren zal doen. 6GB intern geheugen lijkt me meer dan voldoende ook en tevens een grotere harde schijf erbij.

Groetjes Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulldozerPP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 14:36
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:46:
Drivers, ja. Bluetooth nee (stom, ik had wel al gelezen dat dit problemen kon geven :o )
Probeer ik vanavond ook

Thanks
Zelf had ik ook last van dit probleem na een reinstall.

Uiteindelijk heb ik dit opgelost door bij advanced powersettings de wifi op 'maximum' te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Zet op iedere pc/laptop wifi op maximum ;) Mensen vragen zit altijd af waarom ik beter bereik heb :)

@JeroenTeVeelGetallen

Dit is het beste dat ik anti glare kan laten zien: (zie de foto links boven)
http://cgi.ebay.com/17-3-...ain_0&hash=item1c1d42f0a4

Het werkt wel maar in de zon gaan zitten terwijl je een film ga kijken kan wat lastiger worden ;)
Maar op kantoor dat je last heb van de tl balken zal een stuk beter worden.

Misschien dat iemand hier meer van weet, het normale keyboard is aan de zijkanten erg open waar dus troep tussen kan komen. Ik denk dan dat dit bij de backlit anders zal zijn omdat je anders licht rondom de toets zou zien. Maar goed dit kan ik allemaal niet verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
[...]

Dit kan ik bevestigen. Ik heb mijn helderheid wel iets terug geschroefd, vind ik prettiger voor mijn ogen. Bij normaal gebruik ga ik ruim over de 3 uur heen. Maarja, de accu is nu nog nieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Dell XPS 17 (met 3D en Blu-ray config) aan te schaffen vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.
Nou heb ik ongeveer 1200 euro om te besteden aan ene laptop en deze Dell kwam er het best uit naar voren voor mijn eisen:
Gamen en af en toe een grafisch programmaatje.
Volgens mij zijn er geen andere laptops die dit hebben voor rond 1100 euro. (Klopt dat?)
Zou ik nou deze Dell XPS 17 nemen of toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit de enige laptop onder de €1500 met een goed scherm. Dus het is zeker een goede keuze. Bovendien zijn er in dit segment precies weinig laptops met een goede grafische kaart. Zie de pricewatch voor alternatieven: http://tweakers.net/price...m3lFKJtavKjdLDj2ZFxqNl-QI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké bedankt. Dan denk ik dat ik voor de Dell ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vergeet niet gebruik te maken van twee kortingscodes. Als je alleen Blu-Ray bij het 3D model doet, dan kost het je 949 euro (10% kortingscode + 40 euro kortingscode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 02:00:
hoe kom je dan aan die 10% korting dan? Ik kan alleen acties vinden van 40, 60 of 90 euro korting.

Denk dat ik niet voor die 3d moet gaan....en gewoon dat andere scherm met die cam.
Ben bang dat ik niets met het 3d gebeuren zal doen. 6GB intern geheugen lijkt me meer dan voldoende ook en tevens een grotere harde schijf erbij.

Groetjes Jeroen
Daarvoor moet je even in het Dell Kortingsbonnen (of Dell Waardebonnen, zoiets in ieder geval) topic kijken. Bespaart je mooi geld. Als je denkt dat je met het anti-glare model beter uit bent, moet je zeker daarvoor gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Tijd om eens een hele rare vraag te stellen.
Ik heb er weinig verstand van dus ik zal wel alle verkeerde termen gebruiken, mijn excuus daarvoor :+

Afijn ik merk dat de kleuren op schermen van tegenwoordig veel scherper/krachtiger zijn,
En soms laat op de avond mis ik me ouwe 15 inch tft'je waar alles lekker dof en relax voor de ogen is :P
(Bv het kleur verschil tussen me 15" en 22" T220 syncmaster, en nu het HD scherm van de XPS)

Het is niet een kwestie van gewoon me brightness omlaag zetten. Heeft iemand verstand van en enig idee waar ik over blaat? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Scale op 12-08-2011 14:29 . Reden: Speling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Scale schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:25:
Ik heb er weinig verstand van dus ik zal wel alle verkeerde termen gebruiken, mijn excuus daarvoor :+

Afijn ik merk dat de kleuren op schermen van tegenwoordig veel scherper/krachtiger zijn,
En soms laat op de avond mis ik me ouwe 15 inch tft'je waar alles lekker dof en relax voor de ogen is :P
(Bv het kleur verschil tussen me 15 inch en 23 inch syncmaster, en nu het HD scherm van de XPS)

Het is niet een kwestie van gewoon me brightness omlaag zetten. Heeft iemand verstand van en enig idee waar ik over blaat? :P
Resoluties zijn hoger, meer kleuren kunnen worden weergeven... tja. Als ik me niet vergis kan je het XPS 17 scherm wel kalibreren (en dus ook slechter, doffer maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Uniciteit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:29:
Resoluties zijn hoger, meer kleuren kunnen worden weergeven... tja. Als ik me niet vergis kan je het XPS 17 scherm wel kalibreren (en dus ook slechter, doffer maken).
Een maat liet het term digital vibrance vallen, maar dit kon ik nergens terug vinden in de intel HD of nvidia opties. Dus ben beetje opzoek naar termen dat ik die in de optie panelen kan zoeken/googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westpoint
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik heb sinds een week een XPS 17 met anti-glare scherm (1080p). Hierbij uit mijn ervaring de plus- en minpunten van de keuze voor het scherm:

PLUS:
- Helder beeld met mooie kleuren, vooral bij foto's en video (mits goed afgesteld, zie hieronder)
- Datgene waarvoor de anti-glare finish bedoeld is, nl het voorkomen van reflecties, werkt erg goed. Ik heb een lichte kamer met grote ramen en heb nul last ervan, ook niet als ik met mijn rug naar het raam zit.
- Optimus-enabled en het werkt prima (batterij tijd 5-6 uur en nauwelijks geluid van de ventilator tijdens licht gebruik)

MIN:
- Het klopt inderdaad dat de matte finish waarover op andere forums gesproken wordt nogal "over-done" is. Dit is vooral zichtbaar op witte/zeer lichtkleurige oppervlaktes bijv. op de google site. Ook is in lichte mate "display sparkle" aanwezig, door licht dat weerkaatst wordt. Ik heb ook een matte Dell werklaptop (Latitude) en daarop zie ik dit effect veel minder. Op het begin stoorde ik mij eraan, maar het went wel snel. Ik denk wel dat mensen die glossy gewent zijn, dit wel eerder zullen merken.
- De kleuren instellingen van het scherm staan uit de fabriek te blauw. Nu heb ik op notebookreview een link gevonden die echt een groot verschil maakt, zie:
http://forum.notebookreview.com/7555517-post146.html
http://forum.notebookreview.com/7663989-post181.html
De kleuren zijn na deze calibratie een stuk levendiger. Enigste probleem is dat NVIDIA de kleureninstellingen soms terug zet. Ik heb hiervoor nog geen oplossing gevonden (anyone?).
- minder ruimte voor RAM geheugen, maar m.i. zijn 2 RAM slots genoeg

Conclusie:
Ik had voor mijn keuze tussen glossy (120Mhz 3D) en AG graag een side-by-side vergelijking gezien, maar dat is bij Dell nogal lastig. Subjectiviteit speelt ook een grote rol, want uiteindelijk is de vraag voor welke plus/minpunten je gaat. Bovenstaande minpunten worden wat mij betreft ruimschoots gecompenseerd door de pluspunten.

NB: ik ben geen professioneel scherm expert, dit zijn de ervaringen van een doorsnee gebruiker
Scale schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:25:

(Bv het kleur verschil tussen me 15" en 22" T220 syncmaster, en nu het HD scherm van de XPS)

Klinkt bekend, ik heb precies hetzelfde (vermoeide ogen door hoge resolute/helderheid). Bij mij werkt brightness aanpassen wel (50-70%). Ook aanpassen van de kleuren (in color management) naar wat warmere kleuren kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik ging dat kleur profiel aanpassen, en toen zag ik dat mijn monitor device als generic PnP staat,
Zijn hier drivers voor? Denk niet dat het wat uit zou maken maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
[...]

Ik had het nochtans al eerder gezegd in dit topic dat hij het zo lang vol hield ;)
Scale schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:30:
Ik ging dat kleur profiel aanpassen, en toen zag ik dat mijn monitor device als generic PnP staat,
Zijn hier drivers voor? Denk niet dat het wat uit zou maken maar toch :+
Ergens in dit topic staan er profiles voor het 3D scherm, alsook op de dell xps 17 wiki met de uitleg erbij
http://xps17.wmhost.nl/mediawiki/index.php/Screen

[ Voor 38% gewijzigd door Sk0Ne op 12-08-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mensen ik heb een irritant probleem.

Ik wil mijn L702x bedraad op gigabit aansluiten ivm een NAS op zolder waarvandaan ik vaker grote bestanden trek.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de laptop een gigabit verbinding te laten maken. Ik heb inmiddels 6 kabels geprobeerd waaronder 3 Cat6 kabels die in andere pc's wel gewoon werken, maar klik ik de Cat6 kabels in de dell dan maken deze schijnbaar helemaal geen contact. De kabels zijn net nieuw binnengekomen en hij maakt niet eens verbinding met mijn switch. Ik heb ook een andere switch geprobeerd maar geen resultaat.
Ik krijg hem eigenlijk alleen maar op 100Mbit aangesloten. Ik heb het idee dat dit komt doordat de pinnetjes in de UTP connector een beetje laag zitten. De utp kabel kan ook redelijk heen en weer wiebelen.

Ik heb inmiddels ook al de driver opnieuw geïnstalleerd wat geen oplossing bood. In het Bios zie ik geen Ethernetinstelling. Stroominstellingen voor de ethernet heb ik allemaal uitgezet.

Iemand een idee?

Edit: hmm volgens mij heb ik het al. Je moet de utp kabel doorklikken. Hij klikt namelijk 2 keer. Ik denk dat het dan wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door REDFISH op 13-08-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de XPS 17 3D versie koop
werkt optimus dan?
want ik persoonlijk wil geen optimus, want dat brengt meer problemen dan dat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimus werkt niet met de 3D versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik hoor wel vaker dat optimus problemen brengt, ik heb er nog geen probleem mee gehad vind het geniaal werken. Maar ben toch wel benieuwd wat voor problemen het kan veroorzaken, Zou mogelijk in de toekomst troubleshooting flink kunnen verkorten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nja, had n tijdje n laptop met optimus
en ik draai wel eens linux, werkte r nie echt lekker op
bovendien kan ik het niet eerlijk zeggen, want toen gebruike ik een intel ES cpu, (2720QM) maar die klopt niet met de huidige, dus mis dat daardoor probleme waren.
ook in windows werkte het niet echt goed, als ik wou gamen, dan starte hij de game, heel slecht etc, en ging op zn intel igp verder game,, vooral crysis 2 draaide toen nie lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Aah ja, ik heb 1x gehad dat hij een spel onder de intel HD starten. Maar toen deed het profiel aanpassen van auto naar dedicated, ook kan je in het context menu zeggen run on GPU x.

Dit is mijn eerste optimus, dus hopelijk heb ik de kinderziektes overgeslagen ;)
Maar goed, ik las vanmiddag een XPS15 review en optimus en linux gaat niet erg super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, als ik af en toe linux gebruik en t is crap dan wil ik het niet :P
Als ik backtrack wou starten, wou het niet eens goed booten, heel veel moeten tweaken voordat ik het werkend kreeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben opzoek naar nieuwe laptop voor school (hbo bouwkunde)
Hieronder heb ik 2 opties gevonden.

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Maar dan van 4 naar 6gb geheugen met FHD 3D WLED

http://configure.euro.del...nldhs1&model_id=xps-l702x
Van 4 naar 6gb ram geheugen en FHD WLED AG beeldscherm

Ik weet niet of ik de 3d optie wel ga gebruiken, maar het is maar 40 euro duurder als de andere laptop zonder 3d. Is het 3d scherm is alle opties beter als de fhd wled ag scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
De vraag is dan meer wat je voorkeur heeft: een matte scherm waarmee je minder last hebt van schitteringen/reflecties (AG variant) of een glanzend scherm met een wat betere kleur weergave (de 3D variant).

Daarbij zal de AG variant langer op de accu kunnen lopen, omdat bij de 3D variant geen Optimus beschikbaar is. Dat kan voor mobiel gebruik een beslissende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat ag scherm dan meer geschikt is voor me, want ik gebruik 3d toch waarschijnlijk niet. En een matte scherm is veel fijnder dan het glanzende. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Komt ook nog bij dat de 3d versie standaard een paar tiental watt extra staat te verstoken omdat Optimus niet werkt. Als je op accu werkt zeker een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke dan ga ik zeker voor FHD WLED AG beeldscherm, vraagje heeft iemand nog een 10% kortingscode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je er een 3d bril bij de 3D xps 17?
of moet je die apart kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:55
die kun je apart kopen; zit niet in de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:47:
Naja, als ik af en toe linux gebruik en t is crap dan wil ik het niet :P
Als ik backtrack wou starten, wou het niet eens goed booten, heel veel moeten tweaken voordat ik het werkend kreeg :(
Oww crap, ik wou eigenlijk van de week met backtrack aan de gang :(
Wat heb je gedaan om het werkend te krijgen?

Beetje off topic maar wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag, als je backtrack in VM draai,
Kan hij dan je wifi in monitor mode zetten? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat bijde OS'en er dan mee zitten en de ene hem in een andere state wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik mis eigenlijk wel een beetje het backlight keyboard, iemand deze al ergens gespot, liefst OEM natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Megamind schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:16:
Ik mis eigenlijk wel een beetje het backlight keyboard, iemand deze al ergens gespot, liefst OEM natuurlijk.
Contact Dell Support and ask for the specific part (Dell part number 02WCP0)

Flink klusje keyboard vervangen :P http://xps17.t15.org/mediawiki/index.php/Keyboard

[ Voor 17% gewijzigd door Scale op 15-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scale schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:14:
[...]

Oww crap, ik wou eigenlijk van de week met backtrack aan de gang :(
Wat heb je gedaan om het werkend te krijgen?

Beetje off topic maar wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag, als je backtrack in VM draai,
Kan hij dan je wifi in monitor mode zetten? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat bijde OS'en er dan mee zitten en de ene hem in een andere state wil zetten.
Draaide het geinstalleerd op de HDD
Dus niet VM

Maar wat ik ervoor had moeten doen was wel wat ja, ff kijken of ik linkje van site kan vinde die me dr uit heeft geholpen :P

dit was een deel dat ik terug kon vinden hoe ik het opgelost had, maar geloof dat er het een en al voor zat met het fixen hoor, was r best n poos mee bezig om te vinden hoe ik het kon oplossen ><

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1765105.html

succes, met je optimus ;)

btw deze week komt BT 5 R1 uit ( als het goed is ) dus mischien is het daarmee opgelost, iig in 5 en alles ervoor was het best problematisch -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu clean install te doen maar ik kan niet bij de bios komen met f12 in de korte 3 seconden dat je daarvoor de kans hebt. Is er een manier om de disk als boot device te zetten in windows zelf =. Met f2 kom ik wel in de setup maar daar kun je geen boot device zetten. En mijn toetsenbord is niet helemaal in orde vraagteken is een = de shift~alt verhelpt dit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:23:
Probeer nu clean install te doen maar ik kan niet bij de bios komen met f12 in de korte 3 seconden dat je daarvoor de kans hebt. Is er een manier om de disk als boot device te zetten in windows zelf =. Met f2 kom ik wel in de setup maar daar kun je geen boot device zetten. En mijn toetsenbord is niet helemaal in orde vraagteken is een = de shift~alt verhelpt dit ook niet.
Je kan in de bios wel boot device zetten, of ik ben gek geworden. Volgens mij ene laatste tab blad kan je de volgorde van boot devices instellen, Dan gewoon Disk boven aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Scale schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:19:
[...]

Contact Dell Support and ask for the specific part (Dell part number 02WCP0)

Flink klusje keyboard vervangen :P http://xps17.t15.org/mediawiki/index.php/Keyboard
Thanks! Daar heb ik m wel mee kunnen vinden. Denk dat ik maar even wacht want klusje ziet er idd lastig uit.
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.